HLEDEJ
 V SEKCI
 

3. března 2004

| registrace ZDARMA | starší čísla | odhlášení | ceník inzerce

Podnikové aplikace
Nástroj ProcessGuide pro modelování procesů v Pražské plynárenské
Slovenské MF a nové postupy ve veřejné správě
SMS komunikace k řízení spotřeby energií
Informační systém dostupný i pro menší podniky
LCS Helios IQ potvrzuje svou pozici ve výrobní sféře
Prodej mobilních telefonů bude řídit ABRA G3
TecCom výsledky za rok 2003
EPSON se zaměřuje na specializovaný obchod

Internet, komunikace a sítě
Ověřená interoperabilita směrovačů 3Com se směrovači Cisco
Bill Gates naznačil technologickou vizi, která pomůže zastavit spam
Microsoft ISA Server 2000 levnější o 20 %
Společnost Juniper oznámila záměr koupit NetScreen
Technologii Java podporuje více než 1,5 miliardy zařízení

Informační společnost
Na pozici Project Manager v Cleverlance jmenován Zdeněk Vejvoda
NEXTRA Czech Republic a Telenor Networks s novou PR
Nový obchodní ředitel T-Systems Czech
Nový project manager společnosti Impromat
Tech Data autorizovaným distributorem mobilních počítačů Toshiba
Český Web výhradním partnerem TecComu na Ukrajině a v Bělorusku

Finanční monitor IT firem
Hospodářské výsledky PVT za rok 2003
Oskar poprvé dosáhl zisku
Výsledky firmy LogicaCMG za rok 2003
UNICORN v roce 2003 a nová reklamní kampaň

Konference, semináře
Zátěžové testování a monitorování systémů
Tech Data FORUM 2004 proběhlo úspěšně
Workflow a informační systémy
Kurz Řízení projektů
Internet a konkurenceschopnost podniku
Hrdě do Evropy
5. ROČNÍK KONFERENCE CISCO EXPO – Bezpečně a rychle oceánem komunikací
Veletrh a konference LinuxExpo 2004
Základní informace o konferenci Security 2004
top vision pořádá seminář na téma Optimalizace IT procesů
Semináře Projektové řízení

V Edici IT Business vychází

Právě vyšlo:
IT System 3/2004

Branžové zaměření
Banky a finance

Hlavní témata
· Nové možnosti v oblasti IT pro finanční
  instituce
· Procesní řízení ve finančních institucích
· Fraud management v bankách a pojišťovnách
· Informační bezpečnost – antiviry, IDS, firewally,
  šifrování, ochrana dat
· Jak na to v Linuxu – Podnikové aplikace na
  platformě Linux (seriál)

Specializované přílohy:
· Data management - podnikové databáze, správa
  datových center, management databází
· Data warehousing jako základ business
  intelligence

SystemCD: Informační bezpečnost
· Informační bezpečnost
· Ekonomický software
· Přednášky, sborníky a prezentace z vybraných
  konferencí a seminářů




Připravujeme:
IT System 4/2004

Branžové zaměření
Stavebnictví / Veřejný a státní sektor

Hlavní témata
· Facility management
· Procesní řízení
· IT v justici
· Systémy krizového řízení
· Jak na to v Linuxu - Podnikové aplikace na
  platformě Linux (seriál) · Ekonomický software –
  recenze a představení novinek na trhu
· Hardware

Specializované přílohy:
· Outsourcing IT
· InCom - telekomunikace a sítě
· InGIS

SystemCD: Informační bezpečnost
· Hlavní téma – Linux
· GIS, GPS, Mapové systémy
· Informační bezpečnost – pokračování z CD 3/2004

Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový formulář ZDE!
Podnikové aplikace

Pražská plynárenská zakoupila u společnosti LBMS profesionální softwarový nástroj ProcessGuide, určený pro řízení podnikových procesů. Společnost LBMS zároveň v Pražské plynárenské úspěšně dokončila pilotní projekt, jehož prvořadým cílem bylo ověřit možnosti nástroje ProcessGuide pro specifické potřeby organizace. V první fázi šlo zejména o ověření funkcionality dodávaného nástroje, během projektu vznikla nová infrastruktura, na kterou bude možné navázat v dalších projektech rozvoje procesního řízení v Pražské plynárenské. Během relativně krátkého časového úseku se podařilo vytvořit nový návrh celkového procesního modelu ve smyslu rozčlenění klíčových činností firmy, popsat podrobněji dva klíčové procesy a prostřednictvím simulačních a analytických prostředků nástroje dospět až k optimalizačním návrhům. Dosavadní úspěšná spolupráce mezi Pražskou plynárenskou a LBMS proto bude pokračovat i v budoucnu.

LogicaCMG realizovala na Ministerstvu financí konzultační projekt, jehož výsledkem je zvýšení efektivity práce úřadu, přesnější přehled o práci zaměstnanců i útvarů a zavedení nástrojů, s jejichž pomocí se efektivita práce bude plynule zvyšovat i v budoucnu. Ministerstvo financí SR je první velkou organizací veřejné správy na Slovensku, která audit takového širokého rozsahu podstoupila. Osm specializovaných konzultantů na něm pracovalo téměř půl roku a zabývalo se fungováním ministerstva z hlediska organizační struktury, procesů, funkčních schémat a informačních toků. Výsledkem byl návrh nové organizační struktury, podle níž ministerstvo funguje od 1. ledna letošního roku.

Úvodní analýza se uskutečnila formou rozhovorů a seminářů, kde konzultanti společnosti LogicaCMG získávali informace o organizační struktuře, pracovních postupech a náplni práce útvarů i jednotlivých zaměstnanců. S pomocí softwarového nástroje, který LogicaCMG ministerstvu dodala, byl pak sestaven procesní model propojený s organizační strukturou a byla identifikována místa, kde je možné postupovat jednodušeji, nebo některou činnost dokonce úplně zrušit. Další částí projektu byla analýza stavu informačních systémů a určitá doporučení ohledně jejich rozvoje. Mezi praktické výstupy patří snížení počtu státních zaměstnanců o 250, zrušení 44 organizačních útvarů, a to bez jakéhokoliv omezení činnosti úřadu. Na základě doporučení auditu došlo například ke sloučení sekce rozpočtové politiky a sekce veřejných výdajů.

LogicaCMG, T-Mobile a nizozemská firma Dyomes uvedly na trh řešení, které umožňuje velkým spotřebitelům energie přístup k aktuálním informacím o objemu odebrané energie a nákladech s tím spojených. Společnosti tak mohou sledovat výdaje za elektřinu, vodu a plyn, plánovat je a chovat se efektivněji než dosud. Mezi prvními zákazníky jsou především maloobchodní řetězce a společnosti provozující osvětlení, které mohou z informace o spotřebě elektřiny posoudit, zda všechna jejich zařízení fungují správně.

Řešení, které LogicaCMG se svými partnery nabízí, spočívá v tom, že data z měřicích zařízení se prostřednictvím SMS přenášejí do datového centra společnosti LogicaCMG, kde jsou zpracována a zpřístupněna prostřednictvím zabezpečeného internetu. Představitelé firem se tak mohou každý večer podívat na množství a cenu energií odebraných jednotlivými pobočkami a různé indexy a ukazatele charakterizující spotřebitelské chování.


Minerva Česká republika, která působí v České republice a na Slovensku spolu se svou dceřinou společností Minerva Slovensko, v těchto dnech prezentuje IS systém MFG/PRO pro střední a malé firmy – MFG/PRO RAPID. Verze RAPID je stejně jako standardní MFG/PRO oborově zaměřená pro podniky v automobilovém průmyslu, elektrotechnickém a strojírenském průmyslu, potravinářství a farmaceutickém průmyslu. Systém je určen pro společnosti do 150 zaměstnanců se startovacím počtem licencí a s možností postupného rozšíření v závislosti na růstu společnosti a skutečné potřebě, dále s pevným počtem dní konzultací a případnými programovými úpravami. Tím se sníží doba implementace, která se průměrně pohybuje u MFG/PRO 5-6 měsíců, na dobu od jednoho měsíce.

Krátká doba implementace MFG/PRO byla již několikrát potvrzena ve studiích od předních analytických společností, jako např. ve studii společnosti META Group v loňské červencové zprávě. Systém přitom obsahuje všechny moduly (výroba, finance a distribuce) s předdefinovanými podnikovými procesy, které konzultanti Minervy zpracovali na základě dlouholetých zkušeností z implementací ve výrobních podnicích. Tato metoda zaručuje plnou funkcionalitu ERP systému MFG/PRO, který Minerva implementovala u více než 70-ti zákazníků v České a Slovenské republice. Cena MFG/PRO RAPID se pohybuje v rozmezí 399.000 – 999.000 Kč. MFG/PRO RAPID je Minerva schopna také zavést do podniků ve východní Evropě (Ukrajina, Litva, Rusko a Slovinsko), kde již několik let působí s partnery, za stejných implementačních podmínek jako na domácím trhu. V současné době Minerva začíná zavádět systém v českých společnostech, které expandují na východ, například Hamé Babice v Rusku. Systém MFG/PRO lze implementovat na operačních systémech UNIX, Linux, WIN2000, NT a dalších.

BUČOVICE TOOLS, výrobce závitových nástrojů, vratidel, vrtáků a záhlubníků, Kasko, výrobce plastových výlisků zejména pro automobilových průmysl a LIKOV Lipůvka, výrobce otopných těles, jsou další výrobní společnosti, které od února 2004 pracují v informačním systému LCS Helios IQ. LCS Helios IQ si společnosti zvolily zejména díky jeho modularitě a detailně zpracované oblasti Výroba, která řeší veškeré specifické potřeby výrobních firem. LCS Helios IQ tak potvrdil svou silnou pozici v tomto sektoru.

LCS Helios IQ je v každé společnosti instalován v odlišné konfiguraci závislé na konkrétních požadavcích klienta. Nejširší portfolio modulů bylo instalováno ve společnosti BUČOVICE TOOLS, kde dodávka obsahovala kromě samotného Jádra systému oblasti Ekonomika, Obchod, Styk se zákazníky, Lidské zdroje, Manažerské vyhodnocování, CLA a samozřejmě oblast Výroba. Důvodem nasazení LCS Helios IQ ve společnosti Kasko je přísná orientace společnosti na vysokou kvalitu výrobků a z toho plynoucí potřeba otevřeného a modifikovatelného systému, který umožní mít nejen přehled o průběhu výroby, ale i potřeba detailních informací pro dodržení podmínek vyplývajících z vlastnictví certifikátů kvality TS 16942 a ISO 14001. Instalace ve společnosti LIKOV Lipůvka souvisela s centralizací firmy do jednoho nového pracoviště, kdy zároveň docházelo ke sloučení dvou nezávislých instalací stávajícího systému LCS Helios IQ. Zde bylo hlavním úkolem sjednocení a sloučení dat, jednotná úprava používaných formulářů a provázání požadovaných procesů, což bylo poměrně snadno realizováno díky použité technologii při vývoji systému a nasazení odborného týmu LCS.

Jeden z předních prodejců mobilních telefonů, společnost The Phone House, se rozhodl pro nákup informačního systému ABRA G3 od společnosti Aktis. Systém ABRA G3 bude nasazen v centrále společnosti v Praze a ve všech prodejních místech v ČR, které jsou vzájemně datově propojeny. Dodávka pro společnost The Phone House zahrnuje kromě základních modulů systému též modul pokladní prodej podporující maloobchodní procesy s maximálním důrazem na jednoduchost, přehlednost a rychlost všech prodejních operací. Implementace systému byla zahájena v těchto dnech. Ostrý provoz je plánován od 1.4. 2004.

Ruská elektrická rozvodná síť bude spravována IFS Aplikacemi Společnost FSK EES, spravující ruskou národní elektrickou rozvodnou síť s více než 140 měnírnami, 43 700 km vedení vysokého napětí a systémy správy procesů, zvolila pro zajištění údržby, technického vývoje a dohledu nad elektrickým vedením a objekty sítě v infrastruktuře pro rozvod vysokého napětí Aplikace IFS. Systém správy majetku založený na IFS Aplikacích bude také zajišťovat řízení projektů, správu dokumentů a nákup. Projekt implementace bude vést společnost CFS (distributor společnosti IFS v Rusku, zemích SNS a baltských státech) ve spolupráci s konzultanty společnosti IFS. Společnosti zabývající se analýzou této oblasti (například Gartner, AMR Research nebo ARC) řadí funkce služeb a údržby IFS Aplikací mezi nejlepší na trhu. Podle společnosti ARC má společnost IFS v této oblasti vedoucí pozici na globálním trhu (13 % globálního trhu se systémy údržby).

Platforma pro obchod s náhradními díly v automobilovém průmyslu TecCom E-commerce B2B zaznamenala v roce 2003 rapidní růst uživatelů. Počet aktivních uživatelů systému během roku 2003 vzrostl více než na dvojnásobek, z 1500 na 3500. Také počet transakcí stabilně roste. V současnosti se prostřednictvím TecComu zpracovává přes 1 000 000 transakcí měsíčně od 151 dodavatelů. V regionu Česká republika, Polsko a Slovensko, kde je exkluzivním zástupcem společnost Český Web, a. s., je dnes v systému zapojeno přes 430 subjektů, což představuje také více než stoprocentní nárůst oproti minulému roku. V roce 2004 se očekává stejně dynamický rozvoj. Uživatelé oceňují, že TecCom je k dispozici po celý rok 24 hodin denně 7 dní v týdnu. Reakční doba při poptávce je dnes menší než 2 sekundy a v neposlední řadě jde i o úsporu nákladů na zajištění procesu.

Na letošním CeBITu, od 18. do 24. března, se společnost EPSON představuje 3 ústředními tématy: EPSON a specializovaný obchod, EPSON a Business Solutions, EPSON a Mobile Printing. EPSON Deutschland GmbH navíc slaví 25 let své existence. Výroční heslo „Everything remains different - Vše zůstává jiné“ má připomínat vývoj japonského podniku na německém trhu a zároveň poukazovat na budoucnost, ve které se bude EPSON nadále ubírat cestou inovací. Pro své specializované obchodní partnery připravuje EPSON byznys salónek v hale 1, stánek 2G16. Uprostřed zde stojí nový servisní koncept pro specializované prodejce, podniková řešení v oblasti barevných laserů a partnerský program pro prodejce „EPSON ontop“.

Internet, komunikace a sítě

Společnost 3Com Corporation oznámila, že jako jediný výrobce nabízí směrovače pro rozlehlé sítě (WAN), u nichž byla nezávislou zkušební organizací ověřena interoperabilita se směrovači Cisco. Certifikace Tolly Verified, podložená náročným testováním společností Tolly Group, potvrzuje zákazníkům, že vybrané produkty podporují všeobecně přijímané protokoly a jsou plně interoperabilní s výrobky Cisco. Testy Tolly Verified to potvrdily u směrovačů 3Com řady Router 5000 a Router 3000.

Ve svém prohlášení na konferenci RSA 2004 předseda představenstva a hlavní softwarový architekt společnosti Microsoft, Bill Gates, oznámil detailní vizi a návrhy technologických řešení, která přispějí k ukončení problému se spamem. Bill Gates také představil plány společnosti Microsoft na omezení spamu - Coordinated Spam Reduction Initiative (CSRI) - a technické specifikace pro zavedení identifikačního čísla odesilatele e-mailu (Caller ID).

Pro vyšší efektivnost potřebují spamové filtry dodatečné informace, které dnes nejsou v e-mailových zprávách k dispozici. Proto musí být pro další boj s nevyžádanými zprávami vyvinuté přesnější filtry. Microsoft věří, že je nezbytné provést relativně jednoduché, avšak systémově široké změny e-mailové infrastruktury. Tyto změny poskytnou větší jistotu o původu e-mailové zprávy, umožní identifikovat odesilatele a jasněji jej oddělí od spamerů. CSRI je dlouhodobý technologický plán společnosti Microsoft, jehož cílem je výrazné potlačení spamu. Plán je založen na třech návrzích, které mají zajistit efektivnější filtrování. Jedná se o:
· možnost ověření identity odesilatele e-mailu prostřednictvím identifikačního čísla,
· nastavení zásad chování pro odesilatele hromadných e-mailů,
· vytvoření takové identifikační alternativy pro odesilatele menšího počtu e-mailů, která jim pomůže odlišit se od
  spamerů.

Časově omezená 20% sleva se vztahuje na verze Microsoft ISA Server 2000 Enterprise a Standard, které budou zakoupené v rámci programu Software Assurance v době od 1. března 2004 do 31. května 2004. Tato speciální nabídka platí pro všechny zákazníky, kteří si Microsoft ISA Server 2000 objednají u distributorů, nebo partnerů společnosti Microsoft prostřednictvím programu Microsoft Volume Licensing.

Internet Security and Acceleration Server (ISA Server) zabezpečuje podnikové prostředí před útoky z venčí a významně urychluje práci s internetem. Uživatelům tak zajišťuje nejen zabezpečené připojení k internetu, ale také rychlý přístup k webu a jednotnou správu. Řešení obsahuje rozšiřitelný podnikový serverový firewall s více vrstvami a škálovatelnou, vysoce výkonnou webovou mezipaměť. Díky zlepšení síťové bezpečnosti a výkonu, umožňuje Microsoft ISA Server zákazníkům maximální využití investic vložených do IT.

Transakcí v hodnotě čtyř miliard dolarů dojde ke spojení nejlepších síťových technologií a nejlepších bezpečnostních technologií pro sítě, na něž jsou kladeny vysoké nároky. Společnost Juniper Networks poskytuje řešení sítí založených na protokolu IP pro poskytovatele služeb, státní úřady a největší firmy na světě. V posledních osmi čtvrtletích neustále zvyšuje svůj podíl v příslušných tržních segmentech a je považována za hlavního konkurenta společnosti Cisco Systems v oblasti směrovačů. Kontroluje třicet procent trhu se směrovači vyšší třídy a přes padesát procent trhu se zařízeními pro vzdálený přístup přes DSL.

Tato akvizice bude partií dvou velmi podobných společností a kultur. Každá z firem dodává nejlepší řešení ve své třídě, která vyhovují mimořádným nárokům na výkon a škálovatelnost a řeší komplexní potřeby zákazníků. Obě společnosti se snaží vyhovět vysokým nárokům, jež zákazníci kladou na zabezpečení, výkon a vyspělost řešení. Obchodní modely obou firem stojí na partnerských vztazích a partnerských kanálech. Obě společnosti prokázaly, že jsou schopny úspěšně integrovat koupené firmy. Transakce ještě musí být schválena americkou Komisí pro cenné papíry a burzu (SEC) a akcionáři, takže nebude uzavřena dříve než ve druhém kalendářním čtvrtletí. Spojené firmy budou mít lepší nástroje, aby úspěšně soutěžily na trhu a poskytovaly zákazníkům větší možnost volby.

Společnost Sun Microsystems, tvůrce a hlavní propagátor technologie Java, oznámila, že Javu v současné době používá 1,5 miliardy zařízení po celém světě a že od června 2002 zaznamenala 25procentní růst. Technologie Java je základní součástí digitálních zařízení, která nabízejí širší možnosti pro práci i zábavu. Používá se v nejrůznějších zařízeních od bezpečných identifikačních karet přes mobilní telefony, tiskárny, webové kamery, telematickou výbavu automobilů, počítače, lékařská zařízení, servery nebo tryskové motory až po navigační prvky výzkumného robota Mars Rover agentury NASA. Veškerá praktická zařízení, která jsou určena pro připojení k síti, v současné době používají technologii Java.

Čipové identifikační karty s technologií Java v poslední době zavedla například americká NASA (National Aeronautic and Science Administration) nebo vláda Thajska. Tyto projekty navazují na rozmach Javy v mobilních telefonech, které v současné době provozuje přes 77 operátorů po celém světě, například AT&T Wireless, China Mobile, China Unicom, Cingular Wireless, NTT DoCoMo, Orange, T-Mobile, Vodafone a mnoho dalších. Operátoři přijali Javu jako standardní výbavu telefonů pro mobilní datové služby, karty SIM se používají pro autentizaci přístupu k sítím a jsou na nich uloženy aplikace. Čipové karty založené na technologii Java zavádí pro identifikaci uživatelů také hodně podniků a státních úřadů. Na trhu běžných počítačů vedl růst alternativních desktopových prostředí a požadavků uživatelů k uzavření mnoha nových licenčních dohod. Rozšiřování webových služeb založených na Javě zároveň přispívá k prosazování Javy na serverech a na zařízeních okraje sítě.

Informační společnost

Novým Project Managerem ve společnosti Cleverlance je od února 2004 Ing. Zdeněk Vejvoda, který má letité zkušenosti s projektovým řízením, návrhem podnikových procesů, reengineeringem a benchmarkingem. Ing. Vejvoda (*1960) donedávna pracoval jako projektový ředitel ve společnosti Ness Technologies. Této práci předcházelo pětileté působení ve společnosti Accenture v roli procesního konzultanta a projektového manažera, a to například na projektech s ČESKÝM TELECOMEM, společností ČEZ nebo Slovenskými elektrárnami. V letech 1983 až 1996 byl zaměstnán ve společnosti Chemoprojekt, kde se postupně vypracoval na ředitele divize. Ing. Vejvoda je ženatý a má dvě děti. V roce 1983 absolvoval Vysokou školu chemicko-technologickou v Praze. Mluví anglicky, německy a rusky.



S platností od 1. března 2004 přebírá veškeré PR aktivity společností NEXTRA Czech Republic a Telenor Networks Hana Boháčová. Dosavadní PR manažerka společnosti Telenor Country Office, korporátního zastoupení Telenoru na českém trhu, tak ve své nové funkci nahrazuje Petru Zdeňkovou, která působila pět let ve společnosti Nextra CR. Hana Boháčová pracuje pro společnost Telenor od roku 1996, kdy nastoupila jako marketingový manažer do satelitní pobočky Telenor Česká republika, s.r.o. Od roku 2000 zastávala pozici PR manažerky pro interní a externí komunikaci Telenor Country Office. Vystudovala FF UK v Praze, hovoří norsky a anglicky, mezi její zájmy a koníčky patři cestování, lyžování, film a divadlo.

S platností od února 2004 byl do funkce obchodního ředitele T-Systems Czech jmenován Roman Valo. V této společnosti ale není nováčkem. Od svého nástupu v roce 2001 pracoval jako projektový manažer se zodpovědností za vybrané outsourcingové projekty, např. ve společnosti BENZINA. Roman Valo je absolventem katedry informačních technologií elektrotechnické fakulty Slovenské technické univerzity. Před svým nástupem do T-Systems Czech pracoval jako projektový manažer v Národné bance Slovenska a následně pro vídeňskou pobočku General Electric Capital IT Solutions. Roman Valo je ženatý. Mezi jeho koníčky patří klasická hudba, kinematografie, literatura.




Od ledna 2004 působí ve své nové funkci projektového managera Jindřich Kubec (1976) Náplní této funkce je vedení externích projektů pro zajištění komplexních požadavků klientů v oblasti správy dokument-managementu a správy tiskových výstupů. Soustředí se rovněž na koordinaci jednotlivých projektů. K jeho předchozím zkušenostem patří čtyřletá působnost ve firmě Impromat CZ, kde se podílel na vedení speciálního projektového týmu a finanční kontrole jednotlivých projektů.




Ještě se ani neroznesla zpráva, že společnost CHG Trade vypověděla 19. února smlouvu s Toshibou – ostatně její internetové stránky se zatím tváří, jakoby se nic nedělo – a už tu máme zprávu o novém distributorovi této značky notebooků. V pátek 27. února oznámila společnost Tech Data Distribution, že se od 1. března stává autorizovaným distributorem společnosti Toshiba, divize počítačové systémy, pro Českou republiku. Mobilní počítače Toshiba pokryjí celé zákaznické spektrum – od domácích uživatelů, kterým je určena produktová řada Toshiba Satellite, přes obchodníky a manažery, pro něž jsou určeny notebooky produktových řad Tecra, Portege a Satellite Pro, až po uživatele kapesních počítačů platformy Pocket PC. Tech Data bude současně s distribucí produktů do prodejního kanálu poskytovat předprodejní podporu koncovým prodejcům a zákazníkům. Technická podpora a servis bude i nadále realizována prostřednictvím stávající autorizované servisní partnerské sítě společnosti Toshiba.

Akciová společnost Český Web se stala výhradním obchodním a implementačním partnerem TecComu na Ukrajině a v Bělorusku. Vzhledem k tomu, že již výhradně pokrývá trhy v České republice, Polsku a Slovensku, potvrzuje svoji pozici nejvýznamnějšího partnera společnosti TecCom mimo Německo. Rozšiřování působnosti systému TecCom na další trhy je důsledkem rychlého růstu uživatelů, který byl v roce 2003 více než dvojnásobný. Počet aktivních uživatelů během roku 2003 vzrostl více než na dvojnásobek. V regionu Česká republika, Polsko a Slovensko je dnes v systému zapojeno přes 430 subjektů, což představuje také více než stoprocentní nárůst oproti minulému roku.

Finanční monitor IT firem

Akciová společnost PVT loni vytvořila zisk ve výši 28 937 tis. Kč před zdaněním. Tržby za prodej vlastních výrobků a služeb dosáhly objemu 1 814 782 tis. Kč, což představuje více než 3% meziroční nárůst. Objem tržeb z prodeje zboží ve výši 276 134 tis. Kč meziročně poklesl o 29,1 %. Dosažená přidaná hodnota ve výši 782 240 tis. Kč meziročně vzrostla o 5,9 %, na její růst měl vliv zejména růst tržeb z prodeje vlastních výrobků a služeb. Provozní hospodářský výsledek v objemu 23 704 tis. Kč je vyšší než v roce 2002. Při poklesu celkových osobních nákladů vzrostl ukazatel EBITDA o necelých třicet procent, na 208 581 tis. Kč. Obchodní plán stanovený pro rok 2003 se nepodařilo zcela naplnit, přestože hospodářské výsledky v meziročním srovnání vykazují rostoucí trend.

Společnost Český Mobil, která provozuje mobilní síť Oskar, loni poprvé skončila v černých číslech, když vykázala provozní zisk 252 milionů korun. V roce 2002 skončilo hospodaření s 1,5miliardovou ztrátou. Tržby za služby se zvýšily téměř o polovinu na 10,8 miliardy Kč. Oskar loni přilákal 367.000 zákazníků a celkově jich na konci roku měl 1,55 milionu. Firma loni od každého zákazníka inkasovala v průměru 644 korun měsíčně, což je o 87 korun více než v roce 2002. Na růstu průměrného příjmu na zákazníka (ARPU) se podílel rostoucí podíl uživatelů tarifních programů. Ten se zvýšil o 6 procent na 42 procent. Mezi novými zákazníky mělo o předplacenou kartu zájem jen 35 procent lidí a zbytek volil některý z tarifů. Koncem roku službu využívalo 70.000 zákazníků.

LogicaCMG oznámila 2. března předběžné výsledky za rok 2003. Obrat společnosti těsně přesáhl 1,7 miliardy liber, provozní zisk činil 111 milionů liber (podle nového účetního standardu 99,5 milionu liber), což představuje přibližně šestiprocentní pokles proti roku 2002. Tato čísla byla výrazně ovlivněna procesem integrace firem Logica a CMG, v druhé polovině roku bylo dosaženo výrazně lepších výsledků než v první části.

Výsledky roku 2003 lze shrnout takto:
· Podíl outsourcingu zvýšen na 20 % všech výnosů společností
· Úspěšné ukončení integračního procesu
· Výrazné zvýšení marže v druhém pololetí, zejména díky realizaci programů snižování nákladů
· Finanční údaje na horní hranici rozmezí, jež bylo dříve oznámeno investorům
· Produktová divize Wireless Networks po obtížném prvním pololetí opět se ziskem
· Dobrá výchozí pozice pro rok 2004

Skupina společností UNICORN dosáhla v roce 2003 rekordních výsledků hospodaření. Konsolidovaný obrat skupiny ve výši 562 milionů Kč znamená ve srovnání s rokem 2002 (397,5 milionu Kč) růst o 41 procent. Tento výsledek představuje téměř ztrojnásobení obratu v porovnání s rokem 2000 (růst o 174 %). Vedle výrazného růstu tržeb zvýšil holding UNICORN také zisk. Zisk před zdaněním překročil 119 milionů Kč. Největší podíl na příjmech holdingu má již tradičně sektor služeb, které tvořily 73 % obratu (409 milionu Kč). Prodej softwarových licencí se na celkové výši obratu podílel 17 % (95 milionů Kč), prodej hardwaru 6 % (34 milionů Kč) a ostatní činnosti 4 % (24 milionů Kč).

V loňském roce se společnosti skupiny UNICORN podílely na celé řadě zajímavých projektů. Mezi nejvýznamnější zákazníky patřily zejména finanční domy a společnosti ze segmentu utilit. UNICORN spolupracoval například s Českou pojišťovnou, Českou spořitelnou, ČSOB, Komerční bankou a Raiffeisenbank. Mezi zákazníky ze segmentu utilit se zařadily společnosti ČEPS a SEPS (národní provozovatelé energetické přenosové soustavy) a Pražská energetika. UNICORN vyvíjel software také pro Eurotel Praha a Škoda Auto. Rok 2004 začal UNICORN v nových prostorách. Společnosti holdingu, které dosud sídlily v pěti různých budovách, se začátkem ledna přestěhovaly do kancelářské budovy Danube House, která je součástí komplexu River City Prague v Karlíně. Společnost UNICORN rovněž spouští novou reklamní kampaň, která se zaměřuje na podporu klíčové aktivity UNICORN - vývoje softwaru. Inzeráty a další reklamní materiály prezentují nejdůležitější služby, které UNICORN poskytuje svým zákazníkům – vývoj zakázkového softwaru, nabídka standardních řešení, vývoj, implementace a následný servis informačních systémů, vzdělávání v oblasti informačních technologií, Team Leasing a vyhledávání ICT profesionálů. Tváře na billboardech a ostatních marketingových materiálech ke kampani patří již tradičně zaměstnancům společnosti. Kreativní řešení kampaně zajistila společnost UNICORN Multimedia ve spolupráci s agenturou Česká produkční

Konference, semináře

Ve dnech 25. a 26. 2. 2004 proběhl v Praze ve Veletržním paláci 7. ročník setkání výrobců a prodejců z oblasti ICT pod názvem Tech Data FORUM, které organizovala společnost Tech Data Distribution, přední distributor výpočetní techniky v České republice. Během obou dnů se zúčastnilo akce Tech Data Forum více než 1600 návštěvníku z firem zabývajících se prodejem výpočetní a komunikační techniky. Přesný počet a další členění návštěvníků bude k dispozici v průběhu následujících dnů. Letošního ročníku Tech Data Forum se zúčastnilo rekordních 57 výrobců (minulý rok 42), mezi nimiž bylo možné najít i zcela nová jména, se kterými se zákazníci společnosti Tech Data Distribution setkali poprvé. Stalo se tak jednak díky podpisu nových kontraktů během uplynulého roku a jednak díky postupné integraci společnosti Azlan.

Součástí slavnostního večera bylo tradiční předávání ocenění nejlepším dealerům uplynulého roku v jednotlivých produktových segmentech a také nejlepšímu dealerovi bez rozdílu kategorií. Dealerem roku 2003 se stala společnost AutoCont CZ, a.s.. Vítězství v jednotlivých produktových kategoriích patří společnostem:
· AutoCont CZ, a.s. – Software
· MAKRO Cash & Carry ČR, s.r.o. – Periferie a spotřební materiál
· Infinity, a.s. – Počítače
· Infinity, a.s. – Enterprise servery a storage
· Techniserv, a.s. – Síťové produkty
· XANADU, s.r.o. – CAD produkty

Významnou součástí akce byl opět doprovodný program ve formě přednášek a nově zorganizovaných workshopů, na kterých dodavatelé představili své obchodní výsledky, nové nabídky, ale hlavně nové produkty a služby, které v nejbližší době uvedou na trh a nabídnou odběratelům. Uskutečnilo se celkem 31 přednášek a 10 workshopů, o které byl po oba dny velký zájem. Absolutně největší zájem byl hned o první přednášku nazvanou „Český IT trh v roce 2004: velká rizika, velké naděje“, na kterou navazovala panelová diskuse. Přednášky se zúčastnilo více než 220 posluchačů přímo v přednáškovém sále a další desítky prostřednictvím přímého přenosu na obří plátno, umístěné v hlavní lodi Veletržního paláce. S přednáškou vystoupil šéfredaktor INSIDE, Petr Koubský, jenž moderoval i navazující diskusi. Pozvání k jednomu stolu přijaly takové osobnosti IT, jakými jsou pánové - Jiří Devát – Microsoft, Miloslav Rut - Cisco Systems, Vladimír Dvořák - Hewlett-Packard, Jiří Bavor – IBM, Tomáš Čech – Acer, Daniel Kunz - Tech Data Distribution. Ti pak spolu diskutovali nad tématy jako jsou vstup ČR do Evropské unie či očekávaný vývoj českého IT trhu a odpovídali na četné dotazy z publika. Podrobný záznam vystoupení bude k dispozici v průběhu následujících dnů.

Ve dnech 15., 17. a 18. 3. 2004 proběhne v prostorách IBM v Praze (15.3.), Brně (17.3.) a Ostravě (18.3.) pracovní seminář na téma Workflow a informační systémy, který je určen řídícím pracovníkům výrobních firem, které zajímá prostředí celopodnikových informačních systémů. Účastníci semináře budou mít možnost prakticky se seznámit s problematikou optimalizace a řízení toku pracovních činností (Workflow), integrací správy dokumentů (Document Management System) do informačního systému a pozornost bude věnována rovněž tématu: vstup České republiky do Evropské unie a jeho vliv na podnikové informační systémy. Daná problematika bude demonstrována na praktických příkladech s využitím celopodnikového informačního systému proALPHA. Po skončení semináře bude vyhrazen prostor pro zodpovězení konkrétních dotazů. Blizsi informace a bezplatná registrace zde.

Ve chvíli, kdy se uživatel s dodavatelem dohodnou na uzavření smlouvy na vytvoření nějakého složitého díla nebo dodání služby, jako je např. softwarové aplikace, stavba objektu, re-engineering procesů či příprava a zavedení nové výroby, stojí před dodavatelem kardinální otázka "Jak na to?". Odpověď dává třídenní kurz společnosti LBMS, který se koná ve dnech 16. – 18. března v Bratislavě. Bližší informace získáte na webu společnosti LBMS.

Konference, která se koná 17. 3. 2004 na Univerzite Tomáše Bati ve Zlíne, je zamerena na možnosti využívání Internetu pro zvýšení konkurenceschopnosti ceských podniku. Soucasne by se mela, podobne jako v minulých letech, stát místem pro setkání dodavatelu informacních technologií se stávajícími i potenciálními uživateli Internetu v regionu a príležitostí k setkání s našimi predními odborníky na tuto problematiku.

V rámci konference budou předneseny příspěvky a prezentovány produkty a služby internetu v následujících tématických blocích:
. Elektronické podnikání
. Internet a informační bezpečnost podniku
. Intranet v podnikové komunikaci
. Internet a management znalostí

Další informace získáte na :
FaME UTB ve Zlíně, Ústav informatiky a statistiky, Nám. T.G.M 1279, 760 01 Zlín
tel.: +420 57 603 7416, e-mail: sysalova@fame.utb.cz nebo na http://e-konference.utb.cz

Společnost HP pořádá konferenci Jarní dny s mottem „Hrdě do Evropy“, protože jedním z klíčových témat je vstup do EU. HP napomáhá českým firmám k hladkému vstupu na evropské trhy, protože právě IT jsou klíčovou komponentou pro plánování a efektivní řešení jakýchkoli změn v podniku. Konference Jarní dny se uskuteční 24. března v Ostravě v hotelu Imperial a 7. dubna v Praze v Národním domě na Smíchově. HP zde společně se svými partnery představí komplexní nabídku produktů, služeb a řešení. Pohovoří také o vybraných slavných osobnostech z historie českého průmyslu. Účastníci se budou moci seznámit s referenčními projekty HP realizovanými v rámci ČR, které budou prezentovány významnými zákazníky. Tato akce navazuje na úspěšný loňský ročník, kterého se zúčastnilo přes 600 zástupců z řad managementu firem, odborníků i podnikových uživatelů IT.

Prezentace zaměřená na procesy zátěžového testování a monitorování. Účelem je seznámenit zákazníka s těmito specifickými fázemi životního cyklu software a předvedení základních funkčností a vlastností softwarových produktů společnosti Mercury Interactive. Technologický den proběhne 17. března, v prostorách společnosti KOMIX s.r.o., Holubova 1, 150 00, Praha 5. Účast na této akci je zdarma!
Bližší informace o programu a registrace

Konference Cisco Expo se uskuteční 31. března a 1. dubna 2004 v Kongresovém centru Praha. Tato akce je jednou z největších odborných IT konferencí v České republice. Letošní jubilejní 5. ročník konference volně navazuje na předchozí úspěšné čtyři ročníky (www.ciscoexpo.cz). Konference je určena všem odborníkům z oblasti informačních technologií, ze všech oborů podnikání, veřejné správy a samosprávy, škol, ale také všem vedoucím pracovníkům z oblasti obchodu, řízení podniku, marketingu, kteří budou mít možnost získat informace o tom, jak využít internetové technologie k dosažení obchodních cílů.

Registrovaní účastníci konference (on-line registrace na www.ciscoexpo.cz) si budou moci sestavit vlastní program výběrem z více než 40 přednášek, které budou prezentovány nejen odborníky společnosti Cisco Systems. K nejžhavějším tématům datových a hlasových sítí budou patřit zejména: IP telefonie, IPCC, Bezpečnost a management sítí, Mobilita, Campus a datová centra, Infrastruktura WAN... Kromě odborných přednášek (jež jsou nově rozděleny podle technické náročnosti od č. 1 až 3) mohou účastníci navštívit více než dvanáct odborných technických stánků, ve kterých budou probíhat živé demonstrace představovaných technologií, např. bezdrátové řešení, IP telefonie, optika, bezpečnost CDN, storage systémy, kontaktní centra IPCC, nadstavbové aplikace pro IP telefony a další. Hlavními partnery 5. ročníku konference Cisco Expo jsou společnosti ANECT a Core Computer. Na konferenci se budou podílet i další partneři společnosti Cisco Systems, kteří představí svá řešení. Součástí konference bude i blok, který se bude zabývat tématem e-learning. Program této sekce je koncipován od základních informací o této formě vzdělávání přes praktické zkušenosti a konkrétní příklady možností vzdělávání u nás. Ukáže přípravu vzdělávacího kurzu formou e-learningu, přiblíží finanční náročnost až po technologické zázemí nutné pro tuto formu celofiremního vzdělávání. Sekce E-learning je připravena ve spolupráci s vydavatelstvím Computer Press , který je mediálním partnerem celé konference. Blok e-learningu jednodenní a uskuteční se 31. března 2004. Zájemci o účast na konferenci mohou získat podrobné informace o programu a zaregistrovat se na www.cisco.cz/expo/. Při včasné registraci do 15. února 2004 činní poplatek 1680,- Kč včetně 5 procent DPH. Speciální ceny platí pro školy, vzdělávací instituce a pro státní správu, nemocnice a neziskové organizace

Veletrh LinuxExpo je již nekolik let synonymem pro profesionální propagaci v oblasti informacních technologií. Letos se mohou zajímavé a neziskové projekty na tomto veletrhu prezentovat zcela zdarma. Poradatelé veletrhu jsou si vedomi odpovednosti vuci neziskové vývojárské komunite a rozvoji svobodného software obecne. Proto umožnuje LinuxExpo každorocne zdarma prezentaci nekomercním projektum a vzdelávacím programum. Ani letos tato cást výstavy nebude chybet. Letos se navíc poradatelé rozhodli venovat této cásti samostatou sekci veletrhu, nazvanou FREE LINUXZONE. Její název napovídá, že partnerem a odborným garantem se stal server linuxzone.cz.

Smyslem nabídky je pomoci všem, kteří jakkoli přispívají k rozvoji Linuxu a svobodného software. Zůčastnit se mohou týmy a jednotlivci, ať už jsou autory užitečných softwarových projektů, občanské iniciativy propagující svobodný software, nebo třeba vzdělávací programy. Ti všichni mohou na veletrhu LinuxExpo představit své aktivity zdarma v rámci FREE LINUXZONE. Tímto způsobem mohou seznámit se svou činností nejen odbornou i laickou veřejnost, ale také přímo na této akci najít pro svůj projekt spolupracovníky, komerčního partnera či sponzora. Letošní ročník veletrhu a konference LinuxExpo proběhne ve dnech 1.-3. dubna 2004 ve Veletržním paláci v Praze. Podrobné a aktualizované informace naleznete na www.linuxexpo.cz

Stejně jako v letech minulých, i letos se bude pod odbornou záštitou společnosti AEC konat konference Security. Její první ročníky se uskutečnily již počátkem devadesátých let (tehdy ještě pod názvem Virus), od té doby se konference stala stálicí na českém bezpečnostním nebi s pravidelnou účastí předních domácích i zahraničních specialistů a vysokou návštěvností. Letošní ročník akce se bude konat v úterý 6. dubna v prostorách hotelu Andel´s.
Bližší informace naleznete na konference.aec.cz.


Společnost top vision pořádá ve dnech 6. až 7. dubna 2004 odborný seminář na téma Optimalizace IT procesů, který se bude konat v hotelu Olympik v Praze. Na tomto semináři z cyklu IT manažer vystoupí odborníci přímo z praxe, kteří budou během svých vystoupení připraveni zodpovědět Vaše dotazy týkající se řízení IT procesů, kalkulace procesů, struktury a modelování procesů, řídící dokumentace ad. z řad účastníků se na tomto semináři setkáte s řediteli IS/IT, vedoucími IT, IT manažery, správci informačních systémů, vedoucími útvarů informatiky apod. Podrobné informace o programu tohoto semináře naleznete na stránkách www.topvision.cz v sekci IS/ICT.

Zajímá-li vás, jak profesionálně řídit projekty, řešit problémy vyskytující se právě v projektovém řízení, řídit rizika v projektech a účinně vést projektový tým, navštivte odborné semináře z oblasti projektového řízení, které pořádá společnost top vision v období duben – květen 2004. O své zkušenosti se s vámi podělí experti ze společností AutoCont CZ, Aral ČR, T-Mobile Czech Republic, Česká pojišťovna, Zentiva, PA Consulting Group, DELOITTE & TOUCH CZECH REPUBLIC, PVT ESO a další odborníci. Z řad účastníků se setkáte s projektovými manažery, vedoucími projektových týmů, řediteli pro strategii, závodů a poboček, apod. Očekávejte aktuální trendy vývoje, praktickou využitelnost informací a otevřenou diskusi! Více informací naleznete na www.topvision.cz v sekci Projektové řízení.

System NEWS zasílá redakce edice IT Business * Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.: +420/ 545 222 779 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám System NEWS zasílali, kontaktujte nás prosím. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora,