facebook

Tip obchodním ředitelům: Inovujte své obchodní procesy dříve, než vás odvolají

BisnodeBig Data jsou velké téma. Zabývat se jimi musí nejen firmy jako takové, ale především manažeři, kteří ve firmách pracují. Správná analýza velkých dat přitom může být klíčová pro obchodní a marketingové procesy, ale i celkovou strategii firmy. Své o tom ví Zdeněk Demeter, šéf týmu Big Data a Analytics Business ze společnosti Bisnode.


Pro které pozice ve firmách je analýza velkých dat podle vás klíčová?

Kromě majitelů firem jsou to především obchodní a marketingoví ředitelé, kteří by se touto problematikou měli zabývat. Znalost velkých dat je totiž naprosto zásadní při generování nových obchodních příležitostí, sestavování B2B obchodní strategie, hledání nových trhů nebo zvyšování efektivity obchodních týmů.

Jak jim může Bisnode pomoci?

Díky analýze firemních dat získá obchodní nebo marketingový ředitel a s ním potažmo celý jeho tým možnost pracovat s chytrými daty. To jsou v podstatě data vytažená z různých databází a zpracovaná nejrůznějším pokrokovými metodami. Patří sem například těžení dat, strojové učení, analýza obsahu, sémantická analýza, analýza konkurence a mnoho dalšího. Záleží na konkrétním typu firmy a na tom, co tato firma pro své obchodní a marketingové procesy potřebuje.

Setkáváte se při komunikaci s klíčovými pracovníky firem s nějakými jejich nedostatky?

Spíše bych to označil za nemilou souvislost. V posledním půlroce jsme narazili na to, že více než třetina z nich se s Bisnode seznámila až příliš pozdě. Ještě dřív, než jsme společně dořešili detaily naší spolupráce, byli odvoláni ze své funkce. Podle mých informací se až příliš často zaměřili na operativu, reporting a plnění krátkodobých cílů, zatímco jim chyběla dlouhodobější strategie, makro pohled na současný trh a dostatek nových obchodních příležitostí.

Dá se tomu nějak předejít a co byste vzkázal dalším manažerům na těchto pozicích?

Základem je inovace obchodních a marketingových procesů a nalezení správného strategického partnera, který vám s tím dokáže pomoci. S tím je potřeba začít dříve, než vám poteče do bot. Jinak můžete být odvoláni ještě před tím, než budete mít první výsledky analýzy velkých dat k dispozici. Nepřipravujte inovativní projekty pro své následovníky. Vytěžte z nich maximum už teď a úspěch vás zaručeně nemine.

Zdeněk Demeter Zdeněk Demeter pracuje jako Big Data Analytics Business Manažer pro společnost Bisnode v České republice a na Slovensku. Zaměřuje se především na B2B klientelu, které pomáhá hledat nové obchodní příležitosti, vstupovat na nové trhy a najít zde nové potenciální zákazníky. Působí také v oblasti Sales Intelligence, Risk Management a Master Data Management. Na svém pracovním kontě má roky působení v oblasti IT a Business Inteligence v takových firmách jako je KPMG Czech Republic nebo DataSpring s.r.o.
Více informací o produktech a službách Bisnode najdete na www.bisnode.cz

 
Časopis IT Systems / Odborná příloha Kalendář akcí
ORBIT
RSS kanál