HLEDEJ
 V SEKCI
 

19. listopadu 2003

| registrace ZDARMA | starší čísla | odhlášení | ceník inzerce

Aktuální čislo

Category Management 2003

Obsah System NEWS

Podnikové aplikace
Česká verze Microsoft Office System na trhu
Cobion OrangeFilter pro Kerio WinRoute Firewall se slevou
NextiraOne uvádí pan-evropskou síť řízených služeb
IS K2 s úsporou až 150 000 Kč

Analýza
Evropské firmy vybírají outsourcing podle odbornosti a důvěryhodnosti

Internet, komunikace a sítě
Barricade g Wireless Broadband Router s USB tiskovým serverem
Bezdrátový bridge od SMC Networks pro jednodušší a ekonomičtější propojení
Správa konfigurace mobilních sítí pomocí SDMT

Informační společnost
Posila společnosti IDS Scheer
Šárka Kinclová v IBM na nové pozici
Posila marketingu I.F.T. PROGRES
D-Link se zastoupením pro Českou Republiku a Slovensko
KVADOS v novém sídle s novým logem
ANECT může pracovat s tajnými materiály
Firma Semiconductor zruší závod v Rožnově
Aliance významných e-shopů
Sybase s certifikací ISO 9001:2000
Cleverlance už s více než sto specialisty
Volkswagen používá portálová řešení IBM
Computer Associates s nástroji pro správu majetkového portfolia
Český Telecom implementoval platformu N2B od firmy XACCT

Finanční monitor IT firem
T-Mobile ve 3. čtvrtletí 2003

Konference, semináře

Školení Sybase
Kurz Microsoft Project - aplikace projektového řízení
Konference Elektronická fakturace
Workshop Controling ve financování, majetku a zdrojích
Kurz řízení projektů
Seminář Optimalizace IT nákladů v praxi
 

V Edici IT Business vychází

Právě vyšlo:
IT System 11/2003

Branžové zaměření
Banky a finance


Hlavní témata
· CRM
· Právní software
· Procesní řízení
· Tisková řešení
· Linux
Připravujeme:
IT System 12/2003

Branžové zaměření
Obchodní a distribuční firmy

Hlavní témata
· Telekomunikace a sítě
ּ Controlling + řízení projektů
ּ Informační bezpečnost
ּ Ekonomický software
ּ Podnikové aplikace na platformě Linux


Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový formulář ZDE!


Contactel


Podnikové aplikace

Česká verze Microsoft Office System na trhu
Microsoft oznámil 18. listopadu uvedení české verze Microsoft Office System na trh. Řešení obsahuje aplikace, servery a služby, které pomáhají uživatelům a firmám lépe využívat informace, efektivněji spolupracovat a pružně reagovat na obchodní příležitosti. Každý uživatel využívající nové řešení Microsoft Office System ušetří v průměru dvě hodiny produktivního pracovního času týdně. Přepočteno na peníze to je více než 4 000 amerických dolarů. Dokládá to studie společnosti Navigant Consulting, podle které Microsoft Office System rapidně zvyšuje produktivitu jednotlivců, týmů i organizací, nabízí vysokou přidanou hodnotu a rychlou návratnost investic. Česká verze je dostupná jak pro firemní, tak pro koncové uživatele.

 
Nahoru
 
Cobion OrangeFilter pro Kerio WinRoute Firewall se slevou

Společnost Kerio Technologies nabízí ke svému produktu Kerio WinRoute Firewall 5 doplněk pro filtrování obsahu a URL - Cobion OrangeFilter. Ten je v současnosti nabízen se slevou 30 %. Ceny začínají už na 5 460,- Kč za licenci pro 10 uživatelů. Tato nabídka platí do 31. prosince 2003.
Cobion OrangeFilter představuje rozsáhlou databázi několika miliard internetových stránek, tříděných do 58 různých kategorií, jakými jsou například stránky týkající se zpravodajství, nakupování, životního stylu nebo pornografie.

Nahoru
 
NextiraOne uvádí pan-evropskou síť řízených služeb

Společnost NextiraOne představila svou nejnovější nabídku řízených služeb (Managed Services), do které v posledních 18 měsících investovala 10 milionů euro. NextiraOne věří, že díky této nabídce bude schopná poskytovat ty nejlepší služby outsourcingového typu dostupné na dnešním celoevropském trhu. NextiraOne dělí svou nabídku řízených služeb na tři oblasti: služby podpory a údržby poskytující monitoring a nutné opravy; outsourcování vybraných segmentů jako např. hlasové sítě, vzdálené sítě nebo e-commerce řešení provozovaných externě na proaktivní bázi; a strategický outsourcing, kdy je NextiraOne zodpovědná za správu kompletní infrastruktury.

Klíčovou součástí nabídky řízených služeb jsou špičková operační centra (Network Operation Centres – NOC) sídlící v Berlíně, Bruselu, Paříži a Londýně. Tato centra jsou doplněna vzdáleně spolupracujícími centry po celé Evropě a skupinou síťových center v USA pro infrastruktury pracující na obou stranách Atlantiku. Zákazníci řízených služeb jsou rozděleni na základě geografické příslušnosti do lokálních NOC, která jsou odpovědná za nepřetržitý dohled nad fungováním zákaznických řešení dle specifikace konkrétní smlouvy.
NextiraOne může dodávat služby nezávislé na výrobcích technologií a přitom šité na míru zákazníkům a jejich reálných potřeb, protože služby jsou postaveny převážně na dlouhodobé spolupráci s partnery jako Alcatel, Cisco, Genesys a Nortel a podporovány více než 2 500 certifikovanými inženýrskými pracovníky v Evropě.

Nahoru
 
IS K2 s úsporou až 150 000 Kč
Q.gir, český výrobce informačních systémů pro střední a velké podniky a systémový integrátor, nyní přibližuje českým firmám možnost nákupu informačního systému a nabízí cenově výhodné komplexní řešení včetně serverových technologií a on-line propojení. Zákazníci, kteří se rozhodnou pro IS K2, mají možnost výhodného nákupu serverových technologií a internetových služeb. Nabídka platí pro jakoukoliv verzi informačního systému K2, standardní nebo K2 EXPRES, která je přednastavenou verzí IS K2. Zvýhodněné balíčky jsou vhodné pro firmy jakékoliv velikosti.

Zvýhodněná nabídka serverových technologií spočívá v úsporách – dle počtu licencí - až 150 000 Kč při nákupu IS K2 (K2 licence + K2 server a implementace IS K2), a to ihned při podpisu smlouvy. Kombinace IS K2 a serverových technologií pokrývá potřeby nejen v oblasti informačního systému, ale i v oblasti hardwarového vybavení, a to s vysokými garancemi stability a servisními zárukami.
Internetové služby je možné v případě nákupu IS K2 získat se slevou až 20 % na měsíčních poplatcích při dvouletém trvání smlouvy. Spojení IS K2 a internetových služeb poskytuje řešení v oblasti informačního systému i v oblasti on-line komunikace, kde zákazník získává permanentní připojení na internet prostřednictvím pronajatého datového okruhu.
Obě akční nabídky tak nabízejí pokrytí potřeb nejen v oblasti informačního systému, ale dle zvoleného zvýhodnění také v případě hardwarových technologií nebo datové komunikace. Zákazník má možnost získat HW vybavení s vysokými garancemi stability a servisními zárukami nebo permanentní připojení na Internet prostřednictvím pronajatého datového okruhu s vysokou spolehlivostí a garantovanou propustností dat.

Nahoru
 


Category Management 2003


ANALÝZA

Evropské firmy vybírají outsourcing podle odbornosti a důvěryhodnosti
Jak vyplývá z nejnovější studie společnosti International Data Corporation (IDC) je nejdůležitějším kritériem při výběru dodavatele outsourcingových služeb pro evropské společnosti odbornost. Podle studie sponzorované společností Xerox jsou však evropské společnosti ochotny za vysokou odbornou způsobilost zaplatit pouze přiměřenou cenu. Podle výsledků šetření mezi evropskými společnostmi jsou nejdůležitějším kritériem při výběru dodavatele služeb odborné znalosti (85 % společností) a cena (83 % firem). Celých 90 % společností nedokázalo odhadnout skutečné náklady na zpracování dokumentů a čtvrtina respondentů odpověděla, že hlavní důvod k outsourcování řízení dokumentů je, že špičkové technologie nejsou k dispozici interně.

Společnost IDC zjistila, že téměř 60 % společností buď již outsourcuje či plánuje některé procesy outsourcovat. Studie upozorňuje na důležitost spolehlivosti a zabezpečení podnikových informací, snížení nákladů a flexibilitu třetích stran po celou dobu trvání spolupráce. Zatímco společnosti jsou ochotné platit více za znalosti a schopnosti, možnost sledovat oběh dokumentů a inovace uzavírají pětici nejvýznamnějších kritérií pro rozhodování o výběru dodavatele outsourcingových služeb.
Tendence využívat outsourcingových služeb roste. Podniky stále více cítí potřebu zavést procesy řízení a zpracování dokumentů.
Kromě snížení nákladů přináší outsourcing následující výhody:
ּ Zaměření se na hlavní obchodní činnosti
ּ Uvolnění zdrojů pro další účely
ּ Získání přístupu ke zdrojům, které nejsou dostupné interně
ּ Rychlejší proces reengineeringu
ּ Přístup ke špičkovým zdrojům
ּ Sdílení rizik
Celkem 62 % dotázaných vedoucích pracovníků si myslí, že outsourcing je v jejich zemi přijatelná obchodní praxe a 52 % říká, že je to také platí pro outsourcing obchodních procesů. z pohledu rozložení podle států se ukazuje, že počet lidí udávajících jako přijatelnou praxi obě dvě možnosti se pohybuje v rozmezí od 70 % do 14 %, což ukazuje na to, že outsourcing již získává své příznivce i např. ve východní Evropě.
Studie IDC pro společnost Xerox s názvem „Documents – An Opportunity for Cost Control and Business Transformation“ byla vytvořena v roce 2003 na základě odpovědí téměř 1 000 ředitelů a vedoucích pracovníků firem ve 14 zemích Evropy

Nahoru

Internet, komunikace a sítě

Barricade g Wireless Broadband Router s USB tiskovým serverem
Společnost SMC Networks představila svůj nejnovější univerzální snadno použitelný SMC2804WBRP-G Barricade g 2,4 GHz 54 Mbps Wireles Broadband Router s USB tiskovým serverem. Je ideální pro použití v domácnostech a malých kancelářích. Poskytuje skutečně flexibilní bezdrátovou konektivitu, zachovává možnost využití stávajícího zařízení a současně umožňuje migraci na nový vysoce výkonný standard 802.11g pro bezdrátovou komunikaci. Navíc není závislý na platformě a kombinuje v sobě 2,4 GHz 802.11g Wireless Access Point pro připojení přes 802.11b a g, dvourychlostní switch 10/100 Mbps se 4 porty (Automatic MDI-MDIX), firewall Stateful Packet Inspection (SPI), správu sítě, kontrolu přístupu uživatelů a podporu VPN (Virtual Private Network). Router je dostupný od listopadu 2003.

Nahoru

 

Bezdrátový bridge od SMC Networks pro jednodušší a ekonomičtější propojení
Společnost SMC Networks oznámila své nejnovější řešení pro lokální sítě – EliteConnect 2,4 GHz 11Mbps Wireless Bridge a napájení pro bridge EliteConnect Power Injector. Bezdrátový most poskytuje snadnou konektivitu míst, která jsou obtížná pro zavedení kabeláže, například poboček, areálů škol nebo velkých závodů, často se měnících pracovních míst, dočasných sítí LAN, nemocnic a skladů. Funkce pro flexibilní správu umožňují jednoduché nastavení a údržbu EliteConnect 2,4GHz 11 Mbps Wireless Bridge. Webové nástroje slouží k jednoduché konfiguraci a vzdálené správě.

IT profesionálové mají také možnost využití TFTP pro rychlou a snadnou správu zařízení. Podpora SNMP dovoluje snadnou integraci bezdrátové sítě LAN do již existující kabelážní infrastruktury. System log, event log a syslog průběžné informuje správce, zad síť pracuje spolehlivě a efektivně.
Vysoce důležité je také zajištění bezpečnosti. SMC2582W-B EliteConnect Wireless Bridge má pokročilé funkce pro zabezpečení bezdrátového přenosu dat, včetně 64bitového nebo 128bitového šifrovacího klíče WEP, blokování vysílání SSID, izolace bezdrátového klienta a filtrování adres MAC pro zablokování neautorizovaného přístupu. Oba výrobky budou dostupné od listopadu.

Nahoru
 
Správa konfigurace mobilních sítí pomocí SDMT

V polovině října 2003 proběhla společná odborná konference společností Eurotel Praha a KOMIX pod názvem Správa konfigurace mobilních sítí pomocí SDMT. Akce se účastnili odborníci z pěti zemí Evropy – zástupci telekomunikačních operátorů a společnosti Nokia. v jejím průběhu byly diskutovány procesy správy konfigurace telekomunikačních sítí, organizační zabezpečení a softwarová podpora. Velká pozornost byla věnována především samotnému systému SDMT, na jehož vývoji spolupracovali specialisté společností Eurotel a KOMIX, a jeho možnostem při podpoře plánování a řízení konfigurace sítě.

Systém SDMT je určen pro zvyšování efektivity při provozování telekomunikačních sítí, spolehlivosti poskytovaných telekomunikačních služeb, a v neposlední řadě i pro urychlení vstupu nových či inovovaných služeb na trh.
Nástroj byl vyvinut pro vlastní potřebu společnosti Eurotel a podporuje jednoduchý a efektivní proces plánování mohutných telekomunikačních sítí. Systém SDMT umožňuje správu konfigurace sítě téměř bez ohledu na systémovou platformu. Zvyšuje spolehlivost sítě a snižuje riziko chyb lidského faktoru. k jeho přednostem patří především možnost rychlého a jednoduchého přístupu k parametrům jednotlivých elementů sítě, možnost rychlé optimalizace, nabízí ale i komplexní pohled v rámci celé sítě.


Nahoru
 


Centre for Business Intelligence


Informační společnost

Posila společnosti IDS Scheer
Novou posilou společnosti IDS Scheer, nabízející strategické poradenství v oblasti podnikových procesů a komplexní řešení podpůrných informačních systémů, se stala Hana Trhlíková na pozici marketingové manažerky. Trhlíková doposud vedla čtyři roky marketingové oddělení ve společnosti LogicaCMG. Vystudovala Podnikatelskou fakultu VUT Brno se zaměřením na podnikové finance a obchod, má ráda horskou turistiku, cestování a vážnou hudbu.
Hana Trhlíková pomůže dále rozvinout pozici společnosti jako nejsilnějšího SAP partnera a zároveň pomůže na českém trhu naplnit strategii pro segment malých a středních firem.





Nahoru
 
Šárka Kinclová v IBM na nové pozici

IBM oznámila, že Šárka Kinclová (26), dosavadní marketingová manažerka divize IBM Software se ujala nové pozice. Od listopadu působí v pozici Manager of Operations v úřadu Massima Boncianiho, viceprezidenta IBM pro sektor malých a středních podniků (SMB) na úrovni regionů EMEA (Evropa, Střední východ a Afrika). V nové pozici bude pod supervizí viceprezidenta IBM se sídlem v Paříži pronikat do globálního podnikání a uplatňovat řídící a koordinační schopnosti zejména v oblastech konsolidace obchodních a marketingových aktivit a jejich dalším rozvoji s ohledem na trh malého a středního podnikání. Konkrétně to znamená pokrývat veškeré IBM produkty a řešení od hardwaru přes software, Global Services a rozvoj channel aktivit se speciálním zaměřením pro sektor malých a středních firem.

Pozice Manager of Operations působícího po boku jednoho z viceprezidentů IBM je chápána jako „přípravka“ pro vyšší exekutivní pozice v rámci IBM. v minulosti Šárka Kinclová pracovala v rámci IBM Software Česká republika, kde byla odpovědná za marketingové a komunikační aktivity. Před příchodem do IBM pracovala jako Financial Analyst ve společnosti ČNTS.
Šárka Kinclová získala Postgraduate Diploma in Marketing v Charted Institute of Marketing, dokončuje MBA na Newport University a vedle toho studuje MBA na Henley Management College v Londýně. Ve svém volném čase se zabývá sportem – vedle golfu, squashe, tenisu a plavání vyzkoušela také paragliding. k jejím velkým koníčkům patří také fotografování a řízení automobilu. Dosud svobodná Šárka Kinclová hovoří česky, anglicky a německy.

Nahoru
 
Posila marketingu I.F.T. PROGRES

Přerovská společnost I.F.T. PROGRES posílila své marketingové oddělení. Začátkem listopadu nastoupila do funkce marketingové manažerky Marcela Žůrková, která bude mít ve firmě na starosti vnější a vnitřní public relations a operativní marketing. M. Žůrková je absolventkou fakulty žurnalistiky UK v Praze. v předchozích zaměstnáních se věnovala především médiím a reklamě, po roce 1989 stála u zrodu regionálního obdeníku a později deníku Hanácké noviny, kde pracovala jako šéfredaktorka a později ředitelka. v roce 1992 absolvovala stáž ve Velké Británii, zaměřenou na organizaci regionálního tisku, později už v České republice školení na řízení lidských zdrojů, marketing a obchodní dovednosti. Mezi její koníčky patří cestování, umění, literatura a rekreační sport – cyklistika, běžky a turistika.
 

Nahoru
 
D-Link se zastoupením pro Českou Republiku a Slovensko
Od 1. listopadu 2003 má výrobce síťových produktů, společnost D-Link, svoje regionální zastoupení také v Praze. Pražská kancelář bude mít na starosti obchodní podporu distributorů a jednotlivých prodejců v České republice a na Slovensku. Otevření pražské pobočky je důkazem důležitosti středoevropského regionu a zároveň zapadá do strategie, kterou společnost v Evropě razí. České zastoupení vede Aleš Hill, který má dlouholeté zkušenosti s obchodní podporou síťových produktů.


Nahoru
 
KVADOS v novém sídle s novým logem
Společnost KVADOS 13.11.2003 v 16:00 hod. přestřižením pásky slavnostně zahájila činnost v nových moderních prostorách s novým logem. Oslava se uskutečnila v úzkém kruhu zhruba 5O zástupců nejvýznamnějších zákazníků a partnerů společnosti KVADOS.
V uplynulém období prošla společnost úspěšným obdobím a nárůst nových zakázek a klientů si vynutil růst personálních kapacit. Rozšíření administrativního zázemí firmy se proto stalo nutností. Nově pronajatá budova rozšíří prostory firmy téměř trojnásobně, což by mělo vést ke zkvalitnění činnosti firmy.
Nové sídlo se nachází v samotném centru města Ostravy, v blízkosti areálu výstaviště Černá louka.

Nahoru
 
ANECT může pracovat s tajnými materiály
Společnost ANECT rozšířila úspěšně bezpečnostní prověrku stupně DŮVĚRNÉ a nyní je držitelem potvrzení Národního bezpečnostního úřadu, které opravňuje seznamovat se s utajovanými skutečnostmi včetně stupně TAJNÉ. Společnost ANECT zároveň obdržela certifikát v anglickém jazyce, dle §67 zákona 148/98 Sb. Mezinárodně uznávaný certifikát je také v souladu s platnými předpisy NATO pro svěřování utajovaných skutečností do a včetně stupně „SECRET“.

Nahoru
 
Firma Semiconductor zruší závod v Rožnově
Společnost ON Semiconductor Czech Republic zruší v Rožnově pod Radhoštěm jeden ze tří závodů. Montáž polovodičových součástek přesune do Malajsie. Na Vsetínsku kvůli tomu do konce roku 2004 propustí 450 ze zhruba 1800 lidí. Česká pobočka amerického koncernu v Rožnově zachová návrhové středisko a výrobu čipů integrovaných obvodů, která nově zaměstná asi 80 lidí ze zrušeného závodu. Převod montážního provozu z Rožnova souvisí s oznámeným záměrem ON Semiconductor sjednotit podobné obory do několika klíčových výrobních základen po celém světě. Závod v Malajsii v současné době montuje a testuje čtvrtinu roční produkce firmy, která činí 20 miliard součástek polovodičů.

Nahoru
 
Aliance významných e-shopů
Společnosti Internet Mall a Zero One uzavřely dohodu o marketingové spolupráci. Společnost Zero One zařadí svůj internetový obchod showpark.cz (donedávna e-store.cz) do nákupní galerie Internet Mall. Ve všech internetových obchodech Internet Mall jsou umístěny vzájemné odkazy.
Obdobným způsobem se nákupní galerie Internet Mall již v únoru letošního roku rozšířila o obchody Multimarket.cz a Kosmas.cz.

Nahoru


Deloitte & Touche


Sybase s certifikací ISO 9001:2000
Společnost Sybase oznámila, že její výrobní organizace, organizace zákaznických služeb, podpory a organizace profesionálních služeb získaly certifikaci ISO 9001:2000. Tato certifikace je celosvětově uznávanou normou definující požadavky na systémy řízení kvality.

Kvůli certifikaci musela společnost projít přísnou inspekcí, kterou realizovala auditorská firma Det Norske Veritas s akreditací pro ISO 9001. Auditoři prověřovali plnění nových požadavků normy ohledně spokojenosti zákazníků, vytvoření měřitelných cílů, využívání metriky a trvalého zlepšování. Udělená certifikace ISO 9001:2000 se týká celé řady oddělení a funkcí:
· Podpora zákazníků: podpora všech produktů značky Sybase včetně technické podpory a zákaznických služeb.
· Profesionální služby: poskytování konzultačních služeb včetně návrhu a vývoje individualizovaného softwaru a zajišťování školení pomocí instruktorů.
· Výroba a logistika: kopírování, sestavování a distribuce softwarových produktů Sybase a související produktové dokumentace a dodávky produktů třetích stran.


Nahoru
 
Cleverlance už s více než sto specialisty
Společnost Cleverlance dosáhla v poměrně krátké době od svého vzniku na začátku roku 2000 výrazného rozvoje, který se projevil mimo jiné i v nárůstu počtu specialistů. Jejich počet přesáhl v nedávno uplynulé době stovku. Ve společnosti nyní působí patnáct vedoucích týmů/architektů, přes deset senior architektů, téměř šedesát senior developerů a přes dvacet junior developerů, kteří přispívají k dalšímu rozvoji společnosti.

V současné době funguje v Cleverlance šest specializovaných divizí. Je to jednak divize J2EE (Enterprise Java), která se zaměřuje větší měrou na projekty pro velké zákazníky. Dále Wireless divize, kde vznikají řešení pro mobilní zařízení, divize .NET určená spíše pro zákazníky patřící mezi středně velké firmy a Databázová divize, jejíž činnost spočívá v instalaci, správě a údržbě databázových technologií. v neposlední řadě pak v Cleverlance působí také divize Testování a supportu, nabízející komplexní služby testování aplikací a podpory vytvořených produktů a řešení. Před krátkým časem vznikla nová divize Vzdělávání. Ve vzdělávacím centru společnosti Cleverlance působí školitelé-odborníci s úzkou vazbou na praxi. k hlavní nabídce centra patří školení javy, J2EE, .NET, databází a wireless. Navíc Cleverlance jako první společnost v České republice splnila náročné podmínky výběrového řízení a stala se autorizovaným školícím střediskem BEA Systems v ČR. Divize vzdělávání zajišťuje školení přímo u klientů, i v nově vybaveném školícím středisku Cleverlance.

Nahoru
 
Volkswagen používá portálová řešení IBM
Společnost IBM oznámila, že koncern Volkswagen Group zpřístupňuje prostřednictvím portálu IBM WebSphere svým zaměstnancům všechny potřebné informace, které jim tak jsou k dispozici kdykoliv a kdekoliv. Dodavatelé a odběratelé budou s výrobcem automobilů propojeni ještě užší vazbou prostřednictvím systému Workplace.

Nové portálové řešení pomůže společnosti Volkswagen optimalizovat obchodní postupy, a tím dosáhnout snížení nákladů. IBM WebSphere Portal představuje strategickou bázi pro integraci široké škály aplikací do jednotného uživatelského rozhraní.
IBM WebSphere Portal přináší společnosti Volkswagen platformu, která zaměstnancům zpřístupní veškeré relevantní obchodní informace z různých systémů, a to plně personalizovanou formou. Zaměstnanci mohou využívat obchodní aplikace intuitivně a řešit požadavky zákazníků mnohem rychleji.

Nahoru
 
Computer Associates s nástroji pro správu majetkového portfolia
Společnost Computer Associates oznámila, že v nedávno zveřejněné zprávě METAspectrum společnosti META Group byla označena za vedoucí firmu v oblasti nástrojů pro správu majetkového portfolia. META Group je přední konzultační společností zabývající se průzkumy se zaměřením na informační technologie a strategie transformace podniků.

CA se dostalo uznání za „velmi propracované“ techniky vyhledávání majetku, správy inventáře a podpory help desku. k tomu slouží její produkty Unicenter Argis Portfolio Asset Management, Unicenter Asset Management a Unicenter ServicePlus Service Desk. Řešení CA podnikům umožňují aktivní správu veškerého IT majetku, a to jak z hlediska nákladů, tak smluv, podpory a inventáře. Tato řešení lze zavádět nezávisle na sobě. Zákazníci tak mají k dispozici cenově přístupný, postupný přechod ke komplexní správě IT majetku.

Nahoru
 
Český Telecom implementoval platformu N2B od firmy XACCT
Společnost XACCT Technologies, přední poskytovatel řešení v oblasti správy a řízení datových sítí pro nejvýznamnější telekomunikační společnosti na celém světě oznámila, že Český Telecom provedl implementaci platformy N2B s cílem dosažení konsolidace datových sítí a IP služeb v oblastech ADSL, VoIP, Dial-up a IP VPN. Díky implementaci systému N2B počítá Český Telecom se zlepšením efektivnosti provozu datových sítí, které bude dosaženo snížením provozních nákladů a rychlejším uvádění nových služeb na trh.

Řešení nabízí jednotný interface pro komunikaci IP sítí Českého Telecomu s firemními aplikacemi. N2B systém obsahuje program Amdocs Ensemble pro správu účtování poplatků pro koncové
zákazníky z řad domácností a program Convergys Geneva Billing System pro správu poplatků firemních zákazníků. Toto řešení ušetří významné finanční náklady, které by bylo nutno investovat do vývoje softwarových aplikací pro správu jednotlivých produktů v rámci IP. Český Telecom nyní může snadno vytvářet nové produkty a začít je prodávat s malým obchodním rizikem, protože platforma N2B umožňuje snadné generování balíčků služeb a jejich rychlé nasazení do prodeje.


Nahoru
 

IDC Business Intelligence Roadshow 2003


FinanČní Monitor Firem

T-Mobile ve 3. čtvrtletí 2003
· Poprvé v historii zaznamenal T-Mobile nejvíce tarifních zákazníků využívajících síť GSM
· Tržby se meziročně zvýšily o 14 %, EBITDA o 10 % a čistý zisk o 22 %
· Uživatelé tarifních programů tvoří téměř 80 % čistého přírůstku zákazníků
· Tarif Student si za dva měsíce existence aktivovalo na 15 tisíc zákazníků

Dvojciferný nárůst ve všech důležitých finančních ukazatelích zaznamenala za první tři čtvrtletí tohoto roku společnost T-Mobile Czech Republic. Celkové tržby se oproti stejnému období předchozího roku zvýšily o 14 % z 15,7 miliardy Kč na 17,9 miliardy Kč. Meziroční nárůst o 10 % zaznamenal také ukazatel EBITDA, kdy ve po třetím čtvrtletí roku 2002 činil 7,6 miliardy Kč, zatímco za první tři čtvrtletí tohoto roku dosáhl hodnoty 8,3 miliardy Kč. Čistý zisk vzrostl na 2,9 miliardy Kč, což je o 22 % více než k 30. září loňského roku, kdy dosáhl 2,4 miliardy Kč. (Finanční výsledky jsou uvedeny dle německých účetních standardů.)

Nahoru

Konference, semináře

Školení Sybase
Nabídku byla rozšířena o 8 nových obecných kurzů:
Fast Track to Java XML – 3 dny
Fast Track to Servlets and JSP – 3 dny
Fast Track to Java Script – 2 dny
Fast Track to Java Security and Cryptography – 2 dny
Application Testing with Java – 2 dny
Fast Track to J2EE Design Patterns – 2 dny
Developing Web Applications with Struts – 3 dny
Fast Track to UML – 3 dny
Fast Track to XML – 3 dny

Do 15.12. můžete využít výhodné vánoční nabídky. Při objednávce 10 nebo 20 školících dnů získáte hodnotný dárek dle vlastního výběru.
Podrobněji viz http://www.sybase.cz/edu/index.htm
Od poloviny tohoto týdne bude znám nový rozvrh kurzů na rok 2004, který si budete moci stáhnout z http://www.sybase.cz/edu/Kalendar.htm.

Nahoru
 
Kurz Microsoft Project - aplikace projektového řízení
Microsoft Project je v současnosti nejrozšířenějším nástrojem pro řízení projektů. Dnes si snad již každý, kdo je postaven před úkol realizovat jakýkoli projekt, uvědomuje mnohé výhody, které mu použití softwarové podpory v této oblasti přináší. Je známo, že většina uživatelů využívá při každodenní práci s aplikacemi pouze malou část veškerých nabízených funkcí daného nástroje. V případě nástroje jakým je Microsoft Project může být nepříznivým důsledkem nevyužívání některých důležitých funkcí produktu nižší kvalita vytvářených plánů s následnými problémy při jejich realizaci. Tento kurz si klade za cíl seznámit účastníky s vybranými pokročilejšími funkcemi nástroje Microsoft Project a naučit je vhodně používat při plánování a sledování projektu.
Kurz se koná v termínu 24. – 25. listopadu v Praze. Bližší informace a přihlášky na www.lbms.cz nebo telefonicky na čísle 296 579 211.

Nahoru
 

odborná konference TopVision


Konference Elektronická fakturace
SPIS (Sdružení pro informační společnost) v současné době dokončuje projekt "Normální je fakturovat elektronicky", jehož cílem je sjednotit pravidla elektronické fakturace a prosadit běžné používání elektronické faktury jako plnohodnotného daňového dokladu.
Konference se koná 26. listopadu od 14 hodin v Kaiserštejnském paláci (Malostranské náměstí 23/27, Praha 1)

Program konference:
14:00 Registrace, welcome drink
14:15 Zahájení konference
Jitka Pavlonová, prezidentka SPIS
14:30 Elektronická fakturace v českem právním řádu
Ota Paikert, Ministerstvo financi
14:45 Elektronické dokumenty v zemích Evropské unie
Vladimír Mlynář, ministr informatiky
15:00 Současnost a budoucnost elektronické fakturace
Jan Petr, vedoucí pracovní skupiny SPIS
15:30 Panelová diskuse
zástupci MF a MI, členové pracovní skupiny SPIS
16:00 Diskuse v plénu
16:30 Raut, neformální diskuse
Vstup zdarma po registraci. Registrace na telefonech 221503481-3, e-mailem na spis@spis.cz nebo na www.spis.cz.
 

Nahoru

 
Workshop Controling ve financování, majetku a zdrojích
Tréninkový workshop Controlling ve financování, majetku a zdrojích si klade za cíl prodiskutování související metodiky a využívaných přístupů. Vedle oficiálních výkazů bude představen manažerský pohled obsahující tvorbu a spotřebu hodnoty ve společnosti, která respektuje princip ovlivnitelnosti a odpovědnosti.Cílem oblasti finančního řízení je podpořit rozhodování v oblasti volby způsobu financování, dále v oblasti krátkodobého řízení likvidity a řízení peněžních toků, posuzování společnosti z hlediska finančních a výkonových ukazatelů s vazbou na naplňování strategie.
Akce se koná 3. prosince v 10 hodin v budově firmy GIST, Hradec Králové.
Pozvánka na http://www.gist.cz/webmail/pozvanka20031203.htm.
 

Nahoru
 
Kurz řízení projektů

Ve chvíli, kdy se uživatel s dodavatelem dohodnou na uzavření smlouvy na vytvoření nějakého složitého díla nebo dodání služby, jako je např. softwarové aplikace, stavba objektu, re-engineering procesů či příprava a zavedení nové výroby, stojí před dodavatelem kardinální otázka "Jak na to?".
Cílem řízení projektu je minimalizace rizik, že v důsledku opomenutí nebo včasného neprovedení určité činnosti nebude možné dodržet sjednané termíny, rozpočet či kvalitu produktů.
Kurz se koná v sídle firmy LBMS, Sokolovská 77, Praha 8 v termínu 8. – 10. 12. 2003. Více informací na http://www.lbms.cz/Sluzby/prehled.htm.
 

Nahoru
 
Seminář Optimalizace IT nákladů v praxi
Oblast IS/ICT je spojena s obrovskou finanční náročností a náklady na informační technologie a systémy představují stále vyšší položku v celkových nákladech firem. Otázky řízení a optimalizace nákladů na tuto oblast a efektivnosti IS se tak dostávají do popředí zájmu managementu většiny domácích podniků.

Seminář Optimalizace IT nákladů v praxi (10.-11.12.2003, hotel CROWNE PLAZA, Praha), který pro Vás připravila společnost top vision ve spolupráci s ITsystémem jako mediálním partnerem, přináší praktické zkušenosti s optimalizací IT nákladů společností: Contactel, Severomoravská energetika, Siemens Business Services, Tonak.

Stěžejními tématy k výměně zkušeností a diskusi budou:
- Optimalizace nákladů na provoz a inovaci IS/ICT
- Sledování nákladů na IS/ICT na principu Activity Based Costing
- Využívané metriky v informatice
- Minimalizace TCO vhodným řešením IT infrastruktury
- SLA a řízení IT nákladů
- Smluvní zabezpečení zainteresovanosti dodavatele na dosažení cílů projektu

Nahoru


IT System


System NEWS zasílá redakce edice IT Business * Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.: +420/ 545 222 779 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám System NEWS zasílali, kontaktujte nás prosím. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora,