HLEDEJ
 V SEKCI
 

12. únor 2003

| registrace ZDARMA | starší čísla | odhlášení | ceník inzerce

Aktuální čislo

Aktuální čislo

Obsah System NEWS

Událost týdne
SAP s novými názvy

Podnikové aplikace
Pythagoras představuje CRM modul Compass Business
Nová verze 602SQL Server 8.0 - pro Windows i Linux
HP představuje první 4procesorový blade server
První zákazník v ČR využívá SunSystems 5
Údržba železničních systémů pomocí IFS Aplikace
Huyndai bude v USA montovat auta s podporou SAP
Scala s nejvýznamnějším updatem svého ERP řešení

Konference, semináře
Mobilní realita 2003
Prostě komunikujte
Co přinesla konference Lotusphere 2003
Bezpečnost v realitě denní praxe provozu informačního systému
Pragointerier New Design 2003

Případová studie
Učení u McDonalds´s

Analýza
Zástupci managementu se dopouštějí těch největších podvodů

Finanční monitor IT firem
MS Česká a Slovenská republika zdvojnásobil své tržby
Sybase ČR v roce 2002 o 35 % ziskovější

Internet, komunikace a sítě
Bezpečné platby na internetu
Síťová řešení na okraj sítě
GTS vyzvala ČTÚ k cenové regulaci ADSL
UMTS v Asii - tentokrát na Tchajwanu

Informační společnost
Klaus novým obchodním ředitelem firmy Adastra
Změny ve vedení Sybase ČR
MIKROS a MBI Software o nábytku
 

V Edici IT Business vychází

Právě vyšlo:
IT System 12/2002


Hlavní témata
∙ Specializovaná příloha E-business
∙ Doprava
∙ Strategický marketing
∙ CRM, případové studie
∙ E-learning v praxi
∙ Organizační schéma podniku a IT
∙ Řízení projektu I.díl
∙ Marketingový controlling
Připravujeme:
IT System 1-2/2003


Hlavní témata
∙ IS v potravinářském, napojářském průmyslu
∙ IS a zpracovatelský průmysl
∙ Sprava dokumentu a obsahu (EDM/PDM)
∙ Prehled řešení pro správu dokumentů
∙ Velký přehled řešení APS/SCM


Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový formulář ZDE!


Časopis IT System


Událost týdne

SAP s novými názvy
Společnost SAP oznámila, že nahradila označení rodiny svých produktů "mySAP.com" jménem "mySAP Business Suite". Nový název má podle společnosti odrážet aktuální situaci na trhu informačních systémů a rozšíření nabídky SAP o nová softwarová řešení. V rámci tohoto oznámení společnost SAP uvedla na trh systém mySAP ERP, který obsahuje podnikový informační systém SAP R/3 Enterprise a platformu SAP NetWeaver.
Nová platforma SAP NetWeaver má usnadnit správu nesourodých (heterogenních) informačních systémů a rozšířit možnosti původní platformy mySAP Technology z roku 2001. Nová platforma je kompatibilní mimo jiné také s technologií Microsoft.NET a aplikačním serverem IBM WebSphere (J2EE). Cílem SAP NetWeaver je především snížit celkové náklady na vlastnictví podnikových informačních systémů. Firmy si často pořizují podnikové aplikace od různých výrobců a chtějí-li tyto aplikace s různými procesy zpracování dat a formáty jejich ukládání plně využívat, musí je nezbytně propojit na jedné univerzální platformě.
SAP NetWeaver poskytuje nové programové prostředí, nástroje, pravidla a metodologie (Composite Application Framework) a sadu standardizovaných služeb Master Data Management (SAP MDM) pro konsolidaci, harmonizaci a centrální správu kmenových dat.
 

Nahoru
 

Podnikové aplikace

Pythagoras představuje CRM modul Compass Business
Společnost Pythagoras představila nový modul Compass Business, který je určený pro efektivní správu a práci s událostmi v obchodním procesu. Díky novému modulu lze přesně sledovat vývoj jednotlivých obchodních příležitostí, přidělovat úkoly zaměstnancům, sledovat plnění těchto úkolů, plánovat zdroje, sledovat aktuální stavy zakázek a aktivit a generovat celkové přehledy o objemu otevřeného obchodu v daném období. Přesně zaznamenané informace umožňují v neposlední řadě například jednoduché předání zakázky mezi zaměstnanci či odděleními společnosti.
Compass Business je dostatečně flexibilní, aby se přizpůsobil potřebám dané společnosti od propojení se stávajícími aplikacemi (synchronizace s MS Outlook, Word, Excel) až po možnost vlastní definice datových polí uživatelem.
CRM systém Pythagoras Compass je určený především pro malé a středně velké společnosti. Jedná se o polokrabicový produkt založený na webové architektuře, který spojuje výhody univerzálního použití a možnost přizpůsobení požadavkům zákazníka. Součástí Compassu je i systém zabezpečení přístupů a práv, který Pythagoras pod názvem Alcatraz nabízí také jako samostatný produkt. Standardní funkce systému jsou například sdílená správa kontaktů, vyhledávání cílových skupin klientů i dodavatelů, plánování a realizace marketingových projektů, analýza zákaznických dat a možnost sledování komunikace se zákazníky, partnery a dodavateli a je možné je dále rozšířit o nadstavbové moduly jako např. call centrum, lead management, správu dokumentů, channel management nebo správu channel programů a nyní i Compass Business.
Pythagoras Compass je k dispozici, a to v české a anglické verzi. Celková pořizovací cena se pohybuje od 200 000 do 500 000 Kč, v závislosti na stupni přizpůsobení produktu zákazníkovi.

Nahoru

 

Nová verze 602SQL Server 8.0 - pro Windows i Linux
602SQL Server je relační databázový systém založený na modelu klient/server, který lze provozovat na operačním systému Windows 98 až XP nebo libovolné distribuci Linuxu postavené na knihovnách libc6 (RedHat, Suse, Mandrake, Slackware a jiné). Přímo podporované distribuce jsou RedHat 6.1/Suse 7 a vyšší. Hlavními rysy nové verze je zvýšení bezpečnosti a rychlosti. Z těchto důvodů bylo nutné po dlouhé době změnit strukturu databázového souboru.
Technické novinky 602SQL 8.0 lze rozdělit do několika základních oblastí.
Tou první je bezpečnost a administrace - ověřování identity SQL serveru, šifrování síťové komunikace, nová řídicí konzole pro centralizované řízení a konfigurování 602SQL (také pro Linux), možnost spuštění více SQL serverů jako služba na jediném počítači, sdílení jmen uživatelů z Windows domény, tři skupiny správců databáze pro bezpečnost, provoz a uložená data, dynamické povolování a zakazování uživatelů, rozšíření logování stavů a situací na serveru a další.
Další oblastí je jazyk SQL a serverová část databázových aplikací - nové příznaky kompatibility s normou SQL, nové systémové informační dotazy a systémové proměnné, globální proměnné, výjimky a handlery jsou dostupné pro všechny objekty, podpora UNICODE a národních kódování (polština, němčina, francouzština).
Vývojové prostředí a drivery - nový interaktivní návrhář tabulek, nástroj pro rychlou kontrolu syntaxe všech objektů v aplikaci, dbExpress driver pro přístup k tabulkám databázových aplikací (Delphi/Kylix), JDBC driver. Z dalších funkcí lze zmínit například Fulltext a internetové aplikace - podpora ASP (ODBC) a PHP (včetně modulu pro Apache).
Společnost Software602 uvolňuje k nové verzi 602SQL Serveru 8.0 rovněž aplikace eBiz Server (Windows/Linux) a eDock Server (Windows).
Aplikace eBiz Server je zejména profesionální elektronický obchod pro prodej zboží i služeb, a to jak koncovým uživatelům, tak prostřednictvím prodejních sítí. eBiz Server dále umožňuje průběžné vytváření zákaznické databáze a přehledné historie kontaktů s možností zakládat, vést a uzavírat jednotlivé obchodní případy. Vše je integrováno s aplikací pro podporu zákazníků po internetu, která zahrnuje tvorbu a fungování vlastní FAQ databáze na internetu. Přístup k jednotlivým aplikacím přitom není omezen jen na vnitřní počítačovou síť. Se všemi aplikacemi je možné pracovat pod svým jménem a heslem také odkudkoliv z počítače připojeného k internetu. Jednoduše je tak možné zapojit do obchodních procesů externí zaměstnance nebo obchodní zástupce.
eDock Server 2.0 je dokumentový server s jednoduchým nastavením přístupových práv, který řeší zejména bezpečné sdílení dokumentů bez nutnosti jakékoliv úpravy stávajících síťových práv operačního systému, integrace dokumentového serveru s desktopovým OS Windows (Explorer, MS Office, PC SUITE, Acrobat Reader, ...), komplexní web interface pro přístup a manipulaci s dokumenty z browseru a snížení zátěže poštovních serverů díky možnosti využití mailových eDock avíz na sdílené dokumenty umístěné v eDock Serveru.

Nahoru

 

HP představuje první 4procesorový blade server
Společnost HP uvádí na trh první 4procesorový server HP ProLiant BL40p a posiluje tak svou řadu Intel serverů. Nabídka společnosti HP v oblasti blade serverů nyní zahrnuje systémy s jedním, dvěma a čtyřmi procesory. Díky těmto serverům mohou podniková datová centra, poskytovatelé služeb a telekomunikační společnosti budovat komplexní, víceúrovňová prostředí. Společnost HP také představila další generaci serveru HP ProLiant BL20p a modernizovanou verzi serveru HP ProLiant BL10e s 900MHz procesorem.
Blade server HP ProLiant BL40p je určen do prostředí, které vyžaduje podporu více procesorů a možnost připojení k síti SAN, např. rozsáhlé podnikové aplikační systémy. Sem patří mj. systémy pro zasílání zpráv, správu vztahů se zákazníky a plánování podnikových zdrojů (ERP), které vyžadují robustní platformu s vysokou dostupností.
HP ProLiant BL40p řeší problematiku dostupnosti podnikového zázemí (back-end) tím, že umožňuje propojení s heterogenní sítí pro ukládání dat (SAN). Tak zákazníkům umožní přesunout nejdůležitější podnikové aplikace do prostředí blade serverů s kompletní možností ukládání.
Nová generace serverů HP ProLiant BL20p využívá nejnovější procesor Xeon a nabízí stejnou možnost propojení s heterogenními sítěmi SAN jako ProLiant BL40p. Je určen pro terminálové serverové farmy, prostředí web hostingu a aplikace elektronického obchodování a streaming media.
Modernizovaná verze blade serveru HP ProLiant BL10e je osazena procesorem o taktovací frekvenci 900 MHz. Je určena pro farmy serverů využívající load-balancing nebo infrastrukturní aplikace jako je web serving, firewally a cache servery.
Blade servery HP řady ProLiant BL lze snadno spravovat pomocí softwaru HP ProLiant Essentials, HP Insight Manager 7 a HP OpenView. HP ProLiant Essentials Rapid Deployment Pack umožňuje automatickou konfiguraci a instalaci operačních systémů i aplikací na stovkách serverů současně. Tyto technologie jsou optimalizovány pro integraci se softwarem HP OpenView tak, aby byla možná bezproblémová správa pomocí infrastruktury pro IT, přenos hlasu a přenos dat. Blade servery ProLiant BL tříd "p" a "e" jsou kompatibilní se stávajícími policemi BL.
Společnost HP zároveň s uvedením 4procesorového HP ProLiant BL40p oznámila, že začne přijímat objednávky na svůj 8procesorový server - HP ProLiant DL760 G2. Tento server má nabídnout větší odolnost vůči chybám a dynamickou škálovatelnost zatížení díky možnosti rozšiřování kapacity paměti za chodu spojené se škálovatelnou výkonností pro nejnáročnější podnikové databáze zákazníků a konsolidaci serverů.
Servery HP ProLiant BL40p a HP ProLiant BL20p budou na českém trhu dostupné v polovině března. Ceny serverů HP ProLiant BL40p začínají na 260 000 Kč a serverů HP ProLiant BL20p G2 na 105 000 Kč. Servery HP ProLiant BL10e s 900MHz procesory jsou již dostupné v cenách od 58 000 Kč. Servery HP ProLiant DL760 G2 jsou k dispozici v cenách od 1 008 000 Kč.

Nahoru

 

První zákazník v ČR využívá SunSystems 5
Od uvedení nové verze SunSystems v uplynulém roce na trh zaznamenala firma Sun celkem slušný obchodní výsledek a v současné době jej využívá již přes 500 velkých organizací po celém světě. V našem regionu EMEA jej dodává a implementuje společnost LLP Group a jejím prvním klientem v České republice, který bude SunSystems ve verzi 5 využívat, je společnost Credit Suisse (dříve Winterthur pojišťovna).
Credit Suisse Life & Pensions pojišťovna je zákazníkem LLP Group od roku 1996, kdy zakoupila SunSystems, tehdy ještě ve verzi 4.1 na platformě Netware. Poté v roce 1999 přešla na verzi 4.2.5 na platformě NT s databází Btrieve a na jaře 2000 byl systém převeden na platformu MS SQL Server 7.0. Celou tuto dobu zajišťuje SunSystems vedení finančního účetnictví. Novou verzi SunSystems 5 začne LLP implementovat v únoru 2003 a ostrý provoz bude zahájen od 1. dubna.
Nejnovější verze informačního systému SunSystems 5 představuje integrované finanční a obchodní řešení, které nabízí vysokou flexibilitu, reportování založené na internetu a propojení s aplikacemi třetích stran pomocí integračního nástroje SunSystems Connect. SunSystems 5 nabízí řadu výhod zejména pro mezinárodní společnosti, které potřebují sdílet a zpracovávat finanční a obchodní informace ze svých kanceláří umístěných ve více zemích. Vlastnosti produktu SunSystems 5 umožňují zlepšenou kontrolu sledování nákupů, prodeje a skladů, kde každý individuální prodejní nebo nákupní případ může být jednotlivě definován uživatelem co do toků informací a tištěných dokumentů.

Nahoru

 
Údržba železničních systémů pomocí IFS Aplikace
Společnost Siemens divize transportních systémů, která zajišťuje údržbu železničního parku a infrastruktury, si vybrala IFS Aplikace jako své standardní řešení pro dohled nad touto údržbou. Ta se stále více zaměřuje na celý rozsah životního cyklu železničních systémů.
Stálou efektivitu provozu zajišťují IFS Aplikace například pomocí služeb preventivní a opravná údržba, logistika a výroba náhradních dílů, konzultace, dokumentace a školení. Společnost Siemens si zvolila IFS Aplikace také proto, že nabízejí požadovanou funkcionalitu ke zpracování komplexních úkolů pro servis železničního parku a infrastruktury.
Mezi uživatele IFS aplikací patří například Norské státní železnice, Siemens Rail Systems v Melbourne, Swemaint ve Švédsku, Shanghai Metro Operation, Beijing Light Rail, Länderbahn a Sky Train v Německu. Dále se jedná o zákazníky v leteckém a obranném průmyslu, například projekt JSF (Joint Strike Fighter), konsorcium Eurofighter, Ministerstvo obrany ve Velké Británii a Royal Norwegian Air Force. Podle informací analytické společnosti ARC (USA) má společnost IFS na celosvětovém trhu systémů servisních služeb a údržby vedoucí postavení s podílem 13 %.

Nahoru

 

Huyndai bude v USA montovat auta s podporou SAP
Automobilový výrobce Hyundai oznámil, že vybral společnost SAP za hlavního dodavatele podnikových informačních systémů pro svůj první montážní závod na území USA, který je v současné době budován ve městě Montgomery ve státě Alabama. Automobilka předpokládá, že po zahájení plného provozu bude tento závod vyrábět na 300 tisíc automobilů ročně.
V Severní Americe půjde o vůbec první automobilový montážní závod, který bude veškeré operace řídit prostřednictvím systémů SAP.

Nahoru

 

Scala s nejvýznamnějším updatem svého ERP řešení
Během lednového každoročního setkání Scala Business Solutions zaměřeného na strategické plánování oznámil ředitel Mike Burdett, že společnost plánuje uvést na trh novou verzi své platformy iScala Collaborative ERP, a to během druhého čtvrtletí 2003.
iScala 2.2 bude největším uvedením nové sotwarové funkcionality za posledních více než 10 let, řekl Burdett. Její nová funkcionalita bude zahrnovat sedm nových řešení konektivity, vylepšené servisní a asset management procesy, několik nových nástrojů pro business intelligence a plně integrovaný contract management, včetně leasingu. iScala verze 2.1 byl komerčně uveden v květnu 2002.
Více informací o nové verzi 2.2, včetně termínů uvedení na trh a akcí spojených s jejím uvedením po celém světě, bude zveřejněno během několika příštích měsíců.
Během setkání Kickoff 2003 společnost Scala oznámila rovněž vznik nové Rady partnerů. Cílem této Rady je vytvoření poradenského výboru tvořeného zástupci různých partnerů, který bude projednávat a komentovat globální strategii a plány společnosti Scala a zajistí firmě Scala fórum pro zpětnou vazbu ze strany zkušených členů.

Nahoru


Caché Entrée


Konference, semináře

Mobilní realita 2003
Dovolujeme si vás pozvat na seminář "Mobilní realita 2003", který se koná ve středu 19. února v Praze v sídle společnosti Microsoft (6. patro, Eltodo Centrum, Novodvorská 1010/14B, Praha 4). Tento seminář je určen především generálním ředitelům a obchodním a marketingovým ředitelům a jeho účelem je informovat vás o aktuálním a reálném využití moderních řešení pro zefektivnění práce obchodních zástupců vaší společnosti.
Seminář se svou orientací nebude věnovat technickým detailům, ale pouze na manažérské rovině shrne aktuální situaci v této oblasti. Budou představeny referenční projekty a praktické zkušenosti s využitím mobilní techniky obchodními zástupci v terénu. Dále bude věnována pozornost rozborům návratnosti investic, různé modely financování těchto řešení a představeny nové možnosti obchodních a marketingových aktivit se zaměřením na koncové spotřebitele a podporu jednotlivých produktů přímo na trhu apod.
Pořadatelé předpokládají, že jako vrcholovým manažerům společností ze segmentu obchodních a obchodně výrobních společností, je pro vás oblast efektivní práce týmu vašich obchodních zástupců vysoce zajímavá. A je tedy pro vás minimálně z důvodů strategického plánování nutné se seznámit s nejdůležitějšími informacemi předanými ve srozumitelné a zhuštěné manažerské podobě. Název "Mobilní realita 2003" plně vystihuje náplň seminářů, jedná se o reálné možnosti využití a nasazení těchto nejmodernějších mobilních technologií v praxi. Programu semináře:
09:00 - 09:30 Prezentace účastníků
09:30 - 09:40 Zahájení semináře a úvodní slovo
09:40 - 10:10 Mobilní realita
10:10 - 10:30 Případová studie nasazení mobilního řešení
10:30 - 10:45 Přestávka
10:45 - 12:00 Panelová diskuse na téma mobilní realita
                         Mobilní zařízení (HP), Platforma (Microsoft), MIS a datové sklady (Dataware)
                         Vzdělávací procesy uživatelů mobilních zařízení (EIITE)
12:00 - 12:30 Diskuse
Jako partneři tohoto semináře jsou přizvány společnosti, které v oblasti mobilningu patří k předním hráčům a věříme, že kvalitu připraveného semináře oceníte. Svou účast vzhledem k omezenému počtu účastníků potvrďte prosím e-mailem, nebo telefonicky 59 61 26 210 - 11. Pořadatelé semináře "Mobilní realita 2003" jsou firmy Kvados, Dataware, Microsoft, HP a EIITE. Mediální partner seminářů je časopis IT System.

Nahoru

 

Prostě komunikujte
Dovolujeme si vás pozvat na odborný seminář s názvem "Prostě komunikujte", pořádaný společností Vegacom ve spolupráci s Avaya Česká Republika. Seminář je zaměřen na integrované komunikační systémy, zejména na přenos hlasu po IP (VoIP). Seminář "Prostě komunikujte" se koná ve čtvrtek 27. února v budově Raiffeisen stavební spořitelny na ulici Koněvova v Praze od 9 hodiny.
Předmětem semináře bude představení produktového portfolia společnosti Avaya z oblasti komunikačních systémů na bázi VoIP a systémů pro měření v datových sítích Acterna. Součástí semináře bude též názorné předvedení integrovaného systému složeného z media serveru Avaya S8300 a media gatewaye Avaya G700 a serveru Avaya IP600. Praktické ukázky budou demonstrovat možnosti uplatnění této technologie a budou doprovázeny diskusí. Na závěr, kolem 16 hodiny, je připraven raut.
V případě vašeho zájmu prosíme o potvrzení účasti do 24. února e-mailem, nebo nejlépe vyúlněním příslušného webového formuláře na této stránce.

Nahoru

 

Co přinesla konference Lotusphere 2003
Ve dnech 26. - 30. ledna se konalo setkání vývojářů a uživatelů platformy Lotus Notes - konference Lotusphere 2003. V americkém Walt Disney Resortu se tentokrát již podeváté sešlo více než pět tisíc lidí. Hlavním tématem konference, které se prolínalo mezi jednotlivými přednáškami, byla dvě slova Websphere a NextGen. O Websphere se mluví již dlouhou dobu a IBM tuto platformu intenzivně prosazuje jako strategickou platformu pro vývoj J2EE aplikací.
Cesta k přijetí Websphere byla v minulých letech v Lotus Domino komunitě velmi trnitá. Více než dva roky trvalo IBM než "vysvětlila" vývojářům a managerům výhody oproti aplikacím vytvořeným pouze na platformě Lotus Domino. Letos se jí to poprvé opravdu podařilo. Ze stran vývojářů a administrátorů bylo při prezentacích Websphere a jejích možností propojení s Lotus Dominem často slyšet pochvalné tleskání a věcné dotazy. Zdá se, že Lotus Domino komunita vzala Websphere na milost.
Ze všeho, co bylo možné na konferenci slyšet, je nesporné, že IBM dělá vše proto, aby všechny své strategické produkty postupně sjednotila do pokud možno jednoho jediného - do WebSphere. A tak se nikdo příliš nedivil, když IBM prohlásilo, že ve verzi Lotus Domino 7, která má být uvedena na trh již v roce 2004, bude možno používat jako databázový engine Lotus Notes nejen databázi Lotus Domino ale databázi DB/2. Nikdo se také příliš nedivil, že z IBM WebSphere Studia lze pracovat s databázemi Lotus Domino a pomocí RAD (Rapid Application Development) nadstavby pro WebSphere studio lze přistupovat k Domino objektům a integrovat je bez znalostí Javy do aplikací pro WebSphere. Jako by se zdálo, že Domino Designer bude v příští verzi jen dalším pluginem pro WebSphere Studio...kacířská to myšlenka...
Již na úvodním setkání představil sám sebe a svou vizi nový general manager Lotusu Ambuj Goyal. slíbil velkou podporu otevřeným standardům (J2EE, Web Services, Linux) a integraci. Zároveň prohlásil, že IBM nainvestuje do produktů Lotusu desítky milionů USD. Čas ukáže, zda se tuto strategii IBM nerozhodne z tržních důvodů změnit. Navíc, Jeanette Barlow, Lotus manager e-solutions deklarovala jasný signál vůči zákazníkům Lotusu, kteří nechtější o WebSphere ani slyšet, že IBM si jich váží a nebude je do přechodu na WebSphere nutit.
Přednášky o možnostech integrace produktů WebSphere a Domino letošní konferenci dominovaly. WebSphere portal Server, který IBM bundluje k nové verzi Domino 6, je chytrým lákadlem pro ty, kteří si chtějí na WebSphere "šáhnout" a přitom za ni neplatit příliš mnoho peněz. Tato omezená licence přibalená ke každému Lotus Domino 6 serveru umožní administrátorům a vývojářům, aby si v rámci pilotních projektů nenásilně vyzkoušeli možnosti integrace portálových možností WebSphere portálu a Domino 6. Co jim to bez dalších J2EE aplikací přinese, je však záhadou.
Domino samo je totiž schopno vytvořil plnohodnotný webový portál. Spíše se zdá, že IBM dá v rámci každého Domino serveru plnohodnotný websphere application server a portal server, Websphere Studio je zdarma v trial verzi na webu a po úspěšném pilotním projektu, ve kterém se ne v úplném souladu s licencí objeví fragmenty J2EE aplikace, zkrátka dojedná se zákazníky zlegalizování celého řešení, samozřejmě za patřičnou tržní cenu. Pokud by tomu tak bylo, byl by to opravdu chytrý tah.
Domino 6, je zdá se po půl roce od uvedení na trh a prvním "service packu" zralé k doporučení pro upgrade. Ve verzi 6.01 bylo odstraněno prvních více než 700 chyb. Tak jako v každé nové verzi software, první release každé nové verze x.0 je provázen velkým ohlasem a také velkými starosti s pilotními upgrady. U Domino 6 je třeba s uznáním říci, že tým Lotusu odvedl ohromný kus práce a to jak na serverové straně, tak na straně klienta. Za zmínku stojí jistě kompletně předělané uživatelské rozhraní klienta s mnoha vylepšeními, kompletně předělaný webový server, odstranění velkých bolestí Lotus Notes, které se s produktem vlečou již od verze 4.
A co Češi? Českou republiku reprezentovala na letošní Lotusphere pražská firma AdHoc (http://www.adhoc.cz/), kterou bylo možné potkat na stánku Sun Microsystems, USA. Na konferenci prezentovala jako jediná z Východní Evropy v samostatné přednášce portálové J2EE řešení přístupu k aplikacím Domino z SunOne Portal Serveru. Tento portálový server je přímým konkurenčním produktem WebSphere portal serveru a proto se na konferenci pořádané IBM o tomto velmi zajímavém a robustním řešení příliš nemluvilo. AdHoc již dostal za svá řešení pro Lotus Notes křištálový disk na Invexu. Že by se objevili další NetBeans?
IBM však již na minulé Lotusphere oznámila, že další verze Domino 7 bude uvedena do 18 měsíců od verze 6, což letos potvrdilo, navíc ještě v tomto roce bude uvedena mezi verze 6.5. V každém případě z Lotusphere 2003 jde vůči zákazníkům ze strany IBM jasný signál - budoucnost v našich rukou se jmenuje WebSphere. Uvidíme co přinese další Lotusphere 2004.

Nahoru
 

Bezpečnost v realitě denní praxe provozu informačního systému
AFOI - Asociace firem pro ochranu informací pořádá v úterý 25. února 2003 odborný seminář, jehož hlavním tématem je Bezpečnost v realitě denní praxe provozu informačního systému. Na semináři budou předneseny příspěvky zabývající se procesy informační bezpečnosti, činnostmi bezpečnostního manažera, detekcí neoprávněného průniku, řešením bezpečnostních incidentů, centrální správou antivirového systému, bezpečností provozu intranetu, systémovým auditem, atestací bezpečnosti ISVS, postavením informační bezpečnosti v systému řízení jakosti a další.
12. ročník tradičního seminář AFOI se koná v kongresovém sálu hotelu Olšanka v Praze 3. Současně se seminářem bude uspořádána tradiční specializovaná výstavka "INFOSECURITY", kde členské a další firmy představí své produkty (HW, SW, systémy, služby) k zajištění ochrany informací a informačních systémů. Podrobný program semináře naleznete na webu, na této stránce naleznete i přihlášku, kterou lze podat rovněž on-line.

Nahoru
 

Pragointerier New Design 2003
Dovolte, abychom vás pozvali k návštěvě na jubilejním desátém ročníku mezinárodního veletrhu nábytku, podlahovin, bytového textilu, svítidel a doplňků Pragointerier New Design 2003, který se letos koná od 20. do 23. února na Výstavišti v Praha -Holešovicích.
Letošní ročník veletrhu bude propojen s výstavami Bydlení 2003 - Nové možnosti bydlení a se 4. salonem hotelnictví a gastronomie. Na takto koncipovaném komplexu výstav se předpokládá účast přibližně 400 vystavovatelů na hrubé výstavní ploše 20 000 m2.
Bližší informace najdete zde. Jsme rádi, že letos můžeme být s časopisem IT CAD a OfficeNEWS jedním z mediálních partnerů této výstavy.

Nahoru
 

Případová studie

Učení u McDonalds´s
Potřeba dalšího vzdělávání zaměstnanců zasáhla i společnost McDonald's a jako efektivní řešení se ukázalo jedině elektronické školení. Díky zavedení e-Learningu se totiž podařilo ve společnosti McDonald's vyřešit zásadní problém současnosti - každodenní stárnutí vzdělávacích materiálů způsobené neustálou aktualizací a zvyšující se efektivitou provozních postupů a v neposlední řadě i zaváděním nových výrobků. Nyní je to jednoduché a rychlé, každý zaměstnanec má přístup ke stejnému zdroji. Nemůže se teda stát, aby došlo k nedorozumění způsobenému rozdílnou aktuálností používaných materiálů.

Pokračování
Nahoru
 

Analýza

Zástupci managementu se dopouštějí těch největších podvodů
Přestože se téma podvodů ve firmách přímo netýká IT oblasti (i když i ta je zde zmiňována), považovali jsme za vhodné tuto analýzu zveřejnit. Z mezinárodního výzkumu Ernst & Young, který společnost provádí každé dva roky, totiž vyplývá, že firmy po celém světě zaznamenávají stále více podvodů. Podle analýzy se těch největších podvodů dopouštějí právě vedoucí pracovníci daných firem.

Pokračování
Nahoru


Konference ISSS Hradec Králové


Finanční monitor IT firem

MS Česká a Slovenská republika zdvojnásobil své tržby
Jak zaznělo na včerejší tiskové konferenci, Microsoft Česká a Slovenská republika během uplynulých tří let více než zdvojnásobil objem svých tržeb. Ve srovnání s rokem 1999 činil celkový nárůst 116 procent. Za první polovinu fiskálního roku 2003, tedy od července do prosince roku 2002, utržil za své softwarové produkty o 36 procent více než za stejné období předchozího roku.
Hlavním tahounem i nadále zůstávají produkty, jako je operační systém Microsoft Windows XP a kancelářské balíky Microsoft Office XP. Za kalendářní rok 2002 se v České a Slovenské republice prodalo téměř 450 000 licencí operačního systému Windows, což představuje meziroční nárůst 31 procent. Pozadu v nárůstech nezůstává ani kancelářský balík Microsoft Office XP, prodej licencí zaznamenal 34procentní meziroční nárůst. Společně se sedmi z deseti prodaných Windows byl současně prodán i kancelářský balík Office.
Nejvyšší dynamiku růstu si i nadále uchovávají serverová řešení. Prodej licencí Microsoft SQL Serveru vzrostl o 86 procent. Prodej licencí Microsoft Exchange Serveru se více než zdvojnásobil. Poprvé byl v českém jazyce uveden na trh Microsoft Project Server 2002. Stranou pozornosti nezůstává ani vývoj v oblasti produktů pro domácnost a zábavu. Prodej počítačových her vzrostl o 51 procento a herních zařízení o 35 procent. Pozitivní vývoj trhu her a herních zařízení podpořil rovněž vysoký zájem o herní tituly, jako jsou Age of Mythology, Age of Empires II a Zoo Tycoon.
Generální ředitel společnosti Microsoft ČR a SR Jiří Devát k dosaženým finančním výsledkům řekl: "Informační technologie se významně podílejí na ekonomickém rozvoji České a Slovenské republiky a napomáhají zvyšovat konkurenceschopnost našich obyvatel, což má nesmírný význam nejen pro ekonomický rozvoj obou zemí, ale působí i jako důležitý impulz pro zahraniční investory. Těší nás, že Microsoft ČR a SR je v obou republikách nejenom tahounem softwarového průmyslu, ale významně přispívá i k dynamickému rozvoji celého odvětví ITC."

Nahoru

 

Sybase ČR v roce 2002 o 35 % ziskovější
Společnost Sybase oznámila předběžné finanční výsledky za uplynulý rok a čtvrtletí. Předběžné výnosy na akcii za 4. čtvrtletí dosáhly celosvětově 0,30 USD a předběžné redukované výnosy na akcii za celý rok činily 1,02 USD. Celkové příjmy za poslední čtvrtletí roku 2002 činily takřka 211 mil. USD, v porovnání s příjmy ve výši 237 mil. USD ve 4. čtvrtletí roku 2001.
Celkové příjmy za celý rok 2002 dosáhly 829,9 mil. USD (v roce 2001 to bylo 927,9 mil. USD). Předběžný čistý příjem za 4. čtvrtletí 2002 činil 29,3 mil. USD (ve 4. čtvrtletí 2001 to bylo 31,3 mil. USD). Předběžný čistý příjem za celý rok 2002 dosáhl 101,4 mil. USD, přičemž v roce 2001 společnost vykázala 96,6 mil. USD.
Na páteční tiskové konferenci v Praze byly rovněž prezentovány výsledky Sybase ČR. Té se v loňském roce podařilo zvýšit svou ziskovost o celých 35 %, přičemž zaznamenala růst zejména v oblastech konzultací o 42 % a technické podpory o 7 %. Společnost uzavřela distributorskou smlouvu se společností Informatica s působností pro Českou a Slovenskou republiku a Sybase rovněž vstupuje do strategického spojenectví s firmou PeopleSoft. Společnost Sybase ČR zahajuje rovněž spolupráci se společností POINT.X.
Celosvětově společnost Sybase v uplynulém roce dále rozvíjela své aktivity v Číně, kde získala 45procentní podíl na čínském telekomunikačním sektoru a akvizicí firmy OnePage posílila svou pozici v oblasti průmyslových portálů.
 

Nahoru
 

Internet, komunikace a sítě

Bezpečné platby na internetu
Bezpečnost plateb na internet, věčné téma internetového věku, se zdá být konečně rozhodnutá. Alespoň ve Spojeném království. Firma LogicaCMG totiž dokončila projekt, díky němuž mohou zákazníci britského mobilního operátora Vodafone nakupovat zboží a služby na internetových portálech, aniž by sdělovali detaily o svých platebních kartách. Mobilní peněženka Vodafonu (služba m-pay) je jednoduše ovladatelným řešením, které umožňuje nakupovat na klasickém internetu i ve WAPových portálech.
V praxi vše probíhá tak, že uživatel na začátku jednou vyplní v aplikaci m-pay údaje o fyzické platební kartě (kreditní nebo debetní), jejímž prostřednictvím chce za transakce platit. Poté, co je vše ověřeno, platí na internetových portálech prostým kliknutím na ikonku m-pay a nalogováním. Systém mu poté pošle SMS s jednorázovým heslem, a pokud jej uživatel zadá, je příslušný obnos zaplacen prostřednictvím karty, kterou na začátku zaregistroval do systému m-pay.
LogicaCMG se na celém projektu podílela po celou dobu, od hledání optimálního obchodního modelu přes návrh a dodávku specializovaného software a jeho integraci s ostatními informačními systémy Vodafonu, až po návrh nových pracovních procesů, školení a podporu uživatelů.
Prvními obchodními organizacemi, které se do projektu mobilní peněženky Vodafonu zapojily, jsou klienti WorldPay, což je dceřinná společnost Royal Bank of Scotland specializovaná na mobilní platby. Uživatelům se tak otvírá možnost nakupovat širokou škálu produktů (vstupenky na kulturní akce, knihy a jiné zboží, zájezdy a další služby cestovních kanceláří apod.) v přibližně 20 tisících obchodech. Demonstraci, jak funguje produkt m-pay, najdete zde.

Nahoru

 

Síťová řešení na okraj sítě
Společnost Allied Telesyn oznámila uvedení nové série L2/L4 přepínačů, které jsou určené pro multimediální aplikace a aplikace provozované v reálném čase v podnikovém prostředí. Série AT-8700XL zahrnuje přepínače pracující na neblokované rychlosti média, osazené 24 nebo 48 porty 10/100TX a dvěma gigabitovými uplinky. Produkty jsou založeny na technologii, která byla úspěšně nasazena již u produktů řady Rapier. Účelem tohoto zařízení je posunout vyspělé síťové služby na okraj sítě, a tím umožnit efektivnější řízení provozu. A kde se taková zařízení dají využít?
Například podnikatelé v oblasti hoteliérství poskytují svým hostům stále širší záběr zábavních služeb, které směřují k velmi sofistikovaným systémům přizpůsobeným jednotlivci - například video na přání, videohry, přístup k internetu či turistické informace. Služby směrované na celé skupiny, jako video a vícejazyčné konference, jsou na ústupu. Proto ji řada poskytovatelů služeb začíná nabízet multimediální služby, které vyžadují efektivní řízení síťového provozu až na okraj sítě. K řízení provozu jak z hlediska obchodního, tak i fyzických možností sítě, potřebují právě služby typu omezení šíře pásma apod.
Společnost Allied Telesyn právě pro tyto a mnohé jiné aplikace vyvinula novou řadu přepínačů, určených k nasazení na okrajích sítě - sérii AT-8700XL. Nové periferní přepínače AT-8724XL a AT-8748XL jsou v nabídce přepínacích řešení Allied Telesyn zařazeny vedle produktů pro aplikace v prostředí sítí LAN, MAN a WAN, kde figurují především řady AT-9800 a AT-SB4000 SwitchBlade.
Produkty řady AT-8700XL lze využít též k přepínání v plné rychlosti média na 3. vrstvě, což se dá výhodně použít k propojování VLAN sítí při současné možnosti omezit celkový provoz v síti. Tato zařízení využívají prověřený multiprotokolový operační systém AlliedWareTM, který je společný všem L3 produktům Allied Telesyn (např. řady RapierTM, AT-9800 a AT-SB4000 SwitchBlade). Řada AT-8700XL je kromě výše uvedených vybavena též funkcemi zabezpečení, SNMP správou a monitoringem a dalšími podpůrnými funkcemi, stejně jako ostatní produkty Allied Telesyn běžící na platformě AT-View Plus. Díky tomu je AT-8700XL nejlepším dostupným řešením pro multimédia a aplikace v reálném čase.
 

Nahoru

 

GTS vyzvala ČTÚ k cenové regulaci ADSL
Společnost GTS po obdržení nové velkoobchodní nabídky Českého Telecomu na zpřístupnění sítě pro ADSL vyzvala ČTÚ k cenové regulaci služby. Pokud bude tato podmínka ze strany regulátora řešena, může být dvoustranné jednání obou operátorů po vyjasnění několika dalších připomínek uzavřeno. Služba ADSL, kterou je GTS připravena s Telecomem podrobit testům, pak může být do několika týdnů spuštěna i komerčně.
Podle GTS je cenová regulace nutná, aby zamezila znevýhodnění konkurence Telecomu na maloobchodním trhu. Český Telecom má totiž ve své velkoobchodní nabídce již pro sebe započítanou marži. Získává tím neoprávněnou konkurenční výhodu, neboť pro jiného operátora znamená velkoobchodní cena Telecomu čistý náklad. Proto je třeba, aby ČTÚ vhodnou cenovou regulací toto znevýhodnění odstranil.

Nahoru

 

UMTS v Asii - tentokrát na Tchajwanu
Společnost Siemens vstoupila do roku 2003 s novou zakázkou na UMTS, která je zároveň první svého druhu v Asii. Tchajwanský mobilní operátor Taiwan Cellular Corporation (TCC) si pro dodávky a výstavbu své sítě UMTS vybral právě skupinu Siemens mobile.
Společnosti TCC dodá Siemens kompletní UMTS síť a hardwarové a softwarové komponenty pro lokalizační služby. Přitom první komponenty dodá Siemens již v prvním čtvrtletí. Tchajwanského mobilního operátora navíc podporuje v dalším rozvoji sítě GSM. TCC je součástí skupiny Taiwan Telecom, která má přibližně osm milionů zákazníků mobilní sítě a která je s tržním podílem ve výši 33,5 % přední společností na tchajwanském trhu.

Nahoru


New Challenges in Brand Management


Informační společnost

Klaus novým obchodním ředitelem firmy Adastra
Softwarová a konzultační firma Adastra jmenovala Michala Klause do funkce obchodního ředitele se zodpovědností za Českou republiku a Slovensko. M. Klaus dosud působil ve stejné firmě v roli ředitele pro vývoj produktů a obchodních řešení. Dosavadní obchodní ředitel Jaroslav Mrkvička zůstává ve firmě Adastra a bude nadále působit v obchodním oddělení.
Michal Klaus (33) pracuje ve společnosti Adastra od dubna 2000. V roli projektového manažera vedl implementace projektů Data Warehousing a manažerských informačních systémů například ve firmách Aliatel, Contactel, Poštová banka, Slovakofarma a řadě dalších. V roli ředitele pro vývoj produktů a řešení vedl rozvoj specializovaných obchodních řešení Business Intelligence a Customer Intelligence pro pojišťovny, telekomunikace, banky a retailové řetězce.
"Mým cílem v nové pozici je ještě vylepšit proces naslouchání potřebám našich zákazníků a poskytování takových řešení, která je posunou o kus dál - ať už jde o oblast analytického CRM, MIS, performance managementu či controllingu," řekl Michal Klaus.
V letech 1994 - 2000 byl Michal Klaus spolumajitelem a ředitelem konzultační softwarové firmy Integia. Je absolventem elektrotechnické fakulty ČVUT a řady certifikovaných kurzů, např. na Ralph Kimball University nebo The Data Warehousing Institute.
 

Nahoru

 

Změny ve vedení Sybase ČR
Sybase ČR oznámila nové změny ve vedení společnosti, které se týkají postu výkonného ředitele. Na toto místo byl jmenován Tomáš Pavlík, který do nynějška zastával pozici ředitele divize Sybase Professional Services. V souvislosti s touto změnou byli jmenováni Jan Dienstbier obchodním ředitelem, Vladimír Kyjonka ředitelem marketingu a Pavel Jíhlavec ředitelem divize Sybase Professional Services.
Tomáš Pavlík (1971) studoval v letech 1989 - 1994 Univerzitu Karlovu - Matematicko-fyzikální fakultu a získal zde magisterský diplom v oboru matematické struktury. V letech 1993 - 1994 byl zaměstnán ve společnosti Heartware CS Praha jako Technical Specialist - poskytování konzultací a technické podpory zákazníkům. Do roku 1995 pracoval ve stejné firmě jako Managing Director a měl na starosti řízení pražské pobočky německé distribuční firmy v oblasti počítačového hardwaru s 20 zaměstnanci a obratem přes 100 milionů Kč.
Od roku 1996 pracuje pan Pavlík ve firmě Sybase. Nejprve ve skupině orientované na aplikační vývoj a podporu vývojových nástrojů Sybase/PowerSoft. Od roku 2000 je manager a do jeho kompetence spadá plná zodpovědnost za řízení divize Sybase Professional Services, včetně řízení příjmů a nákladů. A od 2003 pracuje v Sybase CR Praha Managing Director - řízení firmy s více než 40 zaměstnanci. Pan Tomáš Pavlík hovoří vedle rodné češtiny dále německy, anglicky a rusky.

Nahoru

 

MIKROS a MBI Software o nábytku
Společnosti MIKROS a MBI Software podepsaly na přelomu roku smlouvu o distribuci informačního systému MBI Software, který je standardním řešením pro společnosti nábytkářského průmyslu pro území České a Slovenské republiky.

Nahoru

 

Fúze společnosti CCA Group
Společnost CCA Group, dodavatel informačních systémů, oznámila fúzi se společnostmi CCA a CCA Intelligence. Právním nástupcem těchto společností je společnost CCA Group. Jedná se o univerzální právní sukcesi (právní nástupnictví), z čehož vyplývá, že na společnost CCA Group přešly ze zákona veškerá práva a závazky zaniklých společností CCA a CCA Intelligence. Není tedy nutno uzavírat žádné dodatky k existujícím smlouvám.
Důvodem fúze bylo zjednodušení administrativy a příprava na příchod nového investora. Společnost CCA Group má nyní jednu dceřinnou společnost, firmu Expert&Partner engineering, jejíž akvizice proběhla v červenci roku 2002.

Nahoru


System NEWS zasílá redakce edice IT Business * Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.: +420/ 545 222 779 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám System NEWS zasílali, kontaktujte nás prosím. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora Pavla Boucníka,

© 2001, 2002, 2003 Ladislav Olejník, CCB spol. s r.o.

TOPlist