V Edici IT Business
vychází |
Právě vyšlo:
IT System 10/2003
Branžové zaměření
Výrobní podniky
Hlavní témata
· Řízení efektivity výroby
· Paletová logistika
· Integrace aplikací
· Automatizovaný sběr dat
· SCM - seriál |
Připravujeme:
IT System 11/2003
Branžové zaměření
Banky a finance
Hlavní témata
· CRM
· E-learning
· Procesní řízení
· Správa identity uživatelů
· Linux |
Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový
formulář ZDE! |
|
Podnikové aplikace |
Scala a Microsoft – iScala CRM
15. října oznámila společnost Scala CR uvedení nové verze systému iScala Collaborative ERP na český trh. V této verzi byla vyvinuta široká řada nových a vylepšených funkcí, které pomáhají zákazníkovi zvýšit jeho obchodní zdatnost pomocí webových služeb iScala. Pomocí iScala mohou společnosti využít většinu obchodních příležitostí kdekoliv se naskytnou. Chtějí-li začít prodávat v jiné zemi nebo třeba jen v jiném regionu vlastní země, může je iScala okamžitě podpořit a zajistit, že nebude žádná prodleva mezi rozhodnutím a akcí.
Produkty Scala byly vždy stavěny na technologiích Microsoft a novým produktem se toto sepjetí ještě upevnilo. V září Scala podepsala se společností Microsoft partnerskou smlouvu o spolupráci na vývoji mezinárodní verze Microsoft Business Solution CRM, kterou společnost Scala uvádí na trh pod názvem iScala CRM. Je sice součástí iScala Collaborative ERP, ale může být používána i nezávisle a snadno integrovat s ostatními ERP systémy.
Produkt uváděný na český trh je z velké části lokalizován, některé části lokalizací ještě procházejí. Výhodou systému je jeho otevřená architektura a možnost dostávat žádané informace nejen na stacionární počítač, ale také na jakékoliv přenosné zařízení, jako notebook, PDA nebo mobil.
Nahoru

Automatizace práce obchodních zástupců ve společnosti Unilever
Sybase ČR oznámila, že společnost Unilever využívá informační systém Hamilton
SFA s architekturou iAnywhere. Společnost Unilever hledala řešení umožňující
zkrácení procesu sběru obchodních informací a jejich následného zpracování a
vybrala komplexní multiplatformní systém Hamilton SFA společnosti Visicom, který
je určen pro automatizaci práce obchodních zástupců, takzvanou oblast Sales
Force Automation. Systém je postaven na nejmodernějších technologiích Sybase
iAnywhere s plně modulární architekturou a umožňuje k základním prvkům kdykoliv
doplnit specifické zákaznické moduly.
Již během implementace systému, jehož klientskou část tvoří databáze SQL
Anywhere Studio UltraLite běžící na PDA Handspring Visor Platinum, společnost
Unilever definovala požadavky na rozšíření standardního systému. Po jejich
zakomponování byl spuštěn pilotní projekt, na němž spolupracovali i obchodní
zástupci Unileveru ze slovenské pobočky. Úspěšné dokončení pilotního projektu
vyvrcholilo nasazením systému ve slovenské části divizí HPC a FOOD. Napojení
Hamiltonu SFA na informační systémy jednotlivých distributorů vyřešilo problém
přesunu dokumentů od obchodního zástupce až k distributorovi a prakticky
eliminovalo nutnost manuálního zpracování. Při integraci byly použity standardní
technologie (například EDI) a také moduly speciálně navržené pro systémy
konkrétních distributorů.
Tento projekt přinesl konkrétní výsledky, mezi něž patří velká úspora nákladů na
manuální zpracování dokladů a zkrácení doby odezvy na požadavek zákazníka. Mezi
další přínosy společnost řadí eliminaci škod způsobenou při manuálním
zpracování, úsporu času pro přípravu obchodního zástupce na obchodní případ a
zefektivnění řízení obchodních zástupců. Největší význam však mají aktuální
informace o trhu a činnosti obchodních zástupců, které mohou odpovědní
pracovníci společnosti kdykoli při svém rozhodování využívat.
Nahoru

Vývojové verze produktů Sybase zdarma
V rámci uvedení nové verze databázové platformy SQL Anywhere oznámila
společnost Sybase dostupnost Developer verze, která bude podobně jako u
ostatních produktů k dispozici zcela Z D A R M A.
SQL Anywhere Studio přináší ucelenou sadu nástrojů pro návrh, vývoj a nasazení
DB aplikací pro pracovní skupiny. Podporována je široká škála platforem od
Windows přes Linux až po výkonné unixové systémy. Zvláštní pozornost je věnována
podpoře přenosných zařízení. Mezi hlavní novinky patří možnost přímého přístupu
k databázovému stroji prostřednictvím protokolu http, podpora SOAP, .NET,
rozšířená podpora zpracování XML dokumentů a implementace základních funkcí pro
OLAP.
Nahoru

Adaptive Server Enterprise 12.5.1 v prodeji
Od 13. října lze objednávat novou verzi Adaptive Serveru Enterprise
12.5.1. Hlavním cílem, který si vývojáři vytýčili, je maximální snížení nákladů
na vlastnictví (TCO). Nový server proto kromě zvýšení výkonu značně zjednodušuje
nebo zcela automatizuje celou řadu správcovských úloh a výrazně rozšiřuje
podporu pro monitorovací a ladící nástroje. Spolu s uvedením nové verze vstoupil
v platnost rovněž nový CPU licenční model, umožňující zákazníkům nákup DB
licencí takzvaně "na procesor".
Nahoru

Ready Office - řešení pro malé a střední podniky
Společnosti Alcatel a HP oznámily, že budou společně vyvíjet a
prodávat program Ready Office - balík pokročilých integrovaných IT a
telekomunikačních řešení speciálně připravených pro malé a střední podniky (SMB).
Na trh tak přichází modulární řešení, které odpovídá na potřeby tohoto segmentu
trhu – od dodávek hardwaru, přes software až po přístup k síti, hlas, data a
multimediální služby.
Prvním poskytovatelem telekomunikačních služeb bude společnost France Telecom,
která se k této iniciativě společností Alcatel a HP připojí. Balík řešení bude k
dispozici formou “plať za používání” a bude tak moci vždy odpovídat aktuálním
potřebám růstu malých a středních podniků. Komunikaci mezi poskytovateli služeb
a uživateli programu Ready Office bude zprostředkovávat jediný kontakt a podniky
malé a střední velikosti budou s pomocí Ready Office snadno schopny integrovat
hlas, data a internetový přístup na základě bezproblémově spolupracujících a
snadno ovladatelných technologií.
Alcatel a HP spolupracují s poskytovateli telekomunikačních služeb na celém
světě, aby malým a středním podnikům nabídli hlasové, datové a multimediální
aplikace týkající se IT (podpora PC, vzdálená konfigurace a správa, softwarové
upgrady) a komunikačních služeb (telefonie, zpracování elektronických zpráv,
konference, kontaktní centra).
Nahoru

Websphere Business Integration
Společnost IBM představila technologická vylepšení portfolia WebSphere
Business Integration, která pomáhají zákazníkům zdokonalit modelování a
sledování podnikových procesů a získat lepší přehled o firemních
procesech. Nástroje IBM WebSphere Business Integration Monitor a IBM
WebSphere Business Integration Modeler slouží společnostem k modelování
a sledování podnikových procesů.
Tyto produkty poskytují řídícím pracovníkům přehled o důležitých
událostech a aktivitách v podniku, aby mohli provádět okamžité úpravy a
podle potřeby reagovat na změny na trhu a poptávku zákazníků. Přispívá
to k nižším provozním nákladům, rychlejšímu dosažení shody s požadavky
regulačních orgánů, vyšší spokojenosti zákazníků a lepší konkurenční
pozici.
Nástroje WebSphere Business Integration Monitor a WebSphere Business
Integration Modeler nabízejí výhody společnostem v nejrůznějších
odvětvích. Výrobní firmy s nimi mohou dynamicky sledovat, optimalizovat
a zdokonalovat obchodní procesy a využití prostředků v komplexních
dodavatelských řetězcích, aby byly zajištěny včasné dodávky výrobků,
dosaženy výrobní cíle a splněny požadavky zákazníků.
Například automobilka může díky sledování dodavatelského řetězce včas
zachytit signál, že nějaká okolnost brání dodání určitého modelu
automobilu podle plánu. Výrobce může na základě upozornění přijmout
opatření k nápravě problému předtím, než by mohl vážně ohrozit obchodní
cíle.
Společnosti v odvětví finančních služeb mohou díky sledování systémů pro
zpracování cenných papírů získat lepší přehled a kontrolu nad cykly
vypořádání, což vede ke snížení rizika neúspěšných obchodů a také to
umožňuje automatizovat nákladné ruční zpracování výjimek.
Nahoru
|
|
Konference, semináře |
EASTLOG 2003 – nezmeškejte výjimečný konferenční program!
Ve dnech 22. až 24. října 2003 hostí Corinthia
Towers Hotel již 7. ročník evropského fóra logistiky a dopravy EASTLOG.
Kromě oficiální návštěvy veletrhu, neformálního prostředí galavečera a
prohlídky výjimečných logistických center čeká na účastníky akce maratón
konferencí a workshopů.
Konferenční program přinese několik novinek ve srovnání s minulými
ročníky. Jednou z nich jsou panelové diskuse odborníků na aktuální
témata související s rozšířením EU. Celní problematika, nové daně a
předpisy, konkurence, nové možnosti distribuce, to vše zazní v rámci
dvoudenní konference. Účast zde potvrdili specialisté evropského
rozměru: Georges di Lallo/French Shippers Council, Gordon Linigton/British
Shippers Council, Milan Kriva/ Tibbett & Britten, a mnozí další.
Konferenční program přinese rovněž řadu případových studií úspěšných
projektů z oblasti logistiky a dopravy. K nejvýznamnějším patří
například Outsourcing paletového hospodářství společnosti Unilever/CHEP
nebo plnosortimentní distribuční centrum Kaufland Modletice
Uzávěrka přihlášek na konferenci je 10.10.2003. Více informací včetně
kompletního konferenčního programu naleznete na
www.eastlog.cz.
Nahoru
 |
Seminář na téma "MARKETINGOVÉ IS A JEJICH MOŽNOSTI"
Dne
23. 10. 2003 se koná seminář "Marketingové IS a jejich možnosti" ve
štukovém sále na rektorátě VUT v Brně na ulici Antonínská 1. Seminář je
určený pro střední a vrcholový management působící ve všech odvětvích
trhu a hlavně pro ty odborníky, kteří se s podobným CRM produktem
setkali a byli zklamáni. Cílem semináře "MARKETINGOVÉ IS A JEJICH
MOŽNOSTI" je přiblížit cílové skupině marketingových pracovníků CRM
produkty.
Více informací naleznete na
www.cs-compex.cz.
Nahoru
 |
Sybase Enterprise Portal
Seminář Sybase Enterprise Portal představí koncept podnikových portálů a
vedoucí technologie (podle společnosti Gartner) v této oblasti. Součástí
semináře budou také praktické ukázky tvorby podnikového portálu. Seminář
se koná 29. 10. 2003 v prostorách firmy Sybase, Tychonova 2, Praha 6. (
přednáší Honza Kotek )
Další informace o plánovaných seminářích naleznete na adrese
http://www.sybase.cz/sem/semademo.htm.
Nahoru
 |
Caché Entrée
Jednodenní trénink práce s postrelační databází Caché.
Bližší info najdete na webových stránkách
http://www.intersystems.cz/akce/entree.html, vztahující se k místu
konání, programu, technickému vybaveni a také registraci on-line, dáváme
nyní k dispozici přehled připravených termínů:
29.10.2003 Hotel ILF Praha, 10.11.2003 Hotel ILF Praha, 11.12.2003
Holiday Inn Brno.
Nahoru
 |
Datové modelování
Při tvorbě informačního
systému je třeba, aby se vývojáři domluvili s uživateli a našli společný
jazyk. Problémem je, že ne vždy dovede uživatel své požadavky vyjádřit a
ne vždy jsou tyto požadavky konzistentní. Nástrojem, který umožňuje
postihnout výše uvedené potřeby jsou techniky systémové analýzy. Ty
umožňují v grafické podobě srozumitelné vývojáři i uživateli modelovat
stávající nebo požadovaný systém.
Specifikace vytvářeného informačního systému zahrnuje funkce, data i
uživatelské rozhraní. Kvalitní návrh dat je podstatný pro návrh
informačního systému, neboť data jsou základem pro každou aplikaci a
obvykle jsou stabilnější než funkce, které jsou nad nimi realizovány.
Součástí postupů systémové analýzy je modelování dat.
V dnešní době jsou data obvykle uložena v relačních databázích. Cílem
kurzu není však návrh fyzického uložení dat, nýbrž tvorba logických
datových modelů, které jsou v dalším postupu tvorby informačního systému
využita k návrhu databáze.
Kurz je zaměřen na vytváření modelů dat dvěma různými technikami, a to
datovým modelováním a relační datovou analýzou, nazývanou též
normalizací. Tyto dva přístupy k modelování dat jsou později při tvorbě
návrhy systému vhodně kombinovány tak, aby byly využity výhody obou
těchto přístupů.
Cílem kurzu je naučit účastníky prakticky ovládat techniky datového
modelování a relační datové analýzy a vysvětlit jim vztahy mezi těmito
technikami
tak, že budou ukázány notace těchto technik včetně praktického
vyzkoušení těchto postupů na příkladech,
aby účastníci byli schopni samostatně namodelovat představu uživatele o
budoucí datové základně systému a zkontrolovat konzistenci této
představy.
Kurz je určen pro:
ּ
analytiky
ּ
systémové návrháře
ּ
programátory, kteří potřebují rozumět technikám datového modelování a
relační datové analýzy
ּ vedoucí
projektů
Místo, den a čas konání: Praha, LBMS, s.r.o., Sokolovská 77, 186 00
Praha 8, 30. října, 9:30
Další informace:
http://www.lbms.cz/Sluzby/kalendar.htm
Nahoru
12. konference uživatelů geografických informačních systémů ESRI a ERDA
Již po dvanácté pořádá ARCDATA PRAHA, s.r.o. pro své uživatele
konferenci, která se letos bude konat ve dnech 30. a 31. října 2003 v
Městské knihovně v Praze 1. Konferenci sponzorují firmy IBM Česká
republika, spol. s r.o. a Microsoft s.r.o. Mediálním partnerem je
vydavatelství CCB, spol. s r.o., vydavatel časopisu IT CAD.
A co bude na programu? Mimo již tradičních zajímavých přednášek a
workshopů týkajících se jak současných softwarových produktů, tak
novinek a trendů v technologiích ESRI a ERDAS, vystoupí letos jako
hlavní řečník Bernie Szukalski (ESRI). Na své si přijdou i uživatelé,
kteří se chtějí dovědět více o možnostech praktických aplikací GIS,
případně si vyměnit své zkušenosti s ostatními - jedním z hlavních cílů
konference je umožnit lidem "gisákům" setkání a prezentaci své práce, ať
už formou přednášky, posteru nebo obojího.
Stejně jako v minulých letech bude vyhlášena soutěž o nejlepší poster, a
to ve dvou kategoriích - v jedné určí vítěze odborná porota a ve druhé
sami účastníci konference. Po nabitém dni jistě všichni uvítají uvolnění
během večerního setkání v hezkém prostředí.
Co dodat? Přihlásit se můžete do 24. 10. 2003, a další informace najdete
na webové stránce
www.arcdata.cz.
Nahoru

Využití informačních systémů pro strategické rozhodování
Informační systémy pro manažery mohou pro organizaci znamenat podstatnou
konkurenční výhodou. Umožňují globální pohled na všechny primární datové
zdroje organizace, jakými jsou například účetní, skladové, logistické,
obchodní či jiné provozní aplikace, resp. jejich data. Díky těmto
nástrojům dokáže manažer jednoduchým způsobem získat nadhled nad svou
oblastí působnosti či nad děním v celém podniku, nad jeho vývojem v
čase, či v závislosti na dalších okolnostech. Manažer pak disponuje
fakty a informacemi, které významným způsobem přispívají ke zrychlení a
zpřesnění strategických rozhodnutí.
Konzultační a poradenská společnost Nexa vás zve na seminář pořádaný pod
záštitou České manažerské asociace a Soukromé vysoké školy ekonomických
studií, který je zaměřený na seznámení představitelů managementu se
specifiky systémů pro podporu manažerského rozhodování, s jejich
významem pro organizaci a s jejich přínosy.
O znalosti a zkušenosti z oblasti Business Intelligence, datových skladů
a počítačové simulace se Vámi rádi podělíme v úterý 4.11.2003 v budově
SVŠES, Lindnerova 575/1, Praha 8. Podrobný program a registrační
formulář je k dispozici na www.nexa.cz
Nahoru

Informační systémy průmyslového podniku - MES
Ve dnech 5.-6. listopadu 2003 se bude konat 4. mezinárodní firemní
konference Informační systémy průmyslového podniku - MES (Manufacturing
Execution Systems). Tato akce se tradičně věnuje informačním systémům a
technologiím, které umožňují průmyslovým podnikům zefektivnit aktivity
spojené s produkcí, technologiemi a procesy, nutnými pro úspěšný rozvoj
společnosti. Konference se koná v hotelu 9Skal v krásném prostředí
Českomoravské vysočiny a je věnována následujícím konkrétním tématům:
sběr, archivace a validace dat z výrobního procesu, řízení údržby,
dispečerské řízení výrobních jednotek, optimalizace výrobních procesů,
řízení kvality.
Konferenci organizačně zajišťuje společnost AD&M. Na www.adam-ova.cz
můžete získat detailnější informace o jednotlivých přednáškách,
informace a fotoarchívy z předešlých ročníků.
Nahoru

Finanční řízení pro neekonomy
Velmi důležitou praktickou dovedností každého manažera je umět číst ve
finančních výkazech a využít výstupy a informace z finančních a účetních
výkazů pro zvýšení efektivnosti podnikání. Podstatné je pochopit, jak se
dají měřit výsledky podnikatelské činnosti, jaká je struktura finančního
řízení, jaká hrozí rizika při finančním rozhodování atd. Rádi bychom Vás
pozvali na seminář Finanční řízení pro neekonomy, který se koná 6. – 7.
11. 2003 v hotelu Ibis Praha Karlín. Cílem semináře je získání dodatečné
kvalifikace a rozvinutí manažerských znalostí.
Více informací naleznete na:
http://www.controlling.cz/www02/seminare_detail.asp?idseminar=31200
Nahoru

MIS v praxi - očekávání a realita
Je pro Vás období plánovacího procesu dobou věštění z křišťálové koule.
I intuitivní řízení firmy má své meze. Nahraďte svou křišťálovou kouli nástroji
Business Intelligence. Vyzkoušejte si bezplatně plánování, simulace, reportování
a analýzy s intuitivním nástrojem Business Intelligence. (Poplatek za účast na
semináři zahrnuje 30denní bezplatné zapůjčení plné verze řešení MIS DecisionWare.)
...jen věštkyni si pro porovnání výsledků budete muset pozvat sami...
Přijďte s námi podiskutovat dne 10. listopadu 2003 do hotelu Olympik v Praze na
odborný seminář „MIS v praxi - očekávání a realita“. O své praktické zkušenosti
se s Vámi podělí náš speciální host.
Více na www.misag.com/cz,
přihlášku žádejte na tel: 255 702 919, mailem u
ppolisenska@mis.de.
Nahoru

Konference o segmentaci zákazníků v Praze
Společnosti Incoma Consult a Oracle Czech se zúčastní jako organizátoři
odborné konference firmy Monitor Group - Primetime for Strategy Customer
Segmentation.
Konference se uskuteční ve dnech 11. a 12. listopadu 2003 v Praze, v
konferenčním a relaxačním centru Blue Orange. Nosným tématem konference je
segmentace zákazníků a principy správného positioningu produktů a služeb. Na
konferenci zazní mj. tato témata:
ּ
Jak vybudovat společnost cílenou na zákazníka?
ּ
Jak využít zákaznická data ke tvorbě úspěšné strategie?
ּ
V čem spočívá umění segmentace a positioningu?
Konference je určena pro vrcholový management a odborníky z oblasti marketingu,
business developmentu, obchodu, péče o zákazníky a analytiky.
Další informace naleznete na
http://www.marketingmanagement.cz/primetimefor.
Nahoru

E-business prakticky
Společnost Corpus Solutions připravuje společně s firmou SOFT-TRONIK
sérii seminářů pro IT odborníky a manažery firem. Semináře jsou zaměřeny
především na problematiku vytváření a nasazování řešení pro e-business v
tuzemských podmínkách.
Semináře jsou rozděleny na čtyři tematické oblasti – „Informační
integrace – cesta k propojování informačních systémů“, „Portálová
řešení“, „E-komunikace“ a „Řízení oběhu dokumentů“. Obsah je zaměřen
především na praktické příklady nasazení a realizace řešení z těchto
oblastí v různých podmínkách.
Série seminářů „E-business prakticky“ je určena jak pro vybrané a přímo
zvané účastníky, tak pro všechny zájemce, kteří se včas zaregistrují,
samozřejmě do okamžiku, než bude kapacita zcela naplněna. Informace o
termínech a struktuře seminářů jsou k dispozici na adrese
www.corpus.cz/ebusiness nebo získat na telefonním čísle 241 020 333.
Nahoru

|
FinanČní
Monitor Firem |
Provozní zisk SAP: +23 % na
413 mil. euro ve 3. čtvrtletí
Společnost SAP AG ohlásila finanční výsledky za třetí čtvrtletí 2003. V
tomto období firma zvýšila svůj provozní zisk o 23 % na 413 milionů euro
(336 mil. za Q3 v roce 2002). Čistý zisk dosáhl výše 252 milionů euro
(2002: 202 mil.), což představuje 25% nárůst. Provozní marže vzrostla o
pět procentních bodů na 25 % v porovnání se stejným obdobím vloni. Tržby
ze softwarových licencí (433 milionů euro) zůstaly prakticky na stejné
úrovni v porovnání se 435 mil. euro ve třetím čtvrtletí vloni, přičemž
při konstantních měnových kurzech by vzrostly o 7 %. Prodej softwarových
licencí v USA vykazuje nárůst o 35 %. I přes nulový celkový růst licencí
SAP zvýšil svůj celosvětový podíl na trhu podnikového softwaru (viz
definice v originální zprávě) na 57 % v porovnání s koncem třetího
čtvrtletí 2002 (48 %). Celkové čtvrtletní tržby poklesly o 3 % na 1,65
miliardy euro (2002: 1,70 miliardy euro), když při eliminaci kurzového
rozdílu by vzrostly o 3 % v porovnání se stejným obdobím vloni. K
nárůstu došlo v oblastech prodeje produktů a údržby, naopak poklesly
oblasti poradenství a školení.
Mezi nejdůležitější události třetího čtvrtletí 2003 patří pokračující
růst podílu SAP na trhu s podnikovými aplikacemi, konference TechEd v
Las Vegas a Basileji s více než 7 000 účastníky nebo uvedení nového
produktu SAP Master Data Management (SAP MDM). K novým kontraktům se v
uplynulém období přiřadily zakázky pro organizace The Washington Post,
Linde Gas, Portugal Telecom Group, Ministerstvo zemědělství ČR, Hyundai
Motor, Japan Tobacco nebo Olympus Korea.
V České republice registrovala společnost SAP ke 30. 9. 2003 celkem 520
instalací u 365 zákazníků. Zákazníky SAP, pocházejících z prestižního
žebříčku Czech TOP 100 Nejvýznamnějších firem ČR (2002), je nyní 57
podniků.
Nahoru

Nokia plní cíle tržeb a výnosů na akcii stanovené pro 3. čtvrtletí
Hlavní ukazatele: 3. čtvrtletí 2003 (meziroční srovnání)
ּ Čistý obrat
klesl o 5 % na 6,9 mld. EUR (ve stálých cenách vzrostl o 4 %).
ּ Obrat
společnosti Nokia Mobile Phones zůstal na úrovni 5,6 mld. EUR (ve
stálých cenách vzrostl o 9%).
ּ Obrat
společnosti Nokia Networks klesl o 21 % na 1.2 mld. EUR.
ּ Nokia zvýšila
svůj tržní podíl díky 23% nárůstu objemu prodeje, tempo růstu objemu
prodeje mobilních telefonů v celém
odvětví dosáhlo 15 %.
ּ Podíl společnosti Nokia na trhu mobilních telefonů vzrostl ve 3.
čtvrtletí na 39 %.
ּSpolečnost zdvojnásobila svůj podíl na celosvětovém trhu telefonů s
technologií CDMA.
ּ Výborná předběžná i vykázaná provozní marže v oblasti mobilních
telefonů na úrovni 22,4 %, resp. 22,0 %.
ּSpolečnost Nokia Networks dosáhla vyrovnaného hospodaření.
ּ Nokia oznámila novou provozní strukturu pro rok 2004.
ּ Předběžná výše výnosů na akcii (při rozředění) činila 0,18 EUR.
Vykázaná výše výnosů na akcii (při rozředění) činila 0,17 EUR.
ּ Silné provozní hotovostní toky ve 3. čtvrtletí na úrovni 1,2 mld. EUR.
Nahoru

EMC ve třetím čtvrtletí - rychlejší růst a vyšší ziskovost
Společnost EMC Corporation (NYSE:EMC) oznámila finanční výsledky za
třetí čtvrtletí roku 2003, ve kterých se odráží významný nárůst tržeb ve
všech obchodních segmentech a vyšší ziskovost.
Celkové konsolidované výnosy za třetí čtvrtletí dosáhly 1,51 miliardy
USD, což znamená 20% nárůst oproti třetímu čtvrtletí 2002. Čistý zisk ve
třetím čtvrtletí činil 159 mil. USD, resp. 0,07 USD na zředěnou akcii
včetně pozitivního dopadu ve výši 0,02 USD na akcii díky příznivému
daňovému auditu. Oproti tomu ve třetím čtvrtletí 2002 činil čistý zisk
21 mil. USD, resp. 0,01 USD na zředěnou akcii.
Nárůst výnosů společnosti EMC byl rovnoměrný ve všech hlavních oblastech
podnikání. Vzrostly zejména výnosy z prodeje paměťových aplikací, které
tvoří 23% celkových výnosů. Tohoto výsledku bylo dosaženo především díky
uspokojení poptávky po replikaci, multiplatformovém softwaru pro řízení
dokumentů a specializovaném systému pro ukládání dat s obsahově
orientovaným adresováním (CAS). Výnosy ze systémů pro ukládání dat
rovněž ukazují dvojciferný nárůst v meziročním srovnání, a to především
díky novým informačním síťovým systémům Symmetrix DMX a CLARiiON CX.
Dvojciferný růst výnosů z aplikací pro ukládání dat byl vyvolán
především silnou poptávkou zákazníků po profesionálních službách EMC
zaměřených právě na tuto oblast.
I ve třetím čtvrtletí pokračovalo rychlé uvádění nových produktů EMC na
trh. Mezi hlavní mezníky patří další vlna systémů Symmetrix DMX s
příslušným softwarem a technologiemi včetně nového řešení Symmetrix
DMX3000, nové konfigurace vstupní úrovně pro modulární skříňový systém
Symmetrix DMX800, nové pokročilé replikační technologie, nativní
konektivity iSCSI a rozšíření funkcí pro mainframe; rozšíření funkcí
systému EMC CLARiiON a posílení jeho vedoucího postavení na trhu díky
softwarovým inovacím typu EMC Navisphere, EMC SnapView a EMC SAN Copy;
posílení portfolia otevřeného softwaru EMC a jeho doplnění o nové
aplikace VisualSRM a VisualSAN pro malé a střední podniky; představení
prvního automatizovaného softwaru na světě pro průběžné platby za
archivaci dat OpenScale.
Společnost EMC ve třetím čtvrtletí i nadále rozšiřovala svůj podíl na
trhu, a to díky uzavření smlouvy o akvizici firmy LEGATO Systems,
uzavření partnerství se společností BMC Software a rozšířením spolupráce
se společností Oracle Corporation.
Nahoru
|
Internet, komunikace a
sítě |
Na tahu je Telecom
Společnost GTS zveřejnila svoje vážné výhrady k nabídce Českého Telecomu
na zpřístupnění místní smyčky (Local Loop Unbundling – LLU) konkurenčním
operátorům a připravila návrh, který se v několika bodech rozchází s
nabídkou dominantního operátora. Stanovisko GTS vychází ze závěrů
společného projektu řešeného v roce 2003 za účasti alternativních
operátorů i Českého Telecomu v rámci Asociace provozovatelů veřejných
telekomunikačních sítí, které do nabídky Telecomu nebyly promítnuty.
Ceny služeb spojených s LLU navržené Českým Telecomem neodpovídají
jejich reálné hodnotě. O otázce cen a dalších sporných bodech chce GTS s
dominantním operátorem dále jednat. GTS čeká na stanovisko Českého
Telecomu k navrhovaným změnám.
GTS nesouhlasí s navrženou výší cen za LLU a za možnost umístit
technologická zařízení v objektech Českého Telecomu, tzv. kolokaci. Na
základě vlastních kalkulací hodnotí GTS tyto ceny jako neúměrně vysoké.
Dále GTS nepovažuje za účelné rozdělení problematiky LLU a kolokace do
dvou samostatných smluv, protože tak je řada souvisejících ustanovení
zbytečně zdvojena. GTS rovněž odmítá požadavek na poskytování finančních
záruk. Tato praxe není v obchodních vztazích obvyklá a výjimečně je
vyžadována u nových nebo neznámých subjektů, kde je důvodné podezření,
že nebudou svoje finanční závazky plnit.
Nahoru

Nástroje pro urychlení vývoje webových aplikací
Společnost IBM oznámila nové nástroje pro vývoj softwaru, které
automatizují řadu časově náročných úkolů, jež brzdí vývojové procesy. S
novými vývojovými nástroji, které jsou součástí balíku WebSphere Studio
V5.1, mohou vývojáři rychleji a produktivněji vytvářet aplikace a webové
aplikační servery a nepotřebují ani hluboké znalosti programování v
jazyce Java. Samostatným vývojářům ve středně velkých firmách i týmům,
které vytvářejí vyspělé podnikové aplikace, nové nástroje IBM
optimalizují proces vývoje, zavádění a testování transakčních aplikací a
webových serverů v prostředí webových služeb založených na platformě
J2EE.
Mezi novinky ve vývojovém prostředí WebSphere Studio V5.1 patří:
· Nový nástroj pro navrhování webových stránek s jednoduše použitelnými
šablonami, které umožňují vývojářům aktualizovat několik webových
stránek na serveru najednou, aniž by museli provádět změny jednotlivě.
· Schopnost automaticky předvídat problémy, které způsobují zpomalování
aplikací po jejich nasazení v síti.
· Možnost provozovat aplikace na serveru WebSphere Application Server v
režimu ladění bez snížení výkonu.
· Vývoj uživatelských rozhraní webových aplikací přetahováním myší v
aktualizovaném nástroji pro navrhování stránek.
WebSphere Studio podporuje vývoj na platformě Linuxu a Windows a je
určeno pro použití se všemi konfiguracemi aplikačního serveru WebSphere
včetně WebSphere Application Server – Express. Produkty Express
představují část produktového portfolia WebSphere orientované na nízkou
cenu při poskytované hodnotě.
Nahoru

FAYN.CZ s novým produktem a Křišťálovým diskem
Společnost FAYN.CZ oslavila první úspěšný rok provozu své služby
uvedením nového produktu na trh, IP telefonem NetPhone 210. Telefon byl poprvé
uživatelům představen na veletrhu Invex 2003 a na jeho slavnostním galavečeru mu
bylo uděleno prestižní ocenění Křišťálový disk, kterým se oceňují nejlepší
vystavované produkty. NetPhone 210 je první IP telefon na platformě Intel xScale
a první s OS Linux. Jedná se o plnohodnotný IP telefon kompatibilní s protokoly
H.323, který pracuje samostatně, bez nutnosti spojení s PC. Telefonní přístroj
byl vyvinut firmou VOIPAC a je dodáván jako koncové zařízení VoIP sítě služby
fayn.
NetPhone 210 je postaven na chipsetu Intel xScale Core Processor PXA 255 a jeho
připojení k LAN a PC zajišťuje dvojice ethernetových portů. Telefon má grafický
display LCD s rozlišením 128x64 bodů na kterém jsou zobrazeny všechny potřebné
informace (číslo volajícího, datum,čas, výše kreditu, ap.).
Software telefonu, který je postavený na OS Linux, poskytuje běžné funkce jako
telefonní seznam, kalendář či kalkulačka. Jako otevřená platforma umožní
systémovým integrátorům implementovat do tohoto IP telefonu další aplikace.
NetPhone 210 podporuje komunikaci s NetMeeting a jinými H.323 kompatibilními
aplikacemi pro přenos hlasu. Diky implementovanému Jabber klientu, je NP 210
rovněž schopen komunikace se službami jako ICQ, Yahoo Messager, NetMeeting atd.
Telefon lze lehce propojit s rozhraním ADSL/cable modem, nebo Ethernet switch a
poskytnout tak úspornou a výkonnou VoIP službu pro široký okruh uživatelů nejen
z řad podniků, ale i domácností.
Produkt se objeví v distribuční síti začátkem prosince 2003.
Nahoru |
|
Informační společnost |
Společnost NetScreen získala Neoteris
Konečná dohoda povede k převzetí společnosti Neoteris, jež patří k
předním dodavatelům na trhu virtuálních privátních sítí založených na
technologii SSL a na trhu aplikačních bezpečnostních bran. Celá
transakce zahrnuje zaplacení 245 mil. dolarů výměnou akcií, 20 mil.
dolarů v hotovosti a převzetí všech vydaných opcí na akcie. Pokud se
podaří dosáhnout stanovených finančních ukazatelů, vyplatí NetScreen
akcionářům a majitelům opcí na akcie společnosti Neoteris dalších 30
mil. dolarů v hotovosti. Ukončení celé transakce je ještě vázáno na
souhlas antimonopolního úřadu a očekává se, že k jejímu uzavření dojde
na konci roku 2003.
Akvizice obohatí skupinu produktů společnosti NetScreen zejména v
oblasti řešení pro vzdálený přístup, jež jsou realizována
prostřednictvím VPN s podporou technologie SSL. Tato řešení umožňují
podnikovým partnerům a zaměstnancům pracujícím vzdáleně či z domova
bezpečně komunikovat s mateřskou organizací pomocí extranetu, a to při
použití běžného internetového prohlížeče. NetScreen bude moci s novými
produkty nabídnout řešení pro bezpečné propojení podniků a vzdálený
přístup zaměstnanců do podnikové sítě, podnikovým partnerům umožní
vybudovat rozsáhlou a bezpečnou přístupovou síť. Podle Infonetics
Research by trh s šifrovaným vzdáleným přístupem založeným na SSL měl v
roce 2006 dosáhnout objemu 600 mil. dolarů.
NetScreen využije technologií a zkušeností společnosti Neoteris, aby
pomocí dalších produktů zkrátil dobu nutnou pro vybudování zabezpečené
sítě na úrovni uživatelských aplikací. K více než 550 zákazníkům
společnosti Neoteris patří také velké podniky a organizace jako Deutsche
Bank, Borland Software Corporation, SAS a další.
Nahoru

ICZ, a.s. je pátou nejrychleji rostoucí IT firmou ve středoevropském regionu
Společnost ICZ se
umístila na pátém místě žebříčku The Technology Fast 50 in Central
Europe, který je pravidelně vyhlašován společností Deloitte & Touche ve
spolupráci s First Tuesday. Do Fast 50
ve střední Evropě jsou zařazovány firmy z České republiky, Estonska,
Litvy, Lotyšska, Maďarska, Polska, Slovenska a Slovinska, které na trhu
působí alespoň pět let a jejichž tržby za výchozí rok přesahují 50 000
EUR. Kritériem pro umístění je růst obratu za pětileté období, který u
společnosti ICZ činil 1436 %.
Nahoru

ASIANA GTS v 50 nejrychleji rostoucích společností ve střední Evropě
Společnost
Deloitte umístila českou cestovní agenturu ASIANA Global Travel Service,
provozovatelku on-line rezervačního systému Letuska.cz, v rámci svého
žebříčku The Technology Fast 50 na čtrnácté místo mezi padesáti
nejrychleji se rozvíjejícími středoevropskými technologickými
společnostmi. Asiana GTS dosáhla ve svém odvětví 567% růstu obratu za
posledních pět let.
V srpnu tohoto roku Asiana GTS uvedla na český trh ve spolupráci se
společností Amadeus Marketing CSA – regionálním zastoupením
stejnojmenného globálního distribučního systému – sofistikovaný nástroj
pro efektivní správu speciálních tarifů leteckých společností HitchHiker
visualFares.
Nahoru

Milan Čaloun posilou týmu společnosti Staffware
Staffware, společnost na trhu software pro řízení podnikových
procesů – BPM (Business Process Management) oznámila, že do funkce Business
Development Managera pro Českou republiku a Slovensko byl jmenován pan Milan
Čaloun. Toto jmenování se uskutečnilo v souladu s regionální strategií, kterou
Staffware zveřejnila na tiskové konferenci konané v Praze v květnu tohoto roku.
Milan Čaloun bude zodpovědný za spolupráci s partnery Staffware a rovněž za
oblast prodeje produktů firmy koncovým zákazníkům. Spolehlivá a rychlá IT řešení
Staffware nyní na obou trzích dodávají partnerské firmy Safcon (ČR) a Novitech
(Slovensko).
Milan Čaloun má dlouholeté zkušenosti z oblasti IT. Během minulých let pracoval
pro společnosti jako Bentley Systems, Computer Associates nebo IBM. M. Čaloun
vystudoval elektronickou fakultu ČVUT, po absolutoriu působil jako odborník v
oboru jaderné energetiky.
Milan Čaloun je ženatý, má dvě děti a je zapáleným hráčem squashe, který mu
napomáhá být stále v kondici. Kromě toho je rovněž příznivcem vážné hudby.
Nahoru

|
System
NEWS zasílá redakce edice IT Business
* Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.:
+420/ 545 222 779 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám
System NEWS zasílali,
kontaktujte nás prosím.
Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného
redaktora, |
|