V Edici IT Business
vychází |
Právě vyšlo:
IT System 9/2002
Hlavní témata
.
E-procurement
.
Informační systémy pro plánování a řízení výroby
.
Informační systémy pro strategické řízení
.
Balanced Scorecard
.
Procesní řízení
.
Počítačová podpora řízení jakosti
.
Elektronická výměna dat |
Připravujeme:
IT System 10/2002
Hlavní témata
. IS ve státním a veřejném sektoru
. Integrace podnikových aplikací
. SCM: Supply Chain Management
. Elektronická výměna informací
. Informační systémy pro strategický marketing
. E-learning v praxi
. Zavádění a počítačová podpora procesního řízení
. Velký přehled kapesních počítačů - PDA na trhu
. Specializovaná příloha: InCom (komunikační tech.) |
Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový
formulář ZDE! |
|
Podnikové aplikace |
ARBES CRM na českém trhu
Společnost
MERLIN uvádí na český a slovenský trh nový systém ARBES CRM, který
vznikl v dílnách britské společnosti
ARBES. Systém je
koncipován jako operativní customer relationship management řešení,
podporující správu informací o klientech a správu kontaktů, správu
dokumentů, plánování lidských a technických zdrojů a řízení
marketingových aktivit.
Řešení podporuje vícekanálovou komunikaci na bázi univerzální fronty - s
klienty lze rovnocenně komunikovat telefonicky, pomocí e-mailu, SMS i
prostřednictvím webových aplikací. Použitá databázová technologie ORACLE
nabízí inteligentní a bezpečnou organizaci dat s možností využití funkcí
pro tvorbu analytických CRM nadstaveb.
MERLIN se na základě dohody se skupinou ARBES přímo podílí na vývoji
produktu a zajišťuje plnou českou lokalizaci. Součástí řešení je datové
provázání ARBES CRM s vnitrofiremními systémy včetně návrhu CRM datového
skladu.
Nahoru

Aplikace
2002 - Packaged for Payback na českém trhu
Firma IFS
Czech oznámila minulý týden v průběhu konference konané v Břevnovském
klášteře v Praze uvedení nejnovější verze IFS Aplikace 2002 na českém
trhu. IFS Aplikace 2002 - "Packaged for Payback " se zaměřují na čtyři
důležité oblasti: snižování provozních nákladů, zkrácení doby
implementace, možnosti rozšiřování podnikání do nových oblastí a
vyloučení skrytých nákladů na podnikové aplikace.
V této nové verzi byla zdokonalena komponentová architektura a přidáno
několik nových nástrojů a funkcí.
IFS Aplikace 2002 "Packaged for Payback" slouží ke zkrácení doby
objednávání až o 50 % a to díky novým možnostem plánování v
dodavatelských řetězcích, dále k maximalizaci výkonnosti zaměstnanců
díky nasazení personálních portálů, které zkvalitňují interní a externí
spolupráci.
150 předpřipravených nástrojů zlepšuje produktivitu v interních a
externích hodnotových řetězcích a nároky na školení a vzdělávání
zaměstnanců jsou sníženy díky novým on-line, na webové technologii
založeným, školícím materiálům, které jsou plně integrovány s aplikací.
IFS Aplikace 2002 "Packaged for Payback" mají přinést svým uživatelům
rovněž zvýšení prodejů stávajícím zákazníkům a prodeje služeb díky novým
možnostem CRM, rychlejší vývoj nových produktů díky novým funkcím
obsažených v řešení "IFS Collaborative Engineering", které redukují dobu
návrhu i výrobní čas. Další nástroje poskytují snadnější expanze na nové
trhy s novými možnostmi plánování v dodavatelských řetězcích, které
poskytují přesnější přehledy o budoucí poptávce a zavádějí účinnější
možnosti řízení výrobních kapacit.
Implementace díky komponentové architektuře IFS trvá několik měsíců
místo několika let - bez narušení podnikových procesů během
implementace. Společnosti mohou navíc implementovat pouze komponenty,
které požadují nyní a přidávat další podle toho, jak se mění jejich
potřeby.
Lokalizace pro hlavní zeměpisné trhy je připravována v jedné sadě
zdrojových kódů což umožňuje provozovat pouze jednu verzi. Nová generace
IFS Connect zajišťuje rozšiřitelnost a vysoký objem transakcí a tím
snižuje náklady na integraci. Tato na platformě nezávislá integrační
architektura zahrnuje např. rozhraní XML a podporu pro SOAP, IBM
WebSphere MQ Family, Microsoft BizTalk Server, což umožňuje rychlé
nastavení webových funkcí.
Použití J2EE Java Servlet standardu IFS Aplikace 2002 nyní podporují
všechny významné webové servery včetně Apache, IBM Web Sphere a
Microsoft IIS. Vylepšené funkce řízení dodavatelských řetězců jsou
zdokonaleny pro specifické vertikály a jsou přizpůsobeny
standardizovaným referenčním modelům podle Supply Chain Council.
Nahoru

LCS Noris implementován u
SüdLeasing
Společnost SüdLeasing, která se zabývá především zprostředkováním
pronájmu a leasingu movitých věcí, se rozhodla implementovat systém LCS
Noris pro kompletní zpracování veškeré leasingové a firemní agendy a
zefektivnění administrativních procesů. V rámci plánované výměny
informačního systému firmy byla vybrána nabídka společnosti LCS
International na plynulý přechod z doposud využívaného systému na
technologicky progresivní platformu LCS Noris. Nové řešení by mělo být
předáno do ostrého provozu počátkem roku 2003, přibližně 6 měsíců po
podpisu smlouvy.
Systém LCS Noris je komplexní informační systém podniku, které vytváří
jednotnou a stabilní platformu pro provoz všech potřebných aplikací.
Výhodou systému je otevřenost, přizpůsobitelnost individuálním potřebám
zákazníka a kvalitní technická podpora. V rámci řešení pro leasingovou
společnost SüdLeasing bude jádro systému doplněno všemi odpovídajícími
moduly - pro ekonomiku to jsou moduly Účetnictví, Fakturace, Pokladna,
Banky a Mzdy, pro leasingové operace moduly Leasing, Majetek s podporou
leasingu a pro řízení společnosti modul Manažerské rozhodování.
Informační systém LCS Noris bude implementován v centrále společnosti v
Praze. Na implementaci řešení i následné technické podpoře se bude
podílet především společnost LCS Softprofes se sídlem v Hradci Králové.
Nahoru

IXOS uvádí řešení pro mySAP
PLM
Firmy pracující s mySAP PLM využívají Document Management System (DMS) k
řízení "dynamických dokumentů", které jsou neustále měněny a
aktualizovány (například výkresy, výrobní dokumentace či projektové
plány). V minulosti byly tyto dokumenty shromažďovány na SAP Content
Serveru s omezenou možností bezpečného a dlouhodobého uložení
dynamických i statických dokumentů.
Proto společnost IXOS Software přišla s novým produktem, který podporuje
zmíněný mySAP Product Lifecycle Management (PLM).
S novým řešením od IXOS, je nyní možné řídit veškeré dynamické i
statické dokumenty na jednom serveru - na IXOS-eCONserveru. Dynamické
dokumenty jsou ukládány na pevný disk, kde je dále mohou členové
projektových týmů měnit a upravovat. Statické dokumenty jsou pak
ukládány na optická média, kde jsou zabezpečené a nezměnitelné. S novým
řešením od IXOS SOFTWARE je tak potřeba pouze jeden server, který řídí
jak dynamické, tak i statické dokumenty v mySAP PLM. Uživatelé díky tomu
mohou zvyšovat produktivitu.
IXOS-eCONserver může být dále používán k řízení dokumentů v CRM, SAP ERP
a mySAP řešeních. Použitím IXOS-eCONserveru se jeho uživatelé mohou
vyvarovat dodatečných nákladů, které se vyskytnou při řízení četných,
samostatných archivačních systémů.
Nahoru

IFS Aplikace s
měřící a regulační technikou
Český
dodavatel a výrobce měřicí a regulační techniky - firma JSP Nová Paka -
si vybrala pro zajištění řešení svých IT potřeb služeb systémové
integrace společnosti ALTEC. Služby systémové integrace se opírají o
implementaci ERP řešení IFS Aplikací a dodávku serverů pro její provoz.
Hlavními kritérii při výběru podnikového informačního systému byla
komplexnost řešení, vhodnost informačního systému pro obor měřicí a
regulační techniky a spolehlivost firmy, která bude zavedení
informačního systému v JSP Nová Paka realizovat. Cílem zavedení a
využití možností nového IS je další zefektivnění činností ve firmě.
Mezi hlavní výrobky dodávané společností
JSP patří snímače
teploty, snímače tlaku, digitální programovatelné převodníky, napájecí
zdroje, oddělovací členy, komunikátory HART a příslušenství snímačů
teploty, tlaku a průtoku. Dodávaný sortiment přístrojů pokrývá hlavní
obory měření a regulace v průmyslových podmínkách. Společnost zajišťuje
dodávky i servis jednotlivých přístrojů, kompletních měřicích okruhů a
dodávky zařízení MaR.
Nahoru

Pružný systém Aquarius
Vzhledem k
mimořádným událostem, které se dotýkají velké části Čech, připravila
Pražská energetika ve spolupráci se společností MultiMedia softwarové
řešení, které usnadňuje informovanost Pražanů o dodávkách elektrické
energie v krizových oblastech. Internetovou aplikaci s aktuálním
přehledem dodávky elektrické energie v oblastech Prahy postižených
povodní najdou uživatelé na
této webové adrese.
Aplikace umožňuje vyhledávat adresy v postižených oblastech a velmi
názorně informovat o aktuálním stavu dodávek elektrické energie. Systém
nabízí službu vizualizace aktuálního stavu, poskytuje podrobný přehled o
jednotlivých objektech či záznamech databáze přímo v mapě. Tato služba
je aktivní na celém území ČR. Aplikace je napojena na zdroje informací,
které jsou názorným a přehledným způsobem interpretovány v mapě pomocí
barev a symbolů.
Aplikace je postavena na produktu Aquarius.NET, vyvinutém na platformě
Microsoft.NET. Jedná se o řešení, které jednoduchým způsobem umožňuje v
rámci internetu sdílet jakákoliv prostorová data a k nim vztažené
databáze desítkami až stovkami uživatelů současně. Systém umožňuje
zobrazit specializovaná data rychle a přehledně všem uživatelům.
Aplikace je provozována na výkonném serveru a klienti k ní přistupují
prostřednictvím webového prohlížeče. Více informací naleznete na
této adrese.
Hlavní výhody nového systému jsou zpřístupnění aktuálních informací
vázaných k prostorovým datům, širokému spektru uživatelů publikace
aktuálních informací názornou formou s použitím podkladových map pro
snadnou orientaci a vyhledávání. Předností je rovněž velmi krátká doba
nasazení řešení, která se pohybuje v rozmezí 24 - 48 hodin dle stavu
datového obsahu, který se bude publikovat. Další výhodou je schopnost
systému napojit se na existující datové zdroje a publikovat okamžitý
stav, přičemž není třeba data konvertovat, což přispívá k velmi rychlé
realizaci.
Nahoru

SYCONIX koupil TreeINFO
Společnost
SYCONIX, poskytovatel řešení pro elektronickou správu dokumentů,
oznámila koupi 66% podílu firmy TreeINFO, která se zabývá vývojem
stejnojmenného systému pro elektronickou správu dokumentů. SYCONIX,
který je výhradním distributorem produktu TreeINFO, tak získal kontrolu
nad jeho dalším směrováním.
TreeINFO zůstává samostatnou společností a bude se dále věnovat výhradně
vývoji produktu. Cílem společnosti SYCONIX je posílení marketingové
aktivity a postavení systému TreeINFO na českém i zahraničním trhu a
posunout jeho další vývoj směrem k webu; k tomu bude využita
architektura .NET.
Systém TreeINFO je určen pro jednoduchou a efektivní správu informací a
dokumentů. Umožňuje snadno vyhledávat, zobrazovat a sdílet dokumenty,
udržovat jejich logickou strukturu a řídit přístup k dokumentům. Letos v
červenci SYCONIX představil jeho již pátou verzi. Systém TreeINFO je
určen pro menší i velké podniky. Je koncipován jako základní nástroj,
který poskytuje funkce pro správu dokumentů a pomocí nastavení pro
jednotlivé typy dokumentů umožňuje velice jednoduše vytvářet
specializovaná řešení. TreeINFO umí pracovat s libovolnými dokumenty bez
ohledu na to, v jaké aplikaci vznikají. Pro CAD aplikace a aplikace z
balíku MS Office existuje přímé propojení, které umožňuje výměnu dat i s
těmito aplikacemi. Externí data se do systému propojují pomocí
standardních nástrojů pro nastavení, které jsou v systému obsaženy.
Systém TreeINFO je hardwarově nenáročný, pro ukládaní dat používá
databázi Microsoft SQL.
Nahoru

Ocenění Microsoft
za protipirátský program
V průběhu
konference Microsoft Fusion 2002 obdržela společnost truconneXion
ocenění za druhé místo v rámci celosvětové soutěže v kategorii
Anti-piracy Advocate a to za produkt AuditPro.
Společnost truconneXion byla jako jediná z našeho EMEA regionu (Evropa,
Střední Východ a Afrika) nominována do finále této kategorie. V soutěži
se sešlo celkem 900 řešení, která byla hodnocena v devíti finálových
kategoriích.
AuditPro je profesionální softwarový nástroj pro správu softwaru
instalovaného na počítačích organizace. Umožňuje nejenom sledovat a
evidovat instalaci nových produktů, ale také zpětně sledovat změny,
které v instalacích softwaru nastaly.
Tato vlastnost umožňuje sladit dodržování právních předpisů, licenčních
podmínek a podnikových směrnic. A zejména pak dodržovat usnesení vlády
České republiky č. 624 o Pravidlech, zásadách a způsobu zabezpečování
kontroly užívání počítačových programů ve státní správě.
Produkt AuditPro se lehce instaluje, přičemž první výsledky jsou k
dispozici během několika desítek minut. Ovládání produktu a vizualizace
výsledků dovolují uživateli plně kontrolovat průběh auditu a okamžitě
použít získané výsledky pro strategické rozhodování a další analýzy
(exporty do formátů Excel, Word, Access, CSV apod.). Celý průběh auditu
se automaticky eviduje, a tudíž jsou všechny údaje k dispozici i zpětně.
Systém snímá při své činnosti informace z počítačů v organizaci a ukládá
o instalovaných programech záznam do databáze. Skener monitorující
počítače nezatěžuje síť ani stanice, nepotřebuje spouštět v síti další
"logon skripty" a zpracuje bez problémů desítky i stovky počítačů.
Přenos informací ze stanic do centrálního místa v síti se provádí
šifrovaně a komprimovaně, takže informace není velká a je zabezpečená.
Celkově AuditPro zjednoduší evidenci a správu evidenčních listů
počítačů, informace o uživatelích a zejména všechny doklady o nákupech
softwarových licencí.
Produkt byl již implementován například na Ministerstvu průmyslu a
obchodu, Ministerstvu dopravy a spojů či na Ministerstvu životního
prostředí.
Nahoru |
|
Případová studie |
Intranet v Pojišťovně České spořitelny na platformě Microsoft
Společnost Pojišťovna České spořitelny potřebovala řešit otázku
publikování a schvalování důležitých firemních dokumentů, především
směrnic, metodických pokynů, řádů, příkazů managementu, věstníků a celé
řady dalších vnitřních ekonomických dokumentů. A to jednoduchým
nástrojem současně s potřebou nasazení snadno přístupné databáze
zaměstnanců s popisem zařazení pracovníka, telefonním seznamem a
informací o jednotlivých pracovištích pojišťovny, jejich pracovních dob
a přesných adres.
Pokračování
Nahoru
 |
|
Konference, semináře,
školení |
Citrix Solution Day
2002 poprvé v Praze
Společnost
Citrus pořádá již příští týden ve čtvrtek 26. září svoji první
konferenci Citrix Solution Day v České republice a to v pražském hotelu
Diplomat,
ulice Evropská 15.
Hlavním tématem, které bude tento rok zdůrazněno, bude problematika
jednoduché a efektivní cesty ke správě IT. V průběhu celého dne jsou
připraveny informace o novinkách ze společnosti Citrix, dále konkrétní
informace o nasazení Citrix technologií v českých a slovenských
společnostech a spousta dalších zajímavostí. Jedním z hlavních bodů této
konference bude prezentace nejlepších případových studií a postupů, jak
z České, tak Slovenské republiky.
Mezi nimi se objeví také informace o instalaci na slovenském
Ministerstvu financí. Očekává se, že i další společnosti a organizace
budou hovořit o zlepšení efektivity dosažené pomocí technologie Citrix,
(například česká společnost Jan Becher - Karlovarská Becherovka,
Mostecká uhelná společnost, Severomoravská plynárenská, česká pobočka
kanadské společnosti Bombardier Transportation a také společnost
Volkswagen Slovensko).
Program konference začíná v 9.00 prezencí účastníků a pokračuje sérií
přednášek a diskuzí až do 17. hodiny, po které je připraveno společenské
setkání v prostorách hotelu Diplomat.
Přístup na konferenci je volný, je však třeba se předběžně zaregistrovat
na
internetu.
Nahoru

Semináře top vison
Společnost
top vision si vás opět dovoluje pozvat na semináře týkající se
problematiky informačních systémů a technologií. Přední odborníci a
praktici z oblasti IT se s vámi podělí o své bohaté zkušenosti, a to
formou prezentace konkrétních případů, předání aktuálního know-how,
případových studií a především otevřené diskuse.
Zajímá vás, jak efektivně jsou vynaloženy náklady na IT ve vaší
společnosti, jak je stanovit a následně snižovat? Jak řídit výkonnost
informačních systémů a kde hledat rezervy? Víte, jaké jsou zkušenosti s
přechodem a implementací outsourcingu či SLA a s jeho efektivním
zabezpěčením?
Trápí vás otázka bezpečnosti informačních systémů a řízení IT rizika?
Znáte možnosti antivirové ochrany a zálohovacích systémů? Kladete si
otázku, jak správně vést projekty v oblasti IT ve Vaší společnosti a jak
se vyvarovat nejčastějších chyb?
Na všechny tyto a další otázky Vám odpoví následující semináře:
. Optimalizace IT nákladů, řízení efektivnosti IS 23.-24. října 2002
. Outsourcing IS/IT a SLA 5.-6. listopadu 2002
. IT Security 27.-28. listopadu 2002
. Projektové řízení pro IT manažery 4.-5. prosince 2002
Podrobnější informace o těchto a dalších seminářích s tématikou IT
obdržíte
zde, či na telefonu 02/25096487.
Nahoru

Uvedenie IFS Aplikácii 2002
Dovoľujeme si vás srdečne pozvať na oficiálne uvedenie novej verzie IFS
Aplikácie 2002 pre Slovenskú republiku, ktoré sa bude konať pod čestným
patronátom Švédskej obchodnej komory a v spolupráci s IBM Slovensko a
IT System dňa
30. 9. 2002 v Bratislave v priestoroch hotela Carlton.
Budete mať možnosť zoznámiť sa s novou verziou IFS Aplikácií 2002, ktorá
je práve v týchto dňoch uvádzaná na slovenský trh, vrátane živej
prezentácie systému. IFS Aplikácie 2002 - "Packaged for Payback"
ponúkajú efektívne riešenie dnešných najnaliehavejších podnikových
potrieb: kontrolu nákladov a podporu rýchlejšej expanzie do nových
obchodných príležitostí.
V prípade vášho záujmu o účasť na akcii pošlite vyplnené "Potvrdenie"
najneskôr do 26. 9. a využite možnosť registrácie na
tejto webovej stránke. Účasť na konferencii je bez poplatkov.
IFS Aplikácie 2002 "Packaged for Payback" obsahujú:
. Zlepšenia, ktoré znižujú náklady, vrátane schopnosti plánovania v
dodávateľských reťazcoch, čo umožňuje redukciu doby objednávania o 50 i
viac percent
. Riešenie pre expanziu do nových obchodných príležitostí, vrátane
nových funkcií pre riadenie vzťahov so zákazníkmi, ktoré umožňuje
zvýšenie predaja produktov a služieb
. Komplexné rozhranie XML a podpora pre SOAP, série IBM MQ a Microsoft
BizTalk Server
. Ďalšie početné funkcie na dosiahnutie rýchlejšej implementácie a
návratnosti investícií (ROI), vrátane rozšírených možností školení,
založených na webovej technológii
Možnosti parkovania sú v podzemnom parkovisku hotela Carlton, resp. v
podzemnom parkovisku ALEXIA (pri budove ING. Bank na ul. Palackého 1)
Nahoru

Konference i2 Planet Prague
Pokud
přemýšlíte o tom, jak zvýšit celkovou výkonnost vašeho podniku, jak lépe
zhodnocovat investice a jak účinněji využít vlastního potenciálu vašeho
podniku, pak si rozhodně nenechte ujít konferenci
i2 Planet Pratur.
Konference se bude konat v pondělí 23. a v úterý 24. září 2002 v
Kongresovém centru Praha a výše zmíněná témata jsou nosným programem
celé konference. Z hlediska rozsahu a zaměření jde o první konferenci
tohoto druhu konanou ve střední a východní Evropě.
V rámci programu konference vystoupí řada osobností, špičkových manažerů
ze společností, které ve svých oborech udávají směry vývoje a posouvají
laťku úspěchu. Přijďte si poslechnout, čeho ve svých projektech dosáhli
a jaké postupy a nástroje pro dosažení svých cílů použili. Přijďte
načerpat opravdu hodnotnou inspiraci pro Vaši vlastní práci, pro váš
vlastní úspěch.
Tato konference je určena především pro generální a odborné ředitele,
pro manažery a odborníky z oblastí nákupu, výroby, financí, řízení
logistických řetězců, strategického plánování, logistiky, distribuce,
vývoje, prodeje a marketingu, řízení partnerského prodeje a informačních
technologií.
Není rozhodně obvyklé, že by u nás bylo možné se takto snadno zúčastnit
konference, na které vystupují významní představitelé takových
společností, jako Continental, NOKIA, Caterpillar, POSCO, Daimler
Chrysler, Fujitsu-Siemens, Siemens SBS, Shell Oil, Polimeri, e2Open,
IBM, Hewlett-Packard, e.ON, Bell Helicopter Textron a dalších.
Pokud vás tato nabídka zaujala, rezervujte si prosím termín konference
ve svém diáři a pro registraci využijte
tuto internetovou
adresu. Podrobnější informace naleznete na
této adrese.
Nahoru

Aj v businesse radšej
dvakrát meraj a raz rež
Spoločnosť
INCOMA Slovakia si Vás dovoľuje pozvať na druhý ročník konferencie
Marketing
Research 2002, ktorá sa bude konať dňa 1. októbra 2002 v hoteli
Holiday Inn Bratislava. Odborným garantom konferencie je GfK Slovakia,
významná spoločnosť v oblasti prieskumu trhu.
Cieľom tohtoročnej konferencie bude na prípadových štúdiách z
najvýznamnejších domácich alebo medzinárodných spoločnosti ukázať, ako
dôležité je pracovať s informáciami o trhu a o rôznych procesoch, ktoré
v rámci neho prebiehajú.
Konferencia bude venovaná nasledovným hlavným témam:
. Význam prieskumu trhu pri budovaní nových stratégií
. Lojalita zákazníka - ako je to všetko v praxi
. Zmena značky a čo všetko s tým súvisí
. Potencionálny trh
Konferencia je určená pre TOP management, marketingový a obchodný
management a širokú odbornú verejnosť a ostatných záujemcov.
Podrobnejšie informácie o konferencii a program, partneri,
registrácia…nájdete na
tejto
stránke.
Nahoru

Křišťálový disk 2002
Také při 12.
ročníku mezinárodního veletrhu
INVEX (7. - 11.
října, Brno - výstaviště) si někteří vystavovatelé odnesou ocenění
Křišťálový disk a zhodnotí tak své celoroční úsilí být nejlepšími na
poli ICT. Od letošního ročníku je vyhlašovatelem přímo pořadatel
veletrhu, společnost Veletrhy Brno. Organizačním zajištěním soutěže byla
pověřena komunikační agentura FAIR AGENCY.
Dvoukolové hodnocení exponátů v soutěžních kategoriích provede Akademie
informačních a komunikačních technologií složená ze zástupců akademické
obce, oborových asociací, médií a zástupců uživatelské sféry.
V prvním kole určí akademie na základě povinných podkladů, dodaných
přihlašovatelem, nominaci, při hodnocení kola druhého pak navrhne
generálnímu řediteli. Veletrhy Brno max. devět exponátů na udělení
Křišťálového disku. Funkci předsedy akademie přijal rektor
Masarykovy univerzity v
Brně Prof. RNDr. Jiří Zlatuška, CSc., výkonným předsedou byl
jmenován Prof. Ing. Jan Honzík, CSc. - proděkan Fakulty elektrotechniky
a informatiky VUT v Brně.
Základní kritéria hodnocení jsou novost výrobku, originalita řešení;
technická úroveň; ergonomie, design; uživatelský komfort; připravenost
exponátu k dodávkám na český trh a jako poslední úroveň prezentace a
informací poskytnutých hodnotitelům.
Základní soutěžní kategorie:
. Počítače, pracovní stanice
. Periferní zařízení
. Produkty z oblasti informačních technologií pro domácnost a volný čas
. Systémový software a programové prostředky pro vývoj a údržbu
informačních technologií
. Informační systémy a jejich součásti
. Aplikovaný software
. Mobilní zařízení informačních a komunikačních technologií
. Síťová a komunikační zařízení
. Ostatní produkty informačních a komunikačních technologií
Veškeré informace o soutěži, formulář přihlášky a stanovy soutěže jsou k
dispozici na internetové stránce
vyhlašovatele soutěže
nebo
organizátora. Průběžně budou tyto stránky doplňovány informacemi o
všech hodnocených exponátech a o výsledcích hodnocení.
Konečná uzávěrka je stanovena na 23. září. Slavnostní vyhlášení výsledků
soutěže a předání ocenění proběhne na společenském večeru v hotelu
Voroněž dne 10. října v podvečerních hodinách.
Nahoru |
|
Komerční příloha |
Tři multimediální
balíčky pro Vás na Invex
Mnozí z vás se
aktivně budou účastnit největší události v oblasti komunikačních a
informačních technologií - INVEX 2002. Do přípravy expozice jistě
vložíte hodně úsilí a času a máte zájem o to, aby Váš stánek navštívilo
co nejvíce lidí z cílové skupiny. Své stálé zákazníky zajisté oslovíte
osobními pozvánkami, ale jak nalákat nové potenciální zákazníky a dát o
sobě vědět, s vynaložením co nejmenších nákladů? Kdo Vám poskytne
komplexní nabídku na oslovení nových zákazníků a připomenutí se
stávajícím klientům?
Nabízíme prostřednictvím časopisu o podnikových informačních systémech
IT System,
časopisu o kancelářské technice IT Office a dvou elektronických týdeníků
SystemNEWS a OfficeNEWS
následující multimediální nabídku - tři balíčky, které vám pomohou
oslovit široký okruh čtenářů.
Nahoru |
|
Internet, komunikace a
sítě |
HP získalo certifikát
Cisco Partner
Společnost HP obdržela, na základě nezávislého auditu, certifikát Cisco
Systems Certified Gold Partner, platný pro Českou republiku a Slovensko.
Tato certifikace potvrzuje, že i nové HP splňuje veškeré požadavky na
specializaci, podporu zákazníků a že je schopno projektovat,
implementovat a poskytovat podporu na distribuovaná Cisco řešení u
koncových zákazníků v České republice a na Slovensku.
Získání certifikátu znamená další rozšíření a prohloubení spolupráce
mezi společnostmi Cisco a HP, zejména v oblasti networkingu. HP se bude
také účastnit programu zaměřeného na spokojenost zákazníků - Cisco
Customer Satisfaction Program.
Nahoru

Siemens
rozšiřuje sítě DSL pro Deutsche Telekom
Skupina
Siemens - Informace a komunikace-sítě - získala od společnosti Deutsche
Telekom již třetí zakázku na rozšíření IP sítě o další hraniční směrovač
(edge router) Juniper Networks (ERX-1400).
Tyto směrovače zajišťují širokopásmový přístup k síti založené na
internetovém protokolu (IP) a používají se jako vzdálený širokopásmový
přístupový server (Broadband Remote Access Server, BRAS) pro T-DSL
produkt Deutsche Telekomu. Dalším rozšířením sítě tak pokračuje zatím
největší projekt širokopásmové přístupové technologie. První dvě
objednávky směrovačů ERX-1400 již samy o sobě byly v té době největší
objednávky svého druhu v Evropě.
V IP síti Deutsche Telekomu bude směrovač Juniper ERX instalován jako
vzdálený širokopásmový přístupový server (BRAS). Bude fungovat v rámci
služeb AAA (Authentication, Authorization, Accounting - ověření,
autorizace, zúčtování). Vzhledem k tomu, že směruje IP pakety rychlostí
bez zpoždění, umožňuje ERX i kontinuální provoz videa prostřednictvím
internetu. Vysoké rychlosti přenosu dat je dosaženo díky ASIC konceptu
ERX založenému na hardwaru, jehož fyzická podoba umožní mnohem rychlejší
provoz než jakékoli softwarové řešení.
Nahoru |
|
Informační společnost |
Změny ve vedení Telie
Eva Lindqvist,
výkonná víceprezidentka společnosti Telia International Carrier, byla
jmenována prezidentkou Telia International Carrier. Vystřídala tak Erika
Heilborna, který bude podle původních záměrů jmenován na pozici
koordinátora připravovaného sloučení Telie se Sonerou.
Největším úkolem Evy Lindqvist bude v současné době začít aplikovat
restrukturalizační opatření, která reflektují situaci na trhu
tranzitních operátorů a zároveň pomohou Telii IC dostat se po dobách
investic do černých čísel v účetních výkazech.
V rámci restrukturalizačních opatření Telia IC uzavře svoji pobočku v
Asii. Dále v USA skončí s poskytováním národních okruhů a naopak se více
zaměří na poskytování mezinárodního tranzitu mezi Evropou a Spojenými
státy. Toto opatření nejvíce reaguje na stav globálních
telekomunikačních trhů. Posledním z opatření bude ukončení přeprodeje
hlasových služeb ve Velké Británii prostřednictvím reselerů, IP a
kapacitní služby zde budou poskytovány v původním rozsahu.
Důkazem proevropské orientace Telie IC v České republice je navýšení
základního jmění o 180 mil. českých korun ke konci srpna - další
navýšení budou pokračovat tak, aby byla v souladu s ozdravným procesem
ve firmě.
Eva Lindqvist se narodila roku 1958, vystudovala MBA a je magistrou
přírodních věd. V roce 2000 byla jmenována ředitelkou Telia Business
Area Enterprises a Senior viceprezidentkou Telie AB. Před tím, než
začala pracovat v Telii, zastávala řadu významných pozic ve firmě
Ericsson, kde pracovala téměř dvacet let.
Nahoru

Nový projektový manažer
u firmy NEXTRA
Novým projektovým manažerem společnosti NEXTRA Czech Republic se s
platností od 9. září stal Jakub Puchalský (1969).
Pan Puchalský přichází do společnosti NEXTRA Czech Republic z Internet
Online, internetové divize Českého Telecomu, v níž poslední dva roky
zastával funkci manažera strategického rozvoje. Předtím pracoval rovněž
jako generální ředitel České televize či zástupce šéfredaktora Nedělních
novin. Zkušenosti mimo jiné získával i v zahraničních redakcích BBC jako
hlavní dopisovatel či jako reportér na politické scéně.
Puchalský vystudoval žurnalistiku na fakultě sociálních věd v Praze.
Hovoří plynně anglicky, rusky a rozumí německy. Mezi jeho koníčky patří
rodina, běh a lyžování. Je otcem ročního syna.
Nahoru

Na pozici
ředitele marketingu přichází Petr Ryvola
Společnost IDS
Scheer ČR oznamuje, že od srpna 2002 posílil její tým nový marketingový
ředitel Petr Ryvola. Před svým příchodem do IDS Scheer pracoval pan
Ryvola ve stejné funkci pro společnost SAP ČR. Během jeho pětiletého
působení v této společnosti se stala česká pobočka SAP dominantním
dodavatelem softwarových řešení pro řízení podniků.
"Jsem velice rád, že se Petr Ryvola rozhodl přijmout nabídku společnosti
IDS Scheer a věřím, že i jeho znalosti a zkušenosti přispějí k posílení
pozice IDS Scheer na trhu poradenských služeb a informačních
technologií", uvedl Tomáš Ječný, výkonný ředitel IDS Scheer ČR.
Nahoru

GTS je zase GTS
Společnost GTS/KPNQwest oznámila změnu svého názvu. Po definitivním
sloučení společností GTS Czech a KPNQwest Czechia a rozhodnutí o
kapitálovém vstupu společnosti Antel Holdings se tak alternativní
operátor opět vrací k názvu GTS.
Společnost GTS působí v České republice od roku 1991 a poskytuje nabídku
hlasových, datových, internetových, operátorských a integrovaných
služeb. V prvním pololetí 2002 dosáhla zisku před úroky, odpisy a
zdaněním (EBITDA) ve výši 214,4 milionu korun. Její tržby za stejné
období činily 1,2 miliardy. GTS Czech je součástí skupiny GTS Central
Europe, která poskytuje telekomunikační služby kromě České republiky
také na Slovensku, v Maďarsku, Polsku a Rumunsku.
Nahoru

Vysoká škola ekonomická používá technologii Tamino XML Server
V minulých dnech firma Software AG bezplatně poskytla Vysoké škole
ekonomické časově neomezenou akademickou licenci pro vzdělávací a
výukové účely na technologii Tamino XML Server. Děje se tak v rámci
akce, kdy firma nabízí svůj software Tamino k nekomerčnímu využití na
vysokých školách zdarma.
Technologie Software AG Tamino XML server je výkonná platforma pro
zpracování XML dat v prostředích Intranetu, Extranetu a internetu
vyznačující se především schopností ukládat XML data bez předchozí
konverze do jiných datových formátů a poskytující firmám potřebné
nástroje k tvorbě kritických a platformově nezávislých systémů pro
elektronický obchod.
Nahoru |
|
System
NEWS zasílá redakce edice IT Business
* Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.:
05/45 22 27 79 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám
System NEWS zasílali,
kontaktujte nás prosím.
Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora
Pavla Boucníka,
|
|