V Edici IT Business
vychází |
Právě vyšlo:
IT System 5/2003
Hlavní témata
. Automobilový průmysl
· Supply Chain Management
· Product Lifecycle Management
· E-procurement
· Specializovaná příloha: InGIS |
Připravujeme:
IT System 6/2003
Hlavní témata
· IT řešení pro telekomunikační společnosti
· IT řešení pro energetické, plynárenské, vodárenské...
· Business Intelligence (MIS, EIS, DSS)
· Podrobný tabulkový přehled ERP systémů
· Informační bezpečnost |
Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový
formulář ZDE! |

|
Podnikové aplikace |
Zakázkové řešení v IS Karat
Společnost
I.F.T. Progres podepsala smlouvu o realizaci specializovaného řešení pro
společnost Primaplyn
se sídlem v Praze. Jedná se o vytvoření nového zakázkového modulu s
názvem LPG, které bude součástí komplexního informačního systému Karat a
bude pokrývat firemní procesy související s nákupem, skladováním,
prodejem a distribucí plynu.
Společnost Primaplyn je součástí nadnárodní skupiny
SHV Gas,
která se specializuje na distribuci zkapalněných topných plynů.
SHV Gas s prodejem 6 milionů tun propanu a propan-butanu zaujímá vedoucí
postavení na trhu s LPG ve světě. Dceřinná společnost Primaplyn
vstoupila na český trh koncem roku 1994 a dnes patří k rychle
expandujícím společnostem v rámci svého odvětví u nás. Nástupním
prostorem pro rozvoj podnikání v České republice byl kapitálový vstup do
plnírny propan-butanových láhví v Horní Suché nedaleko Havířova. Ústředí
společnosti sídlí v Praze, pobočka pak v Horní Suché. Mimo to firma
vybudovala hustou síť obchodních zástupců po celé ČR.
Primaplyn disponuje největší přepravní kapacitou pro dodávky
zkapalněných plynů na celém území našeho státu.
Pro pokrytí firemních procesů souvisejících s hlavním předmětem
podnikání byl vybrán produkt společnosti I.F.T. Progres především z
důvodů dlouholeté úspěšné spolupráce obou společností v oblasti
informačních technologií. Ve společnosti Primaplyn byl v devadesátých
letech využíván produkt ISO, starší dosovský program z produkce I.F.T.
Progres a od roku 1999 je zde implementován systém Karat pro pokrytí
ekonomických oblastí. Díky otevřenosti IS Karat je možné vytvoření
nových rozsáhlých firemních agend tak, aby vedení společnosti Primaplyn
mělo k dispozici jednotnou informační soustavu pro efektivní řízení
všech podnikových procesů.
Nahoru

Komplexní pohled na
podnikové procesy
Našemu trhu se
představil v těchto dnech nový hráč na poli softwarových systémů řízení
podnikových procesů - britská firma Staffware. Ji uváděný balíček řešení
Staffware Process Suite má umožňovat efektivně automatizovat a
kontrolovat podnikové procesy a prosazuje bezpapírovou kancelář.
Staffware se zaměřuje na vrcholové segmenty jako průmysl, finančnictví,
telekomunikace a státní správu.
Partnerská základna je ve stavu zrodu, na našem trhu Staffware řešení
lokalizuje a dodává firma Safcom a první nasazení objednávkového systému
s názvem SABCAM proběhlo ve firma Montan Ocel. Manažerem zodpovědným za
regionální rozvoj obchodu byl jmenován Peter Taylor.
Společnost Staffware se specializuje na systémy řízení podnikových
procesů (BPM). V současné době má více než 5 000 zákazníků z odvětví
jako jsou bankovnictví, pojišťovnictví, telekomunikace, služby, výroba i
státní správa. Systém Staffware Process Suite poskytuje kompletní sadu
nástrojů určených ke tvorbě, transformaci a modernizaci interních i
externích procesů a úkolů organizace. Staffware zajišťuje tvorbu
nezávislé vrstvy procesů, která proces odděluje od základního IT
prostředí, což umožňuje rychlé nasazení systému a následně i pružné
změny v podnikových procesech.
Staffware Process Suite je otevřené, standardizované řešení, umožňující
bezešvou integraci a plnou spolupráci se stávající IT infrastrukturou a
aplikacemi.
Nahoru

