V Edici IT Business
vychází |
Právě vyšlo:
IT System 5/2003
Hlavní témata
. Automobilový průmysl
· Supply Chain Management
· Product Lifecycle Management
· E-procurement
· Specializovaná příloha: InGIS |
Připravujeme:
IT System 6/2003
Hlavní témata
· IT řešení pro telekomunikační společnosti
· IT řešení pro energetické, plynárenské, vodárenské...
· Business Intelligence (MIS, EIS, DSS)
· Podrobný tabulkový přehled ERP systémů
· Informační bezpečnost |
Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový
formulář ZDE! |

|
Podnikové aplikace |
Už ne jen
dokumenty, ale řízení celého procesu
Společnost IXOS nabízí novinku v oblasti řízení a správy procesů,
produkt IXOS-eCONprocess. Jak napovídá název produktu, jedná se o
komplexní nástroj pro řízení a správu vnitropodnikových procesů. Účelem
nasazení tohoto řešení ve firmě by se tak měla stát přesná definice a
vyšší transparentnost toků práce, rychlejší a kvalitnější odezva na
úkoly stanovené pracovníkům.
Podstatou celého systému je algoritmizovaný podnikový proces. Jednotlivé
úkoly přicházejí účastníkům procesu do zásobníku úkolů. Uživatel
komunikuje s algoritmizovaným procesem pomocí formuláře tj. masky, která
se zobrazí po otevření daného úkolu. Informace nutné ke splnění úkolu
uživatel získá jak z formuláře, tak z přiložených dokumentů či z
poznámek, které k procesu připojili předchozí účastníci procesu.
Navíc je do celého systému integrována podpora externích aplikací,
například SAP R/3, které jsou asociovány s danými úkoly a spouštěny
jednoduchým stiskem tlačítka přímo z formuláře. IXOS-eCONprocess je
schopen zpracovávat procesy, které procházejí napříč různými aplikacemi
a vystupuje jako nosná vrstva dat a dokumentů, které se mezi
jednotlivými aplikacemi předávají. Uživatel má tak v pravou chvíli k
dispozici informace z různých aplikací pod jedním rozhraním.
Konkrétní řízení procesů probíhá tak, že aktuální uživatel zaznamená
požadované informace do formuláře, popřípadě pomocí stisku tlačítka na
formuláři vyjádří například souhlas/nesouhlas (s fakturou, smlouvou,
žádostí o dovolenou atd.). Volba dalšího účastníka workflow je buďto
určena předem (konkrétní uživatel, role, organizační skupina…), anebo je
vyhodnocena dynamicky dle aktuálních informací z procesu. V systému je
možné nastavit i takzvanou časovou eskalaci: když určitý účastník
směrování nesplní úkol do určité doby, tento pracovní úkol se
automaticky přesune do "Inboxu" úkolů jeho nadřízeného apod.
IXOS-eCONprocess je dostupný ve dvou verzích. IXOS-eCONprocess for
Exchange umožňuje přístup přímo z Outlooku, zatímco IXOS-eCONprocess for
Internet zajišťuje přístup prostřednictvím internetu či firemního
intranetu. Zde je výhoda v nezávislosti na jakémkoliv softwarovém
vybavení kromě internetového prohlížeče.
Součástí systému je i grafický nástroj "Process Designer" umožňující
snadnou definici a přehledné grafické vyjádření procesů v podniku.
Pomocí nástroje "Process Admin" je možné monitorovat průběh všech
instancí procesů. Díky těmto nástrojům je možné pohodlně zjistit, kdo,
kdy a jaký pracovní úkol splnil, u koho plnění vázne, kdo zadal či
změnil jaké hodnoty ve formuláři apod.
Díky kompatibilitě s IXOS-eCONserverem je průběh všech procesů spolu s
přidruženými dokumenty automaticky zaznamenáván a archivován na archivní
server, takže každá akce uživatele nad pracovním úkolem je uložena a
následně dohledatelná i pro případný audit.
Nahoru

Multifunkční tiskárna
pro podnikové sítě
Společnost HP
uvádí na český trh LaserJet 9000L mfp, výkonnou multifunkční tiskárnu
pro použití v podnikových sítích, která umožňuje velkokapacitní
oboustranný tisk, kopírování, barevné skenování, úpravu dokumentů a
jejich následné zasílání prostřednictvím elektronické pošty.
LaserJet 9000L mfp umožňuje tisknout a kopírovat až 40 stránek za
minutu, a to i při oboustranném tisku. Nabízí rozlišení 600 dpi a
podporuje skripty PCL 6, PCL 5e a PostScript level 3. S použitím tohoto
zařízení lze barevně skenovat v rozlišení až 600 dpi s elektronickou
úpravou barev a dokumenty následně odesílat na libovolné e-mailové
adresy.
Nová multifunkční tiskárna je vybavena víceúčelovým podavačem na 100
listů papíru, dalším podavačem na 2x500 listů, vysokokapacitním
podavačem na 2000 listů a automatickým podavačem o kapacitě 100 listů.
Umožňuje tisk na média o gramáži 64 - 199 g. Uživatelé si navíc mohou
zvolit jedno ze tří výstupních zařízení pro třídění a sešívání
dokumentů. Snadné ovládání umocňuje dotykový displej s animací.
LaserJet 9000L mfp je osazeno 300MHz procesorem, má 10GB interní pevný
disk a 128 MB paměti RAM (rozšiřitelné na 384 MB). Vysokou konektivitu
zajišťuje interní tiskový server HP Jetdirect 615n EIO pro Ethernet
[10/100Base-TX] a volitelně možnost bezdrátového připojení přes rozhraní
802.11b.
Multifunkční tiskárna HP LaserJet 9000L mfp je na českém trhu dostupné
za doporučenou koncovou cenu 305 700 Kč.
Nahoru

Madison do Altixu
Společnost SGI oznámila, že svou řadu linuxových serverů a superclusterů
SGI Altix 3000 bude osazovat novou generací 64bitových procesorů Intel
Itanium 2 s kódovým označením Madison. Uvedené produkty budou k
dispozici v okamžiku komerční dostupnosti procesoru Madison.
Předběžné testování na 64bitových aplikacích naznačuje, že SGI Altix
3000 s procesorem Madison bude rekordním systémem z hlediska výkonu,
poměru cena/výkon a škálovatelnosti. Systémová výkonnost by měla být asi
o 50% vyšší ve srovnání s rekordními výsledky řady Altix 3000 s
předchozí generací procesoru Intel Itanium 2.
Testy byly prováděny na systému se čtyřmi procesory taktovanými
frekvencí 1,5 GHz. Na několika různých typech úloh využívajících od
jednoho do čtyř procesorů byl SGI Altix 3000 1,6 až 2,3 krát rychlejší
než konkurenční čtyřprocesorový IBM p690 při měření skutečného výkonu
aplikace Gaussian (technická aplikace pro předpovědi energií,
molekulárních struktur a vibračních frekvencí). Test na aplikaci Amber
(molekulární simulace) vykázal o 61% lepší výkonnost a test na aplikaci
BLAST (identifikace proteinů a sekvencí DNA) běžel 2,3 krát rychleji ve
srovnání s konkurenčním systémem IBM p630. Předpokládá se, že na
výsledky nebude mít větší vliv ani nový procesor POWER4+. Oficiální
přesné výsledky budou známy v létě.
Ve srovnání s klasickými linuxovými clustery a unixovými servery nabízí
řada SGI Altix 3000 nepoměrně vyšší škálovatelnost a výkon. Systémy s
procesorem Madison mohou obsahovat 4 až 128 procesorů. Díky architektuře
SGI NUMAflex se chovají vůči uživateli nebo softwarovému vývojovému
pracovníku téměř jako jednoprocesorový celek, což znatelně zjednodušuje
správu, snižuje náklady na údržbu a vývoj. Ze 128procesorových systémů
lze spojením tvořit clustery s přenosem dat až 200 krát vyšší rychlostí
než je tomu u konvenčních clusterových metod. To umožňuje škálovat do
systémů se stovkami až tisíci procesory.
Pro SGI Altix 3000 je k dispozici prozatím 43 komerčně dostupných
64bitových high-performance aplikací; více než polovina z nich již má
certifikát. Protože linuxová distribuce běžící na produktech SGI je
binárně kompatibilní se standardním linuxovým prostředím, množství
ostatních aplikací běží na SGI Altix okamžitě a efektivně bez nutnosti
rekompilace.
Nahoru |
|
Komerční příloha |
2
knihy zdarma
Vážení
čtenáři, dovolujeme si Vám nabídnout zvýhodněné předplatné časopisu IT
Office. Měsíčník IT Office je určený malým a středním firmám
využívajícím IT v rámci své každodenní praxe. IT Office přináší
přehledy, recenze, představení novinek, aktuality, tematické články z
oblasti IT v prostředí malých a středních firem.
Nyní máte možnost objednat si zvýhodněné předplatné, v rámci kterého
zdarma jako prémii získáte dvoudílnou publikaci Windows 2000 - podrobný
přehled (obvyklá cena 480 Kč)
Časopis si můžete objednat na
webové stránce, či zasláním e-mailu se všemi potřebnými údaji na
abonence@ccb.cz a v případě dotazů
neváhejte kontaktovat středisko
abonence.
Máte-li zájem o dvě ukázková čísla IT Office zdarma, navštivte náš
web, kde můžete provést objednávku. Věříme, že pro Vás tato
mimořádná nabídka bude zajímavá a že využijete příležitosti, kterou Vám
nabízíme.
Nahoru
|
Analýza |
Je vaše síť
skutečně chráněna proti zákeřným kódům?
Virová technologie se stává stále složitější a díky zdokonaleným metodám
infekce je šíření viru dnes rychlejší než kdykoli dříve. Je tak nejvyšší
čas položit si otázku, zda konvenční metody ochrany sítí poskytují
dostatečnou ochranu proti hrozbám, jimž musí tyto sítě čelit - a jimž
budou muset čelit v budoucnu.
Červ SQL1434.A (rovněž známý jako "Slammer" se stal 25. ledna 2003
nejrychleji se šířícím červem v historii. Jakmile se začal šířit po
internetu, již v prvních minutách dokázal zdvojnásobit svou velikost
každých 8,5 sekundy a infikoval více než 90 procent zranitelných
hostitelských počítačů rychleji než kterýkoli virus předtím. Odhaduje
se, že červ infikoval kolem 75 000 hostitelů. Způsobil naprosto
nevídaných chaos, v Jižní Koreji téměř zlikvidoval přístup k webu a ve
Spojených státech způsobil kolaps strojů ATM. Až do tohoto okamžiku byl
nejrychleji se šířícím červem Code Red, jenž se zdvojoval každých 37
minut; rychlé šíření zákeřného kódu, jaké předvedl "Slammer", byla pouze
teorie - 25. ledna 2003 se však tato teorie stala realitou.
Nuže, je třeba položit si otázku, zda byl červ Slammer pouze výjimkou
nebo zda se zákeřný kód tohoto typu stane standardem? Nedávná zpráva
(listopad 2002) vypracovaná TrendLabs, ukazuje, že oproti stejnému
období v roce 2001 došlo od května do října 2002 po celém světě ke
175procentnímu nárůstu výskytu virů. Čtyři z pěti těchto případů měli na
svědomí červi. V listopadu byli dokonce téměř všechny infikované viry
červi. I když toto není nezvratný důkaz, že v blízké budoucnosti budeme
svědky podobně rychlého šíření virů, je to zcela jasný náznak aktuálních
trendů. Společnost Computer Economics, jež se zabývá výzkumem
technologického trhu, odhaduje, že Slammer způsobil po celém světě škody
za více než 750 milionů dolarů. I kdyby byly tyto údaje ukázaly jako
poněkud nadsazené jsou škody vzniklé působením virů opravdu velké. Tento
virus navíc obsahoval zatížení nezákeřné povahy - jen si představte ty
důsledky, kdyby toto zatížení bylo destruktivní. IT manažeři by si proto
měli začít klást vážnou otázku, zda jsou tradiční metody antivirové
ochrany počítačových sítí i dnes stále ještě dostatečné.
A je třeba vzít v úvahu i další faktory. Tvůrci virů používají stále
dokonalejší technologie - například útoky obsahující několik hrozeb - a
viry navíc vybavují složitými schopnostmi, jako třeba sebe-komprese a
kódování. Se stále větší složitostí virů a zákeřných kódů se zvyšuje i
doba potřebná k analýze kódu a výroby spolehlivého protiléku. Během
tohoto latentního období jsou sítě vůči útoku zranitelné. Riziko ještě
zvyšuje skutečnost, že tvůrci virů vytvářejí výrazně sofistikovanější
metody sociálního inženýrství, jež svádějí uživatele počítačů k
otevírání příloh. Něco podobného lze vidět na příkladu Lovegate.C, jenž
byl vypuštěn do světa na konci února tohoto roku. Tento červ napodobuje
automatickou odpověď e-mailu, do které se sám připojuje jako příloha.
Příjemce poté zákeřnou přílohu otevře, protože na první pohled působí
jako odpověď na známou zprávu.
Když si k této skutečnosti přičtete stále větší zaměření na slabá místa
softwaru a používání běžných veřejných komunikačních kanálů typu IRC a
P2P jako prostředků šíření, je stále jasnější, že jednorázové antivirové
produkty a tradiční aktualizace v podobě občasného spuštění aktualizace
či aktualizace v předem zvoleném časovém intervalu (nejčastěji jednoho
týdne) léčebných souborů dnes už nepředstavují dostatečný způsob ochrany
sítě proti složitým červům a jiným zákeřným souborům. Ukazuje se, že pro
firemní klientelu je nutné spravovat bezpečnost sítě z jedné konzoly a
prakticky on-line spolupráce s dodavatelem antivirových řešení, který po
uvolnění nových nástrojů jsou tyto automatizovaně distribuované na
jednotlivé klientské stanice ve firemní síti.
Žádné zázračné řešení neexistuje a vzhledem k tomu, že tvůrci virů
nalézají stále nové metody útoků a nové chyby v zabezpečení, žádné
řešení nemůže slibovat 100procentní imunitu před zákeřným kódem.
Nahoru |
|
Konference, semináře |
Moderní databáze
Ve dnech 24. až
25. června proběhne v hotelu
ORLÍK v obci
Vystrkov již 18. ročník pravidelné mezinárodní konference
Moderní databáze, kterou pořádá společnost Komix. Pro letošní ročník
bylo vybráno téma "Webové služby a mobilní databáze".
Konference je určena zájemcům o hlavní trendy vývoje informačních
systémů, všem těm, kdo se připravují na tvorbu či změnu IS, popř.
rozhodují o nákupu IT technologií. Obsahová náplň konference zaujme
nejen informatiky, ale i manažery zodpovědné za koncepci informatiky ve
firmě.
Předběžný program s anotacemi přednášek naleznete
zde.
Úvodní přednášky budou věnovány rozvoji XML databází, dále se dozvíte
základní informace o standardech pro webové služby. V dalších
přednáškách se zaměříme na distribuované portály, mobilní databáze a
webové služby a ontologie. Součástí je také společenský večer s
doprovodným programem a možností neformální výměny názorů a zkušeností
mezi účastníky. Druhý den bude věnován možnostem integrace aplikací v
prostředí Internetu a problematice právních vztahů vznikajících při
podnikání v prostředí Internetu.
Nahoru

Řízení
dokumentace v průmyslových podnicích
Cílem odborného
semináře, na který vás chceme pozvat, je představit široké odborné
veřejnosti metody, produkty, technické prostředky a služby z oblasti
správy dokumentů charakterizujících výrobek, přípravu výroby a nebo v ní
přímo vznikajících. Očekáváme řadu velmi zajímavých informací, včetně
demonstrací produktů v dalších prostorách hotelu.
Tato odborná akce se koná v Jihlavě v úterý 10. června ve společenském
sále Hotelu Gustav Mahler od 8:30 do 17 hodin. Hotel je na Křížové ulici
č. 4.
V rámci semináře se představí společnosti:
· Q.gir - Dokumentace výroby v informačním systému K2
· Sova Bratislava - SOVA/Project Manager - efektívny nástroj riadenia
dokumentácie a projektov v podniku
· GN Resources International (CZ) - Life*ODIN, Life*CMS a Life*CDM -
Řešení pro správy technické dokumentace a technických příruček
· IMPROMAT INT. - Barevná tisková řešení
· EDS PLM Solutions - PLM
· Océ - Česká republika - Océ - profesionální partner pro Vaše dokumenty
· Soft Cell Česká republika - Řízení dokumentů v projektově a případově
orientovaných organizacích
Účast a občerstvení po dobu semináře je bezplatná. Podrobnou pozvánku
naleznete v
tomto dokumentu. V případě, že se nebudete moci osobně zúčastnit,
pořadatelé uvítají účast Vašich kolegů.
Účast potvrďte, prosím, nejpozději do 6. června na adresu: AD&M, Ing.
Petra Adamová, Urxova 470,
708 00, Ostrava-Poruba. Nebo telefonicky či faxem na čísle 596 919 977,
mobil: +420 723 746 160. Popřípadě e-mailem:
petra.adamova@adam-ova.cz.
Nahoru

OR
Roadshow - OR-CZ na cestách za svými zákazníky
Společnost OR-CZ uspořádá i v letošním roce tradiční
roadshow. Akce odstartuje v
úterý 27. května v hotelu Imperial v Ostravě, pokračuje 28.května v hotelu Gomel
v Českých Budějovicích, 29. května v sídle firmy Oracle v Praze a po kratší
přestávce skončí 18. června ve Sport Hotelu v Hrotovicích u Třebíče, kde na ní v
následujících dnech naváže tradiční konference zákazníků a uživatelů produktů
firmy OR-CZ.
Cílem roadshow je představit
účastníkům jednak nové produkty a služby společností OR-CZ a Oracle, jednak
možnosti a výsledky vzájemné spolupráce při integraci svých produktů. OR-CZ tak
především nabídne nejnovější verzi svého ERP řešení - OR-SYSTEM, aplikace CRM
systému OR-INFO a další doplňky a nadstavby základních informačních systémů.
Především databázové, ale i další produkty budou předmětem prezentací firmy
Oracle.
Nahoru

Jak naplánovat
rok 2004 - teorie vs. praxe
Dovolte, abych
vás pozvali k účasti na semináři Jak naplánovat rok 2004, který vás
seznámí s nejdůležitějšími fázemi přípravy plánu. Cílem této odborné
platformy je konfrontace teorie s praxí a zkušeností zástupců významných
českých firem. Seminář proběhne v úterý 27. května v sídle společnosti
GIST (Collinova 421,
Hradec Králové) od 9 hodin a 30 minut.
Přihlásit se můžete e-mailem gist@gist.cz,
popřípadě na telefonním čísle 495 809 311.
Jitka Lejhancová (poradce controllingu ve společnosti GIST) bude mít
přednášku Kvalitní plán - záruka úspěchu, která bude zahrnovat
teoretický úvod do problematiky, pojetí plánu a jeho úkoly, vazba na
firemní strategii, zpracování jednotlivých částí plánu, předpoklady
tvorby správného rozpočtu a provázanost cílů firmy na cíle týmů až
jednotlivce.
Po přestávce na kávu bude přednášet pan Luděk Krejčiřík (manažer podpory
rozhodování, Severomoravská energetika, Ostrava) a to na téma Plán =
podmínka rozvoje na liberalizovaném trhu. Ve svém příspěvku se zaměří na
změny v plánu s přechodem na otevřený trh, odpovědnost v plánování s
vazbou do motivace a softwarově propojený plán = zefektivnění řízení.
Plánování podle CAS a IAS - to je název přednášky Petra Jeníčka
finančního ředitele ČSOB Leasing, Praha. Mimo jiné se dozvíte výhody a
nevýhody plánování dle českých a mezinárodních standardům, neustálé
zpřesňování plánu, ověřování vývoje strategických ukazatelů a dopad
průběhu nových obchodních případů do hospodaření společnosti. Po poledni
bude ukázka controllingového systému MERIT (Jitka Lejhancová) a diskuse.
Následovat bude společný oběd a bowling cup.
Pokud tedy potřebujte:
· sestavovat komplexní provázaný plán?
· zabudovat pevné vazby mezi jednotlivými plány a vazby modifikovatelné
z pohledu uživatele?
· vytvářet více verzí plánů jednoduchou formou převzetí dat a vazeb z
verze předchozí?
· pracovat nejen s plánem a skutečností, ale vytvářet další kategorie,
jako např. přepočty (úpravy plánu dle skutečných výkonů) a výhledy
(úpravy plánu dle proběhlé skutečnosti)?
· automaticky rozpočítávat agregované hodnoty využitím matematických
koeficientů rozpadů?
· modelovat dlouhodobé a strategické plány v různých verzích?
· jednotně prezentovat výsledky plánování s využitím všech vlastností
sloužících pro reporting?
je tento seminář určen právě vám. Jenom opakuji, že přihlásit se můžete
e-mailem gist@gist.cz, popřípadě na
telefonním čísle 495 809 311.
Nahoru

Veřejné vzdělávací kurzy LBMS
Datové modelování, MS Project - aplikace projektového řízení či Řízení
projektů, to jsou jen vybrané kurzy, které v nadcházejícím období pořádá
společnost LBMS. Pokud máte zájem se o připravovaných akcích dozvědět více či se
rovnou přihlásit, stačí navštívit
stránky LBMS.
Zde se dozvíte nejen přesné termíny, ale i podrobný obsah školení a dokonce i
ukázky z probírané látky.
Nahoru

MS Access pro ekonomy
Dovolte nám, abychom vás pozvali na seminář
MS Access pro ekonomy, který se koná od středy 10. do čtvrtka 11.
června 2003 v Praze. MS Access se používá často na důležitém rozhraní k
analýze a udržování velkého množství dat a k přebírání dat. Tento
seminář vás informuje o tom, jak spravovat databáze co nejefektivněji a
optimálně využívat možnosti MS Accessu 2000. Každý účastník bude mít k
dispozici PC a v průběhu semináře budou všechna cvičení předváděna na
případové studii budování databáze MS Access pro potřeby finančního
řízení menší obchodní firmy.
Více informaci naleznete na
webových stránkách.
Nahoru

Odborné semináře Sybase
Společnost
Sybase si vás opět dovoluje pozvat na
školení a
odborné semináře.
Na webových stránkách společnosti je k dispozici nový rozvrh školení, tentokrát
až do konce roku 2003. Ke stažení je na
této adrese.
Terminy je však možno domluvit i individuálně.
Jenom připomínáme, že první termín školení Moving to PowerBuilder 9.0 proběhne
23. až 24. června. V příštím kvartále otevírá společnost rovněž kurz
Fast Track to
Java XML. Připravuje se také portálové školení Advanced Enterprise Security.
Pokud mate zájem o nový tištěný katalog školení, je k dispozici ke stažení na
webu.
Nahoru

PLM Forum 2003
Firma
Technodat pořádá ve dnech 11. - 12. června v areálu "westernového
městečka" Šiklův mlýn u Zvole nad Pernštejnem seminář "PLM Forum
2003", který navazuje na tradiční semináře zaměřené na prezentaci řešení
dodávaného a podporovaného firmou Technodat pořádané pravidelně od roku
1996. Semináře se díky svému záběru a tradici stávají významným fórem
pro diskusi aktuálních trendů a praktických zkušeností v oblasti
CA-technologií a PDM systémů.
Program
semináře vychází z jeho názvu - snaží se v co nejvyšší šíři
představit problematiku PLM řešení a to z pohledu nezávislého odborníka,
výrobce software, dodavatele a především také uživatele řešení. Téměř
polovina přednášek bude prezentována nezávislými osobnostmi nebo přímo
zákazníky, kteří budou hovořit o svých konkrétních řešeních (např. Škoda
Energo, Sklárny Bohemia, AŽD atd.). Odborná část konference bude
orientována především na problematiku návrhu výrobků včetně správy údajů
o výrobku během jeho životního cyklu, ale také na správu dokumentace
jako takové, včetně digitální archivace dokumentů. Program je záměrně
postaven tak, aby vyvolal a umožnil diskusi mezi všemi zúčastněnými.
Po oba dny semináře bude hlavní blok přednášek doplňován dalšími úzce
specializovanými tématy (vývoj aplikací nad CATIA V5, simulace procesu
hlubokého tahu v produktech firmy AUTOFORM, blok přednášek CAE-elektro
atd.). Po celou dobu semináře budou mít účastníci možnost vyzkoušet si
systémy CATIA V5 a SmarTeam za asistence lektora na konkrétních úlohách
a připravených pracovních stanicích.
Výběr místa pro konání akce "PLM Forum 2003" v areálu "westernového
městečka" Šiklův mlýn byl zcela záměrný - účastníci mohou na chvíli
zapomenout na přísné konvence společenského oděvu, mohou se oddat
panenské přírodě nebo "přičichnout" k atmosféře "westernového městečka",
což může být stejně zajímavé jako získávání a výměna informací v odborné
části akce.
Účast na seminářích je bezplatná. Více informací i možnost registrace
získají zájemci
zde.
Nahoru

GIS SEČ 2003 - GIS ve
veřejné správě
Letošní ročník
již tradičně největší konference (http://sec.upce.cz) věnované
problematice GIS -" Geografické informační systémy ve veřejné správě"
bude opět probíhat v areálu
Juniorcentra
Seč, a to ve dnech 11. až 13. června 2003. Tentokrát svou účast na
konferenci přislíbil i ministr informatiky České Republiky Vladimír
Mlynář.
Řešení úkolů GIS, stejně jako celá oblast ISVS, v prvé řadě vyžaduje
koncepční přístup založený na unifikaci a standardizaci v rámci celé
státní správy a samosprávy. Zaměření konference na geografické
informační systémy a dálkový průzkum Země a na konkrétní aplikace má
mimo jiné za cíl sjednocovat postupy tvorby IS, a tím umožnit jejich
vzájemnou komunikaci."
Na konferenci vystoupí zástupci centrálních orgánů, které mají co
dočinění i s informační politikou státu a jejím fungováním, řada
příspěvků bude přednesena samotnými uživateli GIS a přítomni budou
zároveň prakticky všichni významní dodavatelé potřebných technologií a
dat. Rád bych upozornil na již tradiční kulatý stůl k problematice
katastru, tentokrát na téma "Data a geodata resortu ČUZK pro obce a
kraje", kterého ze zúčastní Oldřich Pašek, místopředseda Českého úřadu
zeměměrického a kartografického.
Konferenci pořádá Česká asociace pro geoinformace, Univerzita Pardubice,
fakulta ekonomicko-správní a Ústav pro hospodářskou úpravu lesů.
Kompletní program najdete na
www stránce konference.
Nahoru |
|
Finanční monitor IT firem |
Za bezpečnostní
řešení platí především podniky
Společnost Trend Micro zveřejnila podle obecně přijatých účetních
amerických pravidel (GAAP) své poslední finanční výsledky. Údaje se
týkají prvního čtvrtletí končícího 31. března 2003. Společnost
zveřejnila údaje o svém čistém obratu ve výši 10,9 miliardy yenů, (91
mil. dolarů) a provozním zisku 3,0 miliardy yenů (24,7 mil. dolarů).
Údaje berou v potaz 12% zisk a 2% pokles provozního zisku ve srovnání se
stejným obdobím předchozího roku.
Ve srovnání se stejným čtvrtletím roku 2002 vzrostl prodej ve všech
hlavních produktových liniích. Čistý obrat tvořený podnikovými produkty
představuje 82 % z celkového prodeje (v prvním čtvrtletí). Obrat
plynoucí z prodeje internetových bran a serverů pro skupinovou práci
(groupware) vzrostl ve srovnání s předchozím rokem o 15 %. Obrat ze
spotřebitelských produktů vzrostl ve srovnání se stejným obdobím
předchozího roku o 32 %.
Konsolidovaný čistý obrat druhého čtvrtletí končícího 30. června 2003 se
očekává na úrovni 11,5 mld. yenů (95,8 mil. dolarů). Provozní příjmy se
očekávají kolem hladiny 2,9 mld. yenů (24,2 mil. dolarů).
Společnost také oznámila výsledky finančního roku 2002. Ten skončil
podle amerických účetních standardů US GAAP čistým obratem 43 mld. yenů
(358,2 mil. dolarů), provozním ziskem 13,9 mld. yenů (115,6 mil. dolarů)
a čistým příjmem 7,7 mld. yenů (64,3 mil. dolarů).
Za nejpodstatnější události v uplynulém období u firmy Trend Micro
považují uvedení řešení pro podnikové zákazníky s názvem Spam Prevention
Service. Služba, která využívá heuristických metod, blokuje
neproduktivní a zákeřný spam již na internetové bráně.
Nahoru

BEA oznamuje
výsledky za první čtvrtletí
Společnost BEA Systems, světový dodavatel softwaru aplikační
infrastruktury, minulý týden oznámila výsledky za první fiskální
čtvrtletí. V prvním čtvrtletí, které skončilo 30. dubna 2003, dosáhla
společnost BEA celkových tržeb 237,3 milióny dolarů, což zahrnuje tržby
z licenčních poplatků ve výši 122,3 milióny dolarů. Hotovostní toky z
provozní činnosti činily 40,5 miliónu dolarů.
V souladu se všeobecně uznávanými účetními principy (GAAP) vykázala
společnost BEA za první čtvrtletí provozní zisk 34,2 milióny dolarů, což
je 30procentní nárůst oproti prvnímu čtvrtletí předchozího roku. BEA
vykázala provozní marže podle principů GAAP 14,4 procenta, zatímco v
prvním čtvrtletí loňského roku to bylo 11,7 procent. Za první čtvrtletí
vykázala BEA čistý zisk podle principů GAAP 24,5 miliónů dolarů a čistý
zisk rozpočítaný na akcii 0,06 dolarů, což je nárůst z loňských 3,9
miliónů a 0,01 dolaru na akcii.
Podle předběžných odhadů provozní zisk za první čtvrtletí dosáhl 39,8
miliónů dolarů, což je 14procentní nárůst oproti prvnímu čtvrtletí
minulého roku. BEA vykázala proforma provozní marže 16,8 procent,
zatímco v prvním čtvrtletí loňského roku to bylo 15,6 procent. Za první
čtvrtletí BEA vykázala proforma čistý zisk 28,5 miliónů dolarů a
proforma čistý zisk rozpočítaný na akcii 0,07 dolarů. Proforma výsledky
nezahrnují výdaje související s akvizicemi, čisté zisky nebo ztráty z
investic do kmenových akcií, daně z mezd ve formě akciových opcí a další
jednorázové náklady.
Nahoru |
|
Internet, komunikace a
sítě |
Jak zmírnit finanční
dopad virového útoku
U nás (zatím) ne příliš známá firma Trend Micro, která podniká v oblasti
síťových antivirových řešení i služeb pro zabezpečení internetového
obsahu, přichází s produktem OfficeScan. Přechodem k tomuto produktu
mají získat firemní zákazníci výhody ochranné strategie Enterprise
Protection Strategy, a to včetně služeb poskytovaných prostřednictvím
centralizované řídící konzole Trend Micro Control Manager (zkráceně
TMCM).
Metody pro prevenci proniknutí viru (Outbeak Prevention Policies, OPP)
jsou distribuovány dříve než léčící soubor a zajišťují blokaci nebo
omezení šíření napadených souborů. Služby pro odstranění poškozených
souborů poté usnadňují čistící procesy, které je nutné podstoupit po
průběhu virové infekce. Tyto služby snižují potenciální náklady a škody
spojené s virovým zasažením systému. Nejnovější verze antivirového
produktu OfficeScan Corporate Edition 5.5 pro stolní a mobilní systémy
je součástí širší rodiny bezpečnostních produktů.
Tyto metody prevence průniku viru mohou být poté aplikovány na
jednotlivé místa sítě, na níž jsou v provozu produkty Trend Micro, od
internetové brány až po souborové servery a jednotlivé klientské
systémy. V konkrétních případech mohou správci sítě automaticky
rozmísťovat prevenční metody tak, aby zablokovaly ohrožení, zneužití
nebo poškození klientského systému či souborového serveru. Tyto metody
mohou být vyvinuty a aplikovány dvakrát rychleji než typický permanentní
fix. Vzhledem k tomu, že OPP vyžaduje mnohem méně pásmové šířky než
léčící soubor, je snadné je rozmístit okamžitě po celé síti a omezit tak
infekční možnosti viru.
Toto se týká zvláště desktopů, kde potenciál poškození je vůbec jeden z
největších, a to zejména kvůli velkému počtu připojených pracovních
stanic. Prostřednictvím TMCM mohou správci sítě rozmísťovat čistící
šablony vytvořené pro specifické útoky či zařízení. Tyto šablony pak
zajistí automatizaci procesu vyčištění zákeřného kódu, opraví poškození
systému a zacelí bezpečnostní trhliny vzniklé v důsledku útoku, čímž
opět přispějí ke snížení nákladů - a požadavků na lidské zdroje.
Nahoru

Řešení s
předinstalovaným firewallem/bránou VPN
Společnost
Stonesoft oznámila novou produktovou řadu StoneGate High Availability
Firewall/ VPN pracující na hardwaru Mikrolog. Tato nová bezpečnostní
řešení jsou optimalizována pro nejnáročnější síťová prostředí a přitom
je lze snadno implementovat, používat a centrálně spravovat. Nová
produktová řada obsahuje bezpečnostní řešení založené na firewallu a
bráně virtuální privátní sítě (VPN).
Produktová řada obsahuje nabídku bezpečnostních řešení od systémů pro
malé a pobočkové kanceláře až po velké podnikové firewally/brány VPN.
Každé řešení obsahuje předinstalovaný StoneGate, včetně hardwarové a
softwarové podpory. Díky tomu, že je software firewallu a brány VPN v
zařízeních předem instalován, lze je snadno používat a implementovat.
Firewall/VPN obsahuje integrovaný operační systém, dynamické vyvažování
zátěže, má vysokou dostupnost a možnost připojení se k několika ISP
najednou. Zařízení budou v Evropě k dispozici od druhého čtvrtletí
tohoto roku prostřednictvím vybraných distributorů a prodejců.
Nahoru

Samočinná údržba
výpočetního střediska
Společnost Unisys nedávno uvedla nové softwarové technologie Sentinel
pro samočinnou údržbu výpočetních středisek zpracovávajících aplikace v
operačním prostředí Windows. Schopnosti automatizované samosprávy IT se
totiž stávají stále podstatnějším požadavkem pro konsolidaci serverů,
podporu výpočetních úloh závisejících na politikách a pro výpočetní
úlohy založené na utilitách (softwarových částech). Jedním z možných
řešení jsou tak dnes i softwarové produkty Application Sentinel a Server
Sentinel 2.0.
Nové produkty řady Application Sentinel poskytují několik prvků,
navržených pro správu a optimalizaci výkonu nejčastěji používaných
aplikací a databázových řešení, běžících na platformách serverů Unisys
ES7000 nebo ClearPath, na nichž jsou instalovány particie (nezávislé
oddíly) běžící pod Windows.
Produkty řady Application Sentinel jsou vybaveny prvky sledování výkonu,
přerozdělování pracovní zátěže v počítačích i clusterech, prvky
optimalizace aplikací, jejich rozpoznání a správy. Application Sentinel
Application Sentinel obsahuje tři moduly, které mohou být dodávány
zvlášť, a sice na základě licencí na procesor, nebo podle potřeb
zákazníků. Software Application Sentinel Server for Consolidation pomáhá
správcům sítí mapovat a stopovat kritické aplikace v celé síti, testovat
je na interoperabilitu nebo konflikty, případně přenášet (migrovat)
aplikace na nové servery Unisys. Software Application Server for
Resource Management (tj. software pro řízení zdrojů) pomáhá správcům
sítí řídit rozdělování pracovní zátěže a přiřazovat vhodné zdroje pro
aplikace s tzv. kritickým posláním, aby byl zajištěn jejich optimální
výkon. Software Application Sentinel for SQL Server pak optimalizuje
výkon databáze SQL a zahrnuje propracované řídící a diagnostické
nástroje pro zajištění vysoké dostupnosti. Server Sentinel ve verzi 2
Server Sentinel 2.0 poskytuje novou úroveň rozšířené funkčnosti pro
zjednodušenou správu serverů. Je vybaven prvky samosprávy včetně
inventarizace systémů, prvky samořízení a automatického zotavení a
prevence proti napadení servisního procesoru. Dále je vybaven firewallem
a sledováním možnosti nežádoucího probourání se do systému.
Sever Sentinel poskytuje i nástroj pro verifikaci¨clusterů s možností
prediktivního zotavení. Tento nástroj má nové grafické uživatelské
rozhraní a rozšířené rozhraní pro navigaci v systému. Optimalizace
výkonu Server Sentinel obsahuje a využívá software NetIQ AppManager pro
analýzu a optimalizaci výkonu serverů Unisys, který rovněž poskytuje
systému Sentinel kompatibilitu s více než 50 meziplatformovými moduly z
katalogu softwaru AppManager, určených pro správu aplikací. Takové
spojení je pak schopno poskytnout aktivní řízení a rychlou diagnostiku a
zotavení z výpadku hardwaru a operačního systému, stejně jako řízení a
rychlou diagnostiku a zotavení kritických podnikových serverových
aplikací, jakými jsou například Microsoft Exchange, SQL Server nebo
Active Directory.
Nahoru |
|
System
NEWS zasílá redakce edice IT Business
* Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.:
+420/ 545 222 779 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám
System NEWS zasílali,
kontaktujte nás prosím.
Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora
Pavla Boucníka, |
|