HLEDEJ
 V SEKCI
 

29.května 2002

| registrace ZDARMA | starší čísla | odhlášení | ceník inzerce

 Aktuální čislo
 Aktuální čislo 

Předplatné časopisu IT System - Akce

Obsah System NEWS

Podnikové aplikace
Snadnější správa leasingových smluv
Virtuální kancelář
Outsourcing IT v chemickém průmyslu
Lázně Teplice zahájily sezónu s Navision Financials
Železniční soukolí pojedou na IFS Aplikacích
Adaptéry, které integrují datové a obchodní procesy s aplikačními servery
Dell uvádí automatický systém zálohování dat
Vize budoucnosti: BrightStor pro neomezenou správu ukládání dat
Unicorn rozšiřuje portfolio služeb
SuSE CR představuje SuSE Linux 8.0 CZ pro IA-32

Analýza
Ochota ne-stěhovat se za práci není jen české specifikum

Konference, semináře
Mezinárodní konference - Moderní databáze
Odborná konference LCS Noris Open 2002 se blíží
Obchodní partneři HP software se sešli na konferenci v Praze
Od technologie k bankovnímu systému
Školení Cisco produktů

Finanční monitor IT firem
Fujitsu Siemens hlásí zisk
KPNQwest/GTS v černých číslech
IFS zůstává stabilní

Internet, komunikace a sítě
Pro Eurotel se rozhodla Česká spořitelna a Bosch
Datové a hlasové přenosy na 60. Velké ceně Monaka
AT Computers zvolila řešení 3Com
Bezdrátová místní síť 802.11a na filmovém festivalu v Cannes

Informační společnost
Novým ředitelem Telenoru se stal Jon F. Baksaas
Na Pardubickém zámku slavila Infinity
I.F.T. Progres změnila své sídlo


GolfWits


Podnikové aplikace

Snadnější správa leasingových smluv
Informace o nájemních smlouvách a smlouvách na aktiva byly doposud ukládány většinou v oddělených systémech. S rostoucí komplexností a finanční náročností leasingových smluv vydávají společnosti čím dál větší částky na zajištění přístupu k souhrnným informacím o nájmech a aktivech v reálném čase. Oracle proto uvedl aplikaci Lease Management, jakožto novou součást balíku Oracle E-Business Suite, která pomáhá spravovat tyto složité nájemní smlouvy.
Aplikace Oracle Lease Management zajišťuje okamžitý přístup k informacím ve všech podnikových systémech, a tak usnadní účinnou správu několikanásobných smluv a vztahů mezi nájemci, dodavateli, partnery a investory.
Automatizací celého cyklu leasingových vztahů může Oracle Lease Management snížit náklady a rizika ztráty příjmů z obnovených nájemních smluv, zvýšit produktivitu a posílit vztahy se zákazníky díky lepší přesnosti dat a vyšší rychlosti vyřizování transakcí. Oracle Lease Management navíc optimalizuje procesy tím, že sleduje nájemní smlouvy od vzniku půjčky až do ukončení smlouvy včetně schválení úvěru, platby dodavateli, vytvoření smlouvy, aktivace a billingu.
Zájem společnosti Oracle na podpoře leasingového odvětví přesahuje nabídku specializovaného produktu a dotýká se i služeb. Divize Oracle Consulting vyvinula metodiku obecně platných poradenských postupů pro leasingové odvětví, která pomůže zákazníkům s implementací a konfigurací aplikace na správu leasingových smluv.

Nahoru

 

Virtuální kancelář
Nový produkt, tzv. virtuální kancelář, připravila ve spolupráci se společnostmi Compaq a OrBit pro své firemní zákazníky společnost RadioMobil. Virtuální kancelář umožňuje svým uživatelům přístup k firemním aplikacím odkudkoliv a z libovolného klientského zařízení. Řešení je totiž založeno na využití technologie terminálových služeb Citrix Metaframe XP a GPRS datových přenosů v síti GSM.
Technologie terminálových služeb umožňuje veškeré aplikace instalovat, spouštět a spravovat na jednom místě - serveru. Uživatel s aplikacemi pracuje, aniž by bylo nutné je instalovat na jeho zařízení. Pracovník tak má stále stejný přístup k pracovním nástrojům na jaký je zvyklý z kanceláře, bez nutnosti je kopírovat či konfigurovat na svůj notebook, PDA či handeld a samozřejmě i k aktuálním datům.
Virtuální kancelář splňuje nejvyšší nároky na ochranu dat před zneužitím, ztrátou či krádeží. Veškerá data jsou zabezpečena centrálně ve firmě, a v paměti mobilního zařízení tak není nutné fyzicky přenášet žádné cenné či důvěrné informace. Komunikace zákazníka s virtuální kanceláří je navíc zabezpečena proti zneužití šifrováním.

Nahoru

 

Outsourcing IT v chemickém průmyslu
Akciová společnost Spolana Neratovice bude od května 2002 provozovat své klíčové firemní aplikace (SAP R/3) v centrálním datovém centru T-Systems Czech. Tento projekt bude rovněž zahrnovat kompletní outsourcing provozu sítě LAN a správu koncových zařízení včetně dalšího rozvoje a obnovy pro více než 900 uživatelů.
Zároveň byl zahájen projekt migrace stávající LAN sítě z platformy Token Ring na Ethernet. Celkový kontrakt je podepsán na období 7 let.
Podle vyjádření Radomíra Adámka, ředitele divize Systémová integrace ve společnosti T-Systems Czech, budou při realizaci tohoto projektu využity dosavadní bohaté zkušenosti z poskytování outsourcingových služeb, která má společnost v oblasti chemického a stavebního průmyslu.
V současnosti zajišťuje T-Systems Czech ve svých datových centrech provoz klíčových aplikací například pro společnosti Unipetrol, Aliachem, Paramo, Chemopetrol, Benzina, Kaučuk Kralupy, Synthesia Pardubice, IPS Skanka atd. Ve všech případech je formou outsourcingu zajišťován také provoz firemních komunikačních sítí (LAN nebo WAN). Celkově je ve zmíněných společnostech poskytována podpora několika tisícům uživatelů.

Nahoru

 

Lázně Teplice zahájily sezónu s Navision Financials
Společnost Lázně Teplice v Čechách zahájila lázeňskou sezónu s novým informačním systémem Navision Financials, který zajišťuje kompletní řešení problematiky ubytování klientů a jeho vyúčtování včetně vyúčtování poskytnutých služeb. Tato funkcionalita byla předána do provozu jako další etapa rozsáhlého projektu komplexní integrace všech procesů. Celý projekt zajišťuje společnost Mius.
Projekt byl zahájen v březnu 2001. V první etapě byla implementována oblast ekonomického řízení společnosti, která byla předána do používání k 1. srpnu 2001. Se systémem dnes pracuje v Lázních Teplice přes 60 lidí. Navision Financials dnes v Lázních Teplice zpracovávají především účetnictví, nákup a prodej, skladové hospodářství, správu investičního majetku, správu ubytovacích kapacit, evidence klientů a směnárnu s pokladnou.
Lázně Teplice v Čechách nabízejí lázeňskou péči v pěti lázeňských domech. Hlavním zaměřením je léčba pohybového ústrojí a cévních nemocí. Tyto lázně ročně navštíví téměř 20 000 klientů. Významnou část tvoří zahraniční klientela, jejíž podíl neustále roste.

Nahoru

 

Železniční soukolí pojedou na IFS Aplikacích
Společnost Bonatrans Bohumín, která patří mezi největší výrobce a prodejce železničních dvojkolí a jejich příslušenství v Evropě, zvolila pro projekt implementace informačního systému jako svého partnera společnost ALTEC.
Projekt, který se opírá o implementaci komponentového řešení IFS Aplikace, bude zahájen v červnu 2002. Ukončení první etapy, která zahrnuje řešení procesů Výroby, Distribuce a Údržby se předpokládá v polovině roku 2003. Součástí projektu je dále dodávka HW a aplikací pro sběr dat z výroby pomocí čárových kódů.
Firma ALTEC za 10 let realizovala cca 60 projektů systémové integrace. V roce 2001 se firma začlenila do skupiny společností poskytujících produkty švédské nadnárodní skupiny IFS, která patří mezi dodavatele komponentových ERP řešení. Do portfolia produktů ALTEC patří řešení ALTEC Aplikace a IFS Aplikace a dále pak celá řada nadstavbových aplikací umožňujících vytvářet ucelená individualizovaná řešení.

Nahoru

 

Adaptéry, které integrují datové a obchodní procesy s aplikačními servery
Společnost Sybase oznámila dostupnost adaptérů pro aplikační servery společnosti New Era of Networks. Tyto adaptéry nabízejí svým uživatelům možnost využít současné obchodní procesy implementované v aplikacích ERP, CRM a použít je v dalších e-business aplikacích běžících na aplikačních serverech kompatibilních se standardem J2EE 1.3.
Plně jsou podporovány aplikační servery Sybase EAServer, IBM WebSphere a BEA WebLogic, na nichž bylo řešení také testováno.
Řešení zahrnuje aplikační adaptér pro aplikační balíky ERP, CRM a pro dodavatelský řetězec - Message Bridge for Java, rámcový kód (framework) aplikace a ukázky implementace. Adaptéry jsou opatřeny grafickým uživatelským rozhraním a funkčností pro vyhledávání dat. Message Bridge for Java konvertuje definice datových typů XML na javové třídy v době navrhování, a tak eliminuje vývoj kódu. Rámcový kód poskytuje předpřipravené javové služby, které jsou volány až při běhu. Řešení je také dodáváno s ukázkovými programy pro každý adaptér, které demonstrují získávání informací z konkrétní aplikace, dodávání informace do ní a vytváření dotazů na získání potřebných informací.


