|
Podnikové aplikace |
Testování
webových aplikací pomocí Astra QuickTest
Společnost
LBMS dodala řešení Astra QuickTest od firmy Mercury Interactive, které
slouží pro podporu funkčního testování webovských aplikací, společnosti
asp1000. Nový nástroj umožňuje nahrát sekvenci vstupů z klávesnice a
polohovacího zařízení a takto zaznamenaný testovací scénář opakovaně
spouštět s různými vstupními hodnotami a na různých platformách pro
ověření správné funkcionality aplikace.
Tímto je redukován čas potřebný na opakované testování již otestované
funkcionality při vydání nové verze aplikace nebo při její portaci na
jinou platformu.
Tomáš Hladík, Systém manager firmy asp1000 k volbě produktu uvedl:
"Vybrali jsme tento produkt proto, že jej lze intuitivně ovládat, bez
potřeby programování a umožňuje rychlé vytvoření testovacích skriptů.
Nástroj nám také umožňuje připravit pro všechny aplikace testovací
skripty, které procházejí všechny funkční větve testovaných aplikací. Po
jakémkoliv zásahu do aplikace se pak opraví pouze ta část, která byla
změněna, a celá sada skriptů se znovu spustí, takže převážná část
testování aplikací se provede automatizovaně."
Zpět

10 let
spolupráce Unisys a České národní banky
Před deseti lety bylo v souvislosti se vznikem České národní banky
(ČNB), řady komerčních bank u nás a velikosti země rozhodnuto, vybudovat
jediné mezibankovní zúčtovací (clearingové) centrum.
Vzhledem ke zvážení vlastních možností a kapacit se vedení původní SBČS,
transformované do ČNB,
rozhodlo vybrat externího dodavatele. Výběrové řízení, kterého se
zúčastnilo celkem 15 subjektů, nakonec vyhrála společnost Unisys.
Projekt, který byl spuštěn 8. března 1992, řeší netto obchodování
každého s každým prostřednictvím ČNB a na systémech Unisys. Celý projekt
byl řešen etapově. Po spuštění clearingového centra dodala společnost
Unisys v roce 1996 on-line záložní systém. Od roku 1998 mají zúčastněné
komerční banky (uživatelé) k dispozici chráněný webový přístup přes
extranet s vnitřní autentizací. Roku 1999 společnost Unisys dodala
128bitové šifrování a řešení elektronického podpisu. Od páté etapy
spuštěné v roce 2000 se komerční banky mohou napojovat na clearingové
centrum ČNB online.
Systém kontroluje i likviditu bank. Clearingový systém ČNB byl původně
koncipován na 2 miliony transakcí denně. Zpočátku v něm probíhalo 200 -
250 000 transakcí, v dnešní době jejich počet dosahuje 3 miliony denně.
Současné systémy Unisys však mají rezervu až na 5 milionů transakcí
denně.
Zpět

Správa
lidských zdrojů a mezd v provedení Oracle
V rámci
rozsáhlého kontraktu, který byl britským ministerstvem zdravotnictví
přidělen konsorciu McKesson, poskytne společnost Oracle britské
Národní zdravotnické službě
implementaci svého webového software Human Resources Management System (HRMS).
Jedná se vůbec o největší implementaci aplikací sady Oracle E-Business
Suite 11i na správu lidských zdrojů, včetně modulů Human Resources, CRM,
Training and Administration či HR Intelligence. Všechny aplikace poběží
na jediné databázi Oracle9i.
Řešení, jehož pilotní provoz byl spuštěn na počátku letošního roku,
poskytne NHS centralizovaný systém, který zdravotnické službě umožní
přesně zjišťovat, kde se nacházejí pracovníci, a pomůže analyzovat i
případný nedostatek odborností.
Jakmile bude systém v ostrém provozu, umožní zdravotnické službě
efektivně využívat data o zaměstnancích a získat maximální užitek z
klíčového aktiva, lidského kapitálu. NHS je jeden z největších
zaměstnavatelů na světě, takže aplikace Oracle budou zpracovávat
podrobné informace o 1,2 miliónech zaměstnanců a bude je simultánně
používat zhruba 20 000 profesionálů z oblasti lidských zdrojů a mezd.
Odhadovaná úspora 400 miliónů liber, která se nashromáždí díky
implementaci, umožní NHS investovat víc peněz do modernizace celé
organizace.
Řízení procesu změn, implementaci a migraci dat z existujících systémů
provede Oracle Consulting a společnost PwC. Aplikace budou provozovány a
spravovány konsorciem McKesson na jediné databázi Oracle v řízeném
datovém centru. V rámci desetiletého kontraktu s konsorciem McKesson
bude Oracle pro NHS poskytovat trvalou podporu a nové verze. Webové
aplikační moduly Oracle poběží na databázi Oracle9i a budou rovněž
používat Oracle9i Application Server, Real Applications Clusters, datový
sklad a analytické nástroje Oracle.
Zpět

MySAP.com na Linuxu pro
IBM eServer
Společnost IBM oznámila dostupnost e-business platformy mySAP.com na
operačním systému Linux pro mainframy IBM eServer zSeries od 31. května.
Tím, že společnosti IBM a SAP nabídnou mySAP.com na operačním systému
Linux i pro eServer zSeries, poskytnou zákazníkům otevřené, škálovatelné
řešení e-businessu, které může nativně běžet v logické části mainfraimu
(tzv. LPAR - logical partition) nebo v prostředí operačního systému z/VM.
Operační systém Linux na mainframech eServer zSeries navíc představuje
vhodnou platformu pro konsolidaci serverů. Dokáže totiž využívat
schopnost mainframů vytvářet od dvaceti až do několika tisíc virtuálních
linuxových serverů v jediném fyzickém stroji, což pro zákazníky znamená
podstatnou úsporu energie, prostoru a nákladů na údržbu.
Toto řešení integruje aplikační server SAP na 64bitovém systému Linux
pro eServer zSeries s databází DB2 Universal Database pro z/OS a OS/390.
Přístup k databázi je výrazně rychlejší, pokud aplikační a databázový
server běží na stejném systému eServer zSeries.
Zpět

První instalace mySAP.com využívající 64bitový Microsoft SQL server
Společnosti
Compaq, Intel, Microsoft a SAP oznamují, že německá společnost
VTG-Lehnkering instalovala systém mySAP.com a 64bitový Microsoft SQL
server na serverech Compaq s procesory Intel Itanium a operačním
systémem Microsoft Windows Advanced Server LE.
Společnost VTG-Lehnkering se sídlem v Hamburgu, pobočka společnosti
Hapag-Lloyd, je velká logistická firma. Svému systémovému integrátorovi,
společnosti ECS Electronic Computer Service, zadala projekt, ve kterém
požadovala vysoký výkon a adresovatelnost paměti přesahující 4 GB.
Zároveň požadovala zajištění pro bezpečné rozšíření systému, kdy
společnost převede své logistické aplikace na 64bitovou platformu
Windows operující na serverech na platformě Intel.
Během tří měsíců ukončila společnost ECS veškeré testování a ověřování a
v lednu 2002 spustila provoz na 32bitové serverové architektuře Intel. O
dva měsíce později přešla společnost VTG-Lehnkering na plný provoz na
čtyřprocesorových serverech Compaq ProLiant DL590 na platformě Itanium.
Zpět

Komunikujte se svým rodinným domkem či automobilem mobilně
Mobilní
Telemetrie umožňuje komunikovat prostřednictvím sítě GSM s rodinnými
domy a automobily, zapínat stroje nebo alarmy. Všechny operace jsou
přitom zadávány a zobrazovány přímo na displeji mobilního telefonu.
Zařízení a přístroje jsou ovládány na dálku prostřednictvím například
SMS nebo GPRS. Tuto službu začala nyní nabízet na území České republiky
společnost Eurotel.
Praktičnost nové služby využijí hlavně plynárny, teplárny, výtahové
firmy, hotely, policie, či pulty centrální ochrany.
Mezi výhody Eurotel Mobilní Telemetrie patří krátká doba odezvy případné
poruchy, bezprostřední informovanost a rychlá reakce na vzniklou
situaci, efektivnější využívání zdrojů firem a snížení nákladů na
servis. Všechny operace jsou přitom ovládány přímo z displeje mobilního
telefonu.
Společnost Eurotel nabízí svým firemním zákazníkům dva základní produkty
Eurotel GMS Industry a Eurotel Patriot. GMS (GSM Monitoring Sytem)
Industry představuje univerzální monitorovací a ovládací zařízení včetně
hlasového a datového připojení přes GSM síť. Plní tak úlohu
monitorovací, zabezpečovací a řídicí ústředny, která je připojena přímo,
nebo vzdáleně k hlídanému nebo ovládanému zařízení. Vzhledem k převážné
komunikaci pomocí SMS zpráv bude většinou aktivována s programem SMS/Data.
Součástí dodávky modulů Technology Pack bude i instalace a implementace
na místě u zákazníka. Menší projekty do 10 terminálů bude Eurotel
zajišťovat interně pomocí vyškolených pracovníků, realizaci větších
projektů má na starosti firma SINIT, s níž Eurotel uzavřel smlouvu o
dodávce řešení.
Druhý GSM modul - Eurotel Patriot - je schopen přenášet poplachové a
doplňkové informace pomocí hlasu. Hlavní možnosti využití nalezne při
zabezpečení objektů a vozidel, kde je zapojen na alarm. V případě
poplachu je schopen zavolat na uživatelem předdefinovaná čísla.
Komunikace s Eurotel Patriotem je obousměrná, tzn. je možné na modul i
zavolat a pomocí tónové volby zadat předdefinované příkazy. Instalace a
konfigurace Eurotel Patriota probíhá na stejném principu jako instalace
sady hands-free do automobilu; zvládne ji tedy každé montážní středisko.
Mezi praktické použití Eurotel Patriota patří kontrola zabezpečení
automobilů, kontrola zabezpečení domů, chat a garáží, zapínání domácích
spotřebičů na dálku, nebo odečet spotřeby energií v domácnostech.
Zpět

e-Learning u americké armády
U.S
Army a U.S. Army National Guard podepsala kontrakt na využití nové
technologie Aspen společnosti click2learn.com pro tvorbu a provoz obsahu
elektronických kurzů pro své složky. Půjde zejména o tvorbu e-kurzů z
oblasti nukleárního, biologického a chemického válečnictví.
Hlavním cílem použití e-Learning kurzů je minimalizovat cestovní náklady
a čas spojené s klasickým tréninkem v uvedených oblastech. Bude použit
Aspen Content Development Server pro rapidní tvorbu obsahu a Aspen
Learning Management Server pro řízení a vyhodnocování studia.
Zpět

Partnerství Sybase a Borland nad vývojovým prostředí pro jazyk Java
Společnost Sybase se dohodla s firmou Borland o možnosti prodeje
vývojového prostředí pro jazyk Java - JBuilder Enterprise. Společnost
Sybase tak bude nyní dodávat JBuilder 6 Enterprise - Sybase Edition svým
zákazníkům. Tato edice programu zvyšuje produktivitu vývojářů díky
integrované podpoře platformy elektronického obchodu společnosti Sybase,
včetně podpory Sybase EAServer a Sybase Enterprise Portal (EP).
Navíc společnost Sybase rozšiřuje svůj vztah se společností Borland tím,
že nabízí plug-in pro integrování produktu JBuilder do svého EAServeru.
To umožní uživatelům vyvinout a nasadit aplikace J2EE na EAServeru.
Tento Plug-in pro JBuilder je dostupný k volnému stažení na
této
adrese.
JBuilder je víceplatformní prostředí pro tvorbu obchodních, databázových
a distribuovaných aplikací pro platformu Java 2. JBuilder 6 Enterprise
usnadňuje vývoj EJB 2.0 díky dvoucestným vizuálním návrhářům a umožňuje
jejich rychlé nasazení na aplikační servery na bázi J2EE, Sybase
EAServer a integrovaný aplikační server Borland Enterprise Server.
JBuilder je dostupný ve třech baleních: Enterprise, Professional a
Personal. Popis produktu naleznete
zde.
Zpět

Visual Studio .NET na českém
trhu
V uplynulých dnech proběhla tisková konference věnovaná představení
platformy Microsoft .NET, založené na XML formátu. Této příležitosti
bylo využito i k uvedení Visual Studia .NET na český trh.
Nový produkt má softwarovým výrobcům poskytnout výkonné nástroje na
rychlé vytváření webových XML služeb a aplikací pro různá zařízení.
Vývojářům umožní snadno vybudovat vícekrát použitelnou obchodní logiku,
kterou lze integrovat jak uvnitř organizace, tak i mimo ni - s
dodavateli, partnery, klienty a dalšími subjekty.
Visual Studio .NET se chlubí tím, že snižuje objem kódu, který musejí
vývojáři pro své aplikace sami psát, a to díky úkolově orientovanému
přístupu a prostředí Rapid Application Development (RAD). Všichni, kteří
pracují v jazyce Microsoft Visual Basic, zde najdou několik nových
funkcí pro úkolově orientované programování.
V rámci nabídky informací z vývojářské sítě společnosti Microsoft si
programátoři mohou bezplatně stáhnout vývojářskou sadu .NET Framework,
různé informace, či se zapojit do diskusních skupin. Předplacením
nabídky získávají navíc veškerý software pro vývoj (operční systémy,
servery, vývojářské nástroje atd.), včetně neomezené vývojářské podpory
v češtině.
Zpět |
|
Případové studie |
Česká pojišťovna a e-learning
Česká pojišťovna nabízí na více jak 700 obchodních místech širokou
paletu životních i neživotních pojištění. Poskytuje své služby občanům,
malým, středním i velkým firmám. Česká pojišťovna se pochopitelně
soustřeďuje na zvyšování produktivity své obchodní sítě, zefektivnění
vnitřních procesů a zkvalitnění služeb pro klienty. Jedním z metodu je i
zavedení vnitro firemního vzdělávání formou e-leraningu.
Pokračování
Zpět

Elektronické tržiště
pojišťovatelů
Společnost Unisys instalovala ve Velké Británii elektronické tržiště s
názvem Risk Trading
Exchange pro poskytování pojištění. Tržiště umožňuje všem
zúčastněným subjektům na tomto trhu přistupovat a zpracovávat různé
druhy a třídy pojistek, event. jejich doplňování.
Pokračování
Zpět |
|
Konference, semináře |
Energie efektivně 2002
Ve dnech 5. - 7. listopadu se v Kongresovém centru Praha uskuteční 8.
mezinárodní konference a výstava EEBW: Energie Efektivně 2002, s
podtitulem "Příležitost pro návratné investice". Zájemci o prezentaci
projektů v oblasti efektivního využívání energie a obnovitelných zdrojů
mají možnost do konce dubna přihlásit témata svých přednášek u
organizátorů konference, nebo navázat spolupráci při organizaci výstavy
energeticky úsporných produktů.
Hlavní tématické okruhy konference jsou: Liberalizace trhu s elektřinou
a elektřina z obnovitelných zdrojů, energetické audity, příprava a
financování projektů, využití biomasy pro vytápění, nízkoenergetické
domy, energeticky úsporné osvětlování a Energy Performance Contracting.
Náplní konference budou informace a diskuse o současném stavu a vývoji v
oblasti výroby a spotřeby energie v ČR, EU i ve světě, přednášky a
panelové prezentace, výstava energeticky úsporných výrobků a například
nezávislé poradenství pro spotřebitele.
Konference EEBW: Energie efektivně je tradičním místem pro setkávání a
výměnu zkušeností odborníků různých profesí - technických a
energetických profesionálů, manažerů a politiků na komunální i státní
úrovni, podnikatelů a vrcholového vedení z průmyslové sféry a
energetiky. Je to příležitost pro výměnu názorů nad konkrétními
aktuálními problémy i pro nová obchodní setkání, příležitost pro
neformální diskusi podnikatelů s představiteli státní správy, ale také
možnost získání zahraničních zkušeností a navázání nových osobních
kontaktů s domácími i zahraničními odborníky z oboru.
Organizační partnery konference jsou Hospodářská komora ČR, Česká
energetická agentura, Společnost pro techniku prostředí, Český svaz
stavebních inženýrů, Svaz podnikatelů v oboru technických zařízení.
Chcete se o konferenci a výstavě dozvědět více? Kontaktujte SEVEn,
Středisko pro efektivní využívání energie, o.p.s., Slezská 7, 120 56
Praha 2, e-mail: eebw@svn.cz, nebo
navštivte samostatnou internetovou
stránku.
Zpět

Konference Inforum o
profesionálních informačních zdrojích poosmé
Ve dnech 21. až
23. května 2002 se v Nové aule Vysoké školy ekonomické v Praze uskuteční
osmý ročník konference
Inforum, která je zaměřena na elektronické informační zdroje ve
vědě, výzkumu a podnikání. Jejími pořadateli jsou
Albertina icome Praha s.r.o.
a VŠE.
Konference, která je nejvýznamnější akcí svého druhu u nás, se loni
účastnilo více než 560 informačních pracovníků z akademických a
soukromých institucí, IT manažerů, pracovníků veřejné správy a lékařů z
České republiky, Slovenska, ze západní Evropy a USA a obdobný zájem je
očekáván i letos.
V odborném programu, který je rozdělen do tematických sekcí, je věnována
pozornost mj. využití informačních zdrojů v řízení podniku, firemním
zpravodajským systémům, Competitive Intelligence, znalostnímu
managementu, přístupu k informacím o Evropské unii aj. Součástí
konference jsou rovněž dva workshopy, které se konají 20. května.
Na doprovodné výstavě se představují producenti informačních zdrojů a
další firmy. Hlavními sponzory konference jsou
ProQuest Information
and Learning, Ovid
Technologies a
Dialog Corporation, mediálními partnery jsou
Ekonom,
IT News,
IT System a
Ikaros.
Technologickou podporu zajišťují firmy AiP Safe, Sun Microsystems a
INCAD. Bližší informace o konferenci (včetně registračního formuláře)
najdete na
www.inforum.cz.
Zpět

Osmé Teplárenské dny s
další novinkou
Teplárenské
sdružení České republiky (www.tscr.cz), jehož členové dodávají teplo
více než miliónu domácnostem, tedy do každého čtvrtého bytu u nás, i
letos připravilo mezinárodní výstavu a odbornou konferenci Teplárenské
dny 2002, která se bude konat od 23. do 25. dubna v Kongresovém centru
Aldis v Hradci Králové.
Již VIII. ročník mezinárodní odborné výstavy techniky a technologií pro
dálkové zásobování teplem bude po všechny tři dny doprovázet odborná
konference zaměřená na aktuální témata sektoru teplárenství, tedy na
současnost a budoucnost dálkového zásobování teplem. V jejím programu je
technická a ekonomická sekce, sekce zaměřené na technická zařízení u
odběratele a problematiku liberalizace energetického trhu.
Ve dnech 23. a 24. dubna se bude v KC Aldis konat i konference věnovaná
integrované prevenci a kontrole znečištění pod názvem "IPPC a jeho
aplikace v energetice". Novinkou, která by měla nadále rozšířit záběr
odborných výstav a konferencí doprovázejících Teplárenské dny, je od 23.
do 25. dubna třídenní odborná výstava "Alternativní zdroje energie
2002". Tu doplňuje 23. a 24. dubna odborná konference "Obnovitelné
zdroje energie", pořádaná Ministerstvem životního prostředí ČR.
Pokud se o problematiku dálkového zásobování teplem zajímáte nebo je vám
blízká, srdečně Vás na svátek teplárenství,
Teplárenské dny 2002,
zve Teplárenské sdružení České republiky a další spolupořadatelé.
Podrobnější informace o uvedených výstavách a konferencích získáte na
kontaktech: Teplárenské sdružení České republiky, Bělehradská 458, 530
09 Pardubice, tel.: 040/ 641 4440 a
www.tscr.cz.
Zpět

AMPER 2002 - jubilejní
ročník v novém
V týdnu od 9.
do 12. dubna 2002 se v Pražském veletržním areálu Letňany uskuteční 10.
ročník mezinárodního veletrhu elektrotechniky a elektroniky
AMPER 2002,
nejvýznamnější přehlídka elektrotechnického průmyslu ve střední a
východní Evropě. Potvrzuje to účast 700 firem z 15 zemí světa a tradičně
vysoká návštěvnost. S nabídkou minulého ročníku se seznámilo 38 230
návštěvníků, z nichž 89 % tvořila odborná veřejnost.
10. ročník veletrhu AMPER se uskuteční v nových prostorách Pražského
veletržního areálu v Letňanech. Veletržní areál disponuje 30 000 m2
pevných výstavních ploch s dokonalým servisním zabezpečením a
parkovištěm s kapacitou 10 000 míst.
Pro návštěvníky je zajištěna kyvadlová doprava od stanic metra B
Českomoravská a Vysočanská. V průběhu veletrhu od 8.30 až do skončení
veletržního dne (cca 18.30) bude zavedena speciální bezplatná veletržní
autobusová linka č. 758 na výstaviště a zpět, s intervalem dle potřeby.
Návštěvníci mohou využít i pravidelných linek MHD od stanic metra B
Českomoravská nebo Vysočanská do stanice: Na Hranici, Dobratická nebo
Boletická. Motorizovaní návštěvníci veletrhu mohou využít záchytná
parkoviště například u stanice metra B Černý most (podrobnější informace
na této adrese).
Veletrh potrvá čtyři dny a tento fakt se jistě příznivě odrazí nejen na
vysoké návštěvnosti, ale umožní vystavovatelům i organizátorům vhodné
rozložení aktivit, zahrnující dílčí projekty a doprovodné akce, případně
rozšíření veletržní nabídky.
Kromě českých firem se veletrhu zúčastní firmy z Německa, Rakouska,
Slovenska, Ukrajiny, Maďarska, Itálie, Francie, Velké Británie, Polska,
Švýcarska, Nizozemí, USA, Koreje a Jihoafrické republiky. Letos byla
poprvé vyhlášena německým ministerstvem hospodářství oficiální účast
německých firem na veletrhu Amper.
Na veletrhu se již tradičně představí takové společnosti jako jsou
Siemens, ABB, OBO Betterman, Moeller, Controltech, Mirava, Schrack,
Schneider, Hager, Schmachtl, Legrand, OEZ Letohrad, Wago, GM electronic,
Enika Nová Paka a mnoho dalších velkých tuzemských i zahraničních
společností a jejich poboček. Pravidelnými účastníky veletrhu jsou i
menší firmy, pro něž je veletrh AMPER výbornou příležitostí k navázání
nových obchodních kontaktů.
Více informací na
www.amper.cz a
www.terinvest.com.
Zpět |
|
Finanční monitor IT firem |
Provozní
zisk společnosti RadioMobil vzrostl o 52 %
O 52 % vzrostl v loňském roce provozní zisk společnosti RadioMobil.
Zatímco v roce 2000 činil podle mezinárodních účetních standardů 3,1
miliardy Kč, v roce 2001 dosáhl 4,8 miliardy Kč. Čisté tržby vzrostly
meziročně o 19 % a dosáhly 21,1 miliardy Kč. Společnost loni
proinvestovala 14,2 mld. Kč, což oproti roku 2000 znamená 66% nárůst.
Pro služby sítě Paegas se v loňském roce rozhodlo téměř milion nových
zákazníků. Rok 2001 ukončila společnost RadioMobil s 2 850 046 aktivními
zákazníky. Zákaznická základna se tak meziročně zvýšila o 53 %, přičemž
největší nárůst byl zaznamenán v posledním čtvrtletí roku 2001.
Nárůst oproti předchozímu roku zaznamenala společnost RadioMobil také v
počtu protelefonovaných minut a odeslaných SMS zpráv. V loňském roce
bylo v síti Paegas provoláno téměř 2,5 miliardy minut, což je o 32 %
více než v roce 2000. Zákazníci sítě Paegas odeslali 950 milionů SMS
zpráv, což je více než dvojnásobek zpráv odeslaných v předchozím roce.
K 31. 12. 2001 pracovalo ve společnosti RadioMobil 2479 zaměstnanců, což
je o 16 % více v porovnání se stejným datem roku předchozího.
Zpět

Merlin posiluje ve
finančním sektoru
Společnost Merlin oznámila za první čtvrtletí roku 2002 nárůst tržeb
oproti stejnému období o 35 %. Na příznivém růstu se odrazily nové
kontrakty se zákazníky z bankovní a finanční sféry.
Na začátku roku implementoval MERLIN svůj ekonomický informační systém
FEIS do Komerční pojišťovny (dceřiná společnost Komerční banky),
bratislavskému obchodníkovi s cennými papíry Capital Invest a privátní
bance Standard Hellier Bank se sídlem v Republice Černá hora.
Tržby Merlinu v České republice za rok 2001, realizované z 95% prodejem
vlastního software a vývojových služeb, převýšily 120 mil. Kč.
Zpět |
|
Internet, komunikace a
sítě |
Stahovatelné přepínače pro gigabitové páteřní sítě
Na nedávném
Exponetu ve Vídni předvedl Allied Telesyn také nové řízené přepínače na
2.vrstvě - AT-8326GB a AT-9410GB. Tyto přepínače jsou určené pro
prostředí podnikových a širokopásmových sítí.
Středně velký model AT-8326GB je 24portový 10/100TX řízený L2 Fast
Ethernet přepínač se dvěma rozšiřujícími GBIC sloty a dvěma 1000BaseT
pevnými porty. Tento přepínač je určen pro zákazníky požadující nejvyšší
vybavené zařízení na klíčovém úseku sítě nebo v pracovní skupině.
Přepínač 8326GB je stahovatelný s podobnými produkty prostřednictvím
dodaného kabelu až do celkového počtu 144 portů, přičemž GBIC moduly
zajišťují na standardech založenou a plně duplexní konektivitu na
Gigabit Ethernet - na kratší vzdálenosti v provedení SX a na dlouhé v
LX.
Model AT-9410GB je středně velký 10portový 1000BaseT řízený L2
gigabitový přepínač obsahující dva GBIC rozšiřující porty. Tento produkt
je vhodný pro gigabitové aplikace nebo serverové farmy s potřebou vysoké
hustoty gigabitových portů. Dva gigabitové uplinky jsou vhodné pro
připojení optické páteřní sítě a dálkových spojů, přičemž mají výhodu
flexibility standardní plně duplexní konektivity Gigabit Ethernetu. K
dostání jsou opět v provedení SX pro kratší vzdálenosti a LX na
vzdálenosti dlouhé.
Zpět

APC rozšířila řadu Smart-UPS o nové on-line zdroje ve výkonu 1 a 2 kVA
Společnost APC
rozšiřuje řady zdrojů Smart-UPS pro zálohové napájení (UPS) ve věžovém i
skříňovém provedení. Tato nová řešení vycházejí z osvědčené technologie
Smart-UPS, avšak nabízejí on-line topologii dvojí konverze pro 1 kVA a 2
kVA.
Stejně jako Smart-UPS, i Smart-UPS On-line lze ovládat pomocí software
PowerChute plus a řady ovládacích doplňků APC, včetně řídící Web/SNMP
karty a karty pro sledování prostředí.
Mezi výhody nových zdrojů Smart-UPS On-line patří například průběžná
regulace napětí a frekvence doplněná nulovou dobou přenosu do baterií a
z nich. Další plusem nových výrobků je výhodná údržba baterií, kdy
zdroje On-line Smart-UPS jsou vybaveny jednoduše a za provozu
vyměnitelnými bateriemi. Zdroj lze navíc doplnit libovolným počtem
externích baterií, čímž se zvýší doba provozu na požadovanou úroveň
nutnou k překonání dlouhotrvajících výpadků proudu.
Zpět

Virtuální
privátní síť pro evropské železničáře
Soukromé
konsorcium vlastněné čtrnácti evropskými železnicemi -
Hit Rail B. V. -
uzavřelo kontrakt s firmou KPNQwest, na jehož základě získá řešení
virtuální privátní sítě založené na protokolu IP, která propojí 29
železničních lokalit v Evropě.
Hit Rail B. V. bude díky tomu mít k dispozici IP platformu pro hlavní
aplikace zajišťující nákladní i osobní dopravu v rámci prakticky celé
Evropy. Řešení zároveň umožní provádění finančních transakcí on-line a
zjednoduší fakturace i distribuci jízdenek.
Volba IP platformy má přinést evropským železnicím značnou úsporu
nákladů a zvýšit efektivnost dosavadního řešení založeného na X.25.
Umožní také větší přizpůsobivost, rozšíří mezinárodní síť o další
lokality a dovolí využít důležitých aplikací na jednotné úrovni.
Poskytne rovněž možnost rychlého a snadného rozšíření šířky pásma.
Řešení IP VPN spojí 29 lokalit v 16 zemích Evropy - Belgii, České
republice, Dánsku, Finsku, Francii, Itálii, Maďarsku, Německu,
Nizozemsku, Rakousku, Slovensku, Slovinsku, Španělsku, Švédsku,
Švýcarsku a Velké Británii.
IP VPN od společnosti KPNQwest je síťové řešení, které umožňuje provoz
širokého spektra podnikových aplikací a zároveň poskytuje další služby s
přidanou hodnotou, včetně hlasových služeb IP Voice, a to
prostřednictvím jednotné platformy. V současné době jej využívá více než
250 významných evropských společností. IP VPN nabízí bezpečnou
konektivitu typu desktop-to-desktop za pomoci více než 350 vlastních
uzlů (POP`s) v 19 zemích Evropy s bezproblémovým propojením k síti o
délce 300 tisíc kilometrů ve Spojených státech a Asii.
V rámci řešení IP VPN je možno přenášet data až rychlostí 100 terabitů
za sekundu a vzhledem k minimalizaci možných chyb s prakticky
stoprocentní spolehlivostí. Samozřejmostí je nepřetržitá technická
podpora (24/7) v místním jazyce, stejně jako monitoring sítě v reálném
čase prostřednictvím vlastní technologie IP Vista.
Zpět

Přepínání na vrstvě 3 a 4+ pro podnikové a metropolitní sítě
Allied Telesyn
ohlásil další modely svého řešení přepínač/směrovač L3/4+ chystané na
první polovinu roku 2002. Kromě vylepšené verze řady přepínačů na
3.vrstvě Rapier uvede firma pevně konfigurované produkty postavené na
novém šasi pracujícím na 3. a 4+ vrstvě.
Tyto přepínače jsou určeny pro páteřní partie sítě, kde je důležitý
výkon, vyspělý management, možnosti řízení kvality služeb,
škálovatelnost a garance minimální a maximální šířky pásma po krocích o
velikosti 64 kb/s.
Tato série na šasi postavených přepínačích je budována na přepínacím
systému s plynulým průtokem 128 Gb/s a zaručuje L3 přeposílání na
rychlosti média s výkonem 96 milionů paketů za sekundu. Při vyšších či
měnících se nárocích na další propojení je možné do zařízení přidat WAN,
Fast Ethernet či Gigabit Ethernet linkovou kartu.
Vzhledem ke kompatibilitě s NEBS a přípravě na nepřetržitý provoz jsou
tyto produkty vybaveny škálou zdvojených mechanismů a možností výměny
všech linkových karet a modulů za provozu. Například napájecí zdroj je
ztrojený se sdílením zátěže a ventilátor v samostatném, výměnném modulu.
K dispozici je též napájecí zdroj na -48 V.
Společnost začne ve druhé polovině tohoto roku dodávat dva modely.
Osmislotové šasi vysoké 15U může obsahovat až 384 10/100TX portů, 256
100FX portů, 64 GBIC porty nebo 64 WAN porty, čtyřslotový 9U model pojme
až 192 10/100TX portů, 128 100FX portů, 32 GBIC nebo 32 WAN portů,
případně jejich kombinaci. Menší RJ21 konektory zvýší maximální hustotu
10/100TX portů až na 768, resp. 384 portů.
Na druhé čtvrtletí se též plánuje uvedení nové série kompaktních L3+
Gigabit ethernetových přepínačů Allied Telesyn AT-9800 s vlastnostmi a
výkonem vhodným pro dnešní serverové farmy a velké podniky.
Ve druhém kvartálu budou uvedeny dva modely série AT-9800 - 16portový do
racku (1,5 U) určený L3 Gigabit ethernetový přepínač pracující na plné
rychlosti média, vybavený čistě GBIC sloty pro plnou volnost výběru typu
média a 16 portový model obsahující 12 pevných 10/100/1000T portů a 4
GBIC sloty.
Série AT-9800 je vybavena stejným typem softwaru jako série na šasi
postavených přepínačů, což zahrnuje RIP/RIPv2, OSPF, IS-IS, BGP4 a VRRP
routovací protokoly, dále IP, IPX a Appletalk podporu, řízení více toků
videa prostřednictvím IGMP, IGMP Snoopingu, DVMRP, PIM-DM a PIM-SM.
Možnosti managementu jsou taktéž shodné.
Zpět |
|
Informační společnost |
Počítač AutoCont s výrobním číslem "200 000" pro Masarykovu univerzitu
Malou
slavností se stalo předání 200 000 počítače společnosti AutoCont
zákazníkovi. Tento počítač si objednala Masarykova univerzita v Brně a
během slavnostního programu jej od zástupce společnosti AutoCont CZ,
pana Petra Kantora, převzal rektor Masarykovy univerzity, pan Jiří
Zlatuška.
Jubilejní počítačová sestava nese označení OfficePro 7100N patří do
nejvýkonnější řady kancelářských počítačů a je předurčen pro začlenění
do vnitropodnikových sítí. Vyznačuje se snadnou údržbou a správou v
počítačové síti.
Jubilejní počítač je vybaven procesorem Intel Pentium 4 s taktovací
frekvencí 2,2 GHz, 256 MB operační paměti RDRAM, pevným diskem s
kapacitou 40 GB a kvalitní grafickou kartou Matrox Millenium G450.
Samozřejmostí je plná multimediální výbava.
U příležitosti předání jubilejního počítače Masarykově univerzitě
věnovala společnost AutoCont CZ multimediální počítač Alivio 3003,
vybavený sedmnácti palcovým monitorem, nadaci Charty 77, a to v rámci
projektu Počítače proti bariérám.
Zpět

PwC Consulting mění jméno
PwC
Consulting, firma
PricewaterhouseCoopers, oznámila, že zahájila proces změny svého
jména a obchodní značky. PricewaterhouseCoopers plánuje oddělit svou
poradenskou firmu pro oblast řízení prostřednictvím nabídky nových
cenných papírů.
PwC Consulting v současnosti oslovila vlastní partnery a zaměstnance,
aby předložili náměty na nové jméno, které budou následně zahrnuty do
celkového procesu výběru. PwC Consulting předpokládá ohlášení svého
nového jména v průběhu letošního roku.
Zpět

SAS kupuje ABC Technologies
SAS ohlašuje převzetí společnosti
ABC Technologies,
poskytovatele analytického softwaru pro řízení firem. Tento nákup spojí
technologii společnosti SAS na řízení výkonnosti firem se softwarem ABC
Technologies v oblasti finančního řízení založeného na analýze aktivit
do jednotného řešení podnikové inteligence.
Transakce přichází po 18měsíční spolupráci mezi SAS a ABC Technologies
na vytvoření XML standardu pro vyhodnocovací aplikace. Po dokončení
akvizice zaujme Chris M. Pieper, dosavadní výkonný ředitel ABC
Technologies, pozici prezidenta programu na aktivní řízení výkonnosti
firem (Active Performance Management) ve společnosti SAS.
Společnost ABC Technologies realizovala více než 4 300 instalací
softwaru v 73 zemích světa - od výrobního sektoru přes služby až po
spotřební zboží a veřejný sektor. Její klientská základna skládající se
ze středních i velkých nadnárodních organizací doplní zákaznickou
základnu SAS, kterou tvoří zejména velké společnosti.
Finanční podrobnosti akvizice nebyly zveřejněny. Společnost ABC
Technologies dosáhla v roce 2001 celkových výnosů ve výši 32 mil. USD.
Jako součást akvizice získá SAS také znalostní internetový portál
BetterManagement.com. Zaměstnancům ABC Technologies bude nabídnuto
zaměstnání u společnosti SAS. Po uzavření transakce bude ABC fungovat
jako plně vlastněná dceřinná společnost SASu. Akvizice je ještě
předmětem schválení akcionářů ABC a splnění určitých dalších podmínek.
Zpět

LEVI distributorem Leadtek
LEVI International získala autorizované distribuce produktů značky
Leadtek. Stalo se tak na základě dohody podepsané mezi představiteli
společností LEVI International a Leadtek Research o distribuci produktů
firmy Leadtek v České republice. Od 12. týdne tohoto roku se tak v
nabídce LEVI International objevují grafické karty a multimediální
produkty tohoto renomovaného výrobce.
Zpět

Telenor zakládá společnost
Marlink
Telenor
Satellite Services, divize satelitních služeb společnosti Telenor,
vytvořila novou společnost s názvem Marlink, která bude poskytovat
mobilní satelitní komunikační služby zejména pro zákazníky z oblasti
námořní plavby.
Marlink bude fungovat jako dodavatel mobilních satelitních komunikačních
služeb, a to nejen od Telenoru, ale i dalších dodavatelů. Marlink bude
také poskytovat služby evidence provozu, hardware a další služby s
přidanou hodnotou. Společnost Marlink propojuje maloobchodní úsek divize
satelitních služeb Telenoru a společnost SAIT Communications, jednu z
největších evidenčních organizací na světě, kterou Telenor získal v roce
2001.
Podnik v současné době obsluhuje okolo 8 000 plavidel a jeho příjmy v
roce 2001 dosáhly téměř 100 mil. USD. Společnost Marlink má kanceláře v
10 hlavních městech námořní dopravy: Amsterdamu, Aténách, Bruselu,
Dubaji, Hamburku, Houstonu, Londýně, Oslu, Singapuru a Tokiu.
Zpět |
|
System
NEWS zasílá redakce edice IT Business
* Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.:
05/45 22 27 79 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám
System NEWS zasílali,
kontaktujte nás prosím.
Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora
Pavla Boucníka,
|
|