HLEDEJ
 V SEKCI
 

7. ledna 2004

| registrace ZDARMA | starší čísla | odhlášení | ceník inzerce

Aktuální čislo
 

Obsah System NEWS

Podnikové aplikace
Představení Microsoft Navision Standard „Ready to Use“
Nterprise Linux Services mění tvář podnikových IS
WebLogic Workshop rychlejší než WebSphere Studio
Více mobility pro společnost VEIDEC
Výroba komponentů s ERP systémem MFG/PRO
LSC Helios IQ pro zdravou výživu
LCS Noris Now nasazen za rekordních 26 dní
Frantschach s outsourcingem mzdové agendy
Volkswagen řídí produktivitu a profitabilitu se SAP

Analýza
Pasivní IF a regulativní orgány v Evropě

Internet, komunikace a sítě
Computer Associates oznamuje dostupnost Unicenter WSDM
Beta verze KAV pro Windows desktop
Webové služby SAP
Neautorizovaná databáze domén .cz
Nové verze KASPERSKY 5.0

Informační společnost
Nový šéf regionálního marketingu
Pozici Sales Director v Cleverlance obsadil Jiří Bíba
Ondřej Švihálek na pozici Career & Business Development Director
Noví obchodní ředitelé Telenor Networks Central Europe
Holding Unicorn v nových prostorách
AT Computers odděluje výrobu od distribuce
CORE Computer je Gold Partner Cisco Systems
EMC dokončila akvizici společnosti Documentum
Expanze LANCOM Systems do východní Evropy
Společnost DHL si vybrala telekomunikační řešení
LEVI autorizovaným distributorem ASUS
Spolupráce Xeroxu a ČSNI
SPSS slaví třicáté páté narozeniny

Konference, semináře

Státní informační politika ve vzdělávání
Semináře „e-business prakticky“ pokračují
Kurz Objektová analýza a návrh UML
Strategické aliance a sítě – partnerství pro úspěch na budoucích trzích
Přípravy na Forum 2004 v plném proudu
 

V Edici IT Business vychází

Právě vyšlo:
IT System 12/2003

Branžové zaměření
Obchodní a distribuční firmy

Hlavní témata
· Telekomunikace a sítě
ּ Controlling + řízení projektů
ּ Informační bezpečnost
ּ Ekonomický software
ּ Podnikové aplikace na platformě Linux
Připravujeme:
IT System 1-2/2004

Branžové zaměření
Potravinářský, nápojářský a zpracovatelský průmysl

Hlavní témata
· IS pro potravinářský, nápojářský a zpracovatelský
  průmysl
· Procesní řízení
· Podnikové aplikace na platformě Linux
· Ekonomický software – recenze a představení novinek
  na trhu
· Kancelářský a podnikatelský software – recenze a
  představení novinek na trhu
· Print & Copy Management – řízení a optimalizace
  reprografie v podniku

Specializované přílohy:
· Správa dokumentů a obsahu
· Plánování a řízení výroby


Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový formulář ZDE!


Unicorn


Podnikové aplikace

Představení Microsoft Navision Standard „Ready to Use“
Společnosti CÍGLER SOFTWARE a Autocont CZ uvedou v lednu 2004 na trh řešení Microsoft Navision Standard „Ready to Use“, určené pro menší a střední společnosti na českém a slovenském trhu. Microsoft Navision Standard „Ready to Use“ obsahuje všechny moduly potřebné pro menší a střední společnosti. Parametry přednastavené pro okamžité použití i komfortní uživatelské prostředí zkracují dobu nasazení informačního systému na několik dní.

Výhodná cenová politika současně umožňuje menším a středním společnostem získat a nasadit podnikový informační systém Microsoft Navision Standard v ceně 400 až 800 tisíc korun. Dnes je tedy možné za cenu, které dosud dosahovaly pouze lokální produkty domácích producentů informačních systémů, pořídit světové řešení s garantovanou technologickou podporou společnosti Microsoft.
Pro dynamické a rostoucí společnosti, které požadují okamžité nasazení informačního systému s minimálními vstupními investicemi, představuje Microsoft Navision Standard „Ready to Use“ ideální řešení budoucího rozšiřování bez jakéhokoliv omezení. Při přechodu na Microsoft Navision je totiž investice do licence Microsoft Navision Standard zachována v plné výši.

Nahoru
 
Nterprise Linux Services mění tvář podnikových IS

V polovině prosince loňského roku oznámil Novell dostupnost řešení Novell Nterprise Linux Services 1.0. Jedná se o integrovaný balík služeb sdílení souborů, tisku, posílání zpráv, adresáře a správy, které běží a budou podporovány v prostředí distribucí SUSE LINUX Enterprise Server a Red Hat Enterprise Linux. Nterprise Linux Services je sadou podnikového softwaru, která umožňuje organizacím ekonomicky nahradit servery s Windows a přenést tradiční služby systému NetWare na platformu Linux při zachování bezpečnosti, spolehlivosti a funkčnosti.

Balík Nterprise Linux Services 1.0 obsahuje následující osvědčená a integrovaná softwarová řešení:
ּ Virtual Office – Funkce samoobsluhy a týmové spolupráce, které zaručují, že uživatelé mají všude k dispozici
  stejné pracovní prostředí.
ּ eDirectory – Adresářové služby, které posilují zabezpečení podnikového systému a snižují náklady na správu
  víceplatformových podnikových systémů.
ּ Novell iFolder – Správa osobních souborů, která zajišťuje, že uživatelé mají bezpečný přístup k důležitým
  pracovním datům z jakéhokoli místa nebo počítače, který právě používají.
ּ iPrint – Tiskové služby, které umožňují uživatelům snadno tisknout z jakéhokoli místa a snižují počet volání
  technické podpory.
ּ NetMail – Funkce posílání internetových zpráv a kalendáře, které podporují produktivní spolupráci a lze je
  snadno škálovat v závislosti na růstu firmy.
ּ iManager – Nástroj pro správu systémů, který zjednodušuje správu podnikových systémů a snižuje související
  náklady.
ּ Ximian Red Carpet – Špičkový software pro bezpečnou, automatizovanou správu linuxových serverů.

Řešení Novell Nterprise Linux Services 1.0 je k dispozici od 18. prosince prostřednictvím autorizovaných prodejců společnosti Novell a poskytovatelů řešení za doporučenou cenu 59 dolarů na uživatele. Zákazníci společnosti Novell, kteří mají uzavřenou smlouvu na ochranu nových verzí NetWare nebo smlouvu na údržbu, získají řešení Nterprise Linux Services 1.0 bezplatně. Novell také dodává soubor metodologií, které poslouží jako cenná pomoc s migrací a integrací řešení Nterprise Linux Services pro zákazníky, kteří přecházejí ze systémů UNIX, Windows nebo NetWare. Nabídky metodologie jsou k dispozici prostřednictvím poradenských služeb Novell nebo partnerů společnosti Novell po celém světě.

Nahoru
 

WebLogic Workshop rychlejší než WebSphere Studio
Společnost BEA Systems oznámila výsledky nové studie, podle které přináší BEA WebLogic Workshop 8.1 významné výhody z hlediska produktivity proti nástroji IBM WebSphere Studio Application Developer 5. Studie provedená společností Crossvale zjistila, že nástroj BEA WebLogic Workshop umožňuje vývojářům vytvářet aplikace téměř osmkrát rychleji a s téměř čtvrtinou napsaného nebo pozměněného kódu proti vývoji stejné aplikace v nástroji IBM WSAD. BEA kvůli dosažení takového nárůstu produktivity výrazně zredukovala komplikovanost programování v Javě. Její nástroj snižuje náklady na vývoj a dlouhodobou údržbu, zvyšuje kvalitu kódu a poskytuje vývojářům větší hodnotu.

Nahoru
 
Více mobility pro společnost VEIDEC
Významný zákazník T-Mobile, společnost VEIDEC, se rozhodla pro implementaci mobilního řešení Sunnysoft mAgent od certifikovaného partnera T-Mobile, společnosti Sunnysoft. Toto řešení je určeno pro sběr objednávek, přímý prodej z vozu a sběr marketingových dat s využitím kapesních počítačů na platformě MS Windows CE, Pocket PC 2002, MS Windows Mobile 2003.
Jako klientská zařízení pro tým obchodních zástupců byla zvolena T-Mobile MDA, která kombinují výhody PDA a mobilního telefonu. Vzdálená on-line komunikace je řešena využitím datových služeb T-Mobile GPRS. V první fázi VEIDEC využije několik desítek MDA přístrojů. Důvodem pro volbu společného řešení firem T-Mobile a Sunnysoft byla kvalita nabízených služeb a vlastnosti mobilního řešení.

Sunnysoft mAgent funguje takto:Obchodní zástupce si každý den vzdáleně nahraje data, která potřebuje pro svou práci (např. plán cesty, ceníky, produkty, pohledávky apod.). Kdykoli během dne může data (např. vytvořené doklady, knihu jízd, marketingová data) opět vzdáleně přenést do centrály společnosti. Aplikace je modulární a může obsahovat takové moduly, jako jsou např. karty zákazníků, karty produktů, ceníky (slevy, akce), plánování návštěv, návštěvy (prodej, pohledávky, reklamace), kniha jízd, reporty, sklad, marketing, komunikace či pokladna.
Data lze automaticky přenášet z/do informačních systémů společnosti (SAP, LCS NORIS, J.D. Edwards, LCS Helios, Money, Pohoda, Vabank, MRP a další) nebo mohou fungovat samostatně bez napojení na IS společnosti.

Nahoru
 

Výroba komponentů s ERP systémem MFG/PRO
Minerva podepsala smlouvu na dodávku podnikového informačního systému MFG/PRO do společnosti Takada Industries Czech Republic. Společnost, založená v Japonsku v roce 1968, vyrábí plastové součástky pro automobilový průmysl. Od roku 1971 spolupracuje s firmou Tokai Rika, která patří mezi její nejvýznamnější zákazníky. Takada má v ČR svůj výrobní závod v průmyslové zóně v Lounech a stala se již čtvrtým japonským výrobcem komponentů do automobilového průmyslu v této zóně, který používá pro svou výrobu ERP systém MFG/PRO.

Minerva dodala MFG/PRO v Lounech do společností Aisan Bitron Czech, Aisan Bitron Louny a Ishimitsu Manufacturing Czech. Japonský investor vytvořil v nové výrobní hale pracovní místa pro cca stovku lidí. Společnost Minerva v Takadě zavede MFG/PRO ve verzi eB na IBM server. MFG/PRO bude komplexně pokrývat potřeby výrobního závodu a pro specifické plánování v plastikářské výrobě bude použit APS modul Preactor. V dalších etapách projektu se počítá se zavedením EDI komunikace a automatickým sběrem dat pomocí RF terminálů se snímači čárového kódu připojených on-line v oblasti nákupu a expedice.

Nahoru
 

LSC Helios IQ pro zdravou výživu
Výrobce a distributor výrobků zdravé výživy K&D-KOTING&DOUBRAVA a společnost LCS International oznámily, že podepsaly smlouvu o implementaci informačního systému LCS Helios IQ. Tento projekt je tak dalším v řadě již úspěšně implementovaných informačních systémů ve výrobní sféře. Ekonomický informační systém LCS Helios IQ bude implementován v centrále společnosti ve Vysokém Mýtě a v odloučeném výrobním středisku, které jsou vzájemně datově propojeny. Jelikož je systém LCS Helios IQ uspořádán modulárně, může zákazník využívat konkrétní moduly jednotlivě nebo v potřebné kombinaci. Dodávka pro K&D-KOTING&DOUBRAVA zahrnuje kromě samotného Jádra systému oblasti Ekonomika, Styk se zákazníky , Fakturace, Lidské zdroje, Manažerské vyhodnocování, Doprava, Výroba a Obchod. Implementace systému již byla zahájena a dle požadavku zákazníka bude LCS Helios IQ uveden do zkušebního provozu již v květnu 2004.

Nahoru
 

LCS Noris Now nasazen za rekordních 26 dní
Společnost LCS International oznámila, že dosáhla rekordní rychlosti implementace robustního informačního systému LCS Noris Now za pouhých 26 dnů. Podařilo se tak s předstihem splnit slib a zprovoznit přednastavený podnikový informační systém LCS Noris Now do 1 měsíce. Alternativní telekomunikační operátor Option One se stal nejen prvním zákazníkem tohoto unikátního řešení, ale též ukázkovým příkladem vzorného plnění závazků ze strany LCS.

LCS Noris Now rozšířil portfolio produktů LCS přibližně přede dvěma měsíci a v současné době probíhá jeho implementace u dalšího zákazníka. Systém vznikl jako reakce na požadavky trhu, který požaduje otevřený a vyspělý ERP systém s velice rychlou implementací a nízkými vstupními investicemi. LCS Noris Now je určen především pro segment středně velkých, dynamicky rostoucích firem, které potřebují robustní informační systém s možností dalšího rozšiřování v budoucnosti.
Společnost LCS garantuje cenu kompletní zakázky nasazení systému LCS Noris Now, která se v základní konfiguraci pohybuje od 500 tisíc do 1 milionu korun, a to včetně licence, implementace systému a MS SQL Serveru. LCS se zavazuje zákazníkům, že dokončí implementaci do 1 měsíce od podpisu smlouvy.

Nahoru
 

Frantschach s outsourcingem mzdové agendy
Společnost Frantschach Pulp & Paper, která patří mezi přední světové výrobce v papírenském průmyslu, se rozhodla pro outsourcing mzdové agendy společností Elanor nejen pro své pracovníky, ale také pro další společnosti skupiny Frantschach v ČR. Společnost Elanor již od prosince 2003 externě zpracovává mzdy pro přibližně 1 200 zaměstnanců těchto podniků. Zajímavé na této skutečnosti je to, že společnost doposud využívala systém SAP. Hlavním důvodem pro výběr společnosti Elanor byla nabídka levnějšího a perspektivnějšího řešení potřeb společnosti.

Nahoru
 

Volkswagen řídí produktivitu a profitabilitu se SAP
Volkswagen Group, jeden z největších světových automobilových výrobců, vylepšuje své inženýrské, výrobní a poprodejní procesy v rámci celé skupiny s využitím nových odvětvových řešení z portfolia SAP for Automotive. V jedné z nejnovějších implementací SAP skupina Volkswagen zavedla unikátní systém elektronických kusovníků TI-Syncro založený na řešení mySAP Product Lifecycle Management, jež umožňuje dosáhnout významných úspor v rámci inženýrských a výrobních aktivit. V dalším projektu propojuje řešení SAP výrobní, finanční a logistické procesy s cílem zvýšit transparentnost a účinnost při kompletování motorů. Navíc, v jiném projektu podporuje nové řešení mySAP CRM jednodušší procesy dodávek náhradních dílů a spolupráci v rámci evropské dealerské sítě Volkswagen.

Nahoru

 

ANALÝZA

Pasivní IF a regulativní orgány v Evropě
Z průzkumu Ernst & Young vyplynulo, že zatímco 80 % všech správců fondů a majetku a regulativních orgánů je přesvědčeno, že se IFRS stanou mezinárodním standardem, pro více než tři čtvrtiny těchto správců nepředstavují vůbec prioritu a pouze málokdo z nich šetřil jejich dopady.
Pracovníci firmy Ernst & Young uskutečnili pohovory se šedesáti správci majetku, investičních fondů a regulativních orgánů ve 22 evropských zemích, včetně ČR. Rovněž zkoumali rozdíly mezi místními pravidly pro výkaznictví a IFRS. Účelem průzkumu bylo zjistit, do jaké míry jsou investiční fondy a prostředí v němž fungují (legislativní a regulativní prostředí) připraveny na přijetí IFRS. Od roku 2005 budou nová evropská pravidla pro finanční výkaznictví platit pro všechny společnosti kotované na burze v zemích EU, jež mají povinnost sestavovat konsolidovanou účetní závěrku. Přesně řečeno, investiční instituce kotované na burze velmi často nebudou muset dodržovat standardy IFRS, jelikož často nemají povinnost sestavovat konsolidovanou účetní závěrku.

Ve světle vzrůstající důležitosti IFRS v Evropě společnost Ernst & Young zkoumala i přístup, jaký mají k IFRS správci majetku a regulativní orgány. Z průzkumu vyplynul jednoznačný závěr: legislativní a regulativní orgány a investiční fondy nejsou při přípravě na zavedení IFRS aktivní. Současně si ale čtyři z pěti správců fondů myslí, že se IFRS stanou mezinárodním standardem pro finanční výkaznictví. Devatenáct zemí přitom dosud nemá legislativu, jež by povolovala aplikování IFRS a existuje pouze málo signálů, že by došlo v tomto ohledu ke změně. Tato nejistota vzbuzuje opatrnost u investorů do investičních fondů. Regulativní orgány v Evropě také nemají na IFRS jednotný pohled. Asi 40 % respondentů se domnívá, že pravidla IFRS jsou relevantní a potřebná, zatímco zbývajících 60 % procent nevidí u aplikace IFRS na investiční fondy žádnou přednost. Ani regulativní orgány nejsou fondy nijak tlačeny k tomu, aby na věc vyvinuly společný náhled.

Nahoru

Internet, komunikace a sítě

Computer Associates oznamuje dostupnost Unicenter WSDM
Společnost Computer Associates ohlásila dostupnost Unicenter Web Services Distributed Management (WSDM), prvního kompletní řešení pro monitorování a správu webových služeb v rámci podniku i mimo něj. WSDM Unicenter je nejnovějším přírůstkem v nabídce koncových řešení správy sítě od společnosti CA, která pomáhají zákazníkům dosáhnout spolehlivosti a zabezpečení aplikací webových služeb a podpůrné infrastruktury na podnikové úrovni. Automatickým zjišťováním, zkoušením a sledováním webových služeb umožňuje Unicenter WSDM organizacím z oblasti IT pečlivé sledování všech výkonnostních ukazatelů a rychlou reakci na přerušení služby.

Při správě a řízení webových služeb J2EE a .NET nabízí Unicenter WSDM následující funkce:
• Optimalizuje výkon webových služeb pomocí sledování jednotlivých ukazatelů v reálném čase (např. doby odezvy, objemu transakcí nebo velikosti zprávy).
• Urychluje zavedení řídících funkcí pomocí automatického zjišťování, vyhledávání a katalogizace nově nasazených webových služeb v podniku.
• Zajišťuje informace o úrovni a kvalitě webové služby a zvyšuje dostupnost aplikací.
• Snižuje nákladnost a složitost webových služeb zřízením ústředního řídícího bodu schopného využívat rozšířené metody reportování a analytických předpovědí.
• Monitoruje a automaticky detekuje potíže a provozní poruchy, výstražné signály v reálném
Unicenter WSDM běží na systémech Windows 2000/XP, Linux a Solaris.

Nahoru

 

Beta verze KAV pro Windows desktop
Otestujte novou beta verzi Kaspersky Antivirus pro Windows desktopy. Více informací o podmínkách účasti na testování programu najdete na http://www.kaspersky.com/beta.html. Jak slibuje distributor KAV v České republice, PCS-Software, nejaktivnější účastníci testovaní obdrží ostrou verzi programu po jejím uvedení na trh.

Nahoru
 
Webové služby SAP
Společnost SAP AG ohlásila podporu finální verzi WS-I Sample Application 1.0, souboru aplikačních scénářů dohodnutých organizací Web Services Interoperability (WS-I), jež je SAP členem. Tyto aplikace nyní prokázaly, že dokáží úspěšně realizovat výměnu informací mezi heterogenními aplikacemi využívajícími webové služby. Prostřednictvím těchto aplikací budou podniky moci zjednodušit integraci svých IT systémů a získat výhody v oblasti spolupráce webových služeb na úrovni podnikových procesů.

Nahoru

 

Neautorizovaná databáze domén .cz
V polovině prosince loňského roku se objevila nabídka databáze doménových jmen druhé úrovně na nosiči CD. Je nabízena e-mailem z adresy dominik@formanek.cz. Sdružení CZ.NIC, které zajišťuje registraci internetových doménových jmen druhé úrovně pod doménou .cz, prohlašuje, že není autorem tohoto CD, nedalo svolení k jeho vytvoření a podniká příslušné právní kroky v této věci. Autorizovaná data o doménách druhé úrovně pod .cz jsou k dispozici na www.nic.cz.

Nahoru

 

Nové verze KASPERSKY 5.0
Jak oznámil český distributor antivirových programů Kaspersky, společnost PCS-Software, byly ve verzi 5 zatím uvolněny následující verze:
Kaspersky Anti-Virus for Linux/Unix File Servers
Kaspersky Anti-Virus 5.0 for Lotus Notes
Kaspersky Anti-Virus 5.0 for Novell NetWare
Kaspersky for linux mailserver 5.0
Všechny verze jsou v angličtině.

Nahoru


Deloitte & Touche


Informační společnost

Nový šéf regionálního marketingu
Petr Hampl (nar. 1969) byl jmenován do nově vytvořené pozice marketingového ředitele pro střední Evropu ve společnosti LogicaCMG. V této funkci je přímo odpovědný generálnímu řediteli pro tento region, vede marketingový tým a koordinuje jeho práci s obchodními aktivitami divizí.
Petr pracuje ve společnosti LogicaCMG od roku 1998, v posledních několika letech jako tiskový mluvčí místní pobočky. Před příchodem do této firmy působil jako novinář (nepočítáme-li dvouletou civilní službu v sekretariátu České evangelikální aliance v letech 1996-8). Začínal v denním Telegrafu (vedeném tehdy Pavlem Šafrem) a poté působil v Respektu, tiskové agentuře ČTA a Lidových novinách.
Vystudoval sociologii na Filosofické fakultě UK, hovoří plynně anglicky a domluví se i rusky. S ohledem na časové možnosti se snaží udržovat kontakt se svým původním oborem, pozornost věnuje zejména anglosaské konzervativní sociologii a politické ekonomii. Jednoznačně nejvíce času však tráví se svou rodinou – manželkou Markétou a jejich třemi dětmi.

Nahoru
 
Pozici Sales Director v Cleverlance obsadil Jiří Bíba

Novým Sales Directorem společnosti Cleverlance se stal od ledna 2004 Ing. Jiří Bíba (nar. 1965). Jiří Bíba přišel do Cleverlance ze společnosti BEA Systems, jejíž pobočku v roce 2000 v České a Slovenské republice založil a vedl až do konce loňského roku.
Svoji profesionální dráhu započal ve společném týmu ČSA a Air France, který byl zodpovědný za re-engineering. Ve své kariéře pak pokračoval jako výkonný ředitel nově založené společnosti FlyServe zabývající se obchodováním s leteckými součástmi. Na tuto práci navázal v roce 1994, kdy se stal jedním ze zakladatelů obchodní společnosti Globex Praha, která působila v oblasti leteckého průmyslu. O dva roky později, v roce 1996, začal pracovat v Inter Informatics ve funkci Sales Managera pro východní Evropu. V roce 1998 nastoupil do společnosti Informix Software, kde zastával post Channel Sales Managera pro ČR, odtud pak v roce 2000 přešel do již zmíněné společnosti BEA Systems.
Ing. Jiří Bíba vystudoval Elektrotechnickou fakultu ČVUT. V době, kdy pracoval ve společném týmu ČSA a Air France absolvoval také postgraduální studium marketingu na Bratislavské ekonomické univerzitě. Jiří Bíba tráví volný čas nejraději s rodinou, také se věnuje svým koníčkům, mezi které patří především námořní jachting, tenis a lyžování.

Nahoru
 
Ondřej Švihálek na pozici Career & Business Development Director

Management společnosti eTel Česká republika získal další výraznou posilu. Na post Career & Business Development Director nastoupil pan Ondřej Švihálek. Náplní jeho pracovní činnosti je optimalizace vstupních nákladů společnosti, zintenzivnění spolupráce s klíčovými partnery a koordinace zvláštních projektů. Ondřej Švihálek přichází do společnosti eTel Česká republika ze společnosti UUNET Czech s.r.o./MCI, kde zajišťoval plánování a realizaci produktového portfolia na českém trhu, marketing a vedení speciálních projektů. V předchozích letech působil i ve společnostech EuroTel Praha a Contactel. Svých bohatých zkušeností s projektovým managementem a vedením pracovních týmů hodlá pan Švihálek využít k zintenzivnění spolupráce s partnery společnosti eTel. Dále je i připraven pracovat na nadstandardních obchodních a partnerských projektech. Vystudoval Fakultu informatiky na Vysoké škole ekonomické v Praze, obory znalostní inženýrství a personální management.
Je ženatý, má malého syna. Mezi jeho záliby patří cestování a alpinismus, cyklistika, squash, golf a lyžování.

Nahoru
 
Noví obchodní ředitelé Telenor Networks Central Europe
Ředitelem velkoobchodní divize Telenor Networks se s platností od 15. prosince stává Jiří Nykodým. Maloobchodní divizi Nextra povede od 1. ledna 2004 Pavel Oplt.
Pavel Oplt (1961) přichází do Nextry ze společnosti Eurotel, kde působil čtyři a půl roku na různých manažerských pozicích jako Manažer pro retail nebo Manažer Indirect Sales. Své manažerské zkušenosti získával také ve společnostech Nestlé a Kraft Foods, kde působil pět let. Oplt vystudoval M.B.A. na Rochester Institute of Technology, absolvoval stáže v Madridu a Londýně. Mluví plynule anglicky, španělsky, částečně německy a rusky. Mezi jeho záliby patří fotografování, video, cestování, film, golf a lyžování.

Jiří Nykodým (1960) příchází posílit strukturu Telenor Networks ze společnosti Microsoft, kde působil čtyři roky na pozici obchodního ředitele pro SME (Small Medium Enterprise) segment. Před tím zastával dva roky pozici ředitele Microsoft Consulting Services pro Českou a Slovenskou republiku a také pracoval čtyři roky ve společnosti Unisys, kde řídil obchodní skupiny pro veřejný sektor.
Jiří Nykodým vystudoval VUT v Brně, obor technická kybernetika, hovoří plynule anglicky. Mezi jeho záliby patří automobilové závody na okruhu (účastní se mistrovství ČR v divizi D4 – cestovní vozy) a lyžování.

Nahoru
 
Holding Unicorn v nových prostorách
Holding Unicorn od nového roku naleznete na nové adrese, v budově Danube House v Karlíně. Tato stavba, která je vlajkovou lodí projektu River City na Rohanském ostrově, je zároveň první energeticky úspornou administrativní budovou ve střední Evropě.
Nová adresa: Unicorn, Danube House, Karolinská 650/1, 186 00 Praha 8.






Nahoru
 
AT Computers odděluje výrobu od distribuce
S účinností od 1.1.2004 došlo v AT Computers k dlouho připravované významné organizační změně. Tato změna spočívá v rozdělení AT Computers na dvě nové společnosti. První z nich, AT Computers a.s., pokračuje pod dosavadním názvem v činnosti jako čistě distribuční firma.
Nově vzniklá AT Compus s.r.o. se bude zabývat výlučně výrobou a technickými službami.
Cílem této změny je především vytvoření podmínek pro lepší tržní využití potenciálu výroby a rozsáhlého technického zázemí. Od 1.1.2004 je novým ředitelem AT Computers Aleš Kilnar. Vedení společnosti AT Compus se ujímá Zdeněk Matúšek.

Nahoru
 
CORE Computer je Gold Partner Cisco Systems
Společnost CORE Computer rozšířila své kompetence získáním certifikátu Gold Partner Cisco Systems. Před rokem poprvé získala status Silver Partner Cisco Systems. A hned rok nato potvrdila dobré výsledky získáním nejvyššího možného certifikátu Gold Partner Cisco Systems.
Certifikace pro společnost CORE Computer představuje nejen prostředek k cenově výhodným nabídkám řešení na bázi technologie Cisco Systems, ale je i zavazujícím atributem pro neustálé zvyšování kvality poskytovaných služeb zákazníkům.

Nahoru
 
EMC dokončila akvizici společnosti Documentum
EMC Corporation dokončila akvizici společnosti Documentum, Inc. 18. prosince 2003 se souhlasem akcionářů společnosti Documentum na jejich shromáždění stejného dne a se splněním ostatních povinných podmínek uzavření transakce. Na základě uzavření této transakce společnost EMC očekává, že cca 30 až 35 milionů USD ve výnosech ze čtvrtého čtvrtletí společnosti Documentum bude zahrnuto do konsolidovaných účetních výkazů společnosti EMC za čtvrté čtvrtletí roku 2003. Na základě konsolidace výsledků společnosti Documentum k datu uzavření transakce a na základě současných tržních podmínek společnost EMC očekává, že celkové výnosy čtvrtého čtvrtletí se budou pohybovat v rozsahu mezi 1,8 a 1,825 miliardami USD.

Nahoru
 
Expanze LANCOM Systems do východní Evropy
Poskytovatel řešení pro široké spektrum firem v oblasti připojení, LANCOM Systems GmbH, oznámil vstup na východoevropské trhy. Jako ochodního zástupce pro vybudování obchodní činnosti ve východní Evropě si vybral společnost Consito, k.s., jejíž hlavní role bude spočívat v nalezení vhodných distributorů pro území celé východní Evropy, dále v nalezení a vytvoření úředních postupů, v poskytování strategického poradenství a ve vybudování povědomí o firmě LANCOM Systems na trzích východní Evropy.

Consito sídlí v Praze a má dlouhodobé zkušenosti a znalosti v oblasti IT obchodu, prodejního outsourcingu a poradenství na celém území východní Evropy.
Hlavním důvodem LANCOM Systems pro vstup na východoevropský trh je snaha připravit se na rostoucí obchod v zemích, které vstoupí do Evropské Unie 1. května, hlavně v perspektivním segmentu bezdrátových technologií.

Nahoru
 
Společnost DHL si vybrala telekomunikační řešení
Dne 15. prosince uzavřela společnost DHL kontrakty na dodávku dvou na sobě nezávislých telekomunikačních sítí se společnostmi Český Telecom a T- Systems PragoNet. Toto strategické partnerství poskytne společnosti DHL dostupnou a pružnou infrastrukturu spojující nové pražské DHL IT centrum s mezinárodními telekomunikačními partnery. Komunikační technologie umožní optimalizovat tok informací v rámci DHL a řídit vlastní expresní a logistické služby. Oblastní metropolitní síť propojí více než 220 zemí a oblastí na celém světě a zároveň zajistí spojení s Data Centrem ve Scottsdale v USA a Cyberjaya v Malajsii. Toto propojení vytvoří centrální IT infrastrukturu podporující podnikání DHL na celém světě. V novém pražském DHL IT centru bude umístěno přes 600 serverů, které zpracují přes 60 milionů transakcí denně a přenesou 65 terabajtů informací v rámci mezinárodní sítě, která má celkovou kapacitu vyšší než 2 giga bajty. Metropolitní síť bude spuštěna v červnu roku 2004.

Nahoru
 
LEVI autorizovaným distributorem ASUS
LEVI International se stává autorizovaným distributorem notebooků a mobilních zařízení ASUS.
Mobilní zařízení a přenosné počítače ASUS jsou výsledkem nemalého úsilí věnovaného výzkumu a vývoji v IT. K dnešnímu dni čítá nabídka ASUS notebooků více než 8 ucelených řad, schopných vhodnou konfigurací uspokojit nejnáročnější požadavky na vysoký výkon a mobilitu. Zákazníky velmi oblíbenou oblastí je také nabídka PDA zařízení. Kompletní portfolio mobilních zařízení doplňuje rozsáhlá nabídka příslušenství.

Nahoru
 
Spolupráce Xeroxu a ČSNI
Společnost Xerox oznámila rozšíření spolupráce s Českým normalizačním institutem. Ta začala již před osmi lety a nyní bude pokračovat outsourcingem služeb spojených s produkcí a tiskem.
Počátkem listopadu došlo k přestěhování tiskového centra do nových prostor přímo v sídle ČSNI na Praze 10 v Hornoměcholupské ulici, kde sídlí také prodejna norem ČSNI. Tento přesun měl výrazný vliv na zdokonalení a zefektivnění všech procesů, snížila se reakční doba od zadání objednávky k její expedici konečnému zákazníkovi ČSNI a vedl k dalšímu snížení nákladů. Do této doby byl ČSNI nucen tisknout do zásoby, což, vzhledem k často se měnícím informacím, vedlo ke znehodnocení již vyprodukovaných dokumentů. Nyní může ČSNI plně přejít na systém tisku na požádání (print on demand). Měsíčně tiskové středisko vyprodukuje více než jeden milión stran dle objednávek koncových zákazníků ČSNI. V současné době jsou v tiskovém středisku využívány dva stroje DocuTech 6135 s online vazbou Bourg, se kterými pracuje 6 zaměstnanců společnosti Xerox. Tito operátoři byli předtím zaměstnanci ČSNI. Vysokoprodukční tiskárna DocuTech 6135 tiskne rychlostí až 135 stran za minutu při plném rozlišení 600dpi. Docutech 6135 je standardně vybaven třemi zásobníky s kapacitou 7450 listů.

Nahoru
 
SPSS slaví třicáté páté narozeniny
Softwarová společnost SPSS nedávno oslavila třicáté páté výročí své existence. V průběhu těchto třiceti pěti let se SPSS přeměnilo z malé firmy akademiků se zaměřením na analýzy sociologických výzkumů na společnost obchodovatelnou na americké burze, která je lídrem v oboru Predictive Analytics, a jejíž obrat překračuje 200 miliónů dolarů ročně. Společnost, která vytváří software pro více než 250 000 zákazníku z komerční, veřejné i akademické sféry po celém světě. SPSS Inc. pokračuje ve vývoji a inovacích, které vycházejí z dlouholeté znalosti potřeb svých zákazníků a z čelního postavení v oblasti tvorby analytického softwaru, které této firmě náleží.

SPSS byla založena v roce 1968, kdy tři mladí nadšenci – Dr. Norman Nie, C.Hadlai „Tex“ Hull a Dale Bent – vytvořili, implementovali a začali distribuovat produkt, revoluční balíček statistického softwaru, nesoucí jméno společnosti. SPSS Base, nástroj který má původ na Stanford University a jehož další vývoj byl spjat s National Opinion Research Center při University of Chicago, zkvalitnil a zároveň zpřístupnil aplikace statistiky širokému spektru uživatelů. Rozšířil výsledky datových analýz tím, že poskytl jednoduchý a uživatelsky příjemný prostředek, který byl dostupný širokému okruhu uživatelů.
Více než po třech desetiletích zůstává tento software, první produkt společnosti, mezi nejrozšířenějšími a nejrespektovanějšími statisticko-analytickými nástroji na trhu.
SPSS bylo Centrem softwarové historie ve Westportu nedávno uznáno za jeden ze světově nejdéle existujících nezávislých softwarových podniků a zároveň za nejstarší veřejně obchodovatelnou softwarovou společnost vůbec. Společnost zaznamenala řadu prvenství na statisticko-analytickém trhu, včetně titulu nejrozšířenějšího statisticko-analytického softwaru pro stolní PC a to jak pro operační systém PC DOS tak i Microsoft Windows.
Dnes SPSS poskytuje analytické nástroje pracovníkům výzkumu, snadno ovladatelné analytické aplikace uživatelům z obchodní sféry a specializované analytické komponenty dalším softwarovým prodejcům na bázi OEM. SPSS se stalo de facto standardem v oblasti výzkumu trhu, kde poskytuje individuálně upravitelné řešení, pokrývající všechny fáze výzkumného procesu.

Nahoru

Konference, semináře

Státní informační politika ve vzdělávání
Ve dnech 21. a 22. listopadu 2003 se v hotelu Jezerka u přehrady Seč sešlo téměř 100 pedagogů. V průběhu 1. celostátního semináře „Informační a telekomunikační technologie na gymnaziích“ se zabývali z různých hledisek problematikou výuky informatiky středoškolské mládeže zejména v návaznosti na novou koncepci státní informační politiky ve vdělávání. Seminář uspořádalo Pedagogické centrum Pardubice ve spolupráci s Gymnáziem Pardubice-Dašická pod záštitou náměstka ministryně školství, mládeže a tělovýchovy PaedDr. Jaroslava Müllnera.

Program byl tvořen:
• Přednáškami o Státní informační politice ve vzdělávání (pracovníci sekce Státní informační politiky ve vzdělávání MŠMT)
• Odbornými referáty s tématikou výuky informatiky.
• Diskusemi, jak oficiálními, které byly na programu semináře, tak kuloárovými, které probíhali o přestávkách, kde byly dále diskutovány různé aspekty a problémy výuky informatiky a komunikačních technologií na našich školách.
• Výstavky a prezentace, které mohli účastníci využít pro získání dalších podnětů z oblasti e-learningu a technického vybavení ke své práci - výstavka publikací nakladatelství GRADA Publishing, demonstrace vzorové učebny pro výuku informatiky, drobné firemní exposice firem Microsoft, SGP System, LANG Master International, přitom některé firmy prezentovaly svoje aktivity v oblasti vzdělávání i v rámci odborných přednášek. Microsoft).

Nahoru


Semináře „e-business prakticky“ pokračují
Společnosti Corpus Solutions a SOFT-TRONIK se rozhodly pokračovat i v roce 2004 v sérii úspěšných seminářů zaměřených na problematiku vytváření a nasazování řešení pro e-business v tuzemských podmínkách. Nová série seminářů, která začíná 20. ledna a bude probíhat minimálně do konce dubna 2004, se opět zaměří na čtyři tradiční tematické oblasti: „Informační integrace – cesta k propojování informačních systémů“, „Portálová řešení“, „E komunikace“ a „Řízení oběhu dokumentů“. Velký důraz se bude klást především na praktické příklady nasazení a realizace řešení z jednotlivých oblastí v různých podmínkách.
Série seminářů „E-business prakticky“ je určena jak pro vybrané a přímo zvané účastníky, tak pro všechny zájemce, kteří se stihnou zaregistrovat do okamžiku naplnění kapacity semináře. Termíny a další informace jsou k dispozici na adrese www.corpus.cz/ebusiness, případně na telefonním čísle 241 020 333.

Nahoru


Kurz Objektová analýza a návrh UML

Náplní tohoto kurzu je detailní výklad objektově orientované metodiky Select Perspective. Ta dává odpověď na otázky jako: Jak využít při vývoji vícevrstevných aplikací moderní technologické přístupy jako skládání komponent a interaktivní techniky vývoje, jak vytvořit aplikaci rychle a konzistentně, jak modelovat komponenty a jak je používat, jak využít stávající systémy při tvorbě nových aplikací.
Kurz se koná v sídle společnosti LBMS ve dnech 2. až 4. února 2004. Bližší informace obsah kurzu a přihlášky na www.lbms.cz/Sluzby/anma.htm.

Nahoru


Strategické aliance a sítě – partnerství pro úspěch na budoucích trzích

Konference Strategické aliance a sítě – partnerství pro úspěch na budoucích trzích se uskuteční ve dnech 18. – 19. února 2004 v hotelu Crowne Plaza a připravila ji společnost top vision ve spolupráci s Hospodářskou komorou ČR.
Strategická partnerství a aliance jsou dnes jednou z typických a účinných forem moderního podnikání. Ve všech vyspělých státech úspěšně fungují a osvědčily se jako jedna z možností, jak se vyrovnat s nároky a problémy dnešní doby – ostrou konkurencí, kratšími životními cykly výrobků i rozvojem informačních technologií.

Konference se mimo jiné zabývá otázkami:
Kdy jsou strategické aliance zdrojem růstu a vytváření hodnoty?
Strategická partnerství a aliance jako prostředek posílení tržní pozice
Proces a kritéria výběru strategického partnera
Rychlé a efektivní nastartování partnerské spolupráce
Efekty spolupráce a řízení aliancí k výsledkům
Strategické aliance jako motor inovací

Posláním této konference je výměna praktických zkušeností a názorů z oblasti tvorby a řízení strategických aliancí, diskuse nových trendů i možnost neformálního setkání účastníků. Bližší informace naleznete na www.topvision.cz nebo kontaktujte Evu Šindelářovou, sindelarova@topvision.cz , tel.: 225 096 489.

Nahoru


Přípravy na Forum 2004 v plném proudu

V těchto dnech naplno probíhají přípravy na sedmý ročník setkání prodejců výpočetní techniky – Forum 2004. Společnost Tech Data Distribution, distributor výpočetní a telekomunikační techniky, se rozhodla, že tuto akci opět umístí do Veletržního paláce v Praze. Termín konání byl stanoven na 25. a 26. 2. 2004.
Hlavním posláním a cílem akce je soustředit na jedno místo co nejvíce informací z oblasti informačních technologií a vytvořit platformu pro pracovní setkání výrobců výpočetní a telekomunikační techniky s prodejci, působícími na trhu v České republice.

Forum je určeno pro všechny současné i potenciální obchodní partnery společnosti Tech Data Distribution a jejich dodavatele. Sedmý ročník Forum má na co navazovat. Posledního ročníku se zúčastnilo rekordních 42 vystavovatelů a zavítalo na něj více než 1 800 návštěvníků z řad prodejců výpočetní a telekomunikační techniky.
Významnou součástí Forum 2003 byl doprovodný program ve formě přednášek a seminářů, na kterých dodavatelé prezentovali své obchodní výsledky, nové nabídky, ale hlavně nové produkty a služby, které se chystali v nadcházejícím období nabízet odběratelům. Počet přednášek v rámci doprovodného programu se vyšplhal na 22 a ve Velkém a Malém přednáškovém sále si je vyslechlo dohromady 891 návštěvníků! Minimálně stejný počet přednášek a prezentací je plánováno i na Forum 2004.

Nahoru


IT System


System NEWS zasílá redakce edice IT Business * Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.: +420/ 545 222 779 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám System NEWS zasílali, kontaktujte nás prosím. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora,