12-12-2001
další číslo vyjde 19. 12. 2001

[ Registrace ] [ Starší čísla ] [ Odhlášení ] [ Ceník inzerce ]  [ SystemOnLine ] [ IT CAD ] [ Golf ]

 Událost týdne
 Bill Gates v Praze
 Podnikové aplikace
 Český Geologický Ústav
 Slovenské telekomunikácie
 Magnetopáskové jednotky
 LPAR na iSeries a Linuxu
 Diagnostikování rakoviny přes síť
 Partnerství nad finančními toky
 Fakturační systém a čínský  trh
 Analýzy

 Mobilní komunikace v Evropě
 Jaké změny v IT po útoku na USA

 Konference, semináře

 Vzdělávání Mailem.cz
 Školení Cisco produktů

 Recenze

 Philips 170B - 17" LCD

 Kancelářské aplikace

 Panasonic GD95
 Sony inovuje monitory řady E
 Platforma .NET na Atlasu
 Mobilní řešení APC
 Správa a sdílení obrázků u Adobe

 Komunikace a sítě

 iPatch System
 48portový přepínač 10/100
 Jak na MetaFrame XP
 SWS s kabelážními systémy
 LAN-ka pro Transgas

 Grafika, CAD, GIS
 Filmové efekty s After Effects
 Informační společnost
 Současné umění
 Mikuláš naděloval LYNXe
 Telia IC Czech Republic
 Obchodní ředitele v LLP
 Oblastní viceprezident Citrix
 WWW tip týdne
 Co bude s mými akciemi?
 
IT System 11/2001

obsah
Příloha

obsah

 Servery vydavatelství CCB

 SystemOnLine

 Hlavní stránka
 Diskusní fórum
 Informační systémy
 
Případové studie

 IT CAD

 Hlavní stránka
 Architektura
 Strojírenství
 WWW Tipy

 Golfové zpravodajství

 Hlavní stránka
 Obsah časopisu GOLF
 Národní firemní liga golfu 2001
 Archiv starších zpráv

 Mailem.cz - ELC

 Hlavní stránka
 Firemní školení
 Jak školíme
 Nabídka kurzů
 Možnosti spolupráce
 
 Konference o rozvoji obchodu v ČR
 
 Amper 2002
 Událost týdne

Bill Gates v Praze
Minulý týden proběhla mediálně silně sledovaná návštěva Billa Gatese v Praze. Hlavním cílem jeho pobytu byla, vedle přednášky na regionální vývojářské konferenci a setkání s představiteli zákonodárné a výkonné moci, zajisté i pochvala místní pobočky firmy Microsoft za úspěšný finanční rok.

Pokračování
Zpět

 Podnikové aplikace

Český Geologický Ústav s novým portálem
Český Geologický ústav si zvolil společnost Oracle jako dodavatele řešení firemního portálu s personalizovaným přístupem. Zadáním úkolu bylo vytvořit portál, který zpřístupní informace a služby potřebné pro podporu všech základních aktivit ústavu, tj. jak jeho činnosti v oblasti státní geologické služby, tak vlastního provozu instituce. Dalším cílem je zpřístupnění geologických informací i pro širokou veřejnost formou internetového portálu a popularizace geologických oborů.
Portál Českého geologické ústavu se tedy stává přístupovým místem ke všem informacím, které v rámci aktivit ústavu vznikají, současně však má ambice stát se i hlavním geologickým portálem České republiky.
Pro jednotlivé uživatele je zajišťován personalizovaný přístup k informacím a aplikačním službám s ohledem na pracovní náplň a pozici, kterou v ústavu zastávají. Autorizovaní uživatelé mají právo svou svěřenou oblast průběžně samostatně aktualizovat. Všichni uživatelé s oprávněním pro čtení, vkládání i aktualizaci dat používají pouze běžný webový prohlížeč.
Internetový přístup je na základní informace možný i bez autorizace. Ostatní služby jsou přístupné pouze pro cca 300 autorizovaných uživatelů. Z těchto uživatelů má asi 70 i možnost samoobslužně publikovat texty, dokumenty a obrázky. Řada vědců má své osobní stránky, kde prezentují svůj odborný profil, publikují studie a články, externí pracovníci publikují geologické posudky. Portál podporuje rovněž činnost oblastních geologů, specialistů i redakčních a vědeckých rad.
Portál Českého Geologického Ústavu je provozován na databázi Oracle8i a aplikačním serveru Oracle9iAS. Oba servery jsou kompatibilní s operačním systémem Windows NT. Portál uživatelům zpřístupňuje 30 aplikací, vytvořených přímo v portálu bez programování, jen část je programována v PL/SQL a část v jazyce Perl. Aplikace jsou velmi úzce provázané s velkým množstvím geologických map.

Zpět


Slovenské telekomunikácie s novým kontaktním centrem
Slovenské telekomunikácie si vybraly společnost Avaya jako dodavatele systému pro kontaktní středisko v nově vybudovaném centru v Košicích. Základem budovaného řešení je Avaya Call Processing Server G3r s příslušným CRM softwarem, jehož součástí je i automatické přepojování hovorů (Automatic Call Distribution).
Celé řešení zjednoduší zpracování požadavků, s nimiž se na Slovenské telekomunikácie obracejí jejich zákazníci, umožní přechod z vyúčtování na základě tarifních impulsů k vyúčtování na základě skutečně provolané doby a zkrátí dobu potřebnou pro uvedení nových produktů.
Instalovaný software ACD společnosti Avaya směruje hovory k pracovníkům kontaktního centra nebo na interaktivní hlasový systém Avaya, který umožňuje, aby zákazníci získali odpovědi i na složité dotazy svépomocně. Mezi další prvky patří Avaya CMS (Call Management System, systém správy hovorů), zásluhou kterého lze sledovat a vykazovat výkon zákaznického střediska a to jak v reálném čase, tak historicky.
Systém pro řízení kvality (QMS, tj. Quality Management System) dodá technologický partner Avaya, společnost NICE. Systém QMS bude provádět správu provozu kontaktního centra a bude zajišťovat informace o příchozích hovorech a výkonu střediska.
Kontaktní středisko Avaya Call Centre Solution a řešení Siebel eCommunications 2000 CRM budou pracovat pod operačními systémy HP Unix a Windows NT s klienty PC.

Zpět


Nová generace magnetopáskových jednotek na obzoru
Na horizontu systémů pro zálohování středně velkého objemu dat se pomalu rýsuje nové řešení. Nové magnetopáskové jednotky Seagate Travan 40 a magnetopáskové kazety Imation Travan mají umožnit zálohovat až 40 GB komprimovaných dat, a to dat z notebooků počínaje a servery základní úrovně konče.
Autory řešení je divize zálohovacích řešení společností Seagate (RSS) spolu s firmou Imation, kteří již dnes vyrábějí systémy Travan a které hodlají i nadále rozvíjet. Ze stejné technologické platformy vznikla i nová rodina magnetopáskových jednotek Travan 40 a příslušných magnetopáskových kazet technologie Travan sedmé generace.
Použití nové technologie magnetopáskové jednotky Travan 40 a příslušné kazety umožní uložit na jednu kazetu až 20 GB dat (40 GB komprimovaných) při zachování zpětné kompatibility. Technologie Travan tak nabízí malým až středním podnikům relativně spolehlivé a ekonomické magnetopáskové řešení pro ukládání a zálohování dat založené na lineárním záznamu.
Specifikace magnetopáskové mechaniky Travan 40 od společnosti Seagate obsahuje 20 GB kapacitu s přenosem nekomprimovaných dat 2 MB/s a zpětnou kompatibilitou při čtení s 20 GB technologií Travan. Vnitřní verze budou mít rozhraní ATAPI a externí verze bude vybavena rozhraním USB 2.0. Magnetopáskové jednotky Travan 40 budou kompatibilní s Windows 95/98/NTWS/2000 professional/Millennium/XP, Windows NT/2000 Server, Novell Net 3/4/5/6/, SCO UNIX a Linux.

Zpět


LPAR na iSeries v zajetí Linuxu
Společnosti IBM a ITS představily nové linuxové řešení určené pro budování firemních sítí a e-business infrastruktury. Podstatou oznámení je nasazení operačního systému Linux na IBM eServer iSeries, s podporou stavového firewallu, Lotus Notes či WebSphere aplikačního serveru.
Nové modely serverů iSeries obsahují procesory S-STAR, jež podporují funkce, které umožňují definovat logické oddíly (Logical Partition - LPAR). Pomocí těchto logických oddílů lze pak jeden server rozdělit na několik "oddělených" logických serverů. Takové řešení je nejen velice výhodné, protože umožňuje současné nasazení různých operačních systémů, ale také levnější, než v případě nasazení několika fyzických serverů.
V současné době umožňuje logický oddíl současný běh operačních systémů OS/400 a Linux. Podpora OS/400 je stejná, jako při běžné konfiguraci serverů s jediným operačním systémem. Linux je zde spouštěn v plné míře nativně a chová se jako by byl instalován na zcela odděleném počítači, často ke svému běhu nevyžaduje žádný další samostatný hardware.
Uvedené možnosti předurčují toto řešení pro budování firemních sítí nebo k nasazení aplikačních či datových serverů. Velkou výhodou je možnost zvládnutí kompletní firemní agendy pomocí jediného serveru, což minimalizuje náklady na údržbu.
Součástí představeného řešení je i podpora stavového firewallu se systémem detekce průniku (Intrusion Detection System) a možností definice virtuálních privátních sítí (IP VPN), poštovního a webového serveru, dalšího logického oddílu OS/400 s nativní podporou Lotus Notes či WebSphere aplikačního serveru. Tato část je ve virtuální demilitarizované zóně a přístupná z internetu. V intranetové části je umístěn aplikační server s programem Samba, který simuluje souborový server s OS Windows a běžnými kancelářskými aplikacemi. Najdete zde i další oddíl s operačním systémem OS/400, který lze využít například pro intranetové aplikace nebo vývoj.
Počet logických oddílů je dán fyzickou konfigurací serveru a obecně platí možnost vytvoření až čtyř oddílů na procesor. Čas procesoru je pak sdílen mezi oddíly, stejně tak i disková kapacita a systémová paměť. Nastavení je možno dynamicky měnit a přizpůsobit ho tak potřebám zákazníka.
Nasazením tohoto nového řešení získá zákazník možnosti bezpečné prezentace a komunikace na straně internetu (firewall, e-mail, web, aplikační server) a současně i zabezpečení firemní sítě (intranetu), ve které je možno používat souborový server, kancelářský software a navíc interní oddíl s OS/400 pro interní aplikace či firemní vývoj. Systém má jednotnou údržbu, včetně zálohování a lze ho kompletně spravovat vzdáleně.

Zpět


Diagnostikování rakoviny prsu přes síť
Společnost IBM a Pensylvánská univerzita oznámily uvedení výkonné počítačové sítě, která přináší pokročilé metody rozpoznání rakoviny prsu a ochrany před touto chorobou. Síť Pensylvánské univerzity je tvořena masivním distribuovaným počítačem, což je řada počítačů propojených přes internet, které za pomoci utility doručují vypočítané výsledky. To umožní až tisícům nemocnic uložit záznamy o vyšetření prsu v digitální formě.
Počítačová síť bude poskytovat analytické nástroje, které pomohou lékařům určit diagnózu jednotlivých případů a rozpoznat rizikové "skupiny" v obyvatelstvu.
Síť bude také dávat oprávněnému lékařskému personálu téměř okamžitý přístup k pacientovým záznamům a bude tak redukovat potřebu nákladných rentgenových filmů. Jednotlivé nemocnice jsou připojené k síti přes zabezpečené internetové portály, které dovolují oprávněným lékařům stahovat i aktualizovat data a analyzovat digitalizovaná data z rentgenových snímků.
· Mezi výhody této sítě patří schopnost rychlého vyhledávání dat - oprávnění lékaři mají okamžitý přístup ke kompletní sadě pacientových záznamů vyšetření prsu, bez ohledu na místo nebo čas pořízení rentgenového snímku. Počítačem podporovaná diagnóza, kdy rentgenová data mohou být prohledávána pomocí výkonného software, který pozná potenciální nádor i jiné problémy, a tak software pomáhá lékaři určit diagnózu pacientovy nemoci.
Identifikace podle vzoru - důmyslné algoritmy mohou odkrýt schémata, podle kterých se objevuje nemoc u dané populace; jako např. o rozpoznání rakovinové "skupiny" v obyvatelstvu nebo abnormální soustřeďování choroby ve specifickém společenství. Ne nepodstatným přínosem je i úspora nákladů, kdy každým rokem průměrně nemocnice vydávají čtyři miliony dolarů za rentgenové snímky. Odhady ukazují, že ten, kdo se bude podílet na této počítačové síti, ušetří za rok na nákladech v průměru částku v řádu milionu dolarů.
Nyní, v nejrannějším stádiu rozšíření sítě, ve spolupráci se skupinou z Oak Ridge National Laboratory, se připojují nemocnice na univerzity v Pensylvánii, Chicagu, Severní Karolině, Sunnybrooku a Torontu. Připojování financuje National Library of Medicine. V budoucnu, Pensylvánská univerzita rozšíří síť i o další lékařské instituce, neboť systém je schopen obsloužit až tisíce nemocnic.

Zpět


Partnerství nad finančními toky
Logica oznámila uzavření partnerské smlouvy se SWIFTem, což je největší světový poskytovatel služeb přenosu finančních transakcí. V současné době je do sítě SWIFT připojeno více než 7 000 bank a velkých organizací ve 192 zemích celého světa. Díky této dohodě se Logica stává předním dodavatelem komunikačních řešení založených na standardu SWIFTnet pro mezinárodní bankovní komunitu.
Partnerská smlouva pokrývá celou rodinu produktů SWIFTAlliance a podstatně rozšiřuje portfolio standardních rozhraní, které může Logica nabídnout svým klientům. Zároveň může Logica doplnit řešení SWIFTu i o další služby s přidanou hodnotou, jako jsou konzultace, vývoj a přizpůsobení systémů, systémová integrace a nepřetržitá podpora.
Logica rovněž provede změny ve vlastních řešeních, takže i její dosavadní zákazníci užívající systémy BESS a FASTWIRE získají přístup k síti SWIFTNet FIN.

Zpět


Fakturační systém pro čínský mobilní trh
China Unicom, která je poskytovatelem služeb mobilních telefonů pro více než 20 milionů uživatelů a vlastní jedinou licenci čínské vlády na poskytování služeb CDMA další generace - obdobu evropské GSM, si vybrala společnost Sybase, aby se stala dodavatelem software pro management databází na podporu jejího fakturačního systému.
V únoru 2001 China Unicom oznámil, že vybuduje jednu z největších a technologicky nejvyspělejších sítí CDMA (Call Division Multiple Access). Tento projekt je dokončován právě v této době a bude jej implementovat šest významných systémových integrátorů - AsiaInfo Technology, Neusoft, Nanjing Linkage System, Fujian Wholewise, Shenzhen Modern a Beijing Yiping.
Systém vstoupil do svého pilotního provozu v polovině října a China Unicom očekává, že dosáhne více než 50 milionů zákazníků CDMA během tří let. Po dokončení tohoto projektu bude China Unicom obsluhovat mobilní sítě GSM i CDMA, takže bude svým zákazníkům moci nabízet přechod na 3G.
Sybase Adaptive Server Enterprise, který bude použit ve 33 místech, bude pokrývat 31 provincií a městských oblastí po celé zemi a bude nasazen rovněž na ředitelství China Unicom.

Zpět


Pragointerier


 Analýza

Mobilní komunikace ve střední Evropě míří k rekordním výšinám
Mobilní trh ve střední Evropě pokračuje i v roce 2001 ve svém masivním rozvoji. Podle poslední analýzy IDC dosahuje penetrace v našem regionu rekordních výšin. Intenzita rozvoje je ale nestejnoměrná: český trh například v tomto roce dosáhne penetrace mobilních služeb 65 %, čímž výrazně předstihuje ostatní země (Maďarsko, Polsko a Slovensko) zahrnuté ve studii. Přitom v celém regionu by penetrace do konce roku 2001 měla dosáhnout 36 %.

Pokračování
Zpět


Jaké změny v IT přinesou útoky na USA firmám v cestovním ruchu?
Teroristický útok na USA a celosvětové zpomalení ekonomiky jsou pro společnosti podnikající v oblasti cestovního ruchu v západní Evropě a USA náročným testem. Kombinace těchto dvou faktorů způsobila nejen pokles důvěry klientů, ale i jejich výdajů na cestování. Proto se firmy rozhodly mnohem více soustředit na získávání nových a především udržení současných zákazníků - a zavádějí programy CRM pro řízení vztahů s klienty.

Pokračování
Zpět

 Konference, semináře, školení

Vzdělávání Mailem.cz
E-learning pomocí elektronické pošty nabízí Electronic Learning Center (ELC) - Mailem.cz (http://www.mailem.cz). Tento systém školení má minimální finanční a časové nároky. Po svém uživateli nevyžaduje žádné výdaje na pořízení speciálního výukového softwaru, jeho údržbu a aktualizaci. Vzdělávání probíhá bez skrytých nákladů (cestovné, nepřítomnost na pracovišti, pronájem školících zařízení, …).
Samotná cena kurzu je oproti klasickému vzdělávání mnohonásobně nižší (např. školení řidičů referentských vozidel nebo bezpečnosti práce za 130 Kč).
ELC využívá řízený systém postupného zasílání jednotlivých lekcí příslušného kurzu do e-mailové schránky školeného člověka spojený s přezkušováním zvládnutí probrané učební látky. Každá lekce se totiž skládá nejen ze studijního textu, ale obsahuje i testovací otázky, které jsou obratem vyhodnocovány e-learningovým serverem.
Pro organizace je připraveno webové rozhraní, které umožňuje odpovědným osobám pohodně a jednoduše řídit firemní školení. Systém voucherů poskytuje firmám možnost nabídnout školení firemním zákazníkům či partnerům. E-learningové služby ELC naleznete na webové adrese www.mailem.cz.

Zpět


Školení Cisco produktů
K udržení se na špičce ve světě informačních technologií pro vás společnost Albit Technologies připravuje školení z různých oblastí datových komunikací. Během školení se vám dostane informací o technologiích, která technický tým společnosti dlouhodobě shromažďuje a zpracovává. Přednášky vedou certifikovaní lektoři s mnohaletými zkušenostmi a schopností předávat informace nenásilnou a efektivní formou.
Díky specializaci na služby v oblasti datových komunikací a také díky důrazu kladenému na technologii Cisco může společnost garantovat profesionální úroveň odváděné práce. V řadách Albit Technologies jsou zastoupeni síťoví specialisté s certifikacemi (CCIE, CCDP, CCNP) a certifikovaní (CCSI) lektoři s mnohaletou praxí.

 

Nabízená školení jsou dnes tato:

==============================================================================================
Popis				trvání	cena 	datum
----------------------------------------------------------------------------------------------
BGP				2 dny	11 500	21.-22. března
Cestování paketu uvnitř směrovače	1 den	 6 500	15.února a 29.dubna
IPSec a VPN			3 dny	15 000	6.-8.února	
IP telefonie			3 dny	19 500	9.-11.ledna a 27.-29.března
IPX				1 den	 4 500	10.dubna	
Management IP sítí			2 dny	11 500	14.-15. března
MPLS a MPLS/VPN			4 dny	22 000	2 - 5. dubna
Multicasting			2 dny	12 500	8. - 9. dubna
QoS v IP sítích			3 dny	18 000	21.-23. ledna a 15 - 17. dubna
TCP/IP				1 den	 4 500	3.ledna a 11.dubna
VoIP a VoFr			2 dny	11 500	7.-8.ledna a 25.-26.března
Základy konfigurace Cisco zařízení	5 dní	23 000	28.-1.února a 20.-24.května
Příprava na test CCDA			2 dny	15 000	24.-25.ledna a 21.-22.února
Příprava na test CCNA			4 dny	27 500	14.-17.ledna a 11.-14.února
Příprava na test CSIDS		3 dny	26 500	18.-20.března a 27.-29.května
příprava na test CSPFA		3 dny	24 500	4.-6.března a 13.-15.května
Příprava na test CSVPN		3 dny	26 500	11.-13.března a 3.-5.června
Příprava na test MCNS			4 dny	27 500	26.-1.března a 23.-26.dubna
==============================================================================================

Zpět
 Recenze

Philips 170B - 17" LCD do kanceláře
Je-li klasický 17" CRT monitor pro běžné kancelářské prostředí považován spíše za středně velký, pak LCD panel téže úhlopříčky můžeme směle označit za "velký". Viditelná plocha obrazu je zde totiž přibližně stejná jako u 19" CRT, kde udávaný rozměr zahrnuje i část obrazovky skrytou za čelní maskou.
Pokud uvažujete o koupi kvalitního značkového displeje této kategorie, může pro vás být vhodným tipem LCD Philips 170B, který byl naší redakci zapůjčen k otestování.

Pokračování
Zpět


Internet Securities


 Kancelářské aplikace

Panasonic GD95 překvapí nejen velkým displejem
Japonská společnost Matsushita, známá především svými výrobky značek Panasonic a Technics, přichází na český trh s novým manažerským mobilním telefonem s typovým označením GD95.
Model GD95 je k dostání ve dvou barevných variantách (stříbrné a antracitově černé), má velký displej, který zobrazí celou SMS v rozsahu až 160 znaků a umožňuje mnohem přehlednější navigaci při WAPování. Telefon je navíc vybaven grafickým uživatelským rozhraním (GUI) a navigací pomocí pětisměrného joysticku, díky němuž se uživatel může mnohem rychleji pohybovat po WAPových stránkách i v nabídkách menu.
Majitelé mobilních telefonů, kteří často používají e-mail, jistě uvítají funkci internetového mailu pro přijímání a odesílání e-mailů z jejich stávající e-mailové adresy (nutná podpora protokolů SMTP/POP3). Funkce desktop handsfree umožňuje telefonovat s hlasitým odposlechem a současně prohlížet stažené e-maily, SMS nebo WAP.
Telefon je svým vybavením určen především pro manažery, kteří využijí takové funkce jako jsou např. interní modem pro rychlý přístup k firemnímu serveru a k internetu pomocí notebooku, dále pak kalendář, plánovač schůzek, upomínky, hlasové vytáčení a záznamník.
O tom, že Panasonic klade důraz i na styl, vás přesvědčí výběr ze tří barev podsvícení (červená, zelená, modrá), 30 spořičů displeje (zadní prolnutí s grafickými prvky v pohotovostním režimu) a polyfonní vyzvánění. Kromě předem nastavených melodií si můžete nahrát (např. z internetu) i vlastní vyzvánění nebo použít pro ohlášení hovoru hlasový záznam. Pro volné chvíle mají uživatelé k dispozici dvě hry - Puzzle a Mogular.

Zpět


Sony inovuje monitory řady E
Firma Sony uvádí na trh nové modely svých monitorů série E, které se přibližují výkonnější modelové řadě G nejen designem (tvarem a barevným zpracováním v elegantní šedé barvě), ale i funkční výbavou.
Monitory najdou uplatnění zejména v kancelářích, 17" model Multiscan E230, 19" E430 a 21" E530 uspokojí různé požadavky uživatelů na velikost pracovní plochy. Nová řada monitorů Sony zachovává plochou obrazovku FD Trinitron, která minimalizuje nežádoucí odlesky světla a geometrické zkreslení obrazu, poskytuje špičkovou kvalitu obrazu a věrnost podání barev.
Kvalita obrazu je dána využitím kombinace revolučních technologií Sony. Elektronové dělo L-SAGIC spolu se zaostřovacími systémy MALS (systém multi-astigmatické čočky) a EFEAL (čočka s eliptickou štěrbinou s rozšířeným polem) zajišťují nejmenší možný, kruhový bod i v rozích a po stranách obrazu. Obrazovka je ještě dále vylepšena použitím vysoce kontrastního, antireflexního / antistatického povrchu. Snadnost ovládání a nastavení monitoru zajišťuje intuitivní On-screen Display (OSD) menu.
Ve srovnání se svými předchůdci jsou navíc vybaveny dynamickým digitálním řízením konvergence a možností precizního nastavení barev pomocí řízení RGB Gain/Bias (E430 a E530).
Všechny modely vyhovují nejnovějším normám pro úsporu energie Energy 2000, ergonomii a ochranu životního prostředí TCO'99. Doporučená koncová cena modelu E230 je 11 460 Kč, MultiScan E430 stojí 16 240 Kč a Sony MultiScan E530 pořídíte za 26 590 Kč (všechny ceny bez DPH).

Zpět


Platforma .NET na Atlasu
Provozovatelé portálu ATLAS.CZ spustili tento týden novou verzi služby MujWEB Pro, která je rozšířením jedné z nejvyhledávanějších služeb na českém internetu. Server nabízí možnost hostování www stránek a pokrývá potřeby jak začínajících, tak náročných uživatelů, kteří chtějí vyvíjet webové stránky a aplikace.
Nová verze komerčního (a tedy placeného) hostingu MujWEB Pro totiž poskytuje profesionální nástroje založené na .NET technologii společnosti Microsoft. Navíc oproti verzi Free nabízí větší garanci kvality, větší prostor pro prezentace, FTP přístup a rovněž pravidelné zálohování.
Služba MujWEB Pro, určená vývojářům webových aplikací, nabízí dokonalejší prostředí pro vývoj těchto aplikací. Je postavena na operačním systému Microsoft Windows 2000 Advanced Server a vývojovém prostředí .NET Framework.
Zlepšené parametry služby MujWEB Pro umožňují hostování na doméně 2. či 3. řádu, podporu Microsoft FrontPage Extensions 2000, databázovou konektivitu Microsoft SQL (k dispozici webový management Web SQL Console), možnost ASP.NET skriptování, e-mailový účet (POP/IMAP, www rozhraní) či sledování návštěvnosti webu prostřednictvím statistik (LiveStats).
NET Framework je prostředí určené k tvorbě, nasazení a spouštění webových XML služeb a dalších aplikací. Skládá se ze tří hlavních částí: Common Language Runtime (obecný jazykový runtime), tříd Framework a ASP.NET.

Zpět


Mobilní řešení APC pro práci v terénu
Společnost APC rozšiřuje nabídku mobilních produktů o nový 75wattový invertor - Travel Power. Díky němu mohou lidé pracovat během své cesty, ať v autě nebo v letadle, aniž by s sebou museli vozit náhradní baterie do svých notebooků.
Nový invertor proudu APC Travel Power nabízí výkon 75 wattů při stejnosměrném proudu a napětí a je kompatibilní se zdroji v automobilech i letadlech. V autě se zapojuje přímo do zásuvky na zapalovač cigaret a pro napájení notebooku využívá automobilovou baterii. Během letu použijte jako zdroj konektor zabudovaný v sedadle.
Zařízení Travel Power je vybaveno bezpečnostními funkcemi jako například dvojím barevným ukazatelem stavu. V případě, že napětí autobaterie klesne pod 10,8 voltu, rozsvítí se červená kontrolka na měniči Travel Power a ten se vypne, čímž zabrání vybití baterie. Travel Power má rovněž zabudovanou obvodovou ochranu.
APC invertor získal schválení RCTA. Kromě toho má i bezpečnostní osvědčení CSA, FCC část 15, třídy B a schválení CE. Navíc APC Travel Power má být kompatibilní s jakýmkoli notebookem. Protože se již v krátké době objeví na českém trhu, je pochopitelné, že je kompatibilní i s českou elektrickou sítí.

Zpět


Nové řešení správy a sdílení obrázků u Adobe
Firma Adobe převzala soukromou kalifornskou společnost Fotiva. Ta doposud vyvíjela programy pro digitální fotografie pomáhající uživatelům uspořádat, ukládat a sdílet digitální fotografie. Firma Adobe plánuje, že kombinace technologie Fotiva s jejími vlastními programy pro digitální zobrazování, sazbu a řešení e-paper, povede k dalšímu vylepšení oproti softwarovým řešením první generace, soustředěným na web a orientovaným jen na fanoušky. Finanční podrobnosti akvizice nebyly zveřejněny.
"Rychlý přechod k digitální fotografii vytvořil potřebu řešení správy obrazů, které lidem pomohou uspořádat a sdílet jejich kolekce digitálních fotografií," řekl Bryan Lamkin, viceprezident Adobe pro grafiku. "Převzetí společnosti Fotiva nám umožní dodávat řešení správy obrazů, která doplní řadu produktů pro úpravy obrazů zahrnující Adobe Photoshop, Photoshop Elements a PhotoDeluxe."
Společnost Fotiva byla založena v únoru 2000 v Santa Rose v Kalifornii. Do září 2001 působila jako PhotoTablet. Zaměstnanci společnosti se po spojení s Adobe stanou součástí grafické divize Adobe. V současnosti již webové stránky společnosti Fotiva obsahují jen sdělení o jejím prodeji.

Zpět


Anixter CR - Distribuce kabelážních systémů


 Internet, komunikace a sítě

iPatch System se představuje
Firma Avaya představuje v těchto dnech další novinku na poli síťové infrastruktury - automatizovaný management pro telekomunikační centra - systém Systimax iPatch. Toto řešení integruje GigaSPEED hardware a software, který umožňuje kontrolovat v reálném čase všechna spojení vašeho komunikačního centra.
Každý port strukturované kabeláže je přitom nepřetržitě monitorován a údaje jsou zapisovány do centrální databáze. Veškeré požadavky na změny jsou rychle řešeny bez vyšších nároků na čas administrátora sítě. Elektronika systému oznamuje vizuálními a audio efekty správci sítě momentální stav jednotlivých spojení a informuje ho též o případných problémech, které se na síti objeví.

Pokračování
Zpět


48portový přepínač 10/100 s klasifikací čtvrté vrstvy
Společnost 3Com představila světu svou novou verzi přepínače určeného pro rychlý ethernet, který mimo jiné umí přiřadit priority důležitým datům přenášeným po síti před těmi, co mohou chvíli počkat. Nový SuperStack Switch 4400 se 48 porty je navíc prvním přepínačem s takovou hustotou, který je vybaven klasifikací provozu na čtvrté vrstvě.
Pevnější kontrola nad sítí v praxi znamená, že firmy mohou sledovat a upřednostňovat provoz přenášený po jejich sítích. Mohou si tak například zajistit optimální výkon obchodně kritických aplikací, rychlou odezvu sítě a rozumnou rovnováhu hlasového a datového provozu.
Díky tomu, že je SuperStack 3 Switch 4400 připraven na zavedení hlasových přenosů, je vhodný pro firmy, které migrují na telefonní systém 3Com NBX. Produkt je navíc dodáván se softwarem pro správu sítě 3Com Network Supervisor a na českém trhu se objeví s kompletní českou dokumentací.
3Com také oznámil verzi 2.0 software pro rodinu přepínačů SuperStack 3 Switch 4400, která dále zvyšuje spolehlivost těchto podnikových přepínačů a zjednodušuje instalaci a používání těchto prvků (včetně plug-and-play zapojení do firemních sítí). Instalace přepínačů je rychlejší díky funkci, která automaticky nastaví adresu IP zařízení, což je vůbec první krok při sestavování sítě.
Navíc podpora přesměrování na Webcache ve verzi software 2.0 zjednodušuje integraci zařízení SuperStack 3 Webcache na síti, čímž urychluje přístup na web.

Zpět


Jak na MetaFrame XP?
Pokud nevíte jak začít s produkty MetaFrame, či se chcete o této technologií dozvědět více, tak právě pro vás je určena nová kniha od Christy Andersonové - The Definitive Guide to Citrix MetaFrame XP. Jak je již z jejího názvu patrné, publikace vznikla za přispění společností Citrix a sama autorka je expertem na produkty z oblasti centralizovaných výpočetních systémů.
V současné době je k dispozici ke stažení (po volné registraci) na této stránce první kapitola, jež představuje produkt MetaFrame. Postupem času se zde objeví dalších osm kapitol, které budou pojednávat již blíže o jednotlivých možnostech a funkcích produktu MetaFrame XP, správě serverových farem, rovnoměrném vytěžování serverů, publikování a instalování aplikací apod.
Christa Andersonová je známou autoritou na serverově orientovaný centralizovaný výpočetní model. Je Senior editorem magazínu Windows 2000 Magazine a autorkou sloupku Scripting Solutions, rovněž přednáší a pracuje jako nezávislý konzultant. Mezi jejími knihami nalezneme titul Windows 2000 Automated Deployment and Remote Management; je spoluautorkou titulu Mastering Windows 2000 Server a také připravované knihy Mastering Windows Terminal Services.

Zpět


SWS s kabelážními systémy pro počítačové sítě
Společnost SWS uzavřela 1. prosince distribuční smlouvu s firmou DAETWYLER - výrobcem high-end kabelážních systémů pro počítačové sítě. Distribuční smlouva platí pro území České republiky.
Švýcarská firma DAETWYLER je významným partnerem a dodavatelem pro řadu náročných zákazníků jako jsou například automobilky, banky, státní instituce apod. V jejím portfoliu jsou produkty pro metalické i optické rozvody, patch panely, patch kabely, zásuvky, instalační pomůcky, produkty pro vedení TV signálu po strukturovaném kabelážním systému, fibre to desk řešení a další. Pro prodej a instalaci vyšší řady produktů je nutná certifikace, kterou firma DAETWYLER zajišťuje ve své centrále.
SWS tímto krokem posiluje svou pozici v oblasti síťových řešení a doplňuje sortiment produktů o pasivní prvky nejvyšší kvality.

Zpět


Rekonstrukce LAN-ky pro Transgas
Firma Corpus zvítězila ve výběrovém řízení na dodavatele technologií a služeb spojených s rekonstrukcí sítě LAN společnosti Transgas. Implementace nové sítě LAN, které se podepsaný kontrakt týká, úzce souvisí s projektem úpravy topologie bezpečnostní infrastruktury Transgasu.
Součástí vítězné nabídky firmy Corpus byla vedle vypracování projektové dokumentace i dodávka, instalace a konfigurace technologického zařízení Cisco včetně nejnovějších produktů typu Cisco Catalyst řady 6000. Zakázka zahrnuje rovněž zajištění následné technické podpory.

Zpět

 Grafika, CAD, GIS

Speciální filmové efekty s After Effects
Společnost Adobe představila novou verzi softwaru pro pohyblivé animace a vizuální efekty - After Effects 5.5. Nová verze grafického programu se pyšní novými funkcemi, které umožňují přesnější ovládání, zároveň zahrnující více pohledů, barevné stíny, osvětlení přes mozaikové okno a vylepšený vykreslovací 3D modul pro vytváření kvalitních průniků vrstev.
Všestranné možnosti importu a výstupu, včetně exportu Advanced RealMedia a integrace s programy Maya od Alias Wavefront a 3ds max od Discreet, dávají uživatelům rovněž větší flexibilitu. After Effects 5.5 navíc podporuje další formáty souborů se 16-bity na kanál, včetně Maya IFF, RPF, SGI a QuickTime. After Effects 5.5 tak nabízí návrhářům kompletní sadu nástrojů pro efektivní workflow, ať vytvářejí pohyblivé grafiky nebo vizuální efekty pro film, digitální video, multimédia nebo web. After Effects 5.5 dále zvyšuje produktivitu nativní podporou pro Mac OS X a Windows XP a optimalizací pro Pentium 4.
Nová paleta Efekty pomáhá uživatelům uspořádat a aplikovat efekty s osmi novými nástroji, včetně efektů Color Stabilizer (Stabilizátor barev), Advanced Lightning (Rozšířený blesk), Grid (Mřížka) a Roughen Edges (Roztřesení okrajů).
Program samozřejmě nadále nabízí těsnou spolupráci s programy Adobe Premiere, Photoshop a Illustrator. S verzí After Effects 5.5 Production Bundle se jako bonus dodává program Zaxwerks 3D Invigorator Classic, umožňující uživatelům změnit 2D obrazy na 3D elementy bez opuštění prostředí After Effects.
Pro skutečné a všestranné profesionály je určen balíček programů Adobe Digital Video Collection 6.0, který obsahuje vedle nové verze programu After Effects, také nový Illustrator, Premiere 6.0 a Photoshop 6.0. Tato sada nástrojů je schopna produkovat digitální video v profesionální kvalitě pro film, video, multimédia a web. Očekává se, že se Adobe After Effects 5.5 začne po světě prodávat v prvním čtvrtletí příštího roku.

Zpět


Časopis IT System


 Informační společnost

Současné umění, současná technika
V Národní galerii v Praze byla 4. prosince otevřena výstava, která prezentuje umění využívající moderní techniky a aktuálně dotvářené samotným divákem. Autorka díla Pro tebe, čerstvá absolventka pražské Akademie výtvarných umění Radka Müllerová prozkoumává umělecký potenciál interaktivního ztvárňování reality prostřednictvím nejnovějších způsobů velkoplošného zobrazení s využitím projektorů XP 50 a další počítačové a audiovizuální techniky Fujitsu Siemens.
Projekt Pro tebe tvoří několik komponovaných obrazových příběhů podbarvených elektronickou hudbou. Divák jednotlivé animované sekvence sleduje prostřednictvím velkoplošné projekce a ovládá jejich vizuální i zvukové prvky pomocí myši. Interaktivitu, kterou nová technika umožňuje, Radka Müllerová posouvá dál, divákovu manipulaci zaznamenává videokamerou a obraz promítá zpět na stěnu, takže divák do projekce animovaných obrazů přímo vstupuje, stává se jejich součástí a zároveň spolutvůrcem.
Dílo Pro tebe pracuje i s prvky starých japonských legend a stává se tak nositelem tradičních a historií prověřených naučných příběhů. Tuto fúzi vysokého a nízkého, kulturního a komerčního, domácího a exotického využila Radka Müllerová již ve své diplomové práci Tři možnosti.
Radka Müllerová absolvovala střední umělecko-průmyslovou školu sklářskou v Železném Brodě. V letech 1993-1994 studovala ve Škole grafických technik Vladimíra Kokolii na pražské Akademii výtvarných umění. Poté přestoupila do Intermediální školy Prof. Milana Knížáka, kde v roce 1997 složila bakalářskou zkoušku. V roce 1997 odcestovala do Japonska, kde pracovala jako manažerka sklářské dílny v Ohno na severovýchodě ostrova Honšú. Po návratu absolvovala v letech 1999-2001 magisterské studium v Intermediální škole Prof. Milana Knížáka. Její diplomová práce, CD-ROM nazvaný Tři cesty, propojila formu nových médií, svět japonské pop-kultury a vizuální jazyk komerčních poutačů. Radka Müllerová se účastnila mnoha výstav v ČR, Japonsku, Francii a Německu. Své zkušenosti s japonskou kulturou zpracovala v průběhu roku 2000 ve formě komponovaných článků pro časopis Umělec.
Výstavu, kterou společně pořádají Národní galerie v Praze - Sbírka moderního a současného umění a Fujitsu Siemens, lze v pražském Veletržním paláci shlédnout až do 16. prosince.

Zpět


Mikuláš naděloval LYNXe
Asi nikdo není nadšen, když musí kvůli nemoci nebo úrazu strávit nějaký čas v nemocničním zařízení. A zřejmě nejvíce trpí pobytem v pro ně neobvyklém a poněkud omezujícím prostředí děti. Společnost LEVI International se proto rozhodla zpříjemnit pobyt dětem v chrudimské nemocnici dvěma počítači LYNX.
Děti dostaly počítače LYNX plné her a výukových programů jako zpestření mikulášské nadílky. Ty nejhodnější si mohly ještě večer počítače osahat a zahrát si některou z nainstalovaných her. Největší zájem vzbudila hra Mrazík - roztomilá adventure na motivy známé pohádky. Nechybí však ani výukové programy a překladové slovníky, které zábavnou formou umožní dětem dohnat to, co by jinak během nemoci ve škole zameškaly. A protože počítače dnes již dokáží zastoupit video přehrávače, mají malí pacienti k dispozici i DVD filmy, které jim pomohou ukrátit dlouhé chvíle. Nové pomocníky uvítaly i sestřičky a paní učitelky, kterým počítače pomohou vyplnit volný čas dětí.

Zpět


Tomáš Křešťák ředitelem Telia IC Czech Republic
Od 1. ledna 2002 bude mít česká pobočka společnosti Telia International Carrier nového ředitele. Stane se jím Tomáš Křešťák (33), který ve společnosti doposud působil na pozici technického ředitele. Zodpovídat nyní bude za plynulý chod firmy a za poskytované produkty a služby.
Tomáš Křešťák přebírá post po Robertu Barnesovi, který pobočku Telia IC založil a vybudoval. Pražská Telia IC se nyní z větší části přesouvá do rukou českého managementu. Důvěrná znalost českého telekomunikačního trhu je totiž předpokladem k dalšímu úspěšnému rozvíjení činnosti Telia IC v České republice.
Tomáš Křešťák by chtěl, aby se společnost Telia IC stala důstojným hráčem na "velkoobchodním" trhu v České republice. Nejde tedy o krátkodobou strategii zaměřenou na získání klienta za každou cenu, ale především o udržení dlouhodobého partnerství se zákazníky. Tomáš Křešťák by se chtěl zaměřit zejména na zvyšování kvality služeb a produktů.
Tomáš Křešťák je ženatý, má dvě děti. S rodinou bydlí nedaleko Prahy. Býval náruživým sportovcem, i když teď, vzhledem ke své práci, preferuje spíš jeho pasivní formu. Rád cestuje a svůj volný čas se snaží věnovat především rodině.

Zpět


Martin Skalička ve funkci obchodního ředitele v LLP
Společnost LLP Group jmenovala Martina Skaličku (36) do pozice obchodního ředitele pro Českou a Slovenskou republiku. Ve své nové funkci bude řídit prodejní týmy zodpovědné za prodej finančního softwaru SunSystems a řešení pro měření a zúčtovaní času - time@work.
Pan Skalička působí v LLP od roku 1997. Před uvedením do nové funkce byl zodpovědný za prodej finančního a účetního softwaru SunSystems.
V roce 1999 byl vyhodnocen jako nejlepší prodejce systému SunSystems a to nejen v rámci LLP Group, ale také v rámci celé střední a východní Evropy zahrnující další distributory. Mezi jeho klienty patří například společnosti American Express, Carrefour, Accor, Amcico, a další.
Dříve Martin Skalička pracoval v LLP jako Business Development Manager zodpovědný za strategické aliance a jako Customer Relations Manager budoval zákaznické vztahy se společnostmi jako Schöller, Motorola, UPC, KPMG, a Roche.
Před nástupem do LLP Group pracoval ve společnosti Digitis (Minerva), kde získal zkušenosti z různých oblastí jako informační technologie, finančnictví, distribuce a marketingu. Skalička se rovněž věnoval na profesionální úrovni volejbalu. Zúčastnil se Světového šampionátu a Evropského poháru a hrál v různých klubech v Rakousku a Francii.
Martin Skalička hovoří kromě rodné češtiny plynně anglicky, německy a francouzsky. Ve svém volném čase se rád věnuje sportu a turistice. Je ženatý a má dvě děti.

Zpět


Karl-Heinz Warum - nový oblastní viceprezident Citrix
Karl-Heinz Warum, generální manažer společnosti Citrix, byl jmenován do funkce oblastního viceprezidenta Citrix pro střední Evropu. Do jeho zodpovědnosti tak patří kromě Německa, Rakouska a Švýcarska také země východní Evropy.
Tyto země tvoří prodejní oblast Centrální Evropa spravovanou společností se sídlem v Hallbergmoos poblíž Mnichova.
Karl-Heinz Warum je zaměstnán u společnosti Citrix od dubna roku 1998. Ke společnosti nastoupil na post regionálního manažera pro oblast střední Evropy a v červnu 1999 převzal funkci výkonného ředitele společnosti Citrix. Do funkce generálního ředitele společnosti byl jmenován v říjnu 2000.
Před tím pracoval na pozici obchodního ředitele a později zastával funkci regionálního ředitele společnosti SCO, dodavatele unixového OS pro PC. Mezi lety 1989 a 1992 pracoval u společnosti EDIAS, distributora databázových a operačních systémů, jako obchodní ředitel pro oblast střední Evropy. Od roku 1987 do roku 1989 zastával funkci obchodního ředitele společnosti Instrumatik. V období mezi lety 1984 - 1987 pracoval pro společnost Leybold Mess & Regeltechnik. Karl-Heinz Warum má vysokoškolské vzdělání v oboru strojního inženýrství.

Zpět


Mailem.cz - Electronic Learning Center


 WWW tip týdne

Co bude s mými akciemi?
Koncem letošního roku končí obchodovatelnost celkem 745 emisí cenných papírů na mimoburzovním trhu s cennými papíry RM-Systému. Jedná se především o akcie vzešlé z prvního a druhého kola kupónové privatizace. Pokud jste tedy ještě vlastníky těchto akcií a potřebujete zjistit, zda cenné papíry ve vašem držení budou obchodvatelné i po Novém roce, doporučujeme návštěvu těchto stránek.
Všechny akcie, které nesplňují kriteria zákona 591/1992 Sb. a budou o několik dní vyloučeny z obchodování na RM Systému, lze přehledně zjistit v excelové tabulce.
A ještě jedno upozornění, které jsem získal vlastní zkušeností: cena mnohých akcií je na trhu tak nízká, že poplatky za podání příkazu jsou vyšší než jejich cena. Takže pozor, než podáte pokyn k jejich prodeji, napřed si ověřte, jaké jsou poplatky a jaký výnos z jejich prodeje budete mít.

Zpět


Týdeník IT News zasílá redakce edice IT Business  *  Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00  *  Tel.: 05/45 22 27 79, Fax.: 05/45 22 24 99
Týdeník IT News je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám IT News zasílali, kontaktujte nás prosím.
Náměty a připomínky k obsahu týdeníku zasílejte na adresu odpovědného redaktora P. Boucník, Technická realizace projektu Ladislav Olejník.


TOPlist