Událost týdne |
Internet v ČR: Deset let poté
Je tomu již
(teprve) deset let, co byl do České republiky přiveden internet. První
spojení se světem bylo sice ještě na konci 80 let, ale za skutečný
počátek je považováno oficiální připojení země na internet
prostřednictvím počítače na ČVUT, které se udalo před deseti lety právě
v těchto dnech.
Malá oslava byla rovněž i důvodem k oznámení o navýšení kapacity
připojení do sítě sdružení poskytovatelů internetových služeb
NIX
společnost GTS a to z dosud v České republice rekordního 1 gigabitu za
sekundu na dvojnásobek. Přenosová rychlost 2 gigabitu za sekundu je
přibližně 100 tisíckrát vyšší než rychlost prvního připojení z roku
1992.
Uživatelé zdvojnásobení kapacity pocítí nejen rychlejší elektronickou
poštou, stahováním informací z internetu a zobrazování webových stránek,
ale tato kapacita již umožňuje uživatelům s odpovídajícím technologickým
vybavením přenos obrazu a zvuku v kvalitě digitální televize.
Zpět |
|
Podnikové aplikace |
Projekt
Datový sklad 1 TeraByte v hotelu Voroněž
Značný zájem
mezi účastníky Konference o rozvoji obchodu v České republice 2002
vzbudila možnost vidět on-line dálkové připojení na projekt firem
Dataware, Microsoft a Hewlett-Packard, prezentovaný na veletrhu Invex
2001 - Datový sklad 1 TeraByte na MS SQL Server 2000.
Tento projekt se dočkal pokračování z důvodu zájmu odborné veřejnosti
nejenom v České a Slovenské republice, ale i ze světa. Proto se
účastněné firmy rozhodly znovu zprovoznit projekt v celém rozsahu. Při
již třetí verzi dokonce došlo k jeho vylepšení o další možnosti
grafických výstupů, například do grafického prostředí Microsoft Map
Point. Na snímku vidíte zleva Luboše Výrosteka z firmy Microsoft, Jiří
Dvorjančanský - RadioMobil a Rostislav Hlosta - Dataware.
Pokud jste ještě nevyužili příležitosti ke shlédnutí tohoto datového
skladu, můžete v těchto dnech po dohodě s autory uskutečnit prezentaci
jeho projektu na HW platformě Hewlett Packard přímo v areálu Hewlett
Packard v Praze anebo dálkovým připojením na tento server.
Mezi doprovodným programem Konference o rozvoji obchodu byl i on-line
průzkum - společný projekt firem Dataware, GfK Praha a RadioMobil -
realizovaný přímo pod osobní kontrolou všech 717 registrovaných
účastníků konference. Projekt ukázal v praxi využití možnosti Mobilních
kapesních počítačů Compaq iPAQ ve spojení s mobilními technologiemi
Paegas (GSM i GPRS a SMS).
Ke sběru dat byl použit produkt Dataware VIP Mobile Office verze 2.0 s
využitím dynamických formulářů produktu AVIS firmy Kvados, dále zde byly
použity i speciální GSM telefony se SIM Toolkitem naprogramovány
speciálně pro tuto anketu. Do ankety se aktivně zapojilo 360 účastníků
konference.
Anketa byla odstartována ve 13 hodin generálním ředitelem GfK Praha
panem Ing. Michalem Ševerou, který oznámil otázky na závěr společné
části, těsně před obědem. Poté deset hostesek vybavených mobilní
technologií provádělo v terénu sběr dat pro průzkum. Data byla, pomocí
mobilní sítě Paegas, přenášena do centrálního serveru MS SQL server
2000, tam on-line zpracovávána.
Výsledky byly distribuovány do Konferenčního informačního systému a do
veřejného Informačního systému společnosti RadioMobil, kde se
zobrazovaly na velkoplošných plazmových obrazovkách. Účastníci měli
neustále celý průběh konferenčního on-line bleskového průzkumu pod
osobní kontrolou. Oficiální výsledky oznámil Obchodní ředitel
společnosti RadioMobil Ing. Jiří Dvorjančanský zhruba tři hodiny od
startu.
V Bleskovém průzkumu se vyjádřili účastníci Konference o rozvoji obchodu
v ČR následovně: 88 % procent odpovědělo, že schvalují vstup do Evropské
unie, 52 % bylo nejvíce spokojeno s programem a 46 % hlasovalo pro RNDr.
Krásného jako nejlepšího řečníka dopolední sekce.
Zpět

Portál pro dodavatele produktů pro akciové trhy a investiční
bankovnictví
Společnost
Sybase oznámila, že poskytne společnosti
WestLB
Panmure, dodavateli produktů do oblasti akciových trhů a finančního
bankovnictví, základnu pro její e-business architekturu. WestLB bude
implementovat Enterprise Portal (EP) pro vytvoření globálního e-business
řešení pro celou firmu.
Enterprise Portal má poskytnout firmě výkonný nástroj, který přinese
jejím zaměstnancům, firemním klientům i jednotlivým investorům jeden bod
pro přístup k portfoliu a službám prostřednictvím různých kanálů.
Vývojové práce na prvním portálovém řešení pro firemní klienty WestLB
Panmure jsou v současné době již v plném proudu. Jde o vytvoření plně
funkčního prototypu integrujícího data od různých dodavatelů, jako jsou
zpravodajství v reálném čase, průběžné informace o cenách, integrace
stávajících aplikací a distribuce obsahu a jeho řízení, který umožní
firmě nabídnout širokou škálu e-produktů, které doplní a podpoří její
obchodní strategii. Později budou následovat další produkty navržené pro
klienty, které v budoucnu povedou až k integraci bezdrátových
celopodnikových služeb.
Zpět

Úsporný server v podání IBM
Společnost IBM
uvedla úsporný eServer, který má podle údajů výrobce spotřebovává až o
57 % méně elektřiny. Zároveň eServer byl navržen tak, aby zákazníkům
poskytoval co největší flexibilitu. Proto je na něm možné provozovat
operační systémy UNIX i Linux.
IBM eServer snižuje rovněž celkové provozní náklady díky funkcím
automatické správy Project eLiza, které umožňují provoz prakticky bez
zásahu uživatele.
Taková výbava se obvykle očekává u high-end systémů, kterými jsou u IBM
např. servery pSeries 690 „Regatta“ a mainframy zSeries, než u vstupních
modelů, jakým je server p610.
Tento nový přírůstek do rodiny serverů IBM eServer p610 je jedno- nebo
dvou-procesorovým systémem, který se hodí pro datově náročné aplikace
jako jsou aplikace typu e-business, CRM a ERP.
Zpět

Nejvýkonnější superpočítač
v Evropě
Pro francouzskou Komisi pro jadernou energii vybudovala společnost
Compaq nejvýkonnější superpočítač v Evropě. Tento stroj bude provádět
digitální simulace a testování jaderných zbraní.
Superpočítač Compaq „Tera“ AlphaServerSC je sedmkrát výkonnější než
jakýkoliv stávající evropský superpočítač a dokáže provést pět bilionů
operací za vteřinu (5 teraflops). Superpočítač „Tera“ obsahuje 2 560
procesorů Alpha.
Jeho architektura je založena na vysoce výkonné propojovací síti
vytvořené společností European Quadrics Supercomputers World ve
spolupráci s Compaqem. Primární architektura pro ukládání dat
implementovaná pro podporu výkonnosti superpočítače „Tera“ je navržena
na principu úložných stojanů StorageWorks EVA (Enterprise Virtual Array)
s kapacitou 50 terabytů rozmístěných v rámci SAN.
Zpět |
|
Finanční monitor IT |
Compaq
vede český trh IT v počtu prodaných jednotek
U české pobočky společnosti Compaq mohou opět slavit. Celkový jednotkový
prodej Compaqu vzrostl v roce 2001 o 44,6 % a společnost dosáhla 17%
podílu na trhu podle počtu dodaných jednotek. Podíly na trhu v
jednotlivých produktových segmentech byly následující: desktopy 15,6 %
(1 místo), notebooky 20,1 % (2. místo) a Intel servery 35,5 % (1. místo).
Compaq obsadil vedoucí pozici ve dvou sledovaných produktových
segmentech ze tří - v desktopech a Intel serverech. Na trhu desktopů mu
patří 15,6 % českého trhu při meziročním nárůstu prodeje o 44,1 %. Na
trhu serverů s procesory Intel zaujímá Compaq 35,5% podíl a dosáhl růstu
dodávek o 10 % ve srovnání s předchozím rokem. V oblasti notebooků
zvýšil Compaq svůj tržní podíl na 20,1% při meziročním nárůstu prodeje o
61,1 % a v tomto segmentu mu v České republice patří druhá příčka.
Zpět

HP jak na
houpačce: jednou jsi dole, jednou nahoře
Společnost
Hewlett-Packard zveřejnila finanční výsledky již za první čtvrtletí
fiskálního roku 2002, které ji skončilo 31. ledna. Společnost dosáhla
čtvrtletního růstu tržeb o 5 % a růstu hrubého zisku o zhruba 1 %.
HP oznámila tržby za první čtvrtletí ve výši 11,4 miliard USD, což je
nárůst ve srovnání s 10,9 miliardami za čtvrté čtvrtletí. Když se však
podíváme na stejné období minulého roku, zde tržby činily 12,4 miliardy
a tržby tudíž meziročně poklesly o 8 %.
V prvním čtvrtletí fiskálního roku 2002 HP poprvé samostatně uvádí dva
další segmenty: „Vestavěné a osobní systémy“, které zahrnují PC,
notebooky (dříve uváděny v rámci segmentu výpočetních systémů), osobní
zařízení a „Finanční služby“ (dříve uváděny v rámci služeb pro IT). HP
nadále uvádí systémy pro tisk a zobrazování, výpočetní systémy a IT
služby jako samostatné segmenty.
Do systémů pro tisk a zobrazování zahrnujeme tiskárny, digitální
zobrazovací zařízení a související spotřební zboží. Tržby z tohoto
segmentu vzrostly o 2 % čtvrtletně a klesly o 2 % meziročně. Provozní
marže činila 14,6 %, ve srovnání s 9,8 % v minulém čtvrtletí a 12,9 % v
loňském prvním čtvrtletí. Tržby z digitálních fotoaparátů a fototiskáren
vzrostly o 30 % čtvrtletně a o 34 % meziročně. Digitální fotoaparáty HP
se tak stále těší poptávce a fototiskárny zvyšují své vedení na trhu v
USA. Avšak tržby ze scannerů sice vzrostly o 21 % čtvrtletně, ale
meziročně poklesly o 17 %.
Tržby z tiskáren pro firmy (osobní a síťové tiskárny LaserJet, sdílené
inkoustové tiskárny a komerční tisk) vzrostly o 2 % čtvrtletně a opět
klesly o 4 % meziročně. Tržby z domácích tiskáren (osobní inkoustové
tiskárny, DeskJet, Apollo, a víceúčelová zařízení) klesly o 2 %
čtvrtletně a dokonce o 23 % meziročně, což odráží trvalý posun trhu
směrem k levným tiskárnám, který je částečně vyvážen velkým růstem v
počtu prodaných kusů, zejména u víceúčelových zařízení. Během prvního
čtvrtletí vzrostly tržby ze spotřebního zboží o 1 % oproti předchozímu
čtvrtletí a o 9 % meziročně.
Segment výpočetních systémů zahrnuje pracovní stanice, širokou škálu
internetových systémů a řešení pro firmy včetně serverů UNIX a IA-32,
softwarová řešení a systémy pro ukládání dat. Tržby z tohoto segmentu
klesly o 4 % čtvrtletně a 21 % meziročně. Ani v oblasti UNIX serverů
není situace příliš růžová. V této oblasti klesly tržby o 7 % čtvrtletně
a 21 % meziročně. Představením 16procesorového serveru rp8400 ve čtvrtém
čtvrtletí a nynějším posílením 8procesorového UNIX serveru střední třídy
si společnost HP upevnila svou pozici na trhu serverů střední třídy a
udržuje si podíl na trhu levnějších UNIX serverů. Ale tržby ze serverů
IA-32 se proti minulému čtvrtletí nezměnily a meziročně klesly o 21 %.
Tržby ze systémů pro ukládání dat klesly o 4 % čtvrtletně a o 13 %
meziročně. Tržby ze softwaru klesly o 3 % čtvrtletně a 18 % meziročně.
Segment vestavěných a osobních systémů zahrnuje stolní PC pro firmy,
domácí PC, notebooky a osobní zařízení („chytrá“ zařízení do dlaně a
mechaniky DVD+RW). Tržby z tohoto segmentu čtvrtletně vzrostly o 22 %,
ale meziročně opět klesly o 13 %. Tržby ze stolních počítačů pro firmy
vzrostly o 11 % čtvrtletně a klesly o 15 % meziročně. Tržby z PC pro
spotřebitele vzrostly o 53 % čtvrtletně a klesly o 10 % meziročně.
Alespoň že notebooky vykázaly čtvrtletní růst tržeb o 4 % a meziroční o
7 %.
V oblasti osobních zařízení klesly tržby o 23 % čtvrtletně a 54 %
meziročně, zejména díky odchodu HP z oblasti CD vypalovaček. „Chytrá“
zařízení do dlaně nadále vykazují dobrý růst, s růstem tržeb o 31 %
čtvrtletně a o 27 % oproti minulému roku. Počty prodaných kusů kapesních
přístrojů celosvětově stouply o 35 % čtvrtletně a 101 % meziročně.
Segment IT služeb zahrnuje podporu, outsourcing a poradenské služby.
Tržby z tohoto segmentu vzrostly čtvrtletně o 1 % a meziročně o 2 %.
Tržby z technické podpory se čtvrtletně nezměnily a meziročně stouply o
5 %. Tržby z outsourcingu vzrostly o 16 % čtvrtletně a 31 % meziročně.
Tržby z poradenství klesly čtvrtletně o 2 % a meziročně o 13 %.
Zpět

SAP oznámil své
hospodářské výsledky
Rovněž
společnost SAP oznámila svoje hospodářské výsledky za rok 2001. Přestože
se jak celosvětově, tak i u nás mluví o recesi na trhu IT, vykázal SAP
růst tržeb o 23 % na pro ní rekordních 1,7 mld Kč.
Tržby za e-business software mySAP.com a (včetně řešení pro elektronická
tržiště MarketSet) tvořily 74 % z celkového obratu za software SAP
dodaného v roce 2001 na český trh (oproti 40 % v roce 2000). Podle
posledního průzkumu IDC vede firma SAP i nadále trh podnikových aplikací
v ČR s většinovým podílem.
V minulém roce získala společnost několik nových zákazníků, mezi nimi
mj. Transgas, Čechofracht, Jihomoravskou energetiku aj. Svou pozici si
zajistila jak u nových zákazníků, tak i tzv. e-migrací, tj. rozšířením
existujících aplikací SAP v podnicích o e-business řešení. Nejvíce se
rozrostla skupina uživatelů mySAP.com (nárůst počtu uživatelů téměř o
152 %), například kontrakty s Unilever, Makro, FIC CZ, Philip Morris,
Pražská teplárenská, Škoda Machine Tool či Tescoma. Dalším úspěchem bylo
uvedení do provozu elektronické obchodní tržiště CenTrade, postavené na
řešení MarketSet. Vedle toho se u CenTrade aplikovalo řešení mySAP CRM.
Společnost SAP ČR zvýšila svoji přítomnost v segmentu tzv. „extended“
aplikací, tj. horizontálních aplikací rozšiřujících ERP aplikace o
specifické funkčnosti. V oblasti řízení vztahů se zákazníky (CRM)
implementovaly řešení mySAP CRM vedle CenTradu také např. České
radiokomunikace. Řešení mySAP SCM pro řízení dodavatelského řetězce (SCM)
se vloni rozhodly využívat Třinecké železárny, Danone a Opavia-LU.
Zpět

U LLP Group vede pražská
pobočka
U společnosti LLP Group dosáhly tržby za finanční rok 2001 (končící se
závěrem kalendářního roku) 246 miliónů Kč (tj. 6,48 miliónů USD) a čistý
zisk představoval 9,7 miliónů Kč. Přitom pražská pobočka a současně
vedení společnosti - LLP Praha - se na celkových příjmech podílela 42 %.
Ve srovnání s předcházejícím obdobím, které se vyznačovalo mírnou
stagnací, tak opět společnost nastartovala růst. Hlavním motorem tohoto
růstu byl stejně jako v předchozích letech prodej a implementace ERP
řešení SunSystems.
Tržby společnosti LLP Group vzrostly v roce 2001 o 1,21 miliónů USD, což
představuje meziroční nárůst o 23 %. K růstu přispěl i počet
konzultačních a implementačních projektů realizovaných převážně pro
velké korporátní klienty - jako například implementace SunSystems pro
GlaxoSmithKline v celém regionu střední a východní Evropy.
Zpět

U Telenoru se mohou radovat
Předběžný zisk před zdaněním společnosti Telenor za rok 2001 dosáhl výše
10,3 miliardy NOK, resp. 1,15 miliardy USD, což je nejlepší výsledek v
historii společnosti. Zisk před zdaněním je o 930 milionů USD vyšší než
v roce 2000. K rekordnímu výsledku přispěly zejména kapitálové výnosy a
vyšší příjmy z provozování mobilních i pevných sítí.
Během celého roku 2001 se hlavní aktivity Telenoru vyvíjely pozitivně.
Společnost zvýšila své příjmy o 11 procent na 4,54 miliardy USD - bez
započtení kapitálových výnosů. EBITDA (provozní zisk/ztráta bez úroků,
daní, odpisů a amortizace) očištěná od zvláštních položek činila 1,06
miliardy USD a podílel se na ní zejména provoz pevných a mobilních sítí.
To představuje nárůst o 11 procent oproti roku 2000.
Telenor proinvestoval v roce 2001 přes 2 miliardy USD. Největší
investice ve výši 360 milionů USD byla určena společnosti Digi.Com
provozující mobilní síť v Malajsii. V únoru letošního roku koupil
Telenor zbylé akcie maďarského provozovatele mobilní sítě Pannon GSM za
920 milionů USD a stal se tak 100 % vlastníkem této společnosti. Po
začlenění všech mobilních společností, ve kterých má Telenor vlastnický
podíl, dosahuje příslušný počet abonentů 8,6 milionů.
Ani této společnosti se však v minulosti nevyhly potíže IT průmyslu. V
důsledku oslabení trhu s informačními technologiemi loni na podzim
přijala společnost Telenor několik opatření. Omezila využívání
konzultantů, snížila počet zaměstnanců, nepřijímá nové zaměstnance a
snížila cestovní výdaje. Plán pro zlepšení provozního efektivity si
klade za cíl snížit do roku 2004 náklady z roku 2001 přibližně o 450
milionů USD.
Zpět

Cisco - „jen“
solidní výsledky
Společnost
Cisco Systems zveřejnila své hospodářské výsledky již za druhé čtvrtletí,
které skončilo 26. ledna 2002. Čisté tržby za dané období činily 4,8
miliard USD, což je o osm procent více než za první čtvrtletí roku 2002.
Ale oproti čistým tržbám ve stejném období loňského roku to představuje
pokles o plných 29 procent.
Očekávaný čistý příjem ve druhém čtvrtletí fiskálního roku 2002 s
vyloučením nákladů na akvizice, daní ze zaměstnaneckých akcií, čistých
zisků (ztrát) z investic a přebytků skladových zásob, byl 664 milióny
USD neboli 0,09 USD na jednu akcii, v porovnání s 0,04 USD na jednu
akcii v prvním čtvrtletí fiskálního roku 2002 a 0,18 USD na jednu akcii
ve druhém čtvrtletí fiskálního roku 2001.
Čisté tržby za prvních šest měsíců fiskálního roku 2002 byly 9,3
miliardy USD, což je v porovnání s 13,3 miliardy USD čistých tržeb za
prvních šest měsíců fiskálního roku 2001 pokles o 30 procent. Skutečný
čistý příjem za prvních šest měsíců fiskálního roku 2002 byl 392 milióny
USD neboli 0,05 USD na jednu akcii. Když se však podíváme na stejné
období loni, zde čistý příjem byl 1,7 miliard USD neboli 0,22 USD na
jednu akcii.
Na trhu poskytovatelů služeb společnost Cisco zaměřovala svou strategii
i nadále na poskytování síťových technologií pro přenosové linky.
Společnost pokračovala v IP inovacích uvedením Cisco Mobile Networks a
druhé fáze zavádění IPv6 ve vlastní firmě. V prosinci 2001 dosáhlo Cisco
největšího podílu na trhu VoIP (hlasové přenosy protokolem IP), stejně
jako v tržních segmentech podniků, telefonie LAN a IP telefonů.
Během druhého čtvrtletí ohlásila společnost Cisco tříleté strategické
partnerství s firmou Spring, zaměřené na společný marketing a technický
vývoj. Obě společnosti se v počátku zaměřily na společný prodej
širokopásmových a IP služeb včetně vyhrazených IP, virtuálních
privátních IP sítí (VPN) a IP telefonie pro posílení jejich rozvoje a
tržeb. Na komerčním trhu pokračuje Cisco v zaměření na produktivity
malých a středních firem zaváděním síťových řešení a technologií včetně
bezdrátových přístupových zařízení, spínačů a integrovaných
komunikačních systémů.
Společnost našla i dalšího partnera v projektu Cisco Mobil Office -
Fairmont
Hotels & Resorts. Fairmont Hotels - kde zavedou vysokorychlostní
přístup k internetu do všech hotelových pokojů, veřejných hotelových
prostor a letoviscích v severní Americe. Ubytovací síť Cox Business
Services Hospitality si zvolila řešení Cisco Building Broadband pro
zajištění vysokorychlostního připojení k internetu ve více než 20 000
hotelových pokojů Park Place Entertainment v celé zemi, včetně pokojů v
Bally's, Caesars Palace, Paris, Flamingo a Hilton casino letoviscích v
Nevadě, New Jersey a Indianě.
Zpět |
|
Konference, semináře |
Veletrh REKLAMA a POLYGRAF 2002 se zajímavým doprovodným programem
Od 27.února se
otevřou brány pražského Výstaviště a takřka „před dveřmi“ stojí jediný
veletrh reklamních služeb v České republice, 9. mezinárodní veletrh
REKLAMA 2002,
který je v tomto roce logicky propojen s veletrhem POLYGRAF 2002.
Součástí letošního veletrhu je i odborně zajímavý
DOPROVODNÝ PROGRAM, který bude probíhat po celou dobu veletrhu a
jeho hlavním tématem jsou marketingové komunikace a internet. Na jeho
přípravě se podílejí i odborní garanti veletrhu včetně výrazných
osobností z řad marketingu a médií.
Záštitu nad veletrhem přijali: Sdružení dodavatelů pro signmaking,
Asociace 3D reklamy, ČMS, AKA, AČRA, SIMAR, AVR, APPT, UDVT, SVIT UVDT,
Svaz obchodu ČR, Sdružení pro podporu DVD a další.
Firmy v loňském roce vynaložily na reklamu více než 14 miliard korun a
pro tento rok je předpokládaný nárůst zhruba o jednu miliardu.
Pravděpodobně v tom budou hrát roli i letošní volby ale hlavně
nastartovaný ekonomický rozvoj a příliv zahraničních investic do České
republiky.
Možná se ptáte jak to souvisí s veletrhem
REKLAMA a
POLYGRAF. Ekonomická situace v oboru a vývoj oboru je samozřejmě
spojenou nádobou a má přímý dopad na vývoj veletrhu v daném oboru. Je
tím prvním předpokladem pro to, že veletrh se vyvíjí a i firmy
zabývající se výrobou reklamy, působící v oblasti služeb se snaží
výrazněji dát o sobě vědět. „Když je ekonomická situace v oboru dobrá
daří se i veletrhu a naopak“.
Reklama a
Polygraf 2002 jak už z názvu vyplývá, je tradičně postavena na
firmách, působících v oblasti 3dimenzionální reklamy, signmakingu,
pre-press, polygrafie, velkoplošného digitálního tisku pro interiérovou
i exteriérovou reklamu, tištěných i elektronických informačních a
odborných médií, prezentační techniky a multimediálních prezentací.
Zpět

Pozvánka na seminář AFOI 2002 - "Bezpečnost informačních systémů a
outsourcing"
AFOI - Asociace firem pro
ochranu informací pořádá 26. února odborný seminář, jehož hlavním
tématem je bezpečnost informačních systémů a outsourcing.
Na
semináři budou předneseny mimo jiné příspěvky k tématům -
bezpečnostní požadavky ve smlouvách s dodavateli, svěřená správa
komunikační infrastruktury a její bezpečnosti, bezpečnost při vývoji a
správě aplikací, provoz certifikační autority, úloha help desku z
hlediska bezpečnosti, bezpečnostní politika informačních systémů veřejné
správy.
Seminářů AFOI se účastní 200 - 300 pracovníků úseků informatiky z
oblasti průmyslu, obchodních a investičních společností, bank a financí
a státní správy.
Současně se seminářem bude uspořádána tradiční specializovaná výstavka „INFOSECURITY“,
kde členské a další firmy představí své produkty (HW, SW, systémy,
služby) k zajištění ochrany informací a informačních systémů.
Na této adrese je
zájemcům o účast k dispozici pozvánka s programem a přihláškou a
abstrakty přednášek. Seminář se koná v kongresovém sálu hotelu Olšanka v
Praze 3.
Zpět

Školení Cisco produktů
K udržení se na
špičce ve světě informačních technologií pro vás společnost
Albit Technologies
připravuje školení z různých oblastí datových komunikací. Během
školení
se vám dostane informací o technologiích, která technický tým
společnosti dlouhodobě shromažďuje a zpracovává. Přednášky vedou
certifikovaní lektoři s mnohaletými zkušenostmi a schopností předávat
informace nenásilnou a efektivní formou.
Díky specializaci na služby v oblasti datových komunikací a také díky
důrazu kladenému na technologii Cisco může společnost garantovat
profesionální úroveň odváděné práce. V řadách Albit Technologies jsou
zastoupeni síťoví specialisté s certifikacemi (CCIE, CCDP, CCNP) a
certifikovaní (CCSI) lektoři s mnohaletou praxí.
Nabízená školení jsou dnes tato: -------------------------------------------------------------
datum téma cena
-------------------------------------------------------------
25.02. IPv6 6500
04.03.-06.03. Příprava na test CSPFA 24500
11.03.-13.03. Příprava na test CSVPN 26500
14.03.-15.03. Management 11500
18.03.-20.03. Příprava na test CSIDS 26500
25.03.-26.03. VoIP a VoFR 11500
27.03.-29.03. IP telefonie 19500
02.04.-05.04. MPLS a MPLS/VPN 22000
08.04.-09.04. Multicasting 12500
10.04. IPX 4500
11.04. TCP/IP 4500
18.04.-19.04. BGP 11500
23.04. - 26.04. Příprava na test MCNS 27500
29.04. Cestování paketu uvnitř směrovače 6500
-------------------------------------------------------------
Zpět

Bezpečnosť
informácií vo finančnom sektore
5.ročník
medzinárodnej odbornej konferencie 19.-21. 3. 2002 v Grandhotel
Praha, Tatranská Lomnica, Vysoké Tatry.
Finančné inštitúcie pravidelne rozširujú ponuku služieb elektronického
bankovníctva. Otváranie bankových informačných systémov zvyšuje nároky
na elektronickú identifikáciu obchodných partnerov. Únik dôverných
informácií a neoprávnené čerpanie prostriedkov z účtov klientov môže
vážne naštrbiť dôveru v celý finančný sektor. Rizikovým faktorom číslo
jedna napriek technologickému pokroku ostáva človek. Zrozumiteľná
bezpečnostná politika a bezpečnostné povedomie ľudí sú nevyhnutným
predpokladom primeraného riešenia krízových situácií. Osobné stretnutie
managerov a odborníkov vytvára priestor na konfrontáciu názorov a
praktických skúseností a umožňuje získať ucelený prehľad o problematike
informačnej bezpečnosti.
A toto si kladie za cieľ konferencia
"Bezpečnosť
informácii vo finančnom sektore", ktorá pokračuje v tradícii
konferencie "Bezpečnosť informačných systémov vo finančnom sektore" .Podujatie
je organizované pod záštitou ISACA Czech Republic Chapter a ISACA
Slovakia a za podpory partnera konferencie - spoločnosti LOGICA.
Konferenciu ďalej podporuje spoločnosť UNICOM (reklamný partner) a
mediálni partneri:
. časopis IT
SYSTEM a webový portál
SystemOnLine.cz
z vydavateľstva CCB
. časopis EKONOM a vydavateľstvo ECONOMIA
. časopis PC REVUE
. Hospodárske noviny - Informačné technológie
. časopis BURZA a vydavateľstvo B+ Business Centre
Účastníci konferencie sa dozvedia, ako:
. určiť kompetencie managementu pri tvorbe a presadzovaní
bezpečnostnej politiky
. využiť elektronický podpis na identifikáciu osôb a zabezpečenie
dôverných informácií
. odhaliť a eliminovať riziká spojené s únikom informácií
. zvýšiť spoľahlivosť bankových informačných systémov a elektronických
distribučných kanálov
. kvantifikovať a optimalizovať náklady na bezpečnosť
V programe vystúpia renomovaní odborníci a zástupcovia firiem, ktorí
sa aktívne podieľajú na:
. tvorbe bezpečnostnej politiky a stratégie
. zvyšovaní bezpečnosti a spoľahlivosti bankových
informačno-komunikačných systémov
. zavádzaní systémov podporujúcich využívanie elektronického podpisu.
Bližšie informácie o konferencii nájdete na
tejto stranke alebo Vám
ich poskytne New Management Conferences - NMC s.r.o. Žilina, tel:
(+421-41) 5166661, 5655229, fax: (+421-41) 5655229, e-mail:
nmc@internet.sk.
Na stretnutie s Vami vo Vysokých Tatrách sa teší Gabriela Stuchlá, NMC -
koordinátor konferencie a členovia programového výboru * Jiří Donát -
konzultant pre IT a telekomunikácie * Ivan Kopáčik - Gordias * Jiří
Mrnuštík - AEC * Luděk Novák - GiTy * Radimír Rexa - UNICOM * Dana
Rodryčová - ACS Defense * Pavel Staša - I.CZ
Zpět

EXPERT & PARTNER forum 2002 skončilo. Za rok nashledanou
Ve dnech 6. a
7. února se uskutečnil ve Veletržním paláci v Praze již pátý ročník
setkání prodejců výpočetní techniky - FORUM 2002. Organizátoři si od
výstavy slibovali soustředit na jedno místo nejen aktuální novinky na
poli IT, ale především všechny současné i potenciální obchodní partnery
společnosti Expert & Partner a jejich dodavatele.
Již podruhé byla celá akce rozdělena na jednotlivé segmenty IT, do
kterých byly zařazeny expozice, jež spolu úzce souvisí: Svět počítačů a
software, Svět periférií, Sítě a komunikace, CAD, Mobilní komunikace, PC
komponenty a Svět High-end řešení. Součástí FORA je již tradičně i
doprovodný program ve formě přednášek a seminářů dodavatelů. Novinkou
bylo i uspořádání workshopů v rámci doprovodného programu.
Největší novinkou letošního ročníku byl monitoring pohybu návštěvníků.
Praxe známá ze zahraničních veletrhů a výstav. V prostorách výstavního
sálu - u vstupu a u jednotlivých výstavních expozic - byla rozmístěna
čtecí zařízení. Každý zaregistrovaný návštěvník obdržel kartičku se
jménem a čárovým kódem, který nesl jeho identifikační data. Návštěvníci
byli motivováni k registraci u jednotlivých čtecích zařízení hrou o tzv.
E-money, za něž si pak mohli nakupovat občerstvení (nebo pití) nebo je
směnit za slosovatelné kupóny do loterie o ceny. Výstupem tohoto
monitoringu se stala přehledná databáze návštěvníků expozic, která
poskytla vystavovatelům cenné informace o úspěšnosti a zájmu o jejich
nabídku.
Že o překvapení není nouze svědčí i následující příhoda. Došlo totiž ke
zcela neuvěřitelnému okamžiku při losování E-money o hlavní cenu -
širokoúhlý televizor SONY. Při vytažení slosovatelného kupónku bylo
přečteno jméno partnera, který si stejnou cenu odnášel i v loňském roce!
Zpět |
|
Analýzy |
Internet v českých firmách
Ve firmách používají internet nejčastěji řídící pracovníci, následovány
odborníky a administrativními pracovníky. Pro řídící pracovníky ve 40 %
firem se stal internet již každodenním nástrojem, zatímco ve 24 % jej
dosud nepoužívají vůbec. Zhruba polovina firem má stanovena pravidla,
jak ve firmě používat e-mail. Téměř třetina firem toto opatření nejen že
nemá, ale ani neplánuje jeho zavedení.
Tyto závěry vyplynuly z výzkumů připravenosti malých a středních firem
na elektronické podnikání, které pro společnost TELE2 a BMI sdružení
provádí agentura DEMA. Poslední se uskutečnil v lednu v Moravskoslezském
kraji a zapojilo se do něj 135 firem. Celkem tak jsou již k dispozici
údaje o 900 malých a středních firmách do 100 zaměstnanců ze šesti krajů
a Prahy.
Ukázalo se, že v podílu firem s připojením k internetu je na tom s 84
procenty nejlépe právě Moravskoslezský kraj, zatímco nejvíce firem s
vlastními webovými stránkami má Brněnský kraj (71 %).
Výzkum se zajímal také o to, kolik procent zaměstnanců využívá internet.
U necelé čtvrtiny firem vůbec nepřichází v úvahu možnost vstupovat na
webové stránky (23 %) nebo využívat e-mail (24 %), a to zejména proto,
že 22 procent firem dosud není připojeno k internetu.
Do jedné čtvrtiny zaměstnanců mají přístup na webové stránky ve 34 %
firem a k e-mailu ve 33 %, více než polovina zaměstnanců může
přistupovat na web ve 27 % a používat e-mail ve 28 % firem. V největší
míře je to v podnicích poskytujících služby (42 %), méně již v
obchodních (26 %) a zejména výrobních firmách (12 %).
V obchodním styku s dodavateli používá e-mail 63 % a e-mail s
elektronickým podpisem 8 % firem, ve styku s odběrateli e-mail 65 % a
e-mail s elektronickým podpisem 7 % firem. Zde je naopak nejvyšší podíl
u výrobních firem.
Zpět

Bezpečnost
elektronického obchodování
Společnost Ernst & Young provedla v České republice průzkum týkající se
bezpečnosti informačních systémů. Tato studie byla provedena mezi
odborníky z informačních technologií a představiteli firem působících v
České republice.
Pokračování
Zpět
|
Internet, komunikace a
sítě |
Nový
nástroj pro optimalizací webových služeb a aplikací
Společnost
Intel předvedla na konferenci
VSLive! v San Franciscu beta podobu nové 6.0 verze nástroje Intel
VTune Performance Analyzer, který má vývojářům v prostředí Microsoft
Visual Studio .NET usnadnit ladění aplikací tak, aby dosahovaly
optimálního výkon na platformách Intel.
Nový nástroj bude k dispozici od dubna a bude podporovat procesory Intel
Pentium 4, Mobile Intel Pentium III-M, Intel Xeon a Itanium.
Mezi nové vlastnosti patří aktualizované uživatelské rozhraní a
vylepšený graf volání. Program obsahuje také podporu multi-threadingu,
která vývojářům umožní optimalizovat aplikace pro technologii Intel
Hyper-Threading. Ta se ještě v tomto čtvrtletí objeví v procesorech
Intel Xeon pro duální a víceprocesorové servery. Nově integrovaná funkce
Intel Tuning Assistant poskytuje podrobné informace pro ladění systému a
zdrojového kódu v závislosti na operačním systému a výkonu procesoru,
takže se celý nástroj stává nezbytnou součástí procesu optimalizace
aplikací.
VTune Performance Analyzer shromažďuje, analyzuje a zobrazuje data o
výkonu softwaru od nejvyšší úrovně celého systému až po jednotlivé
funkce, moduly nebo instrukce ve zdrojovém kódu. Pomáhá vývojářům
rozpoznat potenciální výkonové brzdy a tím dosáhnout vyšší úrovně výkonu
a konkurenceschopnosti aplikací.
S podporou vývojových prostředí Visual Basic .NET, Visual C# .NET,
C/C++, Fortran, Assembler a Microsoft Visual Basic bude verze 6.0
nástroje VTune Performance Analyzer vývojářům k dispozici v dubnu 2002
za cca 700 dolarů. Nákupní cena produktu zahrnuje roční podporu Intel
Premier Support a přístup ke všem aktualizacím produktu. Betaverze
nástroje je nyní k dispozici všem vývojářům včetně účastníků programů
Early Access pro procesorové rodiny Intel Xeon, Itanium a Pentium 4.
Další informace o nástroji VTune Performance Analyzer a stažitelnou beta
verzi najdete na
této
adrese.
Zpět

Březnová akce
APC: Delší záruka za stejnou cenu
Společnost APC
připravila akci pro své zákazníky, při níž prodlouží u vybraných UPS
záruční dobu o 1 rok. Akce bude trvat od 1. do 31. března 2002. Cena
produktů přitom zůstane stejná, takže zákazníci dostanou třetí rok
záruky zdarma.
Akce se bude vztahovat na záložní zdroje APC Smart-UPS, které slouží
jako výkonná ochrana napájení pro servery a síťová zařízení. Jedná se
konkrétně o produkty Smart-UPS 420, Smart-UPS 620, Smart-UPS 700,
Smart-UPS 1000 a Smart-UPS 1500, a také řadu určenou pro montáž do racků
Smart-UPS 700 RM, Smart-UPS 1000 RM a Smart-UPS 1400 RM.
Zpět |
|
Informační společnost |
Jakou daň budeme platit
na internetu?
Evropská unie (EU) uzavřela dohodu v oblasti zdaňování digitálních
služeb poskytovaných prostřednictvím internetu. Jejím hlavním důsledkem
je povinnost společností, které sídlí mimo EU, platit z digitálních
služeb prodávaných prostřednictvím internetu v zemích EU daň z přidané
hodnoty.
Evropská unie minulý týden potvrdila, že spotřebitelé ze zemí EU, kteří
prostřednictvím internetu nakupují služby (například hudbu, hry,
elektronické knihy nebo placené televizní programy) od společností se
sídlem mimo EU, budou muset od července 2003 z těchto nákupů platit daň
z přidané hodnoty (DPH).
Cílem tohoto kroku je vytvoření rovného konkurenčního prostředí pro
společnosti z EU a společnosti se sídlem mimo EU, zjednodušení aplikace
DPH a zajištění budoucích daňových příjmů pro Unii. Služby poskytované
přes internet společnostmi sídlícími mimo EU až dosud nepodléhaly DPH.
Pokud budou společnosti se sídlem mimo EU chtít prodávat své služby a
produkty na jejím trhu, budou se muset zaregistrovat v jednom ze států
Evropské unie a zde evidovat veškeré tržby realizované v Evropské unii.
Společnosti z EU musejí nadále uplatňovat sazbu DPH platnou v zemi, ve
které byly založeny.
Přestože se společnosti sídlící mimo EU budou muset registrovat v jednom
jejím státě, neznamená to, že budou uplatňovat jen jednu sazbu DPH. Tyto
společnosti budou stále muset účtovat DPH podle sazby platné v tom státě
EU, ve kterém budou své služby prodávat (v rozmezí od 15 % do 25 %).
Společnostem sídlícím mimo EU tak vzrostou administrativní náklady na
dodržování legislativy Unie. Stávající pravidla znamenala pro
společnosti z EU konkurenční nevýhodu, protože společnosti sídlící mimo
EU mohly prostřednictvím internetu prodávat digitální zboží, aniž by
spotřebitelům účtovaly DPH.
Hlavními nedostatky této dohody by mohly být těžkosti při praktické
aplikaci a kontrole dodržování nových pravidel a úřady Unie si to
uvědomují. V této oblasti je proto třeba udělat ještě velký kus práce.
EU se nyní hodlá věnovat praktickým otázkám a očekává se, že připraví
realistická řešení. V současné době jde spíše o malé částky DPH, což
přiznává i EU, takže vzniká ideální příležitost pro otestování tzv.
konceptu registrace na jednom místě a pro další potřebné zjednodušení
režimu DPH v Evropské unii.
Zpět

Potěšte nejen sebe a
pomůžete druhým
Dobročinná on-line aukce je dlouhodobým projektem Nadačního fondu
Českého rozhlasu. Tento projekt vznikl na podporu mladých talentovaných
hudebníků ze sociálně slabých rodin či mentálně nebo fyzicky
handicapovaných. V jejich prospěch se na internetových
stránkách pravidelně draží
osobní předměty a různé kuriozity známých osobností.
Na co se lze těšit v měsíci únoru?
Ještě několik málo dnů mají příznivci Marie Rottrové, Jana Svěráka,
skupiny Čechomor, Ondřeje Soukupa, Jaroslava Duška a Jana Hřebejka
možnost získat v dobročinné dražbě jejich osobní dary. O náklonnost
návštěvníků dobročinné aukce se bude ucházet řada novinek. Herec Jiří
Lábus se představí jako nadaný výtvarník. Dražit se bude jeho studie
krajiny jižních Čech.
Skutečnou kuriozitu nabídne salón dobročinné aukce v podobě daru od
Richarda Krajča. Tento talentovaný herec a hudebník věnoval spolu s CD
skupiny Kryštof i původní verzi písně Lolita, velkého hitu alba
Magnetické vlny.
Od Ondřeje Vetchého mohou návštěvníci
webových
stránek získat kimono. Reportážní fotograf časopisu Reflex,
iniciátor humanitárního projektu - Podejte ruce dětem ze Sierra Leone,
Jan Šibík věnuje svou fotografii z cyklu Zlomená křídla, mapující
neklidnou situaci v Albánii v polovině 90.tých let.
Jiří Korn daruje svůj oblíbený dopravní prostředek, koloběžku. Dárek
pocházející z „krajiny dětství“, olejomalbu Kašpara, lze získat od
herečky Lindy Rybové. Virtuální dražební salón nabídne i dary od známé
rozhlasové a televizní moderátorky Kamily Moučkové, zpěvačky Jany
Koubkové a houslisty, kytaristy a druhého zpěváka skupiny Čechomor,
Karla Holase.
Zpět

Fujitsu přeskupuje
síly v oblasti IT služeb
Fujitsu se
rozhodla přeskupit své síly a posílit své kapacity pro Infrastructure
Services a Consulting & Applications v Evropě a v Severní Americe. Za
tím účelem vytvoří dvě nové společnosti pod společnou značkou Fujitsu.
Tyto nové subjekty - Fujitsu Services a Fujitsu Consulting - zahájí svou
činnost v dubnu 2002 a vzniknou těsnější integrací a restrukturalizací
firem ICL, DMR Consulting a dalších součástí skupiny Fujitsu. Důvodem
jejich vzniku je snaha společnosti poskytovat zákazníkům na celém světě
lokálně přizpůsobená komplexní podniková řešení a technickou podporu.
Fujitsu Services s ústředím v Londýně využije silné stránky ICL a zaměří
své služby na správu a outsourcing IT infrastruktury, např. stolních
počítačů, sítí a datových center, a na kompletní sortiment souvisejících
služeb, od konzultací v oblasti infrastruktury, přes integraci systémů v
podnicích a organizacích a jejich rozšiřování na další místa, až po
školení a vzdělávání. Společnost chce upevnit svou pozici dvojky na trhu
IT služeb ve Velké Británii a chce svou působnost zaměřit též na klíčové
země EMEA. V severském regionu hodlá působit a využívat dalších
příležitostí pod změněnou značkou Fujitsu Invia (dosud ICL Invia).
Fujitsu Consulting bude zahrnovat všechny složky DMR Consulting, divize
aplikací ICL ve Velké Británii a Irsku, Fujitsu Systems Business of
America a Fujitsu Systems Europe. Nová společnost s centrálou v Edisonu
(New Jersey, USA) bude zajišťovat plnou šíři konzultačních služeb,
integraci aplikací a ASP, s cílem pomoci klientům efektivně navrhovat,
integrovat a udržovat strategická podniková řešení. Vedení Fujitsu
Consulting se ujme dosavadní management DMR Consulting.
Start obou nových společností bude podporovat silný marketing, včetně
nové reklamní kampaně, jež bude zahájena v průběhu tohoto měsíce. Také v
České republice se současná společnost ICL ČR, přejmenuje. Od 1. dubna
2002 začne působit pod obchodním jménem Fujitsu Services. Jiří Košťál,
generální ředitel ICL ČR, však uvedl, že „se mění pouze jméno, struktura
firmy i portfolio služeb zůstávají stejné. V těch zemích EMEA, kde byla
doposud zastoupena pouze ICL, budou totiž pobočky Fujitsu Services
zajišťovat i nadále aktivity z obou nových větví, tedy Services i
Consulting, zjednodušeně řečeno infrastrukturu i aplikace”.
Zpět
|
|
System
NEWS zasílá redakce edice IT Business
* Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.:
05/45 22 27 79 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám
System NEWS zasílali,
kontaktujte nás prosím.
Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora
Pavla Boucníka,
|
|