HLEDEJ
 V SEKCI
 

20. února 2002

| registrace ZDARMA | starší čísla | odhlášení | ceník inzerce

 Aktuální čislo
 Aktuální příloha 

Časopis IT System - výtisk *ZDARMA*

Obsah SystemNEWS

Událost týdne
Internet v ČR: Deset let poté

Podnikové aplikace
Projekt Datový sklad 1 TeraByte v hotelu Voroněž
Portál pro dodavatele produktů pro akciové trhy a investiční bankovnictví
Úsporný server v podání IBM
Nejvýkonnější superpočítač v Evropě

Finanční monitor IT firem
HP jak na houpačce: jednou jsi dole, jednou nahoře
SAP oznámil své hospodářské výsledky
U LLP Group vede pražská pobočka
U Telenoru se mohou radovat
Cisco - „jen“ solidní výsledky

Konference, výstavy, semináře
Veletrh REKLAMA a POLYGRAF 2002 se zajímavým doprovodným programem
Pozvánka na seminář AFOI 2002 - „Bezpečnost IS a outsourcing“
Školení Cisco produktů
Bezpečnosť informácií vo finančnom sektore
EXPERT & PARTNER forum 2002 skončilo. Za rok nashledanou

Analýzy
Internet v českých firmách
Bezpečnost elektronického obchodování

Internet, komunikace a sítě
Nový nástroj pro optimalizací webových služeb a aplikací
Březnová akce APC: Delší záruka za stejnou cenu

Informační společnost
Jakou daň budeme platit na internetu?
Potěšte nejen sebe a pomůžete druhým
Fujitsu přeskupuje síly v oblasti IT služeb

 

Událost týdne

Internet v ČR: Deset let poté
Je tomu již (teprve) deset let, co byl do České republiky přiveden internet. První spojení se světem bylo sice ještě na konci 80 let, ale za skutečný počátek je považováno oficiální připojení země na internet prostřednictvím počítače na ČVUT, které se udalo před deseti lety právě v těchto dnech.
Malá oslava byla rovněž i důvodem k oznámení o navýšení kapacity připojení do sítě sdružení poskytovatelů internetových služeb NIX společnost GTS a to z dosud v České republice rekordního 1 gigabitu za sekundu na dvojnásobek. Přenosová rychlost 2 gigabitu za sekundu je přibližně 100 tisíckrát vyšší než rychlost prvního připojení z roku 1992.
Uživatelé zdvojnásobení kapacity pocítí nejen rychlejší elektronickou poštou, stahováním informací z internetu a zobrazování webových stránek, ale tato kapacita již umožňuje uživatelům s odpovídajícím technologickým vybavením přenos obrazu a zvuku v kvalitě digitální televize.

Zpět


Internet Securities


Podnikové aplikace

Projekt Datový sklad 1 TeraByte v hotelu Voroněž
Značný zájem mezi účastníky Konference o rozvoji obchodu v České republice 2002 vzbudila možnost vidět on-line dálkové připojení na projekt firem Dataware, Microsoft a Hewlett-Packard, prezentovaný na veletrhu Invex 2001 - Datový sklad 1 TeraByte na MS SQL Server 2000.
Tento projekt se dočkal pokračování z důvodu zájmu odborné veřejnosti nejenom v České a Slovenské republice, ale i ze světa. Proto se účastněné firmy rozhodly znovu zprovoznit projekt v celém rozsahu. Při již třetí verzi dokonce došlo k jeho vylepšení o další možnosti grafických výstupů, například do grafického prostředí Microsoft Map Point. Na snímku vidíte zleva Luboše Výrosteka z firmy Microsoft, Jiří Dvorjančanský - RadioMobil a Rostislav Hlosta - Dataware.
Pokud jste ještě nevyužili příležitosti ke shlédnutí tohoto datového skladu, můžete v těchto dnech po dohodě s autory uskutečnit prezentaci jeho projektu na HW platformě Hewlett Packard přímo v areálu Hewlett Packard v Praze anebo dálkovým připojením na tento server.
Mezi doprovodným programem Konference o rozvoji obchodu byl i on-line průzkum - společný projekt firem Dataware, GfK Praha a RadioMobil - realizovaný přímo pod osobní kontrolou všech 717 registrovaných účastníků konference. Projekt ukázal v praxi využití možnosti Mobilních kapesních počítačů Compaq iPAQ ve spojení s mobilními technologiemi Paegas (GSM i GPRS a SMS).
Ke sběru dat byl použit produkt Dataware VIP Mobile Office verze 2.0 s využitím dynamických formulářů produktu AVIS firmy Kvados, dále zde byly použity i speciální GSM telefony se SIM Toolkitem naprogramovány speciálně pro tuto anketu. Do ankety se aktivně zapojilo 360 účastníků konference.
Anketa byla odstartována ve 13 hodin generálním ředitelem GfK Praha panem Ing. Michalem Ševerou, který oznámil otázky na závěr společné části, těsně před obědem. Poté deset hostesek vybavených mobilní technologií provádělo v terénu sběr dat pro průzkum. Data byla, pomocí mobilní sítě Paegas, přenášena do centrálního serveru MS SQL server 2000, tam on-line zpracovávána.
Výsledky byly distribuovány do Konferenčního informačního systému a do veřejného Informačního systému společnosti RadioMobil, kde se zobrazovaly na velkoplošných plazmových obrazovkách. Účastníci měli neustále celý průběh konferenčního on-line bleskového průzkumu pod osobní kontrolou. Oficiální výsledky oznámil Obchodní ředitel společnosti RadioMobil Ing. Jiří Dvorjančanský zhruba tři hodiny od startu.
V Bleskovém průzkumu se vyjádřili účastníci Konference o rozvoji obchodu v ČR následovně: 88 % procent odpovědělo, že schvalují vstup do Evropské unie, 52 % bylo nejvíce spokojeno s programem a 46 % hlasovalo pro RNDr. Krásného jako nejlepšího řečníka dopolední sekce.

Zpět
 

Portál pro dodavatele produktů pro akciové trhy a investiční bankovnictví
Společnost Sybase oznámila, že poskytne společnosti WestLB Panmure, dodavateli produktů do oblasti akciových trhů a finančního bankovnictví, základnu pro její e-business architekturu. WestLB bude implementovat Enterprise Portal (EP) pro vytvoření globálního e-business řešení pro celou firmu.
Enterprise Portal má poskytnout firmě výkonný nástroj, který přinese jejím zaměstnancům, firemním klientům i jednotlivým investorům jeden bod pro přístup k portfoliu a službám prostřednictvím různých kanálů.
Vývojové práce na prvním portálovém řešení pro firemní klienty WestLB Panmure jsou v současné době již v plném proudu. Jde o vytvoření plně funkčního prototypu integrujícího data od různých dodavatelů, jako jsou zpravodajství v reálném čase, průběžné informace o cenách, integrace stávajících aplikací a distribuce obsahu a jeho řízení, který umožní firmě nabídnout širokou škálu e-produktů, které doplní a podpoří její obchodní strategii. Později budou následovat další produkty navržené pro klienty, které v budoucnu povedou až k integraci bezdrátových celopodnikových služeb.

Zpět

 

Úsporný server v podání IBM
Společnost IBM uvedla úsporný eServer, který má podle údajů výrobce spotřebovává až o 57 % méně elektřiny. Zároveň eServer byl navržen tak, aby zákazníkům poskytoval co největší flexibilitu. Proto je na něm možné provozovat operační systémy UNIX i Linux.
IBM eServer snižuje rovněž celkové provozní náklady díky funkcím automatické správy Project eLiza, které umožňují provoz prakticky bez zásahu uživatele.
Taková výbava se obvykle očekává u high-end systémů, kterými jsou u IBM např. servery pSeries 690 „Regatta“ a mainframy zSeries, než u vstupních modelů, jakým je server p610.
Tento nový přírůstek do rodiny serverů IBM eServer p610 je jedno- nebo dvou-procesorovým systémem, který se hodí pro datově náročné aplikace jako jsou aplikace typu e-business, CRM a ERP.

Zpět

 

Nejvýkonnější superpočítač v Evropě
Pro francouzskou Komisi pro jadernou energii vybudovala společnost Compaq nejvýkonnější superpočítač v Evropě. Tento stroj bude provádět digitální simulace a testování jaderných zbraní.
Superpočítač Compaq „Tera“ AlphaServerSC je sedmkrát výkonnější než jakýkoliv stávající evropský superpočítač a dokáže provést pět bilionů operací za vteřinu (5 teraflops). Superpočítač „Tera“ obsahuje 2 560 procesorů Alpha.
Jeho architektura je založena na vysoce výkonné propojovací síti vytvořené společností European Quadrics Supercomputers World ve spolupráci s Compaqem. Primární architektura pro ukládání dat implementovaná pro podporu výkonnosti superpočítače „Tera“ je navržena na principu úložných stojanů StorageWorks EVA (Enterprise Virtual Array) s kapacitou 50 terabytů rozmístěných v rámci SAN.

Zpět


ITC Prague


Finanční monitor IT

Compaq vede český trh IT v počtu prodaných jednotek
U české pobočky společnosti Compaq mohou opět slavit. Celkový jednotkový prodej Compaqu vzrostl v roce 2001 o 44,6 % a společnost dosáhla 17% podílu na trhu podle počtu dodaných jednotek. Podíly na trhu v jednotlivých produktových segmentech byly následující: desktopy 15,6 % (1 místo), notebooky 20,1 % (2. místo) a Intel servery 35,5 % (1. místo).
Compaq obsadil vedoucí pozici ve dvou sledovaných produktových segmentech ze tří - v desktopech a Intel serverech. Na trhu desktopů mu patří 15,6 % českého trhu při meziročním nárůstu prodeje o 44,1 %. Na trhu serverů s procesory Intel zaujímá Compaq 35,5% podíl a dosáhl růstu dodávek o 10 % ve srovnání s předchozím rokem. V oblasti notebooků zvýšil Compaq svůj tržní podíl na 20,1% při meziročním nárůstu prodeje o 61,1 % a v tomto segmentu mu v České republice patří druhá příčka.

Zpět
 

HP jak na houpačce: jednou jsi dole, jednou nahoře
Společnost Hewlett-Packard zveřejnila finanční výsledky již za první čtvrtletí fiskálního roku 2002, které ji skončilo 31. ledna. Společnost dosáhla čtvrtletního růstu tržeb o 5 % a růstu hrubého zisku o zhruba 1 %.
HP oznámila tržby za první čtvrtletí ve výši 11,4 miliard USD, což je nárůst ve srovnání s 10,9 miliardami za čtvrté čtvrtletí. Když se však podíváme na stejné období minulého roku, zde tržby činily 12,4 miliardy a tržby tudíž meziročně poklesly o 8 %.
V prvním čtvrtletí fiskálního roku 2002 HP poprvé samostatně uvádí dva další segmenty: „Vestavěné a osobní systémy“, které zahrnují PC, notebooky (dříve uváděny v rámci segmentu výpočetních systémů), osobní zařízení a „Finanční služby“ (dříve uváděny v rámci služeb pro IT). HP nadále uvádí systémy pro tisk a zobrazování, výpočetní systémy a IT služby jako samostatné segmenty.
Do systémů pro tisk a zobrazování zahrnujeme tiskárny, digitální zobrazovací zařízení a související spotřební zboží. Tržby z tohoto segmentu vzrostly o 2 % čtvrtletně a klesly o 2 % meziročně. Provozní marže činila 14,6 %, ve srovnání s 9,8 % v minulém čtvrtletí a 12,9 % v loňském prvním čtvrtletí. Tržby z digitálních fotoaparátů a fototiskáren vzrostly o 30 % čtvrtletně a o 34 % meziročně. Digitální fotoaparáty HP se tak stále těší poptávce a fototiskárny zvyšují své vedení na trhu v USA. Avšak tržby ze scannerů sice vzrostly o 21 % čtvrtletně, ale meziročně poklesly o 17 %.
Tržby z tiskáren pro firmy (osobní a síťové tiskárny LaserJet, sdílené inkoustové tiskárny a komerční tisk) vzrostly o 2 % čtvrtletně a opět klesly o 4 % meziročně. Tržby z domácích tiskáren (osobní inkoustové tiskárny, DeskJet, Apollo, a víceúčelová zařízení) klesly o 2 % čtvrtletně a dokonce o 23 % meziročně, což odráží trvalý posun trhu směrem k levným tiskárnám, který je částečně vyvážen velkým růstem v počtu prodaných kusů, zejména u víceúčelových zařízení. Během prvního čtvrtletí vzrostly tržby ze spotřebního zboží o 1 % oproti předchozímu čtvrtletí a o 9 % meziročně.
Segment výpočetních systémů zahrnuje pracovní stanice, širokou škálu internetových systémů a řešení pro firmy včetně serverů UNIX a IA-32, softwarová řešení a systémy pro ukládání dat. Tržby z tohoto segmentu klesly o 4 % čtvrtletně a 21 % meziročně. Ani v oblasti UNIX serverů není situace příliš růžová. V této oblasti klesly tržby o 7 % čtvrtletně a 21 % meziročně. Představením 16procesorového serveru rp8400 ve čtvrtém čtvrtletí a nynějším posílením 8procesorového UNIX serveru střední třídy si společnost HP upevnila svou pozici na trhu serverů střední třídy a udržuje si podíl na trhu levnějších UNIX serverů. Ale tržby ze serverů IA-32 se proti minulému čtvrtletí nezměnily a meziročně klesly o 21 %. Tržby ze systémů pro ukládání dat klesly o 4 % čtvrtletně a o 13 % meziročně. Tržby ze softwaru klesly o 3 % čtvrtletně a 18 % meziročně.
Segment vestavěných a osobních systémů zahrnuje stolní PC pro firmy, domácí PC, notebooky a osobní zařízení („chytrá“ zařízení do dlaně a mechaniky DVD+RW). Tržby z tohoto segmentu čtvrtletně vzrostly o 22 %, ale meziročně opět klesly o 13 %. Tržby ze stolních počítačů pro firmy vzrostly o 11 % čtvrtletně a klesly o 15 % meziročně. Tržby z PC pro spotřebitele vzrostly o 53 % čtvrtletně a klesly o 10 % meziročně. Alespoň že notebooky vykázaly čtvrtletní růst tržeb o 4 % a meziroční o 7 %.
V oblasti osobních zařízení klesly tržby o 23 % čtvrtletně a 54 % meziročně, zejména díky odchodu HP z oblasti CD vypalovaček. „Chytrá“ zařízení do dlaně nadále vykazují dobrý růst, s růstem tržeb o 31 % čtvrtletně a o 27 % oproti minulému roku. Počty prodaných kusů kapesních přístrojů celosvětově stouply o 35 % čtvrtletně a 101 % meziročně.
Segment IT služeb zahrnuje podporu, outsourcing a poradenské služby. Tržby z tohoto segmentu vzrostly čtvrtletně o 1 % a meziročně o 2 %. Tržby z technické podpory se čtvrtletně nezměnily a meziročně stouply o 5 %. Tržby z outsourcingu vzrostly o 16 % čtvrtletně a 31 % meziročně. Tržby z poradenství klesly čtvrtletně o 2 % a meziročně o 13 %.

Zpět

 

SAP oznámil své hospodářské výsledky
Rovněž společnost SAP oznámila svoje hospodářské výsledky za rok 2001. Přestože se jak celosvětově, tak i u nás mluví o recesi na trhu IT, vykázal SAP růst tržeb o 23 % na pro ní rekordních 1,7 mld Kč.
Tržby za e-business software mySAP.com a (včetně řešení pro elektronická tržiště MarketSet) tvořily 74 % z celkového obratu za software SAP dodaného v roce 2001 na český trh (oproti 40 % v roce 2000). Podle posledního průzkumu IDC vede firma SAP i nadále trh podnikových aplikací v ČR s většinovým podílem.
V minulém roce získala společnost několik nových zákazníků, mezi nimi mj. Transgas, Čechofracht, Jihomoravskou energetiku aj. Svou pozici si zajistila jak u nových zákazníků, tak i tzv. e-migrací, tj. rozšířením existujících aplikací SAP v podnicích o e-business řešení. Nejvíce se rozrostla skupina uživatelů mySAP.com (nárůst počtu uživatelů téměř o 152 %), například kontrakty s Unilever, Makro, FIC CZ, Philip Morris, Pražská teplárenská, Škoda Machine Tool či Tescoma. Dalším úspěchem bylo uvedení do provozu elektronické obchodní tržiště CenTrade, postavené na řešení MarketSet. Vedle toho se u CenTrade aplikovalo řešení mySAP CRM.
Společnost SAP ČR zvýšila svoji přítomnost v segmentu tzv. „extended“ aplikací, tj. horizontálních aplikací rozšiřujících ERP aplikace o specifické funkčnosti. V oblasti řízení vztahů se zákazníky (CRM) implementovaly řešení mySAP CRM vedle CenTradu také např. České radiokomunikace. Řešení mySAP SCM pro řízení dodavatelského řetězce (SCM) se vloni rozhodly využívat Třinecké železárny, Danone a Opavia-LU.

Zpět

 

U LLP Group vede pražská pobočka
U společnosti LLP Group dosáhly tržby za finanční rok 2001 (končící se závěrem kalendářního roku) 246 miliónů Kč (tj. 6,48 miliónů USD) a čistý zisk představoval 9,7 miliónů Kč. Přitom pražská pobočka a současně vedení společnosti - LLP Praha - se na celkových příjmech podílela 42 %.
Ve srovnání s předcházejícím obdobím, které se vyznačovalo mírnou stagnací, tak opět společnost nastartovala růst. Hlavním motorem tohoto růstu byl stejně jako v předchozích letech prodej a implementace ERP řešení SunSystems.
Tržby společnosti LLP Group vzrostly v roce 2001 o 1,21 miliónů USD, což představuje meziroční nárůst o 23 %. K růstu přispěl i počet konzultačních a implementačních projektů realizovaných převážně pro velké korporátní klienty - jako například implementace SunSystems pro GlaxoSmithKline v celém regionu střední a východní Evropy.

Zpět

 

U Telenoru se mohou radovat
Předběžný zisk před zdaněním společnosti Telenor za rok 2001 dosáhl výše 10,3 miliardy NOK, resp. 1,15 miliardy USD, což je nejlepší výsledek v historii společnosti. Zisk před zdaněním je o 930 milionů USD vyšší než v roce 2000. K rekordnímu výsledku přispěly zejména kapitálové výnosy a vyšší příjmy z provozování mobilních i pevných sítí.
Během celého roku 2001 se hlavní aktivity Telenoru vyvíjely pozitivně. Společnost zvýšila své příjmy o 11 procent na 4,54 miliardy USD - bez započtení kapitálových výnosů. EBITDA (provozní zisk/ztráta bez úroků, daní, odpisů a amortizace) očištěná od zvláštních položek činila 1,06 miliardy USD a podílel se na ní zejména provoz pevných a mobilních sítí. To představuje nárůst o 11 procent oproti roku 2000.
Telenor proinvestoval v roce 2001 přes 2 miliardy USD. Největší investice ve výši 360 milionů USD byla určena společnosti Digi.Com provozující mobilní síť v Malajsii. V únoru letošního roku koupil Telenor zbylé akcie maďarského provozovatele mobilní sítě Pannon GSM za 920 milionů USD a stal se tak 100 % vlastníkem této společnosti. Po začlenění všech mobilních společností, ve kterých má Telenor vlastnický podíl, dosahuje příslušný počet abonentů 8,6 milionů.
Ani této společnosti se však v minulosti nevyhly potíže IT průmyslu. V důsledku oslabení trhu s informačními technologiemi loni na podzim přijala společnost Telenor několik opatření. Omezila využívání konzultantů, snížila počet zaměstnanců, nepřijímá nové zaměstnance a snížila cestovní výdaje. Plán pro zlepšení provozního efektivity si klade za cíl snížit do roku 2004 náklady z roku 2001 přibližně o 450 milionů USD.

Zpět

 

Cisco - „jen“ solidní výsledky
Společnost Cisco Systems zveřejnila své hospodářské výsledky již za druhé čtvrtletí, které skončilo 26. ledna 2002. Čisté tržby za dané období činily 4,8 miliard USD, což je o osm procent více než za první čtvrtletí roku 2002. Ale oproti čistým tržbám ve stejném období loňského roku to představuje pokles o plných 29 procent.
Očekávaný čistý příjem ve druhém čtvrtletí fiskálního roku 2002 s vyloučením nákladů na akvizice, daní ze zaměstnaneckých akcií, čistých zisků (ztrát) z investic a přebytků skladových zásob, byl 664 milióny USD neboli 0,09 USD na jednu akcii, v porovnání s 0,04 USD na jednu akcii v prvním čtvrtletí fiskálního roku 2002 a 0,18 USD na jednu akcii ve druhém čtvrtletí fiskálního roku 2001.
Čisté tržby za prvních šest měsíců fiskálního roku 2002 byly 9,3 miliardy USD, což je v porovnání s 13,3 miliardy USD čistých tržeb za prvních šest měsíců fiskálního roku 2001 pokles o 30 procent. Skutečný čistý příjem za prvních šest měsíců fiskálního roku 2002 byl 392 milióny USD neboli 0,05 USD na jednu akcii. Když se však podíváme na stejné období loni, zde čistý příjem byl 1,7 miliard USD neboli 0,22 USD na jednu akcii.
Na trhu poskytovatelů služeb společnost Cisco zaměřovala svou strategii i nadále na poskytování síťových technologií pro přenosové linky. Společnost pokračovala v IP inovacích uvedením Cisco Mobile Networks a druhé fáze zavádění IPv6 ve vlastní firmě. V prosinci 2001 dosáhlo Cisco největšího podílu na trhu VoIP (hlasové přenosy protokolem IP), stejně jako v tržních segmentech podniků, telefonie LAN a IP telefonů.
Během druhého čtvrtletí ohlásila společnost Cisco tříleté strategické partnerství s firmou Spring, zaměřené na společný marketing a technický vývoj. Obě společnosti se v počátku zaměřily na společný prodej širokopásmových a IP služeb včetně vyhrazených IP, virtuálních privátních IP sítí (VPN) a IP telefonie pro posílení jejich rozvoje a tržeb. Na komerčním trhu pokračuje Cisco v zaměření na produktivity malých a středních firem zaváděním síťových řešení a technologií včetně bezdrátových přístupových zařízení, spínačů a integrovaných komunikačních systémů.
Společnost našla i dalšího partnera v projektu Cisco Mobil Office - Fairmont Hotels & Resorts. Fairmont Hotels - kde zavedou vysokorychlostní přístup k internetu do všech hotelových pokojů, veřejných hotelových prostor a letoviscích v severní Americe. Ubytovací síť Cox Business Services Hospitality si zvolila řešení Cisco Building Broadband pro zajištění vysokorychlostního připojení k internetu ve více než 20 000 hotelových pokojů Park Place Entertainment v celé zemi, včetně pokojů v Bally's, Caesars Palace, Paris, Flamingo a Hilton casino letoviscích v Nevadě, New Jersey a Indianě.

Zpět


Reklama 2002


Konference, semináře

Veletrh REKLAMA a POLYGRAF 2002 se zajímavým doprovodným programem
Od 27.února se otevřou brány pražského Výstaviště a takřka „před dveřmi“ stojí jediný veletrh reklamních služeb v České republice, 9. mezinárodní veletrh REKLAMA 2002, který je v tomto roce logicky propojen s veletrhem POLYGRAF 2002.
Součástí letošního veletrhu je i odborně zajímavý DOPROVODNÝ PROGRAM, který bude probíhat po celou dobu veletrhu a jeho hlavním tématem jsou marketingové komunikace a internet. Na jeho přípravě se podílejí i odborní garanti veletrhu včetně výrazných osobností z řad marketingu a médií.
Záštitu nad veletrhem přijali: Sdružení dodavatelů pro signmaking, Asociace 3D reklamy, ČMS, AKA, AČRA, SIMAR, AVR, APPT, UDVT, SVIT UVDT, Svaz obchodu ČR, Sdružení pro podporu DVD a další.
Firmy v loňském roce vynaložily na reklamu více než 14 miliard korun a pro tento rok je předpokládaný nárůst zhruba o jednu miliardu. Pravděpodobně v tom budou hrát roli i letošní volby ale hlavně nastartovaný ekonomický rozvoj a příliv zahraničních investic do České republiky.
Možná se ptáte jak to souvisí s veletrhem REKLAMA a POLYGRAF. Ekonomická situace v oboru a vývoj oboru je samozřejmě spojenou nádobou a má přímý dopad na vývoj veletrhu v daném oboru. Je tím prvním předpokladem pro to, že veletrh se vyvíjí a i firmy zabývající se výrobou reklamy, působící v oblasti služeb se snaží výrazněji dát o sobě vědět. „Když je ekonomická situace v oboru dobrá daří se i veletrhu a naopak“.
Reklama a Polygraf 2002 jak už z názvu vyplývá, je tradičně postavena na firmách, působících v oblasti 3dimenzionální reklamy, signmakingu, pre-press, polygrafie, velkoplošného digitálního tisku pro interiérovou i exteriérovou reklamu, tištěných i elektronických informačních a odborných médií, prezentační techniky a multimediálních prezentací.

Zpět

 

Pozvánka na seminář AFOI 2002 - "Bezpečnost informačních systémů a outsourcing"
AFOI - Asociace firem pro ochranu informací pořádá 26. února odborný seminář, jehož hlavním tématem je bezpečnost informačních systémů a outsourcing.
Na semináři budou předneseny mimo jiné příspěvky k tématům - bezpečnostní požadavky ve smlouvách s dodavateli, svěřená správa komunikační infrastruktury a její bezpečnosti, bezpečnost při vývoji a správě aplikací, provoz certifikační autority, úloha help desku z hlediska bezpečnosti, bezpečnostní politika informačních systémů veřejné správy.
Seminářů AFOI se účastní 200 - 300 pracovníků úseků informatiky z oblasti průmyslu, obchodních a investičních společností, bank a financí a státní správy.
Současně se seminářem bude uspořádána tradiční specializovaná výstavka „INFOSECURITY“, kde členské a další firmy představí své produkty (HW, SW, systémy, služby) k zajištění ochrany informací a informačních systémů.
Na této adrese je zájemcům o účast k dispozici pozvánka s programem a přihláškou a abstrakty přednášek. Seminář se koná v kongresovém sálu hotelu Olšanka v Praze 3.

Zpět

 

Školení Cisco produktů
K udržení se na špičce ve světě informačních technologií pro vás společnost Albit Technologies připravuje školení z různých oblastí datových komunikací. Během školení se vám dostane informací o technologiích, která technický tým společnosti dlouhodobě shromažďuje a zpracovává. Přednášky vedou certifikovaní lektoři s mnohaletými zkušenostmi a schopností předávat informace nenásilnou a efektivní formou.
Díky specializaci na služby v oblasti datových komunikací a také díky důrazu kladenému na technologii Cisco může společnost garantovat profesionální úroveň odváděné práce. V řadách Albit Technologies jsou zastoupeni síťoví specialisté s certifikacemi (CCIE, CCDP, CCNP) a certifikovaní (CCSI) lektoři s mnohaletou praxí.
Nabízená školení jsou dnes tato:

-------------------------------------------------------------
datum		téma				cena
-------------------------------------------------------------
25.02.		IPv6				6500
04.03.-06.03.	Příprava na test CSPFA		24500
11.03.-13.03.	Příprava na test CSVPN		26500
14.03.-15.03.	Management			11500
18.03.-20.03.	Příprava na test CSIDS		26500
25.03.-26.03.	VoIP a VoFR			11500
27.03.-29.03.	IP telefonie			19500
02.04.-05.04.	MPLS a MPLS/VPN			22000
08.04.-09.04.	Multicasting			12500
10.04.		IPX				4500
11.04.		TCP/IP				4500
18.04.-19.04.	BGP				11500
23.04. - 26.04.	Příprava na test MCNS		27500
29.04.		Cestování paketu uvnitř směrovače	6500
-------------------------------------------------------------

Zpět

 

Bezpečnosť informácií vo finančnom sektore
5.ročník medzinárodnej odbornej konferencie 19.-21. 3. 2002 v Grandhotel Praha, Tatranská Lomnica, Vysoké Tatry.
Finančné inštitúcie pravidelne rozširujú ponuku služieb elektronického bankovníctva. Otváranie bankových informačných systémov zvyšuje nároky na elektronickú identifikáciu obchodných partnerov. Únik dôverných informácií a neoprávnené čerpanie prostriedkov z účtov klientov môže vážne naštrbiť dôveru v celý finančný sektor. Rizikovým faktorom číslo jedna napriek technologickému pokroku ostáva človek. Zrozumiteľná bezpečnostná politika a bezpečnostné povedomie ľudí sú nevyhnutným predpokladom primeraného riešenia krízových situácií. Osobné stretnutie managerov a odborníkov vytvára priestor na konfrontáciu názorov a praktických skúseností a umožňuje získať ucelený prehľad o problematike informačnej bezpečnosti.
A toto si kladie za cieľ konferencia "Bezpečnosť informácii vo finančnom sektore", ktorá pokračuje v tradícii konferencie "Bezpečnosť informačných systémov vo finančnom sektore" .Podujatie je organizované pod záštitou ISACA Czech Republic Chapter a ISACA Slovakia a za podpory partnera konferencie - spoločnosti LOGICA.
Konferenciu ďalej podporuje spoločnosť UNICOM (reklamný partner) a mediálni partneri:
. časopis IT SYSTEM a webový portál SystemOnLine.cz z vydavateľstva CCB
. časopis EKONOM a vydavateľstvo ECONOMIA
. časopis PC REVUE
. Hospodárske noviny - Informačné technológie
. časopis BURZA a vydavateľstvo B+ Business Centre
Účastníci konferencie sa dozvedia, ako:
. určiť kompetencie managementu pri tvorbe a presadzovaní bezpečnostnej politiky
. využiť elektronický podpis na identifikáciu osôb a zabezpečenie dôverných informácií
. odhaliť a eliminovať riziká spojené s únikom informácií
. zvýšiť spoľahlivosť bankových informačných systémov a elektronických distribučných kanálov
. kvantifikovať a optimalizovať náklady na bezpečnosť
V programe vystúpia renomovaní odborníci a zástupcovia firiem, ktorí sa aktívne podieľajú na:
. tvorbe bezpečnostnej politiky a stratégie
. zvyšovaní bezpečnosti a spoľahlivosti bankových informačno-komunikačných systémov
. zavádzaní systémov podporujúcich využívanie elektronického podpisu.
Bližšie informácie o konferencii nájdete na tejto stranke alebo Vám ich poskytne New Management Conferences - NMC s.r.o. Žilina, tel: (+421-41) 5166661, 5655229, fax: (+421-41) 5655229, e-mail: nmc@internet.sk.
Na stretnutie s Vami vo Vysokých Tatrách sa teší Gabriela Stuchlá, NMC - koordinátor konferencie a členovia programového výboru * Jiří Donát - konzultant pre IT a telekomunikácie * Ivan Kopáčik - Gordias * Jiří Mrnuštík - AEC * Luděk Novák - GiTy * Radimír Rexa - UNICOM * Dana Rodryčová - ACS Defense * Pavel Staša - I.CZ

Zpět

 

EXPERT & PARTNER forum 2002 skončilo. Za rok nashledanou
Ve dnech 6. a 7. února se uskutečnil ve Veletržním paláci v Praze již pátý ročník setkání prodejců výpočetní techniky - FORUM 2002. Organizátoři si od výstavy slibovali soustředit na jedno místo nejen aktuální novinky na poli IT, ale především všechny současné i potenciální obchodní partnery společnosti Expert & Partner a jejich dodavatele.
Již podruhé byla celá akce rozdělena na jednotlivé segmenty IT, do kterých byly zařazeny expozice, jež spolu úzce souvisí: Svět počítačů a software, Svět periférií, Sítě a komunikace, CAD, Mobilní komunikace, PC komponenty a Svět High-end řešení. Součástí FORA je již tradičně i doprovodný program ve formě přednášek a seminářů dodavatelů. Novinkou bylo i uspořádání workshopů v rámci doprovodného programu.
Největší novinkou letošního ročníku byl monitoring pohybu návštěvníků. Praxe známá ze zahraničních veletrhů a výstav. V prostorách výstavního sálu - u vstupu a u jednotlivých výstavních expozic - byla rozmístěna čtecí zařízení. Každý zaregistrovaný návštěvník obdržel kartičku se jménem a čárovým kódem, který nesl jeho identifikační data. Návštěvníci byli motivováni k registraci u jednotlivých čtecích zařízení hrou o tzv. E-money, za něž si pak mohli nakupovat občerstvení (nebo pití) nebo je směnit za slosovatelné kupóny do loterie o ceny. Výstupem tohoto monitoringu se stala přehledná databáze návštěvníků expozic, která poskytla vystavovatelům cenné informace o úspěšnosti a zájmu o jejich nabídku.
Že o překvapení není nouze svědčí i následující příhoda. Došlo totiž ke zcela neuvěřitelnému okamžiku při losování E-money o hlavní cenu - širokoúhlý televizor SONY. Při vytažení slosovatelného kupónku bylo přečteno jméno partnera, který si stejnou cenu odnášel i v loňském roce!

Zpět


Golfwits


Analýzy

Internet v českých firmách
Ve firmách používají internet nejčastěji řídící pracovníci, následovány odborníky a administrativními pracovníky. Pro řídící pracovníky ve 40 % firem se stal internet již každodenním nástrojem, zatímco ve 24 % jej dosud nepoužívají vůbec. Zhruba polovina firem má stanovena pravidla, jak ve firmě používat e-mail. Téměř třetina firem toto opatření nejen že nemá, ale ani neplánuje jeho zavedení.
Tyto závěry vyplynuly z výzkumů připravenosti malých a středních firem na elektronické podnikání, které pro společnost TELE2 a BMI sdružení provádí agentura DEMA. Poslední se uskutečnil v lednu v Moravskoslezském kraji a zapojilo se do něj 135 firem. Celkem tak jsou již k dispozici údaje o 900 malých a středních firmách do 100 zaměstnanců ze šesti krajů a Prahy.
Ukázalo se, že v podílu firem s připojením k internetu je na tom s 84 procenty nejlépe právě Moravskoslezský kraj, zatímco nejvíce firem s vlastními webovými stránkami má Brněnský kraj (71 %).
Výzkum se zajímal také o to, kolik procent zaměstnanců využívá internet. U necelé čtvrtiny firem vůbec nepřichází v úvahu možnost vstupovat na webové stránky (23 %) nebo využívat e-mail (24 %), a to zejména proto, že 22 procent firem dosud není připojeno k internetu.
Do jedné čtvrtiny zaměstnanců mají přístup na webové stránky ve 34 % firem a k e-mailu ve 33 %, více než polovina zaměstnanců může přistupovat na web ve 27 % a používat e-mail ve 28 % firem. V největší míře je to v podnicích poskytujících služby (42 %), méně již v obchodních (26 %) a zejména výrobních firmách (12 %).
V obchodním styku s dodavateli používá e-mail 63 % a e-mail s elektronickým podpisem 8 % firem, ve styku s odběrateli e-mail 65 % a e-mail s elektronickým podpisem 7 % firem. Zde je naopak nejvyšší podíl u výrobních firem.

Zpět

 

Bezpečnost elektronického obchodování
Společnost Ernst & Young provedla v České republice průzkum týkající se bezpečnosti informačních systémů. Tato studie byla provedena mezi odborníky z informačních technologií a představiteli firem působících v České republice.

Pokračování
Zpět
 

Internet, komunikace a sítě

Nový nástroj pro optimalizací webových služeb a aplikací
Společnost Intel předvedla na konferenci VSLive! v San Franciscu beta podobu nové 6.0 verze nástroje Intel VTune Performance Analyzer, který má vývojářům v prostředí Microsoft Visual Studio .NET usnadnit ladění aplikací tak, aby dosahovaly optimálního výkon na platformách Intel.
Nový nástroj bude k dispozici od dubna a bude podporovat procesory Intel Pentium 4, Mobile Intel Pentium III-M, Intel Xeon a Itanium.
Mezi nové vlastnosti patří aktualizované uživatelské rozhraní a vylepšený graf volání. Program obsahuje také podporu multi-threadingu, která vývojářům umožní optimalizovat aplikace pro technologii Intel Hyper-Threading. Ta se ještě v tomto čtvrtletí objeví v procesorech Intel Xeon pro duální a víceprocesorové servery. Nově integrovaná funkce Intel Tuning Assistant poskytuje podrobné informace pro ladění systému a zdrojového kódu v závislosti na operačním systému a výkonu procesoru, takže se celý nástroj stává nezbytnou součástí procesu optimalizace aplikací.
VTune Performance Analyzer shromažďuje, analyzuje a zobrazuje data o výkonu softwaru od nejvyšší úrovně celého systému až po jednotlivé funkce, moduly nebo instrukce ve zdrojovém kódu. Pomáhá vývojářům rozpoznat potenciální výkonové brzdy a tím dosáhnout vyšší úrovně výkonu a konkurenceschopnosti aplikací.
S podporou vývojových prostředí Visual Basic .NET, Visual C# .NET, C/C++, Fortran, Assembler a Microsoft Visual Basic bude verze 6.0 nástroje VTune Performance Analyzer vývojářům k dispozici v dubnu 2002 za cca 700 dolarů. Nákupní cena produktu zahrnuje roční podporu Intel Premier Support a přístup ke všem aktualizacím produktu. Betaverze nástroje je nyní k dispozici všem vývojářům včetně účastníků programů Early Access pro procesorové rodiny Intel Xeon, Itanium a Pentium 4. Další informace o nástroji VTune Performance Analyzer a stažitelnou beta verzi najdete na této adrese.

Zpět

 

Březnová akce APC: Delší záruka za stejnou cenu
Společnost APC připravila akci pro své zákazníky, při níž prodlouží u vybraných UPS záruční dobu o 1 rok. Akce bude trvat od 1. do 31. března 2002. Cena produktů přitom zůstane stejná, takže zákazníci dostanou třetí rok záruky zdarma.
Akce se bude vztahovat na záložní zdroje APC Smart-UPS, které slouží jako výkonná ochrana napájení pro servery a síťová zařízení. Jedná se konkrétně o produkty Smart-UPS 420, Smart-UPS 620, Smart-UPS 700, Smart-UPS 1000 a Smart-UPS 1500, a také řadu určenou pro montáž do racků Smart-UPS 700 RM, Smart-UPS 1000 RM a Smart-UPS 1400 RM.

Zpět


VEDMA - 8. veletrh vzdělávání a kvalifikace


Informační společnost

Jakou daň budeme platit na internetu?
Evropská unie (EU) uzavřela dohodu v oblasti zdaňování digitálních služeb poskytovaných prostřednictvím internetu. Jejím hlavním důsledkem je povinnost společností, které sídlí mimo EU, platit z digitálních služeb prodávaných prostřednictvím internetu v zemích EU daň z přidané hodnoty.
Evropská unie minulý týden potvrdila, že spotřebitelé ze zemí EU, kteří prostřednictvím internetu nakupují služby (například hudbu, hry, elektronické knihy nebo placené televizní programy) od společností se sídlem mimo EU, budou muset od července 2003 z těchto nákupů platit daň z přidané hodnoty (DPH).
Cílem tohoto kroku je vytvoření rovného konkurenčního prostředí pro společnosti z EU a společnosti se sídlem mimo EU, zjednodušení aplikace DPH a zajištění budoucích daňových příjmů pro Unii. Služby poskytované přes internet společnostmi sídlícími mimo EU až dosud nepodléhaly DPH.
Pokud budou společnosti se sídlem mimo EU chtít prodávat své služby a produkty na jejím trhu, budou se muset zaregistrovat v jednom ze států Evropské unie a zde evidovat veškeré tržby realizované v Evropské unii. Společnosti z EU musejí nadále uplatňovat sazbu DPH platnou v zemi, ve které byly založeny.
Přestože se společnosti sídlící mimo EU budou muset registrovat v jednom jejím státě, neznamená to, že budou uplatňovat jen jednu sazbu DPH. Tyto společnosti budou stále muset účtovat DPH podle sazby platné v tom státě EU, ve kterém budou své služby prodávat (v rozmezí od 15 % do 25 %). Společnostem sídlícím mimo EU tak vzrostou administrativní náklady na dodržování legislativy Unie. Stávající pravidla znamenala pro společnosti z EU konkurenční nevýhodu, protože společnosti sídlící mimo EU mohly prostřednictvím internetu prodávat digitální zboží, aniž by spotřebitelům účtovaly DPH.
Hlavními nedostatky této dohody by mohly být těžkosti při praktické aplikaci a kontrole dodržování nových pravidel a úřady Unie si to uvědomují. V této oblasti je proto třeba udělat ještě velký kus práce. EU se nyní hodlá věnovat praktickým otázkám a očekává se, že připraví realistická řešení. V současné době jde spíše o malé částky DPH, což přiznává i EU, takže vzniká ideální příležitost pro otestování tzv. konceptu registrace na jednom místě a pro další potřebné zjednodušení režimu DPH v Evropské unii.

Zpět

 

Potěšte nejen sebe a pomůžete druhým
Dobročinná on-line aukce je dlouhodobým projektem Nadačního fondu Českého rozhlasu. Tento projekt vznikl na podporu mladých talentovaných hudebníků ze sociálně slabých rodin či mentálně nebo fyzicky handicapovaných. V jejich prospěch se na internetových stránkách pravidelně draží osobní předměty a různé kuriozity známých osobností.
Na co se lze těšit v měsíci únoru?
Ještě několik málo dnů mají příznivci Marie Rottrové, Jana Svěráka, skupiny Čechomor, Ondřeje Soukupa, Jaroslava Duška a Jana Hřebejka možnost získat v dobročinné dražbě jejich osobní dary. O náklonnost návštěvníků dobročinné aukce se bude ucházet řada novinek. Herec Jiří Lábus se představí jako nadaný výtvarník. Dražit se bude jeho studie krajiny jižních Čech.
Skutečnou kuriozitu nabídne salón dobročinné aukce v podobě daru od Richarda Krajča. Tento talentovaný herec a hudebník věnoval spolu s CD skupiny Kryštof i původní verzi písně Lolita, velkého hitu alba Magnetické vlny.
Od Ondřeje Vetchého mohou návštěvníci webových stránek získat kimono. Reportážní fotograf časopisu Reflex, iniciátor humanitárního projektu - Podejte ruce dětem ze Sierra Leone, Jan Šibík věnuje svou fotografii z cyklu Zlomená křídla, mapující neklidnou situaci v Albánii v polovině 90.tých let.
Jiří Korn daruje svůj oblíbený dopravní prostředek, koloběžku. Dárek pocházející z „krajiny dětství“, olejomalbu Kašpara, lze získat od herečky Lindy Rybové. Virtuální dražební salón nabídne i dary od známé rozhlasové a televizní moderátorky Kamily Moučkové, zpěvačky Jany Koubkové a houslisty, kytaristy a druhého zpěváka skupiny Čechomor, Karla Holase.

Zpět

 

Fujitsu přeskupuje síly v oblasti IT služeb
Fujitsu se rozhodla přeskupit své síly a posílit své kapacity pro Infrastructure Services a Consulting & Applications v Evropě a v Severní Americe. Za tím účelem vytvoří dvě nové společnosti pod společnou značkou Fujitsu.
Tyto nové subjekty - Fujitsu Services a Fujitsu Consulting - zahájí svou činnost v dubnu 2002 a vzniknou těsnější integrací a restrukturalizací firem ICL, DMR Consulting a dalších součástí skupiny Fujitsu. Důvodem jejich vzniku je snaha společnosti poskytovat zákazníkům na celém světě lokálně přizpůsobená komplexní podniková řešení a technickou podporu.
Fujitsu Services s ústředím v Londýně využije silné stránky ICL a zaměří své služby na správu a outsourcing IT infrastruktury, např. stolních počítačů, sítí a datových center, a na kompletní sortiment souvisejících služeb, od konzultací v oblasti infrastruktury, přes integraci systémů v podnicích a organizacích a jejich rozšiřování na další místa, až po školení a vzdělávání. Společnost chce upevnit svou pozici dvojky na trhu IT služeb ve Velké Británii a chce svou působnost zaměřit též na klíčové země EMEA. V severském regionu hodlá působit a využívat dalších příležitostí pod změněnou značkou Fujitsu Invia (dosud ICL Invia).
Fujitsu Consulting bude zahrnovat všechny složky DMR Consulting, divize aplikací ICL ve Velké Británii a Irsku, Fujitsu Systems Business of America a Fujitsu Systems Europe. Nová společnost s centrálou v Edisonu (New Jersey, USA) bude zajišťovat plnou šíři konzultačních služeb, integraci aplikací a ASP, s cílem pomoci klientům efektivně navrhovat, integrovat a udržovat strategická podniková řešení. Vedení Fujitsu Consulting se ujme dosavadní management DMR Consulting.
Start obou nových společností bude podporovat silný marketing, včetně nové reklamní kampaně, jež bude zahájena v průběhu tohoto měsíce. Také v České republice se současná společnost ICL ČR, přejmenuje. Od 1. dubna 2002 začne působit pod obchodním jménem Fujitsu Services. Jiří Košťál, generální ředitel ICL ČR, však uvedl, že „se mění pouze jméno, struktura firmy i portfolio služeb zůstávají stejné. V těch zemích EMEA, kde byla doposud zastoupena pouze ICL, budou totiž pobočky Fujitsu Services zajišťovat i nadále aktivity z obou nových větví, tedy Services i Consulting, zjednodušeně řečeno infrastrukturu i aplikace”.

Zpět

 


System NEWS zasílá redakce edice IT Business * Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.: 05/45 22 27 79 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám System NEWS zasílali, kontaktujte nás prosím. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora Pavla Boucníka,

© 2001, 2002 Developed by Ladislav Olejník, CCB spol. s r.o.

TOPlist