HLEDEJ
 V SEKCI
 

4. června 2003

| registrace ZDARMA | starší čísla | odhlášení | ceník inzerce

Aktuální čislo

Obsah System NEWS

Podnikové aplikace
Zakázkové řešení v IS Karat
Komplexní pohled na podnikové procesy
Kontaktní centrum v Linde Technoplyn
KOMIX zahájil spolupráci se společností Tridion
Nový HP-UX 11i pro systémy s procesory Itanium
Implementace nástrojů Staffware Workflow

Komerční příloha
2 knihy zdarma

Konference, semináře
Trendy automobilové logistiky
Moderní databáze
Řízení dokumentace v průmyslových podnicích
OR Roadshow - OR-CZ na cestách za svými zákazníky
Veřejné vzdělávací kurzy LBMS
MS Access pro ekonomy
Aktuální školení Sybase
PLM Forum 2003
GIS SEČ 2003 - GIS ve veřejné správě

Finanční monitor IT firem
Infinity dokončila restrukturalizaci

Internet, komunikace a sítě
ADSL produkty pro střední a malé firmy
NetScreen uvedl na český trh nový firewall 5GT

Informační společnost
Kvido Štěpánek ve finále soutěže Podnikatel roku v Monte Carlu
NextiraOne Europe jmenovala dva nové členy managementu
Společnost Scala ČR má novou obchodní ředitelku
 

V Edici IT Business vychází

Právě vyšlo:

IT System 5/2003

Hlavní témata
. Automobilový průmysl
· Supply Chain Management
· Product Lifecycle Management
· E-procurement
· Specializovaná příloha: InGIS
Připravujeme:

IT System 6/2003

Hlavní témata
· IT řešení pro telekomunikační společnosti
· IT řešení pro energetické, plynárenské, vodárenské...
· Business Intelligence (MIS, EIS, DSS)
· Podrobný tabulkový přehled ERP systémů
· Informační bezpečnost


Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový formulář ZDE!


Časopis IT Office


Podnikové aplikace

Zakázkové řešení v IS Karat
Společnost I.F.T. Progres podepsala smlouvu o realizaci specializovaného řešení pro společnost Primaplyn se sídlem v Praze. Jedná se o vytvoření nového zakázkového modulu s názvem LPG, které bude součástí komplexního informačního systému Karat a bude pokrývat firemní procesy související s nákupem, skladováním, prodejem a distribucí plynu.
Společnost Primaplyn je součástí nadnárodní skupiny SHV Gas, která se specializuje na distribuci zkapalněných topných plynů.
SHV Gas s prodejem 6 milionů tun propanu a propan-butanu zaujímá vedoucí postavení na trhu s LPG ve světě. Dceřinná společnost Primaplyn vstoupila na český trh koncem roku 1994 a dnes patří k rychle expandujícím společnostem v rámci svého odvětví u nás. Nástupním prostorem pro rozvoj podnikání v České republice byl kapitálový vstup do plnírny propan-butanových láhví v Horní Suché nedaleko Havířova. Ústředí společnosti sídlí v Praze, pobočka pak v Horní Suché. Mimo to firma vybudovala hustou síť obchodních zástupců po celé ČR.
Primaplyn disponuje největší přepravní kapacitou pro dodávky zkapalněných plynů na celém území našeho státu.
Pro pokrytí firemních procesů souvisejících s hlavním předmětem podnikání byl vybrán produkt společnosti I.F.T. Progres především z důvodů dlouholeté úspěšné spolupráce obou společností v oblasti informačních technologií. Ve společnosti Primaplyn byl v devadesátých letech využíván produkt ISO, starší dosovský program z produkce I.F.T. Progres a od roku 1999 je zde implementován systém Karat pro pokrytí ekonomických oblastí. Díky otevřenosti IS Karat je možné vytvoření nových rozsáhlých firemních agend tak, aby vedení společnosti Primaplyn mělo k dispozici jednotnou informační soustavu pro efektivní řízení všech podnikových procesů.
 

Nahoru

 

Komplexní pohled na podnikové procesy
Našemu trhu se představil v těchto dnech nový hráč na poli softwarových systémů řízení podnikových procesů - britská firma Staffware. Ji uváděný balíček řešení Staffware Process Suite má umožňovat efektivně automatizovat a kontrolovat podnikové procesy a prosazuje bezpapírovou kancelář. Staffware se zaměřuje na vrcholové segmenty jako průmysl, finančnictví, telekomunikace a státní správu.
Partnerská základna je ve stavu zrodu, na našem trhu Staffware řešení lokalizuje a dodává firma Safcom a první nasazení objednávkového systému s názvem SABCAM proběhlo ve firma Montan Ocel. Manažerem zodpovědným za regionální rozvoj obchodu byl jmenován Peter Taylor.
Společnost Staffware se specializuje na systémy řízení podnikových procesů (BPM). V současné době má více než 5 000 zákazníků z odvětví jako jsou bankovnictví, pojišťovnictví, telekomunikace, služby, výroba i státní správa. Systém Staffware Process Suite poskytuje kompletní sadu nástrojů určených ke tvorbě, transformaci a modernizaci interních i externích procesů a úkolů organizace. Staffware zajišťuje tvorbu nezávislé vrstvy procesů, která proces odděluje od základního IT prostředí, což umožňuje rychlé nasazení systému a následně i pružné změny v podnikových procesech.
Staffware Process Suite je otevřené, standardizované řešení, umožňující bezešvou integraci a plnou spolupráci se stávající IT infrastrukturou a aplikacemi.

Nahoru

 

Kontaktní centrum v Linde Technoplyn
Společnost NextiraOne Czech implementovala a zprovoznila kompletní řešení kontaktního centra ve firmě Linde Technoplyn, jež je vedoucím dodavatelem technických plynů, kapalin a svařovací techniky v České republice. Řešení je v případě NextiraOne Czech prvním, které kombinuje nejmodernější, multimediální technologie call center od společnosti Genesys s telefonní ústřednou Alcatel založenou na VoIP přenosech s rozsahem 600 telefonních poboček.
Základem řešení je kontaktní centrum, tj. CTI aplikace od společnosti Genesys, dále aplikace pro automatickou distribuci hovorů a aplikace IVR pro rozpoznání hlasu. Na kontaktní centrum je napojena telefonní ústředna Alcatel Omni PCX 4400 umožňující provozovat VoIP, s IP telefonními přístroji. Generálním dodavatelem kompletního řešení byla NextiraOne Czech.
Díky funkcím nového kontaktního centra došlo ke zrychlení vyřizování požadavků zákazníků firmy Linde a ke zkvalitnění poskytovaných informací. Zlepšilo vyhodnocování a plánování provozu kontaktního centra, což dovoluje lépe využívat kapacity agentů, kteří jsou v ČR rozmístěni na dvou místech, v Praze a Brně. Na rozdíl od předchozího stavu tak nyní např. lze optimálně distribuovat zákaznické požadavky do obou lokalit podle příslušnosti zákazníka a díky VoIP technologii také cenově velmi efektivně. Neméně důležitým výstupem je i možnost vyhodnocování telefonních hovorů a včas reagovat na změnu chování zákazníka.
Společnost Linde Technoplyn chce postupem času využít veškerých multimediálních schopností kontaktního centra a doplnit možnosti komunikace se zákazníky o e-mail, Web, fax apod. Jednou z dalších možností využití nových funkcionalit je do budoucna např. propojení kontaktního centra na aplikaci pro webové objednávání a firemní CRM. Komplexní komunikační řešení instalované NextiraOne je jednou z moderních technologií zaváděných v Linde, které mají pomoci ke splnění strategického cíle podniku: stát se procesně řízenou společností.
Akciová společnost Linde Technoplyn je dceřinou společností německého koncernu Linde. Historie koncernu se začala psát již v roce 1879, kdy Carl von Linde založil ve Wiesbadenu podnik na vývoj a výrobu chladírenských zařízení. V roce 1902 Carl von Linde objevil metodu rozkladu vzduchu na jeho jednotlivé složky a o rok později vybudoval v Höllriegelskreuthu nedaleko Mnichova technické zařízení sloužící tomuto účelu. Tím byl položen základ pro obchodní využití technických plynů, které rozšířily výrobní záběr firmy Linde.
Koncern Linde AG vstoupil v roce 1991 do kontaktu s akciovou společností Technoplyn, čímž vznikla společnost Linde Technoplyn. V roce 2000 pak došlo ke spojení koncernů Linde a AGA. S platností od 1. ledna 2001 se tak stalo také u dceřiných firem obou koncernů i v České republice.

Nahoru

 

KOMIX zahájil spolupráci se společností Tridion
Společnost KOMIX zahájila spolupráci s holandskou společností Tridion. Spolupráce se bude týkat distribuce a nasazování řešení Tridion R5 v České a Slovenské republice. Tridion R5 je řešení pro správu informací určených k publikaci prostřednictvím elektronických kanálů. Společnost Tridion se jako evropská firma zaměřuje především na evropské trhy a stala se nejrychleji rostoucím dodavatelem ECM (Enterprise Content Management) řešení v Evropě.
Tridion R5 významně usnadní a zkvalitní správu obsahu a publikování informací. Toto řešení zajistí, aby obsah určený k publikaci byl uložen jen jednou a byl dostupný v aktuální podobě na různých místech a v různých formátech. Správa obsahu podnikových informací pocházejících z různých zdrojů a jejich distribuce do mnoha on-line i off-line kanálů a aplikací je díky Tridionu jednodušší, levnější a výrazně omezuje riziko publikace nekonzistentních informací.
Tridion R5 představuje přínos zejména pro pracovníky marketingu, kteří zodpovídají za jednotný vzhled publikovaných dokumentů.

Nahoru

 

Nový HP-UX 11i pro systémy s procesory Itanium
Společnost HP uvádí operační systém HP-UX 11i v2, který je určený pro rodinu procesorů Intel Itanium. Tato nová verze má nalézt uplatnění zejména u uživatelů, kteří požadují vysoký výkon, dostupnost, škálovatelnost a návratnost investic do IT.
Verze HP-UX 11i v2 nabízí komplexní operační systém pro firemní uživatele. Pro systémy s procesory Intel Itanium nabízí stejně obsáhlé funkce pro kritické aplikace jako pro systémy s procesory PA-RISC a doprovází ho zároveň stejně široká škála nabídky služeb a technické podpory. Nový operační systém nabízí uživatelům se systémy s procesory Itanium, kompletní sadu funkcí, které zvyšují spolehlivost, dostupnost i obsluhovatelnost, internetové a webové aplikační služby, adresářové a zabezpečovací služby, systémovou správu a škálovatelnost systému, který pracuje až se 64 procesory.
HP-UX 11i v2 je jediným operačním systémem, který nabízí škálovatelnost výkonu pro 64 procesorů Itanium. Tato zdokonalená verze navíc integruje síťová řešení a řešení pro ukládání dat v systémech s procesory Itanium, včetně dynamického rozvoje komponent pro ukládání dat a rozšířené podpory gigabitového ethernetu a optického vlákna. Obsahuje rovněž dva nové bezpečnostní instalační nástroje, jež zdokonalují a zjednodušují zabezpečení serverů. HP-UX 11i v2 rovněž nabízí rozšířené portfolio funkcí pro zajištění maximální dostupnosti, mezi které patří zvýšená dostupnost jednotlivého systému či odolnost paměti. Nová verze také prostřednictvím softwaru HP-UX Partition Manager, Serviceguard a Workload Manager umožňuje vyšší míru virtualizace v systémech s procesory Itanium.
Nový HP-UX je datově, zdrojově i binárně plně kompatibilní s předchozími verzemi HP-UX 11i pro systémy s procesory Itanium a PA-RISC. HP-UX 11i v2 je rovněž zdrojově kompatibilní s programy určenými pro operační systém Linux IA-32 a binárně kompatibilní s programy, které využívají procesor Itanium a zároveň běží pod operačním systémem Linux.
Komplexní kompatibilita umožní chod aplikací na systémech vybavených procesory Itanium 2 prakticky beze změn, přičemž lze bezproblémově integrovat a rychle nasadit nový operační systém do stávajících datových středisek. Při tom se zároveň vytvoří prostor pro jednoduchý přístup k architekturám na procesorech Itanium a PA-RISC příští generace.

Nahoru

 

Implementace nástrojů Staffware Workflow
Při oficiálním uvedení technologie Staffware Workflow na český trh byla prezentována i první úspěšná implementace na našem území. Nová technologie a její nástroje procesního řízení byly použity na pozadí aplikace SABCAM, která ve společnosti Montan Ocel zajišťuje řízení a správu obchodních případů nákupu a prodeje ocelových materiálů. Tím bylo vytvořena výkonná platforma pro nákup ocelových materiálů, jejich prodeje a návazných kontrolních, materiálových a finančních operací.
Vlastní aplikace, vytvořena partnerskou společností Safcon nástroji vývojového prostředí Microsoft Visual Studio 6.0, využívá technologie klient / server se správou dat v prostředí databázového serveru Microsoft SQL server, vlastních hierarchických struktur kategorizace ocelových materiálů a SEO objektů procesního prostředí Staffware Workflow 8.0 pro přihlašování do aplikačního systému, řízení správy přístupů a procesní uspořádání vybraných obchodních operací.
Vlastní implementace systému, provozovaná od dubna 2001, pak umožňuje uživateli pružné a plynulé vyřízení více než 1800 obchodních případů s kvalifikovaným zpracováním 8000 obchodních operací, jejich podrobnou a okamžitě dostupnou dokumentací, souhrnnými hodnoceními a řídícími nástroji vytvořenými zejména pro kontrolu včasného plnění dodávek odběratelům a platební disciplíny při vyřizování pohledávek v průběhu kalendářních roku. Vysoká efektivnost práce kvalifikovaných zaměstnanců, minimální potřeba využívání administrativních sil a poskytované nástroje kontroly vytvořily podmínky pro dosahování míry čistého ročního zisku společnosti, přesahujícího poměrnou částku 1,5 mil Kč na jednoho zaměstnance.
První rok provozu implementovaného systému potvrdil předpoklady vysoké efektivnosti, potřebu současného rozšiřování o moduly správy skladů a připravenost možného budoucího nasazení jeho vícejazyčných verzí v podmínkách nadnárodních výrobních a obchodních společností v této oblasti.

Nahoru


Moderní databáze


Komerční příloha

2 knihy zdarma
Vážení čtenáři, dovolujeme si Vám nabídnout zvýhodněné předplatné časopisu IT Office. Měsíčník IT Office je určený malým a středním firmám využívajícím IT v rámci své každodenní praxe. IT Office přináší přehledy, recenze, představení novinek, aktuality, tematické články z oblasti IT v prostředí malých a středních firem.
Nyní máte možnost objednat si zvýhodněné předplatné, v rámci kterého zdarma jako prémii získáte dvoudílnou publikaci Windows 2000 - podrobný přehled (obvyklá cena 480 Kč)
Časopis si můžete objednat na webové stránce, či zasláním e-mailu se všemi potřebnými údaji na abonence@ccb.cz a v případě dotazů neváhejte kontaktovat středisko abonence.
Máte-li zájem o dvě ukázková čísla IT Office zdarma, navštivte náš web, kde můžete provést objednávku. Věříme, že pro Vás tato mimořádná nabídka bude zajímavá a že využijete příležitosti, kterou Vám nabízíme.
 

Nahoru


Efektivni rizeni informatiky


Konference, semináře

Trendy automobilové logistiky
Konferenci "Trendy automobilové logistiky" pořádá již příští týden společnost AIMTEC ve spolupráci s BVV a Sdružením automobilového průmyslu ČR. Konference se koná v rámci doprovodného programu veletrhu AUTOSALON 2003 v Brně a to v úterý 10.června v sále Morava v pavilonu A3 brněnského výstaviště.
4. ročník konference je zaměřen na přiblížení aktuálních trendů v oblasti řešení pro podporu procesů logistiky v automobilovém průmyslu. Letošní program tématicky směřuje do oblasti provázání procesů externí logistiky s vnitropodnikovými materiálovými toky a jejich podpory pomocí informačních technologií.
Na programu konference zazní například přednáška Informační a hmotné toky v dodavatelském řetězci automobilového průmyslu v podání pana Pavla Rouba, ředitele marketingu AIMTEC. Přednáška Logistika materiálového hospodářství ve firmě Škoda Auto se zaměřením na dodávky externím kanbanem přednese Lubor Šrámek, vedoucí - materiálové hospodářství Škoda Auto. Odpolední blok zahájí příspěvek Vliv standardizace přepravníků na snižování nákladů materiálových toků od Romana Galuszka, ředitele Arca Systems.
Úplný přehled přednášek a možnost registrace naleznete na webu pořadatele. Vstup na konferenci je možný jen po registraci a zaplacení účastnického poplatku.

Nahoru
 
 

Moderní databáze
Ve dnech 24. až 25. června proběhne v hotelu ORLÍK v obci Vystrkov již 18. ročník pravidelné mezinárodní konference Moderní databáze, kterou pořádá společnost Komix. Pro letošní ročník bylo vybráno téma "Webové služby a mobilní databáze".
Konference je určena zájemcům o hlavní trendy vývoje informačních systémů, všem těm, kdo se připravují na tvorbu či změnu IS, popř. rozhodují o nákupu IT technologií. Obsahová náplň konference zaujme nejen informatiky, ale i manažery zodpovědné za koncepci informatiky ve firmě.
Předběžný program s anotacemi přednášek naleznete zde.
Úvodní přednášky budou věnovány rozvoji XML databází, dále se dozvíte základní informace o standardech pro webové služby. V dalších přednáškách se zaměříme na distribuované portály, mobilní databáze a webové služby a ontologie. Součástí je také společenský večer s doprovodným programem a možností neformální výměny názorů a zkušeností mezi účastníky. Druhý den bude věnován možnostem integrace aplikací v prostředí Internetu a problematice právních vztahů vznikajících při podnikání v prostředí Internetu.

Nahoru
 
Řízení dokumentace v průmyslových podnicích

Cílem odborného semináře, na který vás chceme pozvat, je představit široké odborné veřejnosti metody, produkty, technické prostředky a služby z oblasti správy dokumentů charakterizujících výrobek, přípravu výroby a nebo v ní přímo vznikajících. Očekáváme řadu velmi zajímavých informací, včetně demonstrací produktů v dalších prostorách hotelu.
Tato odborná akce se koná v Jihlavě v úterý 10. června ve společenském sále Hotelu Gustav Mahler od 8:30 do 17 hodin. Hotel je na Křížové ulici č. 4.
V rámci semináře se představí společnosti:
· Q.gir - Dokumentace výroby v informačním systému K2
· Sova Bratislava - SOVA/Project Manager - efektívny nástroj riadenia dokumentácie a projektov v podniku
· GN Resources International (CZ) - Life*ODIN, Life*CMS a Life*CDM - Řešení pro správy technické dokumentace a technických příruček
· IMPROMAT INT. - Barevná tisková řešení
· EDS PLM Solutions - PLM
· Océ - Česká republika - Océ - profesionální partner pro Vaše dokumenty
· Soft Cell Česká republika - Řízení dokumentů v projektově a případově orientovaných organizacích
Účast a občerstvení po dobu semináře je bezplatná. Podrobnou pozvánku naleznete v tomto dokumentu. V případě, že se nebudete moci osobně zúčastnit, pořadatelé uvítají účast Vašich kolegů.
Účast potvrďte, prosím, nejpozději do 6. června na adresu: AD&M, Ing. Petra Adamová, Urxova 470,
708 00, Ostrava-Poruba. Nebo telefonicky či faxem na čísle 596 919 977, mobil: +420 723 746 160. Popřípadě e-mailem: petra.adamova@adam-ova.cz.

Nahoru
 
OR Roadshow - OR-CZ na cestách za svými zákazníky
Společnost OR-CZ uspořádá i v letošním roce tradiční roadshow. Akce odstartuje v úterý 27. května v hotelu Imperial v Ostravě, pokračuje 28.května v hotelu Gomel v Českých Budějovicích, 29. května v sídle firmy Oracle v Praze a po kratší přestávce skončí 18. června ve Sport Hotelu v Hrotovicích u Třebíče, kde na ní v následujících dnech naváže tradiční konference zákazníků a uživatelů produktů firmy OR-CZ.
Cílem roadshow je představit účastníkům jednak nové produkty a služby společností OR-CZ a Oracle, jednak možnosti a výsledky vzájemné spolupráce při integraci svých produktů. OR-CZ tak především nabídne nejnovější verzi svého ERP řešení - OR-SYSTEM, aplikace CRM systému OR-INFO a další doplňky a nadstavby základních informačních systémů. Především databázové, ale i další produkty budou předmětem prezentací firmy Oracle.

Nahoru
 
Veřejné vzdělávací kurzy LBMS
Datové modelování, MS Project - aplikace projektového řízení či Řízení projektů, to jsou jen vybrané kurzy, které v nadcházejícím období pořádá společnost LBMS. Pokud máte zájem se o připravovaných akcích dozvědět více či se rovnou přihlásit, stačí navštívit stránky LBMS. Zde se dozvíte nejen přesné termíny, ale i podrobný obsah školení a dokonce i ukázky z probírané látky.

Nahoru
 
MS Access pro ekonomy
Dovolte nám, abychom vás pozvali na seminář MS Access pro ekonomy, který se koná od středy 10. do čtvrtka 11. června 2003 v Praze. MS Access se používá často na důležitém rozhraní k analýze a udržování velkého množství dat a k přebírání dat. Tento seminář vás informuje o tom, jak spravovat databáze co nejefektivněji a optimálně využívat možnosti MS Accessu 2000. Každý účastník bude mít k dispozici PC a v průběhu semináře budou všechna cvičení předváděna na případové studii budování databáze MS Access pro potřeby finančního řízení menší obchodní firmy.
Více informaci naleznete na webových stránkách.

Nahoru
 

Aktuální školení Sybase
Společnost Sybase si vás dovoluje pozvat na aktuální školení a odborné semináře. Na webových stránkách společnosti je k dispozici nový rozvrh školení, tentokrát až do konce roku 2003. Ke stažení je na této adrese. Terminy je však možno domluvit i individuálně.
Z aktuální nabídky seminářů vybíráme ten, který se koná 11.června. Informatica - jak se elegantně a minimálním úsilím vypořádat s integrací dat. Seminář je věnován problematice integrace dat a aplikací pro potřeby datových skladů a systémů tzv. business inteligence. Nezávislé studie uvádějí, že právě oblast integrace dat neboli ETL (extrakce, transformace, load) může odčerpat značnou část prostředků na budování a provoz datových skladů - až 70%. Mimo jiné se dozvíte, jak tyto náklady omezit a vybudovat ETL řešení za zlomek času a s minimálním úsilím.
Na 18. června je připraven seminář PowerBuilder 9. Ten je koncipován především jako představení nových vlastností implementovaných v nové verzi PowerBuilderu. Stěžejními tématy jsou podpora XML, jazyka Java, .NET nebo platformy PocketPC. Seminář je určen především stávajícím uživatelům PowerBuilderu. Vítáni jsou ale i vývojáři či vedoucí vývojových týmů, kteří neznají toto vývojové prostředí, ale hledají vhodný nástroj pro rychlý vývoj C/S či vícevrstvých aplikací.
Pokud mate o některý z těchto seminářů zájem, zaregistrujte se, prosím, na telefonním čísle 224 310 808 linka 146 nebo vyplňte registrační formulář.
Pokud není uvedeno jinak, konají se semináře v sídle Sybase ČR, Tychonova 2, Praha 6 od 9 do 12. Z důvodu omezené kapacity přednáškové místnosti, se registrujte prosím na telefonním čísle 224 310 808, linka 143, nebo na e-mailové adrese marketing@sybase.cz.

Nahoru
 
PLM Forum 2003
Firma Technodat pořádá ve dnech 11. - 12. června v areálu "westernového městečka" Šiklův mlýn u Zvole nad Pernštejnem seminář "PLM Forum 2003", který navazuje na tradiční semináře zaměřené na prezentaci řešení dodávaného a podporovaného firmou Technodat pořádané pravidelně od roku 1996. Semináře se díky svému záběru a tradici stávají významným fórem pro diskusi aktuálních trendů a praktických zkušeností v oblasti CA-technologií a PDM systémů.
Program semináře vychází z jeho názvu - snaží se v co nejvyšší šíři představit problematiku PLM řešení a to z pohledu nezávislého odborníka, výrobce software, dodavatele a především také uživatele řešení. Téměř polovina přednášek bude prezentována nezávislými osobnostmi nebo přímo zákazníky, kteří budou hovořit o svých konkrétních řešeních (např. Škoda Energo, Sklárny Bohemia, AŽD atd.). Odborná část konference bude orientována především na problematiku návrhu výrobků včetně správy údajů o výrobku během jeho životního cyklu, ale také na správu dokumentace jako takové, včetně digitální archivace dokumentů. Program je záměrně postaven tak, aby vyvolal a umožnil diskusi mezi všemi zúčastněnými.
Po oba dny semináře bude hlavní blok přednášek doplňován dalšími úzce specializovanými tématy (vývoj aplikací nad CATIA V5, simulace procesu hlubokého tahu v produktech firmy AUTOFORM, blok přednášek CAE-elektro atd.). Po celou dobu semináře budou mít účastníci možnost vyzkoušet si systémy CATIA V5 a SmarTeam za asistence lektora na konkrétních úlohách a připravených pracovních stanicích.
Výběr místa pro konání akce "PLM Forum 2003" v areálu "westernového městečka" Šiklův mlýn byl zcela záměrný - účastníci mohou na chvíli zapomenout na přísné konvence společenského oděvu, mohou se oddat panenské přírodě nebo "přičichnout" k atmosféře "westernového městečka", což může být stejně zajímavé jako získávání a výměna informací v odborné části akce.
Účast na seminářích je bezplatná. Více informací i možnost registrace získají zájemci zde.

Nahoru
 
GIS SEČ 2003 - GIS ve veřejné správě
Letošní ročník již tradičně největší konference (http://sec.upce.cz) věnované problematice GIS -" Geografické informační systémy ve veřejné správě" bude opět probíhat v areálu Juniorcentra Seč, a to ve dnech 11. až 13. června 2003. Tentokrát svou účast na konferenci přislíbil i ministr informatiky České Republiky Vladimír Mlynář.
Řešení úkolů GIS, stejně jako celá oblast ISVS, v prvé řadě vyžaduje koncepční přístup založený na unifikaci a standardizaci v rámci celé státní správy a samosprávy. Zaměření konference na geografické informační systémy a dálkový průzkum Země a na konkrétní aplikace má mimo jiné za cíl sjednocovat postupy tvorby IS, a tím umožnit jejich vzájemnou komunikaci."
Na konferenci vystoupí zástupci centrálních orgánů, které mají co dočinění i s informační politikou státu a jejím fungováním, řada příspěvků bude přednesena samotnými uživateli GIS a přítomni budou zároveň prakticky všichni významní dodavatelé potřebných technologií a dat. Rád bych upozornil na již tradiční kulatý stůl k problematice katastru, tentokrát na téma "Data a geodata resortu ČUZK pro obce a kraje", kterého ze zúčastní Oldřich Pašek, místopředseda Českého úřadu zeměměrického a kartografického.
Konferenci pořádá Česká asociace pro geoinformace, Univerzita Pardubice, fakulta ekonomicko-správní a Ústav pro hospodářskou úpravu lesů. Kompletní program najdete na www stránce konference.

Nahoru


RoadShow 2003


Finanční monitor IT firem

Infinity dokončila restrukturalizaci
Společnost Infinity, český dodavatel IT služeb a řešení, uzavřela loňský rok s obratem 770,4 mil. Kč a čistým ziskem ve výši 33,5 mil. Kč. V důsledku omezení projektů ve státní správě, růstu kursu koruny a v souladu se všeobecnými trendy trhu informačních technologií došlo k poklesu obratu o 21 procent proti roku 2001, čistý zisk klesl o 20 procent. Podíl služeb na obratu se zvýšil na 25,5 procenta ze 17,5 procenta v roce 2001. Obrat v kategorii služeb vzrostl na 196,2 mil. Kč z předloňských 171,2 mil. Kč. Úspěch v přeorientování společnosti na poskytování služeb, které mají vyšší přidanou hodnotu než prodej hardwaru, přičítá vedení společnosti zejména dokončení restrukturalizace a zavedení procesního řízení.

Nahoru
 
Společnost Sybase oznámila hospodářské výsledky za první čtvrtletí
Společnost Sybase, poskytovatel podnikové infrastruktury a integračních řešení, oznámila, že předběžný výnos na akcii činí v prvním čtvrtletí tohoto roku 0,17 USD oproti 0,21 USD ve stejném období roku 2002. Zisky na akcii zahrnují amortizaci zakoupených nehmotných aktiv, nespotřebovanou akciovou kompenzaci a restrukturalizační náklady. Při započtení vlivu těchto položek dosáhly tržby 181,6 mil. USD oproti 211,0 mil. USD ve stejném období v roce 2002. Cash flow v prvním čtvrtletí tohoto roku činilo 95,5 mil. USD, což je nejvyšší suma za čtvrtletní období v historii firmy.Společnost uvedla, že předběžný čistý příjem za první čtvrtletí roku 2003 dosáhl 16,1 mil. USD, ve stejném období loňského roku to bylo 21,1 mil. USD. V období do 31. března 2003 Sybase vykazuje hotovost a její ekvivalenty ve výši 464,5 mil. USD, což je ve srovnání s minulým obdobím do 31. prosince 2002 navýšení o 71,6 mil. USD.

Nahoru
 

Internet, komunikace a sítě

ADSL produkty pro střední a malé firmy
Společnost Allied Telesyn rozšířila nabídku síťových prvků o nové přírůstky v oblasti ADSL - směrovače AT-AR250 pro analogové linky a AT-AR255 pro digitální BRI ISDN linky. Nové routery jsou určené uživatelům z domácností a malých firem a na pracovníky, kteří se dálkově připojují k podnikové síti.
Díky čtyřem 10/11TX portům mohou mít uživatelé těchto směrovačů užitek z široké LAN konektivity, širokopásmového přístupu a systému ADSL a zároveň mohou využívat pokročilé, původně pouze podnikové funkce nutné k provozu kritických aplikací.
Aby firmy mohly využívat tohoto jednoduchého způsobu propojení sítí i k provozu pokročilých e-commerce aplikací, jsou zde funkce zabezpečení "podnikové kategorie", díky nimž jsou ADSL směrovače AT-AR250 a AT-AR255 schopny ochránit citlivé informace.
Mezi zabezpečovací funkce směrovačů AT-AR250 a AT-AR255 patří i firewall, který zajistí efektivní ochranu a zároveň i kontrolu paketů jak z hlediska obsahu, tak i stavu relace. V případě detekce podezřelé události se tyto směrovače samy překonfigurují, a zabrání tak dalším útokům. Stav v době události je přitom kompletně uložen, což je užitečné pro následné zajištění maximální úrovně bezpečnosti.
Díky podpoře NAT (Network Address Translation) je možné sdílet zdroje až mezi 253 uživateli a integrovaná funkce DHCP zajistí automatické přidělení IP adresy všem LAN uživatelům. Je zde zároveň podpora statického i dynamického přidělení IP/DNS adres od poskytovatele služeb.
Protože je uživatelské rozhraní těchto routerů založeno na webovém prohlížeči, je jejich instalace jednoduchá a intuitivní. Směrovače AT-AR250 a AT-AR255 se dodávají s roční zárukou Net.Cover Basic Plus, v rámci které je garantována výměna vadného produktu do druhého pracovního dne, upgrade softwaru a bezplatný přístup k technické podpoře přes bezplatnou telefonní linku.

Nahoru
 
NetScreen uvedl na český trh nový firewall 5GT
Jedná se o výkonné zařízení určené k ochraně sítí, ze kterých se uživatelé připojují k mateřské síti nebo do Internetu. Zařízení je určeno především malým kancelářím a vzdáleným pobočkám velkých podniků nebo organizací.
NetScreen-5GT je kompaktní inteligentní zařízení, které vykonává funkce firewallu, podporuje virtuální privátní sítě (VPN), chrání sítě před útoky na vyvolání odmítnutí služby (DoS) a umí řídit kvalitu síťového provozu.
NetScreen-5GT má ve srovnání s předchozími typy více paměti a vyšší výkon. V polovině roku bude zařízení doplněno o volitelnou antivirovou ochranu, která bude vycházet ze spolupráce s předním výrobcem v oblasti antivirových aplikací - společností Trend Micro.
Výkon a vlastnosti zařízení ocení zejména správci podnikových sítí, jejichž uživatelé přistupují do sítě vzdáleně, a poskytovatelé internetových služeb (ISP) nabízející v rámci připojení bezpečnou ochranu sítí malých kanceláří, vzdálených poboček nebo prodejních míst. Mezi nejvýznamnější přednosti firewallu 5GT patří - ve srovnání se softwarovými firewally - vysoký výkon, snadné zapojení do sítě či možnost využití záložní telefonní linky pro připojení k vnější síti.

Nahoru


Semináře Sybase


Informační společnost

Kvido Štěpánek ve finále soutěže Podnikatel roku v Monte Carlu
Třetí ročník celosvětového finále soutěže Podnikatel roku, kterou pořádá společnost Ernst & Young, se uskuteční ve dnech 5. až 8. června 2003 v Monte Carlu. Tohoto finále se zúčastní také Kvido Štěpánek, loňský vítěz soutěže Podnikatel roku pořádané v České republice. Spolu s dalšími 25 podnikateli z celého světa se bude Kvido Štěpánek ucházet o titul "World Entrepreneur of the Year". Vítěz bude vyhlášen na slavnostním ceremoniálu v sobotu 7. června.
Soutěž Podnikatel roku vznikla v roce 1986 v USA a v současné době se koná ve více než 30 zemích světa - například v Kanadě, Velké Británii, Francii, Japonsku či Německu. V České republice uspořádala společnost Ernst & Young tuto soutěž poprvé v roce 2000. Česká republika byla první zemí ze střední a východní Evropě, kde se tato soutěž uskutečnila.

Nahoru
 
NextiraOne Europe jmenovala dva nové členy managementu
Společnost NextiraOne oznámila jmenování dvou nových ředitelů na evropské úrovni. Valerie Scavinner bude zodpovědná za oblast řešení kontaktních center a Uwe Witt bude řídit segment řešení pro bezpečnost dat a obchodních aktivit.
Oba noví členové evropského managementu se budou podílet na pokračujícím směřování společnosti k organizaci, která poskytuje poradenské, integrační a řízené (outsourcingové) služby v pěti základních segmentech řešení: hlasová, datová, konvergentní řešení, kontaktní centra a bezpečnost.
Uwe Witt (48), který pochází z Německa, má za sebou řadu zkušeností v mnoha mezinárodních komunikačních firmách. Valerie Scavinner (39), která je francouzské národnosti, pracuje v ředitelství NextiraOne Europe v Paříži od konce letošního dubna. Předtím pracovala jako ředitelka obchodního rozvoje pro segment kontaktních center a jako marketingová ředitelka pro sektor malých a středních podniků ve společnosti Alcatel.

Nahoru
 
Společnost Scala ČR má novou obchodní ředitelku
Obchodní ředitelkou se ve společnosti Scala počátkem března stala Irena Brifordová (38). Ve společnosti již dříve působila na pozici manažerky nepřímého prodeje. Ve své nové pozici je zodpovědná za řízení obchodních aktivit a vyhledávání nových příležitostí na trhu. Irena Brifordová vystudovala obor vnitřní obchod na Vysoké škole ekonomické v Praze. Po ukončení studia pracovala ve společnosti Coopers & Lybrand. Následně byla zodpovědná za marketing značek Lanza a Cillit ve společnosti Benckiser. Svoje vzdělání si rozšířila studiem na United States Business School in Prague, které v roce 1995 ukončila a získala titul MBA. Irena Brifordová hovoří plynně anglicky a španělsky. Ve volném čase se věnuje svým dvěma dcerám a rodině, má ráda pobyt v přírodě a publicistiku.

Nahoru


System NEWS zasílá redakce edice IT Business * Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.: +420/ 545 222 779 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám System NEWS zasílali, kontaktujte nás prosím. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora Pavla Boucníka,