V Edici IT Business
vychází |
Právě vyšlo:
IT System 6/2003
Hlavní témata
· IT řešení pro telekomunikační společnosti
· IT řešení pro energetické, plynárenské, vodárenské...
· Business Intelligence (MIS, EIS, DSS)
· Podrobný tabulkový přehled ERP systémů
· Informační bezpečnost |
Připravujeme:
IT System 7-8/2003
Hlavní témata
· VÝROBNÍ PODNIKY (Strojírenský průmysl)
· IS pro plánování a řízení výroby
· Počítačová podpora řízení jakosti
· HRM - řízení lidských zdrojů
· Business Intelligence |
Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový
formulář ZDE! |

|
Podnikové aplikace |
LCS Noris mezi automobily
Společnost Auto Jarov si vybrala LCS Noris jako základ nového
integrovaného informačního systému. Práce na projektu byly zahájeny na
počátku července. Úkolem zvoleného řešení je sjednocení dosavadního
zpracování dat, poskytování kvalitnějších informací a výstupů nezbytných
pro řízení a rozvoj společnosti, lepší sledování toku dokumentů
(workflow) a zároveň pokrytí celého spektra činností provozovaných ve
firmě.
Dodavatelem nového informačního systému společnosti Auto Jarov je firma
Info Nova, která patří mezi partnery společnosti LCS a zaměřuje se na
specializovaná řešení využívající schopností podnikového informačního
systému LCS Noris. Rámcová smlouva o kontraktu, první prováděcí smlouva
a servisní smlouva byly podepsány 30. června 2003, samotné práce na
projektu byly zahájeny 4. července. V rámci řešení budou využity jak
původní moduly systému LCS Noris (Ekonomika, Lidské zdroje, Logistika,
Řízení podniku), tak speciální řešení firmy Info Nova Autoservisy. První
a druhá etapa implementace informačního systému společnosti Auto Jarov v
centrále v Praze 3 budou dokončeny do 31. prosince 2004.
Nahoru

Skanska CZ převzala
projekt od HP a OrBitu
Stavební
skupina Skanska CZ převzala řešení, od něhož si slibuje snížení nákladů
na vlastnictví IT, zjednodušení správy aplikací a uživatelů a ochranu
investic do výpočetní techniky. Na realizaci projektu se podílely
společnosti HP a OrBit, a to v roli dodavatele, respektive řešitele
projektu. Skanska CZ je největším stavebním seskupením v Česku a na
Slovensku a je součástí skandinávského koncernu Skanska. Projekt byl
předán do užívání 4. června 2003.
Projekt centrálního provozování aplikací a dat je dosud ve stavebním
průmyslu ojedinělý. Klíčovými body projektu se stalo: Zlepšení
předprodejní a poprodejní podpory zákazníků, optimalizace řízení
stavební výroby, zprůhlednění finančních toků, zlepšení cash-flow a
redukce administrativy.
Společnost SKANSKA CZ zvolila
koncepci tenkého klienta a terminálových služeb. Hlavním důvodem pro
toto řešení byl záměr pružně a levně poskytovat aktuální aplikace i data
všem dvěma tisícům jejich uživatelů, ať už pracují v kterékoliv divizi
či kanceláři, nebo se právě nacházejí na staveništi obklopeni stavební
technikou. Projekt realizovala společnost OrBit s použitím serverových
produktů společnosti Microsoft (rozšířených o vlastnosti produktů Citrix
Systems), na hardwarové platformě HP a komunikačních trasách společnosti
Český telecom.
Nahoru

KARAT i na Linuxu
Informační systém KARAT je od verze 03.001 rutinně nasazován i proti
databázovým serverům instalovaným nad síťovými operačními systémy LINUX.
Podporovány jsou v tomto případě databázové servery produkované
společností Sybase, jmenovitě Sybase Adaptive Server Anywhere a Sybase
Adaptive Server Enterprise.
Cílem tohoto kroku bylo dát uživatelům možnost volby platformy. Nyní
tedy mohu volit mezi síťovým operačním systémem od společnosti
Microsoft, Linuxem nebo Solarisem od společnosti Sun Microsystems.
Nahoru

Společnost SKD TRADE zvolila informační systém WAM S/3
SKD TRADE pro řízení obchodních, ekonomických a výrobních procesů bude
užívat informačního systému WAM S/3 společnosti MIKROS. V rámci projektu
budou postupně implementovány ekonomické, obchodní, výrobní a
nadstavbové moduly komplexního systému WAM S/3. Na projektu se bude
podílet i společnost Cígler Software jako subdodavatel systémů řízení
výroby AROP.
Informační systém WAM S/3 ve spojení se systémem řízení výroby AROP
zvolila společnst protože pokrývá celou problematiku jejího provozu.
Dalším důvodem bylo to, že společnost Mikros v rámci projektu řeší
kompletní konverzi normativní základny v oblasti technické přípravy
výroby a je schopnen reagovat na individuální požadavky klienta.
Nahoru

Mobilní řešení prodeje
Společnost
Sunnysoft byla vybrána jako dodavatel řešení pro mobilní sběr dat a
podporu činností obchodních zástupců ve společnosti Canto. Systém
Sunnysoft mAgent ve verzi pro přímý prodej z vozu byl vybrán ve
výběrovém řízení, mj. kvůli osvědčenému propojení se systémem LCS Helios
IQ.
Sunnysoft mAgent umožňuje automatický přenos dat do a ze systému Helios
IQ, který je ve firmě Canto používán. Tím dochází ke snížení chybovosti
v pořízených datech a k úspoře času spojeného s ručním přepisováním dat.
Navíc firma získá data z terénu v podstatě ihned a může tak rychleji
reagovat na potřeby svých zákazníků.
Canto od systému očekává zefektivnění práce obchodních zástupců. V
současné době pracují metodou "tužka + papír" a papírování jim zabírá
příliš mnoho času, který nyní budou moci věnovat obchodování.
Nahoru

LogicaCMG
spolupracuje s pražským dopravním podnikem
LogicaCMG přebudovala informační systémy Dopravního podniku hl. m.
Prahy. Dopravní podnik tak mohl rozšířit sortiment nabízených jízdenek a
je schopen efektivněji koordinovat opravy, inspekce vozidel, údržbové
práce, nákupy náhradních dílů a materiálů apod. Management nyní také
disponuje nástroji ke sledování všech nákladů, dokáže je lépe předvídat
a koordinovat s příjmy.
Základem řešení, které LogicaCMG v pražském dopravním podniku buduje, je
mySAP Business Suite. Dosavadní systém byl rozšířen o modul pro
plánování, rozpočtování a vyhodnocování investic (IM) a o manažerský
informační systém SAP BW. Celý systém byl upgradován na verzi 4.6B, byly
rozšířena funkce související s oblastí nákupu, vedení zásob, odbytu a
řízení údržby. Nasazené systém byly propojeny tak, aby vznikla jednotná
infrastruktura.
Z dalších nasazených produktů
je zajímavý zejména systém TLS (Ticket Logistic System), který LogicaCMG
cíleně vyvinula pro podporu vydávání klouzavých kupónů a pokrývá všechny
potřebné funkce od vydávání jízdenek přes archivaci, vystavování vratek
a duplikátů, on-line přenos informací o tržbách do finančního systému
atd. Systém pracuje s dvojdimenzionálním čárovým kódem na průkazce i
časovém jízdním kupónu, ale umožňuje i využití elektronických médií,
jako jsou magnetické nebo čipové karty.
Nahoru

První škálovatelné mainframové Javařešení pro prostředí Windows
Unisys Corporation ohlásila 14. července uvedení technologie Java
Virtual Machine (JVM) pro servery ES7000, což je jediná počítačová
platforma Java, která využívá výhod nejvýkonnějších operačních prostředí
Microsoft. Pomocí 32procesorové technologie Unisys serveru ES 7000
zvládají dnes celopodniková řešení, založená na technologii Java,
stejnou zátěž, jakou kdysi zvládali pouze cenově nákladné servery Unix.
To znamená, že Unisys technologie JVM, kterou je možné si z Internetu
stáhnout zdarma, je jediným řešením pro aplikace Java založeném na
procesorech Intel, které poskytuje výhody rozšiřitelného serverového
prostředí typu "scale-up", zahrnujícího více než osm procesorů.
Databáze InterBase 7.1 nabízí
automatické zotavení po pádu a je vhodná pro vestavění do
distribuovaných aplikací. InterBase také podporuje víceprocesorové
stroje a díky své architektuře je vhodná pro kritické obchodní
víceuživatelské aplikace. InterBase podporuje platformy Windows, Linux a
Solaris a vývojová prostředí Borland Delphi, Borland Kylix, Microsoft
Visual Studio a další.
Rozšíření nástroje pro monitorování výkonu serveru InterBase pomáhá
vývojářům a administrátorům lépe pochopit procesy odehrávající se na
úrovni serveru. Administrátoři nyní získávají prostředky pro lepší
přehled o používání a výkonu databáze.
Pomocí plně kompatibilního JDBC2 ovladači usnadňuje InterBase 7.1
vývojářům používajícím Borland JBuilder a jiná integrovaná vývojová
prostředí pro Javu vytváření a nasazování aplikací. InterBase 7.1
podporuje hyperthreading umožňující uživatelům procesoru třídy Intel IV
provádění několika vláken procesorem současně. Pro usnadnění instalace
používá InterBase 7.1 systém InstallAnywhere s komfortním grafickým
uživatelským rozhraním.
Nahoru

Aplikace NESHODY
pro Severočeskou energetiku
Společnost DIGI TRADE realizuje nový projekt. Pro akciovou společnost
Severočeská energetika v Děčíně implementuje aplikaci NESHODY na
platformě IBM Lotus Domino/Notes R5.
Aplikace NESHODY slouží k podchycení a zpracování veškerých neshod
zjištěných v organizaci. Aplikace rovněž umožňuje sledování nápravných
opatření a sledování nákladů na tyto neshody.
V časovém plánu je počítáno s implementací aplikace do konce července a
spuštění aplikace do ostrého provozu se předpokládá do konce září.
Aplikace Neshody rozšiřuje
stávající aplikaci DMS - "Centrální podatelna s výpravnou" o funkce pro
zaznamenávání, zpracování a následné vyhodnocování neshod zjištěných ve
společnosti Severočeská energetika, a.s. K evidovaným neshodám bude
možné zadávat související dokumenty typu návrh nápravného opatření,
náklady na odstranění neshody a odpověď zákazníkovi, který neshodu
nahlásil.
Součástí aplikace je napojení na externí systémy - konkrétně aplikaci
"Požadavky" v prostředí IBM Lotus Domino/Notes a obchodní a další
podpůrné systémy v prostředí databázového systému Oracle. Dále aplikace
umožňuje zaznamenané neshody analyzovat z mnoha hledisek, sledovat
náklady na jejich odstraňování a počty neshod za příslušné období včetně
místa jejich vzniku.
Nahoru

Globální partnerství
EMC A BMC Software
Společnost EMC, vyrábějící zařízení pro ukládání a archivaci dat a
společnost BMC Software, podnikající v oblasti podnikového managementu,
oznámily globální obchodní, marketingové a technologické partnerství. V
rámci uzavřené dohody EMC získala práva na software PATROL Storage
Manager společnosti BMC Software a BMC Software bude prostřednictvím
svého programu MarketZone prodejcem rodiny produktů ControlCenter
společnosti EMC.
EMC a BMC Software se zaměřují
na poskytování ochrany investic zákazníkům, kteří v současnosti
používají software pro organizaci paměti společnosti BMC Software. Obě
společnosti mají v úmyslu těsně integrovat rodinu software společnosti
EMC pro otevřenou organizaci paměti s produkty PATROL společnosti BMC
Software, čímž zákazníkům poskytnou kompletní systémy bez mezifází a
řešení organizace výkonu.
Vedle smlouvy o dalším prodeji a licence na PATROL Storage Manager, se
EMC a BMC Software také dohodly, že EMC bude podporovat BMC Software v
poskytování údržby a podpory pro všechny současné zákazníky PATROL
Storage Manager. Oproti tomu společnost BMC umožní, že bude zákazníkům
PATROL Storage Manager nabídnut ekvivalent licencí EMC ControlCenter s
cílem poskytnout cestu pro přesun nebo upgrade z PATROL Storage Manager.
EMC a BMC Software rovněž zahájily iniciativy v oblasti kooperativního
marketingu a technologií.
Nahoru

Borland
uvádí CaliberRM a StarTeam pro globální trhy
Společnost Borland Software Corporation představila první verze produktů
StarTeam 5.3 a CaliberRM 5.1 určené pro globální trhy, které nabízí
prostředky pro správu dat v různých světových jazycích. Vzájemná
integrace a podpora různých jazyků v rámci technologií CaliberRM a
StarTeam rozšiřuje zaměření společnosti Borland na podporu všech fází
životního cyklu aplikace, překonává globální bariery, umožňuje větší
spolupráci vývojových týmů a pomáhá podnikům mimo USA budovat
kvalitnější software rychleji.
Produkty StarTeam a CaliberRM
se dosud prodávaly převážně ve Spojených státech. Borland StarTeam 5.3
představuje automatizovaný systém pro správu konfigurací a změn, který
usnadňuje vývojovým týmům řízení procesu vývoje. Borland CaliberRM 5.1
je řešení pro správu požadavků podniku navržené pro usnadnění spolupráce
mezi distribuovanými týmy. Tato řešení nyní podporují ukládání a
získávání dat i v jiných jazycích než je angličtina. Klient produktu
StarTeam 5.3 byl lokalizován do francouzštiny, japonštiny a němčiny.
Nová verze systému CaliberRM je nyní vystavěna na platformě Borland
VisiBroker a nabízí interoperabilitu s podnikovými aplikacemi založenými
na architektuře CORBA.
Borland StarTeam 5.3 je dostupný u autorizovaných prodejců již dnes.
Borland CaliberRM bude dostupný v létě 2003.
Nahoru
|
|
Analýza |
Software IBM pro
ochranu důvěrných údajů v podnicích
Na webu alphaWorks společnosti IBM se objevily dva nové nástroje, které
umožní nezávislým dodavatelům softwaru (ISVs, independent software vendors) a
podnikům propojit své nové a stávající aplikace se softwarem pro podnikovou
správu důvěrných údajů, jako je IBM Tivoli Privacy Manager.
Oba nástroje - Reference Monitor for Tivoli Privacy Manager a Declarative
Privacy Monitoring for Tivoli Privacy Manager - pomáhají vývojářům zkrátit dobu
vývoje nových monitorů pro aplikace a současně snižují nároky na jejich
odbornost. Na uvedeném webu jsou k dispozici zdarma.
Monitory zajišťují propojení nových a stávajících aplikací a softwaru pro správu
ochrany důvěrných údajů a vývojářům umožňují vytvářet pravidla pro správu
důvěrných údajů a kontrolní sestavy do těchto aplikací, aniž by museli pracně
programovat funkce pro ochranu těchto údajů do každé jednotlivé aplikace.
Například vývojář finančních aplikací
Java 2 Enterprise Edition (J2EE) může pro ochranu citlivých osobních finančních
dat obsažených ve webových aplikacích na bázi Javy použít monitorování
Declarative Privacy Monitoring for Tivoli Privacy Manager, aniž by bylo třeba
upravovat kód v Javě. Tato technologie umožňuje nasazení webových aplikací J2EE
tak, aby spolupracovaly s produktem Tivoli Privacy Manager bez nutnosti
upravovat kód aplikace.
Oba produkty, Reference Monitor for Tivoli Privacy Manager a Declarative Privacy
Monitoring for Tivoli Privacy Manager jsou od 10. června dostupné pro bezplatné,
zkušební stažení na této adrese (www.alphaworks.ibm.com). IBM Tivoli Privacy
Manager je již celosvětově dostupný s možností dodávek prostřednictvím přímého
prodeje IBM nebo obchodních partnerů.
Nahoru

Ochrana
důvěrných údajů a nový programovací jazyk IBM
Společnost IBM představila programovací jazyk, který má podnikům
poskytnout nástroj k automatizaci uplatňování zásad ochrany osobních dat
v IT aplikacích a systémech. Jazyk EPAL (Enterprise Privacy
Authorization Language), vyvinutý týmem z North Carolina State
University, umožňuje vývojářům rozšiřovat platnost specifických pravidel
pro ochranu dat napříč interními podnikovými systémy a poté
automatizovat soulad těchto systémů s danými pravidly. Stávající
specifikace ochrany dat, například Platform for Privacy Preferences
(P3P), představené WWW Konsorciem v dubnu roku 2002, umožňují sdílení
zásad pro ochranu dat mezi podnikovými a spotřebitelskými aplikacemi.
EPAL jde ještě o krok dál, poskytuje jazyk XML, který umožňuje firmám
uplatňovat P3P zásady v zázemí Webu, mezi aplikacemi a databázemi.
Podniky tak mohou automatizovat zdlouhavé procedury správy ochrany dat,
což zvyšuje produktivitu v jejich IT sektorech.
Do několika měsíců plánuje IBM
předložit jazyk EPAL ke standardizaci. V plánu je též přidání podpory
jazyka EPAL do vlastního softwaru pro správu ochrany dat, IBM Tivoli
Privacy Manager.
Tým studentů na North Carolina State University vyvinul Privacy
Authoring Editor - nástroj umožňující vývojářům využití jazyka EPAL.
Tento nástroj napomáhá společnostem tvořit a upravovat zásady ochrany
dat prostřednictvím EPALu a zároveň dovoluje uplatnění propracovanějších
pravidel ochrany než jaké umožňují současné standardy.
Privacy Authoring Editor byl studenty vyvinut jako open source projekt,
což znamená, že s dalším vývojem specifikace EPALu mají všichni členové
open source komunity možnost spolupracovat na následném přizpůsobování
editoru. Nástroj Privacy Authoring Editor je v současné době k umístněn
na webu
SourceForget.net.
Nahoru
|
|
Konference, semináře |
Společné fórum Canon a Komix
Hlavní myšlenkou
společného fóra, které se bude konat v hotelu Praha, na Praze 6, 26. srpna,
je představení společnosti CANON nejen jako významného dodavatele produktů pro
kancelářské prostředí, ale i jako dodavatele řešení, při kterých spolupracuje se
společností KOMIX jako systémovým integrátorem. Úvodní přednášky budou věnovány
technologiím společnosti CANON, zástupce z evropské centrály představí moderní
trendy v kancelářských zařízeních. Dále bude následovat nabídka integrátorských
služeb společnosti KOMIX a nová progresivní řešení společnosti CANON včetně
periferií programovatelných v jazyku JAVA. Závěr bude věnován systému pro
zpracování dokumentů a agend založeném na předdefinovaných typových případech.
Nahoru

Caché Entrée
24. července se bude konat seminář zaměřený na seznámení se základními
prvky Caché -
úvod do
Caché. Součástí semináře bude odborný výklad práce s databázovým systémem
Caché - možnosti vývoje, praktické příklady programování v Caché, výklad práce
databázového stroje - vícerozměrné uložení dat. Možné jsou také konzultace
konkrétních technických problémů ve firmách účastníků semináře a obchodní
konzultace.
Program je určen zájemcům o programování s Caché - odborníkům na informační
technologie, vedoucím projektů a technickým manažerům v IT, správcům
databázových systémů.
Místa konání: Čechy - Hotel ILF (salonek), Budějovická 15/743, 140 00 Praha 4 -
Krč, Tel.: +420 261 092 361, Fax: +420 261 260 622.
Morava - Hotel Holiday Inn Brno (salonek), Křížkovského 20, 603 00 Brno, Tel.:
+420 543 122 111, Fax: +420 543 122 003.
Slovenská republika - Hotel Holiday Inn Bratislava (salonek), Bajkalská 25/A,
825 03 Bratislava, Tel.: +421 248 245 111, Fax: +421 248 245 192.
Nahoru

Aktuální školení Sybase
Společnost Sybase si vás dovoluje pozvat na aktuální školení a
odborné semináře.
Na webových stránkách společnosti je k dispozici nový rozvrh školení, tentokrát
až do konce roku 2003. Ke stažení je na
této adrese. Terminy je však možno
domluvit i individuálně. Z aktuální nabídky seminářů vybíráme:
30.7.2003 Sybase Enterprise Portal
Podnikové portály představují platformu pro personalizované a zabezpečené
poskytování informačních zdrojů, dat a podnikových aplikací zákazníkům,
zaměstnancům nebo obchodním partnerům - kdykoliv a kdekoliv. Seminář Sybase
Enterprise Portal představí koncept podnikových portálů a vedoucí technologie
(podle společnosti Gartner) v této oblasti. Součástí semináře budou také
praktické ukázky tvorby podnikového portálu.
13.8.2003 PowerDesigner
Cílem semináře je seznámit účastníky s produktovou řadou PowerDesigner,
jednotlivými moduly, které obsahuje a rozšířením, jež přináší aktuální verze
9.5. Seminář je určen nejen analytikům či vývojářům, ale například i řídícím
pracovníkům, kteří hledají intuitivní nástroj pro zmapování činností uvnitř
společnosti a cestu k jejich zefektivnění.
20.8.2003 Informatica - jak se elegantně a minimálním úsilím vypořádat s
integrací dat
Seminář je věnován problematice integrace dat a aplikací pro potřeby
datových skladů a systémů tzv. business inteligence. Nezávislé studie uvádějí,
že právě oblast integrace dat neboli ETL (extrakce, transformace, load) může
odčerpat značnou část prostředků na budování a provoz datových skladů - až 70%.
Mimo jiné se dozvíte, jak tyto náklady omezit a vybudovat ETL řešení za zlomek
času a s minimálním úsilím.
27.8.2003 Sybase Enterprise Portal
Podnikové portály představují platformu pro personalizované a zabezpečené
poskytování informačních zdrojů, dat a podnikových aplikací zákazníkům,
zaměstnancům nebo obchodním partnerům - kdykoliv a kdekoliv. Seminář Sybase
Enterprise Portal představí koncept podnikových portálů a vedoucí technologie
(podle společnosti Gartner) v této oblasti. Součástí semináře budou také
praktické ukázky tvorby podnikového portálu.
Nahoru

MS Excel pro ekonomy
Práce ekonoma bez MS Excelu je v dnešní době nepředstavitelná, ale jak
ukazují mnohé průzkumy, pracovníci využívají možností Excelu jen částečně.
Správným používáním MS Excelu můžeme naši práci velice zjednodušit a zefektivnit
- mnoho úkonů dělaných ručně je možné přenechat Excelu a nám tak zbude více času
pro řešení jiných důležitých úkolů. Rádi bychom Vás proto pozvali na
seminář MS Excel pro ekonomy, který se koná 10. - 11. 9. 2003 v Praze.
Věříme, že konkrétní příklady znázorňující možnosti použití programu v praxi Vám
přinesou mnoho užitku.
Nahoru |
|
|
Finanční monitor IT firem |
Motorola vede trh
komunikačních procesorů
Společnost Motorola oznamuje, že podle zprávy nezávislé agentury Gartner
Dataquest získaly v roce 2002 její procesory PowerQUICC 82,7% podíl na
trhu komunikačních procesorů. Motorola tak opět potvrdila svoje
dominantní postavení v tomto segmentu. Motorola již dodala přes 140
milionů komunikačních procesorů a posbírala více než 5000 cen za
systémové návrhy. Na procesory PowerQUICC značky Motorola se spoléhá
více než 350 zákazníků po celém světě, kteří nabízejí inteligentní
komunikační vybavení a řízení pro širokou škálu zákaznických zařízení a
přístupových a koncových aplikací.
Nahoru

Tech Data Distribution podala trestní oznámení na NB a Fill
Společnost Tech Data Distribution oznámila, že podala trestní oznámení o
skutečnostech nasvědčujících tomu, že byly spáchány trestné činy. V
rámci provozování své obchodní činnosti obchodovala společnost Tech Data
Distribution jako distributor se společnostmi NB a Fill jako dealery. Po
dlouhodobé bezproblémové spolupráci bylo v rámci těchto obchodních
vztahů oběma dealery objednáno a následně odebráno od distributora
zboží. To vše v době, kdy nebyly distributorovi známy skutečnosti, že
oba dealeři jsou pravděpodobně v úpadku, a byl jim tedy běžně umožněn
odběr zboží na obchodní úvěr. V obou případech nebylo za zboží do
dnešního dne zaplaceno a navíc bylo toto zboží obratem použito k úhradě
závazků vůči jiné společnosti, která je též věřitelem obou dealerů.
Vzhledem k tomu, že se jedná o významnou společnost zabývající se rovněž
distribucí výpočetní techniky jako společnost Tech Data Distribution,
nikoli tedy o běžného dealera či koncového uživatele, je zcela zřejmé,
že uvedená dodávka byla použita ke snížení splatných závazků vůči tomuto
věřiteli. Tímto jednáním osob zastupujících společnosti NB a Fill došlo
zřejmě ke spáchání trestnému činu podvodu a trestnému činu zvýhodnění
věřitele a byla jím pravděpodobně nenahraditelně a v nezanedbatelném
rozsahu poškozena společnost Tech Data Distribution.
Nahoru |
|
Internet, komunikace a
sítě |
Borland InterBase 7.1 podporuje platformu Microsoft .NET Framework
Společnost Borland Software Corporation představila systém Borland
InterBase 7.1, vestavěnou databázi podporující řadu platforem včetně
Microsoft Windows Server 2003. Tento počin podtrhuje snahu společnosti
Borland o podporu vývoje pro platformu Microsoft .NET Framework a
nabídku produktů přinášejících podnikům svobodu volby v rámci celého
životního cyklu aplikace od návrhu po nasazení.
Kromě zvýšení výkonu a produktivity přináší InterBase 7.1 vývojářům
alternativní databázový systém pro vývoji na platformě Microsoft .NET
Framework. V rámci pokračujícího zdokonalování technologie InterBase
přináší tato poslední verze nové možnosti pro rozšíření strategie správy
životního cyklu aplikací pro .NET Framework.
Databáze InterBase 7.1 nabízí
automatické zotavení po pádu a je vhodná pro vestavění do distribuovaných
aplikací. InterBase také podporuje víceprocesorové stroje a díky své
architektuře je vhodná pro kritické obchodní víceuživatelské aplikace. InterBase
podporuje platformy Windows, Linux a Solaris a vývojová prostředí Borland Delphi,
Borland Kylix, Microsoft Visual Studio a další.
Rozšíření nástroje pro monitorování výkonu serveru InterBase pomáhá vývojářům a
administrátorům lépe pochopit procesy odehrávající se na úrovni serveru.
Administrátoři nyní získávají prostředky pro lepší přehled o používání a výkonu
databáze.
Pomocí plně kompatibilního JDBC2 ovladači usnadňuje InterBase 7.1 vývojářům
používajícím Borland JBuilder a jiná integrovaná vývojová prostředí pro Javu
vytváření a nasazování aplikací. InterBase 7.1 podporuje hyperthreading
umožňující uživatelům procesoru třídy Intel IV provádění několika vláken
procesorem současně. Pro usnadnění instalace používá InterBase 7.1 systém
InstallAnywhere s komfortním grafickým uživatelským rozhraním.
Nahoru

Unisys
přináší řešení Identity Management pro Windows
Korporace Unisys ohlásila uvedení sady řešení IdM Framework pro oblast
identity management v rámci celopodnikových prostředí založených na
platformě Windows. Tato řešení využívají zkušenosti firmy v oblasti
identity management (IdM) a prostředí Microsoft a zároveň výhody
pramenící z nedávného získání certifikace Microsoft Gold Certified
Partner.
Unisys se snaží pokrýt celé spektrum požadavků v oblasti IdM. Z toho
důvodu v sobě řešení Unisys IdM Framework zahrnují návrh řešení
společnosti Unisys, integrační a implementační služby, biometriku,
technologie smart karet, adresářové služby, řízení přístupu, vytváření
uživatelských účtů, workflow a technologii infrastruktury veřejných
klíčů (PKI). Řešení pokrývá klíčové oblasti, mezi než patří vytváření
uživatelských účtů, řízení přístupových práv a autentizace. Řešení je
navrženo tak, aby umožnilo organizacím řídit rostoucí počet uživatel a
poskytlo jim bezpečný přístup k narůstoucímu objemu citlivých dat a
business transakcí.
Certifikace Microsoft Gold
Certified Partner pro oblast bezpečnostních řešení je uznáním
prokázaných odborných dovedností Unisys v oblasti vývoje, řízení a
dodávky globálních bezpečnostních řešení založených na technologiích
Microsoft. Během získávání certifikace prošla společnost Unisys procesem
hodnocení schopností a odborných dovedností, včetně certifikace
konzultantů Unisys pro bezpečnostní řešení v prostředí Microsoft, a
musela rovněž prokázat úspěšné ukončení různých bezpečnostních projektů.
Tyto projekty otestovaly schopnosti Unisys při redukování zranitelnosti
sítí či síťových aplikací, především po bezpečnostních auditech a
zhodnoceních, které vedly k úspěšným nápravným opatřením.
Řešení Unisys IdM Framework posiluje strategii Unisys Zero-Gap Security
Planning, která poskytuje podnikům holistický přístup umožňující odhalit
zranitelná místa, zhodnotit jejich potenciální dopad a stanovit priority
řešení zranitelných míst v kritických oblastech podnikatelských aktivit.
Nahoru

První škálovatelné mainframové Javařešení pro prostředí Windows
Unisys Corporation ohlásila 14. července uvedení technologie Java
Virtual Machine (JVM) pro servery ES7000, což je jediná počítačová
platforma Java, která využívá výhod nejvýkonnějších operačních prostředí
Microsoft. Pomocí 32procesorové technologie Unisys serveru ES 7000
zvládají dnes celopodniková řešení, založená na technologii Java,
stejnou zátěž, jakou kdysi zvládali pouze cenově nákladné servery Unix.
To znamená, že Unisys technologie JVM, kterou je možné si z Internetu
stáhnout zdarma, je jediným řešením pro aplikace Java založeném na
procesorech Intel, které poskytuje výhody rozšiřitelného serverového
prostředí typu "scale-up", zahrnujícího více než osm procesorů.
Toto řešení umožňuje podnikům
vyhnout se složitostem spojeným s řízením clusterů malých serverů
zvládajících velké zátěže a eliminuje manuální a pracné vyrovnávání
zátěže v rámci clusteringu. Řešení rovněž podporuje rozsáhlé databáze v
rámci jediného serveru, čímž se vyhýbá snížení výkonnosti dělením
databáze na partície v rámci farmy jednotlivých serverů.
Technologie Unisys JVM je navržena s celopodnikovými charakteristikami
pro nejškálovatelnější operační systémy Microsoft, mezi které řadíme:
Windows Server 2003 Datacenter Edition, Windows Server 2003 Enterprise
Edition, Windows 2000 Datacenter Server a Windows 2000 Advanced Server.
Je založena na technologii Java Hotspot, která umožňuje využívat výhod
rozsáhlých paměťových zdrojů a jiných předností a kvalit, které nabízí
rozsáhlý systém Unisys ES7000.
V rámci testu SPECjbb2000, což je standardní výkonnostní test
počítačového odvětví pro srovnání výkonnosti řešení založených na
technologii Java, dosáhla technologie Unisys JVM na serveru Unisys
ES7000 výsledku 234 928 transakcí za sekundu. Tento výkon řadí server
Unisys ES7000 mezi deset nejvýkonnějších systémů, testovaných v rámci
výkonnostního testu SPECjbb2000. Žebříček testu SPECjbb2000 vedou cenově
nákladnější 64-bitové systémy Unix, jež mají ve srovnání se serverem
Unisys ES7000 více procesorů i rozsáhlejší paměť. Unisys server ES7000
rovněž dosáhl nejlepší výkonnosti mezi všemi testovanými 32-bitovými
servery v prostředí Windows i Linux.
Výkonností test Unisys byl proveden na serveru Unisys ES7000 s procesory
32 Intel Xeon MP s taktovací frekvencí 2000 MHz, s 256 MB vyrovnávací
paměti L4 a 4096 MB operační paměti. Výsledky výkonnostního testu
SPECjbb2000 a ostatní podrobné informace naleznete
zde.
Nahoru

Obousměrné
satelitní řešení DSL in the Sky
Alcatel Space a EMS Satellite Networks, divize společnosti EMS
Technologies, podepsaly smlouvu na podporu řešení DVB-RCS, tzv. DSL in
the Sky, navrženého společností Alcatel Space. DVB-RCS zajistí
satelitním operátorům, telekomunikačním společnostem a poskytovatelům
internetových služeb (ISP) možnosti podobné DSL a umožní jim tak nabízet
širokopásmové služby prostřednictvím satelitních komunikačních sítí.
Společnost Alcatel toto řešení uvádí na trh prostřednictvím své
celosvětové obchodní sítě.
Na základě smlouvy poskytne EMS Satellite Networks společnosti Alcatel
Space své řešení Return Link Sub-System (RLSS) a své koncové terminály.
Společnost Alcatel pak integruje toto zařízení do svého řešení DSL in
the Sky. Kromě jiných klíčových funkcí podporuje řešení soubor pro
řízení služby, který umožní poskytovatelům služeb nabízet širokopásmové
služby koncovým uživatelům nacházejícím se mimo oblast pozemních linek
DSL. Společnost Alcatel již nyní uzavřela několik smluv s poskytovateli
satelitních a širokopásmových služeb.
DVB-RCS je již nyní v mnoha
částech světa referenčním standardem pro zajišťování vysokorychlostní
obousměrné satelitní komunikace. Dohoda využije odborné znalosti
Alcatelu v oblasti telekomunikačních sítí a provozních a podpůrných
systémů a schopnosti společnosti EMS Satellite Networks dodávat
subsystémy a terminály DVB-RCS.
Projekt odráží rostoucí poptávku po komerčních satelitních
širokopásmových službách na bázi otevřeného standardu DVB-RCS.
Nahoru
|
|
Informační společnost |
Zakladatel InterSystems byl zvolen podnikatelem roku
Společnost InterSystems Corporation oznámila, že její generální ředitel
a prezident Phillip T. (Terry) Ragon obdržel prestižní ocenění
Podnikatel roku 2003 v oblasti informačních technologií pro
zdravotnictví v regionu Nové Anglie, kterou uděluje společnost Ernst &
Young. Podle společnosti Ernst & Young je toto ocenění uznáním
podnikatelského ducha - úsilí a charakteru, které podnikatelům umožňují
rozvíjet nové technologie a zlepšovat kvalitu života lidí v jejich
okolí.
Phillip Ragon se stal díky uvedenému ocenění také jedním z kandidátů na
jedno z nejprestižnějších podnikatelské ocenění - Národní podnikatel
roku. Vyhlášení vítěze proběhne koncem listopadu v Kalifornském Palm
Springs. Terry Ragon byl téměř po 20 let hlavní hybnou silou, která
stála za komercializací a populárním přijetím vysoko-výkonnostních
databázových technologií profesionálními vývojáři aplikací. Od založení
společnosti InterSystems Corporation v roce 1978 vedl společnost k
dosažení pozice hlavního dodavatele DBMS v rozvíjejícím se sektoru
vývoje klient/server aplikací a webových aplikací pro zákazníky na celém
světě.
Nahoru

Jozef Cerovský ředitelem volume distribuce Tech Data Distribution
Společnost Tech Data Distribution, s platností od 14. 7. 2003, jmenovala
na pozici ředitele volume distribuce pana Jozefa Cerovského. Petr
Pavlíček, který do této doby řídil ve společnosti také tuto oblast,
přechází na pozici marketingového ředitele.
Tech Data Distribution od této změny očekává posílení obou oblastí a
další nárůst podílu na distribučním trhu v oblasti produktů ICT.
Jozef Cerovský je rodákem z Bratislavy a je mu 30 let. Ve firmě Tech
Data působil v celé řadě obchodních pozic, nejprve ve slovenské pobočce
společnosti a od roku 1996 v Praze. Je ženatý a má 3 děti.
Nahoru
|
|
System
NEWS zasílá redakce edice IT Business
* Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.:
+420/ 545 222 779 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám
System NEWS zasílali,
kontaktujte nás prosím.
Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora
Pavla Boucníka, |
|