|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
IT System 10/2001

obsah |
Příloha

obsah |
|
Servery
vydavatelství CCB |
|
|
|
|
|
|
 |
|
Událost
týdne |
Windows XP představeny. Česká
verze až za měsíc
Po
mnohaměsíčním "prosakování" informací a beta verzí byly konečně minulý
týden ve čtvrtek s patřičnou slávou představeny nové Windows XP. Microsoft
na jejich propagaci, jak se zdá, šetřit nebude a po spíše slabých
marketingových kampaních provázejících uvedení předcházejících verzí
Windows to bude možná stát opět za to.
Hlavní přínos pro domácí uživatele má být ve stabilitě. Microsoft totiž
poprvé nasazuje technologie použité u Windows 2000, resp. NT, i ve verzích
určených pro domácí počítače a malé kanceláře.
Uživatelé by se tak konečně mohli dočkat stability systému Windows i ve
spojení s hrami a multimédii. I zde však platí něco za něco. Již jsme si
přivykli s přibývajícími verzemi Windows postupnému zvyšování nároků na
hardware. U XP je však tento nárůst skokový.
Vývojáři Microsoftu se na druhou stranu již nechtěli zdržovat (nebo
omezovat) podporou starších programů a u XP jim odřízli pupeční šňůru. Z
toho důvodů je omezena podpora pro některé starší programy - zejména hry a
starší hardware. Na druhou stranu požadavky na systém jsou tak velké, že
starší počítače stejně nemají šanci. Windows XP pochopitelně pokračují v
podpoře připojení k internetu a k počítačovým sítím obecně.
Česká verze má být představena k 1. prosinci a s dodávkami počítačů s
předinstalovaným systémem Windows XP se tak budeme moci setkat nejspíše
již pod vánočním stromečkem.
Zpět |
Podnikové
aplikace
|
5,7 TB pro podniková data
Společnost
Maxtor, která se doposud spíše orientovala na oblast SOHO, oznámila svůj
vstup i na trh podnikových síťových systémů pro ukládání dat. Jejím prvním
produktem je škálovatelný server MaxAttach NAS 6000 určený pro ukládání
dat s kapacitou až 5,7 terabytů.
MaxAttach NAS 6000, pod systémem Windows, spolupracuje s řadou systémů a
vytváří platformu pro některá nová řešení, například archivaci e-mailů,
zálohování z disku na disk nebo agregaci diskové kapacity. V kombinaci s
aplikacemi softwarových firem, například Legato Systems, OTG Software a
VERITAS Software systém, umožňuje vytvářet kompletní řešení pro práci s
daty.
Vlastnosti podnikového serveru MaxAttach NAS 6000 jsou určené pro
prostředí datových center a obsahují komplexní výbavu podpůrných služeb.
Patří k nim například redundantní hardwarové komponenty pro vysokou
dostupnost systému, ochrana dat RAID 5 a aplikace Persistent Storage
Manager (PSM) pro rychlé zobrazení dat (PSM umožňuje okamžitou obnovu
vymazaných nebo poškozených souborů).
Díky podpoře pro klienty Windows, UNIX/Linux, Macintosh a NetWare umožňuje
server MaxAttach NAS 6000 sdílení souborů mezi uživateli ve všech
uvedených prostředích. Podporuje produkt Active Directory a je
kompatibilní s nástroji pro řízení sítí od předních firem, například
Computer Associates, Hewlett-Packard nebo Tivoli Systems.
K základním vlastnostem serveru patří škálovatelnost (kapacita od 1,9 TB
do 5,7 TB), dostupnost, kdy jsou diskové jednotky vyměnitelné za provozu.
Varianta s kapacitou 1,9 TB zabírá standardní konzolu o velikosti 4U a lze
ji rozšířit až na 5,7 TB, což odpovídá konzole o velikosti 12U. Plně
konfigurovaný systém je k dispozici v samostatné skříni o výšce 32 palců,
což usnadňuje jeho instalaci. Server lze připojit k síťovým rozhraním
10/100 Ethernet a Gigabit Ethernet (měděný kabel nebo optické vlákno).
Uvnitř serveru se skrývá procesor Dual Intel Pentium III 866 MHz a paměť 1
GB ECC SDRAM.
Zpět
Ochrana dat pomocí BrightStor
S dalším
produktem pro ochranu podnikových dat přišla společnost Computer
Associates (CA). Její program BrightStor ARCserve Backup for Small
Business Server je robustní řešení pro ochranu dat, který je navržen
speciálně pro uživatele produktu Microsoft Small Business Server 2000.
BrightStor ARCserve Backup zajišťuje integrované zálohování, obnovu a
ochranu dat proti virům v reálném čase. Má rovněž komplexní podporu
zavádění aplikací a knihovny na jediné diskové jednotce, což zajišťuje
rychlou a jednoduchou implementaci široké škály nástrojů.
Úplné řešení ochrany dat společnosti CA obsahuje aplikační agenty pro
servery Microsoft Exchange 2000, které zabezpečují strukturovanou, resp.
granulární ochranu jednotlivých zpráv a poštovních schránek, pro Microsoft
SQL Server 2000, kde chrání data až na úroveň tabulkového prostoru/skupin
souborů. Lze ho rovněž přímo integrovat do konzoly správy produktu Small
Business Server, což umožňuje správcům výpočetních a informačních systémů
chránit svůj server a připojené pracovní stanice ze stejného řídicího
místa, které používají k ostatním administrativním úkonům a činnostem.
BrightStor ARCserve Backup for Small Business Server zajišťující
zálohování u malých podnikových serverů je posledním příspěvkem
společnosti CA k její modelové řadě BrightStor, jejímž obsahem jsou řešení
zaměřená na ukládání a zpracování dat elektronického podnikání.
Zpět
PSA služby
- cesta ke zlepšení profesionálních služeb
Analytická firma
Butler Group působící v oblasti informačních technologií zveřejnila
studii zabývající se analýzou PSA (Professional Service Automation)
systémů.
Typickým scénářem převládajícím mezi společnostmi poskytujícími
profesionální služby, ať už se jedná o konzultační, auditorské či reklamní
agentury, je současné provozování několika nesourodých systémů. Tyto firmy
byly v obchodním světě dlouhou dobu "popelkou" v oblasti využití plně
integrovaných balíkových řešení aplikačního softwaru. Částečně je tomu tak
v důsledku komplexních otázek spojených s řízením jejich projektů. To
způsobuje problémy řešené buď prostřednictvím jednoduchých systémů,
manuálně nebo kombinací obou způsobů.
Novým konceptem, který získal v posledních dvou letech na významu, je PSA,
neboli automatizace profesionálních služeb. PSA řešení poskytují nástroje
pro uchování záznamů o znalostech, zkušenostech a dostupnosti konzultantů,
o jejich zúčtovatelném čase a dalších nákladech. Díky využití PSA mohou
firmy sledovat aktuální projekty, mít přehled o tom, jaké znalosti jsou
vyžadovány, opakovaně používat znalosti a zkušenosti získané na
předchozích projektech, sledovat aktuální přidělení pracovníků a aktuální
stav účtovaného času a nákladů.
Vzhledem k neustále rostoucímu počtu dodavatelů PSA systémů a vysokému
potenciálu tohoto trhu odhaduje firma, že hodnota trhu PSA dosáhne v roce
2003 úrovně až čtyř miliard dolarů.
Studie Butler Group však nepopisuje současný stav jen obecně, ale
věnuje se i nabízeným PSA řešením. Analytická společnost pozitivně
zhodnotila PSA řešení time@work od české společnosti LLP Group.
Time@work vyvinuté a dodávané společností LLP Group je podle studie Butler
Group výkonný a flexibilní PSA systém nabízející firmám v oblasti
profesionálních služeb integrované prostředí pro řízení a zaznamenávání
projektů, jejich vyúčtování, plánování zdrojů, analýzy a reportování.
Hlavní funkce time@work podle Butler Group jsou:
· Integrace s finančními a dalšími systémy třetích stran, včetně řešení
CRM, ERP a MS Project. Prostřednictvím XML (eXstesible Markup Language)
může probíhat výměna dat s prakticky libovolnými aplikacemi.
· Multi-Company, Multi-Currency a Multi-Language - time@work podporuje
složité organizační struktury firem působících v mezinárodním měřítku a
zajišťuje veškeré legální záležitosti, přeúčtování mezi jednotlivými
firmami i reportovací požadavky. Dále podporuje prakticky neomezený počet
měn a kalkulace, které jsou součástí účtování ve více měnách. Je vyvinutý
výhradně na Unicode a podporuje širokou paletu jazyků, včetně
dvoubytových, jako je například japonština a čínština.
· Výkonné analytické a reportovací možnosti poskytují přesné obchodní
informace všem autorizovaným účastníkům. Zákazníci mohou přistupovat k
informacím prostřednictvím na míru upravených reportů, které mohou být
přenášeny do jejich počítačů e-mailem nebo prostřednictvím webu.
Zpět
Zpracování dat v reálném čase
Studie agentury
Gartner Consulting se zabývala zlepšením výkonnosti firem a jejich
ziskovosti s ohledem na přistoupení ke zpracovávání dat o firemních
zákaznících v reálném čase, které je založené na filozofii Zero Latency
Enterprise (ZLE).
Společnost Gartner své výsledky opírá o výzkum provedený hloubkovou
analýzou jedenácti telekomunikačních firem po celém světě. Z výsledků
vyplývá, že například systém péče o zákazníky (CRM) operující v reálném
čase by zvýšil spokojenost zákazníků a snížil jejich obměnu ze současných
průměrných 15 % na 5 %. Ve společnostech by pak následně mělo dojít ke
zvýšení ziskovosti až o 15 %.
Pojem ZLE vznikl ve společnosti Gartner a znamená podnikovou architekturu,
ve které dochází k toku informací a transakcí v rámci celého podniku v
reálném čase. Na tuto filozofii přístupu k zákazníkům zareagovala
společnost Compaq a vyvinula stejnojmenný software. Díky němu, respektive
obecně při nasazení přístupu ZLE, lze vytvořit jednotný ucelený pohled na
stav podniku, který je vždy aktuální. Díky aktuálním informacím má
například uživatel CRM jednotný a konsolidovaný pohled na zákazníka a díky
tomu se spokojenost zákazníka zvyšuje a je možné pro něj učinit atraktivní
a individuální nabídky.
Mimo CRM identifikovala studie další oblasti, kde může strategie Zero
Latency přinést konkurenční výhody. Například u telekomunikačních
společností může prodleva mezi telefonátem zákazníka a jeho účtováním
znamenat značné náklady. Ta může vést ke zpoždění plateb až na 60 dnů.
Podle dotazovaných společností by účtování založené na ZLE mohlo zvýšit
tržby o 2 - 3 % ročně.
Veškeré podvody závisí na vnitřním zpoždění v toku informací. Pokud
společnost operuje v reálném čase, významně se rovněž sníží možnost
podvodu. Díky okamžitému přístupu ke stavu účtu - a schopnosti zadávat
parametry v reálném čase - mohou řešení založená na ZLE snížit podvody o
více než 50 %.
Fúze a akvizice zpravidla spojují mnoho podnikových systémů a mohou
zpomalit tok informací u nové společnosti. Řešení
Zero Latency by mělo dovolit lépe propojit oddělené systémy, a
poskytnout tak integrovaný pohled na stav podniku. To může snížit náklady
na zpracování informací o 5 až 35 %.
Mezi dotazovanými společnostmi byly největší poskytovatelé
telekomunikačních služeb z celého světa, např. Sprint (USA), Deutsche
Telecom (Německo), Optus (Austrálie), IUSACELL (Mexiko) a další.
Zpět
Borland Kylix 2 poskytuje řešení webových služeb pro Linux
Společnost Borland uvedla produkt Kylix 2, který je určený pro rychlý
vývoj aplikací typu e-business pro operační systém Linux. Dvojková verze
vývojového prostředí umožňuje vývoj a instalaci aplikací, které
prostřednictvím využití webových služeb zjednodušují integraci řešení typu
e-business mezi zákazníky, dodavateli, obchodními partnery či zaměstnanci
po světě. Tato řešení přitom mohou být provozována na různých platformách.
Kylix 2 obsahuje technologie BizSnap, WebSnap a DataSnap, které tvoří plně
integrovanou sadu vizuálních nástrojů s pokročilou technologií kompilátoru
a s opakovaně použitelnými softwarovými komponentami. Pomocí těchto
komponent si mohou uživatelé produktu Kylix 2 vyměňovat či upravovat
dokumenty ve formátu XML, spojovat aplikace prostřednictvím internetu a
získávají též další funkce platforem webových služeb jako .Net a BizTalk
od společnosti Microsoft a ONE od společnosti Sun.
Kylix 2 rovněž nabízí podporu průmyslových norem protokolů webových služeb
jako SOAP, XML a WSDL, a tím poskytuje s využitím jediného jazyka
vzájemnou propojitelnost a funkční slučitelnost aplikací na různých
platformách.
Borland Kylix 2 je k dispozici ve třech vydáních: Kylix 2 Enterprise,
Kylix 2 Professional a Kylix 2 Open. Ověřovací verze produktu Kylix
Enterprise, funkční po dobu 60 dní, je k dispozici na
této
adrese. Kylix 2 Open Edition pro vývojáře software "open source" (GPL)
bude zdarma k dispozici během čtvrtého kvartálu 2001 na
této
adrese.
Zpět
Školení řidičů
"referentského" vozidla v ELC
Snad
nejrizikovější pracovní činností je řízení služebního vozidla. Ze zákonů
vyplývá povinnost zaměstnavatelů věnovat pozornost nejen řidičům z
povolání, ale i řidičům tzv. referentských vozidel. E-learningový server
Electronic Learning Centre -
Mailem.cz vyvinutý
firmou CCB umožňuje firmám zajistit pro své zaměstnance vzdělávání s
minimálními náklady.
Zaměstnanci nemusejí opouštět svá pracoviště, neboť jednotlivé lekce kurzů
jim jsou zasílány do e-mailové schránky spolu s kontrolními testy. Systém
navíc disponuje pokročilými nástroji pro správu, takže firmám umožňuje
efektivně sledovat postup jejich vzdělávání.
Školicí systém si lze bezplatně vyzkoušet na
této adrese.
Zpět
Outsourcing
služby IT Help Desk v GE Capital Bank
Od začátku
října 2001 je rozšířena spolupráce v oblasti outsourcingu mezi
společnostmi GE Capital Bank (GECB) a debis IT Services Czech (debis).
Společnost debis v rámci této spolupráce přebírá provozování služby IT
Help Desk.
Tento krok je logickým navázáním na dosavadní spolupráci. V současnosti
totiž debis zajišťuje formou outsourcingu tzv. IT regional supportu
kompletní podporu a průběžnou modernizaci IT ve více než 190 obchodních
místech GE Capital Bank na celém území České republiky, což představuje
190 serverů a 2000 pracovních stanic včetně periferií.
Služba IT Help Desk je určena pro zaměstnance obchodních míst GECB. Služba
je dostupná v pracovní dny od 7 do 19 hodin. Tento režim bude rozšířen v
případě potřeby na 24 hodin po sedm dní v týdnu.
V rámci outsourcingu budou zaměstnanci GECB, kteří IT Help Desk
zajišťovali, převedeni do společnosti debis. Aby bylo zaručeno plně
bezproblémové převzetí všech aktivit spojených se službou IT Help Desk,
byl také odkoupen systém Remedy, sloužící pro evidenci jednotlivých
hlášených případů a sledování jejich řešení. Operátoři budou umístěni i
nadále v centrále GECB. V případě nahlášení závady tak budou schopni ji v
naléhavých případech odstranit do několika minut nebo předat dalším
úrovním HelpDesku k řešení např. regionální podpoře uživatelů kdekoli v
ČR.
V budoucnu je plánováno zajištění služby IT Help Desk nejen pro další
společnosti v rámci GE Capital Bank, ale i pro jiné klienty společnosti
debis.
Zpět
Genesys a
PeopleSoft pokračují ve spolupráci
Genesys, která je dceřinou společností koncernu Alcatel oznámila
partnerství se společností PeopleSoft, které se zaměří na integraci
systému PeopleSoft 8, CRM s nabídkou kontaktních center Genesys.
Cílem partnerství je nabídnout zákazníkovi úplné řešení, které řídí
komunikaci zákazníků skrze všechny komunikační kanály včetně hlasových
služeb, e-mailové pošty a internetu.
Aliance staví na dosavadní spolupráci při integraci PeopleSoft Customer
Relationship Management (CRM) s hlasovými službami a interaktivním řízením
řešení pro kontaktní centra společnosti Genesys.
Pro PeopleSoft 8 CRM plánuje Genesys vyvinout speciální adaptér Gplus. Od
tohoto produktu očekává, že bude společnostem šetřit finanční i časové
zdroje díky poskytování rychlé, předkonfigurované integrace řešení pro
multimediální kontaktní centra Genesys 6, obsahující verze 6.0 a 6.1,
společně s PeopleSoft 8 CRM. Řada Genesys 6 obsahuje řešení Enterprise
Routing, Network Routing, Universal Workflow, Outbound Contact, Internet
Contact a Workforce Management.
Zpět |
|
Konference,
semináře |
Seminář
o řešení správy dokumentů pro vaši organizaci
Společnosti
ORACLE CZECH a EXPRIT si Vás dovolují srdečně pozvat na tradiční
podzimní seminář, tentokrát s tématikou D4B-ARCHIV - ideální řešení
správy dokumentů pro Vaši organizaci.
Setkání se koná ve dvou termínech a to buď v úterý 6. listopadu nebo ve
čtvrtek 8. listopadu 2001, vždy od 10 hod v prostorách Oracle Czech,
Škrétova 12, Praha 2.
V případě zájmu potvrďte účast a termín vyplněním přihlašovacího
formuláře na této
adrese - sekce Semináře a prezentace, nebo telefonicky na čísle 02/5731
5408-9. Těšíme se na Vaši účast.
Program semináře
· technologie ORACLE pro správu dokumentů,
· D4B-ARCHIV a jeho principy,
· archivace papírových dokumentů,
· archivace výstupních sestav,
· archivace elektronických dokumentů (Office, Mail, CAD, e-forms),
· Workflow - řízený oběh dokumentů.
EXPRIT, spol. s r.o.,
Viktora Huga 4, 150 00 Praha 5, tel.: 02/57 31 54 08, fax: 02/5732 74 25
Zpět
III. ročník konference
Karat Open Partner
Dne 14.
listopadu 2001 pořádá společnost I.F.T. PROGRES již v pořadí třetí
úspěšnou konferenci KARAT Open Partner za přispění business partnerů IBM a
SYBASE. Tentokrát se konference uskuteční přímo v sídle partnerské
společnosti SYBASE, Tychonova 2, Praha 6, od 10:00 hod. Více informací na
této adrese. Mediálním
partnerem konference je odborný časopis o podnikových aplikacích
IT SYSTEM.
Konference je určena všem stávajícím i novým partnerům společnosti. Cílem
je seznámit účastníky s nejnovějšími technologiemi vývojového prostředí
informačního systému KARAT na platformě Sybase a Microsoft. Název
konference KARAT Open Partner není zvolen náhodou. Má vyjadřovat především
výraznou otevřenost informačního systému KARAT. Ta se projevuje především
ve schopnosti systému maximálně se přizpůsobit potřebám a požadavkům
uživatelů.
Další význam otevřenosti lze spatřovat ve způsobu spolupráce s
partnerskými společnostmi, se kterými IFT PROGRES spolupracuje v
souvislosti s produktem IS KARAT. Otevřenost je základním kamenem pro
Partnerský program IS KARAT. Cílem tohoto programu je především rozšíření
povědomí o IS KARAT ve spolupráci s partnery IFT PROGRES, které v konečném
důsledku povede k širšímu nasazování tohoto systému v rámci ČR. Vstup je
zdarma, registrace prostřednictvím
webového formuláře je
podmínkou účasti na konferenci.
Zpět
Oracle přednáší pro české
vysoké školy
Společnost
Oracle Czech a Vysoké učení
technické v Brně se dohodly na vzájemné spolupráci, v rámci níž se
společnost Oracle zavázala uspořádat v průběhu roku 2001 sérii deseti
odborných přednášek a prezentací pro české vysoké školy.
Cílem je představit a především názornou demonstrací přiblížit studentům
nejmodernější technologie, které Oracle vyvíjí.
První přednáška této série pojednávající na téma podnikové portály byla
uskutečněna 29. května 2001 na Vysokém učení technickém v Brně a
zaznamenala velký ohlas jak ze strany studentů, tak i vyučujících.
Součástí přednášky byla i živá demonstrace postupu, jak lze vytvářet
informační, aplikační a knowledge portály v prostředí aplikačního serveru
Oracle9i. Dvouhodinová přednáška byla přenášena jako videokonference do
dalších 7 českých vysokých škol.
Od konce října až do konce zimního semestru 2001 budou semináře
pokračovat, přičemž za místo konání bylo opět stanoveno VUT Brno s
možností přenosu do dalších vysokých škol, které projevily zájem především
o tato témata:
1) Podnikové portály (již realizováno)
2) Integrace aplikací
3) Bezpečnost informačních systémů v prostředí Oracle
4) Java a komponentové technologie v prostředí Oracle
5) Zajištění vysoké dostupnosti a spolehlivosti
6) Oracle - platforma pro vývoj a provoz aplikací na Internetu
7)Vedení projektu - hlavní podmínky úspěšnosti, metodika, případová
studie
Termíny přednášek budou zveřejněny akademickou obcí.
Zpět |
Analýzy |
Neztrácejte
zákazníky, investujte do technologií
Konzultantská
společnost KPMG vypracovala ve spolupráci s
Indiana Univerzity
studii, která mapuje konkurenční střet elektronických a "kamenných"
maloobchodů.
Studie popisuje nákupní chování spotřebitelů, definuje silné a slabé
stránky tradičního maloobchodního prodeje a srovnává je s prodejem po
internetu. Zároveň navrhuje možné konkurenční strategie pro tradiční
maloobchodní prodejce.
Pokračování
Zpět
Lidé stále častěji využívají internet k hledání nového zaměstnání
Nedávné
šetření ČSÚ odhalilo, že téměř 14 % z více než 440 tisíc lidí bez práce
jsou mladí lidé, kteří po absolvování studia nenašli zaměstnání. Pokud
číslo chceme vyjádřit absolutně, vychází nám počet okolo 62 000
nezaměstnaných absolventů. Z toho téměř 35 tisíc mladých lidí se uchází o
pracovní místo bez předešlých pracovních zkušeností.
Tato čísla nejsou nikterak pozitivní. Přitom existuje řešení, potažmo
nástroj, který může studentům a absolventům toto hledání výrazně
zjednodušit. Tímto nástrojem je internet. Výsledky průzkumu však přinášejí
až nepříjemné zjištění.
Pokračování
Zpět
Zahraniční investice v Evropě poklesly - v ČR však míří vzhůru
Podle výzkumu společnosti Ernst & Young došlo v prvním pololetí
letošního roku k poklesu počtu přímých zahraničních investic v Evropě o
plných 32 procent. Pouze tři země zaznamenaly nárůst investičních projektů
a to Španělsko, Česká republika a Švédsko.
Významnou změnou oproti roku 2000 je také výrazný pokles investic do
oblasti softwaru a telekomunikací, která patřila v minulém období k
nejrůstovějším.
Pokračování
Zpět |
Recenze |
Internetové hračkářství MAMUT
Internetové
hračkářství Mamut
funguje už třetím rokem. Od té doby se situace ve světě (myšleno tady
především v tom internetovém) sice změnila a například v USA internetové
obchodování prožívá recesi. Přesto odborníci považují i nadále internet
za velmi perspektivní k obchodování. Podívejme se tedy spolu, jak se
daří hračkám na českém webu.
Pokračování
Zpět |
|
Kancelářské aplikace
|
Bubble
Jet S300 - barva pro pokročilé domácí uživatele
Tiskárna
Bubble Jet S300 od společnosti Canon je určena pro kvalitní barevné
tisky pro "profesionálnější" uživatele v domácnosti nebo v malých
kancelářích. Díky rychlosti tisku až 11 stránek A4 za minutu v
monochromatickém režimu a 7,5 stránky A4 za minutu v barvě je tato
tiskárna opravdu rychlá.
Kvalita obrazu je tiskárně Canon S300 vlastní, neboť používá zvýšené
rozlišení a technologii MicroFine Droplet Technology, která nepřetržitě
umisťuje na papír mikroskopické kapičky inkoustu o velikosti 5 pikolitrů.
Hlava s vysokým počtem trysek přesně ovládá proces tvorby kapiček
inkoustu tak, aby bylo dosaženo rozlišení 2400 x 1200 dpi. Kombinace
vysokého rozlišení a velmi malé velikosti kapiček inkoustu znamená, že
tiskárna S300 je schopna reprodukovat i ty nejjemnější gradace barev na
fotografiích a zajišťuje požadované výsledky. Zlepšená inkoustová
technologie znamená, že barevné obrazy mají větší hloubku, jsou živější
a mimořádně realistické.
Jestliže použijete papír Canon Photo Paper Pro (PR-101), máte zaručenou
stálobarevnost fotografií po dobu následujících 25 let (v závislosti na
podmínkách pro skladování a vystavování). Tiskárna Canon S300 používá
pouze port USB a podporuje následující operační systémy: Windows 98,
Windows Millennium, Windows 2000, Windows XP a Mac OS.
Zpět
Vyzkoušejte si zdarma
Security Chceck
Již více než
šest milionů uživatelů po celém světě využilo on-line služby
Symantec
Security Check. Cílem této webové služby je identifikovat a pomoci
řešit potenciální bezpečnostní rizika, která ohrožují uživatelovo domácí
PC nebo Macintosh.
Nabízený nástroj, který je na internetu k dispozici zdarma, poskytuje
uživatelům srozumitelné informace o možných rizicích, způsobených viry
nebo hackery a o nebezpečí úniku informací z jejich počítače. Na závěr
uživatelé obdrží doporučení, jak svůj počítač proti zjištěným rizikům
zabezpečit.
Značná část uživatelů se díky nedávné eskalaci internetových rizik
obrací na Symantec Security Check, aby zjistili, do jaké míry je jejich
počítač vůči novým nebezpečím imunní. Tazatelé se obávají zejména
nejnovějších, rychle se šířících virů (mezi které patří mj. CodeRed,
SirCam nebo W32.Nimda.A@mm) a také ohrožení soukromí. Např. během
kritické epidemie viru CodeRed se oproti běžné návštěvnosti před
epidemií počet uživatelů Symantec Security Check téměř zdvojnásobil na
30 000 uživatelů denně.
Testy, které provádí služba Symantec Security Check, lze rozdělit do tří
kategorií. Zaprvé se jedná o testy proti hackerům, které zahrnují
analýzu zranitelnosti síťového prostředí a test přítomnosti NetBIOS.
Dále provede Symantec Security Check antivirový scan software, test
virových definic a detekci aktivních trojských koní, aby zjistil
přítomnost i těch nejnovějších virů na uživatelově počítači. Nakonec
Security Check provede analýzu nastavení internetového prohlížeče, a v
případě potřeby poradí, jakým způsobem si zajistit ochranu soukromých
dat. Po ukončení testů si uživatel může přečíst podrobný přehled
výsledků a srozumitelné rady, jak zabezpečit svůj počítač před riziky
přicházejícími z internetu.
Uživatelé služby Symantec Security Check mají rovněž možnost dobrovolně
poskytnout své výsledky pro zahrnutí do globálního průzkumu
zranitelnosti počítačů. Tento průzkum, provedený na 390 723 poskytnutých
výsledcích, zatím ukázal, že 36 procent uživatelů umožňuje na svůj
počítač neznámý nebo neautorizovaný přístup z internetu, 44 procent
uživatelů nemá dostatečně novou verzi běžně používaného antivirového
produktu a 79 procent používá internetové prohlížeče, které poskytují
informace o naposledy navštíveném webu ostatním webovým aplikacím, a to
bez vědomí uživatele.
Zpět
Vylepšete svůj
image videokamerkou WebCam 5
Společnost
Creative představila nové videokamerky Video Blaster WebCam 5 - webové
kamerky určené pro připojení ke stolnímu počítači přes USB. Jak
jednotlivé snímky, tak video mohou být snímány při rozlišení až 640 x
480 bodů. Video přitom může být, s cílem získat co nejlepší plynulý
obraz, snímáno i při tomto rozlišení s frekvencí až 30 obrázků za
sekundu.
Uživatelé Blaster WebCam 5 mohou ocenit nejen nový design. Hlavní
zlepšení spočívá v kvalitě obrazu, kterou lze využít při živých
videokonferencích, vysílání na webu a nebo při snímání jednotlivých
obrázků. Programové vybavení v dodávce obsahuje aplikace pro editování
obrazu fotografií s různými funkcemi - např. pro modifikaci barev a
zrcadlení.
Zpět
Nový
HP fotografický papír pro rychleschnoucí fotografie
Společnost Hewlett-Packard rozšířila řadu fotografických médií o HP
Photo Paper Glossy o rozměrech 10 x 15 cm. Rychleschnoucí lesklý papír
vysoké kvality umožňuje zákazníkům pracovat s fotografiemi okamžitě po
vytištění či rychle a jednoduše zhotovit větší množství kopií.
Díky kvalitnímu lesklému povrchu, rozměrům 10 x 15 cm a vyšší gramáži
(175 g/m2) připomínají výstupy zhotovené na HP fotografický papír s
lesklým povrchem skutečnou fotografii.
Ve spojení s tiskárnami a tonerovými tiskovými kazetami HP zaručuje
vhodné výsledky za jakýchkoli podmínek, dokonce i za vysoké vlhkosti.
Nový fotografický papír s lesklým povrchem v tradičním fotografickém
formátu se dodává v krabicích po 20 nebo 60 listech.
Fotografický papír byl vyvinut pro zákazníky, kteří vlastní inkoustovou
tiskárnu a potřebují tisknout snímky ze svých digitálních fotoaparátů,
naskenované obrázky či fotografie z fotobank nebo z internetu. Okamžité
schnutí je vhodné zejména pro tisk většího množství kopií nebo
krátkodobé aplikace, jako je dotisk digitálních fotografií pro další
osoby, školní projekty, pracovní večírky či další obchodní využití.
Zpět
Správa UPS pro Windows XP
Podobně jako u
Windows 2000 vyvinula společnost APC dvouvrstvou správu zdrojů
nepřerušitelného napájení (UPS), která je začleněna do nového operačního
systému Windows XP. Tato podpora UPS bude běžnou součástí operačního
systému Windows XP Home Edition i Windows XP Professional.
Karta pro UPS ve Windows XP zajišťuje dokonalejší podporu
nepřerušitelných zdrojů napájení většiny výrobců, včetně vypnutí
operačního systému bez asistence uživatele při náhlém výpadku elektrické
energie, jakož i varování o stavu napájení a ukládání záznamů o
událostech vztahujících se k napájení. Navíc Microsoft začlenil do
operačního systému dodatečný ovladač, který umožňuje dokonalejší správu
UPS od APC.
Tento řadič zajišťuje, že sériové výrobky společnosti APC Back-UPS, Back-UPS
Pro a Smart-UPS spolupracují s operačním systémem Windows XP okamžitě,
bez nutnosti instalace jakéhokoli software. Ovladač umožňuje uživatelům
pohodlný přístup k dalším funkcím jako např. zjišťování stavu baterie,
její kapacity a provozních údajů.
Nové programové vybavení od společnosti APC PowerChute, určené
spotřebitelům a malým a středním podnikům je rovněž kompatibilní s
operačním systémem Windows XP. Verze pro osobní užití PowerChute
Personal Edition for Windows XP je software pro bezpečné vypnutí
počítače a je určen pro domácí uživatele záložních zdrojů APC vybavených
portem USB.
Verze pro podnikové použití PowerChute Business Edition for Windows XP
je software pro správu UPS na podnikové úrovni. Umožňuje správcům IT
zajistit bezpečné vypnutí sytému a řídit záložní zdroje serverů a
podnikových počítačů.
Zpět
Server Magnia SG20 od Toshiby
S jedním velmi
zajímavým řešením pro správu lokálních sítí určeném pro menší firmy
přišla společnost Toshiba. Ta představila multifunkční serverové
zařízení Magnia SG 20, které je založené na systému Linux, umožňuje
snadné a rychlé budování lokálních sítí (LAN). Prostřednictvím
předinstalovaného softwarového balíku je Magnia SG20 koncipován jako
"jednoduché řešení v jedné krabici".
Malí a střední podnikatelé, kteří nebudují síť za pomoci vlastního IT
oddělení, tak dostávají do ruky nástroj, jehož prostřednictvím získají
bezproblémovou lokální síť. Nepotřebují k tomu mít ani velké technické
know-how ani rozsáhlé zkušenosti. Magnia SG20 se rovněž uplatní i jako
integrováný do stávajících sítí například jako server pro jednotlivá
oddělení firmy.
Pomocí Magnia SG20 lze vytvořit síť s připojením až sedmi počítačů, a
další počítače (včetně notebooků) je možné připojit bezdrátově a to buď
přímo, integrovanou Wi-Fi kartou v notebooku nebo prostřednictvím
AccessPointu. Součástí konceptu "řešení v jedné krabici" je Setup-assistent,
který okamžitě po připojení sítě plně zprovozní všechny funkce. Mnohdy
svízelná a na čas a znalosti náročná instalace tedy odpadá. Pro ochranu
lokálních sítí přebírá Magnia SG 20 funkci firewallu.
Magnia SG20 obsahuje procesor 566 MHz Intel Celeron, paměť: 64MB SDRAM,
ECC. Pevný disk: 2 x 15 GB nebo 2 x 30 GB, 8-mi portový přepínač (swich),
Integrovaný modem V.90 (do budoucna ISDN, DSL a kabelový modem), síťové
rozhraní: 8xRJ-45 LAN 10/100 + 1xRJ-45 uplink port a I/O-porty: 1
Modem-Port, 1 paralelní port, 1 PC Card-Slot (pro IEEE 802.11b Wireless
LAN Card)
Zpět |
Internet, komunikace a sítě
|
Strukturovaný
kabelážní systém SYSTIMAX SCS
Strukturovaný
kabelážní systém SYSTIMAX SCS byl vyvinut ve výzkumných a vývojových
laboratořích Avaya Labs, které jsou zaměřené pouze na produkty z oblasti
telekomunikací. SYSTIMAX SCS nabízí komplexní propojovací řešení pro měď
nebo optické vlákno.
Díky takovému řešení se vyvarujete zahlcení sítě a zároveň zvýšíte výkon
sítě a množství využitelného času, čímž zlepšíte výkonnost zaměstnanců.
Navíc - v budoucnosti se gigabitové aplikace jistě stanou běžnou
záležitostí a SYSTIMAX SCS představuje záruku, že se sítě s tímto
řešením nestanou za pět, deset nebo dvacet let ode dneška obětí
zastaralosti a že nebudou vyžadovat kompletní, drahou výměnu kabelů,
která naruší provoz celého podniku.
Správci, kteří se připravují na zavedení rychlé sítě, se musí
rozhodnout, zda zůstanou u dlouho zavedených kabelů kategorie 5 nebo zda
se stanou jedněmi z prvních, kteří zavedou modernější typ kategorie 6.
Jak kategorie 6, tak vylepšená kategorie 5E by měla být teoreticky
schopna uspokojit potřebu zvýšené propustnosti, které jsou si správci
sítí vědomi. Jejich mezní výkon se však velmi liší.
Šířka pásma při řešení z komponent draftu kategorie 6, jako je například
řešení SYSTIMAX GigaSPEED, je vyšší než v případě volby komponentů z
kategorie 5E- řešení SYSTIMAX PowerSUM. Jeho cena, jak lze očekávat, je
také mírně vyšší. Ve většině organizací je však investice do kabelového
systému také považována za dlouhodobou investici na mnoho let, a proto
je cenový rozdíl zanedbatelný, když se rozpočítá na jednotlivá léta
celkové doby životnosti instalace. Právě řešení SYSTIMAX GigaSPEED
nabízí bezpečnou cestu ke spolehlivé komunikaci prostřednictvím LAN, a
to v rychlostech počítaných v řádu Gb/s. Zajišťuje rezervní výkon, který
bez problémů splní požadavky nových síťových systémů, jako je například
Gigabit Ethernet a jiné vysokovýkonnostní aplikace, které se mohou
objevit v následujících letech.
SYSTIMAX GigaSPEED společnosti Avaya zajišťuje kabelové řešení s plnou
zpětnou kompatibilitou, s propojením bod-bod a s výkonem, překračujícím
hodnoty a parametry očekávané kategorie 6. Je dostupné již nyní a je
navrženo tak, aby zajistilo hladký přechod k budoucím technologiím.
Zpětná kompatibilita kabelu GigaSPEED umožňuje používat tento kabel s
kabelovými komponenty kategorie 5E a udržovat výkon na úrovni kategorie
5E nebo výše. Tato charakteristika poskytuje správcům sítí prostor pro
navržení infrastruktury pro gigabitovou síť podle jejich vlastního
uvážení.
Kanál SYSTIMAX GigaSPEED podporuje současné i nově se objevující
aplikace pro vyšší pásmovou šířku od dnešních kanálů 10BASE-T,
100-BASE-T, 155 Mb/s ATM a 77 kanálů (550 MHz) pro širokopásmové
analogové video až po budoucí technologie pro rychlost 1,2 Gb/s a
Ethernet s rychlostí 1,0 Gb/s. Pro zakončování horizontálních kabelů
GigaSPEED je doporučeno použití propojovacích panelů Visipatch, který je
rovněž součástí stavebnicového systému SYSTIMAX SCS.
Pokud je cenové hledisko důležitější než větší pásmová šířka, zvažte
použití řešení z měděných kabelů a komponentů řady SYSTIMAX PowerSUM,
které odpovídají svými parametry požadavkům kategorie 5E - tím lze
dosáhnout skutečného výkonu kategorie 5 v celém systému.
Řešení SYSTIMAX PowerSUM čtyřnásobně zvýšilo rychlostní limit kategorie
5 na 622 megabitů za sekundu a zavedlo do oblasti stolních počítačů
plnohodnotný širokopásmový videokanál na frekvenci 550 MHz, pomocí
systému z měděných kabelů, který může váš pozdější přechod na optické
vlákno usnadnit více než kdykoliv předtím.
Novinkou v systému SYSTIMAX pro řešení PowerSUM i GigaSPEED jsou panely
pro automatický dohled a monitorování propojování - iPatch. Každý port
strukturované kabeláže je nepřetržitě monitorován, kontrolován a údaje
jsou zapisovány do centrální databáze. Veškeré požadavky na změny jsou
velmi rychle řešeny bez vyšších nároků na čas administrátora sítě.
Elektronika systému oznamuje vizuálními a audio efekty správci sítě
momentální stav jednotlivých spojení a informuje ho též o případných
problémech, které se na síti objeví.
Příště týden si povíme něco o možnostech kabelážního systému SYSTIMAX v
oblasti optických vláken.
Zpět
Jak se testuje UMTS?
Po Japonsku
přechází fáze testování nové komunikační platformy UMTS i na evropský
poloostrov. Německé zastoupení společnosti Motorola provádí testování od
září 2001 v laboratořích ve Wiesbadenu. První provozní zkoušky pro tento
vysokorychlostní přenos dat v živé síti jsou v Německu plánovány na
začátek roku 2002.
Na rozdíl od obecných trendů nejsou zařízení použitá Motorolou při
evropských testech založena na japonských implementačních standardech.
Společnost používá již pro tuto fázi testování UMTS systémů komerční
produkty, které odpovídají evropským specifikacím a standardům UMTS a
při laboratorních testech ve Wiesbadenu dosahuje rychlosti přenosu 144
kilobitů za sekundu.
Pro ověření funkčnosti systému a jeho možností se používají aplikace,
jako je přenos videa v reálném čase (Live Video Streaming), přenos hudby
ve formátu MP3, interaktivní videohry a kancelářské aplikace (např.
Windows NetMeeting) přenášené v reálném čase. První modely mobilních
telefonů Motorola s technologií UMTS budou k dispozici pro testování
začátkem roku 2002.
Na vývoji UMTS Radio Access Network (rádiové části sítě UMTS)
společnosti Motorola se podíleli inženýři a odborníci z Evropy a USA,
kteří při vývoji zužitkovali své dlouholeté zkušenosti s technologií
CDMA (Code Division Multiple Access).
Zpět |
Grafika, CAD,
GIS |
IBM představila
procesor PowerPC o taktu 1 GHz
Společnost IBM
oznámila svůj nejrychlejší mikroprocesor PowerPC, který běží na
frekvenci 1 GHz. Nový čip - IBM PowerPC 750FX - kombinuje novou
technologii snižující spotřebu energie až o padesát procent a zároveň
zvýšení výkonu, jehož nárůst představuje až třicet procent.
Nový procesor je určen pro systémy vyžadující výkon, a přitom nízkou
spotřebu energie. Do této kategorie patří disková pole, počítače
pracující s grafikou, zajištění sítí, komunikace, uživatelské a přenosné
počítače či jiné spotřebitelské aplikace.
Čip je vytvořen technologií 0,13 mikronu, obsahuje měděné komponenty,
využívá technologie silicon-on-insulator a disponuje vlastnostmi danými
polovodičovými technologiemi.
IBM PowerPC 750FX má zvýšenou datovou šířku sběrnice o 25 procent oproti
předchozím generacím čipů běžících na stejné frekvenci. Nový čip
podporuje takt sběrnice až do výše 200 MHz, což představuje zlepšení o
50 procent. Čip obsahuje 512KB L2 cache na čipu o stejném taktu jako
procesor. Jeho hrubý výkon dosahuje 2300 MIPS při taktu 1 GHz.
Technologii SOI (silicon-on-insulator) představila společnost IBM již v
roce 1997 a následně v roce 2000, kdy začala integrovat SOI spolu s
měděnými komponentami do svých produktů. V roce 2000 došlo k inovaci,
která přinesla zvýšení výpočetní rychlosti a výkonu o 30 procent. Nyní
IBM kombinuje všechny tyto technologie do jediného čipu - mikroprocesor
IBM PowerPC 750FX.
Zpět
CELSIUS
Mobile A, CELSIUS Mobile H pro CA aplikace
Nově
představené mobilní pracovní stanice stírají výkonnostní rozdíly mezi PC
a notebooky. CELSIUS Mobile H je nefalšovaná pracovní stanici s
certifikáty pro řadu softwarů od řady výrobců aplikací CAD, kterou ocení
zejména návrháři ve 3D, CAD inženýři a další, pro které je výkon
podmínkou efektivní práce.
Dále je tento notebook vybaven bezdrátovou klávesnicí s technologií
Bluetooth, pro maximální bezpečnost jsou standardně zabudovány snímač
otisku prstu a čtečka karet SmartCard. S druhým diskem může úložná
kapacita notebooku dosáhnout až 96 GB a k dispozici jsou snad všechna
rozhraní, na která si uživatel vzpomene. Mobilní pracovní stanice
CELSIUS Mobile H váží včetně baterie a jednotky DVD rovných 3,3 kg.
CELSIUS Mobile A od společnosti Fujitsu-Siemens je nástupcem Lifebooku X
a nabízí 15" SXGA displej, procesory Intel Pentium III na frekvenci až
1,13 GHz, paměť až 1 GB RAM, 32MB grafickou kartu ATI Mobility Radeon
M6, pevné disky s kapacitou až 48 GB či zvuk Dolby Surround.
Kromě parametrů společných s CELSIUS Mobile A zaujme především
nejmodernějším grafickým subsystémem NVIDIA Quadro2 Go 4xAGP s 64 MB
grafické paměti DDR, který dokáže na 15" LCD-TFT UXGA displeji s
úhlopříčkou 38,3 cm pracovat v True Colors s rozlišením 1600x1200 bodů.
K dispozici je také řada mechanik včetně kombinované jednotky DVD a CD-RW,
pro zvýšenou bezpečnost je integrován snímač otisku prstu a pro pohodlné
využití v kanceláři je samozřejmě k dispozici port replikátor. Notebook
váží pouhých 2,6 kg.
Zpět |
|
Informační společnost
|
JBA mění jméno
JBA, spol. s
r. o., člen Geac Enterprise Solutions, oznamuje, že 24. října 2001 byla
změněna obchodní firma společnosti z původní
firmy JBA, spol. s r.o. na Geac Enterprise Solutions, s.r.o.
Geac Enterprise Solutions působí na českém a slovenském trhu
informačních technologií od roku 1992. Původně jako dceřiná společnost
britské JBA, která je dodavatelem podnikových integrovaných informačních
systémů zvláště v oblasti nápojářského průmyslu.
V roce 1999 přešla JBA celosvětově do vlastnictví kanadské firmy Geac
Computer Corporation. Společnost rozšířila své pole působnosti
systémového integrátora a je aktivní v oblasti CRM, Business
Intelligence, Supply Chain Management, Optimalizace procesů a dalších.
Zpět
Do české
pobočky 3M přichází nový generální ředitel
Novým
generálním ředitelem 3M Česko se od prvního listopadu 2001 stane
sedmatřicetiletý Američan Robert D. Anderson. Dosavadní ředitel William
J. Cruise byl jmenován do významné pozice v evropské centrále 3M v
Bruselu.
Zatímco prioritou odcházejícího ředitele bylo především rozšíření
produktového portfolia 3M v České republice a urychlení hospodářského
růstu pobočky, Robert Anderson klade důraz zejména na upevňování vztahů
se zákazníky.
Robert Daryl Anderson (na obrázku) se narodil v roce 1964 ve státě
Minnesota, U.S.A, je ženatý, má tři děti. V roce 1987 dokončil studia
chemického inženýrství na Minnesotské Univerzitě. Osm let působil jako
technik ve výzkumných laboratořích 3M v St. Paul, Minnesota. Poté pět
let pracoval v marketingu v centrále 3M v St. Paul. V posledních dvou
letech před nástupem do funkce generálního ředitele 3M Česko byl
manažerem pro rozvoj (Business Development Manager) v divizi lepící
pásky a lepidla pro oblast Dálného východu. V rámci svého dosavadního
působení ve 3M (14,5 roku) byl pan Anderson orientován především na
výzkumnou a marketingovou činnost spojenou s divizí výrobků pro průmysl.
V oblasti Asie a Pacifiku v rámci této divize řídil 15 poboček v oblasti
marketingu, prodeje, technické podpory, výroby a hledání nových možností
pro rozvoj těchto aktivit.
Společně se svou rodinou tráví rád svůj volný čas v přírodě, má rád
rybolov, plavání, práci se dřevem. Hraje na kytaru a fotografuje. Je
golfovým začátečníkem.
William James Cruise - generální ředitel 3M Česko od září 1999 do
listopadu 2001 - se narodil v roce 1956 v Readingu ve Velké Británii; je
ženatý, má dvě děti. Je technickým inženýrem a absolventem fyzikálních
věd. Kromě rodné angličtiny ovládá německý jazyk.
V roce 1987 začínal v britské důlní společnosti Coal Mining Industry a
pak byl zaměstnán v jihoafrické těžební firmě Gold Mining Industry.
Pracovat pro 3M začal v roce 1985 v britské divizi Electro-Telecom Group.
V roce 1989 se ujímá pozice technického manažera pro Evropu v divizi
průmyslových pásek se sídlem v Německu. O čtyři roky později se stává u
této divize marketingovým manažerem pro Evropu. V roce 1996 nastupuje
jako manažer pro rozvoj (Business Development Manager) v divizi lepící
pásky a lepidla pro oblast Dálného východu. Ve funkci generálního
ředitele 3M Česko působí od září 1999 do října 2001.
William Cruise odchází do evropské centrály 3M v Bruselu, kde bude v
pozici Evropského konzultanta zodpovědný za realizaci projektu Six
Sigma. Ten byl úspěšně aplikován již v několika významných firmách (GE,
Ford…). Jedná se o program, jehož cílem je zkvalitnění obchodních
procesů. Pan Cruise působil ve vedení 3M Česko od září 1999, kdy ve
funkci vystřídal Karla Musila.
Zpět
Telenor Networks členem ČAKK
Provozovatel
pevné bezdrátové sítě (FWA) v pásmu 26 GHz, společnost Telenor Networks
(dříve Nextra Wireless), se dnem 19. října 2001 stala řádným členem
České asociace kabelových komunikací (ČAKK).
ČAKK je asociací sdružující alternativní operátory v České republice.
Zároveň je členem evropské asociace ECTA (The European Competitive
Telecommunications Association).
Zpět
Microsoft nebude
šířit nepravdy o Novellu
Společnost Novell oznámila, že Microsoft souhlasí se zastavením šíření
svých výroků o společnosti Novell, která jsou klíčovým bodem žaloby
Novellu ze dne 1. října 2001, v níž Novell viní Microsoft z nekorektní
reklamní kampaně.
Microsoft rovněž souhlasí se zasláním opravného dopisu se správnými
informacemi těm zákazníkům Novellu, kteří dostali původní marketingové
"serverové křupky" Microsoftu, kde byly podle Novellu uvedeny nepravdivé
a zavádějící informace o Novellu.
Novell však i nadále trvá na soudním sporu, aby získal náhradu způsobené
škody, která zatím nebyla ještě vyčíslena. Podle vlastního prohlášení
zaslal Microsoft svůj marketingový mailing v průběhu srpna zhruba 3 000
zákazníků Novellu.
Jednalo se o marketingový materiál zpracovaný jako krabice s cereální
snídaní s označením "Serverové křupky Microsoftu", na které byly
vytištěny nepravdivé nebo zavádějící informace.
Zpět |
Informační společnost
|
Dvouměsíčník Listy na
internetu
Stejně jako
tištěná podoba Listů přinášejí i
nové webové stránky
pohled na aktuální společenská témata očima domácích i exilových
intelektuálů, ale i známých myslitelů ze zahraničí. Oslovují hlavně
vzdělané lidi, kteří jsou aktivní v oblasti politiky, veřejné správy,
kultury, médií a školství.
Zejména učitelé zde naleznou cenný zdroj informací pro výuku
společenských věd. Listy.iHNed.cz nabízejí svým čtenářům nezávislé
názory na politiku a ekonomii, ekologii a kulturu, na problémy evropské
integrace a na globalizaci. Do Listů přispívali např. Milan Kundera,
Josef Škvorecký, A. J. Liem nebo přední světový sociolog sir Ralf
Dahrendorf.
Listy.iHNed.cz
umožňují čtenářům nahlédnout do archívu dvouměsíčníku Listy (archív je k
dispozici od roku 2001) a vyhledávat v něm můžete pomocí komfortního
fulltextového vyhledavače konkrétní data a souvislosti.
Po zprovoznění internetových verzí odborných měsíčníků Logistika,
Moderní řízení, Právní rádce, Stavitel a Technik tak spouští Economia
OnLine internetovou podobu dalšího titulu vydavatelství Economia.
Zpět |
|