HLEDEJ
 V SEKCI
 

12. listopadu 2003

| registrace ZDARMA | starší čísla | odhlášení | ceník inzerce

Aktuální čislo

Aktuální čislo



Category Management 2003

Obsah System NEWS

Podnikové aplikace
Microsoft Navision Standard pro malé firmy
Gantt Chart for Lotus Notes
LCS Helios IQ ve společnosti GARDENA
První transatlantická obnova SAP R/3 za necelých pět minut
CCA Group uvádí RAMSES AKADEMII
VERITAS chrání a synchronizuje data
Nový software VERITAS NetBackup 5.0
IBM zvyšuje výkon a zdokonaluje funkce serveru Shark
Zrcadlení dat v serverech IBM na vzdálenost 1200 mil
Strategická řešení Compuwaru zefektivňují nasazování aplikací

Internet, komunikace a sítě
S GTS do Evropy s jedním gigabitem
Cleverlance bude vyvíjet interní systém pro T-Mobile International
Czech On Line připojuje technologií BreezeAccess OFDM
Říjen – rekordní měsíc pro český internet
Neinvestujte, Contactel investuje za vás

Informační společnost
Nový obchodní ředitel pro LCS Noris
Karel Šotkovský v TeliaSonera IC ČR
Nová členka managementu společnosti LogicaCMG
Personální změny v Xeroxu
SAS kupuje Marketmax
Genesys a Microsoft Business Solutions spojily síly
Spolupráce AudioCodes a 3com na trhu IP telefonie
ANECT obhájil certifikaci Cisco Gold Certified Partner
Společnosti 3com a EasyRun podepsaly OEM dohodu
Spolupráce LCS a Českého Telecomu přinese zákazníkům výhody

Finanční monitor IT firem
Výnosy Network Associates za třetí čtvrtletí 227 milionů dolarů
Alcatel oznámil výsledky hospodaření za třetí čtvrtletí 2003
Telenor dosáhl ve 3. čtvrtletí 2003 příjmů 1,644 miliardy euro

Konference, semináře

Školení Sybase
Prezentace informační podpory v informačním systému Bílý Motýl
IS Bílý Motýl pro zemědělce
Informační systém jako konkurenční výhoda
Kurz Microsoft Project - aplikace projektového řízení
E-business prakticky
Strategické aliance a sítě – partnerství pro úspěch na budoucích trzích

 


semináře TopVision


V Edici IT Business vychází

Právě vyšlo:
IT System 10/2003

Branžové zaměření
Výrobní podniky

Hlavní témata
· Řízení efektivity výroby
· Paletová logistika
· Integrace aplikací
· Automatizovaný sběr dat
· SCM - seriál
Připravujeme:
IT System 11/2003

Branžové zaměření
Banky a finance


Hlavní témata
· CRM
· Právní software
· Procesní řízení
· Tisková řešení
· Linux


Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový formulář ZDE!


Contactel


Podnikové aplikace

Microsoft Navision Standard pro malé firmy
Microsoft oznámil uvolnění podnikového řešení Microsoft Business Solutions – Navision Standard pro malé a střední firmy. Systém vycházející z podnikového řešení Microsoft Navision nabízí funkcionalitu odpovídající potřebám malých společností. V praxi to znamená, že systém neobsahuje některé moduly jako jsou například výroba, servis a controllingové nástroje. S řešením Microsoft Navision Standard může současně pracovat až 10 uživatelů.

Cena, stejně jako doba implementace Microsoft Navision Standard, plně odpovídá požadavkům a možnostem malých společností. Kromě zajímavé ceny a rychlé implementace přináší systém zákazníkům výhodu dalšího růstu. Zákazník má kdykoliv možnost přejít na škálovatelné řešení Microsoft Navision, a to bez nutnosti složité migrace dat a se zachováním investice do Microsoft Navision Standard.
Hlavním cílem řešení Microsoft Navision Standar je zvýšení celkové produktivity podnikových procesů například v oblasti prodeje a distribuce. Řešení plně integruje funkce účetnictví, správy dlouhodobého majetku, výkaznictví, řízení prodejních aktivit, řízení pohledávek, nákupu a závazků, řízení skladu a distribuce. Součástí systému je i základní část modulu pro řízení zákaznických vztahů (CRM). Microsoft Navision Standard odpovídá méně komplexním IT požadavkům menších společností, které touto cestou mohou získat technologii a funkcionalitu mezinárodního řešení v cenové hladině odpovídající řešením lokálním.
Omezení rozsahu funkcionality Microsoft Navision Standard vede k rychlé a snadné implementaci řešení a tím i ke snížení nákladů. Integrovaná struktura systému zákazníkům nabízí snadnou obsluhu a údržbu, nízkou náročnost na školení uživatelů a současně dostatečnou flexibilitu informačního systému. Za účelem dalšího zjednodušení implementace Microsoft podepsal smlouvu o spolupráci se společností CÍGLER SOFTWARE. Cílem této spolupráce je doplnění systému Microsoft Navision Standard o další moduly, které řeší časté potřeby menších společností.

 
Nahoru
 
Gantt Chart for Lotus Notes

Společnost AdHoc oznámila uvedení na trh nového produktu Gantt Chart for Lotus Notes. Tento unikátní drag & and drop java applet je připraven pro projektové týmy a speciálně pro vývojářskou komunitu Lotus Notes. Umožňuje velmi praktické a přehledné plánování projektů v LN databázi, práci s úkoly i skupinovým kalendářem, tak jako jste zvyklí v MS Project, Primavera, nebo ProChain. Gantt Chart je interaktivní, jednoduchý na ovládání a rozsah jeho funkcí je možné nastavit dle přístupových práv v LN. Tento nástroj je ideálním doplňkovým modulem pro veškeré projektové aplikace. Na stránkách www.adhocsystems.com naleznete kompletní popis produktu, screenshoty, živé demo ale hlavně ZDARMA ke stažení neomezenou developerskou licenci. Pro více informací kontaktujte AdHoc, s.r.o, ganttchart@adhoc.cz.

Nahoru
 
LCS Helios IQ ve společnosti GARDENA

Společnost GARDENA Slovensko, pobočka jednoho z nejvýznamnějších výrobců komplexního sortimentu zahradní techniky, si vybrala jako nový informační systém produkt společnosti LCS – LCS Helios IQ. Implementaci stejného systému zvažuje od příštího obchodního roku i pobočka firmy v České republice, a to především kvůli plné kompatibilitě, bezproblémovému přenosu dat a zefektivnění práce v rámci celého regionu.
Předmětem kontraktu, který byl podepsán 13. října 2003 v centrále společnosti GARDENA v Brně, je kompletní dodávka informačního systému pro společnost GARDENA Slovensko. Implementace systému, za kterou je zodpovědná bratislavská pobočka LCS Slovensko, již byla zahájena. Její dokončení a „ostré“ zprovoznění systému je plánováno na leden roku 2004.
Vedle jádra systému tvoří konfiguraci LCS Helios IQ v německé verzi ve společnosti GARDENA Slovensko následující moduly: Účetnictví, saldokonta; Banka (se skriptem Ľudová banka); Pokladna, Majetek, Oběh zboží, Nákup a Prodej, Různé měrné jednotky, Faktury vydané, Faktury přijaté, Manažerské rozhraní a Fiskální modul.

Nahoru
 
První transatlantická obnova SAP R/3 za necelých pět minut
Fujitsu Siemens Computers ve spolupráci se společností EMC provedla tento měsíc unikátní demonstraci překonání výpadku (failover) a vzdálené obnovy aplikace ERP. Pouhé čtyři a půl minuty po záměrném vygenerování poruchy v datovém centru v americkém Hopkintonu se v 5 000 km vzdáleném irském Corku podařilo díky integrovanému řešení globální obnovy znovu plně obnovit chod SAP transakcí.

Integrované řešení globální obnovy sestává z klastrovaných serverů Fujitsu Siemens PRIMECLUSTER a systémů pro ukládání dat EMC Symmetrix DMX, propojených softwarem pro vzdálenou replikaci EMC SRDF/Asynchronous (SRDF/A). Během pokusu byl při replikaci SAP R/3 inscenován výpadek s automatizovaným zotavením (bez zásahu administrátora) z datového centra v Hopkintonu do systému v irském Corku - na vzdálenost téměř 5000 kilometrů.
Replikační software SRDF/A vytváří a udržuje obnovitelnou a restartovatelnou kopii klíčových dat na jakoukoliv vzdálenost bez zásahu hostitelské aplikace. Software pro zajištění vysoké dostupnosti PRIMECLUSTER řídí geograficky distribuovaný klastr, příslušné aplikace i systémové komponenty, a zároveň monitoruje „tep“ mezi klastrovanými servery. Spojení obou softwarových systémů, SRDF/A a PRIMECLUSTER, tak úspěšně zajišťuje automatizované a řízené překonání výpadku kritických obchodních operací.

Nahoru
 


Category Management 2003



CCA Group uvádí RAMSES AKADEMII
Společnost CCA Group dokončila vývoj specializovaného systému pro řízení podnikového vzdělávání. RAMSES AKADEMIE, jak se tento systém jmenuje, plánuje, organizuje a realizuje systém vzdělávání pracovníků. Řešení sdružuje moderní metody e-learningu s klasickými školeními a kurzy a zajišťuje plánování, realizaci, evidenci a vyhodnocení výsledků jak jednotlivých vzdělávacích akcí, tak celého vzdělávacího procesu.
RAMSES AKADEMIE je vhodná pro větší a střední organizace komerčního i státního sektoru, jimž přináší řadu výhod:

ּ Strategické řízení získá řízený a kontrolovaný rozvoj intelektuálního potenciálu společnosti.
ּ Finanční řízení dosáhne snížení nákladů na dosažení vyšší kvalifikace.
ּ Zaměstnanci/studenti získají možnost studia pomocí moderních metod kdykoli a kdekoli.

Využití RAMSES AKADEMIE je velmi široké:
ּ při externích změnách jako jsou např. zavádění nových technologií, nových zákonů či předpisů, nových metod
  práce.
ּ při interních změnách jako jsou např. nástupy nových zaměstnanců, reorganizace firem, přijetí nové firemní
  kultury.

Podrobné informace o RAMSES AKADEMII, stejně jako i jednotlivé ukázky přehledného vzhledu aplikace naleznete na adrese www.ramsesonline.cz.

Nahoru
 
VERITAS chrání a synchronizuje data
VERITAS Software Corporation představuje novou funkci svého softwaru pro zálohování a obnovu dat. Tato funkce pomůže zajistit nepřerušovanou a transparentní ochranu dat zásadního významu pro podnikání korporací, která se nacházejí v miliónech přenosných a stolních počítačů v malých a středních firmách i velkých podnicích. Kromě toho tato technologie, zvaná VERITAS Desktop and Laptop Option, uživatelům umožňuje automaticky synchronizovat data mezi mnoha počítači jediným stiskem tlačítka.

Nová technologie byla poprvé předběžně předvedena letos jako Project Shadow a podle plánu by měla být uvolněna pro trh do konce roku 2003 ve formě funkce softwaru VERITAS Backup Exec a VERITAS NetBackup. Také nabízí nový jednoduchý způsob jak chránit kriticky důležitá data, která se nacházejí v počítačích mimo hlavní datové centrum – a to bez nutnosti pořizovat nový hardware a síťové prostředky či zavádět nové zálohovací procedury.

Nahoru
 
Nový software VERITAS NetBackup 5.0
Prostřednictvím této nové verze 5.0 softwaru NetBackup VERITAS začleňuje do svého hlavního softwaru pro ochranu podnikových dat takové prvky, jako vyspělé metody ochrany dat, rychlejší zálohování s využitím disků a schopnost chránit data uložená ve stolních a přenosných počítačích.
Software VERITAS NetBackup 5.0, který podporuje operační systémy AIX, HP-UX, Linux, Solaris a Windows, by podle plánu měl být všeobecně dostupný od prosince 2003, a to včetně nové funkce Desktop and Laptop Option

Nahoru
 
IBM zvyšuje výkon a zdokonaluje funkce serveru Shark
Společnost IBM vytvořila výkonnější řešení pro obnovu dat v případě havárie serveru (disaster recovery) pro majitele systémů IBM TotalStorage Enterprise Storage Server (ESS), známého pod názvem Shark, které podporuje až osmkrát rychlejší přenos dat a čtyřnásobně snižuje počet kanálů proti současné technologii ESCON. Společnost také uvedla na standardech založené aplikační rozhraní Copy Services, jež navazuje na vedoucí pozici IBM v implementaci otevřených standardů pro správu úložných řešení, a nový procesor Turbo II, který má až o 30 procent urychlit transakce serverů ESS proti základnímu modelu ESS 800.

Klíčovým prvkem, který umožňuje dosáhnout vyššího výkonu s nižším počtem kanálů, je zavedení podpory rozhraní fibre channel v softwaru IBM Peer-to-Peer Remote Copy (PPRC), což je řešení pro disaster recovery, migraci dat a vzdáleného zálohování pro servery ESS. Fibre channel nahrazuje v současnosti používané kanály ESCON, vystačí si s menším celkovým počtem kanálů a je cenově výhodnější.
Vylepšení funkce disaster recovery také umožní sledovat změny dat na záložních svazcích v době, kde je primární úložiště nedostupné. Tyto zajišťovací mechanismy výrazně zkracují dobu potřebnou pro synchronizaci svazků PPRC po přepnutí z primárního na vzdálený systém.
Nová vylepšení serveru ESS budou všeobecně k dispozici od společnosti IBM a jejích obchodních partnerů od 21. listopadu 2003.

Nahoru
 
Zrcadlení dat v serverech IBM na vzdálenost 1200 mil
Součástí slavnostního otevření IBM TotalStorage Solution Center společnosti CNT v New Jersey byla prezentace řešení PPRC přes fibre channel pro obnovení po zhroucení. CNT oznámila, že jako první poskytovatel zprovoznila na velkou vzdálenost podnikové řešení zrcadlení disků IBM pro úložné sítě.

Tato událost prokázala výhody vzdálených řešení obnovení po zhroucení a kontinuity provozu firmy, protože data byla zkopírována na vzdálenost 1 200 mil mezi instalacemi v Minnesotě a New Jersey.
Řešení používá CNT UltraNet Edge Storage Router, který spolehlivě rozšiřuje dosah aplikace IBM Peer-to-Peer Remote Copy (PPRC) pro fibre channel. Ta slouží k zrcadlení disků serveru IBM TotalStorage Enterprise Storage Server (ESS) Model 800.
Kromě PPRC pro fibre channel poskytují produkty CNT UltraNet funkce vzdáleného kopírování dat pro všechna disková a pásková řešení IBM vyšší a střední kategorie.

Nahoru
 
Strategická řešení Compuwaru zefektivňují nasazování aplikací
Společnost Compuware uvádí na trh strategická řešení, která napomohou zákazníkům rychle a spolehlivě nasazovat aplikace. První z nich, Compuware Application Reliability Solution (CARS), zvyšuje efektivitu firem tím, že vytváří rámec potřebný pro účinné a efektivní zajištění kvality aplikací. Další řešení jsou určena pro zrychlení vývoje podnikových aplikací prostřednictvím modelem řízených postupů a pro správu výkonu podnikových aplikací.

Tradiční přístupy k zajištění kvality jsou velmi často neúčinné kvůli nedůslednému dodržování procesních pravidel a nedostatečným jakostním měřítkům, podle kterých se rozhoduje o nasazování aplikace. Agentura Forrester Research uskutečnila na objednávku společnosti Compuware v první polovině letošního roku průzkum, který ukázal, že 75 % ze 125 dotázaných společností mělo zavedené formální procesy pro zajištění kvality. Více než 69 % z nich však uvedlo, že tyto procesy nedodržují. Řešení CARS zavádí a podmiňuje dodržování jakostních pravidel v rámci celé organizace. Výsledkem jsou účelnější a produktivnější kroky pro zajištění kvality a předpověditelné a řiditelné výsledky po nasazení aplikace.

Nahoru
 

Internet, komunikace a sítě

S GTS do Evropy s jedním gigabitem
Přímý přístup do hlavních evropských internetových sítí nabízí jako vůbec první telekomunikační operátor se sídlem v České republice společnost GTS. Spojení páteřní sítě GTS se západní Evropou umožňuje vlastní přenosová síť a členství v předních peeringových centrech ve Frankfurtu (DE-CIX) a Vídni (VIX). Data českých uživatelů sítě GTS proudí do každého z těchto center rychlostí 1 gigabit za sekundu. V peeringových centrech propojují své sítě telekomunikační operátoři a poskytovatelé internetu s cílem zabezpečit přenos dat do místa určení nejkratší a nejrychlejší cestou.

Vedle rekordní přenosové kapacity 1 Gb/s přináší přímý přístup do zahraničních peeringových center i zvýšení spolehlivosti datových přenosů. Bezvýpadková konektivita zaručuje, že v případě přerušení je datový tok přesměrován na jinou linku. Se zeměmi střední a východní Evropy jsou zákazníci GTS propojeni prostřednictvím vlastní optické sítě GTS Central Europe. Díky tomuto zázemí může GTS garantovat provoz mezinárodních virtuálních privátních sítí (VPN) v rámci Polska, Slovenska, Maďarska, Rumunska a Ruska.

Nahoru

 

Cleverlance bude vyvíjet interní systém pro T-Mobile International
Nový systém pro poskytování kompletních strukturálních informací o zařízeních testovacího centra a plánovaných projektech bude pro T-Mobile International vyvíjet Cleverlance.
Společnost Cleverlance zvítězila v tvrdé mezinárodní konkurenci ve dvoukolovém výběrovém řízení, které vyhlásil T-Mobile International. Cleverlance bude pro jeho department, který řídí práci testovacího centra, vyvíjet nový distribuovaný systém.

Hlavní funkcí nového systému je poskytování kompletních strukturálních informací o zařízení testovacího centra a plánovaných projektech. Systém má navíc umožňovat rezervování zařízení pro účely testů, optimalizaci využívání stávajících zařízení a má poskytovat podklady pro případný nákup dalších zařízení. V neposlední řadě by měl systém také dodávat informace o vzájemných vazbách mezi zařízeními (např. BSC – Base Station Controler, MSC – Mobile Switching Center, ale i běžnými zařízeními jako jsou mobilní telefony apod.) a zároveň o využívání těchto vazeb. Celkový objem prostředků investovaných do zařízení, která budou spravována novým systémem, se pohybuje v desítkách miliónů euro.

Nahoru
 
Czech On Line připojuje technologií BreezeAccess OFDM

Společnost Czech On Line začala připojovat své firemní zákazníky k síti internet prostřednictvím bezdrátové technologie BreezeAccess OFDM. Nová technologie umožňuje vysokorychlostní bezdrátové trvalé připojení k internetu v licencovaném pásmu 3,5 GHz. Jedná se o pevný bezdrátový přístup (FWA), kdy zákazník pásmo nesdílí s jinými účastníky a kapacita přenášených dat není omezena. OFDM (Orthogonal Frequency-Division Multiplexing) je technologicky velmi moderní modulace, která ve výsledku umožňuje lepší využití kmitočtového pásma, a tím i vyšší kapacitu základnové stanice a lepší a kvalitnější pokrytí signálem.

Nespornou výhodnou této technologie je, že umožňuje připojit i ty zákazníky společnosti, kteří nejsou v přímé viditelnosti základnové stanice. Vysokorychlostní bezdrátové připojení k internetu „COL Wireless PRO“ s novou technologií je určeno především firemním zákazníkům, kterým kapacitně či kvalitativně nedostačují služby založené na bezdrátovém připojení v nelicencovaném kmitočtovém pásmu 2,4 GHz a výhledově nevyužijí možnosti přímého připojení do hlasové sítě Czech On Line.
Výrazným posunem je skutečnost, že technologie nevyžaduje přímou viditelnost mezi základnovou a terminálovou stanicí. Tím se rapidně zvyšuje dostupnost bezdrátového připojení „COL Wireless PRO“ i v dalších lokalitách. V současnosti Czech On Line bezdrátově pokrývá centrum Prahy, Brno, Ostravu, Hradec Králové, Ústí nad Labem, Plzeň a České Budějovice. K nim do konce roku 2003 postupně přibude celé území Prahy včetně okrajových průmyslových a komerčních zón, Olomouc, Pardubice, Karlovy Vary a Teplice.

Nahoru
 
Říjen – rekordní měsíc pro český internet
Podle statistik společnosti iAudit byl měsíc říjen ve znamení hned několika rekordů v návštěvnosti českého internetu. Rekordní návštěvnost zaznamenala společnost Seznam.cz, jejíchž služeb využil v tomto měsíci každý čtvrtý Čech. Historickou hranici překonala i celková návštěvnost českého internetu. České internetové servery navštívilo rekordních 3,6 milionu unikátních uživatelů, což znamená více než 30% nárůst oproti stejnému období loňského roku. Celých 70 % z těchto uživatelů, tedy víc než 2,5 milionu lidí, navštívilo služby, které provozuje společnost Seznam.cz, jmenovitě portál Seznam.cz, zpravodajský server Novinky.cz a dále servery Sport.cz, Sreality.cz, Mapy.cz, Lide.cz a Smobil.cz. Znamená to, že služeb společnosti Seznam.cz, a.s. využívá čtvrtina celého českého národa. V říjnu padl i rekord v denní návštěvnosti těchto služeb, když v jediném dni (17. října) počet uživatelů přesáhl 604 tisíc.

Nahoru
 
Neinvestujte, Contactel investuje za vás
Contactel představil nové řešení svého produktu Business Connect, určeného pro podnikové zákazníky. Business Connect si za sedmnáct měsíců jeho existence oblíbila řada zákazníků, kteří využívají vedle plnohodnotné telefonní služby a přístupu k internetu rovněž možnost datového a hlasového propojení vzdálených poboček firmy a množství dalších funkcí. Všechny služby nabízené v rámci řešení Business Connect jsou založeny na protokolu TCP/IP.

Contactel nyní toto řešení naplňuje novým obsahem. Ve spolupráci s firmami ANECT a Cisco Systems Contactel instaloval novou IP ústřednu společnosti NetCentrex, která umožní zákazníkům využívat moderních telekomunikačních služeb poskytovaných v rámci řešení Business Connect. Díky tomu se Contactel stal prvním operátorem na českém trhu, který nabízí možnost přímého připojení pobočkových ústředen IP do páteřní sítě IP. Zákazníci tak nemusí investovat do nákladných bran VoIP propojujících svět klasické a IP telefonie.
Nově instalovaná IP ústředna spojí až 1,8 milionu hovorů za hodinu, tedy až 500 hovorů za vteřinu. Umožňuje obsloužit až 150 000 firemních uživatelů a až 750 000 domácností.


Nahoru


Centre for Business Intelligence


Informační společnost

Nový obchodní ředitel pro LCS Noris
Novým obchodním ředitelem LCS Noris společnosti LCS International se od 1. listopadu 2003 stal Petr Karlach (49). V oblasti informačních technologií se pohybuje již 24 let a má řadu zkušeností. Před svým jmenováním do funkce obchodního ředitele LCS Noris pracoval tři roky ve společnosti Intentia CZ na postu ředitele oddělení služeb. Během této doby získal i interní ocenění The Best Consulting Manager in Central Europe. Předtím například působil jako technický ředitel ve společnosti PragoData, a. s., kde byl zodpovědný za technologii a nástroje pro vývoj softwaru a technickou podporu zákazníků. Ve společnosti Progress Software, s. r. o., pak coby zástupce ředitele odpovídal za prodej služeb, podporu zákazníků a partnerů i marketingové aktivity.
Petr Karlach je absolventem VŠE v Praze. Ve volném čase se věnuje digitální fotografii, cyklistice a bojovému umění aikido.

Nahoru
 
Karel Šotkovský v TeliaSonera IC ČR

V české pobočce firmy nahradil na postu country managera Tomáše Křešťáka, který odchází do společnosti Intercom Systems, a zároveň se stává předsedou představenstva společnosti TeliaSonera IC Česká republika. Cílem Karla Šotkovského je pokračovat v rozvoji české pobočky, která je partnerem operátorů hledajících mezinárodní komunikační služby v nejlepší kvalitě a za rozumnou cenu, směrem k vyšší efektivitě . Kvalitu dodávaných služeb podporuje silné finanční zázemí TeliaSonery, která měla za třetí kvartál tohoto roku největší volné cash flow v historii firmy.
Karel Šotkovský ve společnosti TeliaSonera IC ČR dříve působil na pozici obchodního ředitele. Kromě zkušeností z oborů IT a telekomunikací má bohaté znalosti marketingu, získané řízením vlastní firmy v tomto oboru. Do budoucna si svou kvalifikaci rozšiřuje studiem bankovnictví. Ve volném čase se věnuje především sportu. K oblíbeným aktivitám patří golf, hokej a létání.

Nahoru
 
Nová členka managementu společnosti LogicaCMG

Eva Vavrušková byla jmenována ředitelkou pro lidské zdroje pro oblast střední a východní Evropy ve společnosti LogicaCMG. V této funkci nese odpovědnost za profesionální rozvoj konzultantů, softwarových inženýrů a všech dalších pracovníků firmy v zemích střední Evropy. Jedná se o celkem 550 lidí, z nichž podstatnou část tvoří špičkoví experti v různých oborech. Více než 80% z nich trvale pracuje v České republice. Podstatná část úkolů Evy Vavruškové bude spojena s náborem nových zaměstnanců, společnost totiž předpokládá další významný rozvoj v první polovině příštího roku.

LogicaCMG získala Evu Vavruškovou v roce 1998 s akvizicí firmy FCC Folprecht Plzeň. V posledních třech letech zastávala funkci operační ředitelky pro sektory průmyslu a veřejné správy. Vedle dohledu nad řízením projektů byla odpovědná za plánování a koordinaci kapacity konzultačních týmů a za rozvoj této kapacity tak, aby odpovídala požadavkům zákazníků a obchodním záměrům společnosti.

Eva je absolventkou Elektrotechnické fakulty Západočeské univerzity, oboru Technická kybernetika. Hovoří plynně anglicky a německy. Je vdaná, má dvě děti. Veškerý volný čas věnuje rekreačně sportovním aktivitám s rodinou.

Nahoru
 
Personální změny v Xeroxu
Společnost Xerox oznámila personální změny na pozicích Office/Indirect Manager a XES Manager pro CBU. Novým Office/Indirect Managerem pro Českou a Slovenskou republiku se stal Tomáš Krýsl, který v této pozici nahradil Vladimira Boracheva. Vladimir Borachev byl díky profesionálnímu přístupu a nasazení v nepřímém prodeji v České republice jmenován na pozici XES Manager pro CBU (oblast střední východní Evropy), kde bude mít na starosti podporu všech zemí CEE v oblasti XES (Xerox Engineering Systems). Hlavním úkolem Tomáše Krýsla v jeho nové pozici bude zvýšení pokrytí trhu, produktivity a aktivity resellerů tak, aby došlo k posílení dalšího růstu prodeje.

Tomáš Krýsl vystudoval ČVUT, obor hydrologie. Ve Spojených státech také absolvoval v rámci MBA programu kurz marketing managementu. Tomáš Krýsl více než tři roky působil ve společnosti Adast. Nejdříve jako manažer exportního oddělení a poté necelé tři roky v Coloradu, USA jako marketingový a prodejní manažer pro prodeje offsetových strojů Adastu do Spojených států. Do Xeroxu nastoupil před rokem jako VAR&IT Reseller Manager, aby se v červenci ujal role Distributor Manager, ve které získal znalosti a zkušenosti v oblasti kancelářských produktových řešení Xerox a nepřímého prodeje.

Nahoru
 
SAS kupuje Marketmax
Společnost SAS oznámila akvizici firmy Marketmax, společnosti v oblasti softwaru pro pokročilé plánování maloobchodních činností a pro tzv. merchandise intelligence. SAS touto akvizicí rozšiřuje svoji stávající nabídku business intelligence pro oblast maloobchodu o kompletní sadu integrovaných aplikací Retail Merchandise Planning. Akvizice urychluje strategické úsilí společnosti SAS stát se vedoucím poskytovatelem aplikací business intelligence pro maloobchod, jenž splňují potřeby tohoto dynamicky se rozvíjejícího odvětví v oblasti analýz, plánování, prognostiky a optimalizace.

Převzetí společnosti Marketmax je šestou akvizicí společnosti SAS od roku 2000. Odvětvový přístup k prodeji, marketingu, výzkumu a vývoji je dlouhodobou vizí prezidenta a generálního ředitele společnosti SAS, Jima Goodnighta. SAS na podporu této vize nedávno představil odvětvová řešení pro oblast finančních služeb a dalších odvětví. Maloobchod byl další přirozenou volbou pro rozšíření nabídky vertikálních řešení, z důvodu 27letých zkušeností společnosti SAS v této oblasti. Mezi zákazníky SASu v oblasti maloobchodu patří např. Wal-Mart, Amazon.com, The Limited, RONA a Casino.

Nahoru
 
Genesys a Microsoft Business Solutions spojily síly
Genesys Telecommunications Laboratories, Inc., samostatná dceřiná společnost koncernu Alcatel, oznámila, že se stala Microsoft Business Solutions ISV partnerem. V rámci spolupráce Genesys poskytne svůj Gplus adaptér k propojení s Microsoft Business Solutions CRM. Tato integrace zajistí dokonalé propojení sofistikovaných řešení call center od firmy Genesys s aplikacemi pro řízení vztahu se zákazníkem (CRM) společnosti Microsoft. Genesys a Microsoft tak společně firmám umožní zvýšit úroveň zákaznických služeb, které byly dříve dostupné pouze za cenu složitých a zdlouhavých instalací.

Microsoft Business Solutions je divizí společnosti Microsoft, která nabízí širokou řadu integrovaných obchodních aplikací a služeb. Řešení pomáhají malým či středně velkým společnostem a korporacím lépe komunikovat se zákazníky, zaměstnanci, partnery a dodavateli. Integrace Microsoft CRM s aplikacemi Genesys - které zajišťují provoz služeb kontaktních center, technické podpory, oddělení objednávek a telemarketingu - podstatně sníží rizika a složitost při zavádění systémů, které kombinují CRM aplikace s nástroji kontaktního centra.
Adaptér Gplus bude pro Microsoft CRM k dispozici v první polovině roku 2004. Umožní sdílet data mezi Genesys a Microsoft CRM, což podstatně sníží náklady na vlastnictví celého řešení, zjednoduší provoz a zvýší spokojenost zákazníků.

Nahoru
 
Spolupráce AudioCodes a 3com na trhu IP telefonie
Společnosti AudioCodes a 3Com oznámily, že AudioCodes začne dodávat firmě 3Com brány a mediální servery pro podniková řešení IP telefonie.
Produkty AudioCodes spolupracují s řešeními síťové telefonie společnosti 3Com včetně oceňované IP platformy třídy operátorů VCX V7000.

Společnost AudioCodes dodává 3Comu tři typy produktů:
ּ digitální brány (Mediant 2000)
ּ mediální server (IPmedia 2000)
ּ analogové brány (MediaPack)

Tyto produkty umožňují podnikům vyřešit veškeré potřeby v oblasti podnikové komunikace, například telefonní připojení a telekonferenční služby, a zároveň poskytují vyspělé nástroje produktivity zaměstnanců jako aplikace jednotné komunikace. Všechny součásti řešení jsou založeny na internetovém protokolu IP, což snižuje náklady na připojení a správu.
Brány společnosti AudioCodes se používají po celém světě. Díky plné podpoře funkcí protokolu IP (Session Initiation Protocol) umožňují provozovat nejrůznější podnikové aplikace. Mezi funkce mediálních serverů AudioCodes patří konference, interaktivní hlasové ovládání a další vyspělé podnikové služby.

Nahoru
 
ANECT obhájil certifikaci Cisco Gold Certified Partner
Společnost ANECT prošla auditem firmy Cisco Systems a opět obhájila titul Cisco Gold Certified Partner v ČR a SR. Audit provedl Stuart Powell ze společnosti NSF International Strategic Registrations, Ltd, se kterou společnost Cisco Systems uzavřela spolupráci v oblasti auditů pro Silver a Gold partnery s cílem dosáhnout co nejvyšší objektivity hodnocení.

Nahoru
 
Společnosti 3com a EasyRun podepsaly OEM dohodu
Společnost 3Com oznámila, že podepsala OEM dohodu se společností EasyRun. Podle smlouvy bude 3Com dodávat multimediální software pro kontaktní centra EPICLite společnosti EasyRun zároveň se svým řešením síťové telefonie 3Com NBX. Kombinované řešení 3Com eXchange Call Center umožňuje malým a středně velkým podnikům, které používají kontaktní centra, zkvalitnit úroveň služby zákazníkům a zároveň snížit celkové náklady na provoz a údržbu.

Platformu 3Com NBX se softwarem EPICLite používá například Halsted Communications, newyorský poskytovatel technické podpory pro DirecTV.
Software EasyRun EPICLite je integrován do produktu 3Com eXchange Call Center, což je soubor řešení IP telefonie založených na platformě 3Com NBX.
Přidáním softwaru EasyRun EPICLite přináší 3Com eXchange Call Center funkce telefonních center za cenu přizpůsobenou malým a středně velkým podnikům. 3Com tak může efektivně odpovědět na významnou a rostoucí poptávku po aplikacích telefonních center s přidanou hodnotou. Od nynějška je může dodávat zároveň s řadou svých produktů a služeb síťové telefonie.

Nahoru
 
Spolupráce LCS a Českého Telecomu přinese zákazníkům výhody
LCS International a Český Telecom uzavřeli dohodu o vzájemné spolupráci při poskytování komplexních řešení pro firemní zákazníky v oblasti informačních systémů. Společný postup dvou vedoucích dodavatelů ve svém oboru přináší firemním zákazníkům nejen flexibilní řešení informačního systému podniku, ale zároveň také telekomunikační a datové služby s přidanou hodnotou. Nesporným přínosem pro zákazníka bude také výrazná úspora finančních nákladů pro provoz informačního systému díky optimalizaci společného řešení obou firem.

Nahoru

FinanČní Monitor Firem

Výnosy Network Associates za třetí čtvrtletí 227 milionů dolarů
Společnost Network Associates oznámila, že ve třetím čtvrtletí končícím 30. září 2003 byly její konsolidované čisté výnosy 226,9 milionů dolarů. Podle účetní metodiky GAAP dosáhl čistý zisk ve třetím čtvrtletí 9,9 milionu dolarů neboli 0,06 dolaru na akcii. Očekávaný čistý zisk pro třetí čtvrtletí byl 26,6 milionu dolarů neboli 0,15 dolarů na akcii.
Služby on-line ochrany si ve třetím čtvrtletí předplatilo 709 000 nových uživatelů, což představuje oproti třetímu čtvrtletí roku 2002 přírůstek 496 %.

Nahoru
 
Alcatel oznámil výsledky hospodaření za třetí čtvrtletí 2003
Správní rada společnosti Alcatel zhodnotila výsledky třetího čtvrtletí roku 2003. Tržby za třetí čtvrtletí činily 3,039 miliardy EUR oproti 3,149 miliardy EUR v druhém čtvrtletí roku 2003. V meziročním srovnání klesly tržby o 13 % (6 % při použití konstantního směnného kurzu). Provozní zisk činil 160 miliónů EUR, zatímco čistá ztráta dosáhla částky 284 miliónů EUR neboli 0,23 EUR na akcii 0,27 USD na ADS.

Nahoru
 
Telenor dosáhl ve 3. čtvrtletí 2003 příjmů 1,644 miliardy euro
Příjmy společnosti Telenor za třetí čtvrtletí 2003 v porovnání se stejným obdobím v roce 2002 vzrostly. Investiční výdaje a pohledávky byly opět sníženy a dlouhodobý program na zvýšení efektivity prováděných operací s názvem Delta 4 přinesl ve třetím čtvrtletí lepší výsledky, než se očekávalo.
Oblast mobilních komunikací (Mobile) vykázala celkově rostoucí trend; na norském trhu došlo k navýšení počtu nových klientů oproti předchozímu čtvrtletí. Oblast pevných komunikací (Fixed) dosáhla nárůstu marže a z provozní ztráty oblasti televizního a rozhlasového vysílání (Broadcast) v loňském třetím čtvrtletí se stal provozní zisk.

Nahoru


odborná konference TopVision


Konference, semináře

Školení Sybase
Nabídku byla rozšířena o 8 nových obecných kurzů:
Fast Track to Java XML – 3 dny
Fast Track to Servlets and JSP – 3 dny
Fast Track to Java Script – 2 dny
Fast Track to Java Security and Cryptography – 2 dny
Application Testing with Java – 2 dny
Fast Track to J2EE Design Patterns – 2 dny
Developing Web Applications with Struts – 3 dny
Fast Track to UML – 3 dny
Fast Track to XML – 3 dny

Do 15.12. můžete využít výhodné vánoční nabídky. Při objednávce 10 nebo 20 školících dnů získáte hodnotný dárek dle vlastního výběru.
Podrobněji viz http://www.sybase.cz/edu/index.htm
Od poloviny tohoto týdne bude znám nový rozvrh kurzů na rok 2004, který si budete moci stáhnout z http://www.sybase.cz/edu/Kalendar.htm.

Nahoru
 
Prezentace informační podpory v informačním systému Bílý Motýl
Softwarová společnost BM Servis s. r. o. z Českých Budějovic uskuteční dne 11.4.2003 v 9.00 hod. v sídle společnosti druhou ze seriálu specializovaných ukázek zpracování podnikových informací v komplexním informačním systému Bílý Motýl, který je určen pro střední firmy. Zaměření ukázky je určeno pro vedoucí pracovníky technických i výrobních úseků, manažery i správce IT.
Ukázka bude zaměřená na systém informační podpory výroby a její přípravy (popis výrobku, výrobního prostředí, plánování zakázek, optimalizaci využití zdrojů, reakce na změny výrobních principů). Budou prezentovány i navazující informace jako např. řízení realizace zakázky a odchylek, integrace s technologickými systémy, vztah výroby k objednávkám, minimalizace nákladů a boj o zákazníka. Na závěr jsou připraveny manažerské analýzy a přehledy a zpřístupnění informací zákazníkům přes Internet.
Zaměření dalších témat ze seriálu a termínu ukázek naleznete také na Internetu: www.bm.cz.
 

Nahoru
 
IS Bílý Motýl pro zemědělce
Je určená pro manažery a pracovníky v zemědělství
Termín konání 14. listopadu 2003 od 8.30 hod.
Místo konání České Budějovice, Školní 2235, v prostorách BM Servisu s.r.o.
Přihlásit se lze písemně, faxem (387319024) nebo přes www.bm.cz.

Nahoru
 
Informační systém jako konkurenční výhoda
Kdy se projeví přínosy pořízení informačního systému?
Jak udělat z informačního systému konkurenční výhodu?
Co je to teorie omezení (TOC)? Jak ji aplikovat do podnikových procesů?
Jaké jsou přínosy jejího využití?
Tyto otázky samy napovídají, o čem bude další ze série workshopů připravovaných společností Allium ve spolupráci s časopisem IT System. Diskusní setkání bude tentokrát zaměřeno na problematiku získání konkurenční výhody implementací informačního systému a využití teorie omezení (TOC) a proběhne v úterý 18.listopadu opět v příjemném prostředí brněnského hotelu Santon. Další informace jsou pro zájemce již tradičně k dispozici na stránkách společnosti Allium (www.allium.cz).
 

Nahoru
 


Informační systém jako konkurenční výhoda



Kurz Microsoft Project - aplikace projektového řízení
Microsoft Project je v současnosti nejrozšířenějším nástrojem pro řízení projektů. Dnes si snad již každý, kdo je postaven před úkol realizovat jakýkoli projekt, uvědomuje mnohé výhody, které mu použití softwarové podpory v této oblasti přináší. Je známo, že většina uživatelů využívá při každodenní práci s aplikacemi pouze malou část veškerých nabízených funkcí daného nástroje. V případě nástroje jakým je Microsoft Project může být nepříznivým důsledkem nevyužívání některých důležitých funkcí produktu nižší kvalita vytvářených plánů s následnými problémy při jejich realizaci. Tento kurz si klade za cíl seznámit účastníky s vybranými pokročilejšími funkcemi nástroje Microsoft Project a naučit je vhodně používat při plánování a sledování projektu.
Kurz se koná v termínu 24. – 25. listopadu v Praze. Bližší informace a přihlášky na www.lbms.cz nebo telefonicky na čísle 296 579 211.

Nahoru
 
E-business prakticky
Společnost Corpus Solutions připravuje společně s firmou SOFT-TRONIK sérii seminářů pro IT odborníky a manažery firem. Semináře jsou zaměřeny především na problematiku vytváření a nasazování řešení pro e-business v tuzemských podmínkách.
Semináře jsou rozděleny na čtyři tematické oblasti – „Informační integrace – cesta k propojování informačních systémů“, „Portálová řešení“, „E-komunikace“ a „Řízení oběhu dokumentů“. Obsah je zaměřen především na praktické příklady nasazení a realizace řešení z těchto oblastí v různých podmínkách.
Série seminářů „E-business prakticky“ je určena jak pro vybrané a přímo zvané účastníky, tak pro všechny zájemce, kteří se včas zaregistrují, samozřejmě do okamžiku, než bude kapacita zcela naplněna. Informace o termínech a struktuře seminářů jsou k dispozici na adrese www.corpus.cz/ebusiness nebo získat na telefonním čísle 241 020 333.
 

Nahoru

 
Strategické aliance a sítě – partnerství pro úspěch na budoucích trzích
Konference Strategické aliance a sítě – partnerství pro úspěch na budoucích trzích se uskuteční ve dnech 18. – 19. února 2004 v hotelu Crowne Plaza a připravila ji společnost top vision ve spolupráci s Hospodářskou komorou ČR. Strategická partnerství a aliance jsou dnes jednou z typických a účinných forem moderního podnikání. Ve všech vyspělých státech úspěšně fungují a osvědčily se jako jedna z možností, jak se vyrovnat s nároky a problémy dnešní doby – ostrou konkurencí, kratšími životními cykly výrobků i rozvojem informačních technologií. Konference se mimo jiné zabývá otázkami:
Kdy jsou strategické aliance zdrojem růstu a vytváření hodnoty?
Strategická partnerství a aliance jako prostředek posílení tržní pozice
Proces a kritéria výběru strategického partnera
Rychlé a efektivní nastartování partnerské spolupráce
Efekty spolupráce a řízení aliancí k výsledkům
Strategické aliance jako motor inovací

Posláním této konference je výměna praktických zkušeností a názorů z oblasti tvorby a řízení strategických aliancí, diskuse nových trendů i možnost neformálního setkání účastníků. Bližší informace naleznete na www.topvision.cz nebo kontaktujte Evu Šindelářovou, sindelarova@topvision.cz , tel.: 225 096 489.
 

Nahoru


IT System


System NEWS zasílá redakce edice IT Business * Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.: +420/ 545 222 779 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám System NEWS zasílali, kontaktujte nás prosím. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora,