V Edici IT Business
vychází |
Právě vyšlo:
IT System 9/2003
Hlavní témata
· E-procurement, E-business
· Integrace podnikových aplikací a obchodních procesů
· HRM - řízení lidských zdrojů
· Plánování a optimalizace
· Kvalita dat |
Připravujeme:
IT System 10/2003
Hlavní témata
· IS pro výrobní podniky
· Systemová integrace
· Integrace aplikací
· Informační bezpečnost
· Automatizovaný sběr dat |
Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový
formulář ZDE! |

|
Podnikové aplikace |
EMC rozšiřuje
funkčnost systému CLARiiON
Společnost EMC
v rámci představení nových softwarových produktů, které zjednodušují
řízení ukládání dat pro malé a středí podniky, představila nové funkce
softwarových aplikací EMC Navisphere, EMC SnapView a EMC SAN Copy pro
platformy CLARiiON pro síťové ukládání dat. Tyto nové technologie určené
pro malé a střední podniky přímo reagují na požadavky zákazníků, kteří
volali po snazším řízení, výkonnějším zálohování, obnově a konsolidaci
dat, a to vše za přijatelnou cenu.
Novou verzi softwaru společně s poslední verzí operačního systému
CLARiiON FLARE, v. 12, je možné získat okamžitě prostřednictvím
společnosti EMC a jejích partnerů. Cena nabídky profesionálního řešení,
které zahrnuje integrační modul SnapView Integration Module, se pohybuje
od 6,500 $. Cena řešení Navisphere, SnapView a SAN Copy se nemění.
Všichni zákazníci, kteří již zakoupili tyto produkty a využívají našich
servisních nebo záručních služeb, je mohou upgradovat na novou verzi a
zdarma získat nové funkční prvky.
Nahoru

Nová verze
ekonomického systému Altus VARIO 11
Společnost
Altus Development oznámila, že k dnešnímu dni uvádí na trh novou verzi
ekonomického systému Altus VARIO. Systém je určen středním firmám.
Výhody dosavadní verze Altus VARIO X ocenilo již více než 700 zákazníků
v celé České republice. Ekonomický systém Altus VARIO 11 je navržen pro
firmy střední velikosti, jeho výhod však mohou vyžít díky Start-Up
kategoriím i menší, dynamicky se rozvíjející firmy, jejichž požadavky
již neuspokojí účetní software. Altus VARIO pracuje v osvědčeném a
nejrozšířenějším prostředí operačních systémů Microsoft s databází MS
SQL. Jeho výhodou je rovněž totální kompatibilita s Microsoft Office,
což přináší uživatelům možnost využít nástrojů MS Office a příjemnou a
intuitivní práci se systémem.
Nahoru

WLW-SPEDICE
Mezinárodní
databáze dopravních a spedičních společností - pro každou firmu, která
potřebuje přepravit hotové výrobky nebo materiál pro výrobu, je jistě
velmi užitečné mít po ruce seznam těch, kteří nabízejí různé druhy
dopravy a přepravy zboží. Právě takovou databázi naleznete na serveru
WLW. WLW nabízí volně
přístupnou mezinárodní databázi dopravních a spedičních společností,
které poskytují kamionovou, autobusovou, leteckou, lodní a železniční
dopravu a také společností, které se zabývají logistikou,
zasilatelstvím, spedicí, stěhováním a dalšími službami.
Na internetové adrese
www.wlw.cz/spedice
naleznete zdarma kontaktní údaje více než 2.000 společností z České
republiky a Slovenska, které poskytují tyto služby. Systém WLW obsahuje
informace o firmách ze všech oborů B2B (business-to-business). Produkty
firem jsou zařazeny do indexu, který čítá okolo 43.000 skupin výrobků a
služeb. Plných 64 z nich je právě z oblasti dopravy a spedice. Mezi 15
nejnavštěvovanějšími skupinami je v letošním roce hned 6 skupin
týkajících se dopravy a spedice, z čehož produkt "zasilatelství,
spedice" je vůbec nejpoužívanějším ze všech 43.000 skupin. Výhodou práce
v systému je možnost oslovit všechny požadované firmy konkrétní
poptávkou najednou jediným kliknutím myši prostřednictvím služby
WLW-Market. Za první pololetí roku 2003 bylo na obory z oblasti dopravy
a spedice odesláno téměř 130.000 poptávek z celého světa.
Nahoru

Skanska CZ
zvolila za partnera pro implementaci REM
Skanska CZ se
rozhodla využívat REM ( Real Estate management ), jež je součástí
systému People EnterpriseOne od společnosti PeopleSoft (dříve J.D.
Edwards). Dodavatelem implementačních prací zvolila společnost BSC
Praha, spol. s r.o., která dodala tento špičkový systém do desítek
významných českých společností. Stěžejní implementační práce proběhnou v
podzimních měsících roku 2003 a bude se na nich podílet společný
implementační tým odborníků Skanska CZ a BSC Praha.
Zmíněná implementace systému společnosti PeopleSoft je první významnou
akcí po akvizici J.D. Edwards. Systémy společnosti PeopleSoft ( J.D.
Edwards) jsou považovány za špičku podnikového software a polečnost BSC
Praha je úspěšně implementuje již od roku 1992.
Nahoru |
|
Analýza |
Business Contacts System
(B.C.S.)
Hospodářská
komora České republiky nabízí všem českým firmám vstup do zahraničního
databázového systému, který je řízen a provozován Evropskou komisí v
Bruselu. Jelikož se HK ČR stala řádným členem tohoto významného
mezinárodního systému, nabízí jeho prezentační služby. Podstatou je
pomoci malým a středním firmám nalézt obchodního partnera v zahraničí.
Systém umožňuje hledat partnery pro výrobní, obchodní, technologickou,
ale i finanční spolupráci ve všech oborech činnosti, a to po celém
světě. Jeho prostřednictvím lze také najít vhodného partnera pro
založení firmy, či naopak firmu prodat apod.
Zařazením do systému získá firma mnoho obchodních příležitostí z celého
světa, možnost prezentovat své výrobky a služby v zahraničí, informace o
obchodních misích a seminářích, které mohou napomoci obchodním
kontaktům. Prezentace probíhá v mnoha podobách. Nabídky zařazených firem
jsou zveřejňovány po dobu 6 měsíců v databázi téměř 600 korespondentů v
78 zemích po celém světě. Dále na internetu, v magazínech hospodářských
komor jednotlivých zemí, v novinách, v Euro Info Centres, Regional
Development Agencies, Innovation Centres, v European Business Centres
atd. V zemích Evropské unie probíhá propagace také zasíláním disket
vytipovaným klientům. Klient, který má zájem o vložení své nabídky nebo
poptávky do systému "Business Contacts", vyhledá konzultanta HK ČR,
který posoudí jeho možnosti na úspěch při zahraniční spolupráci,
zhodnotí nebo přímo vypracuje záměr na zahraniční spolupráci, zpracuje
všechny potřebné doklady a vloží požadavek do systému. Konzultant
následně po dobu 6 měsíců sleduje všechny nalezené odpovědi a konzultuje
s klientem výběr zahraničního partnera. HK ČR poskytuje tuto službu za
následujících podmínek: Vstupní poplatek: 5.000,- Kč + 22% DPH (u
mimopražských firem účtujeme cestovní náklady dle CP) Uvedená cena
zahrnuje: vstupní konzultaci (nejlépe u klienta), zpracování vstupních
dokladů, vložení do databáze na dobu 6 měsíců, následné vyřizování
došlých odpovědí, pomoc při výběru finálního partnera.
Nahoru

Microsoft
představuje Office Solution Accelerator
První z několika aplikací Office Solution Accelerator budou představeny
spolu se sadou aplikací Microsoft Office System. Partneři společnosti
Microsoft získají možnost nabídnout konečným zákazníkům řešení šitá na
míru, postavená na profesionální platformě Microsoft. Microsoft Office
Solution Accelerator obsahuje integrovanou sadu softwarových komponent,
šablony a doporučená schémata architektury. Prvních sedm aplikací Office
Solution Accelerator bude k dispozici od podzimu 2003. Představení
dalších aplikací je naplánováno na příští rok. První aplikace jsou
navržené především ke zrychlení vývoje řešení pro úkolování v oblastech
jako jsou finance, provozní činnosti, či řízení lidských zdrojů.
Rozšíření oblastí se očekává s uvolněním dalších aplikací Office
Solution Accelerator.
V poskytování řešení konečným zákazníkům budou hrát zásadní úlohu
partneři. Jejich hlavním úkolem bude integrace, konfigurace a osobní
nastavení Office Solution Accelerators. Dostanou možnost rozvinout své
přednosti s minimem nutných investic. Během následujících šesti měsíců
společnost Microsoft představí několik dalších aplikací Office Solution
Accelerators. Tyto aplikace usnadní budování řešení v oblasti financí,
provozní činnosti, obchodu a řízení lidských zdrojů. Partnerům dávají
možnost nabízet zákazníkům taková řešení, která odrážejí jejich
každodenní potřeby.
· Microsoft Office Solution Accelerator for Recruiting eliminuje
neefektivní činnosti spojené s náborem zaměstnanců. Je navržený tak, aby
zákazníkům pomáhal snižovat náklady a míru administrativy spojené s
náborem. Současně dovoluje společnostem zlepšovat jejich služby a
optimalizovat náborové procesy.
· Microsoft Office Solution Accelerator for Proposals dovoluje
organizacím rychleji a efektivněji připravovat nabídky. Tato aplikace
urychluje proces přípravy nabídek, zvyšuje znalosti společnosti,
umožňuje efektivní řízení dokumentů a spolupráci a zajišťuje projektovou
kontrolu.
· Microsoft Office Solution Accelerator for XBRL prostřednictvím
eXtensible Business Reporting Language (XBRL) jazyka aplikace umožňuje
organizacím zrychlit proces finančního výkaznictví. Standardizací
interního a externího finančního řízení za použití XBRL firmy zvýší svou
finanční transparentnost, zlepší rozhodovací procesy a podpoří svůj
soulad s finanční legislativou.
· Microsoft Office Solution Accelerator for Six Sigma poskytuje kontrolu
a pružnost společnostem, které potřebují odvrátit zhoršující se výsledky
obchodu. Aplikace je navržena tak, aby zákazníkům pomohla efektivně
řídit projekty podle Six Sigma, metodiky pro zdokonalování výrobních a
nevýrobních podnikových procesů. Aplikace poskytuje hlubší pohled do
finančních dopadů Six Sigma projektů a dovoluje organizacím využívat již
získané znalosti.
· Microsoft Office Solution Accelerator for Business Scorecards dovoluje
organizacím řídit základní procesy, zajišťuje včasné a přesné
rozhodování a efektivněji využívá zdroje.
· Microsoft Office Solution Accelerator for Excel Reporting umožňuje
řídícím pracovníkům maximálně využít možností aplikace Microsoft Excel k
tvorbě profesionálních reportů. Zlepšením dynamické analýzy umožní
organizace svým zaměstnancům rychleji identifikovat, analyzovat a
následně reagovat na obchodní příležitosti, čímž zlepší svou
produktivitu.
Nahoru

Canon
e-Maintenance - proaktivní služby a produktivita
Společnost Canon Europe ohlásila novou webovou službu e-Maintenance,
která umožňuje podnikovým zákazníkům získat maximální kontrolu nad
zařízeními Canon, snižuje nároky na administrativu a poskytuje cenné
znalosti zvyšující produktivitu. Služby e-Maintenance společnosti Canon
jsou založeny na systému RDS (Remote Diagnostics System), který
poskytuje zákazníkům online přístup v reálném čase k administrativním
funkcím připojených strojů Canon 24 hodin denně a 7 dnů v týdnu.
RDS zajistí upozorňování střediska služeb Canon a správce zákazníka na
vzniklé poruchy nebo problémy s výkonností zařízení podle předem
nastavených podmínek, což umožní středisku služeb Canon poskytovat
skutečně proaktivní služby. Snadno použitelné webové rozhraní také
umožňuje podnikům zobrazovat aktuální statistiku činností pro všechny
stroje v pracovních skupinách. Tímto způsobem lze identifikovat cenné
modely pracovního toku pro jednotlivá zařízení nebo pracovní skupiny a
následně optimalizovat produktivitu. E-maintenance zahrnuje automatickou
správu spotřebního materiálu, kontrolu zásob a monitorování životnosti
klíčových komponent. To snižuje riziko, že dojde toner, a znamená, že
podniky nemusejí udržovat větší zásoby. e-Maintenance informuje o:
· Vzorku chování uživatelů
· Počtu kopií a výtisků zhotovených v určeném časovém intervalu (k
dispozici jsou hodinové statistiky)
· Statistice alarmů
· Statistice chyb
Služba Canon e-Maintenance splňuje nejpřísnější normy zabezpečení.
Vzhledem k tomu, že používá e-maily, je poskytovatel služeb Canon stále
online, nikoli však připojen k podnikové síti. Hlášení, výtisky, odečty
počitadel a výkonnostní údaje jsou poskytovány automaticky. Je tedy
zapotřebí méně správy a tím je poskytnut menší prostor pro lidskou
chybu.
Nahoru |
|
Konference, semináře |
Kurz Návrh technologické
architektury
Výkonnost, doba
odezvy, flexibilita, škálovatelnost - to jsou jen některé z požadavků,
které je nezbytné řešit u každé aplikace. Jak však dosáhnout toho, aby
byly takovéto požadavky splněny bez výjimek? Navíc pokud má být vývoj
aplikací dostatečně efektivní, není možné řešit otázky spojené s
architekturou aplikace při tvorbě každého přírůstku aplikace zvlášť, ale
je nezbytné ji řešit komplexně a jednotně pro celou aplikaci. Kurz se
zaměřuje na postup modelování a návrhu technologické architektury
softwarových aplikací s využitím UML, přičemž důraz je kladen především
na modelování technologické architektury jak v celkovém pohledu, tak i v
detailech řešení typických situací. Účastníci se v kurzu seznámí s
ucelenou metodikou pro návrh softwarové technologické architektury pro
realizaci vícevrstevných aplikací s využitím komponentových přístupů.
Vzhledem k tomu, že uvedená metodika předpokládá v široké míře využití
návrhových vzorů, je této problematice věnována značná část kurzu.
Obsah kurzu:
·Seznámení s postupem tvorby technologické architektury
·Role, produkty a rizika
·Specifikace požadavků na technologickou architekturu
·Návrhové vzory, zdroje a určení
·Základní návrhové vzory GOF
·Odvozené návrhové vzory ve vícevrstevných architekturách
··Kombinování návrhových vzorů
·Postup aplikace návrhové vzoru
·Rozvoj návrhového vzoru
·Tvorba modelu TA
·Definování technologických use cases (ukázka kapitoly)
·Návrh technologických use cases
·Návrh artefaktů
·Testování rámce technologické architektury
·Příklady řešení typických situací ve vícevrstevných architekturách
·Zdokonalování a rozšiřování modelu technologické architektury
Kurz je určen pro:
· softwarové návrháře
· technologické specialisty
· programátory zabývající se návrhem aplikací
· analytiky/návrháře
Předpoklady
zevrubná znalost notace UML (optimálně v rozsahu kurzu Objektová analýza
a návrh v UML)
Délka: 2 dny
Termín: 6.-7.10.2003
Akce se koná v Praze, bližší informace naleznete na
www.lbms.cz/Sluzby/arch.htm
Nahoru

MIS v praxi - očekávání a
realita
Je pro Vás
období plánovacího procesu dobou věštění z křišťálové koule? I
intuitivní řízení firmy má své meze. Nahraďte svou křišťálovou kouli
nástroji Business Intelligence. Vyzkoušejte si bezplatně plánování,
simulace, reportování a analýzy s intuitivním nástrojem Business
Intelligence. (Poplatek za účast na semináři zahrnuje 30-denní bezplatné
zapůjčení plné verze řešení MIS DecisionWare.) ...jen věštkyni si pro
porovnání výsledků budete muset pozvat sami... Přijďte s námi
podiskutovat dne 10. listopadu 2003 do hotelu Olympik v Praze na odborný
seminář "MIS v praxi - očekávání a realita". O své praktické zkušenosti
se s Vámi podělí náš speciální host. Více na
www.misag.com/cz,
přihlášku žádejte na tel: 255 702 919, mailem u
ppolisenska@mis.de, nebo si ji
vyzvedněte na veletrhu INVEX 2003 v našem stánku - pavilon V, stánek
číslo 051.
Nahoru

EASTLOG 2003 - nezmeškejte výjimečný konferenční program
Ve dnech 22.
až 24. října 2003 bude Corinthia Towers Hotel hostit již 7. ročník
evropského fóra logistiky a dopravy EASTLOG. Kromě oficiální návštěvy
veletrhu, neformálního prostředí galavečera a prohlídky výjimečných
logistických center čeká na účastníky akce maratón konferencí a
workshopů.
Konferenční program přinese několik novinek ve srovnání s minulými
ročníky. Jednou z nich jsou panelové diskuse odborníků na aktuální
témata související s rozšířením EU. Celní problematika, nové daně a
předpisy, konkurence, nové možnosti distribuce, to vše zazní v rámci
dvoudenní konference. Účast zde potvrdili specialisté evropského
rozměru: Georges di Lallo/French Shippers Council, Gordon
Linigton/British Shippers Council, Milan Kriva/ Tibbett & Britten, a
mnozí další.
Konferenční program přinese rovněž řadu případových studií úspěšných
projektů z oblasti logistiky a dopravy. K nejvýznamnějším patří
například Outsourcing paletového hospodářství společnosti Unilever/CHEP
nebo plnosortimentní distribuční centrum Kaufland Modletice. Uzávěrka
přihlášek na konferenci je 10.10.2003. Více informací včetně kompletního
konferenčního programu naleznete na
www.eastlog.cz.
Nahoru
Lepší služby zákazníkům - přinášejí zvýšení nákladů nebo zvýšení výnosů
Jedová slina nespokojeného zákazníka poškodí váš byznys navždy. Je
nebezpečnější konkurent nebo nespokojený zákazník? Proč investovat do
pořízení informačního systému? Preferujete výkon nebo cenu? Je vaše
konkurence v něčem lepší? Kolik vás stojí slevy? A co vám přinesou? Kdy
a kde se vrátí investice do zkvalitnění služeb? Je loajalita fata
morgánou?
Pro všechny, kdo hledají odpovědi na uvedené otázky je určen workshop,
který připravila společnost Allium ve spolupráci s časopisem IT System.
Setkání zaměřené na problematiku zvýšení úspěšnosti podniku cestou
zkvalitnění poskytovaných služeb proběhne v úterý 7.října v brněnském
hotelu Santon. Více informací o akci naleznete na stránkách společnosti
Allium.
Nahoru

1. ročník
konference Transport & Logistics
Dnes už nikdo nepochybuje o tom, že logistika, supply chain management nebo i
doprava jsou atributy, které musí zohlednit každý řídící pracovník.
Ty, kteří mají pochybnosti, ale především ty, kteří chtějí objevit nový rozměr
těchto pojmů zveme na 1. ročník konference Transport & Logistics, která se bude
konat už 2. října 2003 v prostorách hotelu Radisson SAS Carlton. Je určená
odborníkům z oblasti přepravy a logistiky, informačních technologií, průmyslu,
bankovnictví, uživatelům elektronických komunikací, odborné veřejnosti a
zástupcům médií.
Setkání ojedinělé svého druhu na Slovensku má ambice se stát platformou na
prezentaci různorodých názorů a nových řešení z oblasti přepravy, logistiky a
přidružených činností. Svědčí o tom i rozsah témat a složení přednášejících
premiérového ročníku.
Tematické okruhy :
· Přeprava a její význam
· Harmonizace slovenské legislativy v oblasti přepravy s normami EU
· e-Business, e-Com solutions a CRM v expresní přepravě
· Outsourcing a informační technologie
· Logistika - supply chain management
· Logistika v transformujících se zemích
· Změny v tranzitních systémech po vstupu do EU, zjednodušené postupy a jejich
uplatňování
· Integrovaný systém prepravy a logistiky
Lektoři přednášek:
· Pavol Prokopovič, ministr dopravy, pošt a telekomunikací
· J. E. p. Eric van der Linden, velvyslanec, vedoucí Delegace Evropské komise v
SR
· prof. Tatiana Čorejová, děkanka fakulty PEDaS, Žilinská univerzita
· Roman Vranský, Managing Consultant Cap Gemini Ernst & Young
· Paul Goodrich, logistický manager DHL pro země SVE a Severní Afriky
· Miroslav Bujna, vedoucí oddělení tranzitu, Colné riaditeľstvo SR
· Laurenc Svitok, generální ředitel DHL International (Slovakia), s. r. o.
· Pavel Kučera, Managing Partner Eklektik Communications
Po skončení konference bude koktail, na kterém proběhne slavnostní promoce
Almanachu dopravy SLOVAKIA TRANSPORT 2003/2004. V diskusních panelech, které
budou následovat po jednotlivých blocích přednášek dostanou prostor na
prezentaci názorů i ostatní zúčastnění.
Organizátoři konference věří, že konference splní svůj účel a stane se dobrým
základem pro následující ročníky.
Nahoru

Uplatnění mobilních terminálů
Point.X, firma nabízející mobilní řešení pro podnikové informační
systémy, Vás zve na přednášku o uplatnění mobilních terminálů v IS,
která se koná na výstavě Invex 2003,Conference Hall, 6.října v 16.00
hodin. Point.X najdete také mezi účastníky 7. Evropského fora logistiky
a dopravy EASTLOG 2003, konaného od 22. do 24. října v Corinthia Towers
v Praze.
www.pointx.cz
Nahoru |
|
Internet, komunikace a
sítě |
HP Compaq Thin Client
t5300 a t5500
Tencí klienti
HP Compaq Thin Client t5300 a t5500 jsou určeny oborům, kde je vyžadován
přístup k centralizovaným aplikacím a přitom stejné pohodlí, jaké
skýtají desktopy. HP Compaq Thin Client t5300 a t5500 zajišťují
optimální stabilitu a schopnost správy v malém provedení. Jako ideální
se jeví tenký klient HP Compaq Thin Client t5300, jelikož neobsahuje
starší technologie. Je vybaven operačním systémem Microsoft CE.NET a
čtyřmi USB porty pro bezdrátové připojení k síti LAN. Má externí modem,
multibay jednotku a zabezpečovací zařízení. HP Compaq Thin Client t5500
lze navíc volitelně vybavit PCI slotem, má inovované funkce a podporuje
starší běžně využívané technologie. Součástí obou modelů je i řešení
Altiris Deployment Solution, výhradně dodávané společností HP. Jde o
soubor "hands-free" nástrojů pro správu, pomocí nichž lze řídit veškerá
zařízení IT v podniku - počínaje desktopy a notebooky a handheldy konče.
To vede k omezení nároků kladených na správce IT a ke snížení nákladů na
školení. Tencí klienti HP Compaq Thin Client t5300 a t5500 by v
současné době už měly být v prodeji.
Nahoru

Nová učebna Vysoké školy
báňské
V úterý 23. září 2003 proběhlo v prostorách Vysoké školy báňské
Ostrava slavnostní otevření nové učebny, na jejímž technologickém
vybavení se výrazně podílela firma 2N. S vysokou školou zároveň
spolupracuje i na přípravě výukového programu v oblasti tzv.
konvergentních technologií. VŠB je již několik let vybavena moderní
učebnou s technologiemi pro velké firmy a operátory. Díky 2N bude
studentům k dispozici také praktická ukázka řešení ATEUS pro malé a
střední firmy. Projekt XAPI Open otevírá aplikační možnosti ústředen
ATEUS a jejich telekomunikačních služeb vývojářům. Pro studenty Vysoké
školy báňské i ostatních škol je připraveno časově neomezené
zpřístupnění vývojových a aplikačních prostředí.
Od projektu si 2N slibuje nejen vyšší potenciál absolventů, vedoucí k
vyššímu využití technologií ATEUS v praxi, ale také zajímavé možnosti
pro nábor budoucích špičkových odborníků pro vývojové i aplikační týmy.
XAPI Open nabízí tvořivým studentům možnost realizovat dobré nápady v
sériové produkci 2N již během studia. Pro vybavení učebny byla zvolena
nejmodernější varianta ústředen ATEUS-OMEGA Business s širokou
návazností na softwarové aplikace z oblasti CRM, Call Center a Unified
Messagingu. Ústředna dále poskytuje aplikační rozhraní ATEUS-XAPI
navazující na vývojovou platformu XAPI Open.
Nahoru

SkyNet přebírá
ADSL klienty společnosti TELE2
Společnost TELE2 po neustálých tahanicích alternativních operátorů s
Českým Telecomem kolem ADSL poskytování těchto služeb vzdala. Všem
stávajícím klientům společnosti TELE2 nabízí společnost SkyNet bezplatný
přechod na některý z tarifů služby Sky ADSL. Zákazníci si mohou vybrat
nový tarif společnosti SkyNet a uzavřít novou Smlouvu o poskytování
služby Sky ADSL. Přechod je pro klienty TELE2 bezplatný. V současné době
jedná SkyNet s Českým Telecomem o fyzickém přepojení těchto uživatelů
tak, aby k plynulému přechodu na nový tarif společnosti SkyNet došlo
během několika dnů.
Nahoru

LCS
Noris CRM
Modul informačního systému LCS Noris CRM - Kontaktní centrum
zajišťuje plnohodnotnou integraci mezi systémem a technologií Cisco IP
Telephony. Druhá generace technologie Cisco umožňuje vybudování
konvergované komunikační infrastruktury založené čistě na protokolu IP.
Mezi hlavní přednosti technologie IP telefonie patří zejména využití
stávající síťové infrastruktury pro "bezplatný" přenos audio a video
dat, například mezi centrálou společnosti a jejími pobočkami. Modul CRM
- Kontaktní centrum je optimálním řešením pro jakoukoli společnost,
která využívá informační systém LCS Noris a současně implementuje řešení
na bázi Cisco IP Telephony.
Nahoru

eTel zlevňuje
hlasové a internetové služby
eTel oznamuje významné snížení cen hlasových a internetových služeb.
Cena místního volání klesá na 1,12 Kč za minutu a cena národní volání na
1,99 Kč za minutu. Za volání z pevné na mobilní linku zaplatí klienti
společnosti eTel 4,58 Kč za minutu, za internetové volání činí cena za
minutu 0,95 Kč. Bezkonkurenční je rovněž cena připojení do sítě internet
prostřednictvím technologie ADSL, která bude od října 1 100 Kč/měsíc.
V nabídce alternativního operátora společnosti eTel ČR došlo ke zlevnění
národních volání u cenových programů Standard 220 a Bonus 220. Dále
došlo ke snížení ceny internetového volání PC Connect u všech cenových
programů a zvýšení slev a počtu destinací u speciálních zahraničních
slev. eTel ČR zavedl od října novou tarifikaci hovorů. Místní volání
jsou účtována po minutách po prvních dvou minutách. Meziměstské a volání
do mobilních sítí je účtováno po 30 sekundách po první minutě a
mezinárodní a volání do sítě Internet jsou účtována po sekundách po
první minutě. V kombinace s eTel Easy Call je možné pořídit ADSL už za 1
100 Kč / měsíc. Parametry této služby jsou dané velkoobchodní nabídkou:
jedná se o přístup s limitovaným objemem dat a s agregací 1:50 (1:20 u
varianty Professional). Agregace 1:20 je přístupná v Praze, Brně a
Ostravě. Pro lokality Praha a Brno je nabídka rozšířená i o garantovaný
přístup do internetu s agregací 1:1 prostřednictvím služby eTel Internet
WLL v rozsahu rychlostí od 64 do 1024 kbps. Základní cena začíná na
částce 2 400 Kč / měsíc pro přístupovou rychlost 64 kbps. Společnost
eTel je schopná uspokojit poptávku v regionálních centrech České
republiky (i v místech, kde Český Telecom ADSL neposkytuje).
Alternativní vysokorychlostní přístup do internetu je zajištěn
prostřednictvím bezdrátového připojení v rychlostech 1024/254 a 2048/512
kbps s agregací datového toku v páteřní infrastruktuře 1:4 a
garantovanou minimální rychlostí, v cenách již od 10 000 Kč za měsíc.
Nahoru |
|
Informační společnost |
Nový areál společnosti Olympus
Společnost Olympus C&S otevřela 22. září svůj nový administrativní,
servisní a skladový areál v Praze a opustila těsné prostory V
Jirchářích. Jak známo, společnost Olympus C&S obchoduje s mnoha různými
produkty Olympus. K tomu navíc v blízké době přibude středoevropské
Servisní centrum zdravotnických a průmyslových endoskopů. Další novinkou
bude Centrum péče o zákazníky pro celou Evropu. Kromě vlastního
obchodování v České republice se bude tedy společnost Olympus C&S
zaměřovat na obchodování v dalších evropských zemích. Slavnostnímu
večeru předcházela během dne tisková konference v jejímž závěru všichni
tři nejvyšší představitelé společně zasadili před novou budovou Olympus
na Evropské třídě v Praze 6 - Vokovicích tři stromy, které symbolizují
tři země spojující jméno Olympus v České republice a na Slovensku.
Japonskou sakuru, německý dub a českou lípu. Nový areál Olympus v Praze
byl budován od dubna minulého roku a 11. září byl předán do užívání
společnostem, které Olympus C&S zastřešuje. V jeho prostorách nachází
své nové působiště nejen Olympus C&S, ale i další společnosti a
organizační složky skupiny Olympus. Počátkem října zahájí v nových
prostorách své aktivity Centrum péče o zákazníky - call centrum. Již
nyní zde působí nové opravárenské centrum, které zajišťuje servis
lékařských endoskopů pro celý středo a východoevropský region. Celková
investice dosáhla řádu stovek milionů korun, avšak konkrétní výši
investice společnost Olympus nesděluje.
Nahoru

Komunikaci
Českého Telecomu povede Pavla Činátlová
Novou výkonnou ředitelkou vnitřní a vnější komunikace ČESKÉHO
TELECOMU, a.s., se od 22. září stala Pavla Činátlová, dosavadní
marketingová a obchodní ředitelka a členka představenstva akciové
společnosti Setuza. Ve funkci nahrazuje Milana Smutného, který po svém
ročním působení v ČESKÉM TELECOMU z firmy odchází. Ve vedení Setuzy
pracovala Pavla Činátlová tři roky. V předchozích letech zastávala
funkci Brand manažera firmy Kraft Jacobs Suchard a působila v agenturách
Mark/BBDO a Pragma Communications. Studovala na Purley College v Londýně
a absolvovala Právnickou fakultu Univerzity Karlovy. Ve volném čase se
ráda věnuje klasickému i vodnímu lyžování.
Nahoru

Změna v představenstvu
Českého Telecomu
Ve středu 24. 9. 2003 se uskutečnilo 73. zasedání dozorčí rady
ČESKÉHO TELECOMU, a. s., která v jeho průběhu odvolala z představenstva
společnosti paní Hanu Doležalovou a do funkce člena představenstva
zvolila pana Romana Stupku. Roman Stupka zastává od 17.9.2003 ve
společnosti ČESKÝ TELECOM, a.s., funkci Chief Sales Officer. Před
příchodem do společnosti působil jako obchodní a marketingový ředitel v
České pojišťovně a.s. V předchozích letech působil jako ředitel skupiny
vydavatelství novin a ekonomie ve spol. RINGIER CZ, a.s.
(2/1999-12/1999), generální ředitel společnosti Bristol-Myers Squibb
s.r.o. (2/1995-7/1998) a CONVATEC s.r.o. (divize Bristol Myers-Squibb
inc., 2/1992-12/1994). Zastával také funkci Managing Director/Partner ve
spol. IHR s.r.o. Prague Trading Company (4/1990-1/1992). Je členem
představenstva Penzijního fondu ČP, a.s., předsedou dozorčí rady ČP
Partners a.s. a členem dozorčí rady České pojišťovny a.s. Roman Stupka
vystudoval Vysokou školu ekonomickou v Praze a na Katz University,
CMC/Pittsburg získal titul M.B.A
Nahoru

Regionální zástupce Allied Telesyn pro Českou a Slovenskou republiku
Necelý rok po
otevření pobočky v Bělehradě otevírá Allied Telesyn lokální zastoupení
také v České republice. Prvním regionálním obchodním manažerem pro Čechy
a Slovensko se stal Vladimír Jelen, někdejší zakladatel české a
slovenské pobočky firmy 3Com. Regionální manažer bude zodpovědný za
prohlubování stávajících obchodních vztahů, podporu prodejních kanálů a
vytváření nových obchodních příležitostí. Obchodní zastoupení v Praze
bude podřízeno vídeňské pobočce. Vladimír Jelen (48) vystudoval strojní
fakultu ČVUT v Praze, obor automatizované systémy řízení. Zkušenosti s
výpočetní technikou získával působením ve firmách ČKD Kompresory a
Filmové studio Barrandov. V roce 1992 byl vyhlášen nejlepším obchodníkem
české pobočky společnosti ICL, kde prodával komplexní HW a SW řešení.
Následně působil dva roky ve firmě Digital Equipment. V roce 1996
založil českou a slovenskou pobočku společnosti 3Com, v jejímž čele stál
více než 4 roky. Pod jeho vedením se firma stala jednou z
nejefektivnějších IT firem v Čechách a na Slovensku. Před svým nástupem
na pozici Regionálního obchodního manažera Allied Telesyn pro Čechy a
Slovensko zastával pozici Obchodního ředitele pro rozvoj nových trhů u
firmy Fincom International a.s. Vladimír Jelen je ženatý, má 2 děti (15
a 21 let). Mezi jeho koníčky patří jízda na horském kole, plavání, tenis
a v neposlední řadě rád hraje na kytaru, zobcové flétny a jiné hudební
nástroje.
Nahoru |
|
System
NEWS zasílá redakce edice IT Business
* Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.:
+420/ 545 222 779 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám
System NEWS zasílali,
kontaktujte nás prosím.
Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného
redaktora, |
|