Podnikové aplikace
Společnost EMC Corporation představila dvě nová řešení pro softwarové prostředí SAP. Řešení kombinují profesionální služby a prvotřídní technologii EMC a umožňují zákazníkům rychle upgradovat systém SAP na nejnovější verze a zlepšit tak produktivitu s minimálním rizikem a v minimálním čase.
Replikační akcelerátor pro upgrade systému SAP zjednodušuje replikaci důležitých informací podniku během upgradu ze starší oblíbené verze SAP R/3 na novější verzi, tak aby zákazníci mohli využívat nové funkce systému SAP při minimalizaci rizik, zdrojů a doby odstavení systému nezbytné pro provedení upgradu.
Replikační akcelerátor pro produktivitu systému SAP umožňuje zákazníkům plně využít výhod jejich prostředí SAP tím, že automaticky vytváří kopie důležitých informací, které SAP generuje pro denní analýzy, výkazy, testy a jiné důležité úkoly.
Skupina EMC Technology Solutions využívá rozsáhlou informační architekturu, bohaté zkušenosti a vynikající odborníky, kteří úzce spolupracují se zákazníky a systémovými integrátory na vývoji a implementaci nových řešení EMC. Jak replikační akcelerátor EMC pro upgrade systému SAP tak replikační akcelerátor EMC pro produktivitu systému SAP jsou navrženy pro síťové paměťové systémy Symmetrix a obě tato řešení využívají nejrůznějších aplikací EMC včetně EMC Replication Manager či TimeFinder and PowerPath, které zajišťují ochranu a dostupnost informací a podpůrné infrastruktury.
Replikační akcelerátor EMC pro upgrade systému SAP a replikační akcelerátor EMC pro produktivitu systému SAP lze zakoupit již nyní u zástupců EMC. Více informací o těchto a jiných ověřených řešeních EMC najdete na www.emc.com/solutions.
Minulý týden, 15. ledna, oznámil Microsoft uvedení produktu Systems Management Server 2003 na český trh. Současně se v pražském komplexu Village Cinemas konala konference, která seznámila zájemce z řad odborné veřejnosti s novinkami tohoto systému. Ten řeší správu a konfiguraci aplikací, softwaru a operačních systémů platformy Windows v podnikových sítích. Jedná se také o klíčovou součást iniciativy Dynamic Systems, jejímž cílem je pomoci zákazníkům zjednodušit jejich IT infrastrukturu a snížit náklady na její údržbu. Uvedení produktu předcházelo období náročného testování, na kterém se podílelo přes 60 firem z celého světa. Tyto společnosti pomocí SMS spravovaly celkem 250 000 zařízení. SMS 2003 podle nich přináší prokazatelné úspory nákladů a snadnější aktualizaci a nasazení softwaru.
Řešení Microsoft Systems Management 2003 umožňuje:
• Nasazování aplikací na podnikové úrovni. SMS 2003 umožňuje nasazení aplikací pro celou škálu zařízení od mobilních až po servery v datových centrech.
• Zabezpečení organizace. SMS 2003 obsahuje funkce jako je automatické hlášení bezpečnostních hrozeb a integrovaná distribuce bezpečnostních oprav. Administrátoři tak mohou snadno monitorovat stav oprav v jednotlivých systémech a pohotově reagovat na nové hrozby tím, že instalují aktuální opravy.
• Správa aktiv. SMS 2003 má integrovanou inventarizaci používaného softwaru a sledování jeho využití. Firmy tak mají přehled o svých IT aktivech a jejich zhodnocení. SMS zlepšuje replikační funkce a umožňuje webová hlášení.
• Podpora vzdálených zařízení. SMS 2003 je postavený na XML protokolech, které zajišťují spolehlivou funkci řešení přes intranet, extranet, internet i vytáčené připojení. Tímto způsobem je možné spravovat až desítky tisíc počítačů.
• Zvýšení produktivity a snížení nákladů. SMS 2003 výrazným způsobem přispívá ke zjednodušení administrace podnikové IT infrastruktury.
Oddělení společnosti Trask solutions nabízí unikátní řešení pro high-availability – produkt *noMAX, který pochází od stejnojmenné firmy sídlící na Novém Zélandu. Produkt *noMAX přináší pro systémy IBM eServer iSeries dostupnost 24 hodin 365 dní v roce. Je to produkt nové generace umožňující on-line replikaci dat a objektů pro platformy iSeries (tedy bez nutnosti downtime pro zálohování). *noMAX je neuvěřitelně rychlý, snadno instalovatelný a za velmi příznivou cenu.
Vývoj produktu *noMax začínal "od nuly" a díky tomu může využít nejnovější možnosti platformy iSeries, včetně rapidně rostoucích funkčností eServer iSeries Remote Journalingu. Přináší podporu replikace databáze v reálném čase mezi jednotlivými ASP či LPARy a to jak na jednom hardware či mezi jednotlivými iSeries servery na jakoukoliv vzdálenost. Oproti konkurenčním produktům má *noMAX několik výhod. Mezi ty nejdůležitější patří nabídka on-line demo a trial verze všem perspektivním zákazníkům a již zmiňovaná příznivá cena. Tyto dvě skutečnosti činí *noMAX velice zajímavým a atraktivním pro všechny zákazníky používající iSeries.
Společnost IDS Scheer ČR zvítězila v této zakázce i přes to, že celosvětově je ve skupině Interbrew implementačním partnerem společnost SAP. Společnosti Pivovary Staropramen a IDS Scheer ČR podepsaly také smlouvu o údržbě a podpoře. Kromě lokalizace informačního systému při implementaci tak bude IDS Schreer zajišťovat i následnou podporu provozu celého systému, který využívá téměř 500 zaměstnanců pivovarů. Smlouva o podpoře není časově omezená. Nový informační systém SAP byl spuštěn na začátku roku 2004 a jeho zavedení probíhá úspěšně. Na základní implementaci budou navazovat projekty pro další rozvoj systému a jeho využití ve společnosti. IDS Scheer ČR byla vybrána díky svým bohatým zkušenostem v oblasti informačních technologií založených na produktech společnosti SAP a pro široké a stabilní firemní zázemí.
Novell dokončil akvizici společnosti SUSE LINUX. Spojení obou společností přináší do světa Linuxu globální technickou podporu, poradenské a školicí služby i špičková síťová a bezpečnostní řešení, poskytuje přesvědčivou alternativu pro společnosti, které mají zájem využívat četné výhody softwaru s otevřeným kódem. Novell nyní pro platformu Linux nabízí celou řadu podnikových řešení od serverů až po pracovní stanice. Uzavření obchodu v hodnotě 210 miliónů dolarů v hotovosti zároveň otevírá dveře pro realizaci 50miliónové investice IBM do Novellu, jež byla oznámena 4. listopadu.
V souvislosti s dokončením akvizice společnosti SUSE LINUX Novell zároveň oznamuje program náhrady škody, který má poskytovat prostředek ochrany proti žalobám, které zpochybňují práva k intelektuálnímu vlastnictví v souvislosti s Linuxem.
SUSE LINUX nabízí serverové a desktopové systémy pro potřeby velkých i malých zákazníků. SUSE* LINUX Enterprise Server 8 pro střední a velké společnosti poskytuje síťové služby s funkcemi vysoké dostupnosti a škálovatelnosti, jež jsou vyžadovány v datových centrech. SUSE LINUX Standard Server 8 nabízí uživatelsky vstřícné prostředí a nástroje pro snadnou instalaci a konfiguraci služeb sdílení souborů a tiskáren, správy infrastruktury, e-mailu, internetové brány a aplikačního serveru pro menší firmy a oddělení velkých podniků. SUSE LINUX Desktop poskytuje plně vybavené prostředí pracovní produktivity pro koncové uživatele. Obsahuje e-mailového klienta, sadu kancelářských aplikací, webový prohlížeč a prostředky vzdálené správy. SUSE LINUX Openexchange Server poskytuje e-mail, kalendář, úkoly a další nástroje týmové spolupráce, které umožňují podnikům zvyšovat produktivitu uživatelů.
SUSE LINUX 9.0 je první operační systém pro uživatele v domácnostech, který umožňuje plně využívat procesor AMD Athlon 64 a zároveň usnadňuje migraci z Windows. Podporuje souborový systém NTFS a zkušeným uživatelům umožňuje vyzkoušet zdokonalené možnosti jádra Linuxu 2.6, přičemž některé z nich byly portovány i do výchozího jádra 2.4.
Uzavřením akvizice firmy SUSE Linux je naplněna podmínka pro investici IBM do společnosti Novell v hodnotě 50 miliónů dolarů, která byla oznámena 4. listopadu. Kromě toho dokončení akvizice umožňuje uzavřít jednání Novellu a IBM o rozšíření stávajících obchodních dohod mezi firmami IBM a SUSE LINUX ohledně další podpory systému SUSE LINUX na serverech IBM eServer a řešeních střední vrstvy IBM. Cílem jednání je zajistit kontinuitu dohod o produktové a marketingové podpoře pro software SUSE LINUX. Podrobnější informace budou oznámeny v nejbližší době.
Společnost EMC Corporation dnes oznámila rozšíření sítě autorizovaných provozoven EMC (ASN), která umožňuje široké škále distributorů a systémových integrátorů nabízet profesionální služby v oblasti síťových paměťových systémů (SAN) a souvisejících řešení pro ukládání dat (NAS) založených na prvotřídním systému a softwaru EMC pro ukládání dat CLARiiON.
V posledním roce společnost EMC značně navýšila své investice do programů pro podporu partnerů, aby mohli snáze a efektivněji nabízet nejobsáhlejší portfolio paměťových řešení pro středně velké firmy. V roce 2003 zavedla společnost EMC partnerský program nazvaný Velocity Partner Program, který partnerům umožnil navázat mnohem užší spolupráci a lépe oslovit nové a dosud nedostatečně obsloužené trhy. Společnost EMC tyto vztahy dále posiluje tím, že zahrnula kvalifikované partnery z programu Velocity do své sítě autorizovaných provozoven a poskytla jim tak přístup k duševnímu vlastnictví EMC, školení, know-how a metodologiím poskytování licencovaných služeb pro SAN a NAS prostřednictvím systému CLARiiON.
Partneři, kteří se kvalifikují do tohoto nového stupně spolupráce EMC ASN, musí projít komplexním programem školení EMC. V rámci programu budou vyškoleni distributoři a integrátoři tak, aby dokázali nabízet vysoce žádané služby za konkurenční ceny včetně: implementace a integrace systému CLARiiON v prostředí SAN a NAS, konfigurace softwaru EMC PowerPath pro jednotlivé i vícenásobné servery a zákaznicky přizpůsobené instalace a konfigurace datových replikačních funkcí softwaru EMC SnapView.
Analýza
Protože bankovní a pojišťovací společnosti pokračují ve snižování nákladů, společnost Unisys Corporation se domnívá, že bude i v roce 2004 docházet ke stále většímu rozvoji outsourcingu nestrategických funkcí, jako je zpracování šeků nebo správa pojistných smluv; v oblasti internetových služeb proběhne určitý návrat k základním východiskům, zaměřený na zlepšení služeb zákazníkům, a dojde ke zefektivnění řízení rizik v odpověď na rostoucí tlaky vynucující shodu se stanovenými předpisy.
Společnost Unisys předpokládá pro finanční instituce na rok 2004 následující technologické trendy:
1. Výdaje do oblasti technologií se budou více zaměřovat na spojení obchodních cílů s cíli v oblasti informačních technologií.
2. Outsourcing zpracování obchodních transakcí, který povede ke transformaci operací
3. Spolupráce v oblasti utilit obchodních procesů, což přispěje k rozšíření možností a k úsporám nákladů.
4. Konsolidace operací v oblasti bankovních plateb napříč různými oblastmi.
5. Webové služby, které skutečně "slouží" zákazníkovi
6. Rizikový management a zajištění shody s předpisy, které si vynutí větší potřebu monitorování a reakcí v reálném čase.
7. Inovativní integrační strategie v oblasti fúzí a akvizic.

Společnost Adobe začala dodávat software Adobe FrameMaker 7.1, upgrade řešení pro vytváření a publikování dokumentů na podnikové úrovni. FrameMaker 7.1 nabízí rozšířené možnosti zpracování souborů XML (Extensible Markup Language), přímý import dokumentů a přenášení jejich vlastností, což umožní organizacím efektivnějším způsobem spravovat dlouhé a složité dokumenty. FrameMaker kombinuje jednoduchost textového procesoru s výkonností jazyka XML a usnadňuje opakované využití materiálů a publikování prostřednictvím řady kanálů, včetně tisku, formátu Adobe PDF a webu.
Import a převedení technických dokumentů do FrameMakeru 7.1 je nyní snadnější a rychlejší.
S funkcemi pro podmíněný text mohou autoři udržovat různé varianty dokumentu v jednom zdrojovém souboru XML. Tyto varianty lze kontrolovat a zobrazovat pro tisk a PDF a lze je využít v transformacích XML v průběhu procesu. Uživatelé také nyní mohou používat křížové odkazy mezi soubory XML. Obě tyto funkce přinášejí větší pružnost pro správu a publikování obsahu v XML.
Uživatelé Windows mohou rozšířit své dřívější projekty přenesením technických dokumentů, vytvořených v Adobe PageMakeru (verze 6.5-7.0) a QuarkXPressu (verze 3.3-4.1) přímo do FrameMakeru 7.1. S novou podporou grafických formátů lze použít formát SVG (Scalable Vector Graphics) jako jednotný zdroj pro publikování vysoce kvalitních vektorových grafik v tištěných materiálech, v Adobe PDF nebo na webu. Rozšířená podpora pro populární grafické formáty souborů zjednodušuje importování souborů Adobe Photoshop přímo do FrameMakeru, a tím šetří čas.
Adobe FrameMaker 7.1 pro Windows a Sun Solaris je nyní k dispozici prostřednictvím online obchodu Adobe na www.adobe.com. FrameMaker 7.1, verze pro Windows, stojí odhadovaných 29 520 Kč v plné verzi a 6 960 Kč za upgrade. Pro uživatelé Macintoshe je stále k dispozici FrameMaker 7.0 pro Mac OS 9 a OS X Classic. Podrobnější informace najdete na: www.adobe.com/products/framemaker.
Internet, komunikace a sítě
Společnost Czech On Line přestavuje nové služby a cenové programy vysokorychlostního připojení k internetu (ADSL) pro domácí uživatele. VOLNÝ nabízí celkem osm variant s odlišnou cenou, rychlostí a limitem přenesených dat. Nové služby VOLNÝ ADSL reagují na nabídku zveřejněnou Českým Telecomem na konci loňského roku. I přesto, že Český Telecom udržuje nepřiměřeně vysokou cenovou hladinu poplatků, VOLNÝ vychází vstříc volání po cenově dostupném řešení a snižuje měsíční paušál za službu VOLNÝ ADSL 512/128 na 819 Kč bez DPH. Skutečná cena je však ještě nižší, protože uživatelé ušetří dalších 100 Kč jako kredit na volání přes službu VOLBA 1020 (vytáčená předvolba přes VOLNÝ*), dále 61 Kč za VOLNÝ mail „komplet 50MB“ s inteligentní antispamovou a antivirovou ochranou schránky a 20 Kč za 20MB na VOLNÝ web hosting a 20MB na VOLNÝ album. Skutečná hodnota služby VOLNÝ ADSL včetně benefitů začíná již na 638,- Kč bez DPH.
VOLNÝ nově uspokojí i náročné uživatele ADSL služeb, kteří požadují služby s nižší agregací a bez omezení dat.
Společnost 2N dosáhla v roce 2003 na zahraničních trzích celkových tržeb ve výši 250 milionů korun a jejich podíl na celkových finančních výsledcích 2N se přiblížil 75 %. Příznivý výsledek navázal na rok 2002, kdy export meziročně vzrostl o 40%. V minulém roce se dynamika růstu zvýšila a vývoz opět stoupl, tentokrát o dalších 45%. Těchto výsledků 2N dosáhla bez výrazného zvyšování počtu pracovníků. Produktivita práce na jednoho zaměstnance v uplynulém roce tak přesáhla 3,3 milionu Kč. Ve výrobních útvarech je produktivita ještě vyšší a přesahuje hranici 5 milionů korun na jednoho pracovníka.
2N TELEKOMUNIKACE chce v exportním růstu pokračovat i v letošním roce. Je připravena i nadále rozvíjet své aktivity na trzích, kde již působí, včetně Evropské unie. To potvrzuje i loňská účast 2N na několika světových setkáních v oblasti IT a telekomunikací. Kromě známých evropských veletrhů CeBIT v Hannoveru a ITU Telecom World v Ženevě vystavovala 2N také v čínském Šanghaji, v Moskvě a na dalších světových akcích.
Společnost 3Com Corporation oznámila strategii dodávat od základu zabezpečené sítě pro zákazníky mezi malými, středními i velkými podniky. Cílem je zabudovat klíčové bezpečnostní technologie do hardwaru, softwaru a provozních součástí, které definují síť. Dříve se zabezpečení porůznu slepovalo dílčími opatřeními bez sjednocujícího řídícího systému. V důsledku tohoto neúplného přístupu byly podnikové sítě vystaveny zranitelnosti na různých bodech infrastruktury.
Technologické rozšíření architektury a bezpečnostní služby budou vyvinuty jak interními prostředky, tak ve strategickém partnerství s dodavateli nejlepších bezpečnostních řešení. Uvedené bezpečnostní technologie budou integrovány napříč celým portfoliem síťových řešení 3Com, přičemž zvláštní důraz bude kladen na konvergenci a možnosti opakovaného využívání technologií. Duální přístup, využívající účelová bezpečnostní zařízení i tradiční síťovou technologii doplněnou o bezpečnostní rozšíření, vytvoří všudypřítomné zabezpečení sítí, které umožní firmám všech velikostí dosáhnout vyššího zabezpečení existující síťové infrastruktury, případně budovat od základu bezpečné sítě.
Informační společnost
Ve společnosti NDS došlo 15. ledna 2004 ke změně na pozici ředitele marketingu. Stávající ředitelka a dlouholetá opora Blanka Hudečková nastoupila tímto dnem mateřskou dovolenou. Na její místo přichází Jiří Kárník, který mnoho let působil na manažerských pozicích v ITC. Díky svým zkušenostem, a to nejen z oblasti marketingu, jistě přispěje k dalšímu rozvoji společnosti a bude jednoznačným přínosem i pro partnery a dodavatele.
Národní bezpečnostní úřad vydal dne 22. 12. 2003 ve smyslu zákona č. 148/1998 Sb. o ochraně utajovaných skutečností společnosti KOMIX s.r.o. potvrzení č. 000556 o průmyslové bezpečnosti. Na základě tohoto potvrzení se společnost KOMIX může seznamovat s utajovanými skutečnostmi a mohou jí být poskytovány nebo u ní mohou vznikat utajované skutečnosti, a to do stupně utajení „VYHRAZENÉ“ včetně. Dále společnost získala certifikát SECURITY CLEARENCE CERTIFICATE (certifikát bezpečnostní způsobilosti) č. 000103 uznávaný členskými státy a orgány NATO, a to do a včetně stupně utajení „RESTRICTED“. Potvrzení i certifikát mají platnost čtyři roky.
Prověrka NBÚ, vydané osvědčení a certifikát jsou pro společnost KOMIX důležité zejména pro plnění dodávek služeb pro zákazníky ze státní správy zejména rezortů obrany a vnitra.. Umožní společnosti KOMIX účastnit se výběrových řízeních na dodávky informačních technologií a služeb pro orgány státní správy kde může být požadována bezpečnostní prověrka. Certifikaci určitě ocení i ostatní zákazníci společnosti KOMIX, zejména z bank, pojišťoven a finančního sektoru, kam společnost KOMIX s.r.o. dodává vlastní softwarové aplikace a speciálně pak služby týkající se zátěžového testování a testování softwarových aplikací.
Společnost KOMIX je nyní schopna zajistit všechny odborné činnosti na zakázkách obsahujících utajované skutečnosti prostřednictvím prověřených a určených zaměstnanců, kteří disponují osvědčením pro stupeň utajení „VYHRAZENÉ“.
30. ledna 2004 oslaví společnost gedas ČR 10. výročí od svého založení. Společnost, která je známa dnes jako gedas ČR, založil koncern Volkswagen v r. 1994 pod jménem “VW-GEDAS”. Počáteční tým 3 zaměstnanců se během dekády rozrostl na téměř 100 interních a externích pracovníků ve třech pobočkách. Pětice globálních obchodních oblastí a větší specializace na oblast automobilového průmyslu umožnila gedasu dosáhnout povzbudivých výsledků v roce 2003 a položit základy pro další růst společnosti. S unikátní nabídkou ucelených IT řešení dosáhl gedas přední pozice v automobilovém průmyslu a v oblasti logistiky. Díky mezinárodnímu zázemí v podobě 5000 zaměstnanců a 50 poboček po celém světě je gedas ČR schopen poskytovat profesionální služby i pro nejnáročnější zákazníky.
Společnost ICZ uspořádala společně se svou virtuální galerií ArtForum na začátku ledna v prostorách Divadla Bez zábradlí již šestý benefiční večer ve prospěch sbírky „Pomozte dětem!“. Po včerejším oficiálním otevření zapečetěné sbírkové pokladničky tak na konto pro pomoc handicapovaným a ohroženým dětem přibyla částka 51 487 Kč. Výtěžek dosavadních šesti benefičních večerů ve prospěch potřebných tak k dnešnímu dni činí 4 592 777 korun.
Organizátorem sbírky s maskotem populárního kuřete se záchranným pásem je Česká televize a Nadace rozvoje občanské společnosti (NROS). Výtěžek z letošní, v pořadí již šesté benefice ICZ/ArtForum směřoval na podporu sbírky „Pomozte dětem!“ již podruhé. Vedle představení Divadla Bez zábradlí „Sunny Boys“ a aktivit ve prospěch sbírky bylo součástí slavnostního večera také zahájení výstavy z děl významných českých výtvarníků, kteří se prezentují na stránkách virtuální galerie ArtForum www.gallery.cz. Výstava potrvá v prostorách Divadla Bez zábradlí do konce ledna.
Konference, semináře
Jak dosáhnout efektivní organizace? Jak efektivně řídit materiálové
hospodářství? Jaká jsou problematická místa a jak na ně?
Jednoduše položené otázky, které nás uvádějí do dosti složité
problematiky. Jaké jsou varianty řešení? A jak se vypořádat s
překážkami? Všichni, kdo hledají nové možnosti zefektivnění systému
řízení a mají zájem o poznání nových trendů i získání praktických
poznatků výměnou názorů a zkušeností v diskusi jsou zváni na další z
pravidelných setkání připravovaných společností Allium ve spolupráci s
časopisem IT System. Workshop zaměřený na možnosti zefektivnění
organizace a řešení problematických míst proběhne v úterý 27.ledna v
prostorách hotelu Santon. Další informace jsou pro zájemce již tradičně
k dispozici na stránkách společnosti Allium ( www.allium.cz).
27. 1 . 2004 Košice, 29. ledna 2004 Fričovce u Prešova
Dne 27. ledna 2004 se v hotelu Slovan v Košicích a 29. ledna 2004 na venkovském zámečku Fričovce u Prešova se uskuteční další část komunikace s potencionálními účastníky SOFTIP e-mission Roadshow. Cílem akcie je představit jeden z nejkvalitnějších podnikových informačních systémů na slovenském trhu, uváděný společností SOFTIP, a.s., vyvinutém na švédské platformě JEEVES.
Prezentace nového ERP bude obohacená i o další praktickou referenci. V prosinci poskytla na SOFTIP e-mission Roadshow podnikatelům z okolí Bratislavy reference Ing. Zuzana Kormanová, ředitelka AJ OZAP a v Prešově i Košicích se o referenci podělí Ing. František Exner, ekonomický náměstek SB Inmart. Obě tyto společnosti už mají informační systém SOFTIP e-mission ve svých společnostech úspěšně nasazený. V rámci celodenní akce se uskuteční i prezentace nejnovějších modelů vozidel BMW spoločností AWT Bavaria a při rautu si účastníci poslechnou vystoupení dívčí hudební skupiny Margot.
A protože si společnost SOFTIP zvolila za ústřední symbol prezentace ERP SOFTIP e-mission historickou postavu švýcarského hrdiny Wiliama Tella a jeho „poselství úspěchu“ – přesné sestřelení jablka ze synovy hlavy - přesnost zásahu SOFTIP e-mission do potřeb slovenského trhu a podnikatelského prostředí SOFTIP taktéž symbolicky prezentuje špičkovou lukostřelbou. A ta je na každém SOFTIP e-mission Roadshow vždy garantovaná trenérem lukostřeleckého týmu z Bratislavy, Dr. Antonem Poláchem, který se svým synem předvedou nejen přesné zásahy, ale udělají i krátkou přednášku o historii, typech lukostřelby, základech lukostřelecké techniky atd. Soutěžechtiví účastníci se mohou zapojit do miniturnaje v šipkách na elektronický terč.
Mezinárodní odborný veletrh pro veškerý sortiment TZB ve Vídni AQUATHERM
2004. Veletrh AQUATHERM bude zahajovat veletržní sezónu 2004 na novém
výstavišti ve zcela nových špičkových prostorách, s celkovou výstavní
plochou téměř 70 000 m2, třistapadesáti metry promenád a kongresovým
centrem pro 25 000 účastníků. Reed Messe Wien organizuje dopravu a
hotelové rezervace pro vystavovatele a návštěvníky. V průběhu veletrhu
můžete využít přehlídkový večerní program ve Vídni
Společnost Schwarz & Partner, spol. s r.o., ve spolupráci s Reed Messe Wien, poskytuje 4 vstupenky na veletrh zdarma na základě VIP pozvánky pro každou českou firmu.
Další vstupenky jsou poskytovány s 50% slevou prostřednictvím speciálního bonu.
Hospodářským komorám, asociacím, svazům, zájmovým sdružením a spolkům nabízí neomezené množství vstupenek pro členy zdarma. Tato nabídka platí pouze pro odborníky z České republiky.
Informace získáte a bony můžete objednávat na této adrese:
Schwarz & Partner spol. s r.o., Na Poříčí 12, 110 00 Praha 1, Markéta Jeníková,
Tel.: +420 224 872 042, Fax: +420 224 826 021, Mobil: +420 732 739 085,
E-mail: jenikova@terminy.cz, www.terminy.cz
Využijte své datové sklady pro predikci chování svých klientů či situací. Seminář se koná 3. února 2004 v Centru výuky SPSS, Krakovská 7, 110 00 Praha 1, od 9:00 hodin do 16:30 hodin (přihlásit se můžete na dopolední, odpolední část či na celý den).
Obsah semináře:
9:30 - 12:30 hodin ANALYZA DAT (System SPSS 11.5)
13:30 - 16:00 hodin ROZHODOVACI STROMY (AnswerTree 3.1)
DATA MINING (Clementine 8.0)
Přihlásit se můžete pomocí www stránek: http://www.spss.cz/Seminare.html,
e-mailem na adresu info@spss.cz nebo telefonicky či faxem na čísle: +420-222 212 005.
Náplní tohoto kurzu je detailní výklad objektově orientované metodiky
Select Perspective. Ta dává odpověď na otázky jako: Jak využít při
vývoji vícevrstevných aplikací moderní technologické přístupy jako
skládání komponent a interaktivní techniky vývoje, jak vytvořit aplikaci
rychle a konzistentně, jak modelovat komponenty a jak je používat, jak
využít stávající systémy při tvorbě nových aplikací.
Kurz se koná v sídle společnosti LBMS ve dnech 2. až 4. února 2004.
Bližší informace obsah kurzu a přihlášky
zde
V úterý 17. února se v Praze uskuteční Den elektronické podatelny. V
průběhu semináře budou zájemci seznámeni s aktuálním stavem v oblasti
elektronického podpisu, s jeho možnosti využití, s legislativou a také s
modelovým řešení elektronické podatelny TrustPort ePodatelna (včetně
seznámení s prvními zkušenostmi s provozem). Vstup zdarma. Bližší
informace naleznete na www.aec.cz.
Program společnosti Novell na podporu malého a středního podnikání
- technický popis řešení Novell SBS 6 pro malé a střední podniky
- SBS 6 Starter Pack zdarma - registrace, aktivace
- Možnosti dalšího rozšíření a rozvoje Novell Small Business Suite
- Diskuse
Seminář se koná dne 17. února 2004 od 10,00 hod v konferenčních prostorách společnosti Novell Praha s.r.o., Na Žertvách 29, Praha 8. Předpokládaný konec semináře je cca ve 14 hodin. Účast je zdarma.Registrujte na webových stránkách na adrese www.novell.cz/nsbs6.
Konference Strategické aliance a síte – partnerství pro úspech na budoucích trzích se uskutecní ve dnech 18. – 19. února 2004 v hotelu Crowne Plaza a pripravila ji spolecnost top vision ve spolupráci s Hospodárskou komorou CR.
Strategická partnerství a aliance jsou dnes jednou z typických a úcinných forem moderního podnikání. Ve všech vyspelých státech úspešne fungují a osvedcily se jako jedna z možností, jak se vyrovnat s nároky a problémy dnešní doby – ostrou konkurencí, kratšími životními cykly výrobku i rozvojem informacních technologií.
Konference se mimo jiné zabývá otázkami:
Kdy jsou strategické aliance zdrojem růstu a vytváření hodnoty?
Strategická partnerství a aliance jako prostředek posílení tržní pozice
Proces a kritéria výběru strategického partnera
Rychlé a efektivní nastartování partnerské spolupráce
Efekty spolupráce a řízení aliancí k výsledkům
Strategické aliance jako motor inovací
Posláním této konference je výměna praktických zkušeností a názorů z oblasti tvorby a řízení strategických aliancí, diskuse nových trendů i možnost neformálního setkání účastníků. Bližší informace naleznete na www.topvision.cz nebo kontaktujte Evu Šindelářovou, sindelarova@topvision.cz , tel.: 225 096 489.
Soft-tronik, autorizované školící stredisko spolecnosti Citrix – CALC, pripravilo další aktuální verzi kurzu CTX-1222: Citrix MetaFrame XP Presentation Server, Feature Release 3,Administration -CTX-1222BB. Jedná se o trídenní kurz (+3 hodiny eLearning), v jehož cene je zahrnuto vyškolení kvalifikovaným lektorem (CCI), voucher eLearning, originální studijní materiály Citrix, vystavení mezinárodne uznávaného certifikátu, stravné 100,-Kc/den, obcerstvení o prestávkách (káva, minerálka). Datum: 20.-22.1.2004, Praha, cena 19.500,- Kc (bez DPH).
Účastníci získají základy pro používání produktů řady MetaFrame XP. Kurz je vhodný pro administrátory, pro které je technologie Citrix nova. Absolvováním tohoto kurzu budou účastníci připraveni na složení zkoušky pro certifikaci úrovně Citrix Certified Administrator (CCA) pro systém MetaFrame XP. Součástí kurzu je i výklad vlastností Feature Release 2 (vedeno instruktorem) a Feature Release 3 (eLearning -3 hodinový kurz je poskytován přes web rozhraní a je veden přímo Citrixem).
Kontakt: Michaela Sosíková Assistant SOFT-TRONIK, a.s., Tel.: +420-596 622 191,
Michaela.Sosikova@soft-tronik.cz.
Konference, která se koná 17. 3. 2004 na Univerzite Tomáše Bati ve Zlíne, je zamerena na možnosti využívání Internetu pro zvýšení konkurenceschopnosti ceských podniku. Soucasne by se mela, podobne jako v minulých letech, stát místem pro setkání dodavatelu informacních technologií se stávajícími i potenciálními uživateli Internetu v regionu a príležitostí k setkání s našimi predními odborníky na tuto problematiku.
V rámci konference budou předneseny příspěvky a prezentovány produkty a služby internetu v následujících tématických blocích:
- Elektronické podnikání
- Internet a informační bezpečnost podniku
- Intranet v podnikové komunikaci
- Internet a management znalostí
Další informace získáte na :
FaME UTB ve Zlíně, Ústav informatiky a statistiky, Nám. T.G.M 1279, 760 01 Zlín
tel.: +420 57 603 7416, e-mail: sysalova@fame.utb.cz nebo na http://e-konference.utb.cz
Veletrh LinuxExpo je již nekolik let synonymem pro profesionální propagaci v oblasti informacních technologií. Letos se mohou zajímavé a neziskové projekty na tomto veletrhu prezentovat zcela zdarma. Poradatelé veletrhu jsou si vedomi odpovednosti vuci neziskové vývojárské komunite a rozvoji svobodného software obecne. Proto umožnuje LinuxExpo každorocne zdarma prezentaci nekomercním projektum a vzdelávacím programum. Ani letos tato cást výstavy nebude chybet. Letos se navíc poradatelé rozhodli venovat této cásti samostatou sekci veletrhu, nazvanou FREE LINUXZONE. Její název napovídá, že partnerem a odborným garantem se stal server linuxzone.cz.
Smyslem nabídky je pomoci všem, kteří jakkoli přispívají k rozvoji Linuxu a svobodného software. Zůčastnit se mohou týmy a jednotlivci, ať už jsou autory užitečných softwarových projektů, občanské iniciativy propagující svobodný software, nebo třeba vzdělávací programy. Ti všichni mohou na veletrhu LinuxExpo představit své aktivity zdarma v rámci FREE LINUXZONE.
Tímto způsobem mohou seznámit se svou činností nejen odbornou i laickou veřejnost, ale také přímo na této akci najít pro svůj projekt spolupracovníky, komerčního partnera či sponzora.
Letošní ročník veletrhu a konference LinuxExpo proběhne ve dnech 1.-3. dubna 2004 ve Veletržním paláci v Praze. Podrobné a aktualizované informace naleznete na www.linuxexpo.cz
Stejně jako v letech minulých, i letos se bude pod odbornou záštitou
společnosti AEC konat konference Security. Její první ročníky se
uskutečnily již počátkem devadesátých let (tehdy ještě pod názvem
Virus), od té doby se konference stala stálicí na českém bezpečnostním
nebi s pravidelnou účastí předních domácích i zahraničních specialistů a
vysokou návštěvností. Letošní ročník akce se bude konat v úterý 6. dubna
v prostorách hotelu Andel´s. Bližší informace naleznete na
konference.aec.cz.
System
NEWS zasílá redakce edice IT Business * Vydavatelství CCB s.r.o.,
Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.: +420/ 545 222 779 System NEWS je
vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále
nepřejete, abychom vám System NEWS zasílali,
kontaktujte nás
prosím. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného
redaktora,
|