HLEDEJ
 V SEKCI
 

2. července 2003

| registrace ZDARMA | starší čísla | odhlášení | ceník inzerce

Aktuální čislo

Aktuální příloha

Obsah System NEWS

Podnikové aplikace
Nové IT řešení pro obsluhu zákazníků u Oskara
Implementace systému LCS Noris pro společnost Doprastav
Product Lifecykle Management Express je určen pro výrobce střední velikosti
Rozšíření nabídky HP StorageWorks
IBM bude poskytovat služby On demand pro Elektrolux

Analýza
Celosvětový průzkum kvality kontaktních center
Pohled na kontaktní centra u nás

Konference, semináře
Společné fórum Canon a Komix
Caché Entrée
Aktuální školení Sybase
MS Excel pro ekonomy

Finanční monitor IT firem
Finanční výsledky Adobe
Palm oznámila hospodářské výsledky za čtvrté čtvrtletí

Internet, komunikace a sítě
Projekt XAPI Open se rozjíždí
Allied Telesyn se zaměřuje na e-learning
Otevřený program IBM ISV Advantage
Allied Telesyn nabízí vysokorychlostní síťová řešení
Valná hromada CZ.NIC

Informační společnost
Jaroslav Doležal novým oficiálním reprezentantem Honeywellu pro ČR
Alfred Chuang obdržel ocenění Visionary Award
Magdalena Koszańska - Kulczakowicz ve vedení české pobočky Sony Ericsson
Cena uživatelů SAP za nejoblíbenější platformu pro integraci dat
Společnost Sybase posílila své vedoucí postavení v Číně
 

V Edici IT Business vychází

Právě vyšlo:
IT System 6/2003

Hlavní témata
· IT řešení pro telekomunikační společnosti
· IT řešení pro energetické, plynárenské, vodárenské...
· Business Intelligence (MIS, EIS, DSS)
· Podrobný tabulkový přehled ERP systémů
· Informační bezpečnost
Připravujeme:
IT System 7-8/2003

Hlavní témata
· VÝROBNÍ PODNIKY (Strojírenský průmysl)
· IS pro plánování a řízení výroby
· Počítačová podpora řízení jakosti
· HRM - řízení lidských zdrojů
· Business Intelligence


Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový formulář ZDE!


BIN2003


Podnikové aplikace

Nové IT řešení pro obsluhu zákazníků u Oskara
Společnost LogicaCMG vyvinula pro Český Mobil informační systém, který má zvýšit kapacitu co do množství obsloužených zákazníků a aktivovaných služeb. Český mobil očekává, že nový systém také do budoucna urychlí zavádění nových služeb a usnadní poskytování komplexních tarifů, slev apod.
Pracovníkům prodeje a podpory zákazníků nyní stačí otevřít internetovou aplikaci a systém je provede prodejními procesy, upozorní je na potřebné informace o speciálních nabídkách, možnosti kombinovat produkty a služby, složení služeb a produktů, které již zákazník využívá apod. Prodejní proces od prvního kontaktu se zákazníkem až po aktivaci služby, vytištění složenky a zanesení všech údajů do interních systémů Českého Mobilu tak může být realizován za méně než 5 minut.
Řešení rovněž podporuje řadu dalších funkcí, jako například podporu marketingových akcí a poskytuje nástroje pro monitoring práce prodejního personálu.
Aplikace je on-line integrována s fakturačním systémem (Arbor) a provozně-ekonomickým systémem (Generix), takže zároveň slouží jako univerzální rozhraní, jehož prostřednictvím mají zaměstnanci Českého Mobilu přístup k informacím, které ke své práci potřebují a zároveň možnost aktualizovat v interních systémech data, aktivovat nové služby apod. Internetová aplikace je implementována na operačním systému Microsoft Windows 2000 Server. Obchodní logika je řešena v COM++ komponentách, které jsou rozděleny v souladu s Windows DNA topologií.

Nahoru

 

Implementace systému LCS Noris pro společnost Doprastav
Po výběrovém řízení, které trvalo více než 18 měsíců, byla v červnu podepsána smlouva o dodávce informačního systému a komunikačních technologií mezi společnostmi Doprastav Bratislava a Softec Bratislava. Softec se stal systémovým integrátorem zastřešujícím doposud největší implementaci systému LCS Noris na Slovensku. Klíčovým subdodavatelem je firma Intelsoft Bratislava, lokalizační partner skupiny LCS na Slovensku.
Doprastav od tohoto kroku očekává racionalizaci řízení společnosti a informatizaci hlavních výrobních a podpůrných činností. Dodávka celého řešení obsahuje především implementaci podnikového informačního systému LCS Noris a systému řízení stavební výroby RSV. Subdodavatelem systému RSV je firma FIRST Information System Ostrava. Hodnota komplexní dodávky informačního systému dosahuje 66 milionů Sk.

Nahoru

 

Product Lifecykle Management Express je určen pro výrobce střední velikosti
Divize IBM Product Lifecycle Management (PLM) Solutions uvedla na trh řešení PLM Express pro malé a středně velké firmy, které podnikají ve specializovaných segmentech výroby, jako je např. produkce průmyslových součástek, nástrojů, průmyslových strojů, mobilních zařízení, plastů a spotřebního zboží. Prodej a poskytování služeb k řešením PLM Express zajišťuje IBM a síť lokálních obchodních partnerů této firmy. Řešení zahrnují vybrané moduly prvotřídního softwaru pro týmové navrhování výrobků CATIA Version 5 a základní nástroje pro správu produktových dat SMARTEAM. Platforma podporuje efektivní vývoj produktů a správu dat jednak uvnitř firmy, a potom také s jejími zákazníky a dodavateli, dokonce i když používají jiné návrhářské aplikace.
Koncepce produktů IBM PLM Express se opírá o uživatelsky přísupnou platformu. Řešení Express PLM jsou určena pro middleware webové služby IBM WebSphere Application Server Express, na hardwaru IBM včetně počítačů IntelliStation, jež poskytují špičkový výkon při práci v aplikaci CATIA a dalších grafických aplikacích, a na serverech eServer, které zajišťují úložiště produktových návrhů a sdílený přístup k aplikacím. Balík také zahrnuje software pro správu systémů a související služby.
V rámci uvedení produktů Express a podpory rostoucího počtu zákazníků řešení správy produktových cyklů mezi malými a středně velkými firmami posiluje IBM své služby zákazníkům a nabízí kvalitnější informační linku. Zákazníci po celém světě budou mít nyní přístup ke 150 specializovaným zástupcům podpory produktů PLM pro malé a středně velké firmy. Telefonická podpora ve 20 jazycích je dostupná v obvyklou pracovní dobu, webová podpora je k dispozici nepřetržitě.

Nahoru

 

Rozšíření nabídky HP StorageWorks
Společnost HP oznámila rozšíření portfolia HP StorageWorks o nové produkty pro ukládání dat, software, řešení a nástroje, které zvyšují dobu bezporuchového provozu aplikace, rychlost obnovy dat a dávají zákazníkům větší možnost volby. Toto ohlášení posiluje strategii HP ENSA extended tím, že nadále poskytuje spravovatelná, pružná a rozšiřitelná řešení pro ukládání a zálohování dat.
Nové vlastnosti softwarového řešení HP OpenView Storage Data Protector přináší výhody, které vylepšují dostupnost dat a schopnost jejich obnovy po případných výpadcích. Modulární integrované řešení ochrany dat je kompatibilní s většinou nabízených platforem na trhu, aplikacemi, operačními systémy, topologiemi, diskovými poli a knihovnami.
K hlavním novým rysům patří např. jednoduché zálohování a obnova dat prostředí Microsoft Exchange Server, plná integrace s Volume Shadow Copy Service společnosti Microsoft, které zefektivňuje zálohování otevřených souborů, databází a aplikací, podpora aplikací Microsoft Automated System Recovery a Microsoft Windows Server 2003, nové možnosti optimalizovaného přístupu ke sdíleným zařízením v rámci SAN, které jsou v autokonfiguračním průvodci specifikovány jako: skupiny podle zařízení a skupiny podle hostů; eliminace záložních oken pro uživatele HP StorageWorks EVA Array se zcela integrovaným komplexním řešením ZDB (Zero Downtime Backup - zálohování pro nulové výpadky), rozšířená ochrana nových platforem IA-64, včetně Windows Server 2003, HP-UX a Linuxu, včetně DB2 on-line zálohování pro IBM AIX a HP-UX, zálohování Open VMS, on-line zálohování Oracle 9i na Windows Serveru 2003, SQL Server 2000, zálohování ZDB aplikací Oracle, Exchange, SQL a SAP na Windows Serveru 2003.

Nahoru

 

IBM bude poskytovat služby On demand pro Elektrolux
Společnost HP oznámila rozšíření portfolia HP StorageWorks o nové produkty pro ukládání dat, software, řešení a nástroje, které zvyšují dobu bezporuchového provozu aplikace, rychlost obnovy dat a dávají zákazníkům větší možnost volby. Toto ohlášení posiluje strategii HP ENSA extended tím, že nadále poskytuje spravovatelná, pružná a rozšiřitelná řešení pro ukládání a zálohování dat.
Nové vlastnosti softwarového řešení HP OpenView Storage Data Protector přináší výhody, které vylepšují dostupnost dat a schopnost jejich obnovy po případných výpadcích. Modulární integrované řešení ochrany dat je kompatibilní s většinou nabízených platforem na trhu, aplikacemi, operačními systémy, topologiemi, diskovými poli a knihovnami.
V rámci dohody provede IBM transformaci současného počítačového prostředí společnosti Electrolux, kde zavede standardizovanou infrastrukturu a organizaci servisní podpory. Počítače, lokální sítě a aplikace Lotus Notes budou poskytovány zároveň s organizací servisní podpory, která bude využívat nástroje Tivoli pro správu podnikových systémů.
Součástí dohody bude převedení více než stovky zaměstnanců divize Electrolux IT a jejího hardwaru pod IBM. Se zahájením poskytování těchto služeb se počítá od 1. srpna.

Nahoru


Asus


Analýza

Celosvětový průzkum kvality kontaktních center
Minulý týden byly publikovány výsledky celosvětového průzkumu spokojenosti se službami firemních kontaktních center. Průzkum zadala firma Genesys Telecommunications Laboratories, dceřiná společnost koncernu Alcatel.
Průzkum, na který reagovalo na 2 367 dotázaných z celého světa, dokázal, že zákazníci vnímají kontaktní centrum jako "tvář" společnosti. Nákupní rozhodnutí zákazníků a loajalita vůči firmě přímo závisí na kvalitě služeb, které od kontaktního centra obdrží - více než na dalších prodejních atributech společnosti či produktů. Přes polovinu dotazovaných uvedlo, že ukončili obchodní vztah kvůli negativní zkušenosti při komunikaci s call centrem.
Společnosti, které komunikaci se zákazníky dobře nastaví, prohlubují příležitosti pro další růst. Na 76 procent spotřebitelů uvedlo, že by nakoupilo od firmy na základě pozitivní zkušenosti s kontaktním centrem. Průzkum tak potvrzuje kritickou roli, kterou kontaktní centra sehrávají v úspěšné obchodní strategii.
Kromě přímého dopadu kvality obsluhy kontaktních center na potenciál růstu zisku, výsledky průzkumu také poukazují na vliv, které mají centra na budování značky. Na 80 procent spotřebitelů prohlásilo, že operátoři oddělení služeb zákazníkům mají podstatný či velký vliv na jejich vnímání společnosti.
Na dotaz, co spotřebitele dělá loajální vůči společnosti, 56 procent respondentů odpovědělo, že kvalita služeb je pro ně rozhodujícím kritériem, které je až s velkým odstupem 28 procent následováno dobrým produktem, 7 procenty dobrou cenou. Důvěryhodnou značku jako kritérium uvedly pouze 3 procenta spotřebitelů. Zbylých 6 procent zvolilo ostatní faktory. Zajímavé je, že zatímco poskytování kvalitních služeb se umístilo na předních příčkách v rozhodování o loajalitě zákazníků, celých 85 procent respondentů uvedlo, že měli negativní zkušenost při komunikaci s kontaktním centrem.
Průzkum byl zadán společností Genesys a byl proveden nezávislou agenturou.

Nahoru

 

Pohled na kontaktní centra u nás
Analýza společnosti Datamonitor odhaduje současný počet call center na 300 a do roku 2007 očekává růst jejich počtu na 500. Česká ekonomika by tak mohla získat více než čtyři tisíce nových pracovních míst. Česko je nejrychleji rostoucím trhem v Evropě, středním Východě a Africe (EMEA). Svým zákazníkům nyní přes telefon asistuje na 8 100 operátorů a jejich počet má během čtyř let stoupnout na 12 700. Největší rozmach se očekává u kontaktních center pro středně velké podniky, pro které je potřebná technologie již finančně dostupnější. Výstavba zákaznických center pro 10-30 operátorů tak poroste ročně až o 15 %.
Kromě komunikace přes telefon bude stále častější možností zažádat o radu také přes internet či e-mail. Společnost Genesys, která se u nás zabývá vývojem software pro call centra uvádí, že zákazníci dnes již běžně s klienty komunikují formou on-line rozhovoru, tzv. "chatu", a nebo si kliknutím myši objednají operátora, který jim zavolá a asistuje s navigací po internetu - třeba při výběru vhodného auta.
Sílící konkurence a snaha si udržet zákazníka tlačí do zřizování call center i firmy ze sektorů, kde se podobná sofistikovaná řešení dosud vyskytovala minimálně. Podle Genesys jde hlavně o cestovní ruch, energetiku, ale i prodej aut či zdravotnictví. Příkladem takových společností jsou Pražská plynárenská, ŠkoFin, Sazka či dodavatel technických plynů Linde Technoplyn.
Z rozvoje call center mohou profitovat regiony se zvýšenou nezaměstnaností. Díky virtuálnímu světu telekomunikačních služeb je totiž možné kontaktní centrum umístit téměř kdekoli. Svoji profesní dráhu zde mohou začít mladí absolventi středních a vysokých škol. Regiony s nižšími cenovými náklady jsou proto obvyklým cílem zadavatelů. Nejinak tomu bylo i v případě kontaktního centra mobilního operátora Oskar, které je umístění v Chrudimi. Klienti České spořitelny zase volají pro radu do Prostějova.

Nahoru


Časopis IT System


Konference, semináře

Společné fórum Canon a Komix
Hlavní myšlenkou společného fóra, které se bude konat v hotelu Praha, na Praze 6, 26. srpna, je představení společnosti CANON nejen jako významného dodavatele produktů pro kancelářské prostředí, ale i jako dodavatele řešení, při kterých spolupracuje se společností KOMIX jako systémovým integrátorem. Úvodní přednášky budou věnovány technologiím společnosti CANON, zástupce z evropské centrály představí moderní trendy v kancelářských zařízeních. Dále bude následovat nabídka integrátorských služeb společnosti KOMIX a nová progresivní řešení společnosti CANON včetně periferií programovatelných v jazyku JAVA. Závěr bude věnován systému pro zpracování dokumentů a agend založeném na předdefinovaných typových případech.

Nahoru
 
Caché Entrée
24. července se bude konat seminář zaměřený na seznámení se základními prvky Caché - úvod do Caché. Součástí semináře bude odborný výklad práce s databázovým systémem Caché - možnosti vývoje, praktické příklady programování v Caché, výklad práce databázového stroje - vícerozměrné uložení dat. Možné jsou také konzultace konkrétních technických problémů ve firmách účastníků semináře a obchodní konzultace.
Program je určen zájemcům o programování s Caché - odborníkům na informační technologie, vedoucím projektů a technickým manažerům v IT, správcům databázových systémů.
Místa konání: Čechy - Hotel ILF (salonek), Budějovická 15/743, 140 00 Praha 4 - Krč, Tel.: +420 261 092 361, Fax: +420 261 260 622.
Morava - Hotel Holiday Inn Brno (salonek), Křížkovského 20, 603 00 Brno, Tel.: +420 543 122 111, Fax: +420 543 122 003.
Slovenská republika - Hotel Holiday Inn Bratislava (salonek), Bajkalská 25/A, 825 03 Bratislava, Tel.: +421 248 245 111, Fax: +421 248 245 192.

Nahoru
 
Aktuální školení Sybase

Společnost Sybase si vás dovoluje pozvat na aktuální školení a odborné semináře. Na webových stránkách společnosti je k dispozici nový rozvrh školení, tentokrát až do konce roku 2003. Ke stažení je na této adrese. Terminy je však možno domluvit i individuálně. Z aktuální nabídky seminářů vybíráme:
9.7.2003 Kde minuty jsou vteřiny a gigabyte hrstka dat - Dotazovací Engine Adaptive Server IQ
Seminář je zaměřený na unikátní dotazovací engine pro datové sklady a aplikace business inteligence, které v sobě slučují zdánlivě neslučitelné - vysoký výkon při bezkonkurenčně nízkych nákladech na vlastnictví (TCO). Představíme vám technologii, která byla prověřena v největší referenční implementaci datového skladu na světě ve společnosti Nielsen Media Research.
30.7.2003 Sybase Enterprise Portal
Podnikové portály představují platformu pro personalizované a zabezpečené poskytování informačních zdrojů, dat a podnikových aplikací zákazníkům, zaměstnancům nebo obchodním partnerům - kdykoliv a kdekoliv. Seminář Sybase Enterprise Portal představí koncept podnikových portálů a vedoucí technologie (podle společnosti Gartner) v této oblasti. Součástí semináře budou také praktické ukázky tvorby podnikového portálu.

Nahoru
 
MS Excel pro ekonomy
Práce ekonoma bez MS Excelu je v dnešní době nepředstavitelná, ale jak ukazují mnohé průzkumy, pracovníci využívají možností Excelu jen částečně. Správným používáním MS Excelu můžeme naši práci velice zjednodušit a zefektivnit - mnoho úkonů dělaných ručně je možné přenechat Excelu a nám tak zbude více času pro řešení jiných důležitých úkolů.
Rádi bychom Vás proto pozvali na seminář MS Excel pro ekonomy, který se koná 10. až 11. září v Praze. Věříme, že konkrétní příklady znázorňující možnosti použití programu v praxi Vám přinesou mnoho užitku. Více informací, včetně možností se přihlásit, naleznete na webu pořadatele.

Nahoru


VT' System


Finanční monitor IT firem

Finanční výsledky Adobe
Díky nové verzi Acrobata činí meziroční růst čtvrtletních příjmů Adobe 43 % v oblasti elektronického publikování. Adobe, vedoucí firma v síťovém publikování, oznámila své finanční výsledky za druhé čtvrtletí, ukončené 30. května 2003. V druhém čtvrtletí fiskálního roku 2003 dosáhla Adobe příjmů 320,1 miliónů dolarů oproti 317,4 miliónům dolarů získaným ve stejném období roku 2002 a 296,9 miliónům dolarů vykázaným v prvním čtvrtletí fiskálního roku 2003. Cílem Adobe bylo získat mezi 305 a 320 milióny dolary.
Čistý příjem podle standardů GAAP činil 64,2 miliónů dolarů, ve srovnání se 54,3 milióny dolarů ve stejném období loňského roku a 54,2 milióny dolary v prvním čtvrtletí 2003. Rozdělené výnosy podle GAAP na jednu akcii za druhé čtvrtletí fiskálního roku 2003 byly 0,27 dolaru.
"Uvedení Acrobata 6.0 nám v Q2 pomohlo dosáhnout rekordních příjmů v oblasti elektronického publikování," uvedl Bruce Chizen, president a CEO Adobe. "Tento měsíc slavíme 10 let existence Acrobata a PDF. Od přenosů klíčových obchodních informací po celém podniku až po sdílení fotografií s přáteli, se Acrobat a PDF jednoduše staly synonymem spolehlivosti v přinášení digitálních informací."

Nahoru
 
Palm oznámila hospodářské výsledky za čtvrté čtvrtletí
Společnost Palm oznámila, že její příjmy ve čtvrtém čtvrtletí (do 31.5.) fiskálního roku 2003 dosáhly 225,8 milionů USD. To znamená pokles o 3,2 % v porovnání se stejným obdobím v roce 2002 a růst o 8 % v porovnání s předchozím čtvrtletím.
Čistá ztráta ve čtvrtém čtvrtletí fiskálního roku 2003 dosáhla 15,0 milionů USD nebo 0,51 USD na akcii. Tato ztráta zahrnovala náklady spojené s restrukturalizací společnosti ve výši 2,0 milionů USD a náklady spojené s oddělováním divize PalmSource ve výši 3,8 milionů USD. Ve čtvrtém čtvrtletí fiskálního roku 2002 dosahovala čistá ztráta 27,5 milionů USD a v předchozím čtvrtletí fiskálního roku 2003 172,3 milionů USD nebo 5,93 USD na akcii.
Čistá ztráta ve čtvrtém čtvrtletí fiskálního roku 2003 dosáhla 8,9 milionů USD nebo 0,30 USD na akcii po odečtení efektu amortizace nehmotných statků, separačních a restrukturalizačních nákladů. Ve čtvrtém čtvrtletí fiskálního roku 2002 dosahovala čistá ztráta 17,8 milionů USD nebo 0,62 USD na akcii a v předchozím čtvrtletí fiskálního roku 2003 26,5 milionů USD nebo 0,91 USD na akcii.

Nahoru


Časopis IT Office


Internet, komunikace a sítě

Projekt XAPI Open se rozjíždí
Nový projekt XAPI Open, který 2N v květnu představila na své Jarní partnerské konferenci, se setkává se zájmem odborných firem. Kromě společností, které se do projektu zapojily již dříve, např. Q.gir, LCS nebo KERIO Technologies, rozšiřují řadu partnerů firmy z oblasti internetových aplikací.
Podmínky projektu umožňují vstup také pro studenty, školy a nezávislé vývojáře. 2N od projektu XAPI Open očekává vytvoření nových aplikací s vysokou přidanou hodnotou. Společnost M2000 například integrovala ovládání ústředny ATEUS-OMEGA do svého groupware Smart4Web a společně se 2N připravuje uvedení řady produktů ATEUS-CRM pro různé skupiny zákazníků.
Pro účastníky projektu XAPI Open připravila 2N také internetový portál s informacemi o projektu, softwarovou podporou, diskusním fórem a příklady řešení nejběžnějších problémů. Součástí portálu je možnost přístupu na testovací polygon s ústřednou ATEUS-OMEGA Business.
Projekt otevírající aplikační možnosti ústředen ATEUS a jejich telekomunikačních služeb nezávislým vývojářům, je krokem 2N k rozšíření konvergentních služeb telekomunikací a IT. Pro partnery je připraveno časově neomezené zpřístupnění vývojových a aplikačních prostředí i podpora vývojových týmů poskytovaná Kontaktním centrem 2N. 2N připravila také zajímavé licenční podmínky, které nezatěžují partnerské firmy v procesu vývoje aplikací, ale zpoplatňují až prodej licence uživateli spolu s finálním produktem. Pro firmy připravila společnost 2N navíc možnost certifikace produktů pro jejich prodej v rámci produktové řady 2N Telekomunikace.

Nahoru
 
Allied Telesyn se zaměřuje na e-learning
Společnost Allied Telesyn oznámila spuštění elektronického školení v oblasti bezdrátových produktů (e-learning Wireless training), které studenty provede technologiemi a výrobky společnosti Allied Telesyn pro bezdrátové sítě.
Elektronické školení v oblasti bezdrátových sítí se skládá ze série výukových modulů, po kterých následuje závěrečná zkouška. Celý kurz byl sestaven s ohledem na metodu elektronické výuky, e-learning a obsahuje zvuk, animace, doplňkové dokumenty a odkazy na webové stránky.
Během několika posledních let došlo k výraznému nárůstu množství techniky a jejího využívání na všech pracovištích, což mimo jiné otevírá příležitosti k zavedení efektivnějšího a cílenějšího způsobu výuky pro všechny. Většina z nás využívá Internet každodenně. A e-learning poskytuje jedinečnou příležitost k zajištění odpovídajícího proškolení pro všechny studenty.
Cílem společnosti je vyvinout specializované elektronické výukové kurzy, kterými bude možné školit zaměstnance bez opouštění kanceláře. Školicí kurzy jsou součástí programu Net.Cover společnosti Allied Telesyn, který se skládá z ucelené sady služeb vázaných k produktu a dalších služeb u zákazníka. Cílem programu je zajistit pro síťové systémy přesně takový stupeň podpory, jaký ten který zákazníky vyžaduje.
Společnost Allied Telesyn nabízí všem zákazníkům rozsáhlý systém produktových školení a certifikační program. Pro partnery Net.Cover Training Partner je nabízena série školení pro školitele, která umožní prodávat školicí programy Allied Telesyn dalším zákazníkům.

Nahoru
 
Otevřený program IBM ISV Advantage
Program společnosti IBM nazvyný ISV Advantage je zacílen na řešení pro trh malých a středně velkých firem. K programu se přidávají nezávislí výrobci softwaru (ISV), aby získali technickou a marketingovou podporu při vývoji řešení pro tento trh.
Iniciativa ISV Advantage je součástí širšího programu IBM Small and Medium Business Advantage, v jehož rámci IBM investuje 500 miliónů dolarů do podpory ziskovosti obchodních partnerů, kteří se zaměřují na daný segment trhu.
Na rozdíl od jiných dodavatelů softwaru, jejichž aplikace konkurují aplikacím jejich partnerů, IBM s výrobci softwaru spolupracuje na vývoji otevřených řešení pro zákazníky. Prvním výrobcem softwaru v Evropě, který se připojil k iniciativě ISV Advantage, se stala společnost Frontline Consultancy and Business Services, s řešením poprodejní obchodní spolupráce pro firmy orientované na poskytování služeb.
K programu ISV Advantage se připojily také další výrobci software, vč. firem C&A Systems, CO Tech Inc., daly.commerce, ExStream Software, Friedman Corporation, Intuit Eclipse, Tecsys a VAI.
V rámci programu budou výrobci softwaru spolupracovat s IBM na portování svých aplikací pro otevřenou infrastrukturu IBM, přičemž největší pozornost bude věnována softwaru IBM WebSphere Express a IBM DB2 Express pod Linuxem i produktům IBM WebSphere a IBM DB2 Universal Database. IBM má v úmyslu postupem času rozšiřovat rozsah programu ISV Advantage o IBM Express a průběžně uváděný hardware a software. Portfolio produktů IBM Express je založeno na otevřených standardech a nabízí vlastnosti i cenu odpovídající potřebám a možnostem malých a středně velkých firem. Lze je integrovat s existujícími softwarovými a hardwarovými platformami.
Administrativu programu ISV Advantage má na starosti organizace PartnerWorld for Developers, zdroj podpory pro obchodní partnery IBM. Jedná se o celosvětový program, jehož účelem je pomáhat vývojářům softwaru oslovovat širší trhy, snižovat jejich podnikatelské náklady a rychleji uvádět produkty na trh.

Nahoru
 
Allied Telesyn nabízí vysokorychlostní síťová řešení
Společnost Allied Telesyn uvedla na trh novou produktovou řadu SwitchBlade 4000 - řadu přepínačů na 3. až 7. vrstvě v provedení šasi, s vysokou hustotou portů. SwitchBlade 4000 byl navržen pro páteřní části sítě, kde je nanejvýš důležitý výkon, škálovatelnost, spolehlivost a možnosti pokročilé správy. Nejdříve bude dostupný v šasi verzi se 6 a 10 sloty. Linkové karty zajišťující vysokou hustotu Ethernet, Fast Ethernet a Gigabit Ethernet portů lze přidávat a odebírat zcela podle aktuálních požadavků, růstu nebo změn v síťové architektuře.
Produktová řada SwitchBlade 4000 je postavena na neblokovaném přepínacím jádru s propustností 128 Gb/s, které zaručuje přeposílání na 3. vrstvě na plné rychlosti média, rychlostí 96 miliónů paketů za sekundu. Tato přepínači umožňuje udržet v rovnováze velký objem přenosů (nestane se úzkým hrdlem sítě) a přitom zajišťovat odpovídající propustnost pro dnešní aplikace citlivé na zpoždění během přenosu.
Přepínače SwitchBlade 4000 obsahují funkce na 4. a vyšších vrstvách, díky čemuž je možné vedle datového provozu přenášet data multimediálních aplikací jako je VoIP, televizní vysílání a video. Kromě toho je dostupná celá řada WAN modulů, díky nimž bude možné připojit k podnikové síti připojit pobočky, detašovaná pracoviště a teleworkery.
Stejně jako ostatní produkty Allied Telesyn pracující na 3. až 7. vrstvě, i tato zařízení podporují plnou SNMP správu a lze je řídit místně nebo vzdáleně prostřednictvím jednoduchých Telnet příkazů nebo grafického rozhraní využívajícího internetový prohlížeč. Systém správy sítě Allied Telesyn AT-View Plus umožňuje plně grafické ovládání SwitchBlade 4000 a lze jej rovněž propojit s platformami jako SNMPc od CastleRock, HP Openview, Computer Associate TNG nebo Tivoli.

Nahoru
 
Valná hromada CZ.NIC
Sdružení CZ.NIC, z. s. p. o., které zajišťuje registraci internetových doménových jmen druhé úrovně pod doménou .cz, schválilo na své valné hromadě Pravidla registrace doménových jmen s účinností od nasazení Systému decentralizované správy domény .cz do provozu.
Valná hromada dále schválila Pravidla registrace doménových jmen prostřednictvím LRR (Last Resort Registrar) s účinností od nasazení Systému decentralizované správy domény .cz. Tento registr bude v novém systému plnit úlohu záchranné sítě pro případ nefunkčnosti některého z registrátorů.
Dále byla schválena účetní závěrka za rok 2002 včetně rozdělení hospodářského výsledku k 31. 12. 2002. Nerozdělený zisk z minulých let byl přesunut do rezervního fondu. Vzhledem k zápornému hospodářskému výsledku za vykazované období nebude pro tento rok dotován fond Obecně prospěšných projektů.
Na valné hromadě byly také přijaty dílčí změny ve stanovách sdružení a byla schválena Výroční zpráva sdružení za rok 2002.
Valná hromada neschválila předložený rozpočet na rok 2003, který byl navrhován jako ztrátový a uložila představenstvu předložit rozpočet ziskový nebo vyrovnaný. Valná hromada nepřijala za člena firmu Impossible s.r.o.
Výroční zpráva a Pravidla registrace budou zveřejněny na www.nic.cz ke dni 10. 7. 2003.

Nahoru


Časopis IT System


Informační společnost

Jaroslav Doležal novým oficiálním reprezentantem Honeywellu pro ČR
Společnost Honeywell doznámila jmenování Ing. Jaroslava Doležala, CSc., novým oficiálním reprezentantem (National Executive) pro Českou republiku. V této nové pozici bude Jaroslav Doležal napomáhat především vzájemné koordinaci jednotlivých aktivit společnosti Honeywell na českém trhu - včetně oficiálního zastupování Honeywellu při jednáních se státními institucemi a komunikace společnosti směrem k veřejnosti. Současně s pozicí oficiálního reprezentanta společnosti Honeywell bude Jaroslav Doležal i nadále vykonávat funkci vedoucího pražské vývojové laboratoře, kterou zastává již od roku 1993.

Nahoru
 
Alfred Chuang obdržel ocenění Visionary Award
Alfred Chuang, předseda představenstva, generální ředitel a zakladatel společnosti BEA Systems, obdržel ocenění Visionary Award od celosvětové neziskové organizace Software Development Forum (SD Forum) ze Silicon Valley, jejímž cílem je poskytovat komunitě informačních technologií nestranné informace. Alfred Chuang byl oceněn za vedení, vizi a prosazování technologických inovací v Silicon Valley. Ocenění SD Forum Visionary Awards byla poprvé udělena v roce 1997. Každoročně se oceňují vedoucí představitelé technologických společností, kteří přispěli k inovacím a podpoře podnikání v duchu dědictví Silicon Valley. SD Forum každý rok vybírá inovátory z celého světa, kteří díky odhodlání a kreativitě udělali ze svých technologických snů realitu. Letošní ocenění kladou důraz na přetrvávající prvenství Silicon Valley coby nejbohatšího a nejkreativnějšího prostředí pro technologické inovace.

Nahoru
 
Magdalena Koszańska - Kulczakowicz ve vedení české pobočky Sony Ericsson
Funkci National Account Manager české pobočky společnosti Sony Ericsson přebírá v současnosti Magdalena Koszańska - Kulczakowicz. V této pozici bude zodpovědná za vedení české pobočky a za veškeré vztahy se zákazníky společnosti v České republice. Svou pracovní kariéru zahájila Magdalena Koszańska - Kulczakowicz v roce 1995 v obchodním oddělení tabákové firmy. V oblasti mobilních komunikací začala pracovat v roce 1997. V průběhu doby zastávala různé pozice v oblasti obchodu, v roce 2001 nastoupila na pozici Account Manager v polské pobočce Sony Ericsson. V současnosti je jí 32 let. Magdalena Koszańska - Kulczakowicz získala v roce 1995 bakalářský titul z ekonomie na Varšavské univerzitě. Pokračovala v postgraduálním studiu managementu na Vysoké škole marketingu a managementu ve Varšavě, které absolvovala v roce 1996. V roce 2000 získala na téže škole magisterský titul z marketingu.

Nahoru
 
Cena uživatelů SAP za nejoblíbenější platformu pro integraci dat
Společnost Informatica Corporation oznámila, že její platforma pro integraci dat PowerCenter získala cenu členů SAP FAQ v "Members' Choice Top 25 Tools and Technology". V letošním seznamu výherců figuruje na 25 předních výrobců nástrojů a technologií, které vybrala komunita skládající se z více než 15 tisíc členů sdružení SAP FAQ.
Během březnového průzkumu byli členové SAP FAQ požádáni, aby vybrali produkty, které mají největší pozitivní dopad na jejich implementace SAPu a které by doporučili i ostatním. Už podruhé za sebou zvolili členové SAP FAQ PowerCenter společnosti Informatica jako jednu z podnikových platforem pro integraci dat, jež vyhovuje jejich potřebám.
Iniciativa SAP FAQ byla zahájena v roce 1994 jako webový zdroj informací, věnovaný výhradně SAPu, včetně podnikových softwarových řešení řady R/2 a R/3. Slouží jako základna komplexní sítě technické i funkční podpory SAPu, v rámci níž si členové vyměňují své zkušenosti. To se týká i podpory řešení SAP-R3-L, jejímž sponzorem je vysoká škola MIT. SAP FAQ tak nadále zůstává předním zdrojem informací tohoto druhu. Stránky využívají zástupci více než 1000 celosvětových organizací, kteří si zvolili SAP/mySAP jako své řešení ERP či elektronického obchodování. Máte-li zájem vidět celý seznam výherců letošní soutěže SAP FAQ Members' Choice, můžete navštívit webové stránky http://www.sapfaq.com/2003MembersChoice.htm.

Nahoru
 
Společnost Sybase posílila své vedoucí postavení v Číně
Společnost Sybase oznámila, že na letošní výroční konferenci o čínském trhu IT byla centrem pro podporu rozvoje informačního průmyslu CCID Consulting Co. Ltd. vyhodnocena jako "nejúspěšnější společnost databázového softwaru v Číně v roce 2002". "Výroční zpráva o softwarovém trhu 2002-2003" centra CCID Consulting navíc uvedla, že společnost Sybase je druhou největší databázovou firmou v Číně. Na tomto místě Sybase vystřídala společnost IBM, která si oproti roku 2001 pohoršila o jednu příčku. Podíl společnosti Sybase na databázovém trhu vzrostl zejména díky výkonu v sektoru telekomunikací a veřejných služeb. Společnost dokázala expandovat do západní části Číny a získala řadu klíčových zakázek.

Nahoru


System NEWS zasílá redakce edice IT Business * Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.: +420/ 545 222 779 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám System NEWS zasílali, kontaktujte nás prosím. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora Pavla Boucníka,