V Edici IT Business
vychází |
Právě vyšlo:
IT System 5/2003
Hlavní témata
. Automobilový průmysl
· Supply Chain Management
· Product Lifecycle Management
· E-procurement
· Specializovaná příloha: InGIS |
Připravujeme:
IT System 6/2003
Hlavní témata
· IT řešení pro telekomunikační společnosti
· IT řešení pro energetické, plynárenské, vodárenské...
· Business Intelligence (MIS, EIS, DSS)
· Podrobný tabulkový přehled ERP systémů
· Informační bezpečnost |
Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový
formulář ZDE! |

|
Podnikové aplikace |
Velcí
hráči v oblasti e-Government uzavírají partnerství
Siemens Business Services a Microsoft hodlají v budoucnu spolupracovat
na projektech pro elektronickou veřejnou správu. Toto rozhodnutí bylo
oznámeno u příležitosti podpisu smlouvy o mezinárodním partnerství obou
společností.
Těžiště společných nabídek bude spočívat v produktu E2Government
Solution Suite od Siemens Business Services, komplexním řešení pro
on-line portály pro veřejnou správu. To je založeno na centrální
platformě s technologií .NET od Microsoftu a představuje propojení mezi
veřejně přístupnými internetovými stránkami a procesy "back-office" ve
veřejném sektoru.
Jedná se o otevřenou architekturu, do níž lze integrovat libovolné
existující procesy. Občané mohou prostřednictvím takových portálů
vyřizovat veškerý styk s úřady - od daňového prohlášení až po přihlášení
vozidla.
Partnerství zahrnuje trhy v Evropě, na Středním východě a Africe.
Zvláštní pozornost přitom partneři věnují i budoucím novým členům EU ve
střední a východní Evropě. Existují úvahy o rozšíření společných aktivit
i do Severní Ameriky. Díky partnerství by měli společnosti
standardizovat svá řešení, nabízet je výhodněji jako opakovatelná řešení
a urychlit jejich implementaci u zákazníka. Oba partneři budou v
budoucnosti nejenom poskytovat společné nabídky zákazníkům, ale také
vzájemně slaďovat své marketingové aktivity a provádět společná školení
pracovníků odbytu a projektových týmů.
Nahoru

Walter provedla upgrade na Oracle e-Business Suite verze 11i
Společnosti
Oracle a výrobce leteckých a průmyslových turbinových motorů - firma
Walter, oznámily
dokončení upgrade aplikační sady Oracle E-Business Suite. Vlastní
technický upgrade z verze 11 na verzi 11i byl zahájen 16. dubna, ukončen
byl 22. dubna (tedy po šesti dnech), kdy byl v 11 hodin zahájen rutinní
provoz.
Firma Walter je uživatelem aplikací Oracle Financials z aplikační sady
Oracle E-Business Suite od roku 1997. V roce 2003 bylo rozhodnuto o
upgradu na verzi 11i a to vlastními silami IT oddělení společnosti
Walter. Společnost Oracle Czech poskytla pouze nezbytnou podporu
dodavatele v rozsahu pouhých 4 člověkodní.
Úspěšný upgrade na poslední verzi aplikací Oracle E- Business Suite
umožní společnosti Walter implementovat v roce 2003 další modul - Oracle
Advanced Planning and Scheduling (APS) pro pokročilé plánování a
rozpočtování za účelem dosažení úspor v oblasti logistiky, vyššího
zprůchodnění výroby a péče o spokojenost zákazníků.
Firma Walter je výrobcem leteckých a průmyslových turbinových motorů a
výrobků pro zdravotechniku. Firma má vlastní vývojové a výrobní prostory
se zkušebním a prototypovým vybavením s dalšími kontakty na ověřené a
certifikované partnery v České republice. Společnost také vyrábí a
dodává množství součástí a výrobků významným mezinárodním partnerům.
Nahoru

Vývoj utilitních podniků v ČR
Unor 2003 -
vítězství ve výběrovém řízení na implementaci odvětvového řešení
mySAP.com pro Utility ve společnosti
Jihočeská
energetika. Březen 2003 - vítězství ve výběrovém řízení na dodávku a
implementaci systému SAP včetně specializované komponenty mySAP.com pro
Utility ve společnosti Západoslovenská energetika a konečně duben 2003
-. vítězství ve výběrovém řízení na implementaci a integraci odvětvového
řešení mySAP.com pro Utility ve společnosti Jihomoravská energetika.
Získáním těchto zakázek vstoupila do začátku letošního roku akciová
společnost is:energy czech z Českých Budějovic.
Společnost vznikla v roce 1997 pod obchodním jménem Synergie a stala se
poskytovatelem komplexních služeb, řešení a outsourcingu prioritně pro
oblast utilit v České republice. O dva roky později vzniklé strategické
partnerství s is:energy GmbH. Komplexní kompetence společnosti zasahují
celý životní cyklus řešení informačních systémů a technologií - od
počátečních analýz obchodních procesů zákazníka, přes implementační
projekty až po dlouhodobý provoz a údržbu sítě IS/IT.
Nahoru

Adastra získala
zakázku od Sears Canada
Firma Adastra,
poskytující řešení analytického CRM a datových skladů, získala zakázku
od kanadské firmy Sears
Canada. Sears je jedním z největších obchodních řetězců v Kanadě,
který provozuje 122 obchodních domů a dosahuje obratu 6,6 miliardy
kanadských dolarů. V letošním roce slaví Sears Kanada padesátileté
výročí.
Projekt, který bude realizován firmou Adastra ve spolupráci s firmou IBM
Kanada, se zaměří na katalogovou divizi firmy Sears. Katalog Sears je
největším prodejním katalogem v Kanadě, který je distribuován do více
než 4 milionů domácností. Řešení firmy Adastra, realizované ve
spolupráci s IBM, je založeno na sofistikovaných modelech využívajících
technik Data Mining (dolování dat) ke zlepšení distribuce a lepšímu
zacílení distribuce katalogů.
Řešení obsahuje také poradenství v oblasti obchodních procesů a řízení
toku informací v oblasti výběru a distribuce katalogů. Adastra bude
poskytovat pro firmu Sears poradenství v oblasti změn ETL procesů a
technologií, využívaných pro identifikaci zákazníka, identifikaci
zákazníka v kontextu domácnosti a pro přiřazení historie transakcí na
domácnosti.
Nahoru

Logistický gigant předal správu mzdové agendy firmě LogicaCMG
LogicaCMG získala zakázku na dlouhodobou správu mzdové agendy
společnosti Tibbet & Britten,
což je jeden z největších světových podniků zabývajících se smluvní
přepravou, skladováním a řízením řetězce dodávky. Hodnota desetiletého
kontraktu, který pokrývá všech 17 tisíc zaměstnanců Tibbet & Britten ve
Velké Británii, činí 7,5 milionu liber.
Tibbet & Britten pracuje pro velké mezinárodní společnosti zabývající se
výrobou zboží a maloobchodem (například Carrefour, Danone, Tesco,
Unilever), má pobočky na pěti kontinentech a jeho roční obrat činí
přibližně 2,5 miliardy dolarů. Od smlouvy s firmou LogicaCMG očekává
hlavně zvýšení efektivity - bez toho, že by zaměstnanci pocítili, že
procesy spojené s výplatou mezd řídí externí firma.
LogicaCMG nasadí nový informační systém pokrývající oblast mezd
(základem je software SAP) a zajistí, aby Tibbet & Britten využil
zkušeností, schémat a řešení, které se již osvědčily u obdobných
organizací.
Nahoru

Multimediální
kontaktní centra expandují
Genesys, dceřiná to společnost koncernu Alcatel, se v České republice
stala největším poskytovatelem multimediálních kontaktních center pro
telekomunikační a finanční sektor. Softwarová řešení kontaktních center
firmy Genesys využívají například tuzemské společnosti Eurotel, T-Mobile
a Český Telecom. Mezi finanční společnosti, které si vybraly Genesys,
patří Česká Spořitelna, ČSOB a Škofin.
Genesys v sektoru financí předpokládá další výrazný růst poptávky, který
bude spojen s rozvojem služeb peněžních institucí a výstavbou
sofistikovaných kontaktních center. To samé platí i pro energetický
sektor, kde již nyní společnosti jako Linde či Pražská plynárenská
nasazují Genesys software pro kontaktní centra. Během příštích 5 let se
však nejvíce očekává růst v segmentu středně velkých firem.
Česko je nejrychleji rostoucím trhem v Evropě, středním Východě a Africe
(EMEA) v oblasti multimediálních kontaktních center. K této předpovědi
dospěla nedávná studie společnosti Datamonitor, která se zaměřila na
vývoj trhu kontaktních center v regionu EMEA. Studie uvádí, že v ČR je
nyní na 300 kontaktních center. Do roku 2007 by jejich počet mohl
stoupnout na 500. Množství pracovních míst operátorů kontaktních center
v ČR stoupne o 50% z 8 100 (r. 2002) na 12 700 (r. 2007).
Genesys nedávno uvedl na český trh Genesys Express - řešení pro
kontaktní centra vytvořené pro středně velké podniky. Tento produkt
otevírá cestu k trhům, kde by v minulosti byl jen zřídka použit
sofistikovaný software pro kontaktní centra - například cestovní odvětví
a turistika, energetika, místní samospráva, služby, prodej aut,
zdravotnictví, výroba a asistenční "help-line" služby.
Nahoru

