HLEDEJ
 V SEKCI
 

17. března 2004

| registrace ZDARMA | starší čísla | odhlášení | ceník inzerce

Podnikové aplikace
E-card systém pro zdravotní karty
IXTENT uvádí novou verzi IXOS 6 Suite
Nástroj usnadňující plnění regulatorních opatření
VšeProDílnu.cz
Betaverze nového software pro návrh formulářů v XML/PDF

Analýza
Nedůvěra k outsourcingu vás stojí velké peníze
EMC zvýšila náskok

Internet, komunikace a sítě
ATEUS-Contact Manager připraven na startovní čáře
Phoenix-Zeppelin zajišťuje provoz mobilní sítě Eurotel
VanguardMS uvádí multiservisní směrovač Vanguard 340E
Telenor Networks spustila pilotní projekt xDSL
SkyNet se statutem PGP Certified Solution Partner pro ČR a SR

Informační společnost
Getronics a Acer končí servisní spolupráci
Ivan Hruška jmenován do funkce presidenta NESS Europe
Canon Consumer Imaging Europe má nového ředitele
Provoz e-Akademie zahájen
AllFusion ERwin Data Modeler jako nejlepší databázový nástroj

Finanční monitor IT firem
Společnost APC oznámila finanční výsledky za 4. Q 2003

Konference, semináře
Workflow a informační systémy
Kurz Řízení projektů
Hrdě do Evropy
Informační systém - správná data na správném místě ve správný čas
ISSS 2004
Informační systém jako konkurenční výhoda
5. ročník konference Cisco Expo
Veletrh a konference LinuxExpo 2004
Základní informace o konferenci Security 2004
top vision pořádá seminář na téma Optimalizace IT procesů
Širokopásmové služby v regionech
Semináře Projektové řízení
IS průmyslového podniku – MES
Řízení výroby na základě Teorie omezení (TOC)
X. Teplárenské dny 2004
7. Odborná konference KARAT Open 2004
Seminář „Metodika zavádění elektronického podpisu“

V Edici IT Business vychází

Právě vyšlo:
IT System 3/2004

Branžové zaměření
Banky a finance

Hlavní témata
· Nové možnosti v oblasti IT pro finanční
  instituce
· Procesní řízení ve finančních institucích
· Fraud management v bankách a pojišťovnách
· Informační bezpečnost – antiviry, IDS, firewally,
  šifrování, ochrana dat
· Jak na to v Linuxu – Podnikové aplikace na
  platformě Linux (seriál)

Specializované přílohy:
· Data management - podnikové databáze, správa
  datových center, management databází
· Data warehousing jako základ business
  intelligence

SystemCD: Informační bezpečnost
· Informační bezpečnost
· Ekonomický software
· Přednášky, sborníky a prezentace z vybraných
  konferencí a seminářů




Připravujeme:
IT System 4/2004

Branžové zaměření
Stavebnictví / Veřejný a státní sektor

Hlavní témata
· Facility management
· Procesní řízení
· IT v justici
· Systémy krizového řízení
· Jak na to v Linuxu - Podnikové aplikace na
  platformě Linux (seriál) · Ekonomický software –
  recenze a představení novinek na trhu
· Hardware

Specializované přílohy:
· Outsourcing IT
· InCom - telekomunikace a sítě
· InGIS

SystemCD: Informační bezpečnost
· Hlavní téma – Linux
· GIS, GPS, Mapové systémy
· Informační bezpečnost – pokračování z CD 3/2004

Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový formulář ZDE!
Podnikové aplikace

Konzorcium firem vedené Siemens Business Services vybuduje v Rakousku systém umožňující využití moderních technologií typu smart card pro zkvalitnění a zefektivnění administrativy spojené se zdravotní a sociální péčí. Siemens vybuduje a bude provozovat datové centrum zajišťující fungování celého systému e-card. Zároveň Siemens zajistí vývoj software pro lékařské terminály. Celé řešení bude testováno ve spolkové zemi Burgenland od podzimu 2004. Zavedení čipových karet velmi zjednoduší a usnadní procesy spojené s administrativou zdravotní a sociální péče od čehož si rakouská vláda slibuje značné finanční úspory.

Společnost IXTENT uvádí na středoevropský trh novou verzi produktu IXOS Suite 6, spadající do oblasti Enterprise Content Management (ECM). Vylepšená sada řešení má všechny potřebné nástroje pro práci s různými datovými a informačními zdroji, ERP systémy a portály. Napomáhá tím řídit a ovládat základní a podpůrné procesy v každé společnosti. Součástí řešení je i plně integrované Workflow, které běží na pozadí a zajišťuje tok dat napříč celou společností. Podstatným zlepšením je vytvoření metavrstvy nad úložištěm dat, která zpracovává obsah dokumentů a dat vstupujících z různých zdrojů. Klienti z rozdílných aplikací jsou nahrazeni pouze jedním typem tenkého klienta, který umožňuje vytvoření individuálního pracovního prostředí integrující různé druhy dokumentů, procesů a systémů.

V sadě IXOS 6 Suite jsou obsaženy všechny potřebné vlastnosti ECM systému:
· Content Management pro prezentaci formy a obsahu internetových stránek a jejich následné udržování.
· Business Process Management pro automatizaci a optimalizaci podnikových procesů.
· Integrovaný Dokument management a archivace dokumentů a dat pro jednoduchou integraci s důležitými
  podnikovými aplikacemi včetně SAP, Siebel, Microsoft Exchange, Lotus Notes a dalšími.

Tvoření pracovního prostředí pro nastavení vlastních funkcionalit a způsobu zobrazování pro jednotlivé uživatele nebo skupinu uživatelů probíhá prostřednictvím menu nebo wizardu. Tímto se minimalizovala potřeba programování každé nutné změny nastavení. Tato funkcionalita je pro IXOS Suite 6 jednou ze zásadních konkurenčních výhod. Uvedená vylepšení výrazně zkracují implementaci, rozšiřují implementační procesy, snižují náklady a urychlují návratnost investic.

Společnost FileNet, poskytovatel řešení správy podnikového obsahu (ECM – Enterprise Content Management), představuje komplexní řešení ECM pro naplnění regulatorních předpisů Compliance Framework, které pomůže společnostem omezit náklady a rizika podnikání v oblastech podléhajících zesílenému státnímu dohledu a regulaci. Compliance Framework, doplňující platformu FileNet P8, se zaměřuje na tři prvky, které jsou pro slaďování s předpisy klíčové. Jednak pomáhá společnostem uvést do praxe procesy, které reagují na změny v předpisech, dále poskytuje organizacím prostředky pro správu obsahu a v neposlední řadě umožňuje propojení s různými staršími systémy nacházejícími se po celém podniku. Událostmi řízená architektura řešení Compliance Framework určuje a iniciuje odezvu na fyzické události, jako je například změna ve finančních výkazech. Její jádro tvoří řešení FileNetu pro správu obsahu a řízení obchodních procesů . Firmy mohou samy definovat a zavést automatizované a událostmi řízené workflow, které reaguje na změny v záznamech a dalším obsahu, včetně aktualizací provedených v podnikových aplikacích.

Společnost NetDirect zrealizovala pro firmu KH Trading internetové obchodní řešení zaměřené na prodej nástrojů a dílenského vybavení (www.VseProDilnu.cz). Tímto představila v praxi úspěšné spojení ekonomického systému ABRA G3 se systémem ShopEngine. Vzhledem k realizovanému propojení mohou zákazníci sledovat své objednávky, prohlížet stavy skladových zásob, provádět rezervace zboží a podobně. Plně byly implementovány ceníkové principy, které ekonomický systém ABRA G3 podporuje. Propojení systému ShopEngine a ekonomického systému ABRA G3 realizovala firma NetDirect ve spolupráci se společností Aktis.

Společnost Adobe oznámila zpřístupnění betaverze software Adobe Designer. Jde o nový designerský grafický XML nástroj pro návrh a rozšíření inteligentních formulářů v Adobe PDF a HTML, fungující na bázi point-and-click. Tento software umožňuje organizacím vybudovat řešení využitím dokumentových služeb Adobe pro automatizaci procesů zpracování formulářů a urychlit přístup k důležitým informacím. Adobe Designer je součástí platformy Adobe Intelligent Document Platform. Software poskytuje vše nezbytné pro návrh přesných formulářů, včetně možnosti importu informací z již existujících formátů, a pro definování logiky zpracování na straně formulářové šablony. Vývojáři mohou s jeho pomocí snadno integrovat formulářová data s firemními systémy pomocí XML, OLEDB a webových služeb. Adobe Designer navíc umožňuje navrhovat formuláře, u kterých mohou být využity technologie digitálních podpisů pro zjednodušení zabezpečených elektronických transakcí. Program je určen pro běžné osobní počítače a umožňuje tvorbu formulářových šablon XML, které pak mohou být převedeny do různých formátů. Uživatelé mohou rovněž importovat stávající formulářové šablony z PDF nebo Microsoft Wordu a rozšiřovat tak jejich možnosti.

Formuláře z Adobe Designeru se mohou dynamicky přizpůsobovat podle vstupu dat a zobrazovat uživateli jen ta formulářová pole, která jsou potřebná vzhledem k jeho zadání. Například, žádá-li svobodný žadatel o hypotéku, zobrazují se mu pouze ta pole, která jsou relevantní k okolnostem. Přístup k těmto inteligentním formulářům se zajišťuje webovým prohlížečem, Adobe Acrobatem nebo všudypřítomným Adobe Readerem. Je-li Adobe Designer propojen s dalšími systémy pro dokumentové služby společnosti Adobe, umožňuje organizacím rozšířit jejich interní firemní systémy a zautomatizovat jak interní procesy, tak procesy směrem k externím uživatelům. Řešení Adobe, umožňují podnikům maximálně využít potenciál formátů PDF a XML pro integraci inteligentních dokumentů do prostředí IT systémů. Betaverze Adobe Designeru pro operační systém Microsoft Windows je k dispozici na adrese www.adobe.com/designerbeta. Ceny budou zveřejněny při ohlášení dostupnosti tohoto produktu v polovině roku 2004.

Analýza

Velké evropské podniky přicházejí o potenciální úspory ve výši 5,4 miliardy liber ročně, protože se bojí svěřit některé činnosti externím dodavatelům formou outsourcingu. V současné době činí tyto úspory asi 2,2 miliardy liber, což ukazuje, že se zdaleka nejedná o vyspělý trh, a to nejen ve srovnání s ideálním stavem, ale také v porovnání s pokročilejšími trhy. Uvádí se to v analýze, kterou zveřejnila společnost LogicaCMG. Podle této analýzy se optimální rovnováha mezi zajišťováním činnosti vlastními zaměstnanci a pronájmem služby od externího dodavatele pohybuje kolem poměru 30:70. To znamená, že by společnost měla realizovat vlastními silami přibližně třetinu svých aktivit. (příklady činností, které je často vhodnější přenechat externím firmám, jsou uvedeny v tabulce níže)

Studie také ukazuje, že dobré outsourcingové kontrakty mohou výrazně snížit nejrůznější podnikatelská rizika. V této souvislosti je zarážející, že téměř 60 % velkých evropských podniků se analýzou rizik nezabývá vůbec a mnoho dalších firem až v situaci, kdy začínají uvažovat o outsourcingu činností. Rizika spojená s provozováním činností vlastními silami tak zůstávají skryta. Základem výzkumu byly hloubkové pohovory s přibližně dvěma stovkami vrcholových manažerů největších společností ve Velké Británii, Francii, Německu, Nizozemí, Belgii a Austrálii, které na zakázku společnosti LogicaCMG provedla nezávislá agentura Coleman Parkers. Co se týče odvětví, byly do výzkumu zahrnuty veřejná správa, finance, doprava, telekomunikace, energetika a výrobní průmysl. Dotazováni byli nejčastěji provozní ředitelé, členové představenstev odpovědní za provozní záležitosti a finanční ředitelé.

EMC Corporation zvýšila ve čtvrtém čtvrtletí 2003 svůj náskok na trhu softwaru pro ukládání dat, jak uvádí zpráva IDC. Růst výnosů EMC překonal celkový růst trhu softwaru pro ukládání dat a EMC si navíc podílem 31,7 % na celkových výnosech na tomto trhu zvýšila náskok před nejbližším konkurentem. EMC si v tomto čtvrtletí udržela vedoucí pozici ve dvou ze tří hlavních segmentů trhu softwaru pro ukládání dat, Storage Resource Management (SRM) a Storage Replication. V segmentu zálohovacího a archivačního softwaru dosáhla EMC největšího růstu výnosů mezi třemi největšími dodavateli a předstihla každého ze svých nejbližších konkurentů.

Internet, komunikace a sítě

Společnost 2N TELEKOMUNIKACE rozšířila svou nabídku o softwarové řešení pro akceleraci týmové komunikace ATEUS-Contact Manager (ACM). Nový software, který sdružuje evidenci hlasové a e-mailové komunikace, řeší požadavek sdílení informací v malých firmách či pracovních skupinách. Díky interaktivní spolupráci s telefonní ústřednou je vhodný pro nasazení v obchodní firmě, Call Centru nebo například dispečinku služeb. Uvedení ACM do běžného prodeje předcházelo jeho úspěšné testování u vybrané skupiny zákazníků. Program je primárně určen jako rozhraní pro telefonní kontakt firmy se zákazníky. Nabízí nový pohled na zpracování a evidenci kontaktů a následné vyřizování požadavků ze strany zákazníků. Řadí se tak do rodiny CRM řešení, z níž zároveň vyčnívá jednoduchostí.

Software plně využívá návaznosti na telefonní ústřednu a její služby a uživatelům je přístupný přes internetový prohlížeč. Standardní identifikaci volajícího rozšiřuje operátorovi o okamžité zobrazení předdefinovaných údajů o volajícím, případně o záznam nepřijatých volání. Tyto vlastnosti jej předurčují pro ty firmy, které jsou závislé na telefonním kontaktu. Sem patří například uživatelé „zelených“ a dalších barevných linek ČESKÉHO TELECOMU. Přímá integrace počítačové telefonie CTI přinesla také službu vytáčení čísla jediným kliknutím myší, výhodnou pro aktivní oslovování zákazníků prodejcem. Výraznou inovací softwarového řešení ATEUS-Contact Manager je možnost sdílení dat v rámci pracovních skupin a budování návazností na další informace od evidence zakázek po plánování času obchodního týmu. Pro tento účel lze v systému nastavit vazby na záznamy v databázi, které umožňují pro jednotlivé skupiny uživatelů vytvářet různé pohledy na stejná data. Díky tomu je software vhodný pro dlouhodobou práci se skupinami zákazníků či obchodních partnerů, evidenci jejich zakázek či obchodních případů. Funkce ATEUS-Contact Manager mohou ve firmě vytvořit jednoduché informační centrum sdružující evidenci kontaktů a zakázek, kalendář událostí a e-mailovou komunikaci se správou dokumentů a přímým přístupem ke službám ústředny.

Společnost Phoenix-Zeppelin uzavřela rámcovou dohodu na zajištění napájení technologií se společností Eurotel Praha. Cílem dohody je soustavně zvyšovat spolehlivost a dostupnost technologií Eurotel, optimálně uspokojit potřeby zákazníků a zabezpečit nepřetržitý chod všech systémů. Dohoda zahrnuje dodávku až deseti energocenter NZ2. Při hledání optimálního řešení napájení svých technologií nezávislými zdroji dodávky nepřerušené elektrické energie si Eurotel vybral řešení nové progresivní koncepce: energocentrum NZ2 od společnosti Phoenix-Zeppelin, založené na optimalizované souhře dieselagregátu a rotační UPS Caterpillar, doplněné automatizovaným řídícím a monitorovacím systémem a odpovídajícími silovými prvky. V rámci zkušebního provozu provedla společnost Eurotel řadu náročných testů. Výsledky testů byly natolik uspokojivé, že Eurotel nasadil jedno energocentrum NZ2 o výkonu 250 kVA na jedné ze svých pražských lokalit pro další zvýšení spolehlivosti systému napájení.

