HLEDEJ
 V SEKCI
 

22. října 2003

| registrace ZDARMA | starší čísla | odhlášení | ceník inzerce

Aktuální čislo

Aktuální čislo

Obsah System NEWS

Podnikové aplikace
Scala a Microsoft – iScala CRM
Automatizace práce obchodních zástupců ve společnosti Unilever
Vývojové verze produktů Sybase zdarma
Adaptive Server Enterprise 12.5.1 v prodeji
Ready Office - řešení pro malé a střední podniky
Websphere Business Integration


Konference, semináře
EASTLOG 2003 – nezmeškejte výjimečný konferenční program!
Seminář na téma "MARKETINGOVÉ IS A JEJICH MOŽNOSTI"
Sybase Enterprise Portal
Caché Entrée
Datové modelování
12. konference uživatelů geografických informačních systémů ESRI a ERDA
Využití informačních systémů pro strategické rozhodování
Informační systémy průmyslového podniku - MES
Finanční řízení pro neekonomy
MIS v praxi - očekávání a realita
Konference o segmentaci zákazníků v Praze
E-business prakticky

Finanční monitor IT firem
Provozní zisk SAP: +23 % na 413 mil. euro ve 3. čtvrtletí
Nokia plní cíle tržeb a výnosů na akcii stanovené pro 3. čtvrtletí
EMC ve třetím čtvrtletí - rychlejší růst a vyšší ziskovost

Internet, komunikace a sítě
Na tahu je Telecom
Nástroje pro urychlení vývoje webových aplikací
FAYN.CZ s novým produktem a Křišťálovým diskem

Informační společnost
Společnost NetScreen získala Neoteris
ICZ, a.s. je pátou nejrychleji rostoucí IT firmou ve středoevropském regionu
ASIANA GTS v 50 nejrychleji rostoucích společností ve střední Evropě
Milan Čaloun posilou týmu společnosti Staffware
 


V Edici IT Business vychází

Právě vyšlo:
IT System 10/2003

Branžové zaměření
Výrobní podniky

Hlavní témata
· Řízení efektivity výroby
· Paletová logistika
· Integrace aplikací
· Automatizovaný sběr dat
· SCM - seriál
Připravujeme:
IT System 11/2003

Branžové zaměření
Banky a finance


Hlavní témata
· CRM
· E-learning
· Procesní řízení
· Správa identity uživatelů
· Linux


Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový formulář ZDE!


EASTLOG PRAHA 2003


Podnikové aplikace

Scala a Microsoft – iScala CRM
15. října oznámila společnost Scala CR uvedení nové verze systému iScala Collaborative ERP na český trh. V této verzi byla vyvinuta široká řada nových a vylepšených funkcí, které pomáhají zákazníkovi zvýšit jeho obchodní zdatnost pomocí webových služeb iScala. Pomocí iScala mohou společnosti využít většinu obchodních příležitostí kdekoliv se naskytnou. Chtějí-li začít prodávat v jiné zemi nebo třeba jen v jiném regionu vlastní země, může je iScala okamžitě podpořit a zajistit, že nebude žádná prodleva mezi rozhodnutím a akcí. Produkty Scala byly vždy stavěny na technologiích Microsoft a novým produktem se toto sepjetí ještě upevnilo. V září Scala podepsala se společností Microsoft partnerskou smlouvu o spolupráci na vývoji mezinárodní verze Microsoft Business Solution CRM, kterou společnost Scala uvádí na trh pod názvem iScala CRM. Je sice součástí iScala Collaborative ERP, ale může být používána i nezávisle a snadno integrovat s ostatními ERP systémy. Produkt uváděný na český trh je z velké části lokalizován, některé části lokalizací ještě procházejí. Výhodou systému je jeho otevřená architektura a možnost dostávat žádané informace nejen na stacionární počítač, ale také na jakékoliv přenosné zařízení, jako notebook, PDA nebo mobil.

 
Nahoru

 


Automatizace práce obchodních zástupců ve společnosti Unilever
Sybase ČR oznámila, že společnost Unilever využívá informační systém Hamilton SFA s architekturou iAnywhere. Společnost Unilever hledala řešení umožňující zkrácení procesu sběru obchodních informací a jejich následného zpracování a vybrala komplexní multiplatformní systém Hamilton SFA společnosti Visicom, který je určen pro automatizaci práce obchodních zástupců, takzvanou oblast Sales Force Automation. Systém je postaven na nejmodernějších technologiích Sybase iAnywhere s plně modulární architekturou a umožňuje k základním prvkům kdykoliv doplnit specifické zákaznické moduly.
Již během implementace systému, jehož klientskou část tvoří databáze SQL Anywhere Studio UltraLite běžící na PDA Handspring Visor Platinum, společnost Unilever definovala požadavky na rozšíření standardního systému. Po jejich zakomponování byl spuštěn pilotní projekt, na němž spolupracovali i obchodní zástupci Unileveru ze slovenské pobočky. Úspěšné dokončení pilotního projektu vyvrcholilo nasazením systému ve slovenské části divizí HPC a FOOD. Napojení Hamiltonu SFA na informační systémy jednotlivých distributorů vyřešilo problém přesunu dokumentů od obchodního zástupce až k distributorovi a prakticky eliminovalo nutnost manuálního zpracování. Při integraci byly použity standardní technologie (například EDI) a také moduly speciálně navržené pro systémy konkrétních distributorů.
Tento projekt přinesl konkrétní výsledky, mezi něž patří velká úspora nákladů na manuální zpracování dokladů a zkrácení doby odezvy na požadavek zákazníka. Mezi další přínosy společnost řadí eliminaci škod způsobenou při manuálním zpracování, úsporu času pro přípravu obchodního zástupce na obchodní případ a zefektivnění řízení obchodních zástupců. Největší význam však mají aktuální informace o trhu a činnosti obchodních zástupců, které mohou odpovědní pracovníci společnosti kdykoli při svém rozhodování využívat.

Nahoru
 

 
Vývojové verze produktů Sybase zdarma
V rámci uvedení nové verze databázové platformy SQL Anywhere oznámila společnost Sybase dostupnost Developer verze, která bude podobně jako u ostatních produktů k dispozici zcela Z D A R M A.
SQL Anywhere Studio přináší ucelenou sadu nástrojů pro návrh, vývoj a nasazení DB aplikací pro pracovní skupiny. Podporována je široká škála platforem od Windows přes Linux až po výkonné unixové systémy. Zvláštní pozornost je věnována podpoře přenosných zařízení. Mezi hlavní novinky patří možnost přímého přístupu k databázovému stroji prostřednictvím protokolu http, podpora SOAP, .NET, rozšířená podpora zpracování XML dokumentů a implementace základních funkcí pro OLAP.

Nahoru


Adaptive Server Enterprise 12.5.1 v prodeji
Od 13. října lze objednávat novou verzi Adaptive Serveru Enterprise 12.5.1. Hlavním cílem, který si vývojáři vytýčili, je maximální snížení nákladů na vlastnictví (TCO). Nový server proto kromě zvýšení výkonu značně zjednodušuje nebo zcela automatizuje celou řadu správcovských úloh a výrazně rozšiřuje podporu pro monitorovací a ladící nástroje. Spolu s uvedením nové verze vstoupil v platnost rovněž nový CPU licenční model, umožňující zákazníkům nákup DB licencí takzvaně "na procesor".

Nahoru


Ready Office - řešení pro malé a střední podniky
Společnosti Alcatel a HP oznámily, že budou společně vyvíjet a prodávat program Ready Office - balík pokročilých integrovaných IT a telekomunikačních řešení speciálně připravených pro malé a střední podniky (SMB). Na trh tak přichází modulární řešení, které odpovídá na potřeby tohoto segmentu trhu – od dodávek hardwaru, přes software až po přístup k síti, hlas, data a multimediální služby.
Prvním poskytovatelem telekomunikačních služeb bude společnost France Telecom, která se k této iniciativě společností Alcatel a HP připojí. Balík řešení bude k dispozici formou “plať za používání” a bude tak moci vždy odpovídat aktuálním potřebám růstu malých a středních podniků. Komunikaci mezi poskytovateli služeb a uživateli programu Ready Office bude zprostředkovávat jediný kontakt a podniky malé a střední velikosti budou s pomocí Ready Office snadno schopny integrovat hlas, data a internetový přístup na základě bezproblémově spolupracujících a snadno ovladatelných technologií.
Alcatel a HP spolupracují s poskytovateli telekomunikačních služeb na celém světě, aby malým a středním podnikům nabídli hlasové, datové a multimediální aplikace týkající se IT (podpora PC, vzdálená konfigurace a správa, softwarové upgrady) a komunikačních služeb (telefonie, zpracování elektronických zpráv, konference, kontaktní centra).

Nahoru


Websphere Business Integration
Společnost IBM představila technologická vylepšení portfolia WebSphere Business Integration, která pomáhají zákazníkům zdokonalit modelování a sledování podnikových procesů a získat lepší přehled o firemních procesech. Nástroje IBM WebSphere Business Integration Monitor a IBM WebSphere Business Integration Modeler slouží společnostem k modelování a sledování podnikových procesů.
Tyto produkty poskytují řídícím pracovníkům přehled o důležitých událostech a aktivitách v podniku, aby mohli provádět okamžité úpravy a podle potřeby reagovat na změny na trhu a poptávku zákazníků. Přispívá to k nižším provozním nákladům, rychlejšímu dosažení shody s požadavky regulačních orgánů, vyšší spokojenosti zákazníků a lepší konkurenční pozici.
Nástroje WebSphere Business Integration Monitor a WebSphere Business Integration Modeler nabízejí výhody společnostem v nejrůznějších odvětvích. Výrobní firmy s nimi mohou dynamicky sledovat, optimalizovat a zdokonalovat obchodní procesy a využití prostředků v komplexních dodavatelských řetězcích, aby byly zajištěny včasné dodávky výrobků, dosaženy výrobní cíle a splněny požadavky zákazníků.
Například automobilka může díky sledování dodavatelského řetězce včas zachytit signál, že nějaká okolnost brání dodání určitého modelu automobilu podle plánu. Výrobce může na základě upozornění přijmout opatření k nápravě problému předtím, než by mohl vážně ohrozit obchodní cíle.
Společnosti v odvětví finančních služeb mohou díky sledování systémů pro zpracování cenných papírů získat lepší přehled a kontrolu nad cykly vypořádání, což vede ke snížení rizika neúspěšných obchodů a také to umožňuje automatizovat nákladné ruční zpracování výjimek.

Nahoru
 


12. konferenci uživatelů geografických informačních systémů ESRI a ERDAS v ČR


Konference, semináře

EASTLOG 2003 – nezmeškejte výjimečný konferenční program!
Ve dnech 22. až 24. října 2003 hostí Corinthia Towers Hotel již 7. ročník evropského fóra logistiky a dopravy EASTLOG. Kromě oficiální návštěvy veletrhu, neformálního prostředí galavečera a prohlídky výjimečných logistických center čeká na účastníky akce maratón konferencí a workshopů.
Konferenční program přinese několik novinek ve srovnání s minulými ročníky. Jednou z nich jsou panelové diskuse odborníků na aktuální témata související s rozšířením EU. Celní problematika, nové daně a předpisy, konkurence, nové možnosti distribuce, to vše zazní v rámci dvoudenní konference. Účast zde potvrdili specialisté evropského rozměru: Georges di Lallo/French Shippers Council, Gordon Linigton/British Shippers Council, Milan Kriva/ Tibbett & Britten, a mnozí další. Konferenční program přinese rovněž řadu případových studií úspěšných projektů z oblasti logistiky a dopravy. K nejvýznamnějším patří například Outsourcing paletového hospodářství společnosti Unilever/CHEP nebo plnosortimentní distribuční centrum Kaufland Modletice
Uzávěrka přihlášek na konferenci je 10.10.2003. Více informací včetně kompletního konferenčního programu naleznete na www.eastlog.cz.

Nahoru

Seminář na téma "MARKETINGOVÉ IS A JEJICH MOŽNOSTI"
Dne 23. 10. 2003 se koná seminář "Marketingové IS a jejich možnosti" ve štukovém sále na rektorátě VUT v Brně na ulici Antonínská 1. Seminář je určený pro střední a vrcholový management působící ve všech odvětvích trhu a hlavně pro ty odborníky, kteří se s podobným CRM produktem setkali a byli zklamáni. Cílem semináře "MARKETINGOVÉ IS A JEJICH MOŽNOSTI" je přiblížit cílové skupině marketingových pracovníků CRM produkty.
Více informací naleznete na
www.cs-compex.cz.

Nahoru

Sybase Enterprise Portal
Seminář Sybase Enterprise Portal představí koncept podnikových portálů a vedoucí technologie (podle společnosti Gartner) v této oblasti. Součástí semináře budou také praktické ukázky tvorby podnikového portálu. Seminář se koná 29. 10. 2003 v prostorách firmy Sybase, Tychonova 2, Praha 6. ( přednáší Honza Kotek )
Další informace o plánovaných seminářích naleznete na adrese http://www.sybase.cz/sem/semademo.htm.

Nahoru

Caché Entrée
Jednodenní trénink práce s postrelační databází Caché. Bližší info najdete na webových stránkách http://www.intersystems.cz/akce/entree.html, vztahující se k místu konání, programu, technickému vybaveni a také registraci on-line, dáváme nyní k dispozici přehled připravených termínů:
29.10.2003 Hotel ILF Praha, 10.11.2003 Hotel ILF Praha, 11.12.2003 Holiday Inn Brno
.

Nahoru

Datové modelování
Při tvorbě informačního systému je třeba, aby se vývojáři domluvili s uživateli a našli společný jazyk. Problémem je, že ne vždy dovede uživatel své požadavky vyjádřit a ne vždy jsou tyto požadavky konzistentní. Nástrojem, který umožňuje postihnout výše uvedené potřeby jsou techniky systémové analýzy. Ty umožňují v grafické podobě srozumitelné vývojáři i uživateli modelovat stávající nebo požadovaný systém.
Specifikace vytvářeného informačního systému zahrnuje funkce, data i uživatelské rozhraní. Kvalitní návrh dat je podstatný pro návrh informačního systému, neboť data jsou základem pro každou aplikaci a obvykle jsou stabilnější než funkce, které jsou nad nimi realizovány. Součástí postupů systémové analýzy je modelování dat.
V dnešní době jsou data obvykle uložena v relačních databázích. Cílem kurzu není však návrh fyzického uložení dat, nýbrž tvorba logických datových modelů, které jsou v dalším postupu tvorby informačního systému využita k návrhu databáze.
Kurz je zaměřen na vytváření modelů dat dvěma různými technikami, a to datovým modelováním a relační datovou analýzou, nazývanou též normalizací. Tyto dva přístupy k modelování dat jsou později při tvorbě návrhy systému vhodně kombinovány tak, aby byly využity výhody obou těchto přístupů.
Cílem kurzu je naučit účastníky prakticky ovládat techniky datového modelování a relační datové analýzy a vysvětlit jim vztahy mezi těmito technikami
tak, že budou ukázány notace těchto technik včetně praktického vyzkoušení těchto postupů na příkladech,
aby účastníci byli schopni samostatně namodelovat představu uživatele o budoucí datové základně systému a zkontrolovat konzistenci této představy.
Kurz je určen pro:
ּ analytiky
ּ systémové návrháře
ּ programátory, kteří potřebují rozumět technikám datového modelování a relační datové analýzy
ּ vedoucí projektů
Místo, den a čas konání: Praha, LBMS, s.r.o., Sokolovská 77, 186 00 Praha 8, 30. října, 9:30
Další informace: http://www.lbms.cz/Sluzby/kalendar.htm


Nahoru
 


Konferece o segmentaci zákazníků


12. konference uživatelů geografických informačních systémů ESRI a ERDA
Již po dvanácté pořádá ARCDATA PRAHA, s.r.o. pro své uživatele konferenci, která se letos bude konat ve dnech 30. a 31. října 2003 v Městské knihovně v Praze 1. Konferenci sponzorují firmy IBM Česká republika, spol. s r.o. a Microsoft s.r.o. Mediálním partnerem je vydavatelství CCB, spol. s r.o., vydavatel časopisu IT CAD.
A co bude na programu? Mimo již tradičních zajímavých přednášek a workshopů týkajících se jak současných softwarových produktů, tak novinek a trendů v technologiích ESRI a ERDAS, vystoupí letos jako hlavní řečník Bernie Szukalski (ESRI). Na své si přijdou i uživatelé, kteří se chtějí dovědět více o možnostech praktických aplikací GIS, případně si vyměnit své zkušenosti s ostatními - jedním z hlavních cílů konference je umožnit lidem "gisákům" setkání a prezentaci své práce, ať už formou přednášky, posteru nebo obojího.
Stejně jako v minulých letech bude vyhlášena soutěž o nejlepší poster, a to ve dvou kategoriích - v jedné určí vítěze odborná porota a ve druhé sami účastníci konference. Po nabitém dni jistě všichni uvítají uvolnění během večerního setkání v hezkém prostředí.
Co dodat? Přihlásit se můžete do 24. 10. 2003, a další informace najdete na webové stránce www.arcdata.cz.

Nahoru

 
Využití informačních systémů pro strategické rozhodování
Informační systémy pro manažery mohou pro organizaci znamenat podstatnou konkurenční výhodou. Umožňují globální pohled na všechny primární datové zdroje organizace, jakými jsou například účetní, skladové, logistické, obchodní či jiné provozní aplikace, resp. jejich data. Díky těmto nástrojům dokáže manažer jednoduchým způsobem získat nadhled nad svou oblastí působnosti či nad děním v celém podniku, nad jeho vývojem v čase, či v závislosti na dalších okolnostech. Manažer pak disponuje fakty a informacemi, které významným způsobem přispívají ke zrychlení a zpřesnění strategických rozhodnutí.

Konzultační a poradenská společnost Nexa vás zve na seminář pořádaný pod záštitou České manažerské asociace a Soukromé vysoké školy ekonomických studií, který je zaměřený na seznámení představitelů managementu se specifiky systémů pro podporu manažerského rozhodování, s jejich významem pro organizaci a s jejich přínosy.
O znalosti a zkušenosti z oblasti Business Intelligence, datových skladů a počítačové simulace se Vámi rádi podělíme v úterý 4.11.2003 v budově SVŠES, Lindnerova 575/1, Praha 8. Podrobný program a registrační formulář je k dispozici na www.nexa.cz

Nahoru

 
Informační systémy průmyslového podniku - MES
Ve dnech 5.-6. listopadu 2003 se bude konat 4. mezinárodní firemní konference Informační systémy průmyslového podniku - MES (Manufacturing Execution Systems). Tato akce se tradičně věnuje informačním systémům a technologiím, které umožňují průmyslovým podnikům zefektivnit aktivity spojené s produkcí, technologiemi a procesy, nutnými pro úspěšný rozvoj společnosti. Konference se koná v hotelu 9Skal v krásném prostředí Českomoravské vysočiny a je věnována následujícím konkrétním tématům: sběr, archivace a validace dat z výrobního procesu, řízení údržby, dispečerské řízení výrobních jednotek, optimalizace výrobních procesů, řízení kvality.
Konferenci organizačně zajišťuje společnost AD&M. Na www.adam-ova.cz můžete získat detailnější informace o jednotlivých přednáškách, informace a fotoarchívy z předešlých ročníků.

Nahoru

 
Finanční řízení pro neekonomy
Velmi důležitou praktickou dovedností každého manažera je umět číst ve finančních výkazech a využít výstupy a informace z finančních a účetních výkazů pro zvýšení efektivnosti podnikání. Podstatné je pochopit, jak se dají měřit výsledky podnikatelské činnosti, jaká je struktura finančního řízení, jaká hrozí rizika při finančním rozhodování atd. Rádi bychom Vás pozvali na seminář Finanční řízení pro neekonomy, který se koná 6. – 7. 11. 2003 v hotelu Ibis Praha Karlín. Cílem semináře je získání dodatečné kvalifikace a rozvinutí manažerských znalostí.
Více informací naleznete na: http://www.controlling.cz/www02/seminare_detail.asp?idseminar=31200

Nahoru

 
MIS v praxi - očekávání a realita
Je pro Vás období plánovacího procesu dobou věštění z křišťálové koule. I intuitivní řízení firmy má své meze. Nahraďte svou křišťálovou kouli nástroji Business Intelligence. Vyzkoušejte si bezplatně plánování, simulace, reportování a analýzy s intuitivním nástrojem Business Intelligence. (Poplatek za účast na semináři zahrnuje 30denní bezplatné zapůjčení plné verze řešení MIS DecisionWare.)
...jen věštkyni si pro porovnání výsledků budete muset pozvat sami...
Přijďte s námi podiskutovat dne 10. listopadu 2003 do hotelu Olympik v Praze na odborný seminář „MIS v praxi - očekávání a realita“. O své praktické zkušenosti se s Vámi podělí náš speciální host.
Více na www.misag.com/cz, přihlášku žádejte na tel: 255 702 919, mailem u ppolisenska@mis.de.

Nahoru

 
Konference o segmentaci zákazníků v Praze
Společnosti Incoma Consult a Oracle Czech se zúčastní jako organizátoři odborné konference firmy Monitor Group - Primetime for Strategy Customer Segmentation.
Konference se uskuteční ve dnech 11. a 12. listopadu 2003 v Praze, v konferenčním a relaxačním centru Blue Orange. Nosným tématem konference je segmentace zákazníků a principy správného positioningu produktů a služeb. Na konferenci zazní mj. tato témata:
ּ Jak vybudovat společnost cílenou na zákazníka?
ּ Jak využít zákaznická data ke tvorbě úspěšné strategie?
ּ V čem spočívá umění segmentace a positioningu?

Konference je určena pro vrcholový management a odborníky z oblasti marketingu, business developmentu, obchodu, péče o zákazníky a analytiky.
Další informace naleznete na  http://www.marketingmanagement.cz/primetimefor.

Nahoru
 
E-business prakticky
Společnost Corpus Solutions připravuje společně s firmou SOFT-TRONIK sérii seminářů pro IT odborníky a manažery firem. Semináře jsou zaměřeny především na problematiku vytváření a nasazování řešení pro e-business v tuzemských podmínkách.
Semináře jsou rozděleny na čtyři tematické oblasti – „Informační integrace – cesta k propojování informačních systémů“, „Portálová řešení“, „E-komunikace“ a „Řízení oběhu dokumentů“. Obsah je zaměřen především na praktické příklady nasazení a realizace řešení z těchto oblastí v různých podmínkách.
Série seminářů „E-business prakticky“ je určena jak pro vybrané a přímo zvané účastníky, tak pro všechny zájemce, kteří se včas zaregistrují, samozřejmě do okamžiku, než bude kapacita zcela naplněna. Informace o termínech a struktuře seminářů jsou k dispozici na adrese www.corpus.cz/ebusiness nebo získat na telefonním čísle 241 020 333.
 

Nahoru


seminář TopVision



FinanČní Monitor Firem

Provozní zisk SAP: +23 % na 413 mil. euro ve 3. čtvrtletí
Společnost SAP AG ohlásila finanční výsledky za třetí čtvrtletí 2003. V tomto období firma zvýšila svůj provozní zisk o 23 % na 413 milionů euro (336 mil. za Q3 v roce 2002). Čistý zisk dosáhl výše 252 milionů euro (2002: 202 mil.), což představuje 25% nárůst. Provozní marže vzrostla o pět procentních bodů na 25 % v porovnání se stejným obdobím vloni. Tržby ze softwarových licencí (433 milionů euro) zůstaly prakticky na stejné úrovni v porovnání se 435 mil. euro ve třetím čtvrtletí vloni, přičemž při konstantních měnových kurzech by vzrostly o 7 %. Prodej softwarových licencí v USA vykazuje nárůst o 35 %. I přes nulový celkový růst licencí SAP zvýšil svůj celosvětový podíl na trhu podnikového softwaru (viz definice v originální zprávě) na 57 % v porovnání s koncem třetího čtvrtletí 2002 (48 %). Celkové čtvrtletní tržby poklesly o 3 % na 1,65 miliardy euro (2002: 1,70 miliardy euro), když při eliminaci kurzového rozdílu by vzrostly o 3 % v porovnání se stejným obdobím vloni. K nárůstu došlo v oblastech prodeje produktů a údržby, naopak poklesly oblasti poradenství a školení.
Mezi nejdůležitější události třetího čtvrtletí 2003 patří pokračující růst podílu SAP na trhu s podnikovými aplikacemi, konference TechEd v Las Vegas a Basileji s více než 7 000 účastníky nebo uvedení nového produktu SAP Master Data Management (SAP MDM). K novým kontraktům se v uplynulém období přiřadily zakázky pro organizace The Washington Post, Linde Gas, Portugal Telecom Group, Ministerstvo zemědělství ČR, Hyundai Motor, Japan Tobacco nebo Olympus Korea.
V České republice registrovala společnost SAP ke 30. 9. 2003 celkem 520 instalací u 365 zákazníků. Zákazníky SAP, pocházejících z prestižního žebříčku Czech TOP 100 Nejvýznamnějších firem ČR (2002), je nyní 57 podniků.

Nahoru


Nokia plní cíle tržeb a výnosů na akcii stanovené pro 3. čtvrtletí
Hlavní ukazatele: 3. čtvrtletí 2003 (meziroční srovnání)
ּ Čistý obrat klesl o 5 % na 6,9 mld. EUR (ve stálých cenách vzrostl o 4 %).
ּ Obrat společnosti Nokia Mobile Phones zůstal na úrovni 5,6 mld. EUR (ve stálých cenách vzrostl o 9%).
ּ Obrat společnosti Nokia Networks klesl o 21 % na 1.2 mld. EUR.
ּ Nokia zvýšila svůj tržní podíl díky 23% nárůstu objemu prodeje, tempo růstu objemu prodeje mobilních   
  telefonů v celém odvětví dosáhlo 15 %.
ּ Podíl společnosti Nokia na trhu mobilních telefonů vzrostl ve 3. čtvrtletí na 39 %.
ּSpolečnost zdvojnásobila svůj podíl na celosvětovém trhu telefonů s technologií CDMA.
ּ Výborná předběžná i vykázaná provozní marže v oblasti mobilních telefonů na úrovni 22,4 %, resp. 22,0 %.
ּSpolečnost Nokia Networks dosáhla vyrovnaného hospodaření.
ּ Nokia oznámila novou provozní strukturu pro rok 2004.
ּ Předběžná výše výnosů na akcii (při rozředění) činila 0,18 EUR. Vykázaná výše výnosů na akcii (při rozředění) činila 0,17 EUR.
ּ Silné provozní hotovostní toky ve 3. čtvrtletí na úrovni 1,2 mld. EUR.

Nahoru


EMC ve třetím čtvrtletí - rychlejší růst a vyšší ziskovost
Společnost EMC Corporation (NYSE:EMC) oznámila finanční výsledky za třetí čtvrtletí roku 2003, ve kterých se odráží významný nárůst tržeb ve všech obchodních segmentech a vyšší ziskovost.
Celkové konsolidované výnosy za třetí čtvrtletí dosáhly 1,51 miliardy USD, což znamená 20% nárůst oproti třetímu čtvrtletí 2002. Čistý zisk ve třetím čtvrtletí činil 159 mil. USD, resp. 0,07 USD na zředěnou akcii včetně pozitivního dopadu ve výši 0,02 USD na akcii díky příznivému daňovému auditu. Oproti tomu ve třetím čtvrtletí 2002 činil čistý zisk 21 mil. USD, resp. 0,01 USD na zředěnou akcii.
Nárůst výnosů společnosti EMC byl rovnoměrný ve všech hlavních oblastech podnikání. Vzrostly zejména výnosy z prodeje paměťových aplikací, které tvoří 23% celkových výnosů. Tohoto výsledku bylo dosaženo především díky uspokojení poptávky po replikaci, multiplatformovém softwaru pro řízení dokumentů a specializovaném systému pro ukládání dat s obsahově orientovaným adresováním (CAS). Výnosy ze systémů pro ukládání dat rovněž ukazují dvojciferný nárůst v meziročním srovnání, a to především díky novým informačním síťovým systémům Symmetrix DMX a CLARiiON CX. Dvojciferný růst výnosů z aplikací pro ukládání dat byl vyvolán především silnou poptávkou zákazníků po profesionálních službách EMC zaměřených právě na tuto oblast.
I ve třetím čtvrtletí pokračovalo rychlé uvádění nových produktů EMC na trh. Mezi hlavní mezníky patří další vlna systémů Symmetrix DMX s příslušným softwarem a technologiemi včetně nového řešení Symmetrix DMX3000, nové konfigurace vstupní úrovně pro modulární skříňový systém Symmetrix DMX800, nové pokročilé replikační technologie, nativní konektivity iSCSI a rozšíření funkcí pro mainframe; rozšíření funkcí systému EMC CLARiiON a posílení jeho vedoucího postavení na trhu díky softwarovým inovacím typu EMC Navisphere, EMC SnapView a EMC SAN Copy; posílení portfolia otevřeného softwaru EMC a jeho doplnění o nové aplikace VisualSRM a VisualSAN pro malé a střední podniky; představení prvního automatizovaného softwaru na světě pro průběžné platby za archivaci dat OpenScale.
Společnost EMC ve třetím čtvrtletí i nadále rozšiřovala svůj podíl na trhu, a to díky uzavření smlouvy o akvizici firmy LEGATO Systems, uzavření partnerství se společností BMC Software a rozšířením spolupráce se společností Oracle Corporation.

Nahoru


MIS v praxi - očekávání a realita


Internet, komunikace a sítě

Na tahu je Telecom
Společnost GTS zveřejnila svoje vážné výhrady k nabídce Českého Telecomu na zpřístupnění místní smyčky (Local Loop Unbundling – LLU) konkurenčním operátorům a připravila návrh, který se v několika bodech rozchází s nabídkou dominantního operátora. Stanovisko GTS vychází ze závěrů společného projektu řešeného v roce 2003 za účasti alternativních operátorů i Českého Telecomu v rámci Asociace provozovatelů veřejných telekomunikačních sítí, které do nabídky Telecomu nebyly promítnuty.
Ceny služeb spojených s LLU navržené Českým Telecomem neodpovídají jejich reálné hodnotě. O otázce cen a dalších sporných bodech chce GTS s dominantním operátorem dále jednat. GTS čeká na stanovisko Českého Telecomu k navrhovaným změnám.
GTS nesouhlasí s navrženou výší cen za LLU a za možnost umístit technologická zařízení v objektech Českého Telecomu, tzv. kolokaci. Na základě vlastních kalkulací hodnotí GTS tyto ceny jako neúměrně vysoké. Dále GTS nepovažuje za účelné rozdělení problematiky LLU a kolokace do dvou samostatných smluv, protože tak je řada souvisejících ustanovení zbytečně zdvojena. GTS rovněž odmítá požadavek na poskytování finančních záruk. Tato praxe není v obchodních vztazích obvyklá a výjimečně je vyžadována u nových nebo neznámých subjektů, kde je důvodné podezření, že nebudou svoje finanční závazky plnit.

Nahoru
 

 

Nástroje pro urychlení vývoje webových aplikací
Společnost IBM oznámila nové nástroje pro vývoj softwaru, které automatizují řadu časově náročných úkolů, jež brzdí vývojové procesy. S novými vývojovými nástroji, které jsou součástí balíku WebSphere Studio V5.1, mohou vývojáři rychleji a produktivněji vytvářet aplikace a webové aplikační servery a nepotřebují ani hluboké znalosti programování v jazyce Java. Samostatným vývojářům ve středně velkých firmách i týmům, které vytvářejí vyspělé podnikové aplikace, nové nástroje IBM optimalizují proces vývoje, zavádění a testování transakčních aplikací a webových serverů v prostředí webových služeb založených na platformě J2EE.
Mezi novinky ve vývojovém prostředí WebSphere Studio V5.1 patří:
· Nový nástroj pro navrhování webových stránek s jednoduše použitelnými šablonami, které umožňují vývojářům aktualizovat několik webových stránek na serveru najednou, aniž by museli provádět změny jednotlivě.
· Schopnost automaticky předvídat problémy, které způsobují zpomalování aplikací po jejich nasazení v síti.
· Možnost provozovat aplikace na serveru WebSphere Application Server v režimu ladění bez snížení výkonu.
· Vývoj uživatelských rozhraní webových aplikací přetahováním myší v aktualizovaném nástroji pro navrhování stránek.
WebSphere Studio podporuje vývoj na platformě Linuxu a Windows a je určeno pro použití se všemi konfiguracemi aplikačního serveru WebSphere včetně WebSphere Application Server – Express. Produkty Express představují část produktového portfolia WebSphere orientované na nízkou cenu při poskytované hodnotě.

Nahoru
 

 
FAYN.CZ s novým produktem a Křišťálovým diskem

Společnost FAYN.CZ oslavila první úspěšný rok provozu své služby uvedením nového produktu na trh, IP telefonem NetPhone 210. Telefon byl poprvé uživatelům představen na veletrhu Invex 2003 a na jeho slavnostním galavečeru mu bylo uděleno prestižní ocenění Křišťálový disk, kterým se oceňují nejlepší vystavované produkty. NetPhone 210 je první IP telefon na platformě Intel xScale a první s OS Linux. Jedná se o plnohodnotný IP telefon kompatibilní s protokoly H.323, který pracuje samostatně, bez nutnosti spojení s PC. Telefonní přístroj byl vyvinut firmou VOIPAC a je dodáván jako koncové zařízení VoIP sítě služby fayn.
NetPhone 210 je postaven na chipsetu Intel xScale Core Processor PXA 255 a jeho připojení k LAN a PC zajišťuje dvojice ethernetových portů. Telefon má grafický display LCD s rozlišením 128x64 bodů na kterém jsou zobrazeny všechny potřebné informace (číslo volajícího, datum,čas, výše kreditu, ap.).
Software telefonu, který je postavený na OS Linux, poskytuje běžné funkce jako telefonní seznam, kalendář či kalkulačka. Jako otevřená platforma umožní systémovým integrátorům implementovat do tohoto IP telefonu další aplikace. NetPhone 210 podporuje komunikaci s NetMeeting a jinými H.323 kompatibilními aplikacemi pro přenos hlasu. Diky implementovanému Jabber klientu, je NP 210 rovněž schopen komunikace se službami jako ICQ, Yahoo Messager, NetMeeting atd. Telefon lze lehce propojit s rozhraním ADSL/cable modem, nebo Ethernet switch a poskytnout tak úspornou a výkonnou VoIP službu pro široký okruh uživatelů nejen z řad podniků, ale i domácností.
Produkt se objeví v distribuční síti začátkem prosince 2003.
 


Nahoru


Informačné technológie tretieho tisícročia v podnikateľskej praxi


Informační společnost

Společnost NetScreen získala Neoteris
Konečná dohoda povede k převzetí společnosti Neoteris, jež patří k předním dodavatelům na trhu virtuálních privátních sítí založených na technologii SSL a na trhu aplikačních bezpečnostních bran. Celá transakce zahrnuje zaplacení 245 mil. dolarů výměnou akcií, 20 mil. dolarů v hotovosti a převzetí všech vydaných opcí na akcie. Pokud se podaří dosáhnout stanovených finančních ukazatelů, vyplatí NetScreen akcionářům a majitelům opcí na akcie společnosti Neoteris dalších 30 mil. dolarů v hotovosti. Ukončení celé transakce je ještě vázáno na souhlas antimonopolního úřadu a očekává se, že k jejímu uzavření dojde na konci roku 2003.
Akvizice obohatí skupinu produktů společnosti NetScreen zejména v oblasti řešení pro vzdálený přístup, jež jsou realizována prostřednictvím VPN s podporou technologie SSL. Tato řešení umožňují podnikovým partnerům a zaměstnancům pracujícím vzdáleně či z domova bezpečně komunikovat s mateřskou organizací pomocí extranetu, a to při použití běžného internetového prohlížeče. NetScreen bude moci s novými produkty nabídnout řešení pro bezpečné propojení podniků a vzdálený přístup zaměstnanců do podnikové sítě, podnikovým partnerům umožní vybudovat rozsáhlou a bezpečnou přístupovou síť. Podle Infonetics Research by trh s šifrovaným vzdáleným přístupem založeným na SSL měl v roce 2006 dosáhnout objemu 600 mil. dolarů.
NetScreen využije technologií a zkušeností společnosti Neoteris, aby pomocí dalších produktů zkrátil dobu nutnou pro vybudování zabezpečené sítě na úrovni uživatelských aplikací. K více než 550 zákazníkům společnosti Neoteris patří také velké podniky a organizace jako Deutsche Bank, Borland Software Corporation, SAS a další.

Nahoru


ICZ, a.s. je pátou nejrychleji rostoucí IT firmou ve středoevropském regionu
Společnost ICZ se umístila na pátém místě žebříčku The Technology Fast 50 in Central Europe, který je pravidelně vyhlašován společností Deloitte & Touche ve spolupráci s First Tuesday. Do Fast 50
ve střední Evropě jsou zařazovány firmy z České republiky, Estonska, Litvy, Lotyšska, Maďarska, Polska, Slovenska a Slovinska, které na trhu působí alespoň pět let a jejichž tržby za výchozí rok přesahují 50 000 EUR. Kritériem pro umístění je růst obratu za pětileté období, který u společnosti ICZ činil 1436 %.

Nahoru


ASIANA GTS v 50 nejrychleji rostoucích společností ve střední Evropě
Společnost Deloitte umístila českou cestovní agenturu ASIANA Global Travel Service, provozovatelku on-line rezervačního systému Letuska.cz, v rámci svého žebříčku The Technology Fast 50 na čtrnácté místo mezi padesáti nejrychleji se rozvíjejícími středoevropskými technologickými společnostmi. Asiana GTS dosáhla ve svém odvětví 567% růstu obratu za posledních pět let.
V srpnu tohoto roku Asiana GTS uvedla na český trh ve spolupráci se společností Amadeus Marketing CSA – regionálním zastoupením stejnojmenného globálního distribučního systému – sofistikovaný nástroj pro efektivní správu speciálních tarifů leteckých společností HitchHiker visualFares.

Nahoru


Milan Čaloun posilou týmu společnosti Staffware
Staffware, společnost na trhu software pro řízení podnikových procesů – BPM (Business Process Management) oznámila, že do funkce Business Development Managera pro Českou republiku a Slovensko byl jmenován pan Milan Čaloun. Toto jmenování se uskutečnilo v souladu s regionální strategií, kterou Staffware zveřejnila na tiskové konferenci konané v Praze v květnu tohoto roku. Milan Čaloun bude zodpovědný za spolupráci s partnery Staffware a rovněž za oblast prodeje produktů firmy koncovým zákazníkům. Spolehlivá a rychlá IT řešení Staffware nyní na obou trzích dodávají partnerské firmy Safcon (ČR) a Novitech (Slovensko).
Milan Čaloun má dlouholeté zkušenosti z oblasti IT. Během minulých let pracoval pro společnosti jako Bentley Systems, Computer Associates nebo IBM. M. Čaloun vystudoval elektronickou fakultu ČVUT, po absolutoriu působil jako odborník v oboru jaderné energetiky.
Milan Čaloun je ženatý, má dvě děti a je zapáleným hráčem squashe, který mu napomáhá být stále v kondici. Kromě toho je rovněž příznivcem vážné hudby.

Nahoru
 


strategicky it management


System NEWS zasílá redakce edice IT Business * Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.: +420/ 545 222 779 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám System NEWS zasílali, kontaktujte nás prosím. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora,