V Edici IT Business
vychází |
Právě vyšlo:
IT System 5/2003
Hlavní témata
. Automobilový průmysl
· Supply Chain Management
· Product Lifecycle Management
· E-procurement
· Specializovaná příloha: InGIS |
Připravujeme:
IT System 6/2003
Hlavní témata
· IT řešení pro telekomunikační společnosti
· IT řešení pro energetické, plynárenské, vodárenské...
· Business Intelligence (MIS, EIS, DSS)
· Podrobný tabulkový přehled ERP systémů
· Informační bezpečnost |
Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový
formulář ZDE! |

|
Podnikové aplikace |
Nová generace
produkčních skenerů Kodak i800
Společnost
Scanservice představila nové produkční skenery Kodak i800, které
umožňují pracovat s barevným nebo monochromatickým (černobílým) výstupem
a zajišťují vysoký výkon pro nejnáročnější pracovní programy. Zvyšují
produktivitu kratší přípravou před skenováním, skenují zároveň černobíle
a barevně, rychlým hladkým podáváním dokumentů s technologií SurePath.
Tím se dosáhne maximálního časového využití zařízení, vysoké kvality
obrazů a vysokých rychlostí čtení systémy OCR/ICR
(optického/inteligentního rozpoznávání znaků). Výsledkem je proces,
který je efektivnější jak z hlediska úspory času, tak i nákladů. Pro
snadnou systémovou integraci jsou se skenery dodávány ovladače ISIS a
TWAIN, podporují výkonný snímací software Kodak Digital Science Capture
Software, stejně jako akcelerátory a software Kofax Adrenaline.
Skenery jsou vybaveny novým systémem podávání dokumentů SurePath, jehož
prostřednictvím je zajištěno rychlé a průběžné podávání papírů, bez
rizika jejich vzpříčení. Dopravník QuickSet, který má kapacitu až 1000
archů, se vyznačuje velmi krátkou dobou zdvihu. Je vybaven mechanismem
pro automatický reset, jehož prostřednictvím se dopravník nastaví přímo
do polohy pro danou dávku. Jeho součástí je systémem pro trojrozměrnou
detekci podání více papírů najednou. 3-D systém pracuje za použití
ultrazvuku a nevyžaduje ze strany obsluhy kalibraci, umožňuje eliminovat
chyby v podávání, které mohou být způsobeny např. přítomností
samolepicích štítků nebo různou gramáží papíru.
Díky novému CCD senzoru Kodak TriColor Plus je možné skenovat vysokou
rychlostí monochromaticky nebo současně monochromaticky i barevně, na
základě předvolených funkcí. Například dokument, který obsahuje text i
fotografie, může být jedinou operací snímání neskenován tak, že
výsledkem je monochromatický nebo barevný, případně monochromatický i
barevný obraz. Uvedené možnosti, které lze nalézt pouze u modelů i820 a
i840, jsou reakcí na rostoucí využívání barvy v obchodních dokumentech,
přičemž v daném uspořádání lze tuto potřebu realizovat bez nutnosti
provádět skenování zvlášť.
Technologie Perfect Page od Kodaku umožňuje skenovat monochromaticky a
barevně na jeden průchod dokumentu skenerem a rovnou odstraňuje barevný
podtisk. Není nutné přerušit práci a měnit lampy. Výsledkem jsou čisté,
ostré detaily a dokonalejší OCR/ICR čtení. Skutečnost, že Perfect Page
běží automaticky na pozadí při plné produkční rychlosti, snižuje potřebu
zásahů ze strany obsluhy, neboť eliminuje nutnost manuální kontroly
kvality obrazu po skenování.
Nahoru

Linuxové účetnictví
Společnost SuSE CR ve spolupráci se společností X-tronic, uvádí na český
trh nový linuxový účetní software pro podvojné účetnictví HoneyCalc.
HoneyCalc je kompletní systém podvojného účetnictví pro linuxové
prostředí, který je určen pro menší i střední společnosti, živnostníky a
podnikatele. Skládá se z jednotlivých agend (Banka, Pokladna, Vnitřní
doklady, Fakturace, Evidence majetku, Sklady, Mzdy a Adresář), které
tvoří navzájem provázaný systém. HoneyCalc dále zahrnuje Hlavní knihu,
Účetní deník, evidenci DPH, Aktiva/Pasiva, Výkaz zisků a ztrát,
Výsledovku, množství formulářů (např. příkaz k úhradě, pokladní doklady.
.. ), evidenci provedených změn, zálohu dat a import sestav nebo účtů.
Vkládání dat je možné buď importem sestavy nebo automaticky. Při
zadávání má účetní k dispozici aktuální účetní osnovu, ze které si
vybírá vhodné účty. Jednotlivé moduly jsou navzájem propojené, takže je
možné při vytváření faktury přejít do skladu a program navíc podporuje
provazování souvisejících dokladů.
Účetní software HoneyCalc používá pro ukládání svých dat SQL databázi
(PostgreSQL), která se vyznačuje velkou stabilitou a vysokým výkonem. To
umožňuje také spouštět více účetnictví propojených s jednou PostgreSQL
databází. Grafické rozhraní využívá grafický toolkit FOX, který generuje
ergonomické dialogy.
Kromě vlastního softwaru obsahuje HoneyCalc manuál, instalační podporu a
přístup k maintenance webu, odkud získá aktualizace a rozšíření
programu.
Nahoru

3M implementuje novou
verzi eFLOW V2.0
Top Image Systems, inovátor inteligentního rozpoznávání dokumentů,
ohlásil implementaci své platformy eFLOW pro získávání dat ve
společnostech 3M UK a 3M France. Tento systém bude implementován také v
dalších pobočkách 3M v Evropě.
Top Image Systems (TiS) dodává automatizovaná řešení pro získávání dat,
která zdokonalují obchodní procesy podniku integrací dat z více zdrojů a
dat různých typů, jako např. faktur, přepravních dokladů, objednávek a
dalších. Řešení od TiS dodávají extrahovaná data do podnikových
aplikací, např. aplikací pro správu dokumentů a obsahu, ERP nebo CRM.
Nahoru

Citrix
vylepšuje MetaFrame Presentation Server pro UNIX
Společnost Citrix oznámila, že Citrix MetaFrame Presentation Server 1.2
pro UNIX, který je součástí Citrix MetaFrame Access Suite je od května v
prodeji. Tento produkt byl vytvořen tak, aby dále rozšiřoval výkon,
použitelnost, zabezpečení a hodnotu softwaru pro přístupovou
infrastrukturu od Citrixu použitelnou na UNIX operačním systému. Tato
vylepšená verze softwaru zajišťuje uživatelům bezpečný přístup k UNIX a
Java aplikacím z jakéhokoliv zařízení a s jakýmkoliv síťovým připojením.
Citrix MetaFrame Presentation Server 1.2 pro UNIX podporuje nové
platformy, například Solaris SPARC 9 od Sun Microsystems, HP-UX 11i od
Hewlett Packard a AIX 5.1 a 5.2 od IBM. Kombinace softwaru MetaFrame
Presentation Server 1.2 pro UNIX se softwarem MetaFrame XP Presentation
Server pro Windows zprostředkovává organizacím pracujícím s
heterogenními prostředími a neustále se rozrůstajícími aplikačními
infrastrukturami zjednodušený přístup z jakéhokoliv zařízení k téměř
jakékoliv Windows nebo internetové aplikaci (zahrnuje softwary od
společností Oracle, Seibel, JD Edwards, SAP, PeopleSoft, atd.).
Doporučená maloobchodní cena softwaru MetaFrame Presentation Server 1.2
pro UNIX začíná na $5,995 pro 15 souběžných uživatelů (zahrnuje Citrix
Subscription Advantage, který zajišťuje automatický a prioritní přístup
k produktovým upgradům a vylepšením). Zákazníci, kteří v současné době
používají MetaFrame 1.1 pro UNIX (s nebo bez Feature Release 1) se mohou
upgradovat na verzi pro 15 uživatelů za cenu od $1,995. MetaFrame
Presentation Server 1.2 pro UNIX vyžaduje předchozí instalaci MetaFrame
Presentation Server 1.1 pro UNIX nebo MetaFrame Presentation Server 1.1
pro UNIX s Feature Release 1.
Nahoru

