| |||||||||||
|
Událost týdne Nové stránky SystemOnLine Podnikové aplikace CRM ve světě automatických dveří CRM řešení pro Sodexho Pass ČR od Siemens Business Services AutoCont rozšiřuje svoji nabídku v oblasti ERP systémů Adastra uvádí na trh novou verzi produktu ProClarity Upgrade software po vstupu do EU za poloviční cenu V-MARKET - nástroj k oslovení zákazníků Nové servery ES7000 nabízejí schopnosti UNIX/RISC systémů Dobrá novina od SOFTIPu - Sme pripravení! Živá technická prezentace MBI Solutions pro slovenské nábytkáře Analýza Gartner: Genesys mezi lídry na trhu IVR a podnikových hlasových portálů Internet, komunikace a sítě Soutěž Computer Trade Shopper Excellence Awards - vítěz D-Link Siemens a Bird ve strategickém partnerství v oblasti mobilní telefonie Inverzní multiplexer IMXi-4 dokáže zaplnit mezeru Czech on Line - Zřízení bezplatné linky nyní zdarma Společnost SkyNet získala další regionální licenci v pásmu 3,5 GHz Více než 13 % počítačů v ČR je napadnutelných Domena.cz má na kontě více než 15 tisíc domén Informační společnost Personální změna ve společnosti Hewlett-Packard 2 změny v Software IBM ČR CzechTrade oceňuje přístup LCS k informování firem o vstupu do EU Internet spojuje lidi a kultury KCT Data dodavatelským partnerem SAP služeb společnosti IBM Et netera vyhrála výběrové řízení společnosti Nestlé ČR Unicorn partnerem Compuware pro ČR Finanční monitor IT firem Finanční výsledky za první čtvrtletí 2004 Network Associates s výnosy ve výši 217 milionů dolarů Konference, semináře Seminář společnosti EFCON o správě obsahu opět úspěšný Semináře Projektové řízení Sun Java Tour KOMIX pořádá pravidelnou konferenci MODERNÍ DATABÁZE CIO FÓRUM 2004 Seminář Vývoj celopodnikových aplikací v .NET .NET Technologies'2004 |
||||||||||
|
|||||||||||
Událost týdne ![]()
Nejde sice úplně o událost týdne, jako něco převratného, dokonce vlastně nejde ani o tento týden, protože k události už došlo v týdnu minulém. Ale dovolil jsem si využít této rubriky, abych upozornil na spuštěnou novou podobu webových stránek SystemOnLine. Jeho dolní části vévodí kalendář akcí, kde si můžete ověřit konání všech konferencí, seminářů a výstav, o kterých dostane naše redakce avízo. Toto avízo můžete předat redakci i prostřednictvím on-line formuláře na webu. V budoucnu budete podobný kalendář nacházet i v SystemNEWS místo dlouhého přehledu akcí. V neposlední řadě bych rád upozornil na skutečnost, že na SystemOnLine najdete i kompletní archiv zveřejňovaných informací, ve kterém můžete zdarma hledat informace pro svoji potřebu.
Podnikové aplikace
Společnost LLP Group uzavřela dohodu s předním světovým výrobcem automatických dveří Besam o poskytování služeb v oblasti CRM. Na základě požadavků Besam byly stanoveny dílčí projekty spolupráce, v rámci nichž konzultanti LLP Group zajistí např. rozšíření funkcionality stávajícího řešení Pivotal, integraci CRM s ERP systémem Helios, návrh a nastavení reportů, sledování servisních zásahů a synchronizaci aplikací Outlook.
Společnost Besam využívá CRM řešení Pivotal pro podporu řízení prodeje a v současné době aktivně rozšiřuje využití podpory o servisní část. LLP Group, která je dodavatelem řešení Pivotal v České republice, rovněž poskytuje lokální podporu týkající se řešení problémů spojených s provozem a používání systému Pivotal, tj. updaty a upgrady, přístup na "Help desk" či přístup na uživatelský portál. ![]()
Siemens Business Services získal zakázku od společnosti Sodexho Pass ČR na dodání řešení pro řízení vztahu se zákazníky. Nové řešení zlepší a zefektivní komunikaci se zákazníky, zoptimalizuje obchodní činnosti a procesy a sníží náklady. Siemens Business Services bude implementovat řešení postavené na platformě Siebel během několika měsíců.
Jedná se o nejnovější řešení CRM od společnosti Siebel - s názvem Siebel Professional Edition, které je ušité na míru středním firmám. V České republice se bude jednat o vůbec první implementaci této verze, která je u nás dostupná od letošního dubna. Siemens Business Services má vlastní know-how jak přistupovat k CRM. Jako jeden z největších systémových integrátorů na světě má zkušenosti nejen se samotnou implementací řešení, ale také s poradenstvím, návrhem a výběrem řešení, které nejlépe odpovídá požadavkům klienta. ![]()
Společnost AutoCont CZ podepsala se společností Microsoft Business Solutions ČR partnerskou smlouvu pro produkt Axapta a stala se tak první společností, která je oprávněna nabízet a implementovat oba produkty z portfolia Microsoft Business Solutions - Axapta a Navision.
AutoCont CZ rozšířil svůj tým téměř 50 certifikovaných specialistů na produkt Navision o 12 certifikovaných specialistů na produkt Axapta.
Tým prokázal své kvality při realizaci více než čtyřiceti úspěšných nasazení produktu Navision u zákazníků z nejrůznějších oborů, například v oblasti strojírenské výroby, stavební výroby a montáží, lesní výroby, textilní výroby, výroby plastů, polygrafické výroby, distribuce léčiv, vydavatelství a nakladatelství a dalších. Zařazení produktu Microsoft Business Solutions - Axapta do portfolia ERP systémů nabízených společností AutoCont CZ umožní lépe reagovat na potřeby zákazníků z řad větších středních společností a zákazníků zaměřených na technologicky náročnější výrobu, a to na celém území České i Slovenské republiky. ![]() ![]()
Softwarová a konzultační společnost Adastra uvádí na český a slovenský trh novou verzi nástroje Business Intelligence ProClarity. ProClarity ve verzi 5.3 poskytuje řadu nových funkcí, včetně Dashboard View, tedy "palubní desky", poskytující manažerské informace pro podporu rozhodování na jedné obrazovce. ProClarity 5.3 je produktem stejnojmenné americké firmy se sídlem v Boise, Idaho, USA. Systém je optimalizován pro prostředí Microsoft SQL. Na českém a slovenském trhu je distributorem ProClarity firma Adastra.
Mezi uživatele tohoto nástroje Business Intelligence v ČR a SR patří například firmy Ahold, Cetelem, GTS Czech, Ministerstvo obrany ČR, Magistrát hl. m. Prahy, Provident Financial, Roche Diagnostics, Slovakofarma (Zentiva), Všeobecná stavební spořitelna KB, Všeobecná úverová banka a další. Business Intelligence ProClarity 5.3 umožňuje vytvoření "jednotného firemního informačního portálu", kde každý z manažerů má k dispozici relevantní informace v závislosti na své pozici a na problematice, kterou se ve firmě zabývá. Jednou z "horkých" novinek je Dashboard View - palubní deska, která na jedné obrazovce poskytuje pohled na strategické informace pro řízení firmy v podobě dynamických grafů a tabulek, přehledy klíčových indikátorů výkonnosti firmy (KPI - key performance indicators) se "semafory" jejich stavu a další důležité informace. ![]()
Společnost ACOMWARE nabízí upgrade legislativních změn IS Altus VARIO po vstupu České republiky do EU za velmi zvýhodněnou cenu. Do konce května 2004 si mohou i uživatelé konkurenčních informačních a ekonomických systémů, kteří mají potíže se zavedenými změnami, pořídit upgrade za poloviční cenu.
Vstup České republiky do Evropské Unie s sebou přináší řadu legislativních změn - obchodní výměna na jednotném trhu probíhá bez celního řízení, místo cel přicházejí na řadu nová pravidla pro vyměření DPH při nákupu a prodeji. IS Altus VARIO konkrétně nabízí např. nové typy zdanitelných plnění, nový číselník DPH, nové tiskové formuláře, kontroly sazeb DPH a přiznání k DPH a další novinky. Neméně důležitou změnou je možnost registrace jedné firmy jako plátce DPH ve více zemích EU. IS Altus VARIO všechny tyto změny řeší velmi jednoduše, uživatelé si nijak svou práci nezkomplikují, nehrozí jim nárůst počtu vydaných dokladů. Společnost ACOMWARE s.r.o. nabízí do konce května 2004 uživatelům SW, který nebude připraven na legislativní změny, zvýhodněnou cenu UPGRADE ve výši 50 % ceny licencí. Zájemci mohou kontaktovat obchodní oddělení pomocí zákaznické linky 244 112 482 nebo vyplnit formulář na stránkách http://www.acomware.cz/html/schuzka_fr.html. Dodavatel bude požadavky individuálně řešit na základě konkrétních požadavků. ![]()
Společnost LEVI International nabízí od 3. května 2004 svým obchodním partnerům B2C aplikaci, kterou mohou využít na oslovení koncových zákazníků. Systém je možné získat za výhodných cenových podmínek a je navržen s ohledem na co nejmenší nároky na údržbu ze strany obchodního partnera. S nulovými výdaji na vývoj takovéto aplikace tak mohou obchodní partneři konkurovat jiným firmám, které již tento způsob oslovení koncového zákazníka využívají. Díky on-line propojení s informačním systémem LEVI International nabídnou i výrazně širší sortiment než doposud, lepší informace o produktech, jejich dostupnosti a cenách.
Základní charakteristika B2C systému V-MARKET nabízeného obchodním partnerům společnosti: · Hostování na serverech LEVI International a.s. · Přímé propojení s IS LEVI International a.s. · On-line skladové stavy, termíny dodávky, ceny · Administrace celého obsahu B2C na uživatelské úrovni · Komfortní správa objednávek · Cenová politika plně řízená uživatelem · Redakční systém pro správu obsahu · Exporty produktů, zákazníků, účetních dokladů do formátu XML · Generování ceníků · Vlastní design aplikace ![]() ![]()
Společnost Unisys Corporation představila 29. dubna nový server ES7000 540 s procesory Intel Xeon MP a rozšířenou správou Sentinel. Navíc společnost zveřejnila data dokazující, že servery Unisys ES7000 provozující Microsoft Windows Server Datacenter Edition na platformě Intel Xeon MP dosahují schopností a výkonnostně předstihují schopnosti datových center na platformě Unix/RISC. Dva roky trvající výzkum u zákazníků ukazuje, že více než tři čtvrtiny zkoumaných systémů převyšují svojí "pětidevítkovou" dostupností punc kvality v oblasti dostupnosti. Vylepšený software pro správu Sentinel zahrnutý u ES7000 540 umožňuje až 40% redukci administrativních pracovníků v porovnání s neškálovatelnými systémy.
Software pro správu Unisys Sentinel dává serverům ES7000 pokročilé schopnosti, které jej činí ideálním pro kritické firemní procesy. Na rozdíl od konkurence, která nabízí pouze všeobecný monitoring a reporting stavu serveru, Sentinel jde podstatně dál automatickou detekcí serveru, operačního systému i aplikačních a databázových serverů a řeší je bez potřeby zásahu ze strany obsluhy. Unisys nabízí bezkonkurenční nástroje pro správu aplikací, jako je Microsoft SQL Server, což vede ke špičkové kombinaci výkonnosti, spolehlivosti a spravovatelnosti. 32procesorový Unisys ES7000 Orion 540 Enterprise Server při testu výkonnosti TPC-C benchmarkem dosáhl 304 148,50 transakcí za minutu (tpmC) s poměrem cena/výkon 6,18 dolaru na transakci za minutu, což z něj činí nejvýkonnější 32bitový server na trhu. Unisys ES7000/540 servery jsou okamžitě dostupné s posledními procesory Intel Xeon, Windows Server 2003 Datacenter Edition a rozšířeními pro správu Sentinel. Americké ceny pro entry level servery Unisys ES7000/540 začínají na 106 000 dolarech. ![]()
SOFTIP, jako IT společnost s 13letou historií oznamuje, že je v plné míře připravená splnit očekávání a požadavky svých partnerů a zákazníků i ve změněných podmínkách členství SR v Evropské unii. Praktickým důsledkem je, že v produktovém portfoliu SOFTIPu se dnes nacházejí jen IS a služby evropského standardu, které se svým evropským obdobám vyrovnají nejen funkčností, ale i kvalitou a efektivitou. Jedním z důkazů toho bylo loňské uvedení na trh nového ERP SOFTIP e-mission, který si už při svém zrodu předsevzal poskytnout našim podnikům evropskou standardní pomoc. Jak svým funkčním vybavením, tak i automatickým splněním všech podmínek, které v Evropě platí. Vždyť ERP SOFTIP e-mission, který je výsledkem lokalizace švédského IS JEEVES má dnes prostřednictvím 900 instalací v 18 zemích světa už víc jak 13 000 uživatelů.
![]()
Akce se uskutečnila v sídle IBM Slovakia za mediální podpory IT system. Prezentace plně integrovaného řešení se zástupci předních společností z nábytkářského průmyslu se nesla v duchu vybudování, udržení a zvýšení náskoku před konkurencí. Toho lze dosáhnout využíváním efektivních nástrojů v procesech přípravy, plánování a řízení výroby, logistiky, ale i v obchodních a marketingových postupech. Uvedená problematika byla prakticky předváděna v podmínkách společností produkujících nábytek, na něž je výhradně zaměřen informační systém MBI Solutions.
Branžově orientovaný informační systém MBI Solutions je "šitý na míru" postupům a technologiím z oblasti nábytkářského průmyslu. Filozofií vývoje IS je úzká zpětná vazba od zákazníků, kteří svými požadavky, korespondujícími s technologiemi nábytkářského oboru, sami rozhodují o budoucnosti stěžejního nástroje pro řízení společnosti. Důkazem úspěšnosti těchto postupů je i skutečnost, že se systémem MBI denně pracuje více než 10 000 aktivních uživatelů v téměř 500 společnostech v 18 zemích světa. Analýza
Dodavatel řešení pro call centra, Genesys Telecommunications Laboratories, dceřiná společnost koncernu Alcatel, oznámila, že analytická společnost Gartner zařadila Genesys mezi lídry v oblasti IVR a podnikových hlasových portálů 2004. Ve své analýze nazvané "Magic Quadrant" hodnotí dodavatele podle úplnosti jejich vize a schopnosti se aktivně prosadit na trhu. Používá přitom výběrová kriteria založená na funkcionalitě produktů a šířce produktového portfolia.
Hlavní funkce Genesys Voice Platform: · Čistě softwarové řešení - VoiceXML a software založený na otevřených standardech umožňuje společnostem zpřístupnit zákazníkům informace z webu přes jakýkoliv telefon. · Kompletní funkce zpracování řeči - nabízí možnosti zpracování řeči prostřednictvím prohlížeče VoiceXML, rozhraní SIP a integrace funkcí řeči a převodu textu na řeč. · Pokročilé funkce kontroly hovoru - dává společnostem možnost řídit zahájení, sledování, přenos a ukončení hovorů s použitím webových standardů namísto proprietárních technologií, a tím umožňuje volnější integraci s různorodými aplikacemi a infrastrukturami. · Jednoduchá integrace řešení Genesys - hladká integrace samoobslužných nebo asistovaných služeb, která zvyšuje možnosti kompletního řešení call centra Genesys, takže společnosti mohou snadno rozšířit svoje zákaznické služby od automatizovaných transakcí, až po transakce podporované operátorem. · Nebývalá aplikační podpora - platforma podporuje nejširší spektrum aplikací, a to jak vytvořených na zakázku, tak i balíkových řešení třetích stran, takže společnosti mohou rychleji těžit z dostupných výhod a snižovat náklady na IT. · Pružnost implementace - možnost nasazení před nebo za ústřednu PBX, přes IP nebo tradiční TDM linky, formou pronájmu nebo řízené služby nabízené telekomunikačními společnostmi a poskytovateli služeb. Internet, komunikace a sítě
Vítězem v soutěži Computer Trade Shopper Excellence Awards 2004 v kategorii "nejlepší výrobce síťových produktů" se stala společnost D-Link. Svými hlasy ji za vítěze vybralo 12 500 ze 29 000 čtenářů časopisu Computer Trade Shopper mezi konkurenty, kterými byly značky Cisco, 3Com a Belkin. Tento čtrnáctideník v sobě spojuje redakční prvky, obchodní informace a nezávislé testy a nabízí svým čtenářům z řad systémových inženýrů aktuální poradenství.
Produktová řada společnosti D-Link se rozvíjí a nezahrnuje pouze běžné a spotřební síťové produkty, ale patří sem také produkty, které disponují profesionálními funkcemi pro velké podniky. Společnost D-Link (Europe) Ltd nedávno představila novou řadu bezpečnostních produktů zaměřených na malé a domácí kanceláře a na malé a střední firmy, které povýšily řadu produktů do nové dimenze. ![]()
Společnost Siemens, divize Mobilní informace a komunikace, a největší čínský výrobce mobilních telefonů, Ningbo Bird Co. Ltd., se dohodli, že v budoucnu spojí své síly při vývoji a prodeji mobilních telefonů. Obě společnosti podepsaly Memorandum o porozumění (Memorandum of Understanding), jež zakládá dlouhodobý vzájemný vztah strategického partnerství.
Společnost Bird bude odebírat základní technické komponenty nutné pro výrobu mobilních telefonů, tzv. mobilní platformy, od společnosti Siemens. Na základě těchto platforem budou Siemens a Bird společně vyvíjet mobilní telefony, které poté budou nabízeny k prodeji pod značkou společnosti Bird. Společnost Bird dále zpřístupní svou celonárodní prodejní síť, čítající kolem 30 000 obchodů po celé Číně, mobilním telefonům Siemens. ![]()
Mezera ve spektru přenosových kapacit digitálních sítí - rozdíl mezi kapacitou linek E1/T1 (2 Mb/s, resp. 1,5 Mb/s) a kapacitou linek E3/T3 (34 Mb/s, resp. 45 Mb/s) - se dnes stává pro mnohé operátory i podnikové sítě skutečným problémem. Připomíná to známé dilema "dva je málo - tři je moc". Kapacita linek E1/T1 přestává stačit, jenomže pořízení linek E3/T3 je finančně náročné a navíc je jejich kapacita pro mnohé uživatele zbytečně velká. Řešení nabízí zařízení zvané inverzní multiplexer.
Inverzní multiplexer dělá v zásadě to, že rozděluje přenos většího datového toku mezi několik standardních linek E1/T1 (nebo dvoudrátové spoje SHDSL), a tím vytváří potřebnou vyšší přenosovou rychlost. IMXi-4 firmy RAD dokáže takto využít až čtyři linky E1/T1 a poskytnout přenosovou kapacitu zhruba 8 Mb/s. Výhodou je to, že přenáší ethernetové pakety transparentně, takže operátoři mohou svá ethernetová zařízení, určená primárně pro sítě příští generace, používat i v tradičních sítích TDM (využívajících např. linek E1). Tím, že se datový přenos fakticky rozdělí do čtyř oddělených linek, je mnohem obtížnější zachytit a případně změnit data, což zvyšuje bezpečnost celého přenosu. Navíc není při tomto způsobu přenosu možno vidět skutečné zatížení, neboť multiplexer IMXi-4 nezasahuje do obsahu, ale zasílá data transparentně. Zařízení IMXi-4 se uplatní všude tam, kde je potřeba zajistit přenosy s vyšší kapacitou, než jakou disponují linky E1/T1 nebo SHDSL, a kde služby s vyšší přenosovou rychlostí nejsou k dispozici nebo si je zákazník nemůže dovolit. ![]()
Společnost Czech On Line nabízí do konce července zřízení bezplatné linky s předčíslím 800 zdarma. Nabídka služby COL Free 800 platí i pro zákazníky, kteří službu bezplatné linky používají u jiného operátora. Díky přenositelnosti čísla mohou přejít k Czech On Line a využít výhodných cenových podmínek beze změny čísla.
Služba bezplatných linek COL Free 800 umožňuje volání na účet volaného, a zákazníci tak získávají informace zcela zdarma. V rámci služby Czech On Line poskytuje další výhody: sekundovou tarifikaci hovorů, podrobný výpis hovorů e mailem zdarma či volbu lehce zapamatovatelného čísla dle vlastního výběru (tzv. Zlaté číslo). Samozřejmostí je dostupnost ze všech veřejných telefonních sítí v ČR, výhodou pružné směrování hovorů podle dne, denní doby, při přetížení nebo přerušení linky, a to i do mobilních sítí. Bezplatné linky nachází uplatnění u firem či institucí všech velikostí, zejména finančních, obchodních, humanitárních, informačních či poradenských společností. Kromě bezplatné linky COL Free 800 poskytuje Czech On Line v produktové řadě COL Premium Lines také další "barevné" linky pro poskytování informačních nebo zábavních služeb na účet volajícího (předčíslí 900, 906, 909). ![]()
Lokální licenci na poskytování služeb v pásmu 3,5 GHz pro region Znojmo získala společnost SkyNet od Českého telekomunikačního úřadu 11. března 2004 a v současné době již dochází pomocí této technologie k připojování prvních klientů přímo ve Znojmě. Společnost tak rozšiřuje výběr možných technologií pro poskytování datových a internetových služeb v dalším regionu.
![]()
Společnost AGERIT zaznamenala velký úspěch bezplatnou on-line službou, která umožňuje realizovat základní
test bezpečnosti počítače připojeného k síti Internet z pohledu jeho napadení a ochrany umístěných dat.
Každý uživatel si může díky tomuto testu snadno prověřit, jak je jeho počítač zabezpečen proti útoku z internetu.
Test bezpečnosti, který je umístěn na adrese http://www.test.bezpecnosti.cz, byl veřejnosti zpřístupněn v lednu 2004.
Od jeho zpřístupnění až do současnosti otestovalo svůj počítač celkem 26 tisíc uživatelů (z řad laiků i správců sítí). Výsledky provedených testů jsou varovné. Ze souhrnu testů bezpečnosti vyplývá, že u více než 13 % počítačů je možné se dostat na data disku bez větších obtíží a více jak třetina testovaných počítačů vykazuje obecnou napadnutelnost. Aktuální on-line statistika testů je dostupná na internetové adrese http://www.test.bezpecnosti.cz/statistiky.php. Základní test služeb byl nedávno rozšířen ve spolupráci se společností GRISOFT o další test na 30 nejrozšířenějších trojských koní. Pro velký zájem veřejnosti jsou na stránkách rady a postupy, jak počítač jednoduše zabezpečit. Test získává veškeré informace legální cestou a nezpůsobuje žádné riziko pro uživatele. ![]()
Poskytovatel hostingu a registrátor národní domény Ignum získal v rámci projektu www.domena.cz devět tisíc zákazníků. Ti za necelých sedm měsíců fungování projektu zaregistrovali více než 15 tisíc domén CZ. Zákazníky jsou jednotliví majitelé domén CZ, partneři poskytující webdesign a další související internetové služby i velké společnosti. Z nich jsou nejvýznamnější GTS, Contactel, Tiscali, Alcatel nebo Oskar. Pro obchodní partnery a větší společnosti je k dispozici komunikační rozhraní, které lze implementovat do existujících systémů partnerů a tak vytvořit automatizovaný subregistrační systém.
Během posledních měsíců byl registrační systém Domena.cz neustále vylepšován a přizpůsobován požadavkům majitelů domén. Největším počtem úprav a změn prošel modul účtování. Zákazníci nyní mohou platit kreditem, bankovním převodem nebo pomocí platební brány eBanky. Účtovací modul je schopen vystavovat daňové doklady buď za jednotlivé platby nebo souhrnně za každý měsíc, což je výhodné zejména pro majitele většího počtu domén. S rozvojem projektu www.domena.cz souvisí také posílení týmu firmy Ignum a následné stěhování. Společnost se přemístila do nových prostor v moderní kancelářské budově v pražském Karlíně. Tisíce stávajících klientů tak mohou ocenit rychlejší reakci zákaznické podpory přes telefon nebo e-mail a to 24 hodin denně. Informační společnost ![]()
Novou ředitelkou Divize pro tisk a zpracování obrazu (IPG) se s platností od 1. května 2004 stala Monika Jindrová. Vedení této obchodní divize převezme po Roswithě Kolb, která bude působit v rámci evropských struktur stejné divize společnosti HP. Monika Jindrová vystudovala obor Technologie speciálních anorganických materiálů na Vysoké škole chemicko-technologické v Praze. V letech 1992 až 2000 pracovala na různých manažerských pozicích ve společnostech Digital, Global Knowledge Network a Computer Help. Ve společnosti Compaq Computer zastávala v letech 2000 až 2002 pozici provozní manažerky obchodního oddělení. Po spojení se společností HP působila jako manažerka kvality (TCE & Quality Manager), v posledních letech vykonávala funkci finanční a provozní manažerky v Divizi služeb (HPS).
![]() ![]()
Dne 3. května byl uveden do pozice Manažer obchodní jednotky software společnosti IBM Česká republika pan Ing. Petr Felkner. Svou profesní kariéru začal jako obchodník, nejprve ve společnosti Texas Instruments později jako obchodní ředitel společnosti ORCZ. Ve společnosti Merlins sbíral tři roky zkušenosti i v oblasti PR. V roce 1998 nastoupil do společnosti Intentia, kde se po dvouletém působení stal předsedou představenstva a zároveň ředitelem. Petr Felkner je ženatý a má dvě dcery.
Třetí květen 2004 byl prvním pracovním dnem také pro pana Ing. Michaela Bernáta, MBA, v pozici Business Partner Development Manager. Od začátku své profesní kariéry pracuje Michael Bernát v segmentu informačních technologií, v posledních letech působil dva roky na pozici Product Managera společnosti Compaq a dále jako Channel Sales Manager ve společnosti Oracle. Věnoval se i svému osobnímu vzdělávání a vystudoval US Business School. Michael Bernát je ženatý a má syna.
![]()
Česká agentura pro podporu obchodu CzechTrade ocenila bezplatné poradenství pro firmy, které poskytuje společnost
LCS v době příprav informačních systémů na vstup do Evropské unie. Od února tak potřebnou radu získala na adrese
www.lcs.cz/eu více než stovka firem,
která nepodcenila situaci a podobně jako klienti LCS se intenzivně připravovala na vstup do EU.
Více než polovina dotazů bezplatné poradny se týkala DPH a vnitrounijních obchodů, od základních věcí typu formát daňového identifikačních čísla (DIČ), přes možnosti účtování různých druhů obchodů až po vykazování Souhrnného hlášení. Čtvrtina otázek pak směřovala na INTRASTAT, od kdy jej začneme používat či jaké konkrétní údaje se mají či nemají vykazovat. Zbytek pak byly detailní dotazy na implementaci změn či možnosti školení. ![]()
Mladí účastníci evropské soutěže studentů "Mládí a vědění" ("Join Multimedia"), kterou organizuje společnost Siemens AG, s nadšením přijali téma letošního klání "Technologie a inovace - podělte se o myšlenky" ("Technologies and Innovations - Carry the Spirit"). Více než 500 týmů z celé Evropy se snaží postavit mosty k lidem z jiných kultur, vypořádat se s každodenními životními situacemi a zároveň své snažení prezentovat v multimediální podobě. Nejlepší nápad získá zvláštní cenu v hodnotě 5000 EUR. Projekt "Technologie a inovace - podělte se o myšlenky" podporuje německá komise organizace UNESCO.
Na multimediálních prezentacích projektu "Technologie a inovace - podělte se o myšlenky" v současné době pracuje 563 studentských týmů z 28 evropských zemí. Nejvíce přihlášek do soutěže přišlo z Německa, následovalo Rusko, Česká republika, Srbsko a Černá Hora, Rumunsko a Polsko. Projektu "Mládí a vědění" ("John Multimedia") se zúčastní na 30.000 studentů v 4300 týmech z 36 evropských zemí. Mohou si vybrat ze čtyř různých témat. Soutěž je součástí komplexního vzdělávacího programu "Mládí a vědění", na kterém společnost Siemens založila školení pro začátečníky a pokročilé již v roce 1997. Další informace o soutěži a vzdělávacím programu naleznete na adrese http://www.siemens.de/knowledge-zone. ![]()
Společnost KCT Data byla zařazena do portfolia dodavatelů služeb SAP společnosti IBM Česká republika. Své služby bude nyní poskytovat i v rámci projektů společnosti IBM. KCT Data svou technickou i cenovou nabídkou uspokojila nároky společnosti IBM. Byla vybrána mezi konkurenčními uchazeči na základě svého know-how, zkušeností, cenové kalkulace i přístupu k zákazníkům. Prošla tak výběrovým řízením a stala se oficiálním dodavatelem služeb v oblasti SAP R/3 společnosti IBM ČR. KCT Data bude poskytovat své služby v oblasti implementace, údržby a vývoje obsahu mySAP Enterprise Portal, poradenství v oblasti technologie SAP NetWeaver a integrace aplikací na platformě mySAP Business Suite.
![]()
Společnosti Nestlé Česko a Et netera podepsaly smlouvu o spolupráci.
Et netera se tak stala dodavatelem služeb v oblasti internetových technologií.
Prvním krokem spolupráce bude redesign korporátního webu www.nestle.cz . Cílem je
sjednotit grafickou úroveň jednotlivých brandů, zjednodušit a zpřehlednit navigaci a zatraktivnit grafickou podobu. Další projekty na tento rok jsou ve fázi příprav a jednání. Nejzajímavější oblast řešení pro obě strany pak leží v podpoře interních informačních systémů.
![]()
Unicorn uzavřel partnerství se společností Compuware Corporation, která patří k předním světovým dodavatelům řešení pro vývoj,
implementaci a testování softwarových aplikací. Na základě partnerské smlouvy bude Unicorn poskytovat služby spojené s produkty
pro vývoj, integraci a monitorování výkonu aplikací. Smlouva umožňuje Unicornu provádět i implementace produktů u tuzemských zákazníků.
Unicorn se 15. března 2004 stal zároveň i resellerem pro vybraná řešení Compuware. Partnerství se týká zejména testovacích nástrojů a produktů pro komplexní správu informačních systémů (Service Level Management). Mezi podporované technologie patří BEA WebLogic, Oracle, Microsoft .NET, Java, DB2, ERPS a CRMs, SAP a PeopleSoft, WebSphere. Podle zaměření jednotlivých produktů Compuware se jimi dají automatizovat jednotlivé kroky testování a ověřovat aplikace, opravovat problémy, získávat přesné informace pro vyhodnocení, analýzu, řešení a prevenci problémů s výkonem aplikací, optimalizovat výkon, zlepšovat kvalitu a zkrátit čas potřebný pro návrh aplikací. Finanční monitor IT firem
ČESKÝ TELECOM oznamuje své neauditované finanční výsledky za první čtvrtletí roku 2004. Tyto výsledky jsou konsolidované v souladu s Mezinárodními standardy účetního výkaznictví (IFRS) a zahrnují plnou konsolidaci Eurotelu, 100 % vlastněné dceřiné společnosti, zatímco finanční výsledky za první čtvrtletí 2003 obsahovaly 51% poměrnou konsolidaci Eurotelu.
Přehled finančních výsledků: Výnosy 15,0 mld. Kč (+18,2 %) Provozní náklady (vyjma odpisů a amortizace) 7,5 mld. Kč (+ 16,8 %) EBITDA 7,6 mld. Kč (+ 19,6 %), EBITDA marže 50 % EBIT 2,4 mld. Kč (+ 38,1 %) Čistý zisk 1,4 mld. Kč (+ 44,1 %) Čistá zadluženost 40 % Investice 1,1 mld. Kč Poměr investic k výnosům 7 % Volné hotovostní toky 3,4 mld. Kč ![]()
Společnost Network Associates oznámila, že v 1. Q. končícím 31. března 2004, byly její konsolidované čisté výnosy 217 milionů amerických dolarů. Čistý zisk podle účetní metodiky GAAP dosáhl ve čtvrtém čtvrtletí 56 milionů dolarů, neboli 0,32 dolaru na akcii. Předběžný čistý zisk za 1. Q. dosáhl 18 milionů dolarů, neboli 0,10 dolaru na akcii.
Prodeje divize McAfee se v meziročním srovnání vyšplhaly o 32% výše, při nárůstu výnosů o 11%. Společnost zaznamenala na spotřebitelském trhu rekordní počet 860 000 nových uživatelů služby McAfee Online. Celkový počet dosáhl 4,5 milionu. Společnost ukončila čtvrtletí s hotovostí a s obchodovatelnými cennými papíry v celkové hodnotě 962 milionů dolarů, což je o 175 milionů dolarů více než v předešlém čtvrtletí. Výnosů z příštích období se v 1. Q. dále zvýšily o 28 milionů dolarů na celkových 488 milionů dolarů. Konference, semináře
Druhý ročník semináře věnovaný Enterprise Content Managementu (ECM, správa podnikového obsahu) a Document Content Managementu (DCM, systémy pro správu dokumentů) uspořádala společnost EFCON v Kongresovém centru Praha. Seminář měl letos opět dvě sekce, jednu uživatelsky a druhou technicky zaměřenou. Tradičně největší zájem byl o prezentaci konkrétních projektů, uveďme například příspěvky Pavla Krále o správě dokumentů v České rafinérské, zástupce společnosti Documentum Michaela Graetze o řešení správy dokumentů v zemích EU - portálu Evropské komise a konkrétní ukázky řešení aplikací zaměřených na eGovernment nebo prezentaci Zuzany Koškové z UN Development Fund for Women, která seznámila přítomné s řešením projektového portálu UNDP.
Posluchači měli možnost se seznámit také s řešením informačního portálu pro retailové bankovnictví, s řešením DMS ve VW Slovakia či řešením pro Facility management. Velmi zajímavým tématem tohoto ročníku semináře byla problematika zpracování formulářů a vytěžování dat včetně formulářů inteligentních s možností automatizace zpracování v nich obsažených informací. Nechyběla ani přednáška o problematice a provázání DMS řešení s podnikovým informačním systémem SAP. Zvýšená pozornost byla věnována právním aspektům elektronického uchovávání informací a možnostem informačních technologií při řízení procesů zajištění kvality. Seminář opět navštívila více než stovka zájemců o tuto problematiku. Díky jeho tradičnímu rozdělení do dvou sekcí měl letošní ročník semináře o DMS a ECM opět okamžitý přínos a dopad na řešení problematiky a potřeb uživatelů, protože si v jeho průběhu mohli sdělit poznatky jak ti, kteří DMS a ECM potřebují a případně o pořízení těchto systémů rozhodují, s těmi kteří si již tato řešení vyzkoušeli na vlastní kůži. Materiály ze semináře lze získat na www.efcon.cz nebo na stránkách www.documentum.cz. ![]()
Jak profesionálně řídit projekty, řešit problémy vyskytující se právě v projektovém řízení, řídit rizika v projektech a účinně vést projektový tým se dozvíte na odborných seminářích z oblasti projektového řízení, které pořádá společnost top vision v období duben – květen 2004.
O své zkušenosti se s vámi podělí experti ze společností AutoCont CZ, Aral ČR, T-Mobile Czech Republic, Česká pojišťovna, Zentiva, PA Consulting Group, DELOITTE & TOUCH CZECH REPUBLIC, PVT ESO a další odborníci. Z řad účastníků se setkáte s projektovými manažery, vedoucími projektových týmů, řediteli pro strategii, závodů a poboček, apod. Očekávejte aktuální trendy vývoje, praktickou využitelnost informací a otevřenou diskusi! Více informací naleznete na
www.topvision.cz v sekci Projektové řízení.
![]()
Společnost Sun Microsystems zaznamenává v poslední době významný nárůst zájmu o nabídku alternativního kancelářského a komunikačního softwaru, a proto se rozhodla uspořádat řadu prezentací v různých regionech České republiky. Akce je určená zejména pro řídící pracovníky, IT manažery a pracovníky oddělení IT. Registrace a účast na akci je zdarma.
Účastníci Sun Java Tour budou mít jedinečnou možnost získat informace o Java Desktop System, kancelářských balících StarOffice a OpenOffice.org. Prezentováno bude rovněž řešení Java Enterprise System, dostupný, rozšiřitelný a interoperabilní systém, navržený pro zajištění a správu kompletní firemní komunikace a síťových služeb. Protože tato zpráva přišla už po zveřejnění SystemNEWS minulého týdne, vypadávají z následujícího seznamu už proběhlé akce v Hradci Králové a v Liberci: Zbývají ještě tyto akce: Pondělí 10. 5. – Brno, INTERHOTEL VORONĚŽ – Křížkovského 47 Úterý 11. 5. – Praha, CROWNE PLAZA HOTEL – Koulova 15 Akce začíná vždy v 9.00 registrací, prezentace probíhá od 9.30 přibližně do 12.00. Všichni zájemci se mohou zdarma registrovat na adrese www.sun.cz/javatour. ![]()
Společnost KOMIX pořádá již 19. ročník pravidelné konference MODERNÍ DATABÁZE, která proběhne ve dnech 25.–26. května 2004 v Roudnici nad Labem. Hlavním tématem letošního ročníku budou „Trendy v návrhu bezpečných internetových aplikací“.
Úvodní přednášky budou věnovány vyhledávání na webu, aktivním databázím, současným trendům v metodice designu rozsáhlých JAVA aplikací, tradiční přednáška právníka bude o právní úpravě ochrany soukromí v oblasti elektronických komunikací. V dalších přednáškách se budeme věnovat document managementu a integraci aplikací. Druhý den bude věnován zabezpečení přístupu k datům po internetu, portálům, publikování dokumentů a dalším, neméně zajímavým přednáškám. Kromě přednášejících z pořádající společnosti vystoupí zástupci společností Canon, Software AG, Tovek, Avnet, Sun a Sefira se svými případovými studiemi vybraných projektů. Ani letos nebudou chybět přednášející z akademické půdy. Konference je určena zájemcům o hlavní trendy vývoje informačních systémů, všem těm, kdo se připravují na tvorbu či změnu IS, popř. rozhodují o nákupu IT technologií. Obsahová náplň konference zaujme nejen informatiky, ale i manažery zodpovědné za koncepci informatiky ve firmě. Program s anotacemi jednotlivých přednášek je k dispozici na www.komix.cz, další informace vám ráda poskytne Andrea Sochorová, tel.: +420 225 989 831, e-mail: sochorova@komix.cz. ![]()
Firma top vision vyšla vstříc potřebám stávajícím i potenciálním uživatelům ECM tím, že připravila fórum Enterprise Content Management & Workflow, které se bude konat 26.-27. května 2004 v hotelu Crowne Plaza, Praha. Na fóru se účastníci dozví jaké oblasti ECM zahrnuje, v čem je jeho přínos, jaké otázky příprava projektu implementace ECM nastoluje. Obsah Fóra by Vám měl pomoci při formulaci vlastních požadavků na ECM a také usnadnit rozhodování o nákupu nástrojů pro ECM.
Podrobné informace o programu fóra naleznete na: www.topvision.cz/cioforum2004
![]()
Společnost LBMS připravuje ve spolupráci s firmou Microsoft seminář zaměřený na využití přístupů Model Driven Architecture (MDA) při vývoji komplexních aplikací na platformě .NET. MDA představuje nový přístup výrazně usnadňující zejména provádění změn aplikací. Na semináři představíme, jak MDA uplatnit v prostředí vývojových nástrojů Visual Studio.NET firmy Microsoft. Seminář se bude konat 27.5.2004 v Praze a 2.6.2004 v Bratislavě. Na seminář je možné se přihlásit na stránkách firmy Microsoft.
![]()
Mezinárodní odborný seminář .NET Technologies'2004 se koná na Západočeské univerzitě v Plzni od 31.května do 2.června 2004. Seminář je pořádán ve spolupráci s Microsoft Research, U.K. a
Microsoft ČR. Účelem semináře je prezentovat nové odborné poznatky a výměnu zkušeností s novými technologiemi včetně trendů v objektově orientovaných technologiích.
V rámci semináře se účastníci seznámí nejen s nejnovějšími poznatky z oblasti objektového programování, ale i s praktickými aplikacemi objektového programování v prostředí .NET. Součástí semináře jsou také krátké odborné příspěvky, panelové diskuze a prezentace odborných prací a představení aplikací ve formě posterů. Podrobné informace lze nalézt na http://dotnet.zcu.cz/NET_2004/NET_2004.htm Seminář je otevřen široké odborné veřejnosti, zejména jsou vítáni účastníci jak z univerzitních tak i komerčních organizací. Počet míst je omezen, účastníci jsou laskavě žádání o on-line registraci předem na adrese hesova@kiv.zcu.cz, tel.+420-37-763-2461, Fax: +420-37-763-2402
System
NEWS zasílá redakce edice IT Business * Vydavatelství CCB s.r.o.,
Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.: +420/ 545 222 779 System NEWS je
vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále
nepřejete, abychom vám System NEWS zasílali,
kontaktujte nás
prosím. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného
redaktora,
|