HLEDEJ
 V SEKCI
 

7.května 2002

| registrace ZDARMA | starší čísla | odhlášení | ceník inzerce

 Aktuální čislo
 Aktuální čislo 

Časopis IT System - výtisk *ZDARMA*

Obsah System NEWS

Událost týdne
Microsoft kupuje Navision
KPNQwest a GTS se spojují

Podnikové aplikace
Český mobil nasazuje LCS Noris
Společnost De La Rue a IFS
Pythagoras se podílí na elektronizaci procesů v HP
CRM řešení napoví jak na neplatící zákazníky
Business Intelligence pro vydavatele novin, časopisů a on-line médií
Systémy firmy Logica usnadní péči o mentálně postižené
IBM uvádí eServer založený na procesoru POWER4

Případová studie
Co trápí Vídeňany

Konference, semináře
Konference Inforum o profesionálních informačních zdrojích poosmé
Energie efektivně 2002

Finanční monitor IT firem
Borland vykázal nárůst, nejvíce táhne Java

Internet, komunikace a sítě
eTel otevírá mezinárodní centrum pro provoz sítě
Rozšiřování sítě GSM/GPRS v Nizozemí

Informační společnost
Hewlett-Packard - hlasy konečně sečteny, fúze může proběhnout
Tiscali jmenuje Jiřího Pavlíka obchodním ředitelem
Petr Viktora v čele rozšířeného sektoru Service Providers v SAP ČR
Novým finančním ředitelem NEXTRA se stal Jiří Dupák
2N TELEKOMUNIKACE s novou organizační strukturou
ProCA se stala distributorem základních desek TYAN pro ČR


Stahuj.cz


Událost týdne

Microsoft kupuje Navision
Pro mnohé překvapením je oznámení o koupi společnosti Navision firmou Microsoft. Tento krok má napomoci společnosti Navision upevnit postavení mezi velkými softwarovými firmami, pro zákazníky a partnery to bude znamenat především přidanou hodnotu k jejich investicím do řešení Navision nebo Navision Solution Center. Díky integraci do skupiny Microsoft a zaměřením na potřeby středně velkých podniků může Navision nabídnout nové technologie a rozšířenou funkčnost ještě rychleji než tomu bylo doposud.
Po dokončení prodeje se Navision stane součástí Microsoft Business Solutions. Centrála Navision ve Vedbaeku bude hlavním centrem činnosti Microsoft Business Solutions v EMEA (Evropa, Blízký východ a Afrika), a také největším vývojářským centrem Microsoftu mimo USA.

Zpět

 

KPNQwest a GTS se spojují
Od 2. května působí po provedeném provozním sloučení společnosti GTS Czech a KPNQwest Czechia na českém trhu jako jediná společnost. Nová společnost, která ponese do doby vzniku jedné právnické osoby název KPNQwest/GTS, zaměstnává nyní téměř 400 pracovníků.
Generálním ředitelem KPNQwest/GTS bude Milan Rusnák, dosavadní ředitel GTS. Michael Hartman, dosavadní ředitel KPNQwest, byl jmenován zástupcem generálního ředitele a ředitelem pro strategii společnosti.
Spojením obou společností vznikl subjekt, který je na vrcholu v hlasových, datových a internetových službách, nyní posílené nejrozsáhlejší sítí optických kabelů v Evropě. Nové uskupení v Evropě provozuje 25 000 kilometrů dlouhou síť s připojeními v 60 evropských velkoměstech a 14 metropolitních sítí (MAN). Provozní sloučení GTS Czech a KPNQwest Czechia v ČR je v souladu s plánovaným průběhem globální akvizice GTS Central Europe a páteřní sítě Ebone společností KPNQwest.

Zpět


Profesionální hostingové služby s výhodnými cenami


Podnikové aplikace

Český mobil nasazuje LCS Noris
Společnost Popron Consulting, která je obchodním, implementačním a vývojovým partnerem informačního systému LCS Noris, se stala hlavním dodavatelem systému využívajícího technologie Microsoft .NET a LCS Noris pro Český Mobil.
Nový systém slouží primárně pro plánování směn na prodejnách společnosti, sekundárně je využíván pro výpočet provizí a pro detailní přehled o počtu zákazníků. Ve fázi finální přípravy je i další projekt ve společnosti Český Mobil - nasazení Docházky pro celou společnost.
Implementovaný systém v současné době zpracovává plánování směn v rámci všech téměř 40 prodejen v celé ČR, pomáhá s výpočtem provizí a společně se systémem Traffic Counter, jehož prvky dodala firma Popron Consulting v rámci předchozího projektu, vyhodnocuje počet zákazníků, kteří navštíví prodejny. V případech, kdy tyto prodejny nejsou připojeny přímo do vnitřní sítě Českého Mobilu, je využívána technologie GPRS. Zajímavostí je i integrace nových technologií se systémem HR Info, logistickým systémem GeneriX a systémem pro předplacené karty (Oskarty) PDR.
Společnost Popron Consulting vyhrála výběrové řízení na řešení Traffic Counter a návrh docházkového/plánovacího systému v listopadu roku 2001. V lednu tohoto roku se již začalo na obou projektech pracovat. Systém Traffic Counter byl dokončen v únoru, v současné době probíhají dokončovací práce na projektu Docházky, připravuje se školení a předání do ostrého provozu.

Zpět

 

Společnost De La Rue a IFS
Společnost IFS dále pokračuje v posilování svého vlivu na trzích software pro údržbu a správu majetku. Posledním příkladem je firma De La Rue Currency, která si vybrala IFS Aplikace pro svoji papírnu v Overtonu ve Velké Británii.
Společnost De La Rue Currency je největší světová komerční tiskárna cenných papírů a výrobce papíru, která se podílí na výrobě národních měn pro téměř 150 zemí.
Výrobu provozují od roku 1721 a jejich papírna v Overtonu s nepřetržitým provozem zaměstnává přes 600 lidí. Plně implementovaný systém bude zpracovávat nákup, sklad, zákaznické objednávky, plánování, výrobu, údržbu a statistickou procesní kontrolu, včetně integrace se zařízením dílny pro analýzu.

Zpět

 

Pythagoras se podílí na elektronizaci procesů v HP
Hewlett-Packard v současné době uvedla do plného provozu novou verzi aplikace pro motivační program eDapp, který je určen k aktivní podpoře autorizovaných partnerů v oblasti velkoformátových tiskáren hp designjet. Jádrem této aplikace je Pythagoras Compass - CRM systém od společnosti Pythagoras, který umožňuje rychlou a flexibilní práci s daty hp business partnerů.
Nová verze této aplikace obsahuje plně elektronický oběh dokumentů a je plně propojená na CRM systém Pythagoras Compass. Aplikace poskytuje partnerům HP okamžité informace o stavu jejich prodejních aktivit v rámci motivačních programů a nabízí jim možnost aktivnější účasti.
Společnosti HP pak umožňuje vedení motivačních programů, včetně sledování pohybu na účtech. Díky přechodu na databázi Microsoft SQL bylo rovněž možné kromě zvýšení výkonu dosáhnout i vyšší úrovně zabezpečení dat.

Zpět

 

CRM řešení napoví jak na neplatící zákazníky
Společnost Oracle uvedla novou aplikaci sady Oracle E-Business Suite - Oracle Collections, která umožňuje firmám spravovat celý inkasní cyklus od plánování strategií výběru přes komunikaci se zákazníky až po řízení hotovostních výběrů.
Inkasa jsou totiž obvykle ve společnostech stále sledována manuálně, což je pracný a nákladný proces. S pomocí Oracle Collections mohou firmy automaticky identifikovat neplatící zákazníky a definovat preventivní, zacílené inkasní kampaně na základě platební historie a statusu zákazníka.
Firmy tak například může naplánovat jinou inkasní kampaň pro neplatící zákazníky s nevyřízenými objednávkami nebo žádostmi o službu a jinou pro dlouhodobě ziskové zákazníky.
Aplikace Oracle Collections poskytuje společnostem úplný přehled o zákazníkovi včetně podrobné historie telefonátů, plateb, slibů zaplatit, sporů a odmítnutých faktur. Když mají v ruce úplné a přesné informace, mohou agenti vymáhání pohledávek vhodně přizpůsobit své jednání se zákazníky a odpovídat na jejich otázky ohledně poskytovaných služeb nebo objednávek. Vymáhání plateb je díky tomu produktivnější. Aplikace Oracle Collections je navíc integrována s modulem Oracle Pohledávky, což usnadňuje kompletní přehled o nezaplaceném dluhu a umožňuje sledovat platební historii zákazníka.

Zpět

 

Business Intelligence pro vydavatele novin, časopisů a on-line médií
Společnost Sybase oznámila uzavření dohody s firmou Atex Media Solutions, vývojářem a dodavatelem řešení pro reklamu a správu obsahu určeného pro vydavatelské domy. Podle podmínek kontraktu bude Atex nabízet produkt Industry Warehouse Studio (IWS) for Media společnosti Sybase, který umožňuje rychlé zahájení práce na vývoji celopodnikových analytických aplikací pro mediální organizace.
Atex nabídne řešení IWS každému z uživatelů systému Atex Enterprise a začlení technologii do svého nového řešení Enterprise 2, což je právě vyvíjená nová generace reklamního systému. Jelikož IWS snadno pracuje s jakýmkoli počtem databázových systémů - vedle Sybase i s produkty Oracle, IBM a Microsoft, bude Atex zajišťovat marketing a prodej co nejširšímu počtu zákazníků z oblasti mediálního trhu, kteří zatím Atex nevyužívají.
S inzertními systémy Atex pracuje více než 200 vydavatelství novin a časopisů po celém světě. Tituly počínaje Velkou Británií přes Malajsii a USA až po Venezuelu prodávají s jeho pomocí inzerci desítkám tisíc klientů a generují roční tržby ve výši stovek milionů dolarů. Celopodnikové systémy, které jsou složeny z 15 až 300 i více pracovních stanic, integrují všechny fáze prodeje inzerce, výroby a řízení, včetně zavedení objednávky, plánování, určení ceny, provedení, umístění a vytvoření finální zprávy pro zákazníka.

Zpět

 

Systémy firmy Logica usnadní péči o mentálně postižené
Společnost Logica získala významnou zakázku od britského Státního úřadu pro opatrovnictví (PGO - Public Guardianship Office), který je odpovědný za sociální péči o občany s mentálním postižením. Na základě kontraktu dodá Logica plně integrovaný systém pro vyřizování agendy a finanční řízení. Hlavním cílem projektu je podstatně zvýšit efektivitu práce úřadu a pomoci mu splnit všechny indikátory požadované vládním modernizačním programem.
V rámci projektu pro PGO Logica dodá systémy, které umožní automatizovat podstatnou část administrativní práce.
Kromě zvýšení produktivity práce a snížení výdajů spojených s údržbou systémů a telekomunikačními službami, pomohou tyto systémy reagovat lépe a rychleji na potřeby klientů.
Logica je odpovědná nejen za dodávku řešení, ale také za program školení zaměstnanců PGO. První část systému bude zprovozněna na podzim letošního roku, celý projekt bude dokončen v březnu 2003. Spolu se společností Logica se budou na realizaci dodávky podílet také subdodavatelé - softwarové firmy Open Text & Deltascheme a Fifth Dimension Systems (FDS) a Sage a školící firma Deverill.

Zpět

 

IBM uvádí eServer založený na procesoru POWER4
Společnost IBM uvedla nový IBM eServer i890, který je vybaven technologií třídy počítačů mainframe a mikroprocesorem POWER4. 32procesorový server i890 s nejnovější verzí operačního systému pro servery iSeries - OS/400 Version 5 Release 2 - téměř zdvojnásobuje výpočetní výkon předchozího modelu iSeries i840 a přináší vylepšené možnosti konsolidace serverů, protože podporuje až 32 dynamických logických oddílů operačního systému OS/400 nebo Linux (ty se pak chovají jako samostatné servery).

Zpět


Marketing Management 2002


Případová studie

Co trápí Vídeňany
Uvolněné a rachotící poklopy kanálů, hluk ze stavenišť, úplatky, neúnosný hluk ze sousedství -- to je jen příklad problémů, se kterými se vídeňští občané obracejí na poradenská střediska ve své metropoli. V budoucnu však už nebude záležet na tom, které z nich si dotyčný vybere -- jeho podnět bude spolu s ostatními náměty shromážděn, koordinovaně zpracován a řešen systémem tzv. Central Complaint Management (CCM), tedy centralizovaného vyřizování stížností. Všechny podněty mohou být podány telefonicky, dopisem, e-mailem nebo osobně při návštěvě informačního střediska. Všemi těmito způsoby se informace dostane do systému, v němž je zaručeno jednotné zpracování stížnosti.

Pokračování
Zpět
 

Konference, semináře

Konference Inforum o profesionálních informačních zdrojích poosmé
Ve dnech 21. až 23. května 2002 se v Nové aule Vysoké školy ekonomické v Praze uskuteční osmý ročník konference Inforum, která je zaměřena na elektronické informační zdroje ve vědě, výzkumu a podnikání. Jejími pořadateli jsou Albertina icome Praha s.r.o. a VŠE.
Konference, která je nejvýznamnější akcí svého druhu u nás, se loni účastnilo více než 560 informačních pracovníků z akademických a soukromých institucí, IT manažerů, pracovníků veřejné správy a lékařů z České republiky, Slovenska, ze západní Evropy a USA a obdobný zájem je očekáván i letos.
V odborném programu, který je rozdělen do tematických sekcí, je věnována pozornost mj. využití informačních zdrojů v řízení podniku, firemním zpravodajským systémům, Competitive Intelligence, znalostnímu managementu, přístupu k informacím o Evropské unii aj. Součástí konference jsou rovněž dva workshopy, které se konají 20. května.
Na doprovodné výstavě se představují producenti informačních zdrojů a další firmy. Hlavními sponzory konference jsou ProQuest Information and Learning, Ovid Technologies a Dialog Corporation, mediálními partnery jsou Ekonom, IT News, IT System a Ikaros. Technologickou podporu zajišťují firmy AiP Safe, Sun Microsystems a INCAD. Bližší informace o konferenci (včetně registračního formuláře) najdete na www.inforum.cz.

Zpět

 

Energie efektivně 2002
Ve dnech 5. - 7. listopadu se v Kongresovém centru Praha uskuteční 8. mezinárodní konference a výstava EEBW: Energie Efektivně 2002, s podtitulem "Příležitost pro návratné investice". Zájemci o prezentaci projektů v oblasti efektivního využívání energie a obnovitelných zdrojů mají možnost do konce dubna přihlásit témata svých přednášek u organizátorů konference, nebo navázat spolupráci při organizaci výstavy energeticky úsporných produktů.
Hlavní tématické okruhy konference jsou: Liberalizace trhu s elektřinou a elektřina z obnovitelných zdrojů, energetické audity, příprava a financování projektů, využití biomasy pro vytápění, nízkoenergetické domy, energeticky úsporné osvětlování a Energy Performance Contracting. Náplní konference budou informace a diskuse o současném stavu a vývoji v oblasti výroby a spotřeby energie v ČR, EU i ve světě, přednášky a panelové prezentace, výstava energeticky úsporných výrobků a například nezávislé poradenství pro spotřebitele.
Konference EEBW: Energie efektivně je tradičním místem pro setkávání a výměnu zkušeností odborníků různých profesí - technických a energetických profesionálů, manažerů a politiků na komunální i státní úrovni, podnikatelů a vrcholového vedení z průmyslové sféry a energetiky. Je to příležitost pro výměnu názorů nad konkrétními aktuálními problémy i pro nová obchodní setkání, příležitost pro neformální diskusi podnikatelů s představiteli státní správy, ale také možnost získání zahraničních zkušeností a navázání nových osobních kontaktů s domácími i zahraničními odborníky z oboru.
Organizačními partnery konference jsou Hospodářská komora ČR, Česká energetická agentura, Společnost pro techniku prostředí, Český svaz stavebních inženýrů, Svaz podnikatelů v oboru technických zařízení.
Chcete se o konferenci a výstavě dozvědět více? Kontaktujte SEVEn, Středisko pro efektivní využívání energie, o.p.s., Slezská 7, 120 56 Praha 2, e-mail: eebw@svn.cz, nebo navštivte samostatnou internetovou stránku.

Zpět


IT System


Finanční monitor IT firem

Borland vykázal nárůst, nejvíce táhne Java
Hospodářské výsledky pro společnost Borland vůbec nevypadají špatně. Za první čtvrtletí roku 2002 ukončené k 31. březnu vzrostly výnosy o 10 % na 57,1 milionu dolarů oproti 51,7 milionu dolarů ve stejném období roku 2001. Výnosy z prodeje licencí rostly více než o 12 % a hrubý zisk zůstal na stejné hodnotě 85 % jako v prvním čtvrtletí roku 2001.
Dle účetních principů GAAP (Generally Accepted Accounting Principles) vzrostl provozní příjem na 4 miliony dolarů oproti 3,9 milionu dolarů ve stejném období předchozího roku. Předběžný provozní příjem byl dokonce vyšší, vzrostl na 5,5 milionu dolarů oproti 4,3 milionu dolarů ve stejném období předchozího roku, vzrostl tedy o 29 %.
Předběžný čistý zisk v prvním čtvrtletí 2002 - bez nákladů na akvizici - byl 5,8 miliónů dolarů, to odpovídá hodnotě 0,08 na jednu akcii z celkového počtu 76 miliónů akcií. V porovnání s čistým ziskem 6,2 miliónů dolarů v prvním čtvrtletí roku 2001 to odpovídá hodnotě 0,09 dolaru na akcii z celkového počtu 71,9 miliónů akcií. Předběžný čistý zisk v prvním čtvrtletí 2002 - včetně nákladů na akvizici - byl 4,6 miliónů dolarů; to odpovídá hodnotě 0,06 na jednu akcii. Stejné čtvrtletí předchozího roku bylo uzavřeno s čistým ziskem 5,9 miliónů dolarů, to odpovídá hodnotě 0,08 dolaru na akcii.
Divize Java i v prvním čtvrtletí vykázala nejvyšší růst, její výnosy vzrostly o 40 % a činily 38 % z celkových příjmů v prvním čtvrtletí 2002. Společnost posílila svou vedoucí pozici na trhu vývojových prostředí pro jazyk Java dohodami se společnostmi Sprint PCS a Sybase.
Divize RAD řešení vykázala nárůst příjmů o 19 % oproti prvnímu čtvrtletí 2001. Divize RAD generuje druhý nejvyšší příjem ve firmě, to představuje 26 % z celkových příjmů společnosti. Divize uvedla na trh Borland Enterprise Studio for Windows, vývojovou sadu pro modelem řízenou architekturu a C++Builder 6.0, poskytující webové služby. C++Builder 6.0 dále rozšiřuje portfolio multiplatformních řešení pro vývoj a šíření aplikací s využitím webových služeb. Divizi Enterprise řešení poklesly v prvním čtvrtletí 2002 příjmy o 20 % v porovnání s prvním čtvrtletím předchozího roku. Pokles byl především zapříčiněn nižšími prodeji OEM a odráží současnou ekonomickou situaci.
Příjmy za služby byly v prvním čtvrtletí zachovány ve stejné výši a představují 16 % z celkových příjmů společnosti.

Zpět
 

Internet, komunikace a sítě

eTel otevírá mezinárodní centrum pro provoz sítě
eTel Group otevřela své nové mezinárodní centrum pro provoz sítě (iNOC), které má sloužit jejímu rozrůstajícímu se zastoupení ve střední Evropě. Se sídlem v německém Frankfurtu má toto vícefunkční zařízení za úkol řídit středoevropskou síť společnosti eTel v šesti zemích a propojovat ji s celosvětovou telekomunikační infrastrukturou.
Frankfurt byl zvolen jako sídlo iNOC z toho důvodu, že se jedná o stávající propojovací bod společnosti eTel a město s největšími telekomunikačními ústřednami (hub centres), kde dochází k jedné z nejvyšších koncentrací hlasového a datového přenosu. Nové centrum bude vést a řídit Kevin Henry, který nastoupil do eTel Group na začátku roku 2002 a byla mu svěřena specifická odpovědnost za rozvoj iNOC. V minulosti řídil a rozvíjel centra pro provoz sítí, včetně Lucent a Energis.

Zpět

 

Rozšiřování sítě GSM/GPRS v Nizozemí
Společnost Alcatel uzavřela se společností Dutchtone, telekomunikačním operátorem v Nizozemí, smlouvu o rozšiřování a zvyšování kapacity stávající národní sítě GSM 1800 MHz. Řešení má umožnit společnosti Dutchtone nabízet koncovým uživatelům rozšířené mobilní hlasové a datové služby. Společnosti Alcatel a Dutchtone rovněž zahájily společný program optimalizace kvality sítí, aby tak dokončily sladění se standardy Orange ještě před příchodem značky Orange do Nizozemí.
Tato jednoroční rámcová smlouva také zahrnuje globální řízení projektu včetně implementace, instalace a integrace sítě GSM 1 800 MHz a zároveň testování technologie GPRS a její uvedení do provozu. Alcatel dodá své řešení Evolium včetně bezdrátové přístupové sítě (základnové stanice a ovladače základnových stanic), které podporuje GPRS a podstatně rozšíří pokrytí, zlepší kvalitu komunikace a množství poskytovaných služeb.

Zpět


GolfWits


Informační společnost

Hewlett-Packard - hlasy konečně sečteny, fúze může proběhnout
Zdá se, že problémy se sečtením volebních hlasů se v USA netýkají jen prezidentských voleb. Společnost Hewlett-Packard si musela na definitivní sečtení hlasů akcionářů volících fúzi s firmou Compaq pozvat dokonce nezávislou inspekci reprezentovanou společností IVS Associates. Ta až tento týden vydala finální zprávu o výsledcích hlasování akcionářů HP na mimořádné schůzi akcionářů uskutečněné 19. března 2002.
Podle zprávy byli pro spojení se společností Compaq majitelé 838 401 376 akcií, proti hlasovali majitelé 793 094 105 akcií a 13 950 651 akcií se zdrželo hlasování. Na základě tohoto výsledku společnost HP potvrzuje, že návrh byl schválen podle požadavků New York Stock Exchange.
Hewlett-Packard očekává, že jednání budou uzavřena 3. května 2002. Ohlášení nového HP se pak uskuteční 7. května 2002.

Zpět

 

Tiscali jmenuje Jiřího Pavlíka obchodním ředitelem
Firma Tiscali jmenovala Jiřího Pavlíka na pozici obchodního ředitele. Pavlík, 52 let, bude zodpovědný za řízení rozsáhlého portfolia internetových služeb Tiscali pro firemní klientelu, zahrnující konektivitu, web hosting, server housing, audio/video streaming, e-commerce řešení a tvorbu a správu virtuálních privátních sítí. Navíc bude dohlížet na prodej komerčních služeb společnosti Tiscali CD-Telekomunikace.
Pavlík vstupuje do Tiscali poté, co pracoval jako viceprezident pro prodej pro společnost Slovenské Telekomunikace. Předtím tři roky působil jako ředitel pro obchod a distribuci u společnosti Aliatel a šest let jako manažer pro nepřímý prodej pro společnost Digital Equipment / Compaq.
Vystudoval Vysokou školu báňskou v Ostravě, obor systémové inženýrství. Po ukončení studia nastoupil jako programátor do železáren Nová huť Ostrava a později pracoval pro železárny v Třinci jako programový analytik, následně pak pět let jako vedoucí oddělení informačních technologií Výzkumného ústavu hutnictví železa. Účastnil se vývoje, systémových testů a implementace systému pro řízení výroby kyslíkové konvertorové ocelárny. Na projektu pracoval dva roky ve Švédsku pod vedením společnosti ABB - divize hutní výroby.
Pavlík je ženatý a je otcem tří dcer. Mezi jeho koníčky patří tenis, lyžování a turistika.
 

Zpět

 

Petr Viktora v čele rozšířeného sektoru Service Providers v SAP ČR
Společnost SAP ČR ohlásila rozšíření sektoru poskytovatelů služeb, za který je nyní zodpovědný Petr Viktora (1961). Ten doposud ve společnosti SAP ČR pracoval v rámci tohoto sektoru se zákazníky poskytujícími služby v oblasti telekomunikací, médií, zábavního průmyslu a cestovního ruchu. V současné době tak Petr Viktora převzal zodpovědnost rovněž za společnosti působící v oboru energetiky, plynárenství a dalších utilit v České republice.
Petr Viktora přišel do společnosti SAP v roce 1999 z firmy CCA Systems, kterou spolu s dalšími partnery v roce 1991 založil v Plzni. V této společnosti působil v oblasti vývoje a implementace podnikových informačních systémů a na pozici obchodního ředitele.
Po nástupu do SAP se věnoval vedení projektů u klíčových telekomunikačních operátorů a řídil jednu z konzultačních divizí. Ředitelem sektoru poskytovatelů služeb je od roku 2001.
Petr Viktora vystudoval obor Automatizované systémy řízení na Západočeské univerzitě, po absolvování působil v plzeňské Škodovce. Je ženatý, má tři děti a ve volném čase se věnuje sportu, literatuře a angličtině.
 

Zpět

 

Novým finančním ředitelem NEXTRA se stal Jiří Dupák
Novým finančním ředitelem společnosti NEXTRA Czech Republic se s platností od 1. května stává Jiří Dupák. Ten přichází do společnosti NEXTRA ze společnosti Aliatel, v níž posledních pět let zastával pozici Senior Manager Controlling. Předtím pracoval déle než čtyři roky ve společnosti Eurotel Praha jako Finanční manager pro roaming.
Jiří Dupák vystudoval ekonomii a řízení podniku na ČVUT Praha. V současné době se věnuje dalšímu studiu ACCA. Hovoří plynně anglicky a mezi jeho koníčky patří parašutismus a paragliding. Je ženatý, má čtyřletého syna, kterému v červnu přibude další sourozenec.
 

Zpět

 

2N TELEKOMUNIKACE s novou organizační strukturou
Především ke zkvalitnění služeb zákazníkům má přispět nová organizační struktura českého výrobce telekomunikačních zařízení 2N TELEKOMUNIKACE, která se v lednu transformovala ze společnosti s ručením omezeným na akciovou společnost. Transformace si vyžádala i určité změny ve vedení společnosti a přinesla i vznik nových oddělení.
Generálním ředitelem 2N TELEKOMUNIKACE, byl představenstvem jmenován Miroslav Hofman, který funkci ředitele 2N zastával už od založení firmy v roce 1991. Pozici výkonného ředitele bude nadále zastávat Ing. Roman Pihan. Třetí ze zakladatelů společnosti 2N, Ing. Hanuš Brychta, byl pověřen řízením jakosti a informatiky.
Obchodním ředitelem 2N byl jmenován Ing. Tomáš Trefný, který od r. 1996 do dubna 2002 zastával funkci ředitele divize Obchodně technických služeb. Ta se orientovala na prodej, provoz a servis síťových technologií pro přenos hlasu. Ing. Trefný zahájil svoji kariéru ve 2N po absolvování ČVUT, fakulty elektrotechnické v r. 1991 a vedl vývoj řady úspěšných produktů firmy.
Nově vzniklá Divize obchodu, kterou nyní řídí, zastřešuje řadu útvarů, např. oddělení přímého a nepřímého prodeje, oddělení péče o strategické zákazníky a skupinu útvarů technické podpory. Kromě prodeje výrobků zahrnuje Divize obchodu i řadu činností spojených s poskytováním profesionálních služeb pro zákazníky, včetně řízení obchodní a partnerské sítě, marketingu a propagace. Novinkami v nabídce 2N jsou poskytované služby dohledu zařízení, například ústředen či sítí v nově zřízeném kontaktním a dohledovém centru.
 

Zpět

 

ProCA se stala distributorem základních desek TYAN pro ČR
Společnost ProCA se od 2. května stává distributorem základních desek značky TYAN. Desky TYAN rozšiřují současné portfolio nabízených základních desek v nejvyšší kvalitativní třídě.
Společnost TYAN byla založena v roce 1989 v USA, kde v současné době sídlí centrála tohoto výrobce. Značka TYAN je HIGH-END produkt a leaderem ve své třídě, totiž v oblasti serverových základních desek. Společnost ProCA bude nabízet kompletní sortiment serverových desek, tj. s čipovými sadami všech současných obchodních partnerů TYAN - Intel, AMD, VIA, ServerWorks.
 

Zpět


System NEWS zasílá redakce edice IT Business * Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.: 05/45 22 27 79 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám System NEWS zasílali, kontaktujte nás prosím. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora Pavla Boucníka,

© 2001, 2002 Developed by Ladislav Olejník, CCB spol. s r.o.

TOPlist