24. listopadu 2004







Podnikové aplikace
Ness CEE představuje nový systém pro fakturaci tepla
VENTUS ve skupině ExpertČR v ostrém provozu
RSA Security uvádí na trh RSA Sign-On Manager
LogicaCMG podpoří pojišťovny v efektivním jednání s neplatiči
Trillium Software získal cenu čtenářů
Sun a Sybase pokořily hranici bilionu databázových záznamů
Další uživatelé IS WAM S/3
SAS s novou sadou řešení SAS Financial Intelligence
Altus VARIO do dalších maloobchodů
K2 nově na databázi Oracle
OKmzdy 14 let úspěšně na trhu
BSC Praha expanduje
FORUM Solutions uvede na trh úvěrový systém

Kancelářský hardware a aplikace
Výkonná pracovní stanice ASUS AP1720-E2
Maxtor vyrábí nové disky Atlas určené podnikům
Nová grafická karta ASUS N6600GT TOP pro sběrnici AGP
Nové PC šasi ASUS 3600

Recenze
Ricoh Aficio FX16

Internet, komunikace a sítě
Nová bezdrátová internetová kamera D-Link
Nová verze Symantec pcAnywhere
MSN a ATLAS.CZ připravují spolupráci
Symbol uvádí nové Wi-Fi produkty
Proaktivní ochrana Symantec proti bezpečnostním hrozbám
Trend Micro HouseCall nabízí vyhledávač virů pro různé prohlížeče
Modul McAfee Anti-Spyware Enterprise Edition
Systém proti odposlechu mobilních telefonů
Prodej mobilních telefonů Siemens zaznamenal historický rekord
Dell a Novell rozšiřují své partnerství
Kerio Technologies uvádí na trh Kerio ServerFirewall
Zákaznické centrum Jihomoravské plynárenské od ANECTu
STROM telecom získal certifikaci pro běloruský trh

Informační společnost
LogicaCMG s novým generálním ředitelem
Miracle Network posiluje obchod
Nový žebříček IT inovátorů
Aliatel partnerem seminářů pro malé a střední firmy
Nové vedení - nová Intentia
Stellent získal cenu za nejlepší biotechnologický web roku 2004
INVEX 2005 proběhne v novém říjnovém termínu
Quest Software v žebříčku Gartner Dataquest
Sun vybudoval první středoevropský Usability Lab
Czech Horeca Summit 2004 se vydařil

Konference, semináře
Kalendář akcí

WWW stránky
Nový internetový obchod s výpočetní technikou
Podnikové aplikace

Společnost Ness CEE představila nový systém pro fakturaci tepla ZIS eFATEP. Systém ZIS eFATEP podporuje automatizaci procesu opakované fakturace tepla v rámci obchodního vztahu dodavatele tepla a jeho smluvních partnerů. Systém svojí modulární, otevřenou a flexibilní strukturou splňuje nadstandardní požadavky kladené na funkcionalitu fakturačního systému dodavatelů tepla. Ness tento moderní systém implementuje v řadě tepláren největší české teplárenské společnosti Dalkia.

Systém ZIS eFATEP vychází z osvědčených zkušeností dříve provozovaných systémů používaných v českých a slovenských teplárenských společnostech, které ale po stránce SW technologií zaostaly. Proto společnost Ness CEE vyvinula nový moderní modulární systém ZIS eFATEP, určený primárně pro potřeby tuzemských organizací s ohledem na snadnou možnost vytvoření jazykových mutací. Systém vyhovuje všem platným zákonným normám, vyhláškám a nařízením a lze jej snadno aktualizovat s ohledem na nové legislativní předpisy. ZIS eFATEP je modulární systém učený pro potřeby dodavatelů a distributorů tepla, kteří zajišťují dodávky prostřednictvím rozvodné sítě. Jednotlivé moduly vytváří kompaktní celek plně pokrývající proces měření, odečtu, rozvodu, a prodeje tepelné energie. Systém lze však využít i pro dodávky jiných služeb, včetně elektřiny, vody a plynu.

Společnost KVADOS uvedla do ostrého provozu informační systém VENTUS u prvního společníka skupiny ExpertČR. Společnost PT Elektro Market byla vybrána jako první pro instalaci systému v rámci rozsáhlého projektu nasazení produktu VENTUS v celé této maloobchodní skupině. Řešení zahrnuje komplexní agendy maloobchodního prodeje a ekonomické agendy, které jsou nainstalovány na centrále a ve čtyřech prodejnách. Projekt pokračuje dle stanoveného harmonogramu postupným nasazováním produktu VENTUS u dalších společníků skupiny ExpertČR.

Společnost RSA Security ohlásila dostupnost podnikového řešení zabezpečeného přístupu RSA Sign-On Manager, které spojuje silné autentizační produkty RSA Security s celopodnikovým systémem jediného přihlášení (SSO, single sign-on). Díky podnikovému řešení zabezpečeného přístupu mohou organizace snížit náklady na technickou podporu spojené se změnami hesel, zvýšit bezpečnost podnikových zdrojů, zlepšit produktivitu koncových uživatelů a přitom zhodnotit dosavadní investice do zabezpečení.

RSA Sign-On Manager nabízí různé autentizační procedury, od režimu jediného hesla, až po silnou dvoufaktorovou autentizaci, dále správu pravidel a práv podnikové kategorie a technologii IntelliAccess - to je inovativní samoobslužné řešení bezpečného nouzového přístupu s možností resetu hesla. RSA Sign-On Manager je součástí systému RSA Security, jehož cílem je zajistit bezpečný a jednoduchý přístup v rámci celého podniku či jiných organizací. RSA Sign-On Manager bude do konce listopadu 2004 dostupný přímo u společnosti RSA Security nebo v síti distribučních partnerů.
Více na http://www.rsasecurity.com/products/som/.

LogicaCMG uvedla na český trh informační systém Receivables Management Solution, který komplexně řeší otázku správy pohledávek v pojišťovnictví. Reaguje tak na situaci, kdy české pojišťovací ústavy mají v pohledávkách po splatnosti více než čtyři miliardy korun a nedokáží tyto pohledávky vymáhat dostatečně efektivně. V dalších krocích připraví LogicaCMG varianty tohoto řešení pro další sektory, kde velké organizace obsluhují masy privátních i korporátních zákazníků a jsou nuceny řešit také otázky neuhrazených faktur či složenek. Tento systém je součástí širšího balíku produktů a služeb pokrývajících hlavní potřeby pojišťovacích ústavů v řízení a správě platebních transakcí - Payment Solution Package.

Společnost Profinit, zastupující na českém trhu společnost Trillium Software, oznámila, že se Trillium Software stal vítězem sedmé výroční ceny čtenářů za nejlepší řešení kvality dat udělované americkým časopisem Intelligent Enterprise. Kvalita dat je jednou z řady kategorií v hodnocení informačních technologií umožňujících vytvoření "inteligentního podniku". Hlasující v soutěži jsou především vyšší manažeři, manažeři aplikačního vývoje či pracovníci s rozhodovacími pravomocemi v oblasti managementu dat a business inteligence.

Společnosti Sun Microsystems a Sybase oznámily, že vytvořily největší datový sklad na světě. Tato skutečnost byla ověřena nezávislým auditem provedeným agenturou InfoSizing, Inc. Zvětšující se datové sklady se stávají pro společnosti stále důležitějšími, neboť v nich musí uchovávat stále rostoucí objem dat, záznamy o jejich zpracování a navíc provádět jejich správu. Referenční architektura iForce Enterprise Data Warehouse (EDW) společností Sun a Sybase, sestávající ze serverů Sun Fire, úložných subsystémů Sun StorEdge a Sybase IQ umožňuje zákazníkům vytvořit velmi rozsáhlé datové sklady v řádech několika dnů místo měsíců a navíc minimalizovat náklady na úložný prostor. Konkrétně Sybase IQ a iForce Data Warehouse Reference Architecture zajistily komprimaci 155 terabajtů dat do méně než 55 terabajtů úložného prostoru.

O rozšíření portfolia našich zákazníků se zasloužila Střední odborná škola a Střední odborné učiliště informatiky a spojů, když zvolila informační systém WAM S/3 pro vedení ekonomických a nadstavbových agend. V rámci projektu budou implementovány ekonomické a vybrané nadstavbové moduly komplexního podnikového informačního systému WAM S/3.

Společnost SAS představuje nové řešení SAS Financial Intelligence obsahující rozsáhlé portfolio softwarových produktů, které umožní podnikům přesnější řízení a plánování finančních operací. S pomocí SAS Financial Intelligence je finanční oddělení schopné poskytnout ucelený pohled na výkon firmy, a stává se tak spolehlivým a důvěryhodným poradcem a dodavatelem hodnotných informací pro celý podnik. Sada řešení SAS Financial Intelligence urychluje a zjednodušuje sběr a konsolidaci finančních dat z celého podniku, a zajišťuje dostatečný prostor pro podrobné analýzy a plánování. Finanční oddělení může vyvinout přesné předpovědi na základě nákladů a poptávky, a následně je doplnit o alternativní scénáře nákladů a výnosů při hledání kvalifikovaného řešení různorodých situací.

Software Altus VARIO nasadily do svých maloobchodních prodejen další dvě pražské obchodní firmy. Ve společnosti Decoland, s.r.o., která nabízí stylový nábytek, zajišťuje Altus VARIO nově kompletní provoz všech obchodních, skladových a účetních agend. Řešení propojuje s centrálou dvě prodejny v online režimu, přičemž spojení je dimenzováno pro připojení dalších poboček. Systém byl implementován za necelé dva měsíce včetně několika doplňků řešících individuální požadavky zákazníka.

Známý dodavatel přání do obálky ALBI používá na rozdíl od Decolandu systém Altus VARIO již od roku 2000. Nyní jej společnost nasadila také do dvou prodejen specializovaných na stolní hry, kde software zajišťuje prodej přibližně dvou tisíc skladových položek za hotové i platební kartou, výměnu zboží, vyhodnocování úspěšnosti jednotlivých prodejců, řízení skladových zásob, automatickou výměnu dat offline atd.

Společnosti Q.gir a Oracle Czech ohlašují začátek intenzivní spolupráce, která by se měla v brzké době zúročit v řadě významných společných aktivit. První z nich je migrace Informačního systému K2 na databázi Oracle. Nejprve bude migrace připravena a vyzkoušena na databázi Oracle Standard Edition One, která je licenčně upravena pro malé a středně velké podniky a organizace a umožňuje bezproblémové zpracování většího objemu dat a vynikající rychlost odpovědi. Dále se změní aplikační logika IS K2 tak, aby bylo možné optimálně využít výkonu databáze Oracle. Celkové řešení rovněž předpokládá využití produktů Oracle Standard Edition a Enterprise Edition pro velké podniky a organizace. Technologicky připravený projekt by měl být k dispozici prvním zákazníkům v květnu příštího roku.

Softwarová aplikace OKmzdy pro kompletní zpracování mzdové agendy od společnosti OKsystem již má od svého uvedení na trh počátkem 90. let přes 2 000 instalací. V jednouživatelské verzi podporuje podnikatele s několika zaměstnanci bez mzdové účtárny, v síťové verzi obsluhuje organizace s mnoha stovkami zaměstnanců. Software OKmzdy zaručuje korektní operace, algoritmy byly vyvinuty a jsou průběžně aktualizovány na základě platných legislativních předpisů ve mzdové oblasti. V jednouživatelské verzi pracuje aplikace OKmzdy jako běžná instalace na PC v prostředí Microsoft Windows. V síťové verzi pracuje v libovolném prostředí, preferovanými databázemi jsou Oracle a Microsoft SQL Server, na ostatních databázích může aplikace OKmzdy pracovat díky otevřenému rozhraní ODBC (Open DataBase Connectivity).

Rok 2004 byl pro společnost BSC Praha významným nejen z pohledu výrazných obchodních úspěchů, ale též vzhledem k dynamickému vývoji segmentu podnikových informačních systémů ve světě. Globalizační trendy v IT se mimo jiné projevily sloučením dvou významných hráčů J.D. Edwards a PeopleSoft, na které dále reagoval americký Oracle svou nabídkou na převzetí celé společnosti PeopleSoft.

Tento trend se odrazil i v diverzifikaci firemní strategie BSC Praha rozšířením portfolia nabízených ERP řešení o skupinu produktů E-Business Suite, jež bylo přirozeným vyústěním dlouholetého úspěšného obchodního partnerství se společností Oracle Czech. Ve světle těchto nových skutečností BSC Praha rozšiřuje svůj stabilní tým odborníků o nové dynamické pracovníky a posiluje tak signifikantní postavení mezi poskytovateli služeb v oblasti ERP na trhu v České a Slovenské republice.

Společnost InterSystems Corporation oznámila, že firma FORUM Solutions úspěšně dokončila první fázi významné integrační iniciativy, která pomocí platformy Ensemble od společnosti InterSystems zajistí konektivitu mezi podnikovou úvěrovou aplikací Enterprise Lending systému pro kompletní účetní zpracování Total Account Processing System (TAPS) společnosti FORUM a širokou škálou databází a aplikací. Společnost FORUM Solutions zkoumala řadu integračních platforem s cílem poskytnout univerzální konektivitu potřebnou pro výrazné snížení doby zavedení. Poté, co společnost při svém pokusu o integraci pomocí jiného integračního produktu narazila na kritické problémy, přezkoumala nabídky integračních produktů a vybrala si univerzální integrační platformu Ensemble.
Kancelářský hardware a aplikace

Společnost ASUSTeK Computer oznámila uvedení nové pracovní stanice ASUS AP1720-E2, vybavené duálním procesorem Intel Xeon (jádro Nocona) a rychlou sběrnicí (FSB) s frekvencí 800 MHz. ASUS AP1720-E2 dále podporuje rychlé a široce oblíbené paměti typu DDR 400 a grafické rozhraní AGP 8x. Stanice je řešením pro běžné uživatele, kteří nepotřebují špičkový výkon a nechtějí investovat zbytečně vysoké částky do DDR2 pamětí a PCI Express grafických karet. AP1720-E2 nabízí podporu cenově dostupnějších pamětí DDR 400 a levnější grafiky pro AGP 8x, při zachování rychlé FSB 800 MHz.

ASUS AP1720-E2 nabízí několik možností ukládání dat - 8 hot-swap SCSI pevných disků nebo ekonomickou variantou se 4 hot-swap SATA pevnými disky s funkcemi RAID 0, 1 a 0+1. Stanice nabízí také Gigabit LAN a IEEE 1394. Při upgrade hardwaru a jeho údržbě není potřeba žádné nářadí. Nástrojem pro správu stanice je ASWM (ASUS System Web-based Management) 2.0, umožňující správcům sítě jednoduše a vzdáleně monitorovat, řídit a upgradovat server i pracovní stanice.

Společnost Maxtor začíná dodávat na trh nejnovější typ pevných disků řady Atlas, určený pro podnikové použití. Jde o disky označené Atlas 10K V a Atlas 15K II se zaručenou střední dobou bezporuchového provozu 1,4 milionu hodin. Oproti předchůdcům mají dvojnásobnou úložnou kapacitu a jsou vybaveny novými adaptivními funkcemi MaxAdapt. Disky Atlas 10K V se vyrábějí v kapacitách 73, 147 a 300 GB při 10 000 ot/min. Maximální přenosová rychlost je 89 MB/s a přístupová doba 4,0 ms. Mají 8MB vyrovnávací paměť typu ECC. Disky Atlas 15K II mají kapacitu 36, 73 a 147 GB s 15 000 ot/min. Maximální přenosová rychlost je 98 MB/s a přístupová doba 3 ms. Vyrovnávací paměť je opět 8 MB. Inteligentní technologie MaxAdapt umožňuje diskům přizpůsobit se změnám systému a zajistit tak jeho optimální výkon.

Disky Atlas 10K V a Atlas 15K II se nyní dodávají s rozhraním Ultra320 SCSI v prvním čtvrtletí roku 2005 jsou plánovány i modely s rozhraním SAS (Serial Attached SCSI). Systémy vybavené rozhraním SAS umožňují připojení i disků s rozhraním SATA (Serial ATA), např. disky Maxtor MaXLine. Tato architektura označovaná jako Serial in a Box umožňuje v rámci jednoho přístroje flexibilně škálovat úložnou kapacitu a může tak sloužit jako univerzální stavební blok pro výstavbu úložné infrastruktury datových středisek.

Společnost ASUSTeK Computer uvedla na český a slovenský trh novou grafickou kartu limitované edice ASUS N6600GT TOP (Top Overclock Performance). Karta je určena pro sběrnici AGP 8x a je vybavena grafickým procesorem nVidia GeForce 6600GT. Má 128 MB paměti typu DDR3 a disponuje i stylovým měděným ventilátorem, který zajišťuje efektivní chlazení. Grafická karta ASUS N6600GT TOP zahrnuje inovativní technologie a nástroje jako jsou nVidia UltraShadow II, nVidia CineFX 3.0, nVidia nView Multi-display, nVidia Intellisample 3.0, Digital Vibrace Kontrol 3.0 a On-Chip Video Procesor. Dále podporuje Microsoft DirectX 9, Shader Model 3.0, OpenGL 1.5 a navíc nabízí další užitečné vlastnosti, které najdete u ASUS. Těmi jsou řešení GameFace Live, OnScreenDisplay a Video Security Online.

Společnost ASUSTeK Computer uvedla na trh nového PC šasi s názvem Vento 3600. Šasi nabízí praktické funkce a je předurčen pro stavbu vysoce náročných herních systémů. K hlavním přednostem patří unikátní řešení dvířek (vertikální otvírání), snadný přístup dovnitř skříně, bez nutnosti použití nářadí a vynikající rozšiřitelnost. Tyto vlastnosti umožňují například rychlou instalaci optické mechaniky, pevného disku a nejrůznějších PCI komponent. Díky podpoře 80 mm ventilátoru v přední části a 120 mm v zadní části skříně dokáže Vento 3600 maximalizovat průtok vzduchu uvnitř sytému a efektivně ho tak ochlazovat. Postraní větrací otvory se vzduchovými kanály umožňují průchod chladného vzduchu, který snižuje teplotu CPU. Vento 3600 je tak dostatečně připraven i pro nejnovější procesory Intel Prescott Pentium 4, které jsou na kvalitním chlazení závislé.
Recenze

Aficio FX16 představuje typické malé kompaktní univerzální řešení typu "all in one" pro tisk, kopírování, barevné skenování a faxování. Jedná se o stolní přístroj A4 vystavěný na černobílé laserové tiskové mechanice, určený pro menší kanceláře popřípadě domácí pracoviště, kde měsíční produkce nepřesahuje 2000 vytištěných kopií. Vyznačuje se příznivou pořizovací cenou pod 15 tisíc Kč, ale již mnohem méně příznivými provozními náklady. Ricoh Aficio FX16 je koncipován klasicky. Jeho přední části dominuje velký ovládací panel umožňující pohotovou obsluhu i bez připojeného PC, stroj disponuje spodním automatickým a předním manuálním podavačem papíru a plochým skenovacím modulem v horní části, doplněným navíc praktickým automatickým podavačem dokumentů (ADF).


Pokračování

Internet, komunikace a sítě

Společnost D-Link ohlásila zahájení prodeje kamery DCS-5300G. Kamera umožňuje maximální využití diskového prostoru tím, že záznam probíhá pouze tehdy, pokud je aktivováno pohybové čidlo. DCS-5300G přenáší proud živého videa (streaming) a zvuku přes Internet do předem určeného počítače, využívá bezdrátové rozhraní 802.11g s rychlostí přenosu dat až 54 Mb/s a provozním dosahem do 100 m v budovách a 400 m ve volném prostranství. Pro připojení k síti Ethernet má 10/100 BASE-TX ethernetový port. Kamera je dodávána s vestavěným čtyřnásobným digitálním zoomem umožňujícím podrobnější sledování a s funkcí naklápění a otáčení, přičemž všechny tyto funkce je možné ovládat na dálku pomocí snadno použitelného webového rozhraní. Pro součinnost více kamer má DCS-5300G předinstalovaný software pro připojení a souběžné sledování až 16 kamer na obrazovce jednoho počítače.

Symantec ohlásil nejnovější verzi pcAnywhere 11.5, která nabídne výhody aplikace širší řadě uživatelů. Rozšíří řadu podporovaných platforem a zařízení a poskytne další bezpečnostní funkce vyžadované vládními a finančními organizacemi. Řešení bude určeno především mobilním profesionálům, malým podnikům, prodejcům VAR a oddělením IT ve středních až velkých organizacích. pcAnywhere v sobě spojuje bezpečný produkt pro vzdálené ovládání, vyznačující se mnoha rozličnými funkcemi, a vzdálenou správu a vyspělé schopnosti přenosu souborů, takže umožňuje rychle řešit problémy na pracovištích technické podpory a problémy spojené s podporou serverů na různých platformách. Pomocí pcAnywhere 11.5 mohou uživatelé systémů Windows, Linux, Windows Pocket PC a Pocket PC Phone Edition vzdáleně spravovat širokou řadu zařízení z jednoho rozhraní pro správu. Na trhu se má produkt objevit počátkem prosince 2004.

Internetový portál MSN připravuje spolupráci s portálem ATLAS.CZ, který bude uživatelům MSN nabízet své služby. Smlouva o této spolupráci byla schvalována a podepisována přímo se společností Microsoft Corporation v USA. Využití služeb portálu ATLAS.CZ na webu MSN přináší uživatelům MSN novou možnost komprimovaného připojení, inteligentní hledání rozšíří možnosti nalézt relevantní obsah na českém internetu. Uživatelé mohou využívat elektronické mapy portálu ATLAS.CZ, zpřístupní se jim databáze firem, zprávy, cestování, informace o počasí a ostatní služby. Návštěvnost stránek MSN je v součastné době až 500.000 unikátních návštěvníků za měsíc.

Společnost Symbol Technologies, The Enterprise Mobility Company, představila svůj podnikový bezdrátový přepínač nové generace WS 2000 a nový bezdrátový přístupový port AP 300 802.11a/b/g pro pobočky, malé a střední firmy. Nová verze přepínače nabízí především vyšší bezpečnost, jednodušší nastavení a snadnější správu. Přístupový port se třemi režimy umožní snížení nákladů na nasazení, implementaci a správu bezdrátových sítí LAN při současném zvýšení počtu funkcí, vlastností a úrovně zabezpečení infrastruktury bezdrátových sítí LAN. Představením těchto produktů společnost Symbol potvrzuje novátorský přístup a posílení pozice v oblasti bezdrátových sítí, kde zákazníkům poskytuje další příležitost pro uvolnění pohybu v jejich sítích a dosažení skutečné mobility.

Symantec ohlásil Symantec Global Intelligence Services - integrované služby poskytující zákazníkům kritické informace potřebné k omezení bezpečnostních rizik, lepšímu dodržování předpisů a ke zlepšení jejich celkové bezpečnostní situace. Symantec Global Intelligence Services poskytují zákazníkům nejúplnější přehled o aktivitě útoků v Internetu. Tato nová nabídka spojuje expertní monitorování a správu ze služeb Symantec Managed Security Services s předními světovými službami včasného varování Symantec DeepSight Early Warning Services.

Společnost TREND MICRO oznámila, že její služba pro vyhledávání virů skenováním souborů, tzv. HouseCall byla inovována tak, že umožňuje i uživatelům jiných prohlížečů než je Internet Explorer, vyhledávat a odstraňovat viry a hlídat osobní počítače. Služba HouseCall dovoluje uživatelům vyhledávat počítačové viry, červy a jiné nebezpečné kódy v počítačích. V současné době je k dispozici bezplatně nová verze služby HouseCall, která byla upravena s použitím technologie Java a nyní pracuje s populárními operačními systémy a prohlížeči, které podporují platformu Java2 včetně prohlížečů Firefox, Mozilla, Opera, Netscape a Microsoft Internet Explorer. Trend Micro HouseCall může být bezplatně aktivován zde.

McAfee ohlásil modul McAfee Anti-Spyware Enterprise Edition, což je nový produkt pro ochranu proti spywaru na podnikové úrovni s centralizovanou správou. Modul je integrován s McAfee VirusScan Enterprise 7.1 a 8.0i. Pomocí něho je k těmto řešením přidána velice důležitá vrstva ochrany pro malé a střední podniky, které potřebují bezpečně odstraňovat nepřátelské programy - spyware, adware, programy přesměrovávající vytáčené připojení na více zpoplatněné linky, programy na sledování stisknutých kláves (keylogggers), programy na prolomení hesel (password crackers) a programy na získání kontroly ze vzdáleného počítače (remote-control programs). Modul McAfee Anti-spyware Enterprise Edition bude všeobecně celosvětově dostupný v druhé polovině prosince 2004 u McAfee, Inc. a jeho channel partnerů.
Více o dostupnosti a cenách získáte na www.mcafee.com.

V softwarovém řešení na zamezení odposlechu mobilních telefonů, které vyvinula společnost Silentel, byl použit nejspolehlivější šifrovací algoritmus na světě. Systém zabezpečuje šifrovanou komunikaci mezi dvěma mobilními telefony. Hovor mezi nimi je nesrozumitelný pro případný odposlech, protože se kóduje na výstupu a dekóduje na vstupu do mobilu. Takto zašifrovanou informaci nedokáže dekódovat nikdo třetí. Dokonce ani samotní autoři systému. Bezpečnost a spolehlivost systému potvrdil Posudek bezpečnosti od společnosti Data Security Consulting. Pro používání systému stačí vlastnit kompatibilní mobilní telefon a nainstalovanou aplikaci Silentel SecureCall, která zabezpečuje šifrování hovoru. Podmínkou bezpečného telefonátu je používání stejného systému oběma telefonujícími.

Společnost Siemens, divize Komunikace, zaznamenala v uplynulém obchodním roce, který skončil 30. září 2004, historický rekord v prodeji mobilních telefonů. Ve sledovaném období společnost Siemens prodala na českém trhu více než 950.000 mobilních telefonů (meziroční nárůst téměř 13 %). Průměrný tržní podíl na českém trhu činil 37 %. Zvýšení prodeje o více než 108 % zaznamenala společnost Siemens také v oblasti datových modulů, kde se v průběhu obchodního roku 2003/2004 prodalo 85.000 GSM modulů, což představuje podíl na trhu ve výši 80 %. Uplynulý obchodní rok byl úspěšný také pro bezšňůrové přístroje Gigaset - na českém trhu se prodalo více než 40.000 těchto telefonů, a tržní podíl tak činí zhruba 30 %. Mezi nejoblíbenější mobilní telefony patřil v uplynulém roce především model SL55 a celá řada 65.

Společnosti Dell a Novell oznámily dohodu, v jejímž rámci budou celosvětově nabízet certifikovaný systém Novell SUSE LINUX Enterprise Server 9 na vybraných serverech Dell PowerEdge. Zákazníci Dellu a Novellu tak získají širší výběr plně podporovaných linuxových platforem s nejvýhodnější hodnotou na trhu. Dell bude poskytovat jediný bod kontaktu pro všechny potřeby zákazníků v oblasti podpory. Dell Services bude také podporovat zákazníky v průběhu celého životního cyklu jejich instalací.

Zákazníci společnosti Dell si budou moci kupovat Novell SUSE LINUX Enterprise Server 9 s jednoprocesorovými a dvouprocesorovými servery PowerEdge. Tato smlouva prohlubuje dlouhodobou spolupráci Dellu a Novellu, jejímž cílem je poskytovat zákazníkům kvalitní, na standardech založené počítačové platformy. Přináší vysokou hodnotu a odbornost zákazníkům, kteří chtějí na systému SUSE LINUX provozovat podnikové aplikace.

Společnost Kerio Technologies uvedla na trh Kerio ServerFirewall, výkonný a snadno ovladatelný firewall na ochranu operačních systémů MS Windows pro servery. Představuje tak první softwarové řešení svého druhu. Je určen především k ochraně exponovaných serverů zapojených do podnikových sítí a internetových serverů hostujících webové aplikace. Zajišťuje přitom bezpečnost aplikací i serveru samotného. Kerio ServerFirewall je vhodným doplňkem k firewallům umístěným na vstupní bráně z Internetu, dokáže zachytit a blokovat útoky v rámci vnějších i vnitřních sítí a zakázat aplikacím přístup do systému. Kerio ServerFirewall je možné zakoupit u našich distributorů (Tech Data, SWS) nebo autorizovaných prodejců. Licenci lze pořídit již za 15 600 Kč.

Společnost ANECT implementovala "Zákaznické centrum Jihomoravská plynárenská, a.s.", které přispěje ke zkvalitnění služeb JMP svým zákazníkům. Zákaznické centrum funguje v pracovních dnech od 7,oo do 17,oo hodin a nesupluje linku pro hlášení poruch. Hlavní funkcí zákaznické linky je podávání informací týkající se smluvních vztahů a jejich změn, informace o stavech účtů zákazníků, hlášení stavů plynoměrů, řešení reklamací, informace o cenách, o produktech JMP, a.s., apod. Tarifikace hovorů z kteréhokoli místa regionu je účtována jako poplatek za místní telefonní styk.

Společnost STROM telecom získala pro svůj digitální spojovací systém MEDIO Call Centre běloruský certifikát shody - oprávnění pro využití v komerčním provozu v Bělorusku. Certifikát udělilo společnosti STROM telecom na základě výrobních a provozních testů Ministerstvo spojů Běloruské republiky. Služby založené na platformě MEDIO jsou dále poskytovány také v České republice, Německu, Rusku, Ukrajině nebo v USA. Certifikace otevírá společnosti STROM telecom dveře pro komerční nasazení systému MEDIO v Bělorusku. V současnosti je MEDIO v Bělorusku nasazeno v komerčním provozu call centra, které využívá 120 operátorů. Jeho kapacita se pohybuje okolo 50 000 transakcí za hodinu.
Informační společnost

Pavel Kalášek (1950) byl ve společnosti LogicaCMG jmenován generálním ředitelem pro region střední a východní Evropy. Vedení společnosti převezme 1. ledna 2005. Úkolem Pavla Kaláška bude navázat na růst posledních let a dále tuto expanzi urychlit, a to zejména v těch sektorech trhu, kde je LogicaCMG již tradičně silná: finanční služby, energetika, telekomunikace, průmysl a veřejná správa. Mezi priority patří další nárůst outsourcingových aktivit. Pavel Kalášek přišel z HP, kde působil od roku 1993, z toho více než 9 let na pozici generálního ředitele české pobočky. Vystudoval teoretickou kybernetiku na MFF UK. Patřil k průkopníkům vytváření řídících systémů technologických procesů, zejména pak v oblasti řízení válcovacích tratí, kde působil jako programátor, architekt systémů i jako projektový manažer. Před příchodem do HP byl ředitelem úspěšné softwarové firmy. Hovoří anglicky, německy a rusky. Zajímá se o výtvarné umění a je stále ještě docela dobrý lyžař. Je ženatý, otcem dospělé dcery.

Obchodní tým společnosti Miracle Network, poskytovatele datových služeb, posílil Petr Borecký (1978). Ve společnosti bude mít na starosti rozvoj spolupráce s předními telekomunikačními operátory. Před nástupem do společnosti Miracle Network působil Petr Borecký na obchodních pozicích ve společnostech ČDT, a.s. a Radiomobil a.s. Hovoří anglicky, mezi jeho zájmy patří squash a tenis.

Americký časopis InformationWeek z vydavatelství CMP Media LLC sestavil nový žebříček "InformationWeek 500", kam jsou zařazovány nejvíce inovativní uživatelé informačních technologií z řad amerických společností. Mezi Top 10 IT inovátory se umístil na 9. místě Xerox, když loni se umístil na 220. místě. Navíc Xerox obsadil první místo v kategorii společností poskytujících konzultační a obchodní služby. Do žebříčku jsou zařazovány společnosti, které lze označit jako "technologické a organizační inovátory". Letos se sto nejlepších společností "vyznačuje jasnou a efektivní strategií jak snížit náklady a optimalizovat produktivitu. Tyto společnosti výrazně zvedly laťku stylu řízení firem a z měření návratnosti investic a hodnoty obchodně-technologických projektů vytvořili vědeckou disciplínu.

Aliatel je partnerem seminářů Komplexní řešení komunikačních technologií pro malé a střední podniky, jejichž cílem je informovat podnikatele o možnostech mobilní komunikace, pevných telefonních služeb ve spojení s internetem a o způsobech využití internetu pro získaní profesionálních informací. Semináře, jejichž hlavním organizátorem je Asociace malých a středních podniků a živnostníků a společnost Komerční inženýring, jsou určeny pro firmy s cca 10-200 zaměstnanci. První setkání se uskutečnila v Brně, Českých Budějovicích a Ostravě, místem konání závěrečného semináře bude 30. listopadu plzeňský Parkhotel. Do programu seminářů jsou dále zařazena témata Mobilní komunikace jako nástroj pro úspěšný rozvoj firmy (T-Mobile) a Internet jako zdroj profesionálních informací pro malé a střední podniky (Ekoinfo.cz). Semináře jsou pro účastníky zdarma.
Více na www.aliatel.cz.

Na svém snad prvním mezinárodní tiskovém brífinku v Paříži představili členové vedení společnosti Intentia Bertrand Sciard (generální ředitel a předseda představenstva) a Henrik Billgren (vedoucí pro výzkum a vývoj) svoje představy o směřování společnosti v následujících letech. Zatímco v uplynulých 4 letech byla firmy ještě jakoby v zajetí 90. let minulého století, měl by už v příštím roce nastat obrat. Ten se má projevit dosažením operativního zisku mezi 10 až 15 % na konci roku 2005 a 10% růstem v roce 2005 v porovnání s rokem 2004. Cílem je být nejlepší ve své třídě ve všech klíčových ukazatelích, ruku v ruce s vytvořením společnosti světové třídy s význačnými lidmi.

Hlavní strategií je zaměření se na zákazníky, produkty a technologie v celosvětovém měřítku - Evropě, Americe, Asii i Austrálii a na Novém Zélandu. Výhodou pro zajištění prognózovaných cílů je firemní multiplatformí produkt Movex s vlastním, na jazyku Java založeném řešení. Představy Intentie podpořil ve svém projevu i zástupce zákazníků, Roel Bakker, vedoucí informatiky ve společnosti Nutreco. Mimochodem, reklamní slogan, který doprovázel plakáty po pravici uvedených pánů - Make Move Maintain mi stále dělal v hlavě přesmyčku na Make Move Mountain. Pohni horou, Intentio!

Společnost Profinit oznámila, že společnost Stellent, kterou zastupuje na českém trhu, získala cenu WebAward 2004 udělovanou sdružením Web Marketing Association (WMA) za implementaci řešení Stellent Universal Content Management na serverech firmy Genzyme Corp., globální biotechnologické společnosti, která se zabývá biotechnologickými inovacemi s cílem pomoci lidem s vážnými onemocněními. Stellent a Genzyme (www.genzyme.com) vyhrály v kategorii "Nejlepší biotechnologický web".

Po mnoha peripetiích a po změně už nahlášeného termínu přicházejí pořadatelé mezinárodního veletrhu informačních a komunikačních technologií INVEX s novým termínem ve dnech 24. - 27. října 2005. Další "inovací" je zkrácení doby konání veletrhu na 4 dny. Při předběžném průzkumu totiž zřejmě vyšlo najevo, že většina domácích vystavovatelů by nebyla ochotna vystavovat ve státní svátek, takže zkrácení vidím jako z nouze ctnost. Prapůvodní příčinou přesunu termínu byl přesun Mezinárodního strojírenského veletrhu (MSV) kvůli termínové kolizi s EMO Hannover. INVEX měl termínově nahradit MSV. Průzkum mezi vystavovateli, jenž nabízel dvě konkrétní varianty termínu konání, naznačil, že 68 % firem si přeje termín konání INVEXu od 24.října 2005, zatímco pouze 19 % preferuje konání veletrhu od 12. září 2005.

Společnost Quest Software, jejímž partnerem je u nás společnost PER4MANCE, byla 22. listopadu 2004 vyhodnocena analytickou firmou Gartner Dataquest jako dodavatel č. 1 v kategorii správy aplikací ESM (Enterprise Systems Management). Obsadila také 5. místo jako celkový dodavatel řešení ESM na softwarovém trhu roku 2003. Podle Gartner Dataquest je softwarový trh rozdělen do osmi hlavních segmentů obsahujících: Database Management, Aplication Management, Availability and Performance, Network Management, IT Service Desk a IT Help Desk, Asset Management a Job Scheduling. Společnost Quest Software se vyjímá v prvních třech klíčových oblastech.

První Usability Lab (softwarová laboratoř pro vývoj uživatelských rozhraní) ve střední Evropě, vybudovaný společností Sun Microsystems, byl slavnostně otevřen 15. listopadu na Elektrotechnické fakultě ČVUT, za účasti ministra informatiky Vladimíra Mlynáře. Otevíraná laboratoř je jedním z výsledků dlouhodobé spolupráce Katedry počítačů a společnosti Sun. Hlavní význam této laboratoře je v tom, že se jedná o první laboratoř tohoto typu v České republice. Vědecká komunita pracující v oblasti komunikace mezi člověkem a počítačem v ní získává významný nástroj pro podporu svých výzkumných aktivit. Činnost této laboratoře se promítne i do výuky nových odborníků.

4.ročník odborného a společenského setkání špiček českého hotelového, restauračního a cateringového trhu Czech Horeca Summit 2004, který se uskutečnil ve středu 3.11.2004 v TOP Hotelu Praha, se dle bezprostředních reakcí jeho účastníků velice vydařil. Vyvrcholením konference byl bohatý společenský večer, jehož součástí bylo vyhlášení vítěze Trophée Bohemia Sekt - Sommeliér ČR 2004, předání cen pro Dodavatele HO.RE.KA ČR a EXPONÁT souběžně probíhajícího veletrhu HORECA či skvělá barmanská show Kofola s koktejly na bázi produktů této společnosti. Již tradičními organizátory konference Czech Horeca Summit byly Vysoká škola hotelová v Praze a společnost INCOMA Consult ve spolupráci s podnikatelskými asociacemi NFHR ČR, HO.RE.KA. ČR, Unihost a Spolhost. Konference se konala i díky podpoře mnohých sponzorů, generálními partnery byly společnosti Makro ČR a Kofola.
WWW stránky

Do ostrého provozu byl spuštěn nový internetový obchod s výpočetní technikou Computer.cz. (link na www.computer.cz) Svým zákazníkům nabízí za příznivé ceny několik tisíc produktů - od počítačových komponent až po digitální fotoaparáty. Computer.cz je čistě internetový obchod, bez kamenné prodejny. Platit je možné na dobírku nebo proforma fakturou. Doprava zboží se realizuje buď kurýrní službou nebo prostřednictvím zásilkových společností Danzas a PPL po celé České republice. Internet Info tento nový obchod provozuje ve spolupráci se společností Ferrudun, na jejímž technologickém řešení byl e-shop postaven a která zajišťuje veškeré logistické zázemí.

SystemNEWS zasílá redakce edice IT Business * Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.: +420/ 545 222 779 SystemNEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám SystemNEWS zasílali, kontaktujte nás prosím. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora. Technická realizace: Webservis