HLEDEJ
 V SEKCI
 

3. září 2003

| registrace ZDARMA | starší čísla | odhlášení | ceník inzerce

Aktuální čislo

Aktuální čislo

Obsah System NEWS

Podnikové aplikace
Scala EU - staRt Plus
PRE s kompletním řešením pro utility od SAP
Systinet a Brain Systems partnery pro český trh

Analýza
Řešení společnosti Citrix zvyšují výkon webových aplikací o 250%

Konference, semináře
Otec data warehousingu Bill Inmon poprvé v Praze
AEC roadshow 2003
IAS & Business Intelligence
Strategický IT management
MS Excel pro ekonomy
Pozvánka na konferenci BIN 2003
Řízení výběru a implementace informačního systému
Informatika: Strategické řízení IT
Seminář pro strojírenskou výrobu
Vytvářejte J2EE aplikace rychleji
Service Management
IBM Software forum 2003
Tvorba, správa a distribuce webového obsahu
Informatica - jak se elegantně a minimálním úsilím vypořádat s integrací dat
Caché Entrée
Outsourcing mzdové agendy
1. ročník odborné konference KARAT Open na Slovensku
Seminář Controllingové analýzy s využitím OLAP
Uplatnění mobilních terminálů v IS
EASTLOG - pracovní setkání odborníků z logistiky a dopravy

Finanční monitor IT firem
Obchodní výsledky Western Digital za 1. čtvrtletí
Logitech oznamuje výsledky prvního čtvrtletí

Internet, komunikace a sítě
Bezpečnost připojení k internetu
Contactel - vyšší bezpečnost na síti
WiFi bude mít na Invexu svůj pavilon

Informační společnost
Nový Sun One Manager u AVNET
Business Development Manager společnosti AVNET
 

V Edici IT Business vychází

Právě vyšlo:
IT System 7-8/2003

Hlavní témata
· VÝROBNÍ PODNIKY (Strojírenský průmysl)
· IS pro plánování a řízení výroby
· Počítačová podpora řízení jakosti
· HRM - řízení lidských zdrojů
· Business Intelligence
Připravujeme:
IT System 9/2003

Hlavní témata
· E-procurement, E-business
· Integrace podnikových aplikací a obchodních procesů
· HRM - řízení lidských zdrojů
· Plánování a optimalizace
· Kvalita dat


Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový formulář ZDE!


Řízení výběru a implementace informačního systému


Podnikové aplikace

Scala EU - staRt Plus
Scala EU - staRt Plus je nová produktová sada ERP řešení určená pro malé, střední a také začínající podniky s menším počtem uživatelů, kterou Scala CR rozšiřuje svoji nabídku od září 2003. Tato cíleně připravená produktová sada obsahuje takovou funkcionalitu ERP, kterou uvedené podniky potřebují pro pokrytí základních firemních procesů. Snadnou dostupnost produktu Scala EU - staRt Plus podnikům malé a střední velikosti a začínajícím firmám zaručuje krátká doba implementace a zajímavé platební podmínky produktu.
Zkušenosti Scaly potvrzují, že střední a malé podniky mají omezené finanční a lidské zdroje, proto často rozhodnutí o nákupu integrovaného ERP řešení nemá potřebnou prioritu. Jsou si vědomy, že úspěch podnikání záleží také na jejich IT infrastruktuře, ale zavedení informačního systému odkládají, což někdy brzdí jejich rozvoj. Proto Scala CR připravila produktovou sadu, ve které se pojí přesně to, co malé a začínající podniky potřebují ke svému podnikání s jejich možnostmi, a nazvala ji Scala EU - staRt Plus.
Systém se základním nastavením: zajišťuje efektivní manažerské zázemí, možnost upgradu systému představuje stabilní základnu, kterou je možno dále rozvíjet a rozšiřovat. Produktová sada obsahuje plnou funkcionalitu systému iScala v oblasti řízení financí a zdrojů a řízení logistiky, krátkou dobu implementace, která je zahrnuta v ceně, a výhodné platební možnosti. Zájemce si může vybrat ze dvou cenových variant: jednou z nich je pronájem systému a druhou je koupě systému pomocí splátkového kalendáře. Flexibilita produktové sady Scala EU - staRt Plus a její cenová úroveň tak reagují na potřeby a možnosti malých, středních a začínajících podniků.
Název balíčku Scala EU - staRt Plus vznikl následovně: "EU" představuje jednak zastoupení Scaly v mnoha zemích EU, ale i připravenost systému podporovat všechny změny a novinky související se vstupem České republiky do EU. Slovo "staRt" představuje finanční dosažitelnost a rychlou implementaci, ale také začátek podnikání společností a slovo "Plus" je odrazem rozšíření skupiny zákazníků Scaly získaných za 11 let její činnosti na českém trhu.

