HLEDEJ
 V SEKCI
 

03. dubna 2002

| registrace ZDARMA | starší čísla | odhlášení | ceník inzerce

 Aktuální čislo
 Aktuální čislo 

Časopis IT System - výtisk *ZDARMA*

Obsah System NEWS

Podnikové aplikace
Testování webových aplikací pomocí Astra QuickTest
10 let spolupráce Unisys a České národní banky
Správa lidských zdrojů a mezd v provedení Oracle
MySAP.com na Linuxu pro IBM eServer
První instalace mySAP.com využívající 64bitový Microsoft SQL server
Komunikujte se svým rodinným domkem či automobilem mobilně
e-Learning u americké armády
Partnerství Sybase a Borland nad vývojovým prostředí pro jazyk Java
Visual Studio .NET na českém trhu

Případové studie
Česká pojišťovna a e-learning
Elektronické tržiště pojišťovatelů

Konference, semináře
Energie efektivně 2002
Konference Inforum o profesionálních informačních zdrojích poosmé
Osmé Teplárenské dny s další novinkou
AMPER 2002 - jubilejní ročník v novém

Finanční monitor IT firem
Provozní zisk společnosti RadioMobil vzrostl o 52 %
Merlin posiluje ve finančním sektoru

Internet, komunikace a sítě
Stahovatelné přepínače pro gigabitové páteřní sítě
APC rozšířila řadu Smart-UPS o nové on-line zdroje ve výkonu 1 a 2 kVA
Virtuální privátní síť pro evropské železničáře
Přepínání na vrstvě 3 a 4+ pro podnikové a metropolitní sítě

Informační společnost
Počítač AutoCont s výrobním číslem 200 000 pro Masarykovu univerzitu
PwC Consulting mění jméno
SAS kupuje ABC Technologies
LEVI distributorem Leadtek
Telenor zakládá společnost Marlink


GolfWits


Podnikové aplikace

Testování webových aplikací pomocí Astra QuickTest
Společnost LBMS dodala řešení Astra QuickTest od firmy Mercury Interactive, které slouží pro podporu funkčního testování webovských aplikací, společnosti asp1000. Nový nástroj umožňuje nahrát sekvenci vstupů z klávesnice a polohovacího zařízení a takto zaznamenaný testovací scénář opakovaně spouštět s různými vstupními hodnotami a na různých platformách pro ověření správné funkcionality aplikace.
Tímto je redukován čas potřebný na opakované testování již otestované funkcionality při vydání nové verze aplikace nebo při její portaci na jinou platformu.
Tomáš Hladík, Systém manager firmy asp1000 k volbě produktu uvedl: "Vybrali jsme tento produkt proto, že jej lze intuitivně ovládat, bez potřeby programování a umožňuje rychlé vytvoření testovacích skriptů. Nástroj nám také umožňuje připravit pro všechny aplikace testovací skripty, které procházejí všechny funkční větve testovaných aplikací. Po jakémkoliv zásahu do aplikace se pak opraví pouze ta část, která byla změněna, a celá sada skriptů se znovu spustí, takže převážná část testování aplikací se provede automatizovaně."

Zpět

 

10 let spolupráce Unisys a České národní banky
Před deseti lety bylo v souvislosti se vznikem České národní banky (ČNB), řady komerčních bank u nás a velikosti země rozhodnuto, vybudovat jediné mezibankovní zúčtovací (clearingové) centrum.
Vzhledem ke zvážení vlastních možností a kapacit se vedení původní SBČS, transformované do ČNB, rozhodlo vybrat externího dodavatele. Výběrové řízení, kterého se zúčastnilo celkem 15 subjektů, nakonec vyhrála společnost Unisys.
Projekt, který byl spuštěn 8. března 1992, řeší netto obchodování každého s každým prostřednictvím ČNB a na systémech Unisys. Celý projekt byl řešen etapově. Po spuštění clearingového centra dodala společnost Unisys v roce 1996 on-line záložní systém. Od roku 1998 mají zúčastněné komerční banky (uživatelé) k dispozici chráněný webový přístup přes extranet s vnitřní autentizací. Roku 1999 společnost Unisys dodala 128bitové šifrování a řešení elektronického podpisu. Od páté etapy spuštěné v roce 2000 se komerční banky mohou napojovat na clearingové centrum ČNB online.
Systém kontroluje i likviditu bank. Clearingový systém ČNB byl původně koncipován na 2 miliony transakcí denně. Zpočátku v něm probíhalo 200 - 250 000 transakcí, v dnešní době jejich počet dosahuje 3 miliony denně. Současné systémy Unisys však mají rezervu až na 5 milionů transakcí denně.

Zpět

 

Správa lidských zdrojů a mezd v provedení Oracle
V rámci rozsáhlého kontraktu, který byl britským ministerstvem zdravotnictví přidělen konsorciu McKesson, poskytne společnost Oracle britské Národní zdravotnické službě implementaci svého webového software Human Resources Management System (HRMS).
Jedná se vůbec o největší implementaci aplikací sady Oracle E-Business Suite 11i na správu lidských zdrojů, včetně modulů Human Resources, CRM, Training and Administration či HR Intelligence. Všechny aplikace poběží na jediné databázi Oracle9i.
Řešení, jehož pilotní provoz byl spuštěn na počátku letošního roku, poskytne NHS centralizovaný systém, který zdravotnické službě umožní přesně zjišťovat, kde se nacházejí pracovníci, a pomůže analyzovat i případný nedostatek odborností.
Jakmile bude systém v ostrém provozu, umožní zdravotnické službě efektivně využívat data o zaměstnancích a získat maximální užitek z klíčového aktiva, lidského kapitálu. NHS je jeden z největších zaměstnavatelů na světě, takže aplikace Oracle budou zpracovávat podrobné informace o 1,2 miliónech zaměstnanců a bude je simultánně používat zhruba 20 000 profesionálů z oblasti lidských zdrojů a mezd. Odhadovaná úspora 400 miliónů liber, která se nashromáždí díky implementaci, umožní NHS investovat víc peněz do modernizace celé organizace.
Řízení procesu změn, implementaci a migraci dat z existujících systémů provede Oracle Consulting a společnost PwC. Aplikace budou provozovány a spravovány konsorciem McKesson na jediné databázi Oracle v řízeném datovém centru. V rámci desetiletého kontraktu s konsorciem McKesson bude Oracle pro NHS poskytovat trvalou podporu a nové verze. Webové aplikační moduly Oracle poběží na databázi Oracle9i a budou rovněž používat Oracle9i Application Server, Real Applications Clusters, datový sklad a analytické nástroje Oracle.

Zpět

 

MySAP.com na Linuxu pro IBM eServer
Společnost IBM oznámila dostupnost e-business platformy mySAP.com na operačním systému Linux pro mainframy IBM eServer zSeries od 31. května.
Tím, že společnosti IBM a SAP nabídnou mySAP.com na operačním systému Linux i pro eServer zSeries, poskytnou zákazníkům otevřené, škálovatelné řešení e-businessu, které může nativně běžet v logické části mainfraimu (tzv. LPAR - logical partition) nebo v prostředí operačního systému z/VM.
Operační systém Linux na mainframech eServer zSeries navíc představuje vhodnou platformu pro konsolidaci serverů. Dokáže totiž využívat schopnost mainframů vytvářet od dvaceti až do několika tisíc virtuálních linuxových serverů v jediném fyzickém stroji, což pro zákazníky znamená podstatnou úsporu energie, prostoru a nákladů na údržbu.
Toto řešení integruje aplikační server SAP na 64bitovém systému Linux pro eServer zSeries s databází DB2 Universal Database pro z/OS a OS/390. Přístup k databázi je výrazně rychlejší, pokud aplikační a databázový server běží na stejném systému eServer zSeries.

Zpět

 

První instalace mySAP.com využívající 64bitový Microsoft SQL server
Společnosti Compaq, Intel, Microsoft a SAP oznamují, že německá společnost VTG-Lehnkering instalovala systém mySAP.com a 64bitový Microsoft SQL server na serverech Compaq s procesory Intel Itanium a operačním systémem Microsoft Windows Advanced Server LE.
Společnost VTG-Lehnkering se sídlem v Hamburgu, pobočka společnosti Hapag-Lloyd, je velká logistická firma. Svému systémovému integrátorovi, společnosti ECS Electronic Computer Service, zadala projekt, ve kterém požadovala vysoký výkon a adresovatelnost paměti přesahující 4 GB. Zároveň požadovala zajištění pro bezpečné rozšíření systému, kdy společnost převede své logistické aplikace na 64bitovou platformu Windows operující na serverech na platformě Intel.
Během tří měsíců ukončila společnost ECS veškeré testování a ověřování a v lednu 2002 spustila provoz na 32bitové serverové architektuře Intel. O dva měsíce později přešla společnost VTG-Lehnkering na plný provoz na čtyřprocesorových serverech Compaq ProLiant DL590 na platformě Itanium.

Zpět

 

Komunikujte se svým rodinným domkem či automobilem mobilně
Mobilní Telemetrie umožňuje komunikovat prostřednictvím sítě GSM s rodinnými domy a automobily, zapínat stroje nebo alarmy. Všechny operace jsou přitom zadávány a zobrazovány přímo na displeji mobilního telefonu. Zařízení a přístroje jsou ovládány na dálku prostřednictvím například SMS nebo GPRS. Tuto službu začala nyní nabízet na území České republiky společnost Eurotel.
Praktičnost nové služby využijí hlavně plynárny, teplárny, výtahové firmy, hotely, policie, či pulty centrální ochrany.
Mezi výhody Eurotel Mobilní Telemetrie patří krátká doba odezvy případné poruchy, bezprostřední informovanost a rychlá reakce na vzniklou situaci, efektivnější využívání zdrojů firem a snížení nákladů na servis. Všechny operace jsou přitom ovládány přímo z displeje mobilního telefonu.
Společnost Eurotel nabízí svým firemním zákazníkům dva základní produkty Eurotel GMS Industry a Eurotel Patriot. GMS (GSM Monitoring Sytem) Industry představuje univerzální monitorovací a ovládací zařízení včetně hlasového a datového připojení přes GSM síť. Plní tak úlohu monitorovací, zabezpečovací a řídicí ústředny, která je připojena přímo, nebo vzdáleně k hlídanému nebo ovládanému zařízení. Vzhledem k převážné komunikaci pomocí SMS zpráv bude většinou aktivována s programem SMS/Data.
Součástí dodávky modulů Technology Pack bude i instalace a implementace na místě u zákazníka. Menší projekty do 10 terminálů bude Eurotel zajišťovat interně pomocí vyškolených pracovníků, realizaci větších projektů má na starosti firma SINIT, s níž Eurotel uzavřel smlouvu o dodávce řešení.
Druhý GSM modul - Eurotel Patriot - je schopen přenášet poplachové a doplňkové informace pomocí hlasu. Hlavní možnosti využití nalezne při zabezpečení objektů a vozidel, kde je zapojen na alarm. V případě poplachu je schopen zavolat na uživatelem předdefinovaná čísla. Komunikace s Eurotel Patriotem je obousměrná, tzn. je možné na modul i zavolat a pomocí tónové volby zadat předdefinované příkazy. Instalace a konfigurace Eurotel Patriota probíhá na stejném principu jako instalace sady hands-free do automobilu; zvládne ji tedy každé montážní středisko.
Mezi praktické použití Eurotel Patriota patří kontrola zabezpečení automobilů, kontrola zabezpečení domů, chat a garáží, zapínání domácích spotřebičů na dálku, nebo odečet spotřeby energií v domácnostech.

Zpět

 

e-Learning u americké armády
U.S Army a U.S. Army National Guard podepsala kontrakt na využití nové technologie Aspen společnosti click2learn.com pro tvorbu a provoz obsahu elektronických kurzů pro své složky. Půjde zejména o tvorbu e-kurzů z oblasti nukleárního, biologického a chemického válečnictví.
Hlavním cílem použití e-Learning kurzů je minimalizovat cestovní náklady a čas spojené s klasickým tréninkem v uvedených oblastech. Bude použit Aspen Content Development Server pro rapidní tvorbu obsahu a Aspen Learning Management Server pro řízení a vyhodnocování studia.
 

Zpět

 

Partnerství Sybase a Borland nad vývojovým prostředí pro jazyk Java
Společnost Sybase se dohodla s firmou Borland o možnosti prodeje vývojového prostředí pro jazyk Java - JBuilder Enterprise. Společnost Sybase tak bude nyní dodávat JBuilder 6 Enterprise - Sybase Edition svým zákazníkům. Tato edice programu zvyšuje produktivitu vývojářů díky integrované podpoře platformy elektronického obchodu společnosti Sybase, včetně podpory Sybase EAServer a Sybase Enterprise Portal (EP).
Navíc společnost Sybase rozšiřuje svůj vztah se společností Borland tím, že nabízí plug-in pro integrování produktu JBuilder do svého EAServeru. To umožní uživatelům vyvinout a nasadit aplikace J2EE na EAServeru. Tento Plug-in pro JBuilder je dostupný k volnému stažení na této adrese.
JBuilder je víceplatformní prostředí pro tvorbu obchodních, databázových a distribuovaných aplikací pro platformu Java 2. JBuilder 6 Enterprise usnadňuje vývoj EJB 2.0 díky dvoucestným vizuálním návrhářům a umožňuje jejich rychlé nasazení na aplikační servery na bázi J2EE, Sybase EAServer a integrovaný aplikační server Borland Enterprise Server. JBuilder je dostupný ve třech baleních: Enterprise, Professional a Personal. Popis produktu naleznete zde.

Zpět

 

Visual Studio .NET na českém trhu
V uplynulých dnech proběhla tisková konference věnovaná představení platformy Microsoft .NET, založené na XML formátu. Této příležitosti bylo využito i k uvedení Visual Studia .NET na český trh.
Nový produkt má softwarovým výrobcům poskytnout výkonné nástroje na rychlé vytváření webových XML služeb a aplikací pro různá zařízení. Vývojářům umožní snadno vybudovat vícekrát použitelnou obchodní logiku, kterou lze integrovat jak uvnitř organizace, tak i mimo ni - s dodavateli, partnery, klienty a dalšími subjekty.
Visual Studio .NET se chlubí tím, že snižuje objem kódu, který musejí vývojáři pro své aplikace sami psát, a to díky úkolově orientovanému přístupu a prostředí Rapid Application Development (RAD). Všichni, kteří pracují v jazyce Microsoft Visual Basic, zde najdou několik nových funkcí pro úkolově orientované programování.
V rámci nabídky informací z vývojářské sítě společnosti Microsoft si programátoři mohou bezplatně stáhnout vývojářskou sadu .NET Framework, různé informace, či se zapojit do diskusních skupin. Předplacením nabídky získávají navíc veškerý software pro vývoj (operční systémy, servery, vývojářské nástroje atd.), včetně neomezené vývojářské podpory v češtině.

Zpět


Konference Inforum


Případové studie

Česká pojišťovna a e-learning
Česká pojišťovna nabízí na více jak 700 obchodních místech širokou paletu životních i neživotních pojištění. Poskytuje své služby občanům, malým, středním i velkým firmám. Česká pojišťovna se pochopitelně soustřeďuje na zvyšování produktivity své obchodní sítě, zefektivnění vnitřních procesů a zkvalitnění služeb pro klienty. Jedním z metodu je i zavedení vnitro firemního vzdělávání formou e-leraningu.

Pokračování
Zpět
 
Elektronické tržiště pojišťovatelů

Společnost Unisys instalovala ve Velké Británii elektronické tržiště s názvem Risk Trading Exchange pro poskytování pojištění. Tržiště umožňuje všem zúčastněným subjektům na tomto trhu přistupovat a zpracovávat různé druhy a třídy pojistek, event. jejich doplňování.

Pokračování
Zpět


Tendence 2002


Konference, semináře

Energie efektivně 2002
Ve dnech 5. - 7. listopadu se v Kongresovém centru Praha uskuteční 8. mezinárodní konference a výstava EEBW: Energie Efektivně 2002, s podtitulem "Příležitost pro návratné investice". Zájemci o prezentaci projektů v oblasti efektivního využívání energie a obnovitelných zdrojů mají možnost do konce dubna přihlásit témata svých přednášek u organizátorů konference, nebo navázat spolupráci při organizaci výstavy energeticky úsporných produktů.
Hlavní tématické okruhy konference jsou: Liberalizace trhu s elektřinou a elektřina z obnovitelných zdrojů, energetické audity, příprava a financování projektů, využití biomasy pro vytápění, nízkoenergetické domy, energeticky úsporné osvětlování a Energy Performance Contracting. Náplní konference budou informace a diskuse o současném stavu a vývoji v oblasti výroby a spotřeby energie v ČR, EU i ve světě, přednášky a panelové prezentace, výstava energeticky úsporných výrobků a například nezávislé poradenství pro spotřebitele.
Konference EEBW: Energie efektivně je tradičním místem pro setkávání a výměnu zkušeností odborníků různých profesí - technických a energetických profesionálů, manažerů a politiků na komunální i státní úrovni, podnikatelů a vrcholového vedení z průmyslové sféry a energetiky. Je to příležitost pro výměnu názorů nad konkrétními aktuálními problémy i pro nová obchodní setkání, příležitost pro neformální diskusi podnikatelů s představiteli státní správy, ale také možnost získání zahraničních zkušeností a navázání nových osobních kontaktů s domácími i zahraničními odborníky z oboru.
Organizační partnery konference jsou Hospodářská komora ČR, Česká energetická agentura, Společnost pro techniku prostředí, Český svaz stavebních inženýrů, Svaz podnikatelů v oboru technických zařízení.
Chcete se o konferenci a výstavě dozvědět více? Kontaktujte SEVEn, Středisko pro efektivní využívání energie, o.p.s., Slezská 7, 120 56 Praha 2, e-mail: eebw@svn.cz, nebo navštivte samostatnou internetovou stránku.

Zpět

 

Konference Inforum o profesionálních informačních zdrojích poosmé
Ve dnech 21. až 23. května 2002 se v Nové aule Vysoké školy ekonomické v Praze uskuteční osmý ročník konference Inforum, která je zaměřena na elektronické informační zdroje ve vědě, výzkumu a podnikání. Jejími pořadateli jsou Albertina icome Praha s.r.o. a VŠE.
Konference, která je nejvýznamnější akcí svého druhu u nás, se loni účastnilo více než 560 informačních pracovníků z akademických a soukromých institucí, IT manažerů, pracovníků veřejné správy a lékařů z České republiky, Slovenska, ze západní Evropy a USA a obdobný zájem je očekáván i letos.
V odborném programu, který je rozdělen do tematických sekcí, je věnována pozornost mj. využití informačních zdrojů v řízení podniku, firemním zpravodajským systémům, Competitive Intelligence, znalostnímu managementu, přístupu k informacím o Evropské unii aj. Součástí konference jsou rovněž dva workshopy, které se konají 20. května.
Na doprovodné výstavě se představují producenti informačních zdrojů a další firmy. Hlavními sponzory konference jsou ProQuest Information and Learning, Ovid Technologies a Dialog Corporation, mediálními partnery jsou Ekonom, IT News, IT System a Ikaros. Technologickou podporu zajišťují firmy AiP Safe, Sun Microsystems a INCAD. Bližší informace o konferenci (včetně registračního formuláře) najdete na www.inforum.cz.

Zpět

 

Osmé Teplárenské dny s další novinkou
Teplárenské sdružení České republiky (www.tscr.cz), jehož členové dodávají teplo více než miliónu domácnostem, tedy do každého čtvrtého bytu u nás, i letos připravilo mezinárodní výstavu a odbornou konferenci Teplárenské dny 2002, která se bude konat od 23. do 25. dubna v Kongresovém centru Aldis v Hradci Králové.
Již VIII. ročník mezinárodní odborné výstavy techniky a technologií pro dálkové zásobování teplem bude po všechny tři dny doprovázet odborná konference zaměřená na aktuální témata sektoru teplárenství, tedy na současnost a budoucnost dálkového zásobování teplem. V jejím programu je technická a ekonomická sekce, sekce zaměřené na technická zařízení u odběratele a problematiku liberalizace energetického trhu.
Ve dnech 23. a 24. dubna se bude v KC Aldis konat i konference věnovaná integrované prevenci a kontrole znečištění pod názvem "IPPC a jeho aplikace v energetice". Novinkou, která by měla nadále rozšířit záběr odborných výstav a konferencí doprovázejících Teplárenské dny, je od 23. do 25. dubna třídenní odborná výstava "Alternativní zdroje energie 2002". Tu doplňuje 23. a 24. dubna odborná konference "Obnovitelné zdroje energie", pořádaná Ministerstvem životního prostředí ČR.
Pokud se o problematiku dálkového zásobování teplem zajímáte nebo je vám blízká, srdečně Vás na svátek teplárenství, Teplárenské dny 2002, zve Teplárenské sdružení České republiky a další spolupořadatelé. Podrobnější informace o uvedených výstavách a konferencích získáte na kontaktech: Teplárenské sdružení České republiky, Bělehradská 458, 530 09 Pardubice, tel.: 040/ 641 4440 a www.tscr.cz.

Zpět

 

AMPER 2002 - jubilejní ročník v novém
V týdnu od 9. do 12. dubna 2002 se v Pražském veletržním areálu Letňany uskuteční 10. ročník mezinárodního veletrhu elektrotechniky a elektroniky AMPER 2002, nejvýznamnější přehlídka elektrotechnického průmyslu ve střední a východní Evropě. Potvrzuje to účast 700 firem z 15 zemí světa a tradičně vysoká návštěvnost. S nabídkou minulého ročníku se seznámilo 38 230 návštěvníků, z nichž 89 % tvořila odborná veřejnost.
10. ročník veletrhu AMPER se uskuteční v nových prostorách Pražského veletržního areálu v Letňanech. Veletržní areál disponuje 30 000 m2 pevných výstavních ploch s dokonalým servisním zabezpečením a parkovištěm s kapacitou 10 000 míst.
Pro návštěvníky je zajištěna kyvadlová doprava od stanic metra B Českomoravská a Vysočanská. V průběhu veletrhu od 8.30 až do skončení veletržního dne (cca 18.30) bude zavedena speciální bezplatná veletržní autobusová linka č. 758 na výstaviště a zpět, s intervalem dle potřeby. Návštěvníci mohou využít i pravidelných linek MHD od stanic metra B Českomoravská nebo Vysočanská do stanice: Na Hranici, Dobratická nebo Boletická. Motorizovaní návštěvníci veletrhu mohou využít záchytná parkoviště například u stanice metra B Černý most (podrobnější informace na této adrese).
Veletrh potrvá čtyři dny a tento fakt se jistě příznivě odrazí nejen na vysoké návštěvnosti, ale umožní vystavovatelům i organizátorům vhodné rozložení aktivit, zahrnující dílčí projekty a doprovodné akce, případně rozšíření veletržní nabídky.
Kromě českých firem se veletrhu zúčastní firmy z Německa, Rakouska, Slovenska, Ukrajiny, Maďarska, Itálie, Francie, Velké Británie, Polska, Švýcarska, Nizozemí, USA, Koreje a Jihoafrické republiky. Letos byla poprvé vyhlášena německým ministerstvem hospodářství oficiální účast německých firem na veletrhu Amper.
Na veletrhu se již tradičně představí takové společnosti jako jsou Siemens, ABB, OBO Betterman, Moeller, Controltech, Mirava, Schrack, Schneider, Hager, Schmachtl, Legrand, OEZ Letohrad, Wago, GM electronic, Enika Nová Paka a mnoho dalších velkých tuzemských i zahraničních společností a jejich poboček. Pravidelnými účastníky veletrhu jsou i menší firmy, pro něž je veletrh AMPER výbornou příležitostí k navázání nových obchodních kontaktů.
Více informací na www.amper.cz a www.terinvest.com.

Zpět


ITC Prague


Finanční monitor IT firem

Provozní zisk společnosti RadioMobil vzrostl o 52 %
O 52 % vzrostl v loňském roce provozní zisk společnosti RadioMobil. Zatímco v roce 2000 činil podle mezinárodních účetních standardů 3,1 miliardy Kč, v roce 2001 dosáhl 4,8 miliardy Kč. Čisté tržby vzrostly meziročně o 19 % a dosáhly 21,1 miliardy Kč. Společnost loni proinvestovala 14,2 mld. Kč, což oproti roku 2000 znamená 66% nárůst.
Pro služby sítě Paegas se v loňském roce rozhodlo téměř milion nových zákazníků. Rok 2001 ukončila společnost RadioMobil s 2 850 046 aktivními zákazníky. Zákaznická základna se tak meziročně zvýšila o 53 %, přičemž největší nárůst byl zaznamenán v posledním čtvrtletí roku 2001.
Nárůst oproti předchozímu roku zaznamenala společnost RadioMobil také v počtu protelefonovaných minut a odeslaných SMS zpráv. V loňském roce bylo v síti Paegas provoláno téměř 2,5 miliardy minut, což je o 32 % více než v roce 2000. Zákazníci sítě Paegas odeslali 950 milionů SMS zpráv, což je více než dvojnásobek zpráv odeslaných v předchozím roce.
K 31. 12. 2001 pracovalo ve společnosti RadioMobil 2479 zaměstnanců, což je o 16 % více v porovnání se stejným datem roku předchozího.

Zpět

 

Merlin posiluje ve finančním sektoru
Společnost Merlin oznámila za první čtvrtletí roku 2002 nárůst tržeb oproti stejnému období o 35 %. Na příznivém růstu se odrazily nové kontrakty se zákazníky z bankovní a finanční sféry.
Na začátku roku implementoval MERLIN svůj ekonomický informační systém FEIS do Komerční pojišťovny (dceřiná společnost Komerční banky), bratislavskému obchodníkovi s cennými papíry Capital Invest a privátní bance Standard Hellier Bank se sídlem v Republice Černá hora.
Tržby Merlinu v České republice za rok 2001, realizované z 95% prodejem vlastního software a vývojových služeb, převýšily 120 mil. Kč.

Zpět


Scan 2002


Internet, komunikace a sítě

Stahovatelné přepínače pro gigabitové páteřní sítě
Na nedávném Exponetu ve Vídni předvedl Allied Telesyn také nové řízené přepínače na 2.vrstvě - AT-8326GB a AT-9410GB. Tyto přepínače jsou určené pro prostředí podnikových a širokopásmových sítí.
Středně velký model AT-8326GB je 24portový 10/100TX řízený L2 Fast Ethernet přepínač se dvěma rozšiřujícími GBIC sloty a dvěma 1000BaseT pevnými porty. Tento přepínač je určen pro zákazníky požadující nejvyšší vybavené zařízení na klíčovém úseku sítě nebo v pracovní skupině.
Přepínač 8326GB je stahovatelný s podobnými produkty prostřednictvím dodaného kabelu až do celkového počtu 144 portů, přičemž GBIC moduly zajišťují na standardech založenou a plně duplexní konektivitu na Gigabit Ethernet - na kratší vzdálenosti v provedení SX a na dlouhé v LX.
Model AT-9410GB je středně velký 10portový 1000BaseT řízený L2 gigabitový přepínač obsahující dva GBIC rozšiřující porty. Tento produkt je vhodný pro gigabitové aplikace nebo serverové farmy s potřebou vysoké hustoty gigabitových portů. Dva gigabitové uplinky jsou vhodné pro připojení optické páteřní sítě a dálkových spojů, přičemž mají výhodu flexibility standardní plně duplexní konektivity Gigabit Ethernetu. K dostání jsou opět v provedení SX pro kratší vzdálenosti a LX na vzdálenosti dlouhé.

Zpět

 

APC rozšířila řadu Smart-UPS o nové on-line zdroje ve výkonu 1 a 2 kVA
Společnost APC rozšiřuje řady zdrojů Smart-UPS pro zálohové napájení (UPS) ve věžovém i skříňovém provedení. Tato nová řešení vycházejí z osvědčené technologie Smart-UPS, avšak nabízejí on-line topologii dvojí konverze pro 1 kVA a 2 kVA.
Stejně jako Smart-UPS, i Smart-UPS On-line lze ovládat pomocí software PowerChute plus a řady ovládacích doplňků APC, včetně řídící Web/SNMP karty a karty pro sledování prostředí.
Mezi výhody nových zdrojů Smart-UPS On-line patří například průběžná regulace napětí a frekvence doplněná nulovou dobou přenosu do baterií a z nich. Další plusem nových výrobků je výhodná údržba baterií, kdy zdroje On-line Smart-UPS jsou vybaveny jednoduše a za provozu vyměnitelnými bateriemi. Zdroj lze navíc doplnit libovolným počtem externích baterií, čímž se zvýší doba provozu na požadovanou úroveň nutnou k překonání dlouhotrvajících výpadků proudu.

Zpět

 

Virtuální privátní síť pro evropské železničáře
Soukromé konsorcium vlastněné čtrnácti evropskými železnicemi - Hit Rail B. V. - uzavřelo kontrakt s firmou KPNQwest, na jehož základě získá řešení virtuální privátní sítě založené na protokolu IP, která propojí 29 železničních lokalit v Evropě.
Hit Rail B. V. bude díky tomu mít k dispozici IP platformu pro hlavní aplikace zajišťující nákladní i osobní dopravu v rámci prakticky celé Evropy. Řešení zároveň umožní provádění finančních transakcí on-line a zjednoduší fakturace i distribuci jízdenek.
Volba IP platformy má přinést evropským železnicím značnou úsporu nákladů a zvýšit efektivnost dosavadního řešení založeného na X.25. Umožní také větší přizpůsobivost, rozšíří mezinárodní síť o další lokality a dovolí využít důležitých aplikací na jednotné úrovni. Poskytne rovněž možnost rychlého a snadného rozšíření šířky pásma.
Řešení IP VPN spojí 29 lokalit v 16 zemích Evropy - Belgii, České republice, Dánsku, Finsku, Francii, Itálii, Maďarsku, Německu, Nizozemsku, Rakousku, Slovensku, Slovinsku, Španělsku, Švédsku, Švýcarsku a Velké Británii.
IP VPN od společnosti KPNQwest je síťové řešení, které umožňuje provoz širokého spektra podnikových aplikací a zároveň poskytuje další služby s přidanou hodnotou, včetně hlasových služeb IP Voice, a to prostřednictvím jednotné platformy. V současné době jej využívá více než 250 významných evropských společností. IP VPN nabízí bezpečnou konektivitu typu desktop-to-desktop za pomoci více než 350 vlastních uzlů (POP`s) v 19 zemích Evropy s bezproblémovým propojením k síti o délce 300 tisíc kilometrů ve Spojených státech a Asii.
V rámci řešení IP VPN je možno přenášet data až rychlostí 100 terabitů za sekundu a vzhledem k minimalizaci možných chyb s prakticky stoprocentní spolehlivostí. Samozřejmostí je nepřetržitá technická podpora (24/7) v místním jazyce, stejně jako monitoring sítě v reálném čase prostřednictvím vlastní technologie IP Vista.

Zpět

 

Přepínání na vrstvě 3 a 4+ pro podnikové a metropolitní sítě
Allied Telesyn ohlásil další modely svého řešení přepínač/směrovač L3/4+ chystané na první polovinu roku 2002. Kromě vylepšené verze řady přepínačů na 3.vrstvě Rapier uvede firma pevně konfigurované produkty postavené na novém šasi pracujícím na 3. a 4+ vrstvě.
Tyto přepínače jsou určeny pro páteřní partie sítě, kde je důležitý výkon, vyspělý management, možnosti řízení kvality služeb, škálovatelnost a garance minimální a maximální šířky pásma po krocích o velikosti 64 kb/s.
Tato série na šasi postavených přepínačích je budována na přepínacím systému s plynulým průtokem 128 Gb/s a zaručuje L3 přeposílání na rychlosti média s výkonem 96 milionů paketů za sekundu. Při vyšších či měnících se nárocích na další propojení je možné do zařízení přidat WAN, Fast Ethernet či Gigabit Ethernet linkovou kartu.
Vzhledem ke kompatibilitě s NEBS a přípravě na nepřetržitý provoz jsou tyto produkty vybaveny škálou zdvojených mechanismů a možností výměny všech linkových karet a modulů za provozu. Například napájecí zdroj je ztrojený se sdílením zátěže a ventilátor v samostatném, výměnném modulu. K dispozici je též napájecí zdroj na -48 V.
Společnost začne ve druhé polovině tohoto roku dodávat dva modely. Osmislotové šasi vysoké 15U může obsahovat až 384 10/100TX portů, 256 100FX portů, 64 GBIC porty nebo 64 WAN porty, čtyřslotový 9U model pojme až 192 10/100TX portů, 128 100FX portů, 32 GBIC nebo 32 WAN portů, případně jejich kombinaci. Menší RJ21 konektory zvýší maximální hustotu 10/100TX portů až na 768, resp. 384 portů.
Na druhé čtvrtletí se též plánuje uvedení nové série kompaktních L3+ Gigabit ethernetových přepínačů Allied Telesyn AT-9800 s vlastnostmi a výkonem vhodným pro dnešní serverové farmy a velké podniky.
Ve druhém kvartálu budou uvedeny dva modely série AT-9800 - 16portový do racku (1,5 U) určený L3 Gigabit ethernetový přepínač pracující na plné rychlosti média, vybavený čistě GBIC sloty pro plnou volnost výběru typu média a 16 portový model obsahující 12 pevných 10/100/1000T portů a 4 GBIC sloty.
Série AT-9800 je vybavena stejným typem softwaru jako série na šasi postavených přepínačů, což zahrnuje RIP/RIPv2, OSPF, IS-IS, BGP4 a VRRP routovací protokoly, dále IP, IPX a Appletalk podporu, řízení více toků videa prostřednictvím IGMP, IGMP Snoopingu, DVMRP, PIM-DM a PIM-SM. Možnosti managementu jsou taktéž shodné.

Zpět


Scan 2002


Informační společnost

Počítač AutoCont s výrobním číslem "200 000" pro Masarykovu univerzitu
Malou slavností se stalo předání 200 000 počítače společnosti AutoCont zákazníkovi. Tento počítač si objednala Masarykova univerzita v Brně a během slavnostního programu jej od zástupce společnosti AutoCont CZ, pana Petra Kantora, převzal rektor Masarykovy univerzity, pan Jiří Zlatuška.
Jubilejní počítačová sestava nese označení OfficePro 7100N patří do nejvýkonnější řady kancelářských počítačů a je předurčen pro začlenění do vnitropodnikových sítí. Vyznačuje se snadnou údržbou a správou v počítačové síti.
Jubilejní počítač je vybaven procesorem Intel Pentium 4 s taktovací frekvencí 2,2 GHz, 256 MB operační paměti RDRAM, pevným diskem s kapacitou 40 GB a kvalitní grafickou kartou Matrox Millenium G450. Samozřejmostí je plná multimediální výbava.
U příležitosti předání jubilejního počítače Masarykově univerzitě věnovala společnost AutoCont CZ multimediální počítač Alivio 3003, vybavený sedmnácti palcovým monitorem, nadaci Charty 77, a to v rámci projektu Počítače proti bariérám.

Zpět

 

PwC Consulting mění jméno
PwC Consulting, firma PricewaterhouseCoopers, oznámila, že zahájila proces změny svého jména a obchodní značky. PricewaterhouseCoopers plánuje oddělit svou poradenskou firmu pro oblast řízení prostřednictvím nabídky nových cenných papírů.
PwC Consulting v současnosti oslovila vlastní partnery a zaměstnance, aby předložili náměty na nové jméno, které budou následně zahrnuty do celkového procesu výběru. PwC Consulting předpokládá ohlášení svého nového jména v průběhu letošního roku.

Zpět

 

SAS kupuje ABC Technologies
SAS ohlašuje převzetí společnosti ABC Technologies, poskytovatele analytického softwaru pro řízení firem. Tento nákup spojí technologii společnosti SAS na řízení výkonnosti firem se softwarem ABC Technologies v oblasti finančního řízení založeného na analýze aktivit do jednotného řešení podnikové inteligence.
Transakce přichází po 18měsíční spolupráci mezi SAS a ABC Technologies na vytvoření XML standardu pro vyhodnocovací aplikace. Po dokončení akvizice zaujme Chris M. Pieper, dosavadní výkonný ředitel ABC Technologies, pozici prezidenta programu na aktivní řízení výkonnosti firem (Active Performance Management) ve společnosti SAS.
Společnost ABC Technologies realizovala více než 4 300 instalací softwaru v 73 zemích světa - od výrobního sektoru přes služby až po spotřební zboží a veřejný sektor. Její klientská základna skládající se ze středních i velkých nadnárodních organizací doplní zákaznickou základnu SAS, kterou tvoří zejména velké společnosti.
Finanční podrobnosti akvizice nebyly zveřejněny. Společnost ABC Technologies dosáhla v roce 2001 celkových výnosů ve výši 32 mil. USD.
Jako součást akvizice získá SAS také znalostní internetový portál BetterManagement.com. Zaměstnancům ABC Technologies bude nabídnuto zaměstnání u společnosti SAS. Po uzavření transakce bude ABC fungovat jako plně vlastněná dceřinná společnost SASu. Akvizice je ještě předmětem schválení akcionářů ABC a splnění určitých dalších podmínek.

Zpět

 

LEVI distributorem Leadtek
LEVI International získala autorizované distribuce produktů značky Leadtek. Stalo se tak na základě dohody podepsané mezi představiteli společností LEVI International a Leadtek Research o distribuci produktů firmy Leadtek v České republice. Od 12. týdne tohoto roku se tak v nabídce LEVI International objevují grafické karty a multimediální produkty tohoto renomovaného výrobce.

Zpět

 

Telenor zakládá společnost Marlink
Telenor Satellite Services, divize satelitních služeb společnosti Telenor, vytvořila novou společnost s názvem Marlink, která bude poskytovat mobilní satelitní komunikační služby zejména pro zákazníky z oblasti námořní plavby.
Marlink bude fungovat jako dodavatel mobilních satelitních komunikačních služeb, a to nejen od Telenoru, ale i dalších dodavatelů. Marlink bude také poskytovat služby evidence provozu, hardware a další služby s přidanou hodnotou. Společnost Marlink propojuje maloobchodní úsek divize satelitních služeb Telenoru a společnost SAIT Communications, jednu z největších evidenčních organizací na světě, kterou Telenor získal v roce 2001.
Podnik v současné době obsluhuje okolo 8 000 plavidel a jeho příjmy v roce 2001 dosáhly téměř 100 mil. USD. Společnost Marlink má kanceláře v 10 hlavních městech námořní dopravy: Amsterdamu, Aténách, Bruselu, Dubaji, Hamburku, Houstonu, Londýně, Oslu, Singapuru a Tokiu.

Zpět


System NEWS zasílá redakce edice IT Business * Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.: 05/45 22 27 79 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám System NEWS zasílali, kontaktujte nás prosím. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora Pavla Boucníka,

© 2001, 2002 Developed by Ladislav Olejník, CCB spol. s r.o.

TOPlist