HLEDEJ
 V SEKCI
 

10. září 2003

| registrace ZDARMA | starší čísla | odhlášení | ceník inzerce

Aktuální čislo

Aktuální čislo

Obsah System NEWS

Podnikové aplikace
ET NETERA certifikovaným partnerem TRIDION R5
Nová partnerská centra IBM v Praze a Bratislavě
Software602 zahajuje prodej v Německu
Intel uvádí dva nové modely procesoru Itanium 2
Cleverlance bude dodávat služby testování softwaru Komerční bance

Konference, semináře
Řízení výběru a implementace informačního systému
Informatika: Strategické řízení IT
Seminář pro strojírenskou výrobu
Průmyslové fórum 2003
Vytvářejte J2EE aplikace rychleji
Service Management
Využití identifikačních a bezpečnostních systémů
Otec data warehousingu Bill Inmon poprvé v Praze
Konference Systémy pokročilého plánování a řízení výroby
AEC roadshow 2003 - počítačová bezpečnost ZDARMA
Controllingové analýzy s využitím OLAP
GeoForum cs 2003 - lidé, informace, řešení, technologie, zábava
Uplatnění mobilních terminálů
EASTLOG - pracovní setkání odborníků z logistiky a dopravy

Finanční monitor IT firem
Intel aktualizuje odhad čtvrtletních výsledků

Internet, komunikace a sítě
Ústředny ATEUS nově registrují nepřijatá volání

Informační společnost
Česká pobočka Fujitsu Siemens má nového ředitele
 

V Edici IT Business vychází

Právě vyšlo:
IT System 7-8/2003

Hlavní témata
· VÝROBNÍ PODNIKY (Strojírenský průmysl)
· IS pro plánování a řízení výroby
· Počítačová podpora řízení jakosti
· HRM - řízení lidských zdrojů
· Business Intelligence
Připravujeme:
IT System 9/2003

Hlavní témata
· E-procurement, E-business
· Integrace podnikových aplikací a obchodních procesů
· HRM - řízení lidských zdrojů
· Plánování a optimalizace
· Kvalita dat


Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový formulář ZDE!


Řízení výběru a implementace informačního systému


Podnikové aplikace

ET NETERA certifikovaným partnerem TRIDION R5
Společnost ET NETERA, český dodavatel e-business řešení, se stala certifikovaným partnerem firmy TRIDION, evropskou jedničkou mezi dodavateli ECM (Enterprise Content Management) produktů.
Produkty firmy TRIDION umožňují firmám efektivně spravovat veškerý online obsah v rozličných formátech i jazycích na četných internetových prezentacích a v online aplikacích. Ucelené ECM produkty řady TRIDION R5 byly vyvinuty především pro společnosti, jejichž potřeba efektivně řídit a spravovat veškerý obsah intranetu, extranetu i Internetu přesáhla možnosti dané CMS (Content Management System) systémy vyvinutými in-house (interně).
Využijí jej tedy zejména větší firmy s více pobočkami, či samostatně komunikovanými brandy a širokým spektrem různých online aplikací jako jsou banky, telekomunikační firmy, FMCG společnosti apod. "Dnes většina obsahu ve firmách vzniká elektronicky, nebo je na elektronický obsah převáděna. Informace se tříští mezi stovky emailů, webových stránek a elektronických dokumentů. Rizika vyplývající ze ztráty informací, publikace neaktuálních či nepravdivých informací a náklady plynoucí z neefektivního duplikování informací rostou s časem a velikostí firmy. Ty firmy, které budou tyto problémy včas řešit získají konkurenční výhodu," řekl Martin Holečko, obchodní ředitel firmy ET NETERA a dodal: "díky našim bohatým zkušenostem s vývojem a implementací vlastních CMS produktů a kvalitním výrobkům TRIDION R5 jsme schopni našim klientům nabídnout kompletní ECM řešení nejvyšší úrovně."

Nahoru

 

Nová partnerská centra IBM v Praze a Bratislavě
IBM zveřejnila svůj záměr otevřít dvě nová střediska SPC (Solution Partnership Centers -centra pro vývoj nových řešení určená partnerům IBM) v Praze a Bratislavě v rámci globální investice 200 mil. dolarů. Jejím cílem je především podpořit obchodní partnery IBM ve vybraných regionech.
Otevřením nového centra SPC v Praze, které se uskutečnilo 9. září, získávají čeští nezávislí výrobci softwaru (Independent Software Vendors - ISV), kteří jsou členy programu PartnerWorld pro vývojáře (PWD), příležitost vytvářet a testovat své nové aplikace na otevřených hardwarových a softwarových platformách od IBM. Prostřednictvím přístupu k technologiím IBM se tak jejich produkty mohou dostat rychleji na trh, což se projeví i na jejich příznivější ceně.
Vedle nově zřizovaných středisek SPC v Praze a Bratislavě podstatně rozšiřují své služby i další dvě stávající středoevropská centra ve Varšavě a v Budapešti. Všechna centra se budou orientovat zejména na specifické potřeby malých a středně velkých firem. S novými dvěma centry bude celosvětovou síť IBM SPC tvořit celkem 19 center, z toho 9 v Evropě. Během minulého roku bylo v této síti realizováno více než 3 200 projektů.
Pražské SPC centrum bude pomáhat nezávislým výrobcům softwaru při portování a testování jejich řešení na otevřených hardwarových a softwarových platformách od IBM s primárním zaměřením na softwarové produkty IBM na platformách IBM eServer xSeries, IBM eServer pSeries a na úložných produktech IBM. Mezi podporovaný software IBM patří DB2, WebSphere Application Server, WebSphere Portal pro různé platformy a Lotus Domino. Centrum v Praze, právě tak jako střediska na Slovensku, v Polsku a Maďarku, bude navíc v blízké budoucnosti pořádat odborné semináře a workshopy pro vývojáře. Středisko SPC se bude nacházet v prostorách společnosti IBM Česká republika v Praze Chodově.
"IBM chápe, že nezávislí vývojáři softwaru chtějí dále růst bez toho, aniž by museli masivně investovat do zařízení a technologií", říká Aleš Bartůněk, generální ředitel IBM Česká republika. "S technologickým zázemím našeho střediska SPC prostřednictvím přístupu k zařízení, softwaru, ale i odbornosti partnerům nabízíme zkrácení vývojového cyklu produktů a usnadnění jejich přístupu na trh."
Christopher Brennan, IBM Software Group Manager pro střední a východní Evropu, Střední východ a Afriku (CEMA) k rozšíření sítě SPC uvádí: "Otevření nových center ve střední Evropě ukazuje vzrůstající možnosti a potenciál rozvíjejících se trhů. Na rozdíl od našich konkurentů se svými obchodními partnery nesoutěžíme, ale snažíme se jim poskytovat tu nejlepší možnou podporu k tomu, aby zvýšili své příjmy a podíl na trhu."

Nahoru

 

Software602 zahajuje prodej v Německu
Společnost Software602 vstupuje na německý trh s lokalizovanou verzí svého komunikačního serveru LAN SUITE 2003. LAN SUITE je od roku 2000 distribuována v anglické verzi prostřednictvím Internetu po celém světě. Ve spolupráci s místními partnery nyní přistupujeme k zahájení prodeje v Německu a postupně i v dalších významných zemích Evropské unie.

Nahoru

 

Intel uvádí dva nové modely procesoru Itanium 2
Společnost Intel uvádí dva procesory Intel Itanium 2 optimalizované pro dvouprocesorové systémy. Tyto novinky rozšiřují možnosti nasazení procesorů řady Itanium do cenově dostupnějších systémů s nižší spotřebou, určených pro technické výpočty a podnikové aplikace.
Počet serverů a pracovních stanic založených na produktové řadě procesorů Intel Itanium, včetně systémů od firem Dell, HP a IBM, se tento rok pravděpodobně zdvojnásobí na více než 40 dvou a čtyřcestných systémů. Kromě toho společnost Intel nabízí výrobcům pro nové procesory Intel Itanium 2 dvouprocesorovou serverovou základní desku určenou pro použití v racku.
Nový procesor Intel Itanium 2 s taktem 1,40 GHz a 1,5 MB vyrovnávací paměti 3. úrovně (L3 cache) poskytuje výborný poměr cena/výkon pro technické výpočty. Nízkonapěťový procesor (Low Voltage) Intel Itanium 2 s taktem 1,0 GHz s a 1,5 MB vyrovnávací paměti 3. úrovně (L3 cache) pracuje oproti stávajícím procesorům Itanium 2 se zhruba polovičním příkonem.
Tyto nové procesory doplňují širokou škálu systémů využívajících procesory Itanium 2, což obnáší i systémy se 128 a více procesory a umožňují konstrukci cenově dostupnějších a energeticky méně náročných dvouprocesorových systémů pro použití na rozhraní sítě a pro bezpečnostní a vývojářské aplikace. Na těchto dvouprocesorových systémech si mohou IT manažeři velmi dobře ověřit vysokou flexibilitu a efektivitu dalšího rozšiřování prostředí založeného na architektuře Intel Itanium.
Procesor Intel Itanium 2 s taktem 1,40 GHz a 1,5 MB vyrovnávací paměti je optimalizován pro dvouprocesorové, vysoce výkonné technické a vědecké výpočetní systémy či klastry a pro základní systémy v uživatelské části podnikových systémů, tzv. front-end. Protože umožňuje konstrukci systémů za méně než 7 000 USD, poskytuje tento procesor špičkový výkon ve výpočtech s plovoucí desetinnou čárkou a díky tomu i jednu z nejlepších cen za gigaflop (miliard výpočtů za sekundu), což je jednotka používaná pro vyjádření poměru cena/výkon v oblasti výpočetně náročných aplikací. Nízkonapěťový procesor Intel Itanium 2 (dříve známý pod kódovým označením Deerfield) posílí základní, front-end podnikové systémy, kde představuje zajímavou alternativu k základním systémům platformy RISC. Se spotřebou energie maximálně 62 Wattů - což je méně než polovina spotřeby stávajících procesorů Itanium 2 - je optimalizován pro systémy s nižší spotřebou a dostupnější cenou. Taková řešení se zpravidla používají na rozhraní sítě a při vývoji softwaru, kde jsou klíčovými požadavky právě cena a spotřeba energie.
Pro produktovou řadu procesorů Intel Itanium jsou optimalizovány stovky aplikací a nástrojů, včetně databázových řešení od firem IBM, Microsoft a Oracle, hlavní podnikové a front-end serverové aplikace od BEA, BMC, EMC/LEGATO Systems, RSA Security, SAP, SAS a Symantec a aplikace technických výpočtů od ABAQUS, Ansys, Accelrys, EDS, Fluent, LSTC, Mental Images, Mentor Graphics, MSC a PTC. Operační systémy s podporou procesorů Intel Itanium zahrnují Microsoft Windows Server 2003; Linux od Red Hat, SuSE, TurboLinux, a UnitedLinux a HP-UX od HP.
Procesor Intel Itanium 2 s taktem 1,40 GHz a 1,5 MB vyrovnávací paměti a nízkonapěťový procesor Intel Itanium 2 s taktem 1,0 GHz a 1,5 MB vyrovnávací paměti jsou celosvětově dostupné za cenu 1 172, resp. 744 USD při odběru 1 000 kusů.

Nahoru

 

Cleverlance bude dodávat služby testování softwaru Komerční bance
Společnost Cleverlance, dodavatel vícevrstvých řešení ve střední Evropě, zvítězila koncem května letošního roku ve výběrovém řízení na dodávku testovacích služeb pro vývoj aplikací přímého bankovnictví v Komerční bance.
Realizace projektu spočívá v zajištění náročných testovacích procedur. Cleverlance poskytuje služby testování prostřednictvím svých zkušených týmů. V Komerční bance pracuje tým testerů, kteří disponují zkušenostmi z oblasti vývoje softwaru, využití informačních technologií, testování softwaru a v neposlední řadě i znalostmi z oblasti ekonomiky a bankovnictví.
Cleverlance ve výběrovém řízení uspěla zejména díky vysoké míře profesionality testovacích služeb, které poskytuje a také díky rychlosti a flexibilitě, s jakou je schopná reagovat na požadavky zákazníka, zejména v oblasti personálního zajištění testování. Dále se na úspěchu podílela i vzájemná dlouhodobá dobrá spolupráce v oblasti vývoje a v neposlední řadě také příznivá cena. Celý projekt je významný i svým rozsahem, jelikož v jeho rámci bude pracovat zároveň až třicet testerů.
Testování aplikací pro internetové bankovnictví je důležitou součástí procesu vývoje a v prostředí Komerční banky je mu věnována obzvlášť velká pozornost. Z tohoto důvodu klade Cleverlance důraz na kvalitu odvedené práce a snaží se co nejvíce přispět svými zkušenostmi k minimalizaci rizik souvisejících s nasazováním nového softwaru do reálného bankovního provozu.

Nahoru


BIN2003


Konference, semináře

Řízení výběru a implementace informačního systému
Proč investovat do pořízení informačního systému? Koupit software nebo vyřešit problém? Čím se řídit a na co dát pozor při výběru řešení? Může výběr dodavatele ovlivnit úspěch projektu? Jak řešit finanční zajištění projektu implementace informačního systému?
To jsou hlavní otázky, kterými se bude zabývat workshop s názvem Řízení výběru a implementace informačního systému a podtitulem "Neudělejte chybu, které byste později litovali". Akci pořádá společnost Allium ve spolupráci s mediálním partnerem časopisem IT System v úterý 16. září v brněnském hotelu Santon. Účastníci akce se dozví důležité informace týkající se problematiky výběru informačního systému - výběr řešení, výběr dodavatele, cíle projektu, možnosti financování. Více informací o akci naleznete na stránkách společnosti Allium (www.allium.cz).
 

Nahoru

 

Informatika: Strategické řízení IT
16.9.2003, Hotel Ibis Praha Karlín, Praha 8
Informační a komunikační technologie se v posledním desetiletí staly jedním z klíčových faktorů konkurenceschopnosti podniků. Avšak míra efektivity využití IS/ICT se v podnicích velmi liší. Kromě podniků, které úspěšně využily IS/ICT jako nástroj svého prosazení na trhu, jiným podnikům investice do IS/ICT nepomohly a v některých případech dokonce ještě urychlily ekonomický pád podniku.
http://www.controlling.cz/www02/seminare_detail.asp?idseminar=30705
 

Nahoru

 

Seminář pro strojírenskou výrobu
16. září 2003, Loosův sál, Areál BVV, od 13.00 hod.
13,00 - 13,30 Technologické novinky v produktových řádách IBM e-server
13,30 - 14,15 Co nabízí Minerva pro podniky se strojírenskou výrobou
14,15 - 14,30 Přestávka s volnou diskusí
14,30 - 15,00 Implementace MFG/PRO na IBM e-server platformě u referenčního zákazníka
15,00 - 15,30 IBM a Minerva - Možnosti financování projektu
15,30 Losování a roční předplatné časopisu IT System, občerstvení
http://www.minerva-is.cz/seminar.htm
 

Nahoru

Controllingové analýzy s využitím OLAP


Průmyslové fórum 2003
Program v rámci Národní politiky podpory jakosti, které se uskuteční ve středu 17. září 2003 v kinosále č. 102 administrativní budovy BVV. Co zajímavého je na programu v letošním V. ročníku? Programy a projekty Ministerstva průmyslu a obchodu pro rok 2003/2004 budou představeny panem Ing. Ottou Emanovským z odboru podpory malého a středního podnikání, MPO ČR. Česká podnikatelská reprezentace při EU v Bruselu, Ing. Ondřej Hradil, vás seznámí s novými aktivitami a podporou (monitoring legislativy EU, výběrová řízení, vyhledávání kontaktů, lobbyismus, vzdělávací stáže, informační podpora financování firemních projektů z programu a fondu EU, monitoring oborových aktualit, balíček evropského přežití atp.)
Vzdělávání a poradenství k programům a projektům EU - spektrum služeb a vzdělávacích programů přednese Ing. Vlastimil Bejček, CSc. z Centra vzdělávání a poradenství VUT v Brně.  Příprava projektové dokumentace, řízení a jakost projektů - je nutným předpokladem úspěšného projektu, strategii představí Doc. Ing. Branislav Lacko, CSc. ze Společnosti pro projektové řízení. Jak najit vhodnou dotaci - databáze grantů a dotací (ČR+EU), to je již příprava na konkrétní projekty. Se systémem vyhledávání, grantovým poradenstvím a partnerstvím pro národní i mezinárodní projekty vás seznámí Ing. Martin Dítě z agentury Eurovision.
Program, přihláška, on-line registrace na http://www.c-agency.net/msv/2003/.


Nahoru

 

Vytvářejte J2EE aplikace rychleji
Mnohé z požadavků, které jsou kladeny na vývojové týmy, si vzájemně protiřečí. Koncoví uživatelé chtějí co nejrychlejší dodávku těch nejkvalitnějších aplikací za co nejnižší ceny. Vývojový tým, který chce v tomto prostředí uspět, musí nutně používat takové technologie, které mu umožní rychlejší a jednodušší vývoj softwaru, aniž by při tom musel "ošidit" kvalitu výsledného produktu. Konference se koná v prostorách hotelu Don Giovanni, Vinohradská 157a, 130 20, Praha 3. Účast na konferenci je zdarma.
http://www.unicorn.cz/ugr/seminare/seminar_J2EE_aplikace.htm
 

Nahoru

 

Service Management
23.9.2003, hotel Novotel, Kateřinská 38, Praha 2

IFS Czech a IBM Česká republika si Vás dovolují pozvat na odborný seminář se zaměřením na Service management. Hlavní témata semináře: Využití funkcí service managementu za pomoci IT, Praktické zkušenosti zákazníků, Trendy v řízení služeb, Poprodejní služby jako zdroj zisku, Unikátní řešení pro zákazníka, Správa dokumentů, Nové a vyvíjející se komplexní technologie, Snížení nákladů na interní údržbu zařízení v podniku, Efektivní manipulace a monitorování zásob, Analytické nástroje.
http://www2.ifsworld.com/czech_republic/seminar.asp
 

Nahoru

 

Využití identifikačních a bezpečnostních systémů
Dne 23. září 2003 a dalších navazujících termínech se ve vybraných krajských městech ČR a na Slovensku uskuteční zajímavý odborný seminář zaměřený na využití identifikačních a bezpečnostních systémů v podnikové sféře. Seminář je určen nejen majitelům či manažerům firem, ale i příslušným odborným pracovníkům zabývajícím se výrobou, personalistikou, zpracováním mezd, informačními technologiemi či ochranou podniku. Účelem je seznámení s výhodami identifikace osob, produktů či služeb, vyhodnocením dat ve výrobě a personalistice, zajištěním bezpečnosti výrobních a administrativních provozů a přímé návaznosti na současné podnikové informační technologie.
Na semináři bude mimo jiné možno shlédnout prezentaci nové řady produktů identifikačního systému Aktion, který je určen zejména pro Oblast bezkontaktní identifikace: Evidence docházky zaměstnanců, Evidence výrobních operací, Stravovací systémy, Integrace s personální a mzdovou agendou
Oblast bezpečnostních systémů: Elektronická zabezpečovací signalizace, Kamerové video systémy, Kontrola vstupů osob do objektů, Kontrola vjezdů vozidel
Termíny: 23.9.2003 Hradec Králové, 1.10.2003 Plzeň, 8.10.2003 Praha, 15.10.2003 Brno, 22.10.2003 Bratislava
Začátek je vždy v 9:00 hod. Každý účastník obdrží informační a odborné materiály. V průběhu akce je zajištěno občerstvení.
Informace a přihlášky: Tel: 266 026 288, E-mail: seminar@efg.cz, www.efg.cz / www.aktion.cz
 

Nahoru

Seminář pro strojírenskou výrobu


Otec data warehousingu Bill Inmon poprvé v Praze
DW Klub a Adastra pořádají dne 25. září 2003 celodenní konferenci DW Symposium, jejímž hlavním řečníkem bude Bill Inmon. Pan Inmon je světově uznávaným odborníkem a autorem v oblasti Data Warehousingu (DW) a je všeobecně považován za "otce tohoto oboru". DW Symposium proběhne ve čtvrtek 25. září 2003 v pražském Autoklubu v Opletalově ulici.
DW Symposium je první veřejnou akcí organizace DW Klub. DW Klub je nezávislým sdružením profesionálů z oboru Data Warehousingu a Business Intelligence (BI/DW) v ČR a SR, který sdružuje přední profesionály oboru z řad nejvýznamnějších českých a slovenských firem. Na pravidelných setkáních se diskutují nejžhavější praktická témata z oboru a vystupují zde přední odborníci od nás i ze zahraničí. DW Klub vznikl v roce 2001 z iniciativy společnosti Adastra. DW Symposium je určeno představitelům managementu firem, státní správy, CIO, ředitelům a manažerům IT, ředitelům a manažerům Data Warehousingu, stejně jako členům DW týmů.
Program DW Symposia i následná panelová diskuse budou vedeny v duchu současných aktuálních témat Business Intelligence a Data Warehousingu:
· Data jako nejcennější majetek firmy
· Správa a řízení dat v době explozivního růstu objemu dat
· Data Warehouse jako generátor hodnoty aplikací CRM a ERP
· Data Warehouse architektura a její komponenty - co funguje co ne
Panelové diskuse, která uzavře jednací část DW symposia, se zúčastní přední IT odborníci a členové DW Klubu ze společností Ahold, Česká Spořitelna, Český Telekom, ČSOB Pojišťovna a Eurotel Praha. Více informací a registraci naleznete na www.adastra.cz/dwsymposium.

Nahoru

 

Konference Systémy pokročilého plánování a řízení výroby
na které se seznámíte s nejnovějšími trendy a technologiemi v řešení informačních systémů pro modelování, optimalizaci, řízení jakosti a vlastní řízení výroby. Představíme Vám podnikový obchodně-ekonomický informační systém WAM S/3 a systém plánování a řízení výroby AROP.
Bude ukázán směr, jakým se dnes ubírají moderní integrované systémy pro řízení výrobního podniku a způsob dosažení úspor zdrojů při jejich nasazení. Místo konání Bratislava 24. září 2003, Praha 25. září 2003, Brno 26. září 2003.
Konference je určena pro společnosti působící v oborech typu strojírenské výroby (zakázková, kusová i sériová výroba strojů, spotřebního zboží, elektro, nábytku, výrobků z plastů, gumy, papíru a další) a dávkové výroby (textilní, chemická, farmaceutická, zpracovatelská, gumárenská, hutní výroba a výroba plastů), nicméně je samozřejmě otevřena pro veškeré společnosti zabývající se výrobou. Nasazení výše uvedených systémů budeme demonstrovat na případových studiích z běžné praxe.
Pro podrobnější informace a registraci na konferenci navštivte: http://www.money.cz/arop/konference2003
 

Nahoru

 

AEC roadshow 2003 - počítačová bezpečnost ZDARMA
Na přelomu září a října 2003 se uskuteční již třetí ročník akce zaměřené na šíření osvěty o počítačové bezpečnosti po České republice - AEC roadshow. Jedná se o cyklu seminářů pořádaný v šesti velkých městech pod záštitou odborníků z AEC Data Security Company. Vstup na tuto akci je přitom zcela ZDARMA po registraci na webových stránkách roadshow.aec.cz.
AEC roadshow 2003 se bude konat v následujících termínech a městech:
23. září - Brno, sídlo společnosti AEC (Bayerova ul. 799/30).
24. září - Ostrava, Hotel Imperial.
25. září - Zlín, Interhotel Moskva.
30. září - Hradec Králové, Hotel Alessandria.
1. října - Praha, pobočka společnosti AEC (Vinohradská 184).
2. října - Plzeň, Hotel Victoria.
Program akce přitom bude ve všech lokalitách stejný: od 9:00 hod. bude prezentace účastníků, vlastní program začne v 9:30 hod. a skončí ve 13:30 hod. Účastníci AEC roadshow 2003 si letos budou moci vyslechnout následující přednášky:
· Síťoví červi.
· Představení bezpečnostního produktu.
· Velké bezpečnostní incidenty.
· Novinky z laboratoří AEC.
· Elektronický podpis - mýty, sliby, realita.
· Zbytečné otázky v antivirové ochraně.
Každý účastník AEC roadshow 2003 obdrží informační a odborné materiály, v průběhu akce je zajištěno i občerstvení.
 

Nahoru

KARATOpen


Controllingové analýzy s využitím OLAP
Rádi bychom Vás pozvali na seminář Controllingové analýzy s využitím OLAP (On line Analytical Processing), který se koná 30. 9. 2003 v Praze. Na semináři se naučíte zobrazovat a analyzovat údaje z libovolné databáze pomocí v současnosti nejmodernějších technologií. Nejsilnější stránkou aplikace je zpřístupnění údajů způsobem, který umožňuje rychlé zjištění potřebných informací a výsledky analýz tak přináší lepší přehled o stavu a směrování podniku. Využívání této technologie Vám umožní dát do souvislosti zdánlivě nesourodá data a získat tak nové informace. Více informací naleznete na www.controlling.cz.
 

Nahoru

 

GeoForum cs 2003 - lidé, informace, řešení, technologie, zábava
Čtvrtý ročník uživatelské konference Intergraphu je tady. Jestliže patříte mezi zájemce o geoinformační technologie a řešení, pak nemůžete při získávání informací opominout uživatelskou konferenci GeoForum cs 2003. Ve dnech 30. září a 1. října 2003 se v Brně v hotelu Holiday Inn již po čtvrté sejdou všichni, kteří se zajímají o novinky, trendy a zkušenosti z oblasti aplikace geoinformačních systémů a technologií do veřejné správy, dopravy, lesnictví a zemědělství, inženýrských sítí, energetiky, vodárenství, plynárenství, telekomunikací, vojenství.
Za čtyři roky své existence si konference získala dobrou pověst, především díky kvalitnímu propojení odborné a společenské části. Stalo se již tradicí, že se při ní setkávají zákazníci, partneři, dodavatelé, uživatelé geoinformačních technologií i zástupci z akademické sféry.
GeoForum si klade za cíl oslovovat ty, kteří hledají v geoinformačních technologiích a řešeních přidanou hodnotu a konkurenční výhodu, GIS používají jako pracovní nástroj anebo výrobní prostředek. Konference není pouze místem k načerpání odborných znalostí, ale značný ohlas si získala možnost setkávání s kolegy, přáteli a známými, třeba v během společenského večera. Po mexické slavnosti, kovbojsky naladěném Divokém západu a středověké myslivecké slavnosti bude jeho letošním tématem objevování nových kontinentů a mořeplavba. Společníky budou slavní mořeplavci a navigátoři Cristóbal Colón, Vasco da Gama, Bartolomeu Dias, Fernao Magalhaes, James Cook, Hernando Cortés a mnozí další. Aktivní zábava, soutěže, dobré jídlo a pití - to vše přispívá ke spokojenosti účastníků GeoFora.
Témata konference:
Správa, integrace a distribuce geoprostorových dat - Tyto dva tématické bloky se věnují problematice správy geoprostorových dat, možnostem jejich propojování. Většina organizací používá různorodé datové zdroje, které lze pomocí řešení Intergraphu a jeho partnerů snadno sjednotit či propojit bez nutnosti konverze. Samostatnými částmi tohoto tématického bloku jsou sekce věnované managementu velkých objemů geoprostorových dat (TerraShare) a problematice práce s daty katastru nemovitostí České republiky včetně představení komplexního řešení.
Geoprostorové řízení zdrojů - Přednášky se budou věnovat především využívání řešení GRM (Geospatial Resource Management), prostor bude vyhrazen i pro případové studie z energetiky, vodárenství, plynárenství, komunikací. Do oblasti geoprostorového řízení zdrojů patří i facility management, kterému rovněž bude věnován zvláštní prostor.
Integrace GIS s ostatními informačními systémy - Tato sekce je určena především pro společnosti, které chtějí využívat možností, které vzniknou propojením geoinformačních technologií např. s provozně-ekonomickými systémy (SAP), případně se zabývají budováním datových skladů.
Analýza a vizualizace dat - Tento blok je zaměřen na představení praktických možností geoinformačních řešení a jejich využití např. při manažerském rozhodování, při plánování, logistice apod. Možnosti budou prezentovány především na prakticky zaměřených workshopech, srozumitelných každému.
Mobilní technologie - využití v geoaplikacích - Řešení založené na mobilních technologiích mohou být s výhodou využity v energetice, např. vedení pracovních čet v terénu (IntelliWhere TrackForce). Rovněž tak budou představeny uživatelské aplikace z dopravy (inteligentní navigační systémy) či využití Tablet PC v terénu.
Fotogrammetrie a správa velkých objemů rastrových dat - Zde se bude prolínat problematika správy velkých objemů rastrových dat, jejich vyhodnocování a využívání. Jednou z částí tohoto tématického bloku bude rovněž prezentace komplexního fotogrammetrického řešení, počínaje pořízením snímků (fotogrammetrickou kamerou) přes jejich zpracování až po distribuci, využití a ukládání - to vše s pomocí 100% digitální technologie.
Intergraph a vzdělávání, věda a výzkum - Spolupráce s akademickou sférou, grantové možnosti Intergraphu, zapojení do Team GeoMedia Registered Research Laboratory - to vše bude součástí tohoto tématického bloku.
Vedle přednášek jsou v rámci konference pořádány i workshopy, které si kladou za cíl seznámit s technologickými možnostmi a novinkami řešení a technologií.
Program konference začíná ve úterý 30. září v 10:00 hod., předpokládané ukončení programu je ve středu 1. října v 16:00 hod.
www.intergraph.com/cz
 

Nahoru

 

Uplatnění mobilních terminálů
Point.X, firma nabízející mobilní řešení pro podnikové informační systémy, Vás zve na přednášku o uplatnění mobilních terminálů v IS, která se koná na výstavě Invex 2003,Conference Hall, 6.října v 16.00 hodin. Point.X najdete také mezi účastníky 7. Evropského fora logistiky a dopravy EASTLOG 2003, konaného od 22. do 24. října v Corinthia Towers v Praze.
www.pointx.cz
 

Nahoru

 

EASTLOG - pracovní setkání odborníků z logistiky a dopravy
Ve dnech 22. až 24. října 2003 proběhne v hotelu Corinthia Towers Praha již 7. ročník evropského fóra logistiky a dopravy s názvem EASTLOG. Fórum se vyznačuje všestrannou nabídkou doprovodných aktivit tak, aby účastníci prožili tři skutečně efektivní dny plné logistiky. Konference a workshopy otevřou aktuální témata jako například otázky vstupu České republiky do Evropské unie, zabezpečení skladů, nemovitostí pro logistiku, pallet managementu, distribuce apod. Součástí programu je rovněž odborný veletrh, galavečer a oblíbená prohlídka výjimečných logistických platforem.
Bohatá nabídka aktivit čeká i na ty, kteří se rozhodnou navštívit pouze veletrh. Přichystána jsou různá překvapení - vstup zdarma, dárky pro jubilejní návštěvníky, soutěže o zajímavé ceny. Novinkou letošního ročníku je i volně přístupné "Providers Forum", které je doprovodným konferenčním programem na veletrhu. Pracovní charakter akce a odborný profil návštěvníků umožňuje vést jednání v duchu business-to-business a navázat přínosné profesionální kontakty. Více informací na www.eastlog.cz.

Nahoru


strategicky it management


Finanční monitor IT firem

Intel aktualizuje odhad čtvrtletních výsledků
Společnost Intel poskytla v rámci pravidelné aktualizace finančního výhledu firmy údaje pro třetí čtvrtletí, které v jejím případě končí 27. září. Společnost Intel předpokládá výnosy v rozmezí 7,6 až 7,8 miliard dolarů, přičemž odhad z 22. srpna hovořil o pásmu 7,3 až 7,8 miliard. Poptávka po produktech architektury Intel celosvětově roste, obzvláště potom v regionech rozvíjejících se trhů. Poptávka po komunikačních produktech je setrvale slabší. Procento hrubých výnosů dosáhne ve třetím čtvrtletí pravděpodobně jedné z nejvyšších hodnot v historii firmy - 56 procent, plus mínus několik desetin.
Daňové zatížení bude ve třetím čtvrtletí odhadem zhruba 28 procent, což je oproti dříve odhadovaným 24 procentům nárůst, způsobený právě předpokládaným zvýšením zisku. Společnost Intel plánuje zveřejnění další aktualizace předpokládaného daňového zatížení 14. října, společně s finančními výsledky za třetí čtvrtletí. Ostatní odhady zůstávají beze změn. Finanční výhled společnosti Intel pro třetí čtvrtletí, který byl zveřejněn společně s výsledky za druhé čtvrtletí, a aktualizace ze 22. srpna jsou k dispozici na www.intc.com. Jak bylo předem oznámeno, společnost Intel nebude konat při této příležitosti telefonickou konferenci.

Nahoru
 

Internet, komunikace a sítě

Ústředny ATEUS nově registrují nepřijatá volání
Ústředny ATEUS, vyráběné společností 2N TELEKOMUNIKACE, přinášejí od září firmám nové možnosti péče o zákazníky. Ústředny spolu s doplňkovou službou analogových telefonních linek Českého Telecomu Identifikace volajícího (CLIP) mohou registrovat všechna nezodpovězená volání. U ústředen ATEUS-OMEGA a OMEGA Business se služba může stát plnohodnotnou podporou pro CRM služby a může zčásti nahradit i dražší ISDN přípojku.
Tato na první pohled jednoduchá služba vyrovnává přednosti mobilního telefonu s pevným telefonem v kanceláři. Při příjmu volání se zobrazí číslo, případně jméno osoby, která volá. Telefon si také pamatuje řadu nezodpovězených hovorů, včetně data a času. Telefon s touto službou jednoduchým způsobem doplňuje nebo nahrazuje záznamníky, hlasové schránky VoiceMailu i další opatření pro obsluhu hovorů v nepřítomnosti. Jednoduše tak předchází i situaci, kdy si uživatel zapomene přesměrovat telefon.
Dosud bylo využití služeb spojených s identifikací volajícího vázáno na připojení veřejných linek ústředny do sítě ISDN nebo GSM. U GSM připojení byly ústředny ATEUS první, které nabídly uživateli přenos čísla volajícího na displej systémového telefonu nebo do CRM aplikace. Také díky tomu získal v krátké době oblibu CTI Telefon, aplikace počítačové telefonie s jednoduchým záznamníkem kontaktů. V současnosti již služba CLIP není vázána na systémové telefony. Může být spuštěna také na běžných dvoudrátových linkách, vybavených některým z telefonů, které s identifikací pracují.
Pozornost si zaslouží také fakt, že CLIP lze použít nejen na nejnovějších ústřednách ATEUS-OMEGA Business a OMEGA Basic, ale na všech ústřednách této řady, vyrobených od roku 1998. Komfort mobilního telefonu na pobočkové ústředně tak může získat více než 8000 firem, které již některou z ústředen ATEUS-OMEGA vlastní.

Nahoru


seminář MS Excel pro ekonomy


Informační společnost

Česká pobočka Fujitsu Siemens má nového ředitele
Dne 1. září 2003 se novým generálním ředitelem Fujitsu Siemens Computers (FSC) v České republice stal Tomáš Rutrle. Rutrle střídá Hanuše Weisla, který českou pobočku FSC řídil od jejího založení v roce 1999 a dokázal ji v nelehké konkurenci zahraničních i domácích výrobců prosadit mezi hlavní hráče na tuzemském IT trhu.
Ing. Tomáš Rutrle (1960) pracuje ve společnostech Siemens od roku 1992. Z pozice obchodního ředitele divize komunikačních sítí (ICN) v Praze postoupil v roce 2001 do funkce regionálního ředitele prodeje Siemens AG v Mnichově, zodpovědného za projekty mobilních GSM sítí v Rakousku, Chorvatsku, Holandsku, Rusku a na Ukrajině.
Rutrle je absolventem pražské ČVUT a MBA programu Sheffield Hallam University. Hovoří anglicky, německy a rusky. Je ženatý, má 4 děti.

Nahoru


System NEWS zasílá redakce edice IT Business * Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.: +420/ 545 222 779 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám System NEWS zasílali, kontaktujte nás prosím. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora,