V Edici IT Business
vychází |
Právě vyšlo:
IT System 6/2003
Hlavní témata
· IT řešení pro telekomunikační společnosti
· IT řešení pro energetické, plynárenské, vodárenské...
· Business Intelligence (MIS, EIS, DSS)
· Podrobný tabulkový přehled ERP systémů
· Informační bezpečnost |
Připravujeme:
IT System 7-8/2003
Hlavní témata
· VÝROBNÍ PODNIKY (Strojírenský průmysl)
· IS pro plánování a řízení výroby
· Počítačová podpora řízení jakosti
· HRM - řízení lidských zdrojů
· Business Intelligence |
Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový
formulář ZDE! |

|
UDÁLOST
TÝDNE |
Baan dceřinou
společností SSA Global Technologies
SA Global Technologies oznámila, že společnost Baan se stala její
dceřinou společností. SSA GT nyní spravuje veškerý majetek Baan. Veškerá funkční
infrastruktura společnosti Baan se k 21. červenci začlenila do struktur SSA GT,
přičemž prodeji, marketingu a vývoji byla ponechána určitá autonomie.
SSA GT má nyní více než 16.500 zákazníků a kombinovaný obrat téměř 610 miliónu
dolarů, z čehož 160 USD tvoří příjem z licenčních poplatků produktů pod správou
SSA GT.
"Tato akvizice je klíčovým milníkem na cestě SSA GT k růstu", řekl na adresu
operace prezident společnosti SSA GT, Mike Greenough. "Baan poskytne SSA GT
globální dosah a současně vyváženější geografické pokrytí. Jak klienti SSA GT,
tak i Baan budou těžit z tohoto spojení díky rozsáhlé nabídce řešení v oblastech
jako je logistika, řízení dodavatelských řetězců, řízení vztahů se zákazníky či
integrace podniků."
Mike Greenough ve svém vyjádření dále
uvedl: "SSA GT má dostatek finanční a manažerské prozíravosti potřebné k
restrukturalizaci společnosti Baan, jejíž výsledkem bude vrátit tuto společnost
k zisku a růstu. Vytvořením vysoce konkurenceschopné organizace v rámci trhu,
který prochází rozsáhlou konsolidací, rozšíříme možnosti pro IT investice našich
zákazníků a využitím veškerého potenciálu obou společností vytvoříme nové
produkty a řešení."
Greenough jmenoval do funkce prezidenta dceřinné společnosti Baan, výkonného
viceprezidenta SSA Global Technologies, Graeme Cooksleyho. Ten při svém
jmenování uvedl, že jeho cílem je přivést Baan podobnému růstu, jakého se
podařilo dosáhnout během jeho působení v SSA GT a současně uspokojit poptávku ze
strany jak současných zákazníků, tak i trhu obecně.
Nahoru |
|
Podnikové aplikace |
LLP
Group implementovala Pivotal pro společnost Schenker
Společnost LLP
Group dokončila implementaci CRM řešení Pivotal ve společnosti Schenker,
která je jedním z předních poskytovatelů integrované logistiky a
globálních spedičních služeb. Schenker je také tradičním poskytovatelem
přepravních a celních služeb pro olympijské hry a prodloužil svoji
smlouvu s Mezinárodním olympijským výborem (MOV) pro nadcházející hry v
Aténách, Turíně a Pekingu. Pivotal CRM ve společnosti Schenker zajišťuje
sdílení informací o kontaktechv rámci České republiky, zefektivnění
vnitrofiremní komunikace i komunikace s partnery v síti a standardizaci
obchodních a marketingových postupů.
Schenker se v Čechách rozhodl pro Pivotal díky jeho přizpůsobitelnosti
specifickým potřebám mezinárodního zasilatelství a přijatelné finanční
náročnosti implementace. Dosavadní CRM řešení nebylo integrováno s
žádným z užívaných systémů ve společnosti a chybělo tak sdílení dat o
rozsahu spolupráce se stávajícími zákazníky firmy a rozsahu využití
nabízených služeb. Aplikovaný CRM systém má společnosti pomoci účiněji
aplikovat obchodní a marketingovou strategii.
Schenker očekává také přínos
řešení v rámci objektivního vyhodnocování efektivity prodejního procesu.
V oblasti bylo firmou LLP vytvořeno a dodáno množství reportů
přizpůsobených požadavkům a potřebám uživatelů systému. Ty zjednodušují
administrativu okolo vyhodnocování prodejních výsledků. Dalším přínosem
je vytvoření datové základny pro všechny systémy, kde právě Pivotal
představuje hlavní zdroj klíčových údajů.
Společnost Schenker implementovala modul pro podporu interních procesů,
který obsahuje podporu obchodních procesů (SFA - Sales Force Automation),
podporu marketingových procesů (EMA - Enterprise Marketing Automation),
podporu zákaznických služeb (CSS - Customer Service and Support) a
analytické a reportingové nástroje. Vedle standardních funkcí systému
(databáze kontaktů, schvalování výdajů, plánování aktivit, řízení
marketingových kampaní a projektů, sledování konkurence a konkurenčních
produktů atd.) byly modifikovány funkce řízení a sledování obchodních
příležitostí a detailně zpracována kompletní struktura produktového
katalogu.
Nahoru

Datový sklad
Adastra pro společnost Home Credit
Skupina
Home
Credit, poskytovatel spotřebitelských úvěrů ve
střední a východní Evropě s obratem 5,6 miliardy korun (rok 2002), si
zvolila firmu Adastra jako dodavatele řešení zákaznického datového
skladu. Toto řešení má umožnit firmám ze skupiny Home Credit
efektivnější tvorbu a vyhodnocování marketingových kampaní, efektivnější
proces schvalování úvěrů, řízení rizika a likvidity. Adastra realizuje
projekt pro dvě firmy ze skupiny Home Credit - konkrétně pro Home Credit
Finance a.s. a Home Credit Slovakia.
Důvodem pro tento výběr byly zkušenosti Adastry v oblasti budování
zákaznicky orientovaných datových skladů. Během vývoje aplikace vznikly
společný tým Home Creditu a Adastry, který zajistil přenos know-how na
pracovníky Home Credit. Společnost si od této spolupráce slibuje další
rozvoj řešení.
Projekt zákaznického datového
skladu realizuje Adastra na technologiích Oracle. Jako zákaznická
databáze je realizována na produktu Oracle 9i, jsou využity i produkty
Oracle Discoverer, Oracle Warehouse Builder a Oracle Application Server.
Home Credittak rozšířil skupinu zákazníků Adastry z řad finančních
institucí, kde jsou jejími zákazníky v například společnosti Česká
Spořitelna, ČSOB Pojišťovna, EGAP, ING Group, HVB banka nebo Všeobecná
stavební spořitelna Komerční banky.
Nahoru

Pružnější
sledování zakázek díky IFS Aplikacím
Používání IFS Aplikací a využití technologie snímání čárových kódů ve
výrobních procesech společnosti Bonatrans Bohumín vedlo ke snížení
chybovosti při sběru dat ve výrobních procesech, přesnějšímu stanovení
výrobních časů jednotlivých výrobních operací, okamžitému přehledu o
stavu zakázek a získávání přesnějších informací pro výstupní kontrolu a
expedici.
Společnost Bonatrans vznikla v roce 1999 odčleněním závodu Železniční
dvojkolí od ŽDB Bohumín a zaměřuje se na výrobu železničních dvojkolí a
jejich dílů.
Hlavní důraz při výběru a jednou z priorit pro implementaci informačního
systému v této společnosti byla možnost postupného pokrývání
nejdůležitějších výrobních procesů. Požadavkem je zejména přehled o
stavu obchodních a výrobních zakázek a dostatek informací pro plánování
výrobních zdrojů.
5ešení IFS Aplikace bylo vybráno pro svou komponentovou architekturu
pokrývající téměř celé spektrum procesů výrobního podniku. Pozornost
byla věnována i zárukám stability a perspektivy poskytovatele řešení a
zkušenostem implementačního partnera. Pro implementaci a systémovou
integraci byla vybrána společnost ALTEC Dvůr Králové nad Labem, která je
partnerem společnosti IFS Czech.
Projekt implementace, byl
zahájen v červnu 2002 a je rozdělen do třech základních etap. Během
první etapy dochází k pokrytí výrobních a přímo navazujících
logistických procesů nákupu, expedice a fakturace včetně podpory
plánování výroby. Tyto procesy jsou aplikačně pokrývány vybranými moduly
IFS Aplikací s vazbou na stávající řešení pro oblast financí. Pro
efektivní využívání výrobních a logistických modulů je jednou z
důležitých podmínek včasnost a správnost vstupních dat a jejich rychlé a
kvalitní vyhodnocování. Proto je v této etapě věnována zvýšená pozornost
právě sběru dat přímo z výroby. Pro zajištění tohoto úkolu bylo
rozhodnuto využít technologie čárových kódů. V průběhu výroby se všechny
výrobky označují etiketami s čárovým kódem, což umožňuje přesnou
evidenci každé zakázky a každého výrobku.
Tím se vytvářejí předpoklady pro vyhodnocování informací o stavu
zakázek, vytížení strojů a zaměstnanců.
Druhá etapa má za cíl optimalizaci implementací pokrytých procesů a
optimalizaci vypovídací schopnosti celého řešení především v oblasti
nastavení reportovacích a analytických nástrojů.
Ve třetí etapě bude řešena otázka údržby a to jak interní, tak externí.
Interní údržba bude mít za cíl optimalizovat nákladovost údržby a
zajistit promítnutí stavu strojních zařízení do plánovacích procesů
výroby. Externí údržba bude zaměřena na zkvalitnění poskytování servisu
zákazníkům a v důsledku toho zkvalitnění jim poskytovaných služeb.
Nahoru

Riešenie
"LBMS Project Management Suite" v Tatra Banke
Spoločnosť LBMS a Tatra Banka, ukončili hlavnú fázu realizácie nasadenia
komplexného systému pre podporu plánovania a riadenia projektov IT pre
Oddelenie softvérového vývoja v Tatra Banke.
V rámci projektu bolo inštalované potrebné SW vybavenie, vyškolení
kľúčoví pracovníci Oddelenia softvérového vývoja a vypracovaná komplexná
Metodika pre podporu plánovania a riadenia projektov z oblasti vývoja a
nasadzovania SW aplikácii.
Nasadená Metodika je zameraná na pragmatické využívanie objektovo
orientovaných prístupov vo fáze analýzy, návrhu a programovaní
softvérových systémov s dôrazom na podporu komponentového prístupu pri
vývoji SW aplikácii. Spracovaná metodika je realizovaná v prostredí
Process Director firmy Select Business Solutions, ktoré je súčasťou
komplexného riešenia "LBMS Development Suite". Súčasťou riešenia sú -
CASE nástroj Select Component Architect, Synchronizéry a Reviewer for
Select Component Architect. Tieto produkty, dodávané spoločnosťou LBMS,
už Tatra Banka dlhodobo používa.
V súčasnosti prebieha etapa uplatňovania prijatej štandardnej metodiky
projektového riadenia a vývoja SW na nových projektoch v rámci celého
Oddelenia softvérového vývoja.
Nahoru

WAM
S/3 na Svazu českých a moravských spotřebních družstev
Svaz českých a moravských spotřebních družstev si zvolil pro vedení
ekonomických a nadstavbových agend informační systém WAM S/3, pro tuto
organizaci to znamená další rozšíření spolupráce se společností Mikros.
V rámci projektu budou implementovány ekonomické a nadstavbové moduly
komplexního systému WAM S/3.
"Informační systém WAM S/3 byl zvolen proto, že s tímto systémem máme
dobré zkušenosti s moduly, které u nás jsou již provozovány a také
proto, že v rámci úvodního projektu společnost MIKROS přesvědčila, že
systém WAM S/3 je schopen řešit všechny potřeby našeho svazu na
ekonomické agendy," komentoval rozhodnutí místopředseda svazu Ing. Josef
Hanuška.
Nahoru

Systém Scala pro Arcelor Group
Společnost ARCELOR Distribuce - CZ, součást Arcelor Group, největšího
světového výrobce oceli, uzavřela smlouvu se společností Scala CR o
dodávce podnikového informačního systému Scala. Pro účely společnosti
Arcelor bude systém Scala rozšířen o speciálně vyvinutou úpravu, určenou
k operacím souvisejícím se zpracováním ocelových profilů. Přestože jde o
úpravu vyvinutou na základě potřeb ocelářského výrobce, počítá se s
jejím širším využitím i v jiných odvětvích.
Jde o řešení upravené na míru, které umožňuje vést v evidenci specifické
operace společnosti Arcelor související s řezáním dovážených profilů na
délky požadované zákazníky. Evidence jednotlivých profilů, jejich délky
a zachování historie o vzniku jednotlivých nařezaných profilů společně
se standardními funkcemi systému Scala umožní Arceloru zlepšit dodávky
produktů jejím zákazníkům. Podnikový informační systém Scala v rámci
společnosti Arcelor řeší oblasti řízení nákupu, prodeje, skladového
hospodářství, financí a reportingu.
Nahoru

