HLEDEJ
 V SEKCI
 

24. září 2003

| registrace ZDARMA | starší čísla | odhlášení | ceník inzerce

Aktuální čislo

Aktuální čislo

Obsah System NEWS

Podnikové aplikace
National Semiconductor využívá IFS Aplikace
HP StorageWorks NAS 2000s
Nový úložný systém IBM
Rozhraní FileNet pro platformu BEA WebLogic Portal
Cleverlance vyvíjí informačního systému pro sdružení cestovních kanceláří
Technologie proti podvodům s kreditními kartami
Hard disk WD Raptor 74 GB s funkcí Command Queving

Analýza
Strana zelených k softwarovým patentům

Konference, semináře
EASTLOG 2003 - nezmeškejte výjimečný konferenční program
Lepší služby zákazníkům - přinášejí zvýšení nákladů nebo zvýšení výnosů
Konference Systémy pokročilého plánování a řízení výroby
IBM Software forum 2003
Controllingové analýzy s využitím OLAP
GeoForum cs 2003 - lidé, informace, řešení, technologie, zábava
1. ročník konference Transport & Logistics
Uplatnění mobilních terminálů

Finanční monitor IT firem
EMC zvyšuje podíl na trhu softwaru
Telsource prodává podíl v Českém Telecomu
Datart International sestal součástí společnosti KESA Electricals

Internet, komunikace a sítě
truconneXion vstupuje na trh softwarové správy majetku
Decentralizová správa domén
Služba Dell - Gold Technical Support

Informační společnost
Firemní program KVADOS jde do Evropy
Nová tvář u ET NETERA
John Koury viceprezidentem EMC pro marketingové kanály
Úřad pro zabezpečení získá svou formální podobu
Invex láká zahraniční vystavovatele
Jeff Perry nastupuje do společnosti Kynikos Associates
Poradenské služby BEA
LLP Group prosazuje time@work na světových trzích
 

V Edici IT Business vychází

Právě vyšlo:
IT System 9/2003

Hlavní témata
· E-procurement, E-business
· Integrace podnikových aplikací a obchodních procesů
· HRM - řízení lidských zdrojů
· Plánování a optimalizace
· Kvalita dat
Připravujeme:
IT System 10/2003

Hlavní témata
· IS pro výrobní podniky
· Systemová integrace
· Integrace aplikací
· Informační bezpečnost
· Automatizovaný sběr dat


Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový formulář ZDE!


Transport & Logistics 2003


Podnikové aplikace

National Semiconductor využívá IFS Aplikace
Společnost National Semiconductor Corporation implementovala podnikové aplikace IFS ve svém ústředí, které se nachází v kalifornském městě Santa Clara. Zařízení v Santa Claře, menší středisko výrobních operací určené pro výzkum, je pátým sídlem společnosti National Semiconductor zavádějícím IFS Aplikace. Další implementace aplikací společnosti IFS jsou plánovány v sídlech společnosti National Semiconductor v USA, Velké Británii, Číně a Singapuru.
Firma očekává, že každý závod ušetří díky aplikacím společnosti IFS 1 milión dolarů ročně. Úspory má přinést zefektivnění procedur správy údržby, centralizovaný nákup a celková výhoda pramenící z nahrazení několika různých systémů jediným integrovaným softwarovým balíčkem.
Každé ze sídel společnosti National Semiconductor, ve kterém byly IFS Aplikace implementovány, v krátkém čase vyřešilo problémy ve třech nejdůležitějších oblastech společnosti: nákup, správa zásob a správa údržby. Technologie IFS na bázi komponent nejen dokáže spolupracovat s jinými podnikovými aplikacemi a point řešeními, ale zároveň společnosti National Semiconductor usnadní přidávání nových aplikací nebo funkcí v budoucnosti.

Nahoru

 

HP StorageWorks NAS 2000s
Společnost HP představila HP StorageWorks NAS 2000s, první zařízení NAS (Network Attached Storage) společnosti HP, postavené na platformě Microsoft Windows Storage Server 2003. Systém je určen zákazníkům, kteří potřebují konsolidovat servery a úložné systémy na úrovni oddělení nebo ve vzdálených kancelářích. Snadno implementovatelný systém HP StorageWorks NAS 2000s je založen na serveru Microsoft Windows Storage Server 2003 a zajišťuje funkce souborového a tiskového serveru v heterogenním prostředí. Díky integrovanému software nabízí HP StorageWorks NAS 2000s možnost snapshotů, replikace, zvětšení kapacity a tiskových služeb. NAS 2000s také obsahuje pomocné programy, díky nimž je možné rychlé nasazení systému v místních i vzdálených lokalitách.
Rodina NAS řešení
Dvěma klíčovými oblastmi, které toto řešení odlišují od ostatních, jsou integrace s nabídkou produktů a řešení HP StorageWorks a se serverovou technologií HP ProLiant. Tyto systémy poskytují nástroj pro konsolidaci úložných dat, přičemž hlavním cílem není jen vyřešení obsluhy souborů, ale také celkové řešení potřeb uchovávání dat. Proto produkty NAS nabízí možnosti propojení NAS a SAN (Storage Area Network) do centrálně řízeného datového úložiště, vzdálená replikace umožní sdílení dat mezi centrálními i regionálními pobočkami organizace apod. Samotná konfigurace tohoto řešení umožňuje škálování až do kapacity 24TB úložného prostoru.
Důležitou funkcí HP StorageWorks 2000s je podpora virtuálního stínového kopírování a virtuálních diskových služeb (Microsoft Virtual Shadow Copy Services a Virtual Disk Services), která je charakteristická pro zařízení StorageWorks.
VDS (Virtual Disk Services) vyhledávají, podporují a monitorují datová úložiště a disková pole HP v prostředí Microsoft Windows Storage Server 2003 nebo Microsoft Windows Server 2003. VSS (Volume Shadow Copy Services) umožňují iniciovat z těchto dvou zmiňovaných serverových systémů společnost Microsoft, stínové kopírování nebo "zmrazené" kopie úložiště. Tímto je zajištěna záloha i obnova dat.

Nahoru

 

Nový úložný systém IBM
Společnost IBM oživila trh páskových úložných zařízení uvedením podnikové páskové platformy IBM TotalStorage Enterprise Tape Drive 3592. Řešení je určeno pro zákazníky, kteří potřebují konsolidovat úložný systém a používat jedinou páskovou jednotku pro aplikace náročné na kapacitu a na přístup.
V produktu jsou obsaženy zkušenosti IBM za více než půlstoletí působení v oboru páskových úložných řešení. Systém vyhovuje nárokům na vysokou kapacitu, výkon a flexibilitu. S ohledem na vyšší úložné požadavky zákazníků lze řešení IBM Enterprise Tape Drive integrovat s lineárními páskovými knihovnami řady IBM 3494. Poskytuje tak škálovatelnost až do pěti petabajtů uložených informací, což je dostatečný prostor pro uložení filmů na DVD s celkovou dobou přehrávání 225 let.
Jednotka je navržena pro použití s páskovou knihovnou IBM 3494, páskovými knihovnami STK nebo jako samostatné "rackové" řešení. Nabízí tak uživatelům ochranu investic, otevřené prostředí a snadnou implementaci.
Čínská ústřední televize nedávno vybrala IBM jako dodavatele páskového úložného řešení pro její Národní knihovnu zvukových a obrazových zdrojů. Jedná se o největší asijský projekt IBM v oblasti ukládání na magnetické pásky.

Nahoru

 

Rozhraní FileNet pro platformu BEA WebLogic Portal
Společnost FileNet, přední poskytovatel řešení správy podnikového obsahu (ECM - Enterprise Content Management), představila řešení FileNet Content SPI Integration for BEA, které vyvinula ve spolupráci s firmou BEA Systems. Jedná se o rozhraní pro poskytovatele služeb (SPI - service provider interface), které umožní uživatelům portálu BEA WebLogic PortalTM 8.1 využít technologie pro správu obsahu společnosti FileNet při vývoji dynamických a personalizovaných webových aplikací. Integrace používá novou specifikaci JSR 170, která usnadní budoucí propojení s dalšími standardizovanými portály.
Řada organizací má problémy s integrací správy podnikového obsahu. Podle názoru FileNetu je příčinou absence všeobecné integrační metody. FileNet Content SPI řeší tento problém pomocí integrace založené na standardech, což snižuje závislost na proprietárních zdrojových kódech a zjednodušuje dodání obsahu.
SPI zajišťuje vzájemnou integraci bez potřeby replikace dat mezi úložištěm portálu BEA WebLogic Portal a úložištěm FileNet. Ve chvíli, kdy se změní obsah v řešení FileNet, SPI zajistí, aby se tyto změny okamžitě promítly do prostředí portálu. Výsledkem je infrastruktura pro vývoj webových aplikací, která umožňuje vyvíjet obsahově rozsáhlé aplikace poskytující informace včas a na místě, kde jsou potřeba. Obchodní partneři, dodavatelé i zaměstnanci se tak mohou rychleji a lépe rozhodovat.

Nahoru

 

Cleverlance vyvíjí informačního systému pro sdružení cestovních kanceláří
Společnost Cleverlance vytvoří informační systém, který bude zjednodušovat obchodní procesy mezi cestovními kancelářemi a cestovními agenturami, které se za tímto účelem sdružily ve sdružení GRS Albatros. Řešení bude kompletně postaveno na platformě Microsoft .NET.
Informační systém umožní cestovním kancelářím řešit agendu zájezdů, prodej produktů a řízení vztahu s cestovními agenturami. Těm pak bude systém nabízet zejména možnost rezervovat a prodávat zájezdy v reálném čase. Sdružení GRS Albatros vzniklo právě za účelem vytvoření tohoto systému, který má dát členským kancelářím větší příležitost vytvořit širší nabídku zájezdů jako protiváhu velkým hráčům na trhu. Sdružení GRS Albatros by mělo do roku 2005 sdružovat kanceláře a agentury, jejichž celkový podíl na trhu cestovního ruchu v ČR bude čítat 30 %.
Uživatelům v cestovních kancelářích systém umožní kalkulovat ceny zájezdů, vytvářet katalogy a také nastavovat obchodní podmínky, slevy či příplatky za služby. Pracovníci na prodejnách budou mít tedy on-line přístup ke všem potřebným informacím a odpadne nutnost zjišťovat je zdlouhavě po telefonu. V cestovních agenturách bude možné pomocí systému zjistit skutečný stav obsazení míst zájezdu a provést rezervaci, která se přenese přímo do systému cestovní kanceláře, která zájezd pořádá.
Součástí systému bude i portál, který bude nabízet aktuální informace o zájezdech cestovních kanceláří, které jsou členy sdružení GRS Albatros. Portál nabídne i on-line informace o volných místech a rezervaci zájezdů.
Systém je koncipován jako intranetová aplikace, kterou si větší cestovní kanceláře a agentury nainstalují na svůj lokální server. Menší kanceláře ji budou vyžívat přímo z internetového serveru. Díky intranetové technologii odpadnou starosti s instalací klientských stanic, pro využití systému bude stačit webový prohlížeč. Pro ty kanceláře, které nemají pevné připojení k internetu, bude vytvořena off-line klientská verze aplikace.
Celý systém bude postaven na technologiích společnosti Microsoft. Aplikační server poběží nad operačním systémem Microsoft Windows 2003 Web Edition a databázovým serverem Microsoft SQL Server 2000. Aplikace bude naprogramována pomocí vývojového nástroje Microsoft Visual Studio .NET na platformě Microsoft .NET Framework 1.1.
Zbyšek Sedláček, místopředseda prezidia GRS Albatros považuje vznik informačního systému podobného rozsahu za klíčový pro další rozvoj odvětví v České republice, zejména s ohledem na konkurenceschopnost menších cestovních kanceláří ve sjednocující se Evropě."

Nahoru

 

Technologie proti podvodům s kreditními kartami
Software Fiserv Metacard Fraud Alert pomáhá organizacím nabízejícím finanční služby identifikovat, monitorovat a omezovat podvody s kreditními kartami. Tyto podvody představují globální problém - bankám totiž v současnosti způsobují ztráty v celkové výši přesahující 2,5 miliardy USD ročně. U nejčastějšího typu podvodu, označovaného jako "skimming", podvodníci elektronicky načtou údaje o zákazníkovi ze zadní strany jeho kreditní karty, a s jejich pomocí pak vyrábějí falešné duplikáty této karty. Když je falešná karta použita při nákupu, obchodník často nedokáže poznat, že mu byl předložen padělek.
Fiserv Metacard Fraud Alert je komplexní systém fungující na bázi definovaných pravidel. Jde o software, který v interakci s autorizačními systémy pro kreditní karty automaticky vyhodnocuje požadavky na autorizaci plateb podle řady pravidel nastavených bankou. Je-li zjištěna podezřelá transakce nebo neobvyklý vzorec chování při nakupování, který může souviset právě se skimmingem, systém Metacard Fraud Alert na tuto skutečnost okamžitě upozorní, a umožní tak bance situaci vyšetřit a případně kontaktovat zákazníka - tedy reagovat na problém hned v počátečním stádiu.
Nastavená pravidla lze také dynamicky upravovat, což finančním institucím dává mnohem lepší kontrolu nad touto oblastí řízení rizik. Jedná se o iniciativní přístup k omezování ztrát způsobených podvody a o znatelné zlepšení služeb pro zákazníky - zvýší se jak důvěra v banku, tak její schopnost odhalovat podvody.
Přestože jsou karty s magnetickou páskou stále častěji nahrazovány čipovými, odhaduje se, že v roce 2006 bude na čipové karty stále připadat jen 50 % transakcí s kreditními kartami provedených na celém světě. Platí také, že ani zavedení čipových karet a kódů PIN nezabrání všem podvodům. Organizace poskytující finanční služby proto musejí používat účinné výstražné systémy a systémy pro odhalování podvodů.

Nahoru

 

Hard disk WD Raptor 74 GB s funkcí Command Queving
Společnost Western Digital oznámila, že zvyšuje přenosovou rychlost, výkon a kapacitu svých disků serverové třídy WD Raptor s rozhraním Serial ATA (SATA) s rychlostí otáčení 10 000 ot./min. Disk nové generace nabízí kapacitu 74 GB a výkon zvyšující technologii Ultra/150 Command Queuing (Ultra/150 CQ) a technologii RAFF (Rotary Accelerometer Feed Forward - kompenzace pomocí rotačních akcelerometrů). Zahájení dodávek nových disků WD Raptor s technologií Ultra/150 CQ společnost očekává v listopadu letošního roku.
Dodavatelé ukládací kapacity pro servery přijali pevné disky SATA jako spolehlivou volbu pro servery a systémy ukládání dat. Model WD Raptor nové generace bude předveden u technologických partnerů Marvell (stánek č. 313), Promise (stánek č. 337) a Silicon Image (stánek č. 436) na přehlídce Intel Developer Forum, která se koná ve dnech 16. - 18. září v San Jose v Kalifornii.
Společnost očekává, že se podoba serverového ukládání dat během několika příštích let výrazně změní a SATA bude jedním z prvořadých rozhraní. Výkon disků WD Raptor a kapacita disků WD Caviar, společně se dvěma skupinami RAID, nabízejí uživatelům flexibilní systém.
Technologie rozhraní Serial ATA (SATA) nabízí poskytovatelům ukládací kapacity a zákazníkům spolehlivost, dostupnost, škálovatelnost a výkonnostní parametry, které serverové prostředí vyžaduje.
Serial ATA by se neměl stát pouze masovým standardním rozhraním pevných disků pro všechny osobní a mobilní počítače, ale měl by také umožnit vysokokapacitním pevným diskům širší proniknutí do víceuživatelských aplikací. Pevné disky WD Raptor jsou navrženy tak, aby poskytovaly parametry serverové třídy 1,2 miliónů MTBF (střední doba mezi chybami), rychlost otáčení 10 000 ot./min, průměrnou vyhledávací dobu 4,5 ms a pětiletou záruku. Společně s rozhraním SATA splňuje mechanická a serverová platforma serverové třídy pevných disků WD Raptor požadavky na nepřetržitý provoz 24´7 v serverovém prostředí.
Nový pevný disk WD Raptor využívá technologii RAFF pro zachování výkonu pevného disku v prostředí s intenzivními vibracemi pomocí adaptivní kompenzace servomechanismu. Disk WD Raptor 74 GB používá hydrodynamická ložiska (FDB) pro snížení hluku a zvýšení dlouhodobé spolehlivosti.

Nahoru


EASTLOG PRAHA 2003


Analýza

Strana zelených k softwarovým patentům
Strana zelených vydala tiskovou informaci, objasňující názor této politické strany na právní aspekty využívání IT technologií. Prohlášení se týká skutečnosti, že počátkem září bylo znovu odloženo projednávání návrhu vyhlášky Evropského parlamentu o softwarových patentech. Navrhovaná vyhláška chce zrušit pravidlo z roku 19731) a umožnit patentovatelnost počítačových programů. Zelení jsou přesvědčeni, že zavedení softwarových patentů bude mít neblahé dopady na vývoj počítačových programů, zejména těch, které jsou vyvíjeny pod některou otevřenou licencí.
Poslanec Evropského Parlamentu za Zelené Daniel Cohn-Bendit shrnul cíle vyhlášky o softwarových patentech slovy: "Toto patentové úsilí představuje pokus o porušení principu volného obchodu. Předstíraje ochranu zájmu vynálezců a jejich objevů, chce spíše umožnit nadnárodním firmám uzamknout trh s počítačovými programy."
Celý problém vystihuje Richard Stallman zakladatel GNU Projektu, který říká: "My programátoři nepotřebujeme ochranu před krádežemi myšlenek použitých v našich programech, ale před lidmi, kteří nás posílají před soudy za myšlenky, které vkládáme do svých programů. Současný program pro zpracování textu používá stovky myšlenek, a kdyby každá tato myšlenka byla patentována, tak bychom jednoduše nemohli psát programy."
Antonín Slejška ze Skupiny informatiků Strany zelených dodává: "Patentování počítačových programů lze přirovnat k patentování matematických rovnic, což by ve spojitosti s vybíráním poplatků za každé jejich použití a související administrativou vedlo k postupnému zastavení technologického růstu, snižování kvality vzdělávání a omezování přístupu k informacím."
Česká Strana zelených se podobně jako ostatní evropské zelené strany připojuje se k protestu proti softwarovým patentům. Zelení vyzývají ke hledání možností pro podporu vývoje a používání otevřených programů, formátů a dat, které považuje za nejlepší obranu proti monopolizaci trhu s počítačovými programy a daty, jakožto i za jeden z nejvýznamnějších impulsů pro zvyšování kvality a dostupnosti programů a informací. Podle názoru této strany, by se důsledky vyhlášky dotkly prakticky všech uživatelů počítačů - softwarové patenty totiž znamenají bariéru pro přístup k informacím a pro jejich výměnu, zpomalení vývoje softwaru, snížení konkurence, růst monopolů a kartelů a úbytek pracovních míst.

Nahoru


strategicky it management


Konference, semináře

EASTLOG 2003 - nezmeškejte výjimečný konferenční program
Ve dnech 22. až 24. října 2003 bude Corinthia Towers Hotel hostit již 7. ročník evropského fóra logistiky a dopravy EASTLOG. Kromě oficiální návštěvy veletrhu, neformálního prostředí galavečera a prohlídky výjimečných logistických center čeká na účastníky akce maratón konferencí a workshopů.
Konferenční program přinese několik novinek ve srovnání s minulými ročníky. Jednou z nich jsou panelové diskuse odborníků na aktuální témata související s rozšířením EU. Celní problematika, nové daně a předpisy, konkurence, nové možnosti distribuce, to vše zazní v rámci dvoudenní konference. Účast zde potvrdili specialisté evropského rozměru: Georges di Lallo/French Shippers Council, Gordon Linigton/British Shippers Council, Milan Kriva/ Tibbett & Britten, a mnozí další.
Konferenční program přinese rovněž řadu případových studií úspěšných projektů z oblasti logistiky a dopravy. K nejvýznamnějším patří například Outsourcing paletového hospodářství společnosti Unilever/CHEP nebo plnosortimentní distribuční centrum Kaufland Modletice. Uzávěrka přihlášek na konferenci je 10.10.2003. Více informací včetně kompletního konferenčního programu naleznete na www.eastlog.cz.
 

Nahoru

 

Lepší služby zákazníkům - přinášejí zvýšení nákladů nebo zvýšení výnosů
Jedová slina nespokojeného zákazníka poškodí váš byznys navždy. Je nebezpečnější konkurent nebo nespokojený zákazník? Proč investovat do pořízení informačního systému? Preferujete výkon nebo cenu? Je vaše konkurence v něčem lepší? Kolik vás stojí slevy? A co vám přinesou? Kdy a kde se vrátí investice do zkvalitnění služeb? Je loajalita fata morgánou?
Pro všechny, kdo hledají odpovědi na uvedené otázky je určen workshop, který připravila společnost Allium ve spolupráci s časopisem IT System. Setkání zaměřené na problematiku zvýšení úspěšnosti podniku cestou zkvalitnění poskytovaných služeb proběhne v úterý 7.října v brněnském hotelu Santon. Více informací o akci naleznete na stránkách společnosti Allium.
 

Nahoru

Controllingové analýzy s využitím OLAP


Konference Systémy pokročilého plánování a řízení výroby
na které se seznámíte s nejnovějšími trendy a technologiemi v řešení informačních systémů pro modelování, optimalizaci, řízení jakosti a vlastní řízení výroby. Představíme Vám podnikový obchodně-ekonomický informační systém WAM S/3 a systém plánování a řízení výroby AROP.
Bude ukázán směr, jakým se dnes ubírají moderní integrované systémy pro řízení výrobního podniku a způsob dosažení úspor zdrojů při jejich nasazení. Místo konání Bratislava 24. září 2003, Praha 25. září 2003, Brno 26. září 2003.
Konference je určena pro společnosti působící v oborech typu strojírenské výroby (zakázková, kusová i sériová výroba strojů, spotřebního zboží, elektro, nábytku, výrobků z plastů, gumy, papíru a další) a dávkové výroby (textilní, chemická, farmaceutická, zpracovatelská, gumárenská, hutní výroba a výroba plastů), nicméně je samozřejmě otevřena pro veškeré společnosti zabývající se výrobou. Nasazení výše uvedených systémů budeme demonstrovat na případových studiích z běžné praxe.
Pro podrobnější informace a registraci na konferenci navštivte: http://www.money.cz/arop/konference2003
 

Nahoru
 

IBM Software forum 2003
Andel's hotel Prague, Stroupežnického 21
Přijměte pozvání na odborný seminář tématicky zaměřený na problematiku "integrace - základ pro budování a provoz e-business řešení". Uvedené setkání je připraveno ve spolupráci s odborníky ze softwarové skupiny IBM Česká republika, specialisty z řad obchodních partnerů a dalších výrobců softwarových řešení.
Určujícím faktorem pro námět a odbornou náplň našeho setkání byl zájem mnohých z vás o komplexní pohled na tuto problematiku. Mnoho společností se dnes potýká s problémem "integrace strojů" a současně řeší požadavky související s "integrací lidí". Budování komplexní e-business infrastruktury, která je v současné době vnímána jako základ pro efektivní chod firmy, je nutností zejména v souvislosti s naším začleněním mezi státy EU.
Za všechny body programu bychom rádi vyzdvihli netradiční pojetí diskuse na odborné téma, tzv. "kulatý stůl", na němž se jako přednášející představí zástupci předních softwarových společností. Zazní i referenční přednášky koncových zákazníků, kteří se s vámi podělí o reálné zkušenosti, problémy a výsledky, kterých díky implementaci řešení postavených na technologii software IBM dosáhli.
Registrace na adrese: http://www.ps.avnet.com/cz/swforum2003
 

Nahoru

 
Controllingové analýzy s využitím OLAP
Rádi bychom Vás pozvali na seminář Controllingové analýzy s využitím OLAP (On line Analytical Processing), který se koná 30. 9. 2003 v Praze. Na semináři se naučíte zobrazovat a analyzovat údaje z libovolné databáze pomocí v současnosti nejmodernějších technologií. Nejsilnější stránkou aplikace je zpřístupnění údajů způsobem, který umožňuje rychlé zjištění potřebných informací a výsledky analýz tak přináší lepší přehled o stavu a směrování podniku. Využívání této technologie Vám umožní dát do souvislosti zdánlivě nesourodá data a získat tak nové informace. Více informací naleznete na www.controlling.cz.
 

Nahoru

 

GeoForum cs 2003 - lidé, informace, řešení, technologie, zábava
Čtvrtý ročník uživatelské konference Intergraphu je tady. Jestliže patříte mezi zájemce o geoinformační technologie a řešení, pak nemůžete při získávání informací opominout uživatelskou konferenci GeoForum cs 2003. Ve dnech 30. září a 1. října 2003 se v Brně v hotelu Holiday Inn již po čtvrté sejdou všichni, kteří se zajímají o novinky, trendy a zkušenosti z oblasti aplikace geoinformačních systémů a technologií do veřejné správy, dopravy, lesnictví a zemědělství, inženýrských sítí, energetiky, vodárenství, plynárenství, telekomunikací, vojenství.
Za čtyři roky své existence si konference získala dobrou pověst, především díky kvalitnímu propojení odborné a společenské části. Stalo se již tradicí, že se při ní setkávají zákazníci, partneři, dodavatelé, uživatelé geoinformačních technologií i zástupci z akademické sféry.
GeoForum si klade za cíl oslovovat ty, kteří hledají v geoinformačních technologiích a řešeních přidanou hodnotu a konkurenční výhodu, GIS používají jako pracovní nástroj anebo výrobní prostředek. Konference není pouze místem k načerpání odborných znalostí, ale značný ohlas si získala možnost setkávání s kolegy, přáteli a známými, třeba v během společenského večera. Po mexické slavnosti, kovbojsky naladěném Divokém západu a středověké myslivecké slavnosti bude jeho letošním tématem objevování nových kontinentů a mořeplavba. Společníky budou slavní mořeplavci a navigátoři Cristóbal Colón, Vasco da Gama, Bartolomeu Dias, Fernao Magalhaes, James Cook, Hernando Cortés a mnozí další. Aktivní zábava, soutěže, dobré jídlo a pití - to vše přispívá ke spokojenosti účastníků GeoFora.
Témata konference:
Správa, integrace a distribuce geoprostorových dat - Tyto dva tématické bloky se věnují problematice správy geoprostorových dat, možnostem jejich propojování. Většina organizací používá různorodé datové zdroje, které lze pomocí řešení Intergraphu a jeho partnerů snadno sjednotit či propojit bez nutnosti konverze. Samostatnými částmi tohoto tématického bloku jsou sekce věnované managementu velkých objemů geoprostorových dat (TerraShare) a problematice práce s daty katastru nemovitostí České republiky včetně představení komplexního řešení.
Geoprostorové řízení zdrojů - Přednášky se budou věnovat především využívání řešení GRM (Geospatial Resource Management), prostor bude vyhrazen i pro případové studie z energetiky, vodárenství, plynárenství, komunikací. Do oblasti geoprostorového řízení zdrojů patří i facility management, kterému rovněž bude věnován zvláštní prostor.
Integrace GIS s ostatními informačními systémy - Tato sekce je určena především pro společnosti, které chtějí využívat možností, které vzniknou propojením geoinformačních technologií např. s provozně-ekonomickými systémy (SAP), případně se zabývají budováním datových skladů.
Analýza a vizualizace dat - Tento blok je zaměřen na představení praktických možností geoinformačních řešení a jejich využití např. při manažerském rozhodování, při plánování, logistice apod. Možnosti budou prezentovány především na prakticky zaměřených workshopech, srozumitelných každému.
Mobilní technologie - využití v geoaplikacích - Řešení založené na mobilních technologiích mohou být s výhodou využity v energetice, např. vedení pracovních čet v terénu (IntelliWhere TrackForce). Rovněž tak budou představeny uživatelské aplikace z dopravy (inteligentní navigační systémy) či využití Tablet PC v terénu.
Fotogrammetrie a správa velkých objemů rastrových dat - Zde se bude prolínat problematika správy velkých objemů rastrových dat, jejich vyhodnocování a využívání. Jednou z částí tohoto tématického bloku bude rovněž prezentace komplexního fotogrammetrického řešení, počínaje pořízením snímků (fotogrammetrickou kamerou) přes jejich zpracování až po distribuci, využití a ukládání - to vše s pomocí 100% digitální technologie.
Intergraph a vzdělávání, věda a výzkum - Spolupráce s akademickou sférou, grantové možnosti Intergraphu, zapojení do Team GeoMedia Registered Research Laboratory - to vše bude součástí tohoto tématického bloku.
Vedle přednášek jsou v rámci konference pořádány i workshopy, které si kladou za cíl seznámit s technologickými možnostmi a novinkami řešení a technologií.
Program konference začíná ve úterý 30. září v 10:00 hod., předpokládané ukončení programu je ve středu 1. října v 16:00 hod.
www.intergraph.com/cz
 

Nahoru

 

1. ročník konference Transport & Logistics
Dnes už nikdo nepochybuje o tom, že logistika, supply chain management nebo i doprava jsou atributy, které musí zohlednit každý řídící pracovník.
Ty, kteří mají pochybnosti, ale především ty, kteří chtějí objevit nový rozměr těchto pojmů zveme na 1. ročník konference Transport & Logistics, která se bude konat už 2. října 2003 v prostorách hotelu Radisson SAS Carlton. Je určená odborníkům z oblasti přepravy a logistiky, informačních technologií, průmyslu, bankovnictví, uživatelům elektronických komunikací, odborné veřejnosti a zástupcům médií.
Setkání ojedinělé svého druhu na Slovensku má ambice se stát platformou na prezentaci různorodých názorů a nových řešení z oblasti přepravy, logistiky a přidružených činností. Svědčí o tom i rozsah témat a složení přednášejících premiérového ročníku.
Tematické okruhy :
· Přeprava a její význam
· Harmonizace slovenské legislativy v oblasti přepravy s normami EU
· e-Business, e-Com solutions a CRM v expresní přepravě
· Outsourcing a informační technologie
· Logistika - supply chain management
· Logistika v transformujících se zemích
· Změny v tranzitních systémech po vstupu do EU, zjednodušené postupy a jejich uplatňování
· Integrovaný systém prepravy a logistiky
Lektoři přednášek:
· Pavol Prokopovič, ministr dopravy, pošt a telekomunikací
· J. E. p. Eric van der Linden, velvyslanec, vedoucí Delegace Evropské komise v SR
· prof. Tatiana Čorejová, děkanka fakulty PEDaS, Žilinská univerzita
· Roman Vranský, Managing Consultant Cap Gemini Ernst & Young
· Paul Goodrich, logistický manager DHL pro země SVE a Severní Afriky
· Miroslav Bujna, vedoucí oddělení tranzitu, Colné riaditeľstvo SR
· Laurenc Svitok, generální ředitel DHL International (Slovakia), s. r. o.
· Pavel Kučera, Managing Partner Eklektik Communications
Po skončení konference bude koktail, na kterém proběhne slavnostní promoce Almanachu dopravy SLOVAKIA TRANSPORT 2003/2004. V diskusních panelech, které budou následovat po jednotlivých blocích přednášek dostanou prostor na prezentaci názorů i ostatní zúčastnění.
Organizátoři konference věří, že konference splní svůj účel a stane se dobrým základem pro následující ročníky.

Nahoru
 

Uplatnění mobilních terminálů
Point.X, firma nabízející mobilní řešení pro podnikové informační systémy, Vás zve na přednášku o uplatnění mobilních terminálů v IS, která se koná na výstavě Invex 2003,Conference Hall, 6.října v 16.00 hodin. Point.X najdete také mezi účastníky 7. Evropského fora logistiky a dopravy EASTLOG 2003, konaného od 22. do 24. října v Corinthia Towers v Praze.
www.pointx.cz
 

Nahoru


KARATOpen


Finanční monitor IT firem

EMC zvyšuje podíl na trhu softwaru
Společnost EMC ve druhém čtvrtletí 2003 rozšířila svůj podíl na trhu softwaru určeného pro ukládání informací a její podíl na celkových výnosech tohoto trhu dosáhl 25,5 procent. Tento údaj by zveřejněn v materiálu firmy IDC - Worldwide Storage Software Quarterly Tracker[1]. Z hlediska příjmů z prodeje softwaru na ukládání informací vykázala společnost podle nejnovějšího odhadu IDC v druhém čtvrtletí 2003 rychlejší růst než kterýkoli z dalších sedmi největších dodavatelů a více než dvojnásobný růst v porovnání s mírou růstu v celém odvětví. IDC odhaduje, že mezi prvním a druhým čtvrtletím 2003 vzrostl objem trhu se softwarem na ukládání informací o 7,3 procent.

Nahoru

 

Telsource prodává podíl v Českém Telecomu
Vedení společnosti obdrželo od svého minoritního akcionáře Telsource informaci, že zamýšlí učinit mezinárodní nabídku prodeje svého 27% akciového podílu. Telsource tím fakticky požádala představenstvo společnosti Český Telecom o svolání mimořádné valné hromady k projednání udělení souhlasu s poskytnutím informací a spolupráce pro účely usnadnění prodeje akcií Českého Telecomu ve vlastnictví Telsource N.V. a schválení změny stanov související s touto transakcí. Zpráva vyvolala bouřlivou reakci na pražské burze, kde kurs Českého Telecomu zaznamenal propad o 13 %.

Nahoru

 

Datart International sestal součástí společnosti KESA Electricals
Společnost Datart International se stala součástí společnosti KESA Electricals, která provozuje obchodní řetězce se spotřební elektronikou ve Francii, Velké Británii, Belgii a Nizozemí. KESA Electricals vznikla 7. července rozdělením společnosti Kingfisher na dva samostatné subjekty. Zatímco pod hlavičkou Kingfisher nadále vystupují řetězce zabývající se prodejem potřeb pro dům a zahradu, KESA Electricals sdružuje prodejce elektroniky.
Pro KESA Electricals se tak maloobchodní prodej spotřební elektroniky stává jedinou oblastí podnikání. Součástí nově vzniklé firmy jsou kromě Datartu francouzské řetězce Darty a BUT, britská síť Comet, belgický prodejce Vanden Borre a nizozemská BCC. Dohromady KESA provozuje v sedmi zemích 790 prodejen, které v loňském roce vykázaly zisk 306 mil. EUR (přibližně 9,3 mld. Kč).
O spokojenost zákazníků se stará téměř 24 000 zaměstnanců v prodejnách o úhrnné ploše 1 200 000 m2.
Dne 7. července společnost Kingfisher rozdělila své akcie následujícím způsobem: za každých pět akcií společnosti Kingfisher o nominální hodnotě 13 3/4 pence získal jejich držitel jednu akcii KESA Electricals o nominální hodnotě 25 pencí. Stejného dne byly původní akcie Kingfisher o nominální hodnotě 13 3/4 pence konsolidovány na nové akcie Kingfisher o hodnotě 15 5/7 pence v poměru osm konsolidovaných za sedm původních.

Nahoru


Informačné technológie tretieho tisícročia v podnikateľskej praxi


Internet, komunikace a sítě

truconneXion vstupuje na trh softwarové správy majetku
Firma truconneXion představí na letošním Invexu AuditPro 3.0, s které obsahuje řadu nových funkcí a dva nové doplňkové moduly - "Monitor využití počítačů" a "Evidenci majetku". AuditPro 3.0 kromě správy a evidence software či hardware umožní sledovat i jejich reálné využívání a rozhodnout, zda uživatel skutečně dané vybavení ke své práci potřebuje. Na Invexu 2002 obdržel AuditPro ocenění The Best of Invex. Nová verze bude letos představena na partnerském stánku Microsoftu (pavilon V, č. stánku 37).
Monitor využití počítačů sleduje, které aplikace jsou na počítačích spouštěny, kým, kdy a jak často. Zároveň sleduje a zaznamenává, jak je využíván hardware - procesor, paměť, disk, využití sítě, CD-ROM. Nejde pouze o okamžitý obraz, ale podrobnou dlouhodobou statistiku. Správce sítě tak získá dokonalý přehled o tom, nakolik kdo využívá výkon počítače a instalovaný software. Navíc je možné monitorovat spouštění tzv. "zakázaných aplikací", které by zaměstnanci neměli používat.
Cílem monitoru využití počítačů je, aby investice do výpočetní techniky přesně zrcadlily skutečné potřeby firmy. Novinkou je evidence majetku. Stromová struktura dovoluje přehledně sledovat umístění jednotlivých objektů na úrovni budov, vybavení kanceláří, periferních zařízení k počítačům a mobilních telefonů. Tak je možné získat kompletní přehled o veškerém majetku firmy. Systém je univerzální a dovoluje strukturu evidence plně přizpůsobit požadavkům každé organizace. Historie všech změn je při tom zaznamenávána a je možno ji zpětně analyzovat. K dispozici jsou také analytické a syntetické přehledy. Výstupní sestavy jsou dále zpracovatelné v programech MS Office.

Nahoru

 

Decentralizová správa domén
Společnost Pragonet oznámila na úterní valné hromadě sdružení CZ.NIC, že v pondělí 15. září 2003 v 10:00 byl zahájen provoz nového decentralizovaného systému pro správu internetové domény .cz. První komerční registrátoři by měli zahájit svojí činnost po testovacím provozu a atestaci v polovině října tohoto roku.
Současně se spuštěním nového systému došlo k odstavení původního registračního systému, který provoz domény .cz zajišťoval od roku 1999. Statistiky z prvních 24 hodin provozu nového systému říkají, že došlo jen k mírnému poklesu počtu žádostí o registraci domén či provedení změn u stávajících záznamů oproti dlouhodobým průměrům. Rovněž chybovost žádostí se drží na běžných hodnotách a je dokonce i pod průměrem roku 2002. Za prvních 24 hodin bylo systémem zpracováno 830 žádostí, z toho 325 žádostí vykazovalo chyby nedovolující další zpracování.
Společnost T-Systems PRAGONET pracovala na tomto projektu na objednávku CZ.NIC na základě výběrového řízení, které v prosinci 2002 vyhrála. Práce na projektu začaly v lednu 2003 a dokončen byl podle harmonogramu za osm měsíců. Smyslem nového systému je umožnit zahájení činnosti komerčních registrátorů a přispět tak k demonopolizaci registračních služeb u nás.
Pragonet přizval ke spolupráci jako subdodavatele společnosti ICZ a T-Systems Czech, které disponují unikátním know-how v oblasti řešení bezpečnosti systému, vývoje aplikačního programového vybavení a systémové integrace. S provozovatelem původního registračního systému CZ.NIC, společností GTS, spolupracoval Pragonet při přípravě podmínek pro migraci dat a zachování kontinuity služeb celého systému a jeho administrativní podpory. Tým administrativní podpory registrace domén firmy GTS byl převzat firmou T-Systems Pragonet a byl integrován do nově koncipovaného oddělení administrativně-technické podpory nového systému.
Vytvoření nového registračního systému je svým i rozsahem v českém internetu v mnoha ohledech unikátním projektem. Zavedením decentralizovaného systému registrací se Česká republika řadí mezi země, které provozují systém odpovídající nejnovějším trendům vývoje nároků na správu národních domén. Mezi principy návrhu byla nutnost max. bezpečnosti a provozní stability. Kritérium bezpečnosti je důležité zejména pro průkaznou evidenci a nerušený výkon vlastnických práv držitelů domén. Dosažení schopnosti systému fungovat nepřetržitě za všech předvídatelných okolností, je nutné pro správnou funkci celého českého internetu. Systém mj. zajišťuje překlad doménových jmen na IP adresy, podle nichž se pak navigují informace v síti Internet. Těmto kritériím byl podřízen i výběr základních stavebních komponentů systému.

Nahoru

 

Služba Dell - Gold Technical Support
Společnost Dell svým zákazníkům představila nový rozšířený druh technické podpory. Dell - GTS nabízí přístup k certifikovaným technikům, kteří poskytují kompletní hardwarovou podporu, softwarovou podporu vybraných partnerů a vzdálenou podporu prostřednictvím nástroje WebExTM. Služba Dell - GTS je poskytována nepřetržitě.
Technická podpora úrovně Dell - GTS nabízí pomoc při řešení problémů s produkty třetích stran. Pokud nastane problém s operačním systémem, aplikací nebo vybraným hardwarovým produktem ostatních výrobců hardware a software, technik z týmu technické podpory Dell - GTS se spojí s odpovídajícím výrobcem nebo prodejcem a problém vyřeší. O průběhu řešení jednotlivých problémů je zákazník informován prostřednictvím pravidelných čtvrtletních zpráv.
Pro zvýšení efektivity tradiční telefonické podpory nabízí společnost Dell možnost využití vzdálené interaktivní podpory WebExTM. Díky WebExTM může technik přes internet stanovit diagnózu a vyřešit problém.

Nahoru


Workshop Allium


Informační společnost

Firemní program KVADOS jde do Evropy
Společnost KVADOS oznámila v rámci strategického programu KVADOS jde do Evropy od září posílení svého manažerského týmu o výraznou osobnost českého IT prostředí. Novým ředitelem prodeje společnosti se stal Ing. Rostislav Hlosta, odborník s bohatou praxí v oblasti informačních technologií, řízení partnerských kanálů, obchodu a marketingu. Ve společnosti KVADOS bude mít na starosti styk s významnými zákazníky a rozvoj marketingové a strategické komunikace při nasazování a propagování mobilního řešení myAVIS, které má za sebou premiéru na výstavě CEBIT 2003 v Hannoveru.
Rostislav Hlosta má dlouholeté praktické zkušenosti z českého trhu IT. Po studiích na VŠDS v Žilině pracoval ve společnostech TH systém, Metrologie, Speedware, Dataware, e-commerce group vždy ve vrcholovém vedení těchto firem, většinou jako obchodní a marketingový ředitel. Je autorem projektů, např. Power PC Park na Invexu, GSM Day, ISDN Day, Terabytový datový sklad na technologiích Microsoft, e-commerce group, Mobilní realita, Bleskový mobilní průzkum, Mobilní kufr, VIP Mobile Office. Je jedním z průkopníků Business Intelligence v ČR a tzv. Mobilního Business Intelligence (propojení BI a Mobilingu).

Nahoru

 

Nová tvář u ET NETERA
Posilou v oddělení marketingu společnosti ET NETERA, předního českého dodavatele e-business řešení, se stal Ondřej Čihař (28). Absolvent humanitních věd na UK původně působil jako novinář v různých mediích. V redakci publicistiky TV Nova, jako kmenový redaktor časopisu Quo, jako externí přispěvatel dalších periodik. Posléze přešel do agentury Kon.exe PR & New Media, kde pracoval jako PR a marketing manager a zároveň jednatel společnosti. V Et neteře bude jeho hlavním cílem koncepce a realizace PR a spolupráce na tvorbě marketingové komunikace.

Nahoru

 

John Koury viceprezidentem EMC pro marketingové kanály
Společnost EMC oznámila jmenování Johna Kouryho viceprezidentem pro marketingové kanály, které jsou součástí naplňování strategie nepřímého prodeje. John Koury, který působí v oblasti IT přes dvacet let, dříve pracoval jako viceprezident pro globální marketing v Compaq Computer's Enterprise Storage Group.
V nově vytvořené funkci bude Koury úzce spolupracovat s divizemi obchodu, služeb, softwaru a platforem a jeho cílem bude vybudovat pro EMC strategické postavení, které umožní další růst prostřednictvím současných i budoucích partnerů včetně distributorů, prodejců, integrátorů, poskytovatelů služeb i dodavatelů počítačových systémů. Více než tři sta partnerů po celém světě nabízí v současné době systémy, software a služby společnosti EMC. Ta v posledním roce značně investovala, aby doplnila svůj přímý prodej programem partnerského prodeje, díky kterému bude moci využít dříve nedotčené a zatím neuchopené příležitosti. Koury je podřízen Davidovi Gouldenovi, výkonnému viceprezidentu EMC pro marketing a rozvoj nových obchodních příležitostí.
Nové zaměření společnosti EMC na řízení životního cyklu informací, akvizice společnosti LEGATO a v oboru nejkomplexnější nabídka systémů, softwaru a služeb pro síťové ukládání dat mají přinést partnerům společnosti řadu nových příležitostí. Prostřednictvím užší spolupráce s obchodními partnery chce společnost získat strategické postavení a zajistit si další růst.
V červnu společnost EMC představila několikaúrovňový partnerský program, který zahrnuje certifikace, školení, obchod, marketingovou technickou podporu a rovněž finanční motivaci. Jeho cílem je usnadnit prodejcům i integrátorům prodej automatizovaných řešení EMC pro síťové ukládání dat koncovým uživatelům. Novinkou společnosti je také online aplikace Channel Express pro konfiguraci systému, získání cenové nabídky a zadání objednávky.
Kromě své vedoucí funkce ve společnosti Compaq zastával Koury manažerské pozice ve firmách Intelligent Electronics a Digital Equipment Corp. Koury je absolventem Kent State University a bude působit v sídle EMC v Hopkintonu v Massachusetts.

Nahoru

 

Úřad pro zabezpečení získá svou formální podobu
Organizátoři konference RSA Conference 2003, Europe, jež se bude konat v listopadu, oznámili, že jedna její část bude věnována diskusi o složení a organizaci Evropského úřadu pro zabezpečení sítí a informací (ENISA - European Network and Information Security Agency (ENISA). Ten má být založen již v brzké době.
Rozsah činností nového úřadu, složení jeho vedení a jeho vztah k soukromému sektoru bude náplní diskuse výrobců, politiků i průmyslových skupin. Celé jednání je organizováno ve spolupráci s Evropskou komisí a bude se konat v úterý 4. listopadu v amsterodamském výstavním a kongresovém centru RAI. Účastníci s plnohodnotnou registrací na konferenci mají do této sekce volný přístup.
Debaty se mimo jiné zúčastní i následující osobnosti: Danny de Temmerman, Evropská komise; Richard Clarke, dřívější poradce Clintonovy a Bushovy vlády; Stefan Engel-Flechsig, generální ředitel společnosti Radicchio; Wim van Velzen, člen Evropského parlamentu; John Madelin, ředitel pro podnikový rozvoj společnosti RSA Security v oblasti EMEA; Michael Bartholomew, ředitel asociace ETNO (European Telecommunications Network Operators - Asociace provozovatelů evropských telekomunikačních sítí). Diskusi povede nezávislá osoba.
Richard Clarke bude mít rovněž jeden z hlavních příspěvků na konferenci, podobně jako Bruce Schneier (zakladatel a technický ředitel společnosti Counterpane Internet Security, Inc.), Mike Nash (viceprezident Security Business Unit společnosti Microsoft) a Art Coviello (generální ředitel společnosti RSA Security).
Organizátoři rovněž potvrdili, že společnost Sun Microsystems se připojila k firmám Microsoft a RSA Security jakožto hlavní sponzor evropské konference RSA. Tu mimo jiné finančně podporuje Evropská komise, Telindus, (ISC)2 a TCG (Trusted Computing Group).

Nahoru

 

Invex láká zahraniční vystavovatele
Mezinárodní veletrh informačních a komunikačních technologií INVEX přivítá letos zahraniční vystavovatele z více zemí světa, než v loňském roce. Oproti loňským 16 zemím jich letos na Invexu bude zastoupeno 18. Podíl zahraničí na celkovém počtu vystavovatelů letos bude dosahovat 16 %. Do statistiky není započítána účast nadnárodních korporací, které se účastní prostřednictvím svých českých zastoupení.
Velmi zajímavé je letos početné zastoupení vystavovatelů z Dálného východu. Kromě premiéry firem z exotického Macaa to budou společnosti z Hong-Kongu, Číny a Tchaj-wanu. Ty plánují letos uspořádat první samostatnou tiskovou konferenci, na které budou představeny tchaj-wanské technologie a produkty spolu s nastíněním možností vzájemné spolupráce mezi Tchaj-wanem a Českou republikou.
Mezi letošními přihlášenými zahraničními firmami s potvrzenou účastí jsou například Beta Systems Software (Německo), BMD Systemshaus (Rakousko), Eltek Energy (Norsko), First Ink International (Hong-Kong), Lestar (Polsko), Polypore Europe (Francie), serVonic Telekommunications (Německo), Solidworks (Německo), Hitron Technologies (Tchaj-wan), China National Electronics (Čína) aj.
Nepřehlédnutelná bude také účast slovenských firem jako PosAm Bratislava, TatraSoft Group, Ferimex IT, Eset, Panax CO a řada dalších. Našim východním sousedům bude na veletrhu věnována zvláštní pozornost během úterka 7. 10, kdy je na veletrhu INVEX "Slovenský den" za účasti ministra dopravy, pošt a telekomunikací SR Pavola Prokopoviče.

Nahoru

 

Jeff Perry nastupuje do společnosti Kynikos Associates
Společnost Kynikos Associates oznámila, že Jeffrey R. Perry nastoupil do funkce generálního ředitele společnosti. Zároveň se bude podílet na řízení investičního fondu společnosti Kynikos, spolu s prezidentem společnosti Jamesem Chanosem. Prezident společnosti Kynikos k Perryho jmenování řekl: "Jsme rádi, že u nás Jeff bude pracovat. Kromě posílení našich současných výzkumných programů v rámci existujících fondů, přinese Jeff své dlouholeté zkušenosti z oblastí správy a zakládání fondů, které nám umožní založení nového investičního Fondu obchodních příležitostí, který bude Jeff, spolu se mnou řídit." Tento nový investiční fond bude zaměřen na investování do projektů rizikového kapitálu, krátkodobého a dlouhodobého majetku a dalších oblastí, kde má společnost Kynikos velký výzkumný potenciál.

Nahoru

 

Poradenské služby BEA
Společnost BEA Systems začala nabízet nově orientované služby poradenství, školení a podpory, které mají uživatelům a vývojovým týmům pomoci urychlit návratnost investic a zkrátit dobu potřebnou pro zavedení služeb informačních systémů spojených s integrací s nedávno uvedeným řešením BEA WebLogic Platform 8.1.
Cílem této iniciativy je podpořit zavádění řešení BEA WebLogic Platform 8.1, které může zvýšit opakované využívání softwarové infrastruktury, flexibilitu podnikání a vzájemnou koordinaci schopností vývojářů.
Poradenské služby pomohou s plánováním, návrhem a realizací celého integračního projektu.
V rámci poradenských služeb BEA nabízí Business Integration Assessment, pro usnadnění plánování a návrhu může řešení pomoci zákazníkům vyhodnotit požadavky na integraci aplikací, dat, dokumentů a pracovníků organizace do ucelených podnikových procesů. Po dokončení analýzy může BEA poskytnout individuální plán integrace, který využije současné a budoucí investice do informačních technologií.
Mezi další nabízené programy patří BEA Adapters for Business Integration - BEA rozšiřuje program adaptérů o tzv. Reusable Adapters (opakovaně využitelné adaptéry). Nové adaptéry mohou zjednodušit propojitelnost řešení BEA s ještě širší paletou aplikačních prostředků. Výsledkem je vyšší integrita informačního systému a produktivita pro zákazníky.
BEA Business Integration Best Practices - Osvědčené postupy společnosti BEA, založené na jejích poradenských zkušenostech, zkušenostech zákazníků, otevřených standardech a metodologii BEA SteelThreads, nabízejí zákazníkům prostředky pro návrh a realizaci jejich integračních plánů pomocí příruček Solution Acceleration Guide.
Samozřejmostí je také školicí plán pro řadu produktů BEA WebLogic Platform 8.1 včetně revolučního nástroje BEA WebLogic Workshop. Plán obsahuje kurzy, které pokrývají celý životní cyklus aplikací a všechny úlohy v odděleních IT včetně architektů, vývojářů a správců. Kromě toho byla podpora společnosti BEA pro náročné zákazníky rozšířena o služby a odborná školení pro WebLogic 8.1, zahrnující i mechanismy elektronické podpory (eSupport) jako online chat a online podávání zpráv, které pomáhají udržet systémy zákazníka v provozu.

Nahoru

 

LLP Group prosazuje time@work na světových trzích
České PSA řešení nachází zákazníky a distributory v Evropě, Asii, Africe i Austrálii. Společnosti LLP se daří prosazovat lokálně vyvinutý software pro sledování času a řízení projektů time@work na světových trzích. Firma nedávno získala implementační partnery ve Velké Británii, Skotsku, Polsku, Turecku, Irsku a Austrálii a v současné době tak spolupracuje při distribuci time@work s 12 firmami ze 4 kontinentů (Evropa, Asie, Afrika, Austrálie).
time@work patří mezi řešení typu PSA (Professional Service Automation). Hlavní myšlenkou PSA řešení je umožnit firmám poskytujícím profesionální služby, tj. poradenským, právnickým, účetním, reklamním, PR firmám atd., stejnou úroveň kontroly řízení a informovanosti, jaké již desítky let dosahují výrobní, logistické a maloobchodní firmy.
"Stáli jsem před otázkou, jak time@work, nový typ podnikového řešení pocházející z malé země uprostřed Evropy, prosadit na světových trzích. Naším hlavním záměrem bylo při jeho distribuci využít právě partnerských kanálů," říká Adam Bager, prezident a zakladatel společnosti LLP Group. "Vsadili jsme na omezený počet kvalitních a zkušených partnerů s perfektní znalostí lokálních trhů. Nevyhledáváme tedy tzv. krabicové distributory, kteří mají zájem o velko-množstevní prodej, ale soustředíme se na firmy s rozsáhlými zkušenostmi z implementace podnikových systémů," doplňuje A. Bager.
Mezi nové společnosti aplikující toto řešení patří:
· Getronics, Česká republika - jeden z vedoucích světových dodavatelů řešení a služeb v oblasti informačních a komunikačních technologií (ICT)
· Mazars, Maďarsko - mezinárodní auditorská a poradenská společnost (Mazars již používá time@work v České republice a na Slovensku)
· OSI (Open Societey Institute) - celosvětově známá nadace
· Admin Consult Rt, Maďarsko - účetní a HR konzultační firma
· Wardynski & Partners, Polsko - významná právnická firma

Nahoru


System NEWS zasílá redakce edice IT Business * Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.: +420/ 545 222 779 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám System NEWS zasílali, kontaktujte nás prosím. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora,