HLEDEJ
 V SEKCI
 

26. listopadu 2003

| registrace ZDARMA | starší čísla | odhlášení | ceník inzerce

Aktuální čislo

Category Management 2003

Obsah System NEWS

Podnikové aplikace
LCS Noris Now – ERP systém do 1 měsíce
Zpřístupnění údajů z ERP systému přes webový portál
Nabídka Software602 pro školy a zdravotnictví
ScanRouter Document Server
Poradenství “Total Cost of Ownership” pro aplikaci SAP
Ochrana potravin přes elektrickou síť

Internet, komunikace a sítě
Snížení spamu o 90 % a zvýšení provozní efektivity
Software602 uvolňuje linuxovou verzi dokumentového serveru eDock
Nová verze 602SQL 8.1 s podporou XML

Informační společnost
Personální změna v I.F.T. PROGRES
EDS PLM Solutions se přejmenovalo na UGS PLM Solutions
AutoCont se stal partnerem společnosti VMware
Option One prvním zákazníkem produktu LCS Noris Now
Společnost Fujifilm CZ součástí mezinárodní společnosti Fujifilm
Spolupráce společností DELL a Getronics přináší výsledky
Lenka Kališová v představenstvu PRAGONETU

Finanční monitor IT firem
4. čtvrtletí 2003 v HP

Konference, semináře

Konference SDMT
EASTLOG 2003 – 7. evropské fórum logistiky a dopravy
Školení Sybase
Seminář PLM řešení a SmarTeam
Workshop Controling ve financování, majetku a zdrojích
Kurz řízení projektů
Efektivní organizace je reálně dosažitelný cíl
Seminář Optimalizace IT nákladů v praxi
 

V Edici IT Business vychází

Právě vyšlo:
IT System 11/2003

Branžové zaměření
Banky a finance


Hlavní témata
· CRM
· Právní software
· Procesní řízení
· Tisková řešení
· Linux
Připravujeme:
IT System 12/2003

Branžové zaměření
Obchodní a distribuční firmy

Hlavní témata
· Telekomunikace a sítě
ּ Controlling + řízení projektů
ּ Informační bezpečnost
ּ Ekonomický software
ּ Podnikové aplikace na platformě Linux


Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový formulář ZDE!


Contactel


Podnikové aplikace

LCS Noris Now – ERP systém do 1 měsíce
Společnost LCS slaví úspěch s novým produktem ve svém portfoliu. o „přednastavený“ podnikový informační systém LCS Noris Now, který společnost LCS představovala mimo jiné i na letošním veletrhu Invex v Brně, je mezi partnery i zákazníky velký zájem. Spolupráce se úspěšně rozvíjí v rámci celé platformy LCS Noris Open a již také proběhla certifikace partnerů pro prodej nového produktu. Zákazníkům LCS garantuje zprovoznění systému LCS Noris Now do jednoho měsíce, pokud se tedy zákazník nyní rozhodne implementovat nový systém, může s ním již začít rok 2004.
Novinka v portfoliu produktů LCS je určena především pro segment středně velkých, dynamicky rostoucích firem, které mají v současné době omezené prostředky, ale zároveň nutně potřebují robustní informační systém, který chtějí v budoucnosti dále rozšiřovat.

V případě LCS Noris Now jde o standardizované řešení obsahující sadu základních modulů v přednastavené formě. Tyto moduly byly vybrány a nakonfigurovány podle dlouholetých zkušeností z prodeje a nasazování informačního systému LCS Noris tak, jak je zákazníci běžně požadují. Pokud se během implementace zjistí, že zákazník potřebuje drobné úpravy a změny, je možné je provést. Stejně tak lze celý systém rozšiřovat o další moduly ze standardní nabídky LCS.
Nabízená verze podnikového informačního systému LCS Noris Now má v současné době jediný limit. Je jím omezení na maximálně 10 konkurenčních uživatelů (pracují v systému současně) a 20 definovaných uživatelů. Druhým omezením by teoreticky mohla být velikost zákazníka – skutečně velká společnost obvykle potřebuje procesy nastavené doslova na míru. i pro takový podnik by ovšem mohl začít se systémem LCS Noris Now a později doplnit potřebné moduly z nabídky LCS Noris. Pro rychle rostoucí střední firmy a společnosti ze segmentu obchodu, služeb, zdravotnictví či leasingu ale LCS Noris Now představuje v současné době téměř ideální řešení.
Jedním z pravděpodobně nejvyužívanějších modulů systému LCS Noris Now bude u řady firem modul pro řízení vztahů se zákazníky – CRM. Ten umožňuje sledovat vztahy, chování a vlastnosti v tržním okolí firmy a poskytuje komplexní informace o dodavatelích, odběratelích i obchodních případech.
LCS garantuje cenu kompletní zakázky nasazení systému LCS Noris Now, která se v základní konfiguraci pohybuje od 500 tisíc do 1 milionu korun, a to včetně licence, implementace systému a MS SQL Serveru. Společnost LCS také v současné době garantuje zákazníkům, kteří si řešení zakoupí, dokončení implementace do 1 měsíce od podpisu smlouvy.

Nahoru
 
Zpřístupnění údajů z ERP systému přes webový portál

Společnost LLP představila nástroj SunSystems Report Server (SSRS) určený pro generování, řízení a bezpečnou distribuci informací z ERP systému prostřednictvím webového portálu. SSRS umožňuje prezentovat reporty a dokumenty prostřednictvím webu, aktualizovat a distribuovat sestavy a dokumenty velkým skupinám uživatelů či integrovat výstupy do webových stránek s využitím individuální prezentace podle konkrétního uživatele. SunSystems Report Server patří do portfolia nástrojů, které jsou součástí ERP řešení SunSystems a které zahrnuje širokou škálu funkcí pro tvorbu sestav, monitorování výkonů společnosti, konsolidaci výsledků, přípravu plánů a rozpočtů, a odhad trendů.

Nahoru
 


Category Management 2003


Nabídka Software602 pro školy a zdravotnictví
Dnem 24. 11. 2003 uvolnila společnost Software602 novou nabídku neomezených licencí na všechny své produkty pro školy a zdravotnictví. Princip neomezených licencí vychází vstříc požadavkům administrátorů školních sítí na jednodušší licenční politiku. Tato nabídka umožňuje okamžitě zprovoznit například poštovní schránku pro každého žáka školy, sdílení souborů a dokumentů mezi pedagogy, mezi žáky jedné třídy nebo v rámci celé školy, včetně zveřejnění informací přes Internet pro rodiče.

Licenční politika Software602 tak nesvazuje licence aktuálním počtem počítačů, ale dává možnost zpřístupnit výhody serverových technologií pro každého žáka za paušální cenu.

Přehled neomezených EDU licencí

Cena 2003

Cena 2004

602PC SUITE ML 4.0 EDU

15 000 Kč

18 300 Kč

eDock Server 2.1 EDU (novinka)

15 000 Kč

18 300 Kč

Mail602 MESSAGING SERVER 4.1 EDU (novinka)

15 000 Kč

18 300 Kč

LAN SUITE 2003 Antivirus Edition EDU 

5 000 Kč

6 100 Kč

602SQL Server 8.1 EDU s podporou XML (novinka)

5 000 Kč

6 100 Kč

PRINT PACK EDU - jednoduchá tvorba PDF souborů

5 000 Kč

6 100 Kč

Pro řešení potřeb licencí kancelářského software na všechny počítače školy nabízí Software602 do konce roku akční nabídku neomezené licence 602PC SUITE ML EDU včetně neomezené licence eDock Server 2.1 - obojí pouze za 15 000 Kč včetně DPH. Motivem tohoto kroku je maximální snaha umožnit nákup software školám a zdravotnickým zařízením ještě letos, kdy platí pro software 5% DPH. Od nového roku bude software obecně o 16,2 % dražší.

Nahoru
 
ScanRouter Document Server
ScanRouter Document Server je nový systém správy dokumentů od společnosti Ricoh pro menší a střední organizace s podporou nástrojů pro účinnou a výkonnou správu dokumentů, jejich směrování a bezpečnost. Navíc tento nástroj nabízí integraci s dalšími systémy správy dokumentů od společnosti Ricoh: ScanRouter V2 Professional a DeskTopBinder V2 Professional.
ScanRouter Document Server lze chápat jako centrální depozitář dokumentů, který velmi odpovídá vaší fyzické práci s dokumenty. ScanRouter Document Server může ukládat dokumenty až v 10 000 složkách. Tyto složky lze umísťovat až do 20-ti kabinetů. Jeden ScanRouter Document Server pak může obsahovat až 400 000 dokumentů – jen tak systém nepřeroste vaše rychle rostoucí požadavky.

Ve vkládání dokumentů do systému je ScanRouter Document Server velmi pružným nástrojem. Přidávání dokumentů lze řešit skenováním papírové verze, registrací existujícího souboru, nebo vytvořením dokumentu ve vaší kancelářské aplikaci. s nástrojem ScanRouter Document Server můžete zařízení řady Aficio použít pro zefektivnění pracovního procesu a redukci nákladů.
Již se nemusíte obávat ztracených dokumentů, kterým jejich autor přidělil prapodivný název či je uložil do nelogického adresáře. ScanRouter V2 Professional automaticky směruje příchozí faxové zprávy a jiné papírové dokumenty na ScanRouter Document Server, který pak slouží jako centrální depozitář informací.
Chceme-li se ujistit, že uživatelé dostanou to, co chtějí, s výhodou využijeme funkcí ScanRouteru Document Server pro získávání dokumentů. Uživatelé mohou v dokumentech vyhledávat, a to jak ve vlastnostech, tak i fulltextově (prohledávat obsah dokumentu). Text lze vyhledávat i v obrazových dokumentech, čímž je jejich úschova a zpětné získání daleko efektivnější.
Vlastnosti dokumentu mohou být zadávány jak uživatelem, tak i administrátorem, který dokument uložil na ScanRouter Document Server. Vlastnosti dokumentu jsou uživatelsky nastavitelné. Uživatel tak může definovat různé typy dokumentů, jako např. smlouvy či faktury. Pro každý typ dokumentu může zadávat různá pole jako je např. název autora nebo předmět.
ScanRouter Document Server je k dispozici u firmy Impromat a jejich distributorů.

Nahoru
 
Poradenství “Total Cost of Ownership” pro aplikaci SAP
Společnost Cap Gemini E&Y (CGE&Y) oznámila zahájení nové poradenské služby v oblasti „Total Coast of Ownership“ (TCO, Celkové náklady vlastnictví informačních technologií) pro aplikace SAP. Nová nabídka pomůže klientům maximalizovat návratnost investic do informačních technologií prostřednictvím snížení celkových nákladů na vlastnictví a poskytnutím platformy pro další inovace informačních technologií v podniku.

Zásadních úspor dosáhnou klienti díky programu různých opatření zaměřených na vytváření další přidané hodnoty z těchto investic. Řešení se vztahuje na komplexní portfolio produktů, včetně aplikací jako je SAP Value Upgrade, SAP Run, či RightshoreTM. Nová služba těží také z integrace se systémem SAP NetWeaverTM, otevřené integrační a aplikační platformy, jejíž uplatnění pomáhá snižovat náklady na vlastnictví napříč širokým spektrem informačních technologií.
Jedním z nejdůležitějších problémů, kterým musí pracovníci zodpovědní za informační technologie v současné době čelit, je nalezení způsobu, jak z již realizovaných investic do softwarových aplikací vytěžit ještě větší hodnotu. Při řešení tohoto úkolu se zaměřují především na omezení nákladů a zvýšení operační flexibility systémů prostřednictvím zajištění jejich konzistentnosti s oddělenými systémy, které společnost využívá. Přitom je nutné vystihnout vliv celkových nákladů na vlastnictví na jejich budoucí investice do informačních technologií.

Nahoru
 
Ochrana potravin přes elektrickou síť
 STřinecká společnost ModemTec úspěšně dokončila projekt TransTherm, který zajišťuje měření teplot v potravinářských provozech pomocí modemů přenášejících data po běžné elektrické síti.
Díky originální technologii třinecké společnosti byly do sériově vyráběných modemů MT22 doplněny měřené hodnoty požadované harmonizovanou evropskou normou ČSN EN 12 830 a požadavky zákona o metrologii 505/90 Sb. Tento soubor dokumentů definuje požadavky kladené na měření a uchovávání teplot.

Modemy MT22 použité v projektu TransTherm umožňují měřit teplotu s požadovanou přesností, kdy každá měřená teplota je opatřena vlastní časovou značkou, a měření probíhá i při náhlém výpadku elektrické sítě. Protože jednotlivá měřená místa jsou obvykle rozprostřena po celém areálu provozoven, používá se k přenosu dat do informačního systému stávající elektrická síť. Společnosti nemusí investovat žádné prostředky do jakýchkoliv dalších komunikačních kabelů. Součástí projektu TransTherm je i komplexní software umožňující archivaci, zobrazení a tisk záznamů naměřených teplot, včetně přímého napojení do informačního systému podniku. Pro řešení potřeb malých provozoven je projekt upraven do podoby TransTherm mini.

Nahoru

Internet, komunikace a sítě

Snížení spamu o 90 % a zvýšení provozní efektivity
Společnost Computer Associates po velmi úspěšném programu beta testování oznámila dostupnost produktu eTrust Secure Content Manager. Jedná se o komplexní řešení s velmi příznivou cenou, které je určeno k ochraně organizací před různými nebezpečími internetu (viry, spam a nevhodné používání webu zaměstnanci).

eTrust Secure Content Manager integruje všechny tyto funkce do jediného řešení, které se snadno používá. Zákazníci tak mohou dosáhnout stejných výsledků s nižšími náklady a nenáročnou správou, než v případě použití samostatných nástrojů pro antivirovou ochranu, filtrování spamu a přístup k webu. Beta testování se zúčastnilo přes 150 zákazníků a testeři hlásili snížení spamu až o 90 %. Jednotlivým uživatelům to denně ušetřilo i celou hodinu, kterou jinak věnovali dělání pořádku v došlé poště. Zachycení zavirovaného obsahu na poštovní bráně odstranilo zátěž způsobenou během antivirových programů na přetížených poštovních serverech. Filtrování URL pak pomohlo snížit ztráty produktivity a předejít potenciálním právním problémům.
Produkt v anglické verzi lze v současnosti získat od společnosti CA a jejích prodejců a distributorů na celém světě. Další jazykové verze budou následovat. Objednávky na produkt vyřizují výhradně prodejní partneři CA.

Nahoru

 

Software602 uvolňuje linuxovou verzi dokumentového serveru eDock
Dokumentový server eDock pro Linux (dosud byl dostupný pouze pro OS Windows) umožňuje ukládat a sdílet soubory a dokumenty libovolného typu - všechna data spravuje 602SQL Server 8.1, pro jejich následnou publikaci je využíván Web server (Apache) a pro notifikaci o změnách je využíván standardní SMTP server (Sendmail).
eDock Server lze přirovnat ke sdílenému síťovému disku, který je přístupný nejen po lokální síti, ale i po internetu (databáze i komunikace klientů se serverem je šifrována), čímž odpadá potřeba nekonečného odesílání dokumentů elektronickou poštou. v eDock Serveru lze definovat přístupová práva pro skupiny či uživatele k jednotlivým složkám i souborům, která jsou nezávislá na nastavení síťového operačního systému. Obsah databáze je fulltextově indexován (soubory typu DOC, XLS, RTF, PPT, HTML, WPD, WLS, TXT, CSV a PDF) pro rychlé fulltextové vyhledávání podle slov či frází z jejich obsahu, v případě grafických formátů se automaticky generují náhledy na uložené obrázky v databázi. Cena eDock Serveru pro 5 uživatelů je stanovena na 14 998 Kč a 998 Kč za každého dalšího uživatele. Zákazníci mají možnost si objednat instalaci na místě za 5 000 Kč.

Nahoru
 
Nová verze 602SQL 8.1 s podporou XML

602SQL Server je kompatibilní se standardem SQL normy ANSI/ISO na úrovni SQL 2 Intermediate level, navíc umožňuje psát procedury a triggery podle normy SQL 3, podporuje BLOB/CLOB, fulltextový index (lemmatizace) a nově ve verzi 8.1 je implementována podpora XML pro přenos dat mezi heterogenními systémy.

Mezi hlavní novinky patří:
ּ Podpora XML
ּ Přístup k datům přes rozhraní OLE DB
ּ 602SQL serverová licence s cenou 19 998 Kč bez DPH.
ּ Open Partner Licence

Pro vývojáře komerčních aplikací určených pro redistribuci je určen výhodný program Open Partner Licence ve variantě pro vývoj desktop aplikací (10 000 Kč ročně) a pro vývoj klient-server aplikací (30 000 Kč ročně). Open Partner Licence je roční kontrakt, jehož součástí je právo k šíření 602SQL s komerčními aplikacemi bez jakýchkoliv dalších poplatků.

Nahoru
 


Efektivní organizace je reálně dosažitelný cíl


Informační společnost

Personální změna v I.F.T. PROGRES
Do funkce vedoucí marketingu společnosti I.F.T. Progres byla jmenována Ladislava Kosíková, která na této pozici vystřídala Žanetu Dezortovou. Ladislava Kosíková bude mít na starosti tvorbu a realizaci marketingového plánu, komunikaci s médii a odbornou veřejností a zajišťování marketingových projektu.
V předchozím zaměstnání pracovala v Českém rozhlase Olomouc, na oddělení marketingu a PR, kde hlavní náplní byla tvorba komunikačních strategií, průzkum trhu, mediální spolupráce a tvorba a realizace PR akcí. Je absolventkou Vysoké školy dopravy a spojů v Žilině a marketingového kurzu CIMA -A.
Ve volném čase se věnuje cykloturistice a kix box aerobiku.



Nahoru
 
EDS PLM Solutions se přejmenovalo na UGS PLM Solutions

Společnost EDS oznámila, že její část zabývající se oblastí PLM si změnila jméno na UGS PLM Solutions. Jméno a logo UGS PLM Solutions se začne objevovat na všech firemních materiálech v nejbližších týdnech. Nové jméno společnosti kombinuje dva klíčové prvky. UGS je stále dobře známá značka v oblasti PLM. PLM Solutions reprezentuje rodinu společností včetně bývalé SDRC, EAI, strojírenské divize Intergraph a UGS, které jsou nyní sloučeny dohromady. PLM Solutions také zdůrazňuje oblast v které se společnost pohybuje a portfolio produktu, které nabízí.
UGS PLM Solutions si vybrala své nové jméno a logo důkladné analýze a rozhovorech se zákazníky, zaměstnanci a analytiky. Hlavními barvami nového loga jsou stříbrná a modrá.

Nahoru
 
AutoCont se stal partnerem společnosti VMware

Společnost AutoCont dosáhla významné pozice mezi IT firmami získáním statutu VMware Enterprise VIP Network Reseller a VMware Professional VIP Network Reseller. Společnost VMware se zabývá produkty pro virtualizaci hardware na platformě Intel. Produkty VMware Professional, VMware GSX Server a především VMware ESX Server míří do enterprise prostředí a jsou vhodné pro konsolidaci serverové platformy, budování datových, testovacích a školících center.

Dosažení úrovně VMware Enterprise VIP Reseller spočívá v náročném procesu, při kterém AutoCont CZ jako certifikovaný partner společnosti VMware musel splnit vysoké požadavky pro získání certifikace a prokázat odborné znalosti jak produktů, tak i schopnost jejich uplatnění v praxi. Zaměstnanci AutoContu absolvovali složitou testovací fázi, která zaručuje vysoce kvalifikovanou úroveň práce s aplikacemi a technologiemi společnosti VMware. Úspěšným absolvováním testů tak získali certifikáty VCP - VMware Certified Professional.
Certifikát VMware Certified Professional umožňuje certifikovaným specialistům společnosti AutoCont CZ přístup k aktuálním informacím o nových produktech společnosti VMware a zaručuje tak profesionalitu poskytovaných služeb v oblasti podpory jejich produktů.


Nahoru
 
Option One prvním zákazníkem produktu LCS Noris Now
Alternativní telekomunikační operátor Option One a společnost LCS International, největší český producent podnikových informačních (ERP) systémů, dnes 24.listopadu podepsání smlouvy o implementaci „přednastaveného“ podnikového informačního systému LCS Noris Now, který bude zprovozněn do 1 měsíce.

LCS Noris Now je novým produktem v portfoliu LCS a je určen především pro segment středně velkých, dynamicky rostoucích firem, které nutně potřebují robustní informační systém. Tyto společnosti ocení zejména nízké vstupní náklady i možnost v budoucnosti informační systém bez omezení dále rozšiřovat. LCS Noris Now vznikl jako reakce na požadavky trhu, který požaduje otevřený a vyspělý ERP systém s velice rychlou implementací a nízkými vstupními investicemi.
LCS Noris Now je standardizovaný systém obsahující v přednastavené formě sadu základních modulů. Smlouva s OptionOne v současnosti zahrnuje moduly z oblastí Ekonomika a Evidence majetku, a již nyní je v jednání rozšíření o moduly z nabídky LCS Noris.
LCS garantuje cenu kompletní zakázky nasazení systému LCS Noris Now, která se v základní konfiguraci pohybuje od 500 tisíc do 1 milionu korun, a to včetně licence, implementace systému a MS SQL Serveru. Společnost LCS také v současné době garantuje zákazníkům, kteří si řešení zakoupí, dokončení implementace do 1 měsíce od podpisu smlouvy. To znamená, že pokud se zákazník rozhodne implementovat nový systém do konce listopadu, může s ním pracovat již od Nového roku.


Nahoru
 
Společnost Fujifilm CZ součástí mezinárodní společnosti Fujifilm
Společnost Fujifilm CZ slavnostně oznámila, že se oficiálně stala součástí mezinárodní společnosti Fujifilm se sídlem v Tokyu a organizačně náleží pod Fujifilm Europe se sídlem v Düsseldorfu. Tato významná událost byla ohlášena v rámci slavnostního večera v Nosticově paláci na Malé straně v Praze za účasti prezidenta Fujifilm Europe pana Hirofumi Yanagidy, který na pozici generálního ředitele Fujifilm CZ potvrdil pana Michaela Blocha, jenž se zasloužil o rozkvět a začlenění společnosti pod evropskou centrálu Fujifilmu.

Prezident společnosti Fujifilm pro Evropu, pan Yanagida, jednoznačně potvrdil, že Fujifilm bude i nadále přinášet technologické inovace nejen v oblasti digitálního zpracování obrazu a informoval, že Fujifilm vynaložil do oblasti výzkumu a vývoje více než 6,1% z celkového obratu společnosti, který letos přesáhne hodnotu 24 miliard dolarů. Technologické inovace se projeví jak v oblasti digitálních fotoaparátů, kdy v příštím roce uvede na trh Fujifilm 10 nových modelů, ale i digitálních minilabů Frontier. Celosvětový tržní podíl v prodeji digitálních fotoaparátů společnosti Fujifilm dosahuje 20%. Tržní podíl v prodeji digitálních minilabů dosahuje 70% a jen v české republice se jich provozuje více než 60. Na slavnostním večeru převzal oficiálně pan Yanagida ocenění Křišťálový disk za digitální fotoaparát Fujifilm FinePix S7000, získané na mezinárodním veletrhu Invex 2003. Ocenění mu předal generální ředitel společnosti Agora plus, která na veletrhu zastupovala společnost Fujifilm, pan Josef Javora. President a výkonný ředitel společnosti Software602, pan Richard Kaucký, oznámil strategickou spolupráci se společností Fujifilm v oblasti internetového portálu pro on-line i off-line zpracování fotografií.

Nahoru
 
Spolupráce společností DELL a Getronics přináší výsledky
Getronics, s.r.o. a společnost Dell Computer zhodnotili dlouhodobou spolupráci v oblasti servisních služeb notebooků. Na společné tiskové konferenci 13. listopadu zástupci obou společností vyjádřili uspokojení nad dosavadní spoluprací. Getronics již 10 let exkluzivně poskytuje zákazníkům společnosti Dell v ČR záruční i pozáruční servisní služby veškerého výpočetního zařízení, které Dell prodá. Takto úspěšná spolupráce by zajisté nebyla možná bez plnohodnotné technické i administrativní podpory obou společností, zajištění dostatečných zásob náhradních dílů a to zejména na straně společnosti Dell a pravidelného zvyšování odbornosti servisních techniků společnosti Getronics. v případě potřeby je možné provést servisní zásah na místě u zákazníka do 4 hodin od nahlášení poruchy.

Nahoru
 
Lenka Kališová v představenstvu PRAGONETU
Statutární orgány akciové společnosti PRAGONET opustili k datu 19. listopadu 2003 všichni zástupci hlavního města Prahy poté, co se vlastníkem 100 % akcií akciové společnosti PRAGONET v říjnu letošního roku stala T-Systems International ze skupiny Deutsche Telekom AG. Na místo v představenstvu rezignoval Ing. František Laudát, místa v dozorčí radě opouštějí JUDr. František Hoffman a RNDr. Igor Němec. Současně byla do představenstva jmenována dosavadní členka dozorčí rady Ing. Lenka Kališová, CSc., která je finanční ředitelkou a ředitelkou pro korporátní funkce společnosti PRAGONET. Uvolněná místa v dozorčí radě nebudou obsazena. v rámci změn tedy dochází k redukci členů dozorčí rady.

Nahoru

FinanČní Monitor Firem

4. čtvrtletí 2003 v HP
Společnost HP oznamuje své hospodářské výsledky za čtvrté účetní čtvrtletí končící 31. října 2003. Ve sledovaném období dosáhly tržby celkem 19,9 miliardy USD, což je o 14 % více než ve třetím čtvrtletí a o 10 % více než ve stejném období minulého roku. Odhady analytiků se v průměru pohybovaly okolo 19,0 miliardy USD za čtvrtletí. Předběžný provozní zisk (Non-GAAP) dosáhl ve sledovaném čtvrtletí 1,4 miliardy USD neboli 7,2 % tržeb, což je 63% nárůst meziročně a 67% nárůst oproti předchozímu čtvrtletí. Předběžný zisk na akcii ve čtvrtletí činil 0,36 USD, zatímco analytikové v průměru očekávali 0,35 USD.

Tento výsledek znamená 50% meziroční nárůst (z 0,24 USD) a 57% nárůst oproti třetímu čtvrtletí (z 0,23 USD). Předběžný zisk na akcii a čistý zisk zahrnují opravnou položku ve výši 241 mil. USD po zdanění neboli 0,08 USD na akcii. Úprava před zdaněním zahrnuje 190 milionů USD restrukturalizačních nákladů, 143 milionů USD amortizace zakoupeného nehmotného majetku a 29 milionů USD různých položek souvisejících s akvizicemi.
Provozní zisk (podle účetních standardů GAAP) ve sledovaném čtvrtletí dosáhl 1,1 miliardy USD neboli 5,4 % tržeb, což znamená 152% meziroční nárůst (o 648 mil. USD) a 256% nárůst oproti předchozímu čtvrtletí (o 772 milionů USD). Zisky na akcii (podle účetních standardů GAAP) ve čtvrtletí činily 0,28 USD, což je 115% meziroční nárůst (z 0,13 USD) a 180% nárůst oproti předchozímu čtvrtletí (z 0,10 USD).

Nahoru
 


Deloitte & Touche


Konference, semináře

Konference SDMT
V polovině října 2003 proběhla společná odborná konference společností Eurotel Praha a KOMIX pod názvem Správa konfigurace mobilních sítí pomocí SDMT. Akce, konané v prostorách společnosti Eurotel, se účastnili odborníci z pěti zemí Evropy – zástupci telekomunikačních operátorů a společnosti Nokia. v jejím průběhu byly diskutovány procesy správy konfigurace telekomunikačních sítí, organizační zabezpečení a softwarová podpora. Velká pozornost byla věnována především samotnému systému SDMT, na jehož vývoji spolupracovali specialisté společností Eurotel a KOMIX, a jeho možnostem při podpoře plánování a řízení konfigurace sítě.
Systém SDMT je určen pro zvyšování efektivity při provozování telekomunikačních sítí, spolehlivosti poskytovaných telekomunikačních služeb, a v neposlední řadě i pro urychlení vstupu nových či inovovaných služeb na trh.

Nahoru

 

EASTLOG 2003 – 7. evropské fórum logistiky a dopravy
Ve dnech 22. až 24. října 2003 hostil Corinthia Towers Hotel v Praze již 7. ročník evropského fóra logistiky a dopravy EASTLOG pořádaný společnostmi Atoz Event a Reed Exhibitions. Podtitul letošního ročníku „Na prahu nové Evropy“ jasně vypovídá o směru, kterým se fórum vydalo – otázky rozšíření Evropské unie, připravenost a konkurenceschopnost českých firem, úspěšné projekty, řešení a nové trendy. Organizátoři připravili pestrý třídenní program fóra, který nabídl zcela profesionální pohled a informace pro developery, investory, supply chain managery a odborníky se zaměřením na spedici, skladování, distribuci či celní problematiku.Vedle maratónu přednášek na konferenci a workshopech mohli účastníci volně navštěvovat veletrh, logistics providers fórum, společně si prohlídnout výjimečné logistické platformy nebo strávit příjemný čas na neformálním galavečeru.

Nahoru

 
Školení Sybase
Nabídku byla rozšířena o 8 nových obecných kurzů:
Fast Track to Java XML – 3 dny
Fast Track to Servlets and JSP – 3 dny
Fast Track to Java Script – 2 dny
Fast Track to Java Security and Cryptography – 2 dny
Application Testing with Java – 2 dny
Fast Track to J2EE Design Patterns – 2 dny
Developing Web Applications with Struts – 3 dny
Fast Track to UML – 3 dny
Fast Track to XML – 3 dny
Do 15.12. můžete využít výhodné vánoční nabídky. Při objednávce 10 nebo 20 školících dnů získáte hodnotný dárek dle vlastního výběru.
Podrobněji viz http://www.sybase.cz/edu/index.htm
Od poloviny tohoto týdne bude znám nový rozvrh kurzů na rok 2004, který si budete moci stáhnout z http://www.sybase.cz/edu/Kalendar.htm.

Nahoru
 
Seminář PLM řešení a SmarTeam
TECHNODAT si vás dovoluje pozvat na podzimní akci, Seminář „PLM řešení a SmarTeam“ organizovaný v Brně v prostorách IBM (3. 12. 2003, 10,00 hod.)
Více na: http://www.technodat.cz/workshop/index.html

Nahoru
 


odborná konference TopVision


Workshop Controling ve financování, majetku a zdrojích
Tréninkový workshop Controlling ve financování, majetku a zdrojích si klade za cíl prodiskutování související metodiky a využívaných přístupů. Vedle oficiálních výkazů bude představen manažerský pohled obsahující tvorbu a spotřebu hodnoty ve společnosti, která respektuje princip ovlivnitelnosti a odpovědnosti.Cílem oblasti finančního řízení je podpořit rozhodování v oblasti volby způsobu financování, dále v oblasti krátkodobého řízení likvidity a řízení peněžních toků, posuzování společnosti z hlediska finančních a výkonových ukazatelů s vazbou na naplňování strategie.
Akce se koná 3. prosince v 10 hodin v budově firmy GIST, Hradec Králové.
Pozvánka na http://www.gist.cz/webmail/pozvanka20031203.htm.
 

Nahoru


Kurz řízení projektů

Ve chvíli, kdy se uživatel s dodavatelem dohodnou na uzavření smlouvy na vytvoření nějakého složitého díla nebo dodání služby, jako je např. softwarové aplikace, stavba objektu, re-engineering procesů či příprava a zavedení nové výroby, stojí před dodavatelem kardinální otázka "Jak na to?".
Cílem řízení projektu je minimalizace rizik, že v důsledku opomenutí nebo včasného neprovedení určité činnosti nebude možné dodržet sjednané termíny, rozpočet či kvalitu produktů.
Kurz se koná v sídle firmy LBMS, Sokolovská 77, Praha 8 v termínu 8. – 10. 12. 2003. Více informací na http://www.lbms.cz/Sluzby/prehled.htm.
 

Nahoru


Efektivní organizace je reálně dosažitelný cíl

Jak dosáhnout efektivní organizace?
Jak efektivně řídit materiálové hospodářství?
Jaká je role informačního systému a co by měl řešit?
Jaká jsou problematická místa a jak na ně?

Jednoduše položené otázky, které nás uvádějí do dosti složité problematiky. Jaké jsou varianty řešení? a jak se vypořádat s překážkami? Všichni, kdo hledají nové možnosti zefektivnění systému řízení a mají zájem o poznání nových trendů i získání praktických poznatků výměnou názorů a zkušeností v diskusi jsou zváni na další z pravidelných setkání připravovaných společností Allium ve spolupráci s časopisem IT System. Workshop zaměřený na možnosti zefektivnění organizace a řešení problematických míst proběhne v úterý 9.prosince v prostorách hotelu Atlantis. Další informace jsou pro zájemce již tradičně k dispozici na stránkách společnosti Allium (www.allium.cz)
 

Nahoru


Seminář Optimalizace IT nákladů v praxi
Oblast IS/ICT je spojena s obrovskou finanční náročností a náklady na informační technologie a systémy představují stále vyšší položku v celkových nákladech firem. Otázky řízení a optimalizace nákladů na tuto oblast a efektivnosti IS se tak dostávají do popředí zájmu managementu většiny domácích podniků.

Seminář Optimalizace IT nákladů v praxi (10.-11.12.2003, hotel CROWNE PLAZA, Praha), který pro Vás připravila společnost top vision ve spolupráci s ITsystémem jako mediálním partnerem, přináší praktické zkušenosti s optimalizací IT nákladů společností: Contactel, Severomoravská energetika, Siemens Business Services, Tonak.

Stěžejními tématy k výměně zkušeností a diskusi budou:
ּOptimalizace nákladů na provoz a inovaci IS/ICT
ּ Sledování nákladů na IS/ICT na principu Activity Based Costing
ּ Využívané metriky v informatice
ּ Minimalizace TCO vhodným řešením IT infrastruktury
ּ SLA a řízení IT nákladů
ּ Smluvní zabezpečení zainteresovanosti dodavatele na dosažení cílů projektu

Nahoru


IT System


System NEWS zasílá redakce edice IT Business * Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.: +420/ 545 222 779 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám System NEWS zasílali, kontaktujte nás prosím. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora,