HLEDEJ
 V SEKCI
 

9. července 2003

| registrace ZDARMA | starší čísla | odhlášení | ceník inzerce

Aktuální čislo

Aktuální příloha

Obsah System NEWS

Podnikové aplikace
SAS Marketing Automation nabízí analytiku pro potřeby marketingu
Elektronický obchod na portálu Explorer
IFS Hellas dodává informační řešení pro OH 2004
Technologie IBM Enterprise X-Architecture
Server Unisys ES7000
Motorola zpřístupní zdrojový kód technologie AltiVec pro Linux

Analýza
Symantec Manhut pro bezpečí na síti
Návnadový systém detekce narušení
Detekce a prevence narušení bezpečnosti na hostitelském počítači

Konference, semináře
Společné fórum Canon a Komix
Aktuální školení Sybase
Caché Entrée

Internet, komunikace a sítě
Fujitsu a Nokia spolupracují na mobilních řešeních a službách pro podniky
Cleverlance uvedla cMESSENGER
GTS zvětšila kapacitu svého Telehouse

Informační společnost
Eurotel posiluje oddělení marketingu
Nový ředitel Aliatelu pro prodej
Tony Rozwadowski novým regionálním šéfem Fujitsu Siemens
Nový viceprezident Nextry
Nový generální ředitel české pobočky Dell Computer

 

V Edici IT Business vychází

Právě vyšlo:
IT System 6/2003

Hlavní témata
· IT řešení pro telekomunikační společnosti
· IT řešení pro energetické, plynárenské, vodárenské...
· Business Intelligence (MIS, EIS, DSS)
· Podrobný tabulkový přehled ERP systémů
· Informační bezpečnost
Připravujeme:
IT System 7-8/2003

Hlavní témata
· VÝROBNÍ PODNIKY (Strojírenský průmysl)
· IS pro plánování a řízení výroby
· Počítačová podpora řízení jakosti
· HRM - řízení lidských zdrojů
· Business Intelligence


Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový formulář ZDE!


BIN2003


Podnikové aplikace

Nepřehlédněte! On-line verze přehledu ERP systémů už je k dispozici
- On-line verze přehledu bude průběžně aktualizována a doplňována
- V on-line verzi přehledu je možno fulltextově vyhledávat nebo filtrovat produkty podle klíčových slov a uživatelsky definovaných kritérií

V červnovém vydání časopisu IT System byl uveřejněn velký přehled podnikových informačních systémů kategorie ERP, který pro naše čtenáře sestavujeme pravidelně. Letos jsme pro prezentaci přehledu na stránkách časopisu zvolili zkrácenou verzi, tak aby přehled byl co nejkompaktnější a bylo možno umístit co největší množství produktů na dvoustranu. Proto byly v tabulce k jednotlivým produktům uvedeny jen vybrané základní údaje, které jsme odvodili z informací, které nám o svých produktech poskytli sami dodavatelé ERP systémů. Při této konsolidaci dat jsme použili metodiku, která bohužel u některých produktů zkreslila jejich vlastnosti. Celkové hodnocení funkčnosti v oblastech Finance a Řízení výroby jsme ve zkrácené verzi omezili na stavy:
- ANO (systém poskytuje všechny námi stanovené funkce v dané oblasti),
- Částečně (systém poskytuje většinu námi stanovených funkcí v dané oblasti),
- NE (systém poskytuje menšinu nebo žádné z námi stanovených funkcí v dané oblasti).

Do obou oblastí jsme ale zařadili i funkce, které patří mezi úzce specializované. Proto je řada systémů, které v praxi úspěšně řeší problematiku řízení výroby a podporu obchodních procesů v oblasti financí, v našem přehledu uvedena s hodnocením funkčnosti "Částečně". Protože takové souhrnné označení má omezenou vypovídací hodnotu a v některých případech může i zkreslovat skutečné vlastnosti systému, doporučujeme všem zájemcům o přehled ERP systémů, aby čerpali informace především z on-line verze přehledu, která byla zveřejněna 7. července na našich stránkách www.SystemOnLine.cz.
Zde je uvedena kompletní verze přehledu se všemi nám dostupnými informacemi. On-line verze přehledu bude také průběžně aktualizována a doplňována, a proto její informační hodnota nebude časem klesat, na rozdíl od papírové verze přehledu.
V on-line verzi přehledu máte kromě prostého prohlížení informací také možnost fulltextově vyhledávat nebo filtrovat produkty podle klíčových slov a uživatelsky definovaných kritérií.
Pozn.: V právě připravovaném srpnovém čísle časopisu IT System najdete další přehled podnikových informačních systémů, a to řešení pro plánování a řízení výroby.

Nahoru

 

SAS Marketing Automation nabízí analytiku pro potřeby marketingu
SAS představil řešení SAS Marketing Automation 3.1, které poskytne analytické nástroje marketingovým pracovníkům a manažerům zákaznických segmentů bez statistického vzdělání. Podle zprávy společnosti AMR Research z dubna 2003 "pouze 16 % uživatelů CRM dokáže kvantifikovat jeho hodnotu, neboť používání těchto nástrojů je stále příliš složité." Navíc ze zprávy vyplývá, že mezi uživatele aplikací CRM dnes patří zejména management, informační pracovníci a méně technicky zdatný personál.

SAS Marketing Automation 3.1 umožní marketingovým pracovníkům využít přední světový analytický software pro vytváření kampaní v prostředí webového prohlížeče, aniž by museli obětovat jakoukoliv funkcionalitu systému. Nové řešení slouží pro podporu celého marketingového týmu, včetně marketingových analytiků, pracovníků zodpovědných za klientské databáze a dalších zaměstnanců marketingového oddělení, a to ve všech fázích marketingového procesu, což výrazně zjednodušuje proces vytváření cílené a ziskové komunikace se zákazníky.
SAS Marketing Automation je řešením umožňujícím vytvářet dynamický obraz zákazníků, který se mění podle aktuální fáze životního cyklu zákazníka. Zachycení zákazníka v segmentu v konkrétním časovém bodě je důležité, dlouhodobý prospěch však vychází z řízení celkového životního cyklu zákazníků s tím jak se přesouvají mezi segmenty. Aplikace pro řízení segmentace obsažená v SAS Marketing Automation 3.1 umožňuje vizuální sledování segmentů za časové období tak, aby bylo možné pochopit jak určité akce, jako jsou změny v tržních podmínkách, životní události, nebo marketingové kampaně, působí na migraci zákazníků v rámci segmentů. Tyto znalosti pomáhají pracovníkům marketingu sledovat minulé chování, předvídat budoucí chování, reagovat na změny a řídit interakce se zákazníkem efektivněji a tudíž maximalizovat celoživotní ziskovost.
 

Nahoru

 

Elektronický obchod na portálu Explorer
Společnost Software602 rozšířila své působení na trhu ASP služeb a ve spolupráci se společností EXPLORER nyní nabízí svůj elektronický obchod eShop, na jehož vývoji a postupném vylepšování pracuje Software602 již více než 5 let. eShop patří do kategorie aplikací CRM, lze ho používat samostatně jako ASP službu nebo spolu s kompletním balíkem aplikací pro elektronické obchodování a CRM.

V základním nastavení umožňuje obchod zavádění položek a obrázků prakticky bez omezení, použití různých cen pro různé zákazníky, tvorbu produktových balíčků, správu z libovolného počítače připojeného k Internetu nebo vlastní úpravy vzhledu obchodu. Obchod je dále předpřipraven pro certifikaci APEK (Asociace pro elektronickou komerci), na integraci plateb platebními kartami EC/MC, napojení na nejznámější ekonomické a účetní systémy a další funkce. Obě společnosti si od této aplikace slibují posílení svého postavení na trhu.

Nahoru

 

IFS Hellas dodává informační řešení pro OH 2004
Řecká pobočka společnosti IFS Hellas, byla vybrána jako člen konsorcia, které převezme technickou modernizaci Řecké národní meteorologické služby (HNMS) pro Olympijské hry v roce 2004. Hodnota projektu pro společnost IFS Hellas představuje několik milionů EUR.
Dodávky společnosti IFS budou zahrnovat komponenty pro řízení financí a projektu z IFS Aplikací, integraci systému, hardware infrastruktury a poradenské služby. IFS Hellas má předchozí zkušenosti ze spolupráce s HNMS a univerzitou v Aténách na projektu EPET-II/SKIRON.

Nahoru

 

Technologie IBM Enterprise X-Architecture
Společnost IBM oznámila uvedení řady nových výkonných systémů eServer včetně serveru s druhou generací technologie IBM Enterprise X-Architecture (EXA), která umožňuje rozšíření systému až na 32 procesorů Intel Xeon MP. Ostatní systémy, jichž se oznámení týká, jsou založeny na procesorech Intel Xeon a Intel Itanium 2.
Škálovatelnost serveru eServer xSeries 445 zajistí zákazníkům ochranu investic do softwaru pro platformu IA-32.

Zároveň jim pomůže kontrolovat náklady díky konfiguraci XpandOnDemand, která umožňuje zvyšovat výpočetní kapacitu podle potřeby a stejně tak za ni i platit. Nový eServer x445 si jako základnu nové infrastruktury pro budoucí růst vybrala vysoká škola Singapore Polytechnic. Nasadila server x445 pro práci na výzkumném projektu E-Cell a pro virtuální screening s vysokou propustností, který se používá při hledání léku proti viru horečky dengue.
Technologie EXA, která byla vyvinuta pro procesory Intel Xeon MP a Itanium 2, pomohla společnosti IBM získat vedoucí pozici v oblasti serverů s procesory Intel. Prvenství IBM na trhu špičkových serverů s procesory Intel potvrzují výsledky systému eServer x445 ve standardních srovnávacích testech: V benchmarku TPC-C, který sleduje zpracování transakcí online, dosáhl nejvyššího výkonu a nejlepšího poměru ceny a výkonu v kategorii osmiprocesorových serverů. V benchmarku TPC-H, který vyhodnocuje analýzu 100 GB obchodních informací, dosáhl vůbec nejvyššího výkonu, jaký byl dosud zaznamenán. V testu typovou úlohou SAP Standard Application Sales & Distribution Benchmark, SAP R/3 Enterprise Release 4.70, dosáhl špičkového výkonu.

Nahoru

 

Server Unisys ES7000
Unisys Corporation ohlásila výsledky serveru Unisys ES7000/540 při testech TPC-C na 32bitové technologii. Ukázalo se, že server s nejnižšími náklady dosáhl téměř stropu ve své výkonnostní třídě. Výsledky testu tak prokázaly pokrok, s jakým kompaktní modulární serverová architektura Unisys Cellular MultiProcessing (CMP) přepisuje ekonomiku podnikových výpočtů.
Architektura CMP těží z výhod prvků mainframů (sálových počítačů), včetně snadné rozšiřitelnosti, pro podnik důležité spolehlivosti a jednoduché správy. Další výhodou jsou nízké náklady, kterých nebylo možné u sálových počítačů dosáhnout. Úpory jsou výsledkem kromě jiného i vedoucí pozice společnosti Intel v inovaci procesorové technologie a její hromadné výroby.

Toto vše zároveň dovoluje organizacím všech typů budovat své infrastruktury na platformách průmyslových standardů, aniž by museli obětovat cokoli ze svého výkonu a spolehlivosti, které tak nutně potřebují.
Test 32procesorového systému demonstruje výkon z reálného světa, a co je ještě důležitější, představuje poměr cena/výkon, který dnes organizace mohou získat pro své 32bitové aplikace, jež jsou nejvíce využívány ve většině dnešních výpočetních střediscích.
Server Unisys ES7000/540 se 32 procesory a se 64GB pamětí dosáhl 252 920,49 transakcí za minutu (tpmC), a to za cenu 7,22 dolaru za transakci. Využíval přitom výkonu nových procesorů Intel Xeon MP, běžících s taktovací frekvencí 2,8 GHz, každý z nich byl vybaven 2MB vyrovnávací pamětí cache třetí úrovně (cache Level 3, iL3) a pracoval s databází Microsoft SQL Server 2000 Enterprise Edition a pod operačním systémem Windows Server 2003 Datacenter Edition.
Popsaný systém bude dostupný od 22. července 2003.

Nahoru

 

Motorola zpřístupní zdrojový kód technologie AltiVec pro Linux
Návrháři vestavěných systémů, kteří využívají operační systém Linux, mohou nyní pro zvýšení výkonu svých aplikací využívat technologii AltiVecTM. Společnost Motorola vytvořila a na internetu zpřístupnila knihovnu zdrojových kódů pro funkce, které podporuje technologie AltiVec a často se v Linuxu využívají. Knihovna zdrojových kódů - kedná se o obdobu linuxových souborů string.S a checksum.S podporovaných technologií AltiVec - je navržena tak, aby umožnila zvýšit efektivitu a rychlost aplikací založených na procesoru Motorola G4, který obsahuje jádro PowerPC.

Využitím technologie AltiVec ve funkcích kopírování paměti a výpočtu kontrolního součtu pro protokoly TCP/IP, dochází ke 100% zvýšení účinnosti centrální procesorové jednotky v rámci linuxového jádra. Při přenosu dat protokolem TCP rychlostí dosahující téměř 1 Gb/s se využití procesoru snížilo o 50 %, přičemž se vůbec nezasahovalo do linuxových implementací TCP/IP a zásahy do rutin ve vrstvách implementujících sokety byly minimální. Stávající funkce vrstvy implementující sokety byly pozměněny tak, aby volaly z nové knihovny funkce memcpy (kopírování paměti) a checksum (kontrolní součet), které podporuje technologie AltiVec.
Motorola zároveň nabízí odbornou podporu prostřednictvím střediska AltiVec Center of Excellence, se kterou vývojáři urychlí uvádění aplikací pro operační systém Linux založených na procesorech Motorola G4 na trh."
Technologie AltiVec nabízí funkce SIMD (Single Instruction, Multiple Data) podobné těm, které obsahují samostatné digitální signálové procesory. Prostřednictvím jednotky se 128bitovým vektorovým výkonem podporuje AltiVec zpracování dat, která jsou přenášena ve vysokofrekvenčních pásmech, a algoritmy náročné na výpočet, jako jsou ty, které se využívají v základnových stanicích mobilních sítí nebo v síťových směrovačích vyšší kategorie. Pomocí této technologie mohou vzniknout aplikace vykazující se zvýšeným výkonem bez nutnosti upgradu hardware.

Nahoru


Asus


Analýza

Symantec Manhut pro bezpečí na síti
Společnost Symantec představila produkt Symantec ManHunt 3.0, který zajišťuje detekci narušení bezpečnosti v multigigabitových sítích, analýzu hrozeb v reálném čase a proaktivní schopnosti prevence a reakce, takže chrání organizace před nově se objevujícími hrozbami a útoky DoS.
Symantec ManHunt monitoruje síťový provoz při rychlostech až do dvou gigabitů za sekundu, podle konfigurace systému až na šesti gigabitových rozhraních. Jeho vícevrstvá architektura detekce v sobě spojuje detekci anomálií v protokolech, detekci signatur, detekci útoků DoS a skenování a detekci obcházení systému IDS.
Detekce anomálií v protokolech umožňuje administrátorům identifikovat objevující se hrozby, například nové, variantní a polymorfní útoky využívající slabá místa, a reagovat na ně. Zaměřuje se na strukturu a obsah komunikace, takže detekuje dříve neznámé a nové útoky. Mnoho dnešních útoků napadá aplikační protokoly, jako jsou HTTP, FTP, RPC, SMTP a DNS. Útoky zaznamenává jako anomálie v protokolech a oznamuje je administrátorům systémů, kteří tak získávají možnost regovat na atypické útoky.

Symantec ManHunt prostřednictvím proaktivní reakce znemožňuje útokům poškozovat kritická aktiva organizace. Lze jej přizpůsobit tak, aby ukončoval TCP relace, sledoval útok ke zdroji, vynucoval dodržování zásad toku dat, inicioval uživatelsky definovanou reakci a odesílal oznámení prostřednictvím elektronické pošty a protokolu SNMP. Administrátoři tak mohou blokovat a zvládat narušení bezpečnosti a útoky DoS v reálném čase.
Symantec ManHunt pomocí analytického a korelačního modulu zmírňuje náročnost správy událostí. Produkty IDS generují ve většině organizací obrovské objemy dat, takže vyhledání relevantních informací, vyhodnocení problému, přijetí opatření a sloučení dat pro potřeby reportování vyžaduje odborné znalosti z oblasti bezpečnosti a množství času. Protože Symantec ManHunt odfiltrovává nadbytečná data a analyzuje pouze relevantní informace, poskytuje včasné informuje o útocích, ale nedochází k zahlcování nadměrným množstvím dat.
Symantec ManHunt nabízí také komplexní bezpečnostní podporu od Symantec Security Response. A nyní nabízí také podporu operačního systému Red Hat Linux.
Symantec ManHunt je klíčovou komponentou systému Symantec Intrusion Protection, který nabízí možnost pružně implementovat vhodnou technologii pro předvídání, detekci, prevenci a zmírňování následků útoků interních a externích narušitelů. Symantec Intrusion Protection sestává z produktů a služeb, které se vyvíjejí spolu s organizací tak, aby odpovídaly jejím měnícím se bezpečnostním potřebám při rozšiřování činnosti. Možné prvky systému Symantec Intrusion Protection zahrnují detekci a prevenci narušení bezpečnosti na hostitelském počítači a v síti, integrovaná zařízení, služby včasného varování, analytické služby a služby, jejichž cílem je zmírnění následků útoků.

Nahoru

 

Návnadový systém detekce narušení
Systém detekce narušení bezpečnosti (IDS) Symantec Decoy Server je založen na "nastrčeném špeku", který průběžně detekuje, blokuje a monitoruje neoprávněný přístup a zneužití systémů. Symantec Decoy Server jako doplněk k systému narušení bezpečnosti na hostitelském počítači a v síti odklání útoky od klíčových zdrojů a současně zajišťuje včasnou detekci interních a externích útoků.
Obdobné systémy doplňují bezpečnostní řešení, jako jsou firewally a jiné systémy detekce narušení bezpečnosti. Nabízejí vyspělou návnadovou technologii a senzory pro včasnou detekci. Tyto systémy mají nejen forenzní prvky, ale lze je použít také jako nástroj k omezení falešných pozitivních detekcí.
Symantec Decoy Server vedle včasné detekce hrozeb umožňuje odklonění a zablokování útoků, jelikož se sám stává cílem útoku. Návnadový senzor se chová jako plně funkční server a umí simulovat provoz mezi uživateli v organizaci, takže vytváří zdání skutečného poštovního serveru. Pokud je útok nasměrován na návnadový senzor, Symantec Decoy Server zajistí komplexní detekci útoku pomocí systému modulů pro sběr dat. Každá akce je zaznamenána a následně analyzována, takže administrátoři mohou stanovit priority hrozeb, jsou schopni jim porozumět a mohou odpovídajícím způsobem reagovat.

Protože návnadový server není skutečným systémem, veškerý provoz směrovaný na Symantec Decoy Server je velmi podezřelý a měl by být považován za počátek útoku. To pomáhá eliminovat nepříjemné falešné negativní a pozitivní detekce a administrátoři systémů se tak mohou zaměřit na skutečné útoky a mohou na ně mnohem účinněji reagovat.
Symantec Decoy Server není založen na signaturách a proto automaticky detekuje dosud neznámé útoky bez potřeby aktualizací bezpečnostních signatur a dynamické konfigurace zásad. Detekuje také útoky na hostitelských počítačích a útoky vedené přes síť, neoprávněné užití hesel a přístup k serverům, čímž dále zvyšuje ochranu sítě.
Napadený návnadový server skrytě, v reálném čase monitoruje aktivity útočníka pomocí nástroje Session Replay pro analýzu aktuálních relací. Relace je možno zaznamenávat a přehrávat pro potřeby další analýzy, takže organizace jsou schopny lépe porozumět nástrojům a taktikám, které jsou proti nim používány.
Symantec Decoy Server je komponentou systému Symantec Intrusion Protection. Prvky tohoto systému zahrnují detekci a prevenci narušení bezpečnosti na hostitelském počítači a v síti, integrovaná zařízení, služby včasného varování, analytické služby a služby, jejichž cílem je zmírnění následků útoků.

Nahoru  

Detekce a prevence narušení bezpečnosti na hostitelském počítači
Řešení Symantec Host IDS 4.1 přináší možnost škálovatelné schopnosti detekce a prevence narušení bezpečnosti na kritických serverech.
Je určen uživatelům z řad velkých podniků, kteří požadují, aby bezpečnostní události v jejich serverovém prostředí, byly detekovány v reálném čase, a proto implementují robustní a všestranné řešení detekce narušení bezpečnosti, které lze bezprostředně aplikovat v jejich interní bezpečnostní infrastruktuře. Podniky, které mají zájem na ochraně duševního vlastnictví, upřednostňují více proaktivní přístup k zabezpečení svého serverového prostředí.
V jejich případě je nutná prevence narušené bezpečnosti. A další podnikoví zákazníci dávají přednost vyváženému přístupu k bezpečnosti serverů - chtějí detekci bezpečnostních událostí a prevenci pouze těch hrozeb a útoků, o nichž se ví, že způsobují škody. Spojení detekce a prevence narušení bezpečnosti nabízí komplexní ochranu proti narušením bezpečnosti.

Symantec Host IDS zvýší bezpečnost kritických serverových platforem v celém podniku, protože nabízí detekci narušení bezpečnosti v reálném čase a novou proaktivní prevenci narušení bezpečnosti. Produkt nabízí také nové schopnosti správy procesů. To poskytuje předpoklady pro účinnéřešení prevence narušení bezpečnosti, které blokuje hrozby např. útoky založené na přetečení vyrovnávací paměti a trojské koně.
Symantec Host IDS nabízí také širokou podporu platforem (Windows 2000, Windows NT, Windows XP, Solaris 8 a Solaris 9) a schopnost koexistence s dřívějším firemním systémem detekce narušení bezpečnosti Intruder Alert 3.6, takže podává přehled o bezpečnostních událostech v systému IDS.
Administrátoři mohou přes centralizovanou administrátorskou konzoli vytvářet a zavádět zásady monitorování a reakce na incidenty, shromažďovat a archivovat auditní protokoly pro potřeby analýzy a reportování a automaticky přijímat nejnovější bezpečnostní signatury.
Symantec Host IDS patří mezi klíčové komponenty systému Symantec Intrusion Protection, který nabízí možnost pružně implementovat vhodnou technologii pro předvídání, detekci, prevenci a zmírňování následků útoků interních a externích narušitelů.

Nahoru


Časopis IT System


Konference, semináře

Společné fórum Canon a Komix
Hlavní myšlenkou společného fóra, které se bude konat v hotelu Praha, na Praze 6, 26. srpna, je představení společnosti CANON nejen jako významného dodavatele produktů pro kancelářské prostředí, ale i jako dodavatele řešení, při kterých spolupracuje se společností KOMIX jako systémovým integrátorem. Úvodní přednášky budou věnovány technologiím společnosti CANON, zástupce z evropské centrály představí moderní trendy v kancelářských zařízeních. Dále bude následovat nabídka integrátorských služeb společnosti KOMIX a nová progresivní řešení společnosti CANON včetně periferií programovatelných v jazyku JAVA. Závěr bude věnován systému pro zpracování dokumentů a agend založeném na předdefinovaných typových případech.

Nahoru
 
Caché Entrée
24. července se bude konat seminář zaměřený na seznámení se základními prvky Caché - úvod do Caché. Součástí semináře bude odborný výklad práce s databázovým systémem Caché - možnosti vývoje, praktické příklady programování v Caché, výklad práce databázového stroje - vícerozměrné uložení dat. Možné jsou také konzultace konkrétních technických problémů ve firmách účastníků semináře a obchodní konzultace.
Program je určen zájemcům o programování s Caché - odborníkům na informační technologie, vedoucím projektů a technickým manažerům v IT, správcům databázových systémů.
Místa konání: Čechy - Hotel ILF (salonek), Budějovická 15/743, 140 00 Praha 4 - Krč, Tel.: +420 261 092 361, Fax: +420 261 260 622.
Morava - Hotel Holiday Inn Brno (salonek), Křížkovského 20, 603 00 Brno, Tel.: +420 543 122 111, Fax: +420 543 122 003.
Slovenská republika - Hotel Holiday Inn Bratislava (salonek), Bajkalská 25/A, 825 03 Bratislava, Tel.: +421 248 245 111, Fax: +421 248 245 192.

Nahoru
 
Aktuální školení Sybase

Společnost Sybase si vás dovoluje pozvat na aktuální školení a odborné semináře. Na webových stránkách společnosti je k dispozici nový rozvrh školení, tentokrát až do konce roku 2003. Ke stažení je na této adrese. Terminy je však možno domluvit i individuálně. Z aktuální nabídky seminářů vybíráme:
30.7.2003 Sybase Enterprise Portal
Podnikové portály představují platformu pro personalizované a zabezpečené poskytování informačních zdrojů, dat a podnikových aplikací zákazníkům, zaměstnancům nebo obchodním partnerům - kdykoliv a kdekoliv. Seminář Sybase Enterprise Portal představí koncept podnikových portálů a vedoucí technologie (podle společnosti Gartner) v této oblasti. Součástí semináře budou také praktické ukázky tvorby podnikového portálu.
13.8.2003 PowerDesigner
Cílem semináře je seznámit účastníky s produktovou řadou PowerDesigner, jednotlivými moduly, které obsahuje a rozšířením, jež přináší aktuální verze 9.5. Seminář je určen nejen analytikům či vývojářům, ale například i řídícím pracovníkům, kteří hledají intuitivní nástroj pro zmapování činností uvnitř společnosti a cestu k jejich zefektivnění.
20.8.2003 Informatica - jak se elegantně a minimálním úsilím vypořádat s integrací dat
Seminář je věnován problematice integrace dat a aplikací pro potřeby datových skladů a systémů tzv. business inteligence. Nezávislé studie uvádějí, že právě oblast integrace dat neboli ETL (extrakce, transformace, load) může odčerpat značnou část prostředků na budování a provoz datových skladů - až 70%. Mimo jiné se dozvíte, jak tyto náklady omezit a vybudovat ETL řešení za zlomek času a s minimálním úsilím.
27.8.2003 Sybase Enterprise Portal
Podnikové portály představují platformu pro personalizované a zabezpečené poskytování informačních zdrojů, dat a podnikových aplikací zákazníkům, zaměstnancům nebo obchodním partnerům - kdykoliv a kdekoliv. Seminář Sybase Enterprise Portal představí koncept podnikových portálů a vedoucí technologie (podle společnosti Gartner) v této oblasti. Součástí semináře budou také praktické ukázky tvorby podnikového portálu.

Nahoru
 
MS Excel pro ekonomy
Práce ekonoma bez MS Excelu je v dnešní době nepředstavitelná, ale jak ukazují mnohé průzkumy, pracovníci využívají možností Excelu jen částečně. Správným používáním MS Excelu můžeme naši práci velice zjednodušit a zefektivnit - mnoho úkonů dělaných ručně je možné přenechat Excelu a nám tak zbude více času pro řešení jiných důležitých úkolů.
Rádi bychom Vás proto pozvali na seminář MS Excel pro ekonomy, který se koná 10. až 11. září v Praze. Věříme, že konkrétní příklady znázorňující možnosti použití programu v praxi Vám přinesou mnoho užitku. Více informací, včetně možností se přihlásit, naleznete na webu pořadatele.

Nahoru


VT' System


Internet, komunikace a sítě

Fujitsu a Nokia spolupracují na mobilních řešeních a službách pro podniky
Obě společnosti oznámily, že hodlají vyvíjet koncová mobilních řešení a služeby pro podniky využívající koncová zařízení a platformy Nokia a spektrum poradenství, systémové integrace a řízených služeb Fujitsu.
Společnosti budou poskytovat horizontální a zakázková vertikální mobilní řešení a služby spojené s mobilitou ke zvýšení efektivity, snížení nákladů a zlepšení podnikových procesů. První řešení se začnou dodávat na trhy v severských zemích a ve Velké Británii.
Nabídka společných řešení se bude soustřeďovat na tři klíčové oblasti: racionalizace podnikových procesů prostřednictvím mobility, možnost mobilního přístupu k podnikovým prostředkům a práce na dálku pro mobilní pracovníky.

Fujitsu hodlá prostřednictvím svého servisního centra nabízet mobilní přístup k podnikovým aplikacím jako řízenou službu využívající obchodní koncová zařízení společnosti Nokia, provozovaných na bázi operačního systému Symbian, který se stává stále významnější platformou pro kategorii podniků.
Společnost Hartwall, finský výrobce piva a nealkoholických nápojů, je jednou ze společností, která již využívá výhody osvědčených podnikových mobilních řešení vyvinutých ve spolupráci s Fujitsu a využívajících Nokia 9210i Communicator.
Část podnikového procesu vypadá tak, že řidiči nákladních aut zadávají do Nokia Communicator informace o pohybu zboží během obsluhy zákazníků na rozvážkových trasách. Z přístroje se tyto informace přenesou do systému SAP R/3. To společnosti přináší urychlený přenos dat, snižuje počet chyb a racionalizuje logistické procesy od výroby až po fakturaci. Řidiči mají lepší kontrolu nad svou vlastní prací, protože jim systém umožňuje hlásit změny v dodávkách a jakýkoli obalech vrácených ze strany zákazníků.
Další řešení a služby budou zahrnovat mobilní e-mail, správu osobních informací (PIM) spolu s bezpečnou autorizací a přístupem a také zakázkové vertikální aplikace, které uspokojí poptávku spotřebitelů z nejrůznějších odvětví ekonomiky. Společnosti se rovněž zaměří na poskytování klienta pro konektivitu mobilních koncových zařízení a na koncová řešení a služby zaměřené na zvýšení produktivity obchodních procesů a provozních systémů.

Nahoru
 
Cleverlance uvedla cMESSENGER
Společnost Cleverlance uvedla testovací verzi cMESSENGERu, univerzálního klienta Instant Messaging systémů, který umožní pomocí mobilního telefonu komunikovat s uživateli ICQ, Yahoo Messengeru, MSN a jiných systémů. cMESSENGER je napsán v J2ME dle standardu MIDP 1.0 a lze jej použít ve většině telefonů, které podporují Javu. Pro přenos dat používá GPRS v protokolu http.
Instant Messaging je způsob komunikace, který dovoluje komunikovat v "reálném čase" s více účastníky najednou. Mezi stávajícími způsoby komunikace lze tento systém zařadit mezi SMS zprávy a klasické telefonní hovory. cMESSENGER tak vhodně doplňuje stávající možnosti komunikace prostřednictvím mobilních telefonů.

Nový produkt dovolí na mobilních telefonech využívat typ komunikace, který byl zatím doménou stolních počítačů. Navíc cMESSENGER umožňuje komunikovat se všemi zmiňovanými instant messaging systémy najednou. Záměrem autorů bylo vytvořit rychlého klienta s příjemným "vzhledem" využitelného pro většinu telefonů, které umí JAVU. Zájemci o testovací verzi cMESSENGERu si ji mohou stáhnout na této adrese (http://cMESSENGER.cleverlance.com), kde rovněž naleznou dodatečné informace. Testovací verze je plně funkční a je volně použitelná.
Mezi podporované mobilní telefony patří takové přístroje, které disponují implementací J2ME MIDP1.0, minimálně 30kB paměti pro aplikaci (maximální velikost midletu), minimálně 128kB paměti pro běh aplikace (HEAP) a podporou GPRS.

Nahoru
 
GTS zvětšila kapacitu svého Telehouse
Společnost GTS rozšířila svůj stávající GTS Telehouse o dalších 1 300 metrů čtverečních na celkovou plochu přesahující 3 000 čtverečních metrů. Získala je převzetím kapacit společnosti Infigate. V rámci GTS Telehouse nabízí tato společnost telekomunikačním operátorům, poskytovatelům internetových služeb a internetového obsahu a provozovatelům e-komerce možnost umístění jejich vlastní technologie při efektivním využití kompletního portfolia hlasových, datových a internetových služeb.
Vinohradský GTS Telehouse je zabezpečen protipožárním systémem s elektronickou požární signalizací a automatickým hasicím systémem na bázi inertního plynu FM200. Systém zabezpečení a autorizace přístupu doplňuje dohled ochranné služby, kterou v rozsahu 24/7 zajišťuje renomovaná bezpečnostní agentura. Všechny podpůrné systémy jsou redundantně (s rezervou) zabezpečeny. Čtyři nezávislé kabelové vstupy do budovy umožňují klientům v případě potřeby i přivedení vlastních optických kabelů.

Nahoru


Časopis IT System


Informační společnost

Eurotel posiluje oddělení marketingu
Společnost Eurotel Praha rozšířila oddělení marketingu. První změnou je postup Heleny Čomorové na pozici marketingové ředitelky pro rezidenční trh, která pracuje v Eurotelu od roku 1999 a dosud vedla segment předplacených služeb, s cca 3 miliony uživatelů. Před nástupem do společnosti Eurotel pracovala na pozicích manažera skupiny značek ve společnostech Bayer a Warner Lambert. Na Karlově univerzitě vystudovala přírodovědeckou fakultu, v letech 1998-9 studovala na J. L. Graduate School of Management na Northwestern univerzitě v Chicagu v USA. Na svém novém postu bude zodpovídat za marketing zaměřený na rezidenční zákazníky využívající jak tarifní, tak i předplacené služby, a za marketingové výzkumy a analýzy.

Na pozici marketingový ředitel pro firemní zákazníky obohatil tým Eurotelu Michal Knor. Má rozsáhlé zkušenosti z oblasti telekomunikací. V letech 2002-2003 působil ve společnosti Nextra Czech Republic jako ředitel pro business development. Během předchozího dlouholetého působení ve společnosti Český Telecom se podílel na vývoji a implementaci internetových a interaktivních služeb (Internet OnLine a Videotex), v roce 1999 se stal ředitelem pro strategii a rozvoj služeb Internet OnLine, v roce 2000 pak ředitelem pro prodej a marketing IOL. Studoval na Matematicko-fyzikální fakultě UK a absolvoval obor Automatizované systémy řízení na Vysoké škole chemicko-technologické v Praze.


Nahoru
 
Nový ředitel Aliatelu pro prodej
Miroslav Heráň byl v pátek 4. července jmenován novým ředitelem obchodního úseku společnosti Aliatel. Jeho cílem bude zvýšení tržního podílu mezi cílovými segmenty a využití obchodního potenciálu společnosti.
Změna na pozici ředitele obchodního úseku je součástí organizačních a strukturálních změn ve společnosti. Cílem těchto úprav je zjednodušení organizační struktury a zefektivnění firemních procesů.

Miroslav Heráň (nar. 1962) má v oblasti telekomunikací více než desetiletou praxi. Do Aliatelu přichází ze společnosti Czech On Line, kde dva roky působil na pozici ředitele prodeje a marketingu. V minulosti pracoval pro společnosti Eurotel, Alcatel či Telenor. Je absolventem Vysoké školy zemědělské. Je ženatý a má dvě děti. Mezi jeho záliby patří cestování, hudba a fotografování. Rád sportuje. V oblibě má především tenis, fotbal a cyklistiku.


Nahoru
 
Tony Rozwadowski novým regionálním šéfem Fujitsu Siemens
Dne 1. července 2003 se novým výkonným ředitelem Fujitsu Siemens Computers pro oblast střední a východní Evropy stal Tony Rozwadowski. Ve své funkci střídá dosavadního šéfa regionu a polské pobočky Fujitsu Siemens Computers Dariuse Fabiszewskeho.
Tony Rozwadowski působí ve společnosti Fujitsu Siemens Computers od března 2000. Nejprve pracoval jako poradce polského týmu, později se přesunul do Londýna jako konsultant v oblasti Large Enterprise & Global Accounts. V letech 1998-2000 zastával post výkonného ředitele pro region EMEA u softwarového poskytovatele a systémového integrátora Printrak International. Od roku 1976 pracoval pro IBM v Jihoafrické republice, Velké Británii a Rakousku, v letech 1991 - 1996 rovněž jako CEO v IBM Polsko. Rozwadowski je absolventem jihoafrické Damelin School of Managers.


Nahoru
 
Nový viceprezident Nextry
Novým viceprezidentem pro obchod a marketing společnosti NEXTRA Česká a Slovenská republika byl jmenován Derek Cummins. Jeho hlavním úkolem bude posilování pozice společnosti na trhu v regionu a podpora nabídky inovativních služeb stávajících i potenciálních zákazníků.
Derek Cummins (34) se na telekomunikačním trhu ve střední a východní Evropě pohybuje více než 11 let a má zkušenosti především v oblasti hlasových a datových služeb. Před jmenováním do funkce viceprezidenta pro obchod a marketing společnosti Telenor Central Europe pracoval více než dva roky jako výkonný ředitel pro obchod a marketing ve společnosti Imaginet, internetové divizi Českého Telecomu, která zahrnuje aktivity společností Internet On Line, Centrade a MIA.

Dříve pracoval také jako ředitel Channel Development pro GTS v Londýně, kde je hlavní evropské sídlo společnosti. Zde měl na starosti především zavádění a prodej IP služeb ve 12 zemích Evropy. Ve své profesní kariéře zastával i několik seniorských manažerských pozic v oblasti obchodu a marketingu, např. ve společnosti Nortel Newtorks pro oblast západní Evropy a v britské společnosti British Telecom. Mezi jeho záliby patří golf, divadlo a cestování.

Nahoru
 
Nový generální ředitel české pobočky Dell Computer
Společnost Dell oznámila, že do funkce generálního ředitele české pobočky společnosti byl jmenován František Schneider. Nahrazuje Gabriela Berdára, který zastával funkci generálního ředitele od roku 1998 a zároveň zodpovídal i za širší region včetně Finska, Řecka a Polska. Gabriel Berdár opouští Dell, aby se ujal pozice generálního ředitele a předsedy představenstva akciové společnosti Český Telecom. František Schneider má více než desetileté zkušenosti s prodejem, marketingem, rozvojem obchodu a řízením v technologických společnostech. Od roku 1997 pracuje ve společnosti Dell. Brzy po svém nástupu byl jmenován vedoucím divize obsluhující nejvýznamnější firemní zákazníky (od 250 do 3500 zaměstnanců). Po úspěchu v této divizi postoupil na pozici Business Development Managera a zodpovídal nejen za Českou republiku, ale i za nově se rozvíjející trhy například v Turecku, Izraeli, Saudské Arábii a Rusku. V poslední době František Schneider řídil velmi úspěšnou pobočku společnosti Dell v Řecku.

Nahoru


System NEWS zasílá redakce edice IT Business * Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.: +420/ 545 222 779 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám System NEWS zasílali, kontaktujte nás prosím. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora Pavla Boucníka,