V
minulém vyprávění jsme se seznámili s detektivem Van Guardem, který
musí opět řešit zapeklitý případ, tentokrát "Obchůdku na rohu".
Příběh vychází ze skutečné události. Změněna byla pouze jména a je
jedním z řady příběhů v povídkových knížkách společnosti VanguardMS,
které popisují skutečné situace, v nichž společnost a její partneři řeší
problémy se sítěmi.
Já jsem detektiv Van Guard a toto je můj příběh . . .
Řešení firmy VanGuardMS
28.ledna, 13:30 hod.
Po obědě jsme se opět sešli v kanceláři ústředí řetězce Corner Store.
Všichni jsme si dali další horkou kávu.
"Zkusíme si ověřit, že všichni mluvíme o stejné věci," začal jsem.
"Margaret, bude-li test ISDN úspěšný, plánujete přechod 3000 obchodů na
ISDN, čímž každému z obchodů poskytnete přenosovou rychlost, kterou
potřebují pro včasné hlášení prodeje a zásob, zadávání objednávek,
předávání docházky a podkladů pro výplaty do ústředí. Obchody by rovněž
měly sledovat trendy a charakter prodeje a provádět řadu aplikací, o
kterých jsme již hovořili. Je to tak?"
"Ano," odpověděla Margaret. "ISDN nám poskytne dodatečnou šířku pásma a
je rychlejší, ale na druhé straně nás stojí více, než jsme očekávali. A
zároveň velkým problémem se stala spolehlivost sítě."
 |
"Mohli byste v síti ISDN používat D-kanál...," začal Ben.
Margaret ho přerušila: "Ten už máme, ale zdá se, že prodejce, který nám
ho dodal, není schopen zajistit jeho řízení. Když se na ně obrátíme s
nějakým problémem, pošlou nám vždy technika. To se ale ukázalo jako
nespolehlivé, těžkopádné a nákladné řešení."
Ben pokračoval: "To by se při správném řízení sítě nemělo stát.
Například řešení
VanGuard umožňují efektivní správu vzdálených míst pomocí periodické
kontroly vzdálených zařízení a zajištění jejich provozuschopnosti. To
vede k optimální použitelnosti systému a poskytuje vám kontrolu provozu
sítě. Samotné efektivní řízení D-kanálu by mělo vést k podstatnému
snížení nákladů."
"Takže řízení D-kanálu firmou
VanguardMS
zajistí použitelnost systému po celé síti a současně nám ušetří peníze?"
zeptala se Margaret.
"Přesně tak," odpověděl Ben. "Naše společnost rovněž nabízí něco, co
jiní dodavatelé nejsou schopni zajistit - Středisko on-line služeb,
které již řadu let sleduje a řídí sítě důležité pro provoz."
"To, co jsem doposud slyšela, se mi líbí," řekla Margaret. "Ale co bude
s naším stávajícím zařízením v ústředí?"
"Řešení Vanguard jsou kompatibilní s vaším stávajícím zařízením," slíbil
Ben. "Teď bych potřeboval slyšet něco o vaší potřebě dodatečné šířky
pásma v dlouhodobé perspektivě. A myslím, že jste rovněž mluvila o
aplikacích získávání dat."
 |
"Právě teď žádáme naše zákazníky, aby vyplnili dotazníky s údaji o místě
bydliště a preferencích při nákupu a výběru značek. Vyplněné dotazníky
odevzdávají prodavačům. Obchody je shromažďují a zasílají do ústředí,
kde data zaneseme do databáze našich zákazníků. Následně jsou data
analyzována a podle toho se rozhodujeme například o tom, kdy a kde
budeme inzerovat, atd. Plánujeme zrušení papírových dotazníků a
instalaci on-line kiosků v každém z obchodů. Zákazníci by pro zadávání
dat používali dotekovou obrazovku a ta by byla okamžitě přenášena do
našeho ústředí. Tímto způsobem plánujeme zachytit informace od zákazníků
ve skutečném čase a snížit provozní výdaje při zadávání dat. Aplikace
získávání dat jsou právě nyní v počátečním stádiu a tento způsob
zjišťování preferencí zákazníků pouvažujeme v našem podnikání za stále
cennější.
Pomocí získávání dat a analýzy trendů preferencí zákazníků při
nakupování jsme schopni splnit již dnes očekávání zákazníků a být
připraveni na budoucnost," objasnila nám Margaret.
"Neztrácíme úplně s našimi zákazníky kontakt, jakmile opustí obchod.
Můžeme k nim promlouvat pomocí inzerce v místních novinách, zasíláním
přímých poštovních zásilek, zvláštních zvýhodněných nabídek a dosáhnout
tak toho, aby se do našich obchodů vraceli. Získávání dat se stane
důležitým aspektem úspěchu každého maloobchodníka; jak jeho význam, tak
i aplikace se budou vyvíjet směrem, který je dnes těžko představitelný.
Konkurence v našem odvětví je nelítostná. Musíme hledat způsoby, jak
zůstat na naše zákazníky "napojeni" a aktivně je udržovat spokojené tak,
aby se vraceli do našich obchodů.
Abychom plně využili technologii, kterou máme dnes k dispozici a
připravili se vhodně na technologie a aplikace budoucnosti, plánujeme
frame relay, ale nejsme na přechod ještě připraveni. Proto potřebujeme v
krátkodobé perspektivě větší šířku pásma a v dlouhodobé perspektivě
ochranu investic."
"Zjistíte, že výrobky Vanguard jsou škálovatelné a flexibilní," řekl Ben:
"Když potřebujete přejít na vyšší verzi, stačí vyměnit zásuvnou kartu.
Není vůbec třeba zařízení vyhazovat. A pokud víte, že přechod na frame
relay je již zcela aktuální, bylo by rozumné nainstalovat zařízení ISDN,
které bude již předem nakonfigurované se zásuvnou kartou frame relay.
Pokud budete potom chtít realizovat přechod sítě, bude to úplně
jednoduché."
"To zní lákavě. Jak asi víte, vedoucí našich obchodů nemají obvykle
potřebné technické dovednosti a provozní výpadky v obchodech jsou
nepřípustné."
 |
. . . a výsledek?
Margaret byla s celkovým návrhem řešením spokojena. Spojení
směrovače Vanguard 320, řízení D-kanálu, on-line služeb řízení sítě a
plynulý přechod na frame relay, až bude firma připravena - to bylo
zajímavé řešení. Přesto měla ještě další dotazy, týkající se instalace.
Protože obchodní řetězec Corner store nemá ani čas, ani možnosti, aby se
starala o zařizování instalace sítě.
"To nebude problém," ujistil ji Ben. "VanguardMS si je vědoma toho, že
sítě této velikosti a rozsahu často vyžadují angažovanost řady prodejců
a jejich spolupráci v týmu za účelem určení a poskytnutí nejlepších
řešení."
Následná kontrola
11. června, 14:00 hod.
O několik měsíců později jsem se vrátil do Chicaga, abych zjistil, jak
věci fungují. V recepci mne uvítala zářící Margaret. Zajímala jsem se,
jak nová síť funguje.
"Jsme naprosto spokojeni. Vy a VanguardMS jste se pro řetězec Corner
store objevili v tu pravou chvíli."
"Jenom pro zajímavost, Margaret, proč jste se nakonec rozhodli pro
řešení Vanguard?"
 |
"Abych vám řekla pravdu, musela jsem si nejdříve utřídit řadu
protichůdných informací. Byli jsme spokojeni s faktorem ceny a výkonu
firmy VanguardMS, možností služeb on-line a solidní strategií přechodu.
Od konkurence firmy VanguardMS jsem se však dozvěděla, že bychom se
spíše měli rozhodnout pro firmu zaujímající v této oblasti přední místo.
Tvrdili mi, že VanguardMS není v oblasti sítí známá. Když jsme však
nakonec porovnali a vyzkoušeli směrovače Vanguard s konkurenčními
výrobky, nebylo třeba pochybovat.
Společnost VanguardMS vyhrála na plné čáře. Konkurence obtížně
prokazovala způsobilost svých výrobků, zatímco demoverze firmy
VanguardMS fungovala rychle a spolehlivě. A jejich zařízení fungovalo
přesně tak, jak společnost uváděla. Důkaz byl zcela evidentní."
"Dosáhli jste úspory v nákladech?" zeptal jsem se.
"Možnost proaktivního řízení D-kanálu vedla k eliminaci poplatků za
vytáčecí okruh pro transakce pomocí kreditních karet v každém z našich 3
000 obchodů. Což představuje denní úsporu 20 000,- USD na nákladech na
ISP pouze za testování vzdáleného zařízení pomocí vytáčení.
Vedoucí našich obchodů mají zároveň větší přehled o zásobách. Ruční
inventarizace je již věcí minulosti; nyní vědí přesně, kolik kterých
produktů denně prodají. Pomocí analýzy trendů jsou schopni lépe
předvídat a splňovat potřeby zákazníků a snižovat náklady. Podstatně se
snížila doba potřebná pro transakce pomocí kreditních karet. Každá
složka sítě pracuje rychle a spolehlivě. A za několik měsíců uvedeme ve
dvou regionech do provozu naše kiosky a aplikace pro zjišťování dat. V
důsledku úspor času a peněz v naší síti a snadnosti přechodu na služby
frame relay uvedeme kiosky do provozu rychleji, než jsme očekávali."
Margaret mi poté nabídla sklenici ice tea. Potom jsme odjeli do mé
oblíbené restaurace, kde jsme si dali nejlepší sendvič pastrami na celém
světě. Margaret byla po celou dobu velice klidná; celá její síť přece
bezchybně fungovala.
Směrovače Vanguard
Směrovač
Vanguard 320 ze společnosti
VanguardMS
pocházející ze stejnojmenné série, nabízí škálovatelná integrovaná
řešení pro přenos hlasu, videa a IP dat prostřednictvím rozsáhlých
soukromých a veřejných datových sítí a internetu.
Malé a střední pobočky větších podniků tak mohou využívat služby IP sítě
příští generace a mít přístup k dostatečnému výkonu a přenosovým
kapacitám.
Řada řešení Vanguard je vybudována na jedné provozní platformě, což
zaručuje plnou kompatibilitu a interoperabilitu. Navíc, software
Vanguard Applications Ware (http://www.vanguardms.com/technologies/software.html)
poskytuje robustní podporu s řadou funkcí pro celou řadu směrovačů a
řešení sítí typu end-to-end. |