Soft-Tronik byl autorizována pro prodej high-end diskových polí Sun
Společnost Soft-Tronik oznámila, že byla společností Sun autorizována
pro prodej nejvyšší řady diskových polí Sun StorEdge 9970 a 9980. Tato
autorizace znamená, že od května 2003 nabízí společnost kompletní
sortiment Sun Microsystems.
Od května 2003 disponuje Soft-Tronik certifikovaným obchodním i
technickým personálem a technickým zabezpečením pro disková pole Sun
StorEdge 9970 a 9980, která představují řešení zejména pro ukládání dat
pro high-end datová centra.
Disková pole Sun StorEdge 9970 a 9980 představují vysoce výkonný,
škálovatelný a trvale dostupný systém splňující ty nejnáročnější
požadavky pro ukládání dat a jejich správu. Jejich architektura
optimalizuje výkon s využitím 64GB paměti cache a vyznačuje se
propustností až 15GB/s. Systémy mohou pojmout více než 1000 disků, čímž
je možno dosáhnout kapacity až 150TB. Spolu s efektivními nástroji pro
konfiguraci a správu dat a službami Sun Services tak představují Sun
StorEdge 9970 a 9980 optimální řešení pro high-end datová centra.
Nahoru |
|
Komerční příloha |
Za IT System 2 knihy zdarma
Vážení
čtenáři, dovolujeme si Vám nabídnout zvýhodněné předplatné časopisu IT
System. Měsíčník IT System je časopisem pro manažery a podnikatele,
kteří chtějí využívat informační technologie jako prostředek k získání
konkurenční výhody svého podniku. IT System je věnován problematice
podnikových informačních systémů a oblastem jako je e-business, data
warehousing, BI, správa dokumentů, komunikace a bezpečnost.
Nyní máte možnost objednat si zvýhodněné předplatné, v rámci kterého
zdarma jako prémii získáte dvoudílnou publikaci Windows 2000 - podrobný
přehled (obvyklá cena 480 Kč)
Časopis si můžete objednat na
webové stránce, či zasláním e-mailu se všemi potřebnými údaji na
abonence@ccb.cz. V případě dotazů
neváhejte kontaktovat středisko
abonence.
Máte-li zájem o dvě ukázková čísla IT System zdarma, navštivte náš
web, kde můžete provést objednávku. Věříme, že pro Vás tato
mimořádná nabídka bude zajímavá a že využijete příležitosti, kterou Vám
nabízíme.
Nahoru |
|
Konference, semináře |
Aktuální školení Sybase
Společnost
Sybase si vás dovoluje pozvat na aktuální
školení a
odborné semináře.
Na webových stránkách společnosti je k dispozici nový rozvrh školení, tentokrát
až do konce roku 2003. Ke stažení je na
této adrese.
Terminy je však možno domluvit i individuálně.
Z aktuální nabídky seminářů vybíráme ten, který se koná 18. června. Na tento den
je připraven seminář PowerBuilder 9.
Ten je koncipován především jako představení nových vlastností implementovaných
v nové verzi PowerBuilderu. Stěžejními tématy jsou podpora XML, jazyka Java,
.NET nebo platformy PocketPC. Seminář je určen především stávajícím uživatelům
PowerBuilderu. Vítáni jsou ale i vývojáři či vedoucí vývojových týmů, kteří
neznají toto vývojové prostředí, ale hledají vhodný nástroj pro rychlý vývoj C/S
či vícevrstvých aplikací.
Pokud mate o některý z těchto seminářů zájem,
zaregistrujte se, prosím, na telefonním čísle 224 310 808 linka 146 nebo
vyplňte
registrační formulář.
Pokud není uvedeno jinak, konají se semináře v sídle Sybase ČR, Tychonova 2,
Praha 6 od 9 do 12. Z důvodu omezené kapacity přednáškové místnosti, se
registrujte prosím na telefonním čísle 224 310 808, linka 143, nebo na e-mailové
adrese marketing@sybase.cz.
Nahoru

Moderní databáze
Ve dnech 24. až
25. června proběhne v hotelu
ORLÍK v obci Vystrkov již 18. ročník pravidelné mezinárodní konference
Moderní databáze, kterou pořádá společnost Komix. Pro letošní ročník bylo
vybráno téma "Webové služby a mobilní databáze".
Konference je určena zájemcům o hlavní trendy vývoje informačních systémů, všem
těm, kdo se připravují na tvorbu či změnu IS, popř. rozhodují o nákupu IT
technologií. Obsahová náplň konference zaujme nejen informatiky, ale i manažery
zodpovědné za koncepci informatiky ve firmě.
Předběžný program s anotacemi přednášek naleznete
zde.
Úvodní přednášky budou věnovány rozvoji XML databází, dále se dozvíte základní
informace o standardech pro webové služby. V dalších přednáškách se zaměříme na
distribuované portály, mobilní databáze a webové služby a ontologie. Součástí je
také společenský večer s doprovodným programem a možností neformální výměny
názorů a zkušeností mezi účastníky. Druhý den bude věnován možnostem integrace
aplikací v prostředí Internetu a problematice právních vztahů vznikajících při
podnikání v prostředí Internetu.
Nahoru

MS Excel pro ekonomy
Práce ekonoma bez MS Excelu je v dnešní době nepředstavitelná, ale jak
ukazují mnohé průzkumy, pracovníci využívají možností Excelu jen částečně.
Správným používáním MS Excelu můžeme naši práci velice zjednodušit a zefektivnit
- mnoho úkonů dělaných ručně je možné přenechat Excelu a nám tak zbude více času
pro řešení jiných důležitých úkolů.
Rádi bychom Vás proto pozvali na seminář
MS Excel pro ekonomy, který se koná 10. až 11. září v Praze. Věříme, že
konkrétní příklady znázorňující možnosti použití programu v praxi Vám přinesou
mnoho užitku. Více informací, včetně možností se přihlásit, naleznete na
webu pořadatele.
Nahoru

Veřejné vzdělávací kurzy LBMS
Modelování a zdokonalování procesů od 17. do 18. června, to je jen jeden
z kurzů, které v nadcházejícím období pořádá společnost LBMS. Pokud máte zájem
se o připravovaných akcích dozvědět více či se rovnou přihlásit, stačí navštívit
stránky LBMS.
Zde se dozvíte nejen přesné termíny, ale i podrobný obsah školení a dokonce i
ukázky z probírané látky.
Nahoru |
|
Finanční monitor IT firem |
HP se za poslední
čtvrtletí mírně zlepšila
Společnost HP
oznámila finanční výsledky za druhé fiskální čtvrtletí, které skončilo
30. dubna. Tržby společnosti v uvedeném období činily 18 miliard USD ve
srovnání s 17,9 miliardami USD v prvním čtvrtletí 2003 a předběžný
provozní zisk dosáhl 1,14 miliardy USD, což představuje nárůst o 4 %
oproti předchozímu čtvrtletí. Předběžný provozní zisk činil 6,4 % tržeb
ve srovnání se 6,2 % v minulém čtvrtletí. Předběžný zisk na akcii je
stejně jako v předchozím čtvrtletí 0,29 USD.
"Dosáhli jsme solidních výsledků a ve srovnání s předcházejícím
čtvrtletím jsme zvýšili tržby a předběžný provozní zisk," řekla Carly
Fiorina, předsedkyně správní rady a výkonná ředitelka společnosti HP.
"Divize Enterprise System Group dosáhla nárůstu o 3 % ve srovnání s
předcházejícím čtvrtletím a přiblížila se do kladných čísel. Divize HP
Services zvýšila tržby o 2 % oproti prvnímu čtvrtletí a dosáhla slušného
zisku. Tržby a ziskovost divize Personal Systems Group se s ohledem na
sezónní výkyvy nezměnily. Divize Imaging and Printing dosáhla
meziročního nárůstu tržeb o 13 %, ve srovnání s předchozím čtvrtletím
poklesu o 1 %. Zisk této divize narostl o 1 % ve srovnání s předchozím
čtvrtletím."
Nahoru

BEA za první čtvrtletí
Společnost BEA Systems, dodavatel softwaru aplikační infrastruktury,
oznámila výsledky za první fiskální čtvrtletí. V prvním čtvrtletí, které
skončilo 30. dubna 2003, dosáhla společnost BEA celkových tržeb 237,3
milióny dolarů, což zahrnuje tržby z licenčních poplatků ve výši 122,3
milióny dolarů. Hotovostní toky z provozní činnosti činily 40,5 miliónu
dolarů.
V souladu se účetními principy GAAP vykázala společnost BEA za první
čtvrtletí provozní zisk 34,2 milióny dolarů, což je 30procentní nárůst
proti prvnímu čtvrtletí předchozího roku. BEA vykázala provozní marže
14,4 procenta, zatímco v prvním čtvrtletí loňského roku to bylo 11,7
procent.
Za stejné období vykázala BEA čistý zisk podle principů GAAP 24,5
miliónů dolarů a čistý zisk rozpočítaný na akcii 0,06 dolarů, což je
nárůst z loňských 3,9 miliónů a 0,01 dolaru na akcii.
Podle předběžných odhadů provozní zisk za první čtvrtletí dosáhl 39,8
miliónů dolarů, což je 14procentní nárůst proti prvnímu čtvrtletí
minulého roku. BEA vykázala proforma provozní marže 16,8 procent,
zatímco v prvním čtvrtletí loňského roku to bylo 15,6 procent. Za první
čtvrtletí BEA vykázala proforma čistý zisk 28,5 miliónů dolarů a
proforma čistý zisk rozpočítaný na akcii 0,07 dolarů. Proforma výsledky
nezahrnují výdaje související s akvizicemi, čisté zisky nebo ztráty z
investic do kmenových akcií, daně z mezd ve formě akciových opcí a další
jednorázové náklady.
Mezi klíčové zákazníky a partnery, s nimiž byly v tomto čtvrtletí
uzavřeny obchodní smlouvy, patří AT&T, Bank of America, čínské
Ministerstvo sociálního zabezpečení, Royal Bank of Scotland, Sony
Pictures, Sprint či Telecom Italia Group.
Nahoru

Citrix
zvýšila příjmy z prodeje softwarových licencí
Obrat
společnosti v prvních třech měsících roku 2003 dosáhl 143,5 milionu
dolarů v porovnání s 142 miliony v předchozím roce. Čisté příjmy byly
něco málo přes 30 milionu dolarů, neboli 0,18 dolaru na akcii, v
porovnání s 26,7 miliony a 0,14 dolary na akcii v roce 2002. Příjmy z
licencování software a z technických služeb vzrostly o 8 procent v
porovnání s předchozím rokem.
Společnost Citrix rovněž oznámila, že získala licenční práva na
technologii od společnosti Passlogix, která bude součástí softwaru
Citrix MetaFrame Password Manager. Ten byl nedávno představen jako
součást Citrix MetaFrame Access Suite. Tento nový produkt od společnosti
Citrix nabídne uživatelům jednobodový (singel sign-on - SSO) řešení pro
přístup k zaheslovaným aplikacím běžícím v prostředí Citrix MetaFrame
Access Suite.
Citrix MetaFrame Password Manager dále rozšiřuje možnosti softwaru
Citrix MetaFrame Access Suite a zajišťuje lepší zabezpečení a snadný
přístup k aplikacím. Kombinace softwaru MetaFrame Password Manager s
dalšími možnostmi Citrix MetaFrame Access Suite umožní uživatelům
využívat platformu zajišťující bezpečný a snadný přístup k aplikacím z
jakékoliv uživatelské stanice, nebo přes internet.
Nahoru

APC
vyhlašuje výsledky prvního kvartálu roku 2003
American Power Conversion (APC) oznámilo finanční výsledky prvního
kvartálu letošního roku, ukončeného 30. březnem 2003. Výnosy v prvním
kvartále roku 2003 činily 309 miliónů USD, což představuje 4% nárůst
oproti 296,7 mil. v prvním kvartále roku 2002. Čistý příjem za první
kvartál 2003 činil 30 mil. USD nebo 0,15 USD na akcii. Čistý příjem v
období prvního kvartálu 2002 byl 21,8 miliónů USD z čehož vyplývá roční
38% nárůst čistého příjmu za první kvartál roku 2003.
Záložní zdroje (UPS) a produkty pro PC, servery a síťové zařízení
představovaly přibližně 79 % výnosů v prvním čtvrtletí. Segment velkých
systémů, který se primárně skládá ze třífázových UPS, stejnosměrných
zdrojů a přesných chladicích produktů pro datová centra, zařízení a
komunikační aplikace, představuje přibližně 15% z výnosů v prvním
čtvrtletí. Výnosy segmentu velkých systémů v prvním čtvrtletí vzrostly
celoročně o 19%. A nakonec segment "ostatní", který zahrnuje rozdílné
doplňky a příslušenství vytvořil 6% z celkových výnosů prvního
čtvrtletí. Segment "ostatní" vzrostl celoročně o 38%.
Výnosy prvního čtvrtletí v Evropě, na Středním východě a v Africe
(region EMEA) tvořily 32% z celkových výnosů APC.
Nahoru

Restrukturalizace
přináší své výsledky
Společnost Telenor dosáhla v prvním čtvrtletí roku 2003 výnosů v celkové
výši 1,64 miliardy euro. V porovnání se stejným obdobím roku 2002 se
jedná o nárůst o 9 procent. Zisk před zdaněním, úroky a odpisy vzrostl v
roce 2003 o více než 130 miliónů euro na současných 136,1 miliónu.
Výsledkem úspěšné restrukturalizace společnosti Telenor je také nárůst
provozního zisku, a to z 78,3 miliónu euro v roce 2002 na 191,8 miliónu
euro v roce 2003. Zisk před zdaněním, úroky a odpisy (EBITDA) dosáhl v
prvním čtvrtletí roku 2003 výše 543 milionů euro, což je o 166 milionů
euro více než za stejné období roku 2002.
Zvýšení zisku před zdaněním dosáhla společnost Telenor především díky
snižování nákladů a konsolidaci svých dceřiných společností. Od 1. ledna
2003 má společnost novou strukturu. Její součástí jsou divize, zaměřené
na aktivity na trhu mobilních služeb, pevných sítí a televizního
vysílání. Vedle těchto tří hlavních oblastí zahrnuje struktura
společnosti také "Ostatní aktivity", do nichž spadá činnost v oblasti
korporátních aktivit a služeb v rámci Telenor Group.
V oblasti mobilních komunikací zaznamenal Telenor v prvním čtvrtletí
2003 nárůst EBITDA oproti stejnému období v loňském roce o 44 procent na
286 miliónů euro. Zároveň také vzrostl o 47 procent provozní zisk
společnosti, který dosáhl 143 milionů euro, a marže (před zdaněním,
úroky a odpisy) z aktivit na norském trhu stoupla z 35 procent na 41
procent.
V porovnání s prvním čtvrtletím roku 2002 letos vzrostly výnosy
společnosti Telenor v oblasti televizního vysílání o 73 procent na 178
milionů euro. Zisk před zdaněním, úroky a odpisy (EBITDA) přitom dosáhl
26,5 miliónu euro, což je o 104 procent více než ve stejném období v
roce 2002.
Nahoru |
|
Internet, komunikace a
sítě |
Širokopásmové řešení ve
Španělsku
Španělský telekomunikační operátor Auna Tlc si vybral firmu Alcatel jako
dodavatele technologií pro širokopásmový přístup k internetu. Platformu
DSL použije Auna Tlc celkem v 80 lokacích, tvořících tak síť spojující
nejvýznamnější španělská města. Alcatel je díky 20 milionům prodaných
linek a se 60% podílem na trhu největším dodavatelem DSL technologie ve
Španělsku.
V rámci první fáze rozvoje sítě dodá Alcatel přístupovou platformu 7 300
Advanced Services Access Manager (ASAM) a instalační a servisní služby
pro 80 telefonních ústředen. Po otevření trhu s místními smyčkami je tak
Auna Tlc připravena poskytovat kvalitní internetové služby s využitím v
současné době nejlepší dostupné technologie.
Společnost Auna Tlc je významný španělský operátor, jehož síť pokrývá
2,6 milionu domácností a firem. Auna Tlc nabízí domácím uživatelům a
podnikatelům služby pevných telefonních linek, integrovaného
širokopásmového internetového přístupu a distribuci televizního
programu. Auna Tlc je díky investicím ve výši 4 miliardy EUR v roce 2002
operátorem vynakládajícím nejvíce do rozvoje sítě a marketingu.
Nahoru

Zařízení s předinstalovaným firewallem a bránou VPN
Společnost Stonesoft oznámila novou produktovou řadu StoneGate High
Availability Firewall/ VPN pracující na hardwaru z dílen firmy Mikrolog.
Nová produktová řada totiž obsahuje bezpečnostní řešení založené na
firewallu a bráně virtuální privátní sítě (VPN) StoneGate.
Produktová řada obsahuje nabídku bezpečnostních řešení od systémů pro
malé a pobočkové kanceláře až po velké podnikové firewally/brány VPN.
Každé řešení obsahuje předinstalovaný StoneGate, včetně hardwarové a
softwarové podpory. Díky tomu, že je software firewallu a brány VPN v
zařízeních předem instalován, lze je snadno používat, zavádět a následně
i centrálně spravovat. StoneGate je firewall/VPN obsahuje integrovaný
operační systém, dynamické vyvažování zátěže, má vysokou dostupnost a
možnost připojení se k několika ISP najednou.
Nahoru |
|
Informační společnost |
Jiří Devát se stal nejlepším podnikatelem v ČR za rok 2002
Generální ředitel českého a slovenského zastoupení společnosti Microsoft
Jiří Devát byl oceněn jako nejvýraznější osobnost hospodářství České
republiky v roce 2002. Rozhodly o tom výsledky 1. ročníku ankety "O
nejlepšího podnikatele v ČR" z osobností zařazených v encyklopedii "Who
is …? v České republice", kterou vyhlásila společnost Who is Who, Verlag
für Personenenzyklopädien, vydavatel zmíněné encyklopedie.
V anketě, která navazuje na rakouskou tradici, hlasovaly jen osobnosti
zařazené do I. vydání encyklopedie. Svůj hlas pak mohly dát zase pouze
osobnostem působícím v hospodářské oblasti a uvedeným v encyklopedii.
Společnost Auna Tlc je významný španělský operátor, jehož síť pokrývá
2,6 milionu domácností a firem. Auna Tlc nabízí domácím uživatelům a
podnikatelům služby pevných telefonních linek, integrovaného
širokopásmového internetového přístupu a distribuci televizního
programu. Auna Tlc je díky investicím ve výši 4 miliardy EUR v roce 2002
operátorem vynakládajícím nejvíce do rozvoje sítě a marketingu.
Nahoru

V čele
Plautu nový předseda představenstva a CEO
Společnost
Plaut a její dozorčí rada oznámili změnu ve vedení představenstva
poradenské společnosti Plaut. Erich Lebeiner, dosavadní předseda
představenstva a CEO, složil ke 30. dubnu svůj mandát a po úspěšném
zakončení první fáze restrukturalizačního programu Target. Ten předává
svou funkci Toonu Boutenovi, který byl dozorčí radou jednohlasně zvolen.
Bouten (45) začal svou kariéru ve Philips Electronics, kde působil jako
poradce, prodejce a člen vedení v různých zemích firmy. V roce 1994
přešel do společnosti Compaq, kde založil Consumer Division Europe,
Middle East & Africa, za což byl o rok později povýšen na Vice
Presidenta.
V roce 2000 se stal CEO společnosti Jobline, která se ještě před
prodejem do TMP etablovala na evropském trhu jako internetová burza pro
hledání práce a která rovněž vyvíjela software pro personalistiku.
Bouten si s sebou do Plautu přináší obsáhlé zkušenosti v řízení
mezinárodních projektů spolu s know-how v IT a poradenské branži.
Lebeiner (61) byl ve společnosti Plaut více než 30 let, nejprve jako
poradce, později jako projektový manažer, ředitel a předseda
představenstva. Během jeho vedení se z regionální poradenské firmy s
obratem 30 mil. euro stala mezinárodní společnost, jejíž 16 zemí dosáhlo
v loňském roce obratu 215,8 euro. Restrukturalizací, která byla pod jeho
vedením zahájena, připravil dobrou výchozí pozici pro svého nástupce.
Erich Lebeiner bude i nadále k dispozici jako externí poradce.
"V osobě Toona Boutena se nám podařilo získat zkušeného top manažera z
IT branže. Pevně věříme v to, že bude ve své výjimečné kariéře
pokračovat i u Plautu a povede tak společnost do nové fáze vývoje a
profitability," komentuje Ing. Martin Křižák, ředitel české pobočky
Plautu.
Nahoru

Změny v dozorčí radě MIS
Prof. Dr. Sven
Piechota s blížícím se konáním výroční valné hromady společnosti MIS
oznámil své rozhodnutí odstoupit z pozice předsedy dozorčí rady MIS AG
ke dni 11. června 2003. Po založení pobočky MIS Consulting v Hamburgu v
roce 1996 se profesor Piechota stal předsedou dozorčí rady nově vzniklé
akciové společnosti MIS AG (do té doby pouze MIS GmbH). Podporoval
společnost řadou inovativních návrhů, mnoho odborníků zabývajících se
oblastí Business Intelligence jej zná jako výborného řečníka
prezentujícího ideje MIS na mnoha akcích.
Věnoval se rovněž intenzívně projektovým činnostem u zákazníků. Po osmi
letech profesor Piechota plánuje zasvětit svůj čas více vědecké práci a
projektům. Zůstane však v blízkém kontaktu jak s MIS AG, tak také s
Business Intelligence. Jméno jeho nástupce na místo v dozorčí radě bude
oznámeno v nejbližší době.
Nahoru

Společnost
ICZ má nového generálního ředitele
Manfred Joseph
je od 12. května novým generálním ředitelem společnosti ICZ. Panu
Josephovi je 43 let a je Rakušan. Má více než 15-ti leté zkušenosti v
oblasti informačních technologií, z toho pět let působil v České
republice. Naposledy působil na pozici výkonného předsedy Application
Service Provider (asp1000). Předtím vykonával pozici obchodního a
marketingového ředitele společnosti APP (dnes NESS CEE), kde byl
zodpovědný za kompletní obnovu nabídky sortimentu APP a reorganizaci
prodeje.
Mezinárodní zkušenosti načerpal M. Joseph v Oracle, kde působil jako šéf
prodeje a marketingu pro střední a východní Evropu, a ve firmě Cognos,
kde zastával pozici oblastního manažera pro Rakousko a Švýcarsko a
později také pro celou oblast střední a východní Evropy.
Nahoru

Kmenový náčelník
z Ghany navštívil Citrix
Ředitelství společnosti Citrix ve Fort Lauderdale navštívil kmenový
náčelník z Ghany, Jeho královská Výsost Nana Akuoko Sarpong, Omanhene z
Agogo, který s představiteli společnosti diskutoval o možné roli
technologií společnosti Citrix v plánech na rozvoj hospodářství v Ghaně.
Nana Sarpong se setkal s Traverem Gruen-Kennedym, chief evangelist a
zakladatelem neziskové organizace zaměřené na rozvoj technologií,
hospodářského vývoje a vzdělávání v chudých oblastech světa.
Nahoru

Valná hromada potvrdila volbu Plattnera do dozorčí rady
Na Výroční valné hromadě společnosti SAP konané v německém Mannheimu byl
Hasso Plattner, bývalý předseda představenstva a CEO, zvolen členem
dozorčí rady společnosti. Ihned po skončení Výroční valné hromady se
dozorčí rada sešla ve svém novém složení a zvolila Hasso Plattnera svým
předsedou. Vystřídal tak Dietmara Hoppa, který i nadále zůstává členem
dozorčí rady společnosti.
Valná hromada zároveň rozhodla o vyplacení dividend v hodnotě 0,60 eur
na akcii svým akcionářům. Celková výše rozdělených dividend akcionářům
bude činit 186,3 milionu eur. Bylo zároveň schváleno pokračování
programu zpětného výkupu akcií až do výše 30 milionů akcií. Všechny
návrhy předložené na letošní valné hromadě byly schváleny s podporou
více než 99 % hlasovacího kapitálu.
Nahoru |
|
System
NEWS zasílá redakce edice IT Business
* Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.:
+420/ 545 222 779 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám
System NEWS zasílali,
kontaktujte nás prosím.
Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora
Pavla Boucníka, |
|