Kontaktní centrum v Linde
Technoplyn
Společnost NextiraOne Czech implementovala a zprovoznila kompletní
řešení kontaktního centra ve firmě Linde Technoplyn, jež je vedoucím
dodavatelem technických plynů, kapalin a svařovací techniky v České
republice. Řešení je v případě NextiraOne Czech prvním, které kombinuje
nejmodernější, multimediální technologie call center od společnosti
Genesys s telefonní ústřednou Alcatel založenou na VoIP přenosech s
rozsahem 600 telefonních poboček.
Základem řešení je kontaktní centrum, tj. CTI aplikace od společnosti
Genesys, dále aplikace pro automatickou distribuci hovorů a aplikace IVR
pro rozpoznání hlasu. Na kontaktní centrum je napojena telefonní
ústředna Alcatel Omni PCX 4400 umožňující provozovat VoIP, s IP
telefonními přístroji. Generálním dodavatelem kompletního řešení byla
NextiraOne Czech.
Díky funkcím nového kontaktního centra došlo ke zrychlení vyřizování
požadavků zákazníků firmy Linde a ke zkvalitnění poskytovaných
informací. Zlepšilo vyhodnocování a plánování provozu kontaktního
centra, což dovoluje lépe využívat kapacity agentů, kteří jsou v ČR
rozmístěni na dvou místech, v Praze a Brně. Na rozdíl od předchozího
stavu tak nyní např. lze optimálně distribuovat zákaznické požadavky do
obou lokalit podle příslušnosti zákazníka a díky VoIP technologii také
cenově velmi efektivně. Neméně důležitým výstupem je i možnost
vyhodnocování telefonních hovorů a včas reagovat na změnu chování
zákazníka.
Společnost Linde Technoplyn chce postupem času využít veškerých
multimediálních schopností kontaktního centra a doplnit možnosti
komunikace se zákazníky o e-mail, Web, fax apod. Jednou z dalších
možností využití nových funkcionalit je do budoucna např. propojení
kontaktního centra na aplikaci pro webové objednávání a firemní CRM.
Komplexní komunikační řešení instalované NextiraOne je jednou z
moderních technologií zaváděných v Linde, které mají pomoci ke splnění
strategického cíle podniku: stát se procesně řízenou společností.
Akciová společnost Linde Technoplyn je dceřinou společností německého
koncernu Linde. Historie koncernu se začala psát již v roce 1879, kdy
Carl von Linde založil ve Wiesbadenu podnik na vývoj a výrobu
chladírenských zařízení. V roce 1902 Carl von Linde objevil metodu
rozkladu vzduchu na jeho jednotlivé složky a o rok později vybudoval v
Höllriegelskreuthu nedaleko Mnichova technické zařízení sloužící tomuto
účelu. Tím byl položen základ pro obchodní využití technických plynů,
které rozšířily výrobní záběr firmy Linde.
Koncern Linde AG vstoupil v roce 1991 do kontaktu s akciovou společností
Technoplyn, čímž vznikla společnost Linde Technoplyn. V roce 2000 pak
došlo ke spojení koncernů Linde a AGA. S platností od 1. ledna 2001 se
tak stalo také u dceřiných firem obou koncernů i v České republice.
Nahoru

KOMIX zahájil
spolupráci se společností Tridion
Společnost KOMIX zahájila spolupráci s holandskou společností Tridion.
Spolupráce se bude týkat distribuce a nasazování řešení Tridion R5 v
České a Slovenské republice. Tridion R5 je řešení pro správu informací
určených k publikaci prostřednictvím elektronických kanálů. Společnost
Tridion
se jako evropská firma zaměřuje především na evropské trhy a stala se
nejrychleji rostoucím dodavatelem ECM (Enterprise Content Management)
řešení v Evropě.
Tridion R5 významně usnadní a zkvalitní správu obsahu a publikování
informací. Toto řešení zajistí, aby obsah určený k publikaci byl uložen
jen jednou a byl dostupný v aktuální podobě na různých místech a v
různých formátech. Správa obsahu podnikových informací pocházejících z
různých zdrojů a jejich distribuce do mnoha on-line i off-line kanálů a
aplikací je díky Tridionu jednodušší, levnější a výrazně omezuje riziko
publikace nekonzistentních informací.
Tridion R5 představuje přínos zejména pro pracovníky marketingu, kteří
zodpovídají za jednotný vzhled publikovaných dokumentů.
Nahoru

Nový HP-UX 11i
pro systémy s procesory Itanium
Společnost HP uvádí operační systém HP-UX 11i v2, který je určený pro
rodinu procesorů Intel Itanium. Tato nová verze má nalézt uplatnění
zejména u uživatelů, kteří požadují vysoký výkon, dostupnost,
škálovatelnost a návratnost investic do IT.
Verze HP-UX 11i v2 nabízí komplexní operační systém pro firemní
uživatele. Pro systémy s procesory Intel Itanium nabízí stejně obsáhlé
funkce pro kritické aplikace jako pro systémy s procesory PA-RISC a
doprovází ho zároveň stejně široká škála nabídky služeb a technické
podpory. Nový operační systém nabízí uživatelům se systémy s procesory
Itanium, kompletní sadu funkcí, které zvyšují spolehlivost, dostupnost i
obsluhovatelnost, internetové a webové aplikační služby, adresářové a
zabezpečovací služby, systémovou správu a škálovatelnost systému, který
pracuje až se 64 procesory.
HP-UX 11i v2 je jediným operačním systémem, který nabízí škálovatelnost
výkonu pro 64 procesorů Itanium. Tato zdokonalená verze navíc integruje
síťová řešení a řešení pro ukládání dat v systémech s procesory Itanium,
včetně dynamického rozvoje komponent pro ukládání dat a rozšířené
podpory gigabitového ethernetu a optického vlákna. Obsahuje rovněž dva
nové bezpečnostní instalační nástroje, jež zdokonalují a zjednodušují
zabezpečení serverů. HP-UX 11i v2 rovněž nabízí rozšířené portfolio
funkcí pro zajištění maximální dostupnosti, mezi které patří zvýšená
dostupnost jednotlivého systému či odolnost paměti. Nová verze také
prostřednictvím softwaru HP-UX Partition Manager, Serviceguard a
Workload Manager umožňuje vyšší míru virtualizace v systémech s
procesory Itanium.
Nový HP-UX je datově, zdrojově i binárně plně kompatibilní s předchozími
verzemi HP-UX 11i pro systémy s procesory Itanium a PA-RISC. HP-UX 11i
v2 je rovněž zdrojově kompatibilní s programy určenými pro operační
systém Linux IA-32 a binárně kompatibilní s programy, které využívají
procesor Itanium a zároveň běží pod operačním systémem Linux.
Komplexní kompatibilita umožní chod aplikací na systémech vybavených
procesory Itanium 2 prakticky beze změn, přičemž lze bezproblémově
integrovat a rychle nasadit nový operační systém do stávajících datových
středisek. Při tom se zároveň vytvoří prostor pro jednoduchý přístup k
architekturám na procesorech Itanium a PA-RISC příští generace.
Nahoru

Implementace nástrojů
Staffware Workflow
Při oficiálním uvedení technologie Staffware Workflow na český trh byla
prezentována i první úspěšná implementace na našem území. Nová
technologie a její nástroje procesního řízení byly použity na pozadí
aplikace SABCAM, která ve společnosti
Montan Ocel
zajišťuje řízení a správu obchodních případů nákupu a prodeje ocelových
materiálů. Tím bylo vytvořena výkonná platforma pro nákup ocelových
materiálů, jejich prodeje a návazných kontrolních, materiálových a
finančních operací.
Vlastní aplikace, vytvořena partnerskou společností Safcon nástroji
vývojového prostředí Microsoft Visual Studio 6.0, využívá technologie
klient / server se správou dat v prostředí databázového serveru
Microsoft SQL server, vlastních hierarchických struktur kategorizace
ocelových materiálů a SEO objektů procesního prostředí Staffware
Workflow 8.0 pro přihlašování do aplikačního systému, řízení správy
přístupů a procesní uspořádání vybraných obchodních operací.
Vlastní implementace systému, provozovaná od dubna 2001, pak umožňuje
uživateli pružné a plynulé vyřízení více než 1800 obchodních případů s
kvalifikovaným zpracováním 8000 obchodních operací, jejich podrobnou a
okamžitě dostupnou dokumentací, souhrnnými hodnoceními a řídícími
nástroji vytvořenými zejména pro kontrolu včasného plnění dodávek
odběratelům a platební disciplíny při vyřizování pohledávek v průběhu
kalendářních roku. Vysoká efektivnost práce kvalifikovaných zaměstnanců,
minimální potřeba využívání administrativních sil a poskytované nástroje
kontroly vytvořily podmínky pro dosahování míry čistého ročního zisku
společnosti, přesahujícího poměrnou částku 1,5 mil Kč na jednoho
zaměstnance.
První rok provozu implementovaného systému potvrdil předpoklady vysoké
efektivnosti, potřebu současného rozšiřování o moduly správy skladů a
připravenost možného budoucího nasazení jeho vícejazyčných verzí v
podmínkách nadnárodních výrobních a obchodních společností v této
oblasti.
Nahoru |
|
Komerční příloha |
2
knihy zdarma
Vážení
čtenáři, dovolujeme si Vám nabídnout zvýhodněné předplatné časopisu IT
Office. Měsíčník IT Office je určený malým a středním firmám
využívajícím IT v rámci své každodenní praxe. IT Office přináší
přehledy, recenze, představení novinek, aktuality, tematické články z
oblasti IT v prostředí malých a středních firem.
Nyní máte možnost objednat si zvýhodněné předplatné, v rámci kterého
zdarma jako prémii získáte dvoudílnou publikaci Windows 2000 - podrobný
přehled (obvyklá cena 480 Kč)
Časopis si můžete objednat na
webové stránce, či zasláním e-mailu se všemi potřebnými údaji na
abonence@ccb.cz a v případě dotazů
neváhejte kontaktovat středisko
abonence.
Máte-li zájem o dvě ukázková čísla IT Office zdarma, navštivte náš
web, kde můžete provést objednávku. Věříme, že pro Vás tato
mimořádná nabídka bude zajímavá a že využijete příležitosti, kterou Vám
nabízíme.
Nahoru |
|
Konference, semináře |
Trendy automobilové logistiky
Konferenci "Trendy
automobilové logistiky" pořádá již příští týden společnost AIMTEC ve
spolupráci s BVV a Sdružením automobilového průmyslu ČR. Konference se
koná v rámci doprovodného programu veletrhu AUTOSALON 2003 v Brně a to v
úterý 10.června v sále Morava v pavilonu A3 brněnského výstaviště.
4. ročník
konference je zaměřen na přiblížení aktuálních trendů v oblasti
řešení pro podporu procesů logistiky v automobilovém průmyslu. Letošní
program tématicky směřuje do oblasti provázání procesů externí logistiky
s vnitropodnikovými materiálovými toky a jejich podpory pomocí
informačních technologií.
Na programu konference zazní například přednáška Informační a hmotné
toky v dodavatelském řetězci automobilového průmyslu v podání pana Pavla
Rouba, ředitele marketingu AIMTEC. Přednáška Logistika materiálového
hospodářství ve firmě Škoda Auto se zaměřením na dodávky externím
kanbanem přednese Lubor Šrámek, vedoucí - materiálové hospodářství Škoda
Auto. Odpolední blok zahájí příspěvek Vliv standardizace přepravníků na
snižování nákladů materiálových toků od Romana Galuszka, ředitele Arca
Systems.
Úplný přehled přednášek a možnost registrace naleznete na
webu
pořadatele. Vstup na konferenci je možný jen po
registraci
a zaplacení účastnického poplatku.
Nahoru

Moderní databáze
Ve dnech 24. až
25. června proběhne v hotelu
ORLÍK v obci
Vystrkov již 18. ročník pravidelné mezinárodní konference
Moderní databáze, kterou pořádá společnost Komix. Pro letošní ročník
bylo vybráno téma "Webové služby a mobilní databáze".
Konference je určena zájemcům o hlavní trendy vývoje informačních
systémů, všem těm, kdo se připravují na tvorbu či změnu IS, popř.
rozhodují o nákupu IT technologií. Obsahová náplň konference zaujme
nejen informatiky, ale i manažery zodpovědné za koncepci informatiky ve
firmě.
Předběžný program s anotacemi přednášek naleznete
zde.
Úvodní přednášky budou věnovány rozvoji XML databází, dále se dozvíte
základní informace o standardech pro webové služby. V dalších
přednáškách se zaměříme na distribuované portály, mobilní databáze a
webové služby a ontologie. Součástí je také společenský večer s
doprovodným programem a možností neformální výměny názorů a zkušeností
mezi účastníky. Druhý den bude věnován možnostem integrace aplikací v
prostředí Internetu a problematice právních vztahů vznikajících při
podnikání v prostředí Internetu.
Nahoru

Řízení
dokumentace v průmyslových podnicích
Cílem odborného
semináře, na který vás chceme pozvat, je představit široké odborné
veřejnosti metody, produkty, technické prostředky a služby z oblasti
správy dokumentů charakterizujících výrobek, přípravu výroby a nebo v ní
přímo vznikajících. Očekáváme řadu velmi zajímavých informací, včetně
demonstrací produktů v dalších prostorách hotelu.
Tato odborná akce se koná v Jihlavě v úterý 10. června ve společenském
sále Hotelu Gustav Mahler od 8:30 do 17 hodin. Hotel je na Křížové ulici
č. 4.
V rámci semináře se představí společnosti:
· Q.gir - Dokumentace výroby v informačním systému K2
· Sova Bratislava - SOVA/Project Manager - efektívny nástroj riadenia
dokumentácie a projektov v podniku
· GN Resources International (CZ) - Life*ODIN, Life*CMS a Life*CDM -
Řešení pro správy technické dokumentace a technických příruček
· IMPROMAT INT. - Barevná tisková řešení
· EDS PLM Solutions - PLM
· Océ - Česká republika - Océ - profesionální partner pro Vaše dokumenty
· Soft Cell Česká republika - Řízení dokumentů v projektově a případově
orientovaných organizacích
Účast a občerstvení po dobu semináře je bezplatná. Podrobnou pozvánku
naleznete v
tomto dokumentu. V případě, že se nebudete moci osobně zúčastnit,
pořadatelé uvítají účast Vašich kolegů.
Účast potvrďte, prosím, nejpozději do 6. června na adresu: AD&M, Ing.
Petra Adamová, Urxova 470,
708 00, Ostrava-Poruba. Nebo telefonicky či faxem na čísle 596 919 977,
mobil: +420 723 746 160. Popřípadě e-mailem:
petra.adamova@adam-ova.cz.
Nahoru

OR
Roadshow - OR-CZ na cestách za svými zákazníky
Společnost OR-CZ uspořádá i v letošním roce tradiční
roadshow. Akce odstartuje v
úterý 27. května v hotelu Imperial v Ostravě, pokračuje 28.května v hotelu Gomel
v Českých Budějovicích, 29. května v sídle firmy Oracle v Praze a po kratší
přestávce skončí 18. června ve Sport Hotelu v Hrotovicích u Třebíče, kde na ní v
následujících dnech naváže tradiční konference zákazníků a uživatelů produktů
firmy OR-CZ.
Cílem roadshow je představit
účastníkům jednak nové produkty a služby společností OR-CZ a Oracle, jednak
možnosti a výsledky vzájemné spolupráce při integraci svých produktů. OR-CZ tak
především nabídne nejnovější verzi svého ERP řešení - OR-SYSTEM, aplikace CRM
systému OR-INFO a další doplňky a nadstavby základních informačních systémů.
Především databázové, ale i další produkty budou předmětem prezentací firmy
Oracle.
Nahoru

Veřejné vzdělávací kurzy LBMS
Datové modelování, MS Project - aplikace projektového řízení či Řízení
projektů, to jsou jen vybrané kurzy, které v nadcházejícím období pořádá
společnost LBMS. Pokud máte zájem se o připravovaných akcích dozvědět více či se
rovnou přihlásit, stačí navštívit
stránky LBMS.
Zde se dozvíte nejen přesné termíny, ale i podrobný obsah školení a dokonce i
ukázky z probírané látky.
Nahoru

MS Access pro ekonomy
Dovolte nám, abychom vás pozvali na seminář
MS Access pro ekonomy, který se koná od středy 10. do čtvrtka 11.
června 2003 v Praze. MS Access se používá často na důležitém rozhraní k
analýze a udržování velkého množství dat a k přebírání dat. Tento
seminář vás informuje o tom, jak spravovat databáze co nejefektivněji a
optimálně využívat možnosti MS Accessu 2000. Každý účastník bude mít k
dispozici PC a v průběhu semináře budou všechna cvičení předváděna na
případové studii budování databáze MS Access pro potřeby finančního
řízení menší obchodní firmy.
Více informaci naleznete na
webových stránkách.
Nahoru

Aktuální školení Sybase
Společnost
Sybase si vás dovoluje pozvat na aktuální
školení a
odborné semináře.
Na webových stránkách společnosti je k dispozici nový rozvrh školení, tentokrát
až do konce roku 2003. Ke stažení je na
této adrese.
Terminy je však možno domluvit i individuálně.
Z aktuální nabídky seminářů vybíráme ten, který se koná 11.června. Informatica -
jak se elegantně a minimálním úsilím vypořádat s integrací dat. Seminář je
věnován problematice integrace dat a aplikací pro potřeby datových skladů a
systémů tzv. business inteligence. Nezávislé studie uvádějí, že právě oblast
integrace dat neboli ETL (extrakce, transformace, load) může odčerpat značnou
část prostředků na budování a provoz datových skladů - až 70%. Mimo jiné se
dozvíte, jak tyto náklady omezit a vybudovat ETL řešení za zlomek času a s
minimálním úsilím.
Na 18. června je připraven seminář PowerBuilder 9. Ten je koncipován především
jako představení nových vlastností implementovaných v nové verzi PowerBuilderu.
Stěžejními tématy jsou podpora XML, jazyka Java, .NET nebo platformy PocketPC.
Seminář je určen především stávajícím uživatelům PowerBuilderu. Vítáni jsou ale
i vývojáři či vedoucí vývojových týmů, kteří neznají toto vývojové prostředí,
ale hledají vhodný nástroj pro rychlý vývoj C/S či vícevrstvých aplikací.
Pokud mate o některý z těchto seminářů zájem,
zaregistrujte se, prosím, na telefonním čísle 224 310 808 linka 146 nebo
vyplňte
registrační formulář.
Pokud není uvedeno jinak, konají se semináře v sídle Sybase ČR, Tychonova 2,
Praha 6 od 9 do 12. Z důvodu omezené kapacity přednáškové místnosti, se
registrujte prosím na telefonním čísle 224 310 808, linka 143, nebo na e-mailové
adrese marketing@sybase.cz.
Nahoru

PLM Forum 2003
Firma
Technodat pořádá ve dnech 11. - 12. června v areálu "westernového
městečka" Šiklův mlýn u Zvole nad Pernštejnem seminář "PLM Forum
2003", který navazuje na tradiční semináře zaměřené na prezentaci řešení
dodávaného a podporovaného firmou Technodat pořádané pravidelně od roku
1996. Semináře se díky svému záběru a tradici stávají významným fórem
pro diskusi aktuálních trendů a praktických zkušeností v oblasti
CA-technologií a PDM systémů.
Program
semináře vychází z jeho názvu - snaží se v co nejvyšší šíři
představit problematiku PLM řešení a to z pohledu nezávislého odborníka,
výrobce software, dodavatele a především také uživatele řešení. Téměř
polovina přednášek bude prezentována nezávislými osobnostmi nebo přímo
zákazníky, kteří budou hovořit o svých konkrétních řešeních (např. Škoda
Energo, Sklárny Bohemia, AŽD atd.). Odborná část konference bude
orientována především na problematiku návrhu výrobků včetně správy údajů
o výrobku během jeho životního cyklu, ale také na správu dokumentace
jako takové, včetně digitální archivace dokumentů. Program je záměrně
postaven tak, aby vyvolal a umožnil diskusi mezi všemi zúčastněnými.
Po oba dny semináře bude hlavní blok přednášek doplňován dalšími úzce
specializovanými tématy (vývoj aplikací nad CATIA V5, simulace procesu
hlubokého tahu v produktech firmy AUTOFORM, blok přednášek CAE-elektro
atd.). Po celou dobu semináře budou mít účastníci možnost vyzkoušet si
systémy CATIA V5 a SmarTeam za asistence lektora na konkrétních úlohách
a připravených pracovních stanicích.
Výběr místa pro konání akce "PLM Forum 2003" v areálu "westernového
městečka" Šiklův mlýn byl zcela záměrný - účastníci mohou na chvíli
zapomenout na přísné konvence společenského oděvu, mohou se oddat
panenské přírodě nebo "přičichnout" k atmosféře "westernového městečka",
což může být stejně zajímavé jako získávání a výměna informací v odborné
části akce.
Účast na seminářích je bezplatná. Více informací i možnost registrace
získají zájemci
zde.
Nahoru

GIS SEČ 2003 - GIS ve
veřejné správě
Letošní ročník
již tradičně největší konference (http://sec.upce.cz) věnované
problematice GIS -" Geografické informační systémy ve veřejné správě"
bude opět probíhat v areálu
Juniorcentra
Seč, a to ve dnech 11. až 13. června 2003. Tentokrát svou účast na
konferenci přislíbil i ministr informatiky České Republiky Vladimír
Mlynář.
Řešení úkolů GIS, stejně jako celá oblast ISVS, v prvé řadě vyžaduje
koncepční přístup založený na unifikaci a standardizaci v rámci celé
státní správy a samosprávy. Zaměření konference na geografické
informační systémy a dálkový průzkum Země a na konkrétní aplikace má
mimo jiné za cíl sjednocovat postupy tvorby IS, a tím umožnit jejich
vzájemnou komunikaci."
Na konferenci vystoupí zástupci centrálních orgánů, které mají co
dočinění i s informační politikou státu a jejím fungováním, řada
příspěvků bude přednesena samotnými uživateli GIS a přítomni budou
zároveň prakticky všichni významní dodavatelé potřebných technologií a
dat. Rád bych upozornil na již tradiční kulatý stůl k problematice
katastru, tentokrát na téma "Data a geodata resortu ČUZK pro obce a
kraje", kterého ze zúčastní Oldřich Pašek, místopředseda Českého úřadu
zeměměrického a kartografického.
Konferenci pořádá Česká asociace pro geoinformace, Univerzita Pardubice,
fakulta ekonomicko-správní a Ústav pro hospodářskou úpravu lesů.
Kompletní program najdete na
www stránce konference.
Nahoru |
|
Finanční monitor IT firem |
Infinity dokončila
restrukturalizaci
Společnost Infinity, český dodavatel IT služeb a řešení, uzavřela loňský
rok s obratem 770,4 mil. Kč a čistým ziskem ve výši 33,5 mil. Kč. V
důsledku omezení projektů ve státní správě, růstu kursu koruny a v
souladu se všeobecnými trendy trhu informačních technologií došlo k
poklesu obratu o 21 procent proti roku 2001, čistý zisk klesl o 20
procent. Podíl služeb na obratu se zvýšil na 25,5 procenta ze 17,5
procenta v roce 2001. Obrat v kategorii služeb vzrostl na 196,2 mil. Kč
z předloňských 171,2 mil. Kč. Úspěch v přeorientování společnosti na
poskytování služeb, které mají vyšší přidanou hodnotu než prodej
hardwaru, přičítá vedení společnosti zejména dokončení restrukturalizace
a zavedení procesního řízení.
Nahoru

Společnost Sybase oznámila hospodářské výsledky za první čtvrtletí
Společnost Sybase, poskytovatel podnikové infrastruktury a integračních
řešení, oznámila, že předběžný výnos na akcii činí v prvním čtvrtletí
tohoto roku 0,17 USD oproti 0,21 USD ve stejném období roku 2002. Zisky
na akcii zahrnují amortizaci zakoupených nehmotných aktiv,
nespotřebovanou akciovou kompenzaci a restrukturalizační náklady. Při
započtení vlivu těchto položek dosáhly tržby 181,6 mil. USD oproti 211,0
mil. USD ve stejném období v roce 2002. Cash flow v prvním čtvrtletí
tohoto roku činilo 95,5 mil. USD, což je nejvyšší suma za čtvrtletní
období v historii firmy.Společnost uvedla, že předběžný čistý příjem za
první čtvrtletí roku 2003 dosáhl 16,1 mil. USD, ve stejném období
loňského roku to bylo 21,1 mil. USD. V období do 31. března 2003 Sybase
vykazuje hotovost a její ekvivalenty ve výši 464,5 mil. USD, což je ve
srovnání s minulým obdobím do 31. prosince 2002 navýšení o 71,6 mil.
USD.
Nahoru
|
Internet, komunikace a
sítě |
ADSL produkty pro
střední a malé firmy
Společnost
Allied Telesyn rozšířila nabídku síťových prvků o nové přírůstky v
oblasti ADSL - směrovače AT-AR250 pro analogové linky a AT-AR255 pro
digitální BRI ISDN linky. Nové routery jsou určené uživatelům z
domácností a malých firem a na pracovníky, kteří se dálkově připojují k
podnikové síti.
Díky čtyřem 10/11TX portům mohou mít uživatelé těchto směrovačů užitek z
široké LAN konektivity, širokopásmového přístupu a systému ADSL a
zároveň mohou využívat pokročilé, původně pouze podnikové funkce nutné k
provozu kritických aplikací.
Aby firmy mohly využívat tohoto jednoduchého způsobu propojení sítí i k
provozu pokročilých e-commerce aplikací, jsou zde funkce zabezpečení
"podnikové kategorie", díky nimž jsou ADSL směrovače AT-AR250 a AT-AR255
schopny ochránit citlivé informace.
Mezi zabezpečovací funkce směrovačů AT-AR250 a AT-AR255 patří i
firewall, který zajistí efektivní ochranu a zároveň i kontrolu paketů
jak z hlediska obsahu, tak i stavu relace. V případě detekce podezřelé
události se tyto směrovače samy překonfigurují, a zabrání tak dalším
útokům. Stav v době události je přitom kompletně uložen, což je užitečné
pro následné zajištění maximální úrovně bezpečnosti.
Díky podpoře NAT (Network Address Translation) je možné sdílet zdroje až
mezi 253 uživateli a integrovaná funkce DHCP zajistí automatické
přidělení IP adresy všem LAN uživatelům. Je zde zároveň podpora
statického i dynamického přidělení IP/DNS adres od poskytovatele služeb.
Protože je uživatelské rozhraní těchto routerů založeno na webovém
prohlížeči, je jejich instalace jednoduchá a intuitivní. Směrovače
AT-AR250 a AT-AR255 se dodávají s roční zárukou Net.Cover Basic Plus, v
rámci které je garantována výměna vadného produktu do druhého pracovního
dne, upgrade softwaru a bezplatný přístup k technické podpoře přes
bezplatnou telefonní linku.
Nahoru

NetScreen
uvedl na český trh nový firewall 5GT
Jedná se o
výkonné zařízení určené k ochraně sítí, ze kterých se uživatelé
připojují k mateřské síti nebo do Internetu. Zařízení je určeno
především malým kancelářím a vzdáleným pobočkám velkých podniků nebo
organizací.
NetScreen-5GT je kompaktní inteligentní zařízení, které vykonává funkce
firewallu, podporuje virtuální privátní sítě (VPN), chrání sítě před
útoky na vyvolání odmítnutí služby (DoS) a umí řídit kvalitu síťového
provozu.
NetScreen-5GT má ve srovnání s předchozími typy více paměti a vyšší
výkon. V polovině roku bude zařízení doplněno o volitelnou antivirovou
ochranu, která bude vycházet ze spolupráce s předním výrobcem v oblasti
antivirových aplikací - společností Trend Micro.
Výkon a vlastnosti zařízení ocení zejména správci podnikových sítí,
jejichž uživatelé přistupují do sítě vzdáleně, a poskytovatelé
internetových služeb (ISP) nabízející v rámci připojení bezpečnou
ochranu sítí malých kanceláří, vzdálených poboček nebo prodejních míst.
Mezi nejvýznamnější přednosti firewallu 5GT patří - ve srovnání se
softwarovými firewally - vysoký výkon, snadné zapojení do sítě či
možnost využití záložní telefonní linky pro připojení k vnější síti.
Nahoru |
|
Informační společnost |
Kvido Štěpánek ve finále soutěže Podnikatel roku v Monte Carlu
Třetí ročník
celosvětového finále soutěže Podnikatel roku, kterou pořádá společnost
Ernst & Young, se uskuteční ve dnech 5. až 8. června 2003 v Monte Carlu.
Tohoto finále se zúčastní také Kvido Štěpánek, loňský vítěz soutěže
Podnikatel roku pořádané v České republice. Spolu s dalšími 25
podnikateli z celého světa se bude Kvido Štěpánek ucházet o titul "World
Entrepreneur of the Year". Vítěz bude vyhlášen na slavnostním
ceremoniálu v sobotu 7. června.
Soutěž Podnikatel roku vznikla v roce 1986 v USA a v současné době se
koná ve více než 30 zemích světa - například v Kanadě, Velké Británii,
Francii, Japonsku či Německu. V České republice uspořádala společnost
Ernst & Young tuto soutěž poprvé v roce 2000. Česká republika byla první
zemí ze střední a východní Evropě, kde se tato soutěž uskutečnila.
Nahoru

NextiraOne Europe jmenovala dva nové členy managementu
Společnost
NextiraOne oznámila jmenování dvou nových ředitelů na evropské úrovni.
Valerie Scavinner bude zodpovědná za oblast řešení kontaktních center a
Uwe Witt bude řídit segment řešení pro bezpečnost dat a obchodních
aktivit.
Oba noví členové evropského managementu se budou podílet na pokračujícím
směřování společnosti k organizaci, která poskytuje poradenské,
integrační a řízené (outsourcingové) služby v pěti základních segmentech
řešení: hlasová, datová, konvergentní řešení, kontaktní centra a
bezpečnost.
Uwe Witt (48), který pochází z Německa, má za sebou řadu zkušeností v
mnoha mezinárodních komunikačních firmách. Valerie Scavinner (39), která
je francouzské národnosti, pracuje v ředitelství NextiraOne Europe v
Paříži od konce letošního dubna. Předtím pracovala jako ředitelka
obchodního rozvoje pro segment kontaktních center a jako marketingová
ředitelka pro sektor malých a středních podniků ve společnosti Alcatel.
Nahoru

Společnost
Scala ČR má novou obchodní ředitelku
Obchodní ředitelkou se ve společnosti Scala počátkem března stala Irena
Brifordová (38). Ve společnosti již dříve působila na pozici manažerky
nepřímého prodeje. Ve své nové pozici je zodpovědná za řízení obchodních
aktivit a vyhledávání nových příležitostí na trhu. Irena Brifordová
vystudovala obor vnitřní obchod na Vysoké škole ekonomické v Praze. Po
ukončení studia pracovala ve společnosti Coopers & Lybrand. Následně
byla zodpovědná za marketing značek Lanza a Cillit ve společnosti
Benckiser. Svoje vzdělání si rozšířila studiem na United States Business
School in Prague, které v roce 1995 ukončila a získala titul MBA. Irena
Brifordová hovoří plynně anglicky a španělsky. Ve volném čase se věnuje
svým dvěma dcerám a rodině, má ráda pobyt v přírodě a publicistiku.
Nahoru |
|
System
NEWS zasílá redakce edice IT Business
* Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.:
+420/ 545 222 779 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám
System NEWS zasílali,
kontaktujte nás prosím.
Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora
Pavla Boucníka, |
|