|
Podnikové aplikace |
MFG/PRO v automobilovým
průmyslu
Na začátku
letošního roku ukončila Minerva dvě významné implementace informačního
systému MFG/PRO v automobilovém průmyslu. Rozsáhlé projekty byly
realizovány ve společnosti
TRW Lucas
Varity, ve výrobním závodě Jablonec nad Nisou a ve společnosti
Tower Automotive v Malackách, Slovensko.
TRW Lucas Varity je druhým největším světovým dodavatelem brzdových
systémů pro lehká vozidla. Společnost je dnes úspěšným dodavatelem
evropských automobilových výrobců, jako je Nedcar, VW, tuzemská Škoda
Auto, Renault, PSA a další. Projekt MFG/PRO pro 45 současně pracujících
uživatelů byl zahájen na jaře loňského roku. Po několik měsíců byl
systém MFG/PRO uveden do zkušebního provozu a po důkladném testování byl
zahájen rutinní provoz.
U společnosti Tower Automotive, výrobce skeletových částí karosérií pro
osobní automobily, začala implementace 25 licencí MFG/PRO v srpnu 2001 a
od ledna běží aplikace v závodě v Malackách. V současné době projekt
pokračuje implementací modulu EDI pro elektronickou komunikaci s
dodavateli a odběrateli jako Volkswagen, Škoda Auto a SEAT.
Zpět

AC Milan trénuje s
podporou softwaru CA
Legendární
italský fotbalový klub AC Milán a společnost Computer Associates
ohlásily završení pilotního projektu, v jehož rámci se využívá
prediktivní analýza jako prostředek zlepšování fyzické kondice a
omezování rizika zranění hráčů.
Nový klubový systém využívá technologii CA CleverPath Predictive
Analysis Server, jehož pomocí lze analyzovat celou škálu fyziologických,
ortopedických a mechanických dat shromážděných z diagnostických
informací a z prohlídek prováděných klubovými lékaři.
S využitím technologie CA Neugents může software upozornit zdravotnický
personál a trenéry na datové vzorce, které by u hráče mohly naznačovat
zvýšené riziko. Na jejich základě pak tým může přijmout opatření s cílem
zabránit očekávanému zranění například úpravou tréninkového režimu nebo
programem preventivních cvičení.
Zdraví hráčů je v době, kdy AC Milán hraje v známé Serie A domácí,
italské ligy i mezinárodních pohárech, pro klub prioritou číslo jedna.
Kondice hráčů je proto hodnotou nejvyššího významu, která bezprostředně
ovlivňuje ekonomickou návratnost. Zranění svalů, šlach a kloubů, k nimž
může dojít v tréninku nebo při přehnaném cvičení, dokáží vyřadit
klíčového hráče ze hry až na několik dní.
Prediktivní analýzou CleverPath Predictive Analysis Server podporuje
společnost CA zavedené klubové metody řešením, které je schopno učit se
a navrhovat způsoby efektivního omezení nebezpečí, jež může hrozit
svalům a kloubům sportovců. Fyzička kádru je tak pod stálým dohledem.
Prediktivní analýza složí pro řešení problémů matematického modelování
jako např. analýza trhu a aktivní řízení rozsáhlého počítačového
prostředí. Společný projekt CA a AC Milán je první aplikací této
technologie ve sportovní medicíně.
Projekt byl zahájen zhruba před 18 měsíci, kdy se sportovci z AC Milán
obrátili na italskou pobočku CA a zajímali se o možnosti aplikací
softwarových technologií na nejcitlivější problematiku, s jakou se
potýkají moderní fotbalové týmy v kolotoči tvrdé soutěže, termínových
plánů a rostoucích finančních zájmů.
Technický personál klubu považoval zkušební výsledky za velmi
povzbudivé. Procento případů, v nichž se systému podařilo rozeznat
příznaky předcházející zranění, bylo dostatečně významné a z hlediska
klubu přesvědčivé na to, aby projekt mohl postoupit do další fáze.
Prognóza zranění je pouze jednou z možných aplikací prediktivní analýzy
na poli sportu. K dalším patří optimalizace strategie a taktiky, úprava
stravovacích zvyklostí hráčů a případně i výběr nových hráčů. Všechny
tyto technologické novinky zřejmě přispějí k upevnění vítězného tažení
AC Milán i ke zlepšení jeho finančních výsledků.
Zpět

UNITED AIRLINES nasadila šestiterabajtový datový sklad pro CRM
United
Airlines si zvolila technologii IBM pro nasazení výkonného systému
na správu a řízení vztahů se zákazníky.
Systém tvořený databázovým softwarem IBM DB2 na serverech IBM eServer
Cluster 1600 má napomoci aerolinkám spravovat a lépe využívat informace
o zákaznících a letech v rámci celé společnosti, která působí ve 27
zemích.
Nový CRM systém je postaven jako součást celopodnikového datového
skladu, který bude časem spravovat přes šest terabajtů dat. Analytické
vlastnosti (BI - Business Intelligence) databázového systému se budou
využívat pro identifikaci trendů destinací osobní letecké dopravy, aby
aerolinka mohla účinněji koordinovat a plánovat trasy letů, zlepšila
efektivitu správy rezervací a aby mohla rozvíjet individuální přístup k
zákazníkům.
IBM nedávno dokončila první fázi nasazení, během níž byl integrován více
než jeden terabajt zákaznických a provozních dat. Integrovaná data budou
následně využívána rezervačními středisky a webovou službou United.com a
budou je také využívat tisíce zaměstnanců United Airlines, kteří se s
jejich pomocí budou moci lépe starat o účty zákazníků a zlepší provoz a
plánování.
V terabajtové databázi mohou zaměstnanci například vyhledávat a zkoumat
proměnné jako nejčastější trasu určitého zákazníka nebo jeho
nejobvyklejší druh cesty - pracovní nebo osobní. Takto získaná data jim
umožní vytvářet personalizované nabídky a zvláštní propagační akce. Před
zavedením tohoto řešení nedokázala společnost snadno spojovat a
kombinovat obrovské množství dat, které bylo uloženo v oddělených
systémech.
Zpět

Společnost IFS uzavírá smlouvu s největší hydroelektrárnou na světě
Společnost IFS
podepsala smlouvu se společností Three Gorges Project Corporation na
implementaci IFS Aplikací. Hodnota smlouvy je přibližně 1 milion USD.
Three Gorges Project je největší (a také
nejkontroverznější) projekt výstavby přehrady na světě, umístěná na
řece
Yangtze (Žlutá řeka v provincii Hubei ve střední Číně.
Po dokončení bude Three Gorges Project největší hydroelektrárnou na
světě s celkovou instalovanou výkonností 18,200 MW a ročním výkonem
téměř 84,7 miliard kWh, což je zhruba jedna desetina spotřeby elektrické
energie v Číně.
Společnost IFS byla vybrána, aby dodala celkové řešení pro řízení
elektrárny, včetně údržby, financí a lidských zdrojů. Implementace začne
v dubnu 2002, s očekávaným ostrým startem v polovině roku 2003, kdy bude
spuštěna první dávka v režimu on-line.0000
Zpět

Compaq spouští Kompetenční
centra
Compaq Computer ČR oznamuje spuštění projektu Kompetenčních center
Compaq. Společnost v nich bude ve spolupráci se svými partnery
představovat společná technologická řešení a zároveň bude jejich
prostřednictvím informovat zákazníky o aktuální nabídce podporovaných
řešení.
Kompetenční centra se zaměří na čtyři hlavní oblasti: bezdrátové sítě,
technologie tenkého klienta, řízení nákladů na vlastnictví IT a budování
datových center.
Kompetenční centra jsou provozována ve městech Brno, Hradec Králové,
Liberec, Nový Jičín, Ostrava, Pardubice, Praha, Ústí nad Labem.
Provozovateli se staly partnerské firmy společnosti Compaq ČR.
Podporované oblasti jsou Bezdrátové sítě (PAN, LAN, WAN, prvky WLAN
řešení), Datové centrum (externí storage a/nebo backup systémy), Náklady
na vlastnictví a Tenký klient (terminálové služby Windows 2000, Citrix
MetaFrame, Rapport Administrative Software, tenký klient Compaq Evo
T20).
Zpět

Šifrovací software pro Palm
OS 5
Firmy
samozřejmě potřebují, aby data vedená v podnikových aplikacích
zpřístupnily jak svým zákazníkům, tak i pracovníkům pracujícím mimo
kancelář, a zároveň zajistily bezpečnost těchto osobních informací,
důležitých obchodních dat a transakcí. Pokud tito lidé používají PDA s
operačním systémem Palm, mohou využít bezpečnostního nástroje od
společnosti PalmSource.
Tato dceřiná společnost firmy Palm, pro zabezpečení nové verze Palm OS
5, dodává systém RSA BSAFE Micro Edition. Volbou RSA Security se
PalmSource snaží dosáhnout ve verzi 5 největší možnou míru
nezcizitelnosti a důvěrnosti dat a transakcí prováděných prostřednictvím
handheldů a mobilních zařízení se značkou Palm Powered.
RSA BSAFE Micro Edition zajišťuje interoperabilitu mezi pevnou a mobilní
technikou a zároveň zabezpečuje zařízení jako jsou mobilní telefony, PDA
a mobilní zařízení LAN a VoIP. S podporou RSA Security mohou všechna
zařízení s operačním systémem Palm sloužit také jako autentizační
zařízení RSA SecurID a nahradit tak dosud potřebné hardwarové tokeny. Ve
spojení se softwarem pro správu autentizace RSA ACE/Server napomáhají
autentizátory RSA SecurID zajistit, aby přístup k síťovým souborům,
aplikacím a komunikacím měli pouze oprávnění uživatelé.
Zpět

Celopodnikové
aplikace v mobilním telefonu
Společnost iAnywhere Solutions, která je pobočkou společnosti Sybase,
oznámila, že poskytne platformu pro vývoj aplikací pro nový mobilní
telefon Sony Ericsson P800 založený na technologii Symbian.
Díky podpoře javových technologií v rámci m-byznysové platformy umožní
vývojářům vytvářet aplikace, které zajistí přístup k firemním informacím
odkudkoli a kdykoli.
Vývojáři mohou zhodnotit své stávající javové aplikace a opětovně je
využít, a tak přinést řešení pro Sony Ericsson Smartphone na trh v co
nejbližším termínu.
iAnywhere Solutions představila mobilní bankovní řešení postavené na
Javě běžící na novém mobilním telefonu Sony Ericsson Smartphone na
veletrhu CeBIT.
Zpět

SuSE a IBM přicházejí s novou generací řešení pro podnikovou sféru
Společnost Sybase se dohodla s firmou Borland o možnosti prodeje
vývojového prostředí pro jazyk Java - JBuilder Enterprise. Společnost
Sybase tak bude nyní dodávat JBuilder 6 Enterprise - Sybase Edition svým
zákazníkům. Tato edice programu zvyšuje produktivitu vývojářů díky
integrované podpoře platformy elektronického obchodu společnosti Sybase,
včetně podpory Sybase EAServer a Sybase Enterprise Portal (EP).
Jednou z klíčových součástí při realizaci společných aktivit se stane
produkt SuSE Linux Enterprise Server (SLES), který IBM ve spolupráci s
odbornými týmy SuSE učiní základem komplexních dodávek vlastních řešení.
Dohoda s celosvětovou platností dále vymezuje společný postup při
nabídce řešení zákazníkům a vytváří předpoklady pro vzájemnou výměnu
znalostí a dovedností expertů obou společností.
V krátké době mají oznámit společnosti IBM a SuSE i řadu nových aktivit
v oblastech systémové integrace, konzultačních a implementačních služeb,
zakázkového vývoje či nepřetržité odborné správy počítačových systémů.
Zpět

Irský Vodafone si vybral Genesys pro optimalizaci komunikace se svými
zákazníky
Genesys,
dceřiná společnost koncernu Alcatel, dodá společnosti
Vodafone, která je největším mobilním operátorem na irském trhu,
kombinované kontaktní centrum. Přímé propojení telefonátů na prodejce
prostřednictvím řešení Genesys Outbound Contact umožňuje společnosti
vůbec poprvé aktivně a efektivně kontaktovat zákazníky. Vedle řízení
prodeje a lepší péče o zákazníky se zároveň snižuje procento
neefektivních odchozích telefonátů.
Řešení společnosti Genesys bude integrováno s existujícími systémy
společnosti Vodafone tak, aby prodejci měli vždy v okamžiku hovoru
okamžitý přístup k přehledným informacím o volajícím zákazníkovi včetně
historie jeho předchozích telefonátů a dotazů.
Tento přístup umožní společnosti Vodafone optimalizovat řízení zakázek,
objednávek a plateb svých 1,7 milionu zákazníků ze všech oblastí. Řešení
Genesys rovněž umožní odpovídat na zákaznické dotazy, řídit odchozí
prodejní kampaně včetně řízení zákaznických účtů a pohledávek.
Implementace softwaru umožní zvýšit počet odchozích hovorů o více než
127 % a v důsledku tak realizovat mnohem více telemarketingových
kampaní.
Zpět |
Analýza |
Vánoce 2001 byly pro
e-business úspěšné
Vánoce 2001 byly pro e-business mnohem úspěšnější, než se očekávalo.
On-line zákazníci se netajili svou spokojeností a Vánoce 2001 se staly
dalším krokem ve vývoji elektronického obchodování jako možné
alternativy tradičního maloobchodního způsobu prodeje.
Pokračování
Zpět |
|
Konference, semináře |
Bezpečnost a ochrana dat v elektronických komunikacích
Odborný
seminář "Bezpečnost
a ochrana dat v elektronických komunikacích" je pořádán časopisem
T&P v úterý 16. dubna od 9 hodin v Masarykově koleji v Praze 6.
Cílem této akce je seznámit účastníky s aktuálním děním v tomto, v
dnešní době, velmi diskutovaném tématu. Akce je určena pro profesionální
uživatele elektronických komunikací, jimž otázka bezpečnosti není
lhostejná. Účast na akci je bezplatná.
Další informace včetně programu a přihlášky jsou k dispozici
zde.
Pozvánku ve formátu Arobat PDF je možné získat
zde.
Zpět

