V Edici IT Business
vychází |
Právě vyšlo:
IT System 6/2003
Hlavní témata
· IT řešení pro telekomunikační společnosti
· IT řešení pro energetické, plynárenské, vodárenské...
· Business Intelligence (MIS, EIS, DSS)
· Podrobný tabulkový přehled ERP systémů
· Informační bezpečnost |
Připravujeme:
IT System 7-8/2003
Hlavní témata
· VÝROBNÍ PODNIKY (Strojírenský průmysl)
· IS pro plánování a řízení výroby
· Počítačová podpora řízení jakosti
· HRM - řízení lidských zdrojů
· Business Intelligence |
Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový
formulář ZDE! |

|
Podnikové aplikace |
Nové IT řešení
pro obsluhu zákazníků u Oskara
Společnost
LogicaCMG vyvinula pro Český Mobil informační systém, který má zvýšit
kapacitu co do množství obsloužených zákazníků a aktivovaných služeb.
Český mobil očekává, že nový systém také do budoucna urychlí zavádění
nových služeb a usnadní poskytování komplexních tarifů, slev apod.
Pracovníkům prodeje a podpory zákazníků nyní stačí otevřít internetovou
aplikaci a systém je provede prodejními procesy, upozorní je na potřebné
informace o speciálních nabídkách, možnosti kombinovat produkty a
služby, složení služeb a produktů, které již zákazník využívá apod.
Prodejní proces od prvního kontaktu se zákazníkem až po aktivaci služby,
vytištění složenky a zanesení všech údajů do interních systémů Českého
Mobilu tak může být realizován za méně než 5 minut.
Řešení rovněž podporuje řadu dalších funkcí, jako například podporu
marketingových akcí a poskytuje nástroje pro monitoring práce prodejního
personálu.
Aplikace je on-line integrována s fakturačním systémem (Arbor) a
provozně-ekonomickým systémem (Generix), takže zároveň slouží jako
univerzální rozhraní, jehož prostřednictvím mají zaměstnanci Českého
Mobilu přístup k informacím, které ke své práci potřebují a zároveň
možnost aktualizovat v interních systémech data, aktivovat nové služby
apod. Internetová aplikace je implementována na operačním systému
Microsoft Windows 2000 Server. Obchodní logika je řešena v COM++
komponentách, které jsou rozděleny v souladu s Windows DNA topologií.
Nahoru

Implementace systému LCS Noris pro společnost Doprastav
Po výběrovém
řízení, které trvalo více než 18 měsíců, byla v červnu podepsána smlouva
o dodávce informačního systému a komunikačních technologií mezi
společnostmi Doprastav Bratislava a Softec Bratislava. Softec se stal
systémovým integrátorem zastřešujícím doposud největší implementaci
systému LCS Noris na Slovensku. Klíčovým subdodavatelem je firma
Intelsoft Bratislava, lokalizační partner skupiny LCS na Slovensku.
Doprastav od tohoto kroku očekává racionalizaci řízení společnosti a
informatizaci hlavních výrobních a podpůrných činností. Dodávka celého
řešení obsahuje především implementaci podnikového informačního systému
LCS Noris a systému řízení stavební výroby RSV. Subdodavatelem systému
RSV je firma FIRST Information System Ostrava. Hodnota komplexní dodávky
informačního systému dosahuje 66 milionů Sk.
Nahoru

Product Lifecykle Management Express je určen pro výrobce střední
velikosti
Divize IBM Product Lifecycle Management (PLM) Solutions uvedla na trh
řešení PLM Express pro malé a středně velké firmy, které podnikají ve
specializovaných segmentech výroby, jako je např. produkce průmyslových
součástek, nástrojů, průmyslových strojů, mobilních zařízení, plastů a
spotřebního zboží. Prodej a poskytování služeb k řešením PLM Express
zajišťuje IBM a síť lokálních obchodních partnerů této firmy. Řešení
zahrnují vybrané moduly prvotřídního softwaru pro týmové navrhování
výrobků CATIA Version 5 a základní nástroje pro správu produktových dat
SMARTEAM. Platforma podporuje efektivní vývoj produktů a správu dat
jednak uvnitř firmy, a potom také s jejími zákazníky a dodavateli,
dokonce i když používají jiné návrhářské aplikace.
Koncepce produktů IBM PLM Express se opírá o uživatelsky přísupnou
platformu. Řešení Express PLM jsou určena pro middleware webové služby
IBM WebSphere Application Server Express, na hardwaru IBM včetně
počítačů IntelliStation, jež poskytují špičkový výkon při práci v
aplikaci CATIA a dalších grafických aplikacích, a na serverech eServer,
které zajišťují úložiště produktových návrhů a sdílený přístup k
aplikacím. Balík také zahrnuje software pro správu systémů a související
služby.
V rámci uvedení produktů Express a podpory rostoucího počtu zákazníků
řešení správy produktových cyklů mezi malými a středně velkými firmami
posiluje IBM své služby zákazníkům a nabízí kvalitnější informační
linku. Zákazníci po celém světě budou mít nyní přístup ke 150
specializovaným zástupcům podpory produktů PLM pro malé a středně velké
firmy. Telefonická podpora ve 20 jazycích je dostupná v obvyklou
pracovní dobu, webová podpora je k dispozici nepřetržitě.
Nahoru

Rozšíření nabídky HP
StorageWorks
Společnost HP oznámila rozšíření portfolia HP StorageWorks o nové
produkty pro ukládání dat, software, řešení a nástroje, které zvyšují
dobu bezporuchového provozu aplikace, rychlost obnovy dat a dávají
zákazníkům větší možnost volby. Toto ohlášení posiluje strategii HP ENSA
extended tím, že nadále poskytuje spravovatelná, pružná a rozšiřitelná
řešení pro ukládání a zálohování dat.
Nové vlastnosti softwarového řešení HP OpenView Storage Data Protector
přináší výhody, které vylepšují dostupnost dat a schopnost jejich obnovy
po případných výpadcích. Modulární integrované řešení ochrany dat je
kompatibilní s většinou nabízených platforem na trhu, aplikacemi,
operačními systémy, topologiemi, diskovými poli a knihovnami.
K hlavním novým rysům patří např. jednoduché zálohování a obnova dat
prostředí Microsoft Exchange Server, plná integrace s Volume Shadow Copy
Service společnosti Microsoft, které zefektivňuje zálohování otevřených
souborů, databází a aplikací, podpora aplikací Microsoft Automated
System Recovery a Microsoft Windows Server 2003, nové možnosti
optimalizovaného přístupu ke sdíleným zařízením v rámci SAN, které jsou
v autokonfiguračním průvodci specifikovány jako: skupiny podle zařízení
a skupiny podle hostů; eliminace záložních oken pro uživatele HP
StorageWorks EVA Array se zcela integrovaným komplexním řešením ZDB
(Zero Downtime Backup - zálohování pro nulové výpadky), rozšířená
ochrana nových platforem IA-64, včetně Windows Server 2003, HP-UX a
Linuxu, včetně DB2 on-line zálohování pro IBM AIX a HP-UX, zálohování
Open VMS, on-line zálohování Oracle 9i na Windows Serveru 2003, SQL
Server 2000, zálohování ZDB aplikací Oracle, Exchange, SQL a SAP na
Windows Serveru 2003.
Nahoru

IBM bude
poskytovat služby On demand pro Elektrolux
Společnost HP
oznámila rozšíření portfolia HP StorageWorks o nové produkty pro
ukládání dat, software, řešení a nástroje, které zvyšují dobu
bezporuchového provozu aplikace, rychlost obnovy dat a dávají zákazníkům
větší možnost volby. Toto ohlášení posiluje strategii HP ENSA extended
tím, že nadále poskytuje spravovatelná, pružná a rozšiřitelná řešení pro
ukládání a zálohování dat.
Nové vlastnosti softwarového řešení HP OpenView Storage Data Protector
přináší výhody, které vylepšují dostupnost dat a schopnost jejich obnovy
po případných výpadcích. Modulární integrované řešení ochrany dat je
kompatibilní s většinou nabízených platforem na trhu, aplikacemi,
operačními systémy, topologiemi, diskovými poli a knihovnami.
V rámci dohody provede IBM transformaci současného počítačového
prostředí společnosti Electrolux, kde zavede standardizovanou
infrastrukturu a organizaci servisní podpory. Počítače, lokální sítě a
aplikace Lotus Notes budou poskytovány zároveň s organizací servisní
podpory, která bude využívat nástroje Tivoli pro správu podnikových
systémů.
Součástí dohody bude převedení více než stovky zaměstnanců divize
Electrolux IT a jejího hardwaru pod IBM. Se zahájením poskytování těchto
služeb se počítá od 1. srpna.
Nahoru |
|
Analýza |
Celosvětový průzkum
kvality kontaktních center
Minulý týden
byly publikovány výsledky celosvětového průzkumu spokojenosti se službami
firemních kontaktních center. Průzkum zadala firma Genesys Telecommunications
Laboratories, dceřiná společnost koncernu Alcatel.
Průzkum, na který reagovalo na 2 367 dotázaných z celého světa, dokázal, že
zákazníci vnímají kontaktní centrum jako "tvář" společnosti. Nákupní rozhodnutí
zákazníků a loajalita vůči firmě přímo závisí na kvalitě služeb, které od
kontaktního centra obdrží - více než na dalších prodejních atributech
společnosti či produktů. Přes polovinu dotazovaných uvedlo, že ukončili obchodní
vztah kvůli negativní zkušenosti při komunikaci s call centrem.
Společnosti, které komunikaci se zákazníky dobře nastaví, prohlubují
příležitosti pro další růst. Na 76 procent spotřebitelů uvedlo, že by nakoupilo
od firmy na základě pozitivní zkušenosti s kontaktním centrem. Průzkum tak
potvrzuje kritickou roli, kterou kontaktní centra sehrávají v úspěšné obchodní
strategii.
Kromě přímého dopadu kvality obsluhy kontaktních center na potenciál růstu
zisku, výsledky průzkumu také poukazují na vliv, které mají centra na budování
značky. Na 80 procent spotřebitelů prohlásilo, že operátoři oddělení služeb
zákazníkům mají podstatný či velký vliv na jejich vnímání společnosti.
Na dotaz, co spotřebitele dělá loajální vůči společnosti, 56 procent respondentů
odpovědělo, že kvalita služeb je pro ně rozhodujícím kritériem, které je až s
velkým odstupem 28 procent následováno dobrým produktem, 7 procenty dobrou
cenou. Důvěryhodnou značku jako kritérium uvedly pouze 3 procenta spotřebitelů.
Zbylých 6 procent zvolilo ostatní faktory. Zajímavé je, že zatímco poskytování
kvalitních služeb se umístilo na předních příčkách v rozhodování o loajalitě
zákazníků, celých 85 procent respondentů uvedlo, že měli negativní zkušenost při
komunikaci s kontaktním centrem.
Průzkum byl zadán společností Genesys a byl proveden nezávislou agenturou.
Nahoru

Pohled na kontaktní centra u
nás
Analýza společnosti Datamonitor odhaduje současný počet call center na
300 a do roku 2007 očekává růst jejich počtu na 500. Česká ekonomika by
tak mohla získat více než čtyři tisíce nových pracovních míst. Česko je
nejrychleji rostoucím trhem v Evropě, středním Východě a Africe (EMEA).
Svým zákazníkům nyní přes telefon asistuje na 8 100 operátorů a jejich
počet má během čtyř let stoupnout na 12 700. Největší rozmach se očekává
u kontaktních center pro středně velké podniky, pro které je potřebná
technologie již finančně dostupnější. Výstavba zákaznických center pro
10-30 operátorů tak poroste ročně až o 15 %.
Kromě komunikace přes telefon bude stále častější možností zažádat o
radu také přes internet či e-mail. Společnost Genesys, která se u nás
zabývá vývojem software pro call centra uvádí, že zákazníci dnes již
běžně s klienty komunikují formou on-line rozhovoru, tzv. "chatu", a
nebo si kliknutím myši objednají operátora, který jim zavolá a asistuje
s navigací po internetu - třeba při výběru vhodného auta.
Sílící konkurence a snaha si udržet zákazníka tlačí do zřizování call
center i firmy ze sektorů, kde se podobná sofistikovaná řešení dosud
vyskytovala minimálně. Podle Genesys jde hlavně o cestovní ruch,
energetiku, ale i prodej aut či zdravotnictví. Příkladem takových
společností jsou Pražská plynárenská, ŠkoFin, Sazka či dodavatel
technických plynů Linde Technoplyn.
Z rozvoje call center mohou profitovat regiony se zvýšenou
nezaměstnaností. Díky virtuálnímu světu telekomunikačních služeb je
totiž možné kontaktní centrum umístit téměř kdekoli. Svoji profesní
dráhu zde mohou začít mladí absolventi středních a vysokých škol.
Regiony s nižšími cenovými náklady jsou proto obvyklým cílem zadavatelů.
Nejinak tomu bylo i v případě kontaktního centra mobilního operátora
Oskar, které je umístění v Chrudimi. Klienti České spořitelny zase
volají pro radu do Prostějova.
Nahoru |
|
Konference, semináře |
Společné fórum Canon a Komix
Hlavní myšlenkou společného fóra, které se bude konat v hotelu Praha, na
Praze 6, 26. srpna, je představení společnosti CANON nejen jako významného
dodavatele produktů pro kancelářské prostředí, ale i jako dodavatele řešení, při
kterých spolupracuje se společností KOMIX jako systémovým integrátorem. Úvodní
přednášky budou věnovány technologiím společnosti CANON, zástupce z evropské
centrály představí moderní trendy v kancelářských zařízeních. Dále bude
následovat nabídka integrátorských služeb společnosti KOMIX a nová progresivní
řešení společnosti CANON včetně periferií programovatelných v jazyku JAVA. Závěr
bude věnován systému pro zpracování dokumentů a agend založeném na
předdefinovaných typových případech.
Nahoru

Caché Entrée
24. července se bude konat seminář zaměřený na seznámení se základními
prvky Caché -
úvod do
Caché. Součástí semináře bude odborný výklad práce s databázovým systémem
Caché - možnosti vývoje, praktické příklady programování v Caché, výklad práce
databázového stroje - vícerozměrné uložení dat. Možné jsou také konzultace
konkrétních technických problémů ve firmách účastníků semináře a obchodní
konzultace.
Program je určen zájemcům o programování s Caché - odborníkům na informační
technologie, vedoucím projektů a technickým manažerům v IT, správcům
databázových systémů.
Místa konání: Čechy - Hotel ILF (salonek), Budějovická 15/743, 140 00 Praha 4 -
Krč, Tel.: +420 261 092 361, Fax: +420 261 260 622.
Morava - Hotel Holiday Inn Brno (salonek), Křížkovského 20, 603 00 Brno, Tel.:
+420 543 122 111, Fax: +420 543 122 003.
Slovenská republika - Hotel Holiday Inn Bratislava (salonek), Bajkalská 25/A,
825 03 Bratislava, Tel.: +421 248 245 111, Fax: +421 248 245 192.
Nahoru

Aktuální školení Sybase
Společnost Sybase si vás dovoluje pozvat na aktuální školení a
odborné semináře.
Na webových stránkách společnosti je k dispozici nový rozvrh školení, tentokrát
až do konce roku 2003. Ke stažení je na této adrese. Terminy je však možno
domluvit i individuálně. Z aktuální nabídky seminářů vybíráme:
9.7.2003 Kde minuty jsou vteřiny a gigabyte hrstka dat - Dotazovací Engine
Adaptive Server IQ
Seminář je zaměřený na unikátní dotazovací engine pro datové sklady a aplikace
business inteligence, které v sobě slučují zdánlivě neslučitelné - vysoký výkon
při bezkonkurenčně nízkych nákladech na vlastnictví (TCO). Představíme vám
technologii, která byla prověřena v největší referenční implementaci datového
skladu na světě ve společnosti Nielsen Media Research.
30.7.2003 Sybase Enterprise Portal
Podnikové portály představují platformu pro personalizované a zabezpečené
poskytování informačních zdrojů, dat a podnikových aplikací zákazníkům,
zaměstnancům nebo obchodním partnerům - kdykoliv a kdekoliv. Seminář Sybase
Enterprise Portal představí koncept podnikových portálů a vedoucí technologie
(podle společnosti Gartner) v této oblasti. Součástí semináře budou také
praktické ukázky tvorby podnikového portálu.
Nahoru

MS Excel pro ekonomy
Práce ekonoma bez MS Excelu je v dnešní době nepředstavitelná, ale jak
ukazují mnohé průzkumy, pracovníci využívají možností Excelu jen částečně.
Správným používáním MS Excelu můžeme naši práci velice zjednodušit a zefektivnit
- mnoho úkonů dělaných ručně je možné přenechat Excelu a nám tak zbude více času
pro řešení jiných důležitých úkolů.
Rádi bychom Vás proto pozvali na seminář
MS Excel pro ekonomy, který se koná 10. až 11. září v Praze. Věříme, že
konkrétní příklady znázorňující možnosti použití programu v praxi Vám přinesou
mnoho užitku. Více informací, včetně možností se přihlásit, naleznete na
webu pořadatele.
Nahoru |
|
Finanční monitor IT firem |
Finanční výsledky Adobe
Díky nové verzi Acrobata činí meziroční růst čtvrtletních příjmů Adobe
43 % v oblasti elektronického publikování. Adobe, vedoucí firma v
síťovém publikování, oznámila své finanční výsledky za druhé čtvrtletí,
ukončené 30. května 2003. V druhém čtvrtletí fiskálního roku 2003
dosáhla Adobe příjmů 320,1 miliónů dolarů oproti 317,4 miliónům dolarů
získaným ve stejném období roku 2002 a 296,9 miliónům dolarů vykázaným v
prvním čtvrtletí fiskálního roku 2003. Cílem Adobe bylo získat mezi 305
a 320 milióny dolary.
Čistý příjem podle standardů GAAP činil 64,2 miliónů dolarů, ve srovnání
se 54,3 milióny dolarů ve stejném období loňského roku a 54,2 milióny
dolary v prvním čtvrtletí 2003. Rozdělené výnosy podle GAAP na jednu
akcii za druhé čtvrtletí fiskálního roku 2003 byly 0,27 dolaru.
"Uvedení Acrobata 6.0 nám v Q2 pomohlo dosáhnout rekordních příjmů v
oblasti elektronického publikování," uvedl Bruce Chizen, president a CEO
Adobe. "Tento měsíc slavíme 10 let existence Acrobata a PDF. Od přenosů
klíčových obchodních informací po celém podniku až po sdílení fotografií
s přáteli, se Acrobat a PDF jednoduše staly synonymem spolehlivosti v
přinášení digitálních informací."
Nahoru

Palm
oznámila hospodářské výsledky za čtvrté čtvrtletí
Společnost Palm oznámila, že její příjmy ve čtvrtém čtvrtletí (do 31.5.)
fiskálního roku 2003 dosáhly 225,8 milionů USD. To znamená pokles o 3,2
% v porovnání se stejným obdobím v roce 2002 a růst o 8 % v porovnání s
předchozím čtvrtletím.
Čistá ztráta ve čtvrtém čtvrtletí fiskálního roku 2003 dosáhla 15,0
milionů USD nebo 0,51 USD na akcii. Tato ztráta zahrnovala náklady
spojené s restrukturalizací společnosti ve výši 2,0 milionů USD a
náklady spojené s oddělováním divize PalmSource ve výši 3,8 milionů USD.
Ve čtvrtém čtvrtletí fiskálního roku 2002 dosahovala čistá ztráta 27,5
milionů USD a v předchozím čtvrtletí fiskálního roku 2003 172,3 milionů
USD nebo 5,93 USD na akcii.
Čistá ztráta ve čtvrtém čtvrtletí fiskálního roku 2003 dosáhla 8,9
milionů USD nebo 0,30 USD na akcii po odečtení efektu amortizace
nehmotných statků, separačních a restrukturalizačních nákladů. Ve
čtvrtém čtvrtletí fiskálního roku 2002 dosahovala čistá ztráta 17,8
milionů USD nebo 0,62 USD na akcii a v předchozím čtvrtletí fiskálního
roku 2003 26,5 milionů USD nebo 0,91 USD na akcii.
Nahoru |
|
Internet, komunikace a
sítě |
Projekt XAPI Open se rozjíždí
Nový projekt XAPI Open, který 2N v květnu představila na své Jarní
partnerské konferenci, se setkává se zájmem odborných firem. Kromě
společností, které se do projektu zapojily již dříve, např. Q.gir, LCS
nebo KERIO Technologies, rozšiřují řadu partnerů firmy z oblasti
internetových aplikací.
Podmínky projektu umožňují vstup také pro studenty, školy a nezávislé
vývojáře. 2N od projektu XAPI Open očekává vytvoření nových aplikací s
vysokou přidanou hodnotou. Společnost M2000 například integrovala
ovládání ústředny ATEUS-OMEGA do svého groupware Smart4Web a společně se
2N připravuje uvedení řady produktů ATEUS-CRM pro různé skupiny
zákazníků.
Pro účastníky projektu XAPI Open připravila 2N také internetový portál s
informacemi o projektu, softwarovou podporou, diskusním fórem a příklady
řešení nejběžnějších problémů. Součástí portálu je možnost přístupu na
testovací polygon s ústřednou ATEUS-OMEGA Business.
Projekt otevírající aplikační možnosti ústředen ATEUS a jejich
telekomunikačních služeb nezávislým vývojářům, je krokem 2N k rozšíření
konvergentních služeb telekomunikací a IT. Pro partnery je připraveno
časově neomezené zpřístupnění vývojových a aplikačních prostředí i
podpora vývojových týmů poskytovaná Kontaktním centrem 2N. 2N připravila
také zajímavé licenční podmínky, které nezatěžují partnerské firmy v
procesu vývoje aplikací, ale zpoplatňují až prodej licence uživateli
spolu s finálním produktem. Pro firmy připravila společnost 2N navíc
možnost certifikace produktů pro jejich prodej v rámci produktové řady
2N Telekomunikace.
Nahoru

Allied Telesyn se
zaměřuje na e-learning
Společnost Allied Telesyn oznámila spuštění elektronického školení v
oblasti bezdrátových produktů (e-learning Wireless training), které
studenty provede technologiemi a výrobky společnosti Allied Telesyn pro
bezdrátové sítě.
Elektronické školení v oblasti bezdrátových sítí se skládá ze série
výukových modulů, po kterých následuje závěrečná zkouška. Celý kurz byl
sestaven s ohledem na metodu elektronické výuky, e-learning a obsahuje
zvuk, animace, doplňkové dokumenty a odkazy na webové stránky.
Během několika posledních let došlo k výraznému nárůstu množství
techniky a jejího využívání na všech pracovištích, což mimo jiné otevírá
příležitosti k zavedení efektivnějšího a cílenějšího způsobu výuky pro
všechny. Většina z nás využívá Internet každodenně. A e-learning
poskytuje jedinečnou příležitost k zajištění odpovídajícího proškolení
pro všechny studenty.
Cílem společnosti je vyvinout specializované elektronické výukové kurzy,
kterými bude možné školit zaměstnance bez opouštění kanceláře. Školicí
kurzy jsou součástí programu Net.Cover společnosti Allied Telesyn, který
se skládá z ucelené sady služeb vázaných k produktu a dalších služeb u
zákazníka. Cílem programu je zajistit pro síťové systémy přesně takový
stupeň podpory, jaký ten který zákazníky vyžaduje.
Společnost Allied Telesyn nabízí všem zákazníkům rozsáhlý systém
produktových školení a certifikační program. Pro partnery Net.Cover
Training Partner je nabízena série školení pro školitele, která umožní
prodávat školicí programy Allied Telesyn dalším zákazníkům.
Nahoru

Otevřený program IBM ISV
Advantage
Program společnosti IBM nazvyný ISV Advantage je zacílen na řešení pro
trh malých a středně velkých firem. K programu se přidávají nezávislí
výrobci softwaru (ISV), aby získali technickou a marketingovou podporu
při vývoji řešení pro tento trh.
Iniciativa ISV Advantage je součástí širšího programu IBM Small and
Medium Business Advantage, v jehož rámci IBM investuje 500 miliónů
dolarů do podpory ziskovosti obchodních partnerů, kteří se zaměřují na
daný segment trhu.
Na rozdíl od jiných dodavatelů softwaru, jejichž aplikace konkurují
aplikacím jejich partnerů, IBM s výrobci softwaru spolupracuje na vývoji
otevřených řešení pro zákazníky. Prvním výrobcem softwaru v Evropě,
který se připojil k iniciativě ISV Advantage, se stala společnost
Frontline Consultancy and Business Services, s řešením poprodejní
obchodní spolupráce pro firmy orientované na poskytování služeb.
K programu ISV Advantage se připojily také další výrobci software, vč.
firem C&A Systems, CO Tech Inc., daly.commerce, ExStream Software,
Friedman Corporation, Intuit Eclipse, Tecsys a VAI.
V rámci programu budou výrobci softwaru spolupracovat s IBM na portování
svých aplikací pro otevřenou infrastrukturu IBM, přičemž největší
pozornost bude věnována softwaru IBM WebSphere Express a IBM DB2 Express
pod Linuxem i produktům IBM WebSphere a IBM DB2 Universal Database. IBM
má v úmyslu postupem času rozšiřovat rozsah programu ISV Advantage o IBM
Express a průběžně uváděný hardware a software. Portfolio produktů IBM
Express je založeno na otevřených standardech a nabízí vlastnosti i cenu
odpovídající potřebám a možnostem malých a středně velkých firem. Lze je
integrovat s existujícími softwarovými a hardwarovými platformami.
Administrativu programu ISV Advantage má na starosti organizace
PartnerWorld for Developers, zdroj podpory pro obchodní partnery IBM.
Jedná se o celosvětový program, jehož účelem je pomáhat vývojářům
softwaru oslovovat širší trhy, snižovat jejich podnikatelské náklady a
rychleji uvádět produkty na trh.
Nahoru

Allied
Telesyn nabízí vysokorychlostní síťová řešení
Společnost Allied Telesyn uvedla na trh novou produktovou řadu
SwitchBlade 4000 - řadu přepínačů na 3. až 7. vrstvě v provedení šasi, s
vysokou hustotou portů. SwitchBlade 4000 byl navržen pro páteřní části
sítě, kde je nanejvýš důležitý výkon, škálovatelnost, spolehlivost a
možnosti pokročilé správy. Nejdříve bude dostupný v šasi verzi se 6 a 10
sloty. Linkové karty zajišťující vysokou hustotu Ethernet, Fast Ethernet
a Gigabit Ethernet portů lze přidávat a odebírat zcela podle aktuálních
požadavků, růstu nebo změn v síťové architektuře.
Produktová řada SwitchBlade 4000 je postavena na neblokovaném přepínacím
jádru s propustností 128 Gb/s, které zaručuje přeposílání na 3. vrstvě
na plné rychlosti média, rychlostí 96 miliónů paketů za sekundu. Tato
přepínači umožňuje udržet v rovnováze velký objem přenosů (nestane se
úzkým hrdlem sítě) a přitom zajišťovat odpovídající propustnost pro
dnešní aplikace citlivé na zpoždění během přenosu.
Přepínače SwitchBlade 4000 obsahují funkce na 4. a vyšších vrstvách,
díky čemuž je možné vedle datového provozu přenášet data multimediálních
aplikací jako je VoIP, televizní vysílání a video. Kromě toho je
dostupná celá řada WAN modulů, díky nimž bude možné připojit k podnikové
síti připojit pobočky, detašovaná pracoviště a teleworkery.
Stejně jako ostatní produkty Allied Telesyn pracující na 3. až 7.
vrstvě, i tato zařízení podporují plnou SNMP správu a lze je řídit
místně nebo vzdáleně prostřednictvím jednoduchých Telnet příkazů nebo
grafického rozhraní využívajícího internetový prohlížeč. Systém správy
sítě Allied Telesyn AT-View Plus umožňuje plně grafické ovládání
SwitchBlade 4000 a lze jej rovněž propojit s platformami jako SNMPc od
CastleRock, HP Openview, Computer Associate TNG nebo Tivoli.
Nahoru

Valná hromada CZ.NIC
Sdružení CZ.NIC, z. s. p. o., které zajišťuje registraci internetových
doménových jmen druhé úrovně pod doménou .cz, schválilo na své valné
hromadě Pravidla registrace doménových jmen s účinností od nasazení
Systému decentralizované správy domény .cz do provozu.
Valná hromada dále schválila Pravidla registrace doménových jmen
prostřednictvím LRR (Last Resort Registrar) s účinností od nasazení
Systému decentralizované správy domény .cz. Tento registr bude v novém
systému plnit úlohu záchranné sítě pro případ nefunkčnosti některého z
registrátorů.
Dále byla schválena účetní závěrka za rok 2002 včetně rozdělení
hospodářského výsledku k 31. 12. 2002. Nerozdělený zisk z minulých let
byl přesunut do rezervního fondu. Vzhledem k zápornému hospodářskému
výsledku za vykazované období nebude pro tento rok dotován fond Obecně
prospěšných projektů.
Na valné hromadě byly také přijaty dílčí změny ve stanovách sdružení a
byla schválena Výroční zpráva sdružení za rok 2002.
Valná hromada neschválila předložený rozpočet na rok 2003, který byl
navrhován jako ztrátový a uložila představenstvu předložit rozpočet
ziskový nebo vyrovnaný. Valná hromada nepřijala za člena firmu
Impossible s.r.o.
Výroční zpráva a Pravidla registrace budou zveřejněny na www.nic.cz ke
dni 10. 7. 2003.
Nahoru |
|
Informační společnost |
Jaroslav Doležal novým oficiálním reprezentantem Honeywellu pro ČR
Společnost Honeywell doznámila jmenování Ing. Jaroslava Doležala, CSc.,
novým oficiálním reprezentantem (National Executive) pro Českou
republiku. V této nové pozici bude Jaroslav Doležal napomáhat především
vzájemné koordinaci jednotlivých aktivit společnosti Honeywell na českém
trhu - včetně oficiálního zastupování Honeywellu při jednáních se
státními institucemi a komunikace společnosti směrem k veřejnosti.
Současně s pozicí oficiálního reprezentanta společnosti Honeywell bude
Jaroslav Doležal i nadále vykonávat funkci vedoucího pražské vývojové
laboratoře, kterou zastává již od roku 1993.
Nahoru

Alfred Chuang
obdržel ocenění Visionary Award
Alfred Chuang, předseda představenstva, generální ředitel a zakladatel
společnosti BEA Systems, obdržel ocenění Visionary Award od celosvětové
neziskové organizace Software Development Forum (SD Forum) ze Silicon
Valley, jejímž cílem je poskytovat komunitě informačních technologií
nestranné informace. Alfred Chuang byl oceněn za vedení, vizi a
prosazování technologických inovací v Silicon Valley. Ocenění SD Forum
Visionary Awards byla poprvé udělena v roce 1997. Každoročně se oceňují
vedoucí představitelé technologických společností, kteří přispěli k
inovacím a podpoře podnikání v duchu dědictví Silicon Valley. SD Forum
každý rok vybírá inovátory z celého světa, kteří díky odhodlání a
kreativitě udělali ze svých technologických snů realitu. Letošní ocenění
kladou důraz na přetrvávající prvenství Silicon Valley coby nejbohatšího
a nejkreativnějšího prostředí pro technologické inovace.
Nahoru

Magdalena Koszańska - Kulczakowicz ve vedení české pobočky Sony Ericsson
Funkci National Account Manager české pobočky společnosti Sony Ericsson
přebírá v současnosti Magdalena Koszańska - Kulczakowicz. V této pozici
bude zodpovědná za vedení české pobočky a za veškeré vztahy se zákazníky
společnosti v České republice. Svou pracovní kariéru zahájila Magdalena
Koszańska - Kulczakowicz v roce 1995 v obchodním oddělení tabákové
firmy. V oblasti mobilních komunikací začala pracovat v roce 1997. V
průběhu doby zastávala různé pozice v oblasti obchodu, v roce 2001
nastoupila na pozici Account Manager v polské pobočce Sony Ericsson. V
současnosti je jí 32 let. Magdalena Koszańska - Kulczakowicz získala v
roce 1995 bakalářský titul z ekonomie na Varšavské univerzitě.
Pokračovala v postgraduálním studiu managementu na Vysoké škole
marketingu a managementu ve Varšavě, které absolvovala v roce 1996. V
roce 2000 získala na téže škole magisterský titul z marketingu.
Nahoru

Cena uživatelů SAP za nejoblíbenější platformu pro integraci dat
Společnost Informatica Corporation oznámila, že její platforma pro
integraci dat PowerCenter získala cenu členů SAP FAQ v "Members' Choice
Top 25 Tools and Technology". V letošním seznamu výherců figuruje na 25
předních výrobců nástrojů a technologií, které vybrala komunita
skládající se z více než 15 tisíc členů sdružení SAP FAQ.
Během březnového průzkumu byli členové SAP FAQ požádáni, aby vybrali
produkty, které mají největší pozitivní dopad na jejich implementace
SAPu a které by doporučili i ostatním. Už podruhé za sebou zvolili
členové SAP FAQ PowerCenter společnosti Informatica jako jednu z
podnikových platforem pro integraci dat, jež vyhovuje jejich potřebám.
Iniciativa SAP FAQ byla zahájena v roce 1994 jako webový zdroj
informací, věnovaný výhradně SAPu, včetně podnikových softwarových
řešení řady R/2 a R/3. Slouží jako základna komplexní sítě technické i
funkční podpory SAPu, v rámci níž si členové vyměňují své zkušenosti. To
se týká i podpory řešení SAP-R3-L, jejímž sponzorem je vysoká škola MIT.
SAP FAQ tak nadále zůstává předním zdrojem informací tohoto druhu.
Stránky využívají zástupci více než 1000 celosvětových organizací, kteří
si zvolili SAP/mySAP jako své řešení ERP či elektronického obchodování.
Máte-li zájem vidět celý seznam výherců letošní soutěže SAP FAQ Members'
Choice, můžete navštívit webové stránky
http://www.sapfaq.com/2003MembersChoice.htm.
Nahoru

Společnost Sybase posílila své vedoucí postavení v Číně
Společnost Sybase oznámila, že na letošní výroční konferenci o čínském
trhu IT byla centrem pro podporu rozvoje informačního průmyslu CCID
Consulting Co. Ltd. vyhodnocena jako "nejúspěšnější společnost
databázového softwaru v Číně v roce 2002". "Výroční zpráva o softwarovém
trhu 2002-2003" centra CCID Consulting navíc uvedla, že společnost
Sybase je druhou největší databázovou firmou v Číně. Na tomto místě
Sybase vystřídala společnost IBM, která si oproti roku 2001 pohoršila o
jednu příčku. Podíl společnosti Sybase na databázovém trhu vzrostl
zejména díky výkonu v sektoru telekomunikací a veřejných služeb.
Společnost dokázala expandovat do západní části Číny a získala řadu
klíčových zakázek.
Nahoru |
|
System
NEWS zasílá redakce edice IT Business
* Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.:
+420/ 545 222 779 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám
System NEWS zasílali,
kontaktujte nás prosím.
Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora
Pavla Boucníka, |
|