Nahoru

 

Dell uvádí automatický systém zálohování dat
Společnost Dell představila nový automatický páskový zálohovací systém PowerVault 122T, optimalizovaný pro zásuvkové (rack) systémy v podnikových řešeních malých až středních organizací. Hardwarové a softwarové vybavení nového systému automatizuje proces zálohování dat, kdy prostřednictvím konsolidace zálohovacích úloh se snižuje čas potřebný ke správě systému.
PowerVault 122T ve formátu 2U (3,5"), optimalizovaný pro zásuvkové systémy, je cestou k zálohování a ochraně kritických dat na serverech Dell PowerEdge nebo na serverech Dell PowerVault Network Attached Storage (NAS).

Nahoru

 

Vize budoucnosti: BrightStor pro neomezenou správu ukládání dat
Společnost Computer Associates (CA) představila vizi tzv. neomezené správy ukládání dat. Tato vize je základem řešení správy paměti BrightStor, pro kompletní a na platformě nezávislý přístup k řízení celopodnikových paměťových zdrojů.
Dnešní paměťová prostředí se totiž postupně stala bludištěm platforem, topologií a výrobců. Zákazníci čím dál častěji vyžadují taková řešení organizace paměti, která jsou schopna zjednodušit správu, optimalizaci a údržbu podnikových paměťových subsystémů. Jedním z takových řešení má být právě BrightStor.
Společnost CA vyvinula novou kategorii řešení organizace paměti, kterou nazývá Enterprise Storage Automation. ESA nabízí funkční inteligenci, zajištění dynamického ukládání, definice zásad a další prvky, které chrání provozní personál před složitostí paměťových infrastruktur. Tato řešení umožňují správcům řídit a zpřehlednit paměti nejen z technické perspektivy, ale rovněž z obchodního hlediska, což je daleko efektivnější než přístup "zdola nahoru", charakteristický pro většinu dnešních řešení. ESA rovněž lépe sjednocuje řízení paměti s řízením ostatních hlavních počítačových zdrojů podniku, jako jsou systémy a síťové infrastruktury.
V rámci první fáze společnost CA představila nový portál BrightStor, který je první komponentou systému Enterprise Storage Automation. Tento portál řeší rostoucí problémy s ukládáním dat ve firmách radikálním zjednodušením řízení paměťových zdrojů v rámci odlišných protokolů a hardwarových platforem. CA rovněž oznámila uvedení správce paměťových zdrojů BrightStor Storage Resource Manager (BrightStor SRM) 6.3, který administrátorům má umožnit vyhledávat, reportovat, monitorovat a analyzovat jak distribuované, tak mainframové paměťové zdroje.
Další připravovaný produkt, BrightStor SAN Manager, vstoupil již do fáze beta-testů klientů. Toto řešení rozšiřuje firemní nástroje pro řízení kategorií do SAN.

Nahoru

 

Unicorn rozšiřuje portfolio služeb
Společnost Unicorn rozšiřuje portfolio svých nabízených služeb o produkty společností Interwoven a Indus software.
Interwoven je společnost, která se zabývá vývojem nástrojů pro Enterprise Content Management (ECM). Tento pojem je třeba chápat nejen jako pouhou skupinu dokumentů, webových stránek, brožur nebo databázových systémů, ale zejména jako správu objednávek, informací o zákaznících a obchodních procesech. Tedy jako informace představující duševní kapitál společnosti, jehož správné využití snižuje náklady, zvyšuje efektivitu práce a zmenšuje obchodní rizika. Kompletní řešení pro ECM nabízí společnost pod obchodním názvem Interwoven Content Infrastructure (ICI).
Indus Software je společnost nabízející řadu produktů pro bankovní sektor, vývoj software a internet/E-Business. Například bankovní nástroj pro správu problémových půjček (Deliquency) zlepšuje manažerské řízení v této oblasti. Ztráty z neefektivního řízení úvěrů sice mohou být obtížně vyčíslitelné, ale jejich důsledky jsou neoddiskutovatelné. Zaměstnanci se zabývají opožděnými platbami, sestavují zprávy o stárnutí pohledávek a vyhledávají chyby místo toho, aby zpracovávali nové půjčky. Výsledkem je zvýšená míra nesplácení půjček, ušlý zisk z úroků, nižší cash flow a nízká kvalita bankovních služeb.

Nahoru

 

SuSE CR představuje SuSE Linux 8.0 CZ pro IA-32
Po více než půl roce vývoje byl 22. dubna uveden ve Spojených státech amerických SuSE Linux 8.0. Jako vůbec první z "velkých" linxových operačních systémů přinesl novou generaci grafického prostředí KDE 3. A již krátce nato uvádí česká pobočka společnosti SuSE lokalizovanou verzi produktu. Prodej SuSE Linuxu 8.0 CZ byl zahájen dne 15. května.
Hlavním rysem nové verze je podstatně přepracovaná a zjednodušená instalace a konfigurace. SuSE Linux 8.0 CZ obsahuje grafické prostředí KDE 3, vylepšenou verzi lokalizované sady kancelářských programů StarOffice 5.2 a dalších více než dva tisíce aplikací v nejnovějších dostupných verzích.
Linuxové jádro v něm obsažené obsahuje celou řadu specifických úprav. Zdokonalený Personal Firewall - nyní již ve verzi 2 - využívající technologii produktu SuSE Linux Firewall na CD, tvoří nekompromisní bariéru mezi počítačem uživatele a vnějším prostředím. Pro tuzemské příznivce SuSE Linuxu se již stalo samozřejmostí, že produkt zahrnuje téměř sedm set stran podrobné tištěné dokumentace v češtině.

Nahoru


MODERNÍ DATABÁZE 2002


Analýza

Ochota ne-stěhovat se za práci není jen české specifikum
Přes opakovaně zdůrazňovanou potřebu zvýšit ochotu a možnost lidí stěhovat se za práci jak v rámci České republiky, tak posléze i v rámci volného evropského trhu se zdá, že naše ne-ochota opustit "rodnou vísku" není jen českým národním rysem, ale spíše celoevropskou záležitostí.

Pokračování
Nahoru
 

Konference, semináře

Mezinárodní konference - Moderní databáze
Společnost KOMIX pořádá již 17. ročník mezinárodní konference "Moderní databáze" a to ve dnech 20. - 21. června 2002 v Mělníku v hotelu Ludmila. Hlavním tématem tohoto ročníku budou "Trendy v databázích a aplikační servery".
Úvodní přednášky budou věnovány trendům v databázích a transformaci XML do relačních databází. Dále se odborníci z různých společností zaměří na portálové řešení pro Content Management, XML databázi a problematiku uzavírání smluv po internetu. Další přednášky budou věnovány přehledu technologií pro vývoj rozsáhlých internetových aplikací a dalším zajímavým tématům.
Konference je určena všem zájemcům o hlavní trendy vývoje informačních systémů, kteří se připravují na tvorbu či změnu IS, popř. se rozhodují nákupu vývojových nástrojů a technologií pro internetová řešení. Obsahová náplň konference ale také zaujme informatiky a manažery zodpovědné za koncepci informatiky ve firmě a všem, kteří si chtějí vyměnit své názory a zkušenosti s kolegy.
Obsah s anotacemi jednotlivých přednášek získáte zde, nebo na tel.: 02/2598 9831 - Andrea Sochorová.

Nahoru

 

Odborná konference LCS Noris Open 2002 se blíží
Společnost LCS připravuje již čtvrtý ročník konference pro zájemce o moderní podnikové informační systémy, stávající a potenciální partnery i zákazníky - LCS Noris Open 2002. Konference se bude konat ve středu 5. června v pražském hotelu Dorint Don Giovanni.
Informační technologie se v posledních letech staly jedním z rozhodujících faktorů pro efektivní fungování podniku, zvyšování produktivity práce, snižování nákladů a další rozvoj podnikání. Společnost LCS International chce společně s dalšími partnery - společnostmi Microsoft a Hewlett-Packard, umožnit odborné veřejnosti, aby se seznámila s nejnovějšími trendy v tomto oboru - od integrace podnikového informačního systému s prostředím internetu včetně možností, které přináší platforma Microsoft .NET, přes bezpečnost otevřených informačních systémů a nové příležitosti v oblasti e-commerce až po problematiku ASP, CRM, webových služeb či mobilního přístupu k datům.
Konference LCS Noris Open bude rozdělena do dvou hlavních bloků. V rámci dopoledního programu, který bude určen pro všechny účastníky konference, vystoupí vedle zástupců managementu LCS také generální ředitel společnosti Microsoft ČR Jiří Devát a za společnost Hewlett-Packard Martin Wiener - obchodní ředitel divize HP Consulting pro oblast průmyslu a veřejné správy. Odpolední program se rozdělí do tří souběžných workshopů zaměřených na jednotlivé skupiny.
Zákazníci se budou moci seznámit mimo jiné s nejnovějšími trendy v oblasti bezpečnosti otevřených informačních systémů, sbližování světů CRM a webových služeb na platformě LCS Noris či s možností využití služeb ASP a outsourcingu. Partneři společnosti LCS International budou informováni o partnerském programu, podmínkách spolupráce či výhodách certifikace, a konečně vývojáři se zaměří především na platformu Microsoft .NET a vývojové prostředí LCS Noris .NET.

Nahoru

 

Obchodní partneři HP software se sešli na konferenci v Praze
Ve dnech 13. - 15. května 2002 se v pražském hotelu Hilton uskutečnila evropská konference Business Perspectives určená obchodním partnerům HP, kteří se věnují prodeji a implementaci HP softwarových produktů a řešení.
Mottem "Partnerství, které se vyplatí" společnost HP oznámila vznik nového regionálního obchodního programu pro softwarové partnery (Software Partner Business Program).
Nora M. Denzel, viceprezidentka a generální ředitelka softwarové divize Hewlett-Packard, se v úvodní prezentaci věnovala vzniku nové společnosti HP a nastínila strategie, které budou pro HP Software v nejbližší době klíčové. S diskusními příspěvky vystoupili rovněž Peter Van der Fluit, viceprezident divize prodeje a marketingu HP Software, Patty Azzarello, viceprezidentka a generální ředitelka HP OpenView, Francois Raffin, ředitel pro HP Opencall v regionu EMEA, či Corinna Ullrichová, obchodní ředitelka HP Software Services.
Společná prezentace skupin HP/META s názvem "Zjišťování obchodní hodnoty řízení IT služeb" informovala partnery o nových obchodních příležitostech spojených s uplatňováním IT Service Management. Součástí konference byly také odborné semináře, pokrývající například koncepty IT TCO, či možnostech řešení HP Opencall.
Na úterním setkání byli zástupci partnerů z regionu EMEA informováni o rozšíření možností správy HP OpenView na platformu Macintosh. Tento krok posílí spolupráci HP OpenView a Apple Computer, a otevře tak partnerům těchto společností nové obchodní příležitosti.
V rámci konference Business Perspectives společnost HP udělila dvanácti partnerským firmám ocenění Channel Excellence Award za poskytovaní služeb na vynikající technické úrovni, prokázané vedoucí postavení v oblasti vyhledávání a realizace obchodních příležitostí a poskytování informací o úspěšných realizacích. Vítězové získají řadu obchodních východ, včetně propagace v oboru a podpory při získávání a udržování zákazníků.
Za české partnerské firmy HP byla oceněna společnost COMA Zálohovací systémy, přední poskytovatel zálohovacích služeb v České republice. Cenu získala za realizaci systému HP OmniBack II ve společnosti Otis, která po celém světě vyrábí, instaluje a servisuje výtahy, eskalátory, pohyblivé chodníky a další dopravní systémy.

Nahoru

 

Od technologie k bankovnímu systému
Společnost InterSystems a Audmin ve spolupráci se společností IDEA, pořádala seminář "Od technologie k bankovnímu systému", který se konal v prostorech hotelu Mövenpick. Obsahem semináře, který byl určen odborníkům z oblasti bankovnictví a odborníkům z oblasti informačních technologií se specializací na finančnictví a bankovnictví, byly efektivní informační systémy a aplikace v bankovnictví a finančnictví.
Seminář byl společným představením databázové technologie Caché společnosti InterSystems, vývojových a provozních nástrojů od společnosti IDEA a bankovního systému DON pro kapitálový trh od společnosti Audmin.
Systém DON je aplikačním softwarovým balíkem pro podporu primárních emisí a výplat výnosů z cenných papírů, pro distribuci a správu tuzemských i zahraničních podílových fondů a pro obchodování s dluhopisy. V současné době jej používá Česká spořitelna a v testovacím provozu i Raiffeisenbank.

Nahoru

 

Školení Cisco produktů
Společnost Albit Technologies připravila další sérií školení z různých oblastí datových komunikací. Během těchto školení se vám dostane informací o technologiích, která technický tým společnosti dlouhodobě shromažďuje a zpracovává. Přednášky vedou certifikovaní lektoři s mnohaletými zkušenostmi a schopností předávat informace nenásilnou a efektivní formou.
Díky specializaci na služby v oblasti datových komunikací a také díky důrazu kladenému na technologii Cisco může společnost garantovat profesionální úroveň odváděné práce. V řadách Albit Technologies jsou zastoupeni síťoví specialisté s certifikacemi (CCIE, CCDP, CCNP) a certifikovaní (CCSI) lektoři s mnohaletou praxí.

Nabízená školení jsou dnes tato...

--------------------------------------------------------------
Datum		Téma					 Cena
--------------------------------------------------------------
17.06.-18.06.	VoIP a VoFR				12.000
19.06.-21.06.	IP telefonie				19.500
24.06.-26.06.	IPSec a VPN				16.500
01.07.-04.07.	MPLS a MPLS/VPN				22.000
08.07.-10.07.	PIX firewallu				17.500
12.07.		Cestování paketu uvnitř směrovače	 6.500
15.07.-17.07.	QoS v IP sítích				16.500
18.07.-19.07.	Multicasting				12.000
22.07.-23.07.	BGP					12.000
24.07.		TCP					 4.500
25.07.-26.07.	Konfigurace Cisco switchů		12.000
--------------------------------------------------------------

Nahoru


Týden facility managementu v Praze 2002


Finanční monitor IT firem

Fujitsu Siemens hlásí zisk
Společnost Fujitsu Siemens, evropský výrobce výpočetní techniky, dosáhla vloni celkového obratu 5,4 miliardy euro a zisku před zdaněním ve výši 29 milionů euro. Společnost vylepšila svoji bilanci oproti minulému roku o 100 milionů euro a poprvé od svého založení ukončila hospodaření v černých číslech. Obrat české pobočky meziročně vzrostl o 25 % na 511 milionů korun; zisk dosáhl 17,7 milionu korun.
Hlavním faktorem ekonomického úspěchu je strategické zaměření na oblast mobility uživatelů a informačních technologií klíčových pro chod firem. V rámci nastoupené strategie mobilních a klíčových firemních řešení nyní v popředí zájmu společnosti stojí segment malých a středních firem. Fujitsu Siemens pro letošní rok vyhradila 10 milionů euro ke zvýšení svého podílu na tomto trhu.
Prostředky jsou určeny k implementaci změn v prodejní strategii a budování infrastruktury elektronického obchodování, která má poskytnout efektivní komunikační propojení s prodejními partnery.

Nahoru

 

KPNQwest/GTS v černých číslech
Společnost KPNQwest/GTS Czech po dokončeném provozním sloučení oznamuje, že v roce 2001 vytvořila dohromady tržby ve výši 2,3 miliardy korun a dosáhla zisku před úroky, odpisy a zdaněním (EBITDA) ve výši 345 miliónu korun. Celkové tržby se přitom v roce 2001 oproti roku 2000 zvýšily o 42 %.
V letošním roce si KPNQwest/GTS hodlá upevnit pozici alternativního operátora. V prvním čtvrtletí vykázala celkové tržby na úrovni 614 milionů korun a EBITDA 111 milionů korun. Nárůst tržeb oproti stejnému období roku 2001 tak činí 22 %.

Nahoru

 

IFS zůstává stabilní
Čistá tržba a zisk společnosti IFS jsou poněkud lepší než za odpovídající období v roce 2001 navzdory oslabenému trhu. Čisté tržby během prvního čtvrtletí vzrostly o 2 % na 744 milionů SEK ve srovnání s 729 miliony SEK za první čtvrtletí roku 2001.
Po úpravě pro rozdělení v roce 2001 čisté tržby pro srovnatelné jednotky vzrostly o 7 %. Prodeje licencí vzrostly až o 12 % na 304 milionů SEK ve srovnání s 272 miliony SEK v prvním čtvrtletí roku 2001 a cash flow z běžných činností se zlepšilo o 19 milionů SEK na - 28 milionů SEK. Skupina tak mohla informovat o ztrátě "jen" 68 milionů SEK po očištění ve srovnání se ztrátou 77 milionů SEK za stejné období v roce 2001.
Výnosy získané z IFS Aplikací vzrostly o 24 %, když byly srovnatelné obchodní výsledky za první čtvrtletí roku 2001 upraveny pro prodej dalšího software v rozdělených provozech během roku 2001. Výsledkem dobrého vývoje partnerství a spojenectví je větší proniknutí na trh a zvýšení počtu zákazníků.
Nová verze podnikových aplikací IFS s komponentovou architekturou, IFS Aplikace 2002-Packaged for Payback, byla uvedena na trh a v současné době je implementována u řady zákazníků. IFS Aplikace 2002 přišly s četnými funkčními a technologickými inovacemi. Ty zahrnují novou generaci modulu IFS Connect, nabízející kompletně na platformě nezávislou architekturu, která podporuje spolupráci mezi společnostmi pomocí rozhraní XML i řešení přes webový server založené na J2EE Java Servlet standardu.
Bylo zahájeno několik nových projektů, aby se využily možnosti, které tato nová technologie nabízí. Vývoj nové funkčnosti se soustředil na vybraná průmyslové odvětví. Například velké úsilí zaměřené na vývoj je věnováno sektoru letectví a obrany ve spolupráci se společnostmi BAE SYSTEMS-IFS a GE Engine Services za účelem dalšího rozšíření nabídky našeho produktu.

Nahoru


Marketing Management 2002


Internet, komunikace a sítě

Pro Eurotel se rozhodla Česká spořitelna a Bosch
Společnost Eurotel Praha zvítězila ve výběrovém řízení na komplexní firemní řešení mobilní komunikace společnosti Česká spořitelna a prodloužila svou smlouvu se skupinou firem Robert Bosch v ČR. Oba kontrakty znamenají dodávku mobilních služeb pro více než 2 900 mobilních telefonů.
Ve výběrovém řízení stanovily společnosti kromě běžně poskytovaných hlasových služeb i další kritéria, jako například zajištění vysokorychlostních datových přenosů, připojení na internet a do firemních sítí, obměna a modernizace telefonů, příslušenství, nebo pozáruční servis.
Největší finanční dům v ČR, Česká spořitelna, využívala doposud služeb více operátorů. V rámci zefektivnění výdajů za telekomunikační služby se společnost rozhodla pro výběrové řízení na dodávku služeb jen od jednoho mobilního operátora. Koncern Robert Bosch (http://www.bosch.cz/) je v ČR zákazníkem Eurotelu již několik let. Po vypršení smlouvy na poskytování mobilních telekomunikačních služeb Bosch zhodnotil dosavadní spolupráci a rozhodl se pokračovat ve využívání služeb společnosti Eurotel.
Celkem 71 procent firemních klientů využívá podle výzkumu Eurotel, 41 procent T-Mobile a 16 procent Oskar. Mezi společnostmi, které mají více než 200 zaměstnanců, má Eurotel dokonce 87 % tržní podíl. Nejčastější kombinací operátorů u firem je využívání sítě Eurotel a druhého operátora, celkem 14 %. Služby všech tří provozovatelů využívají čtyři procenta firem.

Nahoru

 

Datové a hlasové přenosy na 60. Velké ceně Monaka
Monacký automotoklub (ACM), který organizuje nejslavnější Grand Prix Formule 1, si pro letošní ročník této sportovní události vybral řešení Alcatel OmniPCX a terminály DECT. Nejprestižnější Velká cena, která se každoročně jede v Monackém knížectví, vyžaduje rozsáhlé logistický systém a mediální pokrytí.
ACM (www.acm.mc) řešil hned dva problémy: potřeboval komunikační síť pro pořadatele, která by byla spolehlivá a přitom nevyužívala rádiové spojení (to používají jednotlivé stáje) nebo síť GSM (která je během závodů maximálně vytížená). Navíc tato síť měla podporovat služby hlasového a datového přenosu, které požaduje 350 přítomných novinářů a obrazové přenosy pro 150 fotografů z celého světa.
Společnost Signoret/LTP, jeden z partnerů společnosti Alcatel, která tento projekt zajišťovala, navrhla organizátorům řešení pomocí terminálů Alcatel DECT (Digital Enhanced Cordless Telecommunications). Tato technologie nabízí právě ty funkce, které organizátoři potřebují: automatické vytáčení, voice messaging, konference apod. Navíc ji bylo možné sestavit rychle pomocí 16 terminálů DECT rozmístěných kolem závodního okruhu a propojených přes monackého operátora Monaco Telecom.
Dalším požadavkem ACM byla dodávka systému pro tiskové středisko, který by zajistil novinářům a fotografům ty nejlepší pracovní podmínky, tedy přenos hlasu, dat, obrazu a videa do redakcí v reálném čase. Ve středisku proto bylo k dispozici řešení Alcatel OmniPCX 4400 "hotel", které je pro tyto požadavky nejvhodnější.
"Hotelové" funkce tohoto systému umožnily monitorovat služby poskytované každému jednotlivému novináři. Uživatelé měli k dispozici vlastní účty, díky nimž je možno veškeré přenosy zpoplatnit. To dává novinářům svobodu a současně kontrolu - po skončení akce dostanou účet s detailním rozpisem všech spojení.

Nahoru

 

AT Computers zvolila řešení 3Com
Druhá ukázka nasazení komunikačního řešení přichází z domova. Společnost AT Computers se rozhodla pro firmu 3Com jako dodavatele řešení pro svoji podnikovou síť. Společnost již dříve postavila svou síť na produktech 3Com, nyní se vzhledem ke vzrůstajícím požadavkům na přenos dat a spolehlivost provozu rozhodla pro upgrade sítě na gigabit ethernet.
Společnost implementovala SuperStack 3 Switch 4900 jako páteřní switche schopné zprostředkovat flexibilní gigabit ethernetové spojení a SuperStack 3 Switch 4400 switche pro jejich výhody přepínání na 4. vrstvě, priorizaci dat a blokování zbytečného provozu.
Dále firma používá celou škálu 3Com zařízení od síťových karet a Hubů po Switche v různých rychlostech 10 Mb/s,100 Mb/s i 1000 Mb/s.

Nahoru

 

Bezdrátová místní síť 802.11a na filmovém festivalu v Cannes
Na vývojářské konferenci IDF konané v Mnichově oznámil Intel dostupnost rodiny produktů WLAN založených na vysokorychlostní technologii 802.11a. Intel také oznámil dostupnost dvoupásmového přístupového bodu Intel PRO/Wireless 2000 pro evropský trh. Tento přístupový bod podporuje klienty 802.11b a poskytuje cestu pro upgrade na 802.11a.
Jako vhodné místo pro evropské představení svých technologií si Intel vybral místo v záři reflektorů, v obležení filmových fanoušků a novinářů a to filmový festival v Cannes.
Zde Intel technologii WLAN na několika místech nainstaloval přes síťové spojení 802.11a, například na ploše s červeným kobercem, v několika hotelích a v jedné jachtě v přístavu. Vybraní hosté si mohli prohlížet souhrny událostí předchozího dne, včetně rozhovorů s hvězdami i veškeré nádhery a lesku na ploše s červeným kobercem. Tento obsah byl bezdrátově vysílán na handheldy a laptopy, takže se návštěvníci mohli na festivalu libovolně pohybovat a přitom jim nic neuniklo. Návštěvníci také mohli pomocí svých handheldů a laptopů bezdrátově surfovat po internetu.
Intel rovněž oznámil dostupnost produktů rodiny Intel PRO/Wireless 5000 LAN pro evropský trh. Tato rodina zahrnuje přístupový bod (čili základnovou stanici) a adaptéry pro přenosné počítače. Intel také představil startovní kit, který je založen na specifikaci 802.11a. Ten obsahuje jeden přístupový bod a dva adaptéry pro notebooky. Adaptéry PCI a mini-PCI pro stolní počítače budou k dispozici ve třetím čtvrtletí. Tyto produkty jsou v současné době k dispozici v evropských zemích, kde bylo v určitých pásmech frekvence 5,2 GHz schváleno používání produktů 802.11a.
Kromě verze odpovídající pouze normě 802.11a bude přístupový bod Intel PRO/Wireless 5000 k dispozici také v dalších podobách, například ve verzi pro 802.11a, kterou bude možné rozšířit o podporu protokolu 802.11b, a ve verzi podporující 802.11a i 802.11b.
Produkty založené na standardu 802.11a pracují rychlostí až 54 Mb/s, což je pětkrát víc než přenosová rychlost 11 Mb/s standardu 802.11b. Poskytují tedy dostatečný výkon pro simultánní používání více aplikací s velkými požadavky na přenosové pásmo, například pro video a hlasové konference, dolování dat a přenosy velkých souborů. Produkty založené na standardu 802.11a pracují v rádiovém frekvenčním pásmu 5,2 GHz, které je volné a bez interferencí. Navíc mají k dispozici osm nepřekrývajících se kanálů, zatímco produkty 802.11b používají pouze tři nepřekrývající se kanály. Protože produkty 802.11a pracují na osmi samostatných kanálech, mají uživatelé na jednom místě přístup k agregovanému přenosovému pásmu 432 Mb/s, zatímco technologie 802.11b nabízí maximálně 33 Mb/s.

Nahoru


Školení LBMS


Informační společnost

Novým ředitelem Telenoru se stal Jon F. Baksaas
Představenstvo společnosti Telenor jmenovalo novým generálním ředitelem Jona Fredrika Baksaase. Pan Baksaas zahájil svou kariéru v Telenoru roku 1989 a uvnitř této společnosti dosáhl mnoha významných pozic, včetně místa finančního ředitele či pozice Senior Executive Vice President.
Od léta 2001 byl Baksaas zástupcem generálního ředitele společnosti. Baaksas se zároveň může opřít i o další profesionální zkušenosti, mimo jiné ze společností Aker AS, Stolt-Nielsen Seaway nebo Det norske Veritas. Zároveň přichází i s několikaletou mezinárodní praxí, když působil například v Japonsku.
Nový generální ředitel Telenoru Jon Fredrik Baksaas pochází z města Skien z jižního Norska. Je mu 47 let a v současné době žije v malém městě poblíž Osla. Vystudoval bakalářské studium ekonomie na Norwegian School of Economics (NHH), další školení absolvoval v International Institute for Management Development (IMD) v Lausanne ve Švýcarsku.

Nahoru

 

Na Pardubickém zámku slavila Infinity
Společnost Infinity oslavila 10 let trvání své činnosti na českém trhu informačních technologií. Jubilejní rok se stal pro společnost zároveň rokem nejlepších hospodářských výsledků v celé její historii.
Na Pardubickém zámku se sešli čelní představitelé firmy se svými klienty, zástupci města a regionu a s významnými činiteli ekonomické sféry, aby oslavili významné jubileum v historii společnosti.
Jména jako Jaroslav Dušek, Dan Bárta, Ivonne Sanchez a kabaret Komediograf s herci brněnského Hadivadla v čele s Pavlem Liškou byla zárukou toho, že se hosté nenudili a v příjemné atmosféře strávili se svými hostiteli večer v historickém prostředí Pardubického zámku.
Nejen oslavy ovládly páteční večer. Zábavnou dražbou uměleckých předmětů bylo získáno přes 80 tisíc Kč ve prospěch Dětského rehabilitačního centra v Pardubicích, které tak získalo prostředky pro pořízení nového vybavení.
 

Nahoru

 

I.F.T. Progres změnila své sídlo
Již několik let sídlila společnost I.F.T. Progres v budově Energoprojekty v Přerově. Od května se však adresa firmy změnila. Díky úspěchům v prodeji komplexního IS Karat společnost I.F.T. Progres roste a dosavadní kanceláře již nevyhovovaly potřebám rozvíjející se firmy.
Proto se firma přestěhovala do nových prostor business centra PEGAS, které lépe vyhovuje potřebám I.F.T. Progres, nadto má i výbornou dostupnost, neboť je umístěno v blízkosti centra Přerova naproti nádraží a s dostatečným parkovištěm.
 

Nahoru


System NEWS zasílá redakce edice IT Business * Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.: 05/45 22 27 79 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám System NEWS zasílali, kontaktujte nás prosím. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora Pavla Boucníka,

© 2001, 2002 Ladislav Olejník, CCB spol. s r.o.

TOPlist