Intranet v Pojišťovně České
spořitelny na platformě Microsoft
Společnost Pojišťovna České spořitelny potřebovala řešit otázku
publikování a schvalování důležitých firemních dokumentů, především
směrnic, metodických pokynů, řádů, příkazů managementu, věstníků a celé
řady dalších vnitřních ekonomických dokumentů. A to jednoduchým
nástrojem současně s potřebou nasazení snadno přístupné databáze
zaměstnanců s popisem zařazení pracovníka, telefonním seznamem a
informací o jednotlivých pracovištích pojišťovny, jejich pracovních dob
a přesných adres.
Podmínkou implementace aplikace databáze zaměstnanců byla i komunikace s
ERP systémem, kde jsou uložena primární data zaměstnanců určená pro
prezentaci. Požadavek pojišťovny směřoval na vývoj aplikací zabudovaných
do prostředí firemního intranetu a to vzhledem k potřebě přístupu
jednotlivých poboček vzdáleným WAN připojením.
Pojišťovna České spořitelny využívala jako úložiště publikovaných
dokumentů Veřejné složky serveru MS Exchange a lokální file složky na
pobočkových a centrálních serverech. Tento způsob uložení dokumentů
neumožňoval efektivní vyhledávání dokumentů na základě popisných
atributů, které často tyto dokumenty v papírové formě obsahovaly a dále
toto řešení nesplňovalo požadavky kladené na budoucí aplikaci určenou
pro správu a řízení dokumentů, především verzování dokumentů a jejich
snadnou publikaci.
Intranet a správa dokumentů jako jedno řešení
Studie proveditelnosti, která předcházela vlastnímu vývoji a
implementaci intranetové aplikace provedená konzultanty nabídla řešení
ve dvou možných variantách.
Vývoj intranetové aplikace pro řízení a správu dokumentů, v podstatě
redakčního systému umožňujícího verzování dokumentů a jejich snadné
publikování na intranetu, spolu s aplikací databáze zaměstnanců
postavené na platformě Microsoft SQL Serveru s využitím prezentace dat
do prostředí intranetu.
Nebo implementaci intranetového portálu Microsoft SharePoint Portal
Serveru využívající technologií Microsoft Digital Dashboard (digitální
přístrojová deska) s integrací webové aplikace databáze zaměstnanců do
prostředí portálu a to s ohledem na vlastnosti technologie digitální
přístrojová deska umožňující snadnou tvorbu opakovatelných webových
komponent neboli Web Parts, obsahující libovolný druh webové informace.
Vybrána byla druhá varianta předkládaného řešení. Platforma SharePoint
Portal Server spolu s integrovanou webovou aplikací databáze zaměstnanců
se staly základními prvky pro rozvoj firemního intranetu a systému pro
správu dokumentů. Portál byl graficky navržen ve firemních barvách
pojišťovny spolu s logem a českou lokalizací webového rozhraní.
"Portál jsme již testovali v jeho beta verzi s názvem "Tahoe" a dílčí
zkušenosti s jeho vlastnostmi jsme tudíž měli " říká Dušan Drdla ředitel
úseku informačních technologií Pojišťovny České spořitelny.
"Stoprocentní jistotu jsme nabyli až po konzultacích se společností
Infinity, která tento produkt technologicky a obchodně podporuje.
Vlastnosti produktu plně splňují požadavky našich uživatelů na produkt
pro snadnou dostupnost vytvářet a publikovat dokumenty v rámci
jednotlivých úseků, jejich rychlé vyhledání a možnost sledování změn
dokumentů pomocí definovaných odběrů."
Problém přístupu k firemním dokumentům byl usnadněn i pobočkám
pojišťovny, které využívají WAN připojení. "Rychlost implementace a
snadné zaškolení klíčových uživatelů znamenalo úsporu času i nákladů v
harmonogramu celého projektu", dále říká Dušan Drdla, " portál byl
vytvořen jako zakázka na klíč ve vývojových podmínkách implementační
firmy a importován do našeho prostředí spolu s integrovanou aplikací
databáze zaměstnanců."
Technické řešení intranetu
"Intranet je vystavěn na platformě Sharepoint Portal Server 2001 a plně
přizpůsoben potřebám uživatelů, včetně připojených odkazů a indexací
dalších zdrojů dokumentů mimo vlastní úložiště portálu", to jsou slova
vedoucího vývoje Dušana Kadrnožky, který dále vysvětluje technické
podrobnosti, "aplikace databáze zaměstnanců je uložena na serveru
Intranetu, kde je též MS SharePoint Portal Server. Aplikace běží nad
systémem MS Windows 2000 Server a MS Internet Information Server 5.0.
Aplikace využívá ke své činnosti ASP skriptů. Všechna data získává z
databázového stroje postaveného nad MS SQL server 2000. K dotazům do DB
využívá MS ADO 2.6. Ke zpracování vlastních dotazů do databáze SQL
využívá volání vložených procedur."
 |
"S uživatelským požadavkem na české webové prostředí portálu se náš
vývojový tým vyrovnal překladem portálu a tvorbou metodiky implementace
lokalizovaných souborů do prostředí portálu," říká Pavel Eremiáš, senior
konzultant DMS, "lokalizované soubory jsou standardem Microsoft jejichž
publikace je posledním krokem společného vývoje."
"Výraznou vlastností usnadňující správu dokumentů je možnost uživatelů
přihlásit si odběr jak dokumentů, složek, kategorií a výsledků vyhledání
a to v oblastech, které uživatele zajímají a jsou přínosem pro jeho
profesi. Rychlost získání aktuální informace je dnes jedna z klíčových
konkurenčních výhod", říká Dušan Drdla.
Názvy produktů a jména firem uvedené v této případové studii mohou být
obchodními nebo registrovanými značkami příslušných vlastníků. Případová
studie společnosti
Microsoft. |
System
NEWS zasílá redakce edice IT Business
* Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.:
05/45 22 27 79 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám
System NEWS zasílali,
kontaktujte nás prosím.
Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora
Pavla Boucníka,
|