HLEDEJ
 V SEKCI
 

5. listopadu 2003

| registrace ZDARMA | starší čísla | odhlášení | ceník inzerce

Aktuální čislo

Aktuální čislo

Obsah System NEWS

Událost týdne
Novell kupuje přední linuxovou společnost SUSE LINUX

Podnikové aplikace
Nový výkonný ekonomický systém pro malé společnosti
KVADOS uzavřel smlouvu o dodávce produktu myAVIS pro ČSÚ
Intersystems uvádí na trh systém Ensemble
EMC představuje řešení šitá na míru pro malé a střední firmy
EFCON uvedla mySAP All-in-One INSTANT BUSINESS
Společnost EMC bude podporovat Microsoft Exchange Server 2003
SQL Anywhere Studio 9 zcela zdarma
FileNet s novým softwarem pro Records Management

Analýza
Vzrůst internetového provozu ve střední a východní Evropě

Internet, komunikace a sítě
Alcatel a Ascom budou nabízet podniková bezdrátová řešení
LogicaCMG podnikla krok k urychlení globálního rozšíření MMS
AEC uvádí na trh nový personální firewall
Digitální videodohled podle VanguardMS

Informační společnost
Společnost SkyNet s bezpečnostní prověrkou NBÚ
HP a Oracle otevírají demonstrační centrum ve společnosti Servodata
Technickým ředitelem společnosti eTel
Tech Data staronovým distributorem Fujitsu Siemens Computers

Finanční monitor IT firem
VERITAS Software s nejvyššími čtvrtletnímu výnosy ve své historii
Rekordní tržby Internet Mall
Symantec s rekordním obratem a ziskem, dělení akcií
Čtvrtletní obrat Western Digitalu 714 miliónů USD

Konference, semináře

I. Republiková konference Informačního systému K2
IT3T 2003 startuje
Virtuální Bratislava
Víc než 3D kino!
Finanční řízení pro neekonomy
MIS v praxi - očekávání a realita
Konference o segmentaci zákazníků v Praze
Prezentace informační podpory v informačním systému Bílý Motýl
Informační systém jako konkurenční výhoda
IS Bílý Motýl pro zemědělce
Kurz Microsoft Project - aplikace projektového řízení
E-business prakticky
 


V Edici IT Business vychází

Právě vyšlo:
IT System 10/2003

Branžové zaměření
Výrobní podniky

Hlavní témata
· Řízení efektivity výroby
· Paletová logistika
· Integrace aplikací
· Automatizovaný sběr dat
· SCM - seriál
Připravujeme:
IT System 11/2003

Branžové zaměření
Banky a finance


Hlavní témata
· CRM
· Právní software
· Procesní řízení
· Tisková řešení
· Linux


Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový formulář ZDE!


Contactel


Událost týdne

Novell kupuje přední linuxovou společnost SUSE LINUX
Novell 4. října oznámil, že uzavřel smlouvu o akvizici společnosti SUSE LINUX, jednoho z předních světových dodavatelů podnikového Linuxu. Rozšiřuje tak svou schopnost poskytovat služby podnikové třídy a podporu pro platformu Linux.
· Novell rozšiřuje své nasazení v oblasti open source softwaru, jako první bude nabízet komplexní linuxová
  řešení pro podnikové desktopy i servery.
· Novell bude jedinou softwarovou společností s obratem přes miliardu dolarů, která má vlastní distribuci Linuxu
  a celosvětový tým technické podpory.
· Novell/SUSE LINUX se stane největším světovým dodavatelem linuxových řešení pro osobní počítače i servery
  a zároveň největším poskytovatelem technické podpory.
· Zákazníci získají celosvětovou technickou podporu pro podniková řešení založená na Linuxu od společnosti s
  více než dvacetiletými zkušenostmi s operačními systémy.
· Společnosti IBM a Novell/SUSE LINUX jednají o rozšíření obchodní smlouvy na podporu řady serverů IBM
  eServer.

Nahoru

Podnikové aplikace

Nový výkonný ekonomický systém pro malé společnosti
1Společnost Aktis představí na pražské výstavě SFAMEX 2003 nový ekonomický systém pro malé společnosti, který nese název ABRA G2.
ABRA G2 je moderní ekonomický software a i přesto, že je určen pro nejmenší firmy od jednoho do tří počítačů, jedná se o produkt na nejvyspělejší třívrstvé client/server technologii se všemi výhodami, které tato technologie přináší – stabilita, konzistentnost a bezpečnost uložených dat, otevřenost systému vzhledem k okolním aplikacím.

ABRA G2 je vývojový nástupce úspěšného systému ABRA Gold, používaném více než 3 500 firmami ve třech státech Evropy a řadícím se mezi nejpoužívanější ekonomické softwary v ČR. ABRA G2 se skládá z následujících agend: adresář, podvojné účetnictví, banka, homebanking, fakturace, pokladna, objednávky a sklad, majetek, dokumenty, sledování změn, replikace (podpora přenosů dat mezi centrálou a pobočkami), otevřené rozhraní - 1 přístup (možnost navázání externích aplikací).

Kromě modulů v základním balíku ABRA G2 lze dále samostatně dokupovat další rozšiřující moduly společné systémům ABRA G2 a ABRA G3:
· Mzdy a personalistika
· CRM
· Výroba
· Pokladní prodej

Dále se samostatně nabízí balík pro řešení pokladního prodeje na prodejně, který se skládá z modulů: Pokladní prodej, Objednávky a sklad a Adresář. Základní cena software ABRA G2 bez DPH je 15 000 Kč pro 1 počítač, 30 000 Kč pro 3 současně pracující počítače. Součástí nabídky pro uživatele systémů ABRA Gold je přechodová sleva 40 %. Pro uživatele jiných ekonomických systémů nabízí společnost Aktis slevu 20 %.


 
Nahoru

 


KVADOS uzavřel smlouvu o dodávce produktu myAVIS pro ČSÚ

Jedná se o dodávku řešení pro podporu mobilních pracovníků, kteří v terénu získávají údaje o cenové úrovni zboží a služeb a jejich vývoji. Tato data slouží především k výpočtu indexu vývoje inflace.
Vybrané řešení bude využívat základní funkčnost produktu myAVIS. Společnost KVADOS dále provede modifikace dle požadavku zadavatele. Řešení bude využívat více než 50 pracovníků v terénu a dále pak cca 15 uživatelů na centrále. Cílem projektu je zpřesnit prováděné průzkumy s využitím nástrojů mobilních technologií, zrychlit procesy zpracování dat, zkvalitnit následné zpracování dat a rozšířit možnosti práce se statistickými údaji v podmínkách ČSÚ. Součástí projektu je outsourcing komunikační infrastruktur a serverového vybavení pro základní zpracování dat ze strany dodavatele společnosti KVADOS.

Nahoru
 

 
Intersystems uvádí na trh systém Ensemble

Společnost InterSystems Corporation zveřejnila 3. listopadu systém Ensemble, který je jedinou integrační platformou spojující funkcionalitu integračního serveru, aplikačního serveru, vysoce výkonné objektové databázové platformy a jednotného vývojového prostředí a prostředí pro správu do jediného architektonicky konzistentního produktu. Systém Ensemble povznáší aplikační integraci na vyšší úroveň tím, že organizacím umožňuje rychle implementovat nová obchodní řešení, která zvyšují užitnou hodnotu již existujících aplikací, plánovat nové obchodní postupy a integrovat data napříč celou podnikovou informační architekturou.

Systém Ensemble doplňuje produktovou řadu společnosti InterSystems, jejíž součástí je i vysoce výkonná post-relační databázová platforma CACHÉ a je prostředkem pro rychlé vytváření kompozitních aplikací, tj. nových strategických obchodních řešení, která integrují funkcionalitu stávajících aplikací, logiku nových obchodních postupů a data napříč celým podnikem. Představuje komplexní platformu, která přináší schopnosti potřebné pro rychlou implementaci integrace i těch nejsložitějších podnikových aplikací.
Sytém Ensemble je okamžitě k dispozici pro operační platformy HP Alpha OpenVMS, HP Alpha Tru64, Unix, HP-UX, IBM AIX, Linux, Sun Solaris a Microsoft Windows. Cena licence systému Ensemble Enterprise začíná od 125 000 USD pro jeden procesor.


Nahoru


EMC představuje řešení šitá na míru pro malé a střední firmy
Společnost EMC Corporation představila řadu aplikací a programů, jejichž cílem je zjednodušení nákupu platformy a softwaru pro ukládání dat pro zákazníky. Nová síťová paměťová řešení EMC, která obsahují oceněnou platformu CLARiiON CX a aplikace pro správu dat VisualSAN a Visual SRM, a dále software typu "Try and Buy" jsou ušity na míru malým a středním podnikům. Nové produkty nabízí široká síť partnerů EMC.
Každý balíček je optimalizován pro organizace, které se snaží implementovat platformy pro pracovní skupiny a prostředí SAN, a obsahuje kombinaci hardwaru pro síťové ukládání dat, softwaru a služeb za přijatelnou cenu. Balíčky CLARiiON představují kompletní řešení, které je snadno realizovatelné a umožňuje centralizovanou správu a řízení takových aplikací, jako je e-mail, databáze a internetové služby.

Všechna tři řešení jsou maximálně spolehlivá, škálovatelná a intuitivní. Obsahují systém CLARiiON CX200 s kapacitou 350 GB, softwarové aplikace Navisphere a Access Logix, adaptéry pro sběrnici typu host (HBA), kabely pro optické kanály (Fibre Channel), instalaci, podporu, záruku na hardware a údržbu softwaru.
· Balíček DAS pro vysokou dostupnost - jednoduché řešení s redundantní duální konektivitou pro single host.
  Toto řešení může být snadno rozšířeno o druhý server v klastrové konfiguraci.
· Základní balíček SAN - kompletní řešení SAN pro propojení dvou serverů prostřednictvím ústředny EMC
  Connectrix DS-8B2. Tento balíček je vhodný pro konsolidaci serverů a sdílené ukládání dat a obsahuje
  software Try and Buy VisualSAN (viz níže).
· Balíček s vysokou dostupností SAN – tento balíček SAN je konfigurován pro maximální dostupnost dat a
  obsahuje plně redundantní duální konektivitu pro dva servery prostřednictvím dvou ústředen EMC Connectrix
  DS-8B2. Tento balíček je rovněž vhodný pro konsolidaci ukládání dat a serverů a obsahuje software Try and
  Buy VisualSAN.

Kromě výše uvedeného nabízí společnost EMC také software typu Try and Buy. Tento program umožní zákazníkům a partnerům nainstalovat a využívat zdarma aplikace VisualSAN a VisualSRM po dobu 30 dní. Zákazníci, kteří si zakoupí paměťový software, mohou aktivovat moduly a funkcionalitu prostřednictvím nového systému EMC, který obsahuje online elektronické udělení licence.
Aplikace VisualSRM a VisualSAN jsou určeny pro střední a velké podniky a jejich cílem je pomoci organizacím zjednodušit a zautomatizovat prostředí pro síťové ukládání dat.
Veškeré balíčky je možné ihned zakoupit u zástupců EMC a členů partnerského programu Velocity Channel Partner Program. Přibližná cena balíčku DAS High-Availability Package pro koncové uživatele činí 17 000 USD. Přibližná cena balíčků SAN je od 23 000 USD.
Již dnes můžete vyzkoušet software VisualSAN Try and Buy. Ještě během tohoto čtvrtletí bude na trhu k dispozici software Try and Buy VisualSRM.


Nahoru
 


12. konferenci uživatelů geografických informačních systémů ESRI a ERDAS v ČR



EFCON uvedla mySAP All-in-One INSTANT BUSINESS
Jako partner společnosti SAP uvedla společnost EFCON řešení podnikového informačního systému pro obchodní firmy mySAP All-in-One INSTANT BUSINESS, které využívá zkušeností společnosti EFCON z již realizovaných projektů pro tuto skupinu zákazníků a je speciálně zaměřeno na střední a větší obchodní společnosti.

K hlavním principům INSTANT BUSINESS patří:
ּ nasazení informačního systému na špičkové platformě mySAP za pevný čas a předem definované náklady
ּ okamžité zvýšení dostupnosti informací a možnost přesnějšího rozhodování pro management obchodních
  společností
ּ přednastavení klíčových obchodních procesů a zkrácení doby implementace
ּ zohlednění specifik každého zákazníka v rámci každého projektu


Nahoru


Společnost EMC bude podporovat Microsoft Exchange Server 2003
Společnost EMC u příležitosti představení nové verze Microsoft Office uvedla na trh podporu poštovního serveru Microsoft Exchange Server 2003. Společnost EMC odhalila nová řešení vyvíjená společně s firmou Microsoft, která pomohou společnostem lépe spravovat informace v Exchange Serveru 2003 v rámci jejich životního cyklu. V rámci této akce demonstrovala společnost EMC a její nová softwarová divize LEGATO integrovaná řešení pro řízení informací, která zajišťují zálohování a obnovu dat, archivaci, správu záznamů a další funkce pro lepší řízení dat uložených na poštovním serveru Exchange Server 2003. Společnost EMC dokončila akvizici firmy LEGATO a integrovala své produkty se softwarovými řešeními LEGATO pro ochranu informací, spojila automatickou dostupnost a zpracování poštovních zpráv s automatizovanými paměťovými systémy a softwarem EMC. Díky této integraci získají zákazníci společnosti Microsoft vynikající řešení pro správu a ochranu informací.

Společnost EMC spolupracovala s Microsoftem při konsolidaci infrastruktury Exchange a migraci z Exchange 5.5 na Exchange Server 2003 a obě společnosti společně vyvinuly řešení, které zajišťuje zákazníkům využívajícím poštovní server Exchange Server 2003 infrastrukturu, kterou mohou postupně se svým růstem počínaje základním balíkem dále rozšiřovat. Jakmile je Exchange Server 2003 konsolidován do sítě pro systémy pro ukládání dat (SAN), mohou zákazníci jednoduše využívat software EMC a LEGATO pro vysokou dostupnost a lepší kontinuitu podnikání. Díky tomu budou mít zákazníci možnost lépe řídit informace v rámci jejich životního cyklu včetně jejich dlouhodobého archivování v souladu s regulačními požadavky.
Společnost EMC spolupracovala s firmou Microsoft na zdokonalení funkcí, které využívá Exchange Server 2003 a Windows Server 2003 pro Volume Shadow Copy Service (VSS) tak, aby zajistila kvalitní integraci. Klíčovou komponentou řešení jsou moduly EMC CLARiiON a Symmetrix Integration Modules pro Exchange, které integrují replikační technologii EMC se systémem VSS společnosti Microsoft. Řešení EMC umožňuje zákazníkům:
ּ snížit dobu na zálohování a obnovu dat z hodin na minuty
ּ snížit složitost procesu zálohování a obnovy dat
ּ lépe využít a spravovat uchované informace
ּ udržovat běžnou infrastrukturu podporující lepší funkcionalitu systému Exchange

Více informací o automatizovaném řešení pro síťové ukládání dat EMC pro Microsoft Exchange získáte na http://www.emc.com/microsoftsolutions/.
 Více informací o podpoře LEGATO pro Microsoft Exchange Server 2003 získáte na: http://www.legato.com/microsoft/.


Nahoru


SQL Anywhere Studio 9 zcela zdarma
Dceřiná společnost firmy Sybase iAnywhere Solutions oznámila, že na webových stránkách firemního programu Developer Community si mohou softwaroví tvůrci objednat bezplatnou vývojářskou verzi přední databáze pro mobilní a zapouzdřená prostředí či pro malé a střední podniky s názvem SQL Anywhere Studio 9. Cílem nové verze je dále stimulovat vývoj databázových aplikací využívajících nejnovější technologie pro bezdrátové podnikové aplikace. S pronikáním do bezdrátové oblasti si tvůrci softwaru potřebují velmi rychle osvojit nové znalosti a schopnosti. Nová verze nabízí softwarovým týmům další prvky, které zjednodušují tvorbu aplikačních prototypů a usnadňují tak přechod na nové technologie.
Také přibližuje nejnovější technologie široké vývojářské veřejnosti, včetně studentů a poradců. Umožňuje jim vyzkoušet software, získat nové schopnosti a vyvinout prototyp.


Nahoru



FileNet s novým softwarem pro Records Management
Společnost FileNet představila řešení FileNet Records Manager, určené ke správě kompletního životního cyklu záznamů od jejich vytvoření až po skartaci. Records Manager je reakcí na celosvětové zpřísnění pravidel v oblasti řízení podniků a kontroly ze strany regulačních orgánů. Produkt je založen na centrálním, integrovaném a rozšiřitelném úložišti dat umožňujícím vytvářet a spravovat spisové plány, harmonogramy archivace i zabezpečení těchto procesů. Jeho součástí jsou i nástroje pro výkaznictví a audit, které pomáhají organizacím splnit požadavky regulačních orgánů na vykazování informací.

FileNet Records Manager je integrovaným řešením architektury FileNet P8, což podnikům umožňuje efektivnější využití možností správy podnikového obsahu a řízení procesů v rámci firmy a dosažení komplexnější správy záznamů. Cílem řešení je pomoci organizacím plnit závazky vycházející z nových a novelizovaných předpisů, vládních nařízení a regulačních norem v rámci odvětví a vyrovnat se s rostoucím počtem elektronických záznamů (dokumentů) vycházejícím z rozsáhlého používání elektronické komunikace, včetně internetu a elektronické pošty.
FileNet věří, že řízení procesů je základním požadavkem při prosazování zásad a postupů records managementu, protože uživatelům umožňuje záznamy pořizovat, předkládat a klasifikovat transparentním způsobem. To zajišťuje účinnou kontrolu těchto procesů s minimálními zásahy uživatele, usnadňuje plnění zákonných požadavků a vytváří potenciál pro snížení souvisejících nákladů. Vedoucí pracovníci navíc získají přehled o veškerých pravidlech v oblasti records managementu a o dodržování jejich pokynů.
FileNet Records Manager je určen k vytvoření centrální spisové agendy, a to jak pro oblast elektronických, tak i papírových záznamů a pro automatickou deklaraci a klasifikaci elektronických záznamů. S využitím možností řešení FileNet v oblasti monitorování, reportování a analýz, poskytuje Records Manager organizacím potřebný přehled o tom, kdy, jak, proč a kde se záznamy v jejich činnosti používají. Společnosti tak mohou aktivně optimalizovat svoji činnost podle konkrétních požadavků a přizpůsobit zásady archivace záznamů a nakládání s nimi tak, aby splňovaly nově zaváděné zákonné požadavky.
Všeobecná dostupnost řešení FileNet Records Manager je plánována na 2. čtvrtletí 2004.


Nahoru
 

Analýza

Vzrůst internetového provozu ve střední a východní Evropě
Podle nejnovější studie IDC vzroste mezinárodní internetový provoz ve střední a východní Evropě v roce 2003 o více než 90 % díky dvojnásobnému navýšení počtu širokopásmových připojení na Internet. Výrazný nárůst širokopásmových a DSL připojení ve střední a východní Evropě bude hlavní hnací silou rostoucího objemu mezinárodního provozu. Základním faktorem pro tento nárůst je přístup k vysokorychlostnímu připojení na Internet. Navíc mnoho operátorů v tomto regionu nabízí neomezenou paušální sazbu za DSL a kabelové připojení na Internet, která podněcuje uživatele být on-line déle, než by byli s měřeným dial-upovým připojením.

Celková úroveň internetového provozu vytvořená uživateli v zemích střední a východní Evropy zůstává daleko nižší než v zemích západní Evropy. Nicméně objem provozu rychle roste, a to má důležitý vliv na poskytovatele služeb, jako například mezinárodní IP tranzit užívaný na přenos a směrování internetového provozu.
Růst mezinárodního internetového provozu a s ním spojená poptávka po přenosové kapacitě budou v každé zemi podstatně odlišné a budou se odvíjet od rozvoje v oblasti internetového připojení. Údaje IDC ukazují, že počet širokopásmových připojení v Estonsku se rychle blíží počtu dial-upových připojení. Opakem je Bulharsko, kde širokopásmová připojení dosáhnou do konce tohoto roku sotva 1 % celkového trhu s připojením na Internet.
Central and Eastern Europe International Internet Traffic and Bandwidth Demand Forecast obsahuje informace o současném a předpokládaném mezinárodním internetovém provozu ve střední a východní Evropě z hlediska poptávky. Studie také analyzuje a předkládá aktuální informace a prognózy pro užívání Internetu a služeb připojení na Internet v tomto regionu. Studie vzájemně porovnává internetový provoz, který generují koncoví uživatelé, s momentálně dostupnou internetovou přenosovou kapacitou ve střední a východní Evropě a předpovídá budoucí poptávku po přenosové kapacitě. Mimo jiné zde najdete návody založené na důsledcích růstu objemu mezinárodního internetového provozu a poptávky po přenosové kapacitě.

Nahoru
 


MIS v praxi - očekávání a realita


Internet, komunikace a sítě

Alcatel a Ascom budou nabízet podniková bezdrátová řešení
Společnost Alcatel a společnost Ascom Wireless Solutions podepsaly dohodu, která jim umožní okamžitě poskytovat podniková bezdrátová řešení rozšiřující mobilitu pracovníků a jejich osobní bezpečnost v potenciálně rizikových a izolovaných zaměstnáních.
Nabídka je určena středním a velkým podnikům nebo organizacím s pracovníky používajícími mobilní zařízení a pracujícími mimo kancelář. Uplatní se zejména v pracovních prostředích s rizikem vyplývajícím z případného přerušení spojení, jako je zdravotnictví, státní správa, nápravná zařízení, energetika a výrobní průmysl.

Výhod bezdrátové komunikace budou moci využívat například operátoři jaderných elektráren, operátoři ve velkých závodech těžkého průmyslu nebo vězeňská služba. Systém je možné využít rovněž pro další služby související s bezpečností, jakými jsou například vzdálené spouštění alarmů nouzovým tlačítkem či jejich aktivování v případně detekce výpadku obsluhy nebo zjištění její imobility.
Nabídka obsahuje dva telefony DECT společnosti Ascom „Messenger“ a rádiovou základnovou stanici společnosti Alcatel „Protector“. Oba modely jsou robustní, odolné proti vodě a nárazům. Model „Protector“ poskytuje monitoring signálu alarmu, detekci mobility a tlačítko pro záchranu. Oba produkty Ascom doplní existující nabídku společnosti Alcatel. Řešení Alcatelu a Ascomu je navrženo tak, aby zákazníkům umožnilo snadno a rychle nasadit bezdrátovou technologii a připojit se na podnikové telefonní řešení a komunikační infrastrukturu založenou na protokolu IP. Navíc se toto řešení dá bezproblémově připojit k vlajkové lodi Alcatelu – přepínači a komunikačnímu šasi OmniPCX Enterprise.
Ascom bude navíc nabízet tzv. Alarm Management Server, který umožní pracovníkům monitorovat
a reagovat na signál alarmu. Alcatel bude poskytovat všechny vlastnosti špičkového podnikového telefonního systému, jako například adresářovou službu pro vytáčení čísla na základě jména volaného.


Nahoru

 

LogicaCMG podnikla krok k urychlení globálního rozšíření MMS
LogicaCMG spustila službu RealMMS, což je úplný outsourcing infrastruktury pro přenos multimediálních zpráv (MMS) v telekomunikačních sítích. Služba je fyzicky umístěna v datovém centru v Orlandu na Floridě, ale je potenciálně k dispozici všem operátorům na světě.
Předpokládá se, že této služby využijí zejména ty telekomunikační společnosti, které chtějí rychle zahájit poskytování multimediálních služeb, ale dosud nemají vlastní systémy. Do doby, než se jim tyto systémy podaří uvést do rutinního provozu, mohou využívat infrastruktury společnosti LogicaCMG. Jedná se tedy o krok, který může výrazně urychlit rozvoj globálního trhu s multimediálními zprávami.

LogicaCMG poskytuje službu RealMMS v úzké spolupráci se společností ClearSky Mobile Media – předním světovým poskytovatelem obsahu pro telekomunikační společnosti. Uživatelé RealMMS tak získají přístup k celému portfoliu služeb ClearSky: sportovní zpravodajství, hudba, filmy, různé informační služby, erotika apod. Tento obsah bude v omezené formě přístupný i uživatelům vybaveným WAPovými aparáty.
Řešení společnosti LogicaCMG zahrnuje, kromě vlastní MMS technologie, také funkce provozního systému (OSS) a může být velmi snadno integrováno s interními systémy jakéhokoliv mobilního operátora, což otvírá cestu také k přenosu MMS mezi různými typy sítí. Základem tohoto řešení jsou produkty Multimedia Service Centre a Wireless Service Broker.


Nahoru
 
AEC uvádí na trh nový personální firewall

Pomyslné brány vývojových laboratoří známého prodejce a producenta software pro bezpečnost dat a antivirovou ochranu v nedávných dnech opustil nový produkt TrustPort Personal Firewall.
V současnosti je personální firewall jedním ze stěžejních prvků v první obranné linii každého připojeného počítače. Výskyt bezpečnostních děr v operačních systémech, které řada moderních škodlivých kódů zneužívá, si žádá nasazení stále dokonalejších a účinnějších obranných systémů. Samotný antivirový program již není dostatečnou zárukou „čistoty“ počítače, jehož uživatel aktivně využívá internet a další moderní komunikační kanály.

TrustPort Personal Firewall je řešení vhodné jak pro pokročilé uživatele, kteří disponují znalostmi síťových protokolů a služeb, tak i pro ty, kterým spíše vyhovuje použití předpřipravených sad konfiguračních pravidel navržených a odladěných pro jednotlivé typy připojení přímo výrobcem. Personální firewall vytváří na chráněném počítači bránu, kterou procházejí veškerá síťová připojení. Brána umožňuje pomocí definovaných pravidel povolovat nebo zakazovat komunikaci počítače s okolní sítí. Jednotlivé sady pravidel je možno přiřadit ke konkrétní IP adrese či danému rozsahu adres.
Nastavení se provádí pomocí modulu TrustPort Personal Firewall Configurator, který umožňuje editaci stávajících a vytváření nových pravidel. Funkce importu a exportu pravidel umožňuje jednoduché sdílení a výměnu konfigurací mezi jednotlivými uživateli a ulehčuje správu řešení v lokální síti. Implicitně je TrustPort Personal Firewall nastaven tak, že veškerá průchozí spojení blokuje. Teprve jeho konfigurací se vytváří pravidla povolující průchod určených datových toků.
Řešení je doplněno o další nástroje, jako je monitor spojení nebo geografický klient, které dávají uživateli v každém okamžiku přehled nad aktuálním stavem síťových aktivit jeho počítače. S jejich pomocí si může snadno zkontrolovat účinnost nastavených filtrovacích pravidel.
Jednouživatelská licence řešení TrustPort Personal Firewall je k dispozici za 1 280 Kč bez DPH. V případě zájmu můžete kontaktovat obchodní oddělení AEC e-mailem na obchod@aec.cz nebo telefonicky na čísle 541 235 466. Další informace včetně trial verze programu ke stažení najdete na www.aec.cz.


Nahoru


Digitální videodohled podle VanguardMS
Společnost Vanguard Managed Solutions uvedla řešení Digital Video Surveillance. Toto řešení je určeno zejména pro bezpečnostní složky, které stále častěji přecházejí od tradičního analogového bezpečnostního modelu k digitálním síťovým systémům.
Řešení Digital Video Surveillance umožňuje bezpečnostním firmám, policejním orgánům a orgánům činným v trestním řízení zvýšit počet míst, která mohou zabezpečit bez zvýšení počtu hlídek a pracovních hodin. Kritická vzdálená místa, jako např. parkoviště nebo pracoviště umístěná mimo hlavní areály, dříve nešlo zabezpečit bez fyzické přítomnosti. Nyní jsou okamžitě připojena přes uzavřený televizní okruh (CCTV) a nejmodernější drátové i bezdrátové síťové technologie.Toto řešení lze přizpůsobit každé situaci kombinací interaktivního a řízeného videa a hlasové a datové komunikace prostřednictvím klasických sítí i sítí nové generace (frame relay, DSL a bezdrátové sítě).

Řešení Digital Video Survillance společnosti VanguardMS zahrnuje zejména tyto komponenty:
· služby v oblasti implementace a instalace sítě,
· videodohled vzdálených pracovišť z centrálního místa v reálném čase,
· technologie a produkty nezávislé na dodavateli,
· vzdálený přístup do stávající infrastruktury CCTV,
· digitální nahrávání a ukládání videa,
· interaktivní možnosti VoIP (přenos hlasu prostřednictvím IP),
· vzdálené vyhledávání uloženého videa po síti,
· prediktivní řízení sítě v režimu 24x7.


Nahoru


Informačné technológie tretieho tisícročia v podnikateľskej praxi


Informační společnost

Společnost SkyNet s bezpečnostní prověrkou NBÚ
Společnost SkyNet 30. října oznámila, že získala bezpečnostní prověrku Národního bezpečnostního úřadu a dne 20.10. 2003 získala ve smyslu zákona č.148/1998 Sb. o ochraně utajovaných skutečností potvrzení, že se může seznamovat s utajovanými skutečnostmi do a včetně stupně utajení VYHRAZENÉ.
Prověrka NBÚ je pro SkyNet důležitá zejména z pohledu dodávek služeb pro zákazníky ze státní správy. Orgány státní správy uvádějí bezpečnostní prověrku jako jednu z podmínek účasti ve výběrových řízeních na dodávky informačních technologií a služeb.
Dodavatelé pro státní sektor přicházejí často do styku s utajovanými skutečnostmi a bezpečnostní prověrka je proto pro firmu nezbytná. Certifikaci určitě ocení i klienti SkyNetu z bankovního a finančního sektoru.




Nahoru


HP a Oracle otevírají demonstrační centrum ve společnosti Servodata

Společnosti Hewlett-Packard, Oracle a Servodata oznámily zahájení činnosti společného technologického centra. Toto nové demonstrační středisko, postavené na platformách HP a Oracle, ponese název Unbreakable Centre. Zákazníci a partneři HP, Oracle a Servodata mohou přímo v tomto centru, nebo vzdáleně přes webové rozhraní, vyvíjet, testovat, přizpůsobovat a předvádět navrhovaná řešení, aplikace či provádět výkonnostní testy s nejrůznějšími konfiguracemi.
Součástí demonstračního centra jsou servery HP (platforma PA-RISC a Itanium), diskové pole HP StorageWorks o kapacitě 1,2 TB, zálohovací knihovna HP, řešení Storage Area Network, Oracle9i Database, Oracle Real Application Cluster, Oracle E-Business Suite, Oracle9i Application Server. Centrum plně podporuje prostředí operačních systémů HP-UX a Redhat Linux.
Do tohoto demonstračního střediska lze získat autorizovaný přístup, jehož prostřednictvím je možné vzdáleně konfigurovat či spravovat připravené hardwarové i softwarové vybavení prakticky kdykoliv a z jakéhokoli místa s přístupem na Internet.
Unbreakable centrum je umístěno v budově firmy Servodata na adrese Dolnoměcholupská 12, Praha 10. Podrobnější informace naleznete na webové stránce: unbreak.servodata.cz.


Nahoru


Technickým ředitelem společnosti eTel

Novým technickým ředitelem společnosti eTel se stal Vít Jelínek. Ve své funkci bude zodpovědný za chod a rozvoj sítě a implementaci nových technologií do portfolia produktů, nabízených firmou eTel.
Vít Jelínek (nar. 1966) přichází do společnosti eTel Česká republika z Českého Telecomu, kde působil s přestávkou, kterou vyplnil tvorbou projektu pro domácí zastoupení společnosti Nortel Networks, od roku 1995. Dříve pracoval pro Eurotel a Teslu Karlín, kde zastával technické a posléze manažerské pozice, jako např. vedoucí laboratoře, ředitel rozvoje IP sítí (Nextel), Ředitel rozvoje multiservisních sítí (ČTc).
Za svůj osobní cíl si pan Jelínek klade hladkou integraci nových technických a technologických projektů do stávající typologie sítě společnosti eTel tak, aby rozvoj sítě umožnil rozšíření nabídky a zvýšení kvality služeb poskytovaných klientům.
Vít Jelínek vystudoval Elektrotechnickou fakultu ČVUT, obor radiotechnika. Ve volném čase se věnuje rodině, mezi jeho koníčky patří kolo a lední hokej.
 

Nahoru


seminář TopVision


Tech Data staronovým distributorem Fujitsu Siemens Computers
Společnost Fujitsu Siemens Computers na konci října oznámila, že obnovila distribuční smlouvu s firmou Tech Data Distribution. Dochází k tomu 28 měsíců poté, co byla spolupráce, tehdy ještě s firmou Expert & Partner, pozastavena. Vedle společností Actebis, eD’ system a SWS je tedy nyní Tech Data čtvrtým všeobecným distributorem, u kterého si domácí prodejci výpočetní techniky mohou pořídit produkty značky Fujitsu Siemens Computers. Jako tzv. broadliner bude Tech Data distribuovat veškerý sortiment objemových produktů, tj. od periferií, PC a pracovních stanic, přes PDA a notebooky až po dvouprocesorové intelovské servery.

Nahoru

FinanČní Monitor Firem

VERITAS Software s nejvyššími čtvrtletnímu výnosy ve své historii
Společnost VERITAS Software oznámila své finanční výsledky za čtvrtletí, které skončilo 30. září 2003. Výnosy za uvedené období dosáhly rekordní hodnoty 451 miliónů USD, což je 23procentní meziroční nárůst. Čistý příjem podle účetních principů GAAP činil za 3. čtvrtletí 77,6 miliónu USD, tedy 0,18 USD na rozdělenou akcii, oproti čistému příjmu (podle GAAP) ve výši 36,2 miliónu USD neboli 0,09 USD na rozdělenou akcii, kterého bylo dosaženo ve stejném období roku 2002.

Ve třetím čtvrtletí VERITAS překročila významné mezníky při vytváření základních stavebních kamenů modelu „utility computing“, v jehož rámci jsou výpočetní kapacity poskytovány podobně jako běžné technické služby typu elektrické či tepelné energie. Společnost oznámila dohodu s firmou Intel, podle níž bude technologie VERITAS OpForce dodávána spolu s počítači Enterprise Blade Server od Intelu. Produkt VERITAS OpForce nabízí účinnou technologii serverové automatizace, která uživatelům dovoluje konfigurovat a instalovat větší počet serverů najednou, takže odpadá pracná a časově náročná manuální konfigurace.
Kromě toho VERITAS představila nejnovější verze svých technologií pro řízení výkonu aplikací a pro správu prostředků pro ukládání informací. Jedná se o nový software VERITAS i3 for SQL Server, který optimalizuje celkový výkon aplikací serverů SQL, a o novou verzi softwaru VERITAS Storage Central, který zákazníkům pomáhá obnovovat kapacitu pro ukládání informací v prostředí Windows.


Nahoru


Rekordní tržby Internet Mall
Akciová společnost Internet Mall, která provozuje nákupní galerii Internet Mall a sedm nonstop otevřených internetových obchodů, vykázala za třetí čtvrtletí tržby ve výši 92 mil. Kč s DPH (75,5 mil. bez DPH). Za rok 2003 již tržby společnosti s DPH překročily hranici 200 miliónů Kč. V porovnání s rokem 2002 tak obrat společnosti narostl na téměř 500 % a počet objednávek se zvýšil na 600 %. Takového růstu lze dosáhnout s kvalitním CRM a dobrým nastavením interních procesů ve společnosti. Zájem o obchody podpořilo posílení služeb pro zákazníky, zejména zavedení lepší logistiky. Společnost si hodně slibuje také od další novinky – on-line náhledu na skladové zásoby.


Nahoru


Symantec s rekordním obratem a ziskem, dělení akcií
Společnost Symantec Corp. oznámila výsledky za druhý fiskální kvartál roku 2004, který skončil 3. října 2003. Symantec vykázal obrat za kvartál ve výši 429 mil. USD, což je zvýšení o 32 % ve srovnání s 325 mil. USD za stejný kvartál loňského roku. Svůj podíl na tomto zvýšení má silný růst podnikového zabezpečení a také lepší než očekávané výsledky ve spotřebitelském segmentu.
Čistý příjem za druhý fiskální kvartál činil 83 mil. USD, přičemž za stejný kvartál loňského roku to bylo 52 mil. USD. Zisk na akcii činil 0,49 USD, zatímco ve stejném kvartálu loňského roku činil zisk na akci 0,33 USD.

Non-GAAP čistý příjem za druhý fiskální kvartál činil 91 mil. USD, přičemž za stejný kvartál loňského roku to bylo 60 mil. USD. Non-GAAP zisk na akcii činil 0,53 USD, zatímco zisk na akci ve stejném kvartálu loňského roku činil 0,38 USD.
Správní rada schválila dělení akcií v poměru dvě za jednu, které bude provedeno formou dividendy v akciích. Majitelům akcií zapsaným na konci pracovní doby dne 5. listopadu 2003 bude vydána jedna další kmenová akcie za každou akcii vlastněnou k tomuto datu. Společnost předpokládá, že dodatečné akcie vyplývající z dělení budou vydány ve formě účetního zápisu dne 19. listopadu 2003 nebo v blízkém termínu. Majitelé akcií budou mít právo požádat o vydání fyzických akciových certifikátů. Dělení akcií zvýší celkový počet emitovaných akcií z přibližně 154 milionů na přibližně 308 milionů.


Nahoru


Čtvrtletní obrat Western Digitalu 714 miliónů USD
Po úspěšné integraci svých nově pořízených závodů na výrobu hlav a při trvající vynikající operační výkonnosti společnost Western Digital oznámila dosažení obratu ve výši 714 miliónů USD při dodávkách 11,3 miliónů pevných disků a čistého zisku ve výši 5 miliónů USD neboli 0,02 USD na akcii za první fiskální čtvrtletí s koncem 26. září 2003, se zohledněním akvizice aktiv Read-Rite. Bez započtení tohoto dopadu by čistý zisk dosáhl výše 53 miliónů USD, neboli 0,25 USD na akcii.
Oproti stejnému období předchozího roku vzrostl obrat o 23 % a počet prodaných disků o 31 %. Počet pevných disků, dodaných na trh osobní zábavy do herních konzol a digitálních videorekordérů, dosáhl přibližně 1,1 miliónů kusů. Za první čtvrtletí fiskálního roku 2003 společnost Western Digital oznámila obrat ve výši 583 milióny USD při dodávkách 8,6 miliónů pevných disků a čistém zisku 22 miliónu USD, neboli 0,11 USD na akcii.


Nahoru
 

Konference, semináře


Konferece o segmentaci zákazníků


I. Republiková konference Informačního systému K2
Q.gir pořádá pro svoje stávající i potenciální klienty I. Republikovou konferenci IS K2. Jedná se o ojedinělou konferenci, kde bude představeno kompletní portfolio produktů K2.
Konference se koná 6. listopadu 2003 v Brně, v Kongresovém sále Hotelu International.
V rámci této konference mají navíc zástupci z jedné zúčastněné firmy možnost získat licence IS K2 nebo produktu K2 EXPRES v hodnotě 300 000 Kč zcela zdarma.

Na této konferenci budou oficiálně představeny nové produkty Informačního systému K2, K2 EXPRES a K2 EXPRES Výroba. K2 EXPRES je přednastavená verze IS K2, která je skvělou volbou pro společnosti s více než pěti současnými uživateli na lokální počítačové síti. Nabízí totožnou funkcionalitu jako IS K2 složený z licencí jednotlivých modulů a je tak vhodným produktem pro firmy, kterým v současném stádiu plně vyhovuje přednastavená verze informačního systému, či je pro ně IS K2 finančně náročný. S růstem firmy lze bez jakékoliv dodatečné, finančně náročné a opětovné implementace přejít a začít používat standardní verzi IS K2.
Účastníci konference budou mít možnost shlédnout prezentaci celého produktového portfolia K2 EXPRES a Informačního systému K2, včetně prezentace provozu IS K2 formou outsourcingu. Účastníci se mohou těšit i na referenční představení IS K2 jak v obchodní tak i ve výrobní firmě.
Svůj vlastní prostor budou mít také např. moduly Kontaktní centrum CRM, Výroba, Marketing či manažerská nástavba – K2 OLAP.
Součástí konference jsou i odpolední workshopy na sofistikovaná témata jako jsou outsourcing, workflow, technologická připravenost pro nákup IS, nový produkt K2 EXPRESS a další.
Více informací včetně pozvánky a kompletního programu I. Republikové konference Informačního systému K2 je k dispozici na www.k2.cz.

Nahoru


IT3T 2003 startuje
6. listopadu v bratislavském kongresovém centru Technopol začíná dvoudenní VI. mezinárodní konference Informačné technológie tretieho tisícročia v podnikateľskej praxi /IT3T/. Organizátorem a odborným garantem je už tradičně softwarová společnost SOFTIP, a.s. Jednou z novinek VI. ročníku je, že jako spoluorganizátoři se zapojili i dvě významné vysokoškolské instituce, Matematicko-fyzikálna fakulta UK a Fakulta chemickej a potravinárskej technológie STU. Generálním partnerem tohoto ročníku je společnost Microsoft.
Mezinárodní konference je tradičním setkáním manažerů a mezinárodně uznávaných odborníků působících v oblasti informačních technologií a jejich aplikací v podnikatelské praxi a v oblasti veřejné správy, s důrazem na samosprávu. Potvrzením tohoto poslání je nejen samotný program konference, ale i její rozčlenění do čtyřech pracovních sekcí.
Sekce „A“, pracující pod názvem Slovensko na prahu EU, vize a skutečnost, bude věnovaná novým technologiím, které přibližují vstup Slovenska do EU.
Sekce „B“, Trendy a směřování informačních systémů ve veřejné správě, se bude věnovat vývoji nových technologií pro veřejnou správu a samosprávu.
Sekce „C“, Podnikový IS 21. storočí, bude posuzovat nová informační řešení v podnikové sféře, vývojové studie a vize IT do budoucnosti.
Sekce „D“, IT trendy v chemii a farmacii, je novinkou programu. Zhodnotí a ukáže nové IT trendy v chemické, farmaceutické a potravinářské výrobě a v údržbě.
V průběhu konference se všichni přítomní mohou zúčastnit panelové diskuse s nejvýznamnějšími hosty, v technologickém centre jim budou k dispozici nejčerstvější novinky z oblasti HW a SW. A ti, kteří se z různých příčin nebudou moci tohoto vrcholného IT podniku roku zúčastnit, budou se moci s jeho průběhem seznamovat prostřednictvím video-konference na www.softip.sk.
Organizátor zařadil i do tohoto ročníku workshopy a firemní prezentace. SOFTIP v nich představí svoji novinku, komplexní podnikový informační systém SOFTIP e-mission. S prezentací svých špičkových produktů se představí i generální, hlavní a další partneři konference.
Absolutní novinkou bude prezentace nové technologie virtuální reality města Bratislava, kterou chtějí organizátoři zpřístupnit co nejširšímu okruhu veřejnosti.
Tak, jako všechny předcházející ročníky, i tato konference bude bohatá svým doplňkovým programem a službami. Účastníkům budou k dispozici info-centrum, presscentrum a internet caffe, k dispozici každému bude i konferenční sborník. Do programu konference byl znovu zařazený gala večer, 2. Ročník výstavy IT úsměv i předváděcí jízdy automobilů. VI. ročník IT3T vstoupí do historie i jako ročník prvního vydání konferenční známky. Toto netradičné „foto“ bude zřejmě cenné i mezi filatelisty, protože je vydané v omezeném nákladu 80 ks.
Všelidský rozměr konference podpoří akt, během kterého bude Lize proti rakovině odevzdaný finanční dar od všech pracovníků SOFTIPu, a.s.

Nahoru

 
Virtuální Bratislava
Virtuálním městům patří obrovská budoucnost. Model města na Internetu má aplikace pro propagaci města, virtuální turistiku, urbanistické plánování, budovaní katastru, rozvoj dopravy, telekomunikací, zachování kulturního děditství atd. Magistráty, které je vlastní, na nich výborně vydělávají. Pracuje se dokonce na trojrozměrném telefonním seznamu: uvidíte, kam voláte. Důležité je definovat, co bude město potřebovat a tomu je možné přizpůsobit virtuální model.

Už existuje virtuální Vídeň, Graz, stará Praha... dokonce i starobylé Pompeje či Tenochtitlan. Na Slovensku jako první začala Bratislava, když odsouhlasila v městském zastupitelstvu spolupráci s akademickou sférou při vytváření 3D modelu města. Určitě nebude jediným slovenským městem, které přijalo takovéto rozhodnutí.
Virtuální Bratislava je akademický projekt pod záštitou prezidenta Slovenské republiky a řeší ho Katedra počítačovej grafiky a spracovania obrazu, FMFI UK v Bratislavě, Mlynská dolina, 842 48 Bratislava. Na stránce http://www.sccg.sk/~projects/virtual-heart/ (design Jozef Martinka) budete moci zanedlouho vstoupit do virtuálního prototypu, včetně části, která v rámci evropského projektu Virtuální srdce střední Evropy v rámci programu Culture 2000 zpřístupní 3D modely nejvzácnějších budov v hlavním městě Slovenska.
Víc se o projektu Virtuální Bratislava můžete seznámit na 6. Ročníku mezinárodní konference Informačné technológie tretieho tisícročia v podnikateľskej praxi, kterou už tradičně organizuje SOFTIP, a.s. Letošní se uskuteční v bratislavském Technopolu 6. – 7. 11. 2003. Generálním partnerem SOFTIPu je společnost Microsoft.

 

Nahoru

 
Víc než 3D kino!
Jen dva dny bude v Bratislavě interaktivní virtuální realita.
Společnost SOFTIP zahrnula do programu konference IT3T 2003 předvádění špičkové technologie, která tu nikdy předtím nebyla. Děti každého veku si budou moci namočit reálný štětec do virtuální barvy a malovat třeba tygra třeba na zeleno. Před zraky stovek diváků se bude dít díky rakouské společnosti VRVis zázračné vnoření do syntetických světů, včetně nejnovějších modelů Virtual 3D Bratislava.  Jen dva dny ve vestibulu Technopolu, vstup na označená čísla volný. Od rána do večera 6. a 7. listopadu.

 

Nahoru
 


Informační systém jako konkurenční výhoda



Finanční řízení pro neekonomy
Velmi důležitou praktickou dovedností každého manažera je umět číst ve finančních výkazech a využít výstupy a informace z finančních a účetních výkazů pro zvýšení efektivnosti podnikání. Podstatné je pochopit, jak se dají měřit výsledky podnikatelské činnosti, jaká je struktura finančního řízení, jaká hrozí rizika při finančním rozhodování atd. Rádi bychom Vás pozvali na seminář Finanční řízení pro neekonomy, který se koná 6. – 7. 11. 2003 v hotelu Ibis Praha Karlín. Cílem semináře je získání dodatečné kvalifikace a rozvinutí manažerských znalostí.
Více informací naleznete na: http://www.controlling.cz/www02/seminare_detail.asp?idseminar=31200

 

Nahoru

 
MIS v praxi - očekávání a realita
Je pro Vás období plánovacího procesu dobou věštění z křišťálové koule. I intuitivní řízení firmy má své meze. Nahraďte svou křišťálovou kouli nástroji Business Intelligence. Vyzkoušejte si bezplatně plánování, simulace, reportování a analýzy s intuitivním nástrojem Business Intelligence. (Poplatek za účast na semináři zahrnuje 30denní bezplatné zapůjčení plné verze řešení MIS DecisionWare.)
...jen věštkyni si pro porovnání výsledků budete muset pozvat sami...
Přijďte s námi podiskutovat dne 10. listopadu 2003 do hotelu Olympik v Praze na odborný seminář „MIS v praxi - očekávání a realita“. O své praktické zkušenosti se s Vámi podělí náš speciální host.
Více na www.misag.com/cz, přihlášku žádejte na tel: 255 702 919, mailem u ppolisenska@mis.de.

Nahoru

 
Konference o segmentaci zákazníků v Praze
Společnosti Incoma Consult a Oracle Czech se zúčastní jako organizátoři odborné konference firmy Monitor Group - Primetime for Strategy Customer Segmentation.
Konference se uskuteční ve dnech 11. a 12. listopadu 2003 v Praze, v konferenčním a relaxačním centru Blue Orange. Nosným tématem konference je segmentace zákazníků a principy správného positioningu produktů a služeb. Na konferenci zazní mj. tato témata:
ּ Jak vybudovat společnost cílenou na zákazníka?
ּ Jak využít zákaznická data ke tvorbě úspěšné strategie?
ּ V čem spočívá umění segmentace a positioningu?

Konference je určena pro vrcholový management a odborníky z oblasti marketingu, business developmentu, obchodu, péče o zákazníky a analytiky.
Další informace naleznete na  http://www.marketingmanagement.cz/primetimefor.

Nahoru

 
Prezentace informační podpory v informačním systému Bílý Motýl
Softwarová společnost BM Servis s. r. o. z Českých Budějovic uskuteční dne 11.4.2003 v 9.00 hod. v sídle společnosti druhou ze seriálu specializovaných ukázek zpracování podnikových informací v komplexním informačním systému Bílý Motýl, který je určen pro střední firmy. Zaměření ukázky je určeno pro vedoucí pracovníky technických i výrobních úseků, manažery i správce IT.
Ukázka bude zaměřená na systém informační podpory výroby a její přípravy (popis výrobku, výrobního prostředí, plánování zakázek, optimalizaci využití zdrojů, reakce na změny výrobních principů). Budou prezentovány i navazující informace jako např. řízení realizace zakázky a odchylek, integrace s technologickými systémy, vztah výroby k objednávkám, minimalizace nákladů a boj o zákazníka. Na závěr jsou připraveny manažerské analýzy a přehledy a zpřístupnění informací zákazníkům přes Internet.
Zaměření dalších témat ze seriálu a termínu ukázek naleznete také na Internetu: www.bm.cz.

Nahoru

 
Informační systém jako konkurenční výhoda
Kdy se projeví přínosy pořízení informačního systému?
Jak udělat z informačního systému konkurenční výhodu?
Co je to teorie omezení (TOC)? Jak ji aplikovat do podnikových procesů?
Jaké jsou přínosy jejího využití?
Tyto otázky samy napovídají, o čem bude další ze série workshopů připravovaných společností Allium ve spolupráci s časopisem IT System. Diskusní setkání bude tentokrát zaměřeno na problematiku získání konkurenční výhody implementací informačního systému a využití teorie omezení (TOC) a proběhne v úterý 18.listopadu opět v příjemném prostředí brněnského hotelu Santon. Další informace jsou pro zájemce již tradičně k dispozici na stránkách společnosti Allium (www.allium.cz).

Nahoru


IS Bílý Motýl pro zemědělce
Je určená pro manažery a pracovníky v zemědělství
Termín konání 14. listopadu 2003 od 8.30 hod.
Místo konání České Budějovice, Školní 2235, v prostorách BM Servisu s.r.o.
Přihlásit se lze písemně, faxem (387319024) nebo přes www.bm.cz.

Nahoru


Kurz Microsoft Project - aplikace projektového řízení
Microsoft Project je v současnosti nejrozšířenějším nástrojem pro řízení projektů. Dnes si snad již každý, kdo je postaven před úkol realizovat jakýkoli projekt, uvědomuje mnohé výhody, které mu použití softwarové podpory v této oblasti přináší. Je známo, že většina uživatelů využívá při každodenní práci s aplikacemi pouze malou část veškerých nabízených funkcí daného nástroje. V případě nástroje jakým je Microsoft Project může být nepříznivým důsledkem nevyužívání některých důležitých funkcí produktu nižší kvalita vytvářených plánů s následnými problémy při jejich realizaci. Tento kurz si klade za cíl seznámit účastníky s vybranými pokročilejšími funkcemi nástroje Microsoft Project a naučit je vhodně používat při plánování a sledování projektu.
Kurz se koná v termínu 24. – 25. listopadu v Praze. Bližší informace a přihlášky na www.lbms.cz nebo telefonicky na čísle 296 579 211.


Nahoru

 
E-business prakticky
Společnost Corpus Solutions připravuje společně s firmou SOFT-TRONIK sérii seminářů pro IT odborníky a manažery firem. Semináře jsou zaměřeny především na problematiku vytváření a nasazování řešení pro e-business v tuzemských podmínkách.
Semináře jsou rozděleny na čtyři tematické oblasti – „Informační integrace – cesta k propojování informačních systémů“, „Portálová řešení“, „E-komunikace“ a „Řízení oběhu dokumentů“. Obsah je zaměřen především na praktické příklady nasazení a realizace řešení z těchto oblastí v různých podmínkách.
Série seminářů „E-business prakticky“ je určena jak pro vybrané a přímo zvané účastníky, tak pro všechny zájemce, kteří se včas zaregistrují, samozřejmě do okamžiku, než bude kapacita zcela naplněna. Informace o termínech a struktuře seminářů jsou k dispozici na adrese www.corpus.cz/ebusiness nebo získat na telefonním čísle 241 020 333.
 

Nahoru



strategicky it management


System NEWS zasílá redakce edice IT Business * Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.: +420/ 545 222 779 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám System NEWS zasílali, kontaktujte nás prosím. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora,