V Edici IT Business
vychází |
Právě vyšlo:
IT System 10/2003
Branžové zaměření
Výrobní podniky
Hlavní témata
· Řízení efektivity výroby
· Paletová logistika
· Integrace aplikací
· Automatizovaný sběr dat
· SCM - seriál |
Připravujeme:
IT System 11/2003
Branžové zaměření
Banky a finance
Hlavní témata
· CRM
· E-learning
· Procesní řízení
· Správa identity uživatelů
· Linux |
Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový
formulář ZDE! |

|
Podnikové aplikace |
Microsoft Industry Awards
2003
Společnost Microsoft vyhlásila vítěze pátého ročníku soutěže Microsoft
Industry Awards v České a Slovenské republice pro rok 2003. Ocenění
Microsoft Industry Awards se každoročně uděluje partnerům, kteří vyvíjí
řešení a aplikace na platformě Microsoft a využívají nové technologie
v řešeních pro zákazníky. V tomto roce se soutěže zúčastnilo 28
společností, které prezentovaly 48 řešení.
Přihlášeny mohly být pouze projekty, které byly uvedené do plné
funkčnosti nejpozději do 31. 8. 2003. Hodnotícím kritériem při výběru
jednotlivých řešení byl především rozsah projektu a přínos pro
zákazníka.
Vítězi za rok 2003
v následujících kategoriích byly vyhlášeny společnosti:
ּ Nejlepší řešení pro bankovnictví, pojišťovnictví a správy financí
-
GRADIENT Slovakia, s.r.o., řešení Garchive
- truconneXion, a.s., Uživatelský autentikační systém
ּ
Nejlepší řešení pro státní správu
-
Millenium 000 spol.
s r.o., Verejný informačný portál
ּ
Nejlepší řešení pro obchod, výrobu a utility
- Logos, spol. s r.o., Implementace Content Management Server 2002
ּ
Nejlepší řešení pro malé a střední firmy
- AutoCont a.s., Zakázkové workflow
- DIGI TRADE, s.r.o., eDirigent
ּ
Zvláštní ocenění „Microsoft .NET Technology Award“
- ASD Software, s.r.o., ISOP
Nahoru

Platební agentura na
platformě SAP
Ministerstvo zemědělství ČR (MZe) a společnost SAP ČR podepsaly smlouvu na
dodávku informačního systému pro připravovanou jednotnou platební agenturu
(vzniká sloučením Státního zemědělského intervenčního fondu a Agrární platební
agentury, budované na MZe v rámci programu SAPARD). Základem řešení je platforma
mySAP Business Suite. Toto řešení bude v rámci uvedené platební agentury
podporovat procesy související s čerpáním dotací pro více než 60 000
zemědělských subjektů v ČR z agrárních fondů Evropské unie.
Dle smlouvy, jejíž
plnění bude realizováno v časovém horizontu 5 let, poskytne společnost SAP
softwarové licence a služby systémového integrátora. Nezbytnou podmínkou pro
přidělení dotací z EU je získání akreditace. Proto musí samotná implementace
zajistit spolehlivé a transparentní fungování platební agentury pro získání této
akreditace nejen po stránce technologické, ale také organizační. Partnerem
implementace je společnost Siemens Business Services, jejímž hlavním úkolem bude
vytvoření procesů úspěšně fungující platební agentury na základě přenosu
zkušeností z obdobného projektu v Rakousku.
Nahoru

Česká verze
OpenOffice.org 1.1.0 dokončena
Český lokalizační tým OpenOffice.org oznámil, že byla uvolněna nová CZ verze
tohoto kancelářského balíku pro operační systémy Microsoft Windows (98/ME/NT/2000/XP),
GNU/Linux (x86) a Sun Solaris. OpenOffice.org je plnohodnotný kancelářský balík
obsahující textový editor, tabulkový procesor, prezentační program a řadu
dalších součástí. Českou verzi balíku je možné stáhnout z
http://cs.openoffice.org/download.html.
Nová verze přináší mnoho vylepšení a nových vlastností. Nově je přidána nativní
podpora exportu do PDF (Adobe Acrobat) a pro prezentace a kresby i do formátu
programu Macromedia Flash. Byla zvýšena rychlost spouštění, rozšířena
kompatibilita se soubory Microsoft Office, podpora přístupnosti a vylepšen
celkový vzhled uživatelského prostředí. Samozřejmě je zahrnuta kompletní česká
lokalizace kontroly pravopisu, dělení slov, slovníku synonym a nechybí ani
česká nápověda. V současnosti je k dispozici více než čtyřicet slovníků kontroly
pravopisu, dvacet slovníků pro dělení slov a pět slovníků synonym. Je možné je
stáhnout a nainstalovat jak jednotlivě manuálně, tak jednotlivě i hromadně
automatizovaným nástrojem DicOOo kompletně lokalizovaným do češtiny i
slovenštiny. Kromě něj existují další specializované nástroje pro Microsoft
Windows i GNU/Linux. Vše na
http://lingucomponent.openoffice.org/download_dictionary.html
K dispozici je také množství
nástrojů třetích stran (například konverzní nástroje pro LaTeX či
WordPerfect a jiné). Podle podmínek Open Source licencí, pod kterými je
balík šířen (LGPL a SISSL), je jeho užívání, upravování i další
předávání bezplatné.
Některé nové vlastnosti a vylepšení zahrnutá v OpenOffice.org 1.1.0:
·
Nativní export do
formátu Adobe PDF (Portable Document Format) - Díky tomuto vylepšení je
možné jakýkoliv dokument, prezentaci či tabulku exportovat přímo do
formátu Adobe PDF. Není třeba žádný dodatečný a nákladný software.
·
Nativní export do
formátu Macromedia Flash - Další vylepšení umožňuje exportovat
prezentace přímo do formátu Macromedia Flash. To umožňuje jejich snadné
šíření či připojení do internetových stránek. Ani zde již není potřeba
další software.
·
Nové formáty mobilních
zařízení - Pro jednodušší přenos dokumentů na PDA a handheldy byla
přidána podpora pro formát AportisDoc (Palm), Pocket Word a Pocket
Excel.
·
Vylepšená kompatibilita
s formáty Microsoft Office - Byly přidány filtry pro zapouzdřené XML
dokumenty Microsoft Office 2003 a vylepšeny filtry pro dokumenty
Microsoft Office 95/97/2000/XP.
·
Zlepšení přístupnosti -
Byla zahrnuta podpora pro úplnou navigaci a ovládání aplikací pomocí
klávesnice, respektování barevného schématu a motivů systému,
přístupnost v systému nápovědy a dokumentech i pro Assistive
Technologies přes příslušné API Javy (Java accessibility APIs).
Nahoru

Nová bezpečnostní zařízení pro
menší firmy
Firma Check Point Software představila novou řadu hardwarových zařízení
určených pro zabezpečení Internetu v menších firmách. Zařízení Check
Point Safe@Office jsou založena na technologii velmi známého
bezpečnostního řešení VPN-1/FireWall-1 a poskytují:
ּ
Jednoduchou instalaci
– Ochrana soustředěná v malém zařízení jednoduše vkládaném mezi
internetovou linku a vlastní síť obsahuje přednastavená bezpečnostní
pravidla, čímž se potírá riziko chyb při konfiguraci.
ּ
ּ Bezpečný vzdálený přístup – Technologie
virtuálních privátních sítí (VPN) umožňuje bezpečný vzdálený přístup pro
pracovníky v domácnosti, cestující zaměstnance nebo oddělené kanceláře.
ּ Zvýšenou
spolehlivost sítě – Podpora pro nastavení více poskytovatelů
internetového připojení zajišťuje nonstop konektivitu v případě výpadku
služby primárního poskytovatele. Pro další zvýšení spolehlivosti
podporuje Check Point Safe@Office použití dalšího stejného zařízení jako
záložního.
ּ Cenovou
efektivitu – S cenou od USD 299 umožňují zařízení Check Point
Safe@Office zaměstnancům sdílet zabezpečené internetové připojení přes
integrovaný 4/5 switch. Rovněž je možné snadno upgradovat nastavení a
funkcionality u uživatelských účtů.
ּ
Volitelné bezpečnostní služby – Automatické a
transparentní aktualizace zajišťují bezproblémovou kontinuální ochranu
proti novým a rychle se šířícím útokům
Nahoru

Antivirová řešení
Trend Micro pro menší sítě
Společnost
Trend Micro ohlásila prodej Client/Server/Messaging Suite (CSMSuite)
také pro 5, 10, 15 a 20 uživatelů. Produkty zaměřené na ochranu sítí
středních a velkých podniků si mohou od nynějška pořídit také velmi malé
firmy, kteří tak mohou získat komplexní řešení s centrálním řídícím
systémem a s ochranou stanic uživatelů, souborových serverů a serverů
pro zpracování elektronických zpráv.
Řešení CSMSuite chrání firemní síť před viry, trojskými koni a červy,
případně dalším nebezpečným kódem, které do sítě vnikají přes počítače
uživatelů, internetem a nebo e-mailovými zprávami. Ochrana sítě, serverů
a uživatelských počítačů se provádí „na pozadí“ a neustále. SCMSuite je
schopno automaticky rozpoznat nové viry a ihned si z internetu stáhnout
nové vzory, podle kterých jsou viry snáz odhalitelné a odstranitelné.
Celý systém se chová jako sjednocená bariéra řízená z jednoho místa
pomocí centrálního nástroje, který může být nainstalován na počítači s
Windows nebo jej lze ovládat a nastavovat pomocí webovského prohlížeče.
Správce sítě může prostřednictvím centrální správy ovládat všechny části
řešení SCMSuite nainstalované na serverech nebo stanicích uživatelů a
levně a spolehlivě chránit síť před útoky.
Řešení CSMSuite
obsahuje následující části: ScanMail for Lotus Notes, ScanMail for
Microsoft Exchange, OfficeScan Corporate Edition a ServerProtect.
Nahoru

Amazon používá české
technologie
Systinet oznámil podepsání smlouvy se společností Amazon.com o
poskytování softwarové infrastruktury pro webové služby. Amazon,
největší internetový obchod na světě, získá na základě smlouvy
celopodnikovou licenci na technologii Systinet WASP (Web Applications a
Services Platform). Technologii využije k propojení svých systémů
s třetími stranami pomocí brány založené na protokolou SOAP. Jedná se o
jednu z dosud vůbec největších implementací technologií webových služeb.
Díky technologiím společnosti Systinet probíhá celý proces objednávání
zboží na webových stránkách Amazonu elektronicky, bez nutnosti lidského
zásahu. Zákazníci jednoduše vyplní objednávkový formulář a informace se
přes SOAP rozhranní dostane až do systému příslušného prodejce, který
objednávku vyřídí. Výhodou platformy Systinet WASP je její
škálovatelnost, která umožňuje Amazonu reagovat na rychle rostoucí
obchodní požadavky.
Nahoru

Nový systém
Java Download pro Eurotel Praha
ET NETERA
převzala správu nad servery a systémem Eurotelu pro poskytování služby
stahování aplikací Java Download. Dosavadní systém Eurotelu poskytující
javové aplikace pro mobilní zařízení již nevyhovoval technologickým
nárokům spojeným s větším počtem uživatelů a celkově silnějším provozem.
Eurotel proto požádal firmu ET NETERA o aktualizaci a modernizaci celého
systému. ET NETERA provedla analýzu, na jejím základě navrhla řešení,
realizovala jej a nyní celý systém spravuje. V rámci projektu podnikla i
kroky pro zlepšení stability řešení, provedla úpravy a celý systém
otestovala.
Nahoru
|
|
Analýza |
Ředitelé IT riskují
Podle nezávislého celoevropského průzkumu, který zadávala společnost
Unisys nemá 54% firem v Evropě formální plán obnovy při katastrofě,
který by zahrnoval veškerou jejich infrastrukturu IT, a 18% dokonce nemá
formální plán obnovy při katastrofě vůbec.Výzkum „zvedl pokličku“ a
odhalil rizika a náklady, které vzhledem k výši investic do IT firmám
hrozí. Jako nejzávažnější se jeví tři reálná nebezpečí: finance
(náklady), bezpečnost a zodpovědná správa. Výzkum však také ukázal, že
ředitelé IT značně riskují, když nepodnikají adekvátní opatření na
odvrácení těchto hrozeb. Při výzkumu bylo zjištěno, že 67% ředitelů IT
(CIO) nedokáže spočítat, kolik by je případná ztráta dat vůbec stála.
77% navíc uvádí, že nelze kvantifikovat finanční dopad snížení či
zvýšení počtu serverů v jejich stávající infrastruktuře IT. To znamená,
že si například nemohou propočítat výhody konsolidace, a utíká jim tedy
příležitost pro snížení nákladů. Pokud jde o testování plánů na obnovu
při katastrofě, téměř 30% ředitelů IT připouští, že tyto plány
netestuje, a to ani v případě zařízení, která jsou pro chod jejich
podniku životně důležitá (mission critical), případně neví, zda se
jejich plány testují.
Metodika průzkumu
Bylo
uskutečněno 200 telefonických rozhovorů s řediteli IT (CIO) nebo jejich
zástupci a finančními řediteli (CFO) nebo jejich zástupci ve Velké
Británii, Francii, Německu, Itálii, Španělsku, Portugalsku a Nizozemí.
Všechny dotazované osoby byly z organizací zaměstnávajících 500 a více
zaměstnanců.
Nahoru
|
|
Konference, semináře |
Controlling nákupu, výroby
a kvality
Tréninkový workshop na téma Controlling nákupu (22. října 2003) bude
zaměřen na problematiku řízení nákupu a zásob s ohledem na typ výroby a
zajišťování služeb. Controlling výroby zprůhlední náklady ve výrobním
cyklu z různých úhlů pohledu (dle technologií, odpovědností, zakázek,
produktů apod.), zprůhlední produktové kalkulace s ohledem na
odpovědnosti. Bude ukázána vazba na operativní řízení výroby. I zde bude
naznačeno, jak správně hodnotit podíl výroby na celkových výsledcích
společnosti.
Více informací naleznete na
www.gist.cz.
Nahoru
 |
Seminář na téma
"MARKETINGOVÉ IS A JEJICH MOŽNOSTI"
Dne
23. 10. 2003 se koná seminář "Marketingové IS a jejich možnosti" ve
štukovém sále na rektorátě VUT v Brně na ulici Antonínská 1. Seminář je
určený pro střední a vrcholový management působící ve všech odvětvích
trhu a hlavně pro ty odborníky, kteří se s podobným CRM produktem
setkali a byli zklamáni. Cílem semináře "MARKETINGOVÉ IS A JEJICH
MOŽNOSTI" je přiblížit cílové skupině marketingových pracovníků CRM
produkty.
Více informací naleznete na
www.cs-compex.cz.
Nahoru
 |
Caché Entrée
Jednodenní trénink práce s
postrelační databází Caché. Bližší info najdete na webových stránkách
http://www.intersystems.cz/akce/entree.html, vztahující se k místu
konání, programu, technickému vybaveni a také registraci on-line, dáváme
nyní k dispozici přehled připravených termínů:24.07.2003
Hotel ILF Praha, 28.08.2003 Hotel ILF Praha, 29.09.2003 Holiday Inn
Bratislava, 29.10.2003 Hotel ILF Praha, 10.11.2003 Hotel ILF Praha,
11.12.2003 Holiday Inn Brno.
Nahoru
 |
12. konference
uživatelů systémů ESRI a ERDA
Již po dvanácté pořádá ARCDATA
PRAHA, s.r.o. pro své uživatele konferenci, která se letos bude konat ve
dnech 30. a 31. října 2003 v Městské knihovně v Praze 1. Mimo již
tradičních zajímavých přednášek a workshopů týkajících se jak současných
softwarových produktů, tak novinek a trendů v technologiích ESRI a ERDAS,
vystoupí jako hlavní řečník Rich Turner (ESRI). Na své si přijdou i
uživatelé, kteří se chtějí dovědět více o možnostech praktických
aplikací GIS, případně si vyměnit své zkušenosti s ostatními - jedním z
hlavních cílů konference je umožnit lidem "gisákům" setkání a prezentaci
své práce, ať už formou přednášky, posteru nebo obojího.
Více informací
naleznete na www.arcdata.cz.
Nahoru
 |
Informační
systémy průmyslového podniku - MES
Ve
dnech 5.-6. listopadu 2003 se bude konat 4. mezinárodní firemní
konference Informační systémy průmyslového podniku - MES (Manufacturing
Execution Systems). Tato akce se tradičně věnuje informačním systémům a
technologiím, které umožňují průmyslovým podnikům zefektivnit aktivity
spojené s produkcí, technologiemi a procesy, nutnými pro úspěšný rozvoj
společnosti. Konference se koná v hotelu 9Skal v krásném prostředí
Českomoravské vysočiny a je věnována následujícím konkrétním tématům:
sběr, archivace a validace dat z výrobního procesu, řízení údržby,
dispečerské řízení výrobních jednotek, optimalizace výrobních procesů,
řízení kvality. Konferenci organizačně zajišťuje společnost AD&M. Na
www.adam-ova.cz můžete získat detailnější informace o jednotlivých
přednáškách, informace a fotoarchívy z předešlých ročníků.
Nahoru

Mezinárodní konference organizace
TORUS
TORUS je mezinárodní sdružení profesionálních konzultantů, které
zahrnuje nezávislé firmy účetních, auditorů, advokátů, daňových poradců
a správních konzultantů podle právních norem dané země.TORUS každoročně
pořádá nejméně tři dvoudenní mezinárodní konference konající se
v různých evropských městech nebo ekonomických centrech. Konference
začíná vždy v pátek odpoledne odborným programem (přednáškami),
pokračuje v sobotu dopoledne vnitřním jednáním organizace a v sobotu
vyvrcholí kulturním programem pro účastníky. V České republice bude
konference poprvé v historii této organizace a to ve dnech 17. a 18.10.
2003 v Praze v Hotelu Praha. Mezi přednášejícími v pátečním programu
budou odborníci z různých sfér praxe, např. soudce nejvyššího správního
soudu JUDr. Václav Novotný, docentka Fakulty podnikatelské VUT v Brně
Doc. RNDr. Anna Putnová, MBA, Ph.D, Ing. Petr Havlík z Ministerstva
zahraničí a Ing. Petr Bajer, CSc. ředitel Obchodní a hospodářské komory
v Brně.
Nahoru

Finanční řízení pro neekonomy
Velmi důležitou praktickou dovedností každého manažera je umět číst ve
finančních výkazech a využít výstupy a informace z finančních a účetních
výkazů pro zvýšení efektivnosti podnikání. Podstatné je pochopit, jak se
dají měřit výsledky podnikatelské činnosti, jaká je struktura finančního
řízení, jaká hrozí rizika při finančním rozhodování atd. Rádi bychom Vás
pozvali na seminář Finanční řízení pro neekonomy, který se koná 6. - 7.
11. 2003 v hotelu Ibis Praha Karlín. Cílem semináře je získání dodatečné
kvalifikace a rozvinutí manažerských znalostí. Více informací naleznete
zde.
Nahoru

MIS v praxi - očekávání a
realita
J e pro Vás
období plánovacího procesu dobou věštění z křišťálové koule? I
intuitivní řízení firmy má své meze. Nahraďte svou křišťálovou kouli
nástroji Business Intelligence. Vyzkoušejte si bezplatně plánování,
simulace, reportování a analýzy s intuitivním nástrojem Business
Intelligence. (Poplatek za účast na semináři zahrnuje 30-denní bezplatné
zapůjčení plné verze řešení MIS DecisionWare.) ...jen věštkyni si pro
porovnání výsledků budete muset pozvat sami... Přijďte s námi
podiskutovat dne 10. listopadu 2003 do hotelu Olympik v Praze na odborný
seminář "MIS v praxi - očekávání a realita". O své praktické zkušenosti
se s Vámi podělí náš speciální host. Více na
www.misag.com/cz,
přihlášku žádejte na tel: 255 702 919, mailem u
ppolisenska@mis.de, nebo si ji
vyzvedněte na veletrhu INVEX 2003 v našem stánku - pavilon V, stánek
číslo 051.
Nahoru

EASTLOG 2003 - nezmeškejte výjimečný konferenční program
Ve dnech 22.
až 24. října 2003 bude Corinthia Towers Hotel hostit již 7. ročník
evropského fóra logistiky a dopravy EASTLOG. Kromě oficiální návštěvy
veletrhu, neformálního prostředí galavečera a prohlídky výjimečných
logistických center čeká na účastníky akce maratón konferencí a
workshopů.
Konferenční program přinese několik novinek ve srovnání s minulými
ročníky. Jednou z nich jsou panelové diskuse odborníků na aktuální
témata související s rozšířením EU. Celní problematika, nové daně a
předpisy, konkurence, nové možnosti distribuce, to vše zazní v rámci
dvoudenní konference. Účast zde potvrdili specialisté evropského
rozměru: Georges di Lallo/French Shippers Council, Gordon
Linigton/British Shippers Council, Milan Kriva/ Tibbett & Britten, a
mnozí další.
Konferenční program přinese rovněž řadu případových studií úspěšných
projektů z oblasti logistiky a dopravy. K nejvýznamnějším patří
například Outsourcing paletového hospodářství společnosti Unilever/CHEP
nebo plnosortimentní distribuční centrum Kaufland Modletice. Uzávěrka
přihlášek na konferenci je 10.10.2003. Více informací včetně kompletního
konferenčního programu naleznete na
www.eastlog.cz.
Nahoru
|
|
Internet, komunikace a
sítě |
Viphone – virtuální
telefonní ústředna
Společnost Unient uvedla do provozu službu viphone založenou na principu
„Hosted IP PBX“, která umožňuje plnohodnotnou náhradu telefonní ústředny
nebo stávající telefonní ústředny významně doplňuje. Služba je nabízena
uživatelům společně s konektivitou do telefonní sítě a obsahuje i minuty
volání zdarma. Služba viphone není spojena s žádnou investicí do
serverů nebo zásahem do stávající počítačové sítě uživatele. Principem
řešení je sada integrovaných hlasových aplikací, které jsou založené na
principu Softswitche. Ty jsou soustředěny v jediném místě u
provozovatele této služby a prostřednictvím internetové konektivity je
tato služba poskytována zákazníkům.Jednoduché
a okamžité řešení je dostupné jak malým podnikům, tak i středním a
velkým organizacím s pobočkami v několika lokalitách. Funkce, které jsou
doposud spojovány pouze s mobilní sítí nebo se sofistikovanými
digitálními telefonními ústřednami jsou nyní dostupné dokonce i na
běžných analogových telefonních přístrojích. K používání všech
základních i nadstandardních telefonních funkcí není u tohoto řešení
potřeba žádné telefonní ústředny, ani klasické konektivity do veřejné
telefonní sítě. Ke zprovoznění služby viphone stačí pouze datová
konektivita od vybraných poskytovatelů, zakoupení licence k využívání
služby viphone a vhodný telefonní přístroj (analogový, IP telefon
nebo softwarový telefon).
Nahoru

Hovory se Slovenskem zdarma
Contactel
představil nové řešení Business Connect pro firmy, které mají své
pobočky kromě České republiky i na Slovensku. Hlavním přínosem pro malé
a střední společnosti požadující propojení svých lokalit jsou nulové
náklady na volání mezi oběma zeměmi. Zákazníci vedle nulových
investičních nákladů ušetří také na volání mezi Českou Republikou a
Slovenskem, které je v rámci VPN zdarma.
Nahoru

Nové směrovače 3Com
3Com rozšiřuje svou nabídku vysoce výkonných řešení síťové
infrastruktury o produktovou řadu 3Com Router 5000, která je startovním
bodem širší řady nových směrovačů pro podporu hlasových a datových
aplikací v podnicích. 3Com také rozšíří svou nabídku řešení pro správu
sítí o nový nástroj 3Com Network Administrator, který obsahuje aplikaci
pro správu směrovačů a funkce na hromadnou správu ve velkých podnicích
pro dosažení účinnějšího provozu. Jako plně funkční směrovače pro řízení
provozu mezi místy v rozlehlé síti podporují routery společnosti 3Com
kvalitu služby (QoS) a priorizaci provozu, jež jsou nezbytností pro
konvergované hlasové sítě, a také obsahují vyspělou podporu virtuálních
privátních sítí (VPN) a šifrování pro důsledné zabezpečení. Nová
aplikace 3Com Network Administrator pak umožňuje správcům sítí provádět
klíčové administrativní funkce jako hromadnou konfiguraci, zálohování a
aktualizaci softwarových agentů. Aplikace je integrována se systémem HP
OpenView, což umožňuje účinnou správu velkých sítí s prvky 3Comu i
heterogenních sítí. Obsahuje také 3Com Router Manager, který umožňuje
uživatelům provádět dílčí správu nových směrovačů 3Comu.Plánovaná
doporučená cena směrovače 3Com Router 5009 je 1 395 dolarů.
Doporučená cena produktu
3Com Router 5231 je
2 495, 3Com Router 5640 je 3 995 dolarů a 3Com Router 5680 je 6 495
dolarů.
Aplikace 3Com
Network Administrator bude uvedena na trh v listopadu a její doporučená
cena v USA bude 4 995 dolarů.
Nahoru

GTSL konkuruje ADSL od
Telecomu
Vlastní
vysokorychlostní připojení k síti internet prostřednictvím technologie
ADSL začne poskytovat telekomunikační společnost GTS. Na rozdíl od
stávajícího ADSL nabídne služba GTSL za stejnou cenu dvojnásobnou
rychlost. GTS navíc nebude uplatňovat tzv. agregaci, která může při
zatížení linky větším množstvím uživatelů značně omezovat rychlost
přenosu dat. Stejně tak nebude zpoplatněn objem přenesených dat. GTSL
svou kvalitou překračuje současný standard ADSL a téměř dosahuje
parametrů mnohem nákladnější pevné linky.
Nahoru

Nové kontaktní
centrum ČSA
Nyní už stačí vytočit jediné telefonní číslo a během několika vteřin lze
zarezervovat letenku, získat veškeré informace o odletech či příletech letadel
nebo informace pro členy Freguent Flyer programu OK Plus. To vše zajišťuje nové
Kontaktní centrum ČSA, které sídlí na pražském letišti Ruzyně a k jehož
operátorkám budou směřovat požadavky ze všech destinací obsluhovaných ČSA. Nové
Kontaktní centrum bylo vybudováno ve spolupráci se společností Siemens a to na
platformě komplexního řešení HiPath ProCenter Suite včetně hlasového portálu.
Ten je ovládán buď přímo hlasem nebo tónovou volbou a dovede během krátké chvíle
cestujícího k požadovaným informacím nebo, v případě potřeby, k operátorce.
Portál dokáže rozeznávat hlasové požadavky zákazníků. Systém zákazníka např.
vyzve k určení cílové destinace nebo místa odletu či data odletu a volající tak
přímo do telefonu vysloví požadované údaje. Přístroj je pak pro potvrzení
volajícímu zopakuje. Po náročném testování bylo zjištěno, že přístroje jsou
schopny zachytit jakoukoli hlasovou frekvenci.
Nahoru |
|
Informační společnost |
Altec a OR-CZ směřují k fúzi
Po tři měsíce trvajících vzájemných jednáních byla uzavřena smlouva
o vzájemné úzké obchodní spolupráci mezi významnými českými systémovými
integrátory, společnostmi Altec a OR-CZ. Obě společnosti, které jsou
tradičními a zavedenými dodavateli podnikových aplikací, se tak rozhodly
ukončit předchozí třináctileté období vzájemné konkurence.
Obě společnosti se zaměřují na služby systémové integrace, dodávky ERP
systémů, hardwaru a dalších produktů a služeb převážně výrobním, ale i
jiným společnostem a organizacím působícím především na českém a
slovenském trhu. Přestože mají téměř identické zaměření, jsou jejich
produktová portfolia různorodá, orientovaná na řešení specifických
konkrétních potřeb uživatelů a jsou tedy určená pro různé typy klientů.
Tím je vytvořen dostatečný prostor a příležitosti pro vzájemné
doplňování a kooperaci. Záměrem spolupráce je výrazně zvýšit kvalitu a
rozsah poskytovaných služeb, posílit postavení na trhu a vytvořit
předpoklady pro dobrou konkurenceschopnost obou firem v prostředí
Evropské unie.
Jedním
z důležitých cílů vzájemné spolupráce je dosažení vyšší efektivnosti a
racionalizace vlastního vývoje. Oba partneři hodlají společně vyvinout
novou generaci ERP systému, který se stane nástupcem nynějších produktů
této kategorie obou kooperujících společností, tedy OR-SYSTEMu a ALTEC
Aplikace. Současně budou nadále rozvíjet partnerskou spolupráci
s významnými světovými dodavateli informačních a komunikačních
technologií.
Nahoru

LBMS představuje
novou strategii
Při
příležitosti desátého výročí svého vzniku představila společnost LBMS
novou strategii, zastřešenou sloganem „Balancing Technology for
Business“. Základem nové koncepce je poskytovat řešení umožňující:
·
vytvořit vyváženou
soustavu strategických cílů jako základ pro měření, komunikaci a
průběžné zdokonalování
·
namodelovat a digitalizovat klíčové firemní
procesy, jejichž výkonnost a kvalita je kritická pro dosažení
stanovených cílů
·
řídit portfolio projektů s cílem co nejlepšího využití firemních zdrojů
·
optimalizovat využití informačních technologií směrem k co nejúčinnější
podpoře firemních cílů a záměrů
Stanislav Mlynář,
ředitel LBMS, k nové strategii společnosti řekl: „Desáté výročí vnímáme
jako určitý milník, který nás motivoval k uzpůsobení naší nabídky do
podoby flexibilních a rychle implementovatelných řešení. Základním
mottem je napomáhat s optimalizací využití informačních technologií pro
co nejlepší a nejefektivnější podporu věcných cílů organizace. Naše
nabídka je nyní pro přehlednost členěna do čtyř základních oblastí
(strategie, procesy, projekty a informační technologie). Výběrem řešení
nebo jejich kombinace je pak možné pokrýt konkrétní potřeby zákazníků z
jedné nebo častěji z několika oblastí. Typický je například požadavek IT
útvarů, které chtějí mít svou strategii definovánu ve formě stanovených
cílů a měřítek pro sledování pokrytí požadavků svých uživatelů a
zákazníků. IT dnes rovněž usiluje o transparentní nastavení procesů,
pomocí kterých probíhá komunikace ohledně požadavků na změny systémů a
na základě kterých se řídí jejich vývoj a testování. V neposlední řadě
pak IT potřebuje efektivně řídit větší projekty, jako je implementace
rozsáhlých aplikací nebo upgrade na vyšší verze ERP nebo CRM systémů.“
Nahoru

Alianční smlouva
mezi Českým Telecomem a DC Concept
Společnosti
Český Telecom a DC Concept uzavřely alianční dohodu o vzájemné
spolupráci při poskytování komplexních řešení pro koncové zákazníky
v oblasti informačních systémů a datových služeb. Spojením mohutného
operátora v oblasti telekomunikačních a datových služeb a velmi
dynamické společnosti v oblasti ERP řešení vzniká velmi perspektivní
řešení pro široké spektrum uživatelů informačních systémů.
Nahoru

Nový marketingový
ředitel české pobočky Dell Computer
Do
funkce marketingového ředitele české pobočky společnosti Dell Computer byl
jmenován Vít Šubert (1970). Ve funkci střídá dosavadního marketingového a
obchodního ředitele Milana Vašíčka, který z firmy odešel.
Vít
Šubert vystudoval střední průmyslovou školu a poté absolvoval manažerské
studium obor General Management/Advanced Technologies na INSEAD Business
School ve francouzském Fontainebleau. Svou kariéru zahájil v roce 1992 v
marketingovém oddělení společnosti Philip Morris. Do společnosti Dell
Computer přichází ze společnosti Nextra Czech Republic, kde zastával
funkci generálního ředitele. Vít Šubert hovoří plynně anglicky a mezi
jeho koníčky patří hudba, tenis a golf.
Nahoru

Nový obchodní ředitel
pro sektory telekomunikací a finančních služeb u LogicaCMG
Milan
Sameš (nar. 1968) nastoupil do české pobočky společnosti LogicaCMG jako
obchodní ředitel pro sektory telekomunikací a finančních služeb. V této
pozici bude odpovědný za vedení obchodních týmů, růst společnosti ve
zmíněných sektorech a za rozvoj vztahů s klíčovými zákazníky, mezi něž
patří všichni telekomunikační operátoři, velké banky, největší
pojišťovny a leasingové společnosti společnosti působící na českém trhu.
Dosud pracoval v Nokia Networks, kde řídil prodejní aktivity zaměřené na
budování telekomunikačních sítí v České republice a dalších zemích
střední a východní Evropy. Ještě za dob svého studia působil jako
počítačový novinář. Vystudoval informatiku na pražském ČVUT a poté
MBA na Nottingham Trent University/Brno Business School. Hovoří
anglicky, německy a rusky. V současné době též přednáší Řízení změn
(Change Management) na Brno International Business School.
Většinu volného času
věnuje Milan Sameš cyklistice, a to nejen rekreačně. Působí také autor
neformálních komentářů dění okolo kol. Je též spoluzakladatelem a
pořadatelem kultovního orientačního závodu dvojic na horských kolech
"Ruská ruleta", který se každoročně koná v bývalém vojenském prostoru
Mimoň - Ralsko. Volný čas, který nevěnuje cyklistice, tráví se svojí
manželkou, dcerou a synem.
Nahoru

Společnost IBM Česká republika představila nového
obchodního ředitele
Společnost IBM Česká republika využila
veletržní příležitosti a představila nového obchodního ředitele pro
oblast sektorů - pana Romana Brestovanského (33). Jeho hlavním
úkolem je prohlubovat obchodní potenciál firmy a ještě více přiblížit
globální technologie a služby IBM zákazníkům v České republice. Roman
Brestovanský přestoupil do IBM z pozice obchodního ředitele bankovní
divize firmy Logica. Stál u začátků budování této divize české pobočky a
po dobu pěti let se podílel na všech významných projektech firmy ve
finančním a bankovním sektoru. I jeho předchozí profesní zkušenost
souvisí se sektorem informačních a komunikačních technologií: působil na
různých obchodních pozicích v bývalé pobočce softwarového producenta
INFORMIX a v lokálním zastoupení firmy Siemens.
Nahoru

Úspěšná výuka pomocí QI Builderu na Ostravské univerzitě.
Před více
jak dvěma lety poskytla společnost DC Concept Přírodovědecké fakultě
Ostravské univerzity, Katedře informatiky a počítačů v Ostravě vývojový
nástroj QI Builder pro výuku studentů. Tento vývojový nástroj je
uplatňován při výuce moderních principů objektově orientovaných postupů
projektování, vývoje a správy informačních systémů. Díky jedinečným
vlastnostem systému QI a pozitivním výsledkům z výuky v předchozích
letech, zařadila Katedra informatiky a počítačů Ostravské univerzity
informační systém QI včetně vývojového nástroje QI Builder znovu do
výuky i ve školním roce 2003-2004.
Nahoru

T-Systems završil nákup PRAGONETu
Společnost
T-Systems International GmbH odkoupila zbývající 49% podíl akciové
společnosti PRAGONET. Prodej akcií, který hl. m. Praha schválilo již v
červnu tohoto roku, umožňuje T-Systems rozšířit nabídku služeb
korporátní klientele a obchodovat pod jedinou obchodní značkou.
Nahoru
|
|
System
NEWS zasílá redakce edice IT Business
* Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.:
+420/ 545 222 779 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám
System NEWS zasílali,
kontaktujte nás prosím.
Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného
redaktora, |
|