|
Událost týdne |
Novell kupuje SilverStream
Software
Novell a
SilverStream tento týden oznámili uzavření konečné dohody o koupi
společnosti SilverStream firmou Novell. Díky nákupu společnosti
SilverStream se nabídka firmy Novell rozšíří o nástroje potřebné k
nasazení webových aplikací – business řešení, vývoji webových služeb
aplikací a spolehlivé, bezpečné síťové infrastruktury.
Od obchodu si u Novellu rovněž slibují posílení své vize jednotné Sítě,
kdy uživatele budou moci snadno vytvářet obchodní aplikace postavené na
nejnovějších webových technologiích a přitom využít stávající investice
do IT.
Díky této akvizici se má Novell stát jedním z velkých hráčů na poli
webových služeb spolu s ostatními jako IBM, Microsoft a Sun, tj. firmami
které se věnují strategii v oblasti služeb. Na tento trh ale vstupuje
firma Novell z trochu jiné pozice. Místo monolitického přístupu
založeného na proprietárních produktech, který zastávají ostatní, se
Novell zaměřuje na alternativní nabídku flexibilních řešení, která
umožňují spolupráci produktů od všech dodavatelů.
Podle dohody podá Novell nabídku na odkup všech akcií společnosti
SilverStream za 9 USD na akcii, po níž bude následovat fůze, kdy
držitelé zbývajících akcií obdrží stejnou částku v hotovosti. Nákup byl
jednomyslně schválen správními radami obou společností. David Litwack,
prezident a CEO společnosti SilverStream, spolu s některými dalšími
akcionáři souhlasili s tím, že oficiálně nabídnou své akcie
reprezentující přibližně 20 % akcií. Akvizice by měla být pravděpodobně
ukončena v červenci 2002, ale jen za předpokladu, že akcionáři, kteří
drží 90 % akcií společnosti SilverStream, budou s touto nabídkou
souhlasit. Pokud totiž bude nabídnuto méně než 90 % akcií, bude muset
být ke schválení transakce svolána valná hromada, což by znamenalo, že
akvizice bude pravděpodobně uzavřena během čtvrtého čtvrtletí finančního
roku 2002 společnosti Novell. SilverStream se teprve pak stane plně
vlastněnou dceřinou společností Novell.
Za předpokladu, že akvizice bude dokončena v červenci 2002 s přibližně
23,6 milionu akcií, dosáhne celková hodnota akvizice před zdaněním
hodnoty cca 212 milionů USD. V tom případě, vzhledem k finanční
hotovosti společnosti SilverStream očekávané ve výši 100 milionů USD,
bude výdaj společnosti Novell přibližně 112 milionů USD v hotovosti.
Po uzavření akvizice bude produktová řada SilverStream eXtend
rebrandována pod jménem Novell. David Litwack, prezident a CEO
společnosti SilverStream se stane Senior Vice Presidentem společnosti
Novell a členem Worldwide Management Committee společnosti Novell.
Nahoru
|
Podnikové aplikace |
Databáze Oracle9i ve
verzi 2 k dispozici
Společnost Oracle oznámila dostupnost poslední verze své databáze
Oracle9i Database Release 2. Za necelý měsíc bylo z Oracle Technology
Network staženo přes 11 000 kopií nové verze, která nabízí potřebnou
dostupnost, obchodní inteligenci, funkce pro práci s XML a řadu zlepšení
výkonnosti a spravovatelnosti. Oracle9i Database Release 2 je k
dispozici na všech podporovaných platformách včetně Unixu, Linuxu a
Windows.
Hlavní charakteristikou druhé verze databáze Oracle 9i je technologie
XML. Jde o přidanou XML databázi (Oracle XML DB) pro ukládání a čtení
strukturovaných dat, jež využívá W3C XML datový model a nabízí nové
možnosti přístupu a XML dotazování. Oracle XML DB představuje zcela nový
trend v relačních databázích. Další významnou inovaci v databázi
představuje Data Guard - Active Standby Database. Pomocí Active Standby
podpory je možné provozovat kopii dat v reálném čase, což zabrání
poškozování dat lidskými chybami a jinými zásahy.
Oracle 9i Streams, nová vlastnost pro sdílení informací mezi násobnými
databázemi a aplikacemi, umožňuje propagaci dat, transakcí a událostí v
jednom datovém streamu směrem k jiné databázi.
Nahoru

Partnerství s Adobe a
podpora pro Nike
Společnost SAP
uzavřela se společností Adobe dohodu, která má vést k integraci Acrobatu
a technologie PDF do platformy mySAP.com. To uživatelům a firmám umožní
zautomatizovat, urychlit a zjednodušit komunikaci založenou na výměně
dokumentů tištěných na papíře. K integraci software Adobe dojde přímo na
úrovni infrastruktury mySAP Technology.
Dále společnost SAP oznámila, že zprovoznila systém SAP Apparel and
Footwear Solution v rozsahu 5 000 uživatelů, který zajišťuje
dodavatelský řetězec společnosti
Nike v
Severní Americe. Jedná se o nejrozsáhlejší odvětvové řešení SAP v
oblasti oděvního a obuvního průmyslu. Společnost Nike bude mít díky tomu
snazší správu skladových zásob a objednávek včetně logistiky. V průběhu
roku 2002 rozšíří Nike tento řídící systém také na své evropské pobočky.
Nahoru

Intranetový portál
Pražských pivovarů
Společnost
AutoCont CZ podepsala smlouvu s
Pražskými pivovary
na vybudování intranetového portálu včetně dodávky potřebného hardware.
Cílem dodávaného řešení je snadná a intuitivní tvorba a údržba
intranetových stránek zahrnující nástroje na administraci a
personalizaci intranetového portálu.
Řešení splňuje požadavky kladené na maximální automatizaci procesů,
bezpečnost řešení a jednotný design celého portálu a dále obsahuje HTML
editor s možností používat předefinované šablony, vyhledávací nástroje,
autorizaci uživatelů, workflow publikovaných dokumentů, platnost
stránek, počítadlo přístupů a vícejazyčné prostředí.
Nahoru

Brain
Systems uvedla dárkové poukázky Sodexho Pass
Společnost
Brain Systems dokončila projekt platební brány pro e-gifting kupóny
společnosti Sodexho PASS Polsko. Pomocí e-gifting kupónů, které jsou
elektronickou obdobou papírových dárkových kupónů, je možné platit v
internetových obchodech.
Papírové dárkové kupóny je tak nyní možné vyměnit za jejich
elektronickou podobu a nakupovat na internetu, a to prostřednictvím
zákaznického účtu u Sodexha. Platební brána od Brain Systems umožňuje
zákazníkům a obchodníkům pracovat se svým účtem a obchodníkům provádět
zúčtovací transakce vůči Sodexhu.
Třípilířová architektura řešení je postavena na platformách Microsoft,
Linux a Oracle. Řešení využívá webových služeb, XML a SOAP a je
propojeno na framework společnosti Sodexho. Projekt byl zrealizován za
dva měsíce a v současné době je aplikace v plném provozu.
Sodexho Pass Polsko
je součástí mezinárodní společnosti Sodexho Alliance, která současně
působí v dalších zemích světa a mimo jiné také v ČR. Mezinárodní
korporace Sodexho Alliance je největší firmou na světě zabývající se
společným stravováním a multi-servisem. V současné době působí ve 72
zemích světa, zajišťuje služby ve 24 326 provozech a zaměstnává 314
tisíc pracovníků.
Nahoru

TEN Expres naložil
Navision Financials
Společnost
TEN Expres Slovakia,
která nabízí na území Slovenska přepravu kusových zásilek, skladování a
dobírkovou službu se rozhodla pro implementaci komplexní podnikové
aplikace Navision Financials.
Tato aplikace bude kromě běžné firemní agendy, jako jsou finance, nákup
nebo prodej, komplexně řešit logistický systém zasilatelské firmy. Každý
z více než 40 kurýrů, kteří zodpovídají za vyzvednutí a dodání zásilek,
má k dispozici handheld, který ve spojení se čtečkou čárových kódů,
získá informace o přijaté zásilce a ty se následně synchronizují s
centrálním systémem.
V systému jsou tak vždy k dispozici aktuální informace například o stavu
zásilky nebo o předpokládané době jejího doručení. TEN Expres tak s
Navision Financials získá přehlednou podnikovou aplikaci s integrovaným
logistickým řešením.
TEN Expres do budoucna rovněž plánuje rozšíření Navision Financials tak,
aby všechny potřebné informace o zásilkách byly dostupné online
prostřednictvím internetu i pro zákazníky. Společnost SPI, která je
generálním dodavatelem řešení plánuje předání celého systému do ostrého
provozu k 1. říjnu, tedy do 4 měsíců od zahájení implementace. Součástí
implementace je rovněž plně integrovaná aplikace pokrývající oblast mezd
a personalistiky, kterou SPI už tradičně řeší ve spolupráci se
společností Hour.
Nahoru

Integrace uživatelských dat z papíru a pera s podnikovými aplikacemi
Společnost IFS
je první dodavatel podnikových aplikací, který představil řešení pro
vytváření a shromažďování informací z papíru pomocí digitálního pera,
odkud je lze snadno převádět do IFS Aplikací použitím mobilního
telefonu. Celé řešení je založeno na schopnostech systému
Anoto,
který je kombinací technologie digitálního pera a digitálního papíru,
technologie serveru, komunikačního protokolu SOAP a webových služeb IFS.
V mnoha případech nabízí digitální pero také zajímavé alternativy pro
přenosné nebo stolní počítače v profesích jako jsou manažeři realitních
kanceláří a servisní technici. Použitím tradičních prostředků je proces
sběru dat, například o závadách v provozu, často nákladný s poměrně
velkou pravděpodobností výskytu chyb. Systém Anoto však prakticky
eliminuje chyby při přenosu dat do podnikových aplikací. Další oblasti
použití zahrnují správu objednávek pro obchodní zástupce.
Nové řešení bylo vyvinuto ve spolupráci se společností
X Media Solutions v
Norrköpingu, Švédsko. Od doby, kdy jsou IFS Aplikace již připraveny pro
webové služby, byl čas strávený na vývoj značně zredukován.
Nahoru

Webserverové farmy s novou verzí operačního systému Linux
Krátce po
ohlášení nové verze serverového software Red Hat Linux Advanced Server
přichází společnost Fujitsu Siemens s odladěným řešením optimalizovaném
pro firemní serverové systémy. Základní konfigurace webserverové farmy
obsahuje čtyři servery Fujitsu Siemens PRIMERGY, bezvýpadkový zdroj
elektrického napájení, 19" rozváděčovou skříň, administrátorskou konsolu
a software Red Hat Linux Advanced Server a Apache Web Server.
Výhodou nabízené webserverové farmy je rovnoměrné rozkládání zátěže mezi
jednotlivé servery. Farma serverů PRIMERGY je zapojena tak, že při
poruše či odstávce je inkriminovaný server automaticky nahrazen. Jelikož
lze výpočetní výkon farmy jednoduše zvýšit on-line zapojením dalších
serverů, umožňuje nové webserverové řešení snadno zvládat i prudká
zvýšení zátěže systému. Efektivnost a pohodlnost obsluhy zvyšuje
grafické uživatelské rozhraní spolu se sadou nástrojů pro kontrolu a
sledování celého systému.
Společnost Fujitsu Siemens nabízí webserverovou farmu s novou verzí
operačního systému Linux od května letošního roku za zhruba půl milionu
korun.
Nahoru

Rychlá tvorba webu s
databází v pozadí
Společnost
YesSoftware uvedla novou verzi svého CodeCharge Studio, aplikace pro
automatickou tvorbu zdrojového kódu a rychlý vývoj aplikací pro web.
Tato verze je koncipována jako jednotné vývojové prostředí (IDE) s
výkonnou komponentou pro sestavování aplikací, obousměrným kódováním,
řízením bezpečnosti a množstvím dalších vlastností. Zároveň plně využívá
Microsoft FrontPage a spolupracuje i s řadou dalších webových editorů,
jako Adobe GoLive a Macromedia Dreamweaver. Jejich možnosti tak doplňuje
o práci s databází a tvorbu kódu pro nejrůznější programovací jazyky.
CodeCharge Studio automatizuje výrobu webových aplikací tím, že vytváří
objektově orientovaný zdrojový kód na vysoké úrovni pro nejvíce
rozšířené programovací jazyky, jako ASP.NET (C#), ASP, PHP, Java
Servlety, JSP, ColdFusion a Perl.
CodeCharge Studio v sobě zahrnuje nástroje, které vývojářům umožňují
rychle a snadno budovat interaktivní webové aplikace založené na
databázi. Výsledkem mohou být jednoduché webové stránky reagující na
požadavky návštěvníka i rozsáhlé podnikové systémy postavené na různých
platformách a databázích. Pozornost zasluhují zejména komponenty pro
sestavování aplikací a formulářů, grafické navrhování databázových
dotazů, řízení přístupu na úrovni skupin a rolí, maximální
rozšiřitelnost prostřednictvím HTML, JavaScriptu, XML a XSL či podpora
důležitých databází, včetně MS SQL, Oracle a MySQL. Součásti řešení je
rovněž knihovna předem vytvořených řešení a začlenění Microsoft
FrontPage.
Pro zájemce o tento program pro začlenění databází s prostředím webu je
připravena i časově omezená verze (http://www.codecharge.com/products/requirements.php).
Systémové požadavky na PC jsou přijatelné: Windows 95 výše a databázové
aplikace začínají na MS Access, MySQL, …
Nahoru

Monitoring podezřelých
transakcí
Do začátku
letošního října musí všechny americké firmy z oblasti finančních služeb
začít monitorovat a hlásit státní administrativě veškeré podezřelé
aktivity, které mohou mít vazbu na aktivity teroristů.
Aby lidé v těchto firmách mohli na takové podezřelé transakce přijít a
reportovat o nich v souladu s ustanoveními protiteroristického zákona
USA PATRIOT Act, je třeba aby finanční domy nasadily docela slušné
analytické řešení. Jedno z nich přichází od společnosti Sybase.
Ta poskytuje firmám z finančního sektoru (jen v USA je jich dle odhadu
na 6 000) cestu, jak dostát novému zákonu. Díky řešení tak mohou
identifikovat podezřelé aktivity na všech místech, u nichž se v rámci
firmy jedná se zákazníkem. Mnoho finančních institucí totiž stále nemá v
provozu nezbytnou infrastrukturu nabízející sledování více klientských
účtů, která bude od října nutností. Dokonce i firmy s novým softwarem
pro detekci praní špinavých peněz musí dále upravit a rozšířit tyto
aplikace z transakčního modelu na model klientský, a to v rámci všech
svých služeb.
Řešení společnosti Sybase využívá softwarové nástroje, které bankovní
instituce pořizovaly již v době zavádění nových technologií podle zákona
o praní špinavých peněz a zákona o bankovním tajemství. Již nyní více
než 55 % firem na Wall Streetu využívá produkty značky Sybase pro
specializovaný management finančních dat a jejich integraci, vytváření
zpráv a konzultační služby. Nabízené řešené obsahuje mimo jiné
filtrování informací o zákaznících, zaměstnancích a makléřích v okamžiku
vytvoření obchodního vztahu, a poté zajištění jejich kontroly při
aktualizacích účtů nebo seznamů filtrů. Dále provádí filtrování
transakcí a transakční historie v reálném čase nebo po dávkách.
Zákon USA PATRIOT, což je zkratka jeho plného jména Sjednocení a
posílení Ameriky poskytnutím odpovídajících nástrojů vyžadovaných pro
zastavení a zabránění terorismu, nabyl platnosti 26. října 2001, kdy jej
podepsal prezident George W. Bush. Jeho cílem je vyhledávat terorismus,
bránit mu v činnosti a potrestat jej, stejně jako v případě praní
špinavých peněz. Do 1 roku po podpisu zákona musí veškeré finanční
instituce pracující s depozity monitorovat a hlásit veškeré podezřelé
aktivity a shromažďovat transakce z různých kanálů. Nejen společnosti
zabývající se pojišťovnictvím, kreditními kartami a financemi, ale
rovněž prodejci automobilů, letadel, lodí a nemovitostí budou spadat pod
stejné heslo "poznejte svého zákazníka" a s ním související monitorovací
náležitosti, kde termíny zavedení sahají od konce roku 2002 až do roku
2003. Nesplnění podmínek povede k trestní zodpovědnosti, včetně možnosti
udělení pokuty až do výše 1 000 000 dolarů za neprověřenou transakci.
Podle analytické firmy Gartner, Inc., budou "makléři muset vykonat
komplexní systémový audit - zvláště svých CRM systémů - a ustanovit
politiky garantující schopnost těchto systémů sbírat požadované
informace a hlásit podezřelé aktivity téměř v reálném čase. Součástí
této garantované schopnosti bude možnost identifikovat všechny účty
patřící jednomu klientovi a integrovat a analyzovat transakční informace
mezi těmito účty. Bude třeba vytvořit pracovní náhledy na možné
související nebo propojené osoby, kterými by bylo možno detekovat
transakce, jimiž chtějí tyto osoby obejít zavedené limity. Poskytovatelé
finančních služeb budou muset vždy porovnat celý seznam svých klientů se
seznamem podezřelých vytvořeným americkým ministerstvem financí pokaždé,
když bude tento seznam zaktualizován."
Nahoru |
|
Analýza |
XML a Java se stávají technologickým základem pro podnikové IS
Reálné
nasazení e-commerce do prostředí podnikových informačních systémů a
budování těchto systémů na bázi internetových technologií s sebou
přináší nové technologické nároky. Posledních několik měsíců jsme svědky
exploze užívání nově definovaných standardů a technologií v rétorice
celé řady společností - příkladem mohou být SOAP, Web Services, XSLT,
J2EE, samozřejmě XML, Java a mnoho dalších.
Přestože jsou tyto technologie a standardy definovány jako otevřené a
díky tomu mají přinášet možnost vzájemného synergického využívání a
nezávislosti na konkrétních dodavatelích, ve skutečnosti může být
paradoxně výsledkem pravý opak.
Pokračování
Nahoru
|
Případová studie |
Internetový distribuční
kanál ING ČR
Reálné
nasazení e-commerce do prostředí podnikových informačních systémů a
budování těchto systémů na bázi internetových technologií s sebou
přináší nové technologické nároky. Posledních několik měsíců jsme svědky
exploze užívání nově definovaných standardů a technologií v rétorice
celé řady společností - příkladem mohou být SOAP, Web Services, XSLT,
J2EE, samozřejmě XML, Java a mnoho dalších.
Přestože jsou tyto technologie a standardy definovány jako otevřené a
díky tomu mají přinášet možnost vzájemného synergického využívání a
nezávislosti na konkrétních dodavatelích, ve skutečnosti může být
paradoxně výsledkem pravý opak.
Pokračování
Nahoru
|
|
Konference, semináře |
Ostravská společnost Q.gir obdržela certifikát Microsoft Certified
Partner
Po získání
certifikátu na řízení jakosti ISO 9001 se od 6. června může ostravská
společnost Q.gir pyšnit
také certifikátem Microsoft Certified Partner. Tímto potvrzením firemní
kompetence byly, mimo jiné, zúročeny velkorysé investice společnosti
Q.gir do pravidelného vzdělávání zaměstnanců.
Celkem jich ve firmě pracuje více než padesát. Na nejrůznějších postech
se podílejí na zajišťování komplexního řešení v oblasti informačních
technologií. Nosnou činností společnosti je realizace projektů
podnikových informačních systémů na bázi vlastního produktu IS K2. V
Oblasti hardware se společnost Q.gir zaměřuje, mimo jiné, na
projektování, budování a údržbu datových sítí.
Nahoru

Řízení
projektů a implementace informačních systémů
Ve čtvrtek 20.
června pořádá společnost Inmedias v romantickém prostředí zámku Mikulov
6. technický seminář na téma "Řízení
projektů a implementace informačních systémů". Jeho cílem je
poskytnout manažerům a klíčovým uživatelům informačních systémů
informace z oblasti teorie i praxe řízení projektů a implementace
informačních systémů.
Klíčová témata semináře jsou řízení projektů, implementace informačních
systémů, pravidla pro budování distribuovaných systémů, technické
potřeby pro budování sítí. Po skončení oficiálního programu následuje
neméně zajímavý ne-IT program na zámku. Večerní část dne se bude konat
například ve vinném sklepě pod Kozím Hrádkem.
Podrobnější program, včetně pozvánky a možnosti k přihlášení naleznete
na této webové
stránce.
Nahoru

ISO 9000:2000 - model procesů
Nejvíce patrnou změnou revidovaných norem souboru ISO 9000:2000 je
aplikace procesního přístupu k systému managementu jakosti. Procesní
přístup k managementu jakosti, jako jedné z důležitých částí komplexního
řízení organizace, je praktickým pohledem na to, jakým způsobem
organizace plánuje, realizuje a zlepšuje své každodenní činnosti spojené
s uspokojováním potřeb a přání svých externích i interních zákazníků.
Pro pochopení těchto změn je připraven i nový kurz "ISO 9000:2000 -
model procesů", který uvádí společnost LBMS.
Nový kurz firmy LBMS reflektuje tyto podstatné změny a svým obsahem
zpřístupňuje problematiku procesního řízení a modelování v kontextu s
požadavky norem řady
ISO 9000:2000.
Kurz je prakticky zaměřen a mezi jeho hlavní cíle patří představení
procesně orientovaného přístupu, upozornění na důležité články normy, v
nichž je aplikace procesního přístupu výslovně požadována, a doporučení
praktické metodiky vytvoření snadno udržovatelného procesního modelu
organizace v souladu s požadavky a doporučeními norem
ISO
9000:2000.
Nahoru

Ve
středu byla vidět budoucnost podnikových informací
Ve středu 5. června se uskutečnil již čtvrtý ročník odborné konference
LCS Noris Open, jehož hlavním mottem byl slogan "Nahlédněte do blízké
budoucnosti informačních technologií". V konferenčním centru pražského
hotelu Dorint Don Giovanni se sešlo přes 250 zájemců o moderní podnikové
informační systémy, obchodních partnerů, vývojářů a zákazníků.
Všichni se mohli seznámit s nejnovějšími trendy v oblasti podnikových IS
- od integrace informačního systému s prostředím internetu přes
možnosti, které přináší platforma Microsoft .NET, a zabezpečení
otevřeného systému až po nové příležitosti v oblasti elektronického
obchodu, rozvoje outsourcingu či mobilního přístupu k datům.
Hlavním organizátorem a garantem konference byla již tradičně společnost
LCS International. Jejími partnery se v rámci letošního ročníku staly
další dvě významné společnosti - Microsoft a Hewlett-Packard.
V hlavním dopoledním programu konference vystoupil generální ředitel
společnosti Microsoft ČR Jiří Devát s příspěvkem o roli partnerů
Microsoftu v rámci platformy .NET a po něm Martin Wiener, obchodní
ředitel divize HP Consulting pro oblast průmyslu a veřejné správy s
přípěvkem o programu podpory středního podnikání ze strany společnosti
Hewlett-Packard. První blok přednášek zakončil ředitel pro strategický
rozvoj LCS International Petr Maňas výhledem na nové trendy v oblasti
informačních systémů a budoucnost IS LCS Noris.
Druhý dopolední blok byl pod taktovkou Jiřího Karpety, ředitele vývoje
LCS Noris, věnován nové platformě .NET a panelové diskusi s uživateli
systému LCS Noris. Oživením přednášky Jiřího Karpety byla soutěž mezi
návštěvníky, kteří hledali odpověď na položený dotaz přímo v systému LCS
Noris, do kterého vstupovali přes WAP svými mobilními telefony.
Odpolední program se rozdělil do tří souběžných workshopů zaměřených na
jednotlivé skupiny. Zákazníci se mohli seznámit mimo jiné s nejnovějšími
trendy v oblasti bezpečnosti otevřených informačních systémů, sbližování
světů CRM a webových služeb na platformě LCS Noris či s možností využití
služeb ASP a outsourcingu.
Nahoru |
|
Internet, komunikace a
sítě |
Jeden směrovač a jeden
přepínač
Směrovač SN 5428 Storage Router od firmy Cisto je určen zákazníkům,
kteří využívají při své práci datových skladů připojených přímo na
síťové datové sklady (SAN). Tento produkt byl uveden právě proto, aby
usnadnil v podnikových skupinách a u malých a středních firem
komplikované síťové nastavení. Produkt SN 5428 Storage Router totiž
dovoluje využít známého zavedeného konceptu síťového prostředí IP
protokolu v kombinaci s technologiemi iSCSI/IP a Fibre Channel, a použít
tak technologii SAN i v malých instalacích.
SN 5428 Storage Router je víceprotokolový směrovač pro sítě s datovými
síťovými sklady. Nabízí dva gigabitové ethernetové porty pro připojení
do IP sítě a osm jednogigabitových a dvougigabitových portů pro Fibre
Channel. Jelikož má SN 5428 Storage Router podporu iSCSI a Fibre Channel,
není potřeba, aby zákazníci měli hluboké znalosti v instalování SAN;
datové zařízení se spravuje snadno, prostřednictvím standardních
nástrojů jako jsou SNMP, IPSec a QoS.
Nově uváděnými přepínači jsou typy MGX 8950 a MGX 8830, které jsou
určeny pro sítě s více službami a mají integrovánu bránu IP Service
Gateway. Oba přepínače patří do skupiny produktů ATM Multiservice
Portfolio (AAMP), ke kterým také patří nový procesorový redundantní
modul Cisco Route Processor Module XF (RPM-XF).
Produkty Cisco AAMP poskytují, stejně jako produkty Cisco MGX a Cisco
BPX, přepínací kapacitu od 1,2 Gb/s až po 180 Gb/s. Snížení nákladů na
vlastnictví je dosaženo použitím architektury Cisco Virtual Switch
Architecture (CVSA), která nabízí především poskytovatelům možnost
současného využití tradičních služeb na druhé vrstvě (Frame Relay a ATM)
s novými službami jako IP VPN a paketovým přenosem hlasu - packet voice.
Cisco AAMP zaznamenalo v některých největších datových sítích dostupnost
s třemi devítkami.
Cisco MGX 8950 je určen zejména do sítí poskytovatelů služeb. Má
10gigabitová rozhraní ATM, 180gigabitovou redundantní přepínací matici a
výhodnou širokopásmovou hustotu. Zařízení Cisco MGX 8830 je určeno
poskytovatelům a je navrženo pro rozšíření jejích sítě o lokality, kde
je omezený prostor, jsou požadovány nižší náklady a nízká spotřeba
energie. MGX 8830 obsahuje přepínací matici 1,2 Gb/s, širokopásmové
rozhraní ATM a přídavné procesory pro přepínací moduly.
Nahoru

České GTS a
KPNQwest připojeny přes BT Ignite
České GTS a KPNQwest zprovoznily mezinárodní internetové připojení přes
partnerské operátory v čele s divizí British Telecomu společností BT
Ignite. Nové velkokapacitní připojení tak poskytne zákazníkům firem GTS
a KPNQwest v České republice jistotu plné konektivity do mezinárodní
sítě internet.
Připojení disponuje kapacitou 2x STM-4, tedy 1244 Mb/s, a převyšuje
potřeby všech českých zákazníků GTS a KPNQwest i v případě výpadku
mezinárodní sítě, kterou spravuje nizozemská KPNQwest N.V. Tato firma
totiž vyhlásila bankrot a její aktiva včetně páteřních sítí budou patrně
rozprodána.
Nahoru

Nová strategie Allied Telesyn v oblasti partnerských kanálů
Společnost
Allied Telesyn pokračuje ve vývoji řešení pro směrování a přepínání a
páteřních řešení od třetí do sedmé vrstvy, což ji nyní dovedlo k
rozhodnutí restrukturalizovat strategii v oblasti nepřímého partnerství.
Tato nová strategie má zajistit zvýšenou pozornost vertikálním
podnikovým trhům, zvláště v oblasti zabezpečení a virtuálních privátních
sítí (VPN).
Nová strategie zahrnuje tři úrovně partnerství: Autorizovaný prodejce,
Dodavatel řešení, Systémový partner.
Tato strategie umožní společnosti Allied Telesyn rozšířit její
partnerskou síť, a tím zajistit geograficky úplné pokrytí a dostupnost
celého sortimentu řešení - od přístupu k internetu až po zavádění sítí
typu MAN a WAN na 3. až 7. vrstvě.
Po zvážení všech tří hledisek: zeměpisného rozložení, trhu a
produktů/řešení, připravila Allied Telesyn plně funkční řešení pro
koncové uživatele, nabízející též nové možnosti pro obchodní partnery,
kteří zároveň dostávají plnou podporu v oblasti školení tržních
strategií a technologických aspektů a pomoc při obnově jejich produktové
nabídky.
Nahoru |
|
Informační společnost |
Redbus Interhouse má
nového ředitele
Na post
Country Managera nově otevřené české pobočky evropského provozovatele
nezávislých housingových center, společnosti Redbus Interhouse (Czech),
byl dne 10. června 2002 jmenován Vlastimil Polák.
Pro jmenování Vlastimila Poláka na pozici Country Managera hovořily
především jeho předchozí zkušenosti z oblasti telekomunikačních služeb a
technologií. Od roku 2000 zastával pozici Country Managera ve
společnosti Gemplex Incorporated, ve které byl zodpovědný za rozvoj
obchodních aktivit v České republice. Mezi lety 1998 a 2000 řídil
oddělení pro Business Development ve společnosti Český Telecom. Předtím
působil v poradenské firmě White & Case, kde pracoval na projektech
významných zahraničních investorů v České republice.
Vlastimil Polák absolvoval pětileté vysokoškolské studium ekonomie a
politiky na britské
Wolverhampton University a v roce 1998 získal manažerský titul MBA
na Lancaster University. 34 letý Vlastimil Polák je ženatý, zatím bez
dětí a ve volném čase se věnuje horolezectví a lyžování. |
|
System
NEWS zasílá redakce edice IT Business
* Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.:
05/45 22 27 79 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám
System NEWS zasílali,
kontaktujte nás prosím.
Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora
Pavla Boucníka,
|
|