| 
         
        Co trápí Vídeňany ? 
        
         Uvolněné 
        a rachotící poklopy kanálů, hluk ze stavenišť, úplatky, neúnosný hluk ze 
        sousedství -- to je jen příklad problémů, se kterými se vídeňští občané 
        obracejí na poradenská střediska ve své metropoli.  
         
        V budoucnu však už nebude záležet na tom, které z nich si dotyčný vybere 
        -- jeho podnět bude spolu s ostatními náměty shromážděn, koordinovaně 
        zpracován a řešen systémem tzv. Central Complaint Management (CCM), tedy 
        centralizovaného vyřizování stížností. Všechny podněty mohou být podány 
        telefonicky, dopisem, e-mailem nebo osobně při návštěvě informačního 
        střediska. Všemi těmito způsoby se informace dostane do systému, v němž 
        je zaručeno jednotné zpracování stížnosti. 
  
        Pro všechny oblasti města 
        Systém CCM vyvinutý společností Unisys společně se zástupci města, se 
        používá k záznamu, zpracování a odpovědím na stížnosti všeho druhu 
        doručované městu. 
        Systém byl vyvinut pro všechny oblasti řízení města, přičemž pilotní 
        aplikace byla začátkem roku spuštěna v odděleních Ochrana životního 
        prostředí, Správa městské zeleně, Občanské informační středisko a v 
        útvaru zabývajícím se krizovým řízením. První výsledky byly ohlášeny v 
        srpnu 2001: v první polovině roku zaznamenalo 100 zúčastněných 
        zaměstnanců městského úřadu 6 000 stížností, které byly z větší části 
        vyřízeny. 
         
        Co Vídeňany trápí? 
        Dr. Kurt Nussgruber, vedoucí organizačního odboru vídeňského městského 
        úřadu a patron systému CCM, vidí jednu z výhod nového nástroje v 
        možnosti souhrnně analyzovat shromážděné případy. „V dostatečném 
        předstihu se od systému dozvídáme co Vídeňany trápí,“ říká Dr. 
        Nussgruber, a současně zdůrazňuje existenci potenciálu pro další 
        zvyšování spokojenosti občanů. Centralizované zaznamenávání všech 
        případů přispívá výrazně k jisté „zákaznické“ orientaci a úzkému vztahu 
        mezi občany: informace je k dispozici ve všech odděleních a je přitom 
        srozumitelně strukturována. To vše poskytuje městským úředníkům rychlou 
        a podrobnou informaci o občanovi. 
  
          
            | 
             
        
           | 
           
         
        
         
        Aktivní úředníci 
        Vídeňská radnice však při své činnosti nečeká pouze na upozornění od 
        občanů. Od všech zaměstnanců městského magistrátu se totiž očekává, že 
        budou do systému CCM sami zaznamenávat svá zjištění, ke kterým došli při 
        své každodenní práci pro město a jeho občany -- od nefungujících 
        semaforů až po přeplněné popelnice - a iniciovat tak příslušná nápravná 
        opatření. 
         
        Rychlé třídění informací 
        Novinkou systému vyvinutého společností
        Unisys je možnost 
        vyhodnocovat všechny detaily zaznamenaných informací velmi rychle. 
        Rozsáhlý katalog klíčových slov, pomocí kterého jsou případy řazeny do 
        příslušných oblastí (např. „ovzduší“, „hluk“, apod.), vylučuje 
        vícenásobnou operaci s informací (například při stížnostech na hluk ze 
        staveniště, podaných občany na různá oddělení) a tím pomáhá šetřit 
        náklady. Systém navíc pomáhá případy zpracovávat a vyhodnocovat. 
         
        Wolfgang Kolb, vedoucí útvaru Public Administration ve společnosti 
        Unisys v této souvislosti dodává: „Na příkladu systému CCM lze jasně 
        doložit stále větší důraz kladený na oblast veřejné správy pro dosažení 
        ještě užšího kontaktu s občany. To, spolu se zapojením průmyslu dnes 
        běžně vytváří hlavní obsah mnoha ‚e-vládních‘ činností.“ 
         
        Zpracování na základě podkladů společnosti
        Unisys.  | 
        
        
          
          System 
          NEWS zasílá redakce edice IT Business 
          * Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.: 
          05/45 22 27 79 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám 
          System NEWS zasílali,
          kontaktujte nás prosím.
    Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora
          Pavla Boucníka, 
           |