HLEDEJ
 V SEKCI
 

30. července 2003

| registrace ZDARMA | starší čísla | odhlášení | ceník inzerce

Aktuální čislo

Aktuální příloha

Obsah SystemNEWS

Událost týdne
Automatizovaný systém pro průběžné platby za archivaci dat

Podnikové aplikace
Infinity zavádí SAP R/3 Enterprise pro Prechezu
Městská část Praha 3 implementuje Spisovou službu a Správu dokumentů
Hummingbird Enterprise pro řízení informačních zdrojů
LCS Helios IQ v bratislavském závodu Grupo Antolin
Partnerství FileNet a ILOG
Řešení LogicaCMG pro regionální instituce

Analýza
Databázový marketing se SAS Marketing Optimization

Konference, semináře
Společné fórum Canon a Komix
Controllingová analýza s využitím OLAP
Eastlog na podzim opet v Praze
CSM seminář
Aktuální školení Sybase
MS Excel pro ekonomy

Finanční monitor IT firem
CA uveřejnila výsledky za první čtvrtletí finančního roku 2004
EMC oznámila výsledky za druhé čtvrtletí 2003
Hospodářské výsledky SkyNetu za rok 2002 a první pololetí roku 2003
IBM kupuje Aptrix
Western Digital oznámil záměr na akvizici Read-Rite
Impérium SSA Global Technologies se opět rozrostlo
Gartner zvyšuje hodnocení Hewlett-Packard

Internet, komunikace a sítě
Nová řada zařízení 3COM
Softwarový policista pro provoz počítačových sítí
Alcatel v programu BuyBack odkupuje staré síťové komponenty

Informační společnost
Czech On Line má nového ředitele
Sybase jmenovala nového viceprezidenta a ředitele pro EMEA
Brain Systems bude zastupovat Petr Brňák
Nový komerční ředitel LogicaCMG
 

V Edici IT Business vychází

Právě vyšlo:
IT System 6/2003

Hlavní témata
· IT řešení pro telekomunikační společnosti
· IT řešení pro energetické, plynárenské, vodárenské...
· Business Intelligence (MIS, EIS, DSS)
· Podrobný tabulkový přehled ERP systémů
· Informační bezpečnost
Připravujeme:
IT System 7-8/2003

Hlavní témata
· VÝROBNÍ PODNIKY (Strojírenský průmysl)
· IS pro plánování a řízení výroby
· Počítačová podpora řízení jakosti
· HRM - řízení lidských zdrojů
· Business Intelligence


Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový formulář ZDE!


BIN2003


UDÁLOST TÝDNE

Automatizovaný systém pro průběžné platby za archivaci dat
EMC Corporation oznámením o systému pro archivaci dat po síti s možností automatického účtování poplatků umožnila zjednodušení přístupu klientů ke správě a využívání úložných kapacit. Nový systém účtování poplatků, který je součástí programu EMC OpenScale zavádí automatické účtování poplatků za celou síťovou infrastrukturu pro ukládání informací, včetně úložných kapacit, portů přepínačů SAN, serverů NAS a softwaru pro archivaci dat.
OpenScale nabízí uživatelům přístup k předem nainstalovaným úložným kapacitám a dalším prostředkům pro pokrytí plánovaných potřeb i nečekané poptávky. OpenScale je k dispozici od roku 1999 jako manuálně ovládaný systém, umožňující získat dodatečné úložné kapacity podle momentální situace s tím, že poplatky jsou účtovány pouze za skutečně využívané kapacity. Přínosem současné verze je možnost rychlého a pružného získávání dalších úložných kapacit, což dříve bylo možné pouze prostřednictvím manuálních operací prováděných pracovníky technické podpory, přičemž účtování poplatků za tyto kapacity je systémem prováděno automaticky. Výsledkem je rychlejší odezva na poptávku ze strany podnikové sféry a odstranění postupů náročných na pracovní sílu.

Automatické účtování poplatků systému OpenScale využívá tarifikačních technologií "bez pokladních", které jsou součástí softwaru AutoAdvice společnosti EMC patřícího do rodiny produktů otevřeného softwaru ControlCenter od této firmy. Tarifikační aplikace detekuje automaticky přiřazení dalších úložných kapacit, portů přepínačů SAN, serverů NAS a softwaru pro archivaci dat zákazníkem a předává tyto informace fakturační aplikaci systému OpenScale firmy EMC. Tento proces probíhá na pozadí a bez jakýchkoli rušivých vlivů na činnost zákazníka. Veškeré odečítání a účtování je automatické a nevyžaduje žádný zásah ze strany pracovníků EMC či zákazníka.
Program pro správu úložných systémů a financí OpenScale od firmy EMC obsahuje alternativy financování pro provázání finančních prostředků zákazníků určených na nákup úložných kapacit s jejich skutečnými potřebami těchto kapacit. OpenScale je určen k tomu, aby uživatelům s rostoucími objemy dat, řádově v terabytech, a složitými postupy pro nákup kapacit pomohl zkrátit cyklus nákupu, zajistit předvídatelnost nákladů spojených s úložnými kapacitami a jejich obsluhou, a omezit objem úložných kapacit nakupovaných v předstihu před skutečnou potřebou. OpenScale nabízí automatické účtování poplatků pro systémy EMC Symmetrix, EMC CLARiiON, EMC Connectrix a EMC Celerra, a také pro software EMC TimeFinder a SRDF.

Nahoru


SCM seminář


Podnikové aplikace

Infinity zavádí SAP R/3 Enterprise pro Prechezu
Mezi první upgrade systému mySAP ERP na verzi SAP R/3 Enterprise u nás bude patřit realizuje aplikace, kterou v současnosti připravuje společnost Infinity v přerovské akciové společnosti Precheza. Implementace a testy jsou rozplánovány na období od června do října, k 1. listopadu 2003 pak bude nová verze spuštěna do produktivního provozu. Celková hodnota zakázky představuje zhruba šestinu původních nákladů na implementaci SAP R/3.
Precheza vítá, že Infinity byla při minulé zakázce ochotna přijmout princip finančního ohodnocení podle dosažených reálných přínosů implementovaného řešení. Infinity v roce 1999 ve společnosti implementovala systém SAP R/3 verze 4.0B včetně instalace hardwarové základny pro koncové uživatele a síťové infrastruktury, sestávající z kabeláže i aktivních síťových prvků. Jedním z konkrétních přínosů jeho zavedení bylo dosažení reálných úspor nákladů na provoz a údržbu. Informační systém SAP R/3 je využíván ve všech oblastech společnosti pro manažerské i operativní řízení - ekonomice, výrobě, údržbě, kvalitě, nákupu a prodeji, skladování, personalistice a mzdách.
Současný počet uživatelů informačního systému mySAP ERP v akciové společnosti Precheza je 165.

Nahoru

 

Městská část Praha 3 implementuje Spisovou službu a Správu dokumentů
V červenci 2003 uzavřela Městská část Praha 3 s firmou Exprit smlouvu na implementaci spisové služby (e-spis) a správy dokumentů (DMS) a stala se tak po Mč Praha 13 a Mč Praha 9 již třetí pražskou částí, která se zapojila do celoměstského projektu Magistrátu Hlavního města Prahy. Podpisu smlouvy předcházela předimplementační analýza, která byla dokončena v červnu 2003. Výstupem této analýzy byl dokument s názvem Projekt implementace Spisové služby a Správy dokumentů. Tento dokument vychází ze vzorového implementačního projektu a návrhu řešení systému spisové služby a správy dokumentů, které jsou výstupem projektu Magistrátu hlavního města Prahy "Programové vybavení pro vedení spisové služby, pro správu elektronických dokumentů a pro zajištění a sledování oběhu dokumentů v oblasti městské správy v Praze". Dokument byl přizpůsoben prostředí, potřebám a rozsahu implementace uvedených systémů na základě provedené analýzy na Úřadu Městské části Praha 3.
 

Nahoru

 

Hummingbird Enterprise pro řízení informačních zdrojů
Po názvem Hummingbird Enterprise se skrývá nová verze rodiny produktů kanadské firmy Hummingbird, které jsou určeny pro řízení podnikových informačních zdrojů. Celkový "re-branding" produktů nepřináší pouze formální přejmenování známých produktů firmy, ale především grafické sjednocení a funkční propojení produktů do uceleného řešení, v oblasti podnikových portálů, knowledge managementu a content managementu.
Součástí balíku je i nová verze produktu PCDOCS, známého v České republice z řady instalací, která má nyní jméno Hummingbird DM 5.0.
Hummingbird DM přináší nového klienta pro prostředí Intranet - Webtop s moderním grafickým rozhraním a řadou nových funkcí. Hummingbird DM dále obsahuje produkt Hummingbird DM Workflow pro řízení firemních pracovních postupů a produkt Hummingbird Web Publishing pro publikování dokumentů na firemních webových serverech. Zajímavou novinkou je produkt Hummingbird Collaboration určený pro podporu projektové spolupráce interních a externích týmů v prostředí Internetu. Pro projekční kanceláře je určena nadstavba Hummingbird AutoCAD DM Extensions pro integraci programu AutoCAD.
Nová řada produktů byla uvolněna v červnu tohoto roku.

Nahoru

 

LCS Helios IQ v bratislavském závodu Grupo Antolin
Společnost Grupo Antolin Bratislava, která dodává koncernu Volkswagen díly pro vozy VW Touareg a Porsche Cayenne, si jako nový podnikový informační systém vybrala produkt LCS Helios IQ. Na rozhodnutí měl vliv především fakt, že právě LCS Helios IQ je možno propojit s již využívaným logistickým systémem eFORS CSM německé firmy ATOS Origin, který implementovala plzeňská firma Aimtec.
Informační systém LCS Helios IQ ve společnosti Grupo Antolin Bratislava tvoří lokalizované moduly Jadro systému (Organizácie; Bankové doklady; Užívateľská práva; Organizačná štruktúra; Cudzie meny; Kontácie; Jazyková verzia (AJ)), Ekonomika (Účtovníctvo, Saldokontá; Banka (skript ČSOB); Pokladňa; Majetok), L'udské zdroje (Mzdy; Personalistika); Styk so zákazníkmi (Faktúry vydané; Faktúry prijaté) a Manažérske vyhodnocovanie (Definované formuláre; Manažérske rozhranie).
Hlavním dodavatelem systému je bratislavská pobočka skupiny LCS - LCS Slovensko. Smlouva byla uzavřena na sklonku minulého roku a po necelých třech měsících byla implementace dokončena. Nový systém je využíván i sesterskou společností Grupo Antolin Bohemia v České republice.

Nahoru

 

Partnerství FileNet a ILOG
Společnost FileNet uzavřela smlouvu s firmou ILOG, podle které propojeny produkty ILOG JRules a FileNet Business Process Manager.
Produkt Business Process Manager (BPM) společnosti FileNet automatizuje, integruje a optimalizuje obchodní procesy a přispívá tak k celkovému zefektivnění provozu organizací. Integrace produktů ILOG JRules a FileNet BPM přinese zvýšení akceschopnosti firem způsobené nastavením změn procesů prostřednictvím nástroje na řízení obchodních pravidel. Obchodní pravidla představují stovky i tisíce podnikových zásad, které řídí obchodní procesy - od smluvních vztahů se zákazníky, dodavateli a obchodními partnery až po provozní postupy. Většina dostupných řešení BPM nepodporuje řízení obchodních pravidel, čímž snižuje svůj účinek na organizační změny a omezuje akceschopnost firem. Technologie BPM a obchodních pravidel se svou podstatou doplňují a umožňují tak organizacím rychleji reagovat na regulační opatření, obchodní příležitosti a konkurenční hrozby.

Partnerství společností FileNet a ILOG reaguje na zájem uživatelů o systémy na řízení obchodních procesů, včetně schopnosti upravovat obchodní politiku a podnikové procedury dynamicky a za chodu. Díky přesné kontrole, kterou nabízejí nástroje na správu obchodních pravidel, mohou zákazníci řídit nejen komplexní přechody mezi obchodními procesy, ale i pravidla, která samotné procesy tvoří. Pokud se např. manažer zodpovědný za pojistná plnění rozhodne, že chce prověřit všechna plnění převyšující určitou částku, může jednoduše změnit v tomto smyslu příslušná obchodní pravidla, což ovlivní všechny právě vyřizované i budoucí pojistné události.
Integrace produktů společnosti FileNet a ILOG umožní vzájemnou výměnu dat mezi řešeními JRules a BPM. Obchodní analytici, kteří vytvářejí procesní toky, mohou zavádět obchodní pravidla přímo z prostředí na modelování procesů a mají přístup k funkcím JRules, k nimž patří i možnost editovat pravidla prostřednictvím přirozeného jazyka. Integrované řešení umožní sloučit kontrolu procesních toků s obchodními pravidly do jednoho modelového prostředí, díky němuž budou moci obchodní uživatelé a analytici upravovat procesy i obchodní pravidla, aniž by museli ovládat složité programování nebo výpočetní systémy.

Nahoru

 

Řešení LogicaCMG pro regionální instituce
LogicaCMG představila Cubis - řešení pro regionální veřejnou správu v České republice. Nasazení systému pomáhá zvýšit hodnověrnost organizací vůči partnerům ze zemí EU, jeho cílem je poskytnout jistotu, že majetkové a finanční operace jsou plánovány a realizovány v souladu s mezinárodními standardy. Používání systému by tedy mělo usnadnit nejen obchodní komunikaci se zahraničím, ale také nabídnout standardní postupy, jak žádat o prostředky EU.
Základem řešení jsou komponenty portfolia mySAP Business Suite, doplněné o produkty, které vyvinul Plzeňský holding a další české firmy. Výsledný produkt poskytuje nástroje pro řízení životního cyklu správy veřejného majetku, počínaje finančními zdroji a nemovitostmi, přes stroje, zařízení a vybavení budov až po nehmotný majetek, jako je např. know-how, a má připravena rozhraní pro všechny významnější aplikace využívané veřejnou správou v České republice.

Kromě již zmíněné správy majetku pokrývá Cubis tvorbu a sledování plnění rozpočtů, účetnictví, vyřizování smluv a poplatků, vedení různých registrů a evidencí, správa dokumentů, nákup zboží a služeb, podpora strategického rozhodování apod.
LogicaCMG nabízí systém Cubis jako balíček obsahující softwarové licence a služby, případně i řešení hardwarové a komunikační infrastruktury. Proces nasazení Cubisu může být rozdělen do několika etap, aby úřady mohly využívat alespoň část funkcí co nejdříve, což zvýší rentabilitu investice. Cubis existuje v několika různě rozsáhlých variantách a LogicaCMG jej nabízí také formou outsourcingu.

Nahoru


Controllingová analýza s využitím OLAP


Analýza

Databázový marketing se SAS Marketing Optimization
SAS Institute představil SAS Marketing Optimization, které umožní pracovníkům v oblasti přímého marketingu zlepšit řízení jejich kampaní, zvýšit efektivitu a ziskovost. SAS Marketing Optimization provádí současné vyhodnocování několika různých kampaní s cílem zjistit, které produkty by měly být nabízeny jednotlivým zákazníkům za účelem dosažení maximální návratnosti investic do marketingových kampaní.
Bez efektivního řízení práce s kontakty v rámci různých marketingových kampaní nemají firmy jistotu, že manažeři různých kampaní neoslovují stejné vybrané zákazníky. Výsledkem může být to, že příjemci těchto sdělení jsou kampaní zahlceni a stávají se apatičtí, či dokonce nepřátelští. SAS Marketing Optimization je určena pro optimalizaci firemních sdělení napříč jednotlivými kanály tak, aby každý jednotlivý zákazník byl osloven cíleně s co nejvhodnější nabídkou, přičemž se současně berou v úvahu komunikační náklady, pravidla zacházení s kontakty a další obchodní omezení.

SAS Marketing Optimization kombinuje matematickou optimalizaci, uživatelem definované modelování platných omezení a integraci s analytickým CRM řešením pro prediktivní analýzy a automatizaci marketingu. S využitím SAS Marketing Optimization mohou marketingoví pracovníci vytvářet různé optimalizační scénáře a sledovat předdefinované reporty a grafy tak, aby pochopili ekonomický dopad různých kontaktních politik, kanálů a omezení ještě před vlastní realizací kampaní. SAS nabízí optimalizaci marketingových činností jako integrovanou součást komplexního řešení pro návrh a realizaci marketingových kampaní.
Pro optimalizaci marketingových sdělení využívá SAS namísto standardního přístupu založeného na pravidlech pokročilou metodologii. SAS Marketing Optimization matematicky zvažuje veškeré potenciální nabídky s přihlížením na omezení různých zdrojů, jako je rozpočet nebo kapacita telefonického centra, za účelem výběru nejlepší kombinace nabídek pro jednotlivé zákazníky. Přístup založený na pravidlech, který nabízí pro optimalizaci marketingových činností většina dodavatelů, využívá obecné pravidlo spočívající v prezentaci nejlepších nabídek nejlepším zákazníkům. Tato metoda optimalizace však obecně přináší nižší ziskovost, než využití matematického přístupu. SAS Marketing Optimization nabízí marketingovým manažerům také kontrolu jejich kampaní.

Nahoru


 Seminář pro strojírenskou výrobu


Konference, semináře

Společné fórum Canon a Komix
Hlavní myšlenkou společného fóra, které se bude konat v hotelu Praha, na Praze 6, 26. srpna, je představení společnosti CANON nejen jako významného dodavatele produktů pro kancelářské prostředí, ale i jako dodavatele řešení, při kterých spolupracuje se společností KOMIX jako systémovým integrátorem. Úvodní přednášky budou věnovány technologiím společnosti CANON, zástupce z evropské centrály představí moderní trendy v kancelářských zařízeních. Dále bude následovat nabídka integrátorských služeb společnosti KOMIX a nová progresivní řešení společnosti CANON včetně periferií programovatelných v jazyku JAVA. Závěr bude věnován systému pro zpracování dokumentů a agend založeném na předdefinovaných typových případech.

Nahoru
 
Controllingová analýza s využitím OLAP

Rádi bychom Vás pozvali na seminář Controllingové analýzy s využitím OLAP (On line Analytical Processing), který se koná 30. 9. 2003 v Praze. Na semináři se naučíte zobrazovat a analyzovat údaje z libovolné databáze pomocí v současnosti nejmodernějších technologií. Nejsilnější stránkou aplikace je zpřístupnění údajů způsobem, který umožňuje rychlé zjištění potřebných informací a výsledky analýz tak přináší lepší přehled o stavu a směrování podniku. Využívání této technologie Vám umožní dát do souvislosti zdánlivě nesourodá data a získat tak nové informace. Více informací naleznete na www.controlling.cz.

Nahoru
 
Eastlog na podzim opět v Praze

Mezi 22. a 24. říjnem 2003 proběhne v hotelu Corinthia Towers Praha již 7. ročník evropského fóra logistiky a dopravy EASTLOG.
Návštěvníci i vystavovatelé této akce se mohou těšit na bohatý program. Připravena je všestranná nabídka doprovodných aktivit tak, aby účastníci prožili tři skutečně efektivní dny plné logistiky. Vedle konference a workshopů na ně čekají oficiální návštěvy veletrhu, ale také neformální prostředí galavečera nebo oblíbená prohlídka výjimečných logistických platforem.
Zkrátka nepřijdou ani ti, kteří se rozhodnou navštívit pouze veletrh. Přichystána jsou různá překvapení - dárky pro jubilejní návštěvníky, soutěže o zajímavé ceny, samozřejmostí je vstup zdarma. Novinkou letošního ročníku je návštěvníkům volně přístupné "Providers Forum", na kterém budou vystavovatelé prezentovat své výrobky, služby či informace o chystaných projektech. Díky odbornému profilu návštěvníků mohou všichni zúčastnění vést jednání v duchu business-to-business a navázat skutečně přínosné profesionální kontakty. Více informací na www.eastlog.cz.

Nahoru
 
CSM seminář
Dne 20. srpna proběhne v pražském sídle společnosti NESS CEE seminář věnovaný problematice řízení dodavatelsko-odběratelského řetězce (Supply Chain Management - SCM).
Cílem odborného semináře je poskytnout ucelený pohled na problematiku Supply Chain Managementu a možnosti efektivního pokrytí tohoto procesu IT nástroji (v teorii i na praktických ukázkách, dále identifikovat místa (podnikové procesy, jednotlivé oblasti), kde je možné realizovat úspory a nastavit zřetelně efektivnější řízení.
Informace o programu jsou k dispozici na www.ness-cee.com/SCMseminar.

Nahoru
 
Aktuální školení Sybase

Společnost Sybase si vás dovoluje pozvat na aktuální školení a odborné semináře. Na webových stránkách společnosti je k dispozici nový rozvrh školení, tentokrát až do konce roku 2003. Ke stažení je na této adrese. Terminy je však možno domluvit i individuálně. Z aktuální nabídky seminářů vybíráme:
13.8.2003 PowerDesigner
Cílem semináře je seznámit účastníky s produktovou řadou PowerDesigner, jednotlivými moduly, které obsahuje a rozšířením, jež přináší aktuální verze 9.5. Seminář je určen nejen analytikům či vývojářům, ale například i řídícím pracovníkům, kteří hledají intuitivní nástroj pro zmapování činností uvnitř společnosti a cestu k jejich zefektivnění.
20.8.2003 Informatica - jak se elegantně a minimálním úsilím vypořádat s integrací dat
Seminář je věnován problematice integrace dat a aplikací pro potřeby datových skladů a systémů tzv. business inteligence. Nezávislé studie uvádějí, že právě oblast integrace dat neboli ETL (extrakce, transformace, load) může odčerpat značnou část prostředků na budování a provoz datových skladů - až 70%. Mimo jiné se dozvíte, jak tyto náklady omezit a vybudovat ETL řešení za zlomek času a s minimálním úsilím.
27.8.2003 Sybase Enterprise Portal
Podnikové portály představují platformu pro personalizované a zabezpečené poskytování informačních zdrojů, dat a podnikových aplikací zákazníkům, zaměstnancům nebo obchodním partnerům - kdykoliv a kdekoliv. Seminář Sybase Enterprise Portal představí koncept podnikových portálů a vedoucí technologie (podle společnosti Gartner) v této oblasti. Součástí semináře budou také praktické ukázky tvorby podnikového portálu.

Nahoru
 
MS Excel pro ekonomy
Práce ekonoma bez MS Excelu je v dnešní době nepředstavitelná, ale jak ukazují mnohé průzkumy, pracovníci využívají možností Excelu jen částečně. Správným používáním MS Excelu můžeme naši práci velice zjednodušit a zefektivnit - mnoho úkonů dělaných ručně je možné přenechat Excelu a nám tak zbude více času pro řešení jiných důležitých úkolů. Rádi bychom Vás proto pozvali na seminář MS Excel pro ekonomy, který se koná 10. - 11. 9. 2003 v Praze. Věříme, že konkrétní příklady znázorňující možnosti použití programu v praxi Vám přinesou mnoho užitku.

Nahoru


VT' System


Finanční monitor IT firem

CA uveřejnila výsledky za první čtvrtletí finančního roku 2004
Společnost Computer Associates (CA) zveřejnila své finanční výsledky za první čtvrtletí finančního roku 2004, které skončilo 30. června 2003. Celkové příjmy za první čtvrtletí překročily očekávání a dosáhly 813 mil. USD, což představuje nárůst o 6 % oproti stejnému období minulého roku. Čistý zisk podle metodiky GAAP v tomto období činil 10 mil. USD (0,02 USD na akcii), v porovnání se ztrátou 65 mil. USD (ztráta 0,11 USD na akcii) ve stejném období minulého roku. Příjmy příštích období z nově uzavřených smluv dosáhly výše 387 mil. USD, což po přepočtení na roční bázi představuje nárůst o 16 %. Čistý cash flow z provozní činnosti činil 171 mil. USD. Celkový dluh se snížil o 826 mil. USD na 2,3 mld. USD.

Nahoru
 
EMC oznámila výsledky za druhé čtvrtletí 2003
Společnost EMC Corporation oznámila finanční výsledky za druhé čtvrtletí 2003.
Celkové konsolidované tržby za druhé čtvrtletí činily 1,48 mld. USD, o 7 % vyšší než 1,39 mld. USD ohlášených za druhé čtvrtletí v roce 2002. Čistý zisk za druhé čtvrtletí činil 82 mil. USD neboli 0,4 USD na naředěnou akcii oproti čistému zisku 1 mil. USD či 0,00 USD na naředěnou akcii za druhé čtvrtletí v roce 2002. Výsledky EMC za druhé čtvrtletí jsou podloženy pokračujícím růstem ve všech klíčových oblastech podnikání. Celkové tržby z prodeje systémů pro ukládání dat po síti, včetně nových systémů Symmetrix DMX, CLARiiON CX a Centera, vzrostly o dalších 7 % ve srovnání s prvním čtvrtletím 2003. Tržby za novou, vysoce uznávanou řadu špičkových produktů Symmetrix DMX prudce vzrostly a tvořily asi 80 % všech tržeb za prodej systémů Symmetrix ve druhém čtvrtletí. Celkové tržby z prodeje softwaru pro ukládání dat po síti vzrostly o dalších 8 % ve srovnání s prvním čtvrtletím 2003.

Tržby z prodeje otevřeného softwaru pro více platforem od firmy EMC, které zahrnují i produkty vyvinuté v rámci strategie otevřeného softwaru AutoIS, vzrostly o dalších 11 % ve srovnání s prvním čtvrtletím 2003, což byl důsledek poptávky po skupině softwarových produktů pro správu archivace ControlCenter od firmy EMC. Celkové příjmy za služby spojené s ukládáním informací vzrostly o dalších 7 %, přičemž nevýznamnějšími položkami byl rostoucí objem služeb údržby a podpory softwaru a pokračující poptávka po profesionálních službách EMC v oblasti archivace.

Nahoru  

Hospodářské výsledky SkyNetu za rok 2002 a první pololetí roku 2003
Z auditovaných výsledků roku 2002 vyplývá, že společnost SkyNet vytvořila se svými 58 zaměstnanci výnosy ve výši 138,5 mil. Kč. Zisk EBITDA dosáhl výše17,3 mil. Kč, což znamená zvýšení o 32 % oproti roku 2001. Obchodní plán společnosti splněn na 102 %. Do zvýšení výnosů roku 2003 promítly také služby související s technologií ADSL, kterou společnost nabídla jako jedna z prvních u nás. Hlavní růst obratu však společnost zaznamenala v oblasti internetových služeb ve spojení se službou IP VPN a v oblasti bezpečnostních produktů a služeb.

Nahoru

 

IBM kupuje Aptrix
Společnost IBM oznámila, že koupila všechny akcie soukromé australské společnosti Presence Online, která je známá pod značkou Aptrix a poskytuje software pro správu webového obsahu. Finanční podmínky transakce nebyly zveřejněny.
Tato akvizice rozšíří portfolio IBM Lotus o nový software pro správu webového obsahu, který umožní uživatelům spolupracovat při sestavování, schvalování a publikování obsahu na portálu nebo webovém serveru. Akvizice současně pomůže urychlit plány IBM související s nabídkou produktu Lotus Workplace Content Development, který usnadní vývoj a doručování důležitých obchodních informací a pomůže se snižováním nákladů na správu obsahu. Software Lotus Workplace Content Development, postavený na technologii Aptrix, je k dispozici prostřednictvím standardních prodejních kanálů.

Produkt také odpovídá na rostoucí poptávku po integrovaných řešeních, která na jediné platformě spojují technologii portálu, týmové spolupráce a správy obsahu.
Iniciativa Lotus Workplace, která je součástí nabídky IBM On Demand pro týmovou spolupráci a lidskou interakci, pomáhá zvyšovat produktivitu a snižovat náklady firem. Spojuje týmové funkce řešení IBM Lotus Software s technologiemi WebSphere Portal a DB2 Content Manager a poskytuje zákazníkům integrovaný, personalizovaný přístup k informacím, uživatelům a aplikacím. V rámci portálové infrastruktury mohou uživatelé integrovat širokou řadu týmových řešení včetně rychlého posílání zpráv, vyhledávání, správy dokumentů a e-mailů.

Nahoru  

Western Digital oznámil záměr na akvizici Read-Rite
Konkurzní soud dohlížející na aktiva společnosti Read-Rite Corp. schválil prodej v podstatě všech aktiv Read-Rite Corp. společnosti Western Digital, včetně závodu na výrobu čipových plátků ve Fremontu v Kalifornii, a opci odkoupit její závody v Thajsku. Aktiva budou získána za 95,4 milionů USD. Thajské závody mají nevyřízené závazky ve výši přibližně 62 miliónů USD. Společnost Western Digital prohlásila, že zamýšlí financovat akvizici z provozního kapitálu. Uzavření transakce se očekává během 10 dnů, v závislosti na podmínkách příkazu k prodeji vydaného konkurzním soudem.
Společnost Western Digital plánovanou akvizicí směřuje ke dlouhodobému zlepšení svého přístupu k technologiím záznamových hlav a zvýšení své provozní flexibility. Z krátkodobého hlediska si společnost pro dohlednou dobu zajistila dostatečné dodávky záznamových hlav, včetně technologie 80 GB, prostřednictvím obchodních dodavatelů.

Nahoru

 

Impérium SSA Global Technologies se opět rozrostlo
Jen několik dní po dokončení akvizice holandského Baanu dnes SSA Global Technologies (SSA GT) oznámila, že získala další technologickou společnost - Elevon, která je poskytovatelem řešení pro správu expertních znalostí (knowledge management) a elektronického obchodování (Collaborative Commerce) pro střední a velké organizace. SSA Global Technologies získala 100% společnosti Elevon za celkovou částku 20.466.458 amerických dolarů v hotovosti. Akvizice byla provedena převodem akcií na společnost SSA Global Technologies za cenu 1.30 USD na akcii.
Akvizicí Elevonu získala SSA GT přístup k více než 125 zákazníkům působících v různých průmyslových segmentech, především z oblasti výroby a poskytování služeb.

Transakce potvrzuje dynamiku a investiční aktivitu společnosti SSA GT v posledních letech. Elevon je již šestou společností, kterou během dvou let SSA GT získala. Vedle Elevonu jsou to v letošním roce Baan a Ironside, v loňském roce Infinium a InterBiz. První v řadě akvizic bylo převzetí společnosti MAX International v dubnu 2001.
Skupina SSA GT dnes pokrývá 16.500 aplikací na celém světě, kteří přinášejí SSA GT úhrnný příjem přes 600 miliónů dolarů ročně. To tak řadí SSA GT mezi pětici největších ERP firem na světě.

Nahoru

 

Gartner zvyšuje hodnocení Hewlett-Packard
Agentura Gartner ve své poslední zprávě zlepšila své hodnocení společnosti HP a zvýšila její celkový a strategický rating na stupeň "Prosimising" (příslib) ze stupně "Caution" (obezřetnost). K tomuto rozhodnutí ji vedla zejména dobře zvládnutá fúze se společností Compaq a poslední finanční výsledky. Strategie HP se podle zprávy agentury posunula od interního zaměření na dokončení fúze směrem k zákazníkovi.
Další hodnocení jsou následující:
- u stolních počítačů se zvýšilo na stupeň "Promising" z "Caution"
- u notebooků bylo ponecháno na stupni "Promising"
- v oblasti handheldů se snížilo na stupeň "Positive" ze "Strong Positive"
- u tiskáren, intelových serverů se zvýšilo na stupeň "Strong Positive" z "Positive"
- v oblasti technologie se zvýšilo na na stupeň "Strong Positive" z "Promising".

Nahoru


Canon & Komix


Internet, komunikace a sítě

Nová řada zařízení 3COM
Společnost 3Com Corporation představila novou řadu bezdrátových zařízení 3Com OfficeConnect Wireless 11g, která odpovídají standardu 802.11g. Nové bezdrátové řešení 802.11g společnosti 3Com je určeno pro malé a domácí kanceláře, podniky i veřejné přístupové body. Jedná se o vysokorychlostní bezdrátová zařízení s plug-and-play instalací, která plně odpovídají standardu 802.11g s podstatně vyšší přenosovou rychlostí, než jakou nabízí současný standard 802.11b. Jsou také vybavena 256bitovým šifrováním WPA (Wi-Fi Protected Access) na ochranu proti neoprávněnému přístupu k datovým přenosům.
Nový standard 802.11g spojuje přenosovou rychlost 54 Mb/s existujícího standardu IEEE 802.11a s dosahem připojení na vzdálenost až 100 m, který nabízí existující standard 802.11b.

Zařízení OfficeConnect Wireless 11g Access Point a Gateway by se měla začít prodávat v červenci za doporučené koncové ceny kolem 3400 Kč, resp. 3150 Kč. Karta OfficeConnect Wireless 11g PC Card se na trhu objeví pravděpodobně v červnu za doporučenou koncovou cenu kolem 1990 Kč.

Nahoru

 

Softwarový policista pro provoz počítačových sítí
Společnost IBM ohlásila uvedení softwaru, který vyřeší podstatný zdroj neefektivity v sítích a přispěje k rozšiřování komerčních implementací technologie Grid computing. Tato technologie umožní zpřístupnit nevyužité prostředky počítačů v podniku jako jediný virtuální systém pro využití podle potřeby.
Clustery serverů v současných datových centrech, kde jsou provozovány podnikové aplikace, často zvládají nepředvídatelnou zátěž velice neefektivně. Jeden server je nečinný, zatímco druhý je přetížen.
Vede to k situaci, kdy společnosti, které potřebují minimalizovat neprůchodná místa v síti a zajistit kvalitní konektivitu pro zákazníky, obchodní partnery a zaměstnance, plánují s ohledem na nejvyšší představitelné využití ve špičce. Pořízené servery pak většinu času nevyužívají ani zlomek dostupné kapacity. Organizace hledají lepší způsoby, jak využívat nakoupený hardware a software.

IBM vyvinulo softwarový produkt, který ve stylu "dopravního policisty" automaticky a inteligentně monitoruje vytížení aplikací a rozděluje podle toho provoz mezi servery. Cluster, složený z desítek i stovek serverů, se tak může chovat jako jediný systém, který se automaticky přizpůsobuje náhlým změnám podobně jako například elektrická rozvodná síť.
IBM Research a týmy softwarových vývojářů IBM pracovaly na této technologii poslední dva roky a nyní je od 25. července k dispozici jako součást softwaru IBM WebSphere Application Server.

Nahoru

 

Alcatel v programu BuyBack odkupuje staré síťové komponenty
Společnost Alcatel Czech nabízí zákazníkům, kteří se rozhodnou přejít na novou přepínací infrastrukturu Alcatel OmniSwitch, odkoupení starých, dosud používané komponenty všech značek.
"Jsme přesvědčeni o tom, že nabídka odkupu starých komponent osloví i ty zákazníky, kteří by s nákupem datové infrastruktury jinak čekali," komentuje akci Tomáš Knoll, Sales Manager Divize privátních sítí společnosti Alcatel Czech. "Nákupy na protiúčet jsou už dnes běžné například při prodeji automobilů."

Nahoru


 seminář MS Excel pro ekonomy


Informační společnost

Czech On Line má nového ředitele
Společnost Czech On Line jmenovala do funkce Director Business Services pana Richarda Pince. Richard Pinc zastává od 1. června 2003 pozici ředitele divize služeb pro firemní zákazníky společnosti Czech On Line. Jeho hlavním posláním je zvýšení objemu tržeb a vývoj produktů pro korporátní klientelu.
Pozice Richarda Pince je nově vytvořená a má návaznosti na strukturální změny uvnitř společnosti. Hlavním účelem těchto změn je zajistit jednodušší kooperaci mezi jednotlivými úseky a tím zefektivnit celkový chod dynamické firmy. Richard Pinc (33) přišel do Czech On Line ze společnosti ETEL, kde působil několik let na ředitelských postech. V minulosti pracoval ve společnostech Scala Business Solutions a Bristol-Myers Squibb. Je absolventem Vysoké školy ekonomické a Sheffield Hallam University. Je ženatý a má jedno dítě. Mezi jeho záliby patří tenis, golf, kynologie a myslivost.


Nahoru
 
Sybase jmenovala nového viceprezidenta a ředitele pro EMEA

Společnost Sybase oznámila, že do funkce viceprezidenta a ředitele pro Evropu, Střední východ a Afriku (EMEA) jmenovala Stevea Shinea. Nově jmenovaný viceprezident bude odpovídat za odbyt, personalistiku, finance a provozní činnost v regionu. Podřízen bude přímo Michaelovi Bealmearovi, prezidentovi celosvětových operací společnosti Sybase. S. Shine přichází do Sybase ze společnosti Geac Computer, což je kanadská firma zabývající se vývojem podnikového softwaru a aplikací, v níž naposledy zastával funkci ředitele pro řešení pro plánování výroby System 21. Předtím pracoval jako prezident divize U.S. Enterprise Solutions této společnosti sídlící v Atlantě. Během deseti let u společnosti Geac zaznamenal S. Shine významné úspěchy ve dvou hlavních divizích firmy. Před svou kariérou ve společnosti Geac pracoval Steve Shine pro firmu Dun & Bradstreet Software a jako konzultant pro poradenskou firmu Andersen Consulting. S. Shine je absolventem Manchesterské univerzity v oboru fyzika. Sídlit bude v Maidenheadu ve Velké Británii.

Nahoru
 
Brain Systems bude zastupovat Petr Brňák

Brno, 25. července 2003 - Společnost Brain Systems oznámila posílení svého obchodního týmu o výraznou osobnost českého IT prostředí. Novým Key account managerem společnosti Brain Systems se stal Petr Brňák, odborník s bohatou praxí v oblasti informačních technologií. Ve společnosti Brain Systems bude mít na starosti styk s nejvýznamnějšími zákazníky a rozvoj komunikace při nasazování B2B a B2C řešení. Petr Brňák má bohaté zkušenosti z českého trhu IT. Po studiích na ČVUT-FEL pracoval ve společnosti Powersoft, po akvizici ve společnosti Sybase, kde zastával pozici Senior Account Managera. V roce 1998 nastoupil do společnosti SilverStream Software jako Sales Manager. Po roce se stal ředitelem české pobočky, kde působil až do jejího začlenění do společnosti Novell v březnu tohoto roku. Petr Brňák se narodil v roce 1967, je ženatý a má dva syny.

Nahoru
 
Nový komerční ředitel LogicaCMG

Do středoevropské pobočky firmy LogicaCMG se sídlem v Praze přišel na pozici komerčního ředitele Mike Stone (1963). Stane se členem vrcholového managementu odpovědným za finální podobu všech obchodních ujednání mezi společností LogicaCMG a jejími zákazníky a partnery a za celkovou strategii pro tuto oblast.
Mike Stone je vzděláním a původní profesí právník. Z počátku své kariéry působil jako obhájce, ale již 18 let se zabývá komerčními vztahy. Do společnosti Logica přišel v roce 1997, po přibližně desetiletém působení v ALSTOMu. Ve společnosti Logica /LogicaCMG se dosud zabýval řízením obchodních vztahů se zákazníky a partnery ze sektorů telekomunikací a automobilového průmyslu. Poslední dva roky působil ve francouzské pobočce.
Změna se netýká pozice obchodního a marketingového ředitele, Mike Stone ve vedení středoevropské pobočky nahradí Cormacka Breena, který přešel do německé pobočky společnosti LogicaCMG.

Mike je ženatý a má desetiletého syna Lucase, který je velkým fanouškem ledního hokeje. Proto vítá stěhování do Prahy i Mikova rodina, neboť Lucas bude mít konečně příležitost vidět zápasy špičkové úrovně. Pro Mikovu manželku Patricii, která je velkou fanynkou jezdectví, je zase zajímavé, že LogicaCMG je sponsorem českého týmu, který se připravuje na účast na příštích olympijských hrách v jezdecké disciplíně "všestrannost" (military). A Mike osobně se těší, že české silnice budou pro něj jako pro motocyklistu bezpečnější než francouzské.

Nahoru
 


System NEWS zasílá redakce edice IT Business * Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.: +420/ 545 222 779 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám System NEWS zasílali, kontaktujte nás prosím. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora Pavla Boucníka,