Nahoru

 

PRE s kompletním řešením pro utility od SAP
Společnosti PRE (Pražská energetika) a SAP ČR oznámily, že podepsaly smlouvu na dodávku licencí a implementaci mySAP Utilities, odvětvového řešení SAP pro utility. Smlouva je výsledkem úspěšně završeného procesu veřejné obchodní soutěže vypsané společností PRE, když v této soutěži byla nabídka společnosti SAP ČR vyhodnocena jako nejvhodnější. PRE je dlouholetým uživatelem řešení SAP, doposud implementovala největší rozsah funkcionality SAP R/3 ze všech utilitních společností v ČR.
Dle smlouvy bude stávající řešení SAP užívané v PRE rozšířeno o funkcionalitu nejnovější verze kompletního odvětvového řešení SAP pro utility obchodně nazývané mySAP Utilities. Toto řešení zahrnuje mj. úplný multi-utilitní zákaznický systém, datový sklad a systém pro business intelligence, a dále systém péče o zákazníky (CRM).
PRE bude první společností v ČR, která bude mít k dispozici poslední verzi řešení mySAP Utilities, přičemž v části CRM (verze 4.0) bude pilotním projektem. Po dokončení celého projektu implementace PRE očekává, že významně posílí svou konkurenceschopnost na českém utilitním trhu.
Implementace komplexního utilitního řešení je potvrzením dlouholeté spolupráce mezi SAP a PRE.

Nahoru

 

Systinet a Brain Systems partnery pro český trh
Společnosti Systinet a Brain Systems oznámily uzavření strategického partnerství. Brain Systems se tak stala hlavním implementačním partnerem společnosti Systinet pro Českou republiku. Své postavení bude Brain Systems využívat při implementacích produktů Systinetu pro webové služby.
Kromě implementací bude Brain Systems zajišťovat také konzultační služby. Software společnosti Systinet hodlá Brain Systems zabudovat do svých portálových řešení.
Sada produktů Systinet WASP je kompletním řešením pro tvorbu, nasazení, zabezpečení a správu webových služeb. Systinet WASP Server for Java a WASP Server for C++, prostředí pro provoz webových služeb, plně podporují zavedené standardy, včetně SOAP 1.1, SOAP 1.2 a WSDL 1.1.

Nahoru


BIN2003


Analýza

Řešení společnosti Citrix zvyšují výkon webových aplikací o 250%
Konzultační firma v oblasti technologií Doculabs zveřejnila výsledky srovnávací studie, která hodnotila bezpečnost, výkonnost a správu přístupových řešení společnosti Citrix - konkrétně Citrix MetaFrame XP Presentation Server, Feature Release 3 - oproti běžným řešením založeným na lokálním webovém prohlížeči ve spojení s počítačem s operačním systémem Windows. Test prokázal, že používání řešení od společnosti Citrix má za následek kromě vyšší bezpečnosti a snadnější správy také zvýšení výkonnosti až o 250 procent díky lepšímu využití šířky pásma.

Nahoru
 

Konference, semináře

Otec data warehousingu Bill Inmon poprvé v Praze
DW Klub a Adastra pořádají dne 25. září 2003 celodenní konferenci DW Symposium, jejímž hlavním řečníkem bude Bill Inmon.
Pan Inmon je světově uznávaným odborníkem a autorem v oblasti Data Warehousingu (DW) a je všeobecně považován za "otce tohoto oboru". DW Symposium proběhne ve čtvrtek 25. září 2003 v pražském Autoklubu v Opletalově ulici. DW Symposium je první veřejnou akcí organizace DW Klub. DW Klub je nezávislým sdružením profesionálů z oboru Data Warehousingu a Business Intelligence (BI/DW) v ČR a SR, který sdružuje přední profesionály oboru z řad nejvýznamnějších českých a slovenských firem.
Na pravidelných setkáních se diskutují nejžhavější praktická témata z oboru a vystupují zde přední odborníci od nás i ze zahraničí. DW Klub vznikl v roce 2001 z iniciativy společnosti Adastra. DW Symposium je určeno představitelům managementu firem, státní správy, CIO, ředitelům a manažerům IT, ředitelům a manažerům Data Warehousingu, stejně jako členům DW týmů. Program DW Symposia i následná panelová diskuse budou vedeny v duchu současných aktuálních témat Business Intelligence a Data Warehousingu:
· Data jako nejcennější majetek firmy
· Správa a řízení dat v době explozivního růstu objemu dat
· Data Warehouse jako generátor hodnoty aplikací CRM a ERP
· Data Warehouse architektura a její komponenty - co funguje co ne
Panelové diskuse, která uzavře jednací část DW symposia, se zúčastní přední IT odborníci a členové DW Klubu ze společností Ahold, Česká Spořitelna, Český Telekom, ČSOB Pojišťovna a Eurotel Praha. Více informací a registraci naleznete na www.adastra.cz/dwsymposium.

Nahoru
 
AEC roadshow 2003 - počítačová bezpečnost ZDARMA
Na přelomu září a října 2003 se uskuteční již třetí ročník akce zaměřené na šíření osvěty o počítačové bezpečnosti po České republice - AEC roadshow. Jedná se o cyklu seminářů pořádaný v šesti velkých městech pod záštitou odborníků z AEC Data Security Company. Vstup na tuto akci je přitom zcela ZDARMA po registraci na webových stránkách roadshow.aec.cz.
AEC roadshow 2003 se bude konat v následujících termínech a městech:
23. září - Brno, sídlo společnosti AEC (Bayerova ul. 799/30).
24. září - Ostrava, Hotel Imperial.
25. září - Zlín, Interhotel Moskva.
30. září - Hradec Králové, Hotel Alessandria.
1. října - Praha, pobočka společnosti AEC (Vinohradská 184).
2. října - Plzeň, Hotel Victoria.
Program akce přitom bude ve všech lokalitách stejný: od 9:00 hod. bude prezentace účastníků, vlastní program začne v 9:30 hod. a skončí ve 13:30 hod. Účastníci AEC roadshow 2003 si letos budou moci vyslechnout následující přednášky:
· Síťoví červi.
· Představení bezpečnostního produktu.
· Velké bezpečnostní incidenty.
· Novinky z laboratoří AEC.
· Elektronický podpis - mýty, sliby, realita.
· Zbytečné otázky v antivirové ochraně.
Každý účastník AEC roadshow 2003 obdrží informační a odborné materiály, v průběhu akce je zajištěno i občerstvení.

Nahoru
 
IAS & Business Intelligence
Nejste účetní, ale potřebujete se rychle zorientovat v mezinárodních účetních výkazech podle IAS (International Accounting Standard)? Chcete aby byl Váš podnik připraven na vstup do Evropské unie? Rádi byste získali přehled v základních pojmech používaných v IAS/IFRS, zjistili jaké jsou odlišnosti oproti českým výkazům - CAS (Czech Accounting Standard) nebo se zeptali zda nebo jak lze využít nástroje Business Intelligence pro podporu IAS? Pokud hledáte odpovědi na výše uvedené otázky, zveme Vás 4. září 2003 na odborný seminář "IAS & Business Intelligence" v hotelu Olympik v Praze. Přijďte si pro odpovědi na své otázky a diskutujte s odborníky na uvedená témata. Více informací naleznete na www.misag.com/cz, přihlášku žádejte na tel: 255 702 919 nebo e-mailem.

Nahoru
 
Strategický IT management
Zkušenosti v podání odborníků přímo z praxe, aktuální know how z oboru a trendy vývoje, praktická využitelnost informací, diskuse a výměna informací na aktuální téma. Dvoudenní seminář s hlavními tématy Dimenzování informatiky, Od podnikové strategie k IT strategii, Proces transformace ICT aneb od řízení technologie k řízení služeb ICT, Jak definovat a hlavně udržet IT strategii, Informační technoligie v telekomunikacích.
Více informací na http://www.topvision.cz/?cmd=click_akce&id_akce=129.

Nahoru


Seminar IAS & Business Intelligence


MS Excel pro ekonomy
Využijte všech možností, které Excel nabízí 10.9.2003 až 11.9.2003 v PC učebně Hewlett-Packard s.r.o., Praha 4. Práce ekonoma bez MS Excelu je v dnešní době nepředstavitelná. Přestože mnoho podniků úspěšně zavedlo obsáhlé integrované systémy výkazů a analýz - leckterý ekonomický pracovník v určitých případech každodenní činnosti sáhne raději po Excelu.

Nahoru
 
Pozvánka na konferenci BIN 2003
Společnost ICZ a.s. si Vás dovoluje pozvat na 2. ročník konference BIN (Bezpečnost informací), která se v letošním roce týká havarijního plánování. Havárie části IT může postihnout každou firmu či organizaci. Havarijní plánování umožňuje vytvořit organizační, technologická a personální opatření, která v případě havárie zajistí využití záložních zdrojů pro nouzový provoz a poté přechod z nouzového režimu zpět k normálnímu provozu. Chod firmy nebo organizace tak není významným způsobem narušen. Havarijní plánování se může dotýkat různých oblastí zpracování informací - informačního systému jako celku, pouze některých subsystémů, systému zpracování informací v určité organizační jednotce, atd. Konference BIN 2003 je zaměřena na "Havarijní plánování pro informační systémy". Uskuteční se tak, jako v předchozím roce, 11. září 2003 v hotelu Diplomat.

Nahoru
 
Řízení výběru a implementace informačního systému
Proč investovat do pořízení informačního systému? Koupit software nebo vyřešit problém? Čím se řídit a na co dát pozor při výběru řešení? Může výběr dodavatele ovlivnit úspěch projektu? Jak řešit finanční zajištění projektu implementace informačního systému? To jsou hlavní otázky, kterými se bude zabývat workshop s názvem Řízení výběru a implementace informačního systému a podtitulem "Neudělejte chybu, které byste později litovali". Akci pořádá společnost Allium ve spolupráci s mediálním partnerem časopisem IT System v úterý 16. září v brněnském hotelu Santon. Účastníci akce se dozví důležité informace týkající se problematiky výběru informačního systému - výběr řešení, výběr dodavatele, cíle projektu, možnosti financování. Více informací o akci naleznete na stránkách společnosti Allium.

Nahoru
 
Informatika: Strategické řízení IT
Informační a komunikační technologie se v posledním desetiletí staly jedním z klíčových faktorů konkurenceschopnosti podniků. Avšak míra efektivity využití IS/ICT se v podnicích velmi liší. Kromě podniků, které úspěšně využily IS/ICT jako nástroj svého prosazení na trhu, jiným podnikům investice do IS/ICT nepomohly a v některých případech dokonce ještě urychlily ekonomický pád podniku. Akce se konná 16.9.2003, v hotelu Ibis, v Praze-Karlíně. Blizší informace naleznete zde.

Nahoru
 
Vytvářejte J2EE aplikace rychleji
Mnohé z požadavků, které jsou kladeny na vývojové týmy, si vzájemně protiřečí. Koncoví uživatelé chtějí co nejrychlejší dodávku těch nejkvalitnějších aplikací za co nejnižší ceny. Vývojový tým, který chce v tomto prostředí uspět, musí nutně používat takové technologie, které mu umožní rychlejší a jednodušší vývoj softwaru, aniž by při tom musel "ošidit" kvalitu výsledného produktu. Konference se koná v prostorách hotelu Don Giovanni, Vinohradská 157a, 130 20, Praha 3. Účast na konferenci je zdarma.

Nahoru
 
Service Management
IFS Czech a IBM Česká republika si Vás dovolují pozvat na odborný seminář se zaměřením na Service management. Hlavní témata semináře: Využití funkcí service managementu za pomoci IT, Praktické zkušenosti zákazníků, Trendy v řízení služeb, Poprodejní služby jako zdroj zisku, Unikátní řešení pro zákazníka, Správa dokumentů, Nové a vyvíjející se komplexní technologie, Snížení nákladů na interní údržbu zařízení v podniku, Efektivní manipulace a monitorování zásob, Analytické nástroje.

Nahoru
 
IBM Software forum 2003
Viz. pozvánka.

Nahoru


Seminář pro strojírenskou výrobu


Tvorba, správa a distribuce webového obsahu
Dovolujeme si Vás pozvat k účasti na semináři Web Content Management: "Tvorba, správa a distribuce webového obsahu" společností KOMIX, Software AG a Tridion, který proběhne 24. září 2003, v prostorách hotelu PRAHA, Sušická 20, Praha 6. Na "Web Content Management" semináři, který je určen právě pro marketingové a obchodní manažery, IT specialisty a správce webu, objevíte, jak společnosti KOMIX, Software AG a Tridion poskytují řešení pro správu webového obsahu, které zaručí, že na všechny naše otázky odpovíte ANO.

Nahoru
 
Informatica - jak se elegantně a minimálním úsilím vypořádat s integrací dat
Seminář je věnován problematice integrace dat a aplikací pro potřeby datových skladů a systémů tzv. business inteligence. Nezávislé studie uvádějí, že právě oblast integrace dat neboli ETL (extrakce, transformace, load) může odčerpat značnou část prostředků na budování a provoz datových skladů - až 70%. Mimo jiné se dozvíte, jak tyto náklady omezit a vybudovat ETL řešení za zlomek času a s minimálním úsilím.
Další informace o plánovaných seminářích naleznete na adrese http://www.sybase.cz/sem/semademo.htm a http://www.sybase.cz/edu/aktual.stm.

Nahoru
 
Caché Entrée
Jednodenní trénink práce s postrelační databází Caché. Bližší info najdete na webových stránkách http://www.intersystems.cz/akce/entree.html, vztahující se k místu konání, programu, technickému vybaveni a také registraci on-line, dáváme nyní k dispozici přehled připravených termínů:
24.07.2003 Hotel ILF Praha, 28.08.2003 Hotel ILF Praha, 29.09.2003 Holiday Inn Bratislava, 29.10.2003 Hotel ILF Praha, 10.11.2003 Hotel ILF Praha, 11.12.2003 Holiday Inn Brno.

Nahoru
 
Outsourcing mzdové agendy
Společnost ELANOR si Vás dovoluje pozvat dne 25.9.2003 na odborný seminář se zaměřením na Outsourcing mzdové agendy. Úspěšné firmy hledají všechny dostupné cesty, jak snížit své náklady, jak optimalizovat své procesy, jak se zbavit všech činností, které přímo nesouvisí s jejich podnikáním a zbytečně komplikují život. Outsourcing - vyčleňování činností mimo vlastní firmu, je jedna z technik, která pomáhá řešit nikdy nekončící proces "snižování nákladů". Tento trend se logicky nevyhnul ani oblasti lidských zdrojů. V čem jsou výhody a nevýhody tohoto kroku a proč to někteří dělají a jiní o tom vůbec neuvažují? Cílem semináře je poskytnout Vám dosavadní zkušenosti významných odběratelů této služby a postřehy jejich dodavatele. Více informací a registraci na tuto akci najdete na http://www.elanor.cz/ela_cz/seminar_ezm.htm.

Nahoru
 
1. ročník odborné konference KARAT Open na Slovensku
Dne 25. září 2003 proběhne v hotelu Medium v Bratislavě 1. odborná konference KARAT Open na Slovensku, která je určena všem vedoucím pracovníkům a správcům podnikových informačních systémů. Na konferenci bude představeno nejnovější řešení komplexního informačního systému především řešení pro Výrobu, CRM a Manažerský informační systém. Na praktické ukázce bude demonstrována otevřenost IS KARAT pro uživatele, správce a její možnosti využití v praxi. Specializované workshopy se budou zabývat vývojovými nástroji, trendy a uživatelskými vlastnostmi systému. Účast na konferenci KARATOpen je ZDARMA.

Nahoru
 
Seminář Controllingové analýzy s využitím OLAP
Rádi bychom Vás pozvali na seminář Controllingové analýzy s využitím OLAP (On line Analytical Processing), který se koná 30. 9. 2003 v Praze. Na semináři se naučíte zobrazovat a analyzovat údaje z libovolné databáze pomocí v současnosti nejmodernějších technologií. Nejsilnější stránkou aplikace je zpřístupnění údajů způsobem, který umožňuje rychlé zjištění potřebných informací a výsledky analýz tak přináší lepší přehled o stavu a směrování podniku. Využívání této technologie Vám umožní dát do souvislosti zdánlivě nesourodá data a získat tak nové informace. Více informací naleznete na www.controlling.cz.

Nahoru
 
Uplatnění mobilních terminálů v IS
Point.X spol. s r.o. firma nabízející mobilní řešeni pro podnikové informační systémy Vás zve na přednášku o uplatnění mobilních terminálů v IS, která se koná na výstavě Invex 2003,Conference Hall, 6.října v 16.00 hodin. Dale jsme ucastniky 7. Evropského fora logistiky a dopravy EASTLOG 2003, konaného od 22. do 24. října v Corinthia Towers v Praze.

Nahoru
 
EASTLOG - pracovní setkání odborníků z logistiky a dopravy
Ve dnech 22. až 24. října 2003 proběhne v hotelu Corinthia Towers Praha již 7. ročník evropského fóra logistiky a dopravy s názvem EASTLOG. Fórum se vyznačuje všestrannou nabídkou doprovodných aktivit tak, aby účastníci prožili tři skutečně efektivní dny plné logistiky. Konference a workshopy otevřou aktuální témata jako například otázky vstupu České republiky do Evropské unie, zabezpečení skladů, nemovitostí pro logistiku, pallet managementu, distribuce apod. Součástí programu je rovněž odborný veletrh, galavečer a oblíbená prohlídka výjimečných logistických platforem.
Bohatá nabídka aktivit čeká i na ty, kteří se rozhodnou navštívit pouze veletrh. Přichystána jsou různá překvapení - vstup zdarma, dárky pro jubilejní návštěvníky, soutěže o zajímavé ceny. Novinkou letošního ročníku je i volně přístupné "Providers Forum", které je doprovodným konferenčním programem na veletrhu. Pracovní charakter akce a odborný profil návštěvníků umožňuje vést jednání v duchu business-to-business a navázat přínosné profesionální kontakty. Více informací na www.eastlog.cz.

Nahoru


KARATOpen


Finanční monitor IT firem

Obchodní výsledky Western Digital za 1. čtvrtletí
Společnost Western Digital (dále WD) poskytla aktualizovaný výhled na své obchodní výsledky za první čtvrtletí s koncem 26. září 2003 a uvedla podrobnosti o akvizici aktiv firmy Read-Rite Corp.
Společnost WD uvedla, že díky úspěšnějšímu dřívějšímu provedení integrace získaných ústředí firmy se nyní očekává, že tato akvizice bude zahrnuta do příjmů za čtvrtletí s koncem v prosinci 2003 - o devět měsíců dříve, než bylo původně odhadováno. Společnost zahájila sériovou výrobu pevných disků s technologií hlav Western Digital pro kapacitu 80 GB na plotnu a plánuje do konce září 2003 výrobu zhruba 2,5 miliónu hlav. Společnost dále zveřejnila aktualizovaný dlouhodobý obchodní model odrážející integraci této akvizice.
V konferenčním hovoru po internetu společnost dále oznámila tyto informace, týkající se zářijového čtvrtletí:
" Obrat a počet disků směřuje k hornímu pásmu dříve plánovaného rozmezí a očekává se dosažení obratu 690 až 700 miliónů USD a 11,0 až 11,3 miliónu kusů prodaných disků.
" Při zohlednění akvizice se pro Q1 očekává hrubá marže mezi 13,5 a 14 procenty.
" Operační a čistý zisk za Q1 bude zhruba bezeztrátový, včetně započtení jednorázových výdajů ve výši 50 milionů USD, souvisejících s náklady akvizice na výzkum a vývoj, náklady na odstupné zaměstnancům, výdaji na zahájení provozu a nedostatečně krytými režijními náklady, spojenými s nízkým objemem produkce hlav.
" Poptávka po pevných discích se na všech trzích pohybovala v horním pásmu očekávaných hodnot.
" Cenová politika byla konkurenční, avšak přiměřená.
" Výše skladových zásob v oboru je vyšší než na počátku čtvrtletí díky sezónní slabší prodejnosti v srpnu. Společnost věří, že se výše skladových zásob udrží ve zvládnutelném rozsahu i při zvýšeném objemu prodeje, k němuž došlo v nedávné době a který se očekává i během září.
Společnost vydala v červenci 2003 plán pro zářijové čtvrtletí - bez zohlednění akvizice, který počítal s obratem v rozsahu 680 až 700 miliónů USD při prodeji 10,7 až 11,2 miliónu pevných disků a ziskem na akcii v rozmezí 0,22 až 0,24 USD při hrubé marži okolo 16 procent.
Firma WD dokončila akvizici v podstatě všech aktiv společnosti Read-Rite k 31. červenci 2003. Využila také opci na akvizici závodů společnosti Read-Rite v Thajsku. Celkové náklady na akvizici se odhadují mezi 170 až 180 milióny USD a tvoří je:
" hotovostní platba ve výši zhruba 95 miliónů USD,
" předpokládané finanční závazky thajského závodu ve výši přibližně 60 miliónů USD a
" přímé náklady na provedení akvizice a ostatní doplňkové předpokládané závazky v celkové výši 15 až 25 miliónů USD.
Z účetního hlediska bude akvizice považována za pořízení aktiv. Jak již bylo uvedeno, akvizice byla financována z provozního kapitálu. Stávající bankovní závazky týkající se thajského závodu budou financovány úvěrem za nových podmínek ve výši zhruba 50 miliónů USD. Společnost nyní nepředpokládá provedení jakékoli samostatné finanční transakce k financování akvizice.
S ohledem na akvizici vydala společnost nové směrodatné pokyny pro svůj dlouhodobý obchodní model. Uvedení nového obchodního modelu do praxe se očekává v průběhu druhé poloviny fiskálního roku 2004.
Firma dále uvedla, že v důsledku své negativní obrátky aktiv spojené s vyššími provozními maržemi bude nadále produkovat vysoké operační peněžní toky. Kapitálové výdaje se z pohledu průměru za několik let zvýší, pro podporu nového závodu na výrobu hlav, zhruba o 70 až 90 miliónů USD. Plán investic společnosti pro fiskální rok 2004 s koncem v červnu 2004 umožní výrobu až 30 miliónů hlav za čtvrtletí.

Nahoru
 
Logitech oznamuje výsledky prvního čtvrtletí
Společnost Logitech International oznámila, že její tržby v prvním fiskálním čtvrtletí roku 2004, jež skončilo 30. června 2003, dosáhly výše 218 miliónů USD, což představuje 12procentní nárůst oproti stejnému čtvrtletí minulého roku. Hrubé ziskové rozpětí v tomto čtvrtletí bylo ve výši 27,8 procenta ve srovnání s 34 procenty za stejné čtvrtletí loňského roku.
Provozní výnosy ve výši 7,9 miliónu USD byly o 38 procent nižší než ve stejném čtvrtletí uplynulého roku. Čistý zisk dosáhl výše 5,7 miliónu USD (0,12 USD na akcii), což oproti minulému roku představuje pokles o 47 procent.
Maloobchodní prodeje počítačových myší Logitech připojených kabelem - produktová řada s vysoký ziskovým rozpětím - nedosáhly očekávání. Příčinou tohoto nesplnění byl pokles průměrných prodejních cen o 17 procent ve srovnání s předchozím čtvrtletím, tj. 4. čtvrtletím fiskálního roku 2003. Maloobchodní prodeje bezdrátových souprav Logitech - klíčový produkt pro růst prodejů - očekávání nenaplnily rovněž.
Výrazným úspěšným bodem v prvním čtvrtletí byl silný růst v oblasti periférií pro herní konzole daný dodávkami pro společnost Sony - náhlavní soupravy USB a fotoaparát EyeToy pro Sony PlayStation 2. Logitech očekává, že kategorie produktů pro herní konzole bude pokračovat v upevňování své úlohy hybné síly vzhledem k tomu, že společnosti se začal snižovat objem dodávek produktů, jak bylo odhaleno dříve během čtvrtletí na veletrhu E3.
Silný růst byl zaznamenán také v oblasti audio produktů a webových kamer. Sloučené tržby z maloobchodních a OEM prodejů audio produktů - reproduktorů a náhlavních souprav - byly o 52 procent vyšší než ve stejném čtvrtletí minulého roku. A tržby z maloobchodních prodejů webových kamer byly vyšší o 30 procent. Dlouhodobější prognóza pro odbyt webových kamer Logitech v tomto čtvrtletí dostala posilu vzhledem k tomu, že společnost spolupracuje se společností Microsoft na předvádění MSN Messenger - Logitech zajišťuje integrované funkce webových kamer pro okamžité zasílání obrazových zpráv přes MSN Messenger.
Logitech pokračuje ve vývoji trhů pro Logitech io Digital Pen. Během prvního čtvrtletí společnost souhlasila s nákupem ekvitní kapitálové účasti ve výši přibližně 10 procent ve společnosti Anoto Group, která dodává Logitechu technologii pro toto digitální pero. Kapitálová investice dokončená v červenci 2003 silněji upevňuje dvě strategická partnerství vytvořená pro rozvoj obchodních činností a technologií s ohledem na platformu digitálního pera a papíru.
Ve druhém fiskálním čtvrtletí, jež končí 30. září 2003, Logitech očekává tržby mezi 270 a 280 milióny USD, provozní výnosy ve výši 15 až 17 miliónů USD a hrubé ziskové rozpětí okolo 30 procent.

Nahoru


strategicky it management


Internet, komunikace a sítě

Bezpečnost připojení k internetu
Reakcí na ohlášení připojení k internetu bez registrace některých poskytovatelů portálů a freemailových služeb, o kterých jsme už dříve informovali (např. Atlas a iDnes), je prohlášení ISP VOLNÝ, který důrazně upozorňuje na rostoucí nebezpeční zneužívání nových telefonních čísel pro připojení k internetu.
Podle VOLNÝ současně s nabídkami připojení bez registrace intenzivně roste možnost zneužití těchto nových připojení k přesměrování na linky se zvýšenou tarifikací. Uživatelé jsou po nastavení nového připojení mnohdy automaticky přesměrování na linky se zvýšenou tarifikací, kde sazba za minutu připojení může dosahovat až částky 80 Kč/min. Pro tyto subjekty, které ve většině případů nedisponují dostatečnou infrastrukturou plnohodnotného telekomunikačního operátora a ani nabídkou doplňkových služeb včetně zákaznického servisu, je charakteristické opomíjení otázky bezpečnosti pro připojení k internetu.
Je to reakce na ztrátu zákazníků nebo vážně míněné varování?

Nahoru
 
Contactel - vyšší bezpečnost na síti
Contactel na úterní tiskové konferenci představil nové řešení zajišťující uživatelům jeho internetových služeb vyšší úroveň bezpečnosti. V rámci koncepce "Bezpečný Internet" dostane každý zákazník Contactelu spolu s připojením na internet určité prostředky, nástroje či celá řešení zvyšující jeho bezpečnost.
Contactel dnes poukázal na skutečnost, že aspektům bezpečnosti se věnuje jen malá pozornost, přestože Česká republika je v tomto ohledu stejně zranitelná a napadnutelná jako kterákoli jiná země. Zabezpečení je přitom v dnešní době on-line služeb a komunikace po internetu nezbytné k obraně proti neoprávněném vnikání do cizích počítačů, ochraně před viry, ale také ochraně proti spammingu.
Útoky virů a hackerů jsou v poslední době stále častější a sofistikovanější. Podle celosvětového průzkumu informační bezpečnosti 2003 (Global Information Security Survey 2003) provedeného počátkem roku 2003 společností Ernst & Young, nedokáže celá jedna třetina firem odhalit ani samotný fakt, že jejich informační systém byl napaden! Naopak pouze jedna třetina firem uvedla, že "splňuje standardy v oblasti bezpečnosti informačních systémů". Podle jiných studií je každý měsíc napadeno 120 počítačů z každého tisíce připojeného k internetu.
Pro uživatele internetových služeb Contactelu jsou proto připraveny antivirové produkty, personální firewally, firewally zabudované v modemu ADSL či plnohodnotné dedikované firewally spravované Contactelem. Charakter těchto prostředků, stejně jako míra zabezpečení kterou poskytují, budou odpovídat charakteru připojení a jeho předpokládanému využití.
Contactel si plně uvědomuje, že řešit otázku bezpečnosti jen na straně poskytovatele služeb nestačí. Proto se rozhodl zvyšovat celkové povědomí zákazníků o této problematice a vydává speciální brožuru, ve které vysvětluje rizika ohrožující uživatele internetu. Contactel svým novým řešením určuje doposud chybějící bezpečnostní standard v oblasti.

Nahoru
 
WiFi bude mít na Invexu svůj pavilon
Společnost WideNet a Veletrhy Brno pořádají v rámci mezinárodního veletrhu informačních a komunikačních technologií Invex 2003 akci s názvem "WiFi LiFe 2003 ... powered by Intel Centrino". S aktuálním stavem nabídky bezdrátového přístupu k internetu se od 6. do 10. října seznámí odborná i laická veřejnost v pavilónu Y brněnského výstaviště, kde si bude moci každý zájemce práci s technologií WiFi na vlastní kůži vyzkoušet.
V rámci WiFi LiFe bude v pavilonu Y veřejnosti k dispozici bezplatný HotSpot pro připojení k internetu, obsluha v pavilonu seznámí příchozí s praktickým využitím WiFi v denním životě. Po celou dobu konání veletrhu zde bude probíhat série přednášek a ukázek technologie pod vedením jejího propagátora Patricka Zandla. Společnost WideNet představí projekt sítě veřejných HotSpotů, kterými pokrývá centrum Prahy a zájemcům nabídne partnerství při rozvoji této sítě. V rámci akce WiFi LiFe bude také možno za výhodných podmínek zakoupit potřebný hardware pro využití a pro poskytování WiFi přístupu.

Nahoru


seminář MS Excel pro ekonomy


Informační společnost

Nový Sun One Manager u AVNET
Od 1. srpna nastoupil na pozici SUN ONE Manager do divize Sun Microsystems společnosti AVNET s.r.o. Petr Mlejnský. V předchozích osmi letech pracoval jako Technology Solutions Architekt a technology Solutions Manager ve společnosti Oracle Czech a ješte predtím sbíral zkušenosti ve společnosti APP Systems (dnešní NEES), takže si prináší dobrou znalost produktů, trhu a prostředí. Ve volném čase se věnuje golfu, tenisu, horské cyklistice a cestování.

Nahoru
 
Business Development Manager společnosti AVNET
1.srpna nastoupila do divize Sun Microsystems společnosti AVNET s.r.o. na pozici Business Development Manager Renata Suchánková. V předchozích třech letech pracovala jako BTL Communication Specialist ve společnosti Český Mobil a.s., kam přišla ze společnosti Sun Microsystems Czech s.r.o. Během své kariéry získala bohaté zkušenosti nejen v oblasti marketingu, ale přináší si i znalost českého trhu a IT prostředí. Ve volném čase se věnuje tenisu, horské cyklistice a cestování.

Nahoru


System NEWS zasílá redakce edice IT Business * Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.: +420/ 545 222 779 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám System NEWS zasílali, kontaktujte nás prosím. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora,