V Edici IT Business
vychází |
Právě vyšlo:
IT System 9/2003
Hlavní témata
· E-procurement, E-business
· Integrace podnikových aplikací a obchodních procesů
· HRM - řízení lidských zdrojů
· Plánování a optimalizace
· Kvalita dat |
Připravujeme:
IT System 10/2003
Hlavní témata
· IS pro výrobní podniky
· Systemová integrace
· Integrace aplikací
· Informační bezpečnost
· Automatizovaný sběr dat |
Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový
formulář ZDE! |

|
Podnikové aplikace |
National
Semiconductor využívá IFS Aplikace
Společnost
National Semiconductor Corporation implementovala podnikové aplikace IFS
ve svém ústředí, které se nachází v kalifornském městě Santa Clara.
Zařízení v Santa Claře, menší středisko výrobních operací určené pro
výzkum, je pátým sídlem společnosti National Semiconductor zavádějícím
IFS Aplikace. Další implementace aplikací společnosti IFS jsou plánovány
v sídlech společnosti National Semiconductor v USA, Velké Británii, Číně
a Singapuru.
Firma očekává, že každý závod ušetří díky aplikacím společnosti IFS 1
milión dolarů ročně. Úspory má přinést zefektivnění procedur správy
údržby, centralizovaný nákup a celková výhoda pramenící z nahrazení
několika různých systémů jediným integrovaným softwarovým balíčkem.
Každé ze sídel společnosti National Semiconductor, ve kterém byly IFS
Aplikace implementovány, v krátkém čase vyřešilo problémy ve třech
nejdůležitějších oblastech společnosti: nákup, správa zásob a správa
údržby. Technologie IFS na bázi komponent nejen dokáže spolupracovat s
jinými podnikovými aplikacemi a point řešeními, ale zároveň společnosti
National Semiconductor usnadní přidávání nových aplikací nebo funkcí v
budoucnosti.
Nahoru

HP StorageWorks NAS 2000s
Společnost HP představila HP StorageWorks NAS 2000s, první zařízení NAS
(Network Attached Storage) společnosti HP, postavené na platformě
Microsoft Windows Storage Server 2003. Systém je určen zákazníkům, kteří
potřebují konsolidovat servery a úložné systémy na úrovni oddělení nebo
ve vzdálených kancelářích. Snadno implementovatelný systém HP
StorageWorks NAS 2000s je založen na serveru Microsoft Windows Storage
Server 2003 a zajišťuje funkce souborového a tiskového serveru v
heterogenním prostředí. Díky integrovanému software nabízí HP
StorageWorks NAS 2000s možnost snapshotů, replikace, zvětšení kapacity a
tiskových služeb. NAS 2000s také obsahuje pomocné programy, díky nimž je
možné rychlé nasazení systému v místních i vzdálených lokalitách.
Rodina NAS řešení
Dvěma klíčovými oblastmi, které toto řešení odlišují od ostatních, jsou
integrace s nabídkou produktů a řešení HP StorageWorks a se serverovou
technologií HP ProLiant. Tyto systémy poskytují nástroj pro konsolidaci
úložných dat, přičemž hlavním cílem není jen vyřešení obsluhy souborů,
ale také celkové řešení potřeb uchovávání dat. Proto produkty NAS nabízí
možnosti propojení NAS a SAN (Storage Area Network) do centrálně
řízeného datového úložiště, vzdálená replikace umožní sdílení dat mezi
centrálními i regionálními pobočkami organizace apod. Samotná
konfigurace tohoto řešení umožňuje škálování až do kapacity 24TB
úložného prostoru.
Důležitou funkcí HP StorageWorks 2000s je podpora virtuálního stínového
kopírování a virtuálních diskových služeb (Microsoft Virtual Shadow Copy
Services a Virtual Disk Services), která je charakteristická pro
zařízení StorageWorks.
VDS (Virtual Disk Services) vyhledávají, podporují a monitorují datová
úložiště a disková pole HP v prostředí Microsoft Windows Storage Server
2003 nebo Microsoft Windows Server 2003. VSS (Volume Shadow Copy
Services) umožňují iniciovat z těchto dvou zmiňovaných serverových
systémů společnost Microsoft, stínové kopírování nebo "zmrazené" kopie
úložiště. Tímto je zajištěna záloha i obnova dat.
Nahoru

Nový úložný systém IBM
Společnost IBM
oživila trh páskových úložných zařízení uvedením podnikové páskové
platformy IBM TotalStorage Enterprise Tape Drive 3592. Řešení je určeno
pro zákazníky, kteří potřebují konsolidovat úložný systém a používat
jedinou páskovou jednotku pro aplikace náročné na kapacitu a na přístup.
V produktu jsou obsaženy zkušenosti IBM za více než půlstoletí působení
v oboru páskových úložných řešení. Systém vyhovuje nárokům na vysokou
kapacitu, výkon a flexibilitu. S ohledem na vyšší úložné požadavky
zákazníků lze řešení IBM Enterprise Tape Drive integrovat s lineárními
páskovými knihovnami řady IBM 3494. Poskytuje tak škálovatelnost až do
pěti petabajtů uložených informací, což je dostatečný prostor pro
uložení filmů na DVD s celkovou dobou přehrávání 225 let.
Jednotka je navržena pro použití s páskovou knihovnou IBM 3494,
páskovými knihovnami STK nebo jako samostatné "rackové" řešení. Nabízí
tak uživatelům ochranu investic, otevřené prostředí a snadnou
implementaci.
Čínská ústřední televize nedávno vybrala IBM jako dodavatele páskového
úložného řešení pro její Národní knihovnu zvukových a obrazových zdrojů.
Jedná se o největší asijský projekt IBM v oblasti ukládání na magnetické
pásky.
Nahoru

Rozhraní
FileNet pro platformu BEA WebLogic Portal
Společnost FileNet, přední poskytovatel řešení správy podnikového obsahu
(ECM - Enterprise Content Management), představila řešení FileNet
Content SPI Integration for BEA, které vyvinula ve spolupráci s firmou
BEA Systems. Jedná se o rozhraní pro poskytovatele služeb (SPI - service
provider interface), které umožní uživatelům portálu BEA WebLogic
PortalTM 8.1 využít technologie pro správu obsahu společnosti FileNet
při vývoji dynamických a personalizovaných webových aplikací. Integrace
používá novou specifikaci JSR 170, která usnadní budoucí propojení s
dalšími standardizovanými portály.
Řada organizací má problémy s integrací správy podnikového obsahu. Podle
názoru FileNetu je příčinou absence všeobecné integrační metody. FileNet
Content SPI řeší tento problém pomocí integrace založené na standardech,
což snižuje závislost na proprietárních zdrojových kódech a zjednodušuje
dodání obsahu.
SPI zajišťuje vzájemnou integraci bez potřeby replikace dat mezi
úložištěm portálu BEA WebLogic Portal a úložištěm FileNet. Ve chvíli,
kdy se změní obsah v řešení FileNet, SPI zajistí, aby se tyto změny
okamžitě promítly do prostředí portálu. Výsledkem je infrastruktura pro
vývoj webových aplikací, která umožňuje vyvíjet obsahově rozsáhlé
aplikace poskytující informace včas a na místě, kde jsou potřeba.
Obchodní partneři, dodavatelé i zaměstnanci se tak mohou rychleji a lépe
rozhodovat.
Nahoru

Cleverlance vyvíjí informačního systému pro sdružení cestovních
kanceláří
Společnost
Cleverlance vytvoří informační systém, který bude zjednodušovat obchodní
procesy mezi cestovními kancelářemi a cestovními agenturami, které se za
tímto účelem sdružily ve sdružení GRS Albatros. Řešení bude kompletně
postaveno na platformě Microsoft .NET.
Informační systém umožní cestovním kancelářím řešit agendu zájezdů,
prodej produktů a řízení vztahu s cestovními agenturami. Těm pak bude
systém nabízet zejména možnost rezervovat a prodávat zájezdy v reálném
čase. Sdružení GRS Albatros vzniklo právě za účelem vytvoření tohoto
systému, který má dát členským kancelářím větší příležitost vytvořit
širší nabídku zájezdů jako protiváhu velkým hráčům na trhu. Sdružení GRS
Albatros by mělo do roku 2005 sdružovat kanceláře a agentury, jejichž
celkový podíl na trhu cestovního ruchu v ČR bude čítat 30 %.
Uživatelům v cestovních kancelářích systém umožní kalkulovat ceny
zájezdů, vytvářet katalogy a také nastavovat obchodní podmínky, slevy či
příplatky za služby. Pracovníci na prodejnách budou mít tedy on-line
přístup ke všem potřebným informacím a odpadne nutnost zjišťovat je
zdlouhavě po telefonu. V cestovních agenturách bude možné pomocí systému
zjistit skutečný stav obsazení míst zájezdu a provést rezervaci, která
se přenese přímo do systému cestovní kanceláře, která zájezd pořádá.
Součástí systému bude i portál, který bude nabízet aktuální informace o
zájezdech cestovních kanceláří, které jsou členy sdružení GRS Albatros.
Portál nabídne i on-line informace o volných místech a rezervaci
zájezdů.
Systém je koncipován jako intranetová aplikace, kterou si větší cestovní
kanceláře a agentury nainstalují na svůj lokální server. Menší kanceláře
ji budou vyžívat přímo z internetového serveru. Díky intranetové
technologii odpadnou starosti s instalací klientských stanic, pro
využití systému bude stačit webový prohlížeč. Pro ty kanceláře, které
nemají pevné připojení k internetu, bude vytvořena off-line klientská
verze aplikace.
Celý systém bude postaven na technologiích společnosti Microsoft.
Aplikační server poběží nad operačním systémem Microsoft Windows 2003
Web Edition a databázovým serverem Microsoft SQL Server 2000. Aplikace
bude naprogramována pomocí vývojového nástroje Microsoft Visual Studio
.NET na platformě Microsoft .NET Framework 1.1.
Zbyšek Sedláček, místopředseda prezidia GRS Albatros považuje vznik
informačního systému podobného rozsahu za klíčový pro další rozvoj
odvětví v České republice, zejména s ohledem na konkurenceschopnost
menších cestovních kanceláří ve sjednocující se Evropě."
Nahoru

Technologie
proti podvodům s kreditními kartami
Software Fiserv Metacard Fraud Alert pomáhá organizacím nabízejícím
finanční služby identifikovat, monitorovat a omezovat podvody s
kreditními kartami. Tyto podvody představují globální problém - bankám
totiž v současnosti způsobují ztráty v celkové výši přesahující 2,5
miliardy USD ročně. U nejčastějšího typu podvodu, označovaného jako
"skimming", podvodníci elektronicky načtou údaje o zákazníkovi ze zadní
strany jeho kreditní karty, a s jejich pomocí pak vyrábějí falešné
duplikáty této karty. Když je falešná karta použita při nákupu,
obchodník často nedokáže poznat, že mu byl předložen padělek.
Fiserv Metacard Fraud Alert je komplexní systém fungující na bázi
definovaných pravidel. Jde o software, který v interakci s autorizačními
systémy pro kreditní karty automaticky vyhodnocuje požadavky na
autorizaci plateb podle řady pravidel nastavených bankou. Je-li zjištěna
podezřelá transakce nebo neobvyklý vzorec chování při nakupování, který
může souviset právě se skimmingem, systém Metacard Fraud Alert na tuto
skutečnost okamžitě upozorní, a umožní tak bance situaci vyšetřit a
případně kontaktovat zákazníka - tedy reagovat na problém hned v
počátečním stádiu.
Nastavená pravidla lze také dynamicky upravovat, což finančním
institucím dává mnohem lepší kontrolu nad touto oblastí řízení rizik.
Jedná se o iniciativní přístup k omezování ztrát způsobených podvody a o
znatelné zlepšení služeb pro zákazníky - zvýší se jak důvěra v banku,
tak její schopnost odhalovat podvody.
Přestože jsou karty s magnetickou páskou stále častěji nahrazovány
čipovými, odhaduje se, že v roce 2006 bude na čipové karty stále
připadat jen 50 % transakcí s kreditními kartami provedených na celém
světě. Platí také, že ani zavedení čipových karet a kódů PIN nezabrání
všem podvodům. Organizace poskytující finanční služby proto musejí
používat účinné výstražné systémy a systémy pro odhalování podvodů.
Nahoru

Hard disk
WD Raptor 74 GB s funkcí Command Queving
Společnost
Western Digital oznámila, že zvyšuje přenosovou rychlost, výkon a
kapacitu svých disků serverové třídy WD Raptor s rozhraním Serial ATA
(SATA) s rychlostí otáčení 10 000 ot./min. Disk nové generace nabízí
kapacitu 74 GB a výkon zvyšující technologii Ultra/150 Command Queuing
(Ultra/150 CQ) a technologii RAFF (Rotary Accelerometer Feed Forward -
kompenzace pomocí rotačních akcelerometrů). Zahájení dodávek nových
disků WD Raptor s technologií Ultra/150 CQ společnost očekává v
listopadu letošního roku.
Dodavatelé ukládací kapacity pro servery přijali pevné disky SATA jako
spolehlivou volbu pro servery a systémy ukládání dat. Model WD Raptor
nové generace bude předveden u technologických partnerů Marvell (stánek
č. 313), Promise (stánek č. 337) a Silicon Image (stánek č. 436) na
přehlídce Intel Developer Forum, která se koná ve dnech 16. - 18. září v
San Jose v Kalifornii.
Společnost očekává, že se podoba serverového ukládání dat během několika
příštích let výrazně změní a SATA bude jedním z prvořadých rozhraní.
Výkon disků WD Raptor a kapacita disků WD Caviar, společně se dvěma
skupinami RAID, nabízejí uživatelům flexibilní systém.
Technologie rozhraní Serial ATA (SATA) nabízí poskytovatelům ukládací
kapacity a zákazníkům spolehlivost, dostupnost, škálovatelnost a
výkonnostní parametry, které serverové prostředí vyžaduje.
Serial ATA by se neměl stát pouze masovým standardním rozhraním pevných
disků pro všechny osobní a mobilní počítače, ale měl by také umožnit
vysokokapacitním pevným diskům širší proniknutí do víceuživatelských
aplikací. Pevné disky WD Raptor jsou navrženy tak, aby poskytovaly
parametry serverové třídy 1,2 miliónů MTBF (střední doba mezi chybami),
rychlost otáčení 10 000 ot./min, průměrnou vyhledávací dobu 4,5 ms a
pětiletou záruku. Společně s rozhraním SATA splňuje mechanická a
serverová platforma serverové třídy pevných disků WD Raptor požadavky na
nepřetržitý provoz 24´7 v serverovém prostředí.
Nový pevný disk WD Raptor využívá technologii RAFF pro zachování výkonu
pevného disku v prostředí s intenzivními vibracemi pomocí adaptivní
kompenzace servomechanismu. Disk WD Raptor 74 GB používá hydrodynamická
ložiska (FDB) pro snížení hluku a zvýšení dlouhodobé spolehlivosti.
Nahoru |
|
Analýza |
Strana zelených k
softwarovým patentům
Strana zelených vydala tiskovou informaci, objasňující názor této
politické strany na právní aspekty využívání IT technologií. Prohlášení
se týká skutečnosti, že počátkem září bylo znovu odloženo projednávání
návrhu vyhlášky Evropského parlamentu o softwarových patentech.
Navrhovaná vyhláška chce zrušit pravidlo z roku 19731) a umožnit
patentovatelnost počítačových programů. Zelení jsou přesvědčeni, že
zavedení softwarových patentů bude mít neblahé dopady na vývoj
počítačových programů, zejména těch, které jsou vyvíjeny pod některou
otevřenou licencí.
Poslanec Evropského Parlamentu za Zelené Daniel Cohn-Bendit shrnul cíle
vyhlášky o softwarových patentech slovy: "Toto patentové úsilí
představuje pokus o porušení principu volného obchodu. Předstíraje
ochranu zájmu vynálezců a jejich objevů, chce spíše umožnit nadnárodním
firmám uzamknout trh s počítačovými programy."
Celý problém vystihuje Richard Stallman zakladatel GNU Projektu, který
říká: "My programátoři nepotřebujeme ochranu před krádežemi myšlenek
použitých v našich programech, ale před lidmi, kteří nás posílají před
soudy za myšlenky, které vkládáme do svých programů. Současný program
pro zpracování textu používá stovky myšlenek, a kdyby každá tato
myšlenka byla patentována, tak bychom jednoduše nemohli psát programy."
Antonín Slejška ze Skupiny informatiků Strany zelených dodává:
"Patentování počítačových programů lze přirovnat k patentování
matematických rovnic, což by ve spojitosti s vybíráním poplatků za každé
jejich použití a související administrativou vedlo k postupnému
zastavení technologického růstu, snižování kvality vzdělávání a
omezování přístupu k informacím."
Česká Strana zelených se podobně jako ostatní evropské zelené strany
připojuje se k protestu proti softwarovým patentům. Zelení vyzývají ke
hledání možností pro podporu vývoje a používání otevřených programů,
formátů a dat, které považuje za nejlepší obranu proti monopolizaci trhu
s počítačovými programy a daty, jakožto i za jeden z nejvýznamnějších
impulsů pro zvyšování kvality a dostupnosti programů a informací. Podle
názoru této strany, by se důsledky vyhlášky dotkly prakticky všech
uživatelů počítačů - softwarové patenty totiž znamenají bariéru pro
přístup k informacím a pro jejich výměnu, zpomalení vývoje softwaru,
snížení konkurence, růst monopolů a kartelů a úbytek pracovních míst.
Nahoru |
|
Konference, semináře |
EASTLOG 2003 - nezmeškejte výjimečný konferenční program
Ve dnech 22.
až 24. října 2003 bude Corinthia Towers Hotel hostit již 7. ročník
evropského fóra logistiky a dopravy EASTLOG. Kromě oficiální návštěvy
veletrhu, neformálního prostředí galavečera a prohlídky výjimečných
logistických center čeká na účastníky akce maratón konferencí a
workshopů.
Konferenční program přinese několik novinek ve srovnání s minulými
ročníky. Jednou z nich jsou panelové diskuse odborníků na aktuální
témata související s rozšířením EU. Celní problematika, nové daně a
předpisy, konkurence, nové možnosti distribuce, to vše zazní v rámci
dvoudenní konference. Účast zde potvrdili specialisté evropského
rozměru: Georges di Lallo/French Shippers Council, Gordon
Linigton/British Shippers Council, Milan Kriva/ Tibbett & Britten, a
mnozí další.
Konferenční program přinese rovněž řadu případových studií úspěšných
projektů z oblasti logistiky a dopravy. K nejvýznamnějším patří
například Outsourcing paletového hospodářství společnosti Unilever/CHEP
nebo plnosortimentní distribuční centrum Kaufland Modletice. Uzávěrka
přihlášek na konferenci je 10.10.2003. Více informací včetně kompletního
konferenčního programu naleznete na
www.eastlog.cz.
Nahoru

Lepší služby zákazníkům - přinášejí zvýšení nákladů nebo zvýšení výnosů
Jedová slina nespokojeného zákazníka poškodí váš byznys navždy. Je
nebezpečnější konkurent nebo nespokojený zákazník? Proč investovat do
pořízení informačního systému? Preferujete výkon nebo cenu? Je vaše
konkurence v něčem lepší? Kolik vás stojí slevy? A co vám přinesou? Kdy
a kde se vrátí investice do zkvalitnění služeb? Je loajalita fata
morgánou?
Pro všechny, kdo hledají odpovědi na uvedené otázky je určen workshop,
který připravila společnost Allium ve spolupráci s časopisem IT System.
Setkání zaměřené na problematiku zvýšení úspěšnosti podniku cestou
zkvalitnění poskytovaných služeb proběhne v úterý 7.října v brněnském
hotelu Santon. Více informací o akci naleznete na stránkách společnosti
Allium.
Nahoru
|
Konference Systémy pokročilého plánování a řízení výroby
na které se seznámíte s nejnovějšími trendy a technologiemi v řešení
informačních systémů pro modelování, optimalizaci, řízení jakosti a
vlastní řízení výroby. Představíme Vám podnikový obchodně-ekonomický
informační systém WAM S/3 a systém plánování a řízení výroby AROP.
Bude ukázán směr, jakým se dnes ubírají moderní integrované systémy pro
řízení výrobního podniku a způsob dosažení úspor zdrojů při jejich
nasazení. Místo konání Bratislava 24. září 2003, Praha 25. září 2003,
Brno 26. září 2003.
Konference je určena pro společnosti působící v oborech typu
strojírenské výroby (zakázková, kusová i sériová výroba strojů,
spotřebního zboží, elektro, nábytku, výrobků z plastů, gumy, papíru a
další) a dávkové výroby (textilní, chemická, farmaceutická,
zpracovatelská, gumárenská, hutní výroba a výroba plastů), nicméně je
samozřejmě otevřena pro veškeré společnosti zabývající se výrobou.
Nasazení výše uvedených systémů budeme demonstrovat na případových
studiích z běžné praxe.
Pro podrobnější informace a registraci na konferenci navštivte:
http://www.money.cz/arop/konference2003
Nahoru

IBM Software forum 2003
Andel's hotel Prague, Stroupežnického 21
Přijměte
pozvání na odborný seminář tématicky zaměřený na problematiku "integrace
- základ pro budování a provoz e-business řešení". Uvedené setkání je
připraveno ve spolupráci s odborníky ze softwarové skupiny IBM Česká
republika, specialisty z řad obchodních partnerů a dalších výrobců
softwarových řešení.
Určujícím faktorem pro námět a odbornou náplň našeho setkání byl zájem
mnohých z vás o komplexní pohled na tuto problematiku. Mnoho společností
se dnes potýká s problémem "integrace strojů" a současně řeší požadavky
související s "integrací lidí". Budování komplexní e-business
infrastruktury, která je v současné době vnímána jako základ pro
efektivní chod firmy, je nutností zejména v souvislosti s naším
začleněním mezi státy EU.
Za všechny body programu bychom rádi vyzdvihli netradiční pojetí diskuse
na odborné téma, tzv. "kulatý stůl", na němž se jako přednášející
představí zástupci předních softwarových společností. Zazní i referenční
přednášky koncových zákazníků, kteří se s vámi podělí o reálné
zkušenosti, problémy a výsledky, kterých díky implementaci řešení
postavených na technologii software
IBM dosáhli.
Registrace na adrese:
http://www.ps.avnet.com/cz/swforum2003
Nahoru

Controllingové analýzy
s využitím OLAP
Rádi bychom Vás pozvali na seminář Controllingové analýzy s využitím
OLAP (On line Analytical Processing), který se koná 30. 9. 2003 v Praze.
Na semináři se naučíte zobrazovat a analyzovat údaje z libovolné
databáze pomocí v současnosti nejmodernějších technologií. Nejsilnější
stránkou aplikace je zpřístupnění údajů způsobem, který umožňuje rychlé
zjištění potřebných informací a výsledky analýz tak přináší lepší
přehled o stavu a směrování podniku. Využívání této technologie Vám
umožní dát do souvislosti zdánlivě nesourodá data a získat tak nové
informace. Více informací naleznete na
www.controlling.cz.
Nahoru

GeoForum cs 2003 - lidé, informace, řešení, technologie, zábava
Čtvrtý ročník
uživatelské konference Intergraphu je tady. Jestliže patříte mezi
zájemce o geoinformační technologie a řešení, pak nemůžete při získávání
informací opominout uživatelskou konferenci GeoForum cs 2003. Ve dnech
30. září a 1. října 2003 se v Brně v hotelu Holiday Inn již po čtvrté
sejdou všichni, kteří se zajímají o novinky, trendy a zkušenosti z
oblasti aplikace geoinformačních systémů a technologií do veřejné
správy, dopravy, lesnictví a zemědělství, inženýrských sítí, energetiky,
vodárenství, plynárenství, telekomunikací, vojenství.
Za čtyři roky své existence si konference získala dobrou pověst,
především díky kvalitnímu propojení odborné a společenské části. Stalo
se již tradicí, že se při ní setkávají zákazníci, partneři, dodavatelé,
uživatelé geoinformačních technologií i zástupci z akademické sféry.
GeoForum si klade za cíl oslovovat ty, kteří hledají v geoinformačních
technologiích a řešeních přidanou hodnotu a konkurenční výhodu, GIS
používají jako pracovní nástroj anebo výrobní prostředek. Konference
není pouze místem k načerpání odborných znalostí, ale značný ohlas si
získala možnost setkávání s kolegy, přáteli a známými, třeba v během
společenského večera. Po mexické slavnosti, kovbojsky naladěném Divokém
západu a středověké myslivecké slavnosti bude jeho letošním tématem
objevování nových kontinentů a mořeplavba. Společníky budou slavní
mořeplavci a navigátoři Cristóbal Colón, Vasco da Gama, Bartolomeu Dias,
Fernao Magalhaes, James Cook, Hernando Cortés a mnozí další. Aktivní
zábava, soutěže, dobré jídlo a pití - to vše přispívá ke spokojenosti
účastníků GeoFora.
Témata konference:
Správa, integrace a distribuce geoprostorových dat - Tyto dva tématické
bloky se věnují problematice správy geoprostorových dat, možnostem
jejich propojování. Většina organizací používá různorodé datové zdroje,
které lze pomocí řešení Intergraphu a jeho partnerů snadno sjednotit či
propojit bez nutnosti konverze. Samostatnými částmi tohoto tématického
bloku jsou sekce věnované managementu velkých objemů geoprostorových dat
(TerraShare) a problematice práce s daty katastru nemovitostí České
republiky včetně představení komplexního řešení.
Geoprostorové řízení zdrojů - Přednášky se budou věnovat především
využívání řešení GRM (Geospatial Resource Management), prostor bude
vyhrazen i pro případové studie z energetiky, vodárenství, plynárenství,
komunikací. Do oblasti geoprostorového řízení zdrojů patří i facility
management, kterému rovněž bude věnován zvláštní prostor.
Integrace GIS s ostatními informačními systémy - Tato sekce je určena
především pro společnosti, které chtějí využívat možností, které
vzniknou propojením geoinformačních technologií např. s
provozně-ekonomickými systémy (SAP), případně se zabývají budováním
datových skladů.
Analýza a vizualizace dat - Tento blok je zaměřen na představení
praktických možností geoinformačních řešení a jejich využití např. při
manažerském rozhodování, při plánování, logistice apod. Možnosti budou
prezentovány především na prakticky zaměřených workshopech,
srozumitelných každému.
Mobilní technologie - využití v geoaplikacích - Řešení založené na
mobilních technologiích mohou být s výhodou využity v energetice, např.
vedení pracovních čet v terénu (IntelliWhere TrackForce). Rovněž tak
budou představeny uživatelské aplikace z dopravy (inteligentní navigační
systémy) či využití Tablet PC v terénu.
Fotogrammetrie a správa velkých objemů rastrových dat - Zde se bude
prolínat problematika správy velkých objemů rastrových dat, jejich
vyhodnocování a využívání. Jednou z částí tohoto tématického bloku bude
rovněž prezentace komplexního fotogrammetrického řešení, počínaje
pořízením snímků (fotogrammetrickou kamerou) přes jejich zpracování až
po distribuci, využití a ukládání - to vše s pomocí 100% digitální
technologie.
Intergraph a vzdělávání, věda a výzkum - Spolupráce s akademickou
sférou, grantové možnosti Intergraphu, zapojení do Team GeoMedia
Registered Research Laboratory - to vše bude součástí tohoto tématického
bloku.
Vedle přednášek jsou v rámci konference pořádány i workshopy, které si
kladou za cíl seznámit s technologickými možnostmi a novinkami řešení a
technologií.
Program konference začíná ve úterý 30. září v 10:00 hod., předpokládané
ukončení programu je ve středu 1. října v 16:00 hod.
www.intergraph.com/cz
Nahoru

1. ročník
konference Transport & Logistics
Dnes už nikdo nepochybuje o tom, že logistika, supply chain management nebo i
doprava jsou atributy, které musí zohlednit každý řídící pracovník.
Ty, kteří mají pochybnosti, ale především ty, kteří chtějí objevit nový rozměr
těchto pojmů zveme na 1. ročník konference Transport & Logistics, která se bude
konat už 2. října 2003 v prostorách hotelu Radisson SAS Carlton. Je určená
odborníkům z oblasti přepravy a logistiky, informačních technologií, průmyslu,
bankovnictví, uživatelům elektronických komunikací, odborné veřejnosti a
zástupcům médií.
Setkání ojedinělé svého druhu na Slovensku má ambice se stát platformou na
prezentaci různorodých názorů a nových řešení z oblasti přepravy, logistiky a
přidružených činností. Svědčí o tom i rozsah témat a složení přednášejících
premiérového ročníku.
Tematické okruhy :
· Přeprava a její význam
· Harmonizace slovenské legislativy v oblasti přepravy s normami EU
· e-Business, e-Com solutions a CRM v expresní přepravě
· Outsourcing a informační technologie
· Logistika - supply chain management
· Logistika v transformujících se zemích
· Změny v tranzitních systémech po vstupu do EU, zjednodušené postupy a jejich
uplatňování
· Integrovaný systém prepravy a logistiky
Lektoři přednášek:
· Pavol Prokopovič, ministr dopravy, pošt a telekomunikací
· J. E. p. Eric van der Linden, velvyslanec, vedoucí Delegace Evropské komise v
SR
· prof. Tatiana Čorejová, děkanka fakulty PEDaS, Žilinská univerzita
· Roman Vranský, Managing Consultant Cap Gemini Ernst & Young
· Paul Goodrich, logistický manager DHL pro země SVE a Severní Afriky
· Miroslav Bujna, vedoucí oddělení tranzitu, Colné riaditeľstvo SR
· Laurenc Svitok, generální ředitel DHL International (Slovakia), s. r. o.
· Pavel Kučera, Managing Partner Eklektik Communications
Po skončení konference bude koktail, na kterém proběhne slavnostní promoce
Almanachu dopravy SLOVAKIA TRANSPORT 2003/2004. V diskusních panelech, které
budou následovat po jednotlivých blocích přednášek dostanou prostor na
prezentaci názorů i ostatní zúčastnění.
Organizátoři konference věří, že konference splní svůj účel a stane se dobrým
základem pro následující ročníky.
Nahoru

Uplatnění mobilních terminálů
Point.X, firma nabízející mobilní řešení pro podnikové informační
systémy, Vás zve na přednášku o uplatnění mobilních terminálů v IS,
která se koná na výstavě Invex 2003,Conference Hall, 6.října v 16.00
hodin. Point.X najdete také mezi účastníky 7. Evropského fora logistiky
a dopravy EASTLOG 2003, konaného od 22. do 24. října v Corinthia Towers
v Praze.
www.pointx.cz
Nahoru |
|
Finanční monitor IT firem |
EMC zvyšuje podíl na trhu
softwaru
Společnost EMC ve druhém čtvrtletí 2003 rozšířila svůj podíl na trhu
softwaru určeného pro ukládání informací a její podíl na celkových
výnosech tohoto trhu dosáhl 25,5 procent. Tento údaj by zveřejněn v
materiálu firmy IDC - Worldwide Storage Software Quarterly Tracker[1]. Z
hlediska příjmů z prodeje softwaru na ukládání informací vykázala
společnost podle nejnovějšího odhadu IDC v druhém čtvrtletí 2003
rychlejší růst než kterýkoli z dalších sedmi největších dodavatelů a
více než dvojnásobný růst v porovnání s mírou růstu v celém odvětví. IDC
odhaduje, že mezi prvním a druhým čtvrtletím 2003 vzrostl objem trhu se
softwarem na ukládání informací o 7,3 procent.
Nahoru

Telsource prodává
podíl v Českém Telecomu
Vedení společnosti obdrželo od svého minoritního akcionáře Telsource
informaci, že zamýšlí učinit mezinárodní nabídku prodeje svého 27%
akciového podílu. Telsource tím fakticky požádala představenstvo
společnosti Český Telecom o svolání mimořádné valné hromady k projednání
udělení souhlasu s poskytnutím informací a spolupráce pro účely
usnadnění prodeje akcií Českého Telecomu ve vlastnictví Telsource N.V. a
schválení změny stanov související s touto transakcí. Zpráva vyvolala
bouřlivou reakci na pražské burze, kde kurs Českého Telecomu zaznamenal
propad o 13 %.
Nahoru

Datart International sestal součástí společnosti KESA Electricals
Společnost
Datart International se stala součástí společnosti KESA Electricals,
která provozuje obchodní řetězce se spotřební elektronikou ve Francii,
Velké Británii, Belgii a Nizozemí. KESA Electricals vznikla 7. července
rozdělením společnosti Kingfisher na dva samostatné subjekty. Zatímco
pod hlavičkou Kingfisher nadále vystupují řetězce zabývající se prodejem
potřeb pro dům a zahradu, KESA Electricals sdružuje prodejce
elektroniky.
Pro KESA Electricals se tak maloobchodní prodej spotřební elektroniky
stává jedinou oblastí podnikání. Součástí nově vzniklé firmy jsou kromě
Datartu francouzské řetězce Darty a BUT, britská síť Comet, belgický
prodejce Vanden Borre a nizozemská BCC. Dohromady KESA provozuje v sedmi
zemích 790 prodejen, které v loňském roce vykázaly zisk 306 mil. EUR
(přibližně 9,3 mld. Kč).
O spokojenost zákazníků se stará téměř 24 000 zaměstnanců v prodejnách o
úhrnné ploše 1 200 000 m2.
Dne 7. července společnost Kingfisher rozdělila své akcie následujícím
způsobem: za každých pět akcií společnosti Kingfisher o nominální
hodnotě 13 3/4 pence získal jejich držitel jednu akcii KESA Electricals
o nominální hodnotě 25 pencí. Stejného dne byly původní akcie Kingfisher
o nominální hodnotě 13 3/4 pence konsolidovány na nové akcie Kingfisher
o hodnotě 15 5/7 pence v poměru osm konsolidovaných za sedm původních.
Nahoru |
|
Internet, komunikace a
sítě |
truconneXion vstupuje na trh softwarové správy majetku
Firma
truconneXion představí na letošním Invexu AuditPro 3.0, s které obsahuje
řadu nových funkcí a dva nové doplňkové moduly - "Monitor využití
počítačů" a "Evidenci majetku". AuditPro 3.0 kromě správy a evidence
software či hardware umožní sledovat i jejich reálné využívání a
rozhodnout, zda uživatel skutečně dané vybavení ke své práci potřebuje.
Na Invexu 2002 obdržel AuditPro ocenění The Best of Invex. Nová verze
bude letos představena na partnerském stánku Microsoftu (pavilon V, č.
stánku 37).
Monitor využití počítačů sleduje, které aplikace jsou na počítačích
spouštěny, kým, kdy a jak často. Zároveň sleduje a zaznamenává, jak je
využíván hardware - procesor, paměť, disk, využití sítě, CD-ROM. Nejde
pouze o okamžitý obraz, ale podrobnou dlouhodobou statistiku. Správce
sítě tak získá dokonalý přehled o tom, nakolik kdo využívá výkon
počítače a instalovaný software. Navíc je možné monitorovat spouštění
tzv. "zakázaných aplikací", které by zaměstnanci neměli používat.
Cílem monitoru využití počítačů je, aby investice do výpočetní techniky
přesně zrcadlily skutečné potřeby firmy. Novinkou je evidence majetku.
Stromová struktura dovoluje přehledně sledovat umístění jednotlivých
objektů na úrovni budov, vybavení kanceláří, periferních zařízení k
počítačům a mobilních telefonů. Tak je možné získat kompletní přehled o
veškerém majetku firmy. Systém je univerzální a dovoluje strukturu
evidence plně přizpůsobit požadavkům každé organizace. Historie všech
změn je při tom zaznamenávána a je možno ji zpětně analyzovat. K
dispozici jsou také analytické a syntetické přehledy. Výstupní sestavy
jsou dále zpracovatelné v programech MS Office.
Nahoru

Decentralizová správa domén
Společnost Pragonet oznámila na úterní valné hromadě sdružení
CZ.NIC, že v pondělí 15. září 2003 v 10:00 byl zahájen provoz nového
decentralizovaného systému pro správu internetové domény .cz. První
komerční registrátoři by měli zahájit svojí činnost po testovacím
provozu a atestaci v polovině října tohoto roku.
Současně se spuštěním nového systému došlo k odstavení původního
registračního systému, který provoz domény .cz zajišťoval od roku 1999.
Statistiky z prvních 24 hodin provozu nového systému říkají, že došlo
jen k mírnému poklesu počtu žádostí o registraci domén či provedení změn
u stávajících záznamů oproti dlouhodobým průměrům. Rovněž chybovost
žádostí se drží na běžných hodnotách a je dokonce i pod průměrem roku
2002. Za prvních 24 hodin bylo systémem zpracováno 830 žádostí, z toho
325 žádostí vykazovalo chyby nedovolující další zpracování.
Společnost T-Systems PRAGONET pracovala na tomto projektu na objednávku
CZ.NIC na základě výběrového řízení, které v prosinci 2002 vyhrála.
Práce na projektu začaly v lednu 2003 a dokončen byl podle harmonogramu
za osm měsíců. Smyslem nového systému je umožnit zahájení činnosti
komerčních registrátorů a přispět tak k demonopolizaci registračních
služeb u nás.
Pragonet přizval ke spolupráci jako subdodavatele společnosti ICZ a
T-Systems Czech, které disponují unikátním know-how v oblasti řešení
bezpečnosti systému, vývoje aplikačního programového vybavení a
systémové integrace. S provozovatelem původního registračního systému
CZ.NIC, společností GTS, spolupracoval Pragonet při přípravě podmínek
pro migraci dat a zachování kontinuity služeb celého systému a jeho
administrativní podpory. Tým administrativní podpory registrace domén
firmy GTS byl převzat firmou T-Systems Pragonet a byl integrován do nově
koncipovaného oddělení administrativně-technické podpory nového systému.
Vytvoření nového registračního systému je svým i rozsahem v českém
internetu v mnoha ohledech unikátním projektem. Zavedením
decentralizovaného systému registrací se Česká republika řadí mezi země,
které provozují systém odpovídající nejnovějším trendům vývoje nároků na
správu národních domén. Mezi principy návrhu byla nutnost max.
bezpečnosti a provozní stability. Kritérium bezpečnosti je důležité
zejména pro průkaznou evidenci a nerušený výkon vlastnických práv
držitelů domén. Dosažení schopnosti systému fungovat nepřetržitě za
všech předvídatelných okolností, je nutné pro správnou funkci celého
českého internetu. Systém mj. zajišťuje překlad doménových jmen na IP
adresy, podle nichž se pak navigují informace v síti Internet. Těmto
kritériím byl podřízen i výběr základních stavebních komponentů systému.
Nahoru

Služba Dell - Gold
Technical Support
Společnost Dell svým zákazníkům představila nový rozšířený druh
technické podpory. Dell - GTS nabízí přístup k certifikovaným technikům,
kteří poskytují kompletní hardwarovou podporu, softwarovou podporu
vybraných partnerů a vzdálenou podporu prostřednictvím nástroje WebExTM.
Služba Dell - GTS je poskytována nepřetržitě.
Technická podpora úrovně Dell - GTS nabízí pomoc při řešení problémů s
produkty třetích stran. Pokud nastane problém s operačním systémem,
aplikací nebo vybraným hardwarovým produktem ostatních výrobců hardware
a software, technik z týmu technické podpory Dell - GTS se spojí s
odpovídajícím výrobcem nebo prodejcem a problém vyřeší. O průběhu řešení
jednotlivých problémů je zákazník informován prostřednictvím
pravidelných čtvrtletních zpráv.
Pro zvýšení efektivity tradiční telefonické podpory nabízí společnost
Dell možnost využití vzdálené interaktivní podpory WebExTM. Díky WebExTM
může technik přes internet stanovit diagnózu a vyřešit problém.
Nahoru |
|
Informační společnost |
Firemní program KVADOS
jde do Evropy
Společnost
KVADOS oznámila v rámci strategického programu KVADOS jde do Evropy od
září posílení svého manažerského týmu o výraznou osobnost českého IT
prostředí. Novým ředitelem prodeje společnosti se stal Ing. Rostislav
Hlosta, odborník s bohatou praxí v oblasti informačních technologií,
řízení partnerských kanálů, obchodu a marketingu. Ve společnosti KVADOS
bude mít na starosti styk s významnými zákazníky a rozvoj marketingové a
strategické komunikace při nasazování a propagování mobilního řešení
myAVIS, které má za sebou premiéru na výstavě CEBIT 2003 v Hannoveru.
Rostislav Hlosta má dlouholeté praktické zkušenosti z českého trhu IT.
Po studiích na VŠDS v Žilině pracoval ve společnostech TH systém,
Metrologie, Speedware, Dataware, e-commerce group vždy ve vrcholovém
vedení těchto firem, většinou jako obchodní a marketingový ředitel. Je
autorem projektů, např. Power PC Park na Invexu, GSM Day, ISDN Day,
Terabytový datový sklad na technologiích Microsoft, e-commerce group,
Mobilní realita, Bleskový mobilní průzkum, Mobilní kufr, VIP Mobile
Office. Je jedním z průkopníků Business Intelligence v ČR a tzv.
Mobilního Business Intelligence (propojení BI a Mobilingu).
Nahoru

Nová tvář u ET NETERA
Posilou v oddělení marketingu společnosti ET NETERA, předního
českého dodavatele e-business řešení, se stal Ondřej Čihař (28).
Absolvent humanitních věd na UK původně působil jako novinář v různých
mediích. V redakci publicistiky TV Nova, jako kmenový redaktor časopisu
Quo, jako externí přispěvatel dalších periodik. Posléze přešel do
agentury Kon.exe PR & New Media, kde pracoval jako PR a marketing
manager a zároveň jednatel společnosti. V Et neteře bude jeho hlavním
cílem koncepce a realizace PR a spolupráce na tvorbě marketingové
komunikace.
Nahoru

John
Koury viceprezidentem EMC pro marketingové kanály
Společnost EMC oznámila jmenování Johna Kouryho viceprezidentem pro
marketingové kanály, které jsou součástí naplňování strategie nepřímého
prodeje. John Koury, který působí v oblasti IT přes dvacet let, dříve
pracoval jako viceprezident pro globální marketing v Compaq Computer's
Enterprise Storage Group.
V nově vytvořené funkci bude Koury úzce spolupracovat s divizemi
obchodu, služeb, softwaru a platforem a jeho cílem bude vybudovat pro
EMC strategické postavení, které umožní další růst prostřednictvím
současných i budoucích partnerů včetně distributorů, prodejců,
integrátorů, poskytovatelů služeb i dodavatelů počítačových systémů.
Více než tři sta partnerů po celém světě nabízí v současné době systémy,
software a služby společnosti EMC. Ta v posledním roce značně
investovala, aby doplnila svůj přímý prodej programem partnerského
prodeje, díky kterému bude moci využít dříve nedotčené a zatím
neuchopené příležitosti. Koury je podřízen Davidovi Gouldenovi,
výkonnému viceprezidentu EMC pro marketing a rozvoj nových obchodních
příležitostí.
Nové zaměření společnosti EMC na řízení životního cyklu informací,
akvizice společnosti LEGATO a v oboru nejkomplexnější nabídka systémů,
softwaru a služeb pro síťové ukládání dat mají přinést partnerům
společnosti řadu nových příležitostí. Prostřednictvím užší spolupráce s
obchodními partnery chce společnost získat strategické postavení a
zajistit si další růst.
V červnu společnost EMC představila několikaúrovňový partnerský program,
který zahrnuje certifikace, školení, obchod, marketingovou technickou
podporu a rovněž finanční motivaci. Jeho cílem je usnadnit prodejcům i
integrátorům prodej automatizovaných řešení EMC pro síťové ukládání dat
koncovým uživatelům. Novinkou společnosti je také online aplikace
Channel Express pro konfiguraci systému, získání cenové nabídky a zadání
objednávky.
Kromě své vedoucí funkce ve společnosti Compaq zastával Koury manažerské
pozice ve firmách Intelligent Electronics a Digital Equipment Corp.
Koury je absolventem Kent State University a bude působit v sídle EMC v
Hopkintonu v Massachusetts.
Nahoru

Úřad pro
zabezpečení získá svou formální podobu
Organizátoři konference RSA Conference 2003, Europe, jež se bude
konat v listopadu, oznámili, že jedna její část bude věnována diskusi o
složení a organizaci Evropského úřadu pro zabezpečení sítí a informací
(ENISA - European Network and Information Security Agency (ENISA). Ten
má být založen již v brzké době.
Rozsah činností nového úřadu, složení jeho vedení a jeho vztah k
soukromému sektoru bude náplní diskuse výrobců, politiků i průmyslových
skupin. Celé jednání je organizováno ve spolupráci s Evropskou komisí a
bude se konat v úterý 4. listopadu v amsterodamském výstavním a
kongresovém centru RAI. Účastníci s plnohodnotnou registrací na
konferenci mají do této sekce volný přístup.
Debaty se mimo jiné zúčastní i následující osobnosti: Danny de
Temmerman, Evropská komise; Richard Clarke, dřívější poradce Clintonovy
a Bushovy vlády; Stefan Engel-Flechsig, generální ředitel společnosti
Radicchio; Wim van Velzen, člen Evropského parlamentu; John Madelin,
ředitel pro podnikový rozvoj společnosti RSA Security v oblasti EMEA;
Michael Bartholomew, ředitel asociace ETNO (European Telecommunications
Network Operators - Asociace provozovatelů evropských telekomunikačních
sítí). Diskusi povede nezávislá osoba.
Richard Clarke bude mít rovněž jeden z hlavních příspěvků na konferenci,
podobně jako Bruce Schneier (zakladatel a technický ředitel společnosti
Counterpane Internet Security, Inc.), Mike Nash (viceprezident Security
Business Unit společnosti Microsoft) a Art Coviello (generální ředitel
společnosti RSA Security).
Organizátoři rovněž potvrdili, že společnost Sun Microsystems se
připojila k firmám Microsoft a RSA Security jakožto hlavní sponzor
evropské konference RSA. Tu mimo jiné finančně podporuje Evropská
komise, Telindus, (ISC)2 a TCG (Trusted Computing Group).
Nahoru

Invex láká zahraniční
vystavovatele
Mezinárodní veletrh informačních a komunikačních technologií INVEX
přivítá letos zahraniční vystavovatele z více zemí světa, než v loňském
roce. Oproti loňským 16 zemím jich letos na Invexu bude zastoupeno 18.
Podíl zahraničí na celkovém počtu vystavovatelů letos bude dosahovat 16
%. Do statistiky není započítána účast nadnárodních korporací, které se
účastní prostřednictvím svých českých zastoupení.
Velmi zajímavé je letos početné zastoupení vystavovatelů z Dálného
východu. Kromě premiéry firem z exotického Macaa to budou společnosti z
Hong-Kongu, Číny a Tchaj-wanu. Ty plánují letos uspořádat první
samostatnou tiskovou konferenci, na které budou představeny tchaj-wanské
technologie a produkty spolu s nastíněním možností vzájemné spolupráce
mezi Tchaj-wanem a Českou republikou.
Mezi letošními přihlášenými zahraničními firmami s potvrzenou účastí
jsou například Beta Systems Software (Německo), BMD Systemshaus
(Rakousko), Eltek Energy (Norsko), First Ink International (Hong-Kong),
Lestar (Polsko), Polypore Europe (Francie), serVonic Telekommunications
(Německo), Solidworks (Německo), Hitron Technologies (Tchaj-wan), China
National Electronics (Čína) aj.
Nepřehlédnutelná bude také účast slovenských firem jako PosAm
Bratislava, TatraSoft Group, Ferimex IT, Eset, Panax CO a řada dalších.
Našim východním sousedům bude na veletrhu věnována zvláštní pozornost
během úterka 7. 10, kdy je na veletrhu INVEX "Slovenský den" za účasti
ministra dopravy, pošt a telekomunikací SR Pavola Prokopoviče.
Nahoru

Jeff
Perry nastupuje do společnosti Kynikos Associates
Společnost Kynikos Associates oznámila, že Jeffrey R. Perry
nastoupil do funkce generálního ředitele společnosti. Zároveň se bude
podílet na řízení investičního fondu společnosti Kynikos, spolu s
prezidentem společnosti Jamesem Chanosem. Prezident společnosti Kynikos
k Perryho jmenování řekl: "Jsme rádi, že u nás Jeff bude pracovat. Kromě
posílení našich současných výzkumných programů v rámci existujících
fondů, přinese Jeff své dlouholeté zkušenosti z oblastí správy a
zakládání fondů, které nám umožní založení nového investičního Fondu
obchodních příležitostí, který bude Jeff, spolu se mnou řídit." Tento
nový investiční fond bude zaměřen na investování do projektů rizikového
kapitálu, krátkodobého a dlouhodobého majetku a dalších oblastí, kde má
společnost Kynikos velký výzkumný potenciál.
Nahoru

Poradenské služby BEA
Společnost BEA Systems začala nabízet nově orientované služby
poradenství, školení a podpory, které mají uživatelům a vývojovým týmům
pomoci urychlit návratnost investic a zkrátit dobu potřebnou pro
zavedení služeb informačních systémů spojených s integrací s nedávno
uvedeným řešením BEA WebLogic Platform 8.1.
Cílem této iniciativy je podpořit zavádění řešení BEA WebLogic Platform
8.1, které může zvýšit opakované využívání softwarové infrastruktury,
flexibilitu podnikání a vzájemnou koordinaci schopností vývojářů.
Poradenské služby pomohou s plánováním, návrhem a realizací celého
integračního projektu.
V rámci poradenských služeb BEA nabízí Business Integration Assessment,
pro usnadnění plánování a návrhu může řešení pomoci zákazníkům
vyhodnotit požadavky na integraci aplikací, dat, dokumentů a pracovníků
organizace do ucelených podnikových procesů. Po dokončení analýzy může
BEA poskytnout individuální plán integrace, který využije současné a
budoucí investice do informačních technologií.
Mezi další nabízené programy patří BEA Adapters for Business Integration
- BEA rozšiřuje program adaptérů o tzv. Reusable Adapters (opakovaně
využitelné adaptéry). Nové adaptéry mohou zjednodušit propojitelnost
řešení BEA s ještě širší paletou aplikačních prostředků. Výsledkem je
vyšší integrita informačního systému a produktivita pro zákazníky.
BEA Business Integration Best Practices - Osvědčené postupy společnosti
BEA, založené na jejích poradenských zkušenostech, zkušenostech
zákazníků, otevřených standardech a metodologii BEA SteelThreads,
nabízejí zákazníkům prostředky pro návrh a realizaci jejich integračních
plánů pomocí příruček Solution Acceleration Guide.
Samozřejmostí je také školicí plán pro řadu produktů BEA WebLogic
Platform 8.1 včetně revolučního nástroje BEA WebLogic Workshop. Plán
obsahuje kurzy, které pokrývají celý životní cyklus aplikací a všechny
úlohy v odděleních IT včetně architektů, vývojářů a správců. Kromě toho
byla podpora společnosti BEA pro náročné zákazníky rozšířena o služby a
odborná školení pro WebLogic 8.1, zahrnující i mechanismy elektronické
podpory (eSupport) jako online chat a online podávání zpráv, které
pomáhají udržet systémy zákazníka v provozu.
Nahoru

LLP Group
prosazuje time@work na světových trzích
České PSA řešení nachází zákazníky a distributory v Evropě, Asii,
Africe i Austrálii. Společnosti LLP se daří prosazovat lokálně vyvinutý
software pro sledování času a řízení projektů time@work na světových
trzích. Firma nedávno získala implementační partnery ve Velké Británii,
Skotsku, Polsku, Turecku, Irsku a Austrálii a v současné době tak
spolupracuje při distribuci time@work s 12 firmami ze 4 kontinentů
(Evropa, Asie, Afrika, Austrálie).
time@work patří mezi řešení typu PSA (Professional Service Automation).
Hlavní myšlenkou PSA řešení je umožnit firmám poskytujícím profesionální
služby, tj. poradenským, právnickým, účetním, reklamním, PR firmám atd.,
stejnou úroveň kontroly řízení a informovanosti, jaké již desítky let
dosahují výrobní, logistické a maloobchodní firmy.
"Stáli jsem před otázkou, jak time@work, nový typ podnikového řešení
pocházející z malé země uprostřed Evropy, prosadit na světových trzích.
Naším hlavním záměrem bylo při jeho distribuci využít právě partnerských
kanálů," říká Adam Bager, prezident a zakladatel společnosti LLP Group.
"Vsadili jsme na omezený počet kvalitních a zkušených partnerů s
perfektní znalostí lokálních trhů. Nevyhledáváme tedy tzv. krabicové
distributory, kteří mají zájem o velko-množstevní prodej, ale
soustředíme se na firmy s rozsáhlými zkušenostmi z implementace
podnikových systémů," doplňuje A. Bager.
Mezi nové společnosti aplikující toto řešení patří:
· Getronics, Česká republika - jeden z vedoucích světových dodavatelů
řešení a služeb v oblasti informačních a komunikačních technologií (ICT)
· Mazars, Maďarsko - mezinárodní auditorská a poradenská společnost
(Mazars již používá time@work v České republice a na Slovensku)
· OSI (Open Societey Institute) - celosvětově známá nadace
· Admin Consult Rt, Maďarsko - účetní a HR konzultační firma
· Wardynski & Partners, Polsko - významná právnická firma
Nahoru |
|
System
NEWS zasílá redakce edice IT Business
* Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.:
+420/ 545 222 779 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám
System NEWS zasílali,
kontaktujte nás prosím.
Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného
redaktora, |
|