HLEDEJ
 V SEKCI
 

12. června 2002

| registrace ZDARMA | starší čísla | odhlášení | ceník inzerce

Aktuální čislo

Aktuální čislo

Aktuální čislo

Předplatné časopisu IT System - Akce

Obsah System NEWS

Událost týdne
Novell kupuje SilverStream Software

Podnikové aplikace
Databáze Oracle9i ve verzi 2 k dispozici
Partnerství s Adobe a podpora pro Nike
Intranetový portál Pražských pivovarů
Brain Systems uvedla dárkové poukázky Sodexho Pass
TEN Expres naložil Navision Financials
Integrace uživatelských dat z papíru a pera s podnikovými aplikacemi
Webserverové farmy s novou verzí operačního systému Linux
Rychlá tvorba webu s databází v pozadí
Monitoring podezřelých transakcí

Analýza
XML a Java se stávají technologickým základem pro podnikové IS

Případová studie
Internetový distribuční kanál ING ČR

Konference, semináře
Ostravská společnost Q.gir obdržela certifikát Microsoft Certified Partner
Řízení projektů a implementace informačních systémů
ISO 9000:2000 - model procesů
Ve středu byla vidět budoucnost podnikových informací

Internet, komunikace a sítě
Jeden směrovač a jeden přepínač
České GTS a KPNQwest připojeny přes BT Ignite
Nová strategie Allied Telesyn v oblasti partnerských kanálů

Informační společnost
Redbus Interhouse má nového ředitele


GolfWits


Událost týdne

Novell kupuje SilverStream Software
Novell a SilverStream tento týden oznámili uzavření konečné dohody o koupi společnosti SilverStream firmou Novell. Díky nákupu společnosti SilverStream se nabídka firmy Novell rozšíří o nástroje potřebné k nasazení webových aplikací – business řešení, vývoji webových služeb aplikací a spolehlivé, bezpečné síťové infrastruktury.
Od obchodu si u Novellu rovněž slibují posílení své vize jednotné Sítě, kdy uživatele budou moci snadno vytvářet obchodní aplikace postavené na nejnovějších webových technologiích a přitom využít stávající investice do IT.
Díky této akvizici se má Novell stát jedním z velkých hráčů na poli webových služeb spolu s ostatními jako IBM, Microsoft a Sun, tj. firmami které se věnují strategii v oblasti služeb. Na tento trh ale vstupuje firma Novell z trochu jiné pozice. Místo monolitického přístupu založeného na proprietárních produktech, který zastávají ostatní, se Novell zaměřuje na alternativní nabídku flexibilních řešení, která umožňují spolupráci produktů od všech dodavatelů.
Podle dohody podá Novell nabídku na odkup všech akcií společnosti SilverStream za 9 USD na akcii, po níž bude následovat fůze, kdy držitelé zbývajících akcií obdrží stejnou částku v hotovosti. Nákup byl jednomyslně schválen správními radami obou společností. David Litwack, prezident a CEO společnosti SilverStream, spolu s některými dalšími akcionáři souhlasili s tím, že oficiálně nabídnou své akcie reprezentující přibližně 20 % akcií. Akvizice by měla být pravděpodobně ukončena v červenci 2002, ale jen za předpokladu, že akcionáři, kteří drží 90 % akcií společnosti SilverStream, budou s touto nabídkou souhlasit. Pokud totiž bude nabídnuto méně než 90 % akcií, bude muset být ke schválení transakce svolána valná hromada, což by znamenalo, že akvizice bude pravděpodobně uzavřena během čtvrtého čtvrtletí finančního roku 2002 společnosti Novell. SilverStream se teprve pak stane plně vlastněnou dceřinou společností Novell.
Za předpokladu, že akvizice bude dokončena v červenci 2002 s přibližně 23,6 milionu akcií, dosáhne celková hodnota akvizice před zdaněním hodnoty cca 212 milionů USD. V tom případě, vzhledem k finanční hotovosti společnosti SilverStream očekávané ve výši 100 milionů USD, bude výdaj společnosti Novell přibližně 112 milionů USD v hotovosti.
Po uzavření akvizice bude produktová řada SilverStream eXtend rebrandována pod jménem Novell. David Litwack, prezident a CEO společnosti SilverStream se stane Senior Vice Presidentem společnosti Novell a členem Worldwide Management Committee společnosti Novell.

Nahoru
 

Podnikové aplikace

Databáze Oracle9i ve verzi 2 k dispozici
Společnost Oracle oznámila dostupnost poslední verze své databáze Oracle9i Database Release 2. Za necelý měsíc bylo z Oracle Technology Network staženo přes 11 000 kopií nové verze, která nabízí potřebnou dostupnost, obchodní inteligenci, funkce pro práci s XML a řadu zlepšení výkonnosti a spravovatelnosti. Oracle9i Database Release 2 je k dispozici na všech podporovaných platformách včetně Unixu, Linuxu a Windows.
Hlavní charakteristikou druhé verze databáze Oracle 9i je technologie XML. Jde o přidanou XML databázi (Oracle XML DB) pro ukládání a čtení strukturovaných dat, jež využívá W3C XML datový model a nabízí nové možnosti přístupu a XML dotazování. Oracle XML DB představuje zcela nový trend v relačních databázích. Další významnou inovaci v databázi představuje Data Guard - Active Standby Database. Pomocí Active Standby podpory je možné provozovat kopii dat v reálném čase, což zabrání poškozování dat lidskými chybami a jinými zásahy.
Oracle 9i Streams, nová vlastnost pro sdílení informací mezi násobnými databázemi a aplikacemi, umožňuje propagaci dat, transakcí a událostí v jednom datovém streamu směrem k jiné databázi.

Nahoru

 

Partnerství s Adobe a podpora pro Nike
Společnost SAP uzavřela se společností Adobe dohodu, která má vést k integraci Acrobatu a technologie PDF do platformy mySAP.com. To uživatelům a firmám umožní zautomatizovat, urychlit a zjednodušit komunikaci založenou na výměně dokumentů tištěných na papíře. K integraci software Adobe dojde přímo na úrovni infrastruktury mySAP Technology.
Dále společnost SAP oznámila, že zprovoznila systém SAP Apparel and Footwear Solution v rozsahu 5 000 uživatelů, který zajišťuje dodavatelský řetězec společnosti Nike v Severní Americe. Jedná se o nejrozsáhlejší odvětvové řešení SAP v oblasti oděvního a obuvního průmyslu. Společnost Nike bude mít díky tomu snazší správu skladových zásob a objednávek včetně logistiky. V průběhu roku 2002 rozšíří Nike tento řídící systém také na své evropské pobočky.

Nahoru

 

Intranetový portál Pražských pivovarů
Společnost AutoCont CZ podepsala smlouvu s Pražskými pivovary na vybudování intranetového portálu včetně dodávky potřebného hardware. Cílem dodávaného řešení je snadná a intuitivní tvorba a údržba intranetových stránek zahrnující nástroje na administraci a personalizaci intranetového portálu.
Řešení splňuje požadavky kladené na maximální automatizaci procesů, bezpečnost řešení a jednotný design celého portálu a dále obsahuje HTML editor s možností používat předefinované šablony, vyhledávací nástroje, autorizaci uživatelů, workflow publikovaných dokumentů, platnost stránek, počítadlo přístupů a vícejazyčné prostředí.

Nahoru

 

Brain Systems uvedla dárkové poukázky Sodexho Pass
Společnost Brain Systems dokončila projekt platební brány pro e-gifting kupóny společnosti Sodexho PASS Polsko. Pomocí e-gifting kupónů, které jsou elektronickou obdobou papírových dárkových kupónů, je možné platit v internetových obchodech.
Papírové dárkové kupóny je tak nyní možné vyměnit za jejich elektronickou podobu a nakupovat na internetu, a to prostřednictvím zákaznického účtu u Sodexha. Platební brána od Brain Systems umožňuje zákazníkům a obchodníkům pracovat se svým účtem a obchodníkům provádět zúčtovací transakce vůči Sodexhu.
Třípilířová architektura řešení je postavena na platformách Microsoft, Linux a Oracle. Řešení využívá webových služeb, XML a SOAP a je propojeno na framework společnosti Sodexho. Projekt byl zrealizován za dva měsíce a v současné době je aplikace v plném provozu.
Sodexho Pass Polsko je součástí mezinárodní společnosti Sodexho Alliance, která současně působí v dalších zemích světa a mimo jiné také v ČR. Mezinárodní korporace Sodexho Alliance je největší firmou na světě zabývající se společným stravováním a multi-servisem. V současné době působí ve 72 zemích světa, zajišťuje služby ve 24 326 provozech a zaměstnává 314 tisíc pracovníků.

Nahoru

 

TEN Expres naložil Navision Financials
Společnost TEN Expres Slovakia, která nabízí na území Slovenska přepravu kusových zásilek, skladování a dobírkovou službu se rozhodla pro implementaci komplexní podnikové aplikace Navision Financials.
Tato aplikace bude kromě běžné firemní agendy, jako jsou finance, nákup nebo prodej, komplexně řešit logistický systém zasilatelské firmy. Každý z více než 40 kurýrů, kteří zodpovídají za vyzvednutí a dodání zásilek, má k dispozici handheld, který ve spojení se čtečkou čárových kódů, získá informace o přijaté zásilce a ty se následně synchronizují s centrálním systémem.
V systému jsou tak vždy k dispozici aktuální informace například o stavu zásilky nebo o předpokládané době jejího doručení. TEN Expres tak s Navision Financials získá přehlednou podnikovou aplikaci s integrovaným logistickým řešením.
TEN Expres do budoucna rovněž plánuje rozšíření Navision Financials tak, aby všechny potřebné informace o zásilkách byly dostupné online prostřednictvím internetu i pro zákazníky. Společnost SPI, která je generálním dodavatelem řešení plánuje předání celého systému do ostrého provozu k 1. říjnu, tedy do 4 měsíců od zahájení implementace. Součástí implementace je rovněž plně integrovaná aplikace pokrývající oblast mezd a personalistiky, kterou SPI už tradičně řeší ve spolupráci se společností Hour.

Nahoru

 

Integrace uživatelských dat z papíru a pera s podnikovými aplikacemi
Společnost IFS je první dodavatel podnikových aplikací, který představil řešení pro vytváření a shromažďování informací z papíru pomocí digitálního pera, odkud je lze snadno převádět do IFS Aplikací použitím mobilního telefonu. Celé řešení je založeno na schopnostech systému Anoto, který je kombinací technologie digitálního pera a digitálního papíru, technologie serveru, komunikačního protokolu SOAP a webových služeb IFS.
V mnoha případech nabízí digitální pero také zajímavé alternativy pro přenosné nebo stolní počítače v profesích jako jsou manažeři realitních kanceláří a servisní technici. Použitím tradičních prostředků je proces sběru dat, například o závadách v provozu, často nákladný s poměrně velkou pravděpodobností výskytu chyb. Systém Anoto však prakticky eliminuje chyby při přenosu dat do podnikových aplikací. Další oblasti použití zahrnují správu objednávek pro obchodní zástupce.
Nové řešení bylo vyvinuto ve spolupráci se společností X Media Solutions v Norrköpingu, Švédsko. Od doby, kdy jsou IFS Aplikace již připraveny pro webové služby, byl čas strávený na vývoj značně zredukován.


Nahoru

 

Webserverové farmy s novou verzí operačního systému Linux
Krátce po ohlášení nové verze serverového software Red Hat Linux Advanced Server přichází společnost Fujitsu Siemens s odladěným řešením optimalizovaném pro firemní serverové systémy. Základní konfigurace webserverové farmy obsahuje čtyři servery Fujitsu Siemens PRIMERGY, bezvýpadkový zdroj elektrického napájení, 19" rozváděčovou skříň, administrátorskou konsolu a software Red Hat Linux Advanced Server a Apache Web Server.
Výhodou nabízené webserverové farmy je rovnoměrné rozkládání zátěže mezi jednotlivé servery. Farma serverů PRIMERGY je zapojena tak, že při poruše či odstávce je inkriminovaný server automaticky nahrazen. Jelikož lze výpočetní výkon farmy jednoduše zvýšit on-line zapojením dalších serverů, umožňuje nové webserverové řešení snadno zvládat i prudká zvýšení zátěže systému. Efektivnost a pohodlnost obsluhy zvyšuje grafické uživatelské rozhraní spolu se sadou nástrojů pro kontrolu a sledování celého systému.
Společnost Fujitsu Siemens nabízí webserverovou farmu s novou verzí operačního systému Linux od května letošního roku za zhruba půl milionu korun.

Nahoru

 

Rychlá tvorba webu s databází v pozadí
Společnost YesSoftware uvedla novou verzi svého CodeCharge Studio, aplikace pro automatickou tvorbu zdrojového kódu a rychlý vývoj aplikací pro web. Tato verze je koncipována jako jednotné vývojové prostředí (IDE) s výkonnou komponentou pro sestavování aplikací, obousměrným kódováním, řízením bezpečnosti a množstvím dalších vlastností. Zároveň plně využívá Microsoft FrontPage a spolupracuje i s řadou dalších webových editorů, jako Adobe GoLive a Macromedia Dreamweaver. Jejich možnosti tak doplňuje o práci s databází a tvorbu kódu pro nejrůznější programovací jazyky.
CodeCharge Studio automatizuje výrobu webových aplikací tím, že vytváří objektově orientovaný zdrojový kód na vysoké úrovni pro nejvíce rozšířené programovací jazyky, jako ASP.NET (C#), ASP, PHP, Java Servlety, JSP, ColdFusion a Perl.
CodeCharge Studio v sobě zahrnuje nástroje, které vývojářům umožňují rychle a snadno budovat interaktivní webové aplikace založené na databázi. Výsledkem mohou být jednoduché webové stránky reagující na požadavky návštěvníka i rozsáhlé podnikové systémy postavené na různých platformách a databázích. Pozornost zasluhují zejména komponenty pro sestavování aplikací a formulářů, grafické navrhování databázových dotazů, řízení přístupu na úrovni skupin a rolí, maximální rozšiřitelnost prostřednictvím HTML, JavaScriptu, XML a XSL či podpora důležitých databází, včetně MS SQL, Oracle a MySQL. Součásti řešení je rovněž knihovna předem vytvořených řešení a začlenění Microsoft FrontPage.
Pro zájemce o tento program pro začlenění databází s prostředím webu je připravena i časově omezená verze (http://www.codecharge.com/products/requirements.php). Systémové požadavky na PC jsou přijatelné: Windows 95 výše a databázové aplikace začínají na MS Access, MySQL, …

Nahoru

 

Monitoring podezřelých transakcí
Do začátku letošního října musí všechny americké firmy z oblasti finančních služeb začít monitorovat a hlásit státní administrativě veškeré podezřelé aktivity, které mohou mít vazbu na aktivity teroristů.
Aby lidé v těchto firmách mohli na takové podezřelé transakce přijít a reportovat o nich v souladu s ustanoveními protiteroristického zákona USA PATRIOT Act, je třeba aby finanční domy nasadily docela slušné analytické řešení. Jedno z nich přichází od společnosti Sybase.
Ta poskytuje firmám z finančního sektoru (jen v USA je jich dle odhadu na 6 000) cestu, jak dostát novému zákonu. Díky řešení tak mohou identifikovat podezřelé aktivity na všech místech, u nichž se v rámci firmy jedná se zákazníkem. Mnoho finančních institucí totiž stále nemá v provozu nezbytnou infrastrukturu nabízející sledování více klientských účtů, která bude od října nutností. Dokonce i firmy s novým softwarem pro detekci praní špinavých peněz musí dále upravit a rozšířit tyto aplikace z transakčního modelu na model klientský, a to v rámci všech svých služeb.
Řešení společnosti Sybase využívá softwarové nástroje, které bankovní instituce pořizovaly již v době zavádění nových technologií podle zákona o praní špinavých peněz a zákona o bankovním tajemství. Již nyní více než 55 % firem na Wall Streetu využívá produkty značky Sybase pro specializovaný management finančních dat a jejich integraci, vytváření zpráv a konzultační služby. Nabízené řešené obsahuje mimo jiné filtrování informací o zákaznících, zaměstnancích a makléřích v okamžiku vytvoření obchodního vztahu, a poté zajištění jejich kontroly při aktualizacích účtů nebo seznamů filtrů. Dále provádí filtrování transakcí a transakční historie v reálném čase nebo po dávkách.
Zákon USA PATRIOT, což je zkratka jeho plného jména Sjednocení a posílení Ameriky poskytnutím odpovídajících nástrojů vyžadovaných pro zastavení a zabránění terorismu, nabyl platnosti 26. října 2001, kdy jej podepsal prezident George W. Bush. Jeho cílem je vyhledávat terorismus, bránit mu v činnosti a potrestat jej, stejně jako v případě praní špinavých peněz. Do 1 roku po podpisu zákona musí veškeré finanční instituce pracující s depozity monitorovat a hlásit veškeré podezřelé aktivity a shromažďovat transakce z různých kanálů. Nejen společnosti zabývající se pojišťovnictvím, kreditními kartami a financemi, ale rovněž prodejci automobilů, letadel, lodí a nemovitostí budou spadat pod stejné heslo "poznejte svého zákazníka" a s ním související monitorovací náležitosti, kde termíny zavedení sahají od konce roku 2002 až do roku 2003. Nesplnění podmínek povede k trestní zodpovědnosti, včetně možnosti udělení pokuty až do výše 1 000 000 dolarů za neprověřenou transakci.
Podle analytické firmy Gartner, Inc., budou "makléři muset vykonat komplexní systémový audit - zvláště svých CRM systémů - a ustanovit politiky garantující schopnost těchto systémů sbírat požadované informace a hlásit podezřelé aktivity téměř v reálném čase. Součástí této garantované schopnosti bude možnost identifikovat všechny účty patřící jednomu klientovi a integrovat a analyzovat transakční informace mezi těmito účty. Bude třeba vytvořit pracovní náhledy na možné související nebo propojené osoby, kterými by bylo možno detekovat transakce, jimiž chtějí tyto osoby obejít zavedené limity. Poskytovatelé finančních služeb budou muset vždy porovnat celý seznam svých klientů se seznamem podezřelých vytvořeným americkým ministerstvem financí pokaždé, když bude tento seznam zaktualizován."

Nahoru


MODERNÍ DATABÁZE 2002


Analýza

XML a Java se stávají technologickým základem pro podnikové IS
Reálné nasazení e-commerce do prostředí podnikových informačních systémů a budování těchto systémů na bázi internetových technologií s sebou přináší nové technologické nároky. Posledních několik měsíců jsme svědky exploze užívání nově definovaných standardů a technologií v rétorice celé řady společností - příkladem mohou být SOAP, Web Services, XSLT, J2EE, samozřejmě XML, Java a mnoho dalších.
Přestože jsou tyto technologie a standardy definovány jako otevřené a díky tomu mají přinášet možnost vzájemného synergického využívání a nezávislosti na konkrétních dodavatelích, ve skutečnosti může být paradoxně výsledkem pravý opak.

Pokračování
Nahoru
 

Případová studie

Internetový distribuční kanál ING ČR
Reálné nasazení e-commerce do prostředí podnikových informačních systémů a budování těchto systémů na bázi internetových technologií s sebou přináší nové technologické nároky. Posledních několik měsíců jsme svědky exploze užívání nově definovaných standardů a technologií v rétorice celé řady společností - příkladem mohou být SOAP, Web Services, XSLT, J2EE, samozřejmě XML, Java a mnoho dalších.
Přestože jsou tyto technologie a standardy definovány jako otevřené a díky tomu mají přinášet možnost vzájemného synergického využívání a nezávislosti na konkrétních dodavatelích, ve skutečnosti může být paradoxně výsledkem pravý opak.

Pokračování
Nahoru
 


Týden facility managementu v Praze 2002


Konference, semináře

Ostravská společnost Q.gir obdržela certifikát Microsoft Certified Partner
Po získání certifikátu na řízení jakosti ISO 9001 se od 6. června může ostravská společnost Q.gir pyšnit také certifikátem Microsoft Certified Partner. Tímto potvrzením firemní kompetence byly, mimo jiné, zúročeny velkorysé investice společnosti Q.gir do pravidelného vzdělávání zaměstnanců.
Celkem jich ve firmě pracuje více než padesát. Na nejrůznějších postech se podílejí na zajišťování komplexního řešení v oblasti informačních technologií. Nosnou činností společnosti je realizace projektů podnikových informačních systémů na bázi vlastního produktu IS K2. V Oblasti hardware se společnost Q.gir zaměřuje, mimo jiné, na projektování, budování a údržbu datových sítí.

Nahoru

 

Řízení projektů a implementace informačních systémů
Ve čtvrtek 20. června pořádá společnost Inmedias v romantickém prostředí zámku Mikulov 6. technický seminář na téma "Řízení projektů a implementace informačních systémů". Jeho cílem je poskytnout manažerům a klíčovým uživatelům informačních systémů informace z oblasti teorie i praxe řízení projektů a implementace informačních systémů.
Klíčová témata semináře jsou řízení projektů, implementace informačních systémů, pravidla pro budování distribuovaných systémů, technické potřeby pro budování sítí. Po skončení oficiálního programu následuje neméně zajímavý ne-IT program na zámku. Večerní část dne se bude konat například ve vinném sklepě pod Kozím Hrádkem.
Podrobnější program, včetně pozvánky a možnosti k přihlášení naleznete na této webové stránce.

Nahoru

 

ISO 9000:2000 - model procesů
Nejvíce patrnou změnou revidovaných norem souboru ISO 9000:2000 je aplikace procesního přístupu k systému managementu jakosti. Procesní přístup k managementu jakosti, jako jedné z důležitých částí komplexního řízení organizace, je praktickým pohledem na to, jakým způsobem organizace plánuje, realizuje a zlepšuje své každodenní činnosti spojené s uspokojováním potřeb a přání svých externích i interních zákazníků. Pro pochopení těchto změn je připraven i nový kurz "ISO 9000:2000 - model procesů", který uvádí společnost LBMS.
Nový kurz firmy LBMS reflektuje tyto podstatné změny a svým obsahem zpřístupňuje problematiku procesního řízení a modelování v kontextu s požadavky norem řady ISO 9000:2000.
Kurz je prakticky zaměřen a mezi jeho hlavní cíle patří představení procesně orientovaného přístupu, upozornění na důležité články normy, v nichž je aplikace procesního přístupu výslovně požadována, a doporučení praktické metodiky vytvoření snadno udržovatelného procesního modelu organizace v souladu s požadavky a doporučeními norem ISO 9000:2000.

Nahoru

 

Ve středu byla vidět budoucnost podnikových informací
Ve středu 5. června se uskutečnil již čtvrtý ročník odborné konference LCS Noris Open, jehož hlavním mottem byl slogan "Nahlédněte do blízké budoucnosti informačních technologií". V konferenčním centru pražského hotelu Dorint Don Giovanni se sešlo přes 250 zájemců o moderní podnikové informační systémy, obchodních partnerů, vývojářů a zákazníků.
Všichni se mohli seznámit s nejnovějšími trendy v oblasti podnikových IS - od integrace informačního systému s prostředím internetu přes možnosti, které přináší platforma Microsoft .NET, a zabezpečení otevřeného systému až po nové příležitosti v oblasti elektronického obchodu, rozvoje outsourcingu či mobilního přístupu k datům.
Hlavním organizátorem a garantem konference byla již tradičně společnost LCS International. Jejími partnery se v rámci letošního ročníku staly další dvě významné společnosti - Microsoft a Hewlett-Packard.
V hlavním dopoledním programu konference vystoupil generální ředitel společnosti Microsoft ČR Jiří Devát s příspěvkem o roli partnerů Microsoftu v rámci platformy .NET a po něm Martin Wiener, obchodní ředitel divize HP Consulting pro oblast průmyslu a veřejné správy s přípěvkem o programu podpory středního podnikání ze strany společnosti Hewlett-Packard. První blok přednášek zakončil ředitel pro strategický rozvoj LCS International Petr Maňas výhledem na nové trendy v oblasti informačních systémů a budoucnost IS LCS Noris.
Druhý dopolední blok byl pod taktovkou Jiřího Karpety, ředitele vývoje LCS Noris, věnován nové platformě .NET a panelové diskusi s uživateli systému LCS Noris. Oživením přednášky Jiřího Karpety byla soutěž mezi návštěvníky, kteří hledali odpověď na položený dotaz přímo v systému LCS Noris, do kterého vstupovali přes WAP svými mobilními telefony.
Odpolední program se rozdělil do tří souběžných workshopů zaměřených na jednotlivé skupiny. Zákazníci se mohli seznámit mimo jiné s nejnovějšími trendy v oblasti bezpečnosti otevřených informačních systémů, sbližování světů CRM a webových služeb na platformě LCS Noris či s možností využití služeb ASP a outsourcingu.

Nahoru


Marketing Management 2002


Internet, komunikace a sítě

Jeden směrovač a jeden přepínač
Směrovač SN 5428 Storage Router od firmy Cisto je určen zákazníkům, kteří využívají při své práci datových skladů připojených přímo na síťové datové sklady (SAN). Tento produkt byl uveden právě proto, aby usnadnil v podnikových skupinách a u malých a středních firem komplikované síťové nastavení. Produkt SN 5428 Storage Router totiž dovoluje využít známého zavedeného konceptu síťového prostředí IP protokolu v kombinaci s technologiemi iSCSI/IP a Fibre Channel, a použít tak technologii SAN i v malých instalacích.
SN 5428 Storage Router je víceprotokolový směrovač pro sítě s datovými síťovými sklady. Nabízí dva gigabitové ethernetové porty pro připojení do IP sítě a osm jednogigabitových a dvougigabitových portů pro Fibre Channel. Jelikož má SN 5428 Storage Router podporu iSCSI a Fibre Channel, není potřeba, aby zákazníci měli hluboké znalosti v instalování SAN; datové zařízení se spravuje snadno, prostřednictvím standardních nástrojů jako jsou SNMP, IPSec a QoS.
Nově uváděnými přepínači jsou typy MGX 8950 a MGX 8830, které jsou určeny pro sítě s více službami a mají integrovánu bránu IP Service Gateway. Oba přepínače patří do skupiny produktů ATM Multiservice Portfolio (AAMP), ke kterým také patří nový procesorový redundantní modul Cisco Route Processor Module XF (RPM-XF).
Produkty Cisco AAMP poskytují, stejně jako produkty Cisco MGX a Cisco BPX, přepínací kapacitu od 1,2 Gb/s až po 180 Gb/s. Snížení nákladů na vlastnictví je dosaženo použitím architektury Cisco Virtual Switch Architecture (CVSA), která nabízí především poskytovatelům možnost současného využití tradičních služeb na druhé vrstvě (Frame Relay a ATM) s novými službami jako IP VPN a paketovým přenosem hlasu - packet voice. Cisco AAMP zaznamenalo v některých největších datových sítích dostupnost s třemi devítkami.
Cisco MGX 8950 je určen zejména do sítí poskytovatelů služeb. Má 10gigabitová rozhraní ATM, 180gigabitovou redundantní přepínací matici a výhodnou širokopásmovou hustotu. Zařízení Cisco MGX 8830 je určeno poskytovatelům a je navrženo pro rozšíření jejích sítě o lokality, kde je omezený prostor, jsou požadovány nižší náklady a nízká spotřeba energie. MGX 8830 obsahuje přepínací matici 1,2 Gb/s, širokopásmové rozhraní ATM a přídavné procesory pro přepínací moduly.

Nahoru

 

České GTS a KPNQwest připojeny přes BT Ignite
České GTS a KPNQwest zprovoznily mezinárodní internetové připojení přes partnerské operátory v čele s divizí British Telecomu společností BT Ignite. Nové velkokapacitní připojení tak poskytne zákazníkům firem GTS a KPNQwest v České republice jistotu plné konektivity do mezinárodní sítě internet.
Připojení disponuje kapacitou 2x STM-4, tedy 1244 Mb/s, a převyšuje potřeby všech českých zákazníků GTS a KPNQwest i v případě výpadku mezinárodní sítě, kterou spravuje nizozemská KPNQwest N.V. Tato firma totiž vyhlásila bankrot a její aktiva včetně páteřních sítí budou patrně rozprodána.

Nahoru

 

Nová strategie Allied Telesyn v oblasti partnerských kanálů
Společnost Allied Telesyn pokračuje ve vývoji řešení pro směrování a přepínání a páteřních řešení od třetí do sedmé vrstvy, což ji nyní dovedlo k rozhodnutí restrukturalizovat strategii v oblasti nepřímého partnerství. Tato nová strategie má zajistit zvýšenou pozornost vertikálním podnikovým trhům, zvláště v oblasti zabezpečení a virtuálních privátních sítí (VPN).
Nová strategie zahrnuje tři úrovně partnerství: Autorizovaný prodejce, Dodavatel řešení, Systémový partner.
Tato strategie umožní společnosti Allied Telesyn rozšířit její partnerskou síť, a tím zajistit geograficky úplné pokrytí a dostupnost celého sortimentu řešení - od přístupu k internetu až po zavádění sítí typu MAN a WAN na 3. až 7. vrstvě.
Po zvážení všech tří hledisek: zeměpisného rozložení, trhu a produktů/řešení, připravila Allied Telesyn plně funkční řešení pro koncové uživatele, nabízející též nové možnosti pro obchodní partnery, kteří zároveň dostávají plnou podporu v oblasti školení tržních strategií a technologických aspektů a pomoc při obnově jejich produktové nabídky.

Nahoru


6. technický seminář


Informační společnost

Redbus Interhouse má nového ředitele
Na post Country Managera nově otevřené české pobočky evropského provozovatele nezávislých housingových center, společnosti Redbus Interhouse (Czech), byl dne 10. června 2002 jmenován Vlastimil Polák.
Pro jmenování Vlastimila Poláka na pozici Country Managera hovořily především jeho předchozí zkušenosti z oblasti telekomunikačních služeb a technologií. Od roku 2000 zastával pozici Country Managera ve společnosti Gemplex Incorporated, ve které byl zodpovědný za rozvoj obchodních aktivit v České republice. Mezi lety 1998 a 2000 řídil oddělení pro Business Development ve společnosti Český Telecom. Předtím působil v poradenské firmě White & Case, kde pracoval na projektech významných zahraničních investorů v České republice.
Vlastimil Polák absolvoval pětileté vysokoškolské studium ekonomie a politiky na britské Wolverhampton University a v roce 1998 získal manažerský titul MBA na Lancaster University. 34 letý Vlastimil Polák je ženatý, zatím bez dětí a ve volném čase se věnuje horolezectví a lyžování.


System NEWS zasílá redakce edice IT Business * Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.: 05/45 22 27 79 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám System NEWS zasílali, kontaktujte nás prosím. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora Pavla Boucníka,

© 2001, 2002 Ladislav Olejník, CCB spol. s r.o.

TOPlist