HLEDEJ
 V SEKCI
 

6. srpna 2003

| registrace ZDARMA | starší čísla | odhlášení | ceník inzerce

Objednejte si včas srpnové vydání

Obsah System NEWS

Podnikové aplikace
Společnost Siemens dokončila projekt pro Heidelberger Druckmaschinen AG
Nizozemští plynaři využijí řešení firmy LogicaCMG
SAS a LogicaCMG budou společně dodávat sektorově specifická řešení
Systém SupplyWEB pro Alcoa Fujikura

Analýza
Novell NetWare 6.5 se síťovými službami pro podnikání

Konference, semináře
IAS & Business Intelligence
Společné fórum Canon a Komix
Controllingové analýzy s využitím OLAP
Eastlog na podzim opět v Praze
CSM seminář
Aktuální školení Sybase
MS Excel pro ekonomy

Finanční monitor IT firem
Borland zveřejnil výsledky za druhé čtvrtletí 2003
RSA Security hlásí růst tržeb
Výsledky Českého Telecomu za první pololetí 2003
SAP ohlašuje výsledky za Q2

Internet, komunikace a sítě
IBM Websphere Portal
Mainframe Unisys pro Business Blueprinting
Strategie Business Blueprinting
Business Continuance pro nepřetržitou dostupnost informací
Webové konference součástí Oracle Collaboration Suite Release 2
SAS Interaction Management analyzuje chování zákazníků v reálném čase
CA představuje Brighstor Arcserve Backup 10

Informační společnost
Společnost ICZ má nového finančního ředitele
D&B jmenovala Gregoryho E. Nordala ředitelem pro Evropu
Ronald S. Frankenfield novým senior viceprezidentem SAP America
SAP reorganizuje své vývojové aktivity
Společnosti Borland a TIBCO spojily své síly
MiKENOPA partnerem společnosti Eurotel
 

V Edici IT Business vychází

Právě vyšlo:
IT System 6/2003

Hlavní témata
· IT řešení pro telekomunikační společnosti
· IT řešení pro energetické, plynárenské, vodárenské...
· Business Intelligence (MIS, EIS, DSS)
· Podrobný tabulkový přehled ERP systémů
· Informační bezpečnost
Připravujeme:
IT System 7-8/2003

Hlavní témata
· VÝROBNÍ PODNIKY (Strojírenský průmysl)
· IS pro plánování a řízení výroby
· Počítačová podpora řízení jakosti
· HRM - řízení lidských zdrojů
· Business Intelligence


Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový formulář ZDE!


strategicky it management


Podnikové aplikace

Společnost Siemens dokončila projekt pro Heidelberger Druckmaschinen AG
Divize Informace a komunikace - sítě společnosti Siemens dokončila konverzi telekomunikačních systémů firmy Heidelberger Druckmaschinen AG na IP systém se správou v reálném čase - HiPath 4000. Smlouva zahrnovala konverzi třinácti evropských provozů v Německu, Velké Británii, Rakousku a Švýcarsku s celkovým počtem 9 000 portů. Zároveň byl zaveden globální systém pro správu a dohled nad sítí a byly standardizovány systémy hlasové pošty a zákaznického kontaktního centra. Společnost Heidelberger Druck si zvolila nabídku firmy Siemens, protože zahrnovala centrální správu celé mezinárodní komunikační sítě, a umožnila tak významné snížení provozních nákladů. V rámci komunikační architektury rozmístěné v několika zemích bylo dále možné standardizovaná řešení přizpůsobit příslušné technické úrovni každého provozu.
Heidelberger Druckmaschinen AG je světovým poskytovatelem řešení pro tiskárenský průmysl s ústředím v Heidelbergu, v německém státě Bádensko-Württembersko. Nové komunikační řešení by mělo především umožnit vznik centralizované infrastruktury a nabídnout systém, který by splňoval požadavky na budoucí konvergenci na IP sítě. Jelikož má společnost Siemens ve všech zúčastněných zemích pobočky, ukázala se jako partner, který schopný nabídnout příslušná řešení přímo na místě.
Pro budoucí konvergenci na čistou IP síť lze všechny vlastnosti poskytnout centrálně všem připojeným pobočkám. Globální systém pro dohled sítě zahrnuje správu a podporu pro všechny systémy HiPath 4000. Znamená to zejména sledování provozního stavu, okamžité zpracování systémových zpráv, řešení problémů, správu pracovních bodů a sítě, přesné účtování nákladů a záznam a analýzu hlasového a datového provozu. Stávající řešení pro telefonování a hlasovou poštu v provozech ve Heidelbergu, Rohrbachu, Mnichově a Kielu s celkovým počtem zhruba 2 000 hlasových schránek bylo převedeno na centrální jednotný systém zpráv HiPath Xpressions, verze 3.0. Řešení jednotného systému zpráv, které se nyní zavádí v Evropě, by mělo také sloužit jako základ pro podobné projekty v USA a Asii. Střednědobé plány rovněž hovoří o optimalizaci komunikace prostřednictvím centrálních aplikací a řízení sítě.
Technologie HiPath, podniková konvergovaná architektura společnosti Siemens, umožňuje společnostem rozvíjet stávající hlasové a datové infrastruktury podle vlastních požadavků, případně zavádět nové IP technologie. Mezi uživatele tohoto řešení patří např. BMW, DaimlerChrysler, Deutsche Bank, Ford, IBM, Kodak, Oracle, Sofor a Volvo.

Nahoru

 

Nizozemští plynaři využijí řešení firmy LogicaCMG
LogicaCMG získala zakázku na instalaci Prodis storage pro nizozemskou plynárenskou společnost Nederlandse Aardolie Maatschappij (NAM), které tak umožní poskytnout třetím stranám přístup k podzemním zásobníkům plynu. NAM bude moci svým obchodním partnerům nabídnout snadno ovladatelné a přehledné řešení, jehož prostřednictvím budou spravovat objemy plynu a kapacitu zásobníků, kterou si pronajmou.
Systém Prodis integruje klíčové procesy, včetně vztahů se zákazníky, správy kontraktů, rezervace kapacity, správy zásob, řízení tranzitu plynu, fakturace apod. Účastníci obchodu s plynem k systému přistupují přes internetový portál. Po přihlášení a identifikaci jsou jim k dispozici obrazovky, které umožní nakoupit či prodat kapacitu, získat právo transportovat plyn do zásobníku či z něj a pod. Obrazovky také slouží jako komunikační kanál NAM s těmito zákazníky - zobrazují se zde například informace o údržbě systému.
SAS a LogicaCMG budou společně dodávat sektorově specifická řešení
Řízení rizik v energetice je první oblastí, kam budou směřovat společné aktivity společností LogicaCMG a SAS. V rámci nově uzavřeného partnerství budou obě firmy společně vyvíjet a dodávat komplexní balíčky produktů a služeb zaměřené na specifické problémy různých odvětví.
Řešení, které staví na zkušenostech společnosti LogicaCMG s řízením rizik v energetice a které využívá platformy SAS Risk Dimensions, reaguje na současnou situaci velkých koncernů, jenž dodávají různé druhy a energií a služeb a působí v několika zemích. Pro tyto společnosti je často obtížné udržet si přehled o aktuálním dění ve všech organizačních jednotkách, což - společně se zvyšujícími se požadavky regulačních úřadů na vykazování opatření na eliminaci bezpečnostních a ekologických rizik - posouvá řízení rizik mezi nejvyšší priority managementů.
Řešení, které LogicaCMG a SAS společně představily, umožňuje vedení globálních skupin udržet si jasný přehled o všech potenciálních rizicích, jejich naléhavosti, případných dopadech a rovněž centrálně řídit opatření k eliminaci těchto rizik. Řešení umožňuje sjednotit postupy a procesy směřující ke zvládání rizik ve všech společnostech skupiny a poskytuje také platformu k jednotnému zpracování všech relevantních dat bez ohledu na zdroj. Součástí tohoto řešení jsou také silné analytické a reportovací nástroje.

Nahoru

 

Systém SupplyWEB pro Alcoa Fujikura
Divize motorových vozidel společnosti Alcoa Fujikura z německého Frickenhausenu se rozhodla, pro řešení SupplyWEB od společnosti Agilisys Automotive (dříve BRAIN Automotive, Breisach). Alcoa hodlá tento systém pro správu dodavatelsko odběratelských vztahů (SCM) používat ve všech svých nových továrnách po celém světě. Alcoa Fujikura je jedním z největších světových poskytovatelů kvalitních řešení a produktů pro automobilovou elektroniku a automobilové řídící jednotky. mezi její zákazníky patří všechny evropské automobilky.
Do budoucna budou tedy továrny společnosti Alcoa Fujikura v Maďarsku, Portugalsku, České republice, Rumunsku, Mexiku, jižní Africe, Belgii a Německu používat toto řešení pro SCM. Při výběru nového systému SCM byly důležité programy kanban a SMI (zásoby řízené dodavatelem). Zvolené řešení má přinést Alcoa Fujikura GmbH rychlou návratnost vložené investice a zvýšení transparentnosti celého systému, protože veškerá komunikace probíhá přes webové rozhraní.
Systém SupplyWEB vyniká přehledným uživatelským rozhraním jednotlivých aplikací, v čemž společnost Alcoa Fujikura GmbH spatřuje potenciál pro optimalizaci obchodních procesů. Alcoa působí na německém trhu již od roku 1971. Dnes má v Německu deset továren, které vyrábějí produkty pro největší německé zákazníky. Mezi hlavní výrobky firmy kromě jiného patří: automobilové elektronické řídící jednotky, automobilové kabelové rozvody, autodíly a hliníkové výlisky. Firma zaměstnává 127 00 zaměstnanců ve 40 zemích světa a dosahuje ročního obratu ve výši 20,3 miliardy dolarů (údaj za rok 2002).

Nahoru


SCM seminář


Analýza

Novell NetWare 6.5 se síťovými službami pro podnikání
Novell oznámil celosvětovou dostupnost NetWare 6.5, platformy, která umožňuje nasazení provozně kritických služeb, včetně open source. NetWare dává zákazníkům možnost volby a potřebnou flexibilitu. Zajišťuje interoperabilitu aplikací a nabízí nástroje pro podporu spolehlivosti provozu a produktivitu.
Model licencování NetWare 6.5 je založen na počtu uživatelů, nikoliv na počtu současných připojení na server. Zákazníci si pořizují licence pro každého uživatele, který využívá služby NetWare. Tento nový způsob licencování umožňuje zákazníkům nasadit tolik NetWare serverů, kolik je potřeba. I noví zákazníci si budou moci koupit licence pro každého uživatele, který bude chtít využívat služeb NetWare.
Mezi klíčové vlastnosti produktu patří to, že infrastruktura služeb Netvare 6.5 nezaručuje jen bezpečný nepřetržitý provoz podniku, ale také zajišťuje, aby nebyly ohroženy důležité podnikové informace. Organizace jsou v dnešní době rozloženy v různých částech světa, což s sebou přináší řadu problémů, ať už se jedná o přístup k informacím, integraci aplikací nebo zálohování dat. Tyto problémy často nadměrně vytěžují již tak přetížené IT zdroje. NetWare 6.5 tyto problémy řeší pomocí inteligentní konsolidační strategie.
Open Source služby poskytují otevřený a flexibilní základ, díky kterému je možné se rychle přizpůsobit novým podnikovým požadavkům, a plně tak využít výhod řešení postavených na standardech, bez ohledu na to, jaký je celkový rozpočet. Společnost Novell a jeho NetWare 6.5 organizacím nabízí prostředí, které umožňuje plně využít výhod neustálého přístupu.
NetWare 6.5 prostředí je navrženo k nasazení a správě aplikací založených na Javě a standardech webových služeb. Umožňuje pokročit se strategií webových služeb a zároveň využít výhod interoperability mezi aplikacemi a zvýšit efektivitu, kterou s sebou přináší model webových služeb. Aplikační server Novell exteNd, zahrnutý v NetWare 6.5, umožňuje zákazníkům sjednotit technologické prostředí pomocí webových služeb a vytvořit efektivnější obchodní řešení pro zákazníky, partnery a zaměstnance. Na platformu NetWare 6.5 je možné nasadit J2EE aplikace.
Služby virtuální kanceláře NetWare 6.5 obsahují prostředí zajišťující přístup k emailu, souborům, tiskovým službám a nástrojům pro okamžitou komunikaci (instant messaging) a spolupráci týmů. Virtuální kancelář NetWare 6.5 pomáhá zvýšit produktivitu koncového uživatele tím, že mu umožní bezpečný přístup ke správným informacím a nástrojům.

Nahoru


Controllingová analýza s využitím OLAP


Konference, semináře

IAS & Business Intelligence
Nejste účetní, ale potřebujete se rychle zorientovat v mezinárodních účetních výkazech podle IAS (International Accounting Standard)? Chcete aby byl Váš podnik připraven na vstup do Evropské unie? Rádi byste získali přehled v základních pojmech používaných v IAS/IFRS, zjistili jaké jsou odlišnosti oproti českým výkazům - CAS (Czech Accounting Standard) nebo se zeptali zda nebo jak lze využít nástroje Business Intelligence pro podporu IAS?
Pokud hledáte odpovědi na výše uvedené otázky, zveme Vás 4. září 2003 na odborný seminář "IAS & Business Intelligence" v hotelu Olympik v Praze.
Přijďte si pro odpovědi na své otázky a diskutujte s odborníky na uvedená témata.
Více informací naleznete na www.misag.com/cz, přihlášku žádejte na tel: 255 702 919 nebo e-mailem.

Nahoru
 
Společné fórum Canon a Komix
Hlavní myšlenkou společného fóra, které se bude konat v hotelu Praha, na Praze 6, 26. srpna, je představení společnosti CANON nejen jako významného dodavatele produktů pro kancelářské prostředí, ale i jako dodavatele řešení, při kterých spolupracuje se společností KOMIX jako systémovým integrátorem. Úvodní přednášky budou věnovány technologiím společnosti CANON, zástupce z evropské centrály představí moderní trendy v kancelářských zařízeních. Dále bude následovat nabídka integrátorských služeb společnosti KOMIX a nová progresivní řešení společnosti CANON včetně periferií programovatelných v jazyku JAVA. Závěr bude věnován systému pro zpracování dokumentů a agend založeném na předdefinovaných typových případech.

Nahoru
 
Controllingové analýzy s využitím OLAP
Rádi bychom Vás pozvali na seminář Controllingové analýzy s využitím OLAP (On line Analytical Processing), který se koná 30. 9. 2003 v Praze. Na semináři se naučíte zobrazovat a analyzovat údaje z libovolné databáze pomocí v současnosti nejmodernějších technologií. Nejsilnější stránkou aplikace je zpřístupnění údajů způsobem, který umožňuje rychlé zjištění potřebných informací a výsledky analýz tak přináší lepší přehled o stavu a směrování podniku. Využívání této technologie Vám umožní dát do souvislosti zdánlivě nesourodá data a získat tak nové informace. Více informací naleznete na www.controlling.cz.

Nahoru
 
Eastlog na podzim opět v Praze
Mezi 22. a 24. říjnem 2003 proběhne v hotelu Corinthia Towers Praha již 7. ročník evropského fóra logistiky a dopravy EASTLOG.
Návštěvníci i vystavovatelé této akce se mohou těšit na bohatý program. Připravena je všestranná nabídka doprovodných aktivit tak, aby účastníci prožili tři skutečně efektivní dny plné logistiky. Vedle konference a workshopů na ně čekají oficiální návštěvy veletrhu, ale také neformální prostředí galavečera nebo oblíbená prohlídka výjimečných logistických platforem.
Zkrátka nepřijdou ani ti, kteří se rozhodnou navštívit pouze veletrh. Přichystána jsou různá překvapení - dárky pro jubilejní návštěvníky, soutěže o zajímavé ceny, samozřejmostí je vstup zdarma. Novinkou letošního ročníku je návštěvníkům volně přístupné "Providers Forum", na kterém budou vystavovatelé prezentovat své výrobky, služby či informace o chystaných projektech. Díky odbornému profilu návštěvníků mohou všichni zúčastnění vést jednání v duchu business-to-business a navázat skutečně přínosné profesionální kontakty. Více informací na www.eastlog.cz.

Nahoru

seminář MS Excel pro ekonomy


CSM seminář
Dne 20. srpna proběhne v pražském sídle společnosti NESS CEE seminář věnovaný problematice řízení dodavatelsko-odběratelského řetězce (Supply Chain Management - SCM).
Cílem odborného semináře je poskytnout ucelený pohled na problematiku Supply Chain Managementu a možnosti efektivního pokrytí tohoto procesu IT nástroji (v teorii i na praktických ukázkách, dále identifikovat místa (podnikové procesy, jednotlivé oblasti), kde je možné realizovat úspory a nastavit zřetelně efektivnější řízení.
Informace o programu jsou k dispozici na www.ness-cee.com/SCMseminar.

Nahoru
 
Aktuální školení Sybase
· Advanced Administration & Troubleshooting for ASE (04.08.2003 až 08.08.2003)
· Writing Effective Stored Procedures (04.08.2003 až 04.08.2003)
· XML Foundations (6.8.2003)
· Building Applications Using the PB Foundation Classes (11.08.2003 až 12.08.2003)
· Informatica PowerMart / PowerCenter 6 Advanced (11.08.2003 až 13.08.2003)
· Building Applications Using PB and EAServer (13.08.2003 až 15.08.2003)
· EAServer:Building Web Applications with Java (J2EE) (14.08.2003 až 15.08.2003)
· Data Modeling with PowerDesigner 9.0 (18.08.2003 až 20.08.2003)
· Fast Track to Replication Server (18.08.2003 až 22.08.2003)
· Perfomance and Tuning: ASE Query Optimizer (18.08.2003 až 22.08.2003)
· Object Modeling Using PowerDesigner 9.0 (21.08.2003 až 22.08.2003)
· Data Replication with ASA (25.08.2003 až 27.08.2003)
· Performance and Tuning: Configuring ASE (25.08.2003 až 29.08.2003)
· Building Portal Interface Applications (28.08.2003 až 29.08.2003)
· Business Process Modeling (28.08.2003 až 28.08.2003)

Nahoru
 
MS Excel pro ekonomy
Práce ekonoma bez MS Excelu je v dnešní době nepředstavitelná, ale jak ukazují mnohé průzkumy, pracovníci využívají možností Excelu jen částečně. Správným používáním MS Excelu můžeme naši práci velice zjednodušit a zefektivnit - mnoho úkonů dělaných ručně je možné přenechat Excelu a nám tak zbude více času pro řešení jiných důležitých úkolů. Rádi bychom Vás proto pozvali na seminář MS Excel pro ekonomy, který se koná 10. - 11. 9. 2003 v Praze. Věříme, že konkrétní příklady znázorňující možnosti použití programu v praxi Vám přinesou mnoho užitku.

Nahoru


Seminář pro strojírenskou výrobu


Finanční monitor IT firem

Borland zveřejnil výsledky za druhé čtvrtletí 2003
Společnost Borland Software Corporation zveřejnila finanční výsledky za druhé čtvrtletí 2003. Výnosy za druhé čtvrtletí činily 76,3 milionu dolarů - o 28 % více než v druhém čtvrtletí 2002, kdy jejich výše činila 59,7 milionu, a o 3 % výše než v prvním kvartálu 2003, kdy výnosy činily 74,4 milionu.
Včetně nákladů spojených na poslední akvizice dosáhla čistá ztráta za druhé čtvrtletí dle GAAP (Generally Accepted Accounting Principles) výše 5 milionů dolarů nebo 0,06 dolaru na akcii ve srovnání s čistým příjmem dle GAAP 4,7 milionu dolarů nebo 0,06 dolaru na akcii v druhém čtvrtletí 2002 a čistou ztrátou dle GAAP 17,7 milionu nebo 0,22 dolaru na akcii v prvním kvartálu 2003. Čistý příjem nestavící na GAAP činil 3,5 milionu dolarů nebo 0,04 dolaru na akcii ve srovnání s příjmem 6,2 milionu nebo 0,08 dolaru na akcii ve druhém čtvrtletí 2002 a 180 000 dolarů za první čtvrtletí 2003.

Nahoru
 
RSA Security hlásí růst tržeb
RSA Security oznámila finanční výsledky za druhé čtvrtletí 2003. Tržby za druhé čtvrtletí roku 2003 dosáhly výše 63,4 milionu USD, ve srovnání s tržbami za druhé čtvrtletí roku 2002, které činily 56,5 milionu USD.
Společnost oznámila čistý příjem za druhé čtvrtletí roku 2003 3,2 milionu USD, což je 0,05 USD na akcii. Za totéž období loňského roku vykázala ztrátu 25,0 milionu USD, čili 0,44 USD na akcii. Tato ztráta zahrnovala mimo jiné 22,7 milionů USD na restrukturalizační náklady či 2,5 milionů USD na amortizaci nehmotných aktiv a ztráta z investičních aktivit, dosahující hodnoty 11 milionů USD.

Nahoru
 
Výsledky Českého Telecomu za první pololetí 2003
Konsolidované výnosy Českého Telecomu činily za první pololetí roku 2003 celkem 25,4 mld. Kč oproti 26,1 mld. Kč za stejné období loňského roku. Výnosy samotného Českého Telecomu činily 18,8 mld. Kč, konsolidace výnosů Eurotelu činila 6,6 mld. Kč. V prvním pololetí roku 2003 kladl Český Telecom nadále důraz na provozní náklady, které může přímo ovlivnit. Celkové konsolidované provozní náklady vyjma odpisů a amortizace meziročně vzrostly o 1 % na 12,9 mld. Kč v důsledku nárůstu konsolidovaných plateb ostatním operátorům, o 24 % na 3,3 mld. Kč. Všechny ostatní kategorie provozních nákladů v meziročním porovnání poklesly nebo se nezměnily. V souladu se strategií snižovat a optimalizovat výši vynakládaných investičních prostředků se konsolidovaná hodnota investic snížila meziročně o 38 % z loňských 4,4 mld. Kč na 2,7 mld. Kč. Investice samotného Českého Telecomu se snížily o 43 % na 2,0 mld. Kč.

Nahoru
 
SAP ohlašuje výsledky za Q2
Ve druhém čtvrtletí 2003 zvýšila firma SAP svůj provozní zisk o 6 % na 340 milionů euro (320 mil. za Q2 v roce 2002). Provozní marže vzrostly o tři procentní body na 21 % v porovnání se stejným obdobím vloni. Celkové čtvrtletní tržby poklesly o 8 % na 1,6 miliardy euro, když při eliminaci kurzového rozdílu by vzrostly o 2 % v porovnání se stejným obdobím vloni. Čistý zisk dosáhl výše 219 milionů euro. Za prvních 6 měsíců roku poklesly celkové tržby o 8 % na 3,2 miliardy euro (+1 % při konstantních měnových kurzech). Provozní zisk se zvýšil o 26 % na 638 milionů euro v porovnání prvním pololetím roku 2002.

Nahoru


VT' System


Internet, komunikace a sítě

IBM Websphere Portal
Společnost IBM představila aktualizovaný software pro používání a integraci oddělených aplikací, podnikových procesů a dat při spolupráci s kolegy v jediném webovém prostředí s jednotným přihlášením.
Informace ve finančních zprávách, databázích vztahů se zákazníky a aplikacích pro řízení dodavatelského řetězce se často nacházejí v různých formátech na různých platformách, takže je pro zaměstnance, partnery, zákazníky a dodavatele obtížné rychle se dostat ke smysluplnému obsahu. Vede to k neefektivitě, protože uživatelé musí pracně vyhledávat aktuální a relevantní informace, ručně je integrovat, předávat a spravovat. Nový portálový software IBM je navržen tak, aby umožňoval firmám centrálně spravovat a automatizovat většinu tohoto procesu.
Aktualizovaná verze IBM WebSphere Portal má být k dispozici od 21. srpna a umožní společnostem jednodušeji distribuovat relevantní informace mezi jednotlivými aplikacemi pomocí nových "portletů", jež jsou založeny na oblíbené funkci softwaru WebSphere Portal "klepnutím proveď akci." Fiktivní společnost může mít například aplikaci pro řízení lidských zdrojů, která je součástí firemního portálu. Může pro ni být důležité sdílet informace s dalšími aplikacemi, například nástroji pro sledování financí a výdajů. Dříve by kvůli zajištění přístupu k nejaktuálnějším informacím musel majitel aplikace vytvořit propojení mezi jednotlivými aplikacemi, zatímco teď stejnou funkčnost poskytuje WebSphere Portal.

Nahoru
 
Mainframe Unisys pro Business Blueprinting
Unisys Corporation ohlásila Unisys ClearPath Libra 185, který je vybaven novým integračním softwarem, zvýšením výkonu a inovacemi pro rychlé přizpůsobení podnikových obchodních procesů, což bylo vyžadováno iniciativou Unisys Business Blueprinting.
S modelem Unisys ClearPath Libra 185 byly představeny čtyři druhy výbavy pro podporu infrastruktury k urychlení vize Business Blueprinting: vestavěná podpora pro .NET a aplikační vývoj J2EE, rozšířená podpora standardů webových služeb, rozšíření výkonu a výpočetní prvky možností poskytování výkonu podle požadavků na odběr pro správu rozdílných požadavků na výpočty.
Podpora .NET a J2EE -- Unisys přidává do svého podnikového aplikačního prostředí EAE (Enterprise Application Environment) sadu softwarových vývojových nástrojů, využívaných na serverech ClearPath. EAE může pomoci definovat obchodní podnikové procesy, automaticky generovat kompletní aplikace pro jejich podporu a nasazovat je do infrastruktury.
Ty samé procesy dnes mohou být generovány jako webové služby a aplikacemi EAE volat webové služby, které mohou sedět na jiných platformách. Rozšířená podpora webových služeb -- s podporou XML, SOAP, UDDI a řady dalších standardů webových služeb patří rodina serverů ClearPath nezi nejotevřenější podnikové platformy. Schopnost "zabalit" dědické aplikace do webových služeb umožňuje podnikům integrovat stávající systémy s komponentovými aplikacemi založenými na .NET a J2EE a s hotovými přednastavenými aplikacemi od nezávislých dodavatelů softwaru. Celopodniková "kompozitní aplikace" zajišťuje, že veškeré softwarové aplikace jsou přizpůsobeny pro podporu podnikových procesů organizace a že jsou jako vymodelované pro Business Blueprinting.
Servery Unisys ClearPath Libra 185 jsou vybaveny navrženými procesory CMOS, které mají o 25 % vyšší možnosti stupňování výkonu (scalability) než jejich předchůdci, jsou schopny poskytnout až 10 500 MIPS, mají více než o 400 % zvýšenou celkovou systémovou kapacitu a zvýšený počet procesorových particií ze dvou na osm. Mezi další obohacení patří zvýšení maximální velikosti paměti o 250 % a nová technologie vstupně/výstupních obvodů (I/O), která přispívá k podstatným vylepšením v propustnosti I/O -- dva důležité druhy výbavy, které více podnikových prací požaduje pro lepší přístup k dědickým aplikacím a databázím. Ve skutečnosti prokázaly výkonnostní testy prováděné inženýry EMC na serverech Unisys ClearPath Plus Libra 185 společně se zařízením hromadného ukládání dat EMC Symmetrix DMX1000, že propustnost I/O se zvýšila třikrát a pětkrát se zvýšila datová propustnost, v porovnání s jejich mainframovými předchůdci.

Nahoru
 
Strategie Business Blueprinting
Unisys Business Blueprinting je obsažnou konzultační a vývojovou strategií, která vytváří digitální modely, propojující podnikové procesy se softwarem a systémy, jež je podporují. Unisys Business Blueprinting dovoluje klientům vizualizovat, jak by strategické změny ovlivnily nejen infrastrukturu IT, ale také podnik samotný. To jim umožňuje rychle sestavit nové podnikové struktury - nové ve smyslu lidí, procesů a technologie - aby se mohli připravit na změny na trhu, změny v organizaci nebo na změny v technologiích. Unisys tento přístup aplikuje do prostředí arény vysokokapacitních podnikových systémů s kritickým posláním pro obory, jimž tato firma slouží. poprodejní obchodní spolupráce pro firmy orientované na poskytování služeb.
Pro podporu těchto nově definovaných podnikových procesů Unisys EAE automaticky generuje kompletní aplikace :NET a J2EE, včetně aplikační logiky a rozhraní databází, sítí a uživatelského rozhraní, což zákazníkům umožňuje rychle implementovat nové nebo přebudované podnikové procesy napříč svojí infrastrukturou IT.

Nahoru
 
Business Continuance pro nepřetržitou dostupnost informací
Korporace Unisys ohlásila služby Business Continuance Services pro plánování, výstavbu a řízení informačních řešení, která musí být udržována v chodu 24 hodin denně, dokonce i v případě neočekávaného narušení technologické infrastruktury. Tato sada služeb byla navržena pro celopodnikové architektury založené na serverech a mainframech Unisys a obsahuje vývoj plánu obnovy po katastrofě a audit, jakož i plánování architektury, její návrh, implementaci a podporu.
Ve světle nové konkurence nabízející dostupnost služeb "kdekoliv a kdykoliv", kterou umožňuje Internet, a v důsledku čím dál tím více globálního charakteru trhu, jsou organizace nuceny poskytovat svým klientům služby 24 hodin denně. Navíc, orgány státní správy vyžadují spolehlivé plány zajištění nepřetržitého poskytování služeb v klíčových odvětvích, včetně finančních služeb, městských podniků poskytujících služby obyvatelstvu i oblasti dopravy, kde by přerušení přístupu ke kriticky důležitým informacím mohlo mít závažný dopad na hospodářství a ochranu veřejného pořádku.
Klíčovou součástí nabídky těchto služeb jsou technologie replikace dat od společnosti EMC, včetně nového replikačního software SRDF/A pro úsporu prostoru nejvýkonnějších úložišť. Tyto technologie od EMC zahrnují schopnost duplikace informací bez přerušení normálního běhu systému, čímž umožňují dostupnost informací na sekundární záložní lokalitě. Díky tomu jsou veškerá data dostupná a podporují nepřetržitý provoz obchodních aktivit v případě selhání primárních produkčních informačních systémů.
Sada technologií a služeb business continuance využívá dlouhodobé zaměření společnosti Unisys na odvětví, která kladou nejvyšší požadavky na absolutní dostupnost dat. Zároveň staví na dlouhodobé spolupráci se společností EMC, jejíž dosavadní zkušenosti z oblasti replikace dat, zálohování a obnovy jakož i ochrany proti katastrofě, ji vybavily kompletní sadou hardware, software a služeb potřebných pro business continuance planning.
Kromě zdůraznění svého závazku a odhodlání poskytovat komplexní řešení pro oblast business continuance, Unisys rovněž oznámil, že se stal členem EMC Authorized Services Network. Díky tomu byli zaměstnanci společnosti Unisys vyškoleni společností EMC a získali kvalifikaci poskytovat zákazníkům profesionální služeby pro sítě datových úložišť.

Nahoru

BIN2003


Webové konference součástí Oracle Collaboration Suite Release 2
Společnost Oracle Corporation uvedla na trh novou verzi řešení pro týmovou spolupráci, Oracle Collaboration Suite Release 2. Nová verze je zdokonalená o funkce pro webové konference - Oracle Web Conferencing. Společnost Oracle rovněž představila nový cenový model pro software na pořádání webových konferencí, který umožňuje společnostem využívat webové konference s podstatně nižšími náklady.
Kromě dosavadních aplikací sady Oracle Collaboration Suite, mezi které patří e-mail, hlasová pošta, správa souborů, vyhledávání a kalendář, mohou správci sítí i koncoví uživatelé používat novou funkci -Oracle Web Conferencing. Díky této komponentě jsou online schůzky efektivnější. Je zautomatizována většina administrativy spojená s webovými konferencemi jako např. plánování, upozorňování a zahajování schůzek. Účastníci mohou navíc i společně revidovat a upravovat dokumenty nebo sdílet nápady prostřednictvím virtuální tabule.
Oracle Collaboration Suite je jediný podnikový software pro týmovou spolupráci, který používá databázi Oracle jako společné úložiště informací. Veškeré informace, které jsou potřeba pro efektivní spolupráci - kalendáře, dokumenty a e-maily - jsou tím pádem dostupné v reálném čase a bez obvyklých problémů s řízením verzí a neúplnými informacemi.
Kromě komponenty Oracle Web Conferencing jsou v sadě Oracle Collaboration Suite Release 2 vylepšeny prakticky všechny funkce. Patří mezi ně například zpětné obnovení e-mailů a kalendáře Oracle, které umožňuje uživatelům aplikace Outlook obnovit smazané zprávy bez pomoci správce nebo podpora workflow v komponentě Oracle Files, která umožňuje společnostem vytvářet workflow pro správu dokumentů v rámci podnikových procesů. Produkt má rozšířenou globální podporu s 19 jazykovými verzemi. Zdokonaleno je plánování a podpora standardu SyncML v komponentách Oracle Email a Calendar, která umožňuje synchronizovat data s širokou řadou mobilních zařízení.
Oracle Collaboration Suite Release 2 je k dispozici okamžitě. Časově neomezená licence na celou sadu je 60 dolarů na jednoho uživatele týmového programu, roční licence stojí 15 dolarů na jednoho uživatele týmového programu. Cena zahrnuje všechny součásti sady a licenci pro omezené používání produktů Oracle9i Database a Oracle9i Application Server.
Řešení je zároveň nabízeno jako outsourcovaná služba, která umožňuje zákazníkům využívat integrované komunikační prostředí za předvídatelnou cenu a s menšími nároky na správu softwaru.

Nahoru
 
SAS Interaction Management analyzuje chování zákazníků v reálném čase
SAS Institute uvedl marketingové řešení SAS Interaction Management 1.1, které sleduje chování daného zákazníka v reálném čase a umožňuje podnikům přicházet se včasnými, relevantními sděleními. Řešení poskytuje smysluplná individuální sdělení, které kombinují hlavní analytickou sílu SAS se sledováním chování v reálném čase.
Mnoha organizacím chybí schopnost sledovat zákazníky individuálně a místo toho na ně nahlíží pouze jako na člena jednoho z několika segmentů. V důsledku toho přicházejí firmy o příležitosti, pokud chování zákazníka nesleduje jeho "běžné" schéma. SAS Interaction Management umožňuje organizacím dosáhnout nejvyšší úrovně zákaznické péče díky schopnosti individuálně sledovat zákazníky a porozumět jim. Řešení SAS sleduje každého zákazníka samostatně. Okamžitě využívá zákaznické transakce pro aktualizaci jeho profilu, přičemž zachovává historii minulého chování s cílem poskytnout kontext potřebný pro úplné porozumění zákazníkovi.
Kromě identifikace neobvyklé činnosti je SAS Interaction Management rozeznává v chování daného zákazníka nečinnost a může tak zabránit jeho odchodu. Dlouho předtím než zákazník skutečně zavolá a oznámí svůj odchod, může SAS Interaction Management identifikovat ohrožené zákazníky pomocí informace získané ze sledování jeho chování v reálném čase. Řešení SAS firmu upozorní i tehdy, když činnost zákazníka klesne pod běžnou úroveň, takže na ni společnost může aktivně zareagovat.
Podle společnosti Gartner jsou náklady na získání zákazníka téměř šestkrát vyšší než náklady na udržení stávajícího klienta. Zlepšením schopnosti udržet si zákazníky, se vrátí investice do řešení SAS Interaction Management během několika měsíců.
SAS Interaction Management zlepšuje reakci zákazníka prostřednictvím:
· Okamžité identifikace marketingových příležitostí pro udržení si zákazníka, křížový prodej a nabídku nových produktů a služeb v životním cyklu zákazníka.
· Načasované reakce v reálném čase na příchozí dotaz od zákazníka nebo uskutečněním odchozích sdělení na základě události.
· Nabídek s vysokým dopadem založených na zacíleném individuální oslovení zákazníků.
· Schopnosti využít analýzy SASu pro predikci, kvantifikování a plánování úspěšných marketingových programů.

Nahoru
 
CA představuje Brighstor Arcserve Backup 10
Společnost Computer Associates (CA) uvedla novou verzi řešení ochrany dat BrightStor ARCserve Backup 10. Firma hodlá i do budoucna zajišťovat integraci a společnou funkcionalitu s ostatními řešeními řízení ukládání dat řady BrightStor.
BrightStor ARCserve Backup verze 10 bude obsahovat řadu nových funkcí. Mimo jiné k nim patří vyspělá technologie obnovy aplikačních dat po havárii AADR (Advanced Application Disaster Recovery), která sníží čas potřebný k obnově operačního systému Windows po havárii. Díky této technologii budou mít zákazníci přístup k aplikacím a datům po havárii, aniž by museli ručně provádět jakékoli další kroky. K prvním aplikacím, které bude nová verze podporovat, patří Microsoft SQL Server a Microsoft Exchange Server.
Verze 10 rovněž zajistí výkonnou podporu zálohování a obnovy dat v rámci jedné instance Microsoft Exchange Server. Bude optimalizovat zálohování díky ukládání víceinstanční položky bez ohledu na počet e-mailů, ve kterých je obsažena.
CA zároveň rozšiřuje možnost integrace řešení BrightStor ARCserve Backup, takže jej bude možné přičlenit k produktům CA BrightStor Enterprise Backup, BrightStor Storage Resource Management, BrightStor Portal nebo řešení eTrust Antivirus.
Produktová řada BrightStor ARCserve Backup zajišťuje dostupnost dat a jejich ukládání, škálovatelnost, možnost spolupráce s dalšími řešeními, vysoký výkon a vynikající možnosti řízení, čímž plně vyhovuje potřebám současných firem. Řešení ochrany dat se dodávají pro operační systémy Windows, NetWare a Linux. K dispozici jsou navíc i přídavné komponenty a agenti, kteří rozšiřují funkce zálohování, obnovy a řízení řešení BrightStor ARCserve Backup a zajišťují organizacím všech velikostí komplexní ochranu dat na všech hlavních platformách včetně UNIXu.
BrightStor ARCserve Backup verze 10 pro Windows se na trhu objeví během čtvrtého čtvrtletí roku 2003. Začátkem roku 2004 pak budou uvedeny nové verze pro Linux a NetWare. Pro potřeby malých a středně velkých podniků CA připravuje výhodné balíčky s kombinací řešení BrightStor ARCserve Backup verze 10 a řízení zabezpečení eTrust s agenty pro Microsoft Exchange Server a SQL Server.

Nahoru


Canon & Komix


Informační společnost

Společnost ICZ má nového finančního ředitele
Novým finančním ředitelem ICZ se od začátku srpna 2003 stává Ivo Gajdoš (49). Přichází do ICZ ze společnosti Alcatel Czech, kde působil tři roky na pozici finančního ředitele. Předtím zastával takřka 30 let významné funkce v oblasti financí například ve Ferrero Česká, Škoda - Volkswagen, 3M Česko či Chemopetrolu Litvínov.
Ivo Gajdoš vystudoval zahraniční obchod na brněnské Obchodní akademii a tentýž obor na Fakultě mezinárodních vztahů na Vysoké škole ekonomické v Praze. Je mj. členem výboru České Manažerské Asociace s pozicí viceprezidenta pro mezinárodní vztahy.

Nahoru
 
D&B jmenovala Gregoryho E. Nordala ředitelem pro Evropu
Společnost D&B oznámila, že viceprezidentem společnosti a ředitelem pro Evropu se stal Gregory E. Nordal. Nordal pracuje v užším vedení společnosti od ledna 2003, kdy byl jmenován do funkce dočasného ředitele společnosti D&B pro Evropu a zároveň do funkce ředitele firmy pro Velkou Británii. Během svého působení v těchto funkcích se Nordalovi podařilo získat několik důležitých trhů a zakázek a spolu s kvalifikovaným prodejním týmem společnosti D&B se tak podílel na významném růstu firmy v Evropě. Nordal byl v letech 1997- 2002 ředitelem kanadské pobočky společnosti D&B. Před příchodem do společnosti D&B v roce 1997, pracoval Nordal jako ředitel prodeje a marketingu ve firmě CCH Kanada, Nordal má rovněž 13 let zkušeností z oblasti zdravotnictví, kde zastával různé vedoucí funkce v oblasti obchodu, marketingu i řízení firem z pozice generálního ředitele.

Nahoru
 
Ronald S. Frankenfield novým senior viceprezidentem SAP America
Společnost SAP America jmenovala Rona Frankenfielda senior viceprezidentem pro oblast finančních služeb. Ve své nové pozici poskytne R. Frankenfield strategický směr softwarovým řešením SAP pro americké zákazníky z odvětví bankovnictví, pojišťovnictví, leasingu a finančních služeb. Cílem SAP v severoamerickém regionu je podporovat základní i odvětvově-specifické procesy v oblasti finančních služeb s využitím svých komplexních řešení, technologií a know-how. Frankenfield přestoupil do SAP z firmy Unisys, kde působil více než 25 let.

Nahoru
 
SAP reorganizuje své vývojové aktivity
Společnost SAP oznámila, že reorganizovala svou vývojovou skupinu s cílem kontinuálně adaptovat organizaci směrem k lepšímu plnění zákaznických potřeb, zvýšení konkurenceschopnosti a dosažení strategických priorit. SAP vytvořil tři nové skupiny obchodních řešení (BSG), které kombinují existující vývojové aktivity odvětvově specifických řešení a horizontálních řešení typu SCM či CRM. Tyto tři nové skupiny zahrnují BSG Manufacturing Industries, BSG Services Industries a BSG Financial and Public Services.

Nahoru
 
Společnosti Borland a TIBCO spojily své síly
Za účelem optimalizace vysokokapacitního systémového prostředí byla provedena integrace produktů TIBCO Enterprise for Java Messaging Service Engine a Borland Enterprise Server. Společnosti Borland Software Corporation a TIBCO Software zároveň oznámily celosvětové strategické partnerství týkající se distribuce obou produktů, včetně dalších budoucích verzí. Společnosti tímto pomáhají uživatelům kontrolovat náklady prostřednictvím integrace aplikací a interoperability rozdílných technologií. Integrace technologií je navržena tak, aby vylepšila výkon a škálovatelnost J2EE aplikací v prostředí vertikálních trhů jako jsou telekomunikace a finance.

Nahoru
 
MiKENOPA partnerem společnosti Eurotel
Společnost MiKENOPA, která na českém trhu zastupuje produkty společnosti Zyxel Communications, Nomadix a Mr.Connect, se stala oficiálním partnerem společnosti Eurotel pro oblast internetového připojení a systémové integrace. V těchto oblastech se jedná především o služby v řešení vysokorychlostního připojení hotelových hostů a připojení klientů ve veřejných prostorách (hot-spot). Společnost MiKENOPA byla oslovena a vybrána na základě předchozí dílčí spolupráce se společností Eurotel. Po dodání kompletní technické dokumentace byly služby společnosti MiKENOPA zařazeny do nabídky společnosti EUROTEL jako standardní produkt pro komplexní řešení rychlého a bezpečného přístupu na internet pro hotelové hosty a návštěvníky přístupového bodu (hot-spot).

Nahoru


System NEWS zasílá redakce edice IT Business * Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.: +420/ 545 222 779 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám System NEWS zasílali, kontaktujte nás prosím. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora Pavla Boucníka,