HLEDEJ
 V SEKCI
 

27. března 2002

| registrace ZDARMA | starší čísla | odhlášení | ceník inzerce

 Aktuální čislo
 Aktuální čislo 

Časopis IT System - výtisk *ZDARMA*

Obsah System NEWS

Událost týdne
První iForce Ready Center ve východní Evropě zahájilo provoz

Podnikové aplikace
E-business na architektuře serverů IBM s procesory Intel
HP servery a systém pro ukládání dat na platformě IA-32
Ultrium nabízí ve 2. generaci až 400 GB dat na jednu pásku
Páskovou knihovnu máme. Teď by to chtělo automaticky podavač pásek
Architektura QuickBlade v ultra-hustých datových centrech
Podniková aplikace Navision Attain na českém trhu
IBM a dcera Alcatelu vytvářejí alianci pro CRM
Elektronický podpis v obchodním styku
Rational XDE: vývoj v prostředích Java/J2EE a Microsoft .NET
Unilever optimalizuje podnikové procesy s pomocí mySAP.com
B2B řešení Ariba u Oskara
CA chrání rotterdamský přístav
Český Web vstupuje do Acron
Brain získala status MS Certified Partner
LLP Group a Unity zajišťují vzdělávání na řešení Ariba

Analýza
Útok pirátů je reálná hrozba

Konference, semináře, školení
SCAN 2002
AMPER 2002 - jubilejní ročník v novém
SFAMEX jaro 2002
Konference Inforum o profesionálních informačních zdrojích poosmé
Osmé Teplárenské dny s další novinkou
Školení Cisco produktů

Internet, komunikace a sítě
Střední kategorie gigabitových přepínačů se dále rozrostla
Softwarová vylepšení síťových přepínačů HP Procurve
NORDUnet rozvíjejí svou spolupráci

Finanční monitor IT firem
Acer stále v čele prodeje notebooků
I.F.T. Progres pokračuje v růstu
Plaut v červených číslech
APC s poklesem

Informační společnost
KPMG a Andersen jednají o spojení


Manažerské Mosty 2002


Událost týdne

První iForce Ready Center ve východní Evropě zahájilo provoz
Ve čtvrtek 21. března byl slavnostně zahájen provoz prvního Partner iForce Ready Center ve východní Evropě. Centrum, které vzniklo na základě smlouvy mezi společnosti Sun Microsystems Czech a Avnet Computer Marketing, Partner Solutions, bude poskytovat technické a lidské zázemí pro testování a ověření funkčnosti navržených řešení před jejich implementací u koncového zákazníka.
Partneři, kteří budou následně provádět implementaci u podnikového zákazníka, si tak zde mohou na prakticky „reálných“ datech ověřit funkčnost celého systému, a teprve pak jej nasadit.
Jedná se o ”pre-sales” středisko s moderním hardwarovým vybavením (z dílny Sun, v budoucnu rozšířené i o systémy jeho partnerů), kde budou výrobci a distributoři hardware i software a systémoví integrátoři diskutovat se zákazníky nad společnými projekty. Základní vybavení střediska se nyní skládá z 18 serverů a ze zařízení pro ukládání dat - enterprise storage - s celkovou kapacitou sedm terabytů. V čase se bude konfigurace obměňovat a rozšiřovat podle aktuální nabídky Sun.
Partner iForce Ready Center bude nabízet tři základní služby. První je tzv. proof of concept neboli potvrzení navrhovaného řešení. Středisko také funguje jako laboratoř, ve které si partneři a zákazníci mohou ověřit svoje předpoklady o fungování aplikací a simulovat podmínky reálného provozu. Třetí hlavní službou centra je zpřístupnit hardwarovou základnu v kompletní výkonnostní škále, která partnerům umožní prezentovat jejich řešení na kvalitním hardware od Sunu.
Podstatná je i finanční stránka věci: pro zákazníky je tato služba zdarma. O veškeré náklady spojené s vybudováním a provozem Partner iForce Ready Centra se dělí provozovatelé Sun a Avnet. Zkušenosti specialistů z obdobného iForce centra v Paříži prokázaly, že zákazník (budoucí uživatel) po otestování řešení v iForce centru takřka 100% mění daný projekt v objednávku.
Impuls pro vznik centra byl uskutečněn při prvním jednání mezi Sun a společností Avnet před 18 měsíci. Avnet se spolupodílel na vybudování centra a bude se podílet i na jeho provozu. Na přípravě centra se podíleli techničtí, obchodní i marketingoví zástupci obou společností. Za provoz centra bude odpovídat tým, jehož členy jsou manažer centra, systémový inženýr, technik a asistentky. Kapacita centra je plánována na zhruba sto návštěv ročně. Zkušební provoz byl zahájen 3.února.
Partner iForce Ready Center je otevřené i dalším firmám s vlastními aplikacemi. Od března 2003 bude ve spolupráci s firmou Broadnet pro partnery přístupná vzdálená správa dat a možnost prezentace prostřednictvím vysocerychlostního připojení (2Mb) k internetu.
V současnosti existují ve světě tři velká iForce Centra podobného typu (Japonsko, Francie, USA), jejichž provozovatelem je Sun. Dalších čtyřicet menších center provozuje Sun společně s partnery. Příprava českého Partner iForce Ready Centra probíhala v několika fázích. Do listopadu 2001 byl nainstalován hardware, od listopadu do února 2002 se instaloval software podle horizontálních segmentů (CRM, ERP, DW, e-commerce, bezpečnost, apod.): mimo jiné šlo o produkty Oracle, SAP, Sybase, Progress, SAS Institute, Ariba, J.D.Edwards, PeopleSoft, Lotus, iPlanet. Od února probíhají instalace podle vertikálních segmentů (např. telekomunikace, bankovní služby) a podle konkrétních požadavků zákazníků.

Zpět

Podnikové aplikace

E-business na architektuře serverů IBM s procesory Intel
Nasazení velkých serverů s procesory Intel v prostředí podnikových datacenter bylo prozatím trochu ve stínu silnějších systémů. Tento stav se bude nyní snažit změnit nový eServer od společnosti IBM.
IBM eServer xSeries 440 s technologií Enterprise X-Architecture pracuje s operačním systémem Microsoft Windows 2000 Datacenter Server a nabízí zákazníkům architekturu na způsob stavebních bloků. Ta je schopna podporovat až 16 procesorů a 64 GB paměti. Systém je určen pro provoz náročných e-business aplikací.
IBM eServer x440 je určen pro firmy, kterým poslouží jako platforma pro konsolidaci serverů i provoz rozsáhlých jednosystémových aplikací. Lze jej nasadit jako jeden velký server na provoz rozsáhlé databáze, nebo na něm lze zkonsolidovat větší počet malých „virtuálních serverů“, například několik e-mailových serverů.
eServer x440 podporuje operační systém MS Windows s jednoduchou konfigurací SMP a je také navržen pro podporu až čtyř fyzických oddílů nebo 64 virtuálních oddílů.

Zpět

 

HP servery a systém pro ukládání dat na platformě IA-32
Na nedávné tiskové konferenci představili zástupci společnosti Hewlett-Packard rovněž rozšířenou nabídku serverů na bázi architektury IA-32 a nová řešení pro ukládání dat. Nové servery a zálohovací systém se vyznačují (jak jinak) nízkými nároky na údržbu a zjednodušenou správou. Dva z nově představených serverů jsou určeny i pro malé a středně velké firmy.
Vstupní stroj z řady „t-ečkových“ serverů - HP Server tc2110 - je první jednoprocesorový HP server na bázi Intel Pentium 4 v konfiguraci tower (odtud také označení „t“), který nabízí malým a středně velkým firmám vlastnosti serveru za cenu stolního počítače.
HP Server tc3100 je již dvouprocesorový server s procesory Intel Pentium III, rovněž v konfiguraci tower. Tento stroj přináší malým a středním firmám možnosti jednoduché instalace, zálohování, rychlého odstraňování problémů a snadnost rozšíření při rozvoji podnikání. HP Server tc4100 je dvouprocesorový server s procesory Intel Pentium III určený pro pracovní skupiny a vzdálené zákazníky.
Server tc6100 je osazen jedním či dvěma procesory Intel Xeon a poskytuje středně velkým podnikům vysoký výkon a integrované možnosti vzdálené správy. HP Server tc6100 je taktéž škálovatelný a lze jej povýšit až na čtyřprocesorový HP Server tc7100.
HP Server tc7100 v konfiguraci tower s možností umístění do racku (5U) je osazen až čtyřmi procesory Intel Xeon MP a poskytuje středně velkým podnikům potřebný výkon a integrované možnosti dálkové správy. HP Server rc7100 je vhodný pro zasazení do racku (3U), je osazen až čtyřmi procesory Intel Xeon MP. Nabízí možnosti rozšíření a integrované možnosti vzdálené správy.
Ze systémů pro ukládání dat se zmíníme o HP Surestore Disk System 2300. Jedná se o systém pro ukládání dat Ultra160 SCSI. Středně velkým firmám a podnikům, které požadují snadno spravovatelný diskový systém pro servery s vysokým výkonem, nabízí disk vyšší produktivitu pro systémové uživatele, zejména díky tomu, že umožňuje přístup k uloženým datům i během rozšiřování a oprav. Do systému s výškou 3U lze zapojit až 14 disků s celkovou kapacitou až 1 TB.
Vedle nové řady serverů na bázi architektury IA-32 a zálohovacího systému společnost HP uvádí i další softwarové produkty. Prvním je software pro rychlou instalaci, který umožňuje uživatelům rychlou místní a vzdálenou instalaci serverů s architekturou IA-32 najednou z jediného desktopu nebo notebooku. Software pro rychlou instalaci podporuje rovněž Linux.
Druhým programem je Plug-and-play Linux: linuxový software od HP, který po prvním zapnutí rozpozná server na LAN a detekuje přítomnost klávesnice a monitoru. Lze jej použít samostatně jako předkonfigurovaný souborový a tiskový server (Samba), webový server (Apache), či pro firewall a cache server v rámci komplexních end-to-end řešení. Serverové adresy lze snadno detekovat a celý systém je možné spravovat a konfigurovat z kteréhokoli prohlížeče. Možnost plug-and-play Linuxu je volitelnou součástí vybraných nových a současných serverů značky HP s architekturou IA-32.

Zpět

 

Ultrium nabízí ve 2. generaci až 400 GB dat na jednu pásku
Páskové systémy i nadále zůstávají jedním z velmi důležitých prvků v zálohovacích systémech. Představují totiž nejúspornější způsob spolehlivého zálohování a obnovy dat. Když k tomu připočteme otevřený standard, jako je tomu u technologie Ultrium, jsou to hlavní důvody rostoucího zájmu o páskovou zálohovací technologii ve světě.
Ohlášená druhá generace formátu LTO Ultrium nabídne uživatelům oproti předchozí generaci nejen dvojnásobnou kapacitu, tj. až 400 GB komprimovaných dat či 200 GB dat bez komprese, ale i vysokou přenosovou rychlost 20 - 40 MB za vteřinu. Další výhody uživatelům přinese zvýšení počtu stop o 30 %, vyšší rychlost pásky a zdokonalená metoda ukládání dat.
Další výhodou systému Ultrium je proměnlivá rychlost, kterou se přizpůsobuje prostředí. Může tedy ukládat pomaleji a předejít tak během zálohování nebezpečnému zahlcení přenosových cest na pevném disku, serveru nebo v síti. Systém Ultrium zpomalí podobně jako automobil vybavený systémem ABS na kluzkém povrchu.
Společnosti Hewlett-Packard, IBM a Seagate, které se společně podílejí na programu Linear Tape-Open (LTO), nedávno znovu potvrdily snahu o další rozvoj otevřených standardů v oblasti zálohování na lineární páskové systémy. Oznámily, že licence i pro druhou generaci technologie LTO Ultrium bude k dispozici výrobcům zálohovacích zařízení a médií.
Ukázka řešení: Magistrát města Maastricht zaměstnává na 1500 zaměstnanců, kteří potřebují v práci spolehlivý přístup k důležitým aplikacím. Vysoká dostupnost je klíčová například pro aplikace, s jejichž pomocí se spravují veškeré peněžní operace, či centrální registr holandských občanů. Informační infrastruktura se zároveň musí vyrovnat s rostoucí populací a neustálým zkvalitňováním služeb občanům.
„Naše původní systémy se již blížily mezní hranici své životnosti,“ prohlásil John Kuijpers, ředitel oddělení informačních a komunikačních technologií města Maastricht. „Především ukládání dat se stávalo problémem a zdálo se, že neexistuje možnost dalšího rozšíření.“
Magistrát města Maastricht se rozhodl problém vyřešit sjednocením systémů a zálohováním do jediné platformy. V budoucnu také magistrát plánoval integraci zálohovací platformy do sítě zálohovacích zařízení. Jako dodavatele si úřad zvolil společnost HP. Zodpovědnost za celý projekt převzala firma Centric (http://www.centric.com/), holandský partner HP specializující se na software pro orgány místní správy.
Magistrát města Maastricht se rozhodl použít pro konsolidované ukládání dat dva systémy HP Surestore Disk Array XP512 se dvěma páskovými knihovnami HP Ultrium 2/20. Pro provoz klíčových aplikací byly instalovány čtyři servery HP 9000 Enterprise Server spojené po dvou a spravované pomocí HP MC/ServiceGuard. Instalaci a konfiguraci provedly skupiny HP Services a HP Consulting. Společnost Centric byla zodpovědná za převedení softwaru z předchozích počítačů Sequent a Unisys na novou platformu HP.
Podle Johna Kuijperse přinese nový systém především vyšší výkon a dostupnost a omezí výpadky provozu. Pracovníci oddělení ICT budou mít k dispozici rozšiřitelnou platformu kompatibilní s budoucími řešeními, na níž budou moci dále zkvalitňovat poskytované služby. V budoucnu hodlá John Kuijpers zapojit zálohovací řešení společnosti HP do SAN a s jejich pomocí ukládat veškerá data bez ohledu na operační systém zálohované platformy. Informace tak budou dosažitelnější a správa skladové kapacity jednodušší a úspornější.

Zpět

 

Páskovou knihovnu máme. Teď by to chtělo automaticky podavač pásek
Hewlett-Packard uvádí na trh nový automatický podavač pásek HP Surestore autoloader 1/8, který nabízí až 640 GB datového prostoru (při kompresním poměru 2:1). Tento autoloader má pozice na osm pásek a pracuje s mechanikou DLT vs80.
Hlavními odlišnostmi klasické DLT od DLT vs80 technologie je přenosová rychlost a cena. DLT vs80 se tak uplatňuje u uživatelů, kteří žádají cenově dostupné řešení pro jejich data, zatímco klasická DLT technologie nastupuje ke slovu tehdy, když uživatel žádá kratší dobu zálohování (DLT disponuje dvakrát větší přenosovou rychlostí) či kompatibilitu s dalšími DLT70/80 mechanikami v síti.
DLT vs80 vychází z DLT technologie a má své plánované následovníky v produktech DLT vs160 a DLT vs320. Zajímavé ceny bylo dosaženo vylepšeními klasické DLT technologie jako je odlišný design hlavy mechaniky, menší počet potřebných mechanických částí, snadnější zavádění pásky do mechaniky a její zjednodušené vedení uvnitř či odlišný návrh elektronických obvodů včetně motoru s vyšší účinností.
HP Surestore Autoloader 1/8 umí uložit až 640 GB komprimovaných dat na 8 pásek při přenosové rychlosti až 6 MB/s, součástí dodávky je licence zálohovacího software HP OpenView Omniback II pro jeden server. K tomuto produktu lze volitelně dokoupit sadu pro montáž do racku.

Zpět

 

Architektura QuickBlade v ultra-hustých datových centrech
Společnost Compaq ohlásila prvního zástupce z řady průmyslových standard serverů - ProLiant BL. Třída e-Class, kam patří i uváděný server, představuje architekturu serverů navrženou pro podniky, která zákazníkům umožňuje vtěsnat až 280 serverů do standardní rackové skříně výšky 42U.
Třída ProLiant BL e-Class byla navržena pro dosažení maximální efektivnosti v podnikových datových střediscích i v prostředí xSP a rozšiřuje kritické zdroje výpočetní techniky i díky schopnosti plug-and-play. Servery zajišťují výkon i pro náročné služby web-servingu, pro poskytování služeb a pro nasazení v roli výpočetních clusterových uzlů.
Nová řada serverů je založena na modulární architektuře sestávající z:
1) Ultra-hustých serverů - ProLiant BL 10e nabízí škálovatelnost serveru v tenkém balení tvořeném jedním procesorem Intel Ultra-Low Voltage Pentium III, až 1 GB paměti ECC, 30 GB diskového prostoru a dvěma ethernetovými připojeními. Zákazníci mohou zařadit 20 serverů ProLiant BL10e do 3U police, což jim umožní vměstnat až 280 serverů do jedné rackové skříně o výšce 42U.
2) Police pro servery ProLiant BL zaručují požadovanou úroveň dostupnosti a správy v 3U provedení, která podporuje dostatečné hot-plug napájení a chlazení, síťová připojení a inteligentní vestavěnou technologii, která umožňuje zákazníkům spravovat operační systémy Microsoft Windows 2000 i Linux ve stejné polici. Zákazníci budou disponovat schopností virtuální přítomnosti a kontroly police a jednotlivých serverů pomocí modulu integrovaného správce.
Společnost Compaq bude pokračovat v rozšiřování víceúrovňového portfolia serverů ProLiant BL během roku 2002, jako např. robustní a výkonné 2 a 4procesorové servery pro náročnější a komplexnější podnikové aplikace. Kromě existujících služeb založených na technologii ProLiant začlenil Compaq do své nabídky balíček Rapid Deployment Pack a produkt ProLiant BL e-Class.

Zpět

 

Podniková aplikace Navision Attain na českém trhu
Společnost Navision uvedla v březnu na český trh nové podnikové řešení Navision Attain. Jedná se o moderní komplexní systém pro středně velké a velké společnosti, který vychází z prověřeného produktu Navision Financials.
Software poskytuje integrované funkce pro finanční management, řízení dodavatelských řetězců, výrobu, distribuci, řízení vztahů se zákazníky (CRM), marketing, prodej, služby a elektronický obchod.
Každému zaměstnanci umožňuje vytvořit si na podnikovém intranetu individuální uživatelský portál, a tak zpřístupnit potřebná data odkudkoliv pomocí internetového prohlížeče a připojení k internetu. Komunikaci a elektronickou výměnu obchodních dokumentů s obchodními partnery (B2B) usnadňuje řešení Commerce Gateway založené na Microsoft BizTalk Serveru.
Nové funkce pro řízení vztahů se zákazníky a elektronický obchod pomáhají podnikům navazovat více osobních vztahů, volit nové způsoby spolupráce a poskytovat zákazníkům lepší služby. Informace o trhu a zákaznících jsou plně integrované s obchodními a finančními informacemi a pro organizace je tak bez ohledu na jejich zaměření snazší rozpoznat další obchodní příležitosti.
Navision Attain je vytvořen v souladu se standardy MS Windows a Microsoft Office. Lze si vybrat ze dvou typů databází - buď vlastní databázi Navision Server nebo MS SQL Server. Navision Attain lze provozovat na platformě Microsoft Windows 2000 Server nebo na unixové platformě IBM AIX. Systém je lokalizován do většiny používaných jazyků včetně češtiny.

Zpět

 

IBM a dcera Alcatelu vytvářejí alianci pro CRM
IBM a Genesys, stoprocentní dceřiná společnost koncernu Alcatel, oznámily vnik aliance pro vytváření řešení v oblastech řízení vztahů se zákazníky a vertikálních kontaktních center. Tato aliance se bude z počátku zaměřovat na poskytovatele telekomunikačních a finančních služeb a později se bude orientovat i na další průmyslová odvětví.
IBM a Genesys společně pracují na dodávání optimalizovaných řešení pro kontaktní centra. Společná řešení se týkají CRM, automatizace prodejních zdrojů, podpory databází a mnoha dalších aplikací. IBM podle podmínek uzavřené dohody poskytne obchodní infrastrukturu, technologii a služby, zatímco Genesys dodá řešení pro kontaktní centra, která zahrnují telefonii, e-mail a webovou komunikaci.
V rámci společného projektu pro kontaktní centra Genesys rozšíří stávající integraci produktů IBM WebSphere Voice Response a WebSphere Voice Server. Řešení spojí zkušenosti Genesys z oblasti asistovaných služeb se specializací IBM na samoobslužná řešení. Obě společnosti budou nabízet řešení Genesys, která byla nedávno optimalizována pro použití s technologiemi IBM pro e-business; včetně softwaru IBM WebSphere a DB2 a hardwaru eServer pSeries, xSeries, iSeries a zSeries. Tato řešení budou celosvětově implementována společností IBM Global Services.
 

Zpět

 

Elektronický podpis v obchodním styku
Obchodní strany spolu sice komunikují a vyjednávají prostřednictvím zabezpečeného on-line spojení, avšak v kritickém bodě podpisu smlouvy se proces obvykle vrátí zpět na papír. Když má uživatel vytisknout formulář, podepsat jej a poslat poštou nebo faxem příslušnému adresátovi, elektronický proces se přeruší. To samozřejmě značně zpožďuje uzavření transakcí a také je prodražuje. Pro odstranění tohoto úzkého „papírového“ místa uvedla firma RSA Security produkt pro podepisování dokumentů v elektronické podobě - RSA Keon e-Sign.
Software RSA Keon e-Sign organizacím umožní digitálně podepisovat elektronické formuláře a tím realizovat zabezpečené elektronické procesy. Pomocí něho mohou organizace zjednodušit a urychlit obchodní procesy a přitom zajistit pravost a integritu informací, čímž dostojí interním i externím požadavkům na bezpečnost.
RSA Keon e-Sign přitom splňuje požadavky ohledně elektronického podepisování stanovené legislativními předpisy, jako jsou E-SIGN, HIPAA, 21 CFR Part #11, GPEA a nařízení Evropské unie o elektronických podpisech.
Přestože se podmínky v jednotlivých předpisech liší, digitální podpis, zvláštní kategorie elektronického podpisu, je všeobecně uznáván jako nejdokonalejší forma elektronického podpisu. Digitální podpis má totiž všechny čtyři klíčové rysy vlastnoručního podpisu - prokazuje identitu podepisujícího, vyjadřuje souhlas s podmínkami uvedenými v podepisovaném dokumentu, je důkazem o úplnosti obsahu dokumentu a zabraňuje odmítnutí odpovědnosti.
RSA Keon e-Sign zajišťuje služby ověření podpisu a potvrzení o ověření, takže zákazníci mohou zjistit, zda do elektronického formuláře někdo nezasahoval, a okamžitě zkontrolovat, zda je digitální certifikát platný. RSA Keon e-Sign je kompatibilní řešení začlenitelné nejen do současných verzí produktové řady RSA Keon, ale i do dalších řešení správy digitálních certifikátů.

Zpět

 

Rational XDE: vývoj v prostředích Java/J2EE a Microsoft .NET
Až doposud představovaly IDE a projektovací nástroje oddělená prostředí a nutnost neustále mezi nimi přepínat vývojáře brzdila. Tento nedostatek se snaží odstranit nové vývojové prostředí Rational XDE Professional ze společnosti Rational Software.
Prostředí urychluje vývoj programů překlenutím rozdílu mezi jejich návrhem a vývojem v IDE (integrovaných vývojových prostředích) Java a Microsoft Visual Studio .NET.
To umožňuje programovat a projektovat přímo v jejich IDE - Microsoft Visual Studio .NET nebo IBM WebSphere Studio Application Developer - aniž by museli přepínat mezi různými nástroji. Rational XDE Professional obsahuje také IDE IBM Eclipse, které nabízí vývojářům, kteří nejsou vázáni na konkrétní Java IDE, prostředí pro vývoj v Javě. Zkratka XDE v názvu znamená eXtended Development Environment, tedy „rozšířené vývojové prostředí“, které v sobě kombinuje možnosti IDE od společností Microsoft a IBM s oblíbenou projektovací a modelovací technologií Rational, a s možností modifikovatelných předloh návrhu a generováním kódu podle šablon.
Rational XDE Professional nabízí výkonný mechanismus s možností vlastních úprav, který nabízí 80 předloh, včetně předloh typu "Gang of Four", zajistí, že vývojáři nemusí už začínat „na zelené louce“. Vývojové týmy mohou navíc vytvářet i vlastní předlohy ze známých a osvědčených řešení častých problémů, a tak urychlit vývoj aplikací.
Instant UML umožní vývojářům provádět dokumentaci a vizualizaci UML, forward i reverse engineeringu a manuální či automatické synchronizace modelů s programovým kódem - to vše je zpřístupněno způsobem, který vývojářům umožňuje učit se pracovat s UML, zatímco vytváří programový kód.
Rational XDE Professional je novým členem rodiny produktů Rational Suite, který dále zdokonaluje vývojová prostředí podporovaná společností Rational. Rational XDE Professional a Rational Suite mohou používat vývojáři v C/C++ v Microsoft Visual Studio .NET, v Javě/J2EE v IBM WebSphere Studio Application Developeru i ti, kteří používají nová IDE pro Javu. Vývojáři, kteří pracují s ostatními Java IDE nebo stávající verzí Microsoft Visual Studio .NET mohou používat Rational Rose a Rational Suite.

Zpět

 

Unilever optimalizuje podnikové procesy s pomocí mySAP.com
Společnost Unilever, výrobce spotřebního zboží v oblasti potravin, potřeb pro domácnost a kosmetických potřeb, si vybrala firmu SAP jako strategického dodavatele a poskytovatele informačních technologií v rámci tříletého kontraktu.
Již více než 24 000 zaměstnanců společnosti Unilever nyní využívá řešení pro plánování podnikových zdrojů (ERP) a funkcionality mySAP SCM pro řízení dodavatelského řetězce. Unilever hodlá s využitím řešení SAP ještě více optimalizovat své podnikové procesy a zefektivnit své vztahy se zákazníky a dodavateli. Unilever rovněž plánuje implementovat řešení mySAP Enterprise Portals, které dovolí více než 100 000 zaměstnancům připojeným k firemní síti plně využít širokého spektra informací uvnitř celé organizace.

Zpět

 

B2B řešení Ariba u Oskara
Společnost Český Mobil se rozhodla zakoupit řešení Ariba eProcurement, které na českém trhu dodává a implementuje LLP. Jedná se o vůbec první nasazení řešení Ariba v regionu střední a východní Evropy.
Ariba eProcurement je systém umožňující komplexně řídit veškeré nákupní procesy a elektronické obchodování mezi firmami (tzv. Spend Management - nový trend ve vývoji B2B řešení). Očekávaná doba implementace tohoto řešení u společnosti Český Mobil je dva až tři měsíce.
Ariba umožňuje efektivně sledovat a kontrolovat interní i externí nákupní procesy od analýzy, přes plánování zdrojů, až po integraci s odběrateli, dodavateli a poskytovateli obchodních služeb. Cílem implementace řešení ve společnosti Český Mobil bude v první fázi zefektivnění a automatizace nákupních procesů za účelem maximálně omezit papírování.
Ve druhé fázi dojde ke zmapování a konsolidaci dodavatelů a komodit. Postupně se dále plánuje širší využití katalogů a celkové funkčnosti v oblasti řízení nákupu a sledování nákladů na nákupní procesy. Důležitým krokem bude také integrace řešení Ariba s informačním systémy Oracle Financials a NetOne, které Český Mobil využívá v oblasti finančního řízení, engineeringu a údržby sítě.
Český Mobil bude používat řešení Ariba Buyer, které představuje základní prvky řešení Spend Managementu a skládá se z modulů Komplexní agenda vnitřního schvalování, Integrace s Oracle Financials, Integrace s NetOne a Modul pro komunikaci s dodavateli pomocí připojení ASN.

Zpět

 

CA chrání rotterdamský přístav
Správa rotterdamského přístavu (GHR) využívá k zajišťování bezpečného a efektivního lodního provozu tohoto největšího evropského přístavu systém CleverPath Aion BRE od společnosti Computer Associates.
Informační systém upozorňuje řídící pracovníky GHR na příjezd tankerů s nákladem nebezpečných chemikálií i na každou kombinaci látek, která by znamenala obzvlášť velké riziko. Na základě těchto údajů lze pak snadno a rychle rozhodovat o tom, kde přesně by takový tanker mohl co nejbezpečněji zakotvit, co nejrychleji vyložit svůj náklad a absolvovat příslušnou prohlídku.
„Před zavedením CleverPath Aion BRE nám někdy trvalo velice dlouho, než jsme dokázali rozhodnout jak zkontrolovat plavidlo s chemikáliemi na palubě, kam ho přistavit a v jaké kombinaci by tyto chemikálie mohly být nebezpečné,“ vysvětluje van de Weerd - ředitel IT v GHR. „Když jsme ale převedli poznatky našich odborníků do elektronické podoby a zpřístupnili je prostřednictvím uživatelsky jednoduché pracovní grafické aplikace, otevřel nám CleverPath Aion BRE možnost rychlejšího bezpečného rozhodování.“
Základem CleverPath Aion BRE jsou aktualizovatelné rozhodovací tabulky, pružně definovaná pravidla a řada vyspělých logických řídicích funkcí, které dohromady fungují v prostředí otevřené a spolehlivé komponentní architektury. V dalším období GHR plánuje rozšíření CleverPath Aion BRE i na urychlení provozu a kontroly kontejnerových lodí a přepravců pevného zboží.
Od svého založení v roce 1932 GHR soustavně rozvíjí rotterdamský přístav, takže v současné době se jedná o největší nákladní přístav na světě. Ročně odbaví 320 milionů tun zboží, které přiváží a odváží 30 200 námořních přepravců a 130 000 říčních plavidel.

Zpět

 

Český Web vstupuje do Acron
Skupina Český Web kapitálově vstoupila do společnosti Acron Communications. Její podíl je prozatím minoritní, avšak firma předpokládá jeho postupné navyšování. Výše kapitálového vkladu nebude zveřejněna.
Skupinu Český Web kromě stejnojmenné mateřské společnosti dále tvoří firmy imProve a Gresham&Clark. Činnost skupiny zahrnuje spektrum služeb spojených s vývojem, zaváděním a správou internetových aplikací, jako jsou například dynamické webové prezentace, firemní intranety a extranety, správa dokumentů či on-line nákupní systémy. Tým Acron doplní portfolio služeb o Enterprise řešení na platformě JAVA/Oracle.
Společnost Acron byla založena v roce 1998 a zaměřuje se na vývoj a integraci řešení pro e-commerce, workflow, content management a poskytování souvisejících konzultačních služeb. Mezi nejvýznamnější klienty patří Euronews, Libra Electronics, Talents Technology, Eclipse, First Tuesday CZ, dále Satama Interactive nebo WOW Verkobranditt.

Zpět

 

Brain získala status MS Certified Partner
Společnost Brain Systems, poskytovatel internetových aplikací, získala certifikaci MS Certified Partner (MCP). Tento certifikát slouží k deklaraci technické způsobilosti realizovat e-business řešení na platformě Microsoft.
Podmínkou získání statutu MCP je certifikace pracovníků na databázové a internetové technologie Microsoft a reference v oblasti e-commerce a m-commerce řešení. U společnosti Brain se jednalo například o projekty Knižního klubu (prodej knih přes SMS), Selectry (monitorování pohybu kamiónů přepravujících zboží), nebo MAG MEDIA (prodej inzerce).

Zpět

 

LLP Group a Unity zajišťují vzdělávání na řešení Ariba
Výhradním partnerem LLP Group pro vzdělávání v řešeních Ariba se stala anglická společnost Unity International. LLP tak bude podporovat Unity při poskytování vzdělávacích programů mezinárodním zákazníkům Ariby v celé Evropě.
Dohoda, kterou společnosti uzavřely, je aliancí mezi LLP jako hlavním distributorem Ariby ve střední a východní Evropě a Unity jako vzdělávacím partnerem působícím v celé Evropě. Zákazníkům z regionů západní, střední a východní Evropy zajistí přístup ke komplexnímu portfoliu poradenství a vzdělávacích programů vedených v národních jazycích. Unity International bude využívat školících center LLP v Praze, Budapešti a Varšavě od března 2002.

Zpět


Konference Inforum


AnaLÝZA

Útok pirátů je reálná hrozba
Společnost Ernst & Young provedla v České republice průzkum týkající se bezpečnosti informačních systémů. Tento výzkum byl proveden mezi odborníky z informačních technologií a představiteli významných firem působících v České republice. Podle něho pouze 61 % firem nezaznamenalo za loňský rok útok počítačových pirátů na jejich systém.

Pokračování
Zpět

Konference, semináře

SCAN 2002
Dovolujeme si vás pozvat na 5. ročník konference SCAN 2002, který se bude konat v úterý 16. dubna od 9.30 do 15.30 v hotelu Praha. Na konferenci vám budou představeny novinky z oblasti automatizovaného zpracovávání formulářů, používání OCR/ICR systémů a získávání dat prostřednictvím internetu či mobilních zařízení. Na kompletní program konference se můžete podívat zde.
Na oblast imagingu a práci s dokumenty je zaměřen i workshop Dokumentové skenery KODAK a FUJITSU. Zde si také budete moci skenery prakticky vyzkoušet.
V rámci referenčních pracovišť velkoobjemové digitalizace vám budou představeny digitalizační pracoviště projektu „Digitální archivace nárokových podkladů důchodového pojištění ČSSZ“ s automatickou indexací z čárového kódu a „OCR pracoviště“ založené na systému AFPSPro používané ve Stavební spořitelně České spořitelny.
Nebude chybět ani přednáška o externí správě archívu od zástupce společnosti Docu Guard. Na závěr si Doc. Ing. Vladimír Smejkal CSc., připravil prezentaci z oblasti legislativy - Elektronická dokumentace v roce 2002 z hlediska platného práva. Po skončení přednášek opět proběhne slosování vstupenek, po kterém si tři z vás odnesou výhry - zájezd s cestovní kanceláří Fischer a ceny od společnosti scanservice.
Svou účast prosím potvrďte vyplněním přihlášky na webové stránce, nebo telefonicky 02/ 41 04 84 00 či faxem 02/ 41 04 81 12, nebo pomocí emailu. Více se o konferenci dozvíte na této webové stránce.

Zpět

 

AMPER 2002 - jubilejní ročník v novém
V týdnu od 9. do 12. dubna 2002 se v Pražském veletržním areálu Letňany uskuteční 10. ročník mezinárodního veletrhu elektrotechniky a elektroniky AMPER 2002, nejvýznamnější přehlídka elektrotechnického průmyslu ve střední a východní Evropě. Potvrzuje to účast 700 firem z 15 zemí světa a tradičně vysoká návštěvnost. S nabídkou minulého ročníku se seznámilo 38 230 návštěvníků, z nichž 89 % tvořila odborná veřejnost.
10. ročník veletrhu AMPER se uskuteční v nových prostorách Pražského veletržního areálu v Letňanech. Veletržní areál disponuje 30 000 m2 pevných výstavních ploch s dokonalým servisním zabezpečením a parkovištěm s kapacitou 10 000 míst.
Pro návštěvníky je zajištěna kyvadlová doprava od stanic metra B Českomoravská a Vysočanská. V průběhu veletrhu od 8.30 až do skončení veletržního dne (cca 18.30) bude zavedena speciální bezplatná veletržní autobusová linka č. 758 na výstaviště a zpět, s intervalem dle potřeby. Návštěvníci mohou využít i pravidelných linek MHD od stanic metra B Českomoravská nebo Vysočanská do stanice: Na Hranici, Dobratická nebo Boletická. Motorizovaní návštěvníci veletrhu mohou využít záchytná parkoviště například u stanice metra B Černý most (podrobnější informace na této adrese).
Veletrh potrvá čtyři dny a tento fakt se jistě příznivě odrazí nejen na vysoké návštěvnosti, ale umožní vystavovatelům i organizátorům vhodné rozložení aktivit, zahrnující dílčí projekty a doprovodné akce, případně rozšíření veletržní nabídky.
Kromě českých firem se veletrhu zúčastní firmy z Německa, Rakouska, Slovenska, Ukrajiny, Maďarska, Itálie, Francie, Velké Británie, Polska, Švýcarska, Nizozemí, USA, Koreje a Jihoafrické republiky. Letos byla poprvé vyhlášena německým ministerstvem hospodářství oficiální účast německých firem na veletrhu Amper.
Na veletrhu se již tradičně představí takové společnosti jako jsou Siemens, ABB, OBO Betterman, Moeller, Controltech, Mirava, Schrack, Schneider, Hager, Schmachtl, Legrand, OEZ Letohrad, Wago, GM electronic, Enika Nová Paka a mnoho dalších velkých tuzemských i zahraničních společností a jejich poboček. Pravidelnými účastníky veletrhu jsou i menší firmy, pro něž je veletrh AMPER výbornou příležitostí k navázání nových obchodních kontaktů.
Více informací na www.amper.cz a www.terinvest.com.

Zpět

 

SFAMEX jaro 2002
16. specializovaná výstava software pro účetnictví a řízení & služby pro podnikatele - SFAMEX jaro 2002 - proběhne ve dnech 9. - 11. dubna ve Veletržním paláci v Praze. Součásti letošní výstavy bude odborná konference „Budování CRM strategie“.
I když jarní část výstav SFAMEX bývá tradičně menší, přesto je vyhledávána řadou vystavovatelů a návštěvníků. I přes to je samozřejmě průřezem nejnovějších trendů, které lze v této úzké oblasti IT najít a kterou představuje na výstavě 45 společností v expozicích a přednáškovém sále.
Výstava je opět určena pro širokou podnikatelskou a ekonomickou veřejnost - účetní, auditory, daňové a ekonomické poradce, finanční experty, pro firemní management na všech úrovních řízení a ze všech oblastí společnosti.
Pro ně jsou soustředěny nejkvalitnější účetní a ekonomické softwary, manažerské systémy a další navazující produkty tak, aby byl z této oblasti představen komplexní přehled, aby bylo možno produkty porovnat a nejvhodnější si vybrat. Všechny výše uvedené produkty a služby jsou určeny pro všechny typy a velikosti podnikatelských subjektů od drobných živnostníků, přes malé a střední firmy až po největší nadnárodní společnosti, rozpočtové a další společnosti, státní správu, obce, banky ap.
Vystavovatelé nabídnou české i zahraniční softwarové produkty i celou řadu odborných služeb včetně odborné literatury a periodik řady nakladatelství a vydavatelství. Opět budou nabídnuty produkty z oblasti e-SFAMEXu, především systémy e-business, e-commerce a internetové servery a portály z oblasti daní, účetnictví, financí. Všichni vystavovatelé přicházejí s novými verzemi svých produktů či novými produkty, řada novinek je uvedena v katalogu výstavy.
Doprovodný program je složen ze dvou základních částí - a to z odborné části IT a odborné části ekonomické. První den výstavy proběhne odborná konference „Budování CRM strategie“.
Problematika CRM (Customer Relationship Management) - řízení vztahů se zákazníky bude jednotlivými přednášejícími představena z hlediska svých cílů, přínosů, metod a nástrojů. Konkrétně budou představena řešení některých systémů CRM, které jsou buď součástí firemních informačních systémů, anebo se jedná o samostatné systémy, vždy podporující úspěšný marketing, prodej i servis se zákazníky.
I po skončení konference po celou dobu výstavy bude možné se ve zvláštní expozici přednášejících společností na konferenci seznámit podrobně s konkrétními řešeními CRM českých i zahraničních producentů.
Další dva dny pak proběhnou ekonomické semináře na aktuální témata z oblasti účetnictví a obchodního zákoníku. Přednášet budou lektoři Svazu účetních. Ve středu proběhne seminář „Technická novela“ obchodního zákoníku v účetnictví (Ing. Hana Čápová). Ve čtvrtek pak seminář Aktuálně k zákonu o účetnictví se zaměřením na hmotný, nehmotný a finanční majetek (Doc. Ing. Hana Březinová, CSc).
Odborné ekonomické poradenství bude při této výstavě zajišťovat mediální partner výstavy -Hospodářský a podnikatelský týdeník PROFIT. Odborní spolupracovníci týdeníku PROFIT budou návštěvníkům výstavy bezplatně zodpovídat dotazy z oblasti účetnictví, daní, pojištění a navazujících agend.
Veškeré údaje o této výstavě, jakožto i o výstavách a vystavovatelích předchozích výstav, jsou uvedeny na stránkách na internetu již od roku 1996. Od tohoto roku funguje na na webu i projekt LION LINE, který se z katalogu jednostranně zaměřeného na ekonomické softwary a služby rozrostl v KATALOG FIREM LION LINE, do něhož se již zatřídilo na 1 700 firem z různých typů podnikání i sektorů služeb a nomenklatura jejich činností se již rozšířila na více jak 200 kategorií. Na internetu je již pošesté připravena k vytištění pozvánka na výstavu, kterou lze v pokladně Veletržního paláce vyměnit za volnou vstupenku, znovu s dárkem pro každého návštěvníka.
Na základě kladné odezvy se strany vystavovatelů i návštěvníků z minulé výstavy bude možné opět vstupenku z této výstavy SFAMEX využít jako poukázku na zlevněný 50% vstup do sbírek NG umístěných tentokrát v Anežském klášteře. Umělecké sbírky si návštěvníci mohou prohlédnout do konce června 2002. Vystavovatelé obdrží do těchto sbírek NG volnou vstupenku. Pořadatel výstav se dohodl s Národní galerií v Praze spolupracovat obdobně i při dalších výstavách a vedle odborných poznatků přinášet i kulturní zážitky.

Zpět

 

Konference Inforum o profesionálních informačních zdrojích poosmé
Ve dnech 21. až 23. května 2002 se v Nové aule Vysoké školy ekonomické v Praze uskuteční osmý ročník konference Inforum, která je zaměřena na elektronické informační zdroje ve vědě, výzkumu a podnikání. Jejími pořadateli jsou Albertina icome Praha s.r.o. a VŠE.
Konference, která je nejvýznamnější akcí svého druhu u nás, se loni účastnilo více než 560 informačních pracovníků z akademických a soukromých institucí, IT manažerů, pracovníků veřejné správy a lékařů z České republiky, Slovenska, ze západní Evropy a USA a obdobný zájem je očekáván i letos.
V odborném programu, který je rozdělen do tematických sekcí, je věnována pozornost mj. využití informačních zdrojů v řízení podniku, firemním zpravodajským systémům, Competitive Intelligence, znalostnímu managementu, přístupu k informacím o Evropské unii aj. Součástí konference jsou rovněž dva workshopy, které se konají 20. května.
Na doprovodné výstavě se představují producenti informačních zdrojů a další firmy. Hlavními sponzory konference jsou ProQuest Information and Learning, Ovid Technologies a Dialog Corporation, mediálními partnery jsou Ekonom, IT News, IT System a Ikaros. Technologickou podporu zajišťují firmy AiP Safe, Sun Microsystems a INCAD. Bližší informace o konferenci (včetně registračního formuláře) najdete na www.inforum.cz.

Zpět

 

Osmé Teplárenské dny s další novinkou
Teplárenské sdružení České republiky, jehož členové dodávají teplo více než miliónu domácnostem, tedy do každého čtvrtého bytu u nás, i letos připravilo mezinárodní výstavu a odbornou konferenci Teplárenské dny 2002, která se bude konat od 23. do 25. dubna v Kongresovém centru Aldis v Hradci Králové.
Již VIII. ročník mezinárodní odborné výstavy techniky a technologií pro dálkové zásobování teplem bude po všechny tři dny doprovázet odborná konference zaměřená na aktuální témata sektoru teplárenství, tedy na současnost a budoucnost dálkového zásobování teplem. V jejím programu je technická a ekonomická sekce, sekce zaměřené na technická zařízení u odběratele a problematiku liberalizace energetického trhu.
Ve dnech 23. a 24. dubna se bude v KC Aldis konat i konference věnovaná integrované prevenci a kontrole znečištění pod názvem “IPPC a jeho aplikace v energetice”. Novinkou, která by měla nadále rozšířit záběr odborných výstav a konferencí doprovázejících Teplárenské dny, je od 23. do 25. dubna třídenní odborná výstava “Alternativní zdroje energie 2002”. Tu doplňuje 23. a 24. dubna odborná konference “Obnovitelné zdroje energie”, pořádaná Ministerstvem životního prostředí ČR.
Pokud se o problematiku dálkového zásobování teplem zajímáte nebo je vám blízká, srdečně Vás na svátek teplárenství, Teplárenské dny 2002, zve Teplárenské sdružení České republiky a další spolupořadatelé. Podrobnější informace o uvedených výstavách a konferencích získáte na kontaktech: Teplárenské sdružení České republiky, Bělehradská 458, 530 09 Pardubice, tel.: 040/ 641 4440 a www.tscr.cz.

Zpět

 

Školení Cisco produktů
Společnost Albit Technologies připravuje školení z různých oblastí datových komunikací. Během školení se vám dostane informací o technologiích, která technický tým společnosti dlouhodobě shromažďuje a zpracovává. Přednášky vedou certifikovaní lektoři s mnohaletými zkušenostmi a schopností předávat informace nenásilnou a efektivní formou.
Díky specializaci na služby v oblasti datových komunikací a také díky důrazu kladenému na technologii Cisco může společnost garantovat profesionální úroveň odváděné práce. V řadách Albit Technologies jsou zastoupeni síťoví specialisté s certifikacemi (CCIE, CCDP, CCNP) a certifikovaní (CCSI) lektoři s mnohaletou praxí.
Nabízená školení jsou dnes tato:

------------------------------------------------------------
datum		téma				cena
------------------------------------------------------------
2.4.-5.4.2002	MPLS a MPLS/VPN			22000
8.4.-9.4.2002	Multicasting			12500
10.4.2002		IPX				4500
11.4.2002		TCP/IP				4500
18.4.-19.4.2002	BGP				11500
23.4. - 26.4.2002 	Příprava na test MCNS		27500
29.4.2002		Cestování paketu uvnitř směrovače	6500

Zpět


ITC Prague


Internet, komunikace a sítě

Střední kategorie gigabitových přepínačů se dále rozrostla
Allied Telesyn oznámil další řízený přepínač pracující na 2.vrstvě, určený pro gigabitový Ethernet - AT-9410GB s převážně měděnou kabeláží. Nový model je třetím přepínačem na 2.vrstvě uvedeným společností v posledních týdnech. Kompletní řada L2 přepínačů tak nyní pokrývá rychlosti 10 Mb/s až 1 Gb/s a zajišťuje škálovatelnou šíři pásma pro přenos dat, hlasu i obrazu prostřednictvím sítě. Varianty jsou pro měď či optiku, neřízené nebo inteligentní verze.
Model AT-9410GB je 10portový 10/100/1000T řízený L2 přepínač obsahující navíc dva GBIC rozšiřující sloty. GBIC moduly Allied Telesyn řady AT-G8 nabízejí nejnovější standardy plně duplexní Gigabit Ethernetové konektivity a jsou k dostání ve verzi pro kratší (SX) a dlouhé (LX) vzdálenosti.
Dále AT-9410GB nabízí architekturu neblokovaného 24Gb/s přepínání pro přeposílání na plné rychlosti média a podporu až 256 virtuálních sítí (VLAN) pro přesnou segmentaci přenosů. Každá jednotka podporuje prioritní řazení dle IEEE 802.1p, umožňující perfektní řízení přenosu a zahrnuje též systémy Port Security a Port Mirroring.
Díky podpoře jak GVRP, tak 256 VLAN sítí je AT-9410GB dobrou volbou pro správce sítě plánující nasazení gigabitového přepínače v agregační vrstvě. Systém GVRP přepínači AT-9410GB umožňuje dynamicky vytvářet 802.1Q-kompatibilní VLAN sítě i na ostatních zařízeních podporujících GVRP, bez ohledu na jejich výrobce. GVRP snižuje pravděpodobnost chyb při nastavování VLAN, protože poskytuje VLAN ID automaticky pro celou síť.
Kompletní řada funkcí určených pro správu zahrnujících webový server, SNMP, RMON a TELNET konzoli je u přepínače AT-9410GB ve standardní výbavě.
Řízený přepínač pracující na 2.vrstvě, osazený deseti měděnými 10/100/1000 porty a dvěma GBIC rozšiřujícími sloty je nyní dostupný k prodeji s koncovou cenou 2 652 EUR. GBIC moduly AT-G8SX a AT-G8LX10 jsou rovněž dostupné. Na zvláštní objednávku jsou k dispozici verze AT-G8LX pro dlouhé vzdálenosti - nabídka je na 25, 40 a 70 kilometrů.

Zpět

 

Softwarová vylepšení síťových přepínačů HP Procurve
HP přistoupila k softwarovému vylepšení síťových přepínačů Procurve Switch 4108GL a Procurve Switch 2500, který díky tomu přinášejí svým uživatelům vyšší bezpečnost, dostupnost a jednodušší použití. Zdokonalený software je poskytován zdarma.
Funkce obou zařízení byly rozšířeny o možnost řízení využití přenosového pásma. Nyní, díky využití preference IEEE VLAN, 802.1p mohou uživatelé přiřazovat provozu v síti různou prioritu dle jednotlivých portů. Síťové přepínače HP Procurve podporují osm úrovní důležitosti pro každý port.
IEEE 802.1x je bezpečnostní prvek pro přístup k síti, umožňující řízení přístupu na bázi jednotlivých portů, vyžadující od uživatele identifikaci před připojením do sítě. Jakmile je uživatel identifikován, lze mu dynamicky přiřazovat práva pro síťové služby, včetně přiřazení VLAN, či sledovat využití sítě pro potřeby účtování.
Zabezpečení HP Port Security s ochranou založenou na kontrole Mac (Media Access Control) konfiguruje přístup k portu stanovením adres zařízení, která mohou do portu směrovat příchozí provoz.
Společnost HP dále inovovala síťové přepínače řady HP Procurve Switch 4108GL a Switch 2500 přidáním SSH a Rapid Convergence Spanning Tree. SSH je standardem pro zabezpečení vzdálených připojení přes IP sítě, který uživatelům umožňuje šifrovat veškerá přenášená data včetně hesel, binárních souborů a administračních příkazů. Rapid Convergence Spanning Tree je nový standard IEEE, který umožňuje rychlou detekci a obnovení defektních spojů a je klíčovým nástrojem pro zajištění větší stability sítě.

Zpět

 

NORDUnet rozvíjejí svou spolupráci
V posledních třech letech poskytuje společnost Telia IC páteřní síť pro akademickou internetovou dálnici NORDUnet, která umožňuje propojení mezi skandinávskými univerzitami a výzkumnými instituty. V těchto dnech bylo rozhodnuto o pokračování této spolupráce a zároveň o společném vývoji nového projektu výzkumné sítě 6NET.
NORDUnet je nordická internetová dálnice propojující výzkumné a vzdělávací sítě v Dánsku, Finsku, na Islandě, v Norsku a ve Švédsku. Slouží také jako páteřní propojení severských zemí s Globální informační společností. Páteř počítačové sítě švédských univerzit SUNET poskytuje ve Švédsku společnost Telia.
Síť NORDUnet je připojena k evropské univerzitní a výzkumné páteřní síti GÉANT, kterou provozuje projekt Dante. GÉANT propojuje evropské znalostní báze a usnadňuje výměnu informací mezi univerzitami v rámci studijních a výzkumných programů.
Telia IC poskytuje pro NORDUnet nordickou páteř už dva a půl roku. V průběhu této doby byla síť inovována na high-tech síť s šířkou pásma 2,5 Gb/s. Kruh sítě tvoří ústřední uzly ve Stockholmu, Kodani, Oslu a Helsinkách. Projekt NORDUnet se rozhodl pokračovat ve spolupráci se společností Telia IC, s níž bude spolupracovat také na novém projektu výzkumné sítě 6NET. Jedná se o výzkumnou aktivitu podporovanou Evropskou unií a koordinovanou společností Cisco. Jejím cílem je postavit v Evropě během tří let funkční vysokorychlostní síť založenou na protokolu IPv6.

Zpět


Scan 2002


Finanční monitor IT firem

Acer stále v čele prodeje notebooků
V polovině roku 2001 se značka Acer dostala na první místo v prodeji notebooků v České republice a svou pozici na trhu si podle nových údajů dále upevnila. S počtem 8 161 prodaných notebooků za poslední čtvrtletí dosáhla podílu na trhu téměř 30 %.
Celkový prodej včetně PC a serverů Acer dosáhl ve čtvrtém kvartálu 9 836 kusů osobních počítačů, čímž se Acer zařadil na celkové 5. místo.
Obchodní výsledky v celém roce 2001 vynesly značku Acer do čela prodeje notebooků s počtem 17 157 prodaných kusů. V roce 2001 tak získala společnost Acer 28,1%. Výsledky tak potvrdily dlouhodobý růstový trend společnosti: v letech 1998 - 2000 byly notebooky Acer vždy třetí nejprodávanější značkou na trhu, ve 4. čtvrtletí roku 2000 a v 1. čtvrtletí 2001 značkou druhou a od poloviny roku 2001 již značkou nejprodávanější.

Zpět

 

I.F.T. Progres pokračuje v růstu
Společnost I.F.T. PROGRES dosáhla v roce 2001 podle předběžných hospodářských výsledků obratu 48 mil. Kč. Oproti roku 2000 tak zvýšila své tržby o 3 mil. Kč, přičemž největší nárůst byl zaznamenán v prodeji ERP systému KARAT a doprovodných služeb.
IS KARAT je vyvíjen s důrazem na otevřenost, díky níž umožňuje nejen rychlou implementaci včetně tvorby zákaznických modulů, ale také dává možnost každému uživateli vytvářet si svá vlastní uživatelská nastavení. KARAT je modulární, komponentově orientovaný podnikový informační systém navržený moderními 4GL nástroji a CASE produkty. Je portován na databázové stroje Microsoft SQL, Sybase ASA a Sybase ASE a pracuje pod operačními systémy Microsoft (např. Win NT, W2000) a UNIX (IBM AIX, Sun Solaris, Linux). Standardně umožňuje mezifiremní elektronickou výměnu dokumentů, přičemž jako standard využívá formát XML/XSL.

Zpět

 

Plaut v červených číslech
Mezinárodní poradenská společnost Plaut AG zveřejnila výroční zprávu s předběžnými výsledky za rok 2001. Plaut dosáhl celosvětově obratu ve výši EUR 281.8 milionu (62 % v Evropě a 38 % v Americe) a čistého zisku před zdaněním a odečtením restrukturalizačních nákladů EUR 10.5 milionu.
Na celkovém čistém zisku se nicméně podepsaly poměrně vysoké náklady restrukturalizačního programu „Target Ten“ (17,3 milionu EUR) a společnost tak skončila za loňský rok v červených číslech.
Hlavním cílem programu Target Ten je dosáhnout výrazného zlepšení ziskovosti. Každá z 34 poboček v 17 zemích světa musí nejpozději do roku 2003 docílit 10% růstu zisku a zároveň pokrýt své náklady včetně amortizace.
Plautu se podařilo zvýšit hotovostní tok na EUR 17,3 milionu a již v prvním kvartále roku 2003 se očekává návratnost investic vložených do restrukturalizace společnosti. Počet zaměstnanců klesl oproti roku 2000 (2 tisíce) na 1 647 v roce 2001, z čehož 78 % zaměstnanců tvoří konzultanti.
V České republice bylo dosaženo zvýšení obratu o celých 19 % oproti roku 2000, což řadí českou pobočku Plaut Consulting CR mezi jednu z nejúspěšnějších v evropské regionální síti Plautu.

Zpět

 

APC s poklesem
Společnost American Power Conversion zveřejnila finanční výsledky za čtvrté čtvrtletí a fiskální rok, ukončený 31. prosince 2001. Společnost APC zaznamenala v Q4 2001 obrat 348 milionů USD, tedy pokles o 15 % ve srovnání se 407 miliony USD za stejné období předchozího roku.
Fiskální rok 2001 ukončila společnost APC s obratem 1,43 miliardy USD, což je o 3 % méně než tomu bylo v roce 2000, kdy obrat činil 1.48 miliardy USD. Čistý příjem společnosti v roce 2001 činil 115 milionů (0,59 USD na akcii) oproti 166 milionům (0,83 USD na akcii) v roce 2000.

Zpět


Konference ISSS


Informační společnost

KPMG a Andersen jednají o spojení
Pro mnohé zajisté překvapující zvěst. KPMG a Andersen jednají o možnostech propojení svých podnikatelských aktivit ve střední Evropě. I přes složitost projednávaných otázek vyjádřily obě strany zájem dosáhnout dohody v co nejkratší době tak, aby ke spojení mohlo dojít již do 1. října letošního roku. Toto oznámení je výsledkem rozhovorů čelných regionálních představitelů obou firem, které se uskutečnily v pátek 22. března v Budapešti.
Firma Andersen má ve střední Evropě zastoupení v České republice, Slovenské republice, Maďarsku, Rumunsku, Bulharsku a Chorvatsku. V rámci plánované transakce dojde v jednotlivých zemích ke spojení příslušných členských firem, přičemž každé spojení bude muset získat souhlas lokálních partnerů a regulačních orgánů.
Realizace transakce je předmětem dalších jednání a včasného uzavření konečných smluv. Předběžně bylo dohodnuto používání názvu KPMG, což však bude dále zváženo na základě výsledků průzkumu trhu.

Zpět

 


System NEWS zasílá redakce edice IT Business * Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.: 05/45 22 27 79 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám System NEWS zasílali, kontaktujte nás prosím. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora Pavla Boucníka,

© 2001, 2002 Developed by Ladislav Olejník, CCB spol. s r.o.

TOPlist