V Edici IT Business
vychází |
Právě vyšlo:
IT System 7-8/2003
Hlavní témata
· VÝROBNÍ PODNIKY (Strojírenský průmysl)
· IS pro plánování a řízení výroby
· Počítačová podpora řízení jakosti
· HRM - řízení lidských zdrojů
· Business Intelligence |
Připravujeme:
IT System 9/2003
Hlavní témata
· E-procurement, E-business
· Integrace podnikových aplikací a obchodních procesů
· HRM - řízení lidských zdrojů
· Plánování a optimalizace
· Kvalita dat |
Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový
formulář ZDE! |

|
Podnikové aplikace |
Scala EU - staRt Plus
Scala EU -
staRt Plus je nová produktová sada ERP řešení určená pro malé, střední a
také začínající podniky s menším počtem uživatelů, kterou Scala CR
rozšiřuje svoji nabídku od září 2003. Tato cíleně připravená produktová
sada obsahuje takovou funkcionalitu ERP, kterou uvedené podniky
potřebují pro pokrytí základních firemních procesů. Snadnou dostupnost
produktu Scala EU - staRt Plus podnikům malé a střední velikosti a
začínajícím firmám zaručuje krátká doba implementace a zajímavé platební
podmínky produktu.
Zkušenosti Scaly potvrzují, že střední a malé podniky mají omezené
finanční a lidské zdroje, proto často rozhodnutí o nákupu integrovaného
ERP řešení nemá potřebnou prioritu. Jsou si vědomy, že úspěch podnikání
záleží také na jejich IT infrastruktuře, ale zavedení informačního
systému odkládají, což někdy brzdí jejich rozvoj. Proto Scala CR
připravila produktovou sadu, ve které se pojí přesně to, co malé a
začínající podniky potřebují ke svému podnikání s jejich možnostmi, a
nazvala ji Scala EU - staRt Plus.
Systém se základním nastavením: zajišťuje efektivní manažerské zázemí,
možnost upgradu systému představuje stabilní základnu, kterou je možno
dále rozvíjet a rozšiřovat. Produktová sada obsahuje plnou funkcionalitu
systému iScala v oblasti řízení financí a zdrojů a řízení logistiky,
krátkou dobu implementace, která je zahrnuta v ceně, a výhodné platební
možnosti. Zájemce si může vybrat ze dvou cenových variant: jednou z nich
je pronájem systému a druhou je koupě systému pomocí splátkového
kalendáře. Flexibilita produktové sady Scala EU - staRt Plus a její
cenová úroveň tak reagují na potřeby a možnosti malých, středních a
začínajících podniků.
Název balíčku Scala EU - staRt Plus vznikl následovně: "EU" představuje
jednak zastoupení Scaly v mnoha zemích EU, ale i připravenost systému
podporovat všechny změny a novinky související se vstupem České
republiky do EU. Slovo "staRt" představuje finanční dosažitelnost a
rychlou implementaci, ale také začátek podnikání společností a slovo
"Plus" je odrazem rozšíření skupiny zákazníků Scaly získaných za 11 let
její činnosti na českém trhu.
Nahoru

PRE s kompletním
řešením pro utility od SAP
Společnosti PRE (Pražská energetika) a SAP ČR oznámily, že podepsaly
smlouvu na dodávku licencí a implementaci mySAP Utilities, odvětvového
řešení SAP pro utility. Smlouva je výsledkem úspěšně završeného procesu
veřejné obchodní soutěže vypsané společností PRE, když v této soutěži
byla nabídka společnosti SAP ČR vyhodnocena jako nejvhodnější. PRE je
dlouholetým uživatelem řešení SAP, doposud implementovala největší
rozsah funkcionality SAP R/3 ze všech utilitních společností v ČR.
Dle smlouvy bude stávající řešení SAP užívané v PRE rozšířeno o
funkcionalitu nejnovější verze kompletního odvětvového řešení SAP pro
utility obchodně nazývané mySAP Utilities. Toto řešení zahrnuje mj.
úplný multi-utilitní zákaznický systém, datový sklad a systém pro
business intelligence, a dále systém péče o zákazníky (CRM).
PRE bude první společností v ČR, která bude mít k dispozici poslední
verzi řešení mySAP Utilities, přičemž v části CRM (verze 4.0) bude
pilotním projektem. Po dokončení celého projektu implementace PRE
očekává, že významně posílí svou konkurenceschopnost na českém utilitním
trhu.
Implementace komplexního utilitního řešení je potvrzením dlouholeté
spolupráce mezi SAP a PRE.
Nahoru

Systinet a
Brain Systems partnery pro český trh
Společnosti Systinet a Brain Systems oznámily uzavření strategického
partnerství. Brain Systems se tak stala hlavním implementačním partnerem
společnosti Systinet pro Českou republiku. Své postavení bude Brain
Systems využívat při implementacích produktů Systinetu pro webové
služby.
Kromě implementací bude Brain Systems zajišťovat také konzultační
služby. Software společnosti Systinet hodlá Brain Systems zabudovat do
svých portálových řešení.
Sada produktů Systinet WASP je kompletním řešením pro tvorbu, nasazení,
zabezpečení a správu webových služeb. Systinet WASP Server for Java a
WASP Server for C++, prostředí pro provoz webových služeb, plně
podporují zavedené standardy, včetně SOAP 1.1, SOAP 1.2 a WSDL 1.1.
Nahoru |
|
Analýza |
Řešení společnosti Citrix zvyšují výkon webových aplikací o 250%
Konzultační firma v oblasti technologií Doculabs zveřejnila výsledky
srovnávací studie, která hodnotila bezpečnost, výkonnost a správu přístupových
řešení společnosti Citrix - konkrétně Citrix MetaFrame XP Presentation Server,
Feature Release 3 - oproti běžným řešením založeným na lokálním webovém
prohlížeči ve spojení s počítačem s operačním systémem Windows. Test prokázal,
že používání řešení od společnosti Citrix má za následek kromě vyšší bezpečnosti
a snadnější správy také zvýšení výkonnosti až o 250 procent díky lepšímu využití
šířky pásma.
Nahoru
|
Konference, semináře |
Otec data
warehousingu Bill Inmon poprvé v Praze
DW Klub a
Adastra pořádají dne 25. září 2003 celodenní konferenci DW Symposium,
jejímž hlavním řečníkem bude Bill Inmon.
Pan Inmon je světově uznávaným odborníkem a autorem v oblasti Data
Warehousingu (DW) a je všeobecně považován za "otce tohoto oboru". DW
Symposium proběhne ve čtvrtek 25. září 2003 v pražském Autoklubu v
Opletalově ulici. DW Symposium je první veřejnou akcí organizace DW
Klub. DW Klub je nezávislým sdružením profesionálů z oboru Data
Warehousingu a Business Intelligence (BI/DW) v ČR a SR, který sdružuje
přední profesionály oboru z řad nejvýznamnějších českých a slovenských
firem.
Na pravidelných setkáních se diskutují nejžhavější praktická témata z
oboru a vystupují zde přední odborníci od nás i ze zahraničí. DW Klub
vznikl v roce 2001 z iniciativy společnosti Adastra. DW Symposium je
určeno představitelům managementu firem, státní správy, CIO, ředitelům a
manažerům IT, ředitelům a manažerům Data Warehousingu, stejně jako
členům DW týmů. Program DW Symposia i následná panelová diskuse budou
vedeny v duchu současných aktuálních témat Business Intelligence a Data
Warehousingu:
· Data jako nejcennější majetek firmy
· Správa a řízení dat v době explozivního růstu objemu dat
· Data Warehouse jako generátor hodnoty aplikací CRM a ERP
· Data Warehouse architektura a její komponenty - co funguje co ne
Panelové diskuse, která uzavře jednací část DW symposia, se zúčastní
přední IT odborníci a členové DW Klubu ze společností Ahold, Česká
Spořitelna, Český Telekom, ČSOB Pojišťovna a Eurotel Praha. Více
informací a registraci naleznete na
www.adastra.cz/dwsymposium.
Nahoru

AEC roadshow 2003 -
počítačová bezpečnost ZDARMA
Na přelomu září a října 2003 se uskuteční již třetí ročník akce zaměřené
na šíření osvěty o počítačové bezpečnosti po České republice - AEC
roadshow. Jedná se o cyklu seminářů pořádaný v šesti velkých městech pod
záštitou odborníků z AEC Data Security Company. Vstup na tuto akci je
přitom zcela ZDARMA po registraci na webových stránkách
roadshow.aec.cz.
AEC roadshow 2003 se bude konat v následujících termínech a městech:
23. září - Brno, sídlo společnosti AEC (Bayerova ul. 799/30).
24. září - Ostrava, Hotel Imperial.
25. září - Zlín, Interhotel Moskva.
30. září - Hradec Králové, Hotel Alessandria.
1. října - Praha, pobočka společnosti AEC (Vinohradská 184).
2. října - Plzeň, Hotel Victoria.
Program akce přitom bude ve všech lokalitách stejný: od 9:00 hod. bude
prezentace účastníků, vlastní program začne v 9:30 hod. a skončí ve
13:30 hod. Účastníci AEC roadshow 2003 si letos budou moci vyslechnout
následující přednášky:
· Síťoví červi.
· Představení bezpečnostního produktu.
· Velké bezpečnostní incidenty.
· Novinky z laboratoří AEC.
· Elektronický podpis - mýty, sliby, realita.
· Zbytečné otázky v antivirové ochraně.
Každý účastník AEC roadshow 2003 obdrží informační a odborné materiály,
v průběhu akce je zajištěno i občerstvení.
Nahoru

IAS & Business Intelligence
Nejste účetní, ale potřebujete se rychle zorientovat v mezinárodních
účetních výkazech podle IAS (International Accounting Standard)? Chcete
aby byl Váš podnik připraven na vstup do Evropské unie? Rádi byste
získali přehled v základních pojmech používaných v IAS/IFRS, zjistili
jaké jsou odlišnosti oproti českým výkazům - CAS (Czech Accounting
Standard) nebo se zeptali zda nebo jak lze využít nástroje Business
Intelligence pro podporu IAS? Pokud hledáte odpovědi na výše uvedené
otázky, zveme Vás 4. září 2003 na odborný seminář "IAS & Business
Intelligence" v hotelu Olympik v Praze. Přijďte si pro odpovědi na své
otázky a diskutujte s odborníky na uvedená témata. Více informací
naleznete na
www.misag.com/cz, přihlášku žádejte na tel: 255 702 919 nebo
e-mailem.
Nahoru

Strategický IT management
Zkušenosti v podání odborníků přímo z praxe, aktuální know how z oboru a
trendy vývoje, praktická využitelnost informací, diskuse a výměna
informací na aktuální téma. Dvoudenní seminář s hlavními tématy
Dimenzování informatiky, Od podnikové strategie k IT strategii, Proces
transformace ICT aneb od řízení technologie k řízení služeb ICT, Jak
definovat a hlavně udržet IT strategii, Informační technoligie v
telekomunikacích.
Více informací na
http://www.topvision.cz/?cmd=click_akce&id_akce=129.
Nahoru

|
MS
Excel pro ekonomy
Využijte všech možností, které Excel nabízí 10.9.2003 až 11.9.2003 v PC učebně
Hewlett-Packard s.r.o., Praha 4. Práce ekonoma bez MS Excelu je v dnešní době
nepředstavitelná. Přestože mnoho podniků úspěšně zavedlo obsáhlé integrované
systémy výkazů a analýz - leckterý ekonomický pracovník v určitých případech
každodenní činnosti sáhne raději po
Excelu.
Nahoru

Pozvánka na konferenci BIN 2003
Společnost ICZ a.s. si Vás dovoluje pozvat na
2. ročník
konference BIN (Bezpečnost informací), která se v letošním roce týká
havarijního plánování. Havárie části IT může postihnout každou firmu či
organizaci. Havarijní plánování umožňuje vytvořit organizační, technologická a
personální opatření, která v případě havárie zajistí využití záložních zdrojů
pro nouzový provoz a poté přechod z nouzového režimu zpět k normálnímu provozu.
Chod firmy nebo organizace tak není významným způsobem narušen. Havarijní
plánování se může dotýkat různých oblastí zpracování informací - informačního
systému jako celku, pouze některých subsystémů, systému zpracování informací v
určité organizační jednotce, atd. Konference BIN 2003 je zaměřena na "Havarijní
plánování pro informační systémy". Uskuteční se tak, jako v předchozím roce, 11.
září 2003 v hotelu Diplomat.
Nahoru

Řízení výběru a
implementace informačního systému
Proč investovat do pořízení informačního systému? Koupit software nebo vyřešit
problém? Čím se řídit a na co dát pozor při výběru řešení? Může výběr dodavatele
ovlivnit úspěch projektu? Jak řešit finanční zajištění projektu implementace
informačního systému? To jsou hlavní otázky, kterými se bude zabývat workshop s
názvem Řízení výběru a implementace informačního systému a podtitulem
"Neudělejte chybu, které byste později litovali". Akci pořádá společnost Allium
ve spolupráci s mediálním partnerem časopisem IT System v úterý 16. září v
brněnském hotelu Santon. Účastníci akce se dozví důležité informace týkající se
problematiky výběru informačního systému - výběr řešení, výběr dodavatele, cíle
projektu, možnosti financování. Více informací o akci naleznete na stránkách
společnosti Allium.
Nahoru

Informatika: Strategické řízení IT
Informační a komunikační technologie se v posledním desetiletí staly jedním z
klíčových faktorů konkurenceschopnosti podniků. Avšak míra efektivity využití
IS/ICT se v podnicích velmi liší. Kromě podniků, které úspěšně využily IS/ICT
jako nástroj svého prosazení na trhu, jiným podnikům investice do IS/ICT
nepomohly a v některých případech dokonce ještě urychlily ekonomický pád
podniku. Akce se konná 16.9.2003, v hotelu Ibis, v Praze-Karlíně. Blizší
informace naleznete
zde.
Nahoru

Vytvářejte J2EE aplikace rychleji
Mnohé z požadavků, které jsou kladeny na vývojové týmy, si vzájemně protiřečí.
Koncoví uživatelé chtějí co nejrychlejší dodávku těch nejkvalitnějších aplikací
za co nejnižší ceny. Vývojový tým, který chce v tomto prostředí uspět, musí
nutně používat takové technologie, které mu umožní rychlejší a jednodušší vývoj
softwaru, aniž by při tom musel "ošidit" kvalitu výsledného produktu.
Konference se koná v prostorách hotelu Don Giovanni, Vinohradská 157a, 130
20, Praha 3. Účast na konferenci je zdarma.
Nahoru

Service Management
IFS Czech a IBM Česká republika si Vás dovolují pozvat na odborný
seminář se zaměřením na Service management. Hlavní témata semináře:
Využití funkcí service managementu za pomoci IT, Praktické zkušenosti
zákazníků, Trendy v řízení služeb, Poprodejní služby jako zdroj zisku,
Unikátní řešení pro zákazníka, Správa dokumentů, Nové a vyvíjející se
komplexní technologie, Snížení nákladů na interní údržbu zařízení v
podniku, Efektivní manipulace a monitorování zásob, Analytické nástroje.
Nahoru

IBM Software forum 2003
Viz.
pozvánka.
Nahoru
|
Tvorba, správa a
distribuce webového obsahu
Dovolujeme si Vás pozvat k účasti na
semináři Web
Content Management: "Tvorba, správa a distribuce webového obsahu"
společností KOMIX, Software AG a Tridion, který proběhne 24. září 2003, v
prostorách hotelu PRAHA, Sušická 20, Praha 6. Na "Web Content Management"
semináři, který je určen právě pro marketingové a obchodní manažery, IT
specialisty a správce webu, objevíte, jak společnosti KOMIX, Software AG a
Tridion poskytují řešení pro správu webového obsahu, které zaručí, že na všechny
naše otázky odpovíte ANO.
Nahoru

Informatica - jak se elegantně a minimálním úsilím vypořádat s integrací dat
Seminář je věnován problematice integrace dat a aplikací pro potřeby datových
skladů a systémů tzv. business inteligence. Nezávislé studie uvádějí, že právě
oblast integrace dat neboli ETL (extrakce, transformace, load) může odčerpat
značnou část prostředků na budování a provoz datových skladů - až 70%. Mimo jiné
se dozvíte, jak tyto náklady omezit a vybudovat ETL řešení za zlomek času a s
minimálním úsilím.
Další informace o plánovaných seminářích naleznete na adrese
http://www.sybase.cz/sem/semademo.htm a
http://www.sybase.cz/edu/aktual.stm.
Nahoru

Caché Entrée
Jednodenní trénink práce s postrelační databází Caché. Bližší info najdete
na webových stránkách
http://www.intersystems.cz/akce/entree.html, vztahující se k místu konání,
programu, technickému vybaveni a také registraci on-line, dáváme nyní k
dispozici přehled připravených termínů:
24.07.2003 Hotel ILF Praha, 28.08.2003 Hotel ILF Praha, 29.09.2003 Holiday Inn
Bratislava, 29.10.2003 Hotel ILF Praha, 10.11.2003 Hotel ILF Praha, 11.12.2003
Holiday Inn Brno.
Nahoru

Outsourcing mzdové agendy
Společnost ELANOR si Vás dovoluje pozvat dne 25.9.2003 na odborný seminář se
zaměřením na Outsourcing mzdové agendy. Úspěšné firmy hledají všechny dostupné
cesty, jak snížit své náklady, jak optimalizovat své procesy, jak se zbavit
všech činností, které přímo nesouvisí s jejich podnikáním a zbytečně komplikují
život. Outsourcing - vyčleňování činností mimo vlastní firmu, je jedna z
technik, která pomáhá řešit nikdy nekončící proces "snižování nákladů". Tento
trend se logicky nevyhnul ani oblasti lidských zdrojů. V čem jsou výhody a
nevýhody tohoto kroku a proč to někteří dělají a jiní o tom vůbec neuvažují?
Cílem semináře je poskytnout Vám dosavadní zkušenosti významných odběratelů této
služby a postřehy jejich dodavatele. Více informací a registraci na tuto akci
najdete na
http://www.elanor.cz/ela_cz/seminar_ezm.htm.
Nahoru

1. ročník odborné
konference KARAT Open na Slovensku
Dne 25. září 2003 proběhne v hotelu Medium v Bratislavě
1. odborná konference KARAT Open na Slovensku, která je určena všem vedoucím
pracovníkům a správcům podnikových informačních systémů. Na konferenci bude
představeno nejnovější řešení komplexního informačního systému především řešení
pro Výrobu, CRM a Manažerský informační systém. Na praktické ukázce bude
demonstrována otevřenost IS KARAT pro uživatele, správce a její možnosti využití
v praxi. Specializované workshopy se budou zabývat vývojovými nástroji, trendy a
uživatelskými vlastnostmi systému. Účast na konferenci KARATOpen je ZDARMA.
Nahoru

Seminář
Controllingové analýzy s využitím OLAP
Rádi bychom Vás pozvali na seminář Controllingové analýzy s využitím
OLAP (On line Analytical Processing), který se koná 30. 9. 2003 v Praze.
Na semináři se naučíte zobrazovat a analyzovat údaje z libovolné
databáze pomocí v současnosti nejmodernějších technologií. Nejsilnější
stránkou aplikace je zpřístupnění údajů způsobem, který umožňuje rychlé
zjištění potřebných informací a výsledky analýz tak přináší lepší
přehled o stavu a směrování podniku. Využívání této technologie Vám
umožní dát do souvislosti zdánlivě nesourodá data a získat tak nové
informace. Více informací naleznete na
www.controlling.cz.
Nahoru

Uplatnění mobilních terminálů v IS
Point.X spol. s r.o. firma nabízející mobilní řešeni pro podnikové informační
systémy Vás zve na přednášku
o uplatnění mobilních terminálů v IS, která se koná na výstavě Invex
2003,Conference Hall, 6.října v 16.00 hodin. Dale jsme ucastniky 7. Evropského
fora logistiky a dopravy EASTLOG 2003, konaného od 22. do 24. října v Corinthia
Towers v Praze.
Nahoru

EASTLOG -
pracovní setkání odborníků z logistiky a dopravy
Ve dnech 22. až 24. října 2003 proběhne v hotelu Corinthia Towers Praha již 7.
ročník evropského fóra logistiky a dopravy s názvem EASTLOG. Fórum se vyznačuje
všestrannou nabídkou doprovodných aktivit tak, aby účastníci prožili tři
skutečně efektivní dny plné logistiky. Konference a workshopy otevřou aktuální
témata jako například otázky vstupu České republiky do Evropské unie,
zabezpečení skladů, nemovitostí pro logistiku, pallet managementu, distribuce
apod. Součástí programu je rovněž odborný veletrh, galavečer a oblíbená
prohlídka výjimečných logistických platforem.
Bohatá nabídka aktivit čeká i na ty, kteří se rozhodnou navštívit pouze veletrh.
Přichystána jsou různá překvapení - vstup zdarma, dárky pro jubilejní
návštěvníky, soutěže o zajímavé ceny. Novinkou letošního ročníku je i volně
přístupné "Providers Forum", které je doprovodným konferenčním programem na
veletrhu. Pracovní charakter akce a odborný profil návštěvníků umožňuje vést
jednání v duchu business-to-business a navázat přínosné profesionální kontakty.
Více informací na www.eastlog.cz.
Nahoru |
|
Finanční monitor IT firem |
Obchodní
výsledky Western Digital za 1. čtvrtletí
Společnost
Western Digital (dále WD) poskytla aktualizovaný výhled na své obchodní
výsledky za první čtvrtletí s koncem 26. září 2003 a uvedla podrobnosti
o akvizici aktiv firmy Read-Rite Corp.
Společnost WD uvedla, že díky úspěšnějšímu dřívějšímu provedení
integrace získaných ústředí firmy se nyní očekává, že tato akvizice bude
zahrnuta do příjmů za čtvrtletí s koncem v prosinci 2003 - o devět
měsíců dříve, než bylo původně odhadováno. Společnost zahájila sériovou
výrobu pevných disků s technologií hlav Western Digital pro kapacitu 80
GB na plotnu a plánuje do konce září 2003 výrobu zhruba 2,5 miliónu
hlav. Společnost dále zveřejnila aktualizovaný dlouhodobý obchodní model
odrážející integraci této akvizice.
V konferenčním hovoru po internetu společnost dále oznámila tyto
informace, týkající se zářijového čtvrtletí:
" Obrat a počet disků směřuje k hornímu pásmu dříve plánovaného rozmezí
a očekává se dosažení obratu 690 až 700 miliónů USD a 11,0 až 11,3
miliónu kusů prodaných disků.
" Při zohlednění akvizice se pro Q1 očekává hrubá marže mezi 13,5 a 14
procenty.
" Operační a čistý zisk za Q1 bude zhruba bezeztrátový, včetně započtení
jednorázových výdajů ve výši 50 milionů USD, souvisejících s náklady
akvizice na výzkum a vývoj, náklady na odstupné zaměstnancům, výdaji na
zahájení provozu a nedostatečně krytými režijními náklady, spojenými s
nízkým objemem produkce hlav.
" Poptávka po pevných discích se na všech trzích pohybovala v horním
pásmu očekávaných hodnot.
" Cenová politika byla konkurenční, avšak přiměřená.
" Výše skladových zásob v oboru je vyšší než na počátku čtvrtletí díky
sezónní slabší prodejnosti v srpnu. Společnost věří, že se výše
skladových zásob udrží ve zvládnutelném rozsahu i při zvýšeném objemu
prodeje, k němuž došlo v nedávné době a který se očekává i během září.
Společnost vydala v červenci 2003 plán pro zářijové čtvrtletí - bez
zohlednění akvizice, který počítal s obratem v rozsahu 680 až 700
miliónů USD při prodeji 10,7 až 11,2 miliónu pevných disků a ziskem na
akcii v rozmezí 0,22 až 0,24 USD při hrubé marži okolo 16 procent.
Firma WD dokončila akvizici v podstatě všech aktiv společnosti Read-Rite
k 31. červenci 2003. Využila také opci na akvizici závodů společnosti
Read-Rite v Thajsku. Celkové náklady na akvizici se odhadují mezi 170 až
180 milióny USD a tvoří je:
" hotovostní platba ve výši zhruba 95 miliónů USD,
" předpokládané finanční závazky thajského závodu ve výši přibližně 60
miliónů USD a
" přímé náklady na provedení akvizice a ostatní doplňkové předpokládané
závazky v celkové výši 15 až 25 miliónů USD.
Z účetního hlediska bude akvizice považována za pořízení aktiv. Jak již
bylo uvedeno, akvizice byla financována z provozního kapitálu. Stávající
bankovní závazky týkající se thajského závodu budou financovány úvěrem
za nových podmínek ve výši zhruba 50 miliónů USD. Společnost nyní
nepředpokládá provedení jakékoli samostatné finanční transakce k
financování akvizice.
S ohledem na akvizici vydala společnost nové směrodatné pokyny pro svůj
dlouhodobý obchodní model. Uvedení nového obchodního modelu do praxe se
očekává v průběhu druhé poloviny fiskálního roku 2004.
Firma dále uvedla, že v důsledku své negativní obrátky aktiv spojené s
vyššími provozními maržemi bude nadále produkovat vysoké operační
peněžní toky. Kapitálové výdaje se z pohledu průměru za několik let
zvýší, pro podporu nového závodu na výrobu hlav, zhruba o 70 až 90
miliónů USD. Plán investic společnosti pro fiskální rok 2004 s koncem v
červnu 2004 umožní výrobu až 30 miliónů hlav za čtvrtletí.
Nahoru

Logitech
oznamuje výsledky prvního čtvrtletí
Společnost Logitech International oznámila, že její tržby v prvním
fiskálním čtvrtletí roku 2004, jež skončilo 30. června 2003, dosáhly
výše 218 miliónů USD, což představuje 12procentní nárůst oproti stejnému
čtvrtletí minulého roku. Hrubé ziskové rozpětí v tomto čtvrtletí bylo ve
výši 27,8 procenta ve srovnání s 34 procenty za stejné čtvrtletí
loňského roku.
Provozní výnosy ve výši 7,9 miliónu USD byly o 38 procent nižší než ve
stejném čtvrtletí uplynulého roku. Čistý zisk dosáhl výše 5,7 miliónu
USD (0,12 USD na akcii), což oproti minulému roku představuje pokles o
47 procent.
Maloobchodní prodeje počítačových myší Logitech připojených kabelem -
produktová řada s vysoký ziskovým rozpětím - nedosáhly očekávání.
Příčinou tohoto nesplnění byl pokles průměrných prodejních cen o 17
procent ve srovnání s předchozím čtvrtletím, tj. 4. čtvrtletím
fiskálního roku 2003. Maloobchodní prodeje bezdrátových souprav Logitech
- klíčový produkt pro růst prodejů - očekávání nenaplnily rovněž.
Výrazným úspěšným bodem v prvním čtvrtletí byl silný růst v oblasti
periférií pro herní konzole daný dodávkami pro společnost Sony -
náhlavní soupravy USB a fotoaparát EyeToy pro Sony PlayStation 2.
Logitech očekává, že kategorie produktů pro herní konzole bude
pokračovat v upevňování své úlohy hybné síly vzhledem k tomu, že
společnosti se začal snižovat objem dodávek produktů, jak bylo odhaleno
dříve během čtvrtletí na veletrhu E3.
Silný růst byl zaznamenán také v oblasti audio produktů a webových
kamer. Sloučené tržby z maloobchodních a OEM prodejů audio produktů -
reproduktorů a náhlavních souprav - byly o 52 procent vyšší než ve
stejném čtvrtletí minulého roku. A tržby z maloobchodních prodejů
webových kamer byly vyšší o 30 procent. Dlouhodobější prognóza pro odbyt
webových kamer Logitech v tomto čtvrtletí dostala posilu vzhledem k
tomu, že společnost spolupracuje se společností Microsoft na předvádění
MSN Messenger - Logitech zajišťuje integrované funkce webových kamer pro
okamžité zasílání obrazových zpráv přes MSN Messenger.
Logitech pokračuje ve vývoji trhů pro Logitech io Digital Pen. Během
prvního čtvrtletí společnost souhlasila s nákupem ekvitní kapitálové
účasti ve výši přibližně 10 procent ve společnosti Anoto Group, která
dodává Logitechu technologii pro toto digitální pero. Kapitálová
investice dokončená v červenci 2003 silněji upevňuje dvě strategická
partnerství vytvořená pro rozvoj obchodních činností a technologií s
ohledem na platformu digitálního pera a papíru.
Ve druhém fiskálním čtvrtletí, jež končí 30. září 2003, Logitech očekává
tržby mezi 270 a 280 milióny USD, provozní výnosy ve výši 15 až 17
miliónů USD a hrubé ziskové rozpětí okolo 30 procent.
Nahoru |
|
Internet, komunikace a
sítě |
Bezpečnost připojení k
internetu
Reakcí na ohlášení připojení k internetu bez registrace některých
poskytovatelů portálů a freemailových služeb, o kterých jsme už dříve
informovali (např. Atlas a iDnes), je prohlášení ISP VOLNÝ, který
důrazně upozorňuje na rostoucí nebezpeční zneužívání nových telefonních
čísel pro připojení k internetu.
Podle VOLNÝ současně s nabídkami připojení bez registrace intenzivně
roste možnost zneužití těchto nových připojení k přesměrování na linky
se zvýšenou tarifikací. Uživatelé jsou po nastavení nového připojení
mnohdy automaticky přesměrování na linky se zvýšenou tarifikací, kde
sazba za minutu připojení může dosahovat až částky 80 Kč/min. Pro tyto
subjekty, které ve většině případů nedisponují dostatečnou
infrastrukturou plnohodnotného telekomunikačního operátora a ani
nabídkou doplňkových služeb včetně zákaznického servisu, je
charakteristické opomíjení otázky bezpečnosti pro připojení k internetu.
Je to reakce na ztrátu zákazníků nebo vážně míněné varování?
Nahoru

Contactel - vyšší
bezpečnost na síti
Contactel na úterní tiskové konferenci představil nové řešení
zajišťující uživatelům jeho internetových služeb vyšší úroveň
bezpečnosti. V rámci koncepce "Bezpečný Internet" dostane každý zákazník
Contactelu spolu s připojením na internet určité prostředky, nástroje či
celá řešení zvyšující jeho bezpečnost.
Contactel dnes poukázal na skutečnost, že aspektům bezpečnosti se věnuje
jen malá pozornost, přestože Česká republika je v tomto ohledu stejně
zranitelná a napadnutelná jako kterákoli jiná země. Zabezpečení je
přitom v dnešní době on-line služeb a komunikace po internetu nezbytné k
obraně proti neoprávněném vnikání do cizích počítačů, ochraně před viry,
ale také ochraně proti spammingu.
Útoky virů a hackerů jsou v poslední době stále častější a
sofistikovanější. Podle celosvětového průzkumu informační bezpečnosti
2003 (Global Information Security Survey 2003) provedeného počátkem roku
2003 společností Ernst & Young, nedokáže celá jedna třetina firem
odhalit ani samotný fakt, že jejich informační systém byl napaden!
Naopak pouze jedna třetina firem uvedla, že "splňuje standardy v oblasti
bezpečnosti informačních systémů". Podle jiných studií je každý měsíc
napadeno 120 počítačů z každého tisíce připojeného k internetu.
Pro uživatele internetových služeb Contactelu jsou proto připraveny
antivirové produkty, personální firewally, firewally zabudované v modemu
ADSL či plnohodnotné dedikované firewally spravované Contactelem.
Charakter těchto prostředků, stejně jako míra zabezpečení kterou
poskytují, budou odpovídat charakteru připojení a jeho předpokládanému
využití.
Contactel si plně uvědomuje, že řešit otázku bezpečnosti jen na straně
poskytovatele služeb nestačí. Proto se rozhodl zvyšovat celkové povědomí
zákazníků o této problematice a vydává speciální brožuru, ve které
vysvětluje rizika ohrožující uživatele internetu. Contactel svým novým
řešením určuje doposud chybějící bezpečnostní standard v oblasti.
Nahoru

WiFi bude mít na
Invexu svůj pavilon
Společnost WideNet a Veletrhy Brno pořádají v rámci mezinárodního
veletrhu informačních a komunikačních technologií Invex 2003 akci s
názvem "WiFi LiFe 2003 ... powered by Intel Centrino". S aktuálním
stavem nabídky bezdrátového přístupu k internetu se od 6. do 10. října
seznámí odborná i laická veřejnost v pavilónu Y brněnského výstaviště,
kde si bude moci každý zájemce práci s technologií WiFi na vlastní kůži
vyzkoušet.
V rámci WiFi LiFe bude v pavilonu Y veřejnosti k dispozici bezplatný
HotSpot pro připojení k internetu, obsluha v pavilonu seznámí příchozí s
praktickým využitím WiFi v denním životě. Po celou dobu konání veletrhu
zde bude probíhat série přednášek a ukázek technologie pod vedením
jejího propagátora Patricka Zandla. Společnost WideNet představí projekt
sítě veřejných HotSpotů, kterými pokrývá centrum Prahy a zájemcům
nabídne partnerství při rozvoji této sítě. V rámci akce WiFi LiFe bude
také možno za výhodných podmínek zakoupit potřebný hardware pro využití
a pro poskytování WiFi přístupu.
Nahoru |
|
Informační společnost |
Nový Sun One Manager u AVNET
Od 1. srpna nastoupil na pozici SUN ONE Manager do divize Sun
Microsystems společnosti AVNET s.r.o. Petr Mlejnský. V předchozích osmi
letech pracoval jako Technology Solutions Architekt a technology
Solutions Manager ve společnosti Oracle Czech a ješte predtím sbíral
zkušenosti ve společnosti APP Systems (dnešní NEES), takže si prináší
dobrou znalost produktů, trhu a prostředí. Ve volném čase se věnuje
golfu, tenisu, horské cyklistice a cestování.
Nahoru

Business
Development Manager společnosti AVNET
1.srpna nastoupila do divize Sun Microsystems společnosti AVNET s.r.o.
na pozici Business Development Manager Renata Suchánková. V předchozích
třech letech pracovala jako BTL Communication Specialist ve společnosti
Český Mobil a.s., kam přišla ze společnosti Sun Microsystems Czech
s.r.o. Během své kariéry získala bohaté zkušenosti nejen v oblasti
marketingu, ale přináší si i znalost českého trhu a IT prostředí. Ve
volném čase se věnuje tenisu, horské cyklistice a cestování.
Nahoru |
|
System
NEWS zasílá redakce edice IT Business
* Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.:
+420/ 545 222 779 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám
System NEWS zasílali,
kontaktujte nás prosím.
Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného
redaktora, |
|