V Edici IT Business
vychází |
Právě vyšlo:
IT System 5/2003
Hlavní témata
. Automobilový průmysl
· Supply Chain Management
· Product Lifecycle Management
· E-procurement
· Specializovaná příloha: InGIS |
Připravujeme:
IT System 6/2003
Hlavní témata
· IT řešení pro telekomunikační společnosti
· IT řešení pro energetické, plynárenské, vodárenské...
· Business Intelligence (MIS, EIS, DSS)
· Podrobný tabulkový přehled ERP systémů
· Informační bezpečnost |
Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový
formulář ZDE! |

|
Podnikové aplikace |
Erich Jaeger úspěšně dokončil implementaci mySAP Business Suite
Na jaře 2003
produktivně odstartoval projekt implementace systému mySAP Business
Suite ve společnosti Erich Jaeger v Rožnově pod Radhoštěm. Společnost je
předním evropským výrobcem elektrického propojení mezi tažným zařízením
a vozidlem a v poslední době posiluje své působení na zahraničních
trzích. Děje se tak i prostřednictvím dceřiné společnosti Erich Jaeger
s.r.o. v Rožnově pod Radhoštěm. Implementace nového výkonného
informačního systému a sjednocení platformy informačního systému s
mateřskou společností působící v Německu byla chápána jako nutný krok k
upevnění konkurenceschopnosti.
Projekt byl poznamenán faktem, že klíčoví uživatelé ze strany Erich
Jaeger s.r.o. zastávají kumulované funkce. Z toho důvodu nebylo možné,
aby se implementaci věnovali natolik, jak by si poradci společnosti
Plaut Consulting CR, která implementaci prováděla, představovali. S
touto skutečností se však obě strany vypořádaly a v současné době
najíždějí uživatelé do rutinního provozu. Důležitým aspektem byla
realizace projektu s velmi omezeným rozpočtem. "V průběhu implementace
však měli poradci společnosti Plaut možnost držet se předem definovaných
a v mateřské společnosti realizovaných procesů," komentuje Dušan
Krumpolc, ředitel společnosti a vedoucí projektu. Jelikož se Plaut v
poslední době stále více věnuje kategorii SMB (Small Business) a
branžovým řešením s předdefinovanými procesy, byl tento způsob
implementace zvládnut k plné spokojenosti zákazníka.
Nahoru

Magnum VS
kompatibilní s InfraStruXureTM
American Power
Conversion (APC) uvádí na trh nový Magnum VS, modulární, do stojanů
montovatelný stejnosměrný systém pro bezdrátové zařízení s malým
výkonem, a distribuované síťové aplikace. Doplněním vestavěné Web/SNMP
komunikace umožňuje Magnum VS vzdálené ovládání prostřednictvím sítě LAN
nebo přes web. Magnum VS je kompatibilní s novou integrovanou rackovou
InfraStruXure, která již obsahuje záložní napájení a přesnou
klimatizaci.
Uvedení Magnum VS je dalším krokem APC v oblasti telekomunikací.
Vestavěné Web/SNMP řízení umožňuje proaktivní vzdálenou správu systému.
IT manažeři mohou díky Magnum VS získat informace, a záznamy událostí
prostřednictvím svého web prohlížeče nebo sítě LAN a proaktivně tak
plánovat údržbu. A zároveň ušetří čas i peníze zredukováním počtu
návštěv za účelem údržby přímo na místě.
Navíc díky zlepšené možnosti správy zapadá Magnum VS do systému
InfraStruXure. APC InfraStruXure je potom duálním zdrojem střídavého i
stejnosměrného napětí energie a přesné klimatizace vytvořené z
modulárních, snadno ovladatelných, komponentů z předem vyrobených dílů,
poskytujících stabilní a bezpečný základ, na kterém může být postaveno
Vaše IT nebo telekomunikační prostředí.
Modularita Magnum VS znamená, že mohou být zakoupeny další usměrňovače a
přidány, kdykoliv je to zapotřebí, při snížení nákladů a eliminaci
plýtvání materiálem. Magnum VS využívá 500W usměrňovač stavební blok a
je dostupný až do 2500W v racku(průmyslové skříni) při výšce pouze 3U. V
Evropě bude tento produkt dostupný koncem roku 2003.
Nahoru

Hughes Network Systems dodává širokopásmový satelitní systém
GiTy může nyní nabídnout vysokorychlostní přístup na internet a firemní
video aplikace prostřednictvím satelitních technologií Hughes Network
Systems, poskytovatel širokopásmových satelitních řešení nabízených pod
značkou DIRECWAY, dodá českému poskytovateli telekomunikačních služeb,
společnosti GiTy, širokopásmový satelitní systém DIRECWAY, a to včetně
řídícího centra (NOC) a centrální stanice (hubu).
Společnost GiTy, která v současnosti poskytuje satelitní služby s
využitím síťového hubu PES VSAT a vzdálených terminálů společnosti HNS,
nyní zákazníkům z České republiky, Slovenska a Bulharska nabídne nové
širokopásmové služby DIRECWAY. GiTy bude poskytovat vysokorychlostní
přístup na internet a obchodní video aplikace, jako jsou distanční
vzdělávání a průmyslová televize využívající vzdálené satelitní
terminály DW1000 systému HNS. Nové řídící centrum umožní GiTy splnit
požadavky zákazníků z řady odvětví, od státní správy, přes zdravotnictví
až po bankovnictví a energetiku.
Firma GiTy poskytuje telekomunikační služby v České republice, na
Slovensku a v Bulharsku. Má několikaleté zkušenosti s nabízením
satelitních produktů společnosti HNS a tímto krokem hodlá zpřístupnit
širokopásmová satelitní řešení svým zákazníkům v celém regionu.
Nahoru

Fender rezonuje se SAP
Společnost Fender Musical Instruments, výrobce elektrických kytar,
zesilovačů a hudebních zařízení, zvolila řadu řešení mySAP Business
Suite jako integrační platformu zajišťující budoucí rozvoj podniku.
Fender nahradí množství starých informačních systémů řešením SAP
podporovaným technologickou platformou SAP NetWeaver. Řešení bude
obsahovat komponenty mySAP CRM, mySAP Financials a mySAP SCM , které
budou mít za úkol zjednodušit distribuční a skladové systémy, podpořit
expanzi na nové trhy, vytvořit nové distribuční modely, a zlepšit
zákaznické služby.
Nahoru |
|
Analýza |
SAP a IBM spolupracují na
řešeních pro SMB
Společnosti SAP AG a IBM oznámily rozšíření existující strategické
aliance, na jehož základě bude IBM a jeho obchodní partneři globálně dodávat
řešení SAP pro malé a středně velké firmy při využití softwaru IBM Express,
serverů IBM eServer a technologií IBM pro ukládání dat.
Podle smlouvy bude IBM celosvětově spolupracovat se zákazníky z řad malých a
středně velkých firem a pomáhat jim s nasazením průmyslově specifických řešení
mySAP All-in-One a řešení SAP Business One. IBM a síť vybraných obchodních
partnerů bude globálně nabízet řešení mySAP All-in-One. Společnosti už společně
provádějí pilotní implementace produktů mySAP All-in-One v některých evropských
zemích, Japonsku a Austrálii. Jedná se o úplná podniková řešení pro malé a
středně velké firmy, která zahrnují nejlepší postupy pro dané odvětví, služby
instalace a implementace projektu. Smlouva také počítá s rozšířenou podporou IBM
pro SAP Business One formou získávání nových prodejců, technologické a
marketingové podpory a dodávání produktu SAP Business One s dalšími službami IBM
jako financováním a hardwarem.
Výzkum společností IBM a SAP naznačuje, že malé a středně velké firmy jsou
připraveny investovat do systémů, které jim pomohou zvýšit účinnost klíčových
obchodních procesů. Firmy v současné době hledají způsoby, jak dosáhnout
pohotovějšího a flexibilnějšího provozu, aby dokázaly lépe sloužit zákazníkům,
zvyšovat tržby, snižovat skladové zásoby a šetřit náklady na dodavatelské
řetězce.
Divize IBM Business Consulting Services vytvořila největší portfolio řešení
mySAP All-in-One v odvětví s 27 vertikálními a horizontálními řešeními, která
jsou nabízena na vybraných trzích po celém světě. Díky smlouvě se společností
SAP může nyní IBM společně se svými obchodními partnery tyto zkušenosti a
portfolio využívat při nabídkách po celém světě. Vertikální řešení mySAP
All-in-One zahrnují nejlepší postupy pro jednotlivá odvětví, která vyvinul SAP a
jeho partneři. Tento přístup umožní společnostem SAP a IBM dodávat špičkovou
funkčnost v podobě cenově dostupných balíčků, snadno implementovatelných a
přizpůsobených konkrétním obchodním procesům vertikálních odvětví.
Nahoru
|
Konference, semináře |
Společné fórum Canon a Komix
Hlavní myšlenkou společného fóra, které se bude konat v hotelu Praha, na
Praze 6, 26. srpna, je představení společnosti CANON nejen jako významného
dodavatele produktů pro kancelářské prostředí, ale i jako dodavatele řešení, při
kterých spolupracuje se společností KOMIX jako systémovým integrátorem. Úvodní
přednášky budou věnovány technologiím společnosti CANON, zástupce z evropské
centrály představí moderní trendy v kancelářských zařízeních. Dále bude
následovat nabídka integrátorských služeb společnosti KOMIX a nová progresivní
řešení společnosti CANON včetně periferií programovatelných v jazyku JAVA. Závěr
bude věnován systému pro zpracování dokumentů a agend založeném na
předdefinovaných typových případech.
Nahoru

Aktuální školení Sybase
Společnost Sybase si vás dovoluje pozvat na aktuální
školení a
odborné semináře.
Na webových stránkách společnosti je k dispozici nový rozvrh školení, tentokrát
až do konce roku 2003. Ke stažení je na
této adrese.
Terminy je však možno domluvit i individuálně. Z aktuální nabídky seminářů
vybíráme ten, který se koná 18. června. Na tento den je připraven seminář
PowerBuilder 9.
Ten je koncipován především jako představení nových vlastností implementovaných
v nové verzi PowerBuilderu. Stěžejními tématy jsou podpora XML, jazyka Java,
.NET nebo platformy PocketPC. Seminář je určen především stávajícím uživatelům
PowerBuilderu. Vítáni jsou ale i vývojáři či vedoucí vývojových týmů, kteří
neznají toto vývojové prostředí, ale hledají vhodný nástroj pro rychlý vývoj C/S
či vícevrstvých aplikací.
Pokud mate o některý z těchto seminářů zájem,
zaregistrujte se, prosím, na telefonním čísle 224 310 808 linka 146 nebo
vyplňte registrační
formulář.
Pokud není uvedeno jinak, konají se semináře v sídle Sybase ČR, Tychonova 2,
Praha 6 od 9 do 12. Z důvodu omezené kapacity přednáškové místnosti, se
registrujte prosím na telefonním čísle 224 310 808, linka 143, nebo na e-mailové
adrese marketing@sybase.cz.
Nahoru

MS Excel pro ekonomy
Práce ekonoma bez MS Excelu je v dnešní době nepředstavitelná, ale jak
ukazují mnohé průzkumy, pracovníci využívají možností Excelu jen částečně.
Správným používáním MS Excelu můžeme naši práci velice zjednodušit a zefektivnit
- mnoho úkonů dělaných ručně je možné přenechat Excelu a nám tak zbude více času
pro řešení jiných důležitých úkolů.
Rádi bychom Vás proto pozvali na seminář
MS Excel pro ekonomy, který se koná 10. až 11. září v Praze. Věříme, že
konkrétní příklady znázorňující možnosti použití programu v praxi Vám přinesou
mnoho užitku. Více informací, včetně možností se přihlásit, naleznete na
webu pořadatele.
Nahoru |
|
Finanční monitor IT firem |
Zisk Oracle roste
Společnost Oracle Corporation, největší světový dodavatel podnikového
software, dnes oznámila finanční výsledky za čtvrté fiskální čtvrtletí a
celý fiskální rok 2003. Vzrostl prodej aplikací, databází i celkové
tržby, provozní marže dosáhly rekordních 45 procent
Čistý zisk za čtvrté čtvrtletí vzrostl o 31 procent na 858 miliónů
dolarů, resp. 0,16 dolarů na akcii. Ve čtvrtém čtvrtletí loňského roku
přitom společnost dosáhla čistého zisku 656 miliónů dolarů, resp. 0,12
dolarů na akcii, což zahrnovalo odpočitatelný výdaj před zdaněním 104
milióny dolarů, resp. 0,02 dolary na akcii, který souvisel s investicí
do společnosti Liberate Technologies.
Celkové tržby ve čtvrtém čtvrtletí vzrostly o dvě procenta na 2,83
miliardy dolarů, tržby z nových softwarových licencí vzrostly o jedno
procento na 1,2 miliardy dolarů, tržby z aktualizací softwarových
licencí a produktové podpory vzrostly o 12 procent na 1,1 miliardu
dolarů a tržby ze služeb poklesly o 11 procent na 580 miliónů dolarů.
Provozní marže ve čtvrtém čtvrtletí dosáhly rekordních 45 procent a
zastínily tak předchozí rekord 44 procent ve čtvrtém čtvrtletí 2002.
Čistý zisk za celý fiskální rok 2003 vzrostl o 4 procenta na 2,31
miliard dolarů, resp. 0,43 dolary na akcii. Pro srovnání ve fiskálním
roce 2002 dosáhla společnost čistého zisku 2,22 miliardy dolarů a 0,39
dolarů na akcii. Celkové tržby poklesly o dvě procenta na 9,5 miliardy
dolarů. Roční provozní marže byla 36 procent.
Uvedené ukazatele firma zdůvodňuje zejména výbornými výsledky v oblasti
prodeje aplikací. Tržby z nových licencí Oracle v tomto čtvrtletí
udrželo na 246 miliónech dolarů, zatímco řada jejich konkurentů vykázala
významný pokles licenčních tržeb.
Nahoru

LogicaCMG
rozšířila podíl na globálním trhu
Společnost získala kontrakty, na základě kterých budou její řešení
využita pro uvedení multimediálních mobilních služeb, především typu
zasílání MMS, na ruský a bulharský trh. Již dříve se Logice CMG podařilo
získat obdobné zakázky v Jižní Americe, Irsku, Německu, Maltě a
Filipínách.
Ruský mobilní operátor Mobile TeleSystems (MTS) se rozhodl pro nasazení
řešení, které obsahuje SMS centrum, MMS centrum, poskytování WAPových
služeb a nástroje pro monitorování těchto služeb a vytváření přehledů a
statistik. Řešení již bylo uvedeno do provozu v moskevské oblasti a
postupně bude rozšiřováno do dalších regionů Ruska.
Největší bulharský operátor MobilTel využije MMS centrum firmy
LogicaCMG, společně s jejím dalším produktem UPower pro správu a
aktualizaci databáze o aparátech. V této databázi bude zaznamenáno,
který typ aparátu který uživatel vlastní, a MMS bude automaticky
transformována do formátu vyhovujícího tomuto aparátu.
Nahoru

IBM a Front Capital Systems se podílí na linuxových řešeních
Společnost IBM a Front Capital Systems, provozní jednotka společnosti
SunGard, oznámily, že budou zákazníkům společně dodávat linuxová řešení
Front pro odvětví finančních služeb. Front poskytuje softwarové řešení,
které zajišťuje obchodování s cennými papíry, cizími měnami, deriváty
vázanými na úrokové míry a úvěry a obchodování se stanoveným příjmem pro
více než 9 000 uživatelů na celém světě.
Řada finančních institucí v současné době řeší problém, jak se vypořádat
se správou několika různých front-office systémů - například systémů pro
správu rizik, harmonizaci a pro obchodování - které nejsou kompatibilní
a jejichž provoz je zbytečně nákladný. Firma Front vybrala hardware a
software IBM jako svou linuxovou platformu, která umožňuje společnostem
využívat spolehlivost, flexibilitu a cenovou dostupnost operačního
systému typu open source. V návaznosti na existující obchodní alianci
společností IBM a SunGard bude Front Capital Systems pod Linuxem
integrovat své řešení pro obchodování a správu rizik FRONT ARENA se
softwarem a hardwarem IBM. Výsledný produkt umožní zákazníkům
konsolidovat různé provozy, zvyšovat výkonnost a snižovat náklady.
Nahoru

HP podepsalo s Ericssonem smlouvu o globálním outsourcingu
Společnosti HP a Ericsson se dohodly na uzavření pětileté smlouvy o
poskytování outsourcingových služeb na globální úrovni. Na základě
uzavřené smlouvy bude HP v ČR přebírat dva IT specialisty,
infrastrukturu IT a zajišťovat podporu pro přibližně 70 koncových
uživatelů společnosti Ericsson. Divize HP Services poskytne řešení,
která pomáhají firmám lépe vyhodnocovat, plánovat a řešit změny, a to
díky užšímu provázání mezi vlastní podnikatelskou činností a IT. Řešení
vychází ze strategie společnosti HP "Adaptive Enterprise".
HP převezme zodpovědnost za globální infrastrukturu IT společnosti
Ericsson a celé její prostředí zkonsoliduje a zoptimalizuje. Zajistí
celou škálu služeb, mezi něž patří implementace jednotného globálního
operačního prostředí, konsolidace serverů, automatizace provozu
prostřednictvím řešení UDC (Utility Data Center), správa a konsolidace
datových center, sjednocení technické podpory a standardizace koncových
zřízení.
Celosvětově se odhaduje, že přibližně 1 000 odborníků IT přejde od
společnosti Ericsson k HP a HP převezme infrastrukturu IT Ericssonu.
Pokud příslušné regulační orgány udělí potřebná povolení, bude tento
proces zahájen již v červenci.
Oznámená smlouva, která se vztahuje na veškeré aktivity společnosti
Ericsson ve více než 100 zemích má posílit postavení divize HP Services
na globálním telekomunikačním trhu.
Nahoru |
|
Internet, komunikace a
sítě |
NetScreen-IDP 100 vyhověl přísnému bezpečnostnímu testu OSEC
Společnost NetScreen Technologies oznámila, že její produkt
NetScreen-IDP 100 (Intrusion Detection and Prevention) je první in-line
zařízení (výraz "in-line" v tomto kontextu označuje zařízení, kterým
prochází veškerý provoz sítě. Tradiční IDP systémy jsou typu "off-line"
a provoz se na jejich porty jen kopíruje) schopné přesně odhalovat
cílené útoky a chránit v reálném čase síť před průniky. Produkt IDP tak
splnil kritéria extrémně náročného testování Open Security Evaluation
Criteria (OSEC).
Testovací skupina Neohapsis ukončila testování produktu NetScreen-IDP
100 a současně potvrdila, že IDP 100 vyhověl kritériím NIDS (network
intrusion detection system), když úspěšně odhalil a zablokoval široké
spektrum útoků, jimiž jsou v reálném provozu ohrožovány podnikové sítě.
NetScreen-IDP 100 stoprocentně vyhověl v nejdůležitějších testech a
prokázal, že nabízí efektivní nástroje pro odhalení a zablokování
průniků do sítí, a to za výrazně nižší ceny ve srovnání s jinými
produkty určenými pro největší sítě. Společnost NetScreen se zařadila do
malé skupiny výrobců, jejichž zařízení prošla extrémními testy a získala
certifikaci OSEC.
NetScreen-IDP 100 je první zařízení, které dokáže odhalit pokusy o
průnik do sítě a spolehlivě zabránit tomu, aby takové útoky zasáhly své
oběti. IDP 100 dokáže přesně rozlišit nebezpečné útoky od běžného
provozu a zabránit jejich působení už v okamžiku, kdy dorazily na
hranici sítě chráněné firewallem. NetScreen-IDP 100 je součástí
produktové linie NetScreen Intrusion Detection and Prevention, která
také zahrnuje NetScreen-IDP 10 optimalizovaný pro menší a střední sítě a
NetScreen-IDP 500 pro rozsáhlé podnikové sítě s velkými požadavky na
propustnost.
Nahoru

Fujitsu Siemens
bude dodávat řešení EMC NAS
Společnost Fujitsu Siemens Computers, nabízí síťový server EMC Celerra
NS600 v rámci komplexní nabídky síťových systémů pro ukládání dat EMC a
příslušného softwaru. Nabídka síťového systému pro ukládání dat NAS EMC
od společnosti Fujitsu Siemens Computers zajistí jejím zákazníkům vyšší
dostupnost systémů NAS.
Systém EMC Celerra NS600 uvedený na trh v prosinci 2002 kombinuje výhody
NAS EMC Celerra s vysokou dostupností a nízkými náklady EMC CLARiiON v
jednom integrovaném řešení. Společnost bude systém konfigurovat buď pro
vysokou dostupnost nebo maximální výkon. Systém Celerra NS600 dokáže
pracovat v obou konfiguracích podle požadavků zákazníka. Pokud je systém
NS600 nakonfigurován na maximální výkon, pak se výkon I/O za vteřinu
více než zdvojnásobí oproti srovnatelným řešením NAS. Pokud je systém
nastaven na vysokou dostupnost, pak jsou náklady oproti jiným řešením
NAS téměř poloviční.
Společnost EMC a Fujitsu Siemens Computers spolupracují již od roku
1997. Fujitsu Siemens Computers nabízí síťové systémy pro ukládání dat
CLARiiON od EMC pod značkou FibreCAT a je prodejcem systémů EMC
Symmetrix. Fujitsu Siemens Computers nabízí v regionu Evropy, Středního
východu a Afriky (EMEA) také servery EMC Celerra, řešení pro ukládání
dat Centera Content Addressed Storage (CAS), ústředny Connectrix a
otevřená softwarová řešení EMC. V roce 2002 jmenovala společnost Fujitsu
Siemens firmu EMC "Dodavatelem roku".
Nahoru

Jednotná
kritéria testování mobilních aplikací
Nová iniciativa umožní vývojářům obsahu a operátorům sítí urychlit
dostupnost mobilních aplikací podporovaných Javou.
Společnosti Motorola, Nokia, Siemens, Sony Ericsson a Sun Microsystems
oznámily záměr sjednotit testovací a certifikační programy do jediné
iniciativy, aby mohly urychlit přístup k mobilním aplikacím a službám
pro zařízení podporující technologii Java. Tato iniciativa stanoví
společná kritéria testování obsahu, ze kterých chtějí uvedené
společnosti vytvořit známku odpovídající kvality v oblasti mobilních
technologií. Pro podporu iniciativy bude Sun aplikacím splňujícím
podmínky certifikačního testu vydávat licencované logo Javy.
Z nového způsobu testování budou těžit všichni členové řetězce průmyslu
mobilních technologií. Vývojáři obsahu pak budou moci rychleji a
výhodněji zpeněžit své mobilní aplikace Javy, protože nutnost splnit
kritéria jediného testu sníží potřebu opakovaného testování
celosvětovými distribučními kanály, které dnes užívají svá vlastní
testovací kritéria.
Všichni čtyři zmínění výrobci mobilních telefonů - Motorola, Nokia,
Siemens a Sony Ericsson - se shodli na výhodách těchto společných
testovacích kritérií. Při sladění průmyslové výroby se společnými
testovacími kritérii budou moci podržet vysokou kvalitu a funkčnost
produktu při významném snížení výdajů a podpoře urychlení užívání
stahovatelného obsahu pro mobilní zařízení. Toto odvětví bude jako celek
mnohem produktivnější a bude profitovat z ustálené kvality garantované
značkou Java.
Operátoři sítí a nezávislí distributoři budou mít na výběr z řady obsahů
a množství zdrojů bez toho, aby museli produkty znovu testovat, což jim
umožní efektivněji dodávat nové obsahy a služby a tím i pomůže zvýšit
průměrný příjem z uživatele (ARPU). Spotřebitelé mohou profitovat z
rychlejší a finančně výhodnější dodávky inovativních služeb.
Nahoru

ADSL
odpovídající 21. století v nedohlednu
Firma Contactel vyjádřila rozčarování nad přístupem Českého Telecomu k
otázce smlouvy o propojení na ADSL. Český Telecom podle Contactelu již
více než půl roku blokuje jednání a brání tak uzavření propojovací
smlouvy, přestože regulátorem stanovená lhůta pro její uzavření uplynula
již 10. června 2003.
Český Telecom nejenže nepředložil návrh propojovací smlouvy a porušuje
tak stanovisko regulátora, ale navíc v rozporu s logikou i světovou
praxí nyní nově navrhuje zavedení měřeného přístupu pro služby ADSL.
Tento návrh předpokládá omezení zákazníka a výpočet ceny ADSL podle
objemu přenesených dat. Absurdita nabídky je dále umocněna faktem, že po
naplnění stanoveného datového limitu se rychlost ADSL sníží na
neuvěřitelně nízkou, navíc negarantovanou hodnotu 64 kbit/s, tedy
prakticky na úroveň běžného vytáčeného připojení k internetu.
Firma Contactel se proto rozhodla obrátit na regulátora - Český
telekomunikační úřad, aby neprodleně zasáhl a učinil konečně přítrž
obstrukčnímu přístupu Českého Telecomu, který brání zdravému rozvoji
širokopásmových služeb.
Nahoru

Online
zdroj bezpečnostních informací od Symantec
Symantec spustil online zdroj věnovaný řešení bezpečnostních otázek, s
nimiž se setkávají profesionálové z oboru zdravotní péče, bankovnictví,
financí, pojišťovnictví a z veřejného sektoru. Nové webové stránky,
jejichž cílem je pomoci těmto profesionálům získat potřebné informace k
zabezpečení jejich síťových prostředí, jsou uceleným zdrojem
specifických informací z jednotlivých oborů. Obsahují informace o
doporučovaných bezpečnostních postupech, oborových předpisech a aktuální
informace o produktech a službách.
Stránky pokrývají obor Zravotnických organizací, které používají nové
technologie k online ukládání a přenosu zdravotních záznamů svých
pacientů. Dále se jedná o bankovní, finanční a pojišťovací organizace
zpracovávají každodenně miliony transakcí a k tomu používají několik
aplikací v několika různých systémech. Posledním oborem, kterému jsou
stránky věnovány jsou organizace ve veřejném sektoru, včetně
federálních, státních a místních vlád a akademických institucí, tvoří
páteř každé země. Ochrana této páteřní infrastruktury je základem
národní bezpečnosti.
Každé oborově zaměřené stránky obsahují specifické případové studie,
dokumenty a webová vysílání, doplněné o články z oboru a informace o
bezpečnostních řešeních Symantec. Oborově zaměřené stránky mají také
vždy sekci zaměřenou na předpisy, která obsahuje informace například o
zákonu o přenositelnosti a zúčtovatelnosti zdravotního pojištění (HIPAA)
a o Graham-Leach Blileyově zákonu (GLBA). Tato informační střediska
obsahují podrobnosti o příslušných zákonech a odkazy na zdroje z daného
oboru, mimo jiné na informace o pozadí zákonů a prováděcí předpisy.
Nahoru
|
Informační společnost |
Bernhard Dorn
doplnil dozorčí radu MIS AG
Na žádost MIS
AG jmenovala správní rada Darmstadtu nového člena dozorčí rady MIS AG.
Bernhard Dorn, narozený v roce 1940, pracuje jako management consultant
s hlavním zaměřením na informační technologie, marketing a obchod. Dříve
zastával vedoucí pozici v IBM Deutschland GmbH. Pan Dorn nastupuje do
dozorčí rady místo Prof. Dr. Svena Piechoty, předsedy dozorčí rady MIS
AG, který odstupuje ze svého postu ke dni 11. června 2003, aby se mohl
více věnovat vědecké práci a projektům.
Současný místopředseda Gerd Nicklisch, narozený v roce 1953, se stane
novým předsedou dozorčí rady a Bernhard Dorn převezme funkci
místopředsedy. Hans Dieter Holler, narozený v roce 1943, zůstává ve své
pozici člena dozorčí rady.
Nahoru

Ing. Jiří Hub
členem představenstva LCS
Společnost LCS
oznámila jmenování dosavadního ředitele marketingu Ing. Jiřího Huba do
čtyřčlenného představenstva firmy. Jiří Hub v současné době navíc
přebírá vedení ekonomické divize společnosti LCS.
Ing. Jiří Hub je dlouholetým pracovníkem a členem managementu firmy. V
představenstvu se má hlouběji věnovat finančnímu řízení společnosti.
V kompetenci Jiřího Huba nadále zůstane řízení marketingové strategie
firmy. Do představenstva LCS byl jmenován k 1. 5. 2003 a během měsíce
června převezme také řízení finanční divize firmy. Dosavadní finanční
ředitel Ing. Jiří Šach zůstává členem dozorčí rady společnosti.
Ing. Jiří Hub (32) je svobodný, bezdětný. Je absolventem fakulty
mezinárodních vztahů na VŠE v Praze a mezi jeho záliby patří především
cestování, hudba a dobré kubánské doutníky.
Nahoru

Fúze
Hewlett-Packard a Compaq Computer v ČR ukončena
Společnost Hewlett-Packard s.r.o. oznamuje, že po právní stránce byla
dnešním dnem dokončena fúze společností Hewlett-Packard a Compaq
Computer v ČR. V důsledku tohoto spojení zanikla ke stejnému dni firma
Compaq bez likvidace a její jmění přešlo na nástupnickou společnost HP.
Nabytím právní moci a zápisem do Obchodního rejstříku tak byl v České
republice zakončen proces spojení obou firem, který začal před více než
jedním rokem.
Z tohoto vyplývá, že od 17. června 2003 nelze činit žádné právní úkony
jménem zaniklé společnosti Compaq a musí být výhradně používáno obchodní
jméno HEWLETT-PACKARD s. r. o. Označení Compaq lze nadále používat
výhradně ve spojení s konkrétním produktem jako ochrannou známku
společnosti HP.
Nahoru

SAP a eBay
připravují řešení pro zákazníky SAP
SAP a světové on-line tržiště eBay zahájili nové partnerství, které
umožní zákazníkům SAP prodávat své nevyužité zásoby a použitá zařízení
na tržišti eBay. S pomocí existujících podnikových řešení SAP budou tito
zákazníci moci rozšířit své aktivity na trhu a zákaznickou základnu a
přitom generovat dodatečné příjmy prostřednictvím infrastruktury eBay.
Spolupráce mezi SAP a eBay má odstranit dosavadní procesní a
technologické překážky k jednoduché a nenákladné kapitalizaci
nevyužívaných podnikových aktiv.
Nahoru |
|
System
NEWS zasílá redakce edice IT Business
* Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.:
+420/ 545 222 779 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám
System NEWS zasílali,
kontaktujte nás prosím.
Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora
Pavla Boucníka, |
|