Podnikové aplikace
Windows Small Business Server je řešení optimalizované pro středně velké a malé společnosti. Pomáhá chránit data, zvýšit produktivitu a zlepšit komunikaci se zákazníky při současném snížení náročnosti na obsluhu a čas na správu. Inovace a zdokonalená integrace řešení Windows Small Business Server 2003 byly navrženy speciálně s ohledem na potřeby středních a malých firem.
Windows Small Business Server 2003 obsahuje funkci Server Backup Wizard, která podstatně usnadňuje správu a zálohování a umožňuje tak přístup k informacím 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.
Malé a střední společnosti stále hledají nástroje a technologie, které jim umožní lepší spolupráci a vyšší produktivitu. Prostřednictvím nástrojů a funkcí pro spolupráci Windows Small Business Server 2003 umožňuje zvýšit produktivitu až o 20%. Klíčovou roli přitom hraje intranetová aplikace Windows SharePoint Services, kterou stačí nainstalovat a spustit. Tato aplikace pomůže vyhledat a sdílet dokumenty, spolupracovat na projektech a automatizovat celou řadu rutinních úloh.
Díky schopnosti využívat internet pro komunikaci se zákazníky a dodavateli, operuje stále více středně velkých a menších společností také na mezinárodním trhu. Windows Small Business Server 2003 má integrovaný server elektronické pošty, vnitropodnikový intranet a sdílenou databázi kontaktů. i relativně malá společnost tak nyní může oslovit poměrně velké množství zákazníků a při tom zachovat kvalitní, profesionální a individuální přístup v komunikaci se zákazníkem.
Střední a malé podniky si obvykle nemohou dovolit zaměstnávat specializované pracovníky pro správu výpočetní techniky. Produkt je proto navržen tak, aby jeho instalace i následná konfigurace a údržba byly co nejjednodušší. Většina procesů je navíc plně nebo alespoň částečně automatizována.
Xerox přišel s prvními výsledky investice ve výši 400 miliónů USD do vývoje nové generace platformy pro černobílé digitální produkční tiskárny – s kopírkou/tiskárnou Xerox DocuTech 100 a DocuTech 120. Tyto dva produkty byly vyvinuty s cílem zlepšit postavení Xeroxu na trhu krátkodobého tisku a tisku na vyžádání, který vznikl v roce 1990, kdy byl na trh uveden první systém DocuTech.
Produkty jsou primárně určeny rychlým tiskovým centrům, dále centrálním reprografickým oddělením a velkým společnostem za účelem tisku například reportů, brožur a ke každodennímu kopírování a rozmnožování – pro všechny oblasti, kde jsou požadavky krátkodobého, rychloobrátkového tisku v ofsetové kvalitě.
Tyto nové produkty vytvářejí zcela novou, středně produkční produktovou kategorii.
Technologie nových kopírek/tiskáren je založena na inovativní modulární architektuře, která byla primárně vyvinuta pro digitální produkční tiskárnu DocuColor iGen3.
DocuTech 100 produkuje 100 stran za minutu v režimu tisku i kopírování a DocuTech 120 vytiskne za minutu 120 stran. Tyto parametry stanovují nová měřítka rychlosti digitálních kopírek. Průměrné měsíční zatížení těchto produktů je až 500 000 stran, při důsledném dodržování všech pokynů až 700 000 stran za měsíc. Tiskárny jsou šetrné k životnímu prostředí.
Nové modely nabízejí:
· vysokou kvalitu černobílého tisku.
· kvalitní skener. Produkty DocuTech umí současně skenovat přední i zadní stranu dokumentu při vysoké produktivitě a spolehlivosti. Duální skenovací hlavy poskytují rychlé skenování – 120 otisků za minutu při rozlišení 600 x 600 dpi.
· Vestavěnou CD/DVD mechaniku s vypalovačkou v produkční kopírce/tiskárně. Díky této mechanice lze tisknout přímo z CD a automaticky vypalovat archivní CD s tiskovými úlohami.
V produktech DocuTech jsou mimo technologie SmartPress i jiné inovace iGen3, jsou to například SmartPress podavač papíru, který používá tři nezávislé vzduchové systémy pro spolehlivější pohyb papíru bez oděrek; dále SmartPress Sentry, který nepřetržitě monitoruje a upravuje kvalitu tisku.
Stejně jako všechny tiskové a produkční systémy Xeroxu, i tyto nové produkty DocuTech nabízejí velké množství výběru papíru, zásobníků a konečného zpracování. Až osm programovatelných zásobníků pojme až 11 600 listů o rozměrech 310 x 470 mm s gramáží od 60 do 300 g/m2.
EMC Corporation uvedla do života novou vlnu významných nových systémů, zdokonalených verzí a inovací v celé své řadě platforem pro vrstvené ukládání dat do paměti zahrnující NAS (Network Attached Storage = ukládání dat do pamětí připojených na síť) vyšší třídy a střední vrstvy, a CAS (Content Addressed Storage = ukládání dat do paměti podle obsahu). Současné uvedení nových systémů Symmetrix DMX, CLARiiON CX, Celerra & Centera, zdokonalených verzí a softwaru reprezentuje dosud nejrozsáhlejší start platforem společnosti EMC pro ukládání dat do paměti.
Jsou to tyto produkty (viz samostatnou zprávu):
· Symmetrix DMX-2 – reprezentuje nejvyšší úroveň výkonu v tomto oboru v oblasti systémů ukládání dat do paměti a představuje až dvojnásobný výkon proti původní řadě Symmetrix DMX uvedené na trh právě před 12 měsíci. Nová “high-end” technologie (technologie vyšší třídy) DMX-2 je k dispozici jako model Symmetrix DMX-2, stejně jako upgrade stávajících systémů Symmetrix DMX;
· CLARiiON CX – kompletní řada nové generace systémů CLARiiON CX300, CX500 a CX700 nabízí vyšší výkon za stejnou cenu jako u předchozích modelů a nové možnosti cenově dostupných replikací, za současného zajištění dokonalejší ochrany investic
· Celerra NAS Gateways a integrované systémy – rozšiřuje skupinu produktů NAS novými modely a zdokonalenými verzemi, které využívají poslední trendy v oboru směrem k NAS aplikacím na bázi portálů (gateway). Nový produkt Celerra NS700G poskytuje výborný poměr cena/výkon v tomto oboru a současně podporuje flexibilní, rozvrstvené (tiered) možnosti ukládání dat do paměti, významně zvyšuje kapacitu, zlepšuje možnosti správy a snižuje náklady. Nový systém Celerra NS700 Integrated NAS současně chrání investice zákazníků tím, že umožňuje budoucí přechod na architekturu na bázi portálů. Celerra CNS 514 Data Mover zajišťuje o 56% lepší výkon než jeho předchůdce.
· Centera – nové možnosti propojení serverů pro Centera CAS, které odemyká další dveře pro obrovské hodnoty digitálních aktiv s pevným obsahem uložených v prostředí síťových serverů. Inovace platformy Centera přinesla pětinásobný výkon a dvojnásobnou rychlost replikace dat proti předchozím modelům.
EMC dále uvedla novou řadu funkcí softwaru na bázi platforem i významné milníky v jejich neustálém úsilí v oblasti vývoje produktů s nejvyššími standardy pro otevřená, kompatibilní a automatizovaná prostředí ukládání dat do paměti na síti. Symmetrix & Symmetrix DMX – systémy společnosti EMC dodávané od roku 1997 a všechny systémy CLARiiON & CLARiiON CX společnosti EMC dodávané od roku 2000 jsou v současnosti schopny být spravovány řídícím softwarem SNIA na bázi SMI (Storage Management Initiative = iniciativa pro správu pamětí).
Společnost Geac, dodavatel podnikových řešení Business Performance Management, oznámila, že naftová a plynárenská společnost Enerflex, koupila software Geac Performance Management (GPM), aby zautomatizovala, zmodernizovala a sjednotila své finančnictví a výkaznictví. GPM je integrovaný produkt, který umožňuje společnostem zlepšení své efektivity a upevnění spojení mezi formulací obchodní strategie a provozním výkonem, a také zdokonalí monitoring, výkaznictví a rozhodování. Enerflex se stává prvním zákazníkem, který koupil produkt GPM společnosti Geac.
Společnost Enerflex vzala v úvahu software od několika společností, ale Geac jí nabídl nejucelenější řešení a nejlepší vhodné termíny implementace. GPM bude implementováno po jednotlivých fázích, první fáze bude zaměřena na finanční konsolidaci a výkaznictví.
Internet, komunikace a sítě
Společnost GTS Czech se prostřednictvím sítě GTS Central Europe stala jako první český poskytovatel internetu členem peeringového centra London internet Exchange (LINX). Českým zákazníkům přinese spojení s jedním z nejvýznamnějších uzlů v Evropě další zlepšení a zrychlení přístupu na internet. GTS tímto krokem rozšířila stávající členství v peeringových centrech ve Frankfurtu (DE-CIX) a Vídni (VIX). Do všech proudí data českých uživatelů GTS rychlostí 1 Gbps.
V peeringových centrech propojují své sítě telekomunikační operátoři a poskytovatelé internetu s cílem zabezpečit přenos dat do místa určení nejkratší a nejrychlejší cestou v nejvyšší možné kvalitě. v Londýnském centru je síť GTS propojena se zhruba sedmdesátkou dalších operátorů, čímž došlo k podstatnému zkrácení cesty mezi propojenými sítěmi.
Vlastní přenosová síť GTS Central Europe spojuje nejvýznamnější body v Německu, Rakousku, České republice, Slovensku, Polsku, Maďarsku, Rumunsku a Rusku, které jsou z velké části založené na technologii hustých vlnových multiplexů (DWDM) o kapacitě až 100 Gbps.
Podle oznámení firmy Ignum ze dne 6. 2. se od 27. ledna, kdy virus i -Worm/MyDoom, zvaný také Novarg, udeřil na její poštovní servery zvýšil provoz elektronické pošty o 111% a dosáhl průměrného počtu více než 120 tisíc zpracovaných e-mailů denně. o síle útoku svědčí také podíl virem infikovaných e-mailů. Při běžném provozu je napadeno virem asi 5% zpráv elektronické pošty. Od 27. ledna je tento podíl plných 38%. Za převážnou většinou z nich stojí právě MyDoom šířící se v přílohách elektronické pošty.
Informační společnost
Útvar prodeje společnosti Český Telecom nově posílili ředitel Business segmentu Vladimír Šlachta, ředitel nepřímého prodeje Martin Štětka a ředitel nového útvaru Business development Martin Půlpán.
Vladimír Šlachta (33) nastoupil v únoru do jednotky prodeje na pozici ředitele Business Segmentu. Do Českého Telecomu přišel z firmy Dell, kde působil jako obchodní ředitel PAD. v letech 2000 – 2001 byl obchodním ředitelem a account manažerem v průmyslovém a obchodním sektoru firmy APP Czech, dodavatele informačních systémů. Od roku 1994 řídil šest let vlastní firmu Šlachta Praha, která se zabývala výrobou a obchodováním elektrotechnikou. Vladimír Šlachta hovoří několika jazyky, mezi něž patří angličtina, portugalština, němčina a ruština.
Martin Štětka (39) převzal v únoru funkci ředitele pro externí distribuční kanály (nepřímý prodej).V předcházejících třech letech pracoval jako Partner Account Manager ve společnosti Sun Microsystems, kde zodpovídal za spolupráci se systémovými integrátory a mezinárodními ISV. v letech 1998 – 2001 působil v Sybase ČR jako Partner Manager a Account Manager, v letech 1991 – 1998 postupně zastával funkce od Product Manager, Team Supervisor až po obchodního ředitele.
Martin Půlpán (32, na obrázku), který v Českém Telecomu od února zastává funkci ředitele nového útvaru Business Development, bude ve své pozici zodpovědný za rozvíjení obchodní strategie společnosti. Martin Půlpán působil řadu let ve společnosti Cisco Systems jako Business Development manažer pro nové technologie, bohaté zkušenosti má rovněž v oblasti vývoje, obchodu a marketingu telekomunikačních a IT produktů (LAN, WAN networking, IP telefonie, software, hardware…) na mezinárodních trzích. o telekomunikace se Martin Půlpán aktivně zajímá již od svých studií na FEL v Praze (fakulta Telekomunikací), kde se od počátku specializoval na přenos a zpracování dat.
750 obchodníků, dodavatelů a expertů diskutovalo o budoucnosti českého trhu. Budoucnost obchodního trhu v ČR bude charakterizována v prvé řadě pokračováním trendů, nastartovaných před více než 10 lety v souvislosti s liberalizací české ekonomiky. Nadcházející vstup ČR do EU je sice velmi významným milníkem na cestě k modernímu českému trhu, ale zásadní změny či dokonce šoky by neměl přinést. Shodla se na tom většina účastníků jubilejního 10. ročníku Czech Retail Summitu, pořádaného ve dnech 2. a 3. 2. 2004. Svazem obchodu a cestovního ruchu ČR, VŠE Praha a poradenskou firmou INCOMA Consult.
Diskuse na konferenci naznačila, že i v následujícím období nebude prakticky nic stát v cestě dalšímu prohlubování koncentrace a internacionalizace obchodu v ČR a že se nadále posílí tržní význam moderních typů prodejen. Cena zůstane i nadále ve středu pozornosti zákazníků i obchodníků, poroste však i význam dalších faktorů, zejména celkové úspory času při nakupování. Předběžné výsledky projektu INCOMA Retail Vision 2006, založené na dotazování klíčových expertů a publikované právě u příležitosti konference, tyto očekávané trendy kvantifikují následovně:
· Kumulovaný tržní podíl 10 největších obchodních firem se v letech 2003-2006 zvětší v případě rychloobrátkového z 55 na 67 % (u celkového sortimentu z 33 na 43 %)
· Pozice moderních typů prodejen se dále výrazně posílí, a to zejména díky dalšímu růstu významu hypermarketů a potravinářských i nepotravinářských diskontů (moderní formáty by měly v roce 2006 kontrolovat již 71 % celkového maloobchodního obratu)
· Mezi strategickými prioritami managementu obchodních firem v blízké budoucnosti prudce nabude na významu péče o rentabilitu a efektivnost podnikání a snaha o zvýšení loajality zákazníků, ve většině firem naopak přestane být strategickou prioritou výstavba nových prodejen.
Vstup ČR do EU dále posílí profesionalitu, stabilitu a v neposlední řadě i konkurenčnost obchodního trhu v ČR. Za těchto ještě tvrdších podmínek uspějí jen firmy disponující skvělými nápady a kvalitními znalostmi. Účastníci konference proto bohatě využívali možnost načerpat inspiraci a informace v hlavním plenárním jednání konference i v rámci 14 diskusních sekcí a při dalších doplňkových akcích. Největší zájem projevili o témata související s přípravou na vstup do EU a s problematikou marketingu a řízení poptávky.
Finanční monitor IT firem
Společnost Microsoft Česká republika a Slovensko oznámila finanční výsledky za první polovinu fiskálního roku 2004 (červenec 2003 – prosinec 2003) a kalendářní rok 2003. Během 1. poloviny fiskálního roku 2004 došlo k meziročnímu nárůstu tržeb o 19 procent. Ve srovnání s kalendářním rokem 2000 činí celkový nárůst tržeb 93 procent.
Největší dynamiku růstu zaznamenávají za poslední tři roky serverové databázové technologie. Prodej licencí Microsoft SQL Serveru roste v posledních třech letech velmi dynamicky v rozmezí 50-80 procent meziročně, čímž potvrzuje trvale posilující pozici na trhu databázových aplikací.
V kalendářním roce 2003 zaznamenala největší nárůst řešení spojená s bezpečností spadající do skupiny Microsoft Management Serverů (především pak MMS). Prodej licencí této skupiny produktů narostl o 138 procent oproti kalendářnímu roku 2002.
Tradičními tahouny tržeb společnosti Microsoft v ČR a SR zůstávají i nadále operační systém Microsoft Windows XP, velký zájem zaznamenala rovněž sada aplikací Microsoft Office. v kalendářním roce 2003 dokonce poprvé přesáhl prodej licencí Microsoft Office hranici 300 tisíc. Prodej licencí Microsoft Windows XP zaznamenal v prvním pololetí fiskálního roku 2004 meziroční nárůst o 24 procent.
Loni na jaře na trh uvedený Microsoft Windows Server 2003, byl přijat rovněž velmi dobře. Za první pololetí fiskálního roku 2004 oproti prvnímu pololetí fiskálního roku 2003 k nárůstu prodeje licencí řešení o 22 procent.
Spolu se zvyšováním tržeb došlo také k nárůstu počtu zaměstnanců. k dnešnímu dni ve společnosti pracuje více než 170 zaměstnanců, a to včetně týmu Microsoft Business Solutions, vybudovaného na základech akvizice společnosti Navision v létě roku 2002.
Kerio Technologies ČR oznámila nárůst obratu o 25% v roce 2003. Významně k tomuto navýšení přispělo uvedení produktu Kerio WinRoute Firewall 5, následovníka WinRoute Pro.
Největší nárůst obratu zaznamenal Kerio Personal Firewall 4 (KPF 4), který se zvýšil 4,5 krát ve srovnání s Kerio Personal Firewallem 2 v roce 2002, a to i přesto, že KPF 4 byl uveden na trh až v srpnu 2003.
Tyto pozitivní hospodářské výsledky Keria v České republice podtrhuje nárůst obratu prodeje Kerio Mail Serveru (KMS). Tento nárůst dosáhl v roce 2003 výše 38% oproti roku 2002. Čtvrtinový podíl na všech licencích Kerio Mail Serveru má verze dodávaná s integrovaným antivirem McAfee.
Mezi produkty, které v České republice zaznamenaly pokles obratu prodeje téměř o 40% patřil WinRoute Pro. WinRoutePro představuje odcházející generaci síťových firewallů. Jeho prodej bude ukončen k 31. 3. 2004. Na jeho místo nastupuje podnikový Kerio WinRoute Firewall s filtrováním obsahu a antivirovou kontrolou. Nová verze Kerio WinRoute Firewall 6 bude uvedena v polovině tohoto roku.
Společnost Borland Software oznámila hospodářské výsledky za čtvrté čtvrtletí a celý rok ukončený datem 31. 12. 2003.
Tržby ve čtvrtém čtvrtletí dosáhly výše 74.0 milionu dolarů, vzrostly o 10% oproti 67.1 milionum dolarů uváděných ve stejném období roku 2002. Dále vzrostly o 5% oproti 70.6 milionum dolarů uváděných ve třetím čtvrtletí roku 2003.
Obrat ve službách společnosti Cleverlance dosáhl 78 mil. Kč, což je o 143 % více než za předchozí rok a o 22 % více, než bylo plánováno; přes 8 % příjmů plynulo ze zahraničí. Rok 2003 také znamenal výrazný nárůst počtu zaměstnanců. Zatímco v prosinci 2002 pracovalo v Cleverlance 34 specialistů, v prosinci 2003 už to bylo 111
Konference, semináře
Společnost top vision pořádá ve dnech 6. až 7. dubna 2004 odborný seminář na téma Optimalizace IT procesů, který se bude konat v hotelu Olympik v Praze. Na tomto semináři z cyklu IT manažer vystoupí odborníci přímo z praxe, kteří budou během svých vystoupení připraveni zodpovědět Vaše dotazy týkající se řízení IT procesů, kalkulace procesů, struktury a modelování procesů, řídící dokumentace ad. z řad účastníků se na tomto semináři setkáte s řediteli IS/IT, vedoucími IT, IT manažery, správci informačních systémů, vedoucími útvarů informatiky apod.
Podrobné informace o programu tohoto semináře naleznete na stránkách www.topvision.cz v sekci IS/ICT.
Proč investovat do pořízení informačního systému? Koupit software nebo vyřešit problém? Čím se řídit a na co dát pozor při výběru řešení?
Jak úspěšně provést výběrové řízení? Jak řešit finanční zajištění projektu implementace informačního systému?
To jsou hlavní otázky, kterými se bude zabývat workshop s názvem Řízení výběru a implementace informačního systému s podtitulem "Neudělejte chybu, které byste později litovali". Akci pořádá společnost Allium ve spolupráci s mediálním partnerem časopisem IT System v úterý 24. února v hotelu Atlantis. Účastníci se dozví důležité informace týkající se problematiky výběru informačního systému - výběr řešení, postup při výběrovém řízení, cíle projektu, možnosti financování, apod. Další informace o akci jsou pro zájemce jako vždy k dispozici na stránkách společnosti Allium.
Ve dnech 15., 17. a 18. 3. 2004 proběhne v prostorách IBM v Praze (15.3.), Brně (17.3.) a Ostravě (18.3.) pracovní seminář na téma Workflow a informační systémy, který je určen řídícím pracovníkům výrobních firem, které zajímá prostředí celopodnikových informačních systémů. Účastníci semináře budou mít možnost prakticky se seznámit s problematikou optimalizace a řízení toku pracovních činností (Workflow), integrací správy dokumentů (Document Management System) do informačního systému a pozornost bude věnována rovněž tématu: vstup České republiky do Evropské unie a jeho vliv na podnikové informační systémy. Daná problematika bude demonstrována na praktických příkladech s využitím celopodnikového informačního systému proALPHA. Po skončení semináře bude vyhrazen prostor pro zodpovězení konkrétních dotazů.
Blizsi informace a bezplatná registrace zde.
Vytvoření kvalitní uživatelské specifikace je nezbytným předpokladem úspěchu vývoje IS. Společnost KOMIX v této oblasti disponuje rozsáhlým know-how v podobě vlastní metodiky, která je využívána při tvorbě tzv. katalogu uživatelských požadavků. Jedná se o strukturovanou standardizovanou uživatelskou specifikaci, která umožňuje eliminovat řadu možných problémů, se kterými se vývoj IS v současné době potýká. Technologická prezentace proběhne 11. února, v prostorách společnosti KOMIX s.r.o., Holubova 1, 150 00, Praha 5. Účast na této akci je zdarma!
Bližší informace o programu a registrace zde ( http://www.komix.cz/tech_prez.php?go=prezentace#1).
V úterý 17. února se v Praze uskuteční Den elektronické podatelny. V
průběhu semináře budou zájemci seznámeni s aktuálním stavem v oblasti
elektronického podpisu, s jeho možnosti využití, s legislativou a také s
modelovým řešení elektronické podatelny TrustPort ePodatelna (včetně
seznámení s prvními zkušenostmi s provozem). Vstup zdarma. Bližší
informace naleznete na www.aec.cz.
Program společnosti Novell na podporu malého a středního podnikání
- technický popis řešení Novell SBS 6 pro malé a střední podniky
- SBS 6 Starter Pack zdarma - registrace, aktivace
- Možnosti dalšího rozšíření a rozvoje Novell Small Business Suite
- Diskuse
Seminář se koná dne 17. února 2004 od 10,00 hod v konferenčních prostorách společnosti Novell Praha s.r.o., Na Žertvách 29, Praha 8. Předpokládaný konec semináře je cca ve 14 hodin. Účast je zdarma.Registrujte na webových stránkách na adrese www.novell.cz/nsbs6.
Konference Strategické aliance a síte – partnerství pro úspech na budoucích trzích se uskutecní ve dnech 18. – 19. února 2004 v hotelu Crowne Plaza a pripravila ji spolecnost top vision ve spolupráci s Hospodárskou komorou CR.
Strategická partnerství a aliance jsou dnes jednou z typických a úcinných forem moderního podnikání. Ve všech vyspelých státech úspešne fungují a osvedcily se jako jedna z možností, jak se vyrovnat s nároky a problémy dnešní doby – ostrou konkurencí, kratšími životními cykly výrobku i rozvojem informacních technologií.
Konference se mimo jiné zabývá otázkami:
Kdy jsou strategické aliance zdrojem růstu a vytváření hodnoty?
Strategická partnerství a aliance jako prostředek posílení tržní pozice
Proces a kritéria výběru strategického partnera
Rychlé a efektivní nastartování partnerské spolupráce
Efekty spolupráce a řízení aliancí k výsledkům
Strategické aliance jako motor inovací
Posláním této konference je výměna praktických zkušeností a názorů z oblasti tvorby a řízení strategických aliancí, diskuse nových trendů i možnost neformálního setkání účastníků. Bližší informace naleznete na www.topvision.cz nebo kontaktujte Evu Šindelářovou, sindelarova@topvision.cz , tel.: 225 096 489.
Konference, která se koná 17. 3. 2004 na Univerzite Tomáše Bati ve Zlíne, je zamerena na možnosti využívání Internetu pro zvýšení konkurenceschopnosti ceských podniku. Soucasne by se mela, podobne jako v minulých letech, stát místem pro setkání dodavatelu informacních technologií se stávajícími i potenciálními uživateli Internetu v regionu a príležitostí k setkání s našimi predními odborníky na tuto problematiku.
V rámci konference budou předneseny příspěvky a prezentovány produkty a služby internetu v následujících tématických blocích:
- Elektronické podnikání
- Internet a informační bezpečnost podniku
- Intranet v podnikové komunikaci
- Internet a management znalostí
Další informace získáte na :
FaME UTB ve Zlíně, Ústav informatiky a statistiky, Nám. T.G.M 1279, 760 01 Zlín
tel.: +420 57 603 7416, e-mail: sysalova@fame.utb.cz nebo na http://e-konference.utb.cz
Konference Cisco Expo se uskuteční 31. března a 1. dubna 2004 v Kongresovém centru Praha. Tato akce je jednou z největších odborných IT konferencí v České republice. Letošní jubilejní 5. ročník konference volně navazuje na předchozí úspěšné čtyři ročníky ( www.ciscoexpo.cz). Konference je určena všem odborníkům z oblasti informačních technologií, ze všech oborů podnikání, veřejné správy a samosprávy, škol, ale také všem vedoucím pracovníkům z oblasti obchodu, řízení podniku, marketingu, kteří budou mít možnost získat informace o tom, jak využít internetové technologie k dosažení obchodních cílů.
Registrovaní účastníci konference (on-line registrace na www.ciscoexpo.cz) si budou moci sestavit vlastní program výběrem z více než 40 přednášek, které budou prezentovány nejen odborníky společnosti Cisco Systems. K nejžhavějším tématům datových a hlasových sítí budou patřit zejména: IP telefonie, IPCC, Bezpečnost a management sítí, Mobilita, Campus a datová centra, Infrastruktura WAN...
Kromě odborných přednášek (jež jsou nově rozděleny podle technické náročnosti od č. 1 až 3) mohou účastníci navštívit více než dvanáct odborných technických stánků, ve kterých budou probíhat živé demonstrace představovaných technologií, např. bezdrátové řešení, IP telefonie, optika, bezpečnost CDN, storage systémy, kontaktní centra IPCC, nadstavbové aplikace pro IP telefony a další.
Hlavními partnery 5. ročníku konference Cisco Expo jsou společnosti ANECT a Core Computer. Na konferenci se budou podílet i další partneři společnosti Cisco Systems, kteří představí svá řešení.
Součástí konference bude i blok, který se bude zabývat tématem e-learning. Program této sekce je koncipován od základních informací o této formě vzdělávání přes praktické zkušenosti a konkrétní příklady možností vzdělávání u nás. Ukáže přípravu vzdělávacího kurzu formou e-learningu, přiblíží finanční náročnost až po technologické zázemí nutné pro tuto formu celofiremního vzdělávání. Sekce E-learning je připravena ve spolupráci s vydavatelstvím Computer Press , který je mediálním partnerem celé konference. Blok e-learningu jednodenní a uskuteční se 31. března 2004.
Zájemci o účast na konferenci mohou získat podrobné informace o programu a zaregistrovat se na www.cisco.cz/expo/. Při včasné registraci do 15. února 2004 činní poplatek 1680,- Kč včetně 5 procent DPH. Speciální ceny platí pro školy, vzdělávací instituce a pro státní správu, nemocnice a neziskové organizace
Veletrh LinuxExpo je již nekolik let synonymem pro profesionální propagaci v oblasti informacních technologií. Letos se mohou zajímavé a neziskové projekty na tomto veletrhu prezentovat zcela zdarma. Poradatelé veletrhu jsou si vedomi odpovednosti vuci neziskové vývojárské komunite a rozvoji svobodného software obecne. Proto umožnuje LinuxExpo každorocne zdarma prezentaci nekomercním projektum a vzdelávacím programum. Ani letos tato cást výstavy nebude chybet. Letos se navíc poradatelé rozhodli venovat této cásti samostatou sekci veletrhu, nazvanou FREE LINUXZONE. Její název napovídá, že partnerem a odborným garantem se stal server linuxzone.cz.
Smyslem nabídky je pomoci všem, kteří jakkoli přispívají k rozvoji Linuxu a svobodného software. Zůčastnit se mohou týmy a jednotlivci, ať už jsou autory užitečných softwarových projektů, občanské iniciativy propagující svobodný software, nebo třeba vzdělávací programy. Ti všichni mohou na veletrhu LinuxExpo představit své aktivity zdarma v rámci FREE LINUXZONE.
Tímto způsobem mohou seznámit se svou činností nejen odbornou i laickou veřejnost, ale také přímo na této akci najít pro svůj projekt spolupracovníky, komerčního partnera či sponzora.
Letošní ročník veletrhu a konference LinuxExpo proběhne ve dnech 1.-3. dubna 2004 ve Veletržním paláci v Praze. Podrobné a aktualizované informace naleznete na www.linuxexpo.cz
Stejně jako v letech minulých, i letos se bude pod odbornou záštitou
společnosti AEC konat konference Security. Její první ročníky se
uskutečnily již počátkem devadesátých let (tehdy ještě pod názvem
Virus), od té doby se konference stala stálicí na českém bezpečnostním
nebi s pravidelnou účastí předních domácích i zahraničních specialistů a
vysokou návštěvností. Letošní ročník akce se bude konat v úterý 6. dubna
v prostorách hotelu Andel´s. Bližší informace naleznete na
konference.aec.cz.
System
NEWS zasílá redakce edice IT Business * Vydavatelství CCB s.r.o.,
Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.: +420/ 545 222 779 System NEWS je
vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále
nepřejete, abychom vám System NEWS zasílali,
kontaktujte nás
prosím. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného
redaktora,
|