V Edici IT Business
vychází |
Právě vyšlo:
IT System 10/2003
Branžové zaměření
Výrobní podniky
Hlavní témata
· Řízení efektivity výroby
· Paletová logistika
· Integrace aplikací
· Automatizovaný sběr dat
· SCM - seriál |
Připravujeme:
IT System 11/2003
Branžové zaměření
Banky a finance
Hlavní témata
· CRM
· Právní software
· Procesní řízení
· Tisková řešení
· Linux |
Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový
formulář ZDE! |
|
Podnikové aplikace |
Scala rozšiřuje ERP o integraci s Microsoft Office System
1Při
příležitosti globálního uvedení nového systému Microsoft Office System v
New Yorku dne 21. října předvedli společnost Scala a její technologický
partner DSP (Decision Support Panel) ukázku výkonných integračních
schopností systému iScala Collaborative ERP se systémem Microsoft Office
System. Tato integrace je první integrací uskutečněnou poskytovatelem
systému ERP společností Scala.
V průběhu prezentace společnosti Scala a DSP předvedly ukázku integrace
procesů iScala BPI (business process integration) a ukázaly, jak je pro
uživatele snadné pracovat v kterékoli aplikaci Microsoft Office System –
jako je Microsoft Office Word 2003, Microsoft Office Outlook 2003,
Microsoft Office Access 2003 nebo Microsoft Office Excel 2003 – a
zároveň využívat informace z aplikace iScala bez nutnosti přihlašovat se
do databáze ERP iScala. Hlavní výhodou integrace je způsob využití
„jednoho přístupového bodu“ k vyhledání a použití informací, což
představuje značné urychlení práce uživatele při zpracování zadaných
úkolů.
Pomocí této integrace – první uskutečněné poskytovatelem systému ERP –
mohou uživatelé systému iScala organizovat data a vytvářet dokumenty ve
známém prostředí Microsoft Office a zároveň pracovat s daty generovanými
v systému iScala. Například bude-li mít uživatel možnost vypracovat
správné schéma pro výpočet cen a slev pro zákazníka hned v první
nabídce, zpracování následné objednávky bude mít rychlejší průběh, což
povede ke zvýšení efektivity a zisku.
Název „Collaborative ERP system iScala“ označuje jednu z hlavních výhod
systému ERP iScala – schopnost zajistit provázanost operací s externími
systémy; díky tomu, že je tento systém založen na standardní technologii
XML a architektuře webových služeb, není třeba provádět další modifikace
nebo dodatečné úpravy zavedeného systému iScala. Firma přitom využívá
všech výhod integrace procesů.
Nahoru

LogicaCMG k urychlení globálního rozšíření MMS
LogicaCMG spustila službu RealMMS, což je úplný outsourcing infrastruktury
pro přenos multimediálních zpráv (MMS) v telekomunikačních sítích. Služba je
fyzicky umístěna v datovém centru v Orlandu na Floridě, ale je potenciálně k
dispozici všem operátorům na světě. Předpokládá se, že této služby využijí
zejména ty telekomunikační společnosti, které chtějí rychle zahájit poskytování
multimediálních služeb, ale dosud nemají vlastní systémy. Do doby, než se jim
tyto systémy podaří uvést do rutinního provozu, mohou využívat infrastruktury
společnosti LogicaCMG. Jedná se tedy o krok, který může výrazně urychlit rozvoj
globálního trhu s multimediálními zprávami.
LogicaCMG poskytuje službu RealMMS v úzké spolupráci se společností ClearSky
Mobile Media –světovým poskytovatelem obsahu pro telekomunikační společnosti.
Uživatelé RealMMS tak získají přístup k celému portfoliu služeb ClearSky:
sportovní zpravodajství, hudba, filmy, různé informační služby, erotika apod.
Tento obsah bude v omezené formě přístupný i uživatelům vybaveným WAPovými
aparáty.
Řešení společnosti LogicaCMG zahrnuje, kromě vlastní MMS technologie, také
funkce provozního systému (OSS) a může být velmi snadno integrováno s interními
systémy jakéhokoliv mobilního operátora, což otvírá cestu také k přenosu MMS
mezi různými typy sítí. Základem tohoto řešení jsou produkty Multimedia Service
Centre a Wireless Service Broker.
Nahoru

Nejnovější verze relační databáze pro podniky od Sybase
Sybase ČR oznámila uvedení nové verze serveru pro správu podnikové relační databáze Sybase Adaptive Server Enterprise (ASE) 12.5.1. Řešení ASE je považováno za cenově efektivní platformu pro správu dat, určenou pro klíčové podnikové výpočetní procesy. Nová verze 12.5.1 přináší řadu významných vylepšení a ještě nižší celkové náklady na vlastnictví a provoz.
Škálovatelnost a vysoký výkon systému ASE 12.5.1 dovoluje zákazníkům Sybase vyvíjet, zavádět a spravovat databázové aplikace na vybraných a cenově efektivních platformách, jako například Linux, UNIX či Windows. Nová verze nabídne vyšší výkon a efektivnější využití zdrojů – systémů i lidí. Úspěšnost systému potvrzuje oznámení rekordní výkonnosti na platformě Linux z počátku tohoto roku, partnerství s TIBCO v oblasti databázových řešení v reálném čase, hodnotící testy TPC-H vysoce škálovatelného analytického řešení Sybase IQ 12.5 i postavení Sybase v oblasti mobilní správy dat.
Nové funkce umožňují uživatelům Sybase ASE 12.5.1 překonat tzv. „operační propast” – tedy střet mezi nutností rozšiřovat systém kvůli exponenciálnímu růstu objemu či složitosti dat a potřebou kontrolovat nebo snižovat náklady na správu dat včetně nákladů na mzdy, systémy a aplikace.
Úsilí podniků snižovat náklady s sebou nese požadavek na vývoj aplikací založených na otevřených standardech, protože právě vývoj aplikací představuje největší část současných rozpočtů na IT. Sybase ASE 12.5.1 umožňuje rychlejší a levnější vývoj aplikací s rozšířenou podporou webových služeb a nativní správu dokumentů XML.
Nahoru

ARIS SmartPath - řešení pro střední a malé podniky
Po akvizici společností Groupe Expert a Plaut přichází mezinárodní společnost poskytující řešení pro oblast procesního řízení IT IDS Scheer s vlastním řešením pro malé a střední podniky.
IDS Scheer čerpá ze svých zkušeností v segmentu malých a středních podniků, na který se již v minulosti specializovala její dceřiná společnost v USA. Kromě toho využívá zkušeností specialistů na oblast středních a malých podniků Plaut a Groupe Expert.
Základem řešení jsou procesní modely specifické pro dané odvětví, které usnadňují úspěšné nasazení integrovaného systému (ERP). I když je ARIS SmartPath nabízen celosvětově jako globální řešení, lze jej upravit dle specifických požadavků lokálního zákazníka.
Cílem společnosti IDS Scheer je stát se strategickým partnerem poskytujícím řešení pro segment malých a středních podniků. Hlavní silnou stránkou společnosti je kombinace globálních zkušeností s obsáhlými znalostmi a specifikami lokálních trhů. Již dnes využívá řešení IDS Scheer pro střední a malé podniky přes 300 firem z 10 zemí v Americe, Asii a Evropě. Díky celosvětově zaručené podpoře je ARIS SmartPath zajímavým řešením rovněž pro středně velké podniky mezinárodních korporací.
Česká pobočka IDS Scheer působí na místním trhu od roku 1992, více informací na http://www.ids-scheer.cz
Nahoru
Microsoft Exchange Server 2003 uveden na trh
Společnost Microsoft uvádí na trh Exchange Server 2003, novou verzi serveru pro výměnu informací a spolupráci, který je součástí sady Microsoft Office System. Prostřednictvím zdokonaleného zabezpečení a neomezeného přístupu k důležitým informacím, komunikaci a plánování zvyšuje Exchange Server 2003 produktivitu pracovníků zabývajících se zpracováním informací. Podle nejnovější studie společnosti META Group mohou organizace v případě určitých síťových konfigurací uspořit až 50 % provozních nákladů souvisejících se správou serveru, hardware a software.
V rámci speciálního programu pro první zákazníky (Early Adopter Program) migrovalo na řešení Exchange Server 2003 více než 200 zákazníků. Řešení Exchange Server 2003 tak již používá více jak 300 000 uživatelů. Toto řešení přináší zákazníkům především zjednodušení IT infrastruktury, usnadňuje obchodní rozhodování a zvyšuje tak konkurenceschopnost firem.
Microsoft Exchange Server 2003 je k dispozici ve dvou verzích: Standard a Enterprise. Verze Standard je optimálním řešením pro malé a střední organizace a pobočky velkých společností. Verze Enterprise splňuje potřeby větších organizací se složitější infrastrukturou a vyššími nároky na škálovatelnost.
Nahoru

Informační systém o platech – ISP-P pro předkladatele
Společnost ANECT dodává programový modul ISP–P pro předkladatele. Tento modul vznikl při vývoji ISP pro Ministerstvo financí. ISP–P je určen organizacím státní správy, kterým vzniká zákonná povinnost předávat relevantní data za podřízené subjekty. Procesy v aplikaci ISP-PISP-P slouží ke zjednodušení předložení dat za více poskytovatelů. Systém umožňuje předkladateli vyhlásit pro jemu podřízené poskytovatele lokální kampaň sběru dat, během níž poskytovatelé předávají data na server ISP-P. Po předání do ISP-P jsou data serverem ověřena na syntaktickou a logickou správnost. V případě nulového počtu chyb jsou (pokud je centrální kampaň sběru dat vyhlášená Ministerstvem financí spuštěna) předkladatelem předložena do Informačního systému o platech na Ministerstvu financí. O úspěšnosti předání dat je předkladatel informován elektronickou poštou s podrobným popisem chyb a varování (tzv. „ISP error log“). V případě neúspěchu vyzve předkladatel poskytovatele k opětovnému předložení dat.
Nahoru
|
Analýza |
Contactel pracuje v souladu
se standardem ISO 9001:2000
Poskytovatel telekomunikačních služeb Contactel v těchto dnech prošel
auditem podle standardu řízení kvality ISO 9001:2000. Periodický audit
provedený renomovanou norskou společností DNV (Det Norske Veritas)
potvrdil, že všechny internetové, datové, hlasové a přístupové služby a
služby s přidanou hodnotou, které Contactel poskytuje svým zákazníkům,
ale také všechny prodejní, podpůrné, řídící a další procesy odpovídají
tomuto standardu.
Contactel je prvním alternativním telekomunikačním provozovatelem v
České republice, který je již od října 2001 držitelem certifikátu řízení
kvality podle nejnovějšího mezinárodního standardu ISO 9001:2000 platným
pro celou společnost.
Nahoru
|
FinanČní
Monitor Firem |
Společnost CA oznámila
výsledky za druhé čtvrtletí finančního roku 2004
Společnost Computer Associates (CA) zveřejnila své finanční výsledky za
druhé čtvrtletí finančního roku 2004, které skončilo 30. září 2003:
· Celkové příjmy za druhé čtvrtletí překročily očekávání a dosáhly 833
mil. USD, což představuje nárůst o 8 % oproti
stejnému období minulého roku.
· Čistá ztráta podle metodiky GAAP v tomto období činila 87 mil. USD
(0,15 USD na akcii), v porovnání se ztrátou 52 mil. USD (ztráta 0,09 USD
na akcii) ve stejném období minulého roku.
· Provozní zisk na akcii (EPS) činil 0,14 USD (Non-GAAP).
· Příjmy příštích období z nově uzavřených smluv dosáhly výše 405 mil.
USD, což po přepočtení na roční bázi představuje nárůst o 6 % oproti
druhému čtvrtletí finančního roku 2003.
· Čistý cash flow z provozní činnosti činil 176 mil. USD.
Nahoru
|
Internet, komunikace a
sítě |
Senioři se připojují na
internet
Podle výzkumu společnosti TNS Factum z letošního července se za poslední
měsíc připojilo k internetu zhruba 7 % uživatelů ve věku 60 a více let.
Důkazem, že používat internet a pracovat s počítačem mohou bez problémů
i dříve narození, jsou i první absolventi projektu Školička internetu,
který pro zájemce z řad seniorů uspořádal Nadační fond Elpida.
Pilotní projekt Školičky internetu pro seniory proběhl v květnu a červnu
2003 ve spolupráci s Centry sociálních služeb v Praze 1 a Praze 11.
Během deseti hodinových lekcí se senioři seznámili se základy práce s
počítačem v prostředí Windows a s využitím internetu, včetně zasílání
e-mailů. Kurz, který se konal částečně v internetové kavárně
GameInternetPlanet Na Poříčí a částečně v kulturním centru Zahrada,
úspěšně absolvovali celkem 33 senioři, z nichž nejstaršímu bylo 92 let.
Od října 2003 probíhají kurzy v Praze, Brně, Ústí nad Labem a v
Olomouci, příští rok se počítá i s dalšími regiony.
Na pilotním projektu Školičky internetu spolupracovalo celkem pět
lektorů. Materiály k jednotlivým lekcím vycházely z programu kurzu a
shrnovaly nejdůležitější pojmy, které se na hodinách probíraly a
procvičovaly. Pro lepší orientaci seniorů ve světě IT lektoři připravili
stručný slovníček důležitých pojmů a výpis nejčastěji používaných
zkratek. Na první lekci připravili lektoři také krátký program na
procvičení práce s myší.
Nahoru

Dalších 5 registrátorů pro
doménu .cz
Sdružení CZ.NIC, které zajišťuje správu internetových doménových
jmen druhé úrovně pod doménou .cz, oznamila, že do procesu
Decentralizované správy domény .cz přistupují od pátku 24.10. další
komerční registrátoři, kteří podepsali smlouvy se sdružením CZ.NIC a
vyhověli v akceptačních testech. V pátek 24.10. jim byl zpřístupněn
komunikační kanál s Centrálním registrem. Jedná se firmy:
• ČESKÝ TELECOM, a.s.
• KRAXNet s.r.o.
• Media4web s.r.o.
• ONE.CZ s.r.o.
• Web4U s.r.o.
Tím se počet registrátorů zvyšuje na 13.
Nahoru

Premium SMS služby na sjednocených číslech v komerčním provozu
Sjednocená SMS čísla nyní mobilní operátoři nabízejí všem zájemcům z
řad firem a institucí. Po čtyřměsíčním zkušebním provozu, na němž se
podílely společnosti ATS Praha a NetKit, se tak otevírá široký prostor
pro další partnery – nezávislé provozovatele mobilních služeb s přidanou
hodnotou. Sjednocené číslování SMS služeb výrazně zefektivňuje možnost
komunikace těchto služeb koncovým uživatelům. Ti tak mohou přistupovat
ke službám na jednotném čísle a za stejnou cenu bez ohledu na to,
kterého mobilního operátora používají.
V praxi to vypadá následovně: Zákazník si vybere službu, kterou si přeje
objednat, a odešle SMS zprávu s objednávkou služby na příslušné číslo
partnera. Mobilní operátor zajistí doručení zprávy k partnerovi,
připojenému do SMS center všech mobilních operátorů, a výběr platby za
službu. Partner požadavek zpracuje a odešle zákazníkovi prostřednictvím
SMS požadovanou službu či informaci.
SMS služby jsou zákazníkům poskytovány na sedmimístných číslech ve tvaru
90ABCXY. Volitelné trojčíslí (ABC) identifikuje partnera, poslední
volitelné dvojčíslí (XY) vyjadřuje cenu služby včetně DPH. Ceny služeb
se liší podle typu služby a pohybují se v rozmezí od 3 až do 50 Kč
včetně DPH. (Odesláním SMS zprávy na číslo 9009915 si například zákazník
objedná službu za cenu 15 Kč včetně DPH u partnera s identifikačním
číslem 90099.) Přidělování SMS čísel pro partnery koordinuje odborná
komise Asociace provozovatelů mobilních sítí. Úkolem komise je také
doporučovat technické i etické standardy poskytování SMS služeb na
sjednocených číslech.
Nahoru

PRAGONET rozšiřuje nabídku širokopásmových služeb
Společnost T-Systems PRAGONET zahájila poskytování služby viaADSL.
Služba je dostupná prostřednictvím většiny pevných linek Českého
Telecomu a doplňuje tak na území ČR geograficky neomezenou stávající
bezdrátovou službu T-DSL viaSatellit. Zároveň s viaADSL přichází
společnost na trh i s cenově výhodným balíčkem služeb viaADSL Combi
spojujícím službu viaADSL s telefonní službou volby operátora
Connect1036. Zákazník tak v tomto případě získá kromě kvalitního
přístupu k internetu možnost volání za atraktivních cenových podmínek.
Nahoru |
|
Informační společnost |
Integrace mezi portfoliem softwaru IBM a serverovými produkty Adobe
Společnosti Adobe Systems a IBM oznámily, že podepsaly dohodu o
vývoji řešení, které pomůže zákazníkům zlepšit sběr dat, generování a
oběh dokumentů v podnikovém prostředí vytvořením inteligentních,
digitálních procesů s dokumenty. Tato dohoda rozšiřuje stávající vztahy
a zahrnuje společný prodej a marketing dokumentových služeb podnikovým
uživatelům.
Rozšířené prodejní, marketingové a vývojové vztahy obou společností
umožní přinést celý rozsah dokumentových služeb Adobe spolu se
škálovatelnými funkcemi softwarových nabídek IBM zákazníkům na celém
světě. Zkombinování těchto technologií do heterogenní infrastruktury
umožní organizacím integrovat procesy intenzivně pracující s dokumenty
do nového výpočetního prostředí příští generace. Jako součást rozšířené
dohody budou obě společnosti dále integrovat technologie v portfoliu
softwarových nabídek IBM, počínaje softwarem DB2 Content Manager a DB2
CommonStore pro SAP, s přechodem k integraci se softwarovými značkami
WebSphere a Tivoli společnosti IBM.
První fáze softwarové dohody IBM a Adobe představovala integraci
softwaru IBM DB2 Content Manager s programy Adobe Form Server, Form
Designer and Reader, umožňující vytváření, správu a zpracování formulářů
v prostředí správce obsahu DB2 Content Manager. Společné řešení bude
integrovat schopnosti pro inteligentní webové formuláře, které dají
organizacím a úřadům možnost automatizovat jejich stávající procesy,
založené na papírech. Tyto rozšířené vztahy rozšíří klientelu Adobe a
zvýší schopnosti správy podnikového obsahu (Enterprise Content
Management) od IBM.
Například zpracování žádosti o hypotéku byl tradičně manuální, pracovně
náročný proces, kde se informace sbíraly, kopírovaly a předávaly na
papíře. Se zprostředkovacím softwarem IBM DB2 Content Manager, programem
Adobe Reader jako uživatelským rozhraním a PDF jako interaktivním
formátem pro předávání personalizované smlouvy o hypotéce může být celý
proces proveden počítačově. Protože celý pracovní postup je
elektronický, mohou se snížit celkové náklady na zpracování, ukládání a
vyhledávání a různorodý obsah žádosti může být sjednocen do jednoho
formátu a digitálního procesu.
Nahoru

Čechofracht se službami od Contactelu
Contactel se stal dodavatelem
komplexních hlasových služeb pro společnost Čechofracht a.s.,
podnikající v oblasti námořní dopravy a mezinárodního zasilatelství.
Centrála společnosti Čechofracht v Praze-Hostivaři využívá řešení Voice
Direct a je propojena s deseti pobočkami prostřednictvím služby
Contactel Duo. Voice Direct je hlasová služba pro podnikové zákazníky s
velkým objemem telekomunikačního provozu. Umožňuje všechny druhy hovorů,
včetně příchozích, a efektivní spojení s datovými službami i připojení k
síti Internet. Služba Contactel Duo je založena na předvolbě operátora.
Velkým přínosem je služba SetBox, kterou Contactel poskytl zdarma a díky
níž má Čechofracht online kontrolu nad výší telekomunikačních účtů.
Služba představuje velké zjednodušení práce pro ekonomické oddělení,
které každý měsíc zpracovává informace o výši telekomunikačních nákladů
pro jednotlivá střediska.
Nahoru

Citrix podepsal
dohodu o prodeji s IBM
Společnost Citrix podepsala dohodu o systémové integraci se společností
IBM. Tato smlouva umožní prodejcům IBM nabízet zákazníkům IBM eServer
xSeries sadu produktů Citrix MetaFrame Access Suite. Citrix a IBM
spolupracují již od minulého desetiletí a nyní své vztahy ještě utužují,
aby zákazníkům nabídli další integrovaná řešení. IBM bude nabízet
produkty Citrix MetaFrame Access Suite – řešení pro poskytování
vzdáleného přístupu k datům a informacím pro podniky – a má také možnost
nabízet podporu a konzultační služby od společnosti Citrix. Obě
společnosti spolupracovaly na společných řešeních a srovnávacích testech
pro kombinaci Citrix MetaFrame Access Suite a IBM eServer BladeCenter
Servers. Citrix poskytne prodejcům IBM obchodní a technický výcvik.
Navíc Citrix oznámil spuštění portletu, který umožní zákazníkům IBM
WebSphere Portal bezpečný, snadný a okamžitý přístup k heterogenním
aplikacím a informačním zdrojům spravovaným centrálně prostřednictvím
Citrix MetaFrame Presentation Server.
Nahoru

Citrix a SAP
rozšiřují strategický vztah v oblasti vývoje
Citrix oznamil rozšíření spolupráce v oblasti vývoje za účelem
optimální integrace Citrix MetaFrame Presentation Server a SAP Enterprise Portal
– technologického řešení ze sady SAP NetWeaver. Nově vyvinutý iView v Business
Package pro Citrix, který je dostupný s novými verzemi SAP Enterprise Portal a
podporovaných webových prohlížečů, umožní zákazníkům SAP rozšířit dosah jejich
stávajících řešení SAP tak, aby zahrnovaly veškeré aplikační zdroje nezávisle na
jejich umístění. Integrace staví na dosavadní úzké spolupráci mezi společnostmi
Citrix a SAP AG.
Nahoru

Internetový portál ATLAS.CZ má nového obchodního ředitele
V polovině října 2003 nastoupil na pozici obchodního ředitele
internetového portálu Atlas.cz Marek Adamčík (1971). Marek Adamčík
vystudoval obor ekonomie na Fakultě sociálních věd University Karlovy.
Naposledy pracoval ve společnosti Ford na pozici Brand Manager a předtím
jako OEM Marketing Manager Microsoftu. Jeho zájmy jsou především
sportovní - lyže, windsurfing a tenis.
Nahoru

Senior byznys konzultant společnosti LogicaCMG
Martin Ohlídal (nar. 1965) nastoupil do české pobočky společnosti
LogicaCMG jako senior byznys konzultant zaměřený na klientelu v průmyslovém
sektoru a veřejné správě. Při práci pro zákazníky společnosti LogicaCMG se bude
věnovat oblastem, jako jsou měření a zvyšování efektivity a výkonnosti
organizací a optimalizace vnitropodnikových procesů.
Do společnosti LogicaCMG přišel Martin z KPMG Česká Republika, kde pracoval
čtyři roky jako senior konzultant v oddělení Risk and Advisory Services (dříve
Consulting) a podílel se na projektech pro Siemens Automotive, Danfoss , Linde
Technoplyn atd. V posledním období pomáhal řešit otázky podpory a zlepšování
českých subdodavatelů nadnárodních výrobců v automobilním a elektronickém
sektoru. Také se v roce1997 v roli interního poradce generálního ředitele ČKD
Praha podílel na přípravě průmyslového offsetu ve společném týmu s Lockheed
Martinh Tactical Aercraft Systems.
Martin je absolventem Matematicko-fyzikální fakulty University Karlovy a v roce
2002 úspěšně dokončil studium MBA na britské Open University Business School v
Milton Keynes. Hovoří plynně anglicky a rusky.
Nahoru
|
Konference, semináře |
Datové modelování
Při tvorbě informačního
systému je třeba, aby se vývojáři domluvili s uživateli a našli společný
jazyk. Problémem je, že ne vždy dovede uživatel své požadavky vyjádřit a
ne vždy jsou tyto požadavky konzistentní. Nástrojem, který umožňuje
postihnout výše uvedené potřeby jsou techniky systémové analýzy. Ty
umožňují v grafické podobě srozumitelné vývojáři i uživateli modelovat
stávající nebo požadovaný systém.
Specifikace vytvářeného informačního systému zahrnuje funkce, data i
uživatelské rozhraní. Kvalitní návrh dat je podstatný pro návrh
informačního systému, neboť data jsou základem pro každou aplikaci a
obvykle jsou stabilnější než funkce, které jsou nad nimi realizovány.
Součástí postupů systémové analýzy je modelování dat.
V dnešní době jsou data obvykle uložena v relačních databázích. Cílem
kurzu není však návrh fyzického uložení dat, nýbrž tvorba logických
datových modelů, které jsou v dalším postupu tvorby informačního systému
využita k návrhu databáze.
Kurz je zaměřen na vytváření modelů dat dvěma různými technikami, a to
datovým modelováním a relační datovou analýzou, nazývanou též
normalizací. Tyto dva přístupy k modelování dat jsou později při tvorbě
návrhy systému vhodně kombinovány tak, aby byly využity výhody obou
těchto přístupů.
Cílem kurzu je naučit účastníky prakticky ovládat techniky datového
modelování a relační datové analýzy a vysvětlit jim vztahy mezi těmito
technikami
tak, že budou ukázány notace těchto technik včetně praktického
vyzkoušení těchto postupů na příkladech,
aby účastníci byli schopni samostatně namodelovat představu uživatele o
budoucí datové základně systému a zkontrolovat konzistenci této
představy.
Kurz je určen pro:
ּ
analytiky
ּ
systémové návrháře
ּ
programátory, kteří potřebují rozumět technikám datového modelování a
relační datové analýzy
ּ vedoucí
projektů
Místo, den a čas konání: Praha, LBMS, s.r.o., Sokolovská 77, 186 00
Praha 8, 30. října, 9:30
Další informace:
http://www.lbms.cz/Sluzby/kalendar.htm
Nahoru
12. konference uživatelů geografických informačních systémů ESRI a ERDA
Již po dvanácté pořádá ARCDATA PRAHA, s.r.o. pro své uživatele
konferenci, která se letos bude konat ve dnech 30. a 31. října 2003 v
Městské knihovně v Praze 1. Konferenci sponzorují firmy IBM Česká
republika, spol. s r.o. a Microsoft s.r.o. Mediálním partnerem je
vydavatelství CCB, spol. s r.o., vydavatel časopisu IT CAD.
A co bude na programu? Mimo již tradičních zajímavých přednášek a
workshopů týkajících se jak současných softwarových produktů, tak
novinek a trendů v technologiích ESRI a ERDAS, vystoupí letos jako
hlavní řečník Bernie Szukalski (ESRI). Na své si přijdou i uživatelé,
kteří se chtějí dovědět více o možnostech praktických aplikací GIS,
případně si vyměnit své zkušenosti s ostatními - jedním z hlavních cílů
konference je umožnit lidem "gisákům" setkání a prezentaci své práce, ať
už formou přednášky, posteru nebo obojího.
Stejně jako v minulých letech bude vyhlášena soutěž o nejlepší poster, a
to ve dvou kategoriích - v jedné určí vítěze odborná porota a ve druhé
sami účastníci konference. Po nabitém dni jistě všichni uvítají uvolnění
během večerního setkání v hezkém prostředí.
Co dodat? Přihlásit se můžete do 24. 10. 2003, a další informace najdete
na webové stránce
www.arcdata.cz.
Nahoru

Využití informačních systémů pro strategické rozhodování
Informační systémy pro manažery mohou pro organizaci znamenat podstatnou
konkurenční výhodou. Umožňují globální pohled na všechny primární datové
zdroje organizace, jakými jsou například účetní, skladové, logistické,
obchodní či jiné provozní aplikace, resp. jejich data. Díky těmto
nástrojům dokáže manažer jednoduchým způsobem získat nadhled nad svou
oblastí působnosti či nad děním v celém podniku, nad jeho vývojem v
čase, či v závislosti na dalších okolnostech. Manažer pak disponuje
fakty a informacemi, které významným způsobem přispívají ke zrychlení a
zpřesnění strategických rozhodnutí.
Konzultační a poradenská společnost Nexa vás zve na seminář pořádaný pod
záštitou České manažerské asociace a Soukromé vysoké školy ekonomických
studií, který je zaměřený na seznámení představitelů managementu se
specifiky systémů pro podporu manažerského rozhodování, s jejich
významem pro organizaci a s jejich přínosy.
O znalosti a zkušenosti z oblasti Business Intelligence, datových skladů
a počítačové simulace se Vámi rádi podělíme v úterý 4.11.2003 v budově
SVŠES, Lindnerova 575/1, Praha 8. Podrobný program a registrační
formulář je k dispozici na www.nexa.cz
Nahoru

Informatica – jak se
elegantně a minimálním úsilím vypořádat s integrací dat
Seminář je věnován problematice integrace dat a aplikací pro potřeby
datových skladů a systémů tzv. business inteligence. Nezávislé studie
uvádějí, že právě oblast integrace dat neboli ETL (extrakce,
transformace, load) může odčerpat značnou část prostředků na budování a
provoz datových skladů – až 70%. Mimo jiné se dozvíte, jak tyto náklady
omezit a vybudovat ETL řešení za zlomek času a s minimálním úsilím.
Seminář pořádá společnost Sybase v prostorách firmy, Tychonova 2, Praha
6 dne 5. listopadu 2003 od 9:00 do 12:00. Pokud máte o seminář zájem,
zaregistrujte se na telefonním čísle 224 310 808 linka 146.
Nahoru

Informační systémy průmyslového podniku - MES
Ve dnech 5.-6. listopadu 2003 se bude konat 4. mezinárodní firemní
konference Informační systémy průmyslového podniku - MES (Manufacturing
Execution Systems). Tato akce se tradičně věnuje informačním systémům a
technologiím, které umožňují průmyslovým podnikům zefektivnit aktivity
spojené s produkcí, technologiemi a procesy, nutnými pro úspěšný rozvoj
společnosti. Konference se koná v hotelu 9Skal v krásném prostředí
Českomoravské vysočiny a je věnována následujícím konkrétním tématům:
sběr, archivace a validace dat z výrobního procesu, řízení údržby,
dispečerské řízení výrobních jednotek, optimalizace výrobních procesů,
řízení kvality.
Konferenci organizačně zajišťuje společnost AD&M. Na www.adam-ova.cz
můžete získat detailnější informace o jednotlivých přednáškách,
informace a fotoarchívy z předešlých ročníků.
Nahoru

IT3T 2003 startuje
6. listopadu v bratislavském kongresovém centru Technopol začíná
dvoudenní VI. mezinárodní konference Informačné technológie tretieho tisícročia
v podnikateľskej praxi /IT3T/. Organizátorem a odborným garantem je už tradičně
softwarová společnost SOFTIP, a.s. Jednou z novinek VI. ročníku je, že jako
spoluorganizátoři se zapojili i dvě významné vysokoškolské instituce,
Matematicko-fyzikálna fakulta UK a Fakulta chemickej a potravinárskej
technológie STU. Generálním partnerem tohoto ročníku je společnost Microsoft.
Mezinárodní konference je tradičním setkáním manažerů a mezinárodně uznávaných
odborníků působících v oblasti informačních technologií a jejich aplikací v
podnikatelské praxi a v oblasti veřejné správy, s důrazem na samosprávu.
Potvrzením tohoto poslání je nejen samotný program konference, ale i její
rozčlenění do čtyřech pracovních sekcí.
Sekce „A“, pracující pod názvem Slovensko na prahu EU, vize a skutečnost, bude
věnovaná novým technologiím, které přibližují vstup Slovenska do EU.
Sekce „B“, Trendy a směřování informačních systémů ve veřejné správě, se bude
věnovat vývoji nových technologií pro veřejnou správu a samosprávu.
Sekce „C“, Podnikový IS 21. storočí, bude posuzovat nová informační řešení v
podnikové sféře, vývojové studie a vize IT do budoucnosti.
Sekce „D“, IT trendy v chemii a farmacii, je novinkou programu. Zhodnotí a ukáže
nové IT trendy v chemické, farmaceutické a potravinářské výrobě a v údržbě.
V průběhu konference se všichni přítomní mohou zúčastnit panelové diskuse s
nejvýznamnějšími hosty, v technologickém centre jim budou k dispozici
nejčerstvější novinky z oblasti HW a SW. A ti, kteří se z různých příčin nebudou
moci tohoto vrcholného IT podniku roku zúčastnit, budou se moci s jeho průběhem
seznamovat prostřednictvím video-konference na www.softip.sk.
Organizátor zařadil i do tohoto ročníku workshopy a firemní prezentace. SOFTIP v
nich představí svoji novinku, komplexní podnikový informační systém SOFTIP e-mission.
S prezentací svých špičkových produktů se představí i generální, hlavní a další
partneři konference.
Absolutní novinkou bude prezentace nové technologie virtuální reality města
Bratislava, kterou chtějí organizátoři zpřístupnit co nejširšímu okruhu
veřejnosti.
Tak, jako všechny předcházející ročníky, i tato konference bude bohatá svým
doplňkovým programem a službami. Účastníkům budou k dispozici info-centrum,
presscentrum a internet caffe, k dispozici každému bude i konferenční sborník.
Do programu konference byl znovu zařazený gala večer, 2. Ročník výstavy IT úsměv
i předváděcí jízdy automobilů. VI. ročník IT3T vstoupí do historie i jako ročník
prvního vydání konferenční známky. Toto netradičné „foto“ bude zřejmě cenné i
mezi filatelisty, protože je vydané v omezeném nákladu 80 ks.
Všelidský rozměr konference podpoří akt, během kterého bude Lize proti rakovině
odevzdaný finanční dar od všech pracovníků SOFTIPu, a.s.
Nahoru

Finanční řízení pro neekonomy
Velmi důležitou praktickou dovedností každého manažera je umět číst ve
finančních výkazech a využít výstupy a informace z finančních a účetních
výkazů pro zvýšení efektivnosti podnikání. Podstatné je pochopit, jak se
dají měřit výsledky podnikatelské činnosti, jaká je struktura finančního
řízení, jaká hrozí rizika při finančním rozhodování atd. Rádi bychom Vás
pozvali na seminář Finanční řízení pro neekonomy, který se koná 6. – 7.
11. 2003 v hotelu Ibis Praha Karlín. Cílem semináře je získání dodatečné
kvalifikace a rozvinutí manažerských znalostí.
Více informací naleznete na:
http://www.controlling.cz/www02/seminare_detail.asp?idseminar=31200
Nahoru

MIS v praxi - očekávání a realita
Je pro Vás období plánovacího procesu dobou věštění z křišťálové koule.
I intuitivní řízení firmy má své meze. Nahraďte svou křišťálovou kouli nástroji
Business Intelligence. Vyzkoušejte si bezplatně plánování, simulace, reportování
a analýzy s intuitivním nástrojem Business Intelligence. (Poplatek za účast na
semináři zahrnuje 30denní bezplatné zapůjčení plné verze řešení MIS DecisionWare.)
...jen věštkyni si pro porovnání výsledků budete muset pozvat sami...
Přijďte s námi podiskutovat dne 10. listopadu 2003 do hotelu Olympik v Praze na
odborný seminář „MIS v praxi - očekávání a realita“. O své praktické zkušenosti
se s Vámi podělí náš speciální host.
Více na www.misag.com/cz,
přihlášku žádejte na tel: 255 702 919, mailem u
ppolisenska@mis.de.
Nahoru

Konference o segmentaci zákazníků v Praze
Společnosti Incoma Consult a Oracle Czech se zúčastní jako organizátoři
odborné konference firmy Monitor Group - Primetime for Strategy Customer
Segmentation.
Konference se uskuteční ve dnech 11. a 12. listopadu 2003 v Praze, v
konferenčním a relaxačním centru Blue Orange. Nosným tématem konference je
segmentace zákazníků a principy správného positioningu produktů a služeb. Na
konferenci zazní mj. tato témata:
ּ
Jak vybudovat společnost cílenou na zákazníka?
ּ
Jak využít zákaznická data ke tvorbě úspěšné strategie?
ּ
V čem spočívá umění segmentace a positioningu?
Konference je určena pro vrcholový management a odborníky z oblasti marketingu,
business developmentu, obchodu, péče o zákazníky a analytiky.
Další informace naleznete na
http://www.marketingmanagement.cz/primetimefor.
Nahoru

E-business prakticky
Společnost Corpus Solutions připravuje společně s firmou SOFT-TRONIK
sérii seminářů pro IT odborníky a manažery firem. Semináře jsou zaměřeny
především na problematiku vytváření a nasazování řešení pro e-business v
tuzemských podmínkách.
Semináře jsou rozděleny na čtyři tematické oblasti – „Informační
integrace – cesta k propojování informačních systémů“, „Portálová
řešení“, „E-komunikace“ a „Řízení oběhu dokumentů“. Obsah je zaměřen
především na praktické příklady nasazení a realizace řešení z těchto
oblastí v různých podmínkách.
Série seminářů „E-business prakticky“ je určena jak pro vybrané a přímo
zvané účastníky, tak pro všechny zájemce, kteří se včas zaregistrují,
samozřejmě do okamžiku, než bude kapacita zcela naplněna. Informace o
termínech a struktuře seminářů jsou k dispozici na adrese
www.corpus.cz/ebusiness nebo získat na telefonním čísle 241 020 333.
Nahoru
|

|
System
NEWS zasílá redakce edice IT Business
* Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.:
+420/ 545 222 779 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám
System NEWS zasílali,
kontaktujte nás prosím.
Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného
redaktora, |
|