HLEDEJ
 V SEKCI
 

 Případová studie

| registrace ZDARMA | starší čísla | odhlášení | ceník inzerce

Intranet v Pojišťovně České spořitelny na platformě Microsoft
Společnost Pojišťovna České spořitelny potřebovala řešit otázku publikování a schvalování důležitých firemních dokumentů, především směrnic, metodických pokynů, řádů, příkazů managementu, věstníků a celé řady dalších vnitřních ekonomických dokumentů. A to jednoduchým nástrojem současně s potřebou nasazení snadno přístupné databáze zaměstnanců s popisem zařazení pracovníka, telefonním seznamem a informací o jednotlivých pracovištích pojišťovny, jejich pracovních dob a přesných adres.

Podmínkou implementace aplikace databáze zaměstnanců byla i komunikace s ERP systémem, kde jsou uložena primární data zaměstnanců určená pro prezentaci. Požadavek pojišťovny směřoval na vývoj aplikací zabudovaných do prostředí firemního intranetu a to vzhledem k potřebě přístupu jednotlivých poboček vzdáleným WAN připojením.

Pojišťovna České spořitelny využívala jako úložiště publikovaných dokumentů Veřejné složky serveru MS Exchange a lokální file složky na pobočkových a centrálních serverech. Tento způsob uložení dokumentů neumožňoval efektivní vyhledávání dokumentů na základě popisných atributů, které často tyto dokumenty v papírové formě obsahovaly a dále toto řešení nesplňovalo požadavky kladené na budoucí aplikaci určenou pro správu a řízení dokumentů, především verzování dokumentů a jejich snadnou publikaci.

Intranet a správa dokumentů jako jedno řešení
Studie proveditelnosti, která předcházela vlastnímu vývoji a implementaci intranetové aplikace provedená konzultanty nabídla řešení ve dvou možných variantách.
 
Vývoj intranetové aplikace pro řízení a správu dokumentů, v podstatě redakčního systému umožňujícího verzování dokumentů a jejich snadné publikování na intranetu, spolu s aplikací databáze zaměstnanců postavené na platformě Microsoft SQL Serveru s využitím prezentace dat do prostředí intranetu.
 
Nebo implementaci intranetového portálu Microsoft SharePoint Portal Serveru využívající technologií Microsoft Digital Dashboard (digitální přístrojová deska) s integrací webové aplikace databáze zaměstnanců do prostředí portálu a to s ohledem na vlastnosti technologie digitální přístrojová deska umožňující snadnou tvorbu opakovatelných webových komponent neboli Web Parts, obsahující libovolný druh webové informace.

Vybrána byla druhá varianta předkládaného řešení. Platforma SharePoint Portal Server spolu s integrovanou webovou aplikací databáze zaměstnanců se staly základními prvky pro rozvoj firemního intranetu a systému pro správu dokumentů. Portál byl graficky navržen ve firemních barvách pojišťovny spolu s logem a českou lokalizací webového rozhraní.

"Portál jsme již testovali v jeho beta verzi s názvem "Tahoe" a dílčí zkušenosti s jeho vlastnostmi jsme tudíž měli " říká Dušan Drdla ředitel úseku informačních technologií Pojišťovny České spořitelny. "Stoprocentní jistotu jsme nabyli až po konzultacích se společností Infinity, která tento produkt technologicky a obchodně podporuje. Vlastnosti produktu plně splňují požadavky našich uživatelů na produkt pro snadnou dostupnost vytvářet a publikovat dokumenty v rámci jednotlivých úseků, jejich rychlé vyhledání a možnost sledování změn dokumentů pomocí definovaných odběrů."

Problém přístupu k firemním dokumentům byl usnadněn i pobočkám pojišťovny, které využívají WAN připojení. "Rychlost implementace a snadné zaškolení klíčových uživatelů znamenalo úsporu času i nákladů v harmonogramu celého projektu", dále říká Dušan Drdla, " portál byl vytvořen jako zakázka na klíč ve vývojových podmínkách implementační firmy a importován do našeho prostředí spolu s integrovanou aplikací databáze zaměstnanců."

Technické řešení intranetu
"Intranet je vystavěn na platformě Sharepoint Portal Server 2001 a plně přizpůsoben potřebám uživatelů, včetně připojených odkazů a indexací dalších zdrojů dokumentů mimo vlastní úložiště portálu", to jsou slova vedoucího vývoje Dušana Kadrnožky, který dále vysvětluje technické podrobnosti, "aplikace databáze zaměstnanců je uložena na serveru Intranetu, kde je též MS SharePoint Portal Server. Aplikace běží nad systémem MS Windows 2000 Server a MS Internet Information Server 5.0. Aplikace využívá ke své činnosti ASP skriptů. Všechna data získává z databázového stroje postaveného nad MS SQL server 2000. K dotazům do DB využívá MS ADO 2.6. Ke zpracování vlastních dotazů do databáze SQL využívá volání vložených procedur."
 


"S uživatelským požadavkem na české webové prostředí portálu se náš vývojový tým vyrovnal překladem portálu a tvorbou metodiky implementace lokalizovaných souborů do prostředí portálu," říká Pavel Eremiáš, senior konzultant DMS, "lokalizované soubory jsou standardem Microsoft jejichž publikace je posledním krokem společného vývoje."

"Výraznou vlastností usnadňující správu dokumentů je možnost uživatelů přihlásit si odběr jak dokumentů, složek, kategorií a výsledků vyhledání a to v oblastech, které uživatele zajímají a jsou přínosem pro jeho profesi. Rychlost získání aktuální informace je dnes jedna z klíčových konkurenčních výhod", říká Dušan Drdla.

Názvy produktů a jména firem uvedené v této případové studii mohou být obchodními nebo registrovanými značkami příslušných vlastníků. Případová studie společnosti Microsoft.


System NEWS zasílá redakce edice IT Business * Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.: 05/45 22 27 79 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám System NEWS zasílali, kontaktujte nás prosím. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora Pavla Boucníka,

© 2001, 2002 Developed by Ladislav Olejník, CCB spol. s r.o.

TOPlist