|
Podnikové aplikace |
Snadnější správa
leasingových smluv
Informace o
nájemních smlouvách a smlouvách na aktiva byly doposud ukládány většinou
v oddělených systémech. S rostoucí komplexností a finanční náročností
leasingových smluv vydávají společnosti čím dál větší částky na
zajištění přístupu k souhrnným informacím o nájmech a aktivech v reálném
čase. Oracle proto uvedl aplikaci Lease Management, jakožto novou
součást balíku Oracle E-Business Suite, která pomáhá spravovat tyto
složité nájemní smlouvy.
Aplikace Oracle Lease Management zajišťuje okamžitý přístup k informacím
ve všech podnikových systémech, a tak usnadní účinnou správu
několikanásobných smluv a vztahů mezi nájemci, dodavateli, partnery a
investory.
Automatizací celého cyklu leasingových vztahů může Oracle Lease
Management snížit náklady a rizika ztráty příjmů z obnovených nájemních
smluv, zvýšit produktivitu a posílit vztahy se zákazníky díky lepší
přesnosti dat a vyšší rychlosti vyřizování transakcí. Oracle Lease
Management navíc optimalizuje procesy tím, že sleduje nájemní smlouvy od
vzniku půjčky až do ukončení smlouvy včetně schválení úvěru, platby
dodavateli, vytvoření smlouvy, aktivace a billingu.
Zájem společnosti Oracle na podpoře leasingového odvětví přesahuje
nabídku specializovaného produktu a dotýká se i služeb. Divize Oracle
Consulting vyvinula metodiku obecně platných poradenských postupů pro
leasingové odvětví, která pomůže zákazníkům s implementací a konfigurací
aplikace na správu leasingových smluv.
Nahoru

Virtuální kancelář
Nový produkt,
tzv. virtuální kancelář, připravila ve spolupráci se společnostmi Compaq
a OrBit pro své firemní zákazníky společnost RadioMobil. Virtuální
kancelář umožňuje svým uživatelům přístup k firemním aplikacím
odkudkoliv a z libovolného klientského zařízení. Řešení je totiž
založeno na využití technologie terminálových služeb Citrix Metaframe XP
a GPRS datových přenosů v síti GSM.
Technologie terminálových služeb umožňuje veškeré aplikace instalovat,
spouštět a spravovat na jednom místě - serveru. Uživatel s aplikacemi
pracuje, aniž by bylo nutné je instalovat na jeho zařízení. Pracovník
tak má stále stejný přístup k pracovním nástrojům na jaký je zvyklý z
kanceláře, bez nutnosti je kopírovat či konfigurovat na svůj notebook,
PDA či handeld a samozřejmě i k aktuálním datům.
Virtuální kancelář splňuje nejvyšší nároky na ochranu dat před
zneužitím, ztrátou či krádeží. Veškerá data jsou zabezpečena centrálně
ve firmě, a v paměti mobilního zařízení tak není nutné fyzicky přenášet
žádné cenné či důvěrné informace. Komunikace zákazníka s virtuální
kanceláří je navíc zabezpečena proti zneužití šifrováním.
Nahoru

Outsourcing IT v chemickém
průmyslu
Akciová společnost
Spolana
Neratovice bude od května 2002 provozovat své klíčové firemní
aplikace (SAP R/3) v centrálním datovém centru T-Systems Czech. Tento
projekt bude rovněž zahrnovat kompletní outsourcing provozu sítě LAN a
správu koncových zařízení včetně dalšího rozvoje a obnovy pro více než
900 uživatelů.
Zároveň byl zahájen projekt migrace stávající LAN sítě z platformy Token
Ring na Ethernet. Celkový kontrakt je podepsán na období 7 let.
Podle vyjádření Radomíra Adámka, ředitele divize Systémová integrace ve
společnosti T-Systems Czech, budou při realizaci tohoto projektu využity
dosavadní bohaté zkušenosti z poskytování outsourcingových služeb, která
má společnost v oblasti chemického a stavebního průmyslu.
V současnosti zajišťuje T-Systems Czech ve svých datových centrech
provoz klíčových aplikací například pro společnosti Unipetrol, Aliachem,
Paramo, Chemopetrol, Benzina, Kaučuk Kralupy, Synthesia Pardubice, IPS
Skanka atd. Ve všech případech je formou outsourcingu zajišťován také
provoz firemních komunikačních sítí (LAN nebo WAN). Celkově je ve
zmíněných společnostech poskytována podpora několika tisícům uživatelů.
Nahoru

Lázně
Teplice zahájily sezónu s Navision Financials
Společnost
Lázně Teplice v Čechách zahájila lázeňskou sezónu s novým
informačním systémem Navision Financials, který zajišťuje kompletní
řešení problematiky ubytování klientů a jeho vyúčtování včetně
vyúčtování poskytnutých služeb. Tato funkcionalita byla předána do
provozu jako další etapa rozsáhlého projektu komplexní integrace všech
procesů. Celý projekt zajišťuje společnost Mius.
Projekt byl zahájen v březnu 2001. V první etapě byla implementována
oblast ekonomického řízení společnosti, která byla předána do používání
k 1. srpnu 2001. Se systémem dnes pracuje v Lázních Teplice přes 60
lidí. Navision Financials dnes v Lázních Teplice zpracovávají především
účetnictví, nákup a prodej, skladové hospodářství, správu investičního
majetku, správu ubytovacích kapacit, evidence klientů a směnárnu s
pokladnou.
Lázně Teplice v Čechách nabízejí lázeňskou péči v pěti lázeňských
domech. Hlavním zaměřením je léčba pohybového ústrojí a cévních nemocí.
Tyto lázně ročně navštíví téměř 20 000 klientů. Významnou část tvoří
zahraniční klientela, jejíž podíl neustále roste.
Nahoru

Železniční
soukolí pojedou na IFS Aplikacích
Společnost
Bonatrans Bohumín,
která patří mezi největší výrobce a prodejce železničních dvojkolí a
jejich příslušenství v Evropě, zvolila pro projekt implementace
informačního systému jako svého partnera společnost ALTEC.
Projekt, který se opírá o implementaci komponentového řešení IFS
Aplikace, bude zahájen v červnu 2002. Ukončení první etapy, která
zahrnuje řešení procesů Výroby, Distribuce a Údržby se předpokládá v
polovině roku 2003. Součástí projektu je dále dodávka HW a aplikací pro
sběr dat z výroby pomocí čárových kódů.
Firma ALTEC za 10 let realizovala cca 60 projektů systémové integrace. V
roce 2001 se firma začlenila do skupiny společností poskytujících
produkty švédské nadnárodní skupiny IFS, která patří mezi dodavatele
komponentových ERP řešení. Do portfolia produktů ALTEC patří řešení
ALTEC Aplikace a IFS Aplikace a dále pak celá řada nadstavbových
aplikací umožňujících vytvářet ucelená individualizovaná řešení.
Nahoru

Adaptéry, které integrují datové a obchodní procesy s aplikačními
servery
Společnost Sybase oznámila dostupnost adaptérů pro aplikační servery
společnosti New Era of Networks. Tyto adaptéry nabízejí svým uživatelům
možnost využít současné obchodní procesy implementované v aplikacích ERP,
CRM a použít je v dalších e-business aplikacích běžících na aplikačních
serverech kompatibilních se standardem J2EE 1.3.
Plně jsou podporovány aplikační servery Sybase EAServer, IBM WebSphere a
BEA WebLogic, na nichž bylo řešení také testováno.
Řešení zahrnuje aplikační adaptér pro aplikační balíky ERP, CRM a pro
dodavatelský řetězec - Message Bridge for Java, rámcový kód (framework)
aplikace a ukázky implementace. Adaptéry jsou opatřeny grafickým
uživatelským rozhraním a funkčností pro vyhledávání dat. Message Bridge
for Java konvertuje definice datových typů XML na javové třídy v době
navrhování, a tak eliminuje vývoj kódu. Rámcový kód poskytuje
předpřipravené javové služby, které jsou volány až při běhu. Řešení je
také dodáváno s ukázkovými programy pro každý adaptér, které demonstrují
získávání informací z konkrétní aplikace, dodávání informace do ní a
vytváření dotazů na získání potřebných informací.
Nahoru

Dell uvádí
automatický systém zálohování dat
Společnost Dell
představila nový automatický páskový zálohovací systém PowerVault 122T,
optimalizovaný pro zásuvkové (rack) systémy v podnikových řešeních
malých až středních organizací. Hardwarové a softwarové vybavení nového
systému automatizuje proces zálohování dat, kdy prostřednictvím
konsolidace zálohovacích úloh se snižuje čas potřebný ke správě systému.
PowerVault 122T ve formátu 2U (3,5"), optimalizovaný pro zásuvkové
systémy, je cestou k zálohování a ochraně kritických dat na serverech
Dell PowerEdge nebo na serverech Dell PowerVault Network Attached
Storage (NAS).
Nahoru

Vize budoucnosti: BrightStor pro neomezenou správu ukládání dat
Společnost
Computer Associates (CA) představila vizi tzv. neomezené správy ukládání
dat. Tato vize je základem řešení správy paměti BrightStor, pro
kompletní a na platformě nezávislý přístup k řízení celopodnikových
paměťových zdrojů.
Dnešní paměťová prostředí se totiž postupně stala bludištěm platforem,
topologií a výrobců. Zákazníci čím dál častěji vyžadují taková řešení
organizace paměti, která jsou schopna zjednodušit správu, optimalizaci a
údržbu podnikových paměťových subsystémů. Jedním z takových řešení má
být právě BrightStor.
Společnost CA vyvinula novou kategorii řešení organizace paměti, kterou
nazývá Enterprise Storage Automation. ESA nabízí funkční inteligenci,
zajištění dynamického ukládání, definice zásad a další prvky, které
chrání provozní personál před složitostí paměťových infrastruktur. Tato
řešení umožňují správcům řídit a zpřehlednit paměti nejen z technické
perspektivy, ale rovněž z obchodního hlediska, což je daleko
efektivnější než přístup "zdola nahoru", charakteristický pro většinu
dnešních řešení. ESA rovněž lépe sjednocuje řízení paměti s řízením
ostatních hlavních počítačových zdrojů podniku, jako jsou systémy a
síťové infrastruktury.
V rámci první fáze společnost CA představila nový portál BrightStor,
který je první komponentou systému Enterprise Storage Automation. Tento
portál řeší rostoucí problémy s ukládáním dat ve firmách radikálním
zjednodušením řízení paměťových zdrojů v rámci odlišných protokolů a
hardwarových platforem. CA rovněž oznámila uvedení správce paměťových
zdrojů BrightStor Storage Resource Manager (BrightStor SRM) 6.3, který
administrátorům má umožnit vyhledávat, reportovat, monitorovat a
analyzovat jak distribuované, tak mainframové paměťové zdroje.
Další připravovaný produkt, BrightStor SAN Manager, vstoupil již do fáze
beta-testů klientů. Toto řešení rozšiřuje firemní nástroje pro řízení
kategorií do SAN.
Nahoru

Unicorn rozšiřuje portfolio
služeb
Společnost Unicorn rozšiřuje portfolio svých nabízených služeb o
produkty společností Interwoven a Indus software.
Interwoven je
společnost, která se zabývá vývojem nástrojů pro Enterprise Content
Management (ECM). Tento pojem je třeba chápat nejen jako pouhou skupinu
dokumentů, webových stránek, brožur nebo databázových systémů, ale
zejména jako správu objednávek, informací o zákaznících a obchodních
procesech. Tedy jako informace představující duševní kapitál
společnosti, jehož správné využití snižuje náklady, zvyšuje efektivitu
práce a zmenšuje obchodní rizika. Kompletní řešení pro ECM nabízí
společnost pod obchodním názvem Interwoven Content Infrastructure (ICI).
Indus Software je společnost nabízející řadu produktů pro bankovní
sektor, vývoj software a internet/E-Business. Například bankovní nástroj
pro správu problémových půjček (Deliquency) zlepšuje manažerské řízení v
této oblasti. Ztráty z neefektivního řízení úvěrů sice mohou být obtížně
vyčíslitelné, ale jejich důsledky jsou neoddiskutovatelné. Zaměstnanci
se zabývají opožděnými platbami, sestavují zprávy o stárnutí pohledávek
a vyhledávají chyby místo toho, aby zpracovávali nové půjčky. Výsledkem
je zvýšená míra nesplácení půjček, ušlý zisk z úroků, nižší cash flow a
nízká kvalita bankovních služeb.
Nahoru

SuSE CR
představuje SuSE Linux 8.0 CZ pro IA-32
Po více než půl roce vývoje byl 22. dubna uveden ve Spojených státech
amerických SuSE Linux 8.0. Jako vůbec první z "velkých" linxových
operačních systémů přinesl novou generaci grafického prostředí KDE 3. A
již krátce nato uvádí česká pobočka společnosti SuSE lokalizovanou verzi
produktu. Prodej SuSE Linuxu 8.0 CZ byl zahájen dne 15. května.
Hlavním rysem nové verze je podstatně přepracovaná a zjednodušená
instalace a konfigurace. SuSE Linux 8.0 CZ obsahuje grafické prostředí
KDE 3, vylepšenou verzi lokalizované sady kancelářských programů
StarOffice 5.2 a dalších více než dva tisíce aplikací v nejnovějších
dostupných verzích.
Linuxové jádro v něm obsažené obsahuje celou řadu specifických úprav.
Zdokonalený Personal Firewall - nyní již ve verzi 2 - využívající
technologii produktu SuSE Linux Firewall na CD, tvoří nekompromisní
bariéru mezi počítačem uživatele a vnějším prostředím. Pro tuzemské
příznivce SuSE Linuxu se již stalo samozřejmostí, že produkt zahrnuje
téměř sedm set stran podrobné tištěné dokumentace v češtině.
Nahoru |
|
Analýza |
Ochota ne-stěhovat se za práci není jen české specifikum
Přes opakovaně zdůrazňovanou potřebu zvýšit ochotu a možnost lidí
stěhovat se za práci jak v rámci České republiky, tak posléze i v rámci
volného evropského trhu se zdá, že naše ne-ochota opustit "rodnou vísku"
není jen českým národním rysem, ale spíše celoevropskou záležitostí.
Pokračování
Nahoru
|
Konference, semináře |
Mezinárodní
konference - Moderní databáze
Společnost
KOMIX pořádá již 17. ročník mezinárodní konference "Moderní
databáze" a to ve dnech 20. - 21. června 2002 v Mělníku v hotelu
Ludmila. Hlavním
tématem tohoto ročníku budou "Trendy v databázích a aplikační servery".
Úvodní přednášky budou věnovány trendům v databázích a transformaci XML
do relačních databází. Dále se odborníci z různých společností zaměří na
portálové řešení pro Content Management, XML databázi a problematiku
uzavírání smluv po internetu. Další přednášky budou věnovány přehledu
technologií pro vývoj rozsáhlých internetových aplikací a dalším
zajímavým tématům.
Konference je určena všem zájemcům o hlavní trendy vývoje informačních
systémů, kteří se připravují na tvorbu či změnu IS, popř. se rozhodují
nákupu vývojových nástrojů a technologií pro internetová řešení.
Obsahová náplň konference ale také zaujme informatiky a manažery
zodpovědné za koncepci informatiky ve firmě a všem, kteří si chtějí
vyměnit své názory a zkušenosti s kolegy.
Obsah s anotacemi jednotlivých přednášek získáte
zde, nebo na tel.: 02/2598 9831 - Andrea Sochorová.
Nahoru

Odborná
konference LCS Noris Open 2002 se blíží
Společnost LCS připravuje již čtvrtý ročník konference pro zájemce o
moderní podnikové informační systémy, stávající a potenciální partnery i
zákazníky - LCS Noris Open 2002. Konference se bude konat ve středu 5.
června v pražském hotelu Dorint Don Giovanni.
Informační technologie se v posledních letech staly jedním z
rozhodujících faktorů pro efektivní fungování podniku, zvyšování
produktivity práce, snižování nákladů a další rozvoj podnikání.
Společnost LCS International chce společně s dalšími partnery -
společnostmi Microsoft a Hewlett-Packard, umožnit odborné veřejnosti,
aby se seznámila s nejnovějšími trendy v tomto oboru - od integrace
podnikového informačního systému s prostředím internetu včetně možností,
které přináší platforma Microsoft .NET, přes bezpečnost otevřených
informačních systémů a nové příležitosti v oblasti e-commerce až po
problematiku ASP, CRM, webových služeb či mobilního přístupu k datům.
Konference LCS Noris Open bude rozdělena do dvou hlavních bloků. V rámci
dopoledního programu, který bude určen pro všechny účastníky konference,
vystoupí vedle zástupců managementu LCS také generální ředitel
společnosti Microsoft ČR Jiří Devát a za společnost Hewlett-Packard
Martin Wiener - obchodní ředitel divize HP Consulting pro oblast
průmyslu a veřejné správy. Odpolední program se rozdělí do tří
souběžných workshopů zaměřených na jednotlivé skupiny.
Zákazníci se budou moci seznámit mimo jiné s nejnovějšími trendy v
oblasti bezpečnosti otevřených informačních systémů, sbližování světů
CRM a webových služeb na platformě LCS Noris či s možností využití
služeb ASP a outsourcingu. Partneři společnosti LCS International budou
informováni o partnerském programu, podmínkách spolupráce či výhodách
certifikace, a konečně vývojáři se zaměří především na platformu
Microsoft .NET a vývojové prostředí LCS Noris .NET.
Nahoru

Obchodní partneři HP software se sešli na konferenci v Praze
Ve dnech 13. -
15. května 2002 se v pražském hotelu
Hilton uskutečnila evropská konference Business Perspectives určená
obchodním partnerům HP, kteří se věnují prodeji a implementaci HP
softwarových produktů a řešení.
Mottem "Partnerství, které se vyplatí" společnost HP oznámila vznik
nového regionálního obchodního programu pro softwarové partnery
(Software Partner Business Program).
Nora M. Denzel, viceprezidentka a generální ředitelka softwarové divize
Hewlett-Packard, se v úvodní prezentaci věnovala vzniku nové společnosti
HP a nastínila strategie, které budou pro HP Software v nejbližší době
klíčové. S diskusními příspěvky vystoupili rovněž Peter Van der Fluit,
viceprezident divize prodeje a marketingu HP Software, Patty Azzarello,
viceprezidentka a generální ředitelka HP OpenView, Francois Raffin,
ředitel pro HP Opencall v regionu EMEA, či Corinna Ullrichová, obchodní
ředitelka HP Software Services.
Společná prezentace skupin HP/META s názvem "Zjišťování obchodní hodnoty
řízení IT služeb" informovala partnery o nových obchodních
příležitostech spojených s uplatňováním IT Service Management. Součástí
konference byly také odborné semináře, pokrývající například koncepty IT
TCO, či možnostech řešení HP Opencall.
Na úterním setkání byli zástupci partnerů z regionu EMEA informováni o
rozšíření možností správy HP OpenView na platformu Macintosh. Tento krok
posílí spolupráci HP OpenView a Apple Computer, a otevře tak partnerům
těchto společností nové obchodní příležitosti.
V rámci konference Business Perspectives společnost HP udělila dvanácti
partnerským firmám ocenění Channel Excellence Award za poskytovaní
služeb na vynikající technické úrovni, prokázané vedoucí postavení v
oblasti vyhledávání a realizace obchodních příležitostí a poskytování
informací o úspěšných realizacích. Vítězové získají řadu obchodních
východ, včetně propagace v oboru a podpory při získávání a udržování
zákazníků.
Za české partnerské firmy HP byla oceněna společnost COMA Zálohovací
systémy, přední poskytovatel zálohovacích služeb v České republice. Cenu
získala za realizaci systému HP OmniBack II ve společnosti Otis, která
po celém světě vyrábí, instaluje a servisuje výtahy, eskalátory,
pohyblivé chodníky a další dopravní systémy.
Nahoru

Od technologie k
bankovnímu systému
Společnost
InterSystems a Audmin ve spolupráci se společností IDEA, pořádala
seminář "Od technologie k bankovnímu systému", který se konal v
prostorech hotelu Mövenpick. Obsahem semináře, který byl určen
odborníkům z oblasti bankovnictví a odborníkům z oblasti informačních
technologií se specializací na finančnictví a bankovnictví, byly
efektivní informační systémy a aplikace v bankovnictví a finančnictví.
Seminář byl společným představením databázové technologie Caché
společnosti InterSystems, vývojových a provozních nástrojů od
společnosti IDEA a bankovního systému DON pro kapitálový trh od
společnosti Audmin.
Systém DON je aplikačním softwarovým balíkem pro podporu primárních
emisí a výplat výnosů z cenných papírů, pro distribuci a správu
tuzemských i zahraničních podílových fondů a pro obchodování s
dluhopisy. V současné době jej používá Česká spořitelna a v testovacím
provozu i Raiffeisenbank.
Nahoru

Školení Cisco produktů
Společnost
Albit Technologies
připravila další sérií školení z různých oblastí datových komunikací.
Během těchto
školení
se vám dostane informací o technologiích, která technický tým
společnosti dlouhodobě shromažďuje a zpracovává. Přednášky vedou
certifikovaní lektoři s mnohaletými zkušenostmi a schopností předávat
informace nenásilnou a efektivní formou.
Díky specializaci na služby v oblasti datových komunikací a také díky
důrazu kladenému na technologii Cisco může společnost garantovat
profesionální úroveň odváděné práce. V řadách Albit Technologies jsou
zastoupeni síťoví specialisté s certifikacemi (CCIE, CCDP, CCNP) a
certifikovaní (CCSI) lektoři s mnohaletou praxí.
Nabízená školení jsou dnes
tato... --------------------------------------------------------------
Datum Téma Cena
--------------------------------------------------------------
17.06.-18.06. VoIP a VoFR 12.000
19.06.-21.06. IP telefonie 19.500
24.06.-26.06. IPSec a VPN 16.500
01.07.-04.07. MPLS a MPLS/VPN 22.000
08.07.-10.07. PIX firewallu 17.500
12.07. Cestování paketu uvnitř směrovače 6.500
15.07.-17.07. QoS v IP sítích 16.500
18.07.-19.07. Multicasting 12.000
22.07.-23.07. BGP 12.000
24.07. TCP 4.500
25.07.-26.07. Konfigurace Cisco switchů 12.000
--------------------------------------------------------------
Nahoru |
|
Finanční monitor IT firem |
Fujitsu Siemens hlásí zisk
Společnost
Fujitsu Siemens, evropský výrobce výpočetní techniky, dosáhla vloni
celkového obratu 5,4 miliardy euro a zisku před zdaněním ve výši 29
milionů euro. Společnost vylepšila svoji bilanci oproti minulému roku o
100 milionů euro a poprvé od svého založení ukončila hospodaření v
černých číslech. Obrat české pobočky meziročně vzrostl o 25 % na 511
milionů korun; zisk dosáhl 17,7 milionu korun.
Hlavním faktorem ekonomického úspěchu je strategické zaměření na oblast
mobility uživatelů a informačních technologií klíčových pro chod firem.
V rámci nastoupené strategie mobilních a klíčových firemních řešení nyní
v popředí zájmu společnosti stojí segment malých a středních firem.
Fujitsu Siemens pro letošní rok vyhradila 10 milionů euro ke zvýšení
svého podílu na tomto trhu.
Prostředky jsou určeny k implementaci změn v prodejní strategii a
budování infrastruktury elektronického obchodování, která má poskytnout
efektivní komunikační propojení s prodejními partnery.
Nahoru

KPNQwest/GTS v černých číslech
Společnost KPNQwest/GTS Czech po dokončeném provozním sloučení oznamuje,
že v roce 2001 vytvořila dohromady tržby ve výši 2,3 miliardy korun a
dosáhla zisku před úroky, odpisy a zdaněním (EBITDA) ve výši 345 miliónu
korun. Celkové tržby se přitom v roce 2001 oproti roku 2000 zvýšily o 42
%.
V letošním roce si KPNQwest/GTS hodlá upevnit pozici alternativního
operátora. V prvním čtvrtletí vykázala celkové tržby na úrovni 614
milionů korun a EBITDA 111 milionů korun. Nárůst tržeb oproti stejnému
období roku 2001 tak činí 22 %.
Nahoru

IFS zůstává stabilní
Čistá tržba a
zisk společnosti IFS jsou poněkud lepší než za odpovídající období v
roce 2001 navzdory oslabenému trhu. Čisté tržby během prvního čtvrtletí
vzrostly o 2 % na 744 milionů SEK ve srovnání s 729 miliony SEK za první
čtvrtletí roku 2001.
Po úpravě pro rozdělení v roce 2001 čisté tržby pro srovnatelné jednotky
vzrostly o 7 %. Prodeje licencí vzrostly až o 12 % na 304 milionů SEK ve
srovnání s 272 miliony SEK v prvním čtvrtletí roku 2001 a cash flow z
běžných činností se zlepšilo o 19 milionů SEK na - 28 milionů SEK.
Skupina tak mohla informovat o ztrátě "jen" 68 milionů SEK po očištění
ve srovnání se ztrátou 77 milionů SEK za stejné období v roce 2001.
Výnosy získané z IFS Aplikací vzrostly o 24 %, když byly srovnatelné
obchodní výsledky za první čtvrtletí roku 2001 upraveny pro prodej
dalšího software v rozdělených provozech během roku 2001. Výsledkem
dobrého vývoje partnerství a spojenectví je větší proniknutí na trh a
zvýšení počtu zákazníků.
Nová verze podnikových aplikací IFS s komponentovou architekturou, IFS
Aplikace 2002-Packaged for Payback, byla uvedena na trh a v současné
době je implementována u řady zákazníků. IFS Aplikace 2002 přišly s
četnými funkčními a technologickými inovacemi. Ty zahrnují novou
generaci modulu IFS Connect, nabízející kompletně na platformě
nezávislou architekturu, která podporuje spolupráci mezi společnostmi
pomocí rozhraní XML i řešení přes webový server založené na J2EE Java
Servlet standardu.
Bylo zahájeno několik nových projektů, aby se využily možnosti, které
tato nová technologie nabízí. Vývoj nové funkčnosti se soustředil na
vybraná průmyslové odvětví. Například velké úsilí zaměřené na vývoj je
věnováno sektoru letectví a obrany ve spolupráci se společnostmi BAE
SYSTEMS-IFS a GE Engine Services za účelem dalšího rozšíření nabídky
našeho produktu.
Nahoru |
|
Internet, komunikace a
sítě |
Pro Eurotel
se rozhodla Česká spořitelna a Bosch
Společnost
Eurotel Praha zvítězila ve výběrovém řízení na komplexní firemní řešení
mobilní komunikace společnosti Česká spořitelna a prodloužila svou
smlouvu se skupinou firem Robert Bosch v ČR. Oba kontrakty znamenají
dodávku mobilních služeb pro více než 2 900 mobilních telefonů.
Ve výběrovém řízení stanovily společnosti kromě běžně poskytovaných
hlasových služeb i další kritéria, jako například zajištění
vysokorychlostních datových přenosů, připojení na internet a do
firemních sítí, obměna a modernizace telefonů, příslušenství, nebo
pozáruční servis.
Největší finanční dům v ČR, Česká spořitelna, využívala doposud služeb
více operátorů. V rámci zefektivnění výdajů za telekomunikační služby se
společnost rozhodla pro výběrové řízení na dodávku služeb jen od jednoho
mobilního operátora. Koncern Robert Bosch (http://www.bosch.cz/) je v ČR
zákazníkem Eurotelu již několik let. Po vypršení smlouvy na poskytování
mobilních telekomunikačních služeb Bosch zhodnotil dosavadní spolupráci
a rozhodl se pokračovat ve využívání služeb společnosti Eurotel.
Celkem 71 procent firemních klientů využívá podle výzkumu Eurotel, 41
procent T-Mobile a 16 procent Oskar. Mezi společnostmi, které mají více
než 200 zaměstnanců, má Eurotel dokonce 87 % tržní podíl. Nejčastější
kombinací operátorů u firem je využívání sítě Eurotel a druhého
operátora, celkem 14 %. Služby všech tří provozovatelů využívají čtyři
procenta firem.
Nahoru

Datové a
hlasové přenosy na 60. Velké ceně Monaka
Monacký
automotoklub (ACM), který organizuje nejslavnější Grand Prix Formule 1,
si pro letošní ročník této sportovní události vybral řešení Alcatel
OmniPCX a terminály DECT. Nejprestižnější Velká cena, která se
každoročně jede v Monackém knížectví, vyžaduje rozsáhlé logistický
systém a mediální pokrytí.
ACM (www.acm.mc) řešil hned dva problémy: potřeboval komunikační síť pro
pořadatele, která by byla spolehlivá a přitom nevyužívala rádiové
spojení (to používají jednotlivé stáje) nebo síť GSM (která je během
závodů maximálně vytížená). Navíc tato síť měla podporovat služby
hlasového a datového přenosu, které požaduje 350 přítomných novinářů a
obrazové přenosy pro 150 fotografů z celého světa.
Společnost
Signoret/LTP, jeden z partnerů společnosti Alcatel, která tento
projekt zajišťovala, navrhla organizátorům řešení pomocí terminálů
Alcatel DECT (Digital Enhanced Cordless Telecommunications). Tato
technologie nabízí právě ty funkce, které organizátoři potřebují:
automatické vytáčení, voice messaging, konference apod. Navíc ji bylo
možné sestavit rychle pomocí 16 terminálů DECT rozmístěných kolem
závodního okruhu a propojených přes monackého operátora Monaco Telecom.
Dalším požadavkem ACM byla dodávka systému pro tiskové středisko, který
by zajistil novinářům a fotografům ty nejlepší pracovní podmínky, tedy
přenos hlasu, dat, obrazu a videa do redakcí v reálném čase. Ve
středisku proto bylo k dispozici řešení Alcatel OmniPCX 4400 "hotel",
které je pro tyto požadavky nejvhodnější.
"Hotelové" funkce tohoto systému umožnily monitorovat služby poskytované
každému jednotlivému novináři. Uživatelé měli k dispozici vlastní účty,
díky nimž je možno veškeré přenosy zpoplatnit. To dává novinářům svobodu
a současně kontrolu - po skončení akce dostanou účet s detailním
rozpisem všech spojení.
Nahoru

AT Computers zvolila řešení
3Com
Druhá ukázka nasazení komunikačního řešení přichází z domova. Společnost
AT Computers se rozhodla pro firmu 3Com jako dodavatele řešení pro svoji
podnikovou síť. Společnost již dříve postavila svou síť na produktech
3Com, nyní se vzhledem ke vzrůstajícím požadavkům na přenos dat a
spolehlivost provozu rozhodla pro upgrade sítě na gigabit ethernet.
Společnost implementovala SuperStack 3 Switch 4900 jako páteřní switche
schopné zprostředkovat flexibilní gigabit ethernetové spojení a
SuperStack 3 Switch 4400 switche pro jejich výhody přepínání na 4.
vrstvě, priorizaci dat a blokování zbytečného provozu.
Dále firma používá celou škálu 3Com zařízení od síťových karet a Hubů po
Switche v různých rychlostech 10 Mb/s,100 Mb/s i 1000 Mb/s.
Nahoru

Bezdrátová místní síť 802.11a na filmovém festivalu v Cannes
Na vývojářské
konferenci IDF konané v Mnichově oznámil Intel dostupnost rodiny
produktů WLAN založených na vysokorychlostní technologii 802.11a. Intel
také oznámil dostupnost dvoupásmového přístupového bodu Intel
PRO/Wireless 2000 pro evropský trh. Tento přístupový bod podporuje
klienty 802.11b a poskytuje cestu pro upgrade na 802.11a.
Jako vhodné místo pro evropské představení svých technologií si Intel
vybral místo v záři reflektorů, v obležení filmových fanoušků a novinářů
a to filmový festival v Cannes.
Zde Intel technologii WLAN na několika místech nainstaloval přes síťové
spojení 802.11a, například na ploše s červeným kobercem, v několika
hotelích a v jedné jachtě v přístavu. Vybraní hosté si mohli prohlížet
souhrny událostí předchozího dne, včetně rozhovorů s hvězdami i veškeré
nádhery a lesku na ploše s červeným kobercem. Tento obsah byl bezdrátově
vysílán na handheldy a laptopy, takže se návštěvníci mohli na festivalu
libovolně pohybovat a přitom jim nic neuniklo. Návštěvníci také mohli
pomocí svých handheldů a laptopů bezdrátově surfovat po internetu.
Intel rovněž oznámil dostupnost produktů rodiny Intel PRO/Wireless 5000
LAN pro evropský trh. Tato rodina zahrnuje přístupový bod (čili
základnovou stanici) a adaptéry pro přenosné počítače. Intel také
představil startovní kit, který je založen na specifikaci 802.11a. Ten
obsahuje jeden přístupový bod a dva adaptéry pro notebooky. Adaptéry PCI
a mini-PCI pro stolní počítače budou k dispozici ve třetím čtvrtletí.
Tyto produkty jsou v současné době k dispozici v evropských zemích, kde
bylo v určitých pásmech frekvence 5,2 GHz schváleno používání produktů
802.11a.
Kromě verze odpovídající pouze normě 802.11a bude přístupový bod Intel
PRO/Wireless 5000 k dispozici také v dalších podobách, například ve
verzi pro 802.11a, kterou bude možné rozšířit o podporu protokolu
802.11b, a ve verzi podporující 802.11a i 802.11b.
Produkty založené na standardu 802.11a pracují rychlostí až 54 Mb/s, což
je pětkrát víc než přenosová rychlost 11 Mb/s standardu 802.11b.
Poskytují tedy dostatečný výkon pro simultánní používání více aplikací s
velkými požadavky na přenosové pásmo, například pro video a hlasové
konference, dolování dat a přenosy velkých souborů. Produkty založené na
standardu 802.11a pracují v rádiovém frekvenčním pásmu 5,2 GHz, které je
volné a bez interferencí. Navíc mají k dispozici osm nepřekrývajících se
kanálů, zatímco produkty 802.11b používají pouze tři nepřekrývající se
kanály. Protože produkty 802.11a pracují na osmi samostatných kanálech,
mají uživatelé na jednom místě přístup k agregovanému přenosovému pásmu
432 Mb/s, zatímco technologie 802.11b nabízí maximálně 33 Mb/s.
Nahoru |
|
Informační společnost |
Novým
ředitelem Telenoru se stal Jon F. Baksaas
Představenstvo
společnosti Telenor jmenovalo novým generálním ředitelem Jona Fredrika
Baksaase. Pan Baksaas zahájil svou kariéru v Telenoru roku 1989 a uvnitř
této společnosti dosáhl mnoha významných pozic, včetně místa finančního
ředitele či pozice Senior Executive Vice President.
Od léta 2001 byl Baksaas zástupcem generálního ředitele společnosti.
Baaksas se zároveň může opřít i o další profesionální zkušenosti, mimo
jiné ze společností Aker AS, Stolt-Nielsen Seaway nebo Det norske
Veritas. Zároveň přichází i s několikaletou mezinárodní praxí, když
působil například v Japonsku.
Nový generální ředitel Telenoru Jon Fredrik Baksaas pochází z města
Skien z jižního Norska. Je mu 47 let a v současné době žije v malém
městě poblíž Osla. Vystudoval bakalářské studium ekonomie na Norwegian
School of Economics (NHH), další školení absolvoval v International
Institute for Management Development (IMD) v Lausanne ve Švýcarsku.
Nahoru

Na Pardubickém zámku
slavila Infinity
Společnost Infinity oslavila 10 let trvání své činnosti na českém trhu
informačních technologií. Jubilejní rok se stal pro společnost zároveň
rokem nejlepších hospodářských výsledků v celé její historii.
Na Pardubickém zámku se sešli čelní představitelé firmy se svými
klienty, zástupci města a regionu a s významnými činiteli ekonomické
sféry, aby oslavili významné jubileum v historii společnosti.
Jména jako Jaroslav Dušek, Dan Bárta, Ivonne Sanchez a kabaret
Komediograf s herci brněnského Hadivadla v čele s Pavlem Liškou byla
zárukou toho, že se hosté nenudili a v příjemné atmosféře strávili se
svými hostiteli večer v historickém prostředí Pardubického zámku.
Nejen oslavy ovládly páteční večer. Zábavnou dražbou uměleckých předmětů
bylo získáno přes 80 tisíc Kč ve prospěch Dětského rehabilitačního
centra v Pardubicích, které tak získalo prostředky pro pořízení nového
vybavení.
Nahoru

I.F.T. Progres změnila své
sídlo
Již několik
let sídlila společnost I.F.T. Progres v budově Energoprojekty v Přerově.
Od května se však adresa firmy změnila. Díky úspěchům v prodeji
komplexního IS Karat společnost I.F.T. Progres roste a dosavadní
kanceláře již nevyhovovaly potřebám rozvíjející se firmy.
Proto se firma přestěhovala do nových prostor business centra PEGAS,
které lépe vyhovuje potřebám I.F.T. Progres, nadto má i výbornou
dostupnost, neboť je umístěno v blízkosti centra Přerova naproti nádraží
a s dostatečným parkovištěm.
Nahoru |
|
System
NEWS zasílá redakce edice IT Business
* Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.:
05/45 22 27 79 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám
System NEWS zasílali,
kontaktujte nás prosím.
Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora
Pavla Boucníka,
|
|