HLEDEJ
 V SEKCI
 

28. května 2003

| registrace ZDARMA | starší čísla | odhlášení | ceník inzerce

Aktuální čislo

Obsah System NEWS

Podnikové aplikace
Už ne jen dokumenty, ale řízení celého procesu
Multifunkční tiskárna pro podnikové sítě
Madison do Altixu

Komerční příloha
2 knihy zdarma

Analýza
Je vaše síť skutečně chráněna proti zákeřným kódům?

Konference, semináře
Moderní databáze
Řízení dokumentace v průmyslových podnicích
OR Roadshow - OR-CZ na cestách za svými zákazníky
Jak naplánovat rok 2004 - teorie vs. praxe
Veřejné vzdělávací kurzy LBMS
MS Access pro ekonomy
Odborné školení Sybase
PLM Forum 2003
GIS SEČ 2003 - GIS ve veřejné správě

Finanční monitor IT firem
Za bezpečnostní řešení platí především podniky
BEA oznamuje výsledky za první čtvrtletí

Internet, komunikace a sítě
Jak zmírnit finanční dopad virového útoku
Řešení s předinstalovaným firewallem/bránou VPN
Samočinná údržba výpočetního střediska
 

V Edici IT Business vychází

Právě vyšlo:

IT System 5/2003

Hlavní témata
. Automobilový průmysl
· Supply Chain Management
· Product Lifecycle Management
· E-procurement
· Specializovaná příloha: InGIS
Připravujeme:

IT System 6/2003

Hlavní témata
· IT řešení pro telekomunikační společnosti
· IT řešení pro energetické, plynárenské, vodárenské...
· Business Intelligence (MIS, EIS, DSS)
· Podrobný tabulkový přehled ERP systémů
· Informační bezpečnost


Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový formulář ZDE!


Časopis IT Office


Podnikové aplikace

Už ne jen dokumenty, ale řízení celého procesu
Společnost IXOS nabízí novinku v oblasti řízení a správy procesů, produkt IXOS-eCONprocess. Jak napovídá název produktu, jedná se o komplexní nástroj pro řízení a správu vnitropodnikových procesů. Účelem nasazení tohoto řešení ve firmě by se tak měla stát přesná definice a vyšší transparentnost toků práce, rychlejší a kvalitnější odezva na úkoly stanovené pracovníkům.
Podstatou celého systému je algoritmizovaný podnikový proces. Jednotlivé úkoly přicházejí účastníkům procesu do zásobníku úkolů. Uživatel komunikuje s algoritmizovaným procesem pomocí formuláře tj. masky, která se zobrazí po otevření daného úkolu. Informace nutné ke splnění úkolu uživatel získá jak z formuláře, tak z přiložených dokumentů či z poznámek, které k procesu připojili předchozí účastníci procesu.
Navíc je do celého systému integrována podpora externích aplikací, například SAP R/3, které jsou asociovány s danými úkoly a spouštěny jednoduchým stiskem tlačítka přímo z formuláře. IXOS-eCONprocess je schopen zpracovávat procesy, které procházejí napříč různými aplikacemi a vystupuje jako nosná vrstva dat a dokumentů, které se mezi jednotlivými aplikacemi předávají. Uživatel má tak v pravou chvíli k dispozici informace z různých aplikací pod jedním rozhraním.
Konkrétní řízení procesů probíhá tak, že aktuální uživatel zaznamená požadované informace do formuláře, popřípadě pomocí stisku tlačítka na formuláři vyjádří například souhlas/nesouhlas (s fakturou, smlouvou, žádostí o dovolenou atd.). Volba dalšího účastníka workflow je buďto určena předem (konkrétní uživatel, role, organizační skupina…), anebo je vyhodnocena dynamicky dle aktuálních informací z procesu. V systému je možné nastavit i takzvanou časovou eskalaci: když určitý účastník směrování nesplní úkol do určité doby, tento pracovní úkol se automaticky přesune do "Inboxu" úkolů jeho nadřízeného apod.
IXOS-eCONprocess je dostupný ve dvou verzích. IXOS-eCONprocess for Exchange umožňuje přístup přímo z Outlooku, zatímco IXOS-eCONprocess for Internet zajišťuje přístup prostřednictvím internetu či firemního intranetu. Zde je výhoda v nezávislosti na jakémkoliv softwarovém vybavení kromě internetového prohlížeče.
Součástí systému je i grafický nástroj "Process Designer" umožňující snadnou definici a přehledné grafické vyjádření procesů v podniku. Pomocí nástroje "Process Admin" je možné monitorovat průběh všech instancí procesů. Díky těmto nástrojům je možné pohodlně zjistit, kdo, kdy a jaký pracovní úkol splnil, u koho plnění vázne, kdo zadal či změnil jaké hodnoty ve formuláři apod.
Díky kompatibilitě s IXOS-eCONserverem je průběh všech procesů spolu s přidruženými dokumenty automaticky zaznamenáván a archivován na archivní server, takže každá akce uživatele nad pracovním úkolem je uložena a následně dohledatelná i pro případný audit.

Nahoru

 

Multifunkční tiskárna pro podnikové sítě
Společnost HP uvádí na český trh LaserJet 9000L mfp, výkonnou multifunkční tiskárnu pro použití v podnikových sítích, která umožňuje velkokapacitní oboustranný tisk, kopírování, barevné skenování, úpravu dokumentů a jejich následné zasílání prostřednictvím elektronické pošty.
LaserJet 9000L mfp umožňuje tisknout a kopírovat až 40 stránek za minutu, a to i při oboustranném tisku. Nabízí rozlišení 600 dpi a podporuje skripty PCL 6, PCL 5e a PostScript level 3. S použitím tohoto zařízení lze barevně skenovat v rozlišení až 600 dpi s elektronickou úpravou barev a dokumenty následně odesílat na libovolné e-mailové adresy.
Nová multifunkční tiskárna je vybavena víceúčelovým podavačem na 100 listů papíru, dalším podavačem na 2x500 listů, vysokokapacitním podavačem na 2000 listů a automatickým podavačem o kapacitě 100 listů. Umožňuje tisk na média o gramáži 64 - 199 g. Uživatelé si navíc mohou zvolit jedno ze tří výstupních zařízení pro třídění a sešívání dokumentů. Snadné ovládání umocňuje dotykový displej s animací.
LaserJet 9000L mfp je osazeno 300MHz procesorem, má 10GB interní pevný disk a 128 MB paměti RAM (rozšiřitelné na 384 MB). Vysokou konektivitu zajišťuje interní tiskový server HP Jetdirect 615n EIO pro Ethernet [10/100Base-TX] a volitelně možnost bezdrátového připojení přes rozhraní 802.11b.
Multifunkční tiskárna HP LaserJet 9000L mfp je na českém trhu dostupné za doporučenou koncovou cenu 305 700 Kč.

Nahoru

 

Madison do Altixu
Společnost SGI oznámila, že svou řadu linuxových serverů a superclusterů SGI Altix 3000 bude osazovat novou generací 64bitových procesorů Intel Itanium 2 s kódovým označením Madison. Uvedené produkty budou k dispozici v okamžiku komerční dostupnosti procesoru Madison.
Předběžné testování na 64bitových aplikacích naznačuje, že SGI Altix 3000 s procesorem Madison bude rekordním systémem z hlediska výkonu, poměru cena/výkon a škálovatelnosti. Systémová výkonnost by měla být asi o 50% vyšší ve srovnání s rekordními výsledky řady Altix 3000 s předchozí generací procesoru Intel Itanium 2.
Testy byly prováděny na systému se čtyřmi procesory taktovanými frekvencí 1,5 GHz. Na několika různých typech úloh využívajících od jednoho do čtyř procesorů byl SGI Altix 3000 1,6 až 2,3 krát rychlejší než konkurenční čtyřprocesorový IBM p690 při měření skutečného výkonu aplikace Gaussian (technická aplikace pro předpovědi energií, molekulárních struktur a vibračních frekvencí). Test na aplikaci Amber (molekulární simulace) vykázal o 61% lepší výkonnost a test na aplikaci BLAST (identifikace proteinů a sekvencí DNA) běžel 2,3 krát rychleji ve srovnání s konkurenčním systémem IBM p630. Předpokládá se, že na výsledky nebude mít větší vliv ani nový procesor POWER4+. Oficiální přesné výsledky budou známy v létě.
Ve srovnání s klasickými linuxovými clustery a unixovými servery nabízí řada SGI Altix 3000 nepoměrně vyšší škálovatelnost a výkon. Systémy s procesorem Madison mohou obsahovat 4 až 128 procesorů. Díky architektuře SGI NUMAflex se chovají vůči uživateli nebo softwarovému vývojovému pracovníku téměř jako jednoprocesorový celek, což znatelně zjednodušuje správu, snižuje náklady na údržbu a vývoj. Ze 128procesorových systémů lze spojením tvořit clustery s přenosem dat až 200 krát vyšší rychlostí než je tomu u konvenčních clusterových metod. To umožňuje škálovat do systémů se stovkami až tisíci procesory.
Pro SGI Altix 3000 je k dispozici prozatím 43 komerčně dostupných 64bitových high-performance aplikací; více než polovina z nich již má certifikát. Protože linuxová distribuce běžící na produktech SGI je binárně kompatibilní se standardním linuxovým prostředím, množství ostatních aplikací běží na SGI Altix okamžitě a efektivně bez nutnosti rekompilace.

Nahoru


Moderní databáze


Komerční příloha

2 knihy zdarma
Vážení čtenáři, dovolujeme si Vám nabídnout zvýhodněné předplatné časopisu IT Office. Měsíčník IT Office je určený malým a středním firmám využívajícím IT v rámci své každodenní praxe. IT Office přináší přehledy, recenze, představení novinek, aktuality, tematické články z oblasti IT v prostředí malých a středních firem.
Nyní máte možnost objednat si zvýhodněné předplatné, v rámci kterého zdarma jako prémii získáte dvoudílnou publikaci Windows 2000 - podrobný přehled (obvyklá cena 480 Kč)
Časopis si můžete objednat na webové stránce, či zasláním e-mailu se všemi potřebnými údaji na abonence@ccb.cz a v případě dotazů neváhejte kontaktovat středisko abonence.
Máte-li zájem o dvě ukázková čísla IT Office zdarma, navštivte náš web, kde můžete provést objednávku. Věříme, že pro Vás tato mimořádná nabídka bude zajímavá a že využijete příležitosti, kterou Vám nabízíme.
 

Nahoru
 

Analýza

Je vaše síť skutečně chráněna proti zákeřným kódům?
Virová technologie se stává stále složitější a díky zdokonaleným metodám infekce je šíření viru dnes rychlejší než kdykoli dříve. Je tak nejvyšší čas položit si otázku, zda konvenční metody ochrany sítí poskytují dostatečnou ochranu proti hrozbám, jimž musí tyto sítě čelit - a jimž budou muset čelit v budoucnu.
Červ SQL1434.A (rovněž známý jako "Slammer" se stal 25. ledna 2003 nejrychleji se šířícím červem v historii. Jakmile se začal šířit po internetu, již v prvních minutách dokázal zdvojnásobit svou velikost každých 8,5 sekundy a infikoval více než 90 procent zranitelných hostitelských počítačů rychleji než kterýkoli virus předtím. Odhaduje se, že červ infikoval kolem 75 000 hostitelů. Způsobil naprosto nevídaných chaos, v Jižní Koreji téměř zlikvidoval přístup k webu a ve Spojených státech způsobil kolaps strojů ATM. Až do tohoto okamžiku byl nejrychleji se šířícím červem Code Red, jenž se zdvojoval každých 37 minut; rychlé šíření zákeřného kódu, jaké předvedl "Slammer", byla pouze teorie - 25. ledna 2003 se však tato teorie stala realitou.
Nuže, je třeba položit si otázku, zda byl červ Slammer pouze výjimkou nebo zda se zákeřný kód tohoto typu stane standardem? Nedávná zpráva (listopad 2002) vypracovaná TrendLabs, ukazuje, že oproti stejnému období v roce 2001 došlo od května do října 2002 po celém světě ke 175procentnímu nárůstu výskytu virů. Čtyři z pěti těchto případů měli na svědomí červi. V listopadu byli dokonce téměř všechny infikované viry červi. I když toto není nezvratný důkaz, že v blízké budoucnosti budeme svědky podobně rychlého šíření virů, je to zcela jasný náznak aktuálních trendů. Společnost Computer Economics, jež se zabývá výzkumem technologického trhu, odhaduje, že Slammer způsobil po celém světě škody za více než 750 milionů dolarů. I kdyby byly tyto údaje ukázaly jako poněkud nadsazené jsou škody vzniklé působením virů opravdu velké. Tento virus navíc obsahoval zatížení nezákeřné povahy - jen si představte ty důsledky, kdyby toto zatížení bylo destruktivní. IT manažeři by si proto měli začít klást vážnou otázku, zda jsou tradiční metody antivirové ochrany počítačových sítí i dnes stále ještě dostatečné.
A je třeba vzít v úvahu i další faktory. Tvůrci virů používají stále dokonalejší technologie - například útoky obsahující několik hrozeb - a viry navíc vybavují složitými schopnostmi, jako třeba sebe-komprese a kódování. Se stále větší složitostí virů a zákeřných kódů se zvyšuje i doba potřebná k analýze kódu a výroby spolehlivého protiléku. Během tohoto latentního období jsou sítě vůči útoku zranitelné. Riziko ještě zvyšuje skutečnost, že tvůrci virů vytvářejí výrazně sofistikovanější metody sociálního inženýrství, jež svádějí uživatele počítačů k otevírání příloh. Něco podobného lze vidět na příkladu Lovegate.C, jenž byl vypuštěn do světa na konci února tohoto roku. Tento červ napodobuje automatickou odpověď e-mailu, do které se sám připojuje jako příloha. Příjemce poté zákeřnou přílohu otevře, protože na první pohled působí jako odpověď na známou zprávu.
Když si k této skutečnosti přičtete stále větší zaměření na slabá místa softwaru a používání běžných veřejných komunikačních kanálů typu IRC a P2P jako prostředků šíření, je stále jasnější, že jednorázové antivirové produkty a tradiční aktualizace v podobě občasného spuštění aktualizace či aktualizace v předem zvoleném časovém intervalu (nejčastěji jednoho týdne) léčebných souborů dnes už nepředstavují dostatečný způsob ochrany sítě proti složitým červům a jiným zákeřným souborům. Ukazuje se, že pro firemní klientelu je nutné spravovat bezpečnost sítě z jedné konzoly a prakticky on-line spolupráce s dodavatelem antivirových řešení, který po uvolnění nových nástrojů jsou tyto automatizovaně distribuované na jednotlivé klientské stanice ve firemní síti.
Žádné zázračné řešení neexistuje a vzhledem k tomu, že tvůrci virů nalézají stále nové metody útoků a nové chyby v zabezpečení, žádné řešení nemůže slibovat 100procentní imunitu před zákeřným kódem.

Nahoru


Efektivni rizeni informatiky


Konference, semináře

Moderní databáze
Ve dnech 24. až 25. června proběhne v hotelu ORLÍK v obci Vystrkov již 18. ročník pravidelné mezinárodní konference Moderní databáze, kterou pořádá společnost Komix. Pro letošní ročník bylo vybráno téma "Webové služby a mobilní databáze".
Konference je určena zájemcům o hlavní trendy vývoje informačních systémů, všem těm, kdo se připravují na tvorbu či změnu IS, popř. rozhodují o nákupu IT technologií. Obsahová náplň konference zaujme nejen informatiky, ale i manažery zodpovědné za koncepci informatiky ve firmě.
Předběžný program s anotacemi přednášek naleznete zde.
Úvodní přednášky budou věnovány rozvoji XML databází, dále se dozvíte základní informace o standardech pro webové služby. V dalších přednáškách se zaměříme na distribuované portály, mobilní databáze a webové služby a ontologie. Součástí je také společenský večer s doprovodným programem a možností neformální výměny názorů a zkušeností mezi účastníky. Druhý den bude věnován možnostem integrace aplikací v prostředí Internetu a problematice právních vztahů vznikajících při podnikání v prostředí Internetu.

Nahoru
 
Řízení dokumentace v průmyslových podnicích

Cílem odborného semináře, na který vás chceme pozvat, je představit široké odborné veřejnosti metody, produkty, technické prostředky a služby z oblasti správy dokumentů charakterizujících výrobek, přípravu výroby a nebo v ní přímo vznikajících. Očekáváme řadu velmi zajímavých informací, včetně demonstrací produktů v dalších prostorách hotelu.
Tato odborná akce se koná v Jihlavě v úterý 10. června ve společenském sále Hotelu Gustav Mahler od 8:30 do 17 hodin. Hotel je na Křížové ulici č. 4.
V rámci semináře se představí společnosti:
· Q.gir - Dokumentace výroby v informačním systému K2
· Sova Bratislava - SOVA/Project Manager - efektívny nástroj riadenia dokumentácie a projektov v podniku
· GN Resources International (CZ) - Life*ODIN, Life*CMS a Life*CDM - Řešení pro správy technické dokumentace a technických příruček
· IMPROMAT INT. - Barevná tisková řešení
· EDS PLM Solutions - PLM
· Océ - Česká republika - Océ - profesionální partner pro Vaše dokumenty
· Soft Cell Česká republika - Řízení dokumentů v projektově a případově orientovaných organizacích
Účast a občerstvení po dobu semináře je bezplatná. Podrobnou pozvánku naleznete v tomto dokumentu. V případě, že se nebudete moci osobně zúčastnit, pořadatelé uvítají účast Vašich kolegů.
Účast potvrďte, prosím, nejpozději do 6. června na adresu: AD&M, Ing. Petra Adamová, Urxova 470,
708 00, Ostrava-Poruba. Nebo telefonicky či faxem na čísle 596 919 977, mobil: +420 723 746 160. Popřípadě e-mailem: petra.adamova@adam-ova.cz.

Nahoru
 
OR Roadshow - OR-CZ na cestách za svými zákazníky
Společnost OR-CZ uspořádá i v letošním roce tradiční roadshow. Akce odstartuje v úterý 27. května v hotelu Imperial v Ostravě, pokračuje 28.května v hotelu Gomel v Českých Budějovicích, 29. května v sídle firmy Oracle v Praze a po kratší přestávce skončí 18. června ve Sport Hotelu v Hrotovicích u Třebíče, kde na ní v následujících dnech naváže tradiční konference zákazníků a uživatelů produktů firmy OR-CZ.
Cílem roadshow je představit účastníkům jednak nové produkty a služby společností OR-CZ a Oracle, jednak možnosti a výsledky vzájemné spolupráce při integraci svých produktů. OR-CZ tak především nabídne nejnovější verzi svého ERP řešení - OR-SYSTEM, aplikace CRM systému OR-INFO a další doplňky a nadstavby základních informačních systémů. Především databázové, ale i další produkty budou předmětem prezentací firmy Oracle.

Nahoru
 

Jak naplánovat rok 2004 - teorie vs. praxe
Dovolte, abych vás pozvali k účasti na semináři Jak naplánovat rok 2004, který vás seznámí s nejdůležitějšími fázemi přípravy plánu. Cílem této odborné platformy je konfrontace teorie s praxí a zkušeností zástupců významných českých firem. Seminář proběhne v úterý 27. května v sídle společnosti GIST (Collinova 421, Hradec Králové) od 9 hodin a 30 minut.
Přihlásit se můžete e-mailem gist@gist.cz, popřípadě na telefonním čísle 495 809 311.
Jitka Lejhancová (poradce controllingu ve společnosti GIST) bude mít přednášku Kvalitní plán - záruka úspěchu, která bude zahrnovat teoretický úvod do problematiky, pojetí plánu a jeho úkoly, vazba na firemní strategii, zpracování jednotlivých částí plánu, předpoklady tvorby správného rozpočtu a provázanost cílů firmy na cíle týmů až jednotlivce.
Po přestávce na kávu bude přednášet pan Luděk Krejčiřík (manažer podpory rozhodování, Severomoravská energetika, Ostrava) a to na téma Plán = podmínka rozvoje na liberalizovaném trhu. Ve svém příspěvku se zaměří na změny v plánu s přechodem na otevřený trh, odpovědnost v plánování s vazbou do motivace a softwarově propojený plán = zefektivnění řízení.
Plánování podle CAS a IAS - to je název přednášky Petra Jeníčka finančního ředitele ČSOB Leasing, Praha. Mimo jiné se dozvíte výhody a nevýhody plánování dle českých a mezinárodních standardům, neustálé zpřesňování plánu, ověřování vývoje strategických ukazatelů a dopad průběhu nových obchodních případů do hospodaření společnosti. Po poledni bude ukázka controllingového systému MERIT (Jitka Lejhancová) a diskuse. Následovat bude společný oběd a bowling cup.
Pokud tedy potřebujte:
· sestavovat komplexní provázaný plán?
· zabudovat pevné vazby mezi jednotlivými plány a vazby modifikovatelné z pohledu uživatele?
· vytvářet více verzí plánů jednoduchou formou převzetí dat a vazeb z verze předchozí?
· pracovat nejen s plánem a skutečností, ale vytvářet další kategorie, jako např. přepočty (úpravy plánu dle skutečných výkonů) a výhledy (úpravy plánu dle proběhlé skutečnosti)?
· automaticky rozpočítávat agregované hodnoty využitím matematických koeficientů rozpadů?
· modelovat dlouhodobé a strategické plány v různých verzích?
· jednotně prezentovat výsledky plánování s využitím všech vlastností sloužících pro reporting?
je tento seminář určen právě vám. Jenom opakuji, že přihlásit se můžete e-mailem gist@gist.cz, popřípadě na telefonním čísle 495 809 311.

Nahoru
 
Veřejné vzdělávací kurzy LBMS
Datové modelování, MS Project - aplikace projektového řízení či Řízení projektů, to jsou jen vybrané kurzy, které v nadcházejícím období pořádá společnost LBMS. Pokud máte zájem se o připravovaných akcích dozvědět více či se rovnou přihlásit, stačí navštívit stránky LBMS. Zde se dozvíte nejen přesné termíny, ale i podrobný obsah školení a dokonce i ukázky z probírané látky.

Nahoru
 
MS Access pro ekonomy
Dovolte nám, abychom vás pozvali na seminář MS Access pro ekonomy, který se koná od středy 10. do čtvrtka 11. června 2003 v Praze. MS Access se používá často na důležitém rozhraní k analýze a udržování velkého množství dat a k přebírání dat. Tento seminář vás informuje o tom, jak spravovat databáze co nejefektivněji a optimálně využívat možnosti MS Accessu 2000. Každý účastník bude mít k dispozici PC a v průběhu semináře budou všechna cvičení předváděna na případové studii budování databáze MS Access pro potřeby finančního řízení menší obchodní firmy.
Více informaci naleznete na webových stránkách.

Nahoru
 

Odborné semináře Sybase
Společnost Sybase si vás opět dovoluje pozvat na školení a odborné semináře. Na webových stránkách společnosti je k dispozici nový rozvrh školení, tentokrát až do konce roku 2003. Ke stažení je na této adrese. Terminy je však možno domluvit i individuálně.
Jenom připomínáme, že první termín školení Moving to PowerBuilder 9.0 proběhne 23. až 24. června. V příštím kvartále otevírá společnost rovněž kurz Fast Track to Java XML. Připravuje se také portálové školení Advanced Enterprise Security. Pokud mate zájem o nový tištěný katalog školení, je k dispozici ke stažení na webu.

Nahoru
 
PLM Forum 2003
Firma Technodat pořádá ve dnech 11. - 12. června v areálu "westernového městečka" Šiklův mlýn u Zvole nad Pernštejnem seminář "PLM Forum 2003", který navazuje na tradiční semináře zaměřené na prezentaci řešení dodávaného a podporovaného firmou Technodat pořádané pravidelně od roku 1996. Semináře se díky svému záběru a tradici stávají významným fórem pro diskusi aktuálních trendů a praktických zkušeností v oblasti CA-technologií a PDM systémů.
Program semináře vychází z jeho názvu - snaží se v co nejvyšší šíři představit problematiku PLM řešení a to z pohledu nezávislého odborníka, výrobce software, dodavatele a především také uživatele řešení. Téměř polovina přednášek bude prezentována nezávislými osobnostmi nebo přímo zákazníky, kteří budou hovořit o svých konkrétních řešeních (např. Škoda Energo, Sklárny Bohemia, AŽD atd.). Odborná část konference bude orientována především na problematiku návrhu výrobků včetně správy údajů o výrobku během jeho životního cyklu, ale také na správu dokumentace jako takové, včetně digitální archivace dokumentů. Program je záměrně postaven tak, aby vyvolal a umožnil diskusi mezi všemi zúčastněnými.
Po oba dny semináře bude hlavní blok přednášek doplňován dalšími úzce specializovanými tématy (vývoj aplikací nad CATIA V5, simulace procesu hlubokého tahu v produktech firmy AUTOFORM, blok přednášek CAE-elektro atd.). Po celou dobu semináře budou mít účastníci možnost vyzkoušet si systémy CATIA V5 a SmarTeam za asistence lektora na konkrétních úlohách a připravených pracovních stanicích.
Výběr místa pro konání akce "PLM Forum 2003" v areálu "westernového městečka" Šiklův mlýn byl zcela záměrný - účastníci mohou na chvíli zapomenout na přísné konvence společenského oděvu, mohou se oddat panenské přírodě nebo "přičichnout" k atmosféře "westernového městečka", což může být stejně zajímavé jako získávání a výměna informací v odborné části akce.
Účast na seminářích je bezplatná. Více informací i možnost registrace získají zájemci zde.

Nahoru
 
GIS SEČ 2003 - GIS ve veřejné správě
Letošní ročník již tradičně největší konference (http://sec.upce.cz) věnované problematice GIS -" Geografické informační systémy ve veřejné správě" bude opět probíhat v areálu Juniorcentra Seč, a to ve dnech 11. až 13. června 2003. Tentokrát svou účast na konferenci přislíbil i ministr informatiky České Republiky Vladimír Mlynář.
Řešení úkolů GIS, stejně jako celá oblast ISVS, v prvé řadě vyžaduje koncepční přístup založený na unifikaci a standardizaci v rámci celé státní správy a samosprávy. Zaměření konference na geografické informační systémy a dálkový průzkum Země a na konkrétní aplikace má mimo jiné za cíl sjednocovat postupy tvorby IS, a tím umožnit jejich vzájemnou komunikaci."
Na konferenci vystoupí zástupci centrálních orgánů, které mají co dočinění i s informační politikou státu a jejím fungováním, řada příspěvků bude přednesena samotnými uživateli GIS a přítomni budou zároveň prakticky všichni významní dodavatelé potřebných technologií a dat. Rád bych upozornil na již tradiční kulatý stůl k problematice katastru, tentokrát na téma "Data a geodata resortu ČUZK pro obce a kraje", kterého ze zúčastní Oldřich Pašek, místopředseda Českého úřadu zeměměrického a kartografického.
Konferenci pořádá Česká asociace pro geoinformace, Univerzita Pardubice, fakulta ekonomicko-správní a Ústav pro hospodářskou úpravu lesů. Kompletní program najdete na www stránce konference.

Nahoru


RoadShow 2003


Finanční monitor IT firem

Za bezpečnostní řešení platí především podniky
Společnost Trend Micro zveřejnila podle obecně přijatých účetních amerických pravidel (GAAP) své poslední finanční výsledky. Údaje se týkají prvního čtvrtletí končícího 31. března 2003. Společnost zveřejnila údaje o svém čistém obratu ve výši 10,9 miliardy yenů, (91 mil. dolarů) a provozním zisku 3,0 miliardy yenů (24,7 mil. dolarů). Údaje berou v potaz 12% zisk a 2% pokles provozního zisku ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku.
Ve srovnání se stejným čtvrtletím roku 2002 vzrostl prodej ve všech hlavních produktových liniích. Čistý obrat tvořený podnikovými produkty představuje 82 % z celkového prodeje (v prvním čtvrtletí). Obrat plynoucí z prodeje internetových bran a serverů pro skupinovou práci (groupware) vzrostl ve srovnání s předchozím rokem o 15 %. Obrat ze spotřebitelských produktů vzrostl ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku o 32 %.
Konsolidovaný čistý obrat druhého čtvrtletí končícího 30. června 2003 se očekává na úrovni 11,5 mld. yenů (95,8 mil. dolarů). Provozní příjmy se očekávají kolem hladiny 2,9 mld. yenů (24,2 mil. dolarů).
Společnost také oznámila výsledky finančního roku 2002. Ten skončil podle amerických účetních standardů US GAAP čistým obratem 43 mld. yenů (358,2 mil. dolarů), provozním ziskem 13,9 mld. yenů (115,6 mil. dolarů) a čistým příjmem 7,7 mld. yenů (64,3 mil. dolarů).
Za nejpodstatnější události v uplynulém období u firmy Trend Micro považují uvedení řešení pro podnikové zákazníky s názvem Spam Prevention Service. Služba, která využívá heuristických metod, blokuje neproduktivní a zákeřný spam již na internetové bráně.

Nahoru
 
BEA oznamuje výsledky za první čtvrtletí
Společnost BEA Systems, světový dodavatel softwaru aplikační infrastruktury, minulý týden oznámila výsledky za první fiskální čtvrtletí. V prvním čtvrtletí, které skončilo 30. dubna 2003, dosáhla společnost BEA celkových tržeb 237,3 milióny dolarů, což zahrnuje tržby z licenčních poplatků ve výši 122,3 milióny dolarů. Hotovostní toky z provozní činnosti činily 40,5 miliónu dolarů.
V souladu se všeobecně uznávanými účetními principy (GAAP) vykázala společnost BEA za první čtvrtletí provozní zisk 34,2 milióny dolarů, což je 30procentní nárůst oproti prvnímu čtvrtletí předchozího roku. BEA vykázala provozní marže podle principů GAAP 14,4 procenta, zatímco v prvním čtvrtletí loňského roku to bylo 11,7 procent. Za první čtvrtletí vykázala BEA čistý zisk podle principů GAAP 24,5 miliónů dolarů a čistý zisk rozpočítaný na akcii 0,06 dolarů, což je nárůst z loňských 3,9 miliónů a 0,01 dolaru na akcii.
Podle předběžných odhadů provozní zisk za první čtvrtletí dosáhl 39,8 miliónů dolarů, což je 14procentní nárůst oproti prvnímu čtvrtletí minulého roku. BEA vykázala proforma provozní marže 16,8 procent, zatímco v prvním čtvrtletí loňského roku to bylo 15,6 procent. Za první čtvrtletí BEA vykázala proforma čistý zisk 28,5 miliónů dolarů a proforma čistý zisk rozpočítaný na akcii 0,07 dolarů. Proforma výsledky nezahrnují výdaje související s akvizicemi, čisté zisky nebo ztráty z investic do kmenových akcií, daně z mezd ve formě akciových opcí a další jednorázové náklady.

Nahoru


Semináře Sybase


Internet, komunikace a sítě

Jak zmírnit finanční dopad virového útoku
U nás (zatím) ne příliš známá firma Trend Micro, která podniká v oblasti síťových antivirových řešení i služeb pro zabezpečení internetového obsahu, přichází s produktem OfficeScan. Přechodem k tomuto produktu mají získat firemní zákazníci výhody ochranné strategie Enterprise Protection Strategy, a to včetně služeb poskytovaných prostřednictvím centralizované řídící konzole Trend Micro Control Manager (zkráceně TMCM).
Metody pro prevenci proniknutí viru (Outbeak Prevention Policies, OPP) jsou distribuovány dříve než léčící soubor a zajišťují blokaci nebo omezení šíření napadených souborů. Služby pro odstranění poškozených souborů poté usnadňují čistící procesy, které je nutné podstoupit po průběhu virové infekce. Tyto služby snižují potenciální náklady a škody spojené s virovým zasažením systému. Nejnovější verze antivirového produktu OfficeScan Corporate Edition 5.5 pro stolní a mobilní systémy je součástí širší rodiny bezpečnostních produktů.
Tyto metody prevence průniku viru mohou být poté aplikovány na jednotlivé místa sítě, na níž jsou v provozu produkty Trend Micro, od internetové brány až po souborové servery a jednotlivé klientské systémy. V konkrétních případech mohou správci sítě automaticky rozmísťovat prevenční metody tak, aby zablokovaly ohrožení, zneužití nebo poškození klientského systému či souborového serveru. Tyto metody mohou být vyvinuty a aplikovány dvakrát rychleji než typický permanentní fix. Vzhledem k tomu, že OPP vyžaduje mnohem méně pásmové šířky než léčící soubor, je snadné je rozmístit okamžitě po celé síti a omezit tak infekční možnosti viru.
Toto se týká zvláště desktopů, kde potenciál poškození je vůbec jeden z největších, a to zejména kvůli velkému počtu připojených pracovních stanic. Prostřednictvím TMCM mohou správci sítě rozmísťovat čistící šablony vytvořené pro specifické útoky či zařízení. Tyto šablony pak zajistí automatizaci procesu vyčištění zákeřného kódu, opraví poškození systému a zacelí bezpečnostní trhliny vzniklé v důsledku útoku, čímž opět přispějí ke snížení nákladů - a požadavků na lidské zdroje.

Nahoru
 
Řešení s předinstalovaným firewallem/bránou VPN
Společnost Stonesoft oznámila novou produktovou řadu StoneGate High Availability Firewall/ VPN pracující na hardwaru Mikrolog. Tato nová bezpečnostní řešení jsou optimalizována pro nejnáročnější síťová prostředí a přitom je lze snadno implementovat, používat a centrálně spravovat. Nová produktová řada obsahuje bezpečnostní řešení založené na firewallu a bráně virtuální privátní sítě (VPN).
Produktová řada obsahuje nabídku bezpečnostních řešení od systémů pro malé a pobočkové kanceláře až po velké podnikové firewally/brány VPN. Každé řešení obsahuje předinstalovaný StoneGate, včetně hardwarové a softwarové podpory. Díky tomu, že je software firewallu a brány VPN v zařízeních předem instalován, lze je snadno používat a implementovat.
Firewall/VPN obsahuje integrovaný operační systém, dynamické vyvažování zátěže, má vysokou dostupnost a možnost připojení se k několika ISP najednou. Zařízení budou v Evropě k dispozici od druhého čtvrtletí tohoto roku prostřednictvím vybraných distributorů a prodejců.

Nahoru
 
Samočinná údržba výpočetního střediska
Společnost Unisys nedávno uvedla nové softwarové technologie Sentinel pro samočinnou údržbu výpočetních středisek zpracovávajících aplikace v operačním prostředí Windows. Schopnosti automatizované samosprávy IT se totiž stávají stále podstatnějším požadavkem pro konsolidaci serverů, podporu výpočetních úloh závisejících na politikách a pro výpočetní úlohy založené na utilitách (softwarových částech). Jedním z možných řešení jsou tak dnes i softwarové produkty Application Sentinel a Server Sentinel 2.0.
Nové produkty řady Application Sentinel poskytují několik prvků, navržených pro správu a optimalizaci výkonu nejčastěji používaných aplikací a databázových řešení, běžících na platformách serverů Unisys ES7000 nebo ClearPath, na nichž jsou instalovány particie (nezávislé oddíly) běžící pod Windows.
Produkty řady Application Sentinel jsou vybaveny prvky sledování výkonu, přerozdělování pracovní zátěže v počítačích i clusterech, prvky optimalizace aplikací, jejich rozpoznání a správy. Application Sentinel Application Sentinel obsahuje tři moduly, které mohou být dodávány zvlášť, a sice na základě licencí na procesor, nebo podle potřeb zákazníků. Software Application Sentinel Server for Consolidation pomáhá správcům sítí mapovat a stopovat kritické aplikace v celé síti, testovat je na interoperabilitu nebo konflikty, případně přenášet (migrovat) aplikace na nové servery Unisys. Software Application Server for Resource Management (tj. software pro řízení zdrojů) pomáhá správcům sítí řídit rozdělování pracovní zátěže a přiřazovat vhodné zdroje pro aplikace s tzv. kritickým posláním, aby byl zajištěn jejich optimální výkon. Software Application Sentinel for SQL Server pak optimalizuje výkon databáze SQL a zahrnuje propracované řídící a diagnostické nástroje pro zajištění vysoké dostupnosti. Server Sentinel ve verzi 2 Server Sentinel 2.0 poskytuje novou úroveň rozšířené funkčnosti pro zjednodušenou správu serverů. Je vybaven prvky samosprávy včetně inventarizace systémů, prvky samořízení a automatického zotavení a prevence proti napadení servisního procesoru. Dále je vybaven firewallem a sledováním možnosti nežádoucího probourání se do systému.
Sever Sentinel poskytuje i nástroj pro verifikaci¨clusterů s možností prediktivního zotavení. Tento nástroj má nové grafické uživatelské rozhraní a rozšířené rozhraní pro navigaci v systému. Optimalizace výkonu Server Sentinel obsahuje a využívá software NetIQ AppManager pro analýzu a optimalizaci výkonu serverů Unisys, který rovněž poskytuje systému Sentinel kompatibilitu s více než 50 meziplatformovými moduly z katalogu softwaru AppManager, určených pro správu aplikací. Takové spojení je pak schopno poskytnout aktivní řízení a rychlou diagnostiku a zotavení z výpadku hardwaru a operačního systému, stejně jako řízení a rychlou diagnostiku a zotavení kritických podnikových serverových aplikací, jakými jsou například Microsoft Exchange, SQL Server nebo Active Directory.

Nahoru


System NEWS zasílá redakce edice IT Business * Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.: +420/ 545 222 779 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám System NEWS zasílali, kontaktujte nás prosím. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora Pavla Boucníka,