Disaster
Recovery moderních informačních systémů
Ve čtvrtek 18. dubna se koná seminář "Disaster Recovery moderních
informačních systémů" pořádaný společností DELTAX Systems v rámci
celosvětové roadshow firmy VERITAS Software, největšího producenta
software pro Storage a vysokou dostupnost na světe.
Seminář je věnován problematice předcházení havárií datacenter a metodám
rychlé obnovy provozu. Více informaci najdete na
webu. Podrobný
program semináře naleznete
zde. Přímo zaregistrovat se můžete na
této adrese.
Technologickým partnerem tohoto semináře je Compaq, dodavatel systému
Storage pro široké spektrum zákazníků, od malých firem až po rozsáhlé
podniky.
Organizátoři se těší na setkáni s Vámi při diskusi o řešení Disaster
Recovery moderních informačních systémů.
Zpět

Informační systémy
výrobních podniků
Firemní konference, zaměřená na problematiku Informačních systémů
výrobních podniků - MES (Manufacturing Execution Systems), se opět koná
ve dnech 18. - 19. dubna v hotelu Devět Skal v oblasti Českomoravské
vrchoviny.
Cílem konference je
v ucelené formě nabídnout odborníkům z výrobních podniků informace o
možnostech budování informačních systémů ve výrobních podnicích - MES v
podmínkách ČR. Akce je určena pro pracovníky podniků s výrobním
charakterem z České republiky a ze Slovenska. Přednášející firmy budou
informovat nejen o svých aktivitách v této oblasti IT, ale představí i
své produkty, služby a reference.
Přihlášku můžete získat i
zde.
Diskutována budou témata:
. Komplexní informační systémy - GEMMA Systems, IPESOFT, KOMIX, LCS
International, GC Software, Technosoft
. Plánování a bilancování výroby - Clear Stream Consulting, Control, DEL,
OR-CZ, SAP ČR, Science Systems (CR)
. Optimalizace výrobních procesů - ABB, HUMUSOFT
. Datové sklady technologických dat, vazby mezi jednotlivými úrovněmi -
AMiT, AutoCont Control Systems, COMPAS automatizace, Honeywell,
ChemPlant Technology, UNIS
. Řízení údržby - IFS Czech, Intentia CZ
. Sledování toku materiálu - genealogie výroby - ICZ, Pantek (CS)
. Řízení lidských zdrojů - Vema
. Řízení dokumentace - IS Berghof
Celá řada výše uvedených společností se ve svých přednáškách dotýká více
témat nebo oblastí jako např. dispečerské řízení výroby nebo systémy
SCADA, MIS apod. Detailní seznam přednášek, jejich názvů a anotací
můžete najít na našich
této adrese v části připravujeme. Řada firem bude mít expozice a
další prezentace i v jiných prostorách hotelu.
Zpět

SCAN
2002
Dovolujeme si
vás pozvat na 5. ročník konference
SCAN
2002, který se bude konat v úterý 16. dubna od 9.30 do 15.30 v
hotelu Praha. Na konferenci vám budou představeny novinky z oblasti
automatizovaného zpracovávání formulářů, používání OCR/ICR systémů a
získávání dat prostřednictvím internetu či mobilních zařízení. Na
kompletní program konference se můžete podívat
zde.
Na oblast imagingu a práci s dokumenty je zaměřen i workshop Dokumentové
skenery KODAK a FUJITSU. Zde si také budete moci skenery prakticky
vyzkoušet.
V rámci referenčních pracovišť velkoobjemové digitalizace vám budou
představeny digitalizační pracoviště projektu "Digitální archivace
nárokových podkladů důchodového pojištění ČSSZ" s automatickou indexací
z čárového kódu a "OCR pracoviště" založené na systému AFPSPro používané
ve Stavební spořitelně České spořitelny.
Nebude chybět ani přednáška o externí správě archívu od zástupce
společnosti Docu Guard. Na závěr si Doc. Ing. Vladimír Smejkal CSc.,
připravil prezentaci z oblasti legislativy - Elektronická dokumentace v
roce 2002 z hlediska platného práva. Po skončení přednášek opět proběhne
slosování vstupenek, po kterém si tři z vás odnesou výhry - zájezd s
cestovní kanceláří Fischer a ceny od společnosti scanservice.
Svou účast prosím potvrďte vyplněním přihlášky na webové
stránce, nebo telefonicky 02/ 41 04 84 00 či faxem 02/4104 8112,
nebo pomocí emailu. Více se o
konferenci dozvíte na
této
webové stránce.
Zpět

Konference Inforum o profesionálních informačních zdrojích poosmé
Ve dnech 21. až
23. května 2002 se v Nové aule Vysoké školy ekonomické v Praze uskuteční
osmý ročník konference Inforum (www.inforum.cz), která je zaměřena na
elektronické informační zdroje ve vědě, výzkumu a podnikání. Jejími
pořadateli jsou Albertina
icome Praha s.r.o. a VŠE.
Konference, která je nejvýznamnější akcí svého druhu u nás, se loni
účastnilo více než 560 informačních pracovníků z akademických a
soukromých institucí, IT manažerů, pracovníků veřejné správy a lékařů z
České republiky, Slovenska, ze západní Evropy a USA a obdobný zájem je
očekáván i letos.
V odborném programu, který je rozdělen do tematických sekcí, je věnována
pozornost mj. využití informačních zdrojů v řízení podniku, firemním
zpravodajským systémům, Competitive Intelligence, znalostnímu
managementu, přístupu k informacím o Evropské unii aj. Součástí
konference jsou rovněž dva workshopy, které se konají 20. května.
Na doprovodné výstavě se představují producenti informačních zdrojů a
další firmy. Hlavními sponzory konference jsou
ProQuest Information
and Learning, Ovid
Technologies a
Dialog Corporation, mediálními partnery jsou
Ekonom,
IT News,
IT System a
Ikaros.
Technologickou podporu zajišťují firmy AiP Safe, Sun Microsystems a
INCAD. Bližší informace o konferenci (včetně registračního formuláře)
najdete na
www.inforum.cz.
Zpět

Osmé Teplárenské dny s
další novinkou
Teplárenské
sdružení České republiky, jehož členové dodávají teplo více než
miliónu domácnostem, tedy do každého čtvrtého bytu u nás, i letos
připravilo mezinárodní výstavu a odbornou konferenci Teplárenské dny
2002, která se bude konat od 23. do 25. dubna v Kongresovém centru Aldis
v Hradci Králové.
Již VIII. ročník mezinárodní odborné výstavy techniky a technologií pro
dálkové zásobování teplem bude po všechny tři dny doprovázet odborná
konference zaměřená na aktuální témata sektoru teplárenství, tedy na
současnost a budoucnost dálkového zásobování teplem. V jejím programu je
technická a ekonomická sekce, sekce zaměřené na technická zařízení u
odběratele a problematiku liberalizace energetického trhu.
Ve dnech 23. a 24. dubna se bude v KC Aldis konat i konference věnovaná
integrované prevenci a kontrole znečištění pod názvem "IPPC a jeho
aplikace v energetice". Novinkou, která by měla nadále rozšířit záběr
odborných výstav a konferencí doprovázejících Teplárenské dny, je od 23.
do 25. dubna třídenní odborná výstava "Alternativní zdroje energie
2002". Tu doplňuje 23. a 24. dubna odborná konference "Obnovitelné
zdroje energie", pořádaná Ministerstvem životního prostředí ČR.
Pokud se o problematiku dálkového zásobování teplem zajímáte nebo je vám
blízká, srdečně Vás na svátek teplárenství,
Teplárenské dny 2002,
zve Teplárenské sdružení České republiky a další spolupořadatelé.
Podrobnější informace o uvedených výstavách a konferencích získáte na
kontaktech: Teplárenské sdružení České republiky, Bělehradská 458, 530
09 Pardubice, tel.: 040/ 641 4440 a
www.tscr.cz.
Zpět

AMPER 2002 - jubilejní
ročník v novém
V tomto týdnu
probíhá až do pátku 12. dubna v Pražském veletržním areálu Letňany 10.
ročník mezinárodního veletrhu elektrotechniky a elektroniky
AMPER 2002,
nejvýznamnější přehlídka elektrotechnického průmyslu ve střední a
východní Evropě.
Pro návštěvníky je zajištěna kyvadlová doprava od stanic metra B
Českomoravská a Vysočanská. V průběhu veletrhu od 8.30 až do skončení
veletržního dne (cca 18.30) bude zavedena speciální bezplatná veletržní
autobusová linka č. 758 na výstaviště a zpět, s intervalem dle potřeby.
Návštěvníci mohou využít i pravidelných linek MHD od stanic metra B
Českomoravská nebo Vysočanská do stanice: Na Hranici, Dobratická nebo
Boletická. Motorizovaní návštěvníci veletrhu mohou využít záchytná
parkoviště například u stanice metra B Černý most (podrobnější informace
na této adrese).
Veletrh potrvá čtyři dny a tento fakt se jistě příznivě odrazí nejen na
vysoké návštěvnosti, ale umožní vystavovatelům i organizátorům vhodné
rozložení aktivit, zahrnující dílčí projekty a doprovodné akce, případně
rozšíření veletržní nabídky.
Kromě českých firem se veletrhu zúčastní firmy z Německa, Rakouska,
Slovenska, Ukrajiny, Maďarska, Itálie, Francie, Velké Británie, Polska,
Švýcarska, Nizozemí, USA, Koreje a Jihoafrické republiky. Letos byla
poprvé vyhlášena německým ministerstvem hospodářství oficiální účast
německých firem na veletrhu Amper.
Na veletrhu se již tradičně představí takové společnosti jako jsou
Siemens, ABB, OBO Betterman, Moeller, Controltech, Mirava, Schrack,
Schneider, Hager, Schmachtl, Legrand, OEZ Letohrad, Wago, GM electronic,
Enika Nová Paka a mnoho dalších velkých tuzemských i zahraničních
společností a jejich poboček. Pravidelnými účastníky veletrhu jsou i
menší firmy, pro něž je veletrh AMPER výbornou příležitostí k navázání
nových obchodních kontaktů.
Více informací na
www.amper.cz a
www.terinvest.com.
Zpět

Energie efektivně 2002
Ve dnech 5. - 7. listopadu se v Kongresovém centru Praha uskuteční 8.
mezinárodní konference a výstava EEBW: Energie Efektivně 2002, s
podtitulem "Příležitost pro návratné investice". Zájemci o prezentaci
projektů v oblasti efektivního využívání energie a obnovitelných zdrojů
mají možnost do konce dubna přihlásit témata svých přednášek u
organizátorů konference, nebo navázat spolupráci při organizaci výstavy
energeticky úsporných produktů.
Hlavní tématické okruhy konference jsou: Liberalizace trhu s elektřinou
a elektřina z obnovitelných zdrojů, energetické audity, příprava a
financování projektů, využití biomasy pro vytápění, nízkoenergetické
domy, energeticky úsporné osvětlování a Energy Performance Contracting.
Náplní konference budou informace a diskuse o současném stavu a vývoji v
oblasti výroby a spotřeby energie v ČR, EU i ve světě, přednášky a
panelové prezentace, výstava energeticky úsporných výrobků a například
nezávislé poradenství pro spotřebitele.
Konference EEBW: Energie efektivně je tradičním místem pro setkávání a
výměnu zkušeností odborníků různých profesí - technických a
energetických profesionálů, manažerů a politiků na komunální i státní
úrovni, podnikatelů a vrcholového vedení z průmyslové sféry a
energetiky. Je to příležitost pro výměnu názorů nad konkrétními
aktuálními problémy i pro nová obchodní setkání, příležitost pro
neformální diskusi podnikatelů s představiteli státní správy, ale také
možnost získání zahraničních zkušeností a navázání nových osobních
kontaktů s domácími i zahraničními odborníky z oboru.
Organizační partnery konference jsou Hospodářská komora ČR, Česká
energetická agentura, Společnost pro techniku prostředí, Český svaz
stavebních inženýrů, Svaz podnikatelů v oboru technických zařízení.
Chcete se o konferenci a výstavě dozvědět více? Kontaktujte SEVEn,
Středisko pro efektivní využívání energie, o.p.s., Slezská 7, 120 56
Praha 2, e-mail: eebw@svn.cz, nebo
navštivte samostatnou internetovou
stránku.
Zpět

Computer Forum 2002
4. dubna se v
hotelu Diplomat Praha uskutečnil 2. ročník Computer Fora. Akci
uspořádala firma AT Computers ve spolupráci se společnostmi Intel, Asus,
Keytronic, Logitech, Sony, Teco a Western Digital.
Forum bylo určeno převážně pro assemblery počítačů. Účastníci se
seznámili s plány výrobců na nejbližší období, osobně shlédli nejnovější
produkty a prodiskutovali trendy vývoje na trhu IT. V aréně hotelu
Diplomat si pak mohli vyzkoušet jízdu na motokárách a závodit v AT
Computers Cup.
Samotnému Computer Foru předcházela snídaně s novináři, na které byl
oficiálně oznámen nový distribuční kontrakt se společností Intel.
Zpět |
|
Komerční příloha |
Práci nabízejí
GCM je nově založená společnost, jejímž cílem je přivést tradiční české
kovářské řemeslo na americký trh. Na tomto trhu je prvořadým kritériem
kvalita a dodržení časově velmi přísných dodacích lhůt. V současné době
firma zahájila zkušební výrobu stavebně dekorativního kování, jako např.
zábradlí, dveře, brány a ploty, určeného pro obytná sídla vilového typu.
Rozhodující část naší výroby představuje výroba zábradlí ze svářkové
oceli k montovaným točitým schodištím se vzestupným i sestupným
poloměrem zakřivení. Tato práce tedy vyžaduje přesné zaměření schodiště
na daném místě přímo v USA a následné sestavení přesně odpovídajícího
modelu v naší výrobní hale v Olomouci.
Firma GCM hledá kandidáta, který dosáhl akademické hodnosti inženýr v
oboru strojního inženýrství a který dobře ovládá CMM zaměřování, 3-D CAD
a CNC frézování. Hledaný pracovník bude odpovídat za:
. 1) používání přenosného šestiosého přístroje CMM k zaměření schodiště
. 2) vytvoření modelu tohoto schodiště ve 3-D CAD s použitím softwaru
jako např. Rhino, následné převedení tohoto modelu do CAM s použitím
softwaru jako např. MILLIT nebo DEVCAM
. 3) vyrobení modelu daného schodiště za použití multiosého CNC
frézovacího stroje.
Pracovní pozice kandidáta vyžaduje dobrou znalost angličtiny. Je třeba
počítat i s častými služebními cestami, včetně několika cest do USA,
které budou oznámeny jen krátce předem. Součástí pracovní náplně
hledaného inženýra bude i drobná administrativní práce.
Ideální kandidát by měl mít minimálně 2-3letou pracovní zkušenost s výše
uvedenými technikami a pracovními postupy.Firma GCM nabízí konkurenční
plat, služební auto a možnost dalšího růstu.
Motivační dopis a životopis prosím zasílejte na
email anebo na adresu GCM Inc c/o
AK Mgr. Radoslav Janeček, Cejl 20, 602 00 Brno.
Zpět |
Internet, komunikace a
sítě |
TELE2 v Brně
rozšířila kapacitu své sítě
TELE2 oznámila
zvýšení kapacity sítě v Brně. Do provozu byl totiž uveden další vysílač,
který je instalován na Bohunické nemocnici. U současných dvou vysílačů
umístěných v Purkyňově ulici a na Hotelu Continental byla navíc zvýšena
kapacita.
Vysílač na Bohunické nemocnici zajišťuje pokrytí v západní části Brna.
Posílené stávající vysílače umožní odlehčit provoz sítě zejména ve
středu města, kde byla pro velký zájem o připojení kapacita vysílačů
téměř naplněna.
Výsledky výzkumu uvádí, že připojení k internetu má jen 73 % pražských
firem, zatímco na jižní Moravě je k síti připojeno 82 % společností.
Výzkum probíhá v rámci projektu eBusiness Roadshow společnosti TELE2 a
sdružení Březen měsíc internetu (BMI), které provádí ve všech krajích
České republiky agentura DEMA.
Zpět

eTel se jako první operátor v České Republice připojil do sítě Viking
Společnost Telia IC, dodala společnosti eTel SDH linku o kapacitě 155
Mb/s. Kapacita je vedena z Frankfurtu přímo do Prahy, kde byla fakticky
spuštěna síť optických kabelů Viking Network na konci ledna tohoto roku.
Síť Viking Network v Praze navazuje na uzel v Drážďanech. Trasu tvoří
deset chrániček, přičemž v každé z nich je zafouknutý 192 vláknový kabel
- Telia IC jako jedna z prvních používá speciální ribonové vlákno. Trasa
je osazená 40-ti kanálovými vlnovými multiplexery (DWDM) s rychlostmi
2,5 a 10 Gb/s na každý kanál, což je v současné době nejvyšší
poskytovaná kapacita na telekomunikačním trhu.
Zpět

První terabitová síť v
České republice
Společnost Aliatel ukončila výstavbu nové vrstvy páteřní transportní
sítě založené na technologii DWDM (Dense Wavelength Division
Multiplexing). V současné době má Aliatel k dispozici masivní DWDM síť,
která pokrývá velká města v České republice a jejíž kapacita v každém
úseku převyšuje jeden terabit za sekundu (1000 Gb/s).
Ukončením implementace této technologie do stávající transportní sítě
získává Aliatel páteřní transportní síť, která umožní uspokojit
vzrůstající požadavky zákazníků na přenosové kapacity v prakticky
neomezeném rozsahu.
Pilotním projektem Aliatelu v této oblasti byla implementace DWDM
technologie na dvou 2,5 Gb/s okruzích určených pro akademickou síť
CESNET. Projekt, který je v úspěšném provozu již déle než rok, využívá v
ČR dosud nepoužitou technologii společnosti Lucent Technologies OLS
800G, která rozšiřuje kapacitu jediného optického vlákna až na 80 či 160
samostatných kanálů.
Zpět

Rodina
přepínačů SuperStack 3 se dále rozrůstá
Společnost
3Com rozšířila produktovou rodinu SuperStack 3 Switch 4400 o nový
přepínač SuperStack 3 Switch 4400 SE. Jedná se o stahovatelný přepínač
sítí LAN 10/100 s přepínáním rychlostí fyzického spojení.
Nový přepínač nabízí vlastnosti charakteristické pro podnikové přepínače
jako stohování a celostohové sdružování linek. Aby byl přepínač
technologicky připraven na budoucnost, je možné jej upgradem rozšířit
ještě o priorizaci provozu na čtvrté vrstvě. SE model přepínače
SuperStack 3 Switch 4400 je primárně určen pro firmy, které si chtějí
pořídit levnější přepínání 10/100 nové generace, a přitom zatím
nepotřebují vylepšenou správu provozu.
Přepínač 4400 SE podporuje až osm gigabitových uplinků ve stohu, přičemž
se může jednat o měděná i optická spojení. Ve skříni může být stohováno
až osm přepínačů s celkovým počtem 192 portů 10/100. Technologie tohoto
přepínače zahrnuje rovněž sdružování linek za účelem zvýšení šířky pásma
a vlastnosti zajišťující odolnost. Sdružování linek je spolehlivější
díky tomu, že zátěž provozu může být sdílena nejen mezi několika porty
jednoho přepínače, ale i mezi porty různých jednotek ve stohu přepínačů
3Com. K odolnosti přispívá také možnost přidání redundantního zdroje
napájení, který brání zhroucení přepínače v případě výpadku proudu.
Hardware přepínače SuperStack 3 Switch 4400 SE je už pro softwarový
upgrade optimalizován. Jakmile zákazník provede upgrade přepínače, nové
vlastnosti přidají na síťovou infrastrukturu inteligenci pro priorizaci
náročného provozu jako např. hlasu. Při použití zároveň s řešeními
firemní IP telefonie 3Com NBX se síť automaticky nakonfiguruje, aby
upřednostňovala hlasový provoz a zajišťovala maximální kvalitu služby
(QoS) při optimálním využití kapacity. Nový SuperStack 3 Switch 4400 SE
rovněž umožňuje potlačit nežádoucí provoz (MP3).
Orientační koncová cena pro Českou republiku činí 35 700 Kč.
Předpokládaná cena SuperStack 3 Switch 4400 Enhanced Software Upgrade,
dostupného od druhého pololetí 2002, je 12 900 Kč bez DPH.
Zpět |
|
Finanční monitor IT firem |
ProCA obchodní výsledky
za 1. Q 2002
Obchodní výsledky prvního čtvrtletí roku 2002 společnosti ProCA ve
srovnáním s rokem předcházejícím vypadají slibně. Za první čtvrtletí
minulého roku bylo dosaženo tržeb ve výši 625 milionů Kč, v letošním
prvním kvartále již 707 milionů Kč.
Tato čísla zahrnují tržby za zboží i služby a firma ProCA tak
zaznamenala v prvním kvartále nárůst tržeb o 13 % oproti roku 2001.
Přičemž tuzemský nárůst prodeje zboží dosáhl 31 %.
Zpět

Obchodní výsledky
Océ-Česká republika
Společnost Océ-Česká republika dosáhla v roce 2001 celkových tržeb ve
výši 495 milionu korun. Oproti roku 2000, kdy společnost zaznamenala
tržby ve výši 442 milionu korun, tak došlo k nárůstu zhruba o 12 %.
Stejný vývoj ve struktuře nabízených služeb zaznamenává také mateřská
společnost Océ-Technologies B.V, kdy tržby z pronájmu a servisu jejích
zařízení vzrostly oproti roku 2000 o 5 % a dosáhly celkem 1,272 miliardy
Euro. Océ-Technologies B.V. přitom uzavřela hospodaření v roce 2001 se
ziskem přes 105 milionů Euro. Největší nárůst výnosů, a sice o 25 %,
zaznamenala společnost v oblasti outsourcingu.
Zpět |
|
Informační společnost |
Panasonic má nového
generálního ředitele
Pan Jiří
Opletal byl jmenován do funkce generálního ředitele společnosti
Panasonic Czech Republic. Vystřídá tak dosavadního ředitele pana
Fumitaku Itoha, který přechází do evropské centrály Panasonic Marketing
Europe.
Jmenování pana Opletala je součástí plánu evropské lokalizace, který
oznámil Joachim Reinhart, prezident společnosti Matsushita Electric
Europe Headquarters, Ltd. Tento program má za cíl umístit do vedení
evropských obchodních společností místní zaměstnance.
Jiří Opletal pracuje ve společnosti Panasonic CR od roku 1996, kdy
nastoupil jako obchodní ředitel pro sektor kancelářské a telekomunikační
techniky. Rok poté přešel do oddělení spotřební elektroniky a od roku
2001 je zodpovědný za prodej a marketing všech produktů značek Panasonic
a Technics.
Zpět

AT Computers nabízí
produkty SuperMicro
Společnost AT Computers se stala oficiálním distributorem produktů
americké společnosti SuperMicro. Tato firma nabízí kompletní řešení pro
pracovní stanice a servery, které se skládá z motherboardů a skříní v
provedení stand-alone i do racku. Nabídka AT Computers zahrnuje většinu
produktů společnosti SuperMicro.
Zpět

Jednání
mezi společnostmi KPMG a Andersen pokračují
I když se globální dohoda mezi firmami Andersen Worldwide SC a KPMG o
spojení všech členských společností mimo USA ukázala jako nedosažitelná,
jednání mezi Andersen a KPMG ve středoevropském regionu i nadále
pokračují.
Regionální vedení firem KPMG a Andersen ve střední Evropě se sešla již
několikrát, aby jednala o propojení aktivit obou organizací. Je
předpoklad, že k regionální dohodě se dospěje do konce dubna.
Proces spojení aktivit obou firem bude i v následujících třech týdnech
pokračovat etapou "předinvestiční prověrky", která již na regionální
úrovni probíhá. Po jejím skončení bude zpracován návrh dohody o spojení
aktivit obou firem ve střední Evropě, který bude předložen ke schválení
příslušným regulačním orgánům a partnerům obou firem, přičemž cílem je
dosažení plné integrace do 1. října 2002.
Zpět |
|
System
NEWS zasílá redakce edice IT Business
* Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.:
05/45 22 27 79 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám
System NEWS zasílali,
kontaktujte nás prosím.
Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora
Pavla Boucníka,
|
|