HLEDEJ
 V SEKCI
 

25. února 2004

| registrace ZDARMA | starší čísla | odhlášení | ceník inzerce

V Edici IT Business vychází

Právě vyšlo:
IT System 1-2/2004

Branžové zaměření
Potravinářský, nápojářský a zpracovatelský průmysl

Hlavní témata
· IS pro potravinářský, nápojářský a zpracovatelský
  průmysl
· Procesní řízení
· Podnikové aplikace na platformě Linux
· Ekonomický software – recenze a představení
  novinek na trhu
· Kancelářský a podnikatelský software – recenze a
  představení novinek na trhu
· Print & Copy Management – řízení a optimalizace
  reprografie v podniku

Specializované přílohy:
· Správa dokumentů a obsahu
· Plánování a řízení výroby




Připravujeme:
IT System 3/2004

Branžové zaměření
Banky a finance

Hlavní témata
· Nové možnosti a výzvy z oblasti IT pro finanční instituce
· Procesní řízení ve finančních institucích
· Fraud management v bankách a pojišťovnách
· Informační bezpečnost – antiviry, IDS, firewally,
  šifrování, ochrana dat
· Jak na to v Linuxu – Podnikové aplikace na platformě
  Linux (seriál)

Specializované přílohy:
· Data management - podnikové databáze, správa
  datových center, management rozsáhlých databází
· Data warehousing jako základ business intelligence

SystemCD: Informační bezpečnost
· Informační bezpečnost (recenze, dema, freeware)
· Ekonomický software (pokračování z CD 1-2/2004)
· Přednášky, sborníky a prezentace z vybraných
  konferencí a seminářů

Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový formulář ZDE!
Podnikové aplikace

LogicaCMG oznámila získání dalších 20 zakázek na řešení pro přenos multimediálních zpráv v mobilních sítích, čímž se její podíl na globálním trhu zvýšil na přibližně jednu čtvrtinu a posílila tak své postavení jednoho z leaderů na globálním trhu. MMS technologie společnosti LogicaCMG v současné době využívá 50 operátorů ve všech částech světa. Jedná se o tyto země: Anguilla, Antiqua, Aruba, Austrálie, Bahamy, Barbados, Dominikánská republika, Ekvádor, Grenada, Indonésie, Jamajka, Kajmanské ostrovy, Kolumbie, Malajsie, Nizozemí, Singapur, Svatá Lucie, Svatý Kryštof, Turks and Caicos.

Společnost Unisys Limited, která poskytuje služby a řešení v oblasti informačních technologií, podepsala pětiletou smlouvu se společností Avis Europe, půjčovnou automobilů. Unisys se zavázala vybudovat informační síť ve více než 1 200 pobočkách společnosti Avis ve 13 zemích Evropy. Bude tak zajišťovat IT servis pro téměř 5 600 desktopů.

Údržba infrastruktury, správa služeb a sjednocení technologií jsou tří klíčové IT služby, na které se Unisys zaměří. Veškeré dotazy týkající se IT služeb budou nyní řešeny z nově vybudovaného helpdesku v centru služeb společnosti Unisys v nizozemském Schipolu. Jak vyplývá ze smlouvy, Unisys poskytne firmě Avis své služby v Rakousku, Belgii, České Republice, Francii, Německu, Řecku, Nizozemí, Itálii, Lucembursku, Portugalsku, Španělsku, Švýcarsku a Velké Británii.

Společnost Adobe ohlásila nový software pro podnikovou kontrolu dokumentů Adobe Policy Server, který umožňuje podnikům, organizacím a státním úřadům aplikovat vysokou míru utajení, důvěrnosti a odpovědnosti na elektronické dokumenty uvnitř i vně firewallu. Díky Adobe Policy Server mohou podniky zavést dokumentové služby, které umožní efektivně nastavit zásady práce s dokumenty pomocí výkonných funkcí pro jejich řízení ověřování, protokolování, omezení platnosti a revokaci.

Tato technologie dokumentových služeb je nejnovějším přírůstkem k platformě inteligentních dokumentů (Intelligent Document Platform) Adobe pro generování, sdílení, zpracování a zabezpečení inteligentních dokumentů v podniku. Adobe Policy Server poskytuje novou úroveň kontroly podnikových dokumentů, která umožní organizacím ochránit duševní vlastnictví, pomůže jim splnit předpisy pro ochranu osobních a firemních informací a snížit náklady na komunikaci omezením potřeby posílat citlivé informace na papíře prostřednictvím fyzického doručování. Adobe Policy Server dává autorům dokumentů a správcům IT možnost dynamicky řídit, kdo může prohlížet dokument PDF, a určit, zda příjemce smí dokument modifikovat, kopírovat, tisknout nebo posílat dál. Navíc tato práva lze měnit i poté, co byl dokument rozeslán. Adobe Policy Server poskytuje záruku, že chráněný dokument mohou otevřít pouze určení příjemci uvnitř a vně firewallu. Dokumenty lze nastavit tak, že jejich platnost skončí k určitému datu, nebo je lze okamžitě odvolat bez ohledu na to, kolik kopií bylo již rozesláno. Protože na dodržování stanovených zásad dbá Adobe Policy Server, dokumenty není nutné znovu rozesílat, pokud se tyto zásady změní. Adobe Policy Server využívá všeobecnou rozšířenost Adobe Readeru, s více než půl miliardou bezplatných distribuovaných kopií, a výkonné funkce formátu PDF pro bezpečené doručování dokumentů v obchodním styku. Tento software nabízí bezpečnější a snadno použitelné řešení, které se integruje s existujícími systémy organizací pro správu ověřování, zásad, obsahu a dokumentů, stejně jako s adresáři pro správu uživatelů, včetně LDAP, ActiveDirectory a emailových adresářů. Pilotní testování Adobe Policy Server bude zahájeno během léta 2004, přičemž jeho dostupnost se očekává koncem roku v řadách samostatných i serverových produktů Adobe pro automatizaci procesů s dokumenty v organizacích a státních orgánech na celém světě. Ceny budou oznámeny spolu s dostupností koncem roku 2004.


Společnost Sun Microsystems naplnila svůj příslib extrémního výkonu za atraktivní cenu uvedením nového serveru Sun Fire V20z s výkonnými procesory AMD Opteron. Server zároveň přináší všechny výhody řešení Sun Java Enterprise System v operačních systémech Solaris a Linux. Sun také oznámil nové inovace blade platformy Sun Fire B1600, dvouprocesorový x86 blade server Sun Fire B200x a nejnovější verzi řešení Sun N1 Grid Provisioning Server, které umožňuje zákazníkům snadno kombinovat a spravovat počítače blade s procesory x86 i UltraSPARC a s operačními systémy Solaris i Linux jako jediný soubor prostředků. Vysoce výkonný server Sun Fire V20z se základní cenou 2 795 dolarů je vybaven dvěma 32/64bitovými procesory AMD Opteron a mohou na něm běžet operační systémy Solaris x86, Red Hat a SUSE Linux. SunFire V20z je levnější než servery IBM s procesory Opteron.

V rámci své aliance společnosti Sun a AMD spolupracují na optimalizaci výkonu operačního systému Solaris, technologické platformy Java a vývojových nástrojů pro systémy s procesory AMD Opteron. S řešeními Java Enterprise System a N1 Grid Engine v operačním systému Solaris pro procesor AMD Opteron mohou zákazníci využívat možnost hladkého škálování z jediného systému na celé výpočetní farmy. Sun a AMD mají také v úmyslu spolupracovat s linuxovou komunitou na definici a prosazení aplikačního binárního rozhraní (ABI) pro 64bitový UNIX-Linux, které přispěje k lepší interoperabilitě. Unixové a linuxové aplikace budou totiž schopny nativně běžet v jakémkoli operačním systému, který bude toto rozhraní ABI podporovat.

Izraelská státní pohotovostní a záchranná služba Magen David Adom – MDA (Red Star of David) oznámila dokončení celostátního rozmístění řídících a kontrolních systémů (Supervision and Control System - S&C) vyvinutých společností Ness Technologies. Systémy jsou rozmístěny ve všech regionálních dispečinkových centrech MDA, v celostátním řídícím středisku, ve 450 ambulancích a ve 100 vozech rychlé záchranné služby. Používáním tohoto systému se MDA řadí mezi nejvíce pokročilé organizace ve světě, které Supervision and Control Systém používají. S&C splňuje velmi striktní požadavky a na co nejrychlejší reakci na tísňová volání. Ness Technologies je globální dodavatel technologií informačních, řešení a služeb.

Supervision and Control Systém od společnosti Ness je jedním z nejlépe vyvinutých systémů na světě. Systém integruje hardwarové komponenty od různých izraelských a mezinárodních dodavatelů, nejmodernější aplikace, vozidlové počítače, GPS (Global Positioning System) polohovací zařízení, zařízení pro celulární přenos dat na základě sítě Cellkom a BEZDRÁTOVÉ komunikace. Podstatným přínosem tohoto systému je on-line přenos dat. Díky zkrácení času reakce na tísňové volání se daří lépe zachraňovat lidské životy. Důležité jsou funkce integrovaného zařízení GPS. Pomocí digitálních map zjistí pracovník dispečinku polohu pohotovostního vozu, který se NACHÁZÍ nejblíže k místu tísňového volání. Řidič ambulance se následně orientuje pomocí zobrazené digitální mapy v jeho vozidle, kde snadno najde vyznačenou nejkratší cestu k místu nehody nebo k závažnému případu. MDA si projekt definovala i řídila sama a vyhlášené výběrové řízení vyhrála společnost Ness Technologies. Smlouva byla podepsána v únoru 2002 a přes náročnost řešení byl tento projekt dokončen podle plánu a levněji, než bylo rozpočtováno. Původní odhad byl přibližně 4 miliony USD, které byly darovány anglickou organizací přátel MDA (UK Friends for MDA). Cílem projektu bylo zkrácení času na tísňové volání, zlepšení služeb obyvatelstvu, zrychlení vypravení ambulantních vozů, rychlý přenos přesných informací všem zúčastněným. V minulosti MDA dispečinková centra využívala hlasovou komunikaci, ale nový projekt umožňuje dispečerům získat přehledný obraz celé operace, včetně přenosu a příjmu detailních informací ze sanitek - celkový popis incidentu, údaje volajícího, údaje zraněného a další důležité informace vztahující se k případu. Do dispečinku je také vysílán report zobrazující aktuální stav případu. Systém dovoluje každému záchrannému vozu vidět na digitální mapě jeho vlastní polohu v souvislosti s místem nehody. Ambulance jsou vybaveny přístroji GPS, které umožňují dispečinkovém centrům nalézt jejich polohu a navigovat je k případu. GPS také slouží jako bezpečnostní zařízení pro případ krádeže.

Na základě výsledků výběrového řízení byla dne 21. ledna 2004 podepsána smlouva o dodávce controllingového systému MERIT mezi akciovou společností ATAS elektromotory Náchod a společností GIST. Předmětem kontraktu je komplexní dodávka modulů controllingového systému MERIT řešící potřeby v oblastech: Prodej a marketing, Ziskovost, Financování, Majetek a zdroje, Investice a Nákup. Rutinní zprovoznění systému je plánováno na září tohoto roku. Hlavní předností controllingového systému MERIT je značná flexibilita a schopnost vyhovět uživatelským požadavkům z prakticky jakéhokoli segmentu trhu. Mezi velké výhody MERITu patří i poměrně rychlá doba implementace a díky filosofii řešení i velice snadná provázatelnost s dalšími aplikacemi využívanými v podniku. MERIT je založen na databázové platformě MS SQL, nabízí moderní grafické prostředí, bezpečnost, stabilitu a rychlé uspokojení informačních potřeb managementu. Konkurenční výhoda systému MERIT je ve schopnosti trvale zvyšovat efektivnost stávajícího systému řízení, vytvořením globálního pohledu na společnost jako celek s možností posuzovat nákladovou náročnost, přínosy a finanční zatížení jejích dílčích aktivit využitím procesu plánování, hodnocení a opatření v jednotlivých oblastech.

Česká softwarová společnost MERLIN je již tradičním dodavatelem ekonomického informačního systému FEIS zejména pro bankovní a finanční sektor. V průběhu uplynulých tří měsíců se ovšem MERLINu podařilo uzavřít smlouvy o implementaci FEISu s pěti nemocnicemi, čímž se stává viditelným hráčem i v segmentu zdravotnictví. MERLIN nabízí zdravotnickým organizacím osvědčený a flexibilní ekonomický software, kvalitní implementační služby a solidní podporu při vlastním provozu systému. Specialisté firmy navíc již mají letité zkušenosti s problematikou řízení ekonomiky nemocnic. Vedle Ministerstva zdravotnictví ČR používá FEIS v roli hlavního účetního systému již patnáct českých nemocnic. Mezi největší z nich patří pražská Bulovka, Nemocnice Pardubice a nově též Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně.

Sun představil druhou verzi řešení Java Enterprise System, které by mělo být uvedeno na trh v příštím čtvrtletí. Díky začlenění platformy Sun Java System Portal Server Mobile Access bude podporovat bezdrátový přístup k portálům. Tato platforma umožňuje uživatelům využívat existující aplikace, obsah a služby na jakémkoli mobilním zařízení včetně mobilních telefonů, kapesních počítačů a inteligentních telefonů. Informace totiž budou dynamicky vykreslovány a doručovány do mobilních zařízení prostřednictvím jakékoli bezdrátové sítě. Sun Java System Application Server Platform Edition 8 je první aplikační server kompatibilní s platformou Java 2 Platform Enterprise Edition (J2EE) 1.4. Jádro řešení Java Enterprise System je optimalizováno pro webové služby a pro účely vývoje je zdarma. Java Desktop System Update s centrálním řízením a politikou prosazování zjednodušuje údržbu a správu počítačů. Mezi nově nabízené nástroje patří Sun Java Studio Enterprise, Sun Studio Creator a Sun Java Studio 8, které přinášejí vývojářům lepší výkon a vyšší produktivitu.

Internet, komunikace a sítě

Během roku 2003 Česká pojišťovna uvedla do provozu zcela ojedinělé IP kontaktní centrum (IPCC). Jedinečnost tohoto kontaktního centra, které během jediného dne zpracuje až 12 000 hovorů, spočívá jak v technické tak i v koncepční stránce. ČP se rozhodla pro pokrokovou technologii IP (internet protokol), která si svou flexibilností získává velice rychle pozici na trhu. Řešení komunikačního centra dodala a implementovala společnost ANECT, za podpory firmy CISCO Systems, jejíž technologie a celosvětové zkušenosti byly základními stavebními kameny při řešení IPCC.

V celé síti je nyní provozováno takřka 2000 CISCO IP telefonů. Z toho 260 operátorských pracovišť je rozděleno do dvou rovnocenných lokalit umístěných v Praze a Brně. Pokud jste tedy klienty ČP a budete se chtít informovat o své škodné události přes Zelenou či Modrou linku, nerozpoznáte, které pracoviště či operátorka vás zrovna obsluhuje. Než se k operátorce provoláte, budete pozdraveni informační hláškou a následně vás systém IVR (interactive voice respond, nebo-li interaktivní hlasová obsluha) navede na správné pracoviště, které je pro vaši žádost kompetentní. Duplicita těchto pracovišť, ale i všech ostatních serverových komponent, byla zvolena s ohledem na vysokou garanci dostupnosti služby. Na projekt výstavby komunikačního centra navazují související technologické projekty jako je instalace LAN/WAN infrastruktury v budovách klientského servisu, IP tarifikačního software, systému monitorování vybraných komponent konfigurace IP kontaktního centra a systému kapacitního plánování provozu komunikačního centra. ČP disponuje také vlastním testovacím prostředím, kde jsou veškerá nová funkční nastavení podrobně testována na simulovaném provozu, než jsou uvolněna do plošného nasazení. Speciálním požadavkem ČP bylo zajištění nahrávání hovorů končících na agentských pracovištích a tzv. selektivní nahrávání (nahraje a archivuje se pouze hovor, který bude obsluhou zvolen). Dodavatelem této důležité části byla společnost ZOOM International.

V rámci speciální kampaně nabízí nyní společnost NEXTRA CR, možnost zřídit si vlastni širokopásmové připojení na Internet prostřednictvím technologie ADSL bez zřizovacího poplatku. Zvýhodněné podmínky platí pro všechny nové objednávky podané do 15. března 2004, a to pro služby ADSLink Standard v libovolné variantě (tedy 256/64, 512/128 nebo 1024/768), resp. ADSLink Basic Lite ve variantě 1024/256. Součástí zvyšování kvality služby je navíc i optimalizace stávajícího nastavení, které má vliv na rovnoměrné přidělování přenosového pásma mezi všechny uživatele.

Letošní účast společnosti D-Link, výrobce síťových prvků, na veletrhu CeBIT bude mít celoevropský nádech. V březnu v Hanoveru D-Link představí svůj firemní profil díky zapojení všech evropských poboček a širokého spektra svých produktů. Nejnovější technologie budou vystaveny na ploše 450 m2 v hale č. 14, stánek E08. S použitím velkého rozsahu praktických ukázek a s mottem: „Seeing is believing“ (vidět a uvěřit), budou profesionálové z D-Link předvádět možnosti využití produktů D-Link jak pro profesionální, tak i domácí sektor. Ukázky budou rovněž zahrnovat prezentace nejnovějších Hot Spotů, které veřejnosti umožní rychlý, jednoduchý a přímý přístup na Internet např. v restauracích, kavárnách či knihovnách. Návštěvníci stánku společnosti D-Link se budou moci připojit k Internetu a tak tuto technologii otestovat „na živo“. D-Link rovněž bude prezentovat běžné produkty v oblasti „klasických“ síťových prvků. Díky nové generaci spravovatelných gigabitových přepínačů je vytváření sítí rovněž možné v oblasti základních přepínačů. Obojí, jak vytváření sítí, tak jejich spravování, si návštěvníci budou moci vyzkoušet a prohlédnout v činnosti na stánku D-Link na veletrhu CeBIT. Kromě zavedených produktů z oblasti bezdrátových LAN sítí, internetové komunikace a vytváření sítí, odhalí D-Link také své nejnovější technologie, které vyvíjí s vědomím zodpovědnosti největšího výrobce. Společnost D-Link předvede jak síťové propojení, přístup na Internet, tak i přenos obrazu a hudby, který je spolu úzce propojen a neustále se vyvíjí. Z oblasti multimédií si budou moci návštěvníci prohlédnout vybavení zahrnující bezdrátové přehrávače médií, rozmanité druhy internetových kamer a videotelefonů, či i2eye. V rámci podpory Evropského jara bude D-Link rovněž nabízet atraktivní slevy v oblasti spravovatelných přepínačů.

Informační společnost

Společnost IXTENT rozšířila své řady v oddělení Marketing and Sales o Petru Kubíčkovou (27). Petra Kubíčková bude ve své funkci odpovědná za vytvoření marketingové strategie a její následné plnění, komunikaci s tiskem, udržování vztahů a rozvoj další spolupráce se stávajícími zákazníky a vyhledávání nových klientů. Do společnosti IXTENT nastupuje po několikaletém působení v Nizozemsku, kde zastávala funkci Accout Manager v nizozemské softwarové firmě Infoland. Petra Kubíčková je svobodná, hovoří plynně anglickým a nizozemským jazykem. Mezi její záliby patří malování obrazů, nejčastěji olejomalba a akryl. Ze sportu se věnuje převážně horské cyklistice.

Novell oznámil, že Gerard Van Kemmel, dosavadní prezident společnosti Novell pro oblast EMEA, s účinností od 1. února převzal pozici předsedy představenstva Novellu EMEA. Richard Seibt, bývalý generální ředitel společnosti SUSE LINUX a prezident obchodní jednotky Novellu SUSE LINUX, převezme zodpovědnost za každodenní provoz divize Novell EMEA jako prezident. Seibt s sebou přináší značné zkušenosti v odvětví informačních technologií a dobré jméno ve světě Linuxu. Po úspěšném dvouletém vedení divize Novell EMEA pomůže Van Kemmel jako předseda společnosti určit její strategii, zejména ve vývoji vztahů s vládními institucemi, velkými systémovými integrátory a strategickými klienty.

Společnost Microsoft vyhlásila další ročník soutěže Microsoft Industry Awards o nejlepší zákaznické řešení v České a Slovenské republice pro rok 2004. Soutěže se mohou zúčastnit pouze certifikovaní partneři společnosti Microsoft a partneři v programu Empower for ISVs, kteří vyvíjí řešení a aplikace na platformě Microsoft a využívají nové technologie v řešeních pro zákazníky. V letošním roce společnost Microsoft vyhlašuje následující soutěžní kategorie:

1. Nejlepší řešení pro bankovnictví, pojišťovnictví a správy financí,
2. Nejlepší řešení pro státní správu,
3. Nejlepší řešení pro samosprávu,
4. Nejlepší řešení pro obchod, výrobu a utilit,
5. Nejlepší řešení pro malé a střední firmy,
6. Zvláštní ocenění „Microsoft .NET Technology Award“ bude uděleno za využití moderních technologií
Microsoft, technologickou inovaci a excelenci (netradiční, zajímavé či co nejúplnější využití moderních technologií),
7. Nejlepší řešení pro telekomunikace,
8. Nejlepší řešení pro školství a vzdělávání.

Do soutěže mohou být přihlášeny pouze projekty, které budou plně funkční nejpozději do 31. 5. 2004. Tyto projekty budou posouzeny komisí složenou ze zástupců společnosti Microsoft a expertů jednotlivých oblastí. Vyhlášení výsledků soutěže proběhne 18. 6. 2004. Vítěz každé kategorie vyhrává účast na celosvětovém setkání partnerů Microsoft Worldwide Partner Conference 2004 v kanadském Torontu v termínu 11. – 13. 7. 2004. Vítěz dále získává oprávnění používat logo soutěže Microsoft Industry Awards 2004. Vítězným řešením a řešením na druhém a třetím místě společnost Microsoft poskytne také mediální podporu. Více informací o soutěži Microsoft Industry Awards naleznete na stránkách http://www.microsoft.com/cze/industry/ a http://www.microsoft.com/cze/partner/.

Finanční monitor IT firem

Pobočky všech zemí, kde má Getronics zastoupení, splnily na 100 a více procent očekávané výsledky. Definitivně se tak potvrdila obnovená stabilita firmy.
· Předběžně zatím neověřené výsledy za Q4 2003 ukazují výborné postavení Getronicsu v náročném
  konkurenčním prostředí
· Lepší produktivita se odráží v rostoucím obratu za služby – průměrné zvýšení o 7% na každého zaměstnance
  ve srovnání s Q4 2002
· Předběžný zisk před zdaněním (EBITAE) za Q4 2003 se pohybuje mezi 33 a 37 mil. eur (2002 11 mil.)
· Více než 400 mil. v hotovosti k 31. prosinci 2003 (2002 eur 295 mil.)
· Celkový obrat za 4. čtvrtletí činil zhruba 705 mil. eur (2002 eur 826 mil.)
· Poměr produktů a služeb se nadále zlepšoval v souladu s dlouhodobou firemní strategií: Q4 2003 71% : 29%
  oproti roku 2002 (68% : 32%)
· Restrukturalizační plán byl z velké části dokončen

Konference, semináře

Ve dnech 15., 17. a 18. 3. 2004 proběhne v prostorách IBM v Praze (15.3.), Brně (17.3.) a Ostravě (18.3.) pracovní seminář na téma Workflow a informační systémy, který je určen řídícím pracovníkům výrobních firem, které zajímá prostředí celopodnikových informačních systémů. Účastníci semináře budou mít možnost prakticky se seznámit s problematikou optimalizace a řízení toku pracovních činností (Workflow), integrací správy dokumentů (Document Management System) do informačního systému a pozornost bude věnována rovněž tématu: vstup České republiky do Evropské unie a jeho vliv na podnikové informační systémy. Daná problematika bude demonstrována na praktických příkladech s využitím celopodnikového informačního systému proALPHA. Po skončení semináře bude vyhrazen prostor pro zodpovězení konkrétních dotazů. Blizsi informace a bezplatná registrace zde.

Ve chvíli, kdy se uživatel s dodavatelem dohodnou na uzavření smlouvy na vytvoření nějakého složitého díla nebo dodání služby, jako je např. softwarové aplikace, stavba objektu, re-engineering procesů či příprava a zavedení nové výroby, stojí před dodavatelem kardinální otázka "Jak na to?". Odpověď dává třídenní kurz společnosti LBMS, který se koná ve dnech 16. – 18. března v Bratislavě. Bližší informace získáte na webu společnosti LBMS.

Konference, která se koná 17. 3. 2004 na Univerzite Tomáše Bati ve Zlíne, je zamerena na možnosti využívání Internetu pro zvýšení konkurenceschopnosti ceských podniku. Soucasne by se mela, podobne jako v minulých letech, stát místem pro setkání dodavatelu informacních technologií se stávajícími i potenciálními uživateli Internetu v regionu a príležitostí k setkání s našimi predními odborníky na tuto problematiku.

V rámci konference budou předneseny příspěvky a prezentovány produkty a služby internetu v následujících tématických blocích:
. Elektronické podnikání
. Internet a informační bezpečnost podniku
. Intranet v podnikové komunikaci
. Internet a management znalostí

Další informace získáte na :
FaME UTB ve Zlíně, Ústav informatiky a statistiky, Nám. T.G.M 1279, 760 01 Zlín
tel.: +420 57 603 7416, e-mail: sysalova@fame.utb.cz nebo na http://e-konference.utb.cz

Konference Cisco Expo se uskuteční 31. března a 1. dubna 2004 v Kongresovém centru Praha. Tato akce je jednou z největších odborných IT konferencí v České republice. Letošní jubilejní 5. ročník konference volně navazuje na předchozí úspěšné čtyři ročníky (www.ciscoexpo.cz). Konference je určena všem odborníkům z oblasti informačních technologií, ze všech oborů podnikání, veřejné správy a samosprávy, škol, ale také všem vedoucím pracovníkům z oblasti obchodu, řízení podniku, marketingu, kteří budou mít možnost získat informace o tom, jak využít internetové technologie k dosažení obchodních cílů.

Registrovaní účastníci konference (on-line registrace na www.ciscoexpo.cz) si budou moci sestavit vlastní program výběrem z více než 40 přednášek, které budou prezentovány nejen odborníky společnosti Cisco Systems. K nejžhavějším tématům datových a hlasových sítí budou patřit zejména: IP telefonie, IPCC, Bezpečnost a management sítí, Mobilita, Campus a datová centra, Infrastruktura WAN... Kromě odborných přednášek (jež jsou nově rozděleny podle technické náročnosti od č. 1 až 3) mohou účastníci navštívit více než dvanáct odborných technických stánků, ve kterých budou probíhat živé demonstrace představovaných technologií, např. bezdrátové řešení, IP telefonie, optika, bezpečnost CDN, storage systémy, kontaktní centra IPCC, nadstavbové aplikace pro IP telefony a další. Hlavními partnery 5. ročníku konference Cisco Expo jsou společnosti ANECT a Core Computer. Na konferenci se budou podílet i další partneři společnosti Cisco Systems, kteří představí svá řešení. Součástí konference bude i blok, který se bude zabývat tématem e-learning. Program této sekce je koncipován od základních informací o této formě vzdělávání přes praktické zkušenosti a konkrétní příklady možností vzdělávání u nás. Ukáže přípravu vzdělávacího kurzu formou e-learningu, přiblíží finanční náročnost až po technologické zázemí nutné pro tuto formu celofiremního vzdělávání. Sekce E-learning je připravena ve spolupráci s vydavatelstvím Computer Press , který je mediálním partnerem celé konference. Blok e-learningu jednodenní a uskuteční se 31. března 2004. Zájemci o účast na konferenci mohou získat podrobné informace o programu a zaregistrovat se na www.cisco.cz/expo/. Při včasné registraci do 15. února 2004 činní poplatek 1680,- Kč včetně 5 procent DPH. Speciální ceny platí pro školy, vzdělávací instituce a pro státní správu, nemocnice a neziskové organizace

Veletrh LinuxExpo je již nekolik let synonymem pro profesionální propagaci v oblasti informacních technologií. Letos se mohou zajímavé a neziskové projekty na tomto veletrhu prezentovat zcela zdarma. Poradatelé veletrhu jsou si vedomi odpovednosti vuci neziskové vývojárské komunite a rozvoji svobodného software obecne. Proto umožnuje LinuxExpo každorocne zdarma prezentaci nekomercním projektum a vzdelávacím programum. Ani letos tato cást výstavy nebude chybet. Letos se navíc poradatelé rozhodli venovat této cásti samostatou sekci veletrhu, nazvanou FREE LINUXZONE. Její název napovídá, že partnerem a odborným garantem se stal server linuxzone.cz.

Smyslem nabídky je pomoci všem, kteří jakkoli přispívají k rozvoji Linuxu a svobodného software. Zůčastnit se mohou týmy a jednotlivci, ať už jsou autory užitečných softwarových projektů, občanské iniciativy propagující svobodný software, nebo třeba vzdělávací programy. Ti všichni mohou na veletrhu LinuxExpo představit své aktivity zdarma v rámci FREE LINUXZONE. Tímto způsobem mohou seznámit se svou činností nejen odbornou i laickou veřejnost, ale také přímo na této akci najít pro svůj projekt spolupracovníky, komerčního partnera či sponzora. Letošní ročník veletrhu a konference LinuxExpo proběhne ve dnech 1.-3. dubna 2004 ve Veletržním paláci v Praze. Podrobné a aktualizované informace naleznete na www.linuxexpo.cz

Stejně jako v letech minulých, i letos se bude pod odbornou záštitou společnosti AEC konat konference Security. Její první ročníky se uskutečnily již počátkem devadesátých let (tehdy ještě pod názvem Virus), od té doby se konference stala stálicí na českém bezpečnostním nebi s pravidelnou účastí předních domácích i zahraničních specialistů a vysokou návštěvností. Letošní ročník akce se bude konat v úterý 6. dubna v prostorách hotelu Andel´s.
Bližší informace naleznete na konference.aec.cz.


Společnost top vision pořádá ve dnech 6. až 7. dubna 2004 odborný seminář na téma Optimalizace IT procesů, který se bude konat v hotelu Olympik v Praze. Na tomto semináři z cyklu IT manažer vystoupí odborníci přímo z praxe, kteří budou během svých vystoupení připraveni zodpovědět Vaše dotazy týkající se řízení IT procesů, kalkulace procesů, struktury a modelování procesů, řídící dokumentace ad. z řad účastníků se na tomto semináři setkáte s řediteli IS/IT, vedoucími IT, IT manažery, správci informačních systémů, vedoucími útvarů informatiky apod. Podrobné informace o programu tohoto semináře naleznete na stránkách www.topvision.cz v sekci IS/ICT.


System NEWS zasílá redakce edice IT Business * Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.: +420/ 545 222 779 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám System NEWS zasílali, kontaktujte nás prosím. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora,