|
Událost týdne |
První iForce Ready Center ve východní Evropě zahájilo provoz
Ve čtvrtek 21.
března byl slavnostně zahájen provoz prvního Partner iForce Ready Center
ve východní Evropě. Centrum, které vzniklo na základě smlouvy mezi
společnosti Sun Microsystems Czech a Avnet Computer Marketing, Partner
Solutions, bude poskytovat technické a lidské zázemí pro testování a
ověření funkčnosti navržených řešení před jejich implementací u
koncového zákazníka.
Partneři, kteří budou následně provádět implementaci u podnikového
zákazníka, si tak zde mohou na prakticky „reálných“ datech ověřit
funkčnost celého systému, a teprve pak jej nasadit.
Jedná se o ”pre-sales” středisko s moderním hardwarovým vybavením (z
dílny Sun, v budoucnu rozšířené i o systémy jeho partnerů), kde budou
výrobci a distributoři hardware i software a systémoví integrátoři
diskutovat se zákazníky nad společnými projekty. Základní vybavení
střediska se nyní skládá z 18 serverů a ze zařízení pro ukládání dat -
enterprise storage - s celkovou kapacitou sedm terabytů. V čase se bude
konfigurace obměňovat a rozšiřovat podle aktuální nabídky Sun.
Partner iForce Ready Center bude nabízet tři základní služby. První je
tzv. proof of concept neboli potvrzení navrhovaného řešení. Středisko
také funguje jako laboratoř, ve které si partneři a zákazníci mohou
ověřit svoje předpoklady o fungování aplikací a simulovat podmínky
reálného provozu. Třetí hlavní službou centra je zpřístupnit hardwarovou
základnu v kompletní výkonnostní škále, která partnerům umožní
prezentovat jejich řešení na kvalitním hardware od Sunu.
Podstatná je i finanční stránka věci: pro zákazníky je tato služba
zdarma. O veškeré náklady spojené s vybudováním a provozem Partner
iForce Ready Centra se dělí provozovatelé Sun a Avnet. Zkušenosti
specialistů z obdobného iForce centra v Paříži prokázaly, že zákazník
(budoucí uživatel) po otestování řešení v iForce centru takřka 100% mění
daný projekt v objednávku.
Impuls pro vznik centra byl uskutečněn při prvním jednání mezi Sun a
společností Avnet před 18 měsíci. Avnet se spolupodílel na vybudování
centra a bude se podílet i na jeho provozu. Na přípravě centra se
podíleli techničtí, obchodní i marketingoví zástupci obou společností.
Za provoz centra bude odpovídat tým, jehož členy jsou manažer centra,
systémový inženýr, technik a asistentky. Kapacita centra je plánována na
zhruba sto návštěv ročně. Zkušební provoz byl zahájen 3.února.
Partner iForce Ready Center je otevřené i dalším firmám s vlastními
aplikacemi. Od března 2003 bude ve spolupráci s firmou Broadnet pro
partnery přístupná vzdálená správa dat a možnost prezentace
prostřednictvím vysocerychlostního připojení (2Mb) k internetu.
V současnosti existují ve světě tři velká iForce Centra podobného typu
(Japonsko, Francie, USA), jejichž provozovatelem je Sun. Dalších
čtyřicet menších center provozuje Sun společně s partnery. Příprava
českého Partner iForce Ready Centra probíhala v několika fázích. Do
listopadu 2001 byl nainstalován hardware, od listopadu do února 2002 se
instaloval software podle horizontálních segmentů (CRM, ERP, DW, e-commerce,
bezpečnost, apod.): mimo jiné šlo o produkty Oracle, SAP, Sybase,
Progress, SAS Institute, Ariba, J.D.Edwards, PeopleSoft, Lotus, iPlanet.
Od února probíhají instalace podle vertikálních segmentů (např.
telekomunikace, bankovní služby) a podle konkrétních požadavků
zákazníků.
Zpět |
Podnikové aplikace |
E-business na architektuře serverů IBM s procesory Intel
Nasazení
velkých serverů s procesory Intel v prostředí podnikových datacenter
bylo prozatím trochu ve stínu silnějších systémů. Tento stav se bude
nyní snažit změnit nový eServer od společnosti IBM.
IBM eServer xSeries 440 s technologií Enterprise X-Architecture pracuje
s operačním systémem Microsoft Windows 2000 Datacenter Server a nabízí
zákazníkům architekturu na způsob stavebních bloků. Ta je schopna
podporovat až 16 procesorů a 64 GB paměti. Systém je určen pro provoz
náročných e-business aplikací.
IBM eServer x440 je určen pro firmy, kterým poslouží jako platforma pro
konsolidaci serverů i provoz rozsáhlých jednosystémových aplikací. Lze
jej nasadit jako jeden velký server na provoz rozsáhlé databáze, nebo na
něm lze zkonsolidovat větší počet malých „virtuálních serverů“,
například několik e-mailových serverů.
eServer x440 podporuje operační systém MS Windows s jednoduchou
konfigurací SMP a je také navržen pro podporu až čtyř fyzických oddílů
nebo 64 virtuálních oddílů.
Zpět

HP
servery a systém pro ukládání dat na platformě IA-32
Na nedávné
tiskové konferenci představili zástupci společnosti Hewlett-Packard
rovněž rozšířenou nabídku serverů na bázi architektury IA-32 a nová
řešení pro ukládání dat. Nové servery a zálohovací systém se vyznačují
(jak jinak) nízkými nároky na údržbu a zjednodušenou správou. Dva z nově
představených serverů jsou určeny i pro malé a středně velké firmy.
Vstupní stroj z řady „t-ečkových“ serverů - HP Server tc2110 - je první
jednoprocesorový HP server na bázi Intel Pentium 4 v konfiguraci tower
(odtud také označení „t“), který nabízí malým a středně velkým firmám
vlastnosti serveru za cenu stolního počítače.
HP Server tc3100 je již dvouprocesorový server s procesory Intel Pentium
III, rovněž v konfiguraci tower. Tento stroj přináší malým a středním
firmám možnosti jednoduché instalace, zálohování, rychlého odstraňování
problémů a snadnost rozšíření při rozvoji podnikání. HP Server tc4100 je
dvouprocesorový server s procesory Intel Pentium III určený pro pracovní
skupiny a vzdálené zákazníky.
Server tc6100 je osazen jedním či dvěma procesory Intel Xeon a poskytuje
středně velkým podnikům vysoký výkon a integrované možnosti vzdálené
správy. HP Server tc6100 je taktéž škálovatelný a lze jej povýšit až na
čtyřprocesorový HP Server tc7100.
HP Server tc7100 v konfiguraci tower s možností umístění do racku (5U)
je osazen až čtyřmi procesory Intel Xeon MP a poskytuje středně velkým
podnikům potřebný výkon a integrované možnosti dálkové správy. HP Server
rc7100 je vhodný pro zasazení do racku (3U), je osazen až čtyřmi
procesory Intel Xeon MP. Nabízí možnosti rozšíření a integrované
možnosti vzdálené správy.
Ze systémů pro ukládání dat se zmíníme o HP Surestore Disk System 2300.
Jedná se o systém pro ukládání dat Ultra160 SCSI. Středně velkým firmám
a podnikům, které požadují snadno spravovatelný diskový systém pro
servery s vysokým výkonem, nabízí disk vyšší produktivitu pro systémové
uživatele, zejména díky tomu, že umožňuje přístup k uloženým datům i
během rozšiřování a oprav. Do systému s výškou 3U lze zapojit až 14
disků s celkovou kapacitou až 1 TB.
Vedle nové řady serverů na bázi architektury IA-32 a zálohovacího
systému společnost HP uvádí i další softwarové produkty. Prvním je
software pro rychlou instalaci, který umožňuje uživatelům rychlou místní
a vzdálenou instalaci serverů s architekturou IA-32 najednou z jediného
desktopu nebo notebooku. Software pro rychlou instalaci podporuje rovněž
Linux.
Druhým programem je Plug-and-play Linux: linuxový software od HP, který
po prvním zapnutí rozpozná server na LAN a detekuje přítomnost
klávesnice a monitoru. Lze jej použít samostatně jako předkonfigurovaný
souborový a tiskový server (Samba), webový server (Apache), či pro
firewall a cache server v rámci komplexních end-to-end řešení. Serverové
adresy lze snadno detekovat a celý systém je možné spravovat a
konfigurovat z kteréhokoli prohlížeče. Možnost plug-and-play Linuxu je
volitelnou součástí vybraných nových a současných serverů značky HP s
architekturou IA-32.
Zpět

Ultrium nabízí ve 2. generaci až 400 GB dat na jednu pásku
Páskové
systémy i nadále zůstávají jedním z velmi důležitých prvků v
zálohovacích systémech. Představují totiž nejúspornější způsob
spolehlivého zálohování a obnovy dat. Když k tomu připočteme otevřený
standard, jako je tomu u technologie Ultrium, jsou to hlavní důvody
rostoucího zájmu o páskovou zálohovací technologii ve světě.
Ohlášená druhá generace formátu LTO Ultrium nabídne uživatelům oproti
předchozí generaci nejen dvojnásobnou kapacitu, tj. až 400 GB
komprimovaných dat či 200 GB dat bez komprese, ale i vysokou přenosovou
rychlost 20 - 40 MB za vteřinu. Další výhody uživatelům přinese zvýšení
počtu stop o 30 %, vyšší rychlost pásky a zdokonalená metoda ukládání
dat.
Další výhodou systému Ultrium je proměnlivá rychlost, kterou se
přizpůsobuje prostředí. Může tedy ukládat pomaleji a předejít tak během
zálohování nebezpečnému zahlcení přenosových cest na pevném disku,
serveru nebo v síti. Systém Ultrium zpomalí podobně jako automobil
vybavený systémem ABS na kluzkém povrchu.
Společnosti Hewlett-Packard, IBM a Seagate, které se společně podílejí
na programu Linear Tape-Open (LTO), nedávno znovu potvrdily snahu o
další rozvoj otevřených standardů v oblasti zálohování na lineární
páskové systémy. Oznámily, že licence i pro druhou generaci technologie
LTO Ultrium bude k dispozici výrobcům zálohovacích zařízení a médií.
Ukázka řešení: Magistrát města Maastricht zaměstnává na 1500
zaměstnanců, kteří potřebují v práci spolehlivý přístup k důležitým
aplikacím. Vysoká dostupnost je klíčová například pro aplikace, s
jejichž pomocí se spravují veškeré peněžní operace, či centrální registr
holandských občanů. Informační infrastruktura se zároveň musí vyrovnat s
rostoucí populací a neustálým zkvalitňováním služeb občanům.
„Naše původní systémy se již blížily mezní hranici své životnosti,“
prohlásil John Kuijpers, ředitel oddělení informačních a komunikačních
technologií města Maastricht. „Především ukládání dat se stávalo
problémem a zdálo se, že neexistuje možnost dalšího rozšíření.“
Magistrát města Maastricht se rozhodl problém vyřešit sjednocením
systémů a zálohováním do jediné platformy. V budoucnu také magistrát
plánoval integraci zálohovací platformy do sítě zálohovacích zařízení.
Jako dodavatele si úřad zvolil společnost HP. Zodpovědnost za celý
projekt převzala firma Centric (http://www.centric.com/), holandský
partner HP specializující se na software pro orgány místní správy.
Magistrát města Maastricht se rozhodl použít pro konsolidované ukládání
dat dva systémy HP Surestore Disk Array XP512 se dvěma páskovými
knihovnami HP Ultrium 2/20. Pro provoz klíčových aplikací byly
instalovány čtyři servery HP 9000 Enterprise Server spojené po dvou a
spravované pomocí HP MC/ServiceGuard. Instalaci a konfiguraci provedly
skupiny HP Services a HP Consulting. Společnost Centric byla zodpovědná
za převedení softwaru z předchozích počítačů Sequent a Unisys na novou
platformu HP.
Podle Johna Kuijperse přinese nový systém především vyšší výkon a
dostupnost a omezí výpadky provozu. Pracovníci oddělení ICT budou mít k
dispozici rozšiřitelnou platformu kompatibilní s budoucími řešeními, na
níž budou moci dále zkvalitňovat poskytované služby. V budoucnu hodlá
John Kuijpers zapojit zálohovací řešení společnosti HP do SAN a s jejich
pomocí ukládat veškerá data bez ohledu na operační systém zálohované
platformy. Informace tak budou dosažitelnější a správa skladové kapacity
jednodušší a úspornější.
Zpět

Páskovou knihovnu máme. Teď by to chtělo automaticky podavač pásek
Hewlett-Packard
uvádí na trh nový automatický podavač pásek HP Surestore autoloader 1/8,
který nabízí až 640 GB datového prostoru (při kompresním poměru 2:1).
Tento autoloader má pozice na osm pásek a pracuje s mechanikou DLT vs80.
Hlavními odlišnostmi klasické DLT od DLT vs80 technologie je přenosová
rychlost a cena. DLT vs80 se tak uplatňuje u uživatelů, kteří žádají
cenově dostupné řešení pro jejich data, zatímco klasická DLT technologie
nastupuje ke slovu tehdy, když uživatel žádá kratší dobu zálohování (DLT
disponuje dvakrát větší přenosovou rychlostí) či kompatibilitu s dalšími
DLT70/80 mechanikami v síti.
DLT vs80 vychází z DLT technologie a má své plánované následovníky v
produktech DLT vs160 a DLT vs320. Zajímavé ceny bylo dosaženo
vylepšeními klasické DLT technologie jako je odlišný design hlavy
mechaniky, menší počet potřebných mechanických částí, snadnější zavádění
pásky do mechaniky a její zjednodušené vedení uvnitř či odlišný návrh
elektronických obvodů včetně motoru s vyšší účinností.
HP Surestore Autoloader 1/8 umí uložit až 640 GB komprimovaných dat na 8
pásek při přenosové rychlosti až 6 MB/s, součástí dodávky je licence
zálohovacího software HP OpenView Omniback II pro jeden server. K tomuto
produktu lze volitelně dokoupit sadu pro montáž do racku.
Zpět

Architektura QuickBlade v ultra-hustých datových centrech
Společnost
Compaq ohlásila prvního zástupce z řady průmyslových standard serverů -
ProLiant BL. Třída e-Class, kam patří i uváděný server, představuje
architekturu serverů navrženou pro podniky, která zákazníkům umožňuje
vtěsnat až 280 serverů do standardní rackové skříně výšky 42U.
Třída ProLiant BL e-Class byla navržena pro dosažení maximální
efektivnosti v podnikových datových střediscích i v prostředí xSP a
rozšiřuje kritické zdroje výpočetní techniky i díky schopnosti plug-and-play.
Servery zajišťují výkon i pro náročné služby web-servingu, pro
poskytování služeb a pro nasazení v roli výpočetních clusterových uzlů.
Nová řada serverů je založena na modulární architektuře sestávající z:
1) Ultra-hustých serverů - ProLiant BL 10e nabízí škálovatelnost serveru
v tenkém balení tvořeném jedním procesorem Intel Ultra-Low Voltage
Pentium III, až 1 GB paměti ECC, 30 GB diskového prostoru a dvěma
ethernetovými připojeními. Zákazníci mohou zařadit 20 serverů ProLiant
BL10e do 3U police, což jim umožní vměstnat až 280 serverů do jedné
rackové skříně o výšce 42U.
2) Police pro servery ProLiant BL zaručují požadovanou úroveň
dostupnosti a správy v 3U provedení, která podporuje dostatečné hot-plug
napájení a chlazení, síťová připojení a inteligentní vestavěnou
technologii, která umožňuje zákazníkům spravovat operační systémy
Microsoft Windows 2000 i Linux ve stejné polici. Zákazníci budou
disponovat schopností virtuální přítomnosti a kontroly police a
jednotlivých serverů pomocí modulu integrovaného správce.
Společnost Compaq bude pokračovat v rozšiřování víceúrovňového portfolia
serverů ProLiant BL během roku 2002, jako např. robustní a výkonné 2 a
4procesorové servery pro náročnější a komplexnější podnikové aplikace.
Kromě existujících služeb založených na technologii ProLiant začlenil
Compaq do své nabídky balíček Rapid Deployment Pack a produkt ProLiant
BL e-Class.
Zpět

Podniková
aplikace Navision Attain na českém trhu
Společnost
Navision uvedla v březnu na český trh nové podnikové řešení Navision
Attain. Jedná se o moderní komplexní systém pro středně velké a velké
společnosti, který vychází z prověřeného produktu Navision Financials.
Software poskytuje integrované funkce pro finanční management, řízení
dodavatelských řetězců, výrobu, distribuci, řízení vztahů se zákazníky (CRM),
marketing, prodej, služby a elektronický obchod.
Každému zaměstnanci umožňuje vytvořit si na podnikovém intranetu
individuální uživatelský portál, a tak zpřístupnit potřebná data
odkudkoliv pomocí internetového prohlížeče a připojení k internetu.
Komunikaci a elektronickou výměnu obchodních dokumentů s obchodními
partnery (B2B) usnadňuje řešení Commerce Gateway založené na Microsoft
BizTalk Serveru.
Nové funkce pro řízení vztahů se zákazníky a elektronický obchod
pomáhají podnikům navazovat více osobních vztahů, volit nové způsoby
spolupráce a poskytovat zákazníkům lepší služby. Informace o trhu a
zákaznících jsou plně integrované s obchodními a finančními informacemi
a pro organizace je tak bez ohledu na jejich zaměření snazší rozpoznat
další obchodní příležitosti.
Navision Attain je vytvořen v souladu se standardy MS Windows a
Microsoft Office. Lze si vybrat ze dvou typů databází - buď vlastní
databázi Navision Server nebo MS SQL Server. Navision Attain lze
provozovat na platformě Microsoft Windows 2000 Server nebo na unixové
platformě IBM AIX. Systém je lokalizován do většiny používaných jazyků
včetně češtiny.
Zpět

IBM a dcera
Alcatelu vytvářejí alianci pro CRM
IBM a Genesys,
stoprocentní dceřiná společnost koncernu Alcatel, oznámily vnik aliance
pro vytváření řešení v oblastech řízení vztahů se zákazníky a
vertikálních kontaktních center. Tato aliance se bude z počátku
zaměřovat na poskytovatele telekomunikačních a finančních služeb a
později se bude orientovat i na další průmyslová odvětví.
IBM a Genesys společně pracují na dodávání optimalizovaných řešení pro
kontaktní centra. Společná řešení se týkají CRM, automatizace prodejních
zdrojů, podpory databází a mnoha dalších aplikací. IBM podle podmínek
uzavřené dohody poskytne obchodní infrastrukturu, technologii a služby,
zatímco Genesys dodá řešení pro kontaktní centra, která zahrnují
telefonii, e-mail a webovou komunikaci.
V rámci společného projektu pro kontaktní centra Genesys rozšíří
stávající integraci produktů IBM WebSphere Voice Response a WebSphere
Voice Server. Řešení spojí zkušenosti Genesys z oblasti asistovaných
služeb se specializací IBM na samoobslužná řešení. Obě společnosti budou
nabízet řešení Genesys, která byla nedávno optimalizována pro použití s
technologiemi IBM pro e-business; včetně softwaru IBM WebSphere a DB2 a
hardwaru eServer pSeries, xSeries, iSeries a zSeries. Tato řešení budou
celosvětově implementována společností IBM Global Services.
Zpět

Elektronický podpis v
obchodním styku
Obchodní
strany spolu sice komunikují a vyjednávají prostřednictvím zabezpečeného
on-line spojení, avšak v kritickém bodě podpisu smlouvy se proces
obvykle vrátí zpět na papír. Když má uživatel vytisknout formulář,
podepsat jej a poslat poštou nebo faxem příslušnému adresátovi,
elektronický proces se přeruší. To samozřejmě značně zpožďuje uzavření
transakcí a také je prodražuje. Pro odstranění tohoto úzkého
„papírového“ místa uvedla firma RSA Security produkt pro podepisování
dokumentů v elektronické podobě - RSA Keon e-Sign.
Software RSA Keon e-Sign organizacím umožní digitálně podepisovat
elektronické formuláře a tím realizovat zabezpečené elektronické
procesy. Pomocí něho mohou organizace zjednodušit a urychlit obchodní
procesy a přitom zajistit pravost a integritu informací, čímž dostojí
interním i externím požadavkům na bezpečnost.
RSA Keon e-Sign přitom splňuje požadavky ohledně elektronického
podepisování stanovené legislativními předpisy, jako jsou E-SIGN, HIPAA,
21 CFR Part #11, GPEA a nařízení Evropské unie o elektronických
podpisech.
Přestože se podmínky v jednotlivých předpisech liší, digitální podpis,
zvláštní kategorie elektronického podpisu, je všeobecně uznáván jako
nejdokonalejší forma elektronického podpisu. Digitální podpis má totiž
všechny čtyři klíčové rysy vlastnoručního podpisu - prokazuje identitu
podepisujícího, vyjadřuje souhlas s podmínkami uvedenými v podepisovaném
dokumentu, je důkazem o úplnosti obsahu dokumentu a zabraňuje odmítnutí
odpovědnosti.
RSA Keon e-Sign zajišťuje služby ověření podpisu a potvrzení o ověření,
takže zákazníci mohou zjistit, zda do elektronického formuláře někdo
nezasahoval, a okamžitě zkontrolovat, zda je digitální certifikát
platný. RSA Keon e-Sign je kompatibilní řešení začlenitelné nejen do
současných verzí produktové řady RSA Keon, ale i do dalších řešení
správy digitálních certifikátů.
Zpět

Rational XDE: vývoj v prostředích Java/J2EE a Microsoft .NET
Až doposud
představovaly IDE a projektovací nástroje oddělená prostředí a nutnost
neustále mezi nimi přepínat vývojáře brzdila. Tento nedostatek se snaží
odstranit nové vývojové prostředí Rational XDE Professional ze
společnosti Rational Software.
Prostředí urychluje vývoj programů překlenutím rozdílu mezi jejich
návrhem a vývojem v IDE (integrovaných vývojových prostředích) Java a
Microsoft Visual Studio .NET.
To umožňuje programovat a projektovat přímo v jejich IDE - Microsoft
Visual Studio .NET nebo IBM WebSphere Studio Application Developer -
aniž by museli přepínat mezi různými nástroji. Rational XDE Professional
obsahuje také IDE IBM Eclipse, které nabízí vývojářům, kteří nejsou
vázáni na konkrétní Java IDE, prostředí pro vývoj v Javě. Zkratka XDE v
názvu znamená eXtended Development Environment, tedy „rozšířené vývojové
prostředí“, které v sobě kombinuje možnosti IDE od společností Microsoft
a IBM s oblíbenou projektovací a modelovací technologií Rational, a s
možností modifikovatelných předloh návrhu a generováním kódu podle
šablon.
Rational XDE Professional nabízí výkonný mechanismus s možností
vlastních úprav, který nabízí 80 předloh, včetně předloh typu "Gang of
Four", zajistí, že vývojáři nemusí už začínat „na zelené louce“.
Vývojové týmy mohou navíc vytvářet i vlastní předlohy ze známých a
osvědčených řešení častých problémů, a tak urychlit vývoj aplikací.
Instant UML umožní vývojářům provádět dokumentaci a vizualizaci UML,
forward i reverse engineeringu a manuální či automatické synchronizace
modelů s programovým kódem - to vše je zpřístupněno způsobem, který
vývojářům umožňuje učit se pracovat s UML, zatímco vytváří programový
kód.
Rational XDE Professional je novým členem rodiny produktů Rational Suite,
který dále zdokonaluje vývojová prostředí podporovaná společností
Rational. Rational XDE Professional a Rational Suite mohou používat
vývojáři v C/C++ v Microsoft Visual Studio .NET, v Javě/J2EE v IBM
WebSphere Studio Application Developeru i ti, kteří používají nová IDE
pro Javu. Vývojáři, kteří pracují s ostatními Java IDE nebo stávající
verzí Microsoft Visual Studio .NET mohou používat Rational Rose a
Rational Suite.
Zpět

Unilever optimalizuje podnikové procesy s pomocí mySAP.com
Společnost
Unilever, výrobce
spotřebního zboží v oblasti potravin, potřeb pro domácnost a
kosmetických potřeb, si vybrala firmu SAP jako strategického dodavatele
a poskytovatele informačních technologií v rámci tříletého kontraktu.
Již více než 24 000 zaměstnanců společnosti Unilever nyní využívá řešení
pro plánování podnikových zdrojů (ERP) a funkcionality mySAP SCM pro
řízení dodavatelského řetězce. Unilever hodlá s využitím řešení SAP
ještě více optimalizovat své podnikové procesy a zefektivnit své vztahy
se zákazníky a dodavateli. Unilever rovněž plánuje implementovat řešení
mySAP Enterprise Portals, které dovolí více než 100 000 zaměstnancům
připojeným k firemní síti plně využít širokého spektra informací uvnitř
celé organizace.
Zpět

B2B řešení Ariba u Oskara
Společnost
Český Mobil se rozhodla zakoupit řešení Ariba eProcurement, které na
českém trhu dodává a implementuje LLP. Jedná se o vůbec první nasazení
řešení Ariba v regionu střední a východní Evropy.
Ariba eProcurement je systém umožňující komplexně řídit veškeré nákupní
procesy a elektronické obchodování mezi firmami (tzv. Spend Management -
nový trend ve vývoji B2B řešení). Očekávaná doba implementace tohoto
řešení u společnosti Český Mobil je dva až tři měsíce.
Ariba umožňuje
efektivně sledovat a kontrolovat interní i externí nákupní procesy od
analýzy, přes plánování zdrojů, až po integraci s odběrateli, dodavateli
a poskytovateli obchodních služeb. Cílem implementace řešení ve
společnosti Český Mobil bude v první fázi zefektivnění a automatizace
nákupních procesů za účelem maximálně omezit papírování.
Ve druhé fázi dojde ke zmapování a konsolidaci dodavatelů a komodit.
Postupně se dále plánuje širší využití katalogů a celkové funkčnosti v
oblasti řízení nákupu a sledování nákladů na nákupní procesy. Důležitým
krokem bude také integrace řešení Ariba s informačním systémy Oracle
Financials a NetOne, které Český Mobil využívá v oblasti finančního
řízení, engineeringu a údržby sítě.
Český Mobil bude používat řešení Ariba Buyer, které představuje základní
prvky řešení Spend Managementu a skládá se z modulů Komplexní agenda
vnitřního schvalování, Integrace s Oracle Financials, Integrace s NetOne
a Modul pro komunikaci s dodavateli pomocí připojení ASN.
Zpět

CA chrání rotterdamský přístav
Správa
rotterdamského přístavu (GHR)
využívá k zajišťování bezpečného a efektivního lodního provozu tohoto
největšího evropského přístavu systém CleverPath Aion BRE od společnosti
Computer Associates.
Informační systém upozorňuje řídící pracovníky GHR na příjezd tankerů s
nákladem nebezpečných chemikálií i na každou kombinaci látek, která by
znamenala obzvlášť velké riziko. Na základě těchto údajů lze pak snadno
a rychle rozhodovat o tom, kde přesně by takový tanker mohl co
nejbezpečněji zakotvit, co nejrychleji vyložit svůj náklad a absolvovat
příslušnou prohlídku.
„Před zavedením CleverPath Aion BRE nám někdy trvalo velice dlouho, než
jsme dokázali rozhodnout jak zkontrolovat plavidlo s chemikáliemi na
palubě, kam ho přistavit a v jaké kombinaci by tyto chemikálie mohly být
nebezpečné,“ vysvětluje van de Weerd - ředitel IT v GHR. „Když jsme ale
převedli poznatky našich odborníků do elektronické podoby a zpřístupnili
je prostřednictvím uživatelsky jednoduché pracovní grafické aplikace,
otevřel nám CleverPath Aion BRE možnost rychlejšího bezpečného
rozhodování.“
Základem CleverPath Aion BRE jsou aktualizovatelné rozhodovací tabulky,
pružně definovaná pravidla a řada vyspělých logických řídicích funkcí,
které dohromady fungují v prostředí otevřené a spolehlivé komponentní
architektury. V dalším období GHR plánuje rozšíření CleverPath Aion BRE
i na urychlení provozu a kontroly kontejnerových lodí a přepravců
pevného zboží.
Od svého založení v roce 1932
GHR soustavně rozvíjí rotterdamský přístav, takže v současné době se
jedná o největší nákladní přístav na světě. Ročně odbaví 320 milionů tun
zboží, které přiváží a odváží 30 200 námořních přepravců a 130 000
říčních plavidel.
Zpět

Český Web vstupuje do Acron
Skupina Český
Web kapitálově vstoupila do společnosti Acron Communications. Její podíl
je prozatím minoritní, avšak firma předpokládá jeho postupné navyšování.
Výše kapitálového vkladu nebude zveřejněna.
Skupinu Český Web kromě stejnojmenné mateřské společnosti dále tvoří
firmy imProve a Gresham&Clark. Činnost skupiny zahrnuje spektrum služeb
spojených s vývojem, zaváděním a správou internetových aplikací, jako
jsou například dynamické webové prezentace, firemní intranety a
extranety, správa dokumentů či on-line nákupní systémy. Tým Acron doplní
portfolio služeb o Enterprise řešení na platformě JAVA/Oracle.
Společnost Acron byla založena v roce 1998 a zaměřuje se na vývoj a
integraci řešení pro e-commerce, workflow, content management a
poskytování souvisejících konzultačních služeb. Mezi nejvýznamnější
klienty patří Euronews, Libra Electronics, Talents Technology, Eclipse,
First Tuesday CZ, dále Satama Interactive nebo WOW Verkobranditt.
Zpět

Brain získala status
MS Certified Partner
Společnost Brain Systems, poskytovatel internetových aplikací, získala
certifikaci MS Certified Partner (MCP). Tento certifikát slouží k
deklaraci technické způsobilosti realizovat e-business řešení na
platformě Microsoft.
Podmínkou získání statutu MCP je certifikace pracovníků na databázové a
internetové technologie Microsoft a reference v oblasti e-commerce a m-commerce
řešení. U společnosti Brain se jednalo například o projekty Knižního
klubu (prodej knih přes SMS), Selectry (monitorování pohybu kamiónů
přepravujících zboží), nebo MAG MEDIA (prodej inzerce).
Zpět

LLP
Group a Unity zajišťují vzdělávání na řešení Ariba
Výhradním partnerem LLP Group pro vzdělávání v řešeních Ariba se stala
anglická společnost Unity International. LLP tak bude podporovat Unity
při poskytování vzdělávacích programů mezinárodním zákazníkům Ariby v
celé Evropě.
Dohoda, kterou společnosti uzavřely, je aliancí mezi LLP jako hlavním
distributorem Ariby ve střední a východní Evropě a Unity jako
vzdělávacím partnerem působícím v celé Evropě. Zákazníkům z regionů
západní, střední a východní Evropy zajistí přístup ke komplexnímu
portfoliu poradenství a vzdělávacích programů vedených v národních
jazycích. Unity International bude využívat školících center LLP v
Praze, Budapešti a Varšavě od března 2002.
Zpět |
|
AnaLÝZA |
Útok pirátů je reálná hrozba
Společnost Ernst & Young provedla v České republice průzkum týkající se
bezpečnosti informačních systémů. Tento výzkum byl proveden mezi
odborníky z informačních technologií a představiteli významných firem
působících v České republice. Podle něho pouze 61 % firem nezaznamenalo
za loňský rok útok počítačových pirátů na jejich systém.
Pokračování
Zpět |
Konference, semináře |
SCAN
2002
Dovolujeme si
vás pozvat na 5. ročník konference
SCAN
2002, který se bude konat v úterý 16. dubna od 9.30 do 15.30 v
hotelu Praha. Na konferenci vám budou představeny novinky z oblasti
automatizovaného zpracovávání formulářů, používání OCR/ICR systémů a
získávání dat prostřednictvím internetu či mobilních zařízení. Na
kompletní program konference se můžete podívat
zde.
Na oblast imagingu a práci s dokumenty je zaměřen i workshop Dokumentové
skenery KODAK a FUJITSU. Zde si také budete moci skenery prakticky
vyzkoušet.
V rámci referenčních pracovišť velkoobjemové digitalizace vám budou
představeny digitalizační pracoviště projektu „Digitální archivace
nárokových podkladů důchodového pojištění ČSSZ“ s automatickou indexací
z čárového kódu a „OCR pracoviště“ založené na systému AFPSPro používané
ve Stavební spořitelně České spořitelny.
Nebude chybět ani přednáška o externí správě archívu od zástupce
společnosti Docu Guard. Na závěr si Doc. Ing. Vladimír Smejkal CSc.,
připravil prezentaci z oblasti legislativy - Elektronická dokumentace v
roce 2002 z hlediska platného práva. Po skončení přednášek opět proběhne
slosování vstupenek, po kterém si tři z vás odnesou výhry - zájezd s
cestovní kanceláří Fischer a ceny od společnosti scanservice.
Svou účast prosím potvrďte vyplněním přihlášky na
webové stránce, nebo telefonicky 02/ 41 04 84 00 či faxem 02/ 41 04
81 12, nebo pomocí emailu. Více
se o konferenci dozvíte na
této
webové stránce.
Zpět

AMPER 2002 - jubilejní
ročník v novém
V týdnu od 9.
do 12. dubna 2002 se v Pražském veletržním areálu Letňany uskuteční 10.
ročník mezinárodního veletrhu elektrotechniky a elektroniky
AMPER 2002,
nejvýznamnější přehlídka elektrotechnického průmyslu ve střední a
východní Evropě. Potvrzuje to účast 700 firem z 15 zemí světa a tradičně
vysoká návštěvnost. S nabídkou minulého ročníku se seznámilo 38 230
návštěvníků, z nichž 89 % tvořila odborná veřejnost.
10. ročník veletrhu AMPER se uskuteční v nových prostorách Pražského
veletržního areálu v Letňanech. Veletržní areál disponuje 30 000 m2
pevných výstavních ploch s dokonalým servisním zabezpečením a
parkovištěm s kapacitou 10 000 míst.
Pro návštěvníky je zajištěna kyvadlová doprava od stanic metra B
Českomoravská a Vysočanská. V průběhu veletrhu od 8.30 až do skončení
veletržního dne (cca 18.30) bude zavedena speciální bezplatná veletržní
autobusová linka č. 758 na výstaviště a zpět, s intervalem dle potřeby.
Návštěvníci mohou využít i pravidelných linek MHD od stanic metra B
Českomoravská nebo Vysočanská do stanice: Na Hranici, Dobratická nebo
Boletická. Motorizovaní návštěvníci veletrhu mohou využít záchytná
parkoviště například u stanice metra B Černý most (podrobnější informace
na této adrese).
Veletrh potrvá čtyři dny a tento fakt se jistě příznivě odrazí nejen na
vysoké návštěvnosti, ale umožní vystavovatelům i organizátorům vhodné
rozložení aktivit, zahrnující dílčí projekty a doprovodné akce, případně
rozšíření veletržní nabídky.
Kromě českých firem se veletrhu zúčastní firmy z Německa, Rakouska,
Slovenska, Ukrajiny, Maďarska, Itálie, Francie, Velké Británie, Polska,
Švýcarska, Nizozemí, USA, Koreje a Jihoafrické republiky. Letos byla
poprvé vyhlášena německým ministerstvem hospodářství oficiální účast
německých firem na veletrhu Amper.
Na veletrhu se již tradičně představí takové společnosti jako jsou
Siemens, ABB, OBO Betterman, Moeller, Controltech, Mirava, Schrack,
Schneider, Hager, Schmachtl, Legrand, OEZ Letohrad, Wago, GM electronic,
Enika Nová Paka a mnoho dalších velkých tuzemských i zahraničních
společností a jejich poboček. Pravidelnými účastníky veletrhu jsou i
menší firmy, pro něž je veletrh AMPER výbornou příležitostí k navázání
nových obchodních kontaktů.
Více informací na
www.amper.cz a
www.terinvest.com.
Zpět

SFAMEX jaro 2002
16.
specializovaná výstava software pro účetnictví a řízení & služby pro
podnikatele - SFAMEX
jaro 2002 - proběhne ve dnech 9. - 11. dubna ve Veletržním paláci v
Praze. Součásti letošní výstavy bude odborná konference „Budování
CRM strategie“.
I když jarní část výstav SFAMEX bývá tradičně menší, přesto je
vyhledávána řadou vystavovatelů a návštěvníků. I přes to je samozřejmě
průřezem nejnovějších trendů, které lze v této úzké oblasti IT najít a
kterou představuje na výstavě 45 společností v expozicích a přednáškovém
sále.
Výstava je opět určena pro širokou podnikatelskou a ekonomickou
veřejnost - účetní, auditory, daňové a ekonomické poradce, finanční
experty, pro firemní management na všech úrovních řízení a ze všech
oblastí společnosti.
Pro ně jsou soustředěny nejkvalitnější účetní a ekonomické softwary,
manažerské systémy a další navazující produkty tak, aby byl z této
oblasti představen komplexní přehled, aby bylo možno produkty porovnat a
nejvhodnější si vybrat. Všechny výše uvedené produkty a služby jsou
určeny pro všechny typy a velikosti podnikatelských subjektů od drobných
živnostníků, přes malé a střední firmy až po největší nadnárodní
společnosti, rozpočtové a další společnosti, státní správu, obce, banky
ap.
Vystavovatelé nabídnou české i zahraniční softwarové produkty i celou
řadu odborných služeb včetně odborné literatury a periodik řady
nakladatelství a vydavatelství. Opět budou nabídnuty produkty z oblasti
e-SFAMEXu, především systémy e-business, e-commerce a internetové
servery a portály z oblasti daní, účetnictví, financí. Všichni
vystavovatelé přicházejí s novými verzemi svých produktů či novými
produkty, řada novinek je uvedena v katalogu výstavy.
Doprovodný program je složen ze dvou základních částí - a to z odborné
části IT a odborné části ekonomické. První den výstavy proběhne odborná
konference „Budování
CRM strategie“.
Problematika CRM (Customer Relationship Management) - řízení vztahů se
zákazníky bude jednotlivými přednášejícími představena z hlediska svých
cílů, přínosů, metod a nástrojů. Konkrétně budou představena řešení
některých systémů CRM, které jsou buď součástí firemních informačních
systémů, anebo se jedná o samostatné systémy, vždy podporující úspěšný
marketing, prodej i servis se zákazníky.
I po skončení konference po celou dobu výstavy bude možné se ve zvláštní
expozici přednášejících společností na konferenci seznámit podrobně s
konkrétními řešeními CRM českých i zahraničních producentů.
Další dva dny pak proběhnou ekonomické semináře na aktuální témata z
oblasti účetnictví a obchodního zákoníku. Přednášet budou lektoři Svazu
účetních. Ve středu proběhne seminář „Technická novela“ obchodního
zákoníku v účetnictví (Ing. Hana Čápová). Ve čtvrtek pak seminář
Aktuálně k zákonu o účetnictví se zaměřením na hmotný, nehmotný a
finanční majetek (Doc. Ing. Hana Březinová, CSc).
Odborné ekonomické poradenství bude při této výstavě zajišťovat mediální
partner výstavy -Hospodářský a podnikatelský týdeník PROFIT. Odborní
spolupracovníci týdeníku PROFIT budou návštěvníkům výstavy bezplatně
zodpovídat dotazy z oblasti účetnictví, daní, pojištění a navazujících
agend.
Veškeré údaje o této výstavě, jakožto i o výstavách a vystavovatelích
předchozích výstav, jsou uvedeny na stránkách na
internetu již
od roku 1996. Od tohoto roku funguje na na
webu i projekt
LION LINE, který se z katalogu jednostranně zaměřeného na ekonomické
softwary a služby rozrostl v KATALOG FIREM LION LINE, do něhož se již
zatřídilo na 1 700 firem z různých typů podnikání i sektorů služeb a
nomenklatura jejich činností se již rozšířila na více jak 200 kategorií.
Na internetu je již pošesté připravena k vytištění pozvánka na výstavu,
kterou lze v pokladně Veletržního paláce vyměnit za volnou vstupenku,
znovu s dárkem pro každého návštěvníka.
Na základě kladné odezvy se strany vystavovatelů i návštěvníků z minulé
výstavy bude možné opět vstupenku z této výstavy SFAMEX využít jako
poukázku na zlevněný 50% vstup do sbírek NG umístěných tentokrát v
Anežském klášteře. Umělecké sbírky si návštěvníci mohou prohlédnout do
konce června 2002. Vystavovatelé obdrží do těchto sbírek NG volnou
vstupenku. Pořadatel výstav se dohodl s Národní galerií v Praze
spolupracovat obdobně i při dalších výstavách a vedle odborných poznatků
přinášet i kulturní zážitky.
Zpět

Konference Inforum o profesionálních informačních zdrojích poosmé
Ve dnech 21. až
23. května 2002 se v Nové aule Vysoké školy ekonomické v Praze uskuteční
osmý ročník konference
Inforum, která je zaměřena na elektronické informační zdroje ve
vědě, výzkumu a podnikání. Jejími pořadateli jsou
Albertina icome Praha s.r.o.
a VŠE.
Konference, která je nejvýznamnější akcí svého druhu u nás, se loni
účastnilo více než 560 informačních pracovníků z akademických a
soukromých institucí, IT manažerů, pracovníků veřejné správy a lékařů z
České republiky, Slovenska, ze západní Evropy a USA a obdobný zájem je
očekáván i letos.
V odborném programu, který je rozdělen do tematických sekcí, je věnována
pozornost mj. využití informačních zdrojů v řízení podniku, firemním
zpravodajským systémům, Competitive Intelligence, znalostnímu
managementu, přístupu k informacím o Evropské unii aj. Součástí
konference jsou rovněž dva workshopy, které se konají 20. května.
Na doprovodné výstavě se představují producenti informačních zdrojů a
další firmy. Hlavními sponzory konference jsou
ProQuest Information
and Learning, Ovid
Technologies a
Dialog Corporation, mediálními partnery jsou
Ekonom,
IT News,
IT System a
Ikaros.
Technologickou podporu zajišťují firmy AiP Safe, Sun Microsystems a
INCAD. Bližší informace o konferenci (včetně registračního formuláře)
najdete na
www.inforum.cz.
Zpět

Osmé Teplárenské dny s
další novinkou
Teplárenské
sdružení České republiky, jehož členové dodávají teplo více než
miliónu domácnostem, tedy do každého čtvrtého bytu u nás, i letos
připravilo mezinárodní výstavu a odbornou konferenci Teplárenské dny
2002, která se bude konat od 23. do 25. dubna v Kongresovém centru Aldis
v Hradci Králové.
Již VIII. ročník mezinárodní odborné výstavy techniky a technologií pro
dálkové zásobování teplem bude po všechny tři dny doprovázet odborná
konference zaměřená na aktuální témata sektoru teplárenství, tedy na
současnost a budoucnost dálkového zásobování teplem. V jejím programu je
technická a ekonomická sekce, sekce zaměřené na technická zařízení u
odběratele a problematiku liberalizace energetického trhu.
Ve dnech 23. a 24. dubna se bude v KC Aldis konat i konference věnovaná
integrované prevenci a kontrole znečištění pod názvem “IPPC a jeho
aplikace v energetice”. Novinkou, která by měla nadále rozšířit záběr
odborných výstav a konferencí doprovázejících Teplárenské dny, je od 23.
do 25. dubna třídenní odborná výstava “Alternativní zdroje energie
2002”. Tu doplňuje 23. a 24. dubna odborná konference “Obnovitelné
zdroje energie”, pořádaná Ministerstvem životního prostředí ČR.
Pokud se o problematiku dálkového zásobování teplem zajímáte nebo je vám
blízká, srdečně Vás na svátek teplárenství,
Teplárenské dny 2002,
zve Teplárenské sdružení České republiky a další spolupořadatelé.
Podrobnější informace o uvedených výstavách a konferencích získáte na
kontaktech: Teplárenské sdružení České republiky, Bělehradská 458, 530
09 Pardubice, tel.: 040/ 641 4440 a
www.tscr.cz.
Zpět

Školení Cisco produktů
Společnost
Albit Technologies
připravuje školení z různých oblastí datových komunikací. Během
školení
se vám dostane informací o technologiích, která technický tým
společnosti dlouhodobě shromažďuje a zpracovává. Přednášky vedou
certifikovaní lektoři s mnohaletými zkušenostmi a schopností předávat
informace nenásilnou a efektivní formou.
Díky specializaci na služby v oblasti datových komunikací a také díky
důrazu kladenému na technologii Cisco může společnost garantovat
profesionální úroveň odváděné práce. V řadách Albit Technologies jsou
zastoupeni síťoví specialisté s certifikacemi (CCIE, CCDP, CCNP) a
certifikovaní (CCSI) lektoři s mnohaletou praxí.
Nabízená školení jsou dnes tato: ------------------------------------------------------------
datum téma cena
------------------------------------------------------------
2.4.-5.4.2002 MPLS a MPLS/VPN 22000
8.4.-9.4.2002 Multicasting 12500
10.4.2002 IPX 4500
11.4.2002 TCP/IP 4500
18.4.-19.4.2002 BGP 11500
23.4. - 26.4.2002 Příprava na test MCNS 27500
29.4.2002 Cestování paketu uvnitř směrovače 6500
Zpět |
|
Internet, komunikace a
sítě |
Střední kategorie gigabitových přepínačů se dále rozrostla
Allied Telesyn
oznámil další řízený přepínač pracující na 2.vrstvě, určený pro
gigabitový Ethernet - AT-9410GB s převážně měděnou kabeláží. Nový model
je třetím přepínačem na 2.vrstvě uvedeným společností v posledních
týdnech. Kompletní řada L2 přepínačů tak nyní pokrývá rychlosti 10 Mb/s
až 1 Gb/s a zajišťuje škálovatelnou šíři pásma pro přenos dat, hlasu i
obrazu prostřednictvím sítě. Varianty jsou pro měď či optiku, neřízené
nebo inteligentní verze.
Model AT-9410GB je 10portový 10/100/1000T řízený L2 přepínač obsahující
navíc dva GBIC rozšiřující sloty. GBIC moduly Allied Telesyn řady AT-G8
nabízejí nejnovější standardy plně duplexní Gigabit Ethernetové
konektivity a jsou k dostání ve verzi pro kratší (SX) a dlouhé (LX)
vzdálenosti.
Dále AT-9410GB nabízí architekturu neblokovaného 24Gb/s přepínání pro
přeposílání na plné rychlosti média a podporu až 256 virtuálních sítí (VLAN)
pro přesnou segmentaci přenosů. Každá jednotka podporuje prioritní
řazení dle IEEE 802.1p, umožňující perfektní řízení přenosu a zahrnuje
též systémy Port Security a Port Mirroring.
Díky podpoře jak GVRP, tak 256 VLAN sítí je AT-9410GB dobrou volbou pro
správce sítě plánující nasazení gigabitového přepínače v agregační
vrstvě. Systém GVRP přepínači AT-9410GB umožňuje dynamicky vytvářet
802.1Q-kompatibilní VLAN sítě i na ostatních zařízeních podporujících
GVRP, bez ohledu na jejich výrobce. GVRP snižuje pravděpodobnost chyb
při nastavování VLAN, protože poskytuje VLAN ID automaticky pro celou
síť.
Kompletní řada funkcí určených pro správu zahrnujících webový server,
SNMP, RMON a TELNET konzoli je u přepínače AT-9410GB ve standardní
výbavě.
Řízený přepínač pracující na 2.vrstvě, osazený deseti měděnými
10/100/1000 porty a dvěma GBIC rozšiřujícími sloty je nyní dostupný k
prodeji s koncovou cenou 2 652 EUR. GBIC moduly AT-G8SX a AT-G8LX10 jsou
rovněž dostupné. Na zvláštní objednávku jsou k dispozici verze AT-G8LX
pro dlouhé vzdálenosti - nabídka je na 25, 40 a 70 kilometrů.
Zpět

Softwarová
vylepšení síťových přepínačů HP Procurve
HP přistoupila k softwarovému vylepšení síťových přepínačů Procurve
Switch 4108GL a Procurve Switch 2500, který díky tomu přinášejí svým
uživatelům vyšší bezpečnost, dostupnost a jednodušší použití.
Zdokonalený software je poskytován zdarma.
Funkce obou zařízení byly rozšířeny o možnost řízení využití přenosového
pásma. Nyní, díky využití preference IEEE VLAN, 802.1p mohou uživatelé
přiřazovat provozu v síti různou prioritu dle jednotlivých portů. Síťové
přepínače HP Procurve podporují osm úrovní důležitosti pro každý port.
IEEE 802.1x je bezpečnostní prvek pro přístup k síti, umožňující řízení
přístupu na bázi jednotlivých portů, vyžadující od uživatele
identifikaci před připojením do sítě. Jakmile je uživatel identifikován,
lze mu dynamicky přiřazovat práva pro síťové služby, včetně přiřazení
VLAN, či sledovat využití sítě pro potřeby účtování.
Zabezpečení HP Port Security s ochranou založenou na kontrole Mac (Media
Access Control) konfiguruje přístup k portu stanovením adres zařízení,
která mohou do portu směrovat příchozí provoz.
Společnost HP dále inovovala síťové přepínače řady HP Procurve Switch
4108GL a Switch 2500 přidáním SSH a Rapid Convergence Spanning Tree. SSH
je standardem pro zabezpečení vzdálených připojení přes IP sítě, který
uživatelům umožňuje šifrovat veškerá přenášená data včetně hesel,
binárních souborů a administračních příkazů. Rapid Convergence Spanning
Tree je nový standard IEEE, který umožňuje rychlou detekci a obnovení
defektních spojů a je klíčovým nástrojem pro zajištění větší stability
sítě.
Zpět

NORDUnet rozvíjejí svou
spolupráci
V posledních
třech letech poskytuje společnost Telia IC páteřní síť pro akademickou
internetovou dálnici NORDUnet, která umožňuje propojení mezi
skandinávskými univerzitami a výzkumnými instituty. V těchto dnech bylo
rozhodnuto o pokračování této spolupráce a zároveň o společném vývoji
nového projektu výzkumné sítě 6NET.
NORDUnet je nordická
internetová dálnice propojující výzkumné a vzdělávací sítě v Dánsku,
Finsku, na Islandě, v Norsku a ve Švédsku. Slouží také jako páteřní
propojení severských zemí s Globální informační společností. Páteř
počítačové sítě švédských univerzit SUNET poskytuje ve Švédsku
společnost Telia.
Síť NORDUnet je připojena k evropské univerzitní a výzkumné páteřní síti
GÉANT, kterou provozuje projekt Dante. GÉANT propojuje evropské
znalostní báze a usnadňuje výměnu informací mezi univerzitami v rámci
studijních a výzkumných programů.
Telia IC poskytuje pro NORDUnet nordickou páteř už dva a půl roku. V
průběhu této doby byla síť inovována na high-tech síť s šířkou pásma 2,5
Gb/s. Kruh sítě tvoří ústřední uzly ve Stockholmu, Kodani, Oslu a
Helsinkách. Projekt NORDUnet se rozhodl pokračovat ve spolupráci se
společností Telia IC, s níž bude spolupracovat také na novém projektu
výzkumné sítě 6NET. Jedná se o výzkumnou aktivitu podporovanou Evropskou
unií a koordinovanou společností Cisco. Jejím cílem je postavit v Evropě
během tří let funkční vysokorychlostní síť založenou na protokolu IPv6.
Zpět |
|
Finanční monitor IT firem |
Acer stále v čele prodeje
notebooků
V polovině
roku 2001 se značka Acer dostala na první místo v prodeji notebooků v
České republice a svou pozici na trhu si podle nových údajů dále
upevnila. S počtem 8 161 prodaných notebooků za poslední čtvrtletí
dosáhla podílu na trhu téměř 30 %.
Celkový prodej včetně PC a serverů Acer dosáhl ve čtvrtém kvartálu 9 836
kusů osobních počítačů, čímž se Acer zařadil na celkové 5. místo.
Obchodní výsledky v celém roce 2001 vynesly značku Acer do čela prodeje
notebooků s počtem 17 157 prodaných kusů. V roce 2001 tak získala
společnost Acer 28,1%. Výsledky tak potvrdily dlouhodobý růstový trend
společnosti: v letech 1998 - 2000 byly notebooky Acer vždy třetí
nejprodávanější značkou na trhu, ve 4. čtvrtletí roku 2000 a v 1.
čtvrtletí 2001 značkou druhou a od poloviny roku 2001 již značkou
nejprodávanější.
Zpět

I.F.T. Progres pokračuje v
růstu
Společnost I.F.T.
PROGRES dosáhla v roce 2001 podle předběžných hospodářských výsledků
obratu 48 mil. Kč. Oproti roku 2000 tak zvýšila své tržby o 3 mil. Kč,
přičemž největší nárůst byl zaznamenán v prodeji ERP systému KARAT a
doprovodných služeb.
IS KARAT je vyvíjen s důrazem na otevřenost, díky níž umožňuje nejen
rychlou implementaci včetně tvorby zákaznických modulů, ale také dává
možnost každému uživateli vytvářet si svá vlastní uživatelská nastavení.
KARAT je modulární, komponentově orientovaný podnikový informační systém
navržený moderními 4GL nástroji a CASE produkty. Je portován na
databázové stroje Microsoft SQL, Sybase ASA a Sybase ASE a pracuje pod
operačními systémy Microsoft (např. Win NT, W2000) a UNIX (IBM AIX, Sun
Solaris, Linux). Standardně umožňuje mezifiremní elektronickou výměnu
dokumentů, přičemž jako standard využívá formát XML/XSL.
Zpět

Plaut v červených číslech
Mezinárodní poradenská společnost Plaut AG zveřejnila výroční zprávu s
předběžnými výsledky za rok 2001. Plaut dosáhl celosvětově obratu ve
výši EUR 281.8 milionu (62 % v Evropě a 38 % v Americe) a čistého zisku
před zdaněním a odečtením restrukturalizačních nákladů EUR 10.5 milionu.
Na celkovém čistém zisku se nicméně podepsaly poměrně vysoké náklady
restrukturalizačního programu „Target Ten“ (17,3 milionu EUR) a
společnost tak skončila za loňský rok v červených číslech.
Hlavním cílem programu Target Ten je dosáhnout výrazného zlepšení
ziskovosti. Každá z 34 poboček v 17 zemích světa musí nejpozději do roku
2003 docílit 10% růstu zisku a zároveň pokrýt své náklady včetně
amortizace.
Plautu se podařilo zvýšit hotovostní tok na EUR 17,3 milionu a již v
prvním kvartále roku 2003 se očekává návratnost investic vložených do
restrukturalizace společnosti. Počet zaměstnanců klesl oproti roku 2000
(2 tisíce) na 1 647 v roce 2001, z čehož 78 % zaměstnanců tvoří
konzultanti.
V České republice bylo dosaženo zvýšení obratu o celých 19 % oproti roku
2000, což řadí českou pobočku Plaut Consulting CR mezi jednu z
nejúspěšnějších v evropské regionální síti Plautu.
Zpět

APC s poklesem
Společnost
American Power Conversion zveřejnila finanční výsledky za čtvrté
čtvrtletí a fiskální rok, ukončený 31. prosince 2001. Společnost APC
zaznamenala v Q4 2001 obrat 348 milionů USD, tedy pokles o 15 % ve
srovnání se 407 miliony USD za stejné období předchozího roku.
Fiskální rok 2001 ukončila společnost APC s obratem 1,43 miliardy USD,
což je o 3 % méně než tomu bylo v roce 2000, kdy obrat činil 1.48
miliardy USD. Čistý příjem společnosti v roce 2001 činil 115 milionů
(0,59 USD na akcii) oproti 166 milionům (0,83 USD na akcii) v roce 2000.
Zpět |
|
Informační společnost |
KPMG a Andersen jednají o
spojení
Pro mnohé zajisté překvapující zvěst. KPMG a Andersen jednají o
možnostech propojení svých podnikatelských aktivit ve střední Evropě. I
přes složitost projednávaných otázek vyjádřily obě strany zájem
dosáhnout dohody v co nejkratší době tak, aby ke spojení mohlo dojít již
do 1. října letošního roku. Toto oznámení je výsledkem rozhovorů čelných
regionálních představitelů obou firem, které se uskutečnily v pátek 22.
března v Budapešti.
Firma Andersen má ve střední Evropě zastoupení v České republice,
Slovenské republice, Maďarsku, Rumunsku, Bulharsku a Chorvatsku. V rámci
plánované transakce dojde v jednotlivých zemích ke spojení příslušných
členských firem, přičemž každé spojení bude muset získat souhlas
lokálních partnerů a regulačních orgánů.
Realizace transakce je předmětem dalších jednání a včasného uzavření
konečných smluv. Předběžně bylo dohodnuto používání názvu KPMG, což však
bude dále zváženo na základě výsledků průzkumu trhu.
Zpět
|
|
System
NEWS zasílá redakce edice IT Business
* Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.:
05/45 22 27 79 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám
System NEWS zasílali,
kontaktujte nás prosím.
Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora
Pavla Boucníka,
|
|