V Edici IT Business
vychází |
Právě vyšlo:
IT System 6/2003
Hlavní témata
· IT řešení pro telekomunikační společnosti
· IT řešení pro energetické, plynárenské, vodárenské...
· Business Intelligence (MIS, EIS, DSS)
· Podrobný tabulkový přehled ERP systémů
· Informační bezpečnost |
Připravujeme:
IT System 7-8/2003
Hlavní témata
· VÝROBNÍ PODNIKY (Strojírenský průmysl)
· IS pro plánování a řízení výroby
· Počítačová podpora řízení jakosti
· HRM - řízení lidských zdrojů
· Business Intelligence |
Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový
formulář ZDE! |

|
UDÁLOST
TÝDNE |
Automatizovaný systém pro průběžné platby za archivaci dat
EMC Corporation oznámením o systému pro archivaci dat po síti s možností
automatického účtování poplatků umožnila zjednodušení přístupu klientů ke správě
a využívání úložných kapacit. Nový systém účtování poplatků, který je součástí
programu EMC OpenScale zavádí automatické účtování poplatků za celou síťovou
infrastrukturu pro ukládání informací, včetně úložných kapacit, portů přepínačů
SAN, serverů NAS a softwaru pro archivaci dat.
OpenScale nabízí uživatelům přístup k předem nainstalovaným úložným kapacitám a
dalším prostředkům pro pokrytí plánovaných potřeb i nečekané poptávky. OpenScale
je k dispozici od roku 1999 jako manuálně ovládaný systém, umožňující získat
dodatečné úložné kapacity podle momentální situace s tím, že poplatky jsou
účtovány pouze za skutečně využívané kapacity. Přínosem současné verze je
možnost rychlého a pružného získávání dalších úložných kapacit, což dříve bylo
možné pouze prostřednictvím manuálních operací prováděných pracovníky technické
podpory, přičemž účtování poplatků za tyto kapacity je systémem prováděno
automaticky. Výsledkem je rychlejší odezva na poptávku ze strany podnikové sféry
a odstranění postupů náročných na pracovní sílu.
Automatické účtování poplatků systému
OpenScale využívá tarifikačních technologií "bez pokladních", které jsou
součástí softwaru AutoAdvice společnosti EMC patřícího do rodiny produktů
otevřeného softwaru ControlCenter od této firmy. Tarifikační aplikace detekuje
automaticky přiřazení dalších úložných kapacit, portů přepínačů SAN, serverů NAS
a softwaru pro archivaci dat zákazníkem a předává tyto informace fakturační
aplikaci systému OpenScale firmy EMC. Tento proces probíhá na pozadí a bez
jakýchkoli rušivých vlivů na činnost zákazníka. Veškeré odečítání a účtování je
automatické a nevyžaduje žádný zásah ze strany pracovníků EMC či zákazníka.
Program pro správu úložných systémů a financí OpenScale od firmy EMC obsahuje
alternativy financování pro provázání finančních prostředků zákazníků určených
na nákup úložných kapacit s jejich skutečnými potřebami těchto kapacit.
OpenScale je určen k tomu, aby uživatelům s rostoucími objemy dat, řádově v
terabytech, a složitými postupy pro nákup kapacit pomohl zkrátit cyklus nákupu,
zajistit předvídatelnost nákladů spojených s úložnými kapacitami a jejich
obsluhou, a omezit objem úložných kapacit nakupovaných v předstihu před
skutečnou potřebou. OpenScale nabízí automatické účtování poplatků pro systémy
EMC Symmetrix, EMC CLARiiON, EMC Connectrix a EMC Celerra, a také pro software
EMC TimeFinder a SRDF.
Nahoru |
|
Podnikové aplikace |
Infinity
zavádí SAP R/3 Enterprise pro Prechezu
Mezi první
upgrade systému mySAP ERP na verzi SAP R/3 Enterprise u nás bude patřit
realizuje aplikace, kterou v současnosti připravuje společnost Infinity
v přerovské akciové společnosti Precheza. Implementace a testy jsou
rozplánovány na období od června do října, k 1. listopadu 2003 pak bude
nová verze spuštěna do produktivního provozu. Celková hodnota zakázky
představuje zhruba šestinu původních nákladů na implementaci SAP R/3.
Precheza vítá, že Infinity byla při minulé zakázce ochotna přijmout
princip finančního ohodnocení podle dosažených reálných přínosů
implementovaného řešení. Infinity v roce 1999 ve společnosti
implementovala systém SAP R/3 verze 4.0B včetně instalace hardwarové
základny pro koncové uživatele a síťové infrastruktury, sestávající z
kabeláže i aktivních síťových prvků. Jedním z konkrétních přínosů jeho
zavedení bylo dosažení reálných úspor nákladů na provoz a údržbu.
Informační systém SAP R/3 je využíván ve všech oblastech společnosti pro
manažerské i operativní řízení - ekonomice, výrobě, údržbě, kvalitě,
nákupu a prodeji, skladování, personalistice a mzdách.
Současný počet uživatelů informačního systému mySAP ERP v akciové
společnosti Precheza je 165.
Nahoru

Městská část Praha 3 implementuje Spisovou službu a Správu dokumentů
V červenci
2003 uzavřela Městská část Praha 3 s firmou Exprit smlouvu na
implementaci spisové služby (e-spis) a správy dokumentů (DMS) a stala se
tak po Mč Praha 13 a Mč Praha 9 již třetí pražskou částí, která se
zapojila do celoměstského projektu Magistrátu Hlavního města Prahy.
Podpisu smlouvy předcházela předimplementační analýza, která byla
dokončena v červnu 2003. Výstupem této analýzy byl dokument s názvem
Projekt implementace Spisové služby a Správy dokumentů. Tento dokument
vychází ze vzorového implementačního projektu a návrhu řešení systému
spisové služby a správy dokumentů, které jsou výstupem projektu
Magistrátu hlavního města Prahy "Programové vybavení pro vedení spisové
služby, pro správu elektronických dokumentů a pro zajištění a sledování
oběhu dokumentů v oblasti městské správy v Praze". Dokument byl
přizpůsoben prostředí, potřebám a rozsahu implementace uvedených systémů
na základě provedené analýzy na Úřadu Městské části Praha 3.
Nahoru

Hummingbird Enterprise pro řízení informačních zdrojů
Po názvem
Hummingbird Enterprise se skrývá nová verze rodiny produktů kanadské
firmy Hummingbird, které jsou určeny pro řízení podnikových informačních
zdrojů. Celkový "re-branding" produktů nepřináší pouze formální
přejmenování známých produktů firmy, ale především grafické sjednocení a
funkční propojení produktů do uceleného řešení, v oblasti podnikových
portálů, knowledge managementu a content managementu.
Součástí balíku je i nová verze produktu PCDOCS, známého v České
republice z řady instalací, která má nyní jméno Hummingbird DM 5.0.
Hummingbird DM přináší nového klienta pro prostředí Intranet - Webtop s
moderním grafickým rozhraním a řadou nových funkcí. Hummingbird DM dále
obsahuje produkt Hummingbird DM Workflow pro řízení firemních pracovních
postupů a produkt Hummingbird Web Publishing pro publikování dokumentů
na firemních webových serverech. Zajímavou novinkou je produkt
Hummingbird Collaboration určený pro podporu projektové spolupráce
interních a externích týmů v prostředí Internetu. Pro projekční
kanceláře je určena nadstavba Hummingbird AutoCAD DM Extensions pro
integraci programu AutoCAD.
Nová řada produktů byla uvolněna v červnu tohoto roku.
Nahoru

LCS Helios
IQ v bratislavském závodu Grupo Antolin
Společnost Grupo Antolin Bratislava, která dodává koncernu Volkswagen
díly pro vozy VW Touareg a Porsche Cayenne, si jako nový podnikový
informační systém vybrala produkt LCS Helios IQ. Na rozhodnutí měl vliv
především fakt, že právě LCS Helios IQ je možno propojit s již
využívaným logistickým systémem eFORS CSM německé firmy ATOS Origin,
který implementovala plzeňská firma Aimtec.
Informační systém LCS Helios IQ ve společnosti Grupo Antolin Bratislava
tvoří lokalizované moduly Jadro systému (Organizácie; Bankové doklady;
Užívateľská práva; Organizačná štruktúra; Cudzie meny; Kontácie;
Jazyková verzia (AJ)), Ekonomika (Účtovníctvo, Saldokontá; Banka (skript
ČSOB); Pokladňa; Majetok), L'udské zdroje (Mzdy; Personalistika); Styk
so zákazníkmi (Faktúry vydané; Faktúry prijaté) a Manažérske
vyhodnocovanie (Definované formuláre; Manažérske rozhranie).
Hlavním dodavatelem systému je bratislavská pobočka skupiny LCS - LCS
Slovensko. Smlouva byla uzavřena na sklonku minulého roku a po necelých
třech měsících byla implementace dokončena. Nový systém je využíván i
sesterskou společností Grupo Antolin Bohemia v České republice.
Nahoru

Partnerství FileNet a ILOG
Společnost FileNet uzavřela smlouvu s firmou ILOG, podle které propojeny
produkty ILOG JRules a FileNet Business Process Manager.
Produkt Business Process Manager (BPM) společnosti FileNet automatizuje,
integruje a optimalizuje obchodní procesy a přispívá tak k celkovému
zefektivnění provozu organizací. Integrace produktů ILOG JRules a
FileNet BPM přinese zvýšení akceschopnosti firem způsobené nastavením
změn procesů prostřednictvím nástroje na řízení obchodních pravidel.
Obchodní pravidla představují stovky i tisíce podnikových zásad, které
řídí obchodní procesy - od smluvních vztahů se zákazníky, dodavateli a
obchodními partnery až po provozní postupy. Většina dostupných řešení
BPM nepodporuje řízení obchodních pravidel, čímž snižuje svůj účinek na
organizační změny a omezuje akceschopnost firem. Technologie BPM a
obchodních pravidel se svou podstatou doplňují a umožňují tak
organizacím rychleji reagovat na regulační opatření, obchodní
příležitosti a konkurenční hrozby.
Partnerství společností
FileNet a ILOG reaguje na zájem uživatelů o systémy na řízení obchodních
procesů, včetně schopnosti upravovat obchodní politiku a podnikové
procedury dynamicky a za chodu. Díky přesné kontrole, kterou nabízejí
nástroje na správu obchodních pravidel, mohou zákazníci řídit nejen
komplexní přechody mezi obchodními procesy, ale i pravidla, která
samotné procesy tvoří. Pokud se např. manažer zodpovědný za pojistná
plnění rozhodne, že chce prověřit všechna plnění převyšující určitou
částku, může jednoduše změnit v tomto smyslu příslušná obchodní
pravidla, což ovlivní všechny právě vyřizované i budoucí pojistné
události.
Integrace produktů společnosti FileNet a ILOG umožní vzájemnou výměnu
dat mezi řešeními JRules a BPM. Obchodní analytici, kteří vytvářejí
procesní toky, mohou zavádět obchodní pravidla přímo z prostředí na
modelování procesů a mají přístup k funkcím JRules, k nimž patří i
možnost editovat pravidla prostřednictvím přirozeného jazyka.
Integrované řešení umožní sloučit kontrolu procesních toků s obchodními
pravidly do jednoho modelového prostředí, díky němuž budou moci obchodní
uživatelé a analytici upravovat procesy i obchodní pravidla, aniž by
museli ovládat složité programování nebo výpočetní systémy.
Nahoru

Řešení LogicaCMG pro
regionální instituce
LogicaCMG představila Cubis - řešení pro regionální veřejnou správu v
České republice. Nasazení systému pomáhá zvýšit hodnověrnost organizací
vůči partnerům ze zemí EU, jeho cílem je poskytnout jistotu, že
majetkové a finanční operace jsou plánovány a realizovány v souladu s
mezinárodními standardy. Používání systému by tedy mělo usnadnit nejen
obchodní komunikaci se zahraničím, ale také nabídnout standardní
postupy, jak žádat o prostředky EU.
Základem řešení jsou komponenty portfolia mySAP Business Suite, doplněné
o produkty, které vyvinul Plzeňský holding a další české firmy. Výsledný
produkt poskytuje nástroje pro řízení životního cyklu správy veřejného
majetku, počínaje finančními zdroji a nemovitostmi, přes stroje,
zařízení a vybavení budov až po nehmotný majetek, jako je např. know-how,
a má připravena rozhraní pro všechny významnější aplikace využívané
veřejnou správou v České republice.
Kromě již zmíněné správy
majetku pokrývá Cubis tvorbu a sledování plnění rozpočtů, účetnictví,
vyřizování smluv a poplatků, vedení různých registrů a evidencí, správa
dokumentů, nákup zboží a služeb, podpora strategického rozhodování apod.
LogicaCMG nabízí systém Cubis jako balíček obsahující softwarové licence
a služby, případně i řešení hardwarové a komunikační infrastruktury.
Proces nasazení Cubisu může být rozdělen do několika etap, aby úřady
mohly využívat alespoň část funkcí co nejdříve, což zvýší rentabilitu
investice. Cubis existuje v několika různě rozsáhlých variantách a
LogicaCMG jej nabízí také formou outsourcingu.
Nahoru
|
|
Analýza |
Databázový
marketing se SAS Marketing Optimization
SAS Institute představil SAS Marketing Optimization, které umožní
pracovníkům v oblasti přímého marketingu zlepšit řízení jejich kampaní, zvýšit
efektivitu a ziskovost. SAS Marketing Optimization provádí současné
vyhodnocování několika různých kampaní s cílem zjistit, které produkty by měly
být nabízeny jednotlivým zákazníkům za účelem dosažení maximální návratnosti
investic do marketingových kampaní.
Bez efektivního řízení práce s kontakty v rámci různých marketingových kampaní
nemají firmy jistotu, že manažeři různých kampaní neoslovují stejné vybrané
zákazníky. Výsledkem může být to, že příjemci těchto sdělení jsou kampaní
zahlceni a stávají se apatičtí, či dokonce nepřátelští. SAS Marketing
Optimization je určena pro optimalizaci firemních sdělení napříč jednotlivými
kanály tak, aby každý jednotlivý zákazník byl osloven cíleně s co nejvhodnější
nabídkou, přičemž se současně berou v úvahu komunikační náklady, pravidla
zacházení s kontakty a další obchodní omezení.
SAS Marketing Optimization kombinuje
matematickou optimalizaci, uživatelem definované modelování platných omezení a
integraci s analytickým CRM řešením pro prediktivní analýzy a automatizaci
marketingu. S využitím SAS Marketing Optimization mohou marketingoví pracovníci
vytvářet různé optimalizační scénáře a sledovat předdefinované reporty a grafy
tak, aby pochopili ekonomický dopad různých kontaktních politik, kanálů a
omezení ještě před vlastní realizací kampaní. SAS nabízí optimalizaci
marketingových činností jako integrovanou součást komplexního řešení pro návrh a
realizaci marketingových kampaní.
Pro optimalizaci marketingových sdělení využívá SAS namísto standardního
přístupu založeného na pravidlech pokročilou metodologii. SAS Marketing
Optimization matematicky zvažuje veškeré potenciální nabídky s přihlížením na
omezení různých zdrojů, jako je rozpočet nebo kapacita telefonického centra, za
účelem výběru nejlepší kombinace nabídek pro jednotlivé zákazníky. Přístup
založený na pravidlech, který nabízí pro optimalizaci marketingových činností
většina dodavatelů, využívá obecné pravidlo spočívající v prezentaci nejlepších
nabídek nejlepším zákazníkům. Tato metoda optimalizace však obecně přináší nižší
ziskovost, než využití matematického přístupu. SAS Marketing Optimization nabízí
marketingovým manažerům také kontrolu jejich kampaní.
Nahoru |

|
Konference, semináře |
Společné fórum Canon a Komix
Hlavní myšlenkou
společného fóra, které se bude konat v hotelu Praha, na Praze 6, 26. srpna,
je představení společnosti CANON nejen jako významného dodavatele produktů pro
kancelářské prostředí, ale i jako dodavatele řešení, při kterých spolupracuje se
společností KOMIX jako systémovým integrátorem. Úvodní přednášky budou věnovány
technologiím společnosti CANON, zástupce z evropské centrály představí moderní
trendy v kancelářských zařízeních. Dále bude následovat nabídka integrátorských
služeb společnosti KOMIX a nová progresivní řešení společnosti CANON včetně
periferií programovatelných v jazyku JAVA. Závěr bude věnován systému pro
zpracování dokumentů a agend založeném na předdefinovaných typových případech.
Nahoru

Controllingová
analýza s využitím OLAP
Rádi bychom Vás pozvali na seminář Controllingové analýzy s využitím
OLAP (On line Analytical Processing), který se koná 30. 9. 2003 v Praze. Na
semináři se naučíte zobrazovat a analyzovat údaje z libovolné databáze pomocí v
současnosti nejmodernějších technologií. Nejsilnější stránkou aplikace je
zpřístupnění údajů způsobem, který umožňuje rychlé zjištění potřebných informací
a výsledky analýz tak přináší lepší přehled o stavu a směrování podniku.
Využívání této technologie Vám umožní dát do souvislosti zdánlivě nesourodá data
a získat tak nové informace. Více informací naleznete na
www.controlling.cz.
Nahoru

Eastlog na podzim opět v
Praze
Mezi 22. a 24.
říjnem 2003 proběhne v hotelu Corinthia Towers Praha již 7. ročník evropského
fóra logistiky a dopravy EASTLOG.
Návštěvníci i vystavovatelé této akce se mohou těšit na bohatý program.
Připravena je všestranná nabídka doprovodných aktivit tak, aby účastníci prožili
tři skutečně efektivní dny plné logistiky. Vedle konference a workshopů na ně
čekají oficiální návštěvy veletrhu, ale také neformální prostředí galavečera
nebo oblíbená prohlídka výjimečných logistických platforem.
Zkrátka nepřijdou ani ti, kteří se rozhodnou navštívit pouze veletrh.
Přichystána jsou různá překvapení - dárky pro jubilejní návštěvníky, soutěže o
zajímavé ceny, samozřejmostí je vstup zdarma. Novinkou letošního ročníku je
návštěvníkům volně přístupné "Providers Forum", na kterém budou vystavovatelé
prezentovat své výrobky, služby či informace o chystaných projektech. Díky
odbornému profilu návštěvníků mohou všichni zúčastnění vést jednání v duchu
business-to-business a navázat skutečně přínosné profesionální kontakty. Více
informací na www.eastlog.cz.
Nahoru

CSM seminář
Dne 20. srpna proběhne v pražském sídle společnosti NESS CEE seminář
věnovaný problematice řízení dodavatelsko-odběratelského řetězce (Supply Chain
Management - SCM).
Cílem odborného semináře je poskytnout ucelený pohled na problematiku Supply
Chain Managementu a možnosti efektivního pokrytí tohoto procesu IT nástroji (v
teorii i na praktických ukázkách, dále identifikovat místa (podnikové procesy,
jednotlivé oblasti), kde je možné realizovat úspory a nastavit zřetelně
efektivnější řízení.
Informace o programu jsou k dispozici na
www.ness-cee.com/SCMseminar.
Nahoru

Aktuální školení Sybase
Společnost Sybase si vás dovoluje pozvat na aktuální školení a
odborné semináře.
Na webových stránkách společnosti je k dispozici nový rozvrh školení, tentokrát
až do konce roku 2003. Ke stažení je na
této adrese. Terminy je však možno
domluvit i individuálně. Z aktuální nabídky seminářů vybíráme:
13.8.2003 PowerDesigner
Cílem semináře je seznámit účastníky s produktovou řadou PowerDesigner,
jednotlivými moduly, které obsahuje a rozšířením, jež přináší aktuální verze
9.5. Seminář je určen nejen analytikům či vývojářům, ale například i řídícím
pracovníkům, kteří hledají intuitivní nástroj pro zmapování činností uvnitř
společnosti a cestu k jejich zefektivnění.
20.8.2003 Informatica - jak se elegantně a minimálním úsilím vypořádat s
integrací dat
Seminář je věnován problematice integrace dat a aplikací pro potřeby
datových skladů a systémů tzv. business inteligence. Nezávislé studie uvádějí,
že právě oblast integrace dat neboli ETL (extrakce, transformace, load) může
odčerpat značnou část prostředků na budování a provoz datových skladů - až 70%.
Mimo jiné se dozvíte, jak tyto náklady omezit a vybudovat ETL řešení za zlomek
času a s minimálním úsilím.
27.8.2003 Sybase Enterprise Portal
Podnikové portály představují platformu pro personalizované a zabezpečené
poskytování informačních zdrojů, dat a podnikových aplikací zákazníkům,
zaměstnancům nebo obchodním partnerům - kdykoliv a kdekoliv. Seminář Sybase
Enterprise Portal představí koncept podnikových portálů a vedoucí technologie
(podle společnosti Gartner) v této oblasti. Součástí semináře budou také
praktické ukázky tvorby podnikového portálu.
Nahoru

MS Excel pro ekonomy
Práce ekonoma bez MS Excelu je v dnešní době nepředstavitelná, ale jak
ukazují mnohé průzkumy, pracovníci využívají možností Excelu jen částečně.
Správným používáním MS Excelu můžeme naši práci velice zjednodušit a zefektivnit
- mnoho úkonů dělaných ručně je možné přenechat Excelu a nám tak zbude více času
pro řešení jiných důležitých úkolů. Rádi bychom Vás proto pozvali na
seminář MS Excel pro ekonomy, který se koná 10. - 11. 9. 2003 v Praze.
Věříme, že konkrétní příklady znázorňující možnosti použití programu v praxi Vám
přinesou mnoho užitku.
Nahoru |
|
|
Finanční monitor IT firem |
CA uveřejnila výsledky za první čtvrtletí finančního roku 2004
Společnost Computer Associates (CA) zveřejnila své finanční výsledky za
první čtvrtletí finančního roku 2004, které skončilo 30. června 2003.
Celkové příjmy za první čtvrtletí překročily očekávání a dosáhly 813
mil. USD, což představuje nárůst o 6 % oproti stejnému období minulého
roku. Čistý zisk podle metodiky GAAP v tomto období činil 10 mil. USD
(0,02 USD na akcii), v porovnání se ztrátou 65 mil. USD (ztráta 0,11 USD
na akcii) ve stejném období minulého roku. Příjmy příštích období z nově
uzavřených smluv dosáhly výše 387 mil. USD, což po přepočtení na roční
bázi představuje nárůst o 16 %. Čistý cash flow z provozní činnosti
činil 171 mil. USD. Celkový dluh se snížil o 826 mil. USD na 2,3 mld.
USD.
Nahoru

EMC oznámila
výsledky za druhé čtvrtletí 2003
Společnost EMC Corporation oznámila finanční výsledky za druhé čtvrtletí
2003.
Celkové konsolidované tržby za druhé čtvrtletí činily 1,48 mld. USD, o 7
% vyšší než 1,39 mld. USD ohlášených za druhé čtvrtletí v roce 2002.
Čistý zisk za druhé čtvrtletí činil 82 mil. USD neboli 0,4 USD na
naředěnou akcii oproti čistému zisku 1 mil. USD či 0,00 USD na naředěnou
akcii za druhé čtvrtletí v roce 2002. Výsledky EMC za druhé čtvrtletí
jsou podloženy pokračujícím růstem ve všech klíčových oblastech
podnikání. Celkové tržby z prodeje systémů pro ukládání dat po síti,
včetně nových systémů Symmetrix DMX, CLARiiON CX a Centera, vzrostly o
dalších 7 % ve srovnání s prvním čtvrtletím 2003. Tržby za novou, vysoce
uznávanou řadu špičkových produktů Symmetrix DMX prudce vzrostly a
tvořily asi 80 % všech tržeb za prodej systémů Symmetrix ve druhém
čtvrtletí. Celkové tržby z prodeje softwaru pro ukládání dat po síti
vzrostly o dalších 8 % ve srovnání s prvním čtvrtletím 2003.
Tržby z prodeje otevřeného
softwaru pro více platforem od firmy EMC, které zahrnují i produkty
vyvinuté v rámci strategie otevřeného softwaru AutoIS, vzrostly o
dalších 11 % ve srovnání s prvním čtvrtletím 2003, což byl důsledek
poptávky po skupině softwarových produktů pro správu archivace
ControlCenter od firmy EMC. Celkové příjmy za služby spojené s ukládáním
informací vzrostly o dalších 7 %, přičemž nevýznamnějšími položkami byl
rostoucí objem služeb údržby a podpory softwaru a pokračující poptávka
po profesionálních službách EMC v oblasti archivace.
Nahoru

Hospodářské výsledky SkyNetu za rok 2002 a první pololetí roku 2003
Z auditovaných výsledků roku 2002 vyplývá, že společnost SkyNet
vytvořila se svými 58 zaměstnanci výnosy ve výši 138,5 mil. Kč. Zisk
EBITDA dosáhl výše17,3 mil. Kč, což znamená zvýšení o 32 % oproti roku
2001. Obchodní plán společnosti splněn na 102 %. Do zvýšení výnosů roku
2003 promítly také služby související s technologií ADSL, kterou
společnost nabídla jako jedna z prvních u nás. Hlavní růst obratu však
společnost zaznamenala v oblasti internetových služeb ve spojení se
službou IP VPN a v oblasti bezpečnostních produktů a služeb.
Nahoru

IBM kupuje Aptrix
Společnost IBM oznámila, že koupila všechny akcie soukromé australské
společnosti Presence Online, která je známá pod značkou Aptrix a
poskytuje software pro správu webového obsahu. Finanční podmínky
transakce nebyly zveřejněny.
Tato akvizice rozšíří portfolio IBM Lotus o nový software pro správu
webového obsahu, který umožní uživatelům spolupracovat při sestavování,
schvalování a publikování obsahu na portálu nebo webovém serveru.
Akvizice současně pomůže urychlit plány IBM související s nabídkou
produktu Lotus Workplace Content Development, který usnadní vývoj a
doručování důležitých obchodních informací a pomůže se snižováním
nákladů na správu obsahu. Software Lotus Workplace Content Development,
postavený na technologii Aptrix, je k dispozici prostřednictvím
standardních prodejních kanálů.
Produkt také odpovídá na
rostoucí poptávku po integrovaných řešeních, která na jediné platformě
spojují technologii portálu, týmové spolupráce a správy obsahu.
Iniciativa Lotus Workplace, která je součástí nabídky IBM On Demand pro
týmovou spolupráci a lidskou interakci, pomáhá zvyšovat produktivitu a
snižovat náklady firem. Spojuje týmové funkce řešení IBM Lotus Software
s technologiemi WebSphere Portal a DB2 Content Manager a poskytuje
zákazníkům integrovaný, personalizovaný přístup k informacím, uživatelům
a aplikacím. V rámci portálové infrastruktury mohou uživatelé integrovat
širokou řadu týmových řešení včetně rychlého posílání zpráv,
vyhledávání, správy dokumentů a e-mailů.
Nahoru

Western
Digital oznámil záměr na akvizici Read-Rite
Konkurzní soud dohlížející na aktiva společnosti Read-Rite Corp.
schválil prodej v podstatě všech aktiv Read-Rite Corp. společnosti
Western Digital, včetně závodu na výrobu čipových plátků ve Fremontu v
Kalifornii, a opci odkoupit její závody v Thajsku. Aktiva budou získána
za 95,4 milionů USD. Thajské závody mají nevyřízené závazky ve výši
přibližně 62 miliónů USD. Společnost Western Digital prohlásila, že
zamýšlí financovat akvizici z provozního kapitálu. Uzavření transakce se
očekává během 10 dnů, v závislosti na podmínkách příkazu k prodeji
vydaného konkurzním soudem.
Společnost Western Digital plánovanou akvizicí směřuje ke dlouhodobému
zlepšení svého přístupu k technologiím záznamových hlav a zvýšení své
provozní flexibility. Z krátkodobého hlediska si společnost pro
dohlednou dobu zajistila dostatečné dodávky záznamových hlav, včetně
technologie 80 GB, prostřednictvím obchodních dodavatelů.
Nahoru

Impérium
SSA Global Technologies se opět rozrostlo
Jen několik dní po dokončení akvizice holandského Baanu dnes SSA Global
Technologies (SSA GT) oznámila, že získala další technologickou
společnost - Elevon, která je poskytovatelem řešení pro správu
expertních znalostí (knowledge management) a elektronického obchodování
(Collaborative Commerce) pro střední a velké organizace. SSA Global
Technologies získala 100% společnosti Elevon za celkovou částku
20.466.458 amerických dolarů v hotovosti. Akvizice byla provedena
převodem akcií na společnost SSA Global Technologies za cenu 1.30 USD na
akcii.
Akvizicí Elevonu získala SSA GT přístup k více než 125 zákazníkům
působících v různých průmyslových segmentech, především z oblasti výroby
a poskytování služeb.
Transakce potvrzuje dynamiku a
investiční aktivitu společnosti SSA GT v posledních letech. Elevon je
již šestou společností, kterou během dvou let SSA GT získala. Vedle
Elevonu jsou to v letošním roce Baan a Ironside, v loňském roce Infinium
a InterBiz. První v řadě akvizic bylo převzetí společnosti MAX
International v dubnu 2001.
Skupina SSA GT dnes pokrývá 16.500 aplikací na celém světě, kteří
přinášejí SSA GT úhrnný příjem přes 600 miliónů dolarů ročně. To tak
řadí SSA GT mezi pětici největších ERP firem na světě.
Nahoru

Gartner zvyšuje
hodnocení Hewlett-Packard
Agentura Gartner ve své poslední zprávě zlepšila své hodnocení
společnosti HP a zvýšila její celkový a strategický rating na stupeň "Prosimising"
(příslib) ze stupně "Caution" (obezřetnost). K tomuto rozhodnutí ji
vedla zejména dobře zvládnutá fúze se společností Compaq a poslední
finanční výsledky. Strategie HP se podle zprávy agentury posunula od
interního zaměření na dokončení fúze směrem k zákazníkovi.
Další hodnocení jsou následující:
- u stolních počítačů se zvýšilo na stupeň "Promising" z "Caution"
- u notebooků bylo ponecháno na stupni "Promising"
- v oblasti handheldů se snížilo na stupeň "Positive" ze "Strong
Positive"
- u tiskáren, intelových serverů se zvýšilo na stupeň "Strong Positive"
z "Positive"
- v oblasti technologie se zvýšilo na na stupeň "Strong Positive" z "Promising".
Nahoru
|
|
Internet, komunikace a
sítě |
Nová řada zařízení 3COM
Společnost 3Com Corporation představila novou řadu bezdrátových zařízení
3Com OfficeConnect Wireless 11g, která odpovídají standardu 802.11g. Nové
bezdrátové řešení 802.11g společnosti 3Com je určeno pro malé a domácí
kanceláře, podniky i veřejné přístupové body. Jedná se o vysokorychlostní
bezdrátová zařízení s plug-and-play instalací, která plně odpovídají standardu
802.11g s podstatně vyšší přenosovou rychlostí, než jakou nabízí současný
standard 802.11b. Jsou také vybavena 256bitovým šifrováním WPA (Wi-Fi Protected
Access) na ochranu proti neoprávněnému přístupu k datovým přenosům.
Nový standard 802.11g spojuje přenosovou rychlost 54 Mb/s existujícího standardu
IEEE 802.11a s dosahem připojení na vzdálenost až 100 m, který nabízí existující
standard 802.11b.
Zařízení OfficeConnect Wireless 11g
Access Point a Gateway by se měla začít prodávat v červenci za doporučené
koncové ceny kolem 3400 Kč, resp. 3150 Kč. Karta OfficeConnect Wireless 11g PC
Card se na trhu objeví pravděpodobně v červnu za doporučenou koncovou cenu kolem
1990 Kč.
Nahoru

Softwarový
policista pro provoz počítačových sítí
Společnost IBM
ohlásila uvedení softwaru, který vyřeší podstatný zdroj neefektivity v
sítích a přispěje k rozšiřování komerčních implementací technologie Grid
computing. Tato technologie umožní zpřístupnit nevyužité prostředky
počítačů v podniku jako jediný virtuální systém pro využití podle
potřeby.
Clustery serverů v současných datových centrech, kde jsou provozovány
podnikové aplikace, často zvládají nepředvídatelnou zátěž velice
neefektivně. Jeden server je nečinný, zatímco druhý je přetížen.
Vede to k situaci, kdy společnosti, které potřebují minimalizovat
neprůchodná místa v síti a zajistit kvalitní konektivitu pro zákazníky,
obchodní partnery a zaměstnance, plánují s ohledem na nejvyšší
představitelné využití ve špičce. Pořízené servery pak většinu času
nevyužívají ani zlomek dostupné kapacity. Organizace hledají lepší
způsoby, jak využívat nakoupený hardware a software.
IBM vyvinulo softwarový
produkt, který ve stylu "dopravního policisty" automaticky a
inteligentně monitoruje vytížení aplikací a rozděluje podle toho provoz
mezi servery. Cluster, složený z desítek i stovek serverů, se tak může
chovat jako jediný systém, který se automaticky přizpůsobuje náhlým
změnám podobně jako například elektrická rozvodná síť.
IBM Research a týmy softwarových vývojářů IBM pracovaly na této
technologii poslední dva roky a nyní je od 25. července k dispozici jako
součást softwaru IBM WebSphere Application Server.
Nahoru

Alcatel v programu BuyBack odkupuje staré síťové komponenty
Společnost Alcatel Czech nabízí zákazníkům, kteří se rozhodnou přejít na
novou přepínací infrastrukturu Alcatel OmniSwitch, odkoupení starých,
dosud používané komponenty všech značek.
"Jsme přesvědčeni o tom, že nabídka odkupu starých komponent osloví i ty
zákazníky, kteří by s nákupem datové infrastruktury jinak čekali,"
komentuje akci Tomáš Knoll, Sales Manager Divize privátních sítí
společnosti Alcatel Czech. "Nákupy na protiúčet jsou už dnes běžné
například při prodeji automobilů."
Nahoru
|

|
Informační společnost |
Czech On Line má nového
ředitele
Společnost Czech On Line jmenovala do funkce Director Business Services
pana Richarda Pince. Richard Pinc zastává od 1. června 2003 pozici
ředitele divize služeb pro firemní zákazníky společnosti Czech On Line.
Jeho hlavním posláním je zvýšení objemu tržeb a vývoj produktů pro
korporátní klientelu.
Pozice Richarda Pince je nově vytvořená a má návaznosti na strukturální
změny uvnitř společnosti. Hlavním účelem těchto změn je zajistit
jednodušší kooperaci mezi jednotlivými úseky a tím zefektivnit celkový
chod dynamické firmy. Richard Pinc (33) přišel do Czech On Line ze
společnosti ETEL, kde působil několik let na ředitelských postech. V
minulosti pracoval ve společnostech Scala Business Solutions a Bristol-Myers
Squibb. Je absolventem Vysoké školy ekonomické a Sheffield Hallam
University. Je ženatý a má jedno dítě. Mezi jeho záliby patří tenis,
golf, kynologie a myslivost.
Nahoru

Sybase jmenovala nového viceprezidenta a ředitele pro EMEA
Společnost
Sybase oznámila, že do funkce viceprezidenta a ředitele pro Evropu,
Střední východ a Afriku (EMEA) jmenovala Stevea Shinea. Nově jmenovaný
viceprezident bude odpovídat za odbyt, personalistiku, finance a
provozní činnost v regionu. Podřízen bude přímo Michaelovi Bealmearovi,
prezidentovi celosvětových operací společnosti Sybase. S. Shine přichází
do Sybase ze společnosti Geac Computer, což je kanadská firma zabývající
se vývojem podnikového softwaru a aplikací, v níž naposledy zastával
funkci ředitele pro řešení pro plánování výroby System 21. Předtím
pracoval jako prezident divize U.S. Enterprise Solutions této
společnosti sídlící v Atlantě. Během deseti let u společnosti Geac
zaznamenal S. Shine významné úspěchy ve dvou hlavních divizích firmy.
Před svou kariérou ve společnosti Geac pracoval Steve Shine pro firmu
Dun & Bradstreet Software a jako konzultant pro poradenskou firmu
Andersen Consulting. S. Shine je absolventem Manchesterské univerzity v
oboru fyzika. Sídlit bude v Maidenheadu ve Velké Británii.
Nahoru

Brain Systems bude
zastupovat Petr Brňák
Brno, 25.
července 2003 - Společnost Brain Systems oznámila posílení svého
obchodního týmu o výraznou osobnost českého IT prostředí. Novým Key
account managerem společnosti Brain Systems se stal Petr Brňák, odborník
s bohatou praxí v oblasti informačních technologií. Ve společnosti Brain
Systems bude mít na starosti styk s nejvýznamnějšími zákazníky a rozvoj
komunikace při nasazování B2B a B2C řešení. Petr Brňák má bohaté
zkušenosti z českého trhu IT. Po studiích na ČVUT-FEL pracoval ve
společnosti Powersoft, po akvizici ve společnosti Sybase, kde zastával
pozici Senior Account Managera. V roce 1998 nastoupil do společnosti
SilverStream Software jako Sales Manager. Po roce se stal ředitelem
české pobočky, kde působil až do jejího začlenění do společnosti Novell
v březnu tohoto roku. Petr Brňák se narodil v roce 1967, je ženatý a má
dva syny.
Nahoru

Nový komerční ředitel
LogicaCMG
Do
středoevropské pobočky firmy LogicaCMG se sídlem v Praze přišel na
pozici komerčního ředitele Mike Stone (1963). Stane se členem
vrcholového managementu odpovědným za finální podobu všech obchodních
ujednání mezi společností LogicaCMG a jejími zákazníky a partnery a za
celkovou strategii pro tuto oblast.
Mike Stone je vzděláním a původní profesí právník. Z počátku své kariéry
působil jako obhájce, ale již 18 let se zabývá komerčními vztahy. Do
společnosti Logica přišel v roce 1997, po přibližně desetiletém působení
v ALSTOMu. Ve společnosti Logica /LogicaCMG se dosud zabýval řízením
obchodních vztahů se zákazníky a partnery ze sektorů telekomunikací a
automobilového průmyslu. Poslední dva roky působil ve francouzské
pobočce.
Změna se netýká pozice obchodního a marketingového ředitele, Mike Stone
ve vedení středoevropské pobočky nahradí Cormacka Breena, který přešel
do německé pobočky společnosti LogicaCMG.
Mike je ženatý a má
desetiletého syna Lucase, který je velkým fanouškem ledního hokeje.
Proto vítá stěhování do Prahy i Mikova rodina, neboť Lucas bude mít
konečně příležitost vidět zápasy špičkové úrovně. Pro Mikovu manželku
Patricii, která je velkou fanynkou jezdectví, je zase zajímavé, že
LogicaCMG je sponsorem českého týmu, který se připravuje na účast na
příštích olympijských hrách v jezdecké disciplíně "všestrannost" (military).
A Mike osobně se těší, že české silnice budou pro něj jako pro
motocyklistu bezpečnější než francouzské.
Nahoru
|
|
System
NEWS zasílá redakce edice IT Business
* Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.:
+420/ 545 222 779 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám
System NEWS zasílali,
kontaktujte nás prosím.
Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora
Pavla Boucníka, |
|