Společnost VanguardMS rozšiřuje svoji řadu multiservisních směrovačů o cenově dostupný model Vanguard 340E. Uvedený směrovač nabízí flexibilní a multiservisní platformu orientovanou na maximální využití samostatných hardwarových modulů pro zpracování náročných síťových požadavků v rámci síti IP. Tento nový IP směrovač umožňuje přenos hlasu a dat přes protokol IP, podporuje IP-VPN využívající protokolu IP SEC s kódováním až 256 bitů při využití různých protokolů od DES, 3DES až k AES a zároveň podporuje i bezpečnostní opatření pro vzdálený přístup. Vanguard 340E výrazně zvyšuje propustnost pro přenos konvergovaných hlasových a datových služeb do vzdálených lokalit přes sítě IP nové generace a současně je cenově dostupnější alternativou ke konvenčním sítím typu Frame Relay a ATM. Vanguard 340E je v České republice dostupný od března 2004 za doporučenou koncovou cenu 1421 USD.

V rámci pilotního projektu xDSL nabízí Telenor Networks svým velkoobchodním partnerům a poskytovatelům internetnetových služeb možnost zřízení širokopásmových služeb za velmi výhodných podmínek. Tyto služby jsou poskytovány prostřednictvím vlastní technologie xDSL a využívají stávající telefonní linku koncových uživatelů služeb. Pilotní projekt byl spuštěn v únoru 2004 za účelem ověření plné procesní a technologické funkčnosti navrženého řešení. Získané zkušenosti budou promítnuty do komerční podoby nabízených služeb tak, aby v maximálně možné míře odrážely vysoké nároky na vlastnosti a kvalitu poskytovaných služeb ze strany partnerů společnosti Telenor Networks, kteří služby dále nabízejí koncovým uživatelům.

V rámci pilotního projektu jsou nabízeny čtyři základní produktové řady, které se liší v typu využívané technologie xDSL, přenosovými rychlostmi ve směru k/od uživatele a úrovní garancí parametrů služeb. Telenor Networks tak přichází na trh s kvalitativně odlišnou nabídkou služeb na bázi xDSL, u které kromě smluvní garance minimální přenosové rychlosti a dalších kvalitativních parametrů služby (SLA), zaručuje i nízkou úroveň agregace (1:30, 1:4, 1:1). Samozřejmostí je neomezený objem přenesených dat. V první fázi pilotního projektu jsou služby dostupné v lokalitě Prahy 3. V následujících týdnech se pokrytí rozšíří o dalších zhruba 16 lokalit na území Prahy. Služby širokopásmového přístupu tak budou k dispozici přibližně na 236 000 telefonních linkách. Zájemci o účast ve zkušebním provozu mohou kontaktovat kteréhokoliv z partnerů společnosti Telenor Networks. Nabídka je časově omezena a platí pro objednávky zaslané do 31.3.2004.

Společnost SkyNet podepsala počátkem března partnerskou smlouvu se společností PGP Corporation a získala tak partnerský statut Certified Solution Partner pro Českou a Slovenskou republiku. Jde o nejvyšší stupeň partnerství, kdy společnost může kromě běžných produktů PGP (jako např. novou řadu PGP Desktop, PGP Disk, PGP Mobile) prodávat také zcela nové řešení PGP Universal, bezpečnostní řešení PGP pro střední a velké společnosti. Společnost SkyNet je jedinou firmou na českém a slovenském trhu s tímto statutem. Novinka na našem trhu, produkt PGP Universal, zjednoduší zabezpečení elektronické komunikace velkým podnikům a korporacím s cílem maximální integrace do stávajícího firemního prostředí a zjednodušení správy klíčů. Produkt PGP Universal Server 1.1 je k dispozici zákazníkům na celém světě a jeho cena je stanovena podle počtu e-mailových adres, které jsou chráněny.

Informační společnost

Společnost Getronics ukončila po téměř dvou letech servisní spolupráci s firmou Acer. Getronics bude ještě do 19. března přijímat nové záruční opravy a všechny opravy budou do 16. dubna 2004 předány zákazníkům. Getronics byl servisním partnerem Acer od 10. června 2002. Servisní smlouva umožňovala poskytovat autorizované záruční i pozáruční opravy serverů, notebooků a stolních počítačů značky Acer. Jako důvod ukončení spolupráce společnosti uvádějí především nespokojenost s výsledky vzájemné spolupráce a rozdílné představy o zajišťování servisních služeb.

Společnost Getronics oznámila svůj zájem o koupi Nr. 1 Software, německého dodavatele softwarových licencí, od společnosti Blue Fox Enterprises. Všechny zúčastněné strany podepsaly smlouvu o smlouvě budoucí. Od svého založení v roce 1983 se společnost Nr. 1 Software stala jedním z vedoucích dodavatelů, kteří se specializují na dodávky softwarových licencí v Nizozemí. Nejdůležitější službou, kterou Nr. 1 Software poskytuje, je správa licencí k softwaru firmy Microsoft. Vedle toho nabízí také licence společností Symantec, Adobe, IBM, Network Associates (McAfee), Computer Associates a Oracle. Nr. 1 Software vybudovala významné portfolio zákazníků jako jsou například aerolinky, energetické společnosti, různé zdravotnické organizace nebo úřady státní správy.

Podle rozhodnutí NESS Technologies byl jmenován do pozice prezidenta NESS Europe současný Managing Director NESS CEE, Ivan Hruška a nahradil tak dosavadního prezidenta Shai Onna. V nové funkci bude zodpovědný za fungování všech evropských poboček skupiny NESS Technologies. Ivan Hruška zároveň zůstává ve funkci Managing Directora NESS CEE, která má sídlo v České republice. Ivan Hruška vystudoval Technickou univerzitu v Košicích, kde zůstal a pracoval jako asistent. Později zastával pozici CAD managera ve Východoslovenských lesích, s.p. Svoji kariéru v oblasti IT zahájil v roce 1989, kdy se stal spoluzakladatelem společnosti Rasax, kterou dalších 8 let řídil. Tato společnost byla druhým největším obchodním partnerem IBM pro AS/400 a RISC/6000 na Slovensku. Svou mezinárodní kariéru začal Ivan Hruška ve Scala Business Solutions v roce 1997, kde zodpovídal za prodej v 18 zemích. Má zkušenosti v oblasti financí, project managementu, poradenství, managementu změn, sales a marketingu. Do NESS CEE (dříve APP) nastoupil v květnu 2000 na pozici Vicepresident pro obchod a marketing. V červenci 2002 byl jmenován do pozice výkonného ředitele společnosti. Za jeho působení se pobočka NESS CEE propracovala mezi přední pobočky v rámci celé skupiny.

Společnost Canon potvrdila, že Mogens Molgaard Jensen se s platností od 2. února 2004 stává ředitelem Canon Consumer Imaging Europe (CCI). Dán Mogens Jensen, první nejaponský ředitel na tomto postu, nahrazuje pana Hiroshi Komatsuzakiho. Pan Komatsuzaki, který se od roku 2000 podílel na pozoruhodných úspěších této divize, se vrací do Japonska, kde převezme novou funkci. Ve své dřívější pozici vedoucího oddělení Canon Business Development & Strategy řídil pan Jensen kompletní restrukturalizaci evropských aktivit zahrnující centralizaci a integraci mnoha ústředních obchodních funkcí a kombinuje technické vzdělání s ekonomickým, když vystudoval elektrotechniku s titulem magistra a ekonomiku s titulem bakaláře.

Projekt firemního vzdělávacího portálu e-learningu nazvaného e-Akademie spouští společnost PVT a.s. Jeho realizace je postavena na produktu eDoce od společnosti Trask Solutions a intranetu. Systém e-Akademie byl integrován do interního vzdělávacího procesu a je zaměřen na pomoc zaměstnancům PVT a jejich manažerům v dalším rozvoji. Do této formy vzdělávání je v PVT zapojeno již více než 1 200 zaměstnanců. Na organizaci e-Akademie spolupracuje personální úsek a vzdělávací centrum a do jejího provozu jsou zapojeni profesní specialisté pro vzdělávání. Zaměstnanci PVT tím získávají širší a časově méně náročné možnosti absolvovat kurzy, rozvíjet své schopnosti ve všech oblastech, včetně výběru z nabídky dalšího vzdělávání, vytvořeného v rámci společnosti. PVT hodlá nabízet portál e-Akademie po zkušebním provozu jako řešení i dalším subjektům.

Společnost Computer Associates oznámila, že její vedoucí modelové řešení AllFusion ERwin Data Modeler bylo označeno čtenáři časopisu Java Developer's Journal za „nejlepší databázový nástroj nebo ovladač". Výběr vítězů proběhl na základě nominací čtenáři časopisu, po kterých následovalo on-line hlasování. Ankety se zúčastnilo celkem přes 15 000 čtenářů časopisu Java Developer's Journal. AllFusion ERwin Data Modeler od CA je součástí AllFusion Modeling Suite, jednoho z nejlepších integrovaných modelových řešení, které zjednodušuje a zrychluje analýzu, návrh a implementaci aplikací a obchodních procesů – včetně systémů transakcí, datových trhů a datových úložišť. Čtenáři časopisu Java Developer's Journal ještě ocenili dalších pět produktů společnosti CA jako špičkové technologie v následujících kategoriích:
· Advantage Ingres Relational Database: Nejlepší podniková relační databáze
· AllFusion Harvest Change Manager: Nejlepší týmový vývojový nástroj
· Advantage Gen: Nejlepší struktura J2EE pro vývoj aplikací
· Advantage Joe: Nejlepší struktura J2EE pro vývoj aplikací
· Advantage Plex: Nejlepší soubor nástrojů Java pro webové aplikace
· Advantage Plex and Websydian od společnosti Soft Design, partnera CA: Nejlepší bezdrátová aplikace.

Finanční monitor IT firem

Společnost American Power Conversion (APC) 10. března oznámila své finanční výsledky za čtvrté čtvrtletí a za celý rok, který skončil 31. prosince 2003. Tržby za čtvrté čtvrtletí roku 2003 dosáhly rekordních 430,6 milionu dolarů, což je dvacetiprocentní nárůst z 358 milionů ve čtvrtém čtvrtletí 2002 a devítiprocentní nárůst z 393,7 milionu ve třetím čtvrtletí 2003. Čistý zisk za čtvrté čtvrtletí činil 58 milionů dolarů anebo 0,28 dolaru na akcii, což je meziroční nárůst o 105 procent z 28,3 milionu dolarů anebo 0,14 dolaru na akcii. Zároveň jde o nárůst o 4 procenta z 55,8 milionu dolarů či 0,28 dolaru na akcii ve třetím čtvrtletí 2003. Čistý zisk za rok 2003 představoval 176,9 milionu dolarů anebo 0,88 dolaru za akcii, což je o 116 procent více oproti 82 milionům dolarů anebo 0,42 dolaru na akcii v roce 2002. Čistý zisk nevykazovaný podle obecně uznávaných účetních zásad (non-GAAP) za rok 2003 činil 175,8 milionu dolarů či 0,87 dolaru na akcii. Čistý zisk nevykazovaný podle obecně uznávaných účetních zásad (non-GAAP) tak v roce 2003 meziročně vzrostl o 27 procent.

Konference, semináře

V prostorách IBM v Ostravě (18.3.) proběhne pracovní seminář na téma Workflow a informační systémy, který je určen řídícím pracovníkům výrobních firem, které zajímá prostředí celopodnikových informačních systémů. Účastníci semináře budou mít možnost prakticky se seznámit s problematikou optimalizace a řízení toku pracovních činností (Workflow), integrací správy dokumentů (Document Management System) do informačního systému a pozornost bude věnována rovněž tématu: vstup České republiky do Evropské unie a jeho vliv na podnikové informační systémy. Daná problematika bude demonstrována na praktických příkladech s využitím celopodnikového informačního systému proALPHA. Po skončení semináře bude vyhrazen prostor pro zodpovězení konkrétních dotazů.
Bližší informace a bezplatná registrace zde.

Ve chvíli, kdy se uživatel s dodavatelem dohodnou na uzavření smlouvy na vytvoření nějakého složitého díla nebo dodání služby, jako je např. softwarové aplikace, stavba objektu, re-engineering procesů či příprava a zavedení nové výroby, stojí před dodavatelem kardinální otázka "Jak na to?". Odpověď dává třídenní kurz společnosti LBMS, který se koná ve dnech 16. - 18. března v Bratislavě. Bližší informace získáte na webu společnosti LBMS http://www.lbms.cz/Sluzby/kalendar.htm.

Společnost HP pořádá konferenci Jarní dny s mottem „Hrdě do Evropy“, protože jedním z klíčových témat je vstup do EU. HP napomáhá českým firmám k hladkému vstupu na evropské trhy, protože právě IT jsou klíčovou komponentou pro plánování a efektivní řešení jakýchkoli změn v podniku. Konference Jarní dny se uskuteční 24. března v Ostravě v hotelu Imperial a 7. dubna v Praze v Národním domě na Smíchově. HP zde společně se svými partnery představí komplexní nabídku produktů, služeb a řešení. Pohovoří také o vybraných slavných osobnostech z historie českého průmyslu. Účastníci se budou moci seznámit s referenčními projekty HP realizovanými v rámci ČR, které budou prezentovány významnými zákazníky. Tato akce navazuje na úspěšný loňský ročník, kterého se zúčastnilo přes 600 zástupců z řad managementu firem, odborníků i podnikových uživatelů IT.

Seminář se uskuteční v prostorách Kongresového centra (sál D) v Brně, Výstaviště 1 ve čtvrtek 25. 3. 2004 od 10.00 hodin. Pořádá firma Mikros za účasti firem Servodata a IBM. Přihlášky můžete posílat e-mailem na adresu registrace@mikros.cz. Zaregistrujte se do 23. 3. 2004.



Ve dnech 29.–30. března se bude v Hradci Králové konat již sedmý ročník konference ISSS - Internet ve státní správě a samosprávě. Kongresové centrum Aldis se opět stane místem setkání téměř dvou tisícovek účastníků konference z 25 zemí, představí se přes 80 vystavovatelů a v programu, který poběží paralelně v 5 sálech, vystoupí přibližně 200 přednášejících. Význam konference v souvislosti se zrychlováním rozvoje informační společnosti a začleněním nových zemí do Evropské unie rok od roku stoupá. V současné době hraje ISSS velice důležitou roli v oblasti rozvoje místní a regionální informační společnosti a s velkým uznáním se o ní hovoří v Evropské komisi.

Kdy se projeví přínosy pořízení informačního systému? Jak udělat z informačního systému konkurenční výhodu? Co je to teorie omezení (TOC)? Jak ji aplikovat do podnikových procesů? Jaké jsou přínosy jejího využití? Tyto otázky napovídají, jakému tématu bude věnován další ze série workshopů připravovaných společností Allium ve spolupráci s časopisem IT System. Diskusní setkání s názvem Informační systém jako konkurenční výhoda bude zaměřeno na problematiku získání konkurenční výhody implementací informačního systému a využití teorie omezení (TOC). Uskuteční se v úterý 30. března v prostorách brněnského hotelu Santon. Další informace jsou pro zájemce již tradičně k dispozici na stránkách společnosti Allium.

Konference Cisco Expo se uskuteční 31. března a 1. dubna 2004 v Kongresovém centru Praha. Tato akce je jednou z největších odborných IT konferencí v České republice. Letošní jubilejní 5. ročník konference volně navazuje na předchozí úspěšné čtyři ročníky (www.ciscoexpo.cz). Konference je určena všem odborníkům z oblasti informačních technologií, ze všech oborů podnikání, veřejné správy a samosprávy, škol, ale také všem vedoucím pracovníkům z oblasti obchodu, řízení podniku, marketingu, kteří budou mít možnost získat informace o tom, jak využít internetové technologie k dosažení obchodních cílů. Registrovaní účastníci konference (on-line registrace na (www.ciscoexpo.cz) si budou moci sestavit vlastní program výběrem z více než 40 přednášek, a těchto témat: IP telefonie, IPCC, Bezpečnost a management sítí, Mobilita, Campus a datová centra, Infrastruktura WAN.


Veletrh LinuxExpo je již nekolik let synonymem pro profesionální propagaci v oblasti informacních technologií. Letos se mohou zajímavé a neziskové projekty na tomto veletrhu prezentovat zcela zdarma. Poradatelé veletrhu jsou si vedomi odpovednosti vuci neziskové vývojárské komunite a rozvoji svobodného software obecne. Proto umožnuje LinuxExpo každorocne zdarma prezentaci nekomercním projektum a vzdelávacím programum. Ani letos tato cást výstavy nebude chybet. Letos se navíc poradatelé rozhodli venovat této cásti samostatou sekci veletrhu, nazvanou FREE LINUXZONE. Její název napovídá, že partnerem a odborným garantem se stal server linuxzone.cz.

Smyslem nabídky je pomoci všem, kteří jakkoli přispívají k rozvoji Linuxu a svobodného software. Zůčastnit se mohou týmy a jednotlivci, ať už jsou autory užitečných softwarových projektů, občanské iniciativy propagující svobodný software, nebo třeba vzdělávací programy. Ti všichni mohou na veletrhu LinuxExpo představit své aktivity zdarma v rámci FREE LINUXZONE. Tímto způsobem mohou seznámit se svou činností nejen odbornou i laickou veřejnost, ale také přímo na této akci najít pro svůj projekt spolupracovníky, komerčního partnera či sponzora. Letošní ročník veletrhu a konference LinuxExpo proběhne ve dnech 1.-3. dubna 2004 ve Veletržním paláci v Praze. Podrobné a aktualizované informace naleznete na www.linuxexpo.cz

Stejně jako v letech minulých, i letos se bude pod odbornou záštitou společnosti AEC konat konference Security. Její první ročníky se uskutečnily již počátkem devadesátých let (tehdy ještě pod názvem Virus), od té doby se konference stala stálicí na českém bezpečnostním nebi s pravidelnou účastí předních domácích i zahraničních specialistů a vysokou návštěvností. Letošní ročník akce se bude konat v úterý 6. dubna v prostorách hotelu Andel´s.
Bližší informace naleznete na konference.aec.cz.


Společnost top vision pořádá ve dnech 6. až 7. dubna 2004 odborný seminář na téma Optimalizace IT procesů, který se bude konat v hotelu Olympik v Praze. Na tomto semináři z cyklu IT manažer vystoupí odborníci přímo z praxe, kteří budou během svých vystoupení připraveni zodpovědět Vaše dotazy týkající se řízení IT procesů, kalkulace procesů, struktury a modelování procesů, řídící dokumentace ad. z řad účastníků se na tomto semináři setkáte s řediteli IS/IT, vedoucími IT, IT manažery, správci informačních systémů, vedoucími útvarů informatiky apod. Podrobné informace o programu tohoto semináře naleznete na stránkách www.topvision.cz v sekci IS/ICT.

Czech On Line pořádá odborný seminář na téma Širokopásmové služby v regionech, který se uskuteční od 8. dubna 2004 postupně v šesti městech České republiky (Plzeň, Pardubice, Brno, Olomouc, Ústí n. Labem, Teplice). Hlavním tématem setkání je vývoj a stav technologie širokopásmových služeb u nás, její dostupnost v daných regionech a problematika FWA sítí. V druhé části se účastníci seznámí s konkrétními případy využití technologie v praxi a porovnají své zkušenosti v panelové diskusi. Více informací naleznete na www.col.cz nebo telefonicky na tel. 800 880 800.

Zajímá-li vás, jak profesionálně řídit projekty, řešit problémy vyskytující se právě v projektovém řízení, řídit rizika v projektech a účinně vést projektový tým, navštivte odborné semináře z oblasti projektového řízení, které pořádá společnost top vision v období duben – květen 2004. O své zkušenosti se s vámi podělí experti ze společností AutoCont CZ, Aral ČR, T-Mobile Czech Republic, Česká pojišťovna, Zentiva, PA Consulting Group, DELOITTE & TOUCH CZECH REPUBLIC, PVT ESO a další odborníci. Z řad účastníků se setkáte s projektovými manažery, vedoucími projektových týmů, řediteli pro strategii, závodů a poboček, apod. Očekávejte aktuální trendy vývoje, praktickou využitelnost informací a otevřenou diskusi! Více informací naleznete na www.topvision.cz v sekci Projektové řízení.

Ve dnech 21.-22. dubna 2004 se bude po páté konat tradiční mezinárodní firemní konference Informační systémy průmyslového podniku – MES (Manufacturing Execution Systems). Tato akce se věnuje informačním systémům a technologiím, které umožňují průmyslovým podnikům zefektivnit aktivity spojené s produkcí, technologiemi a procesy, nutnými pro úspěšný rozvoj společnosti. Konference se koná v hotelu 9 Skal (Milovy) v krásném prostředí Českomoravské vysočiny a je věnována následujícím konkrétním tématům:
• Sledování toku výroby procesem a řízení skladového hospodářství
• Plánování a rozvrhování výroby, alokace zdrojů
• Řízení výrobní dokumentace, workflow
• Analýzy výkonnosti a MIS (manažerské informační systémy)
• Řízení lidských zdrojů na úrovni procesu výroby

Konferenci organizačně zajišťuje společnost AD&M. Na www.adam-ova.cz v části Připravujeme můžete získat detailnější informace o jednotlivých přednáškách, dále pak informace a fotoarchívy z předešlých ročníků.

Odborný seminář s termínem 22. dubna 2004 od 9 hodin v hotelu Harmony Club, 28. října 170, 70900 Ostrava – Mariánské Hory. Seminář je určen pro majitele a vrcholový management výrobních podniků a střední management – řízení výroby, technologie, plánování, vedoucí provozů a mistry. Cílem je porozumět principům řízení výroby metodou Drum-Buffer-Rope na základě Teorie omezení (Theory of Constraint Dr. Goldratta). Cena: 1.800,- Kč/osoba, 1.200,- Kč/osoba pro členy RHKO, ČPOK, SPOK.
Přihláška on-line

Letošní jubilejní X. Teplárenské dny 2004 jako každý rok nabízejí od 27. do 29. dubna v Hradci Králové mezinárodní odbornou výstavu techniky a technologií pro dálkové zásobování teplem a chladem, elektroenergetiku a obnovitelné zdroje energie. Díky vysoké koncentraci teplárenských odborníků je výstava ideálním místem k obchodním i společenských jednáním s partnery. V posledních letech byla výstava rozšířena o technologie k využití obnovitelných zdrojů energie. řídenní mezinárodní odborná konference „Dálkové zásobování teplem a chladem“ je zaměřená na současnost a budoucnost dálkového zásobování teplem. Jako nedílná součást Teplárenských dnů letos nabízí šest odborných sekcí pod mottem „Dálkové teplo – teplo bez starostí“. Podstatnou část posluchačů konference, stejně jako návštěvníků výstavy, tvoří provozní pracovníci a manažeři z teplárenských společností. Součástí doprovodného programu budou v prvních dvou dnech také odborné konference „Obnovitelné zdroje energie v obcích“ a odborná konference „Nejlepší dostupné techniky v energetice“. I letos budou v rámci teplárenské konference vyhlášeny výsledky soutěže „Projekt roku v systémech dálkového vytápění a chlazení 2003“.

V prostorách Břevnovského kláštera v Praze proběhne ve čtvrtek 28. dubna 2004 již 7. ročník odborné konference KARAT Open 2004. Konference je určena pracovníkům managementu českých i zahraničních firem, působících v ČR, IT odborné veřejnosti a médiím. Na konferenci bude představena nová verze informačního systému KARAT, který přichází od verze 2004 s novým designem, novými moduly a novou funkčností. Vzhledem k termínu akce je jedním z témat i vstup ČR do EU. Účastníci konference budou mít možnost seznámit se změnami, které vstup do EU přinese, a jejich zapracováním do IS KARAT. Na praktické ukázce bude demonstrována uživatelská přívětivost a funkčnost IS KARAT. Prostřednictvím vývojových partnerů bude představeno řešení pro „Plánování a řízení výroby“ a řešení pro stavební společnosti. Specializované workshopy se budou zabývat vývojovými nástroji, trendy a uživatelskými vlastnostmi systému. Na konferenci vystoupí představitelé vrcholového managementu společnosti I.F.T.PROGRES. Hlavními partnery konference KARAT Open jsou společnosti IBM ČR a Sybase ČR. Organizátorem konference KARAT Open je společnost I.F.T.PROGRES, a. s. – výrobce a dodavatel informačního systému KARAT. Pro více informací, prosím, kontaktujte: Ladislava Kosíková, Marketing Manager, I.F.T. PROGRES ladislavak@iftprogres.cz.

Pro všechny zástupce úřadů, organizací a institucí, kteří by rádi začali v plné míře využívat výhod elektronického podpisu, ale netuší, kde začít, je určený seminář pořádaný společností AEC. Jeho cílem je seznámení s metodikou nasazení elektronického podpisu, zkušenosti z praxe, problémy a jejich řešení, představení projektu TrustPort ePodatelny aj. Seminář se koná ve čtvrtek 29. dubna 2004 v Praze. Vstup je po předchozí registraci na www.aec.cz  zdarma.


System NEWS zasílá redakce edice IT Business * Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.: +420/ 545 222 779 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám System NEWS zasílali, kontaktujte nás prosím. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora,