|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
IT System 10/2001

obsah |
Příloha

obsah |
|
Servery
vydavatelství CCB |
|
|
|
|
|
|
 |
|
Událost
týdne |
Americká vláda
uzavřela spor s Microsoftem
V minulých
dnech byl uzavřen spor mezi společností Microsoft a americkou federální
vládou ohledně porušení antimonopolního zákona. Spor skončil urovnáním,
kterého bylo dosaženo po třech letech vlekoucích se tahanic.
Urovnání, které ještě musí být schváleno dohlížejícím federálním soudcem,
by v praxi znamenalo, že společnost Microsoft bude po dobu pěti let
podléhat jistým omezením a směrnicím týkajícím se rozvoje společnosti,
udělování softwarových licencí a spolupráce s nezávislými softwarovými
prodejci.
Přes smířlivá až spokojená vyjádření předsedy správní rady společnosti
Microsoft - Billa Gatesa - znamená urovnání sporu přece jenom citelné
zásahy do obchodních aktivit softwarového gigantu. I když ministerstvo
spravedlnosti a společnost Microsoft už ke shodě dospěly, osmnáct států
unie, které se na případu podílely, se dosud nevyjádřilo, zda se k
urovnání přidají či nikoli.
Na druhou stranu Microsoft (zatím) nečeká rozdělení. To lze rozhodně
považovat za její vítězství. Zvláště když k tomu přičteme to, že Microsoft
prakticky nemusí měnit svůj operační systém včetně verze Windows XP.
Jediné, co ho čeká, je změna monopolistických praktik vůči svým obchodním
partnerům, včetně svobodné volby předinstalovaných programů na prodávaných
počítačích. Mnozí kritici však považují pětiletou dohodu za velmi mírnou a
poukazují na nedávné praktiky Microsoftu při obcházení antimonopolních
zákonů.
Dá se očekávat, že po utichnutí sporů se bude společnost snažit znovu
zatlačit na prodejce PC a poskytováním různých slev a bonusů je prakticky
nutit k akceptování jejího operačního systému a souvisejících programů
(poštovních klientů a webového prohlížeče).
Anglicky mluvící čtenáři si mohou plný text dohody přečíst
zde.
Zpět
Konec
spekulantům! Změny v registraci domén pod .cz
Nedokonalá pravidla při registraci internetových domén umožňovala v
České republice tzv. spekulativní registrace. Několik osob či firem
obsadilo několik tisíc domén a opakovaně je registrovalo bez úhrady
poplatku. Znemožňovaly tím skutečným zájemcům jejich registraci a
používání, pokud nebyli ochotni domény od spekulantů koupit.
Představenstvo sdružení CZ.NIC z tohoto důvodu po analýze stavu
předložilo návrh nových pravidel, která spekulativní držení domény
znemožní. Pravidla nabudou účinnosti 1. března 2002. Jedná se především
o následující zásady.
Mění se pořadí činností registrace nového doménového jména, a to
takto:
1. žádost o registraci
2. výzva k úhradě registračního poplatku (lhůta k zaplacení je vč.
2 upomínek zkrácena na 39 dnů)
3. registrace doménového jména do databáze (po úhradě)
4. vystavení daňového dokladu
5. technická kontrola jmenných serverů (DNS)
6. delegace doménového jména (zóna .cz)
(Dosud probíhalo řízení v pořadí: žádost, technická kontrola,
registrace, delegace doménového jména, výzva k úhradě - včetně upomínek
78 dní, daňový doklad). Doménové jméno je tedy nově zaregistrováno až po
provedení úhrady a funkční je po úspěšných testech jmenných serverů.
Zaregistrované doménové jméno nemusí mít funkční jmenné servery a v
takovém případě není doménové jméno delegováno. Právo k nakládání s
doménovým jménem však stále přísluší jeho držiteli. Delegaci pak provede
CZ.NIC na základě žádosti a po kontrole jmenných serverů.
Druhou novinkou je zavedení registrace doménového jména pomocí speciální
žádosti. Lze ji podat na kterékoliv doménové jméno, na něž byla podána
běžná žádost o registraci a žadatel dosud neuhradil registrační
poplatky. Každé speciální žádosti je přidělena identifikace, pod kterou
žadatel uhradí zálohu.
Pokud původní běžná žádost propadne pro nezaplacení registračních
poplatků, zkoumá CZ.NIC, zda byly podány speciální žádosti a přidělí
doménové jméno první přijaté a současně zaplacené speciální žádosti.
Ostatní zálohy vrací CZ.NIC stejně, jako vrací všechny zálohy v případě
uhrazení běžné žádosti. Pokud běžná žádost propadne pro nezaplacení a
není přijata speciální žádost, doménové jméno je uvolněno. Pořadí
činností při obnově registrace, ani samotné registrační období (1 rok)
se nemění, ani se nezkracují lhůty výzev a upomínek.
Zároveň se ruší zakázaná jména domén (ccTLD, gTLD), pět jmen je
vyhrazeno vládě ČR (Úřadu pro veřejné informační systémy: edu.cz, gov.cz,
int.cz, mil.cz a org.cz), ostatní budou uvolněna. Průhlednost procesu
uvolnění je předmětem analýzy, zvolený algoritmus bude oznámen
nejpozději 30 dnů předem.
Zpět |
Podnikové
aplikace
|
Otestujte
si bezpečnost svých elektronických aplikací
Asi všichni známe to krásné české pořekadlo: dvakrát měř a jednou řež.
Co platilo dříve platí (mnohdy) i nyní ve světě elektronického businessu.
Před finálním vystavením aplikací na síť a jejich zprovoznění je dobré
provést testování s ohledem na bezpečnost a funkčnost aplikací a to nejen
vlastními silami, ale pokud možno i profesionálními nástroji k tomu
určenými.
Jeden z nich nabízí i společnost LBMS, která představila službu ActiveTest
SecureCheck zjišťující vliv zatížení aplikace na firewally, webové
bezpečnostní systémy, systémy detekce průniku (IDS) a kritické komponenty
aplikace. V rámci služby SecureCheck je také možné simulovat útoky typu
zablokování služby (Denial of Service - DoS).
Rostoucí komplexnost aplikací, spolu s obtížně předvídatelnou zátěží
webových aplikací mohou generovat chyby, které se projeví až za provozu.
To sebou přináší vedle zdržení především další přímé i nepřímé náklady.
Nový ActiveTest je původním dílem firmy Mercury, jež se zabývá již desátým
rokem vývojem testovacích nástrojů a která licencovala technologii
prohledávání bezpečnosti od firmy Qualys a zkombinovala ji s generováním
zátěže v rámci služby ActiveTest.
Simulace útoků zablokování služby (DoS) je ve službě SecureCheck prováděna
prostřednictvím nástroje Hailstorm od firmy ClickToSecure, který umožňuje
provádět DoS simulace jako je přetečení zásobníků, SQL a DoS útoky
zacílené na specifické aplikace a komponenty infrastruktury.
Služba ActiveTest SecureCheck obsahuje Network Discovery Scan - používá se
pro detekování počítačů vně firewallu. Toto prohledání vytvoří grafickou
mapu všech počítačů, které jsou viditelné a potenciálně dostupné pro
"vnější svět" prostřednictvím různých IP adres. Další službou je
Infrastructure Vulnerability Scan - prohledávání zranitelných míst -
prováděno je před, během a po simulaci zátěže. Tato analýza umožňuje
zjišťovat efekty vysokého zatížení aplikace na bezpečnostní služby systému
a softwarové komponenty.
DoS Attack Simulation - simulace zablokování služby - je zaměřena na
klíčové prvky infrastruktury a aplikační komponenty. V průběhu testu je
sledováno chování komponentů systému při DoS útocích jako jsou DNS útoky,
SYN a FIN zaplavování, blokování HTTP připojení nebo zaplnění šířky pásma.
IDS Limits Scan - v tomto testu je ověřována výkonnost a spolehlivost IDS
při silném síťovém provozu.
Po provedení těchto testů je zákazníkovi zaslán detailní výpis zjištěných
informací a zákazník má možnost prodiskutovat s experty služby ActiveTest
SecureCheck kroky vedoucí k vyššímu zabezpečení systému.
A jaké jsou výsledky? Podle nedávno zveřejněných materiálů firmy LBMS 98 %
všech zákazníků, kteří si nechali testovat své webové aplikace s nástrojem
ActiveTest objevilo problém týkající se jejich webu. 70% zákazníkům se
nepodařilo dosáhnout ani 30% očekávané kapacity při prvním běhu testu.
Přičemž problémy jsou více méně rovnoměrně rozloženy mezi síť, databázi,
databázový server, web server a aplikační server.
Samotný proces testování probíhá technologii LoadRunner, kdy skuteční
uživatelé jsou nahrazeni virtuálními uživateli, kdy na jednom PC běží i
několik, virtuálních uživatelů. Řízení všech virtuálních uživatelů se
provádí z jedné stanice.
Zpět
Řešení pro zálohování dat
Společnost
Compaq přichází ve spolupráci se svým partnerem, firmou Servodata, s
řešením pro zálohování dat pro podnikovou klientelu nebo vědecká
pracoviště. Jednotlivé bundly obsahují zálohovací zařízení Compaq,
zálohovací software Legato a služby od firmy Servodata.
Nabídka bundlů je rozdělena do tří skupin - entry level, middle range a
enterprise - a v jejich rámci si zákazníci mohou vybrat z celkem osmi
možností.
Základní bundle Entry level DLT8000 obsahuje jednoduchou mechaniku DLT8000
v interním a externím provedení, objem zálohovaných dat dosahuje až 40 GB
nativně a rychlost zálohování činí 21,6 GB/hod. Nejrozsáhlejší bundle -
Enterprise MSL5026SL - nabízí objem zálohovaných dat až do 2,86 TB
nativně, obsahuje rozšiřovatelnou modulární knihovnu se dvěma Super DLT
110/220 mechanikami (rozšířitelná až do 40,4 TB s kompresí 2:1), 26 slotů
v základním modulu a dosahuje rychlosti zálohování 79,2 GB/hod (se dvěma
mechanikami).
Ke každému
bundlu je možné dokoupit Legato Networker Client Pack pro Windows,
Netware nebo Linux, čímž lze vyřešit zálohování skutečně heterogenní sítě.
Všechna řešení lze navíc rozšířit na Compaq Enterprise Backup Solution
(zálohování v prostředí SAN přes Fibre Channel).
Zpět
Maxtor a Adaptec pro Ultra
320 SCSI
Společnost Maxtor se společně s firmou Adaptec snaží zajistit plnou
kompatibilitu mezi pevnými disky Maxtor Atlas 10K III SCSI a řadiči
Ultra320 SCSI a RAID od firmy Adaptec.
Ultra320 představuje pro podnikové uživatele počítačů významný přínos
technologie rozhraní SCSI. Oproti Ultra160 nabízí až dvakrát rychlejší
přenos dat, přičemž je zpětně kompatibilní se všemi předchozími generacemi
rozhraní SCSI. Ultra320 je optimální pro přenos dat v hlavní paměti, v
prostředích SAN a RAID a pro přenos videa a audia po internetu v reálném
čase.
Pevný disk Atlas 10K III Ultra320 pracuje s rychlostí 10.000 otáček za
minutu. Jde o SCSI jednotku, která nabízí úplnou implementaci povinných a
volitelných prvků rozhraní Ultra320 SCSI definovaných standardem T10/SPI-4
rev 7, včetně adaptivní aktivní filtrace (AAF).
Technologie AAF společnosti Maxtor zdokonaluje oproti předchozím SCSI
pevným diskům integritu signálu tím, že jednotce umožňuje přizpůsobit se
měnícím se systémovým konfiguracím a komponentům. Zároveň optimalizuje
kvalitu signálu, takže chybovost je nižší při vyšší účinnosti sběrnice a
výkonnosti systému. Jednotku Atlas 10K III nabízí Maxtor v kapacitách 18
GB, 36 GB a 73 GB.
Řešení je vhodné pro podnikové aplikace, jako např. multimédia přenášená v
reálném čase, vysokoobjemové síťové servery a konfigurace RAID. Disková
jednotka má průměrnou dobu přístupu 4,5 ms a hustotu záznamu 18 GB na
plotnu.
Zpět
Diskové mechaniky letí do
vzduchu
Je jasné, že
svět informačních technologií se dramaticky mění. S tím, jak se ve všech
oblastech přechází na digitální techniku, se zařízení pro ukládání dat
stávají páteří nové ekonomiky a nových aplikací, o kterých dříve nebylo
ani slechu. A pokaždé, když někdo vstoupí na internet, pošle e-mail,
použije bankomat, prodá akcie, či provede on-line nákup, vždy vytvoří
informaci, která musí být někde uložena a poté vyhledána.
Díky výkonu diskových mechanik a ceně za 1 GB a také rozšíření aplikací,
které vyžadují rychlý přístup k datům, se diskové mechaniky dostávají do
nových aplikačních oblastí, jako je televize, digitální video přehrávače,
MP3 přehrávače, herní konzoly a dokonce i v přehledových radiolokátorech
námořních a vojenských letadel.
Například společnosti General Dynamics IS (GDIS) byla nedávno vybrána jako
dodavatel systémů pro ukládání dat - DDS (Data Storage System) pro letadla
Super Hornet Boeing F/A 18. Jedná se o překladač dat a ukládací a
vyhledávací systém použitelný v letadle, který překládá a ukládá data z
nových vojenských radarů americké námořní flotily. Uložená informace bude
využita pro vypilování programů pro zpracování radarových signálů. Tyto
programy převádějí radarové signály na displej, který pilotovi ukazuje, co
vlastně radar vidí, zda se jedná o ptáka či raketu.
Až doposud byly v americké námořní flotile využívány pro záznam
sledovacích dat magnetopáskové systémy. Nový záznamový systém a
používající diskové mechaniky je lehčí (srovnatelný magnetopáskový systém
by vážil 400 liber proti 90 librám systému založenému na diskové
mechanice), je levnější, poskytuje větší propustnost dat a nabízí větší
paměťovou kapacitu. Výsledkem je, že americké námořnictvo začalo
nahrazovat historické systémy robustními systémy GDIS, které používají
diskové mechaniky.
DSS bude použit při vývoji Boeing/Raytheon aktivního elektronicky
skenovaného pole (Active Electronic Scanned Array - AESA), což je radarový
systém řízení odpalování raket na letadle Boeing F/A-18 E/F Super Hornet a
pro zlepšení programu dalších radarových systémů. GDIS má v plánu použít
diskové mechaniky Cheetah 73LP pro paměťové subsystémy pro použití v
aplikacích jako jsou data mining (dolování v datech), v A/V aplikacích a
všude tam, kde je důležitá spolehlivost a vysoká paměťová kapacita. DDS
bude vytvářet s použitím diskových mechanik Seagate paměťové subsystémy s
kapacitou až do 1 terrabytu.
Zpět
Nový UNIXový server IBM
eServer p610
Kódové
označení "Colt" nese nový unixový server p610 od IBM. Jedná se o
dvouprocesorový server nabízející vysoký výkon a vylepšené "samoléčebné"
technologie pro detekci a opravu chyb. Server je k dispozici ve verzi
tower i ve verzi určené k montáži do rackových skříní.
Uplatnění najde při provozování náročných obchodních aplikací nebo např.
aplikací typu CRM (Customer Relationship Management - řízení vztahů se
zákazníky) a ERP (Enterprise Resource Planning - plánování podnikových
zdrojů).
Server nabízí dostatečný výkon pro provozování veškerých aplikací v malých
firmách či nejrůznějších odděleních velkých společností. IBM eServer p610
je dvojcestný unixový server, na kterém může být instalován operační
systém AIX5L, jenž umožňuje provozovat i aplikace určené pro dnes velmi
populární Linux. Přímé nasazení Linuxu na tomto serveru plánuje IBM v
příštím roce.
Výhodou serveru p610 je jeho nízká spotřeba 450 W při vysokém výkonu,
čehož bylo kromě jiného dosaženo i díky použití měděných mikroprocesorů,
namísto hliníkových.
Server p610 disponuje vlastním diskovým prostorem s kapacitou až 291 GB. K
užitečným vlastnostem p610 určitě patří i možnost řízení pomocí mobilních
bezdrátových zařízení, jako jsou například handheldy (PDA).
Zpět
AlphaServer pro
e-business nebo vědecký výzkum
Společnost
Compaq představila nový AlphaServer střední třídy s typovým označením
ES45. Tento server může obsahovat až čtyři 64bitové procesory Alpha o
frekvenci 1 GHz a je k dispozici s operačními systémy Tru64 UNIX s
technologií TruCluster Servers, OpenVMS nebo Linux.
Společnost zároveň představuje škálovatelný superpočítač AlphaServer SC45,
který je založený na systému ES45, a ohlašuje dostupnost nových
certifikovaných konfigurací AlphaServerů ES45 s operačním systémem Tru64
UNIX a Oracle9i Real Application Clusters.
Mezi zákazníky, kteří nové systémy AlphaServer zakoupili patří například
Pittsburgh Supercomputing
Center, jenž používá 760 systémů ES45 s více než 3000 procesory Alpha
integrovanými do systému SC45. Tím je největším nevojenským superpočítačem
na světě.
AlphaServer ES45 je díky své vysoké výkonnosti, škálovatelnosti určen pro
uživatele v oblastech jako jsou telekomunikace, e-business a
zdravotnictví. Servery jsou osazeny až čtyřmi procesory Alpha o frekvenci
1 GHz a 32 GB paměti. Poskytují propustnost systému 8 GB za sekundu a
výkonnost I/O operací 1,85 GB za sekundu.
Zpět
Nový databázový systém
společnosti IBM
Společnost IBM
oznámila, že uvádí na trh nový databázový systém IDS (Informix Dynamic
Server) 9.3. Nové funkce zahrnují pokročilé možnosti pro analýzu
geografických dat, zjednodušenou správu pomocí přiložených nástrojů a
zlepšené funkce v oblasti replikací.
Kromě toho IBM současně urychlila práce na doplnění produktu DB2
Relational Connect a podporu databázového serveru IDS 9.3. Díky této
podpoře má být pro zákazníky používající IDS snažší si zvolit DB2 jako
základnu pro své nové databázové aplikace.
Mezi nové funkce IBM IDS 9.3 patří rovněž nástroj Spatial DataBlade 8.11
určený pro analýzu geografických dat, který umožňuje IDS vzít při
analýzách v úvahu i geografickou polohu. Modul DataBlade používá metodu "find
nearest neighbor", která slouží k nalezení nejbližšího objektu (taxi,
uživatel telefonu, apod.) v dané lokalitě.
Zpět
Předvánoční nabídka
společnosti Melzer
Společnost Melzer nabízí produkt MELZER Team SE, který představuje
konkrétní konfiguraci informačního systému MELZER Team a pokrývá činnosti
uživatele systému spojené s řízením jeho společnosti. Systém pokrývá
oblast financí, účetnictví, logistiky, personalistiky, prodeje a CRM (Custom
Relationship Management), která umožňuje společnostem efektivně sledovat,
řídit a vyhodnocovat obchodní vztahy s jejich zákazníky.
Cílem předvánoční nabídky MELZER Team SE je oslovit cenově výhodnou
nabídkou jak menší zákazníky, kteří ocení možnost využívání všech výhod
velkého systému, tak i zákazníky větší, pro které bude MELZER Team SE
odrazovým můstkem pro implementaci cílového informačního systému MELZER
Team.
MELZER Team je informační systém nové generace. Je aplikačním programovým
vybavením určeným především pro výrobní a obchodní organizace k řešení
jejich informačních systémů. MELZER Team je postaven na nejmodernějších
technologiích a má všechny potřebné vlastnosti, aby svému uživateli nabídl
výhody skutečně výkonného a pružného informačního systému s integrovaným
CASE nástrojem pro datové a procesní modelování reality a s možností práce
v prostředí webové aplikace.
MELZER Team je systém vícevrstvé architektury client/server. Podporuje
síťový operační systém Windows NT/2000 a operační systém pracovních stanic
musí být Windows 95/98/2000 databáze Microsoft SQL Server 2000.
Zpět
Záložní zdroj s připojením
přes USB
Společnost APC
představila dva nové zdroje nepřerušitelného napájení - Smart - UPS 1000 a
1500 VA. Tyto systémy jsou opatřeny osmi zásuvkami a nabízejí kontrolu
napájecího procesu prostřednictvím programu PowerChute plus, jež je
kompatibilní s nejpoužívanějšími síťovými operačními systémy.
Tento systém dokáže provést zcela samostatné automatické vypnutí systému
stejně jako důležité diagnostické a řídící úlohy. Ovládání je nyní možné
přes USB nebo sériový port.
Záložní zdroje Smart - UPS 1000 a 1500 jsou opatřena slotem pro
uživatelskou kontrolu, který umožňuje vyšší pružnost při jejich řízení.
Správci sítí tak mohou díky nabídce různého příslušenství APC, včetně
internetových kapacit pro řízení prostředí, jednoduše sledovat, spravovat
a ochraňovat servery a související síťová zařízení.
Systémy APC jsou kompatibilní s používanými standardními protokoly, jako
je Simple Network Management Protocol (SNMP), Telnet a webová technologie.
Uživatelé tedy mohou ke správě zařízení APC kromě ovládacích platforem
využít i internetové prohlížeče.
Vylepšením jsou i dvě nové funkce, které zvýšily spolehlivost prodloužením
životnosti baterií. Jedná se o nový teplotně kompenzovaný bateriový
dobíječ, který se průběžně nastavuje na optimální výkon, a o výkonnější
úpravu pro zesilování a omezování AVR, který zajišťuje napájení během
nejvýraznějších poklesů nebo přepětí bez využití bateriového napětí.
Rozšíření vstupního rozsahu napětí pomocí zesílení a omezení AVR: Tato
funkce šetří kapacitu baterie v případě delší poruchy napájení a zvyšuje
její životnost, protože udržuje výstupní napětí ve velmi úzkém rozpětí.
Jednotky Smart - UPS 1000 a 1500 jsou 230ti voltové a dokážou přijmout
vstupní napětí v rozsahu od 160 do 286 voltů s regulací napětí 208 až 253
voltů bez přepínání na baterii. Maximální upravitelný vstupní rozsah činí
151 až 302 voltů. Díky tomu mohou být citlivá zařízení během poklesů
napětí či při přepětí napájena regulovaným vstupním napětím. Modely Smart-UPS
1000 a 1500 jsou již dostupné na českém trhu.
Software PowerChute plus rovněž poskytuje správcům sítí flexibilitu při
konfigurování specifických reakcí UPS na různé stavy napájení. Pro každý
možný stav si uživatel může zvolit až sedm položek z rozsáhlého seznamu
akcí UPS, jako například zaprotokolování stavu, upozornění uživatele nebo
bezpečného vypnutí serveru.
Mezi další výhody a funkce systémů Smart-UPS 1000 a 1500 patří
inteligentní systém řízení baterie: přesný nabíjecí bateriový systém s
automatickými testy skutečného nabití baterie zvyšuje spolehlivost.
Ochrana proti redundantnímu přepětí a průběžné nepulzní nabíjení s
teplotní kompenzací zajišťují delší životnost baterie. Skutečnost, že se
blíží úplné vyčerpání baterie signalizuje zvukové znamení. Baterie jsou
rovněž vyměnitelné za provozu.
Zpět
BEA Systems a Logica partnery
BEA Systems a společnost Logica uzavřeli strategické partnerství. Díky
tomuto spojení mohou společnosti svým zákazníkům poskytnout úplné
softwarové řešení postavené na BEA WebLogic E-Business Platform. Toto
partnerství zároveň zajišťuje společnosti Logica přístup k celé škále
produktů, včetně školení a podpory společnosti BEA.
Logica využívá BEA software jako základní stavební kámen mnoha
technologických řešení svých klientů již řadu let. Příkladem toho je, že
BEA WebLogic platform - jakožto řešení pro podnikové a e-business aplikace
vyžadující obchodní, portálové, integrační a webovské služby, je jádrem
systému pro podporu provozu, který Logica vyvinula pro velké
telekomunikační společnosti jako třeba British Telecom.
BEA WebLogic Platform je platforma, které kromě aplikačního serveru
podporujícího webové služby zahrnují i nový integrační server a
technologii pro budování portálů, a to vše v rámci jednoho integrovaného
řešení.
Rozšířená BEA WebLogic E-Business Platform obsahuje BA WebLogic Server 6.1
- nová verze Java aplikačního serveru č. 1, který nyní umožňuje
automatický přepis podnikových a J2EE aplikací na webové služby, BEA
WebLogic Integration - nové J2EE integrační řešení, které umožní přístup k
datům ze starších aplikací, to vše díky standardnímu frameworku pro
integraci aplikací (tzv. J2EE Connection Architecture) a BA WebLogic
Portal 4.0 - nová verze softwaru pro budování portálů.
Zpět
Hotel Holiday Inn
využívá IS SunSystems
Společnost LLP Group provedla implementaci informačního finančního
systému SunSystems v pražském hotelu Holiday Inn. Tento nově otevřený
hotel, který se pyšní přívlastkem jako technologicky nejvyspělejší hotel
ve střední Evropě, začal využívat řešení SunSystems verze 4.2.6. a
nadstavbu pro analýzu dat a tvorbu reportů Vision Executive 5.0+ na
platformě Windows NT s databází MS SQL Server 7.0.
Vedení hotelu plánuje v nejbližší době zakoupit od LLP Group také její
produkt Bankovní platební systém (BPS - Bank Payment System), který byl
vyvinut firmou LLP pro automatizaci elektronických bankovních transakcí.
SunSystems je integrované finanční a obchodní řešení, které nabízí vysokou
flexibilitu, reportování založené na internetu a snadné propojení s
aplikacemi třetích stran. Nadstavba Vision Executive je určena pro tvorbu
manažerských sestav (business intelligence) a umožňuje jednoduchým
způsobem vytvářet dotazy nad databází SunSystems ve formě, která je
definovaná uživatelem. Dotazování může být buď pravidelné nebo ad hoc. Při
tvorbě dotazů může uživatel využít průvodce, který jej provede celým
procesem od zadávání dotazu až po získání relevantních dat. Vision
Executive má analytické schopnosti, umožňující komplexní vícerozměrné
analýzy prováděné přímo na obrazovce počítače.
Nově otevřený Holiday Inn Prague Congress Centre**** se nachází v
bezprostřední blízkosti Kongresového centra Praha a slavného Vyšehradu.
Holiday Inn Prague Congress Centre nabízí svým hostům 251 pokojů s
připojením k internetu. Každý pokoj je separátně on-line připojen na
řídící počítač, který ovládá silnoproud, vstupní zámkový systém a trezor,
což umožňuje plnou ochranu hosta.
Zpět |
|
Konference,
semináře |
III. ročník konference Karat
Open
Dne 21.
listopadu 2001 pořádá společnost I.F.T. PROGRES již v pořadí třetí
úspěšnou konferenci KARAT Open za přispění obchodních partnerů
společnosti, navazující tak na úspěch dvou předešlých ročníků
zviditelněných pod marketingovým heslem "Hledáte informační systém?
Nehledejte dál ...".
Konference se uskuteční v hotelu DIPLOMAT Praha, od 10:00 hod. Více
informací na této
adrese. Mediální partnerem konference je
odborný časopis o podnikových aplikacích
IT System.
Konference je určena všem vedoucím pracovníkům a správcům podnikových
informačních systémů. Cílem konference je seznámit účastníky s
podnikovým informačním systémem KARAT a novými trendy v oblasti řízení
společnosti. Dále budou prezentovány technologie a řešení společností
IBM, SYBASE, GIST a EDITEL.
Název konference KARAT Open není zvolen náhodou. Má vyjadřovat především
výraznou otevřenost informačního systému KARAT. Ta se projevuje
především ve schopnosti systému maximálně se přizpůsobit potřebám a
požadavkům uživatelů. Další význam otevřenosti lze spatřovat ve způsobu
spolupráce s partnerskými společnostmi, se kterými IFT PROGRES
spolupracuje v souvislosti s produktem IS KARAT.
Vstup je ZDARMA, registrace prostřednictvím webového
formuláře je podmínkou účasti na konferenci.
Zpět
Řízení projektů a rizik
Společnost TIMING Praha ve spolupráci s časopisy
IT System,
IT NEWS a
IT CAD si Vás dovoluje
pozvat na dvoudenní seminář ŘÍZENÍ PROJEKTŮ A RIZIK, který se koná ve
středu a ve čtvrtek 21. a 22. listopadu 2001 v Národním technickém muzeu,
Kostelní 42, Praha 7
Kdo bude mít ze semináře užitek? Budoucí i současní projektoví manažeři a
také všichni ti, kdo s projektovým manažerem z různých důvodů
spolupracují. První den semináře je určen pro začátečníky, druhý den pro
středně pokročilé. Absolventi prvního dne budou připraveni přijmout
informace podávané druhý den. Cílem semináře je předání know-how, se
kterým lze systematické Řízení projektů a Řízení rizik zahájit.
Program semináře a profesní profily lektorů jsou uvedeny v následujícím
dokumentu. Závaznou
přihlášku lze získat zde.
Zpět |
Recenze |
HP Omnibook 6100
Hledáte vysoce
výkonný, bohatě vybavený notebook se skutečně velkým displejem? Pak,
ovšem za předpokladu že nemáte hluboko do kapsy, pro vás může být
zajímavým tipem zcela nový HP Omnibook 6100.
Jedná se o moderní notebook atraktivního provedení, vybavený procesorem
Intel Pentium III s taktem 1,13 GHz, 256 MB paměti SDRAM rozšiřitelné až
na 1024 MB, pevným diskem o kapacitě 30 GB a velkým 15" TFT LCD
displejem s rozlišením 1400x1050 bodů.
Pokračování
Zpět
Navi - elektronická mapa do
kapsy
Již samotný
kapesní počítač je ideálním zařízením na cesty. Pokud vlastníte
populární Compaq iPAQ, pak si z něj ve spojení s osobním navigačním
systémem Navi navíc můžete vytvořit velmi užitečného pomocníka, který
vám právě cestování dokáže maximálně usnadnit a zpříjemnit.
S Navi přišla společnost Tesla a rozhodně se nejedná pouze o "obyčejnou"
mapu ČR. Systém umí přesně navigovat, najít nejvýhodnější trasu k cíli s
ohledem na zadaná kritéria (cena, rychlost, vzdálenost, …), informovat o
aktuálních výlukách, uzavírkách, radarech, průjezdnosti či zatíženosti
komunikací, ale také mimo jiné zprostředkovat e-mailové nebo telefonické
spojení.
Pokračování
Zpět |
Analýza |
Řízení rizik v
elektronickém bankovnictví
Pokrok v oblasti technologií a zvyšující se konkurence mezi bankami
přinesla rozšíření nabídky bankovních služeb. Příkazem doby se stává
poskytování služeb prostřednictvím elektronických distribučních kanálů
jak podnikové, tak retailové klientele. S rychlým rozvojem
elektronického bankovnictví jsou však spojená i určitá rizika. Možnostmi
jak omezit možná rizika se zabývá
studie společnosti KPMG.
Pokračování
Zpět |
|
Kancelářské aplikace
|
Uživatelská on-line diskuse součástí účetního programu
Autoři
účetního programu WinDUO přišli se zajímavou novinkou. Je-li uživatel
tohoto programu připojen k síti internetu, pak se může přímo z účetního
programu účastnit on-line diskuse. K čemu to může být dobré?
Někdy nastane situace, že uživatel WinDUO neví, jak provést určitou
operaci, popřípadě potřebuje poradit. Nejsnažší cesta je se zeptat
jiných uživatelů nebo přímo autorů WinDUO. Ale kde je snadno najít?
Existuje samozřejmě telefonická Hot-Line, ale ta není nonstop. Diskuse
na WWW stránkách programu většinou problém pomůže vyřešit, ale ne
okamžitě. A co spojí okamžitost telefonické Hot-Line a stálou dostupnost
WWW diskusí? Stačí jen přímo v programu kliknout na volbu: Připojit se k
on-line diskusi.
Výhodou tohoto řešení je, že uživatel nemusí rozjíždět žádný internetový
browser a v něm zadávat či vyhledávat diskusi. Možností, kde diskutovat,
je dneska spousta - množství WWW diskuzních serverů, NEWS servery, IRC,
ICQ ... A na většině diskusí ještě množství kanálů, místností nebo
témat. Najít v této záplavě k poradě ochotného uživatele WinDUO je jako
hledat jehlu v kupce sena. WinDUO nyní nabízí nejkratší cestu k jiným
uživatelům, svolným k diskusi. Protože program WinDUO patří k cenově
nejlevnějším (lze jej získat i zdarma), mnoho uživatelů patří do skupiny
"počítačově nezkušených", kteří umí obsluhovat "jen to svoje" a na víc
si netroufají. Nyní jim tedy stačí pouze jeden klik.
A jak se diskuse chová? V principu se jedná o standardní chat, tzn.
napravo je seznam uživatelů, dole řádek pro zadávání textu a na ploše je
obsah diskuse. Chat umožňuje používat českou diakritiku, některé
události lze zvukově zvýraznit, uživatel má možnost "šeptat" = zasílat
soukromé zprávy. Listovat lze v celé historii diskuse, po kterou je v ní
uživatel přihlášen. Do stejné diskuse je možné přihlášení i bez WinDUO
přímo z domovské stránky tohoto programu.
Tento počin ukazuje nový směr průniku moderních technologií do
"konzervativních řešení" takových systémů, jakými se např. účetní
programy mohou zdát. I do těchto systémů lze vnést tyto netradiční prvky
komunikace. A jaký je vedlejší efekt tohoto řešení? Co Vám pomůže v
rozhodování o správné volbě nového programu, než rozhovor s uživateli,
kteří tento program využívají a znají jeho přednosti i slabiny.
Zpět
Podvojné účetnictví pro
Windows zdarma
Společnost PCS SOFTWARE uvedla na trh produkt ACONTO free. Jedná se o
modulární systém, kdy jednotlivé moduly nejsou samostatnými programy,
nýbrž jsou integrovány do jednoho společného systému.
Moduly Správce, Podvojné účetnictví a Evidence jsou součástí systému
ACONTO free a uživatelé jej s určitým omezením oproti plné verzi
získávají zdarma k užívání. Další moduly: Sklad, Kasa, Evidence majetku
a Mzdy jsou k dispozici při upgradu na systém ACONTO v plné verzi.
Zpět
(Vnitro)firemní
vzdělávání elektronicky
Každý podnik má
potřebu vzdělávat své zaměstnance a s nimi často i firemní partnery a
zákazníky. Obvyklé sezvání účastníků na místo školení však s sebou nese
řadu komplikací - pracovníci chybí na pracovišti, musí cestovat, je
složité uvolnit všechny najednou. Řada firem proto přistupuje k elektronickému vzdělávání
- e-learningu a vyvíjí si pro něj i vlastní nástroje. Takovýto přístup
je však značně technicky i finančně náročný.
Zásadní změnou jsou z tohoto pohledu služby, které nabízí Electronic
Learning Centrum - Mailem.cz. Díky otevřenosti, s jakou bylo vytvořeno,
si do něj může své školení pro zaměstnance, partnery nebo zákazníky
vložit kterákoliv firma a využít tak technologii mailového e-learningu.
Distribuci, vyhodnocování a dohled nad školením zajistí server
ELC.
Zpět
APC CyberFort - novinka v ochraně napájení domácích počítačů
American Power
Conversion (APC) oznamuje novou řadu záložních zdrojů pro využití v
domácnostech a malých kancelářích - APC CyberFort. Nové modely CyberFort
350 a APC CyberFort 500 nabízejí nepřerušitelné napájení a ochranu
hardware stolních počítačů a periferních zařízení a řadu dalších
vlastností.
Patří k nim například software pro ukládání otevřených souborů a
automatické odstavení systému v případě delšího výpadku proudu, ochrana
před proudovým rázem pro telefonní, faxové nebo modemové a DSL linky.
CyberFort 350 (350 VA - 225W) a CyberFort 500 (500 VA - 325W) jsou
vybaveny pěti výstupy. Tři výstupy zajišťují zálohu z baterií, zatímco
všech pět nabízí výkonnou ochranu proti proudovému rázu. Připojení přes
USB je standardní a umožňuje uživateli, aby snadno konfiguroval software
pro ukládání souborů a automatického odstavení systému. Software
podporuje operační systémy Windows 2000, Windows Me, Windows 98, Windows
95 OEM (SR 2 a vyšší) a Mac OS 9 (9.0.4 a vyšší).
Uživatelé nemusí mít žádné zkušenosti s UPS, protože nové modely se
jednoduše používají a snadno udržují. Vlastní diagnostika, tlačítkové
nulování přetížení a inteligentní správa baterií jsou standardním
vybavením. Funkce správy baterií je konstruována pro dosažení maximální
výkonnosti, monitoruje baterie a upozorní uživatele na nutnost jejich
výměny. Baterie s prodlouženou životností si může vyměnit sám uživatel,
což nabízí úsporu nákladů a současně prodlužuje životnost UPS. Mezi
další vlastnosti patří nastavitelné úrovně pro přepnutí na provoz z
baterie, světelné a zvukové výstražné signály o přetížení, nízkém nabití
baterie a o napájení z baterií.
Zpět
Multimediální projektory EPSON
Společnost
EPSON představuje na IT trhu nejen tiskárny, ale I multimediální
projektory. Její nedávno představené projektory EMP-600, EMP-800 a EMP-810
uzavírají třídu stolních modelů nižší cenové kategorie.
Všechny nové projektory EPSON podporují barvy sRGB. Malé písmenko "s"
označuje, že se jedná o barevné směrnice založené na MS Windows, které
byly sestaveny pro jednotnou správu barev mezi přístroji, jako jsou
digitální fotoaparáty, skenery, tiskárny, monitory nebo projektory. To
znamená, že objekty zaznamenané např. digitálním fotoaparátem mají být
reprodukovány bez barevného zkreslení, např. na plátno prostřednictvím
projektoru, nehledě na vřazené komponenty.
Díky správě barev sRGB je možný barevně přesný přenos obrazu z digitální
kamery přes PC až k projektoru. Alternativně je možné parametry obrazu
nastavit individuálně podle prezentačního prostředí pomocí 3-D Color
Matching LUT.
Vzhledem k tomu, že projektory EPSON mohou reprodukovat větší spektrum
barev než je požadováno směrnicemi sRGB, nabízejí nové projektory EPSON
Desktop uživateli až šest primárních nastavení sloužících k optimálnímu
přizpůsobení projekce pro potřeby prezentace. Kromě sRGB nabízí technika
nazývaná 3-D Color Matching Unit LUT např. také režimy "prezentace",
"meeting", "divadlo", "zábava" a režim "High Brightness". Navíc snižuje
šumy při videoreprodukci. Nový objektiv se zvětšovacím poměrem 1:1,33
umožňuje po přepnutí projekce z 16:9 na 4:3 při reprodukci vyplnit
formát obrazu i na výšku, aniž by bylo třeba projektor posouvat. K
obrazové korekci za obtížných podmínek projekce se dají kromě vertikální
korekce Keystone (+/- 30°) využít i horizontální zešikmení, a to až do
+/- 10°.
Modely EMP-800 (1 500 lm ANSI) resp. EMP-810 (2 000 lm ANSI) se liší
světelným výkonem a rozlišením od EMP-600 (1 700 lm ANSI), který je se
skutečným rozlišením SVGA určen pro standardní trh počítačových
aplikací, zatímco oba ostatní projektory EPSON se zaměřují na aplikace s
vyšším rozlišením.
Všechny nové modely pracují vždy se třemi panely 0,9" EPSON Dream druhé
generace, které se osvědčily již u velkých modelů. Nově vyvinutý čip
umožnil další zlepšení obrazové kvality při přepočtu na vyšší rozlišení
než jsou rozlišení fyzikální (technologie DAR). Díky panelům Dream a
lampě s životností 1 500 hodin (což odpovídá při běžném provozu cca 3
rokům) se projektory podařilo zdokonalit i po stránce jasu.
Veškerá potřebná nastavení lze provádět pomocí dálkového ovládání. Za
zmínku stojí i tři předprogramovaná efektová tlačítka, jejichž nastavení
lze měnit, aniž by bylo třeba postupovat složitě prostřednictvím
nabídky, a kolébkový přepínač usnadňující listování prezentacemi
programu PowerPoint.
Zajímavá je rovněž funkce Picture-In-Picture. Tou lze provádět projekci
dvou zdrojů současně, přičemž je možné měnit pozici druhého obrazu (z
videozdroje) na plátně a tak jej efektně využít pro prezentaci.
Připojovací panel nabízí řadu možností: komponentní vstup, kontrolní
monitor, 2 x USB, RS232, PS2 jsou součástí stejně jako budoucí zaměření
na DVI a HDTV. Zvláštním prvkem je zásuvka dálkového ovládání. Tou lze
infračervené přijímače projektorů prodloužit pomocí kabelu tak, aby byla
zajištěna správná funkce dálkového ovládaní i za ztížených podmínek.
Zpět
Síťové tiskárny od Brother
Brother
představil novou vysokokapacitní tiskárnu HL-3260N s rychlostí až 32
stran za minutu a tiskem do formátu A3. Tiskárna je díky těmto
vlastnostem určena pro větší objemy v administrativních provozech.
Dodávaný software BRAdmin Professional zjednoduší celou správu tiskové
sítě od konfigurace jednotlivých tiskáren, přes upgrade jejich ovladačů
a systém e-mailových zpráv o stavu jednotlivých stanic, až po komplexní
síťový management. Pomocí vestavěného web serveru může autorizovaný
uživatel Windows, Macintosh a Unix řídit vzdálenou tiskárnu pomocí
internetového prohlížeče.
Software zjednodušuje přístup k řadě užitečných vlastností tiskárny,
pomáhá snížit zatížení sítě a naopak umožňuje sledovat tiskové aktivity
jednotlivých uživatelů i s rozúčtováním nákladů na jednotlivá oddělení,
což je občas důvodem k roztržce mezi jednotlivými kancelářemi v podniku.
Software dovoluje uživateli poslat na tiskárnu i důvěrný dokument v
bezpečnostním režimu. Takto chráněný dokument lze vytisknout až po
zadání PINu z panelu tiskárny, nebo po zaslání hesla z webového
prohlížeče.
Lze používat rovněž funkci zkušebního tisku (Proof Print), zvláště před
tiskem vícenásobných kopií nebo funkce společného tisku (Public Print) k
uložení dat opakovaných tisků rozsáhlých firemních dokumentů. Obě tyto
funkce sníží zatížení sítě. Zadáváte je přímo z ovládacího panelu
tiskárny nebo prostřednictvím internetového prohlížeče.
Pro vysokoobjemové násobné tisky ve formátu A4 i A3 nabízí tiskárna HL-3260N
několik kombinací ve výběru tiskového média i několik variant ve
zpracování tiskového dokumentu. Instalací dvoukazetového volitelného
zásobníku na papír a víceúčelového ručního podavače získáte až 5 různých
formátů pro tisk. Třídič, duplexní jednotka a finišer redukují nárok na
čas obsluhy spotřebovaný ke kompletaci sad dokumentů a zároveň sníží i
spotřebu papíru.
Zpět
Optimalizace kvality
tisku v podání HP
S cílem
nabídnout vhodné tiskové řešení pro domácnosti a malé podniky uvedla
společnost Hewlett-Packard na český trh tiskové hlavy a zásobníky
inkoustu HP No. 14 pro barevnou inkoustovou tiskárnu HP cp1160. Nový
systém, vybavený technologií HP Smart Print, nabízí vedle kvality tisku,
také nízké náklady.
Tiskové hlavy charakterizuje technologie HP, včetně 340 trysek na hlavu,
a software HP Photoret III pro kvalitní tisk s rozlišením 1200 x 600
dpi. K vlastnostem černého i barevného inkoustu patří zvýšená odolnost
vůči rozmazávání, a to i ve vlhkých podmínkách, stálost barev a ostrý
černý text, a to jak na obyčejném papíře, tak i na speciálních médiích.
Životnost tiskových hlav HP No. 14 zaručuje tisk až 30 000 barevných
nebo 16 000 černobílých stran bez nutnosti výměny. Osový mechanismus,
kde se během tisku posouvají tiskové hlavy a kazety zleva doprava, díky
krátkým inkoustovým trubičkám zajišťuje rychlé dávkování inkoustu. Čtyři
tiskové hlavy jsou zásobovány inkoustem z jedné černé a jedné tříbarevné
tiskové kazety.
"Inteligentní čipy", které jsou součástí tiskových hlav a příslušenství
HP No.14, sledují úroveň inkoustu a celkové "zdraví" tiskové hlavy.
Uživatel získává potřebné informace prostřednictvím LED indikátoru na
tiskárně nebo prostřednictvím obrazovky počítače. Z jednotlivých výhod
lze jmenovat minimální nutnost zásahu do chodu tiskárny (zásoba inkoustu
se nemusí kontrolovat ručně) a dokonalejší kontrolu tisku, protože
zákazník může sledovat, kolik inkoustu ještě zbývá a kdy je třeba
vyměnit kazetu.
Barevná tiskárna HP cp1160 a tiskové příslušenství HP No. 14 jsou určené
pro kancelářské profesionály, kteří potřebují efektivní osobní barevnou
tiskárnu.
Zpět |
Internet, komunikace a sítě
|
3Com
vyhlašuje grant pro české a slovenské školy
Společnost
3Com Česká a Slovenská republika vyhlásila grant pro české a slovenské
školy. Jejím cílem je poskytnou školám vybavení pro vytvoření či
modernizaci počítačových sítí a jejich připojení k internetu, díky čemuž
mohou zkvalitnit výuku výpočetní techniky. Projekt poběží až do března
příštího roku.
Iniciativa navázala na Planet Project, který uspořádala společnost 3Com
minulý rok pod patronací generálního tajemníka OSN Koffiho Annana. Šlo o
největší celosvětový průzkum veřejného mínění s pomocí internetu. V
rámci tohoto projektu byl vypsán též grant pro školy na celém světě.
Školy prostřednictvím grantu mohly získat vybavení pro propojení
počítačů do sítí a připojení k internetu. Tento projekt vyvolal v České
i Slovenské republice zájem a díky němu více než 30 škol v obou státech
získalo od společnosti síťové 3Com produkty.
Více informací o projektu je možno nalézt na
této
adrese, kde si zájemci mohou stáhnout formulář, do něhož napíší základní
údaje o chystaném projektu.
Zpět
Ochrana
bezdrátových sítí před útoky hackerů
Avaya ohlásila novou bezpečnostní aplikaci pro vlastní portfolio
virtuálních privátních sítí. Tato nová aplikace - Avaya Wireless VPN -
je navržena jako řešení i těch nejnáročnějších bezpečnostních požadavků
kladených na bezdrátovou síť LAN.
To je zvláště důležité nyní, kde podniky musí čelit novým útokům hackerů.
Ti jsou schopni zjistit algoritmus používaný k šifrování dat před jejich
odesláním na bezdrátové sítě LAN. Produkt Avaya Wireless VPN vyžaduje
další krok pro autentikaci uživatelů, a snaží se tak utajit obsah a
zajistit integritu bezdrátově přenošených dat.
Vyžádáním dalších kroků pro autentikaci uživatelů a ochranou dat a
integrity bezdrátově přenášených dat zajišťují bezdrátová řešení Avaya
Wireless IPSec VPN ještě vyšší úroveň bezpečnosti bezdrátových sítí a
poskytují datovou bezpečnost internetového protokolu (IP) "kvality WAN"
- srovnatelnou s bezpečností klasických "kabelových" sítí.
Venkovní spojení prostřednictvím bezdrátových síťových připojení mezi
pracovišti mohou s výhodou využívat ochrany Wireless VPN pro zabezpečení
bezdrátových směrovaných spojení, která používají řešení na bázi
standardů IPSec VPN plně integrované s používanými funkcemi LAN.
Avaya Wireless VPN je další prvek portfolia Avaya Wireless, který se
zabývá ochranou bezdrátové radiové komunikace podle normy 802.11b a v
kombinaci s 128-bitovým šifrováním WEP, šifrováním non-WEP RC4 a další
volitelnou autentikací RADIUS. IPSec VPN se již dodává. Produkty Avaya
pro bezdrátové sítě řeší bezpečnostními otázky prostřednictvím
bezdrátových bran Avaya Access Point a bezdrátových PC karet Avaya.
Zpět
Řešení SYSTIMAX z optických
vláken
V minulém
vydání IT NEWS jsme v článku o strukturovaném kabelážním systému
SYSTIMAX SCS hovořili o propojovacím řešení pro měď. Dnes na tento
článek navážeme pokračováním o řešení pro optiku.
Skupina výrobků SYSTIMAX OptiSPEED zahrnuje kompletní sortiment kabelů z
optických vláken a produktů pro horizontální subsystémy, subsystémy
vertikálního vedení v budovách a páteřní subsystémy v areálech.
SYSTIMAX OptiSPEED je kabelovým řešením pro sítě nabízející přenos dat o
rychlosti 1 gigabitů za sekundu a více. Dalším parametrem kabelů řady
OptiSPEED je jejich optické vlákno o tloušťce 62,5 mikronů, které
laboratoř Avaya Labs vynalezla, aby zajistila požadovaný výkon při
ostrých ohybech, které vyžaduje většina sítí LAN. Tyto kabely také
poskytují o 25 % větší šířku pásma, než jakou vyžadují specifikace pro
aplikace. Tato bohatá šířka pásma může pomoci překonat velké vzdálenosti
s větší rezervou. Navíc konstrukční pružnost kabelů OptiSPEED snižuje
ztrátu v kabelu z optických vláken na úroveň, která je až o 33 % nižší
než hodnoty stanovené v normách pro komerční konstrukce.
Konektor LC je konektor pro vysokorychlostní přenos dat určený pro
použití s kabely z optických vláken. Tento prvek zdvojnásobuje kapacitu
současných konektorů SC a zmenšuje potřebný prostor na deskách, vývodech
a krytech o 60 % v rámci celé sítě v porovnání s konektory ST a SC.
Lepší výkon konektoru LC vedl k tomu, že byl v rámci normy IEEE 1349B,
vztahující se na domácnosti, vybrán jako doporučený konektor. S útlumem
0,1 dB tak zajišťuje připravenost sítí na budoucí vysokorychlostní
gigabitové aplikace.
Řešení SYSTIMAX LazrSPEED je řešení z optických vláken, které poskytuje
podnikovým sítím kapacitu 10 gigabitů/sekundu pomocí krátkovlnných
laserů s délkou vln 850 nm. Přestože poskytuje tento nový výkon, řešení
LazrSPEED také podporuje předchozí aplikace, včetně populárních sítí
Ethernet a Fast Ethernet. Řešení bylo vyvinuto tak, aby umožňovalo
koncovým uživatelům minimalizovat celkové náklady na systémy založené na
aplikacích pro páteřní propojení budovy o kapacitě 10 Gb/s, které jsou
nyní vyvíjeny. Optický kabel LazrSPEED byl vyvinut tak, aby podporoval
aplikace s kapacitou od 10 Megabitů/sekundu až do 10 Gigabitů/sekundu,
využívající přitom krátké vlny (850 nm).
V minulosti byla elektronická zařízení pro sítě LAN, využívající krátké
vlny, značně levnější než jejich protějšky, využívající dlouhé vlny.
Poměr mezi cenou portů pro síť Gigabit Ethernet, využívající krátké vlny
a cenou portů pro dlouhé vlny obvykle činí 1/2 až 2/3. Tento cenový
rozdíl způsobil, že 85 až 90 % dosud instalovaných portů v sítích
Gigabit Ethernet využívá VCSEL o vlnové délce 850 nm. Protože
elektronická zařízení LAN představují největší část celkových nákladů na
LAN, tyto úspory jsou značné. Přestože kvalitní kabelový systém pro více
režimů může stát o něco málo více, celkové plánované náklady jsou daleko
nižší v případě volby systému o kapacitě 10 gigabitů/sekundu,
využívajícího krátké vlny, než v případě systému pro jeden režim,
využívajícího dlouhé vlny.
Správná volba kabelového systému se může během životnosti tohoto systému
mnohonásobně vyplatit. Zvolení jiné možnosti totiž může znamenat
kompletní výměnu kabelů vždy po několika letech. Důkladným plánováním se
můžete této nepříjemné nutnosti vyvarovat. Pro certifikované
strukturované propojovací řešení SYSTIMAX SCS, které dnes nainstalujete,
je poskytována záruka, že nejen splní, nýbrž překročí požadavky na
výkon, a to jak dnes, tak v budoucnu.
Zpět
Bezdrátová Java
Společnost
Siemens začala nabízet mobilní telefon i s vývojovým softwarem, díky
kterému mohou odborníci (nebo nadšenci) rozvíjet své představy o vizi
mobility. Potenciálně úspěšné programy obdrží plnou vývojovou podporu a
možnost zavedení prostřednictvím on-line a operátorských kanálů Siemens.
Po on-line registraci na následující internetové stránce (www.siemens.com/mobile-partners)
jsou zájemci o testování zaregistrováni a je jim zaslán balíček "Early
Bird", který obsahuje mobilní telefon SL45i pracující s jazykem k-Java,
dále edici Forte for Java, Release 3.0 (produkt firmy Sun) a sadu
vývojových nástrojů Siemens SL45i Software Development Kit (SDK).
Firmy Siemens a Borland rovněž podepsaly předběžnou smlouvu vymezující
plány na uzavření definitivní smlouvy, která umožní firmě Siemens
distribuovat Borland JBuilder MobileSet a JBuilder Personal Edition,
jakožto součást bezplatné aktualizace původního balíčku "Early Bird".
Členové společenství mohou rovněž testovat programy pomocí emulátoru
Java přímo ve webovém sídle.
Zpět
Aliance pro multimediální
zprávy
Společnosti
Motorola a
Personity uzavřely smlouvu o společném vývoji platformy pro zasílání
multimediálních zpráv a zjišťování dosažitelnosti kontaktovaných osob.
Motorola zároveň oznámila svůj kapitálový vstup do firmy Personity.
První nabídkou vzešlou z nového spojenectví je řešení zvané Motorola
Messenger Powered by Personity. Jedná se o sadu integrovaného softwaru
pro infrastrukturu, aplikace a rozhraní pro mobilní telefony, s jejíž
pomocí budou operátoři schopni nabízet svým klientům nové služby. Patří
k nim například služba okamžitých zpráv, hlasové volání se zjištěním
dosažitelnosti volaného (presence) a zasílání multimediálních zpráv (MMS).
Technologie firmy Personity pro zjišťování dosažitelnosti má umožnit v
libovolném okamžiku zjistit, prostřednictvím kterých komunikačních medií
- např. mobilního zařízení, aplikace instant messaging nebo e-mailové
aplikace - lze s protějškem právě komunikovat. Uživatelé si díky ní
mohou individuálně nastavovat a libovolně měnit preference a pravidla
pro to, kdo a jak je může či nemůže zastihnout. Výsledkem je jednoduchá
a vždy aktuální odpověď na dotaz: "Are you available?" (Jsi tam?).
Systém Motorola Messenger tak propojuje mobilní zprávy se zasíláním
zpráv po internetu, čímž umožňuje komunikaci prostřednictvím okamžité
výměny zpráv mezi libovolnými zařízeními - mobilním telefonem, osobním a
kapesním počítačem - bez ohledu na operační systém či používanou síť.
Systém Motorola Messenger už byl předveden na mobilních telefonech
Motorola s podporou GPRS, WAPu, pagerech Motorola, palmtopech a osobních
počítačích.
Zpět |
|
Informační společnost
|
LCS míří na německý trh
Za účasti
primátora města Prahy Jana Kasla a starosty Berlína Klause Wowereita
byly u příležitosti projektu "Berlínské dny v Praze a Bratislavě"
vyhlášeny výsledky soutěže Berlin International Business Award (BIBA).
Vítězem soutěže se stala česká společnost LCS International a to díky
zpracování marketingové strategie průniku na německý trh.
Soutěž byla vyhlášena na počátku září 2001 vládní agenturou CzechTrade
ve spolupráci s Hospodářskými novinami a Berlínskou korporací pro
hospodářský rozvoj a byla určena pro české firmy s méně než 1000
zaměstnanci, které jsou vývozci vlastních výrobků či služeb.
Každá společnost, která se soutěže účastnila, měla za úkol předložit
spolu s přihláškou konkrétní plán s návrhem marketingové strategie
obchodního průniku firmy na německý trh. Soutěže se ve finále zúčastnilo
celkem 43 společností, které reprezentovaly různá odvětví obchodu a
průmyslu České republiky.
"Uvítací balíček" pro vítěze pod názvem Berlin Business Welcome Package
obsahuje kromě poskytnutí kancelářských a bytových prostor, také sadu
konzultačních služeb a právního poradenství, nezbytných pro zakládání
firmy. Díky renomovaným sponzorům soutěže pak do sady služeb patří také
pronájem automobilu BMW a mobilního telefonu od společnosti Deutsche
Telecom. To vše bezplatně po dobu tří měsíců.
Zpět
Změny na české Internetové
scéně - "caatoosee on move"
Za poslední dva
měsíce došlo ke dvou významným změnám u českého web-integrátora
společnosti caatoosee. Ta první se udála 7. září, kdy došlo ke změně
vlastníků společnosti. Do toho okamžiku jediný vlastník společnosti,
nadnárodní korporace caatoosee AG, odprodala v rámci vlastní
restrukturalizace 100% podíl představitelům lokálního managementu.
Novými vlastníky se stávají Jan Kubalík, který nyní disponuje 40%
obchodním podílem společnosti, Jaroslav Novák, rovněž s 40% podílem a
Marek Olšovec s 20% obchodním podílem ve společnosti. Všichni uvedení
majitelé jsou dlouholetýmí manažery společnosti, kteří se podíleli na
jejím rozvoji od samotného počátku. Transkace proběhala za nezveřejněnou
cenu.
Druhá podstatná událost se udála prvního listopadu, od kdy dochází v
rámci rozšíření a zkvalitnění nabízených služeb zákazníkům k uvedení na
evropský trh nové obchodní značky NetKit.
Pod tuto značku budou postupně integrovány veškeré služby a produkty
společnosti. Zároveň se stane novým obchodním jménem. Společnost tak
podporuje rozšíření svých služeb z oblasti web integrátorství o služby a
produkty založené na technologiích mobilních komunikací.
Zpět
Dvě nová
střediska - jedno v Bombaji a druhé v Indii
Společnost
Accenture oznámila otevření nových technologicko-vývojových podniků v
České republice a Indii. Cílem nových středisek je rozšířit nabídku v
oblastech outsourcingu, vývoje software a
služeb hostingu.
Nové podniky se nachází v Bombaji a v Praze, čímž doplňují již
existující zahraniční zdroje společnosti Accenture - na Filipínách a ve
Španělsku - a jsou součástí celosvětové sítě více než 20 dodavatelských
center společnosti Accenture.
Personál dodavatelského centra v Bombaji je v současnosti tvořen
softwarovými inženýry se zkušenostmi s UNIXEM, Microsoftem a systémem
SAP. Centrum se zaměřuje především na vývoj podnikových aplikací. Nové
evropské dodavatelské centrum společnosti Accenture v Praze bude
poskytovat možnosti outsourcingu obchodních postupů pro účely financí a
účetnictví, řízení vztahů se zákazníky a logistiku pro zákazníky ve
výrobních a chemických odvětvích.
Zpět |
WWW
tip týdne |
Český statistický úřad
Dnešní www tip týdne věnujeme stránkám
Českého
statistického úřadu. Její první
část tvoří aktuální informace jako index spotřebitelských cen,
obchodní bilance naši vlasti, ...
V další sekci jsou obsaženy statistické analýzy, publikace a mapy,
včetně
nejžádanějších údajů o České republice. Nechybí ani popis metodiky
používané při sběru dat.
Nemohou chybět ani údaje o
sčítání
lidu, domů a bytů. Na webu jsou rovněž tiskové zprávy
Eurostatu, které přináší statistické údaje ze zemí Evropské unie -
samozřejmě vše v češtině.
Zpět |
|