20-06-2001

[ Registrace ] [ Starší čísla ] [ Odhlášení ] [ Ceník inzerce ]  [ SystemOnLine ] [ IT CAD ] [ Golf ]

 Událost týdne
 HP a další poradenské centrum
 Office XP přicházejí na český trh
 Podnikové aplikace
 Překážka rozvoje el. podnikání
 Sektorová řešení pro APM
 Mediální obchodní inteligence
 Zeptejte se odborníka
 Zeptej se mě na cenu
 Jak se vede, Intelligo?
 LLP dodá SunSystems pro HBO
 Společný postup
 Ocenění za implementaci XML
 Světový rekord s Alpha Serverem
 Nový superpočítač IBM s linuxem
 SuSE Linux pro Intel Itanium
 Konference, semináře
 Řízení projektů a rizik
 II. Konference KARAT Open
 Geac East European Encounter
 Recenze
 Barevné laserovky pro náročné
 Necestujte prstem po mapě !
 Firewall vs. nebezpečí z internetu
 Dokážete zahrát na bonga?
 Kancelářské aplikace
 Discman jako vypalovačka s MP3
 Pošlete obrázek i s melodií
 Planeta Internetu - čtvrtý rok
 Kodak DC5000 bojuje s U.S. Army
 Zkuste to bez hacku (a carek)
 Komunikace a sítě
 Vysokorychlostní LAN přepínače
 Dublin v síti Viking Network
 eTel získal RSL COM Austria
 WebSphere: web v jednom
 První servery ProLiant s PCI-X
 Grafika, CAD, GIS
 Autodesk Forum 2001
 Procesor Itanium postupuje
 Andělu dominuje unikátní grafika
 Informační společnost
 Cesta kolem světa za 80 minut
 Manager pro digitální fotoaparáty
 Nový ředitel GETRONICS
 R. Tumanic v Mission Critical Linux
 WWW tip týdne
 Nové oficiální stránky Wimbledonu
 TVUJDUM.CZ a e-commerce
 
IT System 05/2001

obsah
Příloha

obsah

 Servery vydavatelství CCB

 SystemOnLine

 Hlavní stránka
 Diskusní fórum
 Informační systémy
 Analýzy trhu
 
Případové studie

 IT CAD

 Hlavní stránka
 Architektura
 Strojírenství
 Mapa CA..
 WWW Tipy

 Golfové zpravodajství

 Hlavní stránka
 Obsah časopisu GOLF 6/2001
 Aktuálně ze světa golfu
 Národní firemní liga golfu 2001
 Archiv starších zpráv
 
Konference OR CSI
 

Intentia
 Události týdne

HP otevírá další poradenské centrum
Společnost Hewlett-Packard otevřela v prostorách svého autorizovaného partnera Profuturo Consulting v úterý 19. června další ze svých prezentačních a školicích center - HP HardCopy Solutions Centre (HCSC). Úkolem HCSC je integrace všech HP HardCopy aktivit a jejich další rozvoj.
Centrum bude zajišťovat nejen konzultace a intenzivní kontakt se zákazníkem, ale i další činnosti, jakými jsou například analýza tiskových potřeb daného zákazníka, asistence a poradenství při výběru tiskového řešení v rámci programu HP JetCAPS, dokonce i vývoj komerčních řešení pro správu dokumentů odpovídající požadavkům a potřebám klienta.
V současné době složitost struktury sítí a náročnost procesů vylučují možnost stavět HardCopy řešení na základě experimentování s novými produkty a technologiemi při ostrém provozu. Klient má možnost vybrané tiskové řešení konzultovat a otestovat nejprve v HCSC a až poté implementovat do vlastního prostředí.
HP nabízí osvědčená řešení, postavená na základě požadavků klienta, a navíc expertní znalosti svých odborníků, proškolených na evropské úrovni, kteří se postarají nejen o implementaci řešení, ale i vzdělávání budoucích uživatelů.
HP HardCopy Solutions Centre je součástí sítě podobných center u nás i ve světě. V České republice například kromě tohoto centra poskytují zákazníkům HP své služby společně Microsoft Solutions Centre @ HP a HP DesignJet Demonstration Centre.

Zpět


Office XP přicházejí na český trh
Ve čtvrtek 14. června byla oficiálně uvedena na český trh nová generace kancelářské sady Microsoft Office XP v lokalizované verzi.
Produkt Office XP byl dosud v distribuční síti pouze v anglické podobě, ale od pátku 15. června 2001 je k dispozici i v české verzi.
Během oficiálního uvedení produktu na trh, představil tým společnosti nové technologie - SharePoint Team Services, připomínkování dokumentů a další prvky, které mají zvýšit produktivitu práce a zefektivní komunikace v týmu. Ve spolupráci se společností Atlas byly rovněž představeny první inteligentní značky (Smartags) vyvinuté pro českou verzi Office XP. 
V rámci kampaně, podporující uvedení nového produktu na trh v druhé polovině léta, proběhnou desítky interaktivních akcí po celé České republice, které mají oslovit jak podnikovou sféru tak jednotlivce.

Zpět

 Podnikové aplikace

Co je překážkou rozvoje elektronického podnikání?
Tuto otázku si před časem položili ve sdružení BMI. Podle jimi provedeného šetření nejsou největší překážkou rychlejšího rozvoje elektronického podnikání malých a středních firem finance, ale především nízká úroveň znalostí internetu a informačních technologií. 
To si alespoň myslí 30 % představitelů 136 jihomoravských podniků s maximálním počtem do sto zaměstnanců, kteří se zúčastnili květnového výzkumu. Ze zúčastněných firem má připojení k internetu 82 %, dalších 6 % jej plánuje do konce příštího roku a 12 % s ním nepočítá vůbec. 
Výzkum byl součástí projektu sdružení BMI, sponzorovaného společností TELE2, jehož cílem je seznámit firmy v regionech České republiky se základy elektronického podnikání, a poskytnout jim poznatky tuzemských firem, které již mají zkušenosti z nových forem podnikání. 
Zároveň vždy probíhá v daném regionu výzkum mapující připravenost malých a středních firem na elektronické podnikání, jejich názorovou orientaci, současné a zamýšlené budoucí chování a hlavní překážky bránící jim v rychlejším postupu. 
Po květnovém semináři E-business: móda nebo nutnost?, jímž v Brně odstartoval celý projekt, se uskutečnil další ze sedmi seminářů v přednáškovém sále Jihočeské hospodářské komory v Českých Budějovicích ve středu 20. června. 
Dále proběhne druhé kolo výzkumu, do kterého se zapojí vedle účastníků semináře stovka dalších firem v Budějovickém kraji. Bude zajímavé porovnat, nakolik se budou lišit svou připraveností na elektronické podnikání od jihomoravských podniků. Jejich představitelé, jimiž byli z 50 % majitelé či ředitelé firem, přiznali jako druhou největší překážku s 19 % vlastní nedostatečnou znalost přínosů elektronického obchodování. Teprve na třetím místě se s 15 % umístila obava z malé bezpečnosti elektronických transakcí a dat a dále s 8 % nedostatečný právní rámec a také technologická nevybavenost firem.

Zpět


Sektorová řešení pro automatizaci podnikového marketingu
Společnost SAS představila tři nová softwarová řešení pro automatizaci podnikového marketingu (EMA) v oblasti kreditních karet, telekomunikací a pojišťovnictví. Nová CRM řešení mají především podstatně snížit dobu, kterou tyto organizace potřebují k vytvoření nové služby využívající informace o zákaznících.
Protože v těchto vysoce konkurenčních odvětvích není pro konkurenci problém během pár dní okopírovat zavedené služby, nelze jich využít jako odlišující prvek. Jedinou věcí, jíž si organizace udržují konkurenční výhodu, je schopnost správně využívat informace o svých zákaznících. 
Doba implementace nového systému nebude díky předdefinovaným funkcím typickým pro daná odvětví delší než tři měsíce. Ale i po nasazení řešení jej mohou společnosti dále modifikovat a rozšiřovat předdefinované modely, stejně tak jako vytvářet své vlastní. 
Základem všech tří sektorových řešení pro EMA je software pro řízení kampaní, budování datových skladů a dolování dat.

Zpět


Mediální obchodní inteligence
Především pro mediální společnosti, které vydávají tiskoviny a provozují televizní vysílání, je určen nový software od společnosti Sybase. Program s názvem Industry Warehouse Studio (IWS) for Media umožňuje těmto firmám nasadit řešení řízení vztahů se zákazníky (CRM) a následně jim dovolí lépe zacílit pozornost na perspektivní předplatitele a inzerenty a to podle jejich demografických charakteristik.
IWS poskytuje lepší přístup k existujícím datům a umožňuje je lépe využít k analýze informací o zákazníkovi, demografie a životního stylu. Díky tomu se mediální firmy mohou více zaměřit na konkrétní zájemce, poskytovat nabídky jen vhodným klientům a dodávat přesně určené zprávy.
Nově navržená analytická součást IWS for Media je vytvořena tak, aby pomohla zvýšit náklad a tržby z inzerce tvorbou informací, které pomáhají identifikovat klienty pro inzerci i předplatné; sledovat a analyzovat problémy ve službě zákazníkům; identifikovat nákupní trendy podle inzerentů nebo inzertních kategorií; sledovat ziskovost inzertních produktů, jako jsou zvláštní sekce, webová inzerce a speciální nabídky; ukázat výhodnost novin, časopisu nebo kabelové televize v rámci hodnotného spotřebitelského rámce nebo geografického prostoru.

Zpět


Zeptejte se odborníka
Společnost Asp1000 uvedla na svém portálu www.portalek.cz do provozu novou službu "Zeptejte se odborníka". Tato služba pokrývá oblast zákaznické péče, marketingu, týmové práce, elektronického i klasického obchodu. Pomocí jednoduchého formuláře mohou manažeři požádat vybraného odborníka pro danou oblast o radu, odpověď na otázku či pomoc při řešení problému. Vyjádření odborníka obdrží v garantované lhůtě elektronickou poštou.
Záměrem služby je interaktivně pomáhat manažerům malých a středních firem řešit jejich pracovní problémy, které tématicky souvisejí se zaměřením Portálku. V současné době je do služby zapojeno sedm odborníků a toto číslo se do konce roku 2001 má zvýšit.
Služba "Zeptejte se odborníka" je v současné době zdarma, přístup k ní je podmíněn pouze registrací. V budoucnu se tato služba zařadí mezi zpoplatněné, přičemž poplatky budou stanoveny v závislosti na kvalitě a kvantitě dostupných informací.

Zpět


Zeptej se mě na cenu
Pod tímto názvem již více než dva měsíce provozuje společnost Alcatel webovou aplikaci, která vnesla do oblasti prodeje telefonních ústředen pro podniky do 150 zaměstnanců zajímavý nový směr. Na webové adrese Alcatelu je totiž možné velice rychle získat informace o ceně požadované konfigurace zařízení a vzápětí kontaktovat zájemce s prodejcem.
Výběr komunikačního řešení může probíhat ve dvou úrovních - v první fázi zájemce uvede, kolik se v jeho firmě používá telefonních přístrojů a počítačů, a aplikace mu nabídne okamžité řešení. 
Ve druhé, odbornější fázi nabízí aplikace další upřesnění, které může zákazník sám měnit - zohlednit analogové, digitální a ISDN připojení, měnit počet vnitřních a vnějších linek, zahrnout bezdrátové přístroje, VOIP, rozšíření ústředny o systém DECT a další. Obdobným způsobem je možno navrhnout k ústředně datovou síť LAN skládající se z aktivních prvků.

Zpět


Jak se vede, Intelligo?
Od 5. dubna, kdy byla spuštěna nová verze elektronického tržiště Intelligo pro business to business obchodování, bylo na tomto tržišti prostřednictvím služeb Výběrová řízení a Poptávky poptáno zboží v celkové hodnotě necelých sedmi miliónů korun. 
První výběrové řízení na Intelligu bylo vyhlášeno 3. května. Jednalo se o soutěž na dodavatele armatur v hodnotě půl milionů korun a to pro výrobce strojírenského a metalurgického sortimentu. Tohoto výběrového řízení se nakonec zúčastnilo devět dodavatelů.
V přípravné fázi se nyní nachází několik dalších výběrových řízení. Jedná se např. o soutěž na dodavatele výpočetní techniky v hodnotě cca jednoho miliónu Kč, výběrové řízení na chemikálie či řízení na hutní materiál pro zástupce automobilového průmyslu ve statisícové hodnotě. První výběrové řízení v oblasti služeb je připravováno pro jednu strojírenskou společnost a jedná se o služby tiskové.
Kromě výběrových řízení je na Intelligu vypisováno několik poptávek běžných kancelářských potřeb týdně. V těchto případech se jedná především o výběr zboží z katalogu nepřímého materiálu.
Zatím největší nákup prostřednictvím služby Poptávky byl uskutečněn akciovou společností Tatra Kopřivnice počátkem měsíce června. Poptáváno bylo zboží v hodnotě 162 000 Kč, přičemž odběrateli se při tomto konkrétním nákupu podařilo dosáhnout 16% úspory.

Zpět


LLP dodá SunSystems společnosti HBO
LLP Group oznámil dodávku a implementaci informačního finančního systému SunSystems do společnosti HBO v jejích pobočkách v České republice, Polsku a Rumunsku. 
Tento největší filmový kanál na světě bude ve zmíněných zemích využívat finanční systém SunSystems verze 4.2.6. na platformě Windows NT s databází Oracle a nadstavbu pro analýzu dat a tvorbu reportů Vision XL.
Po centralizaci celé společnosti HBO, kdy bylo zapotřebí zvolit jednotné standardizované řešení, bylo rozhodnuto pro SunSystems, který nahradil původně používaný účetní systém Scala. Vedení firmy s centrálou v Budapešti se vzhledem k dobrým zkušenostem s řešením Sun, které používá již od dubna roku 1999, rozhodlo implementovat tento systém i v dalších zemích.

Zpět


Společný postup
Společnosti Bull a LF Consulting Group podepsaly regionální smlouvu o společném postupu při nabízení ucelených podnikových řešení vycházejících z produktové řady Scala - řešení pro back office a iScala pro internet. 
Tato smlouva se týká regionu střední a východní Evropy, kde obě společnosti budou spolupracovat při obchodních aktivitách a následně při instalaci, implementaci a podpoře provozu komplexního řešení pro středně velké a velké podniky.
Partnerství je založeno na spolupráci v oblastech dodávek infrastruktury informačních technologií, zahrnujících spektrum hardware i software, internetovou konektivitu pro elektronický obchod včetně transakčních a bezpečnostních serverů, čipových karet a terminálů. Dále v oblastech zajištění všech aspektů instalace a implementace ASW Scala, pokrývající řešení v oblastech financí, logistiky, distribuce a řízení servisních služeb včetně konzultačních služeb a řízení projektu. 
Kromě standardních implementačních služeb budou nabízeny vývojové služby umožňující řešení speciálních požadavků zákazníků a služby systémové integrace.

Zpět


Ocenění za implementaci XML v pojišťovnictví
Na konferenci ACORD Technology byla společnost SilverStream vyhlášena vítězem XML implementace v pojišťovnictví a to za řešení výměny dat kompatibilních se standardem XML ACORD.
Tato implementace umožňuje zjednodušení, standardizaci a urychlení celého procesu uzavírání pojištění, které u mnoha pojišťovacích společností probíhá doposud ručně.
Kromě tohoto ocenění SilverStream získal také certifikaci ACORD XML pro výměnu XML dat o majetkovém a úrazovém pojištění. Tato cena potvrzuje zaměření společnosti SilverStream na pojišťovací sektor, o čemž svědčí nedávno představené řešení eXtend Insurance framework, které bylo navrženo tak, aby pojišťovacím společnostem zajistilo prostředí, které jim umožní snadno přesunout své služby na web.

Zpět


Světový rekord s Alpha Serverem
Server Compaq AlphaServer GS320 vytvořil nový světový rekord v testu TPC-C samostatných systémů. 
AlphaServer GS320 běžící na platformě Tru64 UNIX a s databází Oracle 9i Enterprise Edition dosáhl výkonu 230 533 tpmC (transakcí za minutu) při poměru cena/výkon 56,62 USD/tpmC, čímž překonal výsledky všech ostatních systémů.Tímto činem se tento stroj ujímá vedení v žebříčku nejvýkonnějších databázových serverů na světě.
Světový rekord je výsledkem partnerství firem Compaq a Oracle. Pokud byste zatoužili po takovém řešení, databáze Oracle 9i je dostupná na všech podporovaných platformách, včetně serverů Compaq AlphaServer a ProLiant dodávaných s produkty řady StorageWorks.

Zpět


IBM staví nový superpočítač s linuxovou platformou
Western Geco, jedna z nejvýznamnějších firem zabývajících se vyhledáváním ložisek ropy, si zvolila linuxový superpočítač od IBM, aby tak zvýšila své možnosti při vyhledávání a získávání zásob ropy. Tento superpočítač bude obsahovat 256 IBM eServerů, pracujících pod operačním systémem Linux.
Vzhledem k vysokým nákladům na plánování a provádění vrtů je potřeba využívat nejrůznějších propracovaných metod, které by tyto náklady snížily na minimum. Tyto vědecké metody dokáží vytvořit detailní 3D mapy skrytých zásob ropy a plynu ještě před začátkem vrtů, avšak je jasné, že se neobejdou bez vysokého výpočetního výkonu.
Servery xSeries, založené na linuxových klastrech, jsou vysoce škálovatelné (4 až 1024 procesorů) a mohou být plně přizpůsobeny tak, aby vyhověly potřebám vysokého výkonu. Klastr ve společnosti Western Geco bude složen z 256 eServerů xSeries 330, z nichž každý je vybaven dvěma procesory Pentium III s frekvencí 933 MHz.

Zpět


SuSE Linux pro Intel Itanium je na světě
Současně se započetím výroby 64bitových procesorů Intel Itanium představuje společnost SuSE linuxový operační systém právě pro 64bitovou architekturu "IA64".
SuSE Linux 7.2 pro IA64 je určen především vývojářům, kteří tak mohou přenášet své linuxové aplikace na 64bitovou architekturu. Pro ostatní zájemce pak představuje základnu pro nasazení Linuxu v profesionálním IA64 serverovém prostředí.
SuSE Linux pro IA64 obsahuje kromě verze SuSE Linux 7.2 pro IA32 také šest CD pro IA64, včetně více než tři sta stran dokumentace. SuSE Linux 7.2 pro IA64 bude dostupný od 20. června přímo u výrobce.

Zpět


Teleinformatika


 Konference, semináře

Řízení projektů a rizik
Společnost TIMING Praha ve spolupráci s časopisy IT SYSTEM, IT NEWS a IT CAD si vás dovolují pozvat na seminář Řízení projektů a rizik, který se koná v úterý a ve středu 25. a 26. září v Národním technickém muzeu v Praze.
Kdo bude mít ze semináře užitek? Především současní i budoucí projektoví manažeři a také všichni ti, kdo s projektovým manažerem z různých důvodů spolupracují. 
Cílem semináře je předání know-how, se kterým lze systematické Řízení projektů a Řízení rizik zahájit. Podrobný obsah semináře lze získat zde a přihláška je tady.

Zpět


II. Konference KARAT Open - Ostrava
Ve čtvrtek 14. června uspořádala společnost I.F.T. PROGRES ve spolupráci se svými dlouholetými partnery Sun, SYBASE ČR a IFT CONSULTING druhou konferenci na téma představení informačního systému KARAT. Celá konference se konala v příjemném prostředí ostravského hotelu Imperial
Konference se účastnili zástupci více než sedmdesáti firem působících prakticky ve všech ekonomických oblastech. Stejně tak široký je záběr ekonomického informačního systému KARAT, který byl hlavním předmětem přednášek na konferenci.
Součástí konference bylo, jako již tradičně, vystoupení hlavních partnerů pořádající společnosti. Sun představila svá nejnovější serverová řešení, zástupce společnosti SYBASE přiblížil zúčastněným databázové technologie. Tímto byly obsaženy všechny hlavní součásti ekonomického systému, bez kterého si dnes již moderní úspěšná společnost nedokáže svou existenci představit.
Jak již vyplývá z názvu, celá konference se týkala informačního systému KARAT. Tento komplexní informační systém, ačkoli byl na trh uveden teprve nedávno, má za sebou již instalace u několika významných společností (HANÁCKÁ KYSELKA, HANÁCKÉ ZÁVODY, WALMARK, HORTIM, PRIMAPLYN, GRATO ...). 
Nejsilnější stránkou, jež byla na konferenci nejvíce prezentována, je maximální otevřenost systému. Přizpůsobení se podmínkám firmy je totiž jednou z klíčových vlastností moderního informačního systému. Způsoby řešení této problematiky prostřednictvím IS KARAT byla proto snad nejpoutavější částí prezentace.
Konference byla určena vedoucím pracovníkům, správcům podnikových informačních systémů, partnerům a klientům společnosti. Přestože se jedná na první pohled o poněkud různorodou skupinu, byly jednotlivé prezentace uzpůsobeny tak, aby se každý účastník dozvěděl právě pro něj potřebné téma. Obsahem bylo představení obecných vlastností systému odrážející moderní trendy a technologické principy, přes ekonomické zákonitosti až po konkrétní příklady problémů a jejich možné řešení.
Celková jak odborná, tak společenská úroveň konference byla hodnocena velice kladně nejen účastníky konference z řad široké ekonomické veřejnosti, ale i zástupci firem přímo z oboru informačních technologií, kteří se konference účastnili v nemalé míře. Jak již je na podobných akcích zvykem, byla konference zakončena rautem s volnou diskusí zúčastněných.

Zpět


Konference "Geac East European Encounter 2001"
Středoevropská jednotka divize Geac uspořádala 30. května v rakouské metropoli Vídni každoroční setkání svých zákazníků a partnerů z východní a střední Evropy nazvané tentokrát Geac East European Encounter 2001.
Cílem setkání bylo představit stávajícím i budoucím zákazníkům Geacu aktuální nabídku produktů a služeb, umožnit výměnu zkušeností a také seznámit účastníky s jednotlivými partnery Geacu v regionu střední a východní Evropy a přiblížit jejich nabídku.
Setkání se konalo v prostorách konferenčního centra IBM Forum Wien za účasti 70 účastníků z devíti zemí střední a východní Evropy. Mezi přítomnými byli jak stávající zákazníci, tak i zájemci o nabízená řešení CRM a @ctive Business Intelligence, zástupci IBM a dalších partnerů Geacu. Nosnými tématy vídeňské konference bylo elektronické podnikání, řízení vztahů se zákazníky a Business Intelligence.

Zpět


SystemOnLine


 Recenze

Hyundai ImageQuest G210
Každý, kdo pracuje v oblasti grafiky či CA.., nebo jen často potřebuje mít současně otevřeno více oken aplikací, ví, jak důležitý je dostatečně velký monitor. V této recenzi vás seznámíme se zajímavým 21" monitorem Hyundai, který se vyznačuje nejen vysokou kvalitou, o níž nás v testu sám přesvědčil, ale také velmi příznivou cenou.

Pokračování
Zpět


Společník na cesty po Evropě
Čas prázdnin a dovolených se rychle blíží a mnozí z vás již netrpělivě plánují trasy svého putování po světě. Vedle tradičních papírových katalogů, průvodců a map jsou přístupná i elektronická mapová díla. Jedním z nich je i nová podoba mapového softwaru AutoRoute ve verzi pro rok 2001 od společnosti Microsoft.

Pokračování
Zpět

 Kancelářské aplikace

Discman jako vypalovačka i přehrávač MP3
Unikátní multifunkční zařízení nyní nově najdete v nabídce společnosti AT Computers. Sony CRX10U-RP v sobě spojuje externí USB vypalovačku, discman a CD MP3 přehrávač.
Zařízení umožňuje nejen vypalovat a přepisovat CD-R/CD-RW disky rychlostí 4x, číst jako 6x CD-ROM mechanika a přehrávat audio CD, ale dokáže přímo přehrávat i CD se soubory ve formátu MP3.
To vše při rozměrech jen 132x25x189,5 mm a hmotnosti 435 g včetně akumulátorů. Součástí dodávky kromě samotné mechaniky a vypalovacího software je také nabíjecí baterie Sony InfoLithium (Li-Ion), AC adaptér, USB kabel a stereo sluchátka s dálkovým ovládáním. Univerzální discman Sony CRX10U-RP podporuje operační systémy Mac 8.6/9, Windows 98, Windows 2000, Windows Me.

Zpět


Pošlete svým telefonem obrázek i s melodií
Pětice výrobců mobilních telefonů - Alcatel, Ericsson, Siemens, Motorola a Philips - se dohodli na společném standardu, který má umožnit posílat a přijímat zprávy obsahující i melodie, obrázky a animace. 
První telefon podporující nový standard představila společnost Alcatel v rámci letošního ročníku veletrhu CeBIT v Hannoveru. Na český trh by měl být uveden již na podzim 2001 s označením Alcatel One Touch 511.
Jelikož se jedná o nově vytvořený formát výměny dat, bude možné si obrázky a melodie vyměňovat i mezi telefony různých značek, což představuje významnou výhodu oproti dosavadním technologiím, které umožňovaly výměnu obrázků jen v rámci téže značky. Standard schválený Evropským institutem pro telekomunikační standardy (ETSI - European Telecommunications Standards Institute) se nazývá Extended Messaging Service (rozšířená služba zpráv), zkráceně EMS. Jedná se vlastně o rozšíření formátu SMS na úrovni aplikace.
A nyní zpět k přístroji: Na první pohled zaujme Alcatel One Touch 511 nejen malými rozměry (97 x 42 x 20 mm), ale i designérským provedením. Přední kryt je zhotoven z hliníku, který nejen dobře vypadá, ale navíc účinně odstiňuje elektromagnetické záření. Standardní Lithium-Iontová baterie umožní až 6 hodin hovoru a téměř 300 hodin v pohotovostním režimu. Potěší i nízká hmotnost 75 g.
Velkou novinkou budou vícehlasé (polyfonické) melodie. Samotný telefon nabízí výběr ze třiceti různých typů zvonění. Ty lze navíc posílat mezi jednotlivými telefony či skládat vlastní, včetně výběru nástrojů. Jako první telefon na trhu nabídne OT 511 možnost stahovat polyfonní melodie do telefonu. K ovládání bude sloužit unikátní klávesa DriveKey, tentokrát se třemi pozicemi.

Zpět


Planeta Internetu završila čtvrtý rok své existence
Včerejškem byl oficiálně zakončen čtvrtý ročník projektu Planeta Internetu, který již tradičně podává českým školám pomocnou ruku v oblasti internetu. V současné době, kdy je aktuálním tématem koncepce zavádění výpočetní techniky do škol, nabízí mnohým ústavům první příležitost se s internetem seznámit formou bezplatných seminářů a dalších aktivit, které připravili její organizátoři.

Pokračování
Zpět


Kodak DC5000 bojuje s U.S. Army
Fotoaparát Kodak DC5000 je ve světě digitální fotografie zajímavým modelem, neboť kromě výborných snímků a výhody digitálního zpracování zaručuje i vysokou odolnost. 
Pokud máte o jeho životaschopnosti pochybnosti, zda vaší dovolenou u moře, na horách a v autě bez úhony přežije (nebo pokud vás zajímají praktiky americké armády), věnujte pozornost následující zprávě.
Vnitřně je fotoaparát DC5000 založen na ověřené sérii DC2xx, což obnáší kromě jiného intuitivní ovládání, barevný LCD displej, trojnásobný zoom, blesk a 2megapixelové rozlišení. Vnější provedení je však odolné proti prachu, vodě a nárazům, aniž by přitom výrazně zvyšovalo celkovou velikost přístroje či omezovalo možnosti propojení.
A právě tři exempláře tohoto běžně prodávaného fotoaparátu Kodak DC5000 prošly vojenskými testy v Trace Laboratory v Palatinu. Testovalo se podle devíti vybraných testů ze série Military Standard 810F a ve všech devíti testech DC5000 uspěl bez výtek. 
Podívejme se na náplň testů podrobněji: První zkouškou je test nízkého atmosférického tlaku, kdy je fotoaparát ve vypnutém stavu v přetlakové komoře vystaven po jednu hodinu tlaku odpovídajícímu výšce 12 km, poté "klesnul" do 5000 metrů a byla otestována jeho funkčnost. 
Při testu na vysokou teplotu byly přístroje po dobu 48 hodin vystaveny teplotě 85°C, poté při 40°C otestovány. Podobně byly fotoaparáty po dobu 24 hodin vystaveny teplotě -40°C, poté při 0°C odzkoušeny. 
Zajímavým testem je i test na poškození kapalinami. Pro tento test bylo vybráno 12 kapalin a přístroje jim byly vystavovány po dobu 8 hodin. Jednalo se o čistič, limonádu, pivo, vodu, kafe, džus, motorový olej, iron, naftu, benzín, opalovací olej a tvrdý alkohol. Přístroje byly po vytažení z kapalin opět shledány jako plně funkční.
Při testu na vlhkost byly přístroje ve vypnutém stavu podrobeny 10dennímu cyklu s relativní vlhkostí 95 % a se změnou teploty v cyklu 30 - 60 - 30 - 20 - 30 - 60 C. 
Pro potřeby armády je zajímavým testem i test na přetížení. Přístroje byly ve vypnutém stavu vystaveny následujícímu zrychlení 2 G dopředu, 6 G dozadu, 9 G nahoru, 3 G dolů, 4 G doleva a 4 G doprava. Funkčnost byla testována při zrychlení 2 G. Fotoaparáty prošly i vibracemi 7,7 G ve frekvenčním rozsahu 20 až 2000 Hz ve všech osách. 
Každý přístroj byl vystaven rovněž rázu o síle 30 G, se sinusovým průběhem a trváním 11 ms, a to postupně ve všech osách. Poté následovaly pádové testy z 20 cm na všechny rohy, strany a na různé povrchy - celkem 26 pádů. 
Při devátém testu byly fotoaparáty podchlazeny na -10 C a ostřikovány vodou s teplotou 2 C dokud se na jejich povrchu nevytvořila souvislá vrstva ledu. Poté byly ponechány v pokojové teplotě, aby oschly, a byly otestovány. A opět se prokázala jejich schopnost k provozu.

Zpět


Zkuste to bez hacku (a carek)
A nyní následují dvě zprávy od Českého mobilu. Oskarovi zákaznici mohou během léta posílat SMS-ky v síti Oskar za pouhých 77 haléřů. Ceny SMS u tarifu Dohoda s Oskarem (SMS za 0,53 Kč) a Slyším Vás (SMS dokonce již od 0,37 Kč) zůstávají zachovány.
Léto je doba cestování i přátel a Oskar dává svým klientům příležitost podělit se o zážitky ihned - prostřednictvím nejlevnějších SMS. Nabídka nemá žádný "háček" a všechny ostatní Oskarovy služby zůstávají zachovány, takže není třeba zavazovat se na několik let smlouvou. 
A ta druhá zpráva říká, že se Oskar v oblasti poskytování mobilních telekomunikačních služeb stal partnerem již 500 000 obyvatel České republiky. Přitom jubilejní půlmiliontý zákazník byl aktivován pouhých 15 měsíců od zahájení Oskarova komerčního provozu.

Zpět

 Internet, komunikace a sítě

Monex - nové řešení plateb na internetu
Nejvýznamnějším faktorem, který brání rychlejšímu rozvoji internetového obchodování, je platební proces na internetu. Ten musí být jednoduchý, spolehlivý, rychlý a hlavně bezpečný. Žádný z doposud používaných mechanizmů však takový není. 
Pro nakupujícího je platební proces při nákupu přes internet buď těžkopádný a nepohodlný, nebo málo bezpečný a důvěryhodný. A právě jako odpověď na tento neutěšený stav vznikl platební portál Monex.
Platební portál Monex řeší problém elektronických plateb ve vazbě na obchodní a finanční procesy. Cílem platebního portálu je nabídnout novou formu řešení platebního styku v procesu elektronického obchodování v rámci střední Evropy, a tedy i České republiky. Základní filozofií portálu je existence samostatného subjektu, který zabezpečuje propojení mezi kupujícím, obchodníkem a bankou na internetu v rámci elektronického obchodování.
Platební portál Monex byl uveden do pilotního provozu ve Slovenské republice v listopadu roku 2000 a je tedy prvním portálem s reálnými transakcemi. V České republice se připravuje pilotní provoz na polovinu tohoto roku. V současné době probíhají jednání s některými bankami a internetovými obchodníky v modelu B2B i B2C o přípravě tohoto pilotního projektu. Zároveň se dokončuje lokalizace celého aplikačního prostředí.
Provozovatelem portálu Monex je společnost AmoNet, dceřinná společnost firmy DITEC, která je slovenským systémovým integrátorem. Poskytovatelem služeb platebního portálu Monex v České republice je na základě smlouvy se slovenským provozovatelem firma AmoNet, dceřiná společnost EXPERT & PARTNER engineering CZ.

Zpět


Vysokorychlostní LAN přepínače na postupu
Kvůli neslábnoucí poptávce po síťových zařízeních s vyšším výkonem, rozšiřuje společnost 3Com svá portfolia přepínačů a produktů pro správu sítě o tři nové ethernetové přepínače SuperStack a software Network Supervisor.
SuperStack 3 Switch 4400 je stahovatelný přepínač 10/100 rychlého ethernetu s citlivostí na aplikace a s přepínáním rychlostí fyzického spojení. Zařízení nabízí přepínání na čtvrté vrstvě, což přidává síťové infrastruktuře inteligenci a umožňuje podřídit síťový provoz činnosti firmy. To znamená, že dovoluje upřednostnit důležitější aplikace - například hlas a aplikace na plánování podnikových prostředků (ERP).
SuperStack 3 Switch 4300 je vysoce výkonný 10/100 přepínač, který nabízí 48 portů a až čtyři vysokorychlostní rozšiřující porty navíc. 
Třetím kouskem je Switch 4005. Jedná se o 10/100/1000 modulární, integrovaný přepínač třetí vrstvy pro firmy, které požadují dostupnost, ale zároveň jednoduchost.
S nimi je uváděn i software 3Com Network Supervisor ve verzi 3.0, který pro nové přepínače poskytuje podporu. Tato bezplatná aplikace obsahuje inovativního průvodce konfigurací vlastností čtvrté vrstvy, který zjednoduší celosíťovou priorizaci provozu. 3Com Network Supervisor je ke stažení na této adrese.

Zpět


Dublin v síti Viking Network
Společnost Telia podepsala s telekomunikační skupinou Cable & Wireless smlouvu týkající se odkoupení přenosové kapacity dat mezi Dublinem a Londýnem, kterou disponují podmořské kabely Solas a Lanis. 
Uzavřená smlouva umožňuje obousměrný přenos dat s vlnovou délkou 2,5 Gb/s mezi oběma městy.
Tento krok je součástí strategie, jež má připojit další zemi, a to Irsko, k evropské síti společnosti Telia. Viking Network je síť optických kabelů, která zajišťuje evropským a americkým uživatelům vysokorychlostní přenosovou kapacitu. Síť je plně ve vlastnictví společnosti Telia a firma Cable & Wireless si již pronajímá infrastrukturu a vysokokapacitní přenosovou šířku pásma ve skandinávském okruhu sítě Viking Network.

Zpět


eTel získal RSL COM Austria
Společnost eTel, založená irským podnikatelem Seanem Mellym, koupila v těchto dnech firmu RSL COM Austria od její mateřské společnosti RSL Communications Limited (USA). 
RSL COM Austria je třetí největší rakouský telekomunikační operátor a poskytovatel datových, internetových a hlasových služeb.
Společnost eTel převzala odpovědnost jen za rozvoj obchodu. Provozní činnost hodlá ponechat v Eisenstadtu v Rakousku. Po následující měsíce bude RSL fungovat pod stejným názvem, ale přípravy na změnu jména na značku eTel již započaly.
Touto koupi rozšiřuje působení eTel do pátého evropského státu a přináší dalších více než 10 000 firemních zákazníků, které nyní obhospodařuje 76 pracovníků. 

Zpět


WebSphere: vše potřebné pro web v jednom
Společnost IBM uvedla na svět nový software WebSphere. Lidé od IBM si od něj slibují, že ještě rychleji a účelněji umožní firmám, které si jej koupí, spravovat transakce a komplexní integrační projekty a zároveň zlepšit znalosti o zákaznících přistupujících na web. Nová verze navíc obsahuje i podporu pro bezdrátové a hlasové interakce.
Celý softwarový balík obsahuje: WebSphere Business Integrator Version 2.1, User Experience Version a Everyplace Access. Každý z nich je integrovaným balíčkem software založeného na standardech, jako je XMI, XML, Java a UDDI.
WebSphere Business Integrator 2.1 umožňuje komunikaci mezi rozdílnými počítačovými systémy. Díky tomu dovoluje společnostem vzájemně integrovat své aplikace do existujících toků svých vlastních procesů, a to i v případě, že aplikace podporující tyto procesy jsou mimo vlastní organizaci.
User Experience - Znalosti návštěvníka na webových stránkách určí, zda business na webu přežije nebo ne. Analýzy ukazují, že až 70 % lidí, kteří nakupují on-line, by utratilo na konkrétním webu méně peněz, pokud by s ním zaznamenali špatnou zkušenost. Proto požadavky na opravdu kvalitní web soustavně narůstají, a právě k tomu je určen tento WebSphere User Experience.
Everyplace Access - Obrovský pokrok v nových zařízeních, společně s novými technologiemi pro přenos hlasu, posouvají e-business do nových a neprobádaných končin. IBM WebSphere Everyplace Access umožní obchodníkům převádět webový obsah do těchto nových zařízení, a to kdykoliv a kdekoliv.
Voice Server Version 1.5 - Nová verze IBM serveru pro poskytování hlasově ovládaných služeb a přístupu k informacím je k dostání již od konce května. Nová verze umožňuje uživatelům porozumět němčině, francouzštině a angličtině.

Zpět


První servery ProLiant s podporou technologie PCI-X
Společnost Compaq oznámila uvedení nového serveru Compaq ProLiant DL760, který jako první plně podporuje vysokorychlostní technologii PCI-X pro chipsetovou architekturu Profusion.
Compaq ProLiant DL760 je jedním ze dvou nových osmiprocesorových serverů s procesory Intel Pentium III Xeon, které firma nově zařazuje do produktových řad ProLiant ML a DL.
Druhým uvedeným serverem je model ProLiant ML 750. Oba nově oznámené servery používají procesory Intel Pentium III Xeon na frekvenci 700 MHz a jsou již připraveny na očekávané procesory Intel Pentium III Xeon s frekvencí 900 MHz. 
Technologie PCI-X je dostupná pro uživatele serverů ProLiant DL 760, pro stávající servery ProLiant 8500 bude možný upgrade. Tuto technologii vyvinul Compaq a zároveň ji licenčně poskytuje dalším výrobcům. V kombinaci s architekturou Profusion poskytuje špičkový I/O výkon pro širokopásmové aplikace používající Gigabit Ethernet, Fibre Channel, Ultra 3 SCSI nebo Cluster Interconnects.

Zpět


Golfinfo


 Grafika, CAD, GIS

Autodesk Forum 2001
Druhým ročníkem Autodesk Fora začíná pěkná tradice konference o produktech firmy Autodesk. Konferenci obeslalo mnoho autorů svými příspěvky, z nichž bylo vybráno přibližně čtyřicet, které později zazněly na hlavním fóru a v odborných sekcích. Oproti loňskému ročníku se přihlásilo více jak dvojnásobek účastníků. 

Pokračování
Zpět


Procesor Itanium postupuje
Své první produkty založené na procesoru Intel Itanium oznámila i společnost Fujitsu Siemens. Jedná se o dvouprocesorovou pracovní stanici CELSIUS 880 a o čtyřprocesorový server PRIMERGY N4000 a. Oba počítače budou na českém trhu k dispozici v průběhu července.
Pracovní stanice CELSIUS 880 je určena pro aplikace náročné na zpracování dat, jako jsou automatizace konstruování elektronických zařízení, vědeckotechnické výpočty, automatizace strojírenského konstruování, vytváření digitálního obsahu či zpracování finančních dat. 
Jejími přínosy pro koncového uživatele jsou vysoký výkon při analýze rozsáhlých datových souborů díky velkému rozsahu paměti, velmi rychlé operace v pohyblivé řádové čárce nezbytné pro analytické úlohy, silná podpora clusterových aplikací potřebná při komplexní analýze kapalin a chemických modelů..
Počítačový uzel PRIMERGY N4000 může obsahovat až čtyři procesory Intel Itanium a 64 GB přímo adresovatelné paměti. Mezi klíčové přínosy pro koncové uživatele patří vysoký výkon databázových aplikací díky podpoře velmi rozsáhlých pamětí (VLM), rychlá numerická analýza rozsáhlých bází dat, např. zpravodajství či elektronického obchodování, vysoká úroveň spolehlivosti při provozu aplikací klíčových pro chod podniku, rovněž tak zvýšená úroveň výkonnosti pro aplikace elektronického zabezpečení.
Nová architektura EPIC procesoru Itanium využívající velký počet registrů, predikci a paralelní zpracování na úrovni instrukcí zajišťuje špičkovou úroveň transakčního zpracování v podnikových aplikacích, jako např. v systémech pro podporu rozhodovacích procesů (Decision Support Systems).
Nová generace procesorů Intel Itanium, která byla uvedena na trh koncem května, používá architekturu Explicitly Parallel Instruction Computing (EPIC), jež představuje novou konstrukční filozofii společnosti Intel. 
Itanium rozděluje aplikace na menší části, které zpracovává paralelně a výsledky jsou proto k dispozici mnohem rychleji než u současných procesorů. Procesor Itanium, který je schopen přenášet až 2,1 gigabitů za sekundu, umožňuje spolehlivější a stabilnější provoz pracovních stanic a serverů.

Zpět


Andělu dominuje unikátní grafika
Vraťme se nyní do listopadu minulého roku, kdy získalo svou finální podobu nové obchodně-administrativní centrum Zlatý Anděl. Tým světových architektů v čele s Jeanem Nouvelem tu vytvořil novou dominantu Smíchova. Osobitý charakter stavbě dodává rozsáhlá 3M grafika, která se již stala trvalou součástí budovy a která z ní činí opravdový unikát.

Z výšky 18 metrů shlíží na kolemjdoucí anděl, jehož podobě se stal inspirací Wendersův film Nebe nad Berlínem. Postava anděla je v rámci celku zakomponována do znázorněného panoramatu Prahy. Grafické obrazy doplňují úryvky z básní Franze Kafky, Gustava Meyrinka, Jiřího Ortena, Rainera Maria Rilkeho a dalších slavných tvůrců.
Představa trvalého spojení budovy s velkoplošnou grafikou o rozloze více než 2250 m2 vznikla zhruba před čtyřmi roky. V té době byly stanoveny podmínky, které musí grafika splňovat. Výsledný obraz, který je vnímán zvenčí, nesmí být zevnitř vůbec patrný, a nesmí tudíž ovlivňovat kvalitu výhledu z budovy. Navíc musí výrobce garantovat minimálně 10 letou životnost grafiky .
Nová technologie grafiky na Zlatém Andělu je výsledkem práce české pobočky mezinárodní společnosti 3M, která je dodavatelem speciální grafické fólie a české firmy Sign Graphics. Ve své podstatě velmi jednoduchý princip (jako ostatně většina převratných vynálezů) dokázal zvládnout překážky, díky kterým neobstály návrhy renomovaných francouzských firem. 
Obraz, který vnímáme, je sestaven z přibližně 198 milionů bodů, vyřezaných z grafické fólie 3MTM Scotchcal 100. Průměr bodů je v rozmezí od 1,5 - 3,5mm. Těmito body bylo pokryto zhruba 2200 skleněných a kovových ploch fasády Zlatého Anděla. Díky rozptylu jednotlivých bodů a vlastnostem grafické fólie pak pozorovatel nevnímá grafiku jako shluk jakýchsi teček, ale jako kompaktní obraz s velmi jemně propracovanými detaily.

Zpět

 Informační společnost

Cesta kolem světa za 80 minut
Společnost 3M Česko, pobočka amerického koncernu 3M, uspořádala ve dnech 5.- 6. června 2001 pro své obchodní partnery a přímé klienty zákaznické dny s podtitulkem "Cesta kolem světa za 80 minut". 
V budově Muzea Škody v Mladé Boleslavi byly připraveny expozice představující průřez sortimentem společnosti, která po celém světě vyvíjí, vyrábí a prodává přes 50 000 různých produktů.
Produktoví manažeři u jednotlivých expozic vysvětlovali návštěvníkům možnosti využití jednotlivých produktů, průběh jejich vývoje a výroby a způsoby jejich distribuce na českém trhu.
Zájemci tak měli možnost si všechny produkty osahat, vyzkoušet. V rámci prvního dne expozice ji navštívili i zástupci především odborných médií. 
Pobočka 3M pro Československou republiku byla založena v roce 1991 v Praze, 3M Česko vzniklo po rozdělení státu v roce 1994. V současné době 3M zaměstnává zhruba 70 lidí a dosahuje obratu okolo 700 milionů Kč.

Zpět


Nový manager pro oblast digitálních fotoaparátů
Od počátku června stojí v čele divize Digital & Applied Imaging společnosti Foto-World, která se mimo jiné stará o prodej digitálních fotoaparátů, pan Eduard Kraps. 
Eduard Kraps pracuje ve společnosti Foto-World již pět let, v poslední době na pozici Kodak Express Managera. Vzhledem k jeho znalostem z oblasti maloobchodních služeb a prodeje, které prostřednictvím minilabů Kodak Express získal, se předpokládá další rozšíření prodejní sítě špičkových digitálních fotoaparátů Kodak. 
Pan Eduard Kraps vystudoval Jihočeskou Univerzitu, čtyři roky se věnoval práci ve školství, pracoval pro agenturu EDIT, získal zkušenosti při prodeji zdravotnické techniky Dahlhausen Medizine Technic a od roku 1996 pracuje pro firmu Foto-World.

Zpět


Nový ředitel GETRONICS pro Českou republiku a Slovensko
Novým generálním ředitelem společnosti Getronics pro region Česká republika a Slovensko byl jmenován Pavel Habarta, který působí doposud jako ředitel Getronics Slovakia a ředitel divize Business Solutions pro Českou republiku a Slovensko. Pavel Habarta se výkonu funkce oficiálně ujme od 1. července 2001.
Peter Puchner, dosavadní generální ředitel společnosti Getronics, ukončí na základě tříleté manažerské smlouvy své působení ve firmě k 30. červnu 2001 a vrací se zpět do své vlasti. 
Za jeho tříleté práce v nejvyšší pozici v regionu České republiky a Slovenska došlo k rozvoji poboček a k posílení pozice společnosti v obou zemích jako poskytovatele služeb v oblasti IT.

Zpět


Robert Tumanic v čele Mission Critical Linux
Správní rada společnosti Mission Critical Linux oznámila, že současný ředitel Robert Tumanic, byl jmenován generálním ředitelem. Pan Moiz Kohari, který společnost založil v roce 1999, zaujal pozici místopředsedy a bude pokračovat v práci s výkonným týmem v oblasti strategických iniciativ.
Robert Tumanic nastoupil do společnosti, aby vedl iniciativy společnosti při podrobném zpracování obchodních strategií a posilování spolupráce s velkými poskytovateli služeb a systémovými integrátory. 
Před tím než začal pracovat pro Mission Critical Linux, pracoval Robert jako viceprezident a řídící představitel v Unisys, kde byl zajisté velmi chválen za dosažení dvojciferného růstu v jejich skupině informačních služeb. Před firmou Unisys působil Robert u Deloitte & Touche jako hlavní partner, byl zodpovědný za významné klienty a pomáhal vyvíjet systémovou integraci.
Firma Mission Critical Linux nabízí podnikové linuxové služby umožňující plánování a nasazení výkonných linuxových systémů; vývoj zákaznických řešení podle specifických potřeb pro zajištění maximální systémové dostupnosti a výkonu. Kombinací těchto služeb s průkopnickými linuxovými technologiemi, jako jsou Convolo Cluster Software a Secure Service Technology, poskytuje společnost nástroje potřebné pro maximální výkon jejich IT infrastruktury.

Zpět

 WWW tipy týdne

Nově vytvořené oficiální stránky Wimbledonu
Tenisový turnaj Wimbledon má zcela nové webové stránky. Jejich dodavatelem a tvůrcem je společnost IBM.
Stránky přinášejí svým návštěvníkům řadu informací o tomto turnaji, výsledky v reálném čase, žebříčky, rozhovory s hráči a významnými osobnostmi. Najdete zde informace o historii tohoto nejslavnějšího tenisového turnaje všech dob, ale i o celé řadě dalších tenisových událostí ve světě.
Na těchto stránkách si například také můžete zjistit ceny vstupenek nebo třeba nakoupit suvenýry, pro které byste jinak museli cestovat až do Anglie. Výsledky zápasů si můžete nechat také posílat prostřednictvím SMS na mobilní telefon nebo je můžete sledovat pomocí WAP technologie, aniž byste museli sedět u počítače nebo před obrazovkou televize.
 

Zpět


TVUJDUM.CZ se rozšířil o e-commerce
Od 11. června se čtenářům představuje nová část největšího portálu o bydlení, stavění a spoření TVUJDUM.CZ
Elektronický obchod, který rozšířil portfolio služeb portálu o bydlení a stavění, nabízí všechno potřebné pro moderní bydlení. Čtenář si může vybírat z nabídky domácích spotřebičů, zahradní techniky, nábytku, projektů rodinných domů, kuchyňských sestav, doplňků i nádobí, stavebních materiálů či odborné literatury.
Portál TVUJDUM.CZ založený v roce 1998 představuje celkem pět služeb - časopis o bydlení, magazín o kuchyních, obchodní dům s potřebami pro moderní bydlení, nabídku nemovitostí a uživatelskou konferenci.

Zpět


Týdeník IT News zasílá redakce edice IT Business  *  Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00  *  Tel.: 05/45 22 27 79, Fax.: 05/45 22 24 99
Týdeník IT News je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám IT News zasílali, kontaktujte nás prosím.
Náměty a připomínky k obsahu týdeníku zasílejte na adresu odpovědného redaktora P. Boucník [
boucnik@ccb.cz]


TOPlist