HLEDEJ
 V SEKCI
 

11. června 2003

| registrace ZDARMA | starší čísla | odhlášení | ceník inzerce

Aktuální čislo

Obsah System NEWS

Podnikové aplikace
Nová generace produkčních skenerů Kodak i800
Linuxové účetnictví
3M implementuje novou verzi eFLOW V2.0
Citrix vylepšuje MetaFrame Presentation Server pro UNIX
LBMS Development Suite implementován v GE Capital Multiservis

Komerční příloha
2 knihy zdarma
Za IT System 2 knihy zdarma

Konference, semináře
Aktuální školení Sybase
Moderní databáze
MS Excel pro ekonomy

Internet, komunikace a sítě
ADSL od Aliatelu - Speedline DSL
Zájem o služby intranetu veřejné správy roste

Informační společnost
SAP ČR slaví desetileté výročí na Žofíně
Minolta ČR má nové vedení
Scanservice držitelem certifikátu ISO 9001:2000
 

V Edici IT Business vychází

Právě vyšlo:

IT System 5/2003

Hlavní témata
. Automobilový průmysl
· Supply Chain Management
· Product Lifecycle Management
· E-procurement
· Specializovaná příloha: InGIS
Připravujeme:

IT System 6/2003

Hlavní témata
· IT řešení pro telekomunikační společnosti
· IT řešení pro energetické, plynárenské, vodárenské...
· Business Intelligence (MIS, EIS, DSS)
· Podrobný tabulkový přehled ERP systémů
· Informační bezpečnost


Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový formulář ZDE!


Časopis IT Office


Podnikové aplikace

Nová generace produkčních skenerů Kodak i800
Společnost Scanservice představila nové produkční skenery Kodak i800, které umožňují pracovat s barevným nebo monochromatickým (černobílým) výstupem a zajišťují vysoký výkon pro nejnáročnější pracovní programy. Zvyšují produktivitu kratší přípravou před skenováním, skenují zároveň černobíle a barevně, rychlým hladkým podáváním dokumentů s technologií SurePath. Tím se dosáhne maximálního časového využití zařízení, vysoké kvality obrazů a vysokých rychlostí čtení systémy OCR/ICR (optického/inteligentního rozpoznávání znaků). Výsledkem je proces, který je efektivnější jak z hlediska úspory času, tak i nákladů. Pro snadnou systémovou integraci jsou se skenery dodávány ovladače ISIS a TWAIN, podporují výkonný snímací software Kodak Digital Science Capture Software, stejně jako akcelerátory a software Kofax Adrenaline.
Skenery jsou vybaveny novým systémem podávání dokumentů SurePath, jehož prostřednictvím je zajištěno rychlé a průběžné podávání papírů, bez rizika jejich vzpříčení. Dopravník QuickSet, který má kapacitu až 1000 archů, se vyznačuje velmi krátkou dobou zdvihu. Je vybaven mechanismem pro automatický reset, jehož prostřednictvím se dopravník nastaví přímo do polohy pro danou dávku. Jeho součástí je systémem pro trojrozměrnou detekci podání více papírů najednou. 3-D systém pracuje za použití ultrazvuku a nevyžaduje ze strany obsluhy kalibraci, umožňuje eliminovat chyby v podávání, které mohou být způsobeny např. přítomností samolepicích štítků nebo různou gramáží papíru.
Díky novému CCD senzoru Kodak TriColor Plus je možné skenovat vysokou rychlostí monochromaticky nebo současně monochromaticky i barevně, na základě předvolených funkcí. Například dokument, který obsahuje text i fotografie, může být jedinou operací snímání neskenován tak, že výsledkem je monochromatický nebo barevný, případně monochromatický i barevný obraz. Uvedené možnosti, které lze nalézt pouze u modelů i820 a i840, jsou reakcí na rostoucí využívání barvy v obchodních dokumentech, přičemž v daném uspořádání lze tuto potřebu realizovat bez nutnosti provádět skenování zvlášť.
Technologie Perfect Page od Kodaku umožňuje skenovat monochromaticky a barevně na jeden průchod dokumentu skenerem a rovnou odstraňuje barevný podtisk. Není nutné přerušit práci a měnit lampy. Výsledkem jsou čisté, ostré detaily a dokonalejší OCR/ICR čtení. Skutečnost, že Perfect Page běží automaticky na pozadí při plné produkční rychlosti, snižuje potřebu zásahů ze strany obsluhy, neboť eliminuje nutnost manuální kontroly kvality obrazu po skenování.

Nahoru

 

Linuxové účetnictví
Společnost SuSE CR ve spolupráci se společností X-tronic, uvádí na český trh nový linuxový účetní software pro podvojné účetnictví HoneyCalc.
HoneyCalc je kompletní systém podvojného účetnictví pro linuxové prostředí, který je určen pro menší i střední společnosti, živnostníky a podnikatele. Skládá se z jednotlivých agend (Banka, Pokladna, Vnitřní doklady, Fakturace, Evidence majetku, Sklady, Mzdy a Adresář), které tvoří navzájem provázaný systém. HoneyCalc dále zahrnuje Hlavní knihu, Účetní deník, evidenci DPH, Aktiva/Pasiva, Výkaz zisků a ztrát, Výsledovku, množství formulářů (např. příkaz k úhradě, pokladní doklady. .. ), evidenci provedených změn, zálohu dat a import sestav nebo účtů.
Vkládání dat je možné buď importem sestavy nebo automaticky. Při zadávání má účetní k dispozici aktuální účetní osnovu, ze které si vybírá vhodné účty. Jednotlivé moduly jsou navzájem propojené, takže je možné při vytváření faktury přejít do skladu a program navíc podporuje provazování souvisejících dokladů.
Účetní software HoneyCalc používá pro ukládání svých dat SQL databázi (PostgreSQL), která se vyznačuje velkou stabilitou a vysokým výkonem. To umožňuje také spouštět více účetnictví propojených s jednou PostgreSQL databází. Grafické rozhraní využívá grafický toolkit FOX, který generuje ergonomické dialogy.
Kromě vlastního softwaru obsahuje HoneyCalc manuál, instalační podporu a přístup k maintenance webu, odkud získá aktualizace a rozšíření programu.

Nahoru

 

3M implementuje novou verzi eFLOW V2.0
Top Image Systems, inovátor inteligentního rozpoznávání dokumentů, ohlásil implementaci své platformy eFLOW pro získávání dat ve společnostech 3M UK a 3M France. Tento systém bude implementován také v dalších pobočkách 3M v Evropě.
Top Image Systems (TiS) dodává automatizovaná řešení pro získávání dat, která zdokonalují obchodní procesy podniku integrací dat z více zdrojů a dat různých typů, jako např. faktur, přepravních dokladů, objednávek a dalších. Řešení od TiS dodávají extrahovaná data do podnikových aplikací, např. aplikací pro správu dokumentů a obsahu, ERP nebo CRM.

Nahoru

 

Citrix vylepšuje MetaFrame Presentation Server pro UNIX
Společnost Citrix oznámila, že Citrix MetaFrame Presentation Server 1.2 pro UNIX, který je součástí Citrix MetaFrame Access Suite je od května v prodeji. Tento produkt byl vytvořen tak, aby dále rozšiřoval výkon, použitelnost, zabezpečení a hodnotu softwaru pro přístupovou infrastrukturu od Citrixu použitelnou na UNIX operačním systému. Tato vylepšená verze softwaru zajišťuje uživatelům bezpečný přístup k UNIX a Java aplikacím z jakéhokoliv zařízení a s jakýmkoliv síťovým připojením.
Citrix MetaFrame Presentation Server 1.2 pro UNIX podporuje nové platformy, například Solaris SPARC 9 od Sun Microsystems, HP-UX 11i od Hewlett Packard a AIX 5.1 a 5.2 od IBM. Kombinace softwaru MetaFrame Presentation Server 1.2 pro UNIX se softwarem MetaFrame XP Presentation Server pro Windows zprostředkovává organizacím pracujícím s heterogenními prostředími a neustále se rozrůstajícími aplikačními infrastrukturami zjednodušený přístup z jakéhokoliv zařízení k téměř jakékoliv Windows nebo internetové aplikaci (zahrnuje softwary od společností Oracle, Seibel, JD Edwards, SAP, PeopleSoft, atd.). Doporučená maloobchodní cena softwaru MetaFrame Presentation Server 1.2 pro UNIX začíná na $5,995 pro 15 souběžných uživatelů (zahrnuje Citrix Subscription Advantage, který zajišťuje automatický a prioritní přístup k produktovým upgradům a vylepšením). Zákazníci, kteří v současné době používají MetaFrame 1.1 pro UNIX (s nebo bez Feature Release 1) se mohou upgradovat na verzi pro 15 uživatelů za cenu od $1,995. MetaFrame Presentation Server 1.2 pro UNIX vyžaduje předchozí instalaci MetaFrame Presentation Server 1.1 pro UNIX nebo MetaFrame Presentation Server 1.1 pro UNIX s Feature Release 1.

Nahoru

 

LBMS Development Suite implementován v GE Capital Multiservis
Společnost LBMS ve spolupráci se společností Komix, úspěšně ukončila projekt "Systém pro podporu vývojového cyklu softwaru" pro GE Capital Multiservis. Hlavním cílem 10 měsíců trvajícího projektu bylo zefektivnit proces vývoje a údržby softwarových aplikací prostřednictvím implementace ucelené metodiky a nasazením integrované sady podpůrných softwarových nástrojů zahrnujících správu požadavků, analýzu, datové a funkční modelování, testování a konfigurační řízení - LBMS Development Suite. Společnost LBMS byla zodpovědná za celkové řízení projektu a za dodávku metodik a nástrojů pro řízení požadavků, modelování, konfigurační řízení. Dodávku nástrojů a metodiky pro testování zabezpečovala společnost Komix.
V rámci LBMS Development Suite byly v GE Capital Multiservis nasazeny následující nástroje:
. Process Director pro správu všech dodaných metodik a procesů v elektronické formě;
. Caliber RM pro správu požadavků a řízení změn;
. Select Component Architect pro modelování, návrh a generování aplikací;
. TestDirector a WinRunner pro řízení procesu testování a automatizaci funkčního testování;
. StarTeam pro konfigurační řízení.
Petr Srdínko, senior IT manažer z GE Capital Multiservis k projektu řekl: "Významným faktorem pro zajištění dalšího rozšiřování a zkvalitňování poskytovaných služeb je průběžný rozvoj podpůrných softwarových aplikací a celkové IT infrastruktury. Klíčovou etapou tohoto rozvoje je standardizace a zefektivnění procesu vývoje a údržby softwarových aplikací, kterou jsme se rozhodli řešit prostřednictvím implementace ucelené metodiky a nasazením integrované sady podpůrných softwarových nástrojů. Projekt byl ukončen v plánovaném termínu a rozsahu a přinesl především transparentnost do celého vývojového cyklu. Dále přispěl ke zvýšení efektivity při vývoji aplikací a zlepšení reakce na změnové požadavky uživatelů. Dosažení dalších přínosů vyplývajících z nasazení nástrojů a metodik pro oblast modelování a konfigurační řízení očekáváme po plnohodnotném náběhu v horizontu cca půl roku".
Vedoucí projektu, Jaromír Šveřepa z LBMS k tomu dodává: "Stěžejním v projektu se ukázalo definování procesu řízení požadavků a jeho podpora v prostředí Caliber RM. Ve výsledku se podařilo nadefinovat zcela jednotný proces vzhledem k zadavatelům požadavků, který se liší pouze v realizační části s ohledem na to, zda je vývoj realizován interně nebo externě. Na proces řízení požadavků pak mohly navázat metodiky a procesy pro oblasti testování, modelování a konfiguračního řízení."

Nahoru


Moderní databáze


Komerční příloha

2 knihy zdarma
Vážení čtenáři, dovolujeme si Vám nabídnout zvýhodněné předplatné časopisu IT Office. Měsíčník IT Office je určený malým a středním firmám využívajícím IT v rámci své každodenní praxe. IT Office přináší přehledy, recenze, představení novinek, aktuality, tematické články z oblasti IT v prostředí malých a středních firem.
Nyní máte možnost objednat si zvýhodněné předplatné, v rámci kterého zdarma jako prémii získáte dvoudílnou publikaci Windows 2000 - podrobný přehled (obvyklá cena 480 Kč)
Časopis si můžete objednat na webové stránce, či zasláním e-mailu se všemi potřebnými údaji na abonence@ccb.cz a v případě dotazů neváhejte kontaktovat středisko abonence.
Máte-li zájem o dvě ukázková čísla IT Office zdarma, navštivte náš web, kde můžete provést objednávku. Věříme, že pro Vás tato mimořádná nabídka bude zajímavá a že využijete příležitosti, kterou Vám nabízíme.
 

Nahoru
 
Za IT System 2 knihy zdarma

Vážení čtenáři, dovolujeme si Vám nabídnout zvýhodněné předplatné časopisu IT System. Měsíčník IT System je časopisem pro manažery a podnikatele, kteří chtějí využívat informační technologie jako prostředek k získání konkurenční výhody svého podniku. IT System je věnován problematice podnikových informačních systémů a oblastem jako je e-business, data warehousing, BI, správa dokumentů, komunikace a bezpečnost.
Nyní máte možnost objednat si zvýhodněné předplatné, v rámci kterého zdarma jako prémii získáte dvoudílnou publikaci Windows 2000 - podrobný přehled (obvyklá cena 480 Kč)
Časopis si můžete objednat na webové stránce, či zasláním e-mailu se všemi potřebnými údaji na  abonence@ccb.cz. V případě dotazů neváhejte kontaktovat středisko abonence.
Máte-li zájem o dvě ukázková čísla IT System zdarma, navštivte náš web, kde můžete provést objednávku. Věříme, že pro Vás tato mimořádná nabídka bude zajímavá a že využijete příležitosti, kterou Vám nabízíme.

Nahoru


Efektivni rizeni informatiky


Konference, semináře

Aktuální školení Sybase
Společnost Sybase si vás dovoluje pozvat na aktuální školení a odborné semináře. Na webových stránkách společnosti je k dispozici nový rozvrh školení, tentokrát až do konce roku 2003. Ke stažení je na této adrese. Terminy je však možno domluvit i individuálně.
Z aktuální nabídky seminářů vybíráme ten, který se koná 18. června. Na tento den je připraven seminář PowerBuilder 9.
Ten je koncipován především jako představení nových vlastností implementovaných v nové verzi PowerBuilderu. Stěžejními tématy jsou podpora XML, jazyka Java, .NET nebo platformy PocketPC. Seminář je určen především stávajícím uživatelům PowerBuilderu. Vítáni jsou ale i vývojáři či vedoucí vývojových týmů, kteří neznají toto vývojové prostředí, ale hledají vhodný nástroj pro rychlý vývoj C/S či vícevrstvých aplikací.
Pokud mate o některý z těchto seminářů zájem, zaregistrujte se, prosím, na telefonním čísle 224 310 808 linka 146 nebo vyplňte registrační formulář.
Pokud není uvedeno jinak, konají se semináře v sídle Sybase ČR, Tychonova 2, Praha 6 od 9 do 12. Z důvodu omezené kapacity přednáškové místnosti, se registrujte prosím na telefonním čísle 224 310 808, linka 143, nebo na e-mailové adrese marketing@sybase.cz.

Nahoru
 
Moderní databáze
Ve dnech 24. až 25. června proběhne v hotelu ORLÍK v obci Vystrkov již 18. ročník pravidelné mezinárodní konference Moderní databáze, kterou pořádá společnost Komix. Pro letošní ročník bylo vybráno téma "Webové služby a mobilní databáze".
Konference je určena zájemcům o hlavní trendy vývoje informačních systémů, všem těm, kdo se připravují na tvorbu či změnu IS, popř. rozhodují o nákupu IT technologií. Obsahová náplň konference zaujme nejen informatiky, ale i manažery zodpovědné za koncepci informatiky ve firmě.
Předběžný program s anotacemi přednášek naleznete zde.
Úvodní přednášky budou věnovány rozvoji XML databází, dále se dozvíte základní informace o standardech pro webové služby. V dalších přednáškách se zaměříme na distribuované portály, mobilní databáze a webové služby a ontologie. Součástí je také společenský večer s doprovodným programem a možností neformální výměny názorů a zkušeností mezi účastníky. Druhý den bude věnován možnostem integrace aplikací v prostředí Internetu a problematice právních vztahů vznikajících při podnikání v prostředí Internetu.

Nahoru
 
MS Excel pro ekonomy
Práce ekonoma bez MS Excelu je v dnešní době nepředstavitelná, ale jak ukazují mnohé průzkumy, pracovníci využívají možností Excelu jen částečně. Správným používáním MS Excelu můžeme naši práci velice zjednodušit a zefektivnit - mnoho úkonů dělaných ručně je možné přenechat Excelu a nám tak zbude více času pro řešení jiných důležitých úkolů.
Rádi bychom Vás proto pozvali na seminář MS Excel pro ekonomy, který se koná 10. až 11. září v Praze. Věříme, že konkrétní příklady znázorňující možnosti použití programu v praxi Vám přinesou mnoho užitku. Více informací, včetně možností se přihlásit, naleznete na webu pořadatele.

Nahoru
 
Veřejné vzdělávací kurzy LBMS
Modelování a zdokonalování procesů od 17. do 18. června, to je jen jeden z kurzů, které v nadcházejícím období pořádá společnost LBMS. Pokud máte zájem se o připravovaných akcích dozvědět více či se rovnou přihlásit, stačí navštívit stránky LBMS. Zde se dozvíte nejen přesné termíny, ale i podrobný obsah školení a dokonce i ukázky z probírané látky.

Nahoru


RoadShow 2003


Internet, komunikace a sítě

ADSL od Aliatelu - Speedline DSL
Společnost Aliatel přichází na trh se službou vysokorychlostního přístupu k internetu využívající širokopásmovou technologii ADSL. Služba Speedline DSL je nabízena spolu s hlasovou službou na principu předvolby operátora - Business Call Smart. Zákazník tak získává komplexní řešení internetových a telefonních potřeb. Nová služba s názvem Speedline DSL je nabízena ve dvou základních variantách lišících se především rychlostí přístupu k Internetu.
. Speedline DSL Light (192/64 kbit/s a 320/128 kbit/s tj. rychlost směrem k uživateli/od uživatele) je vhodná pro domácí uživatele vykazující vysoký provoz na Internetu, živnostníky, malé kanceláře nebo zaměstnance pracující z domova.
. Speedline DSL (256/64 kbit/s, 512/128 kbit/s a 1024/256 kbit/s) si najde zákazníky mezi podnikateli s vysokým využitím internetu a mezi malými a středními podniky požadujícími rychlé připojení své lokální počítačové sítě k internetové síti.
Služba je zpoplatněna paušálně bez ohledu na objem přenesených dat nebo čas strávený na internetu. V paušálu je již zahrnut poplatek za koncové zařízení (ADSL modem) a na celou službu se uplatňuje snížená pětiprocentní sazba DPH. Prostřednictvím stávající telefonní linky je zákazníkovi umožněno být na internetu a zároveň volat levněji. K internetovému připojení jsou nabízeny rovněž e-mailové schránky a prostor pro webovou prezentaci.

Nahoru
 
Zájem o služby intranetu veřejné správy roste
Více než 350 subjektů veřejné správy - obcí, měst a dalších uzavřelo tzv. prováděcí smlouvy se společností Český Telecom na poskytování komunikačních služeb Intranetu veřejné správy.
Velký zájem je zejména o Business platinum combi (BPC) - cenový plán pro hlasovou komunikaci, který společnost připravila speciálně pro veřejnou správu.
Jde o systém slev (v průměru o 20 %) na všechna místní, meziměstská a mezinárodní volání. Slevy jsou poskytovány ve více kombinacích dle měsíčního objemu volání a výběru zákazníka. Mezi další služby, o které je zájem, patří mimo jiné datová virtuální privátní síť.
Umožňuje připojeným uživatelům z řad veřejné správy bezpečný, rychlý a jednoduchý přístup k požadovaným datům, datovou komunikaci mezi sebou i s veřejností. Součástí služby je rovněž možnost přístupu k Internetu.

Nahoru


Semináře Sybase


Informační společnost

SAP ČR slaví desetileté výročí na Žofíně
Před 10 lety zahájilo české zastoupení globální společnosti SAP AG své obchodní aktivity na českém trhu. Při této příležitosti společnost SAP ČR pořádala 5. června na pražském Žofíně setkání se svými zákazníky a partnery, kteří si mohli připomenout historii, nejdůležitější okamžiky její existence a současnou pozici firmy, která je dnes největším dodavatelem podnikového softwaru v České republice. Podle IDC dnes má společnost SAP více než 50% podíl na trhu, její řešení využívá 55 z Top 100 největších českých firem a celkový počet uživatelů (licencí) řešení SAP v České republice dosáhl téměř 40 000. V SAP ČR nyní pracuje 180 zaměstnanců.
Krátce po založení v roce 1993 byl SAP ČR firmou o několika lidech vstupující na trh, který nabízel velké množství lokálních systémů vyvíjených na základě okamžitých potřeb. "Cílem SAP ČR bylo především prosadit do českých podniků integrovaný informační systém založený na mezinárodních podnikatelských standardech," řekl Martin Bednár, generální ředitel SAP v České republice. "V dalších letech vidíme hlavní roli naší společnosti v tom, že budeme podporovat české podniky a českou ekonomiku při začleňování do Evropské unie a přispívat k jejich konkurenceschopnosti a rozvoji. Tuto podporu budou potřebovat především malé a střední podniky, které oslovujeme prostřednictvím našich nových specifických řešení," dále doplnil Bednár.

Nahoru
 
Minolta ČR má nové vedení
Společnost Minolta úspěšně pokračuje v restrukturalizaci, která jí má umožnit být úspěšnější na českém IT trhu. Dokazují to mimo jiné poslední výzkumy studie IDC, podle kterých Minolta opětovně obhájila své dominantní postavení na trhu kopírovacích strojů a laserových tiskáren.
V rámci optimalizace vnitřních struktur se k 1. 6. 2003 změnilo také vedení společnosti. Do funkce ředitele Minolty v České Republice byl jmenován ing. Roman Tihelka, který působí ve firmě již od roku 1991.
"Abychom dokázali být úspěšnější na tak komplikovaném trhu, jakým český bezesporu je, snažíme se neustále hledat nové cesty k optimalizaci struktury společnosti," uvedl ředitel Minolty v České Republice ing. Roman Tihelka. Jeho hlavním krédem je udělat z firmy vysoce dynamickou společnost, která bude rychleji reagovat na potřeby trhu a bude připravena na změny související se vstupem do EU. Novému vedení společnosti jde také o posílení dominantního postavení Minolty mezi dodavateli služeb a řešení na českém trhu.
Společnost je od 1. 6. 2003 řízena manažerským týmem ve složení: Ing. Tomáš Bednář - ředitel služeb, Ing. Michal Janský - ředitel Minolta Leasing, Ing. Pavel Učeň - obchodní ředitel, Ing. Pavel Zedníček - finanční ředitel.

Nahoru
 
Scanservice držitelem certifikátu ISO 9001:2000
Společnost scanservice získala prestižní mezinárodní certifikát kvality podle normy ISO 9001:2000. Tento certifikát potvrzuje, že scanservice přináší služby na světové úrovni s využitím propracovaných a efektivních procesů, které zlepšují celkovou kvalitu poskytovaných produktů a služeb.
Certifikační audit provedený ve dnech 28.-30.4.2003 společností Moody International potvrdil, že všechny projekty a činnosti společnosti scanservice, stejně jako vnitropodnikové procesy, odpovídají mezinárodním standardům specifikovaným v normě ISO 9001:2000.

Nahoru


System NEWS zasílá redakce edice IT Business * Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.: +420/ 545 222 779 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám System NEWS zasílali, kontaktujte nás prosím. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora Pavla Boucníka,