31-10-2001
další číslo vyjde 7. 11. 2001

[ Registrace ] [ Starší čísla ] [ Odhlášení ] [ Ceník inzerce ]  [ SystemOnLine ] [ IT CAD ] [ Golf ]

 Událost týdne
 Windows XP představeny
 Podnikové aplikace
 5,7 TB pro podniková data
 Ochrana dat pomocí BrightStor
 PSA služby
 Zpracování dat v reálném čase
 Borland Kylix 2
 Školení řidičů v ELC
 IT Help Desk v GE Capital Bank
 Genesys a PeopleSoft
 Konference, semináře

 Seminář o řešení správy dokumentů
 III. ročník Karat Open Partner
 Oracle přednáší pro vysoké školy

 Analýzy

 Investujte do technologií
 Internet k hledání zaměstnání
 Zahraniční investice  poklesly

 Recenze

 Internetové hračkářství MAMUT

 Kancelářské aplikace

 Bubble Jet S300
 Security Chceck zdarma
 Videokamerka WebCam 5
 Nový HP fotografický papír
 Správa UPS pro Windows XP
 Magnia SG20 od Toshiby

 Komunikace a sítě

 SYSTIMAX SCS
 Jak se testuje UMTS?

 Grafika, CAD, GIS
 IBM PowerPC o taktu 1 GHz
 CELSIUS pro CA aplikace
 Informační společnost
 JBA mění jméno
 Nový generální ředitel 3M
 Telenor Networks členem ČAKK
 Microsoft vs. Novell
 WWW tip týdne
 Dvouměsíčník Listy na internetu
 
IT System 10/2001

obsah
Příloha

obsah

 Servery vydavatelství CCB

 SystemOnLine

 Hlavní stránka
 Diskusní fórum
 Informační systémy
 
Případové studie

 IT CAD

 Hlavní stránka
 Architektura
 Strojírenství
 WWW Tipy

 Golfové zpravodajství

 Hlavní stránka
 Obsah časopisu GOLF
 Národní firemní liga golfu 2001
 Archiv starších zpráv

 Mailem.cz - ELC

 Hlavní stránka
 Firemní školení
 Jak školíme
 Nabídka kurzů
 Možnosti spolupráce
 
 Amper 2002

Tele2
 Událost týdne

Windows XP představeny. Česká verze až za měsíc
Po mnohaměsíčním "prosakování" informací a beta verzí byly konečně minulý týden ve čtvrtek s patřičnou slávou představeny nové Windows XP. Microsoft na jejich propagaci, jak se zdá, šetřit nebude a po spíše slabých marketingových kampaních provázejících uvedení předcházejících verzí Windows to bude možná stát opět za to.
Hlavní přínos pro domácí uživatele má být ve stabilitě. Microsoft totiž poprvé nasazuje technologie použité u Windows 2000, resp. NT, i ve verzích určených pro domácí počítače a malé kanceláře.
Uživatelé by se tak konečně mohli dočkat stability systému Windows i ve spojení s hrami a multimédii. I zde však platí něco za něco. Již jsme si přivykli s přibývajícími verzemi Windows postupnému zvyšování nároků na hardware. U XP je však tento nárůst skokový.
Vývojáři Microsoftu se na druhou stranu již nechtěli zdržovat (nebo omezovat) podporou starších programů a u XP jim odřízli pupeční šňůru. Z toho důvodů je omezena podpora pro některé starší programy - zejména hry a starší hardware. Na druhou stranu požadavky na systém jsou tak velké, že starší počítače stejně nemají šanci. Windows XP pochopitelně pokračují v podpoře připojení k internetu a k počítačovým sítím obecně.
Česká verze má být představena k 1. prosinci a s dodávkami počítačů s předinstalovaným systémem Windows XP se tak budeme moci setkat nejspíše již pod vánočním stromečkem.

Zpět

 Podnikové aplikace

5,7 TB pro podniková data
Společnost Maxtor, která se doposud spíše orientovala na oblast SOHO, oznámila svůj vstup i na trh podnikových síťových systémů pro ukládání dat. Jejím prvním produktem je škálovatelný server MaxAttach NAS 6000 určený pro ukládání dat s kapacitou až 5,7 terabytů.
MaxAttach NAS 6000, pod systémem Windows, spolupracuje s řadou systémů a vytváří platformu pro některá nová řešení, například archivaci e-mailů, zálohování z disku na disk nebo agregaci diskové kapacity. V kombinaci s aplikacemi softwarových firem, například Legato Systems, OTG Software a VERITAS Software systém, umožňuje vytvářet kompletní řešení pro práci s daty.
Vlastnosti podnikového serveru MaxAttach NAS 6000 jsou určené pro prostředí datových center a obsahují komplexní výbavu podpůrných služeb. Patří k nim například redundantní hardwarové komponenty pro vysokou dostupnost systému, ochrana dat RAID 5 a aplikace Persistent Storage Manager (PSM) pro rychlé zobrazení dat (PSM umožňuje okamžitou obnovu vymazaných nebo poškozených souborů).
Díky podpoře pro klienty Windows, UNIX/Linux, Macintosh a NetWare umožňuje server MaxAttach NAS 6000 sdílení souborů mezi uživateli ve všech uvedených prostředích. Podporuje produkt Active Directory a je kompatibilní s nástroji pro řízení sítí od předních firem, například Computer Associates, Hewlett-Packard nebo Tivoli Systems.
K základním vlastnostem serveru patří škálovatelnost (kapacita od 1,9 TB do 5,7 TB), dostupnost, kdy jsou diskové jednotky vyměnitelné za provozu. Varianta s kapacitou 1,9 TB zabírá standardní konzolu o velikosti 4U a lze ji rozšířit až na 5,7 TB, což odpovídá konzole o velikosti 12U. Plně konfigurovaný systém je k dispozici v samostatné skříni o výšce 32 palců, což usnadňuje jeho instalaci. Server lze připojit k síťovým rozhraním 10/100 Ethernet a Gigabit Ethernet (měděný kabel nebo optické vlákno). Uvnitř serveru se skrývá procesor Dual Intel Pentium III 866 MHz a paměť 1 GB ECC SDRAM.

Zpět


Ochrana dat pomocí BrightStor
S dalším produktem pro ochranu podnikových dat přišla společnost Computer Associates (CA). Její program BrightStor ARCserve Backup for Small Business Server je robustní řešení pro ochranu dat, který je navržen speciálně pro uživatele produktu Microsoft Small Business Server 2000.
BrightStor ARCserve Backup zajišťuje integrované zálohování, obnovu a ochranu dat proti virům v reálném čase. Má rovněž komplexní podporu zavádění aplikací a knihovny na jediné diskové jednotce, což zajišťuje rychlou a jednoduchou implementaci široké škály nástrojů.
Úplné řešení ochrany dat společnosti CA obsahuje aplikační agenty pro servery Microsoft Exchange 2000, které zabezpečují strukturovanou, resp. granulární ochranu jednotlivých zpráv a poštovních schránek, pro Microsoft SQL Server 2000, kde chrání data až na úroveň tabulkového prostoru/skupin souborů. Lze ho rovněž přímo integrovat do konzoly správy produktu Small Business Server, což umožňuje správcům výpočetních a informačních systémů chránit svůj server a připojené pracovní stanice ze stejného řídicího místa, které používají k ostatním administrativním úkonům a činnostem.
BrightStor ARCserve Backup for Small Business Server zajišťující zálohování u malých podnikových serverů je posledním příspěvkem společnosti CA k její modelové řadě BrightStor, jejímž obsahem jsou řešení zaměřená na ukládání a zpracování dat elektronického podnikání.

Zpět


PSA služby - cesta ke zlepšení profesionálních služeb
Analytická firma Butler Group působící v oblasti informačních technologií zveřejnila studii zabývající se analýzou PSA (Professional Service Automation) systémů.
Typickým scénářem převládajícím mezi společnostmi poskytujícími profesionální služby, ať už se jedná o konzultační, auditorské či reklamní agentury, je současné provozování několika nesourodých systémů. Tyto firmy byly v obchodním světě dlouhou dobu "popelkou" v oblasti využití plně integrovaných balíkových řešení aplikačního softwaru. Částečně je tomu tak v důsledku komplexních otázek spojených s řízením jejich projektů. To způsobuje problémy řešené buď prostřednictvím jednoduchých systémů, manuálně nebo kombinací obou způsobů.
Novým konceptem, který získal v posledních dvou letech na významu, je PSA, neboli automatizace profesionálních služeb. PSA řešení poskytují nástroje pro uchování záznamů o znalostech, zkušenostech a dostupnosti konzultantů, o jejich zúčtovatelném čase a dalších nákladech. Díky využití PSA mohou firmy sledovat aktuální projekty, mít přehled o tom, jaké znalosti jsou vyžadovány, opakovaně používat znalosti a zkušenosti získané na předchozích projektech, sledovat aktuální přidělení pracovníků a aktuální stav účtovaného času a nákladů.
Vzhledem k neustále rostoucímu počtu dodavatelů PSA systémů a vysokému potenciálu tohoto trhu odhaduje firma, že hodnota trhu PSA dosáhne v roce 2003 úrovně až čtyř miliard dolarů.
Studie Butler Group však nepopisuje současný stav jen obecně, ale věnuje se i nabízeným PSA řešením. Analytická společnost pozitivně zhodnotila PSA řešení time@work od české společnosti LLP Group.
Time@work vyvinuté a dodávané společností LLP Group je podle studie Butler Group výkonný a flexibilní PSA systém nabízející firmám v oblasti profesionálních služeb integrované prostředí pro řízení a zaznamenávání projektů, jejich vyúčtování, plánování zdrojů, analýzy a reportování. Hlavní funkce time@work podle Butler Group jsou:
· Integrace s finančními a dalšími systémy třetích stran, včetně řešení CRM, ERP a MS Project. Prostřednictvím XML (eXstesible Markup Language) může probíhat výměna dat s prakticky libovolnými aplikacemi.
· Multi-Company, Multi-Currency a Multi-Language - time@work podporuje složité organizační struktury firem působících v mezinárodním měřítku a zajišťuje veškeré legální záležitosti, přeúčtování mezi jednotlivými firmami i reportovací požadavky. Dále podporuje prakticky neomezený počet měn a kalkulace, které jsou součástí účtování ve více měnách. Je vyvinutý výhradně na Unicode a podporuje širokou paletu jazyků, včetně dvoubytových, jako je například japonština a čínština.
· Výkonné analytické a reportovací možnosti poskytují přesné obchodní informace všem autorizovaným účastníkům. Zákazníci mohou přistupovat k informacím prostřednictvím na míru upravených reportů, které mohou být přenášeny do jejich počítačů e-mailem nebo prostřednictvím webu.

Zpět


Zpracování dat v reálném čase
Studie agentury Gartner Consulting se zabývala zlepšením výkonnosti firem a jejich ziskovosti s ohledem na přistoupení ke zpracovávání dat o firemních zákaznících v reálném čase, které je založené na filozofii Zero Latency Enterprise (ZLE).
Společnost Gartner své výsledky opírá o výzkum provedený hloubkovou analýzou jedenácti telekomunikačních firem po celém světě. Z výsledků vyplývá, že například systém péče o zákazníky (CRM) operující v reálném čase by zvýšil spokojenost zákazníků a snížil jejich obměnu ze současných průměrných 15 % na 5 %. Ve společnostech by pak následně mělo dojít ke zvýšení ziskovosti až o 15 %.
Pojem ZLE vznikl ve společnosti Gartner a znamená podnikovou architekturu, ve které dochází k toku informací a transakcí v rámci celého podniku v reálném čase. Na tuto filozofii přístupu k zákazníkům zareagovala společnost Compaq a vyvinula stejnojmenný software. Díky němu, respektive obecně při nasazení přístupu ZLE, lze vytvořit jednotný ucelený pohled na stav podniku, který je vždy aktuální. Díky aktuálním informacím má například uživatel CRM jednotný a konsolidovaný pohled na zákazníka a díky tomu se spokojenost zákazníka zvyšuje a je možné pro něj učinit atraktivní a individuální nabídky.
Mimo CRM identifikovala studie další oblasti, kde může strategie Zero Latency přinést konkurenční výhody. Například u telekomunikačních společností může prodleva mezi telefonátem zákazníka a jeho účtováním znamenat značné náklady. Ta může vést ke zpoždění plateb až na 60 dnů. Podle dotazovaných společností by účtování založené na ZLE mohlo zvýšit tržby o 2 - 3 % ročně.
Veškeré podvody závisí na vnitřním zpoždění v toku informací. Pokud společnost operuje v reálném čase, významně se rovněž sníží možnost podvodu. Díky okamžitému přístupu ke stavu účtu - a schopnosti zadávat parametry v reálném čase - mohou řešení založená na ZLE snížit podvody o více než 50 %.
Fúze a akvizice zpravidla spojují mnoho podnikových systémů a mohou zpomalit tok informací u nové společnosti. Řešení Zero Latency by mělo dovolit lépe propojit oddělené systémy, a poskytnout tak integrovaný pohled na stav podniku. To může snížit náklady na zpracování informací o 5 až 35 %.
Mezi dotazovanými společnostmi byly největší poskytovatelé telekomunikačních služeb z celého světa, např. Sprint (USA), Deutsche Telecom (Německo), Optus (Austrálie), IUSACELL (Mexiko) a další.

Zpět


Borland Kylix 2 poskytuje řešení webových služeb pro Linux
Společnost Borland uvedla produkt Kylix 2, který je určený pro rychlý vývoj aplikací typu e-business pro operační systém Linux. Dvojková verze vývojového prostředí umožňuje vývoj a instalaci aplikací, které prostřednictvím využití webových služeb zjednodušují integraci řešení typu e-business mezi zákazníky, dodavateli, obchodními partnery či zaměstnanci po světě. Tato řešení přitom mohou být provozována na různých platformách.
Kylix 2 obsahuje technologie BizSnap, WebSnap a DataSnap, které tvoří plně integrovanou sadu vizuálních nástrojů s pokročilou technologií kompilátoru a s opakovaně použitelnými softwarovými komponentami. Pomocí těchto komponent si mohou uživatelé produktu Kylix 2 vyměňovat či upravovat dokumenty ve formátu XML, spojovat aplikace prostřednictvím internetu a získávají též další funkce platforem webových služeb jako .Net a BizTalk od společnosti Microsoft a ONE od společnosti Sun.
Kylix 2 rovněž nabízí podporu průmyslových norem protokolů webových služeb jako SOAP, XML a WSDL, a tím poskytuje s využitím jediného jazyka vzájemnou propojitelnost a funkční slučitelnost aplikací na různých platformách.
Borland Kylix 2 je k dispozici ve třech vydáních: Kylix 2 Enterprise, Kylix 2 Professional a Kylix 2 Open. Ověřovací verze produktu Kylix Enterprise, funkční po dobu 60 dní, je k dispozici na této adrese. Kylix 2 Open Edition pro vývojáře software "open source" (GPL) bude zdarma k dispozici během čtvrtého kvartálu 2001 na této adrese.

Zpět


Školení řidičů "referentského" vozidla v ELC
Snad nejrizikovější pracovní činností je řízení služebního vozidla. Ze zákonů vyplývá povinnost zaměstnavatelů věnovat pozornost nejen řidičům z povolání, ale i řidičům tzv. referentských vozidel. E-learningový server Electronic Learning Centre - Mailem.cz vyvinutý firmou CCB umožňuje firmám zajistit pro své zaměstnance vzdělávání s minimálními náklady.
Zaměstnanci nemusejí opouštět svá pracoviště, neboť jednotlivé lekce kurzů jim jsou zasílány do e-mailové schránky spolu s kontrolními testy. Systém navíc disponuje pokročilými nástroji pro správu, takže firmám umožňuje efektivně sledovat postup jejich vzdělávání.
Školicí systém si lze bezplatně vyzkoušet na této adrese.

Zpět


Outsourcing služby IT Help Desk v GE Capital Bank
Od začátku října 2001 je rozšířena spolupráce v oblasti outsourcingu mezi společnostmi GE Capital Bank (GECB) a debis IT Services Czech (debis). Společnost debis v rámci této spolupráce přebírá provozování služby IT Help Desk.
Tento krok je logickým navázáním na dosavadní spolupráci. V současnosti totiž debis zajišťuje formou outsourcingu tzv. IT regional supportu kompletní podporu a průběžnou modernizaci IT ve více než 190 obchodních místech GE Capital Bank na celém území České republiky, což představuje 190 serverů a 2000 pracovních stanic včetně periferií.
Služba IT Help Desk je určena pro zaměstnance obchodních míst GECB. Služba je dostupná v pracovní dny od 7 do 19 hodin. Tento režim bude rozšířen v případě potřeby na 24 hodin po sedm dní v týdnu.
V rámci outsourcingu budou zaměstnanci GECB, kteří IT Help Desk zajišťovali, převedeni do společnosti debis. Aby bylo zaručeno plně bezproblémové převzetí všech aktivit spojených se službou IT Help Desk, byl také odkoupen systém Remedy, sloužící pro evidenci jednotlivých hlášených případů a sledování jejich řešení. Operátoři budou umístěni i nadále v centrále GECB. V případě nahlášení závady tak budou schopni ji v naléhavých případech odstranit do několika minut nebo předat dalším úrovním HelpDesku k řešení např. regionální podpoře uživatelů kdekoli v ČR.
V budoucnu je plánováno zajištění služby IT Help Desk nejen pro další společnosti v rámci GE Capital Bank, ale i pro jiné klienty společnosti debis.

Zpět


Genesys a PeopleSoft pokračují ve spolupráci
Genesys, která je dceřinou společností koncernu Alcatel oznámila partnerství se společností PeopleSoft, které se zaměří na integraci systému PeopleSoft 8, CRM s nabídkou kontaktních center Genesys.
Cílem partnerství je nabídnout zákazníkovi úplné řešení, které řídí komunikaci zákazníků skrze všechny komunikační kanály včetně hlasových služeb, e-mailové pošty a internetu.
Aliance staví na dosavadní spolupráci při integraci PeopleSoft Customer Relationship Management (CRM) s hlasovými službami a interaktivním řízením řešení pro kontaktní centra společnosti Genesys.
Pro PeopleSoft 8 CRM plánuje Genesys vyvinout speciální adaptér Gplus. Od tohoto produktu očekává, že bude společnostem šetřit finanční i časové zdroje díky poskytování rychlé, předkonfigurované integrace řešení pro multimediální kontaktní centra Genesys 6, obsahující verze 6.0 a 6.1, společně s PeopleSoft 8 CRM. Řada Genesys 6 obsahuje řešení Enterprise Routing, Network Routing, Universal Workflow, Outbound Contact, Internet Contact a Workforce Management.

Zpět


Pragointerier


 Konference, semináře

Seminář o řešení správy dokumentů pro vaši organizaci
Společnosti ORACLE CZECH a EXPRIT si Vás dovolují srdečně pozvat na tradiční podzimní seminář, tentokrát s tématikou D4B-ARCHIV - ideální řešení správy dokumentů pro Vaši organizaci.
Setkání se koná ve dvou termínech a to buď v úterý 6. listopadu nebo ve čtvrtek 8. listopadu 2001, vždy od 10 hod v prostorách Oracle Czech, Škrétova 12, Praha 2.
V případě zájmu potvrďte účast a termín vyplněním přihlašovacího formuláře na této adrese - sekce Semináře a prezentace, nebo telefonicky na čísle 02/5731 5408-9. Těšíme se na Vaši účast.

Program semináře
· technologie ORACLE pro správu dokumentů,
· D4B-ARCHIV a jeho principy,
· archivace papírových dokumentů,
· archivace výstupních sestav,
· archivace elektronických dokumentů (Office, Mail, CAD, e-forms),
· Workflow - řízený oběh dokumentů.

EXPRIT, spol. s r.o., Viktora Huga 4, 150 00 Praha 5, tel.: 02/57 31 54 08, fax: 02/5732 74 25

Zpět


III. ročník konference Karat Open Partner
Dne 14. listopadu 2001 pořádá společnost I.F.T. PROGRES již v pořadí třetí úspěšnou konferenci KARAT Open Partner za přispění business partnerů IBM a SYBASE. Tentokrát se konference uskuteční přímo v sídle partnerské společnosti SYBASE, Tychonova 2, Praha 6, od 10:00 hod. Více informací na této adrese. Mediálním partnerem konference je odborný časopis o podnikových aplikacích IT SYSTEM.
Konference je určena všem stávajícím i novým partnerům společnosti. Cílem je seznámit účastníky s nejnovějšími technologiemi vývojového prostředí informačního systému KARAT na platformě Sybase a Microsoft. Název konference KARAT Open Partner není zvolen náhodou. Má vyjadřovat především výraznou otevřenost informačního systému KARAT. Ta se projevuje především ve schopnosti systému maximálně se přizpůsobit potřebám a požadavkům uživatelů.
Další význam otevřenosti lze spatřovat ve způsobu spolupráce s partnerskými společnostmi, se kterými IFT PROGRES spolupracuje v souvislosti s produktem IS KARAT. Otevřenost je základním kamenem pro Partnerský program IS KARAT. Cílem tohoto programu je především rozšíření povědomí o IS KARAT ve spolupráci s partnery IFT PROGRES, které v konečném důsledku povede k širšímu nasazování tohoto systému v rámci ČR. Vstup je zdarma, registrace prostřednictvím webového formuláře je podmínkou účasti na konferenci.

Zpět


Oracle přednáší pro české vysoké školy
Společnost Oracle Czech a Vysoké učení technické v Brně se dohodly na vzájemné spolupráci, v rámci níž se společnost Oracle zavázala uspořádat v průběhu roku 2001 sérii deseti odborných přednášek a prezentací pro české vysoké školy.
Cílem je představit a především názornou demonstrací přiblížit studentům nejmodernější technologie, které Oracle vyvíjí.
První přednáška této série pojednávající na téma podnikové portály byla uskutečněna 29. května 2001 na Vysokém učení technickém v Brně a zaznamenala velký ohlas jak ze strany studentů, tak i vyučujících. Součástí přednášky byla i živá demonstrace postupu, jak lze vytvářet informační, aplikační a knowledge portály v prostředí aplikačního serveru Oracle9i. Dvouhodinová přednáška byla přenášena jako videokonference do dalších 7 českých vysokých škol.
Od konce října až do konce zimního semestru 2001 budou semináře pokračovat, přičemž za místo konání bylo opět stanoveno VUT Brno s možností přenosu do dalších vysokých škol, které projevily zájem především o tato témata:

1) Podnikové portály (již realizováno)
2) Integrace aplikací
3) Bezpečnost informačních systémů v prostředí Oracle
4) Java a komponentové technologie v prostředí Oracle
5) Zajištění vysoké dostupnosti a spolehlivosti
6) Oracle - platforma pro vývoj a provoz aplikací na Internetu
7)Vedení projektu - hlavní podmínky úspěšnosti, metodika, případová studie

Termíny přednášek budou zveřejněny akademickou obcí.

Zpět

 Analýzy

Neztrácejte zákazníky, investujte do technologií
Konzultantská společnost KPMG vypracovala ve spolupráci s Indiana Univerzity studii, která mapuje konkurenční střet elektronických a "kamenných" maloobchodů.
Studie popisuje nákupní chování spotřebitelů, definuje silné a slabé stránky tradičního maloobchodního prodeje a srovnává je s prodejem po internetu. Zároveň navrhuje možné konkurenční strategie pro tradiční maloobchodní prodejce.

Pokračování
Zpět


Lidé stále častěji využívají internet k hledání nového zaměstnání
Nedávné šetření ČSÚ odhalilo, že téměř 14 % z více než 440 tisíc lidí bez práce jsou mladí lidé, kteří po absolvování studia nenašli zaměstnání. Pokud číslo chceme vyjádřit absolutně, vychází nám počet okolo 62 000 nezaměstnaných absolventů. Z toho téměř 35 tisíc mladých lidí se uchází o pracovní místo bez předešlých pracovních zkušeností.
Tato čísla nejsou nikterak pozitivní. Přitom existuje řešení, potažmo nástroj, který může studentům a absolventům toto hledání výrazně zjednodušit. Tímto nástrojem je internet. Výsledky průzkumu však přinášejí až nepříjemné zjištění.

Pokračování
Zpět


Zahraniční investice v Evropě poklesly - v ČR však míří vzhůru
Podle výzkumu společnosti Ernst & Young došlo v prvním pololetí letošního roku k poklesu počtu přímých zahraničních investic v Evropě o plných 32 procent. Pouze tři země zaznamenaly nárůst investičních projektů a to Španělsko, Česká republika a Švédsko.
Významnou změnou oproti roku 2000 je také výrazný pokles investic do oblasti softwaru a telekomunikací, která patřila v minulém období k nejrůstovějším.

Pokračování
Zpět

 Recenze

Internetové hračkářství MAMUT
Internetové hračkářství Mamut funguje už třetím rokem. Od té doby se situace ve světě (myšleno tady především v tom internetovém) sice změnila a například v USA internetové obchodování prožívá recesi. Přesto odborníci považují i nadále internet za velmi perspektivní k obchodování. Podívejme se tedy spolu, jak se daří hračkám na českém webu.

Pokračování
Zpět


Mailem.cz - Electronic Learning Center


 Kancelářské aplikace

Bubble Jet S300 - barva pro pokročilé domácí uživatele
Tiskárna Bubble Jet S300 od společnosti Canon je určena pro kvalitní barevné tisky pro "profesionálnější" uživatele v domácnosti nebo v malých kancelářích. Díky rychlosti tisku až 11 stránek A4 za minutu v monochromatickém režimu a 7,5 stránky A4 za minutu v barvě je tato tiskárna opravdu rychlá.
Kvalita obrazu je tiskárně Canon S300 vlastní, neboť používá zvýšené rozlišení a technologii MicroFine Droplet Technology, která nepřetržitě umisťuje na papír mikroskopické kapičky inkoustu o velikosti 5 pikolitrů.
Hlava s vysokým počtem trysek přesně ovládá proces tvorby kapiček inkoustu tak, aby bylo dosaženo rozlišení 2400 x 1200 dpi. Kombinace vysokého rozlišení a velmi malé velikosti kapiček inkoustu znamená, že tiskárna S300 je schopna reprodukovat i ty nejjemnější gradace barev na fotografiích a zajišťuje požadované výsledky. Zlepšená inkoustová technologie znamená, že barevné obrazy mají větší hloubku, jsou živější a mimořádně realistické.
Jestliže použijete papír Canon Photo Paper Pro (PR-101), máte zaručenou stálobarevnost fotografií po dobu následujících 25 let (v závislosti na podmínkách pro skladování a vystavování). Tiskárna Canon S300 používá pouze port USB a podporuje následující operační systémy: Windows 98, Windows Millennium, Windows 2000, Windows XP a Mac OS.

