|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
IT System 11/2001

obsah |
Příloha

obsah |
|
Servery
vydavatelství CCB |
|
|
|
|
|
|
 |
|
Událost týdne |
Mytrix.cz se nedohodl
se SpyLOG.ru a končí
Z důvodu nemožnosti dohody o plnění licenčních podmínek, kdy jedna
strana obviňuje druhou z jejich porušení, ukončuje společnost Mytrix
partnerství s provozovatelem systému SpyLOG.ru/Mytrix.com a zastavuje
provoz české verze internetového statistického systému Mytrix.
Děje se tak po pěti měsících od vstupu
Mytrix.cz na český trh, během nichž se jeho klienty stalo více než 3 000
provozovatelů webserverů.
Funkčnost Mytrix.cz byla omezena a posléze zcela ochromena od 13.
listopadu, kdy administrátoři serverů odhalili při pravidelné kontrole
ochrany dat známky neoprávněného průniku do systému. Zjistili, že došlo
mj. k znepřístupnění všech klientských účtů a k přejmenování URL
zákaznických webserverů na
www.disney.com. Vysvětlení, že se jedná o hackerský útok se
provozovateli systému jevilo jako reálnější než to, že oním "hackerem" by
mohl být poskytovatel licence produktu, provozovatel ruského systému
SpyLOG (v anglické
verzi pod názvem Mytrix). I tato možnost však připadala v úvahu, protože
obě strany byly již několik měsíců ve sporu ohledně dodržování licenční
smlouvy.
Podle názoru Mytrix se porušení smlouvy dopustil jako první jeho licenční
partner tím, že nedodal v požadovaném termínu všechny softwarové součásti
produktu. Jednalo se např. o nástroje pro plošný výzkum českého internetu
a zejména o platební systém, jehož absence nedovolila Mytrixu ani po pěti
měsících na trhu v ČR zahájit placený provoz.
V důsledku neplnění smlouvy ani přes početné urgence se společnost Mytrix
rozhodla přerušit platby měsíčních licenčních poplatků do doby, než jí
budou dodány všechny smlouvou vymezené moduly. Přestože Mytrix všechny
svoje smluvní závazky splnila a další platby měly následovat až po
podepsání protokolu o předání kompletního systému, provozovatel SpyLOG.ru/Mytrix.com
dále trval na placení licenčních poplatků. V situaci, kdy ani jedna ze
stran nehodlala ustoupit, pojala Mytrix obavu, že se její partner v rámci
nátlaku pokusí Mytrix.cz "vypnout" a rozhodla se proto omezit mu
přístupová práva do systému. Ta mu příslušela z titulu poskytovatele
licence a technologického tvůrce, tzn. SpyLOG.ru/Mytrix.com po celou dobu
spolupráce vykonával v rámci technické správy programátorské zásahy v
systému.
Několikaměsíční neshoda přiměla společnost Mytrix k přijetí opatření na
ochranu svých zákazníků před případným neoprávněným zásahem SpyLOG.ru/Mytrix.com,
a proto počínaje 3. říjnem nasměrovala statistická data ke shromažďování
na svoji doménu "0-mytrix.com". Údaje o návštěvnosti webserverů
zaregistrovaných do tohoto data směřovala na doménu "mytrix.com", jejíž
obsah je podle dostupných informací provozován na serveru v německém
Frankfurtu. I tato data byla sice vždy fyzicky zpracovávána na serverech
Mytrix v České republice, ale firma Mytrix chtěla získat přímou kontrolu
nad jejich směřováním a proto vyměnila systémový HTML-kód.
Spor se vyhrotil 13. listopadu, kdy došlo k hackerskému útoku na Mytrix.cz
vedenému, jak se později ukázalo, z IP-adresy hlavního administrátora
SpyLOG.ru. Společnost Mytrix poté systém zprovoznila a svému partnerovi
znemožnila jakýkoliv přístup k němu, ten ale již předtím stihl narušit
tvorbu statistik. Devatenáctého listopadu pak byla společnosti Mytrix
vypovězena licenční smlouva, s čímž firma po dalších neúspěšných pokusech
o smír souhlasila. Společnost Mitrix se ve vydaném prohlášení za všechny
způsobené potíže omlouvá.
Zpět |
Podnikové
aplikace
|
Quest Software plní
svůj slib zákazníkům
Quest
Software - přední dodavatel řešení pro administraci aplikací, ohlásil
19. listopadu 2001 nejnovější verzi produktu SQL Navigator, který v
současné době používá více než 50 tisíc uživatelů na celém světě.
SQL Navigator poskytuje integrované prostředí pro vývoj a testování
aplikací v Oracle PL/SQL. Zautomatizováním manuálních úloh dochází ke
snížení doby ladění až o 50 %. Touto poslední verzí produktu
SQL Navigator, která zahrnuje podporu jak pro Oracle 9i, tak i pro
jazyk Java, společnost Quest znovu potvrdila, že plní svůj slib zákazníkům
- udržovat krok s vývojem špičkových databázových technologií.
Protože mnoho vývojářů používá jazyk Java jako alternativu pro PL/SQL.,
obsahuje nejnovější verze produktu SQL Navigator podporu i tohoto jazyka.
Uživatelům poskytuje možnost vytvářet uložené procedury a spouštět
javovské příkazy. Tato verze SQL Navigatoru zároveň podporuje standardní
systém řízení verzí pro efektivní správu velkých projektů a vývojových
týmů.Tyto vlastnosti zkombinované s intuitivním grafickým uživatelským
prostředím produktu SQL Navigator rozšiřují jeho flexibilitu a
využitelnost ve všech typech vývojových prostředí.
SQL Navigator je součástí řady produktů Quest Software, které poskytují
nástroje pro efektivní vývoj aplikací a administraci databázových systémů.
Zpět
Ekonomický IS EKIS
na Ministerstvu vnitra
Společnost IBM
Česká republika pokračuje ve druhé etapě zavádění ERP systému na
Ministerstvu vnitra ČR,
kde bude sloužit k plánování a řízení vnitřních procesů v této státní
instituci.
Jedná se o ekonomický informační systém nazvaný EKIS, založený na
produktu SAP R/3, jehož první etapa zavádění proběhla na konci roku 1997
a během roku 1998. Součástí první etapy byla implementace finančních a
logistických modulů systému, které byly uvedeny do provozu a předány do
užívání Ministerstvu vnitra 1. ledna 1999 formou pronájmu celého
systému.
V květnu letošního roku získala IBM veřejnou zakázku na provedení druhé
etapy budování komplexního ERP systému na Ministerstvu vnitra. Předmětem
této zakázky se stala implementace dalších modulů ekonomického
informačního systému EKIS - modulů Personalistika a Mzdy. Po předložení
kontraktační nabídky společností IBM a přezkoumání Ministerstvem vnitra
byla 17. října 2001 podepsána smlouva. Od této doby se naplno rozběhla
analýza současného stavu systému a práce na zjišťování požadavků na
další nastavení systému tak, aby co nejlépe vyhovoval potřebám
provozovatele. Dále bude do konce roku vyřešena problematika archivace
dat. Od 16. 1. 2002 jsou plánovány nastavovací práce a ladění systému
pro ověřovací část. Do plného provozu bude systém uveden 1. ledna 2003 a
předán k užívání.
Součástí smlouvy mezi IBM a Ministerstvem vnitra je i vyškolení
pracovníků, kteří budou systém využívat, a samozřejmě také technická
podpora a servis 24 hodin denně a 7 dní v týdnu. Veškeré služby spojené
s provozem a pronájmem 1450 licencí budou prováděny formou outsourcingu.
V současné době se jedná o první realizované řešení tohoto rozsahu ve
státní správě v oblasti Personálních informačních systémů, a to zejména
pro skupinu státních zaměstnanců ve služebním poměru. V současnosti je
problematika státní správy podrobně sledována s ohledem přístupu České
republiky k EU a byla komentována i v právě vydané hodnotící zprávě
Evropské komise.
Zpět
České
Radiokomunikace řeší vztahy se zákazníky
Logica v
těchto dnech dokončuje první implementaci CRM řešení budovaného na bázi
produktů SAP v českém telekomunikačním sektoru. Zavedení tohoto nového
systému je součástí podpory Českých Radiokomunikací při přechodu na novou
obchodní podnikatelskou strategii.
Radiokomunikace dokončují proces změny od podniku poskytujícího služby
především v oblasti celorepublikového televizního a rozhlasového vysílání
a pronájmu vysokorychlostních datových spojů na pružnou organizaci
orientovanou na zákazníka a dodávající služby s přidanou hodnotou. K
tomuto novému způsobu podnikání musí nevyhnutelně patřit analýza potřeb
konkrétních zákazníků a vytváření ucelených balíčků služeb na míru. To
vyžaduje i nový způsob práce obchodního úseku.
Konzultanti společnosti Logica ve spolupráci se specialisty SAP provedli
analýzu požadavků zákazníka, pomohli optimalizovat procesy v obchodním
týmu a dokončit organizační změny, implementovali informační systém,
vyškolili uživatele a vytvořili potřebnou dokumentaci.
Zmíněný informační systém, jehož základem je CRM komponenta mySAP.com,
umožňuje sledovat každý obchodní případ od prvního kontaktu s potenciálním
zákazníkem až do uzavření smlouvy. Systém bude podporovat práci celého
obchodního úseku, jehož pracovníci tak budou moci sledovat všechny
požadavky zákazníka, analyzovat je, pracovat s nimi a aktivně nabízet
odpovídající služby.
Zpět
Matsushita Electric
zvolila řešení Oracle
Matsushita
Electric, japonská mateřská společnost Panasonicu, si zvolila
integrované podnikové řešení Oracle. Firma používala několik let mainframe
od IBM, na kterém běžely více než deset let staré systémy původně z
Japonska.
První implementace systému Oracle proběhla v sesterské společnosti v České
republice Matsushita Television Europe (označované MTE). A co bylo důvodem
přechodu na novou platformu?
MTE potřebovala zefektivnit dodavatelský řetězec a zkrátit dobu uvádění
výrobků na trh. Potřebovala také kvalitní nástroje business intelligence,
které by pomohly analyzovat situaci na trhu a rozhodovat o načasování a
volbě vyráběných produktů.
Každá výrobní společnost koncernu Matsushita si upravovala historický
systém podle svých potřeb. Údržba vlastních aplikací a jejich komplexní
kódování stály firmu spoustu času a peněz. Zhruba před dvěma lety se také
ukázalo, že tento historický systém brání firmě pohotově reagovat na změny
na trhu. Proto se na pořad dne dostala otázka nahrazení starého systému
nějakým hotovým balíkem ERP.
Návrh Oracle byl schválen pro továrny v Cardiffu ve Velké Británii a v
České republice, přičemž mateřská společnost v Japonsku dala najevo, že
bude průběh implementace a její výsledky pečlivě sledovat a poté zváží
globální spuštění tohoto systému i v ostatních společnostech. Projekt se
tak stal pilotní studií.
Implementace v závodu MTE v Plzni byla zahájena v lednu 2001. Projektový
tým tvořilo několik skupin: hlavní český projektový tým včetně několika
členů z mateřské divize v Japonsku, projektový tým z Cardiffu a tým
implementačního partnera KMPG Consulting. Oracle rovněž zajistil školení a
podporu. Implementace v České republice byla spuštěna do ostrého provozu
13. srpna 2001, ostré spuštění implementace v Cardiffu je naplánováno na
počátek roku 2002.
Zpět
First Hop poprvé na českému
trhu
Finská
společnost First Hop představila pro český trh dva nové softwarové
produkty. Tím prvním je řešení Message Gateway, kterému se budeme věnovat
v dnešním článku. Příští týden si popíšeme druhý program First Hop
Accelerator, což je softwarový produkt zrychlující datovou komunikaci
zákazníků přes sítě GSM GPRS.
Message Gateway je řešení určené pro vývoj služeb založených na zasílání
SMS zpráv. Produkt je určen dodavatelům řešení, kteří se na jednom konci
připojí do sítě operátorů (Eurotel, Radiomobil, Český Mobil) a na druhém
do sítě dodavatelů služeb. Program zahrnuje podporu všech SMS standardů,
otevřených programových rozhraní a obsahuje předpřipravené komponenty,
které urychlují vývoj messagingových služeb.
Pro dodavatele služeb založených na messaging aplikacích je nesmírně
důležité, jak rychle jsou schopni uvést službu na trh. Jejich know-how je
uloženo v koncepci služby, logistice a obsahu služby, ale není jejich
povinností znát detaily mobilní technologie, protokoly apod. Navíc, pokud
někdo chce prodávat SMS služby, musí mít smlouvy s více operátory. K
operátorům se musí připojovat různými protokoly, a to mu ztěžuje jeho
zaměření na důležité věci v jeho byznysu.
Jestliže je výběr operátorů širší, je potřeba podporovat všechny jejich
alternativní protokoly. Jinak řečeno, služby by v ideálním případě neměly
být závislé na technologii operátora nebo protokolech. Použití Message
Gateway dovoluje poskytovateli služby nad SMS, aby se zaměřil pouze na
služby a nemusel řešit problémy s různými protokoly a propojováním své
servisní základy s operátory. Jakmile je Message Gateway nasazena do sítě
provozovatele, umožňuje snadnou implementaci nových služeb pod SMS. Jeho
hlavním úkolem je vytvořit bezproblémové propojení služeb založených na
SMS a příjemců SMS. Message Gateway zahrnuje celou skupiny protokolů nad
messagingovými protokoly, které umožňují vyřešení problémů se spojením,
konverzí dat a znakových abeced.
Hlavní přínos nového systému je i v tom, že zákazník - tedy v tomto
případě prodejce služeb - dostane celý tento balík v jednom. Jeho
architektura je rozšiřitelná, takže může velice snadno obhospodařit mnohem
širší základnu zákazníků u více operátorů. Další verze Message Gateway
budou podporovat protokoly pro pagery, pro mobily vybavené mailovými
klienty a další.
Systém může být instalován v clusteru, který zajistí lineární
rozšiřitelnost a zaručený provoz, dokonce i v případě, že se služba
upgraduje. Jakmile je více požadavků na centrum, do clusteru lze přidat
další uzel - hardware - a tím pádem se služba může plynule rozšiřovat, což
je výhodné i proto, že se dá nastavit load balancing (vyvážení zátěže)
mezi jednotlivými uzly v clusteru. Tato výhoda zajistí, že žádný z uzlů v
clusteru nebude přetížen, proto Message Gateway - i v případě výpadku
hardwaru nebo softwarového chyby - běží dále, takže je služba nepřerušená.
Samotný program se skládá z centra, jádra, což je de-facto směrovač (router),
který se na jedné straně napojí na poskytovatele služby (tam může být
Java, C++ nebo http). Na druhé straně má různé "konektory". Ty fungují
jako konektory na protokoly operátorů - CIMD, EMI, SMPP, SEMA atd.
Podporované systémy: HP-UX 11.00, Solaris 2.7/2.8, Windows NT 4.0 SP6 a
Windows 2000 SP1. Na vysoce zatížené řešení je doporučeno HP-UX a Solaris,
jinak lze použít Linux a Windows pro testování a běžný chod.
Zpět
Unicorn uvedl Rational Suite
2002
Společnost
Unicorn uvedla na český trh nové verze produktů Rational Suite 2002.
Nejvýznamnější novinkou je produkt Rational ProjectConsole, rozšíření
přístupu k Rational Developer Network a vylepšení nástroje Rational
ClearCase.
Rational Suite 2002 je v pořadí již sedmým zdokonalením Rational Suite v
posledních třech letech. Jak řekl Ivo Milota, ředitel společnosti Unicorn,
dnešní softwarové vývojové týmy potřebují nástroje, které je osvobozují od
neproduktivních a chaotických činností při práci.
Rational ProjectConsole je nový webový nástroj pomáhající softwarovým
vývojovým týmům šetřit čas, vylepšit kvalitu a dosáhnout kýženého úspěchu
jejich práce. Produkt rovněž řeší spolupráci členů týmu a jejich vedoucích
při společném řízení projektu. Je schopen sledovat a měřit postup projektu
a dynamicky generovat tyto údaje na webových stránkách. Tyto vlastnosti
tak pomáhají uživatelům Rational Suite průběžně poměřovat projekt a
kvalitu vyvíjeného software.
Zpět
Ovládání ponorek či palebných zbraní pomocí e-lerningu
V Brně se 22.-
23. listopadu konala vědecká konference "Vzdělávání vojenských
profesionálů na prahu nového tisíciletí", kterou pořádala
Vojenská akademie v Brně.
V sekci "Distanční vzdělávaní a jeho perspektivy ve vzdělávání
vojenských profesionálů" zde společnost Kontis prezentovala nové
technologie používané v e-learningu pro oblast vojenství.
Ohlas vzbudily zejména předváděné e-kurzy vyvinuté pro armádu USA.
Zástupci Kontisu předváděli např. kurz ovládání samohybných palebných
zbraní, obsluhy ponorek či technického potápění.
Dále byly předvedeny nástroje ToolBook II splňující normy požadované
americkými vládními institucemi pro e-learning a řídící systém TUTOR2000
pro řízení výukového procesu komunikující s předváděnými kurzy
požadovanou normou.
Zpět
130 Kč za školení
130 Kč za školení řidičů referentských vozidel nebo za kurz bezpečnosti
práce (pro kancelářská pracoviště) - to je nabídka Electronic Learning
Center - Mailem.cz.
Školení probíhá prostřednictvím e-mailu, a proto zaměstnanci nemusejí
opouštět svá pracoviště.Při minimálních požadavcích na počítač (pouze
přístup k e-mailové schránce) se šetří se čas i peníze.
Více informací naleznete na
www.mailem.cz nebo na
tel. 05-4522 2775.
Zpět
E-learning ve škole po
prvním měsíci
V říjnovém
vydání IT NEWS jsme vás informovali o společném projektu e-školení
společností INTERNET OnLine a Úřadu pro veřejné informační systémy (ÚVIS)
- www.skola.iol.cz.
Nyní, po měsíci experimentálního provozu, zhodnotili tvůrci první
zkušenosti z projektu. Na schůzce byli přítomni i ředitelé všech čtyř
škol, které se projektu aplikujícího metody e-learningu v praxi účastní.
Jde o základní školy v Kopřivnici, v Letovicích, Korunovační v Praze 7 a
Gymnázium J. V. Jirsíka v Českých Budějovicích.
Stručně o projektu: INTERNET OnLine dodal 150 počítačů přímo do rodin dětí
a jejich vyučujících a nabídl připojení k internetu zdarma. Pro všechny
zúčastněné školy je také na serveru IOL zřízen centrální web, který slouží
k prezentacím probírané látky a tvorbě vlastních stránek, k chatování
nejen mezi učiteli a žáky, dětmi mezi sebou, ale i mezi učiteli a rodiči.
Základní variantu webu si může prohlédnout každý, nemá však možnost
vkládat soubory a navštěvovat všechny místnosti - na rozdíl od
registrovaných účastníků projektu. Titulní stránka je společná všem
zúčastněným třídám. Další stránky si vytvářejí školy samostatně. Nechybí
přehledy probírané látky z povinných i nepovinných předmětů, testy, kvízy.
I když byl projekt oficiálně zahájen v říjnu, pro většinu zúčastněných
začal již v září, kdy se rozvážely počítače do rodin. Účastníci získali
cennou zkušenost se samostatnou instalační prací na PC. Vyzkoušeli si
registraci u služby Quick.cz, nastavení pošty, zřízení e-mailové schránky
a doinstalování dalších programů. Na rozdíl od školních PC, kde toto vše
řeší správce sítě, si se vším museli poradit sami, což hodnotí většina z
nich jako vynikající vklad do budoucna.
První oficiální fáze projektu probíhala ve znamení motivování dětí i
rodičů k osvojení základních dovedností při práci s internetem a školním
portálem. Děti dostaly za úkol v rámci chatu vytvořit vlastní místnosti,
které budou vypovídat o jejich zálibách a koníčcích. Nadšení dětí
prezentovat svoje místnosti bylo obrovské, i když tento úkol nebyl
povinný. Z nejzajímavějších místností lze jmenovat např. Historii
letectví, Digitální fotografii, poradnu Jak se starat o lyže nebo Příroda
naší Země. Dokonce i rodiče mají své místnosti - např. Společenský magazín
pro obyvatele Prahy 7.
V Kopřivnici pedagogové zahájili v rámci matematiky projekt Vánoční čas
Křemílka a Vochomůrky, kde na pozadí příběhu budou děti řešit matematické
úkoly. Ne vždy je internet ideální - např. podle vyjádření paní učitelky
českého jazyka je jazyková úroveň příspěvků při elektronické diskusi
"hrozná" - žáci nevěnují gramatice takovou pozornost jako při písemném
projevu do sešitu. Je však dobré, že se děti včas s tímto novým stylem
komunikace seznamují a mohou si vytvořit lepší návyky než dospělí.
Ředitelé škol se shodli na tom, že jim účast v projektu pomohla především
ve vzájemné komunikaci s žáky i rodiči - např. v Budějovicích si velmi
pochvalovali on-line třídní schůzku na internetu. Pan Tomáš Komrska,
ředitel ZŠ Korunovační v Praze, prohlásil: "…frekvence komunikace mezi
žáky, ale i mezi učiteli, je téměř neuvěřitelná - k 2.11.2001 na každého
účastníka připadlo průměrně 157 přístupů do všech místností měsíčně."
Zpět
US vláda udělila
grant na výzkum ukládání dat
Zdá se, že
Vláda Spojených států považuje za otázku národní bezpečnosti řešení otázek
spojených s ukládáním stále rostoucího množství dat. Proto také americký
Národní úřad pro standardizaci a technologie (NIST) udělil grant na
společný výzkum společností Seagate, Národního konsorcia pro výrobu řešení
pro ukládání dat (NSIC),
společnosti Advanced Research, univerzitě
Carnegie Mellon, MEMS
Optical, univerzitě v Arizoně a Euxine, subkontraktoru společnosti
Seagate.
Grant byl udělen několika subjektům proto, aby i nadále spolupracovali na
slibné technologii pro ukládání dat v
současnosti známé pod zkratkou HAMR (Heat Assisted Magnetic Recording) -
tepelně asistovaný magnetický záznam. Očekává se, že tato technologie
umožní další zlepšení v oblasti paměťových řešení, co se týče kapacity a
spolehlivosti.
Očekává se, že technologie HAMR umožní průmyslu vnějších paměťových řešení
založených na magnetickém záznamu rozšířit technologický pokrok na období
příští dekády nebo i delší, a připravit nové zlepšené paměťové systémy
téměř pro všechny sektory ekonomiky.
Zpět |
|
Konference,
semináře, školení |
Bezpečnost dat se změnou
Vážení přátelé, dovolujeme si vás tímto pozvat na čtvrtý seminář z cyklu
BEZPEČNOST DAT 2001,
který se uskuteční v Brně tento pátek, tj. 30. listopadu 2001 od 9:30
hod.
Ale pozor! Na rozdíl od předcházejícího oznámení došlo ke změně místa
konání - seminář se uskuteční v prostorách Vojenské akademie Brno (Kounicova
65) v Síni vědecké rady.
Na programu semináře budou novinky mezi počítačovými viry, elektronický
podpis proti počítačovým virům, bezpečná skartace dat a možnosti
obnovování a další vystoupení. Podrobný rozpis přednášek a bližší
informace o semináře naleznete
zde.
Zpět |
Recenze |
iiyama Vision Master Pro 512 - nový 22" monitor pro grafiky
Firma iiyama, známá širokou nabídkou klasických i LCD monitorů, uvedla
nedávno na trh zcela nový 22" CRT monitor Vision Master Pro 512. Tento
profesionální model s plochou obrazovkou Diamondtron NF je díky
špičkovým parametrům určitě zajímavý pro mnohá náročná grafická
pracoviště.
Pokračování
Zpět |
Analýza |
Zajištění
stálé dostupnosti informačních systémů
Společnost
KPMG uveřejnila novou studii, která se zaměřuje na problematiku
zajištění trvalé dostupnosti informačních systémů a informací v nich
obsažených.
Současné IS a technologie hrají v podnikání významnou úlohu, proto
jakýkoli jejich výpadek má přímý dopad na schopnost firmy poskytovat
služby zákazníkům. Jaká je proto třeba provést opatření?
Pokračování
Zpět |
Kancelářské aplikace
|
Tally vyrazila do
boje s novou tiskárnou
Společnost
Tecoma, která je výhradním distributorem tiskáren značky Tally, uvádí na
český trh novou monochromatickou laserovou tiskárnu s typovým označením
T9412. Jedná se o nový přírůstek řady Xpress - tiskáren pro kanceláře i
domácnosti.
Výhodou laserovky T9412 je zejména rychlost tisku až 12 stran za minutu.
Přitom orientační cena jedné vytištěné strany velikosti A4 činí
přibližně 0,60 Kč. Standardem základního vybavení je kazeta na 550 listů
velikosti A4 a multifunkční podavač na 100 listů, který umožňuje tisk
např. obálek, štítků atp.
Podavač je vybaven rovněž ukazatelem zásoby papíru v podavači. Uživateli
se tak nemůže stát, když například zadá tiskovou úlohu (a odejde na
svačinku s předpokladem, že až se vrátí bude vše vytištěno), že v
tiskárně dojde papír a vytiskne se třeba jen jediná stránka. Dokoupit je
možné ještě přídavný podavač na 550 listů.
Tiskárna Tally T9412 disponuje ovladači pro operační systémy Windows 9x,
NT, 2000 nebo Macintosh. T9412 je vybavena tiskovým jazykem PCL 6,
volitelně PostScript Level 3. Standardní velikost paměti této tiskárny
Tally je 4 MB, rozšiřitelná až na 68 MB.
Doporučené zatížení tiskárny je až 15 000 stran měsíčně. Rozlišení tisku
je až 1200 x 1200 dpi a velikost stroje je 360x407x309 o hmotnost kolem
11 kg. Toner laserové tiskárny má životnost přibližně 6 000 stran.
Základní cena této laserové tiskárny se pohybuje okolo 15 tisíc korun.
Zpět
Digitální videokamera
Thomson VMD 270
Digitální
videokamera Thomson VMD 270 Scenium s rozměry 43 x 115 x 80 mm a
hmotností 340 gramů (včetně baterií a kazety) je v současnosti nejmenší
miniDV videokamerou na trhu. Tato "mini" videokamera je však určená
především pro profesionály.
Pro dosažení kvalitních záběrů slouží LCD obrazovka s úhlopříčkou 5 cm a
barevný hledáček. Ke kvalitě obrazu přispívá i funkce "Chroma Pro
Digital", jenž nabízí lepší rozlišení (500 horizontálních řádků) a
zároveň zaručuje dobrou reprodukci detailů. Videokamera má také funkci
"e-video clip" umožňující pořízení 20 sekundového videozáznamu na
paměťovou kartu MultiMedia Card a jeho zaslání prostřednictvím e-mailu.
Za pomocí software PhotoSuite je možné, po přenesení záběrů do počítače,
s užitím portu USB, upravovat fotografie a odstraňovat z nich nežádoucí
prvky. Obrázky lze vkládat do některého z mnoha typů kalendářů,
pohlednic, humorných prostředí apod.
S pomocí zařízení DV action! je možné převést digitální film na
profesionální video. Díky střihovému programu lze film opatřit časovým
kódem a snadno v něm najít scény. Nyní je také možné uložit film ve
formátu mpeg2 a zaznamenat jej na DVD nebo uložit na pevný disk.
Digitální videokamera Thomson VMD 270 Scenium je na českém trhu již
dostupná a její orientační cena je 90 000 Kč.
Zpět |
|
Internet, komunikace a sítě
|
Hudba,
obrázky a videoklipy oživují mobilní telefony
Multimediální
zprávy MMS jsou považovány za aplikaci, která navazuje na úspěch SMS
zpráv a která již konečně uvede do pohybu obchodní aktivity založené na
mobilních datových službách sítí 2,5G a 3G. Aby ani v této oblasti vlak
vývoje neujel, uzavřela v těchto dnech informační a komunikační divize
společnosti Siemens partnerství s německou společností Materna (www.materna.de).
Díky tomu rozšířila své portfolio mobilních datových služeb o multimedia
messaging - zasílání zpráv obsahujících obrázky, videoklipy či hudbu v
mobilních sítích GPRS a UMTS.
Materna jako poskytovatel SMS řešení a služeb zpřístupní Siemensu svou
platformu pro multimediální zprávy MMS jako základ pro aplikace v rámci
projektů u jednotlivých zákazníků. Mobilní operátoři, poskytovatelé
internetových služeb (ISP) i poskytovatelé aplikačních služeb (ASP)
získají přímo od společnosti Siemens kompletní řešení pro včasný vstup
na potencionálně vysoce atraktivní trh služeb multimediálních zpráv.
Jelikož řešení pro služby multimediálních zpráv MMS je také kompatibilní
se standardem 3GPP, mohou si být operátoři mobilních sítí téměř jisti,
že jimi nabízené služby multimediálních zprávy jsou podporovány napříč
ostatními sítěmi a řešení může být integrováno do sítí třetí generace
bez dodatečných vysokých nákladů.
Navázaná spolupráce mezi Siemens a Materna není první, obě společnosti
již delší dobu spolupracují na rozvoji mobilních datových služeb.
Příkladem toho je spolupráce ve fórech a výborech pro standardizaci jako
například MMS/3GPP, WAP Forum, UMTS Work Group a ASP Consortium.
Zpět
SOFT-TRONIK
distributorem produktů Extreme Networks
Extreme
Networks je známá v oblasti výkonných switchů s vysokou hustotou
portů, které jsou určené pro instalace ve větších organizacích,
metropolitních sítích a sítích providerů. Extreme také nabízí ucelenou
řadu přepínačů od jednodušších typů řady Summit až po nejvýkonnější
Black Diamond.
Výhodou těchto produktů je především výkon - díky vlastnímu systému
přenášení dat ASIC. Jednoduchost obsluhy - všechny produkty mají stejný
Chipset - stejné vlastnosti a vzhled, liší se pouze počtem portů.
Zpět |
Informační společnost
|
FOTO-KALI-GRAFIE v
Praze pod záštitou EPSON
Planeta Země je
dost velká na to, aby se lidé z jedné ulice nepotkali dlouhá léta. A je
dostatečně malá k tomu, aby se myšlenky vznikající v různých
souvislostech, v různých geografických i časových prostorech a v hlavách
různých lidí ve správném okamžiku a na správném místě setkaly pro radost
všech.
Tak se stalo i 22. listopadu, kdy v klubu Solidní nejistota byla
zahájena výstava FOTO - KALI GRAFIÍ dvou českých umělců: fotografa Petra
Šálka a malíře Petra Geislera. Záštitu nad touto kulturní akcí převzala
firma EPSON, která rovněž poskytla oběma umělcům potřebné nástroje v
podobě tiskárny Epson Stylus PRO 9500, díky které jsou práce obou autorů
věrně prezentovány.
Ale zpátky k souvislostem, bez kterých bychom tu nebyli, ke křivkám
časoprostoru, který sahá od Japonska až sem do Prahy, od dávných
taoistických básní a filozofických sdělení, až k technologii firmy
Epson.
Petr Šálek vystudoval na FAMU obor Umělecká fotografie. Na čas ho to v
80. letech zaválo do Německa, kde pracoval jako reklamní fotograf i jako
volný tvůrce, aby se v letech 90. opět vrátil zpátky do Prahy, poučen a
vyzrálý. Dvě významné věci ho v té cizině potkaly. V Německu dostal
příležitost pracovat pro společnost Epson a za druhé ho to z potřeb
čistě duchovních táhlo k filozofiím a uměním starého Japonska a Číny, ve
kterých dodnes hledá posilu pro své tělo i duši.
Celoživotním magnetem Petr Geislera se zprvu stalo malířství. Nejprve
však vystudoval na Univerzitě Karlově japanologii a angličtinu a po
studiích zakotvil jako externí korespondent největších japonských novin
Jomiuri Šimbun v Praze, jímž je dodnes. Postupně se ale stal malířem
kaligrafií a rovněž kamarádem Petra Šálka.
Petr Šálek sem přichází jako autor fotografií, které inspirují Petra
Geislera k jejich spojení s krátkými kaligrafickými básněmi či
filozofickými formulkami starého Japonska. Ze spojení pak vzniká nový
vizuální a také obsahový projev - to ovšem pouze pro toho, kdo vládne
klasickou japonštinou. Nám ostatním, pokud ovšem chceme vychutnávat víc
než krásu spojení křivek a čar s "fotografickou realitou", musí napomoci
český překlad u každého z vystavených děl.
Zpět
Baan
s novým manažerem pro Českou a Slovenskou republiku
Firma Baan jmenovala Tomáše Svobodu novým Channel Managerem pro Českou a
Slovenskou republiku. Tomáš Svoboda má na starosti udržování a
zlepšování spolupráce se současnými partnery společnosti Baan a
rozšíření distribuční sítě o další partnery z oblasti nepřímých prodejů.
V rámci České a Slovenské republiky pomůže rovněž Baanu uvést na trh
nové internetové integrační a kolaborační nástroje řady iBaan určené pro
oblast výroby, letectví, obrany a automobilového průmyslu.
Tomáš Svoboda přichází do Baanu ze společnosti Deloitte & Touche, kde
pracoval jako obchodní ředitel české e-business pobočky EDITEL CZ se
sídlem v Praze. Tomáš Svoboda si přináší zkušenosti s budováním
partnerské sítě, prodejem a zaváděním e-commerce a webových integračních
řešení a řízením velkých B2B projektů např. pro společnosti Procter &
Gamble, Balírny Douwe Egberts a Makro.
Zpět
Posila pro
divizi Energetika a utility fy. Logica
Miriam Mondeková (nar. 1970) nastoupila do společnosti Logica, divize
Energetika a utilility, jako account manažerka odpovědná za vztahy s
některými klíčovými klienty v sektorech energetiky a plynárenství.
Před příchodem do společnosti Logica pracovala paní Mondeková pro
rakouskou společnost S&T - majoritního dodavatele produktů
Hewlett-Packard na Slovensko a systémového integrátora - jako key
account manažer.
Mezi její nejvýznamnější zákazníky patřily Slovenské Telekomunikácie a
Globtel. V letech 1995 - 2000 zastávala různé obchodní a technické
pozice ve slovenské pobočce IBM.
Miriam se narodila v Trnavě, absolvovala Slovenskou technickou
univerzitu v Bratislavě a poté Somerset College of Arts and Technology
(angličtina a marketing) v britském Tauntonu. Je vdaná, má jedno dítě,
hovoří anglicky, rusky, německy a dánsky. Ve volném čase se věnuje své
rodině, sportu (lyžování, jezdectví) a četbě (hlavně literatura faktu).
Zpět |
|
WWW
tip týdne |
SAS podporuje umění na
internetu
SAS Institute
a internetová galerie Art.cz uspořádaly v prostorách společnosti SAS
vernisáž výstavy fotografií
Romana Sejkota. Vernisáž, která se konala v pondělí 26. listopadu,
oficiálně zahájila výstavu, která je od tohoto dne přístupná všem
návštěvníkům internetové galerie
www.art.cz.
Autor fotografií se věnuje umělecké, reportážní a reklamní fotografii. V
roce 1994 obsadil v soutěži WORLD PRESS PHOTO třetí místo s
fotografickým příběhem o mentálně handicapovaném plavci. Příběh O
SPORTOVCI ve formě animovaného fotografického filmu získal v roce 1994
na mezinárodním festivalu dokumentárních a animovaných filmů v německém
Lipsku cenu IG Media. Cenou KODAK EUROPEAN PANORAMA 1995 byly v
jihofrancouzském Arles oceněny jeho umělecké akty.
Vernisáž je další společnou aktivitou firem SAS a Art.cz. Od prosince
minulého roku, kdy Art.cz zahájil provoz svých internetových stránek,
zůstává společnost SAS jeho hlavním partnerem. Kromě firemního zázemí
přináší SAS do tohoto partnerství poradenství a know-how, a to nejen v
oblasti technologií. Například SAS nabízí i nástroje, které umožňují
analyzovat chování zákazníků internetových stránek.
Zpět |
|