Spolupráce Maxtor a LSI Logic
Společnosti LSI Logic a Maxtor, zakládající členové pracovní skupiny pro
SAS (Serial Attached SCSI - SAS - sériově připojené rozhraní SCSI),
informovali o záměru spolupracovat na testování a vývoji prototypů čipů
od LSI Logic a pevných disků Maxtor Atlas. Projekt bude využívat
architekturu Fusion-MPT (Message Passing Technology) firmy LSI Logic.
S použitím prototypu disku Maxtor a vývojové platformy pro SAS firmy LSI
Logic společnosti ověří paketovou výměnu dat, propustnost a
kompatibilitu produktů. Tato spolupráce podpoří další vývoj těchto
produktů a podpůrné infrastruktury.
Obchodní asociace pro SCSI (http://www.scsita.org) ohlásila plán vývoje
produktů vybavených rozhraním SCSI, jehož cílem je rozšířit rozhraní na
novou generaci zařízení se sériovou komunikací. Řadiče a expandéry SAS
zajistí kompatibilitu s pevnými disky s rozhraním jak Serial Attached
SCSI, tak Serial ATA (SATA) a rychlost datového přenosu 1,5 a 3Gb/s.
Produkty vybavené rozhraním Serial Attached SCSI, pracující rychlostí
3Gb/s, by měly být k vidění koncem letošního roku. Kompatibilita a
operabilita těchto produktů bude podrobena veřejné zkoušce v rámci akce
nazývané "plug fest" začátkem roku 2004.
Standard SAS definuje rozhraní
pro ukládání dat na úrovni zařízení, jež zahrnuje příkazovou sadu SCSI.
Tím je zajištěna zpětná kompatibilita, sériové propojení typu
point-to-point, dvojí portování, větší adresovací prostor a schopnost
škálovat na menší rozměry. Fyzická vrstva je kompatibilní s fyzickou
vrstvou SATA, takže uživatelé si budou moci zvolit, zda své systémy
vybaví pevnými disky s rozhraním SCSI, SATA nebo obojím.
Nahoru
|
|
Analýza |
Evropské
firmy přiznávají potíže s připraveností na havárii
Rozsáhlý průzkum mínění vedoucích pracovníků evropských společností
ukázal, že mají výrazný pocit zranitelnosti pokud se týče bezpečnosti klíčových
firemních dat v případě havárie. Podle průzkumu vzorku 254 vedoucích pracovníků
velkých společností a organizací provedeném společnostmi EMC a NOP Technology v
sedmi zemích má 40 % manažerů společností a 44 % vedoucích pracovníků v oblasti
informačních technologií pocit, že existuje značné riziko ztráty informací
důležitých pro jejich podnikatelskou činnost.
Toto mínění je v kontrastu s postoji jejich amerických protějšků. Ve Spojených
státech totiž existuje značný rozdíl mezi postoji manažerů společností a IT
pracovníků. Z 274 amerických vedoucích pracovníků, kteří se zúčastnili tohoto
průzkumu mělo jen 14 % manažerů pocit, že jejich data jsou ohrožena, zatímco u
IT pracovníků tento podíl dosáhl 52 %.
Když byli dotázáni, jak dlouho by trvalo obnovit data a zahájit běžnou činnost
společnosti po havárii, shodli se opět evropští manažeři se svými protějšky z
oddělení informačních technologií. Čtvrtina manažerů (25 %) a IT pracovníků (23
%) v Evropě se domnívá, že by to trvalo tři dny či déle. Naproti tomu pouze 9%
amerických manažerů, kteří se zúčastnili průzkumu, se domnívalo, že obnova
činnosti by trvala tři dny či déle, tedy stejně jako jejich evropské protějšky,
zatímco 23 % amerických pracovníků IT, zastávalo názor, že obnova činnosti v
případě havárie by trvala déle než tři dny.
Výsledky výzkumu se dají interpretovat
v tom smyslu, že komunikace v evropských společnostech je otevřenější, pokud se
týče přípravy na havárii. Obnovení běžné podnikatelské činnosti až po třech či
dokonce více dnech by bylo velice nákladné z hlediska ušlého zisku a
spokojenosti zákazníků. Jak manažeři tak vedoucí pracovníci IT chápou toto
riziko a shodují se v názoru, že představuje určitý problém.
Evropské společnosti se již delší dobu zaměřují na ochranu svých informací a
drží se na špici při zavádění technologií na ochranu podnikatelské činnosti.
Přesto však je stále ještě značná část společností nedostatečně připravena na
ztrátu dat v důsledku havárie a je tedy co dohánět. Je zřejmé, že jak ve
Spojených státech, tak v Evropě jsou si vedoucí pracovníci IT vědomi závažnosti
problémů, se kterými by se museli potýkat při obnově ztracených dat a podpoře
zajišťováni řádného chodu společnosti.
Telefonický průzkum uskutečnila na objednávku EMC společnost NOP Technology v
dubnu a květnu letošního roku. Do průzkumu se zapojili vedoucí pracovníci z celé
škály oborů, včetně oblasti finančních služeb, výroby, zdravotní péče, státní
správy, obchodu a telekomunikací, v Belgii, Francii, Německu, Holandsku, Velké
Británii a Švýcarsku. Jednalo se o podniky a organizace s více než tisíci
zaměstnanci, z nichž 43 % mělo více než pět tisíc zaměstnanců. Ve Spojených
státech se průzkumu zúčastnili 252 vedoucí pracovníci, z nichž třetina byla z
firem s ročními tržbami převyšujícími 5 miliard USD.
Nahoru |
|
Konference, semináře |
Společné fórum Canon a Komix
Hlavní myšlenkou
společného fóra, které se bude konat v hotelu Praha, na Praze 6, 26. srpna,
je představení společnosti CANON nejen jako významného dodavatele produktů pro
kancelářské prostředí, ale i jako dodavatele řešení, při kterých spolupracuje se
společností KOMIX jako systémovým integrátorem. Úvodní přednášky budou věnovány
technologiím společnosti CANON, zástupce z evropské centrály představí moderní
trendy v kancelářských zařízeních. Dále bude následovat nabídka integrátorských
služeb společnosti KOMIX a nová progresivní řešení společnosti CANON včetně
periferií programovatelných v jazyku JAVA. Závěr bude věnován systému pro
zpracování dokumentů a agend založeném na předdefinovaných typových případech.
Nahoru

Eastlog na podzim opět v
Praze
Mezi 22. a 24.
říjnem 2003 proběhne v hotelu Corinthia Towers Praha již 7. ročník evropského
fóra logistiky a dopravy EASTLOG.
Návštěvníci i vystavovatelé této akce se mohou těšit na bohatý program.
Připravena je všestranná nabídka doprovodných aktivit tak, aby účastníci prožili
tři skutečně efektivní dny plné logistiky. Vedle konference a workshopů na ně
čekají oficiální návštěvy veletrhu, ale také neformální prostředí galavečera
nebo oblíbená prohlídka výjimečných logistických platforem.
Zkrátka nepřijdou ani ti, kteří se rozhodnou navštívit pouze veletrh.
Přichystána jsou různá překvapení - dárky pro jubilejní návštěvníky, soutěže o
zajímavé ceny, samozřejmostí je vstup zdarma. Novinkou letošního ročníku je
návštěvníkům volně přístupné "Providers Forum", na kterém budou vystavovatelé
prezentovat své výrobky, služby či informace o chystaných projektech. Díky
odbornému profilu návštěvníků mohou všichni zúčastnění vést jednání v duchu
business-to-business a navázat skutečně přínosné profesionální kontakty. Více
informací na www.eastlog.cz.
Nahoru

Caché Entrée
24. července se bude konat seminář zaměřený na seznámení se základními
prvky Caché -
úvod do
Caché. Součástí semináře bude odborný výklad práce s databázovým systémem
Caché - možnosti vývoje, praktické příklady programování v Caché, výklad práce
databázového stroje - vícerozměrné uložení dat. Možné jsou také konzultace
konkrétních technických problémů ve firmách účastníků semináře a obchodní
konzultace.
Program je určen zájemcům o programování s Caché - odborníkům na informační
technologie, vedoucím projektů a technickým manažerům v IT, správcům
databázových systémů.
Místa konání: Čechy - Hotel ILF (salonek), Budějovická 15/743, 140 00 Praha 4 -
Krč, Tel.: +420 261 092 361, Fax: +420 261 260 622.
Morava - Hotel Holiday Inn Brno (salonek), Křížkovského 20, 603 00 Brno, Tel.:
+420 543 122 111, Fax: +420 543 122 003.
Slovenská republika - Hotel Holiday Inn Bratislava (salonek), Bajkalská 25/A,
825 03 Bratislava, Tel.: +421 248 245 111, Fax: +421 248 245 192.
Nahoru

Aktuální školení Sybase
Společnost Sybase si vás dovoluje pozvat na aktuální školení a
odborné semináře.
Na webových stránkách společnosti je k dispozici nový rozvrh školení, tentokrát
až do konce roku 2003. Ke stažení je na
této adrese. Terminy je však možno
domluvit i individuálně. Z aktuální nabídky seminářů vybíráme:
30.7.2003 Sybase Enterprise Portal
Podnikové portály představují platformu pro personalizované a zabezpečené
poskytování informačních zdrojů, dat a podnikových aplikací zákazníkům,
zaměstnancům nebo obchodním partnerům - kdykoliv a kdekoliv. Seminář Sybase
Enterprise Portal představí koncept podnikových portálů a vedoucí technologie
(podle společnosti Gartner) v této oblasti. Součástí semináře budou také
praktické ukázky tvorby podnikového portálu.
13.8.2003 PowerDesigner
Cílem semináře je seznámit účastníky s produktovou řadou PowerDesigner,
jednotlivými moduly, které obsahuje a rozšířením, jež přináší aktuální verze
9.5. Seminář je určen nejen analytikům či vývojářům, ale například i řídícím
pracovníkům, kteří hledají intuitivní nástroj pro zmapování činností uvnitř
společnosti a cestu k jejich zefektivnění.
20.8.2003 Informatica - jak se elegantně a minimálním úsilím vypořádat s
integrací dat
Seminář je věnován problematice integrace dat a aplikací pro potřeby
datových skladů a systémů tzv. business inteligence. Nezávislé studie uvádějí,
že právě oblast integrace dat neboli ETL (extrakce, transformace, load) může
odčerpat značnou část prostředků na budování a provoz datových skladů - až 70%.
Mimo jiné se dozvíte, jak tyto náklady omezit a vybudovat ETL řešení za zlomek
času a s minimálním úsilím.
27.8.2003 Sybase Enterprise Portal
Podnikové portály představují platformu pro personalizované a zabezpečené
poskytování informačních zdrojů, dat a podnikových aplikací zákazníkům,
zaměstnancům nebo obchodním partnerům - kdykoliv a kdekoliv. Seminář Sybase
Enterprise Portal představí koncept podnikových portálů a vedoucí technologie
(podle společnosti Gartner) v této oblasti. Součástí semináře budou také
praktické ukázky tvorby podnikového portálu.
Nahoru

MS Excel pro ekonomy
Práce ekonoma bez MS Excelu je v dnešní době nepředstavitelná, ale jak
ukazují mnohé průzkumy, pracovníci využívají možností Excelu jen částečně.
Správným používáním MS Excelu můžeme naši práci velice zjednodušit a zefektivnit
- mnoho úkonů dělaných ručně je možné přenechat Excelu a nám tak zbude více času
pro řešení jiných důležitých úkolů. Rádi bychom Vás proto pozvali na
seminář MS Excel pro ekonomy, který se koná 10. - 11. 9. 2003 v Praze.
Věříme, že konkrétní příklady znázorňující možnosti použití programu v praxi Vám
přinesou mnoho užitku.
Nahoru |
|
|
Finanční monitor IT firem |
Microsoft
oznámil výsledy za čtvrté čtvrtletí
Společnost Microsoft oznámila hospodářské výsledky za čtvrté čtvrtletí
fiskálního roku 2003. Celkový příjem společnosti Microsoft ve čtvrtletí
končícím 30. června 2003 činil 8,07 miliardy USD. Oproti stejnému období
loňského roku, kdy příjmy činily 7,25 miliardy USD, to znamená nárůst o
11 %. Provozní zisk ve čtvrtém čtvrtletí vzrostl na 2,19 miliardy USD. V
této částce je zahrnuto i 796 milionů USD souvisejících s urovnáním
soudního sporu se společností AOL Time Warner. Provozní zisk ve stejném
období loňského roku činil 2,87 miliardy USD. Čistý zisk za čtvrté
čtvrtletí 2003 činil 1,92 miliardy USD, včetně nákladů po zdanění
souvisejících s právními urovnáními ve výši 533 milionů USD. V loňském
roce čisté příjmy činily 1,53 miliardy USD, včetně nákladů po zdanění
souvisejících s odpisem investic ve výši 806 miliónů USD. Zisk na akcii
za čtvrtletí končící 30. června 2003 činil 0,18 USD, včetně nákladů po
zdanění ve výši 0,05 USD souvisejících s právními vyrovnáními. V
předchozím roce činil zisk na akcii 0,14 USD, včetně nákladů po zdanění
souvisejících s odpisem investic ve výši 0,07 USD.
Nahoru

Tržby
Aliatelu v meziročním srovnání výrazně vzrostly
Společnost Aliatel zveřejnila své hospodářské výsledky za první pololetí
roku 2003. V tomto období dosáhly tržby za prodej telekomunikačních
služeb společnosti Aliatel 1,213 mld. Kč, což v meziročním srovnání
představuje růst o 41 %. Výsledek hospodaření společnosti Aliatel
dosažený k 30. červnu 2003 odpovídá předpokládanému plánu. Ve srovnání s
výsledky srovnatelného období roku 2002 se podařilo plánovanou ztrátu
snížit o 17 %, a to i přes mírnou stagnaci na telekomunikačním trhu.
Předpokládaný provozní zisk před zdaněním, splátkou úroku, odpisy a
amortizací (EBITDA) by měl v letošním roce překročit úroveň 250 milionů
Kč s ročním obratem přesahujícím 2,5 mld Kč.
Investice v prvním pololetí roku 2003 dosáhly 128 mil. Kč, což
představuje necelých 34 % v meziročním srovnání s první polovinou roku
loňského. Počet zaměstnanců se ustálil na čísle 360. V roce 2002
společnost úspěšně vstoupila s emisí svých dluhopisů na Burzu cenných
papírů Praha. Stejně jako v předchozích letech Aliatel hospodaří ve
ztrátě, jejíž skutečná výše je díky hospodaření společnosti nižší, než
byla plánována. Po loňském navýšení činí základní kapitál společnosti
Aliatel celkem 3 272 120 000 Kč. Akcionářská struktura zůstává i nadále
nezměněna.
Nahoru

SAP ohlásila
výsledky za druhé čtvrtletí 2003
Společnost SAP ohlásila finanční výsledky za druhé čtvrtletí 2003. V
tomto období firma zvýšila svůj provozní zisk o 6 % na 340 milionů euro
(320 mil. za Q2 v roce 2002). Provozní marže vzrostly o tři procentní
body na 21 % v porovnání se stejným obdobím vloni.
Tržby ze softwaru poklesly o 13 % na 431 milionů euro, přičemž při
konstantních měnových kurzech by poklesly pouze o 5 %. Nicméně i přes
tento pokles SAP zvýšil svůj podíl na trhu podnikového softwaru (viz
definice v originální zprávě) na 55 % v porovnání s koncem druhého
čtvrtletí 2002 (45 %). Celkové čtvrtletní tržby poklesly o 8 % na 1,6
miliardy euro, když při eliminaci kurzového rozdílu by vzrostly o 2 % v
porovnání se stejným obdobím vloni. Čistý zisk dosáhl výše 219 milionů
euro (2002: 232 mil.); výsledky v roce 2002 byly ovlivněny odpisy
souvisejícími s investicí do CommerceOne.
Mezi nejdůležitější události druhého čtvrtletí 2003 patří pokračující
růst podílu SAP na trhu s podnikovými aplikacemi, výroční konference
SAPPHIRE se 7 000 účastníky nebo uvedení nových verzí řešení mySAP CRM a
mySAP SCM. K novým kontraktům se v uplynulém období přiřadily zakázky
pro organizace Coca-Cola Enterprises, Fender, Sony Pictures, University
of Cincinnati, European Central Bank, Ferrero, Telecom Italia, Sharp,
Toyota Tsusho a další.
Za prvních 6 měsíců roku poklesly celkové tržby o 8 % na 3,2 miliardy
euro (+1 % při konstantních měnových kurzech) a softwarové tržby o 13 %
na 783 milionů euro (-5 % při konstantních měnových kurzech). Provozní
zisk se zvýšil o 26 % na 638 milionů euro v porovnání prvním pololetím
roku 2002.
Nahoru

Výsledky
Network Associates za druhé čtvrtletí 2003
Společnost Network Associates oznámila, že ve druhém kvartále, který
skončil 30. června 2003, činil konsolidovaný čistý obrat firmy 216,6
milionů dolarů. Na základě GAAP vykázala firma Network Associates ve
druhém kvartále 2003 zisk 1,1 milionů dolarů, což činí 0,01 dolaru na
akcii. Proforma zisk ve druhém kvartále 2003 byl 20,0 milionů dolarů,
což je 0,11 dolaru na akcii.
Ve druhém kvartále dokončila firma Network Associates akvizice Introvert
Network a Entercept Security Technologies a ukončila tak tento kvartál
celkem se 735 miliony dolarů v hotovosti a cenných papírech.
Nahoru
|
|
Internet, komunikace a
sítě |
SONAR - pro správu
prostředí On-demand computing
Computer Associates představila technologii pro řízení obchodních
procesů pod názvem Sonar. V rámci svých značek Unicenter, eTrust a BrightStor
zároveň uvedla nová řešení, čímž hodlá posílit své postavení v oblasti správy
prostředí on-demand computing.
Sonar umožňuje komplexní porozumění infrastruktuře prostředí on-demand computing
a jejímu dopadu na podnikání. Využívá inteligentních technologií a metod analýzy
IT bez užití "agentů" a odhaluje korelace mezi obchodními procesy a podpůrnými
IT aktivy. Tím uvádí do souladu obchodní priority a investice do IT
infrastruktury. Sonar provádí analýzu primárních příčin problémů, vyhodnocuje
dopady selhání infrastruktury na podnikání a identifikuje závažné bezpečnostní
problémy a jejich příčiny, čímž vedoucím pracovníkům dokládá význam IT pro
podnik a jeho činnost.
Sonar sleduje a analyzuje provoz na
síti, přičemž komunikuje s více než 1700 protokoly a informačními zdroji. Pomocí
analytických metod rovněž automaticky odhalí nežádoucí provoz na síti. CA
začlení Sonar do svých řešení pro správu prostředí on-demand computing. Tím také
umožní sdílení automatizovaných funkcí Sonaru i u dalších řešení CA, které lze s
těmito produkty integrovat.
Dalšími řešeními CA pro správu prostředí jsou:
BrightStor Process Automation Manager - pro automatizaci přiřazení a zajištění
zdrojů pro ukládání dat na základě podnikových potřeb v rámci více platforem.
Produkt rovněž poskytuje nástroje pro dokumentaci a automatizaci
individualizovaných pravidel a postupů.
eTrust Vulnerability Manager - řešení proti napadnutelnosti podnikových aktiv.
Zajišťuje monitorování a informace o zabezpečení, které umožňuje automatické
stanovení zranitelných míst, kde hrozí narušení integrity podnikových
informačních technologií.
Unicenter NSM Option for VMware Software - pro monitorování chodu virtuálních
prostředí na platformě Intel s operačními systémy Linux a Windows.
Unicenter NSM Dynamic Reconfiguration Option - pro řízení a dynamické zajištění
virtuálních prostředí VMware.
Nahoru

Videokonference
reálným nástrojem managementu
Společnost T-Systems PRAGONET se rozhodla využít možností
vysokokapacitního připojení a rozšiřuje své služby o nabídku
videokonferencí a streamingu. Videokonference, podobně jako digitální
televize, vyžadují přenos multimediálních dat oběma směry. Masivnímu
rozšíření digitální televize v České republice stále brání legislativní
překážky, videokonference jsou však již reálně dostupným nástrojem
managementu při efektivním řízení.
Širokopásmový přenos multimediálních dat umožňuje kromě videokonferencí
například e-learning (výuku na dálku), spolupráci vědeckých týmů na
dálku v reálném čase s možností paralelního předávání velkých datových
souborů, on-line porady lékařů na dálku při náročných operacích, přímé
přenosy z různých akcí atd.
T-Systems PRAGONET začal videokonference nabízet v červenci 2003. A to
od dodávek videokonferenčních systémů na klíč až po pronájem vlastních
videokonferenčních místností se vším potřebným zázemím (v Praze, Brně a
Jihlavě).
Další služba, se kterou T-Systems
PRAGONET přichází, je streaming. Narozdíl od videokonferencí jde o pouze
jednosměrný přenos multimediálních dat. Tuto službu pravděpodobně
využijí i zákazníci, pro které jsou úvahy o videokonferencích za
hranicemi jejich finančních možností. Praktickou ukázkou využití
streamingu je již desátý ročník Mikulovského výtvarného sympozia Dílna
'03, který byl oficiálně zahájen v sobotu 19. července na hlavním
nádvoří Mikulovského zámku. Tento den vezmou umělci do rukou štětce,
dláta, ale třeba také motorové pily a zahájí už tradiční kulturní
svátek.
Dosavadních devíti ročníků se zúčastnilo na šest desítek výtvarníků
nejrůznějších oborů. Pod jejich rukama vznikla rozsáhlá sbírka moderního
umění, která byla v roce 2000 vystavena pod názvem
Sklizeň 1994-2000.
Jubilejní ročník díky T-Systems nemusí oželet nikdo, kdo z jakéhokoliv
důvodu nemohl do Mikulova přijet. Streaming zajistí přístup k akcím
sympozia přes internet nejenom v průběhu konání, ale také po jeho
ukončení v druhé polovině srpna.
Nahoru

BEA WebLogic
Platform 8.1 přichází na trh
Společnost BEA Systems oznámila obecnou dostupnost produktů BEA WebLogic
Platform 8.1, BEA WebLogic Workshop 8.1, BEA WebLogic Integration 8.1 a
BEA WebLogic Portal 8.1. Řešení BEA WebLogic Platform 8.1 a všechny
jednotlivé produkty lze od nynějška stáhnout z webového serveru firmy.
Nové produkty jsou založeny na specifické softwarové architektuře
společnosti BEA, používají platformu J2EE (Java 2 Enterprise Edition),
jazyk XML a nastupující standardy webových služeb. Díky spojení vývoje a
integrace aplikací v rozšiřitelné platformě aplikační infrastruktury
tato architektura rychleji přináší reálnou hodnotu.
Uživatelé po celém světě si dosud stáhli přes 17 000 kopií betaverzí
těchto produktů a řízený beta program měl přes 50 účastníků.
Řešení BEA WebLogic Platform 8.1 je založeno na jednotné architektuře,
která zahrnuje nové verze aplikačního serveru a virtuálního stroje Java
společnosti BEA, podnikový portál, systém pro vývoj aplikací a
inovativní integrační řešení BEA. BEA WebLogic Platform 8.1 obsahuje
technologii aplikační infrastruktury produktů BEA, které používají
tisíce zákazníků po celém světě a jejichž kombinace nabízí jednotnou a
snadno použitelnou infrastrukturu pro vývoj, integraci, zavádění a
správu aplikací.
Nahoru

InfraStruXure konfigurační nástroj pro web - Build Out Tool
Poskytovatel globálních řešení v oblasti záložního napájení, společnost
American Power Conversion představila webový konfigurátor "Build Out
Tool", který slouží ke zjednodušení práce a omezení rizik spojených s
konfigurací. InfraStruXure integruje stojan, chlazení, zálohování
elektrické energie, řídící software a služby do otevřeného integrovaného
řešení.
Build Out Tool eliminuje potřebu IT manažera, aby nemusel konzultovat
každou část svého řešení se specialisty různých oborů, ale umožňuje mu
vybrat si jednoho APC partnera pro všechny části InfraStruXure. Toto
řešení dále umožňuje konfiguraci produktů prostřednictvím webu a dává
uživatelům prostor pro vlastní rozhodnutí a konfigurování všeho zařízení
podle svých specifických technických potřeb. Nástroj je dostupný v mnoha
rozdílných jazycích včetně angličtiny, francouzštiny, němčiny, italštiny
a španělštiny.
Partneři APC potřebují
zvláštní certifikaci, aby mohli používat tento webový nástroj. Účastníci
sedmifázového certifikačního programu pouze obdrží speciální instrukce o
konceptu konfigurace, jak užívat nástroj a jak vést při konfiguraci
zákazníka. InfraStruXure Build Out Tool byl přijat jako přelomové řešení,
které získalo tento rok ocenění ComputerWorld Honour Laureate.
Nahoru

Globální dohoda Sun a Red Hat
Společnost Sun Microsystems oznámila uzavření globální alianční dohody
se společností Red Hat, na jejímž základě bude distribuovat operační
systém Red Hat Enterprise Linux. Obě společnosti tak navzájem zvýší
rozšíření svých technologií na trhu komoditních serverů. V rámci dohody
bude Red Hat se systémem Red Hat Enterprise Linux distribuovat aplikační
prostředí Sun Java Virtual Machine (JVM), jehož dosah se tak výrazně
rozšíří. Sun bude nabízet a podporovat všechny verze systému Red Hat
Enterprise Linux pro procesory x86, což zahrnuje verze Red Hat
Enterprise Linux AS, Red Hat Enterprise Linux ES a Red Hat Enterprise
Linux WS.
Spojenectví podtrhuje roli Javy ve vývoji internetu a význam otevřeného
kódu a komunity vývojářů pro inovace. Kombinace Red Hat Enterprise Linux
a serverů Sun s procesory x86 znamená pro Sun pouze úvodní krok budoucí
spolupráce s Red Hat v oblasti Linuxu a Javy vůbec. Kombinace Javy a
Linuxu slibuje cenově výhodnou a spolehlivou alternativu k proprietárním
nabídkám Microsoftu. Zákazníci budou moci využívat nejnovější vysoce
výkonné prostředí JVM na serverech s operačními systémy Solaris i Red
Hat Enterprise Linux.
Ve spolupráci se společností
Red Hat bude Sun poskytovat globální služby a podporu systému Red Hat
Enterprise Linux. Sun bude podporovat zákazníky v heterogenních
prostředích se systémy Solaris, Solaris x86 Platform Edition a Red Hat
Enterprise Linux a bude nadále podporovat všechny současné zákazníky se
systémem Sun Linux, aby byla zajištěna obchodní kontinuita a ochrana
investic.
Rozšiřování podpory standardních distribucí jako Red Hat Enterprise
Linux navazuje na strategii Sunu nabízet ředitelům IT široký výběr
operačních systémů v rámci projektu Orion. Ten představuje systematický
přístup Sunu k dodávání integrovaného a na otevřených standardech
založeného softwarového systému. Pro operační systém Red Hat Enterprise
Linux zpřístupní Sun také své produkty Sun ONE.
Řešení založená na systému Red Hat Enterprise Linux budou od společnosti
Sun Microsystems k dispozici od letošního léta a budou podporována na
nedávno oznámených serverech s procesory x86 Sun Fire V60x a V65x. Red
Hat Enterprise Linux budou podporovat také budoucí produkty Sunu s
procesory x86.
Nahoru
|
|
Informační společnost |
Změny u Network Associates
Ve druhém kvartále rozšířila firma Network Associates řady svého
představenstva o Roberta B. Bucknama, bývalého náčelníka štábu
Federálního úřadu vyšetřování (FBI). Firma rovněž oznámila jmenování
Kevina Weisse do funkce výkonného viceprezidenta pro celosvětové
obchodní aktivity. Kevin Weiss bude zodpovídat za následujících pět
geografických regionů: Severní Amerika, Evropa, Střední východ a Afrika
(EMEA), Asie-Tichomoří, Jižní Amerika a Japonsko.
Během druhého kvartálu proběhlo rovněž formování obchodní divize McAfee
Network Security Technologies. Portfolio nově vzniklé divize je tvořeno
nedávno získanými produkty rodiny IntruShield, které zamezují
neoprávněnému proniknutí. Prezidentem divize se stal Parveen Jain,
bývalý generální ředitel firmy IntruVert Networks.
Nahoru

Geac mění logo
Společnost
Geac Computer Corporation Ltd. se rozhodla ke změně loga. Od 1. července
spustila globální marketingovou akci, v rámci které dojde ke změně loga
i symbolu. V příštích měsících se změna promítne do všech materiálů.
Nové logo má odrazit celkovou změnu orientace společnosti na TFM (Total
Financial Management) nebo BPM (Business Performance Management).
Nahoru
|
|
System
NEWS zasílá redakce edice IT Business
* Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.:
+420/ 545 222 779 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám
System NEWS zasílali,
kontaktujte nás prosím.
Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora
Pavla Boucníka, |
|