LBMS Development Suite implementován v GE Capital Multiservis
Společnost LBMS ve spolupráci se společností Komix, úspěšně ukončila
projekt "Systém pro podporu vývojového cyklu softwaru" pro GE Capital
Multiservis. Hlavním cílem 10 měsíců trvajícího projektu bylo
zefektivnit proces vývoje a údržby softwarových aplikací prostřednictvím
implementace ucelené metodiky a nasazením integrované sady podpůrných
softwarových nástrojů zahrnujících správu požadavků, analýzu, datové a
funkční modelování, testování a konfigurační řízení - LBMS Development
Suite. Společnost LBMS byla zodpovědná za celkové řízení projektu a za
dodávku metodik a nástrojů pro řízení požadavků, modelování,
konfigurační řízení. Dodávku nástrojů a metodiky pro testování
zabezpečovala společnost Komix.
V rámci LBMS Development Suite byly v GE Capital Multiservis nasazeny
následující nástroje:
. Process Director pro správu všech dodaných metodik a procesů v
elektronické formě;
. Caliber RM pro správu požadavků a řízení změn;
. Select Component Architect pro modelování, návrh a generování
aplikací;
. TestDirector a WinRunner pro řízení procesu testování a automatizaci
funkčního testování;
. StarTeam pro konfigurační řízení.
Petr Srdínko, senior IT manažer z GE Capital Multiservis k projektu
řekl: "Významným faktorem pro zajištění dalšího rozšiřování a
zkvalitňování poskytovaných služeb je průběžný rozvoj podpůrných
softwarových aplikací a celkové IT infrastruktury. Klíčovou etapou
tohoto rozvoje je standardizace a zefektivnění procesu vývoje a údržby
softwarových aplikací, kterou jsme se rozhodli řešit prostřednictvím
implementace ucelené metodiky a nasazením integrované sady podpůrných
softwarových nástrojů. Projekt byl ukončen v plánovaném termínu a
rozsahu a přinesl především transparentnost do celého vývojového cyklu.
Dále přispěl ke zvýšení efektivity při vývoji aplikací a zlepšení reakce
na změnové požadavky uživatelů. Dosažení dalších přínosů vyplývajících z
nasazení nástrojů a metodik pro oblast modelování a konfigurační řízení
očekáváme po plnohodnotném náběhu v horizontu cca půl roku".
Vedoucí projektu, Jaromír Šveřepa z LBMS k tomu dodává: "Stěžejním v
projektu se ukázalo definování procesu řízení požadavků a jeho podpora v
prostředí Caliber RM. Ve výsledku se podařilo nadefinovat zcela jednotný
proces vzhledem k zadavatelům požadavků, který se liší pouze v
realizační části s ohledem na to, zda je vývoj realizován interně nebo
externě. Na proces řízení požadavků pak mohly navázat metodiky a procesy
pro oblasti testování, modelování a konfiguračního řízení."
Nahoru |
|
Komerční příloha |
2
knihy zdarma
Vážení
čtenáři, dovolujeme si Vám nabídnout zvýhodněné předplatné časopisu IT
Office. Měsíčník IT Office je určený malým a středním firmám
využívajícím IT v rámci své každodenní praxe. IT Office přináší
přehledy, recenze, představení novinek, aktuality, tematické články z
oblasti IT v prostředí malých a středních firem.
Nyní máte možnost objednat si zvýhodněné předplatné, v rámci kterého
zdarma jako prémii získáte dvoudílnou publikaci Windows 2000 - podrobný
přehled (obvyklá cena 480 Kč)
Časopis si můžete objednat na
webové stránce, či zasláním e-mailu se všemi potřebnými údaji na
abonence@ccb.cz a v případě dotazů
neváhejte kontaktovat středisko
abonence.
Máte-li zájem o dvě ukázková čísla IT Office zdarma, navštivte náš
web, kde můžete provést objednávku. Věříme, že pro Vás tato
mimořádná nabídka bude zajímavá a že využijete příležitosti, kterou Vám
nabízíme.
Nahoru

Za IT System 2 knihy zdarma
Vážení
čtenáři, dovolujeme si Vám nabídnout zvýhodněné předplatné časopisu IT
System. Měsíčník IT System je časopisem pro manažery a podnikatele,
kteří chtějí využívat informační technologie jako prostředek k získání
konkurenční výhody svého podniku. IT System je věnován problematice
podnikových informačních systémů a oblastem jako je e-business, data
warehousing, BI, správa dokumentů, komunikace a bezpečnost.
Nyní máte možnost objednat si zvýhodněné předplatné, v rámci kterého
zdarma jako prémii získáte dvoudílnou publikaci Windows 2000 - podrobný
přehled (obvyklá cena 480 Kč)
Časopis si můžete objednat na
webové stránce, či zasláním e-mailu se všemi potřebnými údaji na
abonence@ccb.cz. V případě dotazů
neváhejte kontaktovat středisko
abonence.
Máte-li zájem o dvě ukázková čísla IT System zdarma, navštivte náš
web, kde můžete provést objednávku. Věříme, že pro Vás tato
mimořádná nabídka bude zajímavá a že využijete příležitosti, kterou Vám
nabízíme.
Nahoru |
|
Konference, semináře |
Aktuální školení Sybase
Společnost
Sybase si vás dovoluje pozvat na aktuální
školení a
odborné semináře.
Na webových stránkách společnosti je k dispozici nový rozvrh školení, tentokrát
až do konce roku 2003. Ke stažení je na
této adrese.
Terminy je však možno domluvit i individuálně.
Z aktuální nabídky seminářů vybíráme ten, který se koná 18. června. Na tento den
je připraven seminář PowerBuilder 9.
Ten je koncipován především jako představení nových vlastností implementovaných
v nové verzi PowerBuilderu. Stěžejními tématy jsou podpora XML, jazyka Java,
.NET nebo platformy PocketPC. Seminář je určen především stávajícím uživatelům
PowerBuilderu. Vítáni jsou ale i vývojáři či vedoucí vývojových týmů, kteří
neznají toto vývojové prostředí, ale hledají vhodný nástroj pro rychlý vývoj C/S
či vícevrstvých aplikací.
Pokud mate o některý z těchto seminářů zájem,
zaregistrujte se, prosím, na telefonním čísle 224 310 808 linka 146 nebo
vyplňte registrační
formulář.
Pokud není uvedeno jinak, konají se semináře v sídle Sybase ČR, Tychonova 2,
Praha 6 od 9 do 12. Z důvodu omezené kapacity přednáškové místnosti, se
registrujte prosím na telefonním čísle 224 310 808, linka 143, nebo na e-mailové
adrese marketing@sybase.cz.
Nahoru

Moderní databáze
Ve dnech 24. až
25. června proběhne v hotelu
ORLÍK v obci Vystrkov již 18. ročník pravidelné mezinárodní konference
Moderní databáze, kterou pořádá společnost Komix. Pro letošní ročník bylo
vybráno téma "Webové služby a mobilní databáze".
Konference je určena zájemcům o hlavní trendy vývoje informačních systémů, všem
těm, kdo se připravují na tvorbu či změnu IS, popř. rozhodují o nákupu IT
technologií. Obsahová náplň konference zaujme nejen informatiky, ale i manažery
zodpovědné za koncepci informatiky ve firmě.
Předběžný program s anotacemi přednášek naleznete
zde.
Úvodní přednášky budou věnovány rozvoji XML databází, dále se dozvíte základní
informace o standardech pro webové služby. V dalších přednáškách se zaměříme na
distribuované portály, mobilní databáze a webové služby a ontologie. Součástí je
také společenský večer s doprovodným programem a možností neformální výměny
názorů a zkušeností mezi účastníky. Druhý den bude věnován možnostem integrace
aplikací v prostředí Internetu a problematice právních vztahů vznikajících při
podnikání v prostředí Internetu.
Nahoru

MS Excel pro ekonomy
Práce ekonoma bez MS Excelu je v dnešní době nepředstavitelná, ale jak
ukazují mnohé průzkumy, pracovníci využívají možností Excelu jen částečně.
Správným používáním MS Excelu můžeme naši práci velice zjednodušit a zefektivnit
- mnoho úkonů dělaných ručně je možné přenechat Excelu a nám tak zbude více času
pro řešení jiných důležitých úkolů.
Rádi bychom Vás proto pozvali na seminář
MS Excel pro ekonomy, který se koná 10. až 11. září v Praze. Věříme, že
konkrétní příklady znázorňující možnosti použití programu v praxi Vám přinesou
mnoho užitku. Více informací, včetně možností se přihlásit, naleznete na
webu pořadatele.
Nahoru

Veřejné vzdělávací kurzy LBMS
Modelování a zdokonalování procesů od 17. do 18. června, to je jen jeden
z kurzů, které v nadcházejícím období pořádá společnost LBMS. Pokud máte zájem
se o připravovaných akcích dozvědět více či se rovnou přihlásit, stačí navštívit
stránky LBMS.
Zde se dozvíte nejen přesné termíny, ale i podrobný obsah školení a dokonce i
ukázky z probírané látky.
Nahoru |
|
Internet, komunikace a
sítě |
ADSL od Aliatelu - Speedline
DSL
Společnost Aliatel přichází na trh se službou vysokorychlostního
přístupu k internetu využívající širokopásmovou technologii ADSL. Služba
Speedline DSL je nabízena spolu s hlasovou službou na principu předvolby
operátora - Business Call Smart. Zákazník tak získává komplexní řešení
internetových a telefonních potřeb. Nová služba s názvem Speedline DSL
je nabízena ve dvou základních variantách lišících se především
rychlostí přístupu k Internetu.
. Speedline DSL Light (192/64 kbit/s a 320/128 kbit/s tj. rychlost
směrem k uživateli/od uživatele) je vhodná pro domácí uživatele
vykazující vysoký provoz na Internetu, živnostníky, malé kanceláře nebo
zaměstnance pracující z domova.
. Speedline DSL (256/64 kbit/s, 512/128 kbit/s a 1024/256 kbit/s) si
najde zákazníky mezi podnikateli s vysokým využitím internetu a mezi
malými a středními podniky požadujícími rychlé připojení své lokální
počítačové sítě k internetové síti.
Služba je zpoplatněna paušálně bez ohledu na objem přenesených dat nebo
čas strávený na internetu. V paušálu je již zahrnut poplatek za koncové
zařízení (ADSL modem) a na celou službu se uplatňuje snížená
pětiprocentní sazba DPH. Prostřednictvím stávající telefonní linky je
zákazníkovi umožněno být na internetu a zároveň volat levněji. K
internetovému připojení jsou nabízeny rovněž e-mailové schránky a
prostor pro webovou prezentaci.
Nahoru

Zájem o
služby intranetu veřejné správy roste
Více než 350 subjektů veřejné správy - obcí, měst a dalších uzavřelo
tzv. prováděcí smlouvy se společností Český Telecom na poskytování
komunikačních služeb Intranetu veřejné správy.
Velký zájem je zejména o Business platinum combi (BPC) - cenový plán pro
hlasovou komunikaci, který společnost připravila speciálně pro veřejnou
správu.
Jde o systém slev (v průměru o 20 %) na všechna místní, meziměstská a
mezinárodní volání. Slevy jsou poskytovány ve více kombinacích dle
měsíčního objemu volání a výběru zákazníka. Mezi další služby, o které
je zájem, patří mimo jiné datová virtuální privátní síť.
Umožňuje připojeným uživatelům z řad veřejné správy bezpečný, rychlý a
jednoduchý přístup k požadovaným datům, datovou komunikaci mezi sebou i
s veřejností. Součástí služby je rovněž možnost přístupu k Internetu.
Nahoru |
|
Informační společnost |
SAP ČR slaví
desetileté výročí na Žofíně
Před 10 lety zahájilo české zastoupení globální společnosti SAP AG své
obchodní aktivity na českém trhu. Při této příležitosti společnost SAP
ČR pořádala 5. června na pražském Žofíně setkání se svými zákazníky a
partnery, kteří si mohli připomenout historii, nejdůležitější okamžiky
její existence a současnou pozici firmy, která je dnes největším
dodavatelem podnikového softwaru v České republice. Podle IDC dnes má
společnost SAP více než 50% podíl na trhu, její řešení využívá 55 z Top
100 největších českých firem a celkový počet uživatelů (licencí) řešení
SAP v České republice dosáhl téměř 40 000. V SAP ČR nyní pracuje 180
zaměstnanců.
Krátce po založení v roce 1993 byl SAP ČR firmou o několika lidech
vstupující na trh, který nabízel velké množství lokálních systémů
vyvíjených na základě okamžitých potřeb. "Cílem SAP ČR bylo především
prosadit do českých podniků integrovaný informační systém založený na
mezinárodních podnikatelských standardech," řekl Martin Bednár,
generální ředitel SAP v České republice. "V dalších letech vidíme hlavní
roli naší společnosti v tom, že budeme podporovat české podniky a českou
ekonomiku při začleňování do Evropské unie a přispívat k jejich
konkurenceschopnosti a rozvoji. Tuto podporu budou potřebovat především
malé a střední podniky, které oslovujeme prostřednictvím našich nových
specifických řešení," dále doplnil Bednár.
Nahoru

Minolta ČR má nové vedení
Společnost Minolta úspěšně pokračuje v restrukturalizaci, která jí má
umožnit být úspěšnější na českém IT trhu. Dokazují to mimo jiné poslední
výzkumy studie IDC, podle kterých Minolta opětovně obhájila své
dominantní postavení na trhu kopírovacích strojů a laserových tiskáren.
V rámci optimalizace vnitřních struktur se k 1. 6. 2003 změnilo také
vedení společnosti. Do funkce ředitele Minolty v České Republice byl
jmenován ing. Roman Tihelka, který působí ve firmě již od roku 1991.
"Abychom dokázali být úspěšnější na tak komplikovaném trhu, jakým český
bezesporu je, snažíme se neustále hledat nové cesty k optimalizaci
struktury společnosti," uvedl ředitel Minolty v České Republice ing.
Roman Tihelka. Jeho hlavním krédem je udělat z firmy vysoce dynamickou
společnost, která bude rychleji reagovat na potřeby trhu a bude
připravena na změny související se vstupem do EU. Novému vedení
společnosti jde také o posílení dominantního postavení Minolty mezi
dodavateli služeb a řešení na českém trhu.
Společnost je od 1. 6. 2003 řízena manažerským týmem ve složení: Ing.
Tomáš Bednář - ředitel služeb, Ing. Michal Janský - ředitel Minolta
Leasing, Ing. Pavel Učeň - obchodní ředitel, Ing. Pavel Zedníček -
finanční ředitel.
Nahoru

Scanservice
držitelem certifikátu ISO 9001:2000
Společnost scanservice získala prestižní mezinárodní certifikát kvality
podle normy ISO 9001:2000. Tento certifikát potvrzuje, že scanservice
přináší služby na světové úrovni s využitím propracovaných a efektivních
procesů, které zlepšují celkovou kvalitu poskytovaných produktů a
služeb.
Certifikační audit provedený ve dnech 28.-30.4.2003 společností Moody
International potvrdil, že všechny projekty a činnosti společnosti
scanservice, stejně jako vnitropodnikové procesy, odpovídají
mezinárodním standardům specifikovaným v normě ISO 9001:2000.
Nahoru |
|
System
NEWS zasílá redakce edice IT Business
* Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.:
+420/ 545 222 779 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám
System NEWS zasílali,
kontaktujte nás prosím.
Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora
Pavla Boucníka, |
|