facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> IT Projekty - 7. 6. 2024 - redakce

Ministerstvo práce a sociálních věcí spouští chatbota pro vyřizování jednodušších dotazů

Ministerstvo práce a sociálních věcí udělalo další krok v digitalizaci české státní správy. Spouští chatbota a následně i voicebota pro vyřizování jednodušších dotazů v rámci agendy Úřadů práce. Občané tak budou moci od 10. června komunikovat s Úřadem práce 24 hodin denně bez nutnosti fyzické návštěvy nebo čekání na spojení s operátorem. Automatizace jednoduchých činností uvolní ruce úředníkům a dá jim více času na složitější případy a na osobní interakci s občany.



Voicebot a chatbot jsou navrženy tak, aby poskytovaly informace na často kladené dotazy, čímž se snižuje zátěž na call centrech. Klienti budou mít zároveň možnost dostat odpovědi na své otázky i mimo standardní pracovní dobu, protože voicebot a chatbot budou k dispozici bez časového omezení. Díky pokročilým algoritmům umělé inteligence jsou schopny učit se z interakcí s uživateli a postupně rozšiřovat své schopnosti a oblasti, ve kterých mohou klientům pomáhat.

V první fázi budou voicebot a chatbot poskytovat jen obecné informace, ale v další fázi už by měli být schopni odpovídat i na konkrétní dotazy například k jednotlivým žádostem o podporu a umožní tak personalizovaný přístup k jednotlivým klientům. „Pro klienty to znamená, že mohou získat potřebné informace rychleji a pohodlněji, aniž by museli čekat na spojení s operátorem nebo navštěvovat úřad osobně. To je obzvláště užitečné pro ty, kteří mají omezený přístup k internetu nebo mají potíže s používáním digitálních technologií,“ uvedl vrchní ředitel sekce informačních technologií Karel Trpkoš.

Chatbot na webu MPSV bude dostupný od pondělí 10. června. Chatbot, který funguje na umělé inteligenci, je schopen komunikovat s uživateli a odpovídat na jejich otázky. Tato interakce je pak použita k výcviku hlasového voicebota. Díky tomuto procesu se voicebot naučí, jak efektivně komunikovat s klienty, odpovídat na jejich dotazy a vyřizovat jejich požadavky bez potřeby asistence úředníka. Tento pokrok v oblasti umělé inteligence tak přináší nové možnosti pro zlepšení zákaznického servisu a efektivity práce.

„V budoucnu se očekává, že tyto technologie budou hrát klíčovou roli v transformaci veřejných služeb, kde umělá inteligence a automatizace nabídnou nové možnosti pro zlepšení kvality života občanů a efektivity veřejné správy. MPSV je na čele této transformace a ukazuje cestu, jak mohou být moderní technologie využity pro transformaci veřejných služeb,“ doplnil Trpkoš.

Firma Microsoft, jejíž technologie jsou v rámci implementace využívány, podpořila vznik ověřovací verze řešení v rámci svého programu pro adopci pokročilých technologií. Spolu s implementačním partnerem firmou Tekies s.r.o. připravily obě firmy řešení, které efektivně využívá poslední poznatky a nástroje v oblasti umělé inteligence a velkých jazykových modelů.


 
  

- PR -

GFI ClearView + Kerio Control = bezpečná síť

Organizace dnes vědí, že musí upřednostnit bezpečnost sítě, aby ochránily kritická aktiva a citlivá data. Komplexní bezpečnostní přístup vyžaduje kombinaci řešení pro správu hrozeb a monitorování sítě. Tomu napomáhá kombinace řešení GFI KerioControl a GFI ClearView, která proaktivně identifikují bezpečnostní mezery a optimalizují opatření pro reakci na incidenty.

  

- PR -

Kamery v potravinářství aneb Když je výroba pod dohledem AI

V potravinářství je kontrola kvality klíčovým aspektem celého vý­rob­ní­ho procesu. Zajistit, aby výrobky splňovaly přísné hygienické a bez­peč­nost­ní normy, je klíčové nejen pro zdraví spotřebitelů, ale také pro reputaci výrobce. Tradiční me­to­dy často narážejí na limity lidského faktoru a jsou proto pomalé, nákladné a náchylné k chybám. Podobně jako v dalších výrobních odvětvích i zde může nasazení chytrých kamer s pokročilou umělou inteligencí (AI) znamenat obrovský posun kupředu.