V Edici IT Business
vychází |
Právě vyšlo:
IT System 12/2002
Hlavní témata
∙ Specializovaná příloha E-business
∙ Doprava
∙ Strategický marketing
∙ CRM, případové studie
∙ E-learning v praxi
∙ Organizační schéma podniku a IT
∙ Řízení projektu I.díl
∙ Marketingový controlling |
Připravujeme:
IT System 1-2/2003
Hlavní témata
∙ IS v potravinářském, napojářském průmyslu
∙ IS a zpracovatelský průmysl
∙ Sprava dokumentu a obsahu (EDM/PDM)
∙ Prehled řešení pro správu dokumentů
∙ Velký přehled řešení APS/SCM |
Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový
formulář ZDE! |
|
Událost týdne |
SAP s novými názvy
Společnost SAP
oznámila, že nahradila označení rodiny svých produktů "mySAP.com" jménem
"mySAP Business Suite". Nový název má podle společnosti odrážet aktuální
situaci na trhu informačních systémů a rozšíření nabídky SAP o nová
softwarová řešení. V rámci tohoto oznámení společnost SAP uvedla na trh
systém mySAP ERP, který obsahuje podnikový informační systém SAP R/3
Enterprise a platformu SAP NetWeaver.
Nová platforma SAP NetWeaver má usnadnit správu nesourodých
(heterogenních) informačních systémů a rozšířit možnosti původní
platformy mySAP Technology z roku 2001. Nová platforma je kompatibilní
mimo jiné také s technologií Microsoft.NET a aplikačním serverem IBM
WebSphere (J2EE). Cílem SAP NetWeaver je především snížit celkové
náklady na vlastnictví podnikových informačních systémů. Firmy si často
pořizují podnikové aplikace od různých výrobců a chtějí-li tyto aplikace
s různými procesy zpracování dat a formáty jejich ukládání plně
využívat, musí je nezbytně propojit na jedné univerzální platformě.
SAP NetWeaver poskytuje nové programové prostředí, nástroje, pravidla a
metodologie (Composite Application Framework) a sadu standardizovaných
služeb Master Data Management (SAP MDM) pro konsolidaci, harmonizaci a
centrální správu kmenových dat.
Nahoru
|
Podnikové aplikace |
Pythagoras
představuje CRM modul Compass Business
Společnost Pythagoras představila nový modul Compass Business, který je
určený pro efektivní správu a práci s událostmi v obchodním procesu.
Díky novému modulu lze přesně sledovat vývoj jednotlivých obchodních
příležitostí, přidělovat úkoly zaměstnancům, sledovat plnění těchto
úkolů, plánovat zdroje, sledovat aktuální stavy zakázek a aktivit a
generovat celkové přehledy o objemu otevřeného obchodu v daném období.
Přesně zaznamenané informace umožňují v neposlední řadě například
jednoduché předání zakázky mezi zaměstnanci či odděleními společnosti.
Compass Business je dostatečně flexibilní, aby se přizpůsobil potřebám
dané společnosti od propojení se stávajícími aplikacemi (synchronizace s
MS Outlook, Word, Excel) až po možnost vlastní definice datových polí
uživatelem.
CRM systém Pythagoras Compass je určený především pro malé a středně
velké společnosti. Jedná se o polokrabicový produkt založený na webové
architektuře, který spojuje výhody univerzálního použití a možnost
přizpůsobení požadavkům zákazníka. Součástí Compassu je i systém
zabezpečení přístupů a práv, který Pythagoras pod názvem Alcatraz nabízí
také jako samostatný produkt. Standardní funkce systému jsou například
sdílená správa kontaktů, vyhledávání cílových skupin klientů i
dodavatelů, plánování a realizace marketingových projektů, analýza
zákaznických dat a možnost sledování komunikace se zákazníky, partnery a
dodavateli a je možné je dále rozšířit o nadstavbové moduly jako např.
call centrum, lead management, správu dokumentů, channel management nebo
správu channel programů a nyní i Compass Business.
Pythagoras Compass je k dispozici, a to v české a anglické verzi.
Celková pořizovací cena se pohybuje od 200 000 do 500 000 Kč, v
závislosti na stupni přizpůsobení produktu zákazníkovi.
Nahoru

Nová verze
602SQL Server 8.0 - pro Windows i Linux
602SQL Server
je relační databázový systém založený na modelu klient/server, který lze
provozovat na operačním systému Windows 98 až XP nebo libovolné
distribuci Linuxu postavené na knihovnách libc6 (RedHat, Suse, Mandrake,
Slackware a jiné). Přímo podporované distribuce jsou RedHat 6.1/Suse 7 a
vyšší. Hlavními rysy nové verze je zvýšení bezpečnosti a rychlosti. Z
těchto důvodů bylo nutné po dlouhé době změnit strukturu databázového
souboru.
Technické novinky 602SQL 8.0 lze rozdělit do několika základních
oblastí.
Tou první je bezpečnost a administrace - ověřování identity SQL serveru,
šifrování síťové komunikace, nová řídicí konzole pro centralizované
řízení a konfigurování 602SQL (také pro Linux), možnost spuštění více
SQL serverů jako služba na jediném počítači, sdílení jmen uživatelů z
Windows domény, tři skupiny správců databáze pro bezpečnost, provoz a
uložená data, dynamické povolování a zakazování uživatelů, rozšíření
logování stavů a situací na serveru a další.
Další oblastí je jazyk SQL a serverová část databázových aplikací - nové
příznaky kompatibility s normou SQL, nové systémové informační dotazy a
systémové proměnné, globální proměnné, výjimky a handlery jsou dostupné
pro všechny objekty, podpora UNICODE a národních kódování (polština,
němčina, francouzština).
Vývojové prostředí a drivery - nový interaktivní návrhář tabulek,
nástroj pro rychlou kontrolu syntaxe všech objektů v aplikaci, dbExpress
driver pro přístup k tabulkám databázových aplikací (Delphi/Kylix), JDBC
driver. Z dalších funkcí lze zmínit například Fulltext a internetové
aplikace - podpora ASP (ODBC) a PHP (včetně modulu pro Apache).
Společnost Software602 uvolňuje k nové verzi 602SQL Serveru 8.0 rovněž
aplikace eBiz Server (Windows/Linux) a eDock Server (Windows).
Aplikace eBiz Server je zejména profesionální elektronický obchod pro
prodej zboží i služeb, a to jak koncovým uživatelům, tak prostřednictvím
prodejních sítí. eBiz Server dále umožňuje průběžné vytváření zákaznické
databáze a přehledné historie kontaktů s možností zakládat, vést a
uzavírat jednotlivé obchodní případy. Vše je integrováno s aplikací pro
podporu zákazníků po internetu, která zahrnuje tvorbu a fungování
vlastní FAQ databáze na internetu. Přístup k jednotlivým aplikacím
přitom není omezen jen na vnitřní počítačovou síť. Se všemi aplikacemi
je možné pracovat pod svým jménem a heslem také odkudkoliv z počítače
připojeného k internetu. Jednoduše je tak možné zapojit do obchodních
procesů externí zaměstnance nebo obchodní zástupce.
eDock Server 2.0 je dokumentový server s jednoduchým nastavením
přístupových práv, který řeší zejména bezpečné sdílení dokumentů bez
nutnosti jakékoliv úpravy stávajících síťových práv operačního systému,
integrace dokumentového serveru s desktopovým OS Windows (Explorer, MS
Office, PC SUITE, Acrobat Reader, ...), komplexní web interface pro
přístup a manipulaci s dokumenty z browseru a snížení zátěže poštovních
serverů díky možnosti využití mailových eDock avíz na sdílené dokumenty
umístěné v eDock Serveru.
Nahoru

HP představuje
první 4procesorový blade server
Společnost HP
uvádí na trh první 4procesorový server HP ProLiant BL40p a posiluje tak
svou řadu Intel serverů. Nabídka společnosti HP v oblasti blade serverů
nyní zahrnuje systémy s jedním, dvěma a čtyřmi procesory. Díky těmto
serverům mohou podniková datová centra, poskytovatelé služeb a
telekomunikační společnosti budovat komplexní, víceúrovňová prostředí.
Společnost HP také představila další generaci serveru HP ProLiant BL20p
a modernizovanou verzi serveru HP ProLiant BL10e s 900MHz procesorem.
Blade server HP ProLiant BL40p je určen do prostředí, které vyžaduje
podporu více procesorů a možnost připojení k síti SAN, např. rozsáhlé
podnikové aplikační systémy. Sem patří mj. systémy pro zasílání zpráv,
správu vztahů se zákazníky a plánování podnikových zdrojů (ERP), které
vyžadují robustní platformu s vysokou dostupností.
HP ProLiant BL40p řeší problematiku dostupnosti podnikového zázemí
(back-end) tím, že umožňuje propojení s heterogenní sítí pro ukládání
dat (SAN). Tak zákazníkům umožní přesunout nejdůležitější podnikové
aplikace do prostředí blade serverů s kompletní možností ukládání.
Nová generace serverů HP ProLiant BL20p využívá nejnovější procesor Xeon
a nabízí stejnou možnost propojení s heterogenními sítěmi SAN jako
ProLiant BL40p. Je určen pro terminálové serverové farmy, prostředí web
hostingu a aplikace elektronického obchodování a streaming media.
Modernizovaná verze blade serveru HP ProLiant BL10e je osazena
procesorem o taktovací frekvenci 900 MHz. Je určena pro farmy serverů
využívající load-balancing nebo infrastrukturní aplikace jako je web
serving, firewally a cache servery.
Blade servery HP řady ProLiant BL lze snadno spravovat pomocí softwaru
HP ProLiant Essentials, HP Insight Manager 7 a HP OpenView. HP ProLiant
Essentials Rapid Deployment Pack umožňuje automatickou konfiguraci a
instalaci operačních systémů i aplikací na stovkách serverů současně.
Tyto technologie jsou optimalizovány pro integraci se softwarem HP
OpenView tak, aby byla možná bezproblémová správa pomocí infrastruktury
pro IT, přenos hlasu a přenos dat. Blade servery ProLiant BL tříd "p" a
"e" jsou kompatibilní se stávajícími policemi BL.
Společnost HP zároveň s uvedením 4procesorového HP ProLiant BL40p
oznámila, že začne přijímat objednávky na svůj 8procesorový server - HP
ProLiant DL760 G2. Tento server má nabídnout větší odolnost vůči chybám
a dynamickou škálovatelnost zatížení díky možnosti rozšiřování kapacity
paměti za chodu spojené se škálovatelnou výkonností pro nejnáročnější
podnikové databáze zákazníků a konsolidaci serverů.
Servery HP ProLiant BL40p a HP ProLiant BL20p budou na českém trhu
dostupné v polovině března. Ceny serverů HP ProLiant BL40p začínají na
260 000 Kč a serverů HP ProLiant BL20p G2 na 105 000 Kč. Servery HP
ProLiant BL10e s 900MHz procesory jsou již dostupné v cenách od 58 000
Kč. Servery HP ProLiant DL760 G2 jsou k dispozici v cenách od 1 008 000
Kč.
Nahoru

První zákazník v ČR
využívá SunSystems 5
Od uvedení nové verze SunSystems v uplynulém roce na trh zaznamenala
firma Sun celkem slušný obchodní výsledek a v současné době jej využívá
již přes 500 velkých organizací po celém světě. V našem regionu EMEA jej
dodává a implementuje společnost LLP Group a jejím prvním klientem v
České republice, který bude SunSystems ve verzi 5 využívat, je
společnost Credit Suisse (dříve Winterthur pojišťovna).
Credit Suisse Life
& Pensions pojišťovna je zákazníkem LLP Group od roku 1996, kdy
zakoupila SunSystems, tehdy ještě ve verzi 4.1 na platformě Netware.
Poté v roce 1999 přešla na verzi 4.2.5 na platformě NT s databází
Btrieve a na jaře 2000 byl systém převeden na platformu MS SQL Server
7.0. Celou tuto dobu zajišťuje SunSystems vedení finančního účetnictví.
Novou verzi SunSystems 5 začne LLP implementovat v únoru 2003 a ostrý
provoz bude zahájen od 1. dubna.
Nejnovější verze informačního systému SunSystems 5 představuje
integrované finanční a obchodní řešení, které nabízí vysokou
flexibilitu, reportování založené na internetu a propojení s aplikacemi
třetích stran pomocí integračního nástroje SunSystems Connect.
SunSystems 5 nabízí řadu výhod zejména pro mezinárodní společnosti,
které potřebují sdílet a zpracovávat finanční a obchodní informace ze
svých kanceláří umístěných ve více zemích. Vlastnosti produktu
SunSystems 5 umožňují zlepšenou kontrolu sledování nákupů, prodeje a
skladů, kde každý individuální prodejní nebo nákupní případ může být
jednotlivě definován uživatelem co do toků informací a tištěných
dokumentů.
Nahoru

Údržba železničních
systémů pomocí IFS Aplikace
Společnost Siemens divize transportních systémů, která zajišťuje údržbu
železničního parku a infrastruktury, si vybrala IFS Aplikace jako své standardní
řešení pro dohled nad touto údržbou. Ta se stále více zaměřuje na celý rozsah
životního cyklu železničních systémů.
Stálou efektivitu provozu zajišťují IFS Aplikace například pomocí služeb
preventivní a opravná údržba, logistika a výroba náhradních dílů, konzultace,
dokumentace a školení. Společnost Siemens si zvolila IFS Aplikace také proto, že
nabízejí požadovanou funkcionalitu ke zpracování komplexních úkolů pro servis
železničního parku a infrastruktury.
Mezi uživatele IFS aplikací patří například
Norské
státní železnice, Siemens Rail Systems v Melbourne, Swemaint ve Švédsku,
Shanghai Metro Operation, Beijing Light Rail, Länderbahn a Sky Train v Německu.
Dále se jedná o zákazníky v leteckém a obranném průmyslu, například projekt JSF
(Joint Strike Fighter), konsorcium Eurofighter, Ministerstvo obrany ve Velké
Británii a Royal Norwegian Air Force. Podle informací analytické společnosti ARC
(USA) má společnost IFS na celosvětovém trhu systémů servisních služeb a údržby
vedoucí postavení s podílem 13 %.
Nahoru

Huyndai bude v
USA montovat auta s podporou SAP
Automobilový
výrobce Hyundai
oznámil, že vybral společnost SAP za hlavního dodavatele podnikových
informačních systémů pro svůj první montážní závod na území USA, který
je v současné době budován ve městě Montgomery ve státě Alabama.
Automobilka předpokládá, že po zahájení plného provozu bude tento závod
vyrábět na 300 tisíc automobilů ročně.
V Severní Americe půjde o vůbec první automobilový montážní závod, který
bude veškeré operace řídit prostřednictvím systémů SAP.
Nahoru

Scala s
nejvýznamnějším updatem svého ERP řešení
Během lednového každoročního setkání Scala Business Solutions zaměřeného
na strategické plánování oznámil ředitel Mike Burdett, že společnost
plánuje uvést na trh novou verzi své platformy iScala Collaborative ERP,
a to během druhého čtvrtletí 2003.
iScala 2.2 bude největším uvedením nové sotwarové funkcionality za
posledních více než 10 let, řekl Burdett. Její nová funkcionalita bude
zahrnovat sedm nových řešení konektivity, vylepšené servisní a asset
management procesy, několik nových nástrojů pro business intelligence a
plně integrovaný contract management, včetně leasingu. iScala verze 2.1
byl komerčně uveden v květnu 2002.
Více informací o nové verzi 2.2, včetně termínů uvedení na trh a akcí
spojených s jejím uvedením po celém světě, bude zveřejněno během
několika příštích měsíců.
Během setkání Kickoff 2003 společnost Scala oznámila rovněž vznik nové
Rady partnerů. Cílem této Rady je vytvoření poradenského výboru
tvořeného zástupci různých partnerů, který bude projednávat a komentovat
globální strategii a plány společnosti Scala a zajistí firmě Scala fórum
pro zpětnou vazbu ze strany zkušených členů.
Nahoru |
|
Konference, semináře |
Mobilní realita 2003
Dovolujeme si
vás pozvat na seminář "Mobilní realita 2003", který se koná ve středu
19. února v Praze v sídle společnosti Microsoft (6. patro, Eltodo
Centrum, Novodvorská 1010/14B, Praha 4). Tento seminář je určen
především generálním ředitelům a obchodním a marketingovým ředitelům a
jeho účelem je informovat vás o aktuálním a reálném využití moderních
řešení pro zefektivnění práce obchodních zástupců vaší společnosti.
Seminář se svou orientací nebude věnovat technickým detailům, ale pouze
na manažérské rovině shrne aktuální situaci v této oblasti. Budou
představeny referenční projekty a praktické zkušenosti s využitím
mobilní techniky obchodními zástupci v terénu. Dále bude věnována
pozornost rozborům návratnosti investic, různé modely financování těchto
řešení a představeny nové možnosti obchodních a marketingových aktivit
se zaměřením na koncové spotřebitele a podporu jednotlivých produktů
přímo na trhu apod.
Pořadatelé předpokládají, že jako vrcholovým manažerům společností ze
segmentu obchodních a obchodně výrobních společností, je pro vás oblast
efektivní práce týmu vašich obchodních zástupců vysoce zajímavá. A je
tedy pro vás minimálně z důvodů strategického plánování nutné se
seznámit s nejdůležitějšími informacemi předanými ve srozumitelné a
zhuštěné manažerské podobě. Název "Mobilní realita 2003" plně vystihuje
náplň seminářů, jedná se o reálné možnosti využití a nasazení těchto
nejmodernějších mobilních technologií v praxi. Programu semináře:
09:00 - 09:30 Prezentace účastníků
09:30 - 09:40 Zahájení semináře a úvodní slovo
09:40 - 10:10 Mobilní realita
10:10 - 10:30 Případová studie nasazení mobilního řešení
10:30 - 10:45 Přestávka
10:45 - 12:00 Panelová diskuse na téma mobilní realita
Mobilní zařízení (HP), Platforma (Microsoft), MIS a datové sklady
(Dataware)
Vzdělávací procesy uživatelů mobilních zařízení (EIITE)
12:00 - 12:30 Diskuse
Jako partneři tohoto semináře jsou přizvány společnosti, které v oblasti
mobilningu patří k předním hráčům a věříme, že kvalitu připraveného
semináře oceníte. Svou účast vzhledem k omezenému počtu účastníků
potvrďte prosím e-mailem, nebo
telefonicky 59 61 26 210 - 11. Pořadatelé semináře "Mobilní realita
2003" jsou firmy Kvados,
Dataware,
Microsoft, HP a EIITE. Mediální partner seminářů je časopis
IT System.
Nahoru

Prostě komunikujte
Dovolujeme si vás pozvat na odborný seminář s názvem "Prostě
komunikujte", pořádaný společností Vegacom ve spolupráci s Avaya Česká
Republika.
Seminář je zaměřen na integrované komunikační systémy, zejména na
přenos hlasu po IP (VoIP). Seminář "Prostě komunikujte" se koná ve
čtvrtek 27. února v budově Raiffeisen stavební spořitelny na ulici
Koněvova v Praze od 9 hodiny.
Předmětem semináře bude představení produktového portfolia společnosti
Avaya z oblasti komunikačních systémů na bázi VoIP a systémů pro měření
v datových sítích Acterna. Součástí semináře bude též názorné předvedení
integrovaného systému složeného z media serveru Avaya S8300 a media
gatewaye Avaya G700 a serveru Avaya IP600. Praktické ukázky budou
demonstrovat možnosti uplatnění této technologie a budou doprovázeny
diskusí. Na závěr, kolem 16 hodiny, je připraven raut.
V případě vašeho zájmu prosíme o potvrzení účasti do 24. února
e-mailem, nebo nejlépe vyúlněním
příslušného webového formuláře na
této
stránce.
Nahoru

Co přinesla konference
Lotusphere 2003
Ve dnech 26. -
30. ledna se konalo setkání vývojářů a uživatelů platformy Lotus Notes -
konference Lotusphere 2003. V americkém Walt Disney Resortu se
tentokrát již podeváté sešlo více než pět tisíc lidí. Hlavním tématem
konference, které se prolínalo mezi jednotlivými přednáškami, byla dvě
slova Websphere a NextGen. O Websphere se mluví již dlouhou dobu a IBM
tuto platformu intenzivně prosazuje jako strategickou platformu pro
vývoj J2EE aplikací.
Cesta k přijetí Websphere byla v minulých letech v Lotus Domino komunitě
velmi trnitá. Více než dva roky trvalo IBM než "vysvětlila" vývojářům a
managerům výhody oproti aplikacím vytvořeným pouze na platformě Lotus
Domino. Letos se jí to poprvé opravdu podařilo. Ze stran vývojářů a
administrátorů bylo při prezentacích Websphere a jejích možností
propojení s Lotus Dominem často slyšet pochvalné tleskání a věcné
dotazy. Zdá se, že Lotus Domino komunita vzala Websphere na milost.
Ze všeho, co bylo možné na konferenci slyšet, je nesporné, že IBM dělá
vše proto, aby všechny své strategické produkty postupně sjednotila do
pokud možno jednoho jediného - do WebSphere. A tak se nikdo příliš
nedivil, když IBM prohlásilo, že ve verzi Lotus Domino 7, která má být
uvedena na trh již v roce 2004, bude možno používat jako databázový
engine Lotus Notes nejen databázi Lotus Domino ale databázi DB/2. Nikdo
se také příliš nedivil, že z IBM WebSphere Studia lze pracovat s
databázemi Lotus Domino a pomocí RAD (Rapid Application Development)
nadstavby pro WebSphere studio lze přistupovat k Domino objektům a
integrovat je bez znalostí Javy do aplikací pro WebSphere. Jako by se
zdálo, že Domino Designer bude v příští verzi jen dalším pluginem pro
WebSphere Studio...kacířská to myšlenka...
Již na úvodním setkání představil sám sebe a svou vizi nový general
manager Lotusu Ambuj Goyal. slíbil velkou podporu otevřeným standardům
(J2EE, Web Services, Linux) a integraci. Zároveň prohlásil, že IBM
nainvestuje do produktů Lotusu desítky milionů USD. Čas ukáže, zda se
tuto strategii IBM nerozhodne z tržních důvodů změnit. Navíc, Jeanette
Barlow, Lotus manager e-solutions deklarovala jasný signál vůči
zákazníkům Lotusu, kteří nechtější o WebSphere ani slyšet, že IBM si
jich váží a nebude je do přechodu na WebSphere nutit.
Přednášky o možnostech integrace produktů WebSphere a Domino letošní
konferenci dominovaly. WebSphere portal Server, který IBM bundluje k
nové verzi Domino 6, je chytrým lákadlem pro ty, kteří si chtějí na
WebSphere "šáhnout" a přitom za ni neplatit příliš mnoho peněz. Tato
omezená licence přibalená ke každému Lotus Domino 6 serveru umožní
administrátorům a vývojářům, aby si v rámci pilotních projektů nenásilně
vyzkoušeli možnosti integrace portálových možností WebSphere portálu a
Domino 6. Co jim to bez dalších J2EE aplikací přinese, je však záhadou.
Domino samo je totiž schopno vytvořil plnohodnotný webový portál. Spíše
se zdá, že IBM dá v rámci každého Domino serveru plnohodnotný websphere
application server a portal server, Websphere Studio je zdarma v trial
verzi na webu a po úspěšném pilotním projektu, ve kterém se ne v úplném
souladu s licencí objeví fragmenty J2EE aplikace, zkrátka dojedná se
zákazníky zlegalizování celého řešení, samozřejmě za patřičnou tržní
cenu. Pokud by tomu tak bylo, byl by to opravdu chytrý tah.
Domino 6, je zdá se po půl roce od uvedení na trh a prvním "service
packu" zralé k doporučení pro upgrade. Ve verzi 6.01 bylo odstraněno
prvních více než 700 chyb. Tak jako v každé nové verzi software, první
release každé nové verze x.0 je provázen velkým ohlasem a také velkými
starosti s pilotními upgrady. U Domino 6 je třeba s uznáním říci, že tým
Lotusu odvedl ohromný kus práce a to jak na serverové straně, tak na
straně klienta. Za zmínku stojí jistě kompletně předělané uživatelské
rozhraní klienta s mnoha vylepšeními, kompletně předělaný webový server,
odstranění velkých bolestí Lotus Notes, které se s produktem vlečou již
od verze 4.
A co Češi? Českou republiku reprezentovala na letošní Lotusphere pražská
firma AdHoc (http://www.adhoc.cz/), kterou bylo možné potkat na stánku
Sun Microsystems, USA. Na konferenci prezentovala jako jediná z Východní
Evropy v samostatné přednášce portálové J2EE řešení přístupu k aplikacím
Domino z SunOne Portal Serveru. Tento portálový server je přímým
konkurenčním produktem WebSphere portal serveru a proto se na konferenci
pořádané IBM o tomto velmi zajímavém a robustním řešení příliš
nemluvilo. AdHoc již dostal za svá řešení pro Lotus Notes křištálový
disk na Invexu. Že by se objevili další NetBeans?
IBM však již na minulé Lotusphere oznámila, že další verze Domino 7 bude
uvedena do 18 měsíců od verze 6, což letos potvrdilo, navíc ještě v
tomto roce bude uvedena mezi verze 6.5. V každém případě z Lotusphere
2003 jde vůči zákazníkům ze strany IBM jasný signál - budoucnost v
našich rukou se jmenuje WebSphere. Uvidíme co přinese další Lotusphere
2004.
Nahoru

Bezpečnost v realitě denní praxe provozu informačního systému
AFOI
- Asociace firem pro ochranu informací pořádá v úterý 25. února 2003
odborný seminář, jehož hlavním tématem je Bezpečnost v realitě denní
praxe provozu informačního systému. Na semináři budou předneseny
příspěvky zabývající se procesy informační bezpečnosti, činnostmi
bezpečnostního manažera, detekcí neoprávněného průniku, řešením
bezpečnostních incidentů, centrální správou antivirového systému,
bezpečností provozu intranetu, systémovým auditem, atestací bezpečnosti
ISVS, postavením informační bezpečnosti v systému řízení jakosti a
další.
12. ročník tradičního
seminář AFOI se koná v kongresovém sálu hotelu Olšanka v Praze 3.
Současně se seminářem bude uspořádána tradiční specializovaná výstavka
"INFOSECURITY", kde členské a další firmy představí své produkty (HW,
SW, systémy, služby) k zajištění ochrany informací a informačních
systémů. Podrobný program semináře naleznete na webu, na
této
stránce naleznete i přihlášku, kterou lze podat rovněž on-line.
Nahoru

Pragointerier New Design 2003
Dovolte,
abychom vás pozvali k návštěvě na jubilejním desátém ročníku
mezinárodního veletrhu nábytku, podlahovin, bytového textilu, svítidel a
doplňků
Pragointerier New Design 2003, který se letos koná od 20. do 23.
února na Výstavišti v Praha -Holešovicích.
Letošní ročník veletrhu bude propojen s výstavami Bydlení 2003 - Nové
možnosti bydlení a se 4. salonem hotelnictví a gastronomie. Na takto
koncipovaném komplexu výstav se předpokládá účast přibližně 400
vystavovatelů na hrubé výstavní ploše 20 000 m2.
Bližší informace najdete
zde. Jsme
rádi, že letos můžeme být s časopisem
IT CAD a OfficeNEWS
jedním z mediálních partnerů této výstavy.
Nahoru
|
Případová studie |
Učení u McDonalds´s
Potřeba dalšího vzdělávání zaměstnanců zasáhla i společnost McDonald's a
jako efektivní řešení se ukázalo jedině elektronické školení. Díky
zavedení e-Learningu se totiž podařilo ve společnosti McDonald's vyřešit
zásadní problém současnosti - každodenní stárnutí vzdělávacích materiálů
způsobené neustálou aktualizací a zvyšující se efektivitou provozních
postupů a v neposlední řadě i zaváděním nových výrobků. Nyní je to
jednoduché a rychlé, každý zaměstnanec má přístup ke stejnému zdroji.
Nemůže se teda stát, aby došlo k nedorozumění způsobenému rozdílnou
aktuálností používaných materiálů.
Pokračování
Nahoru
|
Analýza |
Zástupci managementu se dopouštějí těch největších podvodů
Přestože se téma podvodů ve firmách přímo netýká IT oblasti (i když i ta
je zde zmiňována), považovali jsme za vhodné tuto analýzu zveřejnit. Z
mezinárodního výzkumu Ernst & Young, který společnost provádí každé dva
roky, totiž vyplývá, že firmy po celém světě zaznamenávají stále více
podvodů. Podle analýzy se těch největších podvodů dopouštějí právě
vedoucí pracovníci daných firem.
Pokračování
Nahoru |
|
Finanční monitor IT firem |
MS Česká
a Slovenská republika zdvojnásobil své tržby
Jak zaznělo na včerejší tiskové konferenci, Microsoft Česká a Slovenská
republika během uplynulých tří let více než zdvojnásobil objem svých
tržeb. Ve srovnání s rokem 1999 činil celkový nárůst 116 procent. Za
první polovinu fiskálního roku 2003, tedy od července do prosince roku
2002, utržil za své softwarové produkty o 36 procent více než za stejné
období předchozího roku.
Hlavním tahounem i nadále zůstávají produkty, jako je operační systém
Microsoft Windows XP a kancelářské balíky Microsoft Office XP. Za
kalendářní rok 2002 se v České a Slovenské republice prodalo téměř 450
000 licencí operačního systému Windows, což představuje meziroční nárůst
31 procent. Pozadu v nárůstech nezůstává ani kancelářský balík Microsoft
Office XP, prodej licencí zaznamenal 34procentní meziroční nárůst.
Společně se sedmi z deseti prodaných Windows byl současně prodán i
kancelářský balík Office.
Nejvyšší dynamiku růstu si i nadále uchovávají serverová řešení. Prodej
licencí Microsoft SQL Serveru vzrostl o 86 procent. Prodej licencí
Microsoft Exchange Serveru se více než zdvojnásobil. Poprvé byl v českém
jazyce uveden na trh Microsoft Project Server 2002. Stranou pozornosti
nezůstává ani vývoj v oblasti produktů pro domácnost a zábavu. Prodej
počítačových her vzrostl o 51 procento a herních zařízení o 35 procent.
Pozitivní vývoj trhu her a herních zařízení podpořil rovněž vysoký zájem
o herní tituly, jako jsou Age of Mythology, Age of Empires II a Zoo
Tycoon.
Generální ředitel společnosti Microsoft ČR a SR Jiří Devát k dosaženým
finančním výsledkům řekl: "Informační technologie se významně podílejí
na ekonomickém rozvoji České a Slovenské republiky a napomáhají zvyšovat
konkurenceschopnost našich obyvatel, což má nesmírný význam nejen pro
ekonomický rozvoj obou zemí, ale působí i jako důležitý impulz pro
zahraniční investory. Těší nás, že Microsoft ČR a SR je v obou
republikách nejenom tahounem softwarového průmyslu, ale významně
přispívá i k dynamickému rozvoji celého odvětví ITC."
Nahoru

Sybase ČR v roce 2002
o 35 % ziskovější
Společnost Sybase oznámila předběžné finanční výsledky za uplynulý rok a
čtvrtletí. Předběžné výnosy na akcii za 4. čtvrtletí dosáhly celosvětově
0,30 USD a předběžné redukované výnosy na akcii za celý rok činily 1,02
USD. Celkové příjmy za poslední čtvrtletí roku 2002 činily takřka 211
mil. USD, v porovnání s příjmy ve výši 237 mil. USD ve 4. čtvrtletí roku
2001.
Celkové příjmy za celý rok 2002 dosáhly 829,9 mil. USD (v roce 2001 to
bylo 927,9 mil. USD). Předběžný čistý příjem za 4. čtvrtletí 2002 činil
29,3 mil. USD (ve 4. čtvrtletí 2001 to bylo 31,3 mil. USD). Předběžný
čistý příjem za celý rok 2002 dosáhl 101,4 mil. USD, přičemž v roce 2001
společnost vykázala 96,6 mil. USD.
Na páteční tiskové konferenci v Praze byly rovněž prezentovány výsledky
Sybase ČR. Té se v loňském roce podařilo zvýšit svou ziskovost o celých
35 %, přičemž zaznamenala růst zejména v oblastech konzultací o 42 % a
technické podpory o 7 %. Společnost uzavřela distributorskou smlouvu se
společností Informatica s působností pro Českou a Slovenskou republiku a
Sybase rovněž vstupuje do strategického spojenectví s firmou PeopleSoft.
Společnost Sybase ČR zahajuje rovněž spolupráci se společností POINT.X.
Celosvětově společnost Sybase v uplynulém roce dále rozvíjela své
aktivity v Číně, kde získala 45procentní podíl na čínském
telekomunikačním sektoru a akvizicí firmy OnePage posílila svou pozici v
oblasti průmyslových portálů.
Nahoru
|
Internet, komunikace a
sítě |
Bezpečné platby na internetu
Bezpečnost plateb na internet, věčné téma internetového věku, se zdá být
konečně rozhodnutá. Alespoň ve Spojeném království. Firma LogicaCMG
totiž dokončila projekt, díky němuž mohou zákazníci britského mobilního
operátora Vodafone nakupovat zboží a služby na internetových portálech,
aniž by sdělovali detaily o svých platebních kartách. Mobilní peněženka
Vodafonu (služba m-pay) je jednoduše ovladatelným řešením, které
umožňuje nakupovat na klasickém internetu i ve WAPových portálech.
V praxi vše probíhá tak, že uživatel na začátku jednou vyplní v aplikaci
m-pay údaje o fyzické platební kartě (kreditní nebo debetní), jejímž
prostřednictvím chce za transakce platit. Poté, co je vše ověřeno, platí
na internetových portálech prostým kliknutím na ikonku m-pay a
nalogováním. Systém mu poté pošle SMS s jednorázovým heslem, a pokud jej
uživatel zadá, je příslušný obnos zaplacen prostřednictvím karty, kterou
na začátku zaregistroval do systému m-pay.
LogicaCMG se na celém projektu podílela po celou dobu, od hledání
optimálního obchodního modelu přes návrh a dodávku specializovaného
software a jeho integraci s ostatními informačními systémy Vodafonu, až
po návrh nových pracovních procesů, školení a podporu uživatelů.
Prvními obchodními organizacemi, které se do projektu mobilní peněženky
Vodafonu zapojily, jsou klienti WorldPay, což je dceřinná společnost
Royal Bank of Scotland specializovaná na mobilní platby. Uživatelům se
tak otvírá možnost nakupovat širokou škálu produktů (vstupenky na
kulturní akce, knihy a jiné zboží, zájezdy a další služby cestovních
kanceláří apod.) v přibližně 20 tisících obchodech. Demonstraci, jak
funguje produkt m-pay, najdete
zde.
Nahoru

Síťová řešení na okraj sítě
Společnost
Allied Telesyn oznámila uvedení nové série L2/L4 přepínačů, které jsou
určené pro multimediální aplikace a aplikace provozované v reálném čase
v podnikovém prostředí. Série AT-8700XL zahrnuje přepínače pracující na
neblokované rychlosti média, osazené 24 nebo 48 porty 10/100TX a dvěma
gigabitovými uplinky. Produkty jsou založeny na technologii, která byla
úspěšně nasazena již u produktů řady Rapier. Účelem tohoto zařízení je
posunout vyspělé síťové služby na okraj sítě, a tím umožnit efektivnější
řízení provozu. A kde se taková zařízení dají využít?
Například podnikatelé v oblasti hoteliérství poskytují svým hostům stále
širší záběr zábavních služeb, které směřují k velmi sofistikovaným
systémům přizpůsobeným jednotlivci - například video na přání, videohry,
přístup k internetu či turistické informace. Služby směrované na celé
skupiny, jako video a vícejazyčné konference, jsou na ústupu. Proto ji
řada poskytovatelů služeb začíná nabízet multimediální služby, které
vyžadují efektivní řízení síťového provozu až na okraj sítě. K řízení
provozu jak z hlediska obchodního, tak i fyzických možností sítě,
potřebují právě služby typu omezení šíře pásma apod.
Společnost Allied Telesyn právě pro tyto a mnohé jiné aplikace vyvinula
novou řadu přepínačů, určených k nasazení na okrajích sítě - sérii
AT-8700XL. Nové periferní přepínače AT-8724XL a AT-8748XL jsou v nabídce
přepínacích řešení Allied Telesyn zařazeny vedle produktů pro aplikace v
prostředí sítí LAN, MAN a WAN, kde figurují především řady AT-9800 a
AT-SB4000 SwitchBlade.
Produkty řady AT-8700XL lze využít též k přepínání v plné rychlosti
média na 3. vrstvě, což se dá výhodně použít k propojování VLAN sítí při
současné možnosti omezit celkový provoz v síti. Tato zařízení využívají
prověřený multiprotokolový operační systém AlliedWareTM, který je
společný všem L3 produktům Allied Telesyn (např. řady RapierTM, AT-9800
a AT-SB4000 SwitchBlade). Řada AT-8700XL je kromě výše uvedených
vybavena též funkcemi zabezpečení, SNMP správou a monitoringem a dalšími
podpůrnými funkcemi, stejně jako ostatní produkty Allied Telesyn běžící
na platformě AT-View Plus. Díky tomu je AT-8700XL nejlepším dostupným
řešením pro multimédia a aplikace v reálném čase.
Nahoru

GTS vyzvala ČTÚ k
cenové regulaci ADSL
Společnost GTS po obdržení nové velkoobchodní nabídky Českého Telecomu
na zpřístupnění sítě pro ADSL vyzvala ČTÚ k cenové regulaci služby.
Pokud bude tato podmínka ze strany regulátora řešena, může být
dvoustranné jednání obou operátorů po vyjasnění několika dalších
připomínek uzavřeno. Služba ADSL, kterou je GTS připravena s Telecomem
podrobit testům, pak může být do několika týdnů spuštěna i komerčně.
Podle GTS je cenová regulace nutná, aby zamezila znevýhodnění konkurence
Telecomu na maloobchodním trhu. Český Telecom má totiž ve své
velkoobchodní nabídce již pro sebe započítanou marži. Získává tím
neoprávněnou konkurenční výhodu, neboť pro jiného operátora znamená
velkoobchodní cena Telecomu čistý náklad. Proto je třeba, aby ČTÚ
vhodnou cenovou regulací toto znevýhodnění odstranil.
Nahoru

UMTS v Asii - tentokrát
na Tchajwanu
Společnost
Siemens vstoupila do roku 2003 s novou zakázkou na UMTS, která je
zároveň první svého druhu v Asii. Tchajwanský mobilní operátor
Taiwan
Cellular Corporation (TCC) si pro dodávky a výstavbu své sítě UMTS
vybral právě skupinu Siemens mobile.
Společnosti TCC dodá Siemens kompletní UMTS síť a hardwarové a
softwarové komponenty pro lokalizační služby. Přitom první komponenty
dodá Siemens již v prvním čtvrtletí. Tchajwanského mobilního operátora
navíc podporuje v dalším rozvoji sítě GSM. TCC je součástí skupiny
Taiwan Telecom, která má přibližně osm milionů zákazníků mobilní sítě a
která je s tržním podílem ve výši 33,5 % přední společností na
tchajwanském trhu.
Nahoru |
|
Informační společnost |
Klaus novým
obchodním ředitelem firmy Adastra
Softwarová a
konzultační firma Adastra jmenovala Michala Klause do funkce obchodního
ředitele se zodpovědností za Českou republiku a Slovensko. M. Klaus
dosud působil ve stejné firmě v roli ředitele pro vývoj produktů a
obchodních řešení. Dosavadní obchodní ředitel Jaroslav Mrkvička zůstává
ve firmě Adastra a bude nadále působit v obchodním oddělení.
Michal Klaus (33) pracuje ve společnosti Adastra od dubna 2000. V roli
projektového manažera vedl implementace projektů Data Warehousing a
manažerských informačních systémů například ve firmách Aliatel,
Contactel, Poštová banka, Slovakofarma a řadě dalších. V roli ředitele
pro vývoj produktů a řešení vedl rozvoj specializovaných obchodních
řešení Business Intelligence a Customer Intelligence pro pojišťovny,
telekomunikace, banky a retailové řetězce.
"Mým cílem v nové pozici je ještě vylepšit proces naslouchání potřebám
našich zákazníků a poskytování takových řešení, která je posunou o kus
dál - ať už jde o oblast analytického CRM, MIS, performance managementu
či controllingu," řekl Michal Klaus.
V letech 1994 - 2000 byl Michal Klaus spolumajitelem a ředitelem
konzultační softwarové firmy Integia. Je absolventem elektrotechnické
fakulty ČVUT a řady certifikovaných kurzů, např. na Ralph Kimball
University nebo The Data Warehousing Institute.
Nahoru

Změny ve vedení Sybase ČR
Sybase ČR
oznámila nové změny ve vedení společnosti, které se týkají postu
výkonného ředitele. Na toto místo byl jmenován Tomáš Pavlík, který do
nynějška zastával pozici ředitele divize Sybase Professional Services. V
souvislosti s touto změnou byli jmenováni Jan Dienstbier obchodním
ředitelem, Vladimír Kyjonka ředitelem marketingu a Pavel Jíhlavec
ředitelem divize Sybase Professional Services.
Tomáš Pavlík (1971) studoval v letech 1989 - 1994 Univerzitu Karlovu -
Matematicko-fyzikální fakultu a získal zde magisterský diplom v oboru
matematické struktury. V letech 1993 - 1994 byl zaměstnán ve společnosti
Heartware CS Praha jako Technical Specialist - poskytování konzultací a
technické podpory zákazníkům. Do roku 1995 pracoval ve stejné firmě jako
Managing Director a měl na starosti řízení pražské pobočky německé
distribuční firmy v oblasti počítačového hardwaru s 20 zaměstnanci a
obratem přes 100 milionů Kč.
Od roku 1996 pracuje pan Pavlík ve firmě Sybase. Nejprve ve skupině
orientované na aplikační vývoj a podporu vývojových nástrojů
Sybase/PowerSoft. Od roku 2000 je manager a do jeho kompetence spadá
plná zodpovědnost za řízení divize Sybase Professional Services, včetně
řízení příjmů a nákladů. A od 2003 pracuje v Sybase CR Praha Managing
Director - řízení firmy s více než 40 zaměstnanci. Pan Tomáš Pavlík
hovoří vedle rodné češtiny dále německy, anglicky a rusky.
Nahoru

MIKROS a MBI Software o
nábytku
Společnosti MIKROS a MBI Software podepsaly na přelomu roku smlouvu o
distribuci informačního systému MBI Software, který je standardním
řešením pro společnosti nábytkářského průmyslu pro území České a
Slovenské republiky.
Nahoru

Fúze společnosti CCA Group
Společnost CCA Group, dodavatel informačních systémů, oznámila fúzi se
společnostmi CCA a CCA Intelligence. Právním nástupcem těchto
společností je společnost CCA Group. Jedná se o univerzální právní
sukcesi (právní nástupnictví), z čehož vyplývá, že na společnost CCA
Group přešly ze zákona veškerá práva a závazky zaniklých společností CCA
a CCA Intelligence. Není tedy nutno uzavírat žádné dodatky k existujícím
smlouvám.
Důvodem fúze bylo zjednodušení administrativy a příprava na příchod
nového investora. Společnost CCA Group má nyní jednu dceřinnou
společnost, firmu Expert&Partner engineering, jejíž akvizice proběhla v
červenci roku 2002.
Nahoru |
|
System
NEWS zasílá redakce edice IT Business
* Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.:
+420/ 545 222 779 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám
System NEWS zasílali,
kontaktujte nás prosím.
Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora
Pavla Boucníka,
|
|