13-03-2002
další číslo vyjde 20. 03. 2002

[ Registrace ] [ Starší čísla ] [ Odhlášení ] [ Ceník inzerce ]  [ SystemOnLine ] [ IT CAD ] [ Golf ]

 Kancelářské aplikace
 HP LaserJet 3300mfp
 Lehký a bezpečný notebook
 Chcete být genius?
 Mobilně na internet
 PlexCombo 20/10/40-12A
 Procesory INTEL
 Dva roky záruky nastupují i v IT
 Pětiletá on-site záruka na Tally
 Recenze
 HP LaserJet 1220
 Analýza
 Reklamní SMS
 Procesory P4 a paměti DDR
 Konference, semináře

 Konference ISSS
 Zdarma na LinuxExpo
 Konference Inforum
 Osmé Teplárenské dny
 Manažerské mosty 2002
 Bezpečnost informací

 Internet, komunikace

 Business Connect
 Řízená konektivita na 2. vrstvě
 VoIP konferenční telefon
 NBCOlympics.com

 Grafika, CAD, GIS

 Mobilní pracovní stanice IBM

 WWW tip týdne
 Avaya ČR a SR
 ICL = Fujitsu Services
 Coma v nových prostorách
 Sybase ČR a Informatica
 WWW tip týdne
 Lázně Karlova Studánka
 
IT System 1-2/2002

obsah
Příloha

obsah

 Servery vydavatelství CCB

 SystemOnLine

 Hlavní stránka
 Diskusní fórum
 Informační systémy
 Případové studie

 IT CAD

 Hlavní stránka
 Architektura
 Strojírenství
 WWW Tipy

 Golfové zpravodajství

 Hlavní stránka
 Obsah časopisu GOLF
 Národní firemní liga golfu 2001
 Archiv starších zpráv

 Mailem.cz - ELC

 Hlavní stránka
 Firemní školení
 Jak školíme
 Nabídka kurzů
 Možnosti spolupráce
 
 LinuxExpo Online
 Amper 2002
 LinuxExpo Online
 Konference o rozvoji obchodu v ČR
 Internet Securities
 Bezpečnosť informácií
 Kancelářské aplikace

Nový multifunkční stroj HP LaserJet 3300mfp
Společnost Hewlett-Packard představila nový multifunkční produkt HP LaserJet 3300mfp. Malým pracovním týmům i domácím uživatelům tato novinka umožní efektivně zpracovávat tiskové úlohy, a tak podstatně zlepšit každodenní práci s dokumenty.
Výzkum, který společnost HP uspořádala v roce 2000 mezi evropskými uživateli, prokázal, že lidé pracující v menších společnostech potřebují všestranná multifunkční řešení, která by jim usnadnila nejen kancelářskou práci, ale i komunikaci se zákazníky a partnery. Řada HP LaserJet 3300mfp byla navržena tak, aby těmto požadavkům dokázala plně vyhovět.
Zařízení HP LaserJet 3300mfp nabízí funkcionalitu vysokorychlostní černobílé laserové tiskárny, kopírky a barevného skeneru. Kombinace technologie pro ploché skenování a profesionálního pomocného softwaru umožňuje jednoduše převádět papírové dokumenty do elektronické podoby, kterou lze archivovat nebo rozesílat prostřednictvím e-mailu.
Nové multifunkční zařízení tiskne a kopíruje rychlostí 14 stran za minutu. První stranu vytiskne za dobu kratší než 10 vteřin. Tiskárna podporuje tiskové jazyky HP PCL 6, PCL 5e a emulaci HP PostScript Level II a mohou ji používat uživatelé Microsoft Windows i Apple Macintosh. Kromě tisku a kopírování nabízí HP LaserJet 3300mfp celou řadu funkcí, jako např. posílání e-mailů stisknutím jediného tlačítka, PC faxování a vzdálené kopírování do síťové barevné tiskárny.
Díky několika možnostem připojení, jako jsou standardní USB, paralelní porty a volitelné externí tiskové servery, je zařízení optimalizováno pro sdílení funkcí v sítích. Externí tiskový server HP Jetdirect 310x s USB připojením zaručuje optimalizovaný tisk v síti. Tiskový server, kompatibilní se softwarem pro management tiskáren HP Web JetAdmin, je vybaven vestavěným webovým serverem pro diagnostiku a objednávání spotřebního materiálu a lze jej připojit k síťovým tiskárnám s USB porty v jakémkoli prostředí na bázi Ethernet/Fast Ethernet.
HP LaserJet 3300mfp nabízí vysokou kvalitu tisku v rozlišení 1200 dpi pro všechny typy profesionálních dokumentů včetně grafiky a fotografií. Disponuje také rozšiřitelnou pamětí.
Zařízení bude na trhu dostupné 1. dubna 2002.

Zpět


Zatraceně lehký a bezpečný notebook
Přenosný počítač TravelMate 360 ze společnosti Acer je určen pro všechny uživatele, kteří ke své činnosti potřebují opravdovou volnost pohybu. S výškou pouhých 21 mm a hmotností 1,8 kg je nový notebook dobrým partnerem na cestách. Atraktivní, avšak odolný plášť z hořčíkové slitiny spolu se systémem Disk Anti-Shock Protection System spolehlivě chrání notebook proti nepříznivým podmínkám.
Integrovaná čtečka inteligentních karet Smart Card, zabezpečovací software a karta TravelMate Smart Card chrání zase systém proti neoprávněnému přístupu a umožňují šifrovat a dešifrovat uložené soubory.
TravelMate 360 je osazen úsporným procesorem Mobile Intel Pentium III - M s technologií SpeedStep s minimální taktovací frekvencí 1 GHz. Barevný displej 13,3“ TFT s rozlišením XGA (1024x768 bodů) a grafická karta 4x AGP je integrována na základní desce, využívající technologie Intel Dynamic Video Memory Technology (DVMT) s velikostí videopaměti až 32 MB. Účinek multimediálních aplikací podpoří integrovaná zvuková karta (on-board) a vestavěný reproduktor.
Standardní velikost operační paměti, 256 nebo 512 MB SDRAM, lze rozšířit až na 1024 MB. Pevné disky dosahují kapacity až 30 GB. Flexibilitu notebooku lze ještě zvýšit díky Combo mechanice Acer EasyLink (8x DVD-ROM/3,5“ FDD nebo DVD+CD-RW/3,5“ FDD). Vestavěný faxmodem 56 kb/s (Wake-on-ring), a síťová karta 10/100 Ethernet s funkcí Wake-on-LAN umožňují připojení k internetu nebo podnikové síti.
Síťová technologie wireless LAN (IEEE 802.11b) odstraňuje omezení daná kabely klasické počítačové sítě. Bezdrátové řešení InviLink pro připojení k místní síti a síťová karta s funkcí Wake-on-LAN umožňují uživatelům okamžitý přístup, jakmile se ocitnou v blízkosti přístupového bodu lokální počítačové sítě.
Na noteboocích TravelMate 360 je předinstalován operační systém MS Windows XP v české verzi a další software (např. Acer Notebook Manager, Acer Launch Manager, Intel LANDesk Client Manager, PlatinumSecret a Norton AntiVirus).

Zpět


Chcete být genius
Zhruba rok a půl po uvedení GSM banky u GECB, kdy byl klientům nabízen telefon ke zřízenému účtu „zdarma“, přichází nyní GE Capital bank s obdobnou nabídkou nazvanou GEnius. Je jim zřízení Internet Banking. Klienti, kteří doposud nemají PC pro přístup ke svému účtu mohu navíc získat od banky počítač. Tentokrát jsou samozřejmě finanční podmínky pro získání PC trochu náročnější, než tomu bylo u mobilních telefonů, přesto se dá předpokládat, že i tato nabídky osloví hodně uživatelů.
Součásti nabídky je vedle zřízení účtu a jeho obsluhy přes internet, také vlastní personalizovaná webová stránka, jejíž součásti je i e-mailový klient. K účtu je vystavována rovněž mezinárodní platební karty Eurocard-MasterCard Internet.
Obsluha účtu GEnia (zůstatky, platební příkazy) prostřednictvím internetu je velmi jednoduchá, protože klient s sebou nemusí nosit žádná hardwarová zařízení (např. čtečky digitálního klíče) či digitální certifikát na disketě. Stačí, když zná své přístupové heslo a může se kdykoli a odkudkoliv dostat k svému účtu. Současně se založením GEnia získává klient i svou e-mailovou adresu na homepage www.genius.cz (například Jan.Novak@genius.cz).

Zpět


Bojíte se připojovat mobilně na internet
Pro váhající uživatele mobilních telefonů, kteří se ještě nerozhodli pro přístup k internetu, připravil Eurotel tento přístup na 3 měsíce zdarma. Nabídka je určena pro všechny zákazníky společnosti, kteří si ke svému hlasovému tarifu aktivují program Data. Díky tomu neplatí tři měsíce žádný poplatek a přitom každý měsíc získávají zdarma 100 minut a 2 MB pro přístup na službu Mobilní internet (připojení k síti internet pomocí mobilního telefonu).
K přístupu na internet nabízí Eurotel obě dvě technologie rychlého přenosu dat - GPRS i HSCSD. Technologie HSCSD umožňuje přístup na internet garantovanou rychlostí až 43,2 kb za vteřinu, což je rychlost srovnatelná s běžným přístupem na internet pomocí pevné telefonní linky.
Technologie GPRS umožňuje zákazníkovi neustálé připojení k internetu a placení pouze za přenesená data, ne za čas strávený prohlížením internetových stránek. Pro využití jedné z těchto dvou technologií si zákazník může vybrat z nabídky 14 mobilních telefonů, které se prodávají v distribuční síti Eurotelu.

Zpět


Plextor představí Combo mechaniku PlexCombo 20/10/40-12A
Firma Plextor uvede v jarních měsících na trh svojí první Combo mechaniku. Jedná se o CD-RW + DVD-ROM mechaniku v jednom, nesoucí označení PlexCombo 20/10/40-12A (20x zápis, 10x přepis, 40x čtení, 12x DVD čtení).
Mechanika je vybavena technologiemi Burn-Proof (zajišťuje ochranu před znehodnocením média při podtečení dat ve vyrovnávací paměti v průběhu zápisu), PoweRec-II (testuje cílový disk a průběžně optimalizuje rychlost zápisu dle kvality média) a novinkou VariRec (nejnovější technologie vyvinutá pro možnou úpravu kvality audio záznamu při zápisu v CD-DA formátu, rychlostí 4x).
VariRec umožňuje upravit výkon laseru, čímž se rozšiřuje možnost úpravy kvality audio záznamu a tím také kompatibility s větším počtem přehrávačů CD. Mechanika bude prodávána v klasickém interním provedení s dvouletou záruční dobou.
Kit bude obsahovat:
Mechaniku PlexCombo 20/10/40-12A, včetně datového (ATAPI) a audio kabelu
1 prázdné CD-R médium
1 prázdné CD-RW médium
Software NERO v české verzi
Software InCD
Software PowerDVD
Plextor Utility
Uživatelský manuál v 16 jazycích (včetně češtiny)
Oficiálním distributorem společnosti Plextor pro území ČR a SR je firma Servodata.

Zpět


Procesory INTEL dokončují přechod mobilní řady na 0,13mikronovou technologii
Společnost Intel oznámila sedm nových mobilních procesorů založených na 0,13mikronové technologii. Intel tím dokončil přechod celé své řady mobilních procesorů na nejmodernější výrobní technologii.
Čtyři nové procesory Low Voltage a Ultra Low Voltage Intel Pentium III-M a Celeron s rychlostmi až 866 MHz nabízejí vyšší výkon a přitom menší spotřebu energie pro segment ultralehkých přenosných mobilních počítačů.
Procesory vyráběné na 0,13 mikronech mají až o 40 procent menší spotřebu, jsou o 30 procent menší a o 20 procent rychlejší než procesory vyráběné 0,18mikronovou technologií. Pro notebooky v nižší cenové kategorii uvedl Intel tři mobilní procesory Celeron s rychlostmi až 1,20 GHz. Systémy s novými mobilními procesory budou dodávány od velkých výrobců počítačů jako Compaq, Fujitsu, Hewlett Packard, IBM, MEI, NEC, Sharp Electronics a Toshiba.
Rodina mobilních procesorů Pentium III-M nabízí vylepšenou architekturu včetně podpory technologie Enhanced Intel SpeedStep, která dokáže automaticky přepínat mezi režimem maximálního výkonu a režimem optimalizovaným pro baterie, a tak poskytuje nejlepší rovnováhu výkonu a nízké spotřeby energie. Režim Deeper Sleep pomáhá prodlužovat životnost baterií a má ještě nižší spotřebu energie než režim spánku u starších procesorů. Odběr energie v tomto režimu dosahuje dvou desetin wattu i méně.

Zpět


Dva roky záruky nastupují i v IT
V souvislosti s přibližováním právního řádu České republiky k právnímu řádu zemí Evropské unie byl Poslaneckou sněmovnou Parlamentu ČR počátkem letošního roku schválen návrh novely občanského zákoníku. Tato novela nově upravuje některé povinnosti obchodníků, jednou z nich je i délka záruční doby. Pokud zákon projde Senátem a podepíše jej prezident, bude pravděpodobně od 1. ledna 2003 stanovena nejkratší možná záruční lhůta výrobků v trvání dvou let (s výjimkou některých komodit) a naše země se tak tímto předpisem připojí ke zvyklostem Evropské unie.
I společnost Umax reaguje s předstihem na budoucí náročnější podmínky a již nyní nabízí zákazníkům dvouletou záruku na všechny modely notebooku Umax ActionBook. Tato dvouletá záruka se vztahuje na celou šíři produktů včetně nejlevnějších notebooků.
Rovněž LIBRA Electronics oznámila, že mechaniky optických disků (CD ROM, CD-RW, DVD a „Combo“ mechaniky) prodávané po 3. březnu mají prodlouženou záruční lhůtu na dva roky (dosavadní činila pouze jeden rok).

Zpět


Pětiletá „on-site“ záruka na tiskárny Tally
Obvyklou záruku dva roky na „železo“ někteří výrobci dále prodlužuji. Například společnost Tally prodlužuje záruky barevných laserovek až na pět let. Konkrétně se jedná o profesionální barevné laserové tiskárny Tally Xpress ColorTM, řady T8x06.
Nabídka platí pro všechny tiskárny výše uvedené řady, zakoupené od 1. března 2002 a řádně zaregistrované. Registrace je nutná do 21 dní od zakoupení tiskárny, a to telefonicky či on-line. Pětiletá záruka je vázána na používání originálního spotřebního materiálu Tally a opravy tiskárny musí být prováděny pouze autorizovaným servisním partnerem Tally.
Při spotřebování tonerové kazety zašle zákazník kazetu s vytištěnou stavovou stránkou zpět Tally a obratem obdrží novou tonerovou kazetu s fakturou se splatností 14 dní. Veškeré náklady na dopravu oběma směry platí Tally. Ostatní spotřební materiál lze objednat telefonicky či emailem bez nutnosti předchozího zasílání použitého materiálu.
V případě závady provede opravu nejbližší autorizované servisní centrum. Oprava bude provedena přímo na místě instalace, uvedeném v registračním formuláři, do 48 hodin od nahlášení závady.
 

Zpět


Konference o rozvoji obchodu v ČR


 Recenze

HP LaserJet 1220 - vše pro kancelář v jednom
Tiskárnu, skener a kopírku, jako jediné stolní zařízení vhodné do kanceláře i domácnosti, představuje nový výkonný HP LaserJet 1220. Základní část tohoto stroje netuctového designu tvoří monochromatická laserová tiskárna s rychlostí tisku až 14 stran za minutu a rozlišením 1200 ´ 1200 dpi. Standardně je vybavena 8MB pamětí ROM, 8 MB RAM a jedním rozšiřujícím slotem DIMM dovolujícím zvýšit celkovou kapacitu paměti na maximálních 72 MB.

Pokračování
Zpět

 Analýza

Jste proti zasílání reklamních SMS
Pokud jste na tuto otázku odpověděli záporně, jste jen mezi 40 % uživatelů mobilních telefonů. Výzkumná agentura Network Media Service totiž přinesla výsledky on-line výzkumu zaměřeného na užívaní mobilních telefonů mezi aktivními uživateli internetu.

Pokračování
Zpět


Procesory P4 a paměti DDR ano, ale co přijde potom?
Frekvence procesorů se neustále zvyšují, stejně jako velikosti operačních pamětí a kapacity pevných disků. Strategickým cílem předních výrobců počítačů na celém světě je být v zavádění nejnovějších technologií na prvním místě, aby tak nejlépe přesvědčili zákazníka o tom, že právě oni jsou ti nejlepší.
Pojďme se podívat na to, co je dnes v oblasti osobních počítačů aktuální a co nás s největší pravděpodobností čeká v blízké budoucnosti. Zaměřme se na procesory a paměti, tedy komponenty, které nejvíce ovlivňují výkon počítačů a nejvíce podléhají módním trendům.
 

Pokračování
Zpět


ITC Prague


 Konference, semináře

Konference ISSS
Ve dnech 25. a 26. března 2002 se bude konat v Hradci Králové již pátá konference Internet ve státní správě a samosprávě 2002 (ISSS). Tradiční setkání je zaměřeno na využití informačních a komunikačních technologií ve veřejné správě.
S představiteli předních firem se setkávají informatici ze všech úřadů od místních až po centrální. Potkáte zde starosty, primátory, hejtmany a představitele většiny ministerstev. V kongresovém centru Aldis se schází téměř 1500 účastníků při bohatém programu. V pěti sálech budou probíhat semináře, diskuzní fóra, přednášky, prezentace, workshopy. Dojde zde mj. k vyhlášení cen Český zavináč, Geoaplikace roku, Biblioweb, Zlatý erb a Eurocrest. Součástí akce je také doprovodná výstava projektů z oblasti informačních technologií, hardware a software pro veřejnou správu, internet, intranet, telekomunikace. Podrobnější informace naleznete na této stránce.

Zpět


Získejte vstupenku zdarma na LinuxExpo a InternetExpo
Ve dnech 21. - 23.března 2002 se budou konat ve veletržním paláci v Praze veletrhy InternetExpo a LinuxExpo. Veletrh LinuxExpo je zaměřen zejména na stále populárnější operační systém Linux, open source software a související oblasti. InternetExpo nabídne vše, co souvisí s obsahem internetu, možnostmi jeho využití a technickým zázemím.
V rámci obou veletrhů bude také probíhat bohatý doprovodný program, v jehož rámci budou moci návštěvníci shlédnout řadu zajímavých přednášek. Program přednášek, stejně jako podrobnější a aktualizované informace o veletrhu naleznete na www.linuxexpo.cz, nebo www.internet-expo.cz. Tam je také možné se zaregistrovat z získat volnou vstupenku.
Volný vstup bude umožněn všem registrovaným návštěvníkům a platí pro oba dny, kdy je veletrh otevřen pro veřejnost - pátek a sobotu 22. a 23. března 2002. Ve čtvrtek 21. března 2002 bude veletrh určen odborným návštěvníkům.

Zpět


Konference Inforum o elektronických informačních zdrojích poosmé
Ve dnech 21. až 23. května 2002 se v Nové aule Vysoké školy ekonomické v Praze uskuteční osmý ročník konference Inforum, která je zaměřena na elektronické informační zdroje ve vědě, výzkumu a podnikání. Jejími pořadateli jsou Albertina icome Praha a VŠE.
Konference, která je nejvýznamnější akcí svého druhu u nás, se loni účastnilo více než 560 informačních pracovníků z akademických a soukromých institucí, IT manažerů, pracovníků veřejné správy a lékařů z České republiky, Slovenska, ze západní Evropy a USA a obdobný zájem je očekáván i letos.
V odborném programu, který je rozdělen do tematických sekcí, je věnována pozornost mj. využití informačních zdrojů v řízení podniku, firemním zpravodajským systémům, Competitive Intelligence, znalostnímu managementu, přístupu k informacím o Evropské unii aj.
Součástí konference jsou rovněž dva workshopy, které se konají 20. května. Na doprovodné výstavě se představují producenti informačních zdrojů a další firmy. Bližší informace (včetně registračního formuláře) najdete na této adrese www.inforum.cz.

Zpět


Osmé Teplárenské dny s další novinkou
Teplárenské sdružení České republiky, jehož členové dodávají teplo více než miliónu domácnostem, tedy do každého čtvrtého bytu u nás, i letos připravilo mezinárodní výstavu a odbornou konferenci Teplárenské dny 2002, která se bude konat od 23. do 25. dubna v Kongresovém centru Aldis v Hradci Králové.
Již VIII. ročník mezinárodní odborné výstavy techniky a technologií pro dálkové zásobování teplem bude po všechny tři dny doprovázet odborná konference zaměřená na aktuální témata sektoru teplárenství, tedy na současnost a budoucnost dálkového zásobování teplem. V jejím programu je technická a ekonomická sekce, sekce zaměřené na technická zařízení u odběratele a problematiku liberalizace energetického trhu.
Ve dnech 23. a 24. dubna se bude v KC Aldis konat i konference věnovaná integrované prevenci a kontrole znečištění pod názvem “IPPC a jeho aplikace v energetice”. Novinkou, která by měla nadále rozšířit záběr odborných výstav a konferencí doprovázejících Teplárenské dny, je od 23. do 25. dubna třídenní odborná výstava “Alternativní zdroje energie 2002”. Tu doplňuje 23. a 24. dubna odborná konference “Obnovitelné zdroje energie”, pořádaná Ministerstvem životního prostředí ČR.
Pokud se o problematiku dálkového zásobování teplem zajímáte nebo je vám blízká, srdečně Vás na svátek teplárenství, Teplárenské dny 2002, zve Teplárenské sdružení České republiky a další spolupořadatelé. Podrobnější informace o uvedených výstavách a konferencích získáte na kontaktech: Teplárenské sdružení České republiky, Bělehradská 458, 530 09 Pardubice, tel.: 040/ 641 4440 a www.tscr.cz.

Zpět


Ekonomická konference „Manažerské mosty 2002“
Přední manažeři strategických firem, nejvyšší představitelé veřejných institucí, agentur a obchodních komor se ve dnech 27 - 28. března setkají v Brně v kongresových prostorách Holiday Inn se zástupci managamentu na ekonomické konferenci s příznačným podtitulem „Firemní management v praxi úspěšných.“
Fúze a akvizice, řízení firem a alternativní financování jsou stěžejní témata programu více než dvou stovek manažerů. Program konference je podřízen záměru dát účastníkům maximální prostor pro jejich obchodní aktivity. Setkání vrcholových manažerů v neformální části programu dvoudenní konference je organizováno tak, aby výsledkem účasti bylo efektivní zhodnocení - nejlépe formou nových obchodních příležitostí. Informace o programu a registraci nalezne zde.
V podmínkách české ekonomiky se není třeba obávat omezení vstupu nových firem do jednotlivých odvětví trhu v důsledku omezené konkurence, vzniklé hromadným slučováním podniků. Nicméně i toto riziko program konference nepodceňuje. Kulatý stůl „Regiony a firmy před vstupem do EU“, který je součástí doprovodného programu, se za přítomnosti politiků, představitelů obchodních agentur a dalších institucí tomuto tématu bude věnovat.
Na konferenci přednášejí mj.:
. Miloslav Rut, Country Manager Czech Republic&Slovakia, Cisco Systems
. Tomáš Morávek, generální ředitel a předseda představenstva O.B.Heller
. Ivan Pilný, generální ředitel eTel Česká republika
. Zdeněk Kříž, generální ředitel ICZ
. Vlastimil Veselý, Content Director, First Tuesday Czech Republic
. David Lička, generální ředitel a místopředseda představenstva, Massag a další.
Pozvání na konfernci přijali mj.:
. Martin Jahn, generální ředitel CzechInvest/Česká agentura pro podporu zahraničních investic
. Martin Tlapa, generální ředitel Česká agentura na podporu obchodu/CzechTrade
. Luděk Vávra, výkonný ředitel Agentura pro rozvoj podnikání MPO ČR
. Filip Montfort, hlavní právní a ekonomický poradce Česko-evropské fórum
. Stanislav Juránek, hejtman Jihomoravského kraje,
. František Polách, 1.náměstek hejtmana Jihomoravského kraje
. Petr Duchoň, primátor města Brna
. Ivan Langer, místopředseda Poslanecké sněmovny PČR
. Dagmar Lastovecká, senátorka PČR

Zpět


Bezpečnost informací ve finančním sektoru
5.ročník mezinárodní odborné konference „Bezpečnost informací ve finančním sektoru“ proběhne od 19. do 21. března v Grandhotelu Praha, Tatranská Lomnice, Vysoké Tatry.
Finanční instituce pravidelně rozšiřují nabídku služeb elektronického bankovnictví a otevírání bankovních IS zvyšuje nároky na elektronickou identifikaci obchodních partnerů. Únik důvěrných informací, neoprávněné čerpání prostředků z účtů klientů může vážně poškodit důvěru v celý finanční sektor. Zároveň rizikovým faktorem číslo jedna zůstává navzdory technologickému pokroku stále člověk. Srozumitelná bezpečnostní politika a bezpečnostní povědomí lidí jsou nevyhnutelným předpokladem primárního řešení krizových situací. Osobní střetnutí manažerů a odborníků vytváří prostor na konfrontaci názorů a praktických zkušeností a umožňuje získat ucelený přehled o problematice informační bezpečnosti.
A právě toto si klade za cíle konference "Bezpečnosť informácii vo finančnom sektore", která pokračuje v tradici konference "Bezpečnosť informačných systémov vo finančnom sektore". Akce je organizovaná pod záštitou ISACA Czech Republic Chapter a ISACA Slovakia a za podpory partnera konference - společnosti LOGICA.
Účastníci konference se dozví, jak:
. určit kompetence managementu při tvorbě a prosazování bezpečnostní politiky
. využít elektronický podpis na identifikaci osob a zabezpečení důvěrných informací
. odhalit a eliminovat rizika spojená s únikem dat
. zvýšit spolehlivost bankovních informačních systémů a elektronických distribučních kanálů
. kvantifikovat a optimalizovat náklady na bezpečnost
V programu vystoupí renomovaní odborníci a zástupci firem, kteří se aktivně podíleli na:
. tvorbě bezpečnostní politiky a strategie
. zvyšovaní bezpečnosti a spolehlivosti bankových informačně-komunikačních systémů
. zavádění systémů podporujících využívání elektronického podpisu.
Konferenci podporuje společnost UNICOM (reklamní partner) a mediální partneři:
. časopis EKONOM a vydavatelství ECONOMIA
. časopis PC REVUE
. Hospodářské noviny - Informační technologie
. časopis BURZA a vydavatelství B+ Business Centre
Bližší informace o konferenci naleznete na této stránce, nebo Vám je poskytne New Management Conferences - NMC s.r.o. Žilina, tel: (+421-41) 5166661, 5655229, fax: (+421-41) 5655229, e-mail: nmc@internet.sk.
Na setkání s Vámi ve Vysokých Tatrách se teší Gabriela Stuchlá, NMC - koordinátor konference a členové programového výboru, Jiří Donát - konzultant pre IT a telekomunikácie, Ivan Kopáčik - Gordias, Jiří Mrnuštík - AEC, Luděk Novák - GiTy, Radimír Rexa - UNICOM, Dana Rodryčová - ACS Defense, Pavel Staša - I.CZ

Zpět


VEDMA - 8. veletrh vzdělávání a kvalifikace


 Internet, komunikace a sítě

Business Connect - Hlas, internet i data každé firmě na míru
Contactel uvádí na trh novou službu Business Connect, která představuje komplexní řešení hlasových, datových a internetových služeb pro malé a střední podniky s možností výrazné úspory telekomunikačních poplatků.
Řešení nabízí vedle plnohodnotné telefonní služby a přístupu do sítě internet rovněž možnost datového a hlasového propojení vzdálených poboček firmy. Služba je díky své modulární koncepci otevřená pro rychlou aktivaci dalších služeb.
Služba Business Connect je zajímavým řešením pro zákazníky s jednou a více pobočkami, jejichž měsíční účet za telefonní služby přesahuje 10 000 Kč a pro něž je přístup k internetu a efektivní interní komunikace nezbytným předpokladem úspěchu.
Spuštěním služby byla završena spolupráce vývojových týmů společností Contactel a Cisco, které společně více než 6 měsíců pracovaly na komplexním řešení využívajícím multiservisní směrovače Cisco Systems, AVVID architekturu a špičkovou technickou infrastrukturu společnosti Contactel.

Zpět


Řízená konektivita na 2. vrstvě
INTERNET OnLine poskytuje od poloviny února 2002 nové technologické prostory pro služby Server Hosting a Dedicated Hosting i v Brně. Nové hostingové prostory se nacházejí v objektu Českého Telecomu v městské čtvrti Brno - Štýřice.
Tento přepínač je funkčně bohatě vybaven, mimo jiné označováním paketů 802.1Q VLAN a prioritním řazením IEEE 802.1p, což umožňuje rozdělení rozsáhlých sítí na malé segmenty a řízení přenosu dle priorit. Když správci sítě potřebují zaručit pevnou šířku pásma nebo přenášet data citlivá na časový posun, mohou tyto přepínače snadno nastavit tak, aby důležité přenosy měly přednost před ostatními. Na všech portech funguje automatické rozlišení režimu a ochrana před zahlcením a dále je zde funkce Auto-MDI/X, umožňující snadné připojení dalších přepínačů přes libovolný port. Ačkoliv lze přepínač AT-8024GB použít jako jednoduché plug-and-play zařízení, je zde zároveň možný vyspělý management, mimo jiné prostřednictvím webové správy, SNMP a Telnetu.
Řízený Fast Ethernet L2 přepínač AT-8024GB je základní varianta se 24 porty typu 10/100TX, dvěma rozšiřujícími GBIC sloty a technologií Enhanced Stacking. Dostupné je v provedení SX pro kratší spoje a ve verzi LX k propojení na delší vzdálenosti.
AT-8024GB je první přepínač na 2.vrstvě od společnosti Allied Telesyn, který obsahuje technologii Enhanced Stacking. Ta otevírá správcům sítě možnost správy více přepínačů, umístěných na různých místech, prostřednictvím jediné IP adresy. S jejím využitím je možné prostřednictvím jednoho switche řídit až 24 dalších přepínačů AT-8024GB (což obnáší 576 portů 10/100TX, resp. celkově 624 portů), to vše přes jednu IP adresu. Tradiční stohovací řešení totiž vyžaduje, aby byly přepínače umístěny pár centimetrů od sebe. Množství je obvykle omezeno na čtyři nebo šest přepínačů a kromě toho jsou k tomu potřeba zpravidla drahé moduly. Případná změna konfigurace sítě je potom u tohoto klasického uspořádání časově velmi náročná.
Naproti tomu technologie Enhanced Stacking nevyžaduje fyzickou blízkost přepínačů ani drahé stohovací moduly a dokáže obsloužit až 24 přepínačů v jedné síti. Schopnost stohování je obsažena v softwaru, což zjednodušuje a urychluje změnu konfigurace. S využitím známého Telnet rozhraní mohou správci sítě rychle vytvářet a upravovat virtuální stohy přepínačů prostřednictvím jediného řídícího přepínače.
Technologie Enhanced Stacking je zároveň navržena tak, aby chránila síťový provoz před výpadky způsobenými poruchou přepínače. V případě výpadku řídícího přepínače u klasickém stohovací sestavy totiž dojde k zastavení přenosu a výpadku komunikace s ostatními přepínači. Hardwarová porucha řídícího přepínače u řešení postaveného na Enhanced Stack způsobí pouze ztrátu paketů směrovaných na tento přepínač. Přenos na všech ostatních přepínačích zůstane zachován. Dalším stupněm ochrany je možnost vzdáleného nastavení záložního nebo redundantního řídícího přepínače.

Zpět


VoIP konferenční telefon
Firma 3Com a společnost Polycom, která se věnuje konvergenci interaktivních hlasových, obrazových a datových komunikací, oznámily smlouvu na dodávky telefonu SoundStation IP 3000 - 3Com NBX. Jedná se o nový konferenční telefon založený na protokolu IP, který je plně integrován s platformou 3Com NBX.
Takové spojení konferenčního telefonu s IP telefonním systémem nabízí uživatelům zajímavé řešení konferenčního telefonu pro ústřední i pobočkové kanceláře.
Konferenční telefon SoundStation IP 3000 - 3Com NBX přináší výhody technologie hlasu přes IP (VoIP) do konferenčních místností. Chová se jako síťové zařízení, které lze připojit do jakékoli ethernetové zásuvky. Poskytuje stejný plně duplexní zvuk jako tradiční konferenční telefony Polycom a přitom uživatelům zpřístupňuje všechny funkce, které očekávají od IP telefonů.
Rozhraní poskytuje přímo z konferenční místnosti přístup k funkční výbavě systému 3Com NBX včetně plného přístupu k hlasové poště, přepojování hovorů, interních seznamů jmen a možnosti přidávat další účastníky. Navíc konferenční telefon SoundStation IP 3000 - 3Com NBX podporuje vzdálené kanceláře a uživatele, kteří pracují z domova.
Platforma NBX je založena na obecných standardech a poskytuje jedinou infrastrukturu pro hlasovou a datovou komunikaci. Díky tomu mohou zákazníci využívat klíčové vlastnosti a aplikace systému NBX. Například aplikace virtuální vyhrazené linky umožňuje zákazníkům uskutečňovat konferenční hovory po rozlehlé síti (WAN) a šetřit tak poplatky za dálkové nebo mezinárodní hovory. Konferenční telefon také poskytuje vysokou úroveň integrace, jaké se tradiční systémy PBX nevyrovnají.
Konferenční telefon by měl být celosvětově k dispozici od března 2002 a bude se prodávat prostřednictvím autorizovaných prodejců společností 3Com a Polycom. Cena telefonu je 37 000 Kč a cena licence na platformu 3Com NBX je 3 700 Kč.

Zpět


Server NBCOlympics.com tak trochu nestíhal
Firmy Mercury, partner firmy LBMS pro oblast testovacích nástrojů, a Jupiter Media Metrix, oznámily, že ačkoli počet čtenářů webu NBCOlympics.com daleko překročil počet návštěvníků na libovolném jiném olympijském webu Zimních olympijských her 2002, server NBCOlympics.com trpěl relativně slabou technickou výkonností.
Data měření Media Metrix ukazují, že provoz na NBCOlympics.com dosáhl špičky mírně přes dva milióny jedinečných návštěvníků 21. února, zatímco olympijský kanál webu CNNSI.com a SaltLake2002.com soupeřily o druhé a třetí místo s 683 000 a 666 000 jedinečnými návštěvníky. Data společnosti Mercury Interactive ukazují, že průměrná doba odezvy na URL na serveru NBCOlympics.com byla devět sekund, zatímco u všech ostatních webových serverů to bylo v průměru sedm sekund.
Podle výkonových statistik Mercury Interactive byla průměrná dostupnost adres URL na sledovaných olympijských webech 99,2 procenta a pouze u šesti procent stránek trvalo jejich načtení déle než osm sekund. Při měření ukázkových transakcí, které zahrnovaly přidávání položek do košíku, přihlašování a placení u pokladny, společnost Mercury zjistila, že pouze 95 procent transakcí bylo k dispozici a u celých 13 procent transakcí trvalo jejich zpracování déle než osm sekund. Výkon odpovědí na URL a dostupnost se sice proti předcházejícím olympijským ročníkům zlepšily, ale rychlost transakcí stále zůstává problematická.
Ředitelka produktového marketingu společnosti Mercury, Diane Hagglund dodává: „Z technického hlediska si olympijské weby vedly relativně dobře v porovnání s předcházejícími roky, kdy prestižní olympijské weby trpěly notoricky slabým výkonem. Avšak ožehavými oblastmi serverů zůstávají on-line obchodní transakce, které přitom velmi těsně souvisí s příjmy společností.“

Zpět


Bezpečnosť informácií


 Grafika, CAD, GIS

IBM uvádí první mobilní pracovní stanici
Společnost IBM uvedla ThinkPad A31p, svůj první mobilní počítač, který lze považovat za mobilní pracovní stanici. Nový notebook totiž spojuje mobilitu notebooku ThinkPad s výkonem pracovní stanice a poskytuje uživatelům dostatečný grafický výkon spolu s bezdrátovou technologií a zabezpečením.
Vybrané modely série ThinkPad A včetně modelu A31p mají integrovány technologie bezdrátových sítí 802.11b i Bluetooth a obě tyto technologie pracují najednou. Notebook je standardně dodáván s kryptografickým čipem Embedded Security Subsystem (ESS), který může posílit většinu ostatních bezpečnostních řešení, neboť provádí šifrování a dešifrování klíčů v hardwaru a ne v hlavní paměti, kde by klíče mohl ukrást například virus Trojský kůň.
Navíc ThinkPad A31p obsahuje podporu řešení spravovatelnosti IBM ImageUltra, které pomáhá integrovat pracovní stanice do sítě. Notebook disponuje procesory Intel Mobile Pentium 4-M, pamětí DDR a grafickou technologií ATI Mobility FireGL 7800, která poskytuje rychlá řešení pro náročné 3D aplikace. Grafika ožívá na 15palcovém UXGA displeji IBM FlexView.
Notebook ThinkPad A31p má hmotnost 3,22 kg, 256 MB paměti v základní konfiguraci, s možností rozšíření na 1 GB. Model ThinkPad A31p bude dostupný od 9. dubna a ThinkPad A31 od 19. března, přičemž ceny se budou pohybovat od 104 do 147 tisíc Kč.

Zpět

 Informační společnost

Nový člověk ve vedení Avaya ČR a SR
Ředitelem pobočky pro Českou a Slovenskou republiku se u Avaya stal s platností od 1. března Vlastimil Šolc.
Pan Šolc pracuje v pražské pobočce společnosti Avaya od jejího vzniku v České republice. Před svým jmenováním zastával pozici Product and Sales support manager. Své mnohaleté zkušenosti z oblasti telekomunikací získal mimo jiné i ve společnostech AT&T a Lucent Technologies, kde předtím pracoval.

Zpět


ICL se přejmenuje na Fujitsu Services
Fujitsu Limited, v oblasti IT služeb jedna z největších společnost na světě a lídr japonského trhu, oznámila organizační změny, která jí má umožnit rozšířit kapacity pro Infrastructure Services a Consulting & Applications v Evropě a v Severní Americe.
Vytvoří dvě nové společnosti pod společnou značkou Fujitsu. Tyto nové subjekty - Fujitsu Services a Fujitsu Consulting - zahájí svou činnost v dubnu 2002. Vznikají těsnější integrací firem ICL, DMR Consulting a dalších součástí skupiny Fujitsu.
Fujitsu Services s ústředím v Londýně využije silné stránky ICL a zaměří své služby na správu a outsourcing IT infrastruktury, např. stolních počítačů, sítí a datových center, a na kompletní sortiment souvisejících služeb, od konzultací v oblasti infrastruktury, přes integraci systémů v podnicích a organizacích a jejich rozšiřování na další místa, až po školení a vzdělávání.
Také v České republice se současná společnost ICL ČR, přejmenuje. Od 1. dubna 2002 začne působit pod obchodním jménem Fujitsu Services, s.r.o. Jiří Košťál, generální ředitel ICL ČR, však uvedl, že „se mění pouze jméno, struktura firmy i portfolio služeb zůstávají stejné“.

Zpět


Coma v nových prostorách
Dne 6. března proběhla v Praze na Šafránkově ulici slavnostní akce. Firma COMA zálohovací systémy zahajovala provoz v nových prostorách, k jejichž slavnostnímu otevření a prohlídce pozvala své partnery a významné zákazníky. Po přivítání seznámili zástupci vedení přítomné hosty s historií firmy a s důvody, které je vedly k radikálnímu rozšíření aktivit v Praze.
Jak již název napovídá, firma COMA zálohovací systémy byla založená s cílem věnovat se především oblasti bezpečného ukládání a zálohování dat. Svému záměru zůstala věrná dodnes. S rozvojem aktivit souviselo rozšiřování společnosti, takže dnes firma působí v Praze, Ostravě, Bratislavě a má dceřinnou společnost také v Polsku. Rozvoj aktivit, zvyšování počtu zákazníků a jejich rostoucí zájem o zabezpečení dat byly základními důvody, které vedly firmu k rozhodnutí rozšířit radikálně své aktivity v Praze a vytvořit jedinečné „Centrum bezpečnosti dat“.
Na jednom místě je zde možno si prohlédnout řadu diskových polí, zařízení pro zálohování dat a další zajímavá řešení, mezi která patří řešení pro archivaci a správu elektronické pošty, řešení pro digitální archivaci dat, řešení pro hardwarové kryptování dat, či řešení pro zajištění chodu aplikací na 99,999 %.
V nových prostorách bude předváděcí centrum nových technologií, budou se zde konat odborné semináře, zaměřené na jednotlivé oblasti IT, které zajímají zákazníky. Budou zde rovněž prezentována řešení, jejichž obsah si sestaví zákazníci dle toho, co je zajímá a co potřebují vyřešit. Bude zde možnost ozkoušet si i zařízení, o kterých se zákazníci doví na odborných seminářích.
Po sérii přednášek si hosté prohlédli nové prostory firmy, jejichž součástí je i netradičním kruhová místnost zvaná „COLOSEUM“ , kde je soustředěna moderní, špičková technika předních výrobců. Zde až do odpoledních hodin probíhaly neformální rozhovory i odborné diskuse nad nabídku diskových polí, zařízení pro zálohování dat a dalších zajímavých řešení, která firma s úspěchem nabízí.

Zpět


Sybase ČR uzavřela distributorskou smlouvu se společností Informatica
Společnost Sybase ČR oznámila rozšíření lokální distributorské smlouvy se společností Informatica o působnost pro střední a východní Evropu. Tato smlouva navazuje na probíhající spolupráci obou firem v rámci České republiky, kde v předchozím období Sybase ČR úspěšně dodávala produkty společnosti Informatica.
V rámci distributorské smlouvy bude Sybase ČR nabízet produkty společnosti Informatica jak v rámci svých projektů, tak jako nezávislá otevřená řešení a nástroje.
Společnost Informatica je dodavatelem nástrojů v oblasti integrace dat pro systémy datových skladů a Business Inteligence. V České republice byly nasazeny například systémy PowerCenter, PowerMart a PowerPlug v projektech datových skladů pro společnosti Ahold a Komerční banku.

Zpět


Konference ISSS


 WWW tip týdne

Lázně Karlova Studánka
V nadmořské výšce 800 metrů se nacházejí v zeleném údolí Jeseníku lázně Karlova Studánka. Zprávy o prvních pokusech, jak využívat zdejší prameny k léčebným účelům, pocházejí již ze 17.století, ale lázně vznikly o 100 let později, v roce 1785. Nejdříve byly využívány prameny vyvěrající v blízkosti dnešního hotelu Džbán.
Na webových stránkách se dozvíte nejen o historii zdejší obce, ale naleznete zde i přehled lázeňských domů se všemi potřebnými informacemi. Protože se obec nachází v horském masivu Jeseníku, doporučuji k návštěvě i webové stránky věnované zdejší krajině. Zde naleznete stručný zdroj informací a tipů na výlet.
Další webové stránky obsahují aktuální informace o Jeseníkách - nyní informující o stavu sněhové pokrývky a počasí na hřebenech. Stránky obsahují i plánky vleků a jejich technické a topografické parametry. Pokud se rozhodnete pro pobyt, vyhledávač ubytování vám pomůže s výběrem. Protože jsou Jeseníky CHKO, je tomuto tématu věnována i jedna ze sekcí na stránkách.

Zpět


Týdeník IT News zasílá redakce edice IT Business  *  Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00  *  Tel.: 05/45 22 27 79, Fax.: 05/45 22 24 99
Týdeník IT News je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám IT News zasílali, kontaktujte nás prosím.
Náměty a připomínky k obsahu týdeníku zasílejte na adresu odpovědného redaktora P. Boucník, Technická realizace projektu Ladislav Olejník.


TOPlist