Zpět


Vyzkoušejte si zdarma Security Chceck
Již více než šest milionů uživatelů po celém světě využilo on-line služby Symantec Security Check. Cílem této webové služby je identifikovat a pomoci řešit potenciální bezpečnostní rizika, která ohrožují uživatelovo domácí PC nebo Macintosh.
Nabízený nástroj, který je na internetu k dispozici zdarma, poskytuje uživatelům srozumitelné informace o možných rizicích, způsobených viry nebo hackery a o nebezpečí úniku informací z jejich počítače. Na závěr uživatelé obdrží doporučení, jak svůj počítač proti zjištěným rizikům zabezpečit.
Značná část uživatelů se díky nedávné eskalaci internetových rizik obrací na Symantec Security Check, aby zjistili, do jaké míry je jejich počítač vůči novým nebezpečím imunní. Tazatelé se obávají zejména nejnovějších, rychle se šířících virů (mezi které patří mj. CodeRed, SirCam nebo W32.Nimda.A@mm) a také ohrožení soukromí. Např. během kritické epidemie viru CodeRed se oproti běžné návštěvnosti před epidemií počet uživatelů Symantec Security Check téměř zdvojnásobil na 30 000 uživatelů denně.
Testy, které provádí služba Symantec Security Check, lze rozdělit do tří kategorií. Zaprvé se jedná o testy proti hackerům, které zahrnují analýzu zranitelnosti síťového prostředí a test přítomnosti NetBIOS. Dále provede Symantec Security Check antivirový scan software, test virových definic a detekci aktivních trojských koní, aby zjistil přítomnost i těch nejnovějších virů na uživatelově počítači. Nakonec Security Check provede analýzu nastavení internetového prohlížeče, a v případě potřeby poradí, jakým způsobem si zajistit ochranu soukromých dat. Po ukončení testů si uživatel může přečíst podrobný přehled výsledků a srozumitelné rady, jak zabezpečit svůj počítač před riziky přicházejícími z internetu.
Uživatelé služby Symantec Security Check mají rovněž možnost dobrovolně poskytnout své výsledky pro zahrnutí do globálního průzkumu zranitelnosti počítačů. Tento průzkum, provedený na 390 723 poskytnutých výsledcích, zatím ukázal, že 36 procent uživatelů umožňuje na svůj počítač neznámý nebo neautorizovaný přístup z internetu, 44 procent uživatelů nemá dostatečně novou verzi běžně používaného antivirového produktu a 79 procent používá internetové prohlížeče, které poskytují informace o naposledy navštíveném webu ostatním webovým aplikacím, a to bez vědomí uživatele.

Zpět


Vylepšete svůj image videokamerkou WebCam 5
Společnost Creative představila nové videokamerky Video Blaster WebCam 5 - webové kamerky určené pro připojení ke stolnímu počítači přes USB. Jak jednotlivé snímky, tak video mohou být snímány při rozlišení až 640 x 480 bodů. Video přitom může být, s cílem získat co nejlepší plynulý obraz, snímáno i při tomto rozlišení s frekvencí až 30 obrázků za sekundu.
Uživatelé Blaster WebCam 5 mohou ocenit nejen nový design. Hlavní zlepšení spočívá v kvalitě obrazu, kterou lze využít při živých videokonferencích, vysílání na webu a nebo při snímání jednotlivých obrázků. Programové vybavení v dodávce obsahuje aplikace pro editování obrazu fotografií s různými funkcemi - např. pro modifikaci barev a zrcadlení.

Zpět


Nový HP fotografický papír pro rychleschnoucí fotografie
Společnost Hewlett-Packard rozšířila řadu fotografických médií o HP Photo Paper Glossy o rozměrech 10 x 15 cm. Rychleschnoucí lesklý papír vysoké kvality umožňuje zákazníkům pracovat s fotografiemi okamžitě po vytištění či rychle a jednoduše zhotovit větší množství kopií.
Díky kvalitnímu lesklému povrchu, rozměrům 10 x 15 cm a vyšší gramáži (175 g/m2) připomínají výstupy zhotovené na HP fotografický papír s lesklým povrchem skutečnou fotografii.
Ve spojení s tiskárnami a tonerovými tiskovými kazetami HP zaručuje vhodné výsledky za jakýchkoli podmínek, dokonce i za vysoké vlhkosti. Nový fotografický papír s lesklým povrchem v tradičním fotografickém formátu se dodává v krabicích po 20 nebo 60 listech.
Fotografický papír byl vyvinut pro zákazníky, kteří vlastní inkoustovou tiskárnu a potřebují tisknout snímky ze svých digitálních fotoaparátů, naskenované obrázky či fotografie z fotobank nebo z internetu. Okamžité schnutí je vhodné zejména pro tisk většího množství kopií nebo krátkodobé aplikace, jako je dotisk digitálních fotografií pro další osoby, školní projekty, pracovní večírky či další obchodní využití.

Zpět


Správa UPS pro Windows XP
Podobně jako u Windows 2000 vyvinula společnost APC dvouvrstvou správu zdrojů nepřerušitelného napájení (UPS), která je začleněna do nového operačního systému Windows XP. Tato podpora UPS bude běžnou součástí operačního systému Windows XP Home Edition i Windows XP Professional.
Karta pro UPS ve Windows XP zajišťuje dokonalejší podporu nepřerušitelných zdrojů napájení většiny výrobců, včetně vypnutí operačního systému bez asistence uživatele při náhlém výpadku elektrické energie, jakož i varování o stavu napájení a ukládání záznamů o událostech vztahujících se k napájení. Navíc Microsoft začlenil do operačního systému dodatečný ovladač, který umožňuje dokonalejší správu UPS od APC.
Tento řadič zajišťuje, že sériové výrobky společnosti APC Back-UPS, Back-UPS Pro a Smart-UPS spolupracují s operačním systémem Windows XP okamžitě, bez nutnosti instalace jakéhokoli software. Ovladač umožňuje uživatelům pohodlný přístup k dalším funkcím jako např. zjišťování stavu baterie, její kapacity a provozních údajů.
Nové programové vybavení od společnosti APC PowerChute, určené spotřebitelům a malým a středním podnikům je rovněž kompatibilní s operačním systémem Windows XP. Verze pro osobní užití PowerChute Personal Edition for Windows XP je software pro bezpečné vypnutí počítače a je určen pro domácí uživatele záložních zdrojů APC vybavených portem USB.
Verze pro podnikové použití PowerChute Business Edition for Windows XP je software pro správu UPS na podnikové úrovni. Umožňuje správcům IT zajistit bezpečné vypnutí sytému a řídit záložní zdroje serverů a podnikových počítačů.

Zpět


Server Magnia SG20 od Toshiby
S jedním velmi zajímavým řešením pro správu lokálních sítí určeném pro menší firmy přišla společnost Toshiba. Ta představila multifunkční serverové zařízení Magnia SG 20, které je založené na systému Linux, umožňuje snadné a rychlé budování lokálních sítí (LAN). Prostřednictvím předinstalovaného softwarového balíku je Magnia SG20 koncipován jako "jednoduché řešení v jedné krabici".
Malí a střední podnikatelé, kteří nebudují síť za pomoci vlastního IT oddělení, tak dostávají do ruky nástroj, jehož prostřednictvím získají bezproblémovou lokální síť. Nepotřebují k tomu mít ani velké technické know-how ani rozsáhlé zkušenosti. Magnia SG20 se rovněž uplatní i jako integrováný do stávajících sítí například jako server pro jednotlivá oddělení firmy.
Pomocí Magnia SG20 lze vytvořit síť s připojením až sedmi počítačů, a další počítače (včetně notebooků) je možné připojit bezdrátově a to buď přímo, integrovanou Wi-Fi kartou v notebooku nebo prostřednictvím AccessPointu. Součástí konceptu "řešení v jedné krabici" je Setup-assistent, který okamžitě po připojení sítě plně zprovozní všechny funkce. Mnohdy svízelná a na čas a znalosti náročná instalace tedy odpadá. Pro ochranu lokálních sítí přebírá Magnia SG 20 funkci firewallu.
Magnia SG20 obsahuje procesor 566 MHz Intel Celeron, paměť: 64MB SDRAM, ECC. Pevný disk: 2 x 15 GB nebo 2 x 30 GB, 8-mi portový přepínač (swich), Integrovaný modem V.90 (do budoucna ISDN, DSL a kabelový modem), síťové rozhraní: 8xRJ-45 LAN 10/100 + 1xRJ-45 uplink port a I/O-porty: 1 Modem-Port, 1 paralelní port, 1 PC Card-Slot (pro IEEE 802.11b Wireless LAN Card)

Zpět

 Internet, komunikace a sítě

Strukturovaný kabelážní systém SYSTIMAX SCS
Strukturovaný kabelážní systém SYSTIMAX SCS byl vyvinut ve výzkumných a vývojových laboratořích Avaya Labs, které jsou zaměřené pouze na produkty z oblasti telekomunikací. SYSTIMAX SCS nabízí komplexní propojovací řešení pro měď nebo optické vlákno.
Díky takovému řešení se vyvarujete zahlcení sítě a zároveň zvýšíte výkon sítě a množství využitelného času, čímž zlepšíte výkonnost zaměstnanců. Navíc - v budoucnosti se gigabitové aplikace jistě stanou běžnou záležitostí a SYSTIMAX SCS představuje záruku, že se sítě s tímto řešením nestanou za pět, deset nebo dvacet let ode dneška obětí zastaralosti a že nebudou vyžadovat kompletní, drahou výměnu kabelů, která naruší provoz celého podniku.
Správci, kteří se připravují na zavedení rychlé sítě, se musí rozhodnout, zda zůstanou u dlouho zavedených kabelů kategorie 5 nebo zda se stanou jedněmi z prvních, kteří zavedou modernější typ kategorie 6. Jak kategorie 6, tak vylepšená kategorie 5E by měla být teoreticky schopna uspokojit potřebu zvýšené propustnosti, které jsou si správci sítí vědomi. Jejich mezní výkon se však velmi liší.
Šířka pásma při řešení z komponent draftu kategorie 6, jako je například řešení SYSTIMAX GigaSPEED, je vyšší než v případě volby komponentů z kategorie 5E- řešení SYSTIMAX PowerSUM. Jeho cena, jak lze očekávat, je také mírně vyšší. Ve většině organizací je však investice do kabelového systému také považována za dlouhodobou investici na mnoho let, a proto je cenový rozdíl zanedbatelný, když se rozpočítá na jednotlivá léta celkové doby životnosti instalace. Právě řešení SYSTIMAX GigaSPEED nabízí bezpečnou cestu ke spolehlivé komunikaci prostřednictvím LAN, a to v rychlostech počítaných v řádu Gb/s. Zajišťuje rezervní výkon, který bez problémů splní požadavky nových síťových systémů, jako je například Gigabit Ethernet a jiné vysokovýkonnostní aplikace, které se mohou objevit v následujících letech.
SYSTIMAX GigaSPEED společnosti Avaya zajišťuje kabelové řešení s plnou zpětnou kompatibilitou, s propojením bod-bod a s výkonem, překračujícím hodnoty a parametry očekávané kategorie 6. Je dostupné již nyní a je navrženo tak, aby zajistilo hladký přechod k budoucím technologiím. Zpětná kompatibilita kabelu GigaSPEED umožňuje používat tento kabel s kabelovými komponenty kategorie 5E a udržovat výkon na úrovni kategorie 5E nebo výše. Tato charakteristika poskytuje správcům sítí prostor pro navržení infrastruktury pro gigabitovou síť podle jejich vlastního uvážení.
Kanál SYSTIMAX GigaSPEED podporuje současné i nově se objevující aplikace pro vyšší pásmovou šířku od dnešních kanálů 10BASE-T, 100-BASE-T, 155 Mb/s ATM a 77 kanálů (550 MHz) pro širokopásmové analogové video až po budoucí technologie pro rychlost 1,2 Gb/s a Ethernet s rychlostí 1,0 Gb/s. Pro zakončování horizontálních kabelů GigaSPEED je doporučeno použití propojovacích panelů Visipatch, který je rovněž součástí stavebnicového systému SYSTIMAX SCS.
Pokud je cenové hledisko důležitější než větší pásmová šířka, zvažte použití řešení z měděných kabelů a komponentů řady SYSTIMAX PowerSUM, které odpovídají svými parametry požadavkům kategorie 5E - tím lze dosáhnout skutečného výkonu kategorie 5 v celém systému.
Řešení SYSTIMAX PowerSUM čtyřnásobně zvýšilo rychlostní limit kategorie 5 na 622 megabitů za sekundu a zavedlo do oblasti stolních počítačů plnohodnotný širokopásmový videokanál na frekvenci 550 MHz, pomocí systému z měděných kabelů, který může váš pozdější přechod na optické vlákno usnadnit více než kdykoliv předtím.
Novinkou v systému SYSTIMAX pro řešení PowerSUM i GigaSPEED jsou panely pro automatický dohled a monitorování propojování - iPatch. Každý port strukturované kabeláže je nepřetržitě monitorován, kontrolován a údaje jsou zapisovány do centrální databáze. Veškeré požadavky na změny jsou velmi rychle řešeny bez vyšších nároků na čas administrátora sítě. Elektronika systému oznamuje vizuálními a audio efekty správci sítě momentální stav jednotlivých spojení a informuje ho též o případných problémech, které se na síti objeví.
Příště týden si povíme něco o možnostech kabelážního systému SYSTIMAX v oblasti optických vláken.

Zpět


Jak se testuje UMTS?
Po Japonsku přechází fáze testování nové komunikační platformy UMTS i na evropský poloostrov. Německé zastoupení společnosti Motorola provádí testování od září 2001 v laboratořích ve Wiesbadenu. První provozní zkoušky pro tento vysokorychlostní přenos dat v živé síti jsou v Německu plánovány na začátek roku 2002.
Na rozdíl od obecných trendů nejsou zařízení použitá Motorolou při evropských testech založena na japonských implementačních standardech. Společnost používá již pro tuto fázi testování UMTS systémů komerční produkty, které odpovídají evropským specifikacím a standardům UMTS a při laboratorních testech ve Wiesbadenu dosahuje rychlosti přenosu 144 kilobitů za sekundu.
Pro ověření funkčnosti systému a jeho možností se používají aplikace, jako je přenos videa v reálném čase (Live Video Streaming), přenos hudby ve formátu MP3, interaktivní videohry a kancelářské aplikace (např. Windows NetMeeting) přenášené v reálném čase. První modely mobilních telefonů Motorola s technologií UMTS budou k dispozici pro testování začátkem roku 2002.
Na vývoji UMTS Radio Access Network (rádiové části sítě UMTS) společnosti Motorola se podíleli inženýři a odborníci z Evropy a USA, kteří při vývoji zužitkovali své dlouholeté zkušenosti s technologií CDMA (Code Division Multiple Access).

Zpět

 Grafika, CAD, GIS

IBM představila procesor PowerPC o taktu 1 GHz
Společnost IBM oznámila svůj nejrychlejší mikroprocesor PowerPC, který běží na frekvenci 1 GHz. Nový čip - IBM PowerPC 750FX - kombinuje novou technologii snižující spotřebu energie až o padesát procent a zároveň zvýšení výkonu, jehož nárůst představuje až třicet procent.
Nový procesor je určen pro systémy vyžadující výkon, a přitom nízkou spotřebu energie. Do této kategorie patří disková pole, počítače pracující s grafikou, zajištění sítí, komunikace, uživatelské a přenosné počítače či jiné spotřebitelské aplikace.
Čip je vytvořen technologií 0,13 mikronu, obsahuje měděné komponenty, využívá technologie silicon-on-insulator a disponuje vlastnostmi danými polovodičovými technologiemi.
IBM PowerPC 750FX má zvýšenou datovou šířku sběrnice o 25 procent oproti předchozím generacím čipů běžících na stejné frekvenci. Nový čip podporuje takt sběrnice až do výše 200 MHz, což představuje zlepšení o 50 procent. Čip obsahuje 512KB L2 cache na čipu o stejném taktu jako procesor. Jeho hrubý výkon dosahuje 2300 MIPS při taktu 1 GHz.
Technologii SOI (silicon-on-insulator) představila společnost IBM již v roce 1997 a následně v roce 2000, kdy začala integrovat SOI spolu s měděnými komponentami do svých produktů. V roce 2000 došlo k inovaci, která přinesla zvýšení výpočetní rychlosti a výkonu o 30 procent. Nyní IBM kombinuje všechny tyto technologie do jediného čipu - mikroprocesor IBM PowerPC 750FX.

Zpět


CELSIUS Mobile A, CELSIUS Mobile H pro CA aplikace
Nově představené mobilní pracovní stanice stírají výkonnostní rozdíly mezi PC a notebooky. CELSIUS Mobile H je nefalšovaná pracovní stanici s certifikáty pro řadu softwarů od řady výrobců aplikací CAD, kterou ocení zejména návrháři ve 3D, CAD inženýři a další, pro které je výkon podmínkou efektivní práce.
Dále je tento notebook vybaven bezdrátovou klávesnicí s technologií Bluetooth, pro maximální bezpečnost jsou standardně zabudovány snímač otisku prstu a čtečka karet SmartCard. S druhým diskem může úložná kapacita notebooku dosáhnout až 96 GB a k dispozici jsou snad všechna rozhraní, na která si uživatel vzpomene. Mobilní pracovní stanice CELSIUS Mobile H váží včetně baterie a jednotky DVD rovných 3,3 kg.
CELSIUS Mobile A od společnosti Fujitsu-Siemens je nástupcem Lifebooku X a nabízí 15" SXGA displej, procesory Intel Pentium III na frekvenci až 1,13 GHz, paměť až 1 GB RAM, 32MB grafickou kartu ATI Mobility Radeon M6, pevné disky s kapacitou až 48 GB či zvuk Dolby Surround.
Kromě parametrů společných s CELSIUS Mobile A zaujme především nejmodernějším grafickým subsystémem NVIDIA Quadro2 Go 4xAGP s 64 MB grafické paměti DDR, který dokáže na 15" LCD-TFT UXGA displeji s úhlopříčkou 38,3 cm pracovat v True Colors s rozlišením 1600x1200 bodů.
K dispozici je také řada mechanik včetně kombinované jednotky DVD a CD-RW, pro zvýšenou bezpečnost je integrován snímač otisku prstu a pro pohodlné využití v kanceláři je samozřejmě k dispozici port replikátor. Notebook váží pouhých 2,6 kg.

Zpět


Teleinformatika


 Informační společnost

JBA mění jméno
JBA, spol. s r. o., člen Geac Enterprise Solutions, oznamuje, že 24. října 2001 byla změněna obchodní firma společnosti z původní firmy JBA, spol. s r.o. na Geac Enterprise Solutions, s.r.o.
Geac Enterprise Solutions působí na českém a slovenském trhu informačních technologií od roku 1992. Původně jako dceřiná společnost britské JBA, která je dodavatelem podnikových integrovaných informačních systémů zvláště v oblasti nápojářského průmyslu.
V roce 1999 přešla JBA celosvětově do vlastnictví kanadské firmy Geac Computer Corporation. Společnost rozšířila své pole působnosti systémového integrátora a je aktivní v oblasti CRM, Business Intelligence, Supply Chain Management, Optimalizace procesů a dalších.

Zpět


Do české pobočky 3M přichází nový generální ředitel
Novým generálním ředitelem 3M Česko se od prvního listopadu 2001 stane sedmatřicetiletý Američan Robert D. Anderson. Dosavadní ředitel William J. Cruise byl jmenován do významné pozice v evropské centrále 3M v Bruselu.
Zatímco prioritou odcházejícího ředitele bylo především rozšíření produktového portfolia 3M v České republice a urychlení hospodářského růstu pobočky, Robert Anderson klade důraz zejména na upevňování vztahů se zákazníky.
Robert Daryl Anderson (na obrázku) se narodil v roce 1964 ve státě Minnesota, U.S.A, je ženatý, má tři děti. V roce 1987 dokončil studia chemického inženýrství na Minnesotské Univerzitě. Osm let působil jako technik ve výzkumných laboratořích 3M v St. Paul, Minnesota. Poté pět let pracoval v marketingu v centrále 3M v St. Paul. V posledních dvou letech před nástupem do funkce generálního ředitele 3M Česko byl manažerem pro rozvoj (Business Development Manager) v divizi lepící pásky a lepidla pro oblast Dálného východu. V rámci svého dosavadního působení ve 3M (14,5 roku) byl pan Anderson orientován především na výzkumnou a marketingovou činnost spojenou s divizí výrobků pro průmysl. V oblasti Asie a Pacifiku v rámci této divize řídil 15 poboček v oblasti marketingu, prodeje, technické podpory, výroby a hledání nových možností pro rozvoj těchto aktivit.
Společně se svou rodinou tráví rád svůj volný čas v přírodě, má rád rybolov, plavání, práci se dřevem. Hraje na kytaru a fotografuje. Je golfovým začátečníkem.
William James Cruise - generální ředitel 3M Česko od září 1999 do listopadu 2001 - se narodil v roce 1956 v Readingu ve Velké Británii; je ženatý, má dvě děti. Je technickým inženýrem a absolventem fyzikálních věd. Kromě rodné angličtiny ovládá německý jazyk.
V roce 1987 začínal v britské důlní společnosti Coal Mining Industry a pak byl zaměstnán v jihoafrické těžební firmě Gold Mining Industry. Pracovat pro 3M začal v roce 1985 v britské divizi Electro-Telecom Group. V roce 1989 se ujímá pozice technického manažera pro Evropu v divizi průmyslových pásek se sídlem v Německu. O čtyři roky později se stává u této divize marketingovým manažerem pro Evropu. V roce 1996 nastupuje jako manažer pro rozvoj (Business Development Manager) v divizi lepící pásky a lepidla pro oblast Dálného východu. Ve funkci generálního ředitele 3M Česko působí od září 1999 do října 2001.
William Cruise odchází do evropské centrály 3M v Bruselu, kde bude v pozici Evropského konzultanta zodpovědný za realizaci projektu Six Sigma. Ten byl úspěšně aplikován již v několika významných firmách (GE, Ford…). Jedná se o program, jehož cílem je zkvalitnění obchodních procesů. Pan Cruise působil ve vedení 3M Česko od září 1999, kdy ve funkci vystřídal Karla Musila.

Zpět


Telenor Networks členem ČAKK
Provozovatel pevné bezdrátové sítě (FWA) v pásmu 26 GHz, společnost Telenor Networks (dříve Nextra Wireless), se dnem 19. října 2001 stala řádným členem České asociace kabelových komunikací (ČAKK).
ČAKK je asociací sdružující alternativní operátory v České republice. Zároveň je členem evropské asociace ECTA (The European Competitive Telecommunications Association).

Zpět


Microsoft nebude šířit nepravdy o Novellu
Společnost Novell oznámila, že Microsoft souhlasí se zastavením šíření svých výroků o společnosti Novell, která jsou klíčovým bodem žaloby Novellu ze dne 1. října 2001, v níž Novell viní Microsoft z nekorektní reklamní kampaně.
Microsoft rovněž souhlasí se zasláním opravného dopisu se správnými informacemi těm zákazníkům Novellu, kteří dostali původní marketingové "serverové křupky" Microsoftu, kde byly podle Novellu uvedeny nepravdivé a zavádějící informace o Novellu.
Novell však i nadále trvá na soudním sporu, aby získal náhradu způsobené škody, která zatím nebyla ještě vyčíslena. Podle vlastního prohlášení zaslal Microsoft svůj marketingový mailing v průběhu srpna zhruba 3 000 zákazníků Novellu.
Jednalo se o marketingový materiál zpracovaný jako krabice s cereální snídaní s označením "Serverové křupky Microsoftu", na které byly vytištěny nepravdivé nebo zavádějící informace.
 

Zpět

 Informační společnost

Dvouměsíčník Listy na internetu
Stejně jako tištěná podoba Listů přinášejí i nové webové stránky  pohled na aktuální společenská témata očima domácích i exilových intelektuálů, ale i známých myslitelů ze zahraničí. Oslovují hlavně vzdělané lidi, kteří jsou aktivní v oblasti politiky, veřejné správy, kultury, médií a školství.
Zejména učitelé zde naleznou cenný zdroj informací pro výuku společenských věd. Listy.iHNed.cz nabízejí svým čtenářům nezávislé názory na politiku a ekonomii, ekologii a kulturu, na problémy evropské integrace a na globalizaci. Do Listů přispívali např. Milan Kundera, Josef Škvorecký, A. J. Liem nebo přední světový sociolog sir Ralf Dahrendorf.
Listy.iHNed.cz umožňují čtenářům nahlédnout do archívu dvouměsíčníku Listy (archív je k dispozici od roku 2001) a vyhledávat v něm můžete pomocí komfortního fulltextového vyhledavače konkrétní data a souvislosti.
Po zprovoznění internetových verzí odborných měsíčníků Logistika, Moderní řízení, Právní rádce, Stavitel a Technik tak spouští Economia OnLine internetovou podobu dalšího titulu vydavatelství Economia.

Zpět


Týdeník IT News zasílá redakce edice IT Business  *  Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00  *  Tel.: 05/45 22 27 79, Fax.: 05/45 22 24 99
Týdeník IT News je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám IT News zasílali, kontaktujte nás prosím.
Náměty a připomínky k obsahu týdeníku zasílejte na adresu odpovědného redaktora P. Boucník, Technická realizace projektu Ladislav Olejník.


TOPlist