Případová studie

[ Registrace ] [ Starší čísla ] [ Odhlášení ] [ Ceník inzerce ]    [ SystemOnLine ] [ IT CAD ] [ Golf ]

Případ "Obchůdku na rohu"
Díl II.

V minulém vyprávění jsme se seznámili s detektivem Van Guardem, který musí opět řešit zapeklitý případ, tentokrát "Obchůdku na rohu".

Příběh vychází ze skutečné události. Změněna byla pouze jména a je jedním z řady příběhů v povídkových knížkách společnosti VanguardMS, které popisují skutečné situace, v nichž společnost a její partneři řeší problémy se sítěmi.

Já jsem detektiv Van Guard a toto je můj příběh . . .

Řešení firmy VanGuardMS
28.ledna, 13:30 hod.
Po obědě jsme se opět sešli v kanceláři ústředí řetězce Corner Store. Všichni jsme si dali další horkou kávu.

"Zkusíme si ověřit, že všichni mluvíme o stejné věci," začal jsem. "Margaret, bude-li test ISDN úspěšný, plánujete přechod 3000 obchodů na ISDN, čímž každému z obchodů poskytnete přenosovou rychlost, kterou potřebují pro včasné hlášení prodeje a zásob, zadávání objednávek, předávání docházky a podkladů pro výplaty do ústředí. Obchody by rovněž měly sledovat trendy a charakter prodeje a provádět řadu aplikací, o kterých jsme již hovořili. Je to tak?"

"Ano," odpověděla Margaret. "ISDN nám poskytne dodatečnou šířku pásma a je rychlejší, ale na druhé straně nás stojí více, než jsme očekávali. A zároveň velkým problémem se stala spolehlivost sítě."
 


"Mohli byste v síti ISDN používat D-kanál...," začal Ben.

Margaret ho přerušila: "Ten už máme, ale zdá se, že prodejce, který nám ho dodal, není schopen zajistit jeho řízení. Když se na ně obrátíme s nějakým problémem, pošlou nám vždy technika. To se ale ukázalo jako nespolehlivé, těžkopádné a nákladné řešení."

Ben pokračoval: "To by se při správném řízení sítě nemělo stát. Například řešení VanGuard umožňují efektivní správu vzdálených míst pomocí periodické kontroly vzdálených zařízení a zajištění jejich provozuschopnosti. To vede k optimální použitelnosti systému a poskytuje vám kontrolu provozu sítě. Samotné efektivní řízení D-kanálu by mělo vést k podstatnému snížení nákladů."

"Takže řízení D-kanálu firmou VanguardMS zajistí použitelnost systému po celé síti a současně nám ušetří peníze?" zeptala se Margaret.
 
"Přesně tak," odpověděl Ben. "Naše společnost rovněž nabízí něco, co jiní dodavatelé nejsou schopni zajistit - Středisko on-line služeb, které již řadu let sleduje a řídí sítě důležité pro provoz."

"To, co jsem doposud slyšela, se mi líbí," řekla Margaret. "Ale co bude s naším stávajícím zařízením v ústředí?"

"Řešení Vanguard jsou kompatibilní s vaším stávajícím zařízením," slíbil Ben. "Teď bych potřeboval slyšet něco o vaší potřebě dodatečné šířky pásma v dlouhodobé perspektivě. A myslím, že jste rovněž mluvila o aplikacích získávání dat."
 


"Právě teď žádáme naše zákazníky, aby vyplnili dotazníky s údaji o místě bydliště a preferencích při nákupu a výběru značek. Vyplněné dotazníky odevzdávají prodavačům. Obchody je shromažďují a zasílají do ústředí, kde data zaneseme do databáze našich zákazníků. Následně jsou data analyzována a podle toho se rozhodujeme například o tom, kdy a kde budeme inzerovat, atd. Plánujeme zrušení papírových dotazníků a instalaci on-line kiosků v každém z obchodů. Zákazníci by pro zadávání dat používali dotekovou obrazovku a ta by byla okamžitě přenášena do našeho ústředí. Tímto způsobem plánujeme zachytit informace od zákazníků ve skutečném čase a snížit provozní výdaje při zadávání dat. Aplikace získávání dat jsou právě nyní v počátečním stádiu a tento způsob zjišťování preferencí zákazníků pouvažujeme v našem podnikání za stále cennější.

Pomocí získávání dat a analýzy trendů preferencí zákazníků při nakupování jsme schopni splnit již dnes očekávání zákazníků a být připraveni na budoucnost," objasnila nám Margaret.

"Neztrácíme úplně s našimi zákazníky kontakt, jakmile opustí obchod. Můžeme k nim promlouvat pomocí inzerce v místních novinách, zasíláním přímých poštovních zásilek, zvláštních zvýhodněných nabídek a dosáhnout tak toho, aby se do našich obchodů vraceli. Získávání dat se stane důležitým aspektem úspěchu každého maloobchodníka; jak jeho význam, tak i aplikace se budou vyvíjet směrem, který je dnes těžko představitelný. Konkurence v našem odvětví je nelítostná. Musíme hledat způsoby, jak zůstat na naše zákazníky "napojeni" a aktivně je udržovat spokojené tak, aby se vraceli do našich obchodů.
 
Abychom plně využili technologii, kterou máme dnes k dispozici a připravili se vhodně na technologie a aplikace budoucnosti, plánujeme frame relay, ale nejsme na přechod ještě připraveni. Proto potřebujeme v krátkodobé perspektivě větší šířku pásma a v dlouhodobé perspektivě ochranu investic."

"Zjistíte, že výrobky Vanguard jsou škálovatelné a flexibilní," řekl Ben: "Když potřebujete přejít na vyšší verzi, stačí vyměnit zásuvnou kartu. Není vůbec třeba zařízení vyhazovat. A pokud víte, že přechod na frame relay je již zcela aktuální, bylo by rozumné nainstalovat zařízení ISDN, které bude již předem nakonfigurované se zásuvnou kartou frame relay. Pokud budete potom chtít realizovat přechod sítě, bude to úplně jednoduché."
 
"To zní lákavě. Jak asi víte, vedoucí našich obchodů nemají obvykle potřebné technické dovednosti a provozní výpadky v obchodech jsou nepřípustné."
 


. . . a výsledek?
Margaret byla s celkovým návrhem řešením spokojena. Spojení směrovače Vanguard 320, řízení D-kanálu, on-line služeb řízení sítě a plynulý přechod na frame relay, až bude firma připravena - to bylo zajímavé řešení. Přesto měla ještě další dotazy, týkající se instalace. Protože obchodní řetězec Corner store nemá ani čas, ani možnosti, aby se starala o zařizování instalace sítě.

"To nebude problém," ujistil ji Ben. "VanguardMS si je vědoma toho, že sítě této velikosti a rozsahu často vyžadují angažovanost řady prodejců a jejich spolupráci v týmu za účelem určení a poskytnutí nejlepších řešení."

Následná kontrola
11. června, 14:00 hod.
O několik měsíců později jsem se vrátil do Chicaga, abych zjistil, jak věci fungují. V recepci mne uvítala zářící Margaret. Zajímala jsem se, jak nová síť funguje.

"Jsme naprosto spokojeni. Vy a VanguardMS jste se pro řetězec Corner store objevili v tu pravou chvíli."

"Jenom pro zajímavost, Margaret, proč jste se nakonec rozhodli pro řešení Vanguard?"
 


"Abych vám řekla pravdu, musela jsem si nejdříve utřídit řadu protichůdných informací. Byli jsme spokojeni s faktorem ceny a výkonu firmy VanguardMS, možností služeb on-line a solidní strategií přechodu. Od konkurence firmy VanguardMS jsem se však dozvěděla, že bychom se spíše měli rozhodnout pro firmu zaujímající v této oblasti přední místo. Tvrdili mi, že VanguardMS není v oblasti sítí známá. Když jsme však nakonec porovnali a vyzkoušeli směrovače Vanguard s konkurenčními výrobky, nebylo třeba pochybovat.

Společnost VanguardMS vyhrála na plné čáře. Konkurence obtížně prokazovala způsobilost svých výrobků, zatímco demoverze firmy VanguardMS fungovala rychle a spolehlivě. A jejich zařízení fungovalo přesně tak, jak společnost uváděla. Důkaz byl zcela evidentní."

"Dosáhli jste úspory v nákladech?" zeptal jsem se.

"Možnost proaktivního řízení D-kanálu vedla k eliminaci poplatků za vytáčecí okruh pro transakce pomocí kreditních karet v každém z našich 3 000 obchodů. Což představuje denní úsporu 20 000,- USD na nákladech na ISP pouze za testování vzdáleného zařízení pomocí vytáčení.

Vedoucí našich obchodů mají zároveň větší přehled o zásobách. Ruční inventarizace je již věcí minulosti; nyní vědí přesně, kolik kterých produktů denně prodají. Pomocí analýzy trendů jsou schopni lépe předvídat a splňovat potřeby zákazníků a snižovat náklady. Podstatně se snížila doba potřebná pro transakce pomocí kreditních karet. Každá složka sítě pracuje rychle a spolehlivě. A za několik měsíců uvedeme ve dvou regionech do provozu naše kiosky a aplikace pro zjišťování dat. V důsledku úspor času a peněz v naší síti a snadnosti přechodu na služby frame relay uvedeme kiosky do provozu rychleji, než jsme očekávali."

Margaret mi poté nabídla sklenici ice tea. Potom jsme odjeli do mé oblíbené restaurace, kde jsme si dali nejlepší sendvič pastrami na celém světě. Margaret byla po celou dobu velice klidná; celá její síť přece bezchybně fungovala.


Směrovače Vanguard
Směrovač Vanguard 320 ze společnosti VanguardMS pocházející ze stejnojmenné série, nabízí škálovatelná integrovaná řešení pro přenos hlasu, videa a IP dat prostřednictvím rozsáhlých soukromých a veřejných datových sítí a internetu.

Malé a střední pobočky větších podniků tak mohou využívat služby IP sítě příští generace a mít přístup k dostatečnému výkonu a přenosovým kapacitám.

Řada řešení Vanguard je vybudována na jedné provozní platformě, což zaručuje plnou kompatibilitu a interoperabilitu. Navíc, software Vanguard Applications Ware (http://www.vanguardms.com/technologies/software.html) poskytuje robustní podporu s řadou funkcí pro celou řadu směrovačů a řešení sítí typu end-to-end.


Týdeník IT News zasílá redakce edice IT Business  *  Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00  *  Tel.: 05/45 22 27 79, Fax.: 05/45 22 24 99
Týdeník IT News je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám IT News zasílali, kontaktujte nás prosím.
Náměty a připomínky k obsahu týdeníku zasílejte na adresu odpovědného redaktora Ing. Pavla Boucníka [
boucnik@ccb.